Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Na kole ani malé pivo. Cyklisté neznají míru, i přes pokutu 50 tisíc

Každý třetí cyklista, který vloni zavinil dopravní nehodu, měl alkohol v krvi. Za jízdu pod vlivem alkoholu mu nyní hrozí pokuta až 50 tisíc korun. Snahy o povolení půl promile a prolomení hranice nulové tolerance odmítá BESIP i policie. Po vypití jednoho piva totiž vzroste riziko nehody se zraněním šestinásobně.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J75o92s88e48f 80J64a42n69e94k 9277701968979

Pokud někdo padá z kola po 1 pivu, tak nemá na kole co dělat ani za střízliva.

+3/0
30.9.2015 20:41

J51i76ř39í 15K27u32č19e29r86a 9505831948

pokud piju, jedu na kole, pokud ne, tak autem. Chcete bicykl kriminalizovat? ok, udělejte to, pokud je to stejně špatný jako auto, tak teda budu jezdit autem, u toho se alespoň tolik nenadřu.

0/0
9.11.2015 19:41

P46a92v33e85l 28O44d73r14a59z58i76l 6904169697340

Cyklista by se neměl motat jako Dán, ale taky není důvod, aby musel být úplně čistý, protože cyklista nepotřebuje řešit dopravní situace ve zlomku vteřiny, neujede za sekundu 50 metrů a když do něčeho vrazí, tak to většinou odnese hlavně on sám.

Ještě legračnější je, že jako cyklista se bere i jezdec na koloběžce, na rozdíl od inlinistů, kteří se berou jako chodci, ačkoliv z hlediska škod při nehodě mezi nimi prakticky žádný rozdíl není.

+1/0
30.9.2015 15:52


J58a78n 85N23e57š13p51o16r 4136198446772

Navíc inlinista je daleko nebezpečnější než cyklista, při jízdě zabere místa pomalu jako auto, a nedej bože, když potká šutr nebo rygol, a ani to nemusí být velký, jejich pády jsou nekontrolované...

0/0
30.9.2015 18:58

P31a97v46e88l 52O15d52r44a71z19i82l 6764819967910

„V loňském roce zavinili cyklisté pod vlivem alkoholu 786 nehod. Vloni také zemřelo na našich silnicích vlivem dopravních nehod celkem 57 cyklistů, 29 smrtelných dopravních nehod cyklistů si zavinili sami cyklisté. Letošní statistiky tento negativní trend jen potvrzují,“ doplnil ředitel služby dopravní Policie Tomáš Lerch.

Zdroj: http://auto.idnes.cz/po-jednom-pivu-roste-riziko-nehody-dtw-/automoto.aspx?c=A150926_224307_automoto_taj

--

Typická neschopnost práce se statistikou. Nedozvíme se ani to, kolik nehod zavinili střízliví cyklisté, ani kolik smrtelných úrazů si zavinili cyklisté pod vlivem.

Ale hlavně že se dělají závěry.

+1/0
30.9.2015 15:39

P47a92v10e47l 97O57d97r60a50z10i37l 6364919937850

Jsou to kecy. Kdo je nezodpovědný, pije už dnes, zákaz nezákaz. Hladina 0,2 promile nemůže mít na jízdu naprosto žádný vliv.

0/0
30.9.2015 15:35
Foto

J30a75n 82P65e51l16c23l 9684336854635

Ja byt BESIPem, naridim nulovou toleranci  i v loznicich ..... pad z kone muze byt take smrtelny ;-D

+3/0
29.9.2015 23:19

M35i62l48a94n 19W40e60l21s13e23r 5132718468301

Tak ještě chybí pokutování chodců pod vlivem alkoholu. Jsou přece účastníci silničního provozu......

Kdo sedí doma u počítače a nevytáhne paty z domu tomu určitě fandí.

Nebo to vymyslela pražská taxikářská loby? každý si musí zavolat taxík na cestu z hospody?

+7/0
29.9.2015 19:48

J33a47n 95F87i25a77l60a 7494847885169

Zjistil jsem, že při určitém stupni opilosti se již neudržím na nohách, avšak na kole jedu. Lépe se totiž udržuje rovnováha, na kole má totiž člověk větší moment setrvačnosti a korekce rovnováhy mohou být opožděné. Samozřejmě ani pěšky ani na kole nelezu v takovém stavu do velkého provozu. Cestou z hospody je kolo lepší volba než auto nebo pěšky, opilých chodců bylo usmrceno víc, než opilých cyklistů. ;-)

+3/0
29.9.2015 19:47

M92i25l54a85n 34W33e75l60s44e32r 5442218548901

Souhlasím s vámi. I když nás asi mnoho lidí odsoudí. mám úplně stejné zkušenosti.

A mám cestu z hospody domů zcela mimo hlavních silničních tahů.

+1/0
29.9.2015 20:14

D95u74š80a89n 71M27a14t46o45u28š67e27k 7803180180135

nebojte že kdyby to šlo, tak zakážou v podnapilém stavu i pohyb na veřejných komunikacích a cestách,což by se rovnalo zákazu požívání alkoholu mimo domov...

mimochodem přesně k tomu směřujeme, prohibice alá severské země,jen prostě pomalinku,v národě kde je pivo levnější než limo to jinak nejde...

té masírky médii je aké čím dál tím víc,co na tom že počty úmrtí se stále snižují,na tento trend se nepoukazuje-proč asi....

0/0
30.9.2015 10:59

M84a76r59e87k 25G24a15j34d78a 4893364216122

Hlavně cyklisti nerozeznají ani chodník od silnice, přitom u nás mají kousek vedle hned cyklostezku ... Ještě aby chlastali. To by byla Sodoma-Gomora. ;-D;-D

0/−2
29.9.2015 19:25

M96a87r35e50k 96N28e13t79o59l22i70c12k56ý 6794360278

O víkendu sem byl na pálavě. Tolik zmatlanejch cyklistů už jsem dlouho neviděl ;-D:-)

+1/−2
29.9.2015 18:56

J17a51n 66F52i40a47l66a 7604657745809

A to jste nekoukal na řidiče aut. ;-D

Na Moravě není střízlivý ani policajt.

+2/0
29.9.2015 19:49

J68a55n 21N81e89š92p44o48r 4396418756822

A pak ses probudil a ruku měl v nočníku...

+1/0
30.9.2015 18:55

M89a15r32e35k 64N87e85t68o44l78i16c70k47ý 6694670708

Co to plácáš? Militantní cykloblb? Některý umělci v oblečkách v vypolstrovaným rozkrokem měli problém i vylýzt od sklípků, natož někam pokračovat.

0/0
30.9.2015 19:29

P59e30t74r 84M32a46r43e33c47e40k 8802192221401

A my tady v USA budeme volit, zda zvysit limit z 0,8 na 1,0 promile. A studie tady tvrdi, ze pri 0,8 je clovek klidnejsi, kreativnejsi a bystrejsi. Samozrejme ty studie se daji nasmerovat jakkymkoliv smerem. Kdyz si dam prumerne 3-4 piva denne, tak me 1 promile vubec nerozhazi, prave naopak. Kdyz si absitent vyjimecne na akci da a ma 1 promile, tak je docela nasrot. Tezko merit vsechny podle jednoho metru.

+5/0
29.9.2015 17:59

P95a84v40e68l 75O47d17r21a12z72i78l 6164469897480

V Německu je 0,5 povoleno. Ale běda, když dojde havárii. I když to není vaše vina, pojišťovna se po vás pěkně povozí. A jak je to v USA? Mně připadá logické, že když se může s lihem jet, tak minimálně na nezaviněnou nehodu by to vliv mít nemělo.

Mimochodem, na to občas dojede nějaký ten Čech, co si vyjede ven, do země, kde je trochu povoleno, pak bum, a česká pojišťovna řekne, no jo, hochu, ale tos bumbal, takže naval prachy.

0/0
30.9.2015 15:38

M49a44r29e34k 73H88r18u66b90y 6607532701978

Sef BESIPu si porad jeste mysli, ze cim tvrdsi normy, tim vic je lide budou dodrzovat? 8-o Nebo soudi podle sebe? ;-)

+7/0
29.9.2015 16:36

A86n33d16r76e56j 14R81ů30ž40i77č92k30a 6627475286

Nejhorší jsou ti, co jedou na kole a jednej ruce maj pivo, v druhej cigáro.

+2/0
29.9.2015 16:19

M11i15c25h10a52l 84P97a95v60l83á47t 9513873284499

I pres blaboly BESIPu je reseni jedine: Povolit vsem bez rozdilu nejakou racionalni hranici, beznou v civilizovanych zemich, tj. neco kolem pul promile.

To je asi tak vsechno, co se k tomuhle festivalu PR lzi necha napsat.

Jenze stat si nenecha ujit tu moznost poradne pobuzerovat po ridicich i cyklisty.

+10/−1
29.9.2015 16:11
Foto

J18a32r75o18m34í77r 65H12l59u41b17e27k 2196650364131

Podle filosofie zdejších cykloaktivistů, jsou cyklisté něco extra. Jsou to stejní účastníci silničního provozu jako kdokoliv ostatní. Takže buď o,5 pro všechny nebo nic taky pro všechny. Argument o cyklostezkách taky neobstojí, totéž by mohli řidiči motorových vozidel říct o dálnicích. Mimochodem, kdyby se cykloaktivisté tak násilně nevymezovali vůči řidičům motorových vozidel a nevymáhali si privilegia, mohli mít pokoj, ani pes by po nich neštěkl.

+10/−5
29.9.2015 15:02

O20n50d89ř64e84j 44Š52r27u23b88a37ř 1545911185616

kdyby auto nevazilo pres tunu a nejezdilo rychlosti desitek kilometru, tak by cykliste zadna priviligia nepotrebovali. To je teda mimo alkoholove tema.

+5/−4
29.9.2015 15:11

O93n12d89ř69e69j 54Š53r23u49b45a12ř 1655671455666

a to znam provoz jak z pohledu ridice, tak cyklisty.

Jako ridic nadavam na cyklisty a jako cyklista na ridice. Dle meho jsou ty dva prostredky natolik odlisne, ze nepatri na jednu silnici

+2/0
29.9.2015 15:24
Foto

J88a40r34o79m36í10r 97H62l63u72b79e57k 2946440494201

Možná Vám to přijde divné, ale já za volantem na cyklisty nenadávám, tedy na běžné cyklisty, snažím se být k nim maximálně ohleduplný uvědomujíc si jejich zranitelnost a v očích ostatních lidí svou vinu za případný incident. Nadávám na "aktivisty" typu Auto*mat, kteří vnesli do společnosti rozkol a nenávist.

+4/0
29.9.2015 15:59

O19n51d79ř23e25j 28Š94r65u58b66a37ř 1495291825786

jo sto nenadava a jeden predjede pul metru od kola. A to uplne staci :-/

0/0
29.9.2015 16:03
Foto

J84a81r56o10m96í30r 21H80l61u95b49e36k 2956890954581

Jak říkal pan Werich: "Nějaký ten blbec se vždy najde", ale s tím nikdo z nás vůbec nic nemůže udělat, ani nějací aktivisté, ani horda policajtů. Místo úcty mezi účastníky silničního provozu vnesly obě tyto skupiny mezi cyklisty a motoristy antipatie a stále v tom ještě pokračují. Pokud jakási pravidla vůbec máme, musí platit pro všechny a nejen pro někoho.

+3/0
29.9.2015 16:16

P77a98v35e91l 24O87d32r51a69z44i68l 6314699717570

Na cyklisty asi nadáváte jen v diskusích. Mimochodem, Werichova slova platí i pro řidiče aut, že.

0/0
30.9.2015 15:40

J43o80s93e94f 75M48i44k52u89l97í69k 8284267756

však si pište, že já se jako cyklista za tito aktivisty stydím, protože pak je dost lidí na cyklisty nasr.aných a úplně zbytečně.

0/0
30.9.2015 10:41
Foto

J91a97r74o61m18í59r 49H92l89u63b96e59k 2156390624601

Jo, jo, za chvíli budete mít cyklořidičáky a na kolech SPZ a budete tam, kde my všichni, tedy v ř....

0/0
29.9.2015 15:34

O89n21d88ř47e16j 54Š11r94u30b20a43ř 1565451935536

a co deti? budou si mit kde hrat? :-)

0/0
29.9.2015 15:46

V68l15a75d77i45m92í69r 60F22i17a49l90a 3396962263429

Mluvíte z cesty.

0/0
29.9.2015 15:40

J15a89n 38N17e58š39p77o68r 4466968796412

Srovnáváte cyklistu na cyklostezce a řidiče na dálnici? Tak takovou zhovadilost tady ještě nikdo nevymyslel.

+2/0
29.9.2015 17:03

P97a25v92e57l 94O20d37r53a38z60i26l 6674299597750

Po té poslední hromadné cyklobouračce, kdy se srazilo 60 kol a bylo tam 5 těžce raněnejch, co se divíte ;-)

0/0
30.9.2015 15:41

J40a65n 63S70k96á14l76a 8382661164855

Pro milovníky statistik:

Na kole jezdím hodně a myslím, že ve sjezdech se s tím nemažu. Někdy, když je vhodný sjezd i auto předjedu. boural jsem mnohokrát a vždy naprosto bez alkoholu. Naproti tomu jsem párkrát jel i domů z hospody nebo z nějaké akce, kde se limča nepila. A to jsem nikdy neboural. Takže čistě statisticky mi alkohol na kole prospívá;-D;-D;-D. K čemu jsou statistiky???

+7/−1
29.9.2015 14:43

J93a39n 36B16l41a48h22a 3382614952242

"Už po jednom malém pivu hrozí cyklistovi dvojnásobné riziko, že z kola spadne."

Dvakrát nula je pořád nula.

+8/0
29.9.2015 13:53

S90t94a29n69d71a 14C53h72v70o87s97t 1622478

On neni cyklista jako cyklista. Ve statistikach jsou dedkove, co jedou nacamrany po deseti kusech z hospody z vedlejsi vesnice po statni silnici anebo sportovci a turisti, kteri si daji pri ceste nejakeho radlera nebo dve dvojky bileho a jedou po cyklostezce?

+6/0
29.9.2015 13:22

Z12d82e35n81ě36k 31A86. 35U50r18b25a96n 7277320290762

Někteří cyklisté dokážou pobavit/pěkně nas*at, když přijedou k zahrádce u hospody a začnou mít kecy, že se tam -VENKU!!- kouří . Ale zakázat pivko i na cyklostezce.., jsem pro nulu u řidičů aut, ale tady?

+4/−3
29.9.2015 12:25

M54a90r96e78k 25H74r67u51b36y 6427722831928

Cyklista je take ridic ;-) Kdyz chteji privilegia, musi akceptovat i povinnosti.

+3/−1
29.9.2015 16:39

P45e97t95r 75Ž87á13k 4571230403110

Stále nikdo neřeší důchodce na elektrických kolech ty jsou mnohem nebezpečnější pro okolí než cyklista po dvou pivech. Ty na cyklostezky ve městech určitě nepatří. Jezdí 30 km/h a když jim něco vletí do cesty tak to kolo neovládají.

+2/0
29.9.2015 11:51

M40i18r88o50s86l13a71v 53B80u34d95a 9252952107832

A co byste chtěl řešit? Jsou to cyklisté jako každí jiní.

+5/−1
29.9.2015 11:55

M32i37r24e83k 54M93a58j13z41l14e19r 6293317384292

80 procent cyklonehod je způsobených cyklisty bez alkoholu - nebylo by tedy lepší podle teorie BESIP zakázat jezdit střízlivý ? ;-D

+14/0
29.9.2015 11:25

J70a63n 24N88e66š69p36o34r 4796478646872

A co takhle ty cyklisty plošně práškovat? Že nepatří na chodník, je jasné, se silnicí je to blbost, pořád záleží na lidech, ať už za volantem, či řídítky, případně na "osobní odvaze" cyklisty, který si nějakou silnici vybere, a když tu onehdy psali o nějakém jihlavském bláznovi, který by chtěl stavět mýtné brány na cyklostezkách, půlka dikutujících psala, že budování cyklostezek je vyhazování peněz, že by se měly za ty prachy spravovat silnice (i když to "za ty prachy" z EU nejde)...

+2/0
29.9.2015 11:15

J90a58n 96N30e12š94p91o65r 4746428396842

*diskutujících

0/0
29.9.2015 11:20
Foto

P17e80t15r 56K45r76á83l50í24k 9619639411115

se vždycky divim těm lidem jak šlapou mezi těma všema autama a zhluboka dýchají všechny ty sajrajty co auta vyfukujou a přímo jim pod nos a to si hodně z nich myslí jak sportujou pro zdraví, no a alkohol u cyklistů? tak alkohol je velký problém všech čechů nejenom cyklistů, tak když společnost má za zábavu se jít každej víkend někam nalejvat, za oslavu narozenin považuje kdekdo se ožrat, a další a další, mentalita je na nízké úrovni u čechů

0/−2
29.9.2015 10:55

O16n43d23ř95e13j 44Š45r89u16b66a53ř 1445831175336

osobne se vypadovkacm vyhybam, jak to jen jde (ale cast cesty mi nezbyva nez po nich jet) 

srovnani - kolo 35 min, auto - 10 - 60 min (podle zasekanosti), mhd - 45 min.

+2/0
29.9.2015 10:59

J39a72n 53N37e34š39p81o84r 4646788876132

Pán těžko chápe, že pokud se chcete dostat na kole ven z města, holt musíte po nějaké té silnici mezi autama kus ujet.

+7/0
29.9.2015 11:05

O62n23d72ř39e94j 65Š28r94u61b77a68ř 1715971925936

no ja jezdim dokonce jen po meste :-)

0/0
29.9.2015 11:11

M11a23r60e21k 61H69r60u21b50y 6187362171718

Neocekavate doufam, ze vas pristup je pouzitelny univerzalne? ;-)

0/0
29.9.2015 16:40

M33a57r58e26k 24M40a82l75ý 1422378571780

A není lepší hodit kolo do kufru auta, odjet někam do přírody a tam si zajezdit? Nebo aspoň využít MHD, tak se snad taky smí s kolem, ne?

0/0
29.9.2015 14:39





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.