Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Na kole ani malé pivo. Cyklisté neznají míru, i přes pokutu 50 tisíc

Každý třetí cyklista, který vloni zavinil dopravní nehodu, měl alkohol v krvi. Za jízdu pod vlivem alkoholu mu nyní hrozí pokuta až 50 tisíc korun. Snahy o povolení půl promile a prolomení hranice nulové tolerance odmítá BESIP i policie. Po vypití jednoho piva totiž vzroste riziko nehody se zraněním šestinásobně.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J16o20s22e24f 52J21a35n67e11k 9657131508919

Pokud někdo padá z kola po 1 pivu, tak nemá na kole co dělat ani za střízliva.

+3/0
30.9.2015 20:41

J68i20ř33í 95K38u90č76e62r54a 9105931658

pokud piju, jedu na kole, pokud ne, tak autem. Chcete bicykl kriminalizovat? ok, udělejte to, pokud je to stejně špatný jako auto, tak teda budu jezdit autem, u toho se alespoň tolik nenadřu.

0/0
9.11.2015 19:41

P48a23v41e27l 88O85d32r13a26z11i47l 6764519807190

Cyklista by se neměl motat jako Dán, ale taky není důvod, aby musel být úplně čistý, protože cyklista nepotřebuje řešit dopravní situace ve zlomku vteřiny, neujede za sekundu 50 metrů a když do něčeho vrazí, tak to většinou odnese hlavně on sám.

Ještě legračnější je, že jako cyklista se bere i jezdec na koloběžce, na rozdíl od inlinistů, kteří se berou jako chodci, ačkoliv z hlediska škod při nehodě mezi nimi prakticky žádný rozdíl není.

+1/0
30.9.2015 15:52

J66a58n 74N37e62š62p12o89r 4696308446182

Navíc inlinista je daleko nebezpečnější než cyklista, při jízdě zabere místa pomalu jako auto, a nedej bože, když potká šutr nebo rygol, a ani to nemusí být velký, jejich pády jsou nekontrolované...

0/0
30.9.2015 18:58

P66a69v32e60l 20O28d58r14a97z93i49l 6224789797470

„V loňském roce zavinili cyklisté pod vlivem alkoholu 786 nehod. Vloni také zemřelo na našich silnicích vlivem dopravních nehod celkem 57 cyklistů, 29 smrtelných dopravních nehod cyklistů si zavinili sami cyklisté. Letošní statistiky tento negativní trend jen potvrzují,“ doplnil ředitel služby dopravní Policie Tomáš Lerch.

Zdroj: http://auto.idnes.cz/po-jednom-pivu-roste-riziko-nehody-dtw-/automoto.aspx?c=A150926_224307_automoto_taj

--

Typická neschopnost práce se statistikou. Nedozvíme se ani to, kolik nehod zavinili střízliví cyklisté, ani kolik smrtelných úrazů si zavinili cyklisté pod vlivem.

Ale hlavně že se dělají závěry.

+1/0
30.9.2015 15:39

P75a66v71e56l 54O57d81r20a13z79i71l 6404129457320

Jsou to kecy. Kdo je nezodpovědný, pije už dnes, zákaz nezákaz. Hladina 0,2 promile nemůže mít na jízdu naprosto žádný vliv.

0/0
30.9.2015 15:35
Foto

J70a96n 54P77e65l43c93l 9494376574915

Ja byt BESIPem, naridim nulovou toleranci  i v loznicich ..... pad z kone muze byt take smrtelny ;-D

+3/0
29.9.2015 23:19

M75i20l71a18n 61W58e81l25s36e32r 5972728888601

Tak ještě chybí pokutování chodců pod vlivem alkoholu. Jsou přece účastníci silničního provozu......

Kdo sedí doma u počítače a nevytáhne paty z domu tomu určitě fandí.

Nebo to vymyslela pražská taxikářská loby? každý si musí zavolat taxík na cestu z hospody?

+7/0
29.9.2015 19:48

J84a58n 28F80i48a86l55a 7674747325529

Zjistil jsem, že při určitém stupni opilosti se již neudržím na nohách, avšak na kole jedu. Lépe se totiž udržuje rovnováha, na kole má totiž člověk větší moment setrvačnosti a korekce rovnováhy mohou být opožděné. Samozřejmě ani pěšky ani na kole nelezu v takovém stavu do velkého provozu. Cestou z hospody je kolo lepší volba než auto nebo pěšky, opilých chodců bylo usmrceno víc, než opilých cyklistů. ;-)

+3/0
29.9.2015 19:47

M67i10l24a13n 81W27e44l97s61e80r 5702478948271

Souhlasím s vámi. I když nás asi mnoho lidí odsoudí. mám úplně stejné zkušenosti.

A mám cestu z hospody domů zcela mimo hlavních silničních tahů.

+1/0
29.9.2015 20:14

D22u58š86a19n 10M72a33t64o27u80š83e74k 7673880700465

nebojte že kdyby to šlo, tak zakážou v podnapilém stavu i pohyb na veřejných komunikacích a cestách,což by se rovnalo zákazu požívání alkoholu mimo domov...

mimochodem přesně k tomu směřujeme, prohibice alá severské země,jen prostě pomalinku,v národě kde je pivo levnější než limo to jinak nejde...

té masírky médii je aké čím dál tím víc,co na tom že počty úmrtí se stále snižují,na tento trend se nepoukazuje-proč asi....

0/0
30.9.2015 10:59

M18a45r49e64k 92G57a67j21d53a 4153624736372

Hlavně cyklisti nerozeznají ani chodník od silnice, přitom u nás mají kousek vedle hned cyklostezku ... Ještě aby chlastali. To by byla Sodoma-Gomora. ;-D;-D

0/−2
29.9.2015 19:25

M78a23r21e33k 62N35e38t68o57l74i59c28k13ý 6824420298

O víkendu sem byl na pálavě. Tolik zmatlanejch cyklistů už jsem dlouho neviděl ;-D:-)

+1/−2
29.9.2015 18:56

J16a58n 55F36i24a71l35a 7974397335649

A to jste nekoukal na řidiče aut. ;-D

Na Moravě není střízlivý ani policajt.

+2/0
29.9.2015 19:49

J89a74n 64N94e19š58p36o47r 4666728516152

A pak ses probudil a ruku měl v nočníku...

+1/0
30.9.2015 18:55

M62a42r77e60k 69N88e46t89o73l34i91c47k56ý 6164460238

Co to plácáš? Militantní cykloblb? Některý umělci v oblečkách v vypolstrovaným rozkrokem měli problém i vylýzt od sklípků, natož někam pokračovat.

0/0
30.9.2015 19:29

P17e87t22r 92M39a69r47e92c91e79k 8492682761451

A my tady v USA budeme volit, zda zvysit limit z 0,8 na 1,0 promile. A studie tady tvrdi, ze pri 0,8 je clovek klidnejsi, kreativnejsi a bystrejsi. Samozrejme ty studie se daji nasmerovat jakkymkoliv smerem. Kdyz si dam prumerne 3-4 piva denne, tak me 1 promile vubec nerozhazi, prave naopak. Kdyz si absitent vyjimecne na akci da a ma 1 promile, tak je docela nasrot. Tezko merit vsechny podle jednoho metru.

+5/0
29.9.2015 17:59

P75a56v63e53l 91O93d46r21a64z18i92l 6434899647810

V Německu je 0,5 povoleno. Ale běda, když dojde havárii. I když to není vaše vina, pojišťovna se po vás pěkně povozí. A jak je to v USA? Mně připadá logické, že když se může s lihem jet, tak minimálně na nezaviněnou nehodu by to vliv mít nemělo.

Mimochodem, na to občas dojede nějaký ten Čech, co si vyjede ven, do země, kde je trochu povoleno, pak bum, a česká pojišťovna řekne, no jo, hochu, ale tos bumbal, takže naval prachy.

0/0
30.9.2015 15:38

M27a47r12e22k 23H40r78u59b57y 6747922931838

Sef BESIPu si porad jeste mysli, ze cim tvrdsi normy, tim vic je lide budou dodrzovat? 8-o Nebo soudi podle sebe? ;-)

+7/0
29.9.2015 16:36

A67n89d49r76e23j 38R58ů45ž82i12č24k52a 6767945326

Nejhorší jsou ti, co jedou na kole a jednej ruce maj pivo, v druhej cigáro.

+2/0
29.9.2015 16:19

M14i10c95h78a82l 21P73a41v46l56á62t 9143953954159

I pres blaboly BESIPu je reseni jedine: Povolit vsem bez rozdilu nejakou racionalni hranici, beznou v civilizovanych zemich, tj. neco kolem pul promile.

To je asi tak vsechno, co se k tomuhle festivalu PR lzi necha napsat.

Jenze stat si nenecha ujit tu moznost poradne pobuzerovat po ridicich i cyklisty.

+10/−1
29.9.2015 16:11
Foto

J77a98r98o61m52í73r 68H25l29u61b15e45k 2436450874681

Podle filosofie zdejších cykloaktivistů, jsou cyklisté něco extra. Jsou to stejní účastníci silničního provozu jako kdokoliv ostatní. Takže buď o,5 pro všechny nebo nic taky pro všechny. Argument o cyklostezkách taky neobstojí, totéž by mohli řidiči motorových vozidel říct o dálnicích. Mimochodem, kdyby se cykloaktivisté tak násilně nevymezovali vůči řidičům motorových vozidel a nevymáhali si privilegia, mohli mít pokoj, ani pes by po nich neštěkl.

+10/−5
29.9.2015 15:02

O46n44d55ř55e57j 78Š23r21u71b93a58ř 1125291595336

kdyby auto nevazilo pres tunu a nejezdilo rychlosti desitek kilometru, tak by cykliste zadna priviligia nepotrebovali. To je teda mimo alkoholove tema.

+5/−4
29.9.2015 15:11

O62n49d76ř34e25j 52Š24r52u58b44a84ř 1755271765746

a to znam provoz jak z pohledu ridice, tak cyklisty.

Jako ridic nadavam na cyklisty a jako cyklista na ridice. Dle meho jsou ty dva prostredky natolik odlisne, ze nepatri na jednu silnici

+2/0
29.9.2015 15:24
Foto

J40a95r57o86m26í69r 50H50l57u97b84e87k 2886580254651

Možná Vám to přijde divné, ale já za volantem na cyklisty nenadávám, tedy na běžné cyklisty, snažím se být k nim maximálně ohleduplný uvědomujíc si jejich zranitelnost a v očích ostatních lidí svou vinu za případný incident. Nadávám na "aktivisty" typu Auto*mat, kteří vnesli do společnosti rozkol a nenávist.

+4/0
29.9.2015 15:59

O94n69d37ř52e95j 65Š20r72u26b31a91ř 1965201725136

jo sto nenadava a jeden predjede pul metru od kola. A to uplne staci :-/

0/0
29.9.2015 16:03
Foto

J94a43r95o62m62í53r 42H42l63u22b97e29k 2356390634341

Jak říkal pan Werich: "Nějaký ten blbec se vždy najde", ale s tím nikdo z nás vůbec nic nemůže udělat, ani nějací aktivisté, ani horda policajtů. Místo úcty mezi účastníky silničního provozu vnesly obě tyto skupiny mezi cyklisty a motoristy antipatie a stále v tom ještě pokračují. Pokud jakási pravidla vůbec máme, musí platit pro všechny a nejen pro někoho.

+3/0
29.9.2015 16:16

P92a42v78e88l 15O89d34r78a73z84i84l 6704949767520

Na cyklisty asi nadáváte jen v diskusích. Mimochodem, Werichova slova platí i pro řidiče aut, že.

0/0
30.9.2015 15:40

J39o84s94e89f 54M91i94k61u21l62í36k 8724407966

však si pište, že já se jako cyklista za tito aktivisty stydím, protože pak je dost lidí na cyklisty nasr.aných a úplně zbytečně.

0/0
30.9.2015 10:41
Foto

J46a83r43o61m95í97r 63H41l82u96b14e18k 2276880764681

Jo, jo, za chvíli budete mít cyklořidičáky a na kolech SPZ a budete tam, kde my všichni, tedy v ř....

0/0
29.9.2015 15:34

O70n47d85ř68e67j 44Š40r48u19b42a97ř 1805661365786

a co deti? budou si mit kde hrat? :-)

0/0
29.9.2015 15:46

V27l93a80d36i10m51í19r 97F78i88a97l11a 3976842453749

Mluvíte z cesty.

0/0
29.9.2015 15:40

J15a83n 51N90e88š85p70o38r 4126538936522

Srovnáváte cyklistu na cyklostezce a řidiče na dálnici? Tak takovou zhovadilost tady ještě nikdo nevymyslel.

+2/0
29.9.2015 17:03

P63a10v82e73l 56O28d86r24a45z62i76l 6274619497170

Po té poslední hromadné cyklobouračce, kdy se srazilo 60 kol a bylo tam 5 těžce raněnejch, co se divíte ;-)

0/0
30.9.2015 15:41

J79a69n 42S42k62á72l66a 8912951254445

Pro milovníky statistik:

Na kole jezdím hodně a myslím, že ve sjezdech se s tím nemažu. Někdy, když je vhodný sjezd i auto předjedu. boural jsem mnohokrát a vždy naprosto bez alkoholu. Naproti tomu jsem párkrát jel i domů z hospody nebo z nějaké akce, kde se limča nepila. A to jsem nikdy neboural. Takže čistě statisticky mi alkohol na kole prospívá;-D;-D;-D. K čemu jsou statistiky???

+7/−1
29.9.2015 14:43

J88a40n 32B51l33a56h56a 3662434772162

"Už po jednom malém pivu hrozí cyklistovi dvojnásobné riziko, že z kola spadne."

Dvakrát nula je pořád nula.

+8/0
29.9.2015 13:53

S34t54a78n97d31a 38C52h17v34o39s48t 1772908

On neni cyklista jako cyklista. Ve statistikach jsou dedkove, co jedou nacamrany po deseti kusech z hospody z vedlejsi vesnice po statni silnici anebo sportovci a turisti, kteri si daji pri ceste nejakeho radlera nebo dve dvojky bileho a jedou po cyklostezce?

+6/0
29.9.2015 13:22

Z68d69e21n40ě78k 96A17. 85U58r22b38a55n 7907920380302

Někteří cyklisté dokážou pobavit/pěkně nas*at, když přijedou k zahrádce u hospody a začnou mít kecy, že se tam -VENKU!!- kouří . Ale zakázat pivko i na cyklostezce.., jsem pro nulu u řidičů aut, ale tady?

+4/−3
29.9.2015 12:25

M69a94r16e38k 73H44r87u62b64y 6507382491878

Cyklista je take ridic ;-) Kdyz chteji privilegia, musi akceptovat i povinnosti.

+3/−1
29.9.2015 16:39

P89e15t50r 61Ž41á82k 4631440263860

Stále nikdo neřeší důchodce na elektrických kolech ty jsou mnohem nebezpečnější pro okolí než cyklista po dvou pivech. Ty na cyklostezky ve městech určitě nepatří. Jezdí 30 km/h a když jim něco vletí do cesty tak to kolo neovládají.

+2/0
29.9.2015 11:51

M46i70r29o75s41l50a51v 40B44u23d86a 9642432427482

A co byste chtěl řešit? Jsou to cyklisté jako každí jiní.

+5/−1
29.9.2015 11:55

M26i34r80e58k 75M37a68j67z96l67e16r 6873927584202

80 procent cyklonehod je způsobených cyklisty bez alkoholu - nebylo by tedy lepší podle teorie BESIP zakázat jezdit střízlivý ? ;-D

+14/0
29.9.2015 11:25

J74a84n 53N18e69š67p53o68r 4556218226202

A co takhle ty cyklisty plošně práškovat? Že nepatří na chodník, je jasné, se silnicí je to blbost, pořád záleží na lidech, ať už za volantem, či řídítky, případně na "osobní odvaze" cyklisty, který si nějakou silnici vybere, a když tu onehdy psali o nějakém jihlavském bláznovi, který by chtěl stavět mýtné brány na cyklostezkách, půlka dikutujících psala, že budování cyklostezek je vyhazování peněz, že by se měly za ty prachy spravovat silnice (i když to "za ty prachy" z EU nejde)...

+2/0
29.9.2015 11:15

J92a36n 11N35e70š17p22o24r 4576818846492

*diskutujících

0/0
29.9.2015 11:20
Foto

P58e76t12r 31K17r35á62l58í81k 9349479111205

se vždycky divim těm lidem jak šlapou mezi těma všema autama a zhluboka dýchají všechny ty sajrajty co auta vyfukujou a přímo jim pod nos a to si hodně z nich myslí jak sportujou pro zdraví, no a alkohol u cyklistů? tak alkohol je velký problém všech čechů nejenom cyklistů, tak když společnost má za zábavu se jít každej víkend někam nalejvat, za oslavu narozenin považuje kdekdo se ožrat, a další a další, mentalita je na nízké úrovni u čechů

0/−2
29.9.2015 10:55

O35n72d80ř71e64j 35Š46r63u27b74a41ř 1955421455796

osobne se vypadovkacm vyhybam, jak to jen jde (ale cast cesty mi nezbyva nez po nich jet) 

srovnani - kolo 35 min, auto - 10 - 60 min (podle zasekanosti), mhd - 45 min.

+2/0
29.9.2015 10:59

J80a43n 61N91e98š13p58o91r 4656328606302

Pán těžko chápe, že pokud se chcete dostat na kole ven z města, holt musíte po nějaké té silnici mezi autama kus ujet.

+7/0
29.9.2015 11:05

O58n63d38ř68e87j 10Š24r45u43b41a51ř 1925561485856

no ja jezdim dokonce jen po meste :-)

0/0
29.9.2015 11:11

M41a11r70e35k 73H88r81u76b47y 6717542111168

Neocekavate doufam, ze vas pristup je pouzitelny univerzalne? ;-)

0/0
29.9.2015 16:40

M80a25r49e13k 14M87a10l88ý 1162528951280

A není lepší hodit kolo do kufru auta, odjet někam do přírody a tam si zajezdit? Nebo aspoň využít MHD, tak se snad taky smí s kolem, ne?

0/0
29.9.2015 14:39







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.