Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Alkohol za volantem v krajní nouzi projde, pokuta však řidiče nemine

Zranění v lese bez signálu, těhotná manželka s překotným porodem nebo dítě s laryngitidou. Jsou případy, kdy lze za volant usednout i s alkoholem v krvi, pokud skutečně jiná možnost není. A soud by pro řidiče, který v pořádku dojel, nejspíš dopadl dobře. Pokuta od policie ale přistiženého nemine.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J90a79n 21Č83e55k35a86l 7609975794154

Neměla by se ta poměřovaná doba dojezdu sanitky počítat ve chvíli, kdy se dotyčný dostane k lékaři? Sanitka je hezká věc, ale při dopravě vlasntím autem do nemocnice je postižený přímo u lékaře...

+1/0
22.10.2015 10:23

M29a18r53t26i91n 38V19o87k38o41u54n 9178213273146

v pripade zakonem dane krajni nouze by samozrejme zadna pokuta nenastala

+2/0
17.10.2015 20:44

J10i91ř34í 60E89r63b78e64n 1633174726527

Paragraf o krajní nouzi platil i za bolševika a tam to taky bylo jednoznačné...

https://www.youtube.com/watch?v=2z0GIWVmCaE

0/0
15.10.2015 19:29


L47e56o10š 52S89t43a79n52ě44k 4714961665

No nevím, až dosud jsem si myslel, že za alkohol za volantem policie pokutu uložit nemůže, neboť se jedná o přestupek, který nelze vyřídit v blokovém řízení. Vždy to v případě přestupku musí předat do správního řízení na městský úřad..... A to se touto agendou zabývám už hodně let. Nu až z idnesu jsem se dozvěděl, že jsem se mýlil :-) .

+1/0
14.10.2015 22:37

J54a45n 80Z59a65p58l35e14t72a38l 3858679725256

Lidi klid, vždyť je to jenom diskuze na iDnesu.;-)

Samozřejmě že vám potvrzení od lékaře stačí. Policajti jsou POVINNI v záchraně života spolupracovat. V krajním případě přesednout za volant a odřídit to do té nemocnice sami.

Případů kdy to bylo fakt potřeba je ve skutečnosti minimálně i když mohou existovat, však též v článku jsou uváděny jenom hypotetické případy.

+2/0
14.10.2015 18:24

P27a97v14e97l 57K47r48a73l 4278789659312

A nejen v krajní nouzi, jednou mi bylo špatně, ale ne v ohrožení života, a byl jsem odvezen do nemocnice i přes to, že řidič pil alkohol. Jsem mu za to vděčný, protože do rána bych to sice přežil, ale stav už byl pro mě nesnesitelný.

+2/0
14.10.2015 17:19

M69i60r36o77s42l18a14v 69B79u23d19a 9822272337862

Když nespáchám přestupek, jak mohu potom dostat pokutu? Za co, proboha?8-o

+1/−1
14.10.2015 14:05

M94i90r68o29s47l46a34v 79B47u39d83a 9632352277282

...pokud lékař policii potvrdí že to byla krajní nouze, není dále co řešit! Proč správní řízení nebo soud?

+1/−1
14.10.2015 14:18

M75i64r61o45s94l17a85v 34B87u86d28a 9882742477832

... s přihlédnutím k těmto faktům se příště na zachraňování někoho cizího vykašlu!

+1/−2
14.10.2015 14:35

J93i24ř40í 23E61r77b36e19n 1463834326357

Vy máte už při jízdě do nemocnice potvrzení lékaře, že konáte v krajní nouzi? ;-D To správní řízení se koná až poté, co to tam pošle policista. Je to jeho povinnost - kdyby to neudělal, mohl byste ho totiž obratem obvinit ze zneužití pravomocí. On ten policajt nemůže vědět, co máte za lubem, a musí se chovat podle zákona.

+1/0
14.10.2015 15:28

M56i39r12o33s50l43a61v 94B43u28d64a 9872902867142

Co to melete?8-o

Proč by policista něco někam posílal když lékař PO MÉM PŘÍJEZDU DO NEMOCNICE potvrdí, že šlo o krajní nouzi? V tom případě jsem se nedopustil ničeho a také není co řešit. Jestli si myslíte, že bych se s policií po cestě, kdybych byl zastaven nějak vybavoval, tak to ani náhodou. Oznámil bych o co jde a fofrem bych pokračoval v jízdě! Mohou jet tak leda přede mnou a dělat mi místo!

+1/−1
14.10.2015 15:34

M44i41r59o27s45l14a10v 55B89u48d94a 9132652967382

...auto pozvracené, celé od krve, zadní sedačky jsem musel vyměnit (naštěstí jsem je dostal zaplacené), ničil jsem si auto rychlou jízdou po špatné cestě a ještě bych měl lítat někde po soudech.

Tak to ani náhodou!!

+1/−1
14.10.2015 15:44

M52i97r21o84s59l76a57v 84B93u47d41a 9842872607942

...nebo za to dostat pokutu...

Opravdu jsem teď tak n*****ý, že jsem snad takhle ještě nebyl! Možná proto, že jsem si to prožil a vím o čem mluvím. Ne tak zřejmě ti, co za to chtějí dávat pokuty!

+1/−1
14.10.2015 15:51

M74i35c69h90a31l 73M14a33c15h89á52č39e56k 1430125473578

Velmi se mýlíte. 1. lékař vám v žádném případě nevystaví potvrzení o tom, že jste jednal v krajní nouzi. To rozřeší až správní orgán ve správním řízení. 2. Kdybyste neuposlechl policistu, zadělal byste si na výrazně větší problém, než dopravní přestupek. Bohužel o tom vím hodně, právě totiž procházím správním řízením ohledně přestupku v situaci krajní nouze...

0/0
15.10.2015 9:23

M39i46r89o22s88l78a12v 53B66u83d74a 9332962717242

Neříkám, že bych neuposlechl policistu, jasně jsem napsal, co bych řekl ovšem netuším, jak by reagoval. Měl by reagovat také tak, jak jsem popsal.

Vystavení potvrzení...tak bych to neřekl, kdyby došlo k situaci kdy bych byl doprovázen policií a lékař by řekl, pánové, ten chlap mu zachránil život, tak snad není co řešit. Nebo mám za to dostat pokutu?!;-€

Stejně to většinou dopadne tak, že někdo pod vlivem doveze pacienta na příjem, zaparkuje auto a jede domu taxíkem bez toho, aby o tom policie věděla a chtěla ho (správní orgán) trestat!

Takhle, udělal jsem to jednou před cca. 20-ti lety, jel jsem po třech nebo čtyřech desítkách, ale dnes bych něco takového udělal jen a pouze pro rodinu, nikoho jiného!

Je to smutné, nepochopitelné nebo nevím jak to nazvat, ale když někdo někomu zachrání život, měl by být snad respektován a ne trestán a tahán po soudech!

Jinak řečeno, příště se na někoho cizího vykašlu i když vím, že ho stihnu dovézt mnohem rychleji než sanitka (tedy alespoň z místa které myslím a mám to ověřeno).

+1/0
15.10.2015 10:09

M66i38r52o30s77l95a15v 16B77u93d86a 9782692337282

...ještě jeden příklad z letošního roku. Přišla za mnou sousedka vedle z chaty že tam má kamarádku s děckem, to má horečku a ona by potřebovala odvézt domů (jednalo se o 12 km do blízkého města) Já jsem neměl dětskou sedačku (ani nikdo v okolí) a vím, že ve městě často rejdí policie. Prostě jsem řekl, že mně to hrozně mrzí ale že je neodvezu (byl jsem střízlivý, jen kvůli té sedačce). Paní na mně koukala jako na zločince a naprosto nechápala když jsem jí vysvětloval jaké hrůzy mi za to hrozí!

Takové máme zákony!

+1/−1
15.10.2015 10:19

J37i59ř45í 92E37r58b23e15n 1613464906877

Jízdou pod vlivem alkoholu jste přečin spáchal bez ohledu na to, zda šlo o krajní nouzi nebo ne. Do správního řízení to prostě jít musí, a úředník až poté má právo rozhodnout, zda vyváznete bez trestu.

+1/−4
14.10.2015 15:25

M76i16r30o58s80l92a80v 24B89u14d58a 9272792427402

Nespáchal jsem nic

Přestupkem není jednání, jímž někdo odvrací nebezpečí přímo hrozící zájmu chráněnému zákonem, jestliže tímto jednáním nebyl způsoben zřejmě stejně závažný následek než ten, který hrozil, a toto nebezpečí nebylo možno v dané situaci odvrátit jinak."

Zdroj: http://auto.idnes.cz/alkohol-ridic-v-krajnim-pripade-projde-dhk-/automoto.aspx?c=A150928_002632_automoto_taj

+3/−1
14.10.2015 15:35

M82i43r93o90s32l83a43v 65B46u72d60a 9772862177252

A pokud někdo uvažuje jako vy tak ať se pak nediví, že někde pojde, protože ho nikdo nebude chtít odvést do nemocnice!

+4/−1
14.10.2015 15:37

J47a67n 40Z14a27p39l71e72t38a97l 3758529135476

Jak jsem už napsal, jde jenom o diskuzi na iDnesu.

+1/0
14.10.2015 18:25

M55i85r75o56s25l82a31v 28U51r98b64a92n 1726647221189

Napadlo me presne to stejne...podle institutu krajni nouze neni za jistych podminek prestupkem/trestnym cinem to co by jinak bylo. Cili kdyz se na miste ukaze, ze slo o krajni nouzi, tak ten alkohol v tu chvili neni prestupkem a neni nic dalsiho k reseni..

+2/0
14.10.2015 18:27

M41i12r37o81s88l21a58v 49B38u22d53a 9712302627342

Ahoj Schöne,pořád jsi stejný hlupák jako Doktor, Králík, Jakeš a další tvoje jména?

0/−1
14.10.2015 20:08

M17i89r61o98s27l74a11v 39B90u42d25a 9492872157622

...jo Schöne, ještě diskutuji tady, tak mi nezapomeň dát mínus

http://vary.idnes.cz/diskuse.aspx?iddiskuse=A151014_124224_vary-zpravy_ba

Pro ostatní, Shön je místní troll který se mi mstí za to, že jsem odhalil několik jeho falešných identit.Proto mi dává mínusy u každého mého příspěvku bez ohledu na jeho obsah (dokonce i za poděkování). To jen na vysvětlenou.

0/−2
14.10.2015 20:44

J46i97ř18í 26J88u43ř50i74c64a 2658743271

Chápu, já mám zase Sojku.

+1/0
14.10.2015 20:57

M17i86r69o77s55l31a45v 39B84u82d12a 9222902667102

Pak ještě Velčovský,

0/−1
14.10.2015 21:03

P97e90t55r 95S18c60h33ö59n 7163726222463

tak určitěěěě ;-D

0/0
14.10.2015 21:24

M45i72r48o86s44l60a10v 83B32u14d72a 9462922667682

No ne, ty umíš psát, primitive?

+1/0
15.10.2015 7:10

P32e61t25r 15S13c97h76ö49n 7763736202773

Co bys tak řekl, inteligente?

0/−1
15.10.2015 8:47

M18i55l63e19n70a 82N18o98v93a21n43s24k77a 4402667269759

Odborníci DOUFAJÍ, že policie by .... Hezký výrok. Takže riskovat, že doufání odborníků je marné zužuje rozhodování těch ochotných riskovat pomoci potřebnému na úkor toho, že sami poruší dopravní předpisy, na zřejmou ochotu riskovat pouze kvůli těm jeho nejbližším. Alespoň já to bych to tak cítila.

+2/0
14.10.2015 12:08

M85i82r59o24s93l63a37v 54B57u16d43a 9472952987202

Také to tak vidím, jak tak koukám na výklad našich zákonů a na pokutu (správní řízení a dokonce snad soud) tak jako tak, příště si také nebudu hrát na spasitele.

+1/−1
14.10.2015 14:42

J69i50ř31í 74H75o49v63o74r20k57a 2686387490801

Podotýkám, že podle klasické poučky můžete v tom případě v lese dokonce beztrestně ukrást auto a s ním opilý odjet :-) I když to platilo spíše v době, kdy rozbít okénko a spojit 2 dráty mohl zvládnou i laik...

BTW podle docela solidní právní analýzy by v českém právu podle krajní nouze bylo řešeno i mučení teroristů v situaci "tikající atomová bomba" ;-) Dokonce je pak mučení či hrozba mučením možná i v reálnějších situacích, kde hrozí jinak neodvratitelná smrt dalším osobám.

0/0
14.10.2015 12:00

P90e34t67r 19N32o11v86á36k 1289933615986

Obávám se, že by netikala. Prostě by si sem přiletěli a shodili jí...

0/0
14.10.2015 12:06

P80e25t34r 12N65o56v24á43k 1149173895446

A není lepší nechlastat? ;-D

+3/−1
14.10.2015 11:53

K51a98r46l29a 83N14o45v94á98k15o76v25á 4184782855757

Jistěže je lepší nechlastat, když vím, že budu muset řídit auto. Zde se ale řeší situace, kdy nemám v úmyslu řídit auto do doby, než ze mě alkohol vyprchá, ale okolnosti (ohrožení života jiného a nemožnost dosáhnout pomoci jinak) mě k tomu donutí.

Dát si občas v rozumné míře nějakou skleničku opravdu není smrtelný hřích ;-D

+7/0
14.10.2015 13:14

R19a82d23o13m80í24r 50A81l58b85e55r13t 1816341462859

Tady se pořád hovoří jen o alkoholu. Takové právo by měli mít i ti občané, kteří mají rádi drogy.

0/0
14.10.2015 11:52

A27n77d73r80e11j 49O17l43e88k25s14a 3815201577851

Takoví občané mají nějaké právo na háku. Dělají si co chtějí a kdy potřebují - kdykoli.

+1/0
14.10.2015 15:28

R56o76b37e67r94t 33H75o41m70o84l95k47a 4343278890902

A dobrá finta je, když vás zastaví a jedete v režimu krajní nouze strčit toho postiženého do vozu hlídce ať jej odvezou oni a tím pádem na vás nemají čas ;-D;-D;-D;-D

+2/−1
14.10.2015 11:48

E26d79a 39D38r90á11b22e94k 7179422163697

oni se k vám ještě rádi vrátí :-)

0/0
14.10.2015 15:54
Foto

V90o97j45t98ě48c38h 68P55a14v96l78í90k 5924111424208

Ty ostatní příklady taky nic moc:

U zranění v lese bez signálu bude asi rychlejší pro nezraněného vyběhnout na nejbližší kopec a odtamtud zavolat, než táhnout zraněného sám k autu. A i kdyby, tak na lesní cestě problém s alkoholem za volantem netřeba řešit, jen už pak nepokračovat dál na asfaltku a zavolat odtud ...

Co se porodu týče, tak pokud by porod byl opravdu překotný, tak už je pozdě někam jezdit, navíc pod vlivem alkoholu. Jediná možnost je zavolat si na záchranku a postupovat dle instrukcí.

Snad jen to popálení dává smysl, ale muselo by být opravdu velmi vážné, jako že by se na někoho vysypal gril, jinak se dá taky ošetřit na místě. Od čeho se vyučují pravidla první pomoci?

0/0
14.10.2015 11:28

R25a53d68e18k 71H34o22d64a40ň 9276567651743

Kalkulujete s tím, že "zavoláte záchranku a problém se vyřeší". Ve většině hor se nevyřeší, protože státu se "nevyplatí" držet tam sanitky, a tak sice definuje že sanitka u vás musí být do 15ti minut, ale ona tam za 15 minut nebude ani v případě, že je ta sanitka volná. Jenže s redukcí počtu stanic se nijak nenavyšoval počet sanitek v tom zbytku, takže je navíc poměrně vysoká šance že všechny sanitky (což může být klidně i jedna protože ta "druhá" se opravuje) jsou venku, a tím pádem k vám nemá kdo dojet.

+1/0
14.10.2015 11:37
Foto

V25o72j86t90ě69c71h 79P85a59v47l85í88k 5304441224828

Ne, s tím rozhodně nepočítám.

Pokud mám někoho zraněného v lese, tak nejspíš nebude sám schopen pohybu. Dospělého člověka jde obstojně odnést ve dvou, v jednom to dokážou jen hodně zdatní jedinci. Tam mi pořád vychází lepší poskynout první pomoc (zraněného stabilizovat), pak sehnat signál a telefonovat, i kdyby by to mělo být sousedovi z vesnice a ne záchrance.

V ostatních případech naopak říkám, že se věc musí řešit vlastními silami na místě (i když lépe s odbornou radou na telefonu), s tím, že záchranka přijede někdy časem.

0/−1
14.10.2015 11:42
Foto

V60o47j97t10ě78c84h 90P88a46v60l29í72k 5324431174208

Co to je za blbost s noční akutní laryngitidou? Je rozhodně pro rodiče stresující, když dítě sípe a lapá po dechu, ale jak akutní laryngitida přijde, tak taky do hodiny sama zmizí ... buď na čerstvém vzduchu, nebo v nejhorším případě po podání antihistaminik, které mají rodiče dětí, které na to jsou náchylné pro jistotu po ruce.

0/0
14.10.2015 11:19

J21i89n39d80r16a 13P11e41k69a39r 6396938319310

Nejde o čerstvý vzuch, ale o studený vzduch. Schladí krk a otok začne mizet.

A že do hodiny zmizí? Laryngitida je zánět hrtanu. Ten jen tak za hodinu nezmizí... Maximálně se krk uvolní. Ale zánět je tam pořád...

+1/0
14.10.2015 11:26
Foto

V81o14j76t52ě56c66h 19P67a74v45l87í95k 5124321204608

Ano, čerstvý noční vzduch bývá typicky chladný. Taky zmrzlina pomáhá docela dobře.

Zánět může být sterilní, tedy vzniklý vnitřními procesy jako reakce například na podráždění. Takový může zmizet i  beze stopy. To je velmi často případ dětských nočních akutních laryngitid. Případně může jít o začínající virózu a tu je pak tak jako tak potřeba vyležet v posteli. Pořád nic, kvůli čemu by bylo potřeba urgentně někam jezdit. Bakteriální (streptokokové) laryngitidy mají hodně jiný průběh.

0/0
14.10.2015 11:31

V23l36a14d77a 77M19u54s81i11l 9530446958673

Asi těmm laryngitidam moc nerozumite. Existujwe  tak zvana  subgloticka laryngitida. Zde v  krajnim poripade pripada prorizniti pruudusnice dvojim    zpusobem. Tracheotomie a  nebo koniotomie.Ono...to  neumi     ani větsina lekaru v terenu!!!!!!

0/0
14.10.2015 11:31
Foto

V18o54j61t93ě25c38h 46P68a54v89l60í52k 5124311634448

Ano, o subglotické laryngitidě mluvím. Než rozvine do život ohrožujícího stavu, ono to nějakou dobu trvá. Takže, že pokud by se nelepšila či dokonce zhoršovala, pak je volat záchranku rozumné ... ale pořád ne jet do nemocnice pod vlivem alkoholu. Riziko havárie a následků totiž taky není malé.

0/0
14.10.2015 11:49

J28i17ř98í 19B59o78č25e66k 6271534135943

takže my Pražáci máme utrum. tady to na krajní nouzi neusmlouváme

+1/0
14.10.2015 10:58

L32i70b55o22r 73S71o16u36s42e43d17í16k 4813238531801

Nejen Prazaci. Bydlim 2 km od zachranky ve Znojme...

0/0
14.10.2015 12:02

V23o27j34t16ě33c27h 66T35r37u95h58l58á74ř 2455369976

Rád bych se zeptal zde jak je to s "nealko" nápoji ve kterých je stejně nějaké malé procento alkoholu, u kterého stejně nadýcháte. Např. nealkoholické pivo má cca 0,5% alk. a pokud si dáte i jedno nebo dvě, stejně nadýcháte, tak jak potom přistupovat k tomu, když vás zastihne policie při kontrole a budete provádět dechovou zkoušku?

0/0
14.10.2015 10:58

J84i42ř73í 32B29o14č40e37k 6591574175843

zkusil jsem a po nealku pivu jsem nenadýchal. po stopanginu mi to ukazovalo skoro 4 promile

0/0
14.10.2015 11:04





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.