Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Legální fígle automobilek při měření emisí: tvrdé pneumatiky, zalepené spáry

Aféra kolem emisí dieselových motorů koncernu Volkswagen by mohla vést ke změnám v homologačních postupech. Emisní normy měly změnit tak, aby lépe odrážely realitu, řekl v rozhovoru pro Český rozhlas viceprezident Sdružení automobilového průmyslu Pavel Juříček.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V94l79a87d54i14m61í47r 48R59o88z58e72h92n74a64l 5798670507826

To je blábol:

"Prohlásit například jízdní styl konkrétního „živého“ řidiče za standardizovaný a podle něj měřit oficiálně spotřebu by bylo zpohledutechniků neproveditelné. Už proto, že není přesně opakovatelné. Chování takového řidiče není exaktně specifikovatelné a měřitelné a ovlivňuje ho mnoho faktorů"Rv

Není snad problém namontovat do xx běžných vozidel černé skříňky a po ujetí xxxxx km, stáhnout data a ty použít, jako výchozí standard.

Umíme nasimulovat přistání na jiných planetách, simulaci počasí, modelování a simulace náhodných jevů..........atd.

0/0
30.9.2015 10:47

M43a83r61e79k 82H92r52u32b17y 6737732761438

Kdyz ono se z bruselske kancelare daleko lip stanovuji umele hodnoty, ktere se pak formalne prohlasi za realitu. Co mi to jenom pripomina... ;-):-/

+1/0
30.9.2015 16:15

M94i92c28h87a70l 55M84a89c93h75e78k 1624572814149

Může mi někdo vysvětlit, k čemu slouží omezení výkonu vysavače na 1 kW? Jde o hospodárnost a úsporu? Dobrá, je li 1 kW dostatečný a jde o úsporu, proč ve stejném duchu EU nenařídí u osobních aut omezení výkonu např. na 80 kW? Takovýto výkon je přeci pro běžný provoz dostatečný. A celková úspora energie by byla o tři řády vyšší, než u všech vysavačů. Nenapadá mě jiné vysvětlení, než že v autě si vozí zadky všichni europoslanci, zatímco vysavač mnohý z nich v ruce ještě nedržel.

+3/−1
30.9.2015 10:14

D61e98n66i30s 78W95i42t62z42k98u 3153611609387

80 kW jsem měl v autě naposledy před dvaceti lety a není to dostačující

+1/−1
30.9.2015 10:25

M39i73c85h21a24l 77M98a56c75h19e21k 1644922484179

K čemu nedostatečný? Jak je tedy možné, že bezpochyby většina aut má výkon menší a přesto dostatečný? A pokud máte pravdu Vy, pak by se logicky takové vozy, které mají výkon pro silniční provoz nedostatečný, měly zakázat, nemyslíte?

+1/0
30.9.2015 10:31

P82e27t34r 20H48á70j18e16k 4530972471614

Pro mé (skutečně) rodinné auto je 80kw výkon opravdu spodní hranice, kdy se s tím dá ještě jezdit. Zkoušel jsem to.... Ale pokud ho naložíte, tak aby to jelo, musíte celou dobu stát na plynu... Takže z pohledu ekologie, spotřeby a ekonomiky provozu vůbec, prostě dává smysl mít v autě správně nadimenzovaný motor, ani zbytečně silný, ani slabý.

Teoreticky by mohlo existovat doporučení ohledně kw/kg... Ale tady zase vstupuje do hry účel vozidla (denní provoz, velká zátěž, občasné ježdění...).

Prostě berte to tak, že vysavače jsou mnohořádově jednodužší zařízení. I tak si myslim, že výkonová regulace u nich je totální blbost. Kdyby nařídili zveřejnění poměru spotřeba/ sací výkon / úroveň filtrace, udělali by lépe.

+1/0
30.9.2015 15:04

M40i84c87h64a93l 34M60a64c12h92e50k 1434142144159

Děkuji za pojednání, ale mám dojem, že Vy a p. Witzku nechápete, o co jde. Proč by 80 kW měla být "spodní hranice, kdy se ještě dá jezdit"??  To více než polovina Škodovek a jiných vozů není schopna jezdit? A to jezdit bezpečně? P. Witzku tvrdí, že měl auto s výkonem 80 kW a na ježdění to dostačující nebylo. Co s tím vozem tedy proboha dělal? Asi jen parkoval. 80 kW výkon umožňuje i plně naloženému autu rychlost nejméně 170. Co to máte za auto, že musíte stát na plynu, aby to jelo?

Souhlasím, že pro mnoho řidičů je výkon 80 kW nedostatečný. Ale pouze k tomu, aby si mohli honit své ego.

+1/0
30.9.2015 15:51

M32a57r18e23k 12H92r54u59b81y 6807512221678

Hmm, direktivni stanoveni horni hranice vykonu je samozrejme europitomost. Ridic preci hlasuje o pozadovanem vykonu svoji penezenkou. U vysavacu to nedava smysl, nedava to smysl u uspornych zarovek, teplomeru apod., prinos pro zivotni prostredi je zanedbatelny, jenom se na tom paradni uzivi hromada eurouredniku a eurokontroloru :-/

+1/0
30.9.2015 16:40

M31i67c41h22a75l 25M68a70c86h53e27k 1404412834159

Jasně, že to nedává smysl. Ani u aut, ani u vysavačů. Jen bych rád slyšel od autorů omezování odůvodnění, proč u vysavačů ano a u aut už ne.

+1/0
30.9.2015 16:56

M89i75l89a15n 43V64o84t57a45v84a 5444676851352

Za cast problemu si muzeme my sami. Podivejte se na identicke auto z Evropy v USA a na jeho udavanou spotrebu. Proc? Protoze za louzi by byl vyrobce druhy den u soudu zalovany zakaznikem. A Evropan? Ten se tomu zasmeje v hospode

+2/0
30.9.2015 8:00

Z16d83e52n21ě92k 42D43u60f37e66k 2884454438

Tady je vidět, jaké psí kusy musí dělat automobilka, aby splnila nesmyslné a fyzikálním zákonům odporující požadavky ekoteroristů.

+3/−1
30.9.2015 7:54

P44a14v89e82l 70R18y48b69e16c89k45y 8784133459190

v zásadě si ale automobilky za přísné limity můžou samy, protože si je vycucaly z prstu jako reklamní tah.

0/0
30.9.2015 7:41

R95i37c40h56a82r45d 80N68o74c28a48r 7515717385472

Tvrdé pneumatiky, pane redaktore, to jste se probudil tak před 10 lety...dnes se pneumatiky plní heliem a z 10 vozů se bere vážený průměr, který se ještě vylepší...

0/0
30.9.2015 7:31

P32e26t96r 30Z49a53s54k11o73č59i46l 2655982938179

Co se kdo rozčiluje, EU prostě od automobilek vyžaduje hybridy a časem vůbec elektrický auta, emise tím splněj. To neznamená, že ty limity nejdou splnit. A nebo tedy hybridy/elektriky jsou špatný směr, ale to je věc EU.

0/0
29.9.2015 23:57

P42e88t95r 33K64u10n36e41š 4627977620

mereni emisi hybridu je rovnez jeden velky podvod - na zacatku testu je auto nabite, na konci tedtu nikoliv, znacnou cast testu tedy prekonava na energii z baterii, ktera se stejne nasledne musi doplnit horenim benzinu v pe spalovacim motoru (to uz se ovsem u hybridu neuvadi).

0/0
30.9.2015 6:58

P44e25t64r 32Z66a75s40k68o67č28i80l 2815952658509

Tak to je blbej test.

0/0
30.9.2015 7:38

T36o66m96a45s 78N81o74v67y 7848586548

jedine co ma prekvapuje, ze VW sa nesnazi potopit aj konkurentov (pokial su teda limity nesplnitelne)

0/0
29.9.2015 23:53

M47i73c47h95a84l 43M32e85č18i38a46r 1510910699345

Ja tomu nerozumiem, raz musí mať auto po naštartovaní predvolene zapnutý systém štart-stop lebo meranie prebieha na výrobných nastaveniach a zrazu môže mať odpojený alternátor, nefunkčný podvozok a zlepené dvere...

+1/0
29.9.2015 23:42

L39a36ď87a 60M17a10y67e23r 7722681440277

Opět lživý článek!!! Pane autore VW nokdo nevýtýka CO2 ale NOx tak tu nepište bludy a nemaťte svými lajckými názory veřejnotst!!!!!!!!

0/0
29.9.2015 23:03

M28i80c69h57a78l 72R21e38j66z31e70k 5436477585191

Ale no tak. Lzivy by byl, kdyby autor vedel co pise. To on ocividne nevi, tak to jenom svedci o jeho hlouposti a ne umyslu lhat. Mozna ale neco od nekud prevzal a smotal dohromaty s necim dalsim.

0/0
30.9.2015 14:45

P56e22t88r 25D14v74o54r51a48k 5789338502543

Ja pored nechapu, proc se tomu rika podvod?

Prece co neni vyslovne zakazano, je povoleno. Takze je prece normalni, ze se kazdy snazi najit ty cesticky jak to obejit....

+2/0
29.9.2015 21:42

J78a59n 73N36o50v26á13k 9155488804675

V USA to zřejně podle zákona podvod byl, jinak by se bránili více.

V EU jen využití legislativy.

+1/0
29.9.2015 21:45

J77a79n 41N67e18m64e54c 9238586907210

Tohle je bohužel přesně stávající myšlení - není to podle zákona, tak je to v pořádku ... NE, jen to není protizákonné. Ale to neznamená, že je to O.K. Když vidím údaje o kombinované spotřebě, rád bych, aby to odpovídalo +/- spotřebě za kterou budu jezdit - automobilový průmysl předvedl, že je to spolek "šupáků", kteří chtějí splnit zákon (a zdá se, že ani to ne zcela), ale jinak odrbat zákazníka jak to jde ... a zatím se zdá, že Němci, kteří si zakládali na spolehlivosti a přesnosti, v tom hráli prim. Nebo se chcete dostat do situace, kdy si koupíte žárovku se svitem x lumenů, přinesete jí domů a bude jenom mžourat a výrobce vám řekne: "Ale ten údaj platí, když je teplota 22.8 C a vlhkost 65.43285%, jak jsme to přesně měřili?????

+3/0
29.9.2015 22:22

M11a83r53e39k 51Š73i38m31o78n 2554327668588

Pokud byste to četl pořádně, dočetl byste se, že auto, které splní ty předpisy se stejně nastaveným autem jako je běžně v provozu, neexistuje. Pokud by všichni zkoušeli dodržet normy férově, tak tady nemáme jediné pojízdné auto.

+1/0
29.9.2015 23:03

J16a57n 43N92e30m54e13c 9178406317470

a) jednak tam píší, že limity jsou na hraně, nikoliv nesplnitelné

b) že neodpovídá normálnímu ježdění a my (automobilky) to ještě doladíme jinými pneu, jiným olejem (a dokonce přenastavením řídící jednotky)

Ale hlavně je to o tom, že jsme se smáli korejcům, a jiným, že naše auta jsou spolehlivá, zatímco oni deklarují výkon (spotřebu, spolehlivost, ...) jen za nějakých speciálních podmínek - např jen ve velmi úzkém rozsahu otáček ... no tak teď jsme předvedli, že děláme úplně to samé. Tohle je hlavně o důvěře ve značku, jestli hraje fér - o důvod méně platit +10-20% za nákup značky (ať už VW, nebo něco jiného) a lze se orientovat jen podle ceny, protože žvaní všichni. Hlavně o té ztrátě důvěry je celá kauza.

0/0
30.9.2015 7:41

M34i42l85o43š 82S34e19t91í62k 3679589884820

Tak to ale je. Žvaní všichni a je jedno, jestli jsou to výrobci aut, elektroniky nebo pracích prášků...

0/0
7.10.2015 8:31

P21e73t39r75a 27M12a21l54a22k82o60v59a 1308600920134

obcházení zákona je protiprávní, máte mylnou představu o právu...

+1/−1
29.9.2015 22:43

M86a13r69e61k 16Š14i19m86o94n 2474537458408

Předpokládám, že ta homologační směrnice něco takového výslovně zakazuje.

0/0
29.9.2015 23:00

L14a89ď57a 67M60a81y56e25r 7372891380197

Už z principu homologace je to zakázáno.

0/0
29.9.2015 23:05

P91a21v59e35l 82J62e72ř26á87b75e64k 7871362764167

Pokud v technických parametrech vozidla které si kupujete jsou nižší emise než ve skutečnosti jsou, tak jste byl podveden. je to stejné jako byste si třeba ledničku s určitou spotřebou a ve skutečnosti by byla vyšší.

Mimochodem - spotřeba na cesťák se vypisuje podle údajů v TP.

Přiznám se, že u svého auta do té udávané spotřeby se dostanu jen s prázdným autem a přefouknutými pneumatikami.

+1/0
30.9.2015 0:41

M64a52r80t78i57n 75Š24ť18a91s13t91n69ý 6782455874590

Tak jsem si nějak vzpomněl na cyklistu Armstronga. Že všichni zobali je veřejným tajemstvím. Ale jeho chytli, on se k tomu postavil slušně a s pokorou, nezapíral a zo to si to odnesl. VW je na tom podle mne dost podobně. Nevěřím tomu, že v tom nějým způsobem nejedou i ostatní automobilky. Ale VW se k tomu postavil čelem, řekl ano, šidili jsme, předseda odstoupil. Neboli ti co s k rpůšvihu postaví čelem, tak si to poprávu od..rou a ti zatloukají jsou ti slavní a dobří.

V ŽÁDNÉM případě neobhajuji podvody. Ale plivání po obětních beráncích se mi opravdu zdá nechutné.

+11/−3
29.9.2015 21:07

I23v40a52n 24Č92u58k61a 3212844791282

plést si hada s beránkem? a armstrong s pokorou? mám ho rád, ale lhal a podváděl do poslední chvíle.

+4/0
29.9.2015 21:29

I51v38a35n 68Č41u83k74a 3912724551202

a nešlo by v EU nějak nařídit,že bychom jezdili jen z kopce?

+10/0
29.9.2015 21:01

J80a42n 76H12e66l31l90e91r 9928795106

šlo. muselo by se pak určit, kdo bude tlačit do kopce. asi imigrantni

0/0
29.9.2015 21:24

M25i50l56o83š 62S23e15t89í69k 3939769564720

Imigranti? Jste se zbláznil? Myslíte, že oni chtějí vůbec něco dělat?

0/0
7.10.2015 8:34

D79o65r43a 60V84e13s53e25l14á 2120593199463

:))) jen na ojetých letních přehuštěných pneumatikách, s prázdnou nádrží, bez jakéhokoliv nákladu/nákupu/spolujezdců a řidičem vážícím do 50kg ... A ideálně i bez zrcátek a antény, aby se snížil odpor vzduchu :)))

0/0
29.9.2015 22:00

R89a91d39o29m91í86r 47A51l22b83e22r56t 1316611862819

Zvláštní na celé té věci je fakt, že před rozpoutáním této causy se Americký Chevrolet stáhnul z Evropy. To mi taky nějak smrdí. Zajímalo by mne co se dělo tak dva roky zpětně v továrnách Opel, vlastněným Americkým GM. Herr Gott, to nikdo nic nevyšťourá? Pokud amíci odrovnají VW, tak co myslíte, že se bude dít? Podle mne, je to cílená likvidace Německa, no a ekonomiky v evropě. Proč byla oposlouchána paní Merklová americkou výzvědnou službou? Že by chtěla snad prodat nukleární zbraně papežovi? Moc a peníze, oto tu jde. Jo a nechystám se spáchat sebevraždu a nemám prsty v jedenáctém září, to jenom proto, kdyby se ze mne nakonec vyklubal člověk, který nedemokraticky projevuje své názory.

+8/−1
29.9.2015 21:00

L13a32ď10a 87M40a17y89e36r 7842211480967

bože Chevrolet se ztahuje z evropy už několik let a je to pro podporu Oplu

0/0
29.9.2015 23:09

D73a25n 32V23l60k 8501118896194

Ono to tak dopadá vždycky, když hňup dostane funkci a vliv. Nerozumí tomu, ale nařídí. Snížíme emise i výkon vysavačů, přestaneme vyrábět žárovky a přejmenujeme pomazánkové máslo. Namísto úspor dochází k podvodům, taktizování, dovozu odjinud, zkreslování údajů a hledání děr v nařízeních. Jen ten hňup v Bruselu má pocit vlastní užitečnosti, zatímco obyčejný člověk si myslí pravý opak. ;-€Rv

+22/−1
29.9.2015 20:58

M65i11l45o24š 82S16e39t72í31k 3449249234750

Tak to je ale logické. Hňup z Bruselu musí vymýšlet kraviny, aby bylo vidět, jak je hrozně důležitý. Jinak by si mohl někdo všimnout, že jich je tam nejméně 90% naprosto zbytečných za extrémní platy. A myslet si, že by šli dělat neco užitečného nemůže dnes ani dítě.

0/0
7.10.2015 8:37

D81a65v28i65d 37G53a48j69d51a 5920619502501

Ale zase ,kdo jiný by měl říct, už to nejde...určitě není řešení se tvářit... My jsme to dokázali. Dokázali jsme, že to jde.Podvod zůstane podvodem. A tak ty sankce jsou podle mně na místě.

+1/−1
29.9.2015 20:52

J81o65s31e18f 61Š26e92m96e64l65í46k 7169291570217

Jestli třeba nejsou pravou příčinou fyzikální zákony. Ty špatné by se měly v EU zakázat.

+16/0
29.9.2015 20:37

I92v21a 82K71r42i56s60t11o71f84o60v41á 7575513232172

Začala bych třeba zákonem o akci a reakci. ;-D;-D;-D

+6/0
29.9.2015 20:39

I82v73a42n 33Č72u50k22a 3822964291772

to už zkoušel kristus ))

+1/−1
29.9.2015 20:54
Foto

B27o98h81u59m17i94l 36P75r40o20c89h17á92z31k63a 2593331113841

A kazde dva roky budou prisnejsi limity na emise metanuna CO2 ve vydechovanem vzduchu.

+3/0
29.9.2015 20:35

L44a55ď50a 57M62a41y86e33r 7482511970987

Opět nejde o CO2 Ale o NOx Takže už si připusťme že TDI už je zastaralý! Fiat a Mercedes dělá Comon raily už od roku 2001 a stejně jako jiné automobilky nemájí s NOx problémy. Jenže vymyslet nový motor je drahé podvod je levnější!

0/0
29.9.2015 23:14

M74a23r77e42k 11T89e34s52l45a 5319743820965

Vykácený prales znečištujeme oceány vybijime zvířata a řešíme jestli nám tady trochu smrdí naka auta jdete někam stejně jde jen o to vysoudit na wv pěknou sumu peněz že USA a oslabit Evropu stejně jako migranatama amíci to maj dobře spočítáne ; ((

+3/0
29.9.2015 20:20

I91v65a48n 12Č18u90k88a 3812214831322

jestli starej nikola nebyl nějakej tvůj strejda, že ti to tak zapaluje

0/0
29.9.2015 20:56

I75v51a 28K27r30i71s86t33o42f20o25v93á 7245873622682

Šuhaj loupežník?

0/0
29.9.2015 21:20

P97e58t49r 22H80á67j59e69k 4750472311394

Tesla...

0/0
30.9.2015 15:46







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.