Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Legální fígle automobilek při měření emisí: tvrdé pneumatiky, zalepené spáry

Aféra kolem emisí dieselových motorů koncernu Volkswagen by mohla vést ke změnám v homologačních postupech. Emisní normy měly změnit tak, aby lépe odrážely realitu, řekl v rozhovoru pro Český rozhlas viceprezident Sdružení automobilového průmyslu Pavel Juříček.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V17l72a31d37i85m86í50r 80R50o90z32e17h50n48a42l 5478350197306

To je blábol:

"Prohlásit například jízdní styl konkrétního „živého“ řidiče za standardizovaný a podle něj měřit oficiálně spotřebu by bylo zpohledutechniků neproveditelné. Už proto, že není přesně opakovatelné. Chování takového řidiče není exaktně specifikovatelné a měřitelné a ovlivňuje ho mnoho faktorů"Rv

Není snad problém namontovat do xx běžných vozidel černé skříňky a po ujetí xxxxx km, stáhnout data a ty použít, jako výchozí standard.

Umíme nasimulovat přistání na jiných planetách, simulaci počasí, modelování a simulace náhodných jevů..........atd.

0/0
30.9.2015 10:47

M12a27r74e74k 61H62r37u34b71y 6907792311608

Kdyz ono se z bruselske kancelare daleko lip stanovuji umele hodnoty, ktere se pak formalne prohlasi za realitu. Co mi to jenom pripomina... ;-):-/

+1/0
30.9.2015 16:15

M82i41c56h56a42l 35M69a37c12h56e77k 1244842604289

Může mi někdo vysvětlit, k čemu slouží omezení výkonu vysavače na 1 kW? Jde o hospodárnost a úsporu? Dobrá, je li 1 kW dostatečný a jde o úsporu, proč ve stejném duchu EU nenařídí u osobních aut omezení výkonu např. na 80 kW? Takovýto výkon je přeci pro běžný provoz dostatečný. A celková úspora energie by byla o tři řády vyšší, než u všech vysavačů. Nenapadá mě jiné vysvětlení, než že v autě si vozí zadky všichni europoslanci, zatímco vysavač mnohý z nich v ruce ještě nedržel.

+3/−1
30.9.2015 10:14


D64e16n70i24s 49W76i17t63z41k96u 3683731589627

80 kW jsem měl v autě naposledy před dvaceti lety a není to dostačující

+1/−1
30.9.2015 10:25

M78i88c69h68a70l 34M18a91c84h15e98k 1494912104699

K čemu nedostatečný? Jak je tedy možné, že bezpochyby většina aut má výkon menší a přesto dostatečný? A pokud máte pravdu Vy, pak by se logicky takové vozy, které mají výkon pro silniční provoz nedostatečný, měly zakázat, nemyslíte?

+1/0
30.9.2015 10:31

P95e60t75r 12H18á68j65e30k 4640812831744

Pro mé (skutečně) rodinné auto je 80kw výkon opravdu spodní hranice, kdy se s tím dá ještě jezdit. Zkoušel jsem to.... Ale pokud ho naložíte, tak aby to jelo, musíte celou dobu stát na plynu... Takže z pohledu ekologie, spotřeby a ekonomiky provozu vůbec, prostě dává smysl mít v autě správně nadimenzovaný motor, ani zbytečně silný, ani slabý.

Teoreticky by mohlo existovat doporučení ohledně kw/kg... Ale tady zase vstupuje do hry účel vozidla (denní provoz, velká zátěž, občasné ježdění...).

Prostě berte to tak, že vysavače jsou mnohořádově jednodužší zařízení. I tak si myslim, že výkonová regulace u nich je totální blbost. Kdyby nařídili zveřejnění poměru spotřeba/ sací výkon / úroveň filtrace, udělali by lépe.

+1/0
30.9.2015 15:04

M60i20c74h33a66l 17M54a24c35h20e72k 1304642254989

Děkuji za pojednání, ale mám dojem, že Vy a p. Witzku nechápete, o co jde. Proč by 80 kW měla být "spodní hranice, kdy se ještě dá jezdit"??  To více než polovina Škodovek a jiných vozů není schopna jezdit? A to jezdit bezpečně? P. Witzku tvrdí, že měl auto s výkonem 80 kW a na ježdění to dostačující nebylo. Co s tím vozem tedy proboha dělal? Asi jen parkoval. 80 kW výkon umožňuje i plně naloženému autu rychlost nejméně 170. Co to máte za auto, že musíte stát na plynu, aby to jelo?

Souhlasím, že pro mnoho řidičů je výkon 80 kW nedostatečný. Ale pouze k tomu, aby si mohli honit své ego.

+1/0
30.9.2015 15:51

M83a17r92e44k 46H91r71u49b92y 6237672141868

Hmm, direktivni stanoveni horni hranice vykonu je samozrejme europitomost. Ridic preci hlasuje o pozadovanem vykonu svoji penezenkou. U vysavacu to nedava smysl, nedava to smysl u uspornych zarovek, teplomeru apod., prinos pro zivotni prostredi je zanedbatelny, jenom se na tom paradni uzivi hromada eurouredniku a eurokontroloru :-/

+1/0
30.9.2015 16:40

M40i76c35h41a47l 38M26a75c13h88e15k 1614752974959

Jasně, že to nedává smysl. Ani u aut, ani u vysavačů. Jen bych rád slyšel od autorů omezování odůvodnění, proč u vysavačů ano a u aut už ne.

+1/0
30.9.2015 16:56

M44i64l49a81n 98V67o84t78a21v80a 5884706811202

Za cast problemu si muzeme my sami. Podivejte se na identicke auto z Evropy v USA a na jeho udavanou spotrebu. Proc? Protoze za louzi by byl vyrobce druhy den u soudu zalovany zakaznikem. A Evropan? Ten se tomu zasmeje v hospode

+2/0
30.9.2015 8:00

Z13d67e36n76ě79k 94D93u33f76e70k 2674404898

Tady je vidět, jaké psí kusy musí dělat automobilka, aby splnila nesmyslné a fyzikálním zákonům odporující požadavky ekoteroristů.

+3/−1
30.9.2015 7:54

P55a41v39e95l 50R95y77b13e63c15k87y 8894543979230

v zásadě si ale automobilky za přísné limity můžou samy, protože si je vycucaly z prstu jako reklamní tah.

0/0
30.9.2015 7:41

R60i58c67h44a65r14d 84N46o34c98a28r 7115497415722

Tvrdé pneumatiky, pane redaktore, to jste se probudil tak před 10 lety...dnes se pneumatiky plní heliem a z 10 vozů se bere vážený průměr, který se ještě vylepší...

0/0
30.9.2015 7:31

P21e41t37r 94Z33a79s50k91o30č85i41l 2945482628489

Co se kdo rozčiluje, EU prostě od automobilek vyžaduje hybridy a časem vůbec elektrický auta, emise tím splněj. To neznamená, že ty limity nejdou splnit. A nebo tedy hybridy/elektriky jsou špatný směr, ale to je věc EU.

0/0
29.9.2015 23:57

P85e34t96r 79K71u27n12e33š 4737847690

mereni emisi hybridu je rovnez jeden velky podvod - na zacatku testu je auto nabite, na konci tedtu nikoliv, znacnou cast testu tedy prekonava na energii z baterii, ktera se stejne nasledne musi doplnit horenim benzinu v pe spalovacim motoru (to uz se ovsem u hybridu neuvadi).

0/0
30.9.2015 6:58

P94e14t96r 32Z93a37s70k90o92č55i62l 2595742438209

Tak to je blbej test.

0/0
30.9.2015 7:38

T66o47m57a34s 18N46o82v85y 7238936148

jedine co ma prekvapuje, ze VW sa nesnazi potopit aj konkurentov (pokial su teda limity nesplnitelne)

0/0
29.9.2015 23:53

M69i68c55h18a17l 62M19e62č83i45a94r 1960910139345

Ja tomu nerozumiem, raz musí mať auto po naštartovaní predvolene zapnutý systém štart-stop lebo meranie prebieha na výrobných nastaveniach a zrazu môže mať odpojený alternátor, nefunkčný podvozok a zlepené dvere...

+1/0
29.9.2015 23:42

L57a68ď91a 32M73a31y45e61r 7602641740497

Opět lživý článek!!! Pane autore VW nokdo nevýtýka CO2 ale NOx tak tu nepište bludy a nemaťte svými lajckými názory veřejnotst!!!!!!!!

0/0
29.9.2015 23:03

M76i33c21h28a83l 38R88e67j11z45e84k 5486107505221

Ale no tak. Lzivy by byl, kdyby autor vedel co pise. To on ocividne nevi, tak to jenom svedci o jeho hlouposti a ne umyslu lhat. Mozna ale neco od nekud prevzal a smotal dohromaty s necim dalsim.

0/0
30.9.2015 14:45

P59e74t70r 49D65v30o83r87a23k 5929898292813

Ja pored nechapu, proc se tomu rika podvod?

Prece co neni vyslovne zakazano, je povoleno. Takze je prece normalni, ze se kazdy snazi najit ty cesticky jak to obejit....

+2/0
29.9.2015 21:42

J33a17n 93N52o42v22á42k 9385718264215

V USA to zřejně podle zákona podvod byl, jinak by se bránili více.

V EU jen využití legislativy.

+1/0
29.9.2015 21:45

J45a32n 22N83e53m31e33c 9198856867880

Tohle je bohužel přesně stávající myšlení - není to podle zákona, tak je to v pořádku ... NE, jen to není protizákonné. Ale to neznamená, že je to O.K. Když vidím údaje o kombinované spotřebě, rád bych, aby to odpovídalo +/- spotřebě za kterou budu jezdit - automobilový průmysl předvedl, že je to spolek "šupáků", kteří chtějí splnit zákon (a zdá se, že ani to ne zcela), ale jinak odrbat zákazníka jak to jde ... a zatím se zdá, že Němci, kteří si zakládali na spolehlivosti a přesnosti, v tom hráli prim. Nebo se chcete dostat do situace, kdy si koupíte žárovku se svitem x lumenů, přinesete jí domů a bude jenom mžourat a výrobce vám řekne: "Ale ten údaj platí, když je teplota 22.8 C a vlhkost 65.43285%, jak jsme to přesně měřili?????

+3/0
29.9.2015 22:22

M18a29r91e45k 96Š35i92m19o16n 2444927508418

Pokud byste to četl pořádně, dočetl byste se, že auto, které splní ty předpisy se stejně nastaveným autem jako je běžně v provozu, neexistuje. Pokud by všichni zkoušeli dodržet normy férově, tak tady nemáme jediné pojízdné auto.

+1/0
29.9.2015 23:03

J15a87n 18N82e86m57e59c 9798626837600

a) jednak tam píší, že limity jsou na hraně, nikoliv nesplnitelné

b) že neodpovídá normálnímu ježdění a my (automobilky) to ještě doladíme jinými pneu, jiným olejem (a dokonce přenastavením řídící jednotky)

Ale hlavně je to o tom, že jsme se smáli korejcům, a jiným, že naše auta jsou spolehlivá, zatímco oni deklarují výkon (spotřebu, spolehlivost, ...) jen za nějakých speciálních podmínek - např jen ve velmi úzkém rozsahu otáček ... no tak teď jsme předvedli, že děláme úplně to samé. Tohle je hlavně o důvěře ve značku, jestli hraje fér - o důvod méně platit +10-20% za nákup značky (ať už VW, nebo něco jiného) a lze se orientovat jen podle ceny, protože žvaní všichni. Hlavně o té ztrátě důvěry je celá kauza.

0/0
30.9.2015 7:41

M75i39l48o67š 94S72e46t30í14k 3369339914490

Tak to ale je. Žvaní všichni a je jedno, jestli jsou to výrobci aut, elektroniky nebo pracích prášků...

0/0
7.10.2015 8:31

P91e74t90r27a 59M95a11l38a71k51o47v43a 1258350980384

obcházení zákona je protiprávní, máte mylnou představu o právu...

+1/−1
29.9.2015 22:43

M39a44r55e44k 41Š69i67m85o34n 2234437968728

Předpokládám, že ta homologační směrnice něco takového výslovně zakazuje.

0/0
29.9.2015 23:00

L45a15ď81a 94M67a90y22e66r 7422291660827

Už z principu homologace je to zakázáno.

0/0
29.9.2015 23:05

P31a13v86e10l 34J78e46ř47á90b74e90k 7771562184327

Pokud v technických parametrech vozidla které si kupujete jsou nižší emise než ve skutečnosti jsou, tak jste byl podveden. je to stejné jako byste si třeba ledničku s určitou spotřebou a ve skutečnosti by byla vyšší.

Mimochodem - spotřeba na cesťák se vypisuje podle údajů v TP.

Přiznám se, že u svého auta do té udávané spotřeby se dostanu jen s prázdným autem a přefouknutými pneumatikami.

+1/0
30.9.2015 0:41

M16a14r91t46i61n 13Š65ť35a46s65t47n56ý 6442865714960

Tak jsem si nějak vzpomněl na cyklistu Armstronga. Že všichni zobali je veřejným tajemstvím. Ale jeho chytli, on se k tomu postavil slušně a s pokorou, nezapíral a zo to si to odnesl. VW je na tom podle mne dost podobně. Nevěřím tomu, že v tom nějým způsobem nejedou i ostatní automobilky. Ale VW se k tomu postavil čelem, řekl ano, šidili jsme, předseda odstoupil. Neboli ti co s k rpůšvihu postaví čelem, tak si to poprávu od..rou a ti zatloukají jsou ti slavní a dobří.

V ŽÁDNÉM případě neobhajuji podvody. Ale plivání po obětních beráncích se mi opravdu zdá nechutné.

+11/−3
29.9.2015 21:07

I25v87a61n 19Č65u79k84a 3102434961592

plést si hada s beránkem? a armstrong s pokorou? mám ho rád, ale lhal a podváděl do poslední chvíle.

+4/0
29.9.2015 21:29

I81v69a23n 14Č48u59k67a 3152624491822

a nešlo by v EU nějak nařídit,že bychom jezdili jen z kopce?

+10/0
29.9.2015 21:01

J15a79n 65H77e50l44l85e31r 9118595286

šlo. muselo by se pak určit, kdo bude tlačit do kopce. asi imigrantni

0/0
29.9.2015 21:24

M77i75l89o94š 97S65e35t28í90k 3129649534820

Imigranti? Jste se zbláznil? Myslíte, že oni chtějí vůbec něco dělat?

0/0
7.10.2015 8:34

D65o33r60a 98V96e75s80e19l56á 2410823819523

:))) jen na ojetých letních přehuštěných pneumatikách, s prázdnou nádrží, bez jakéhokoliv nákladu/nákupu/spolujezdců a řidičem vážícím do 50kg ... A ideálně i bez zrcátek a antény, aby se snížil odpor vzduchu :)))

0/0
29.9.2015 22:00

R87a39d49o24m21í94r 98A62l90b46e24r52t 1606111782439

Zvláštní na celé té věci je fakt, že před rozpoutáním této causy se Americký Chevrolet stáhnul z Evropy. To mi taky nějak smrdí. Zajímalo by mne co se dělo tak dva roky zpětně v továrnách Opel, vlastněným Americkým GM. Herr Gott, to nikdo nic nevyšťourá? Pokud amíci odrovnají VW, tak co myslíte, že se bude dít? Podle mne, je to cílená likvidace Německa, no a ekonomiky v evropě. Proč byla oposlouchána paní Merklová americkou výzvědnou službou? Že by chtěla snad prodat nukleární zbraně papežovi? Moc a peníze, oto tu jde. Jo a nechystám se spáchat sebevraždu a nemám prsty v jedenáctém září, to jenom proto, kdyby se ze mne nakonec vyklubal člověk, který nedemokraticky projevuje své názory.

+8/−1
29.9.2015 21:00

L57a80ď49a 35M82a21y27e83r 7852341340787

bože Chevrolet se ztahuje z evropy už několik let a je to pro podporu Oplu

0/0
29.9.2015 23:09

D19a31n 44V16l23k 8551778956774

Ono to tak dopadá vždycky, když hňup dostane funkci a vliv. Nerozumí tomu, ale nařídí. Snížíme emise i výkon vysavačů, přestaneme vyrábět žárovky a přejmenujeme pomazánkové máslo. Namísto úspor dochází k podvodům, taktizování, dovozu odjinud, zkreslování údajů a hledání děr v nařízeních. Jen ten hňup v Bruselu má pocit vlastní užitečnosti, zatímco obyčejný člověk si myslí pravý opak. ;-€Rv

+22/−1
29.9.2015 20:58

M75i89l69o53š 30S73e85t46í56k 3459739114740

Tak to je ale logické. Hňup z Bruselu musí vymýšlet kraviny, aby bylo vidět, jak je hrozně důležitý. Jinak by si mohl někdo všimnout, že jich je tam nejméně 90% naprosto zbytečných za extrémní platy. A myslet si, že by šli dělat neco užitečného nemůže dnes ani dítě.

0/0
7.10.2015 8:37

D97a59v42i55d 69G75a22j65d38a 5850699302521

Ale zase ,kdo jiný by měl říct, už to nejde...určitě není řešení se tvářit... My jsme to dokázali. Dokázali jsme, že to jde.Podvod zůstane podvodem. A tak ty sankce jsou podle mně na místě.

+1/−1
29.9.2015 20:52

J69o11s17e39f 15Š33e82m65e81l89í79k 7819611470407

Jestli třeba nejsou pravou příčinou fyzikální zákony. Ty špatné by se měly v EU zakázat.

+16/0
29.9.2015 20:37

I47v38a 88K60r77i43s32t84o73f67o85v12á 7835213472132

Začala bych třeba zákonem o akci a reakci. ;-D;-D;-D

+6/0
29.9.2015 20:39

I98v33a76n 13Č84u38k27a 3392504271192

to už zkoušel kristus ))

+1/−1
29.9.2015 20:54
Foto

B26o68h62u72m17i37l 81P28r98o96c19h51á19z46k26a 2433711293311

A kazde dva roky budou prisnejsi limity na emise metanuna CO2 ve vydechovanem vzduchu.

+3/0
29.9.2015 20:35

L98a53ď43a 86M79a58y84e43r 7542181210587

Opět nejde o CO2 Ale o NOx Takže už si připusťme že TDI už je zastaralý! Fiat a Mercedes dělá Comon raily už od roku 2001 a stejně jako jiné automobilky nemájí s NOx problémy. Jenže vymyslet nový motor je drahé podvod je levnější!

0/0
29.9.2015 23:14

M19a59r34e16k 25T21e93s77l73a 5129923470165

Vykácený prales znečištujeme oceány vybijime zvířata a řešíme jestli nám tady trochu smrdí naka auta jdete někam stejně jde jen o to vysoudit na wv pěknou sumu peněz že USA a oslabit Evropu stejně jako migranatama amíci to maj dobře spočítáne ; ((

+3/0
29.9.2015 20:20

I89v80a67n 66Č68u94k55a 3202284281652

jestli starej nikola nebyl nějakej tvůj strejda, že ti to tak zapaluje

0/0
29.9.2015 20:56

I81v81a 81K24r31i93s36t20o86f47o98v91á 7835403102312

Šuhaj loupežník?

0/0
29.9.2015 21:20

P76e50t57r 95H60á94j79e89k 4760272761854

Tesla...

0/0
30.9.2015 15:46





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.