Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Legální fígle automobilek při měření emisí: tvrdé pneumatiky, zalepené spáry

Aféra kolem emisí dieselových motorů koncernu Volkswagen by mohla vést ke změnám v homologačních postupech. Emisní normy měly změnit tak, aby lépe odrážely realitu, řekl v rozhovoru pro Český rozhlas viceprezident Sdružení automobilového průmyslu Pavel Juříček.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V33l76a10d40i41m41í73r 23R32o64z49e23h72n73a65l 5948210517426

To je blábol:

"Prohlásit například jízdní styl konkrétního „živého“ řidiče za standardizovaný a podle něj měřit oficiálně spotřebu by bylo zpohledutechniků neproveditelné. Už proto, že není přesně opakovatelné. Chování takového řidiče není exaktně specifikovatelné a měřitelné a ovlivňuje ho mnoho faktorů"Rv

Není snad problém namontovat do xx běžných vozidel černé skříňky a po ujetí xxxxx km, stáhnout data a ty použít, jako výchozí standard.

Umíme nasimulovat přistání na jiných planetách, simulaci počasí, modelování a simulace náhodných jevů..........atd.

0/0
30.9.2015 10:47

M79a78r83e84k 16H65r38u18b93y 6117352301248

Kdyz ono se z bruselske kancelare daleko lip stanovuji umele hodnoty, ktere se pak formalne prohlasi za realitu. Co mi to jenom pripomina... ;-):-/

+1/0
30.9.2015 16:15

M27i74c44h45a73l 81M94a37c19h71e80k 1524302104619

Může mi někdo vysvětlit, k čemu slouží omezení výkonu vysavače na 1 kW? Jde o hospodárnost a úsporu? Dobrá, je li 1 kW dostatečný a jde o úsporu, proč ve stejném duchu EU nenařídí u osobních aut omezení výkonu např. na 80 kW? Takovýto výkon je přeci pro běžný provoz dostatečný. A celková úspora energie by byla o tři řády vyšší, než u všech vysavačů. Nenapadá mě jiné vysvětlení, než že v autě si vozí zadky všichni europoslanci, zatímco vysavač mnohý z nich v ruce ještě nedržel.

+3/−1
30.9.2015 10:14


D14e64n56i86s 46W13i95t40z48k90u 3923731129337

80 kW jsem měl v autě naposledy před dvaceti lety a není to dostačující

+1/−1
30.9.2015 10:25

M79i21c95h43a34l 94M97a38c30h31e39k 1554142694179

K čemu nedostatečný? Jak je tedy možné, že bezpochyby většina aut má výkon menší a přesto dostatečný? A pokud máte pravdu Vy, pak by se logicky takové vozy, které mají výkon pro silniční provoz nedostatečný, měly zakázat, nemyslíte?

+1/0
30.9.2015 10:31

P12e42t85r 65H75á13j39e54k 4480832211304

Pro mé (skutečně) rodinné auto je 80kw výkon opravdu spodní hranice, kdy se s tím dá ještě jezdit. Zkoušel jsem to.... Ale pokud ho naložíte, tak aby to jelo, musíte celou dobu stát na plynu... Takže z pohledu ekologie, spotřeby a ekonomiky provozu vůbec, prostě dává smysl mít v autě správně nadimenzovaný motor, ani zbytečně silný, ani slabý.

Teoreticky by mohlo existovat doporučení ohledně kw/kg... Ale tady zase vstupuje do hry účel vozidla (denní provoz, velká zátěž, občasné ježdění...).

Prostě berte to tak, že vysavače jsou mnohořádově jednodužší zařízení. I tak si myslim, že výkonová regulace u nich je totální blbost. Kdyby nařídili zveřejnění poměru spotřeba/ sací výkon / úroveň filtrace, udělali by lépe.

+1/0
30.9.2015 15:04

M43i94c53h79a17l 91M14a39c59h84e19k 1944142634759

Děkuji za pojednání, ale mám dojem, že Vy a p. Witzku nechápete, o co jde. Proč by 80 kW měla být "spodní hranice, kdy se ještě dá jezdit"??  To více než polovina Škodovek a jiných vozů není schopna jezdit? A to jezdit bezpečně? P. Witzku tvrdí, že měl auto s výkonem 80 kW a na ježdění to dostačující nebylo. Co s tím vozem tedy proboha dělal? Asi jen parkoval. 80 kW výkon umožňuje i plně naloženému autu rychlost nejméně 170. Co to máte za auto, že musíte stát na plynu, aby to jelo?

Souhlasím, že pro mnoho řidičů je výkon 80 kW nedostatečný. Ale pouze k tomu, aby si mohli honit své ego.

+1/0
30.9.2015 15:51

M43a34r57e90k 97H36r33u45b57y 6177182361298

Hmm, direktivni stanoveni horni hranice vykonu je samozrejme europitomost. Ridic preci hlasuje o pozadovanem vykonu svoji penezenkou. U vysavacu to nedava smysl, nedava to smysl u uspornych zarovek, teplomeru apod., prinos pro zivotni prostredi je zanedbatelny, jenom se na tom paradni uzivi hromada eurouredniku a eurokontroloru :-/

+1/0
30.9.2015 16:40

M50i66c57h59a23l 74M63a42c75h51e31k 1624102404569

Jasně, že to nedává smysl. Ani u aut, ani u vysavačů. Jen bych rád slyšel od autorů omezování odůvodnění, proč u vysavačů ano a u aut už ne.

+1/0
30.9.2015 16:56

M27i33l89a60n 21V37o94t30a89v91a 5224936191592

Za cast problemu si muzeme my sami. Podivejte se na identicke auto z Evropy v USA a na jeho udavanou spotrebu. Proc? Protoze za louzi by byl vyrobce druhy den u soudu zalovany zakaznikem. A Evropan? Ten se tomu zasmeje v hospode

+2/0
30.9.2015 8:00

Z95d72e97n65ě83k 87D92u36f58e81k 2394104428

Tady je vidět, jaké psí kusy musí dělat automobilka, aby splnila nesmyslné a fyzikálním zákonům odporující požadavky ekoteroristů.

+3/−1
30.9.2015 7:54

P66a82v35e37l 96R95y75b28e34c26k57y 8244913559450

v zásadě si ale automobilky za přísné limity můžou samy, protože si je vycucaly z prstu jako reklamní tah.

0/0
30.9.2015 7:41

R67i66c10h80a53r82d 79N77o32c96a26r 7515637895732

Tvrdé pneumatiky, pane redaktore, to jste se probudil tak před 10 lety...dnes se pneumatiky plní heliem a z 10 vozů se bere vážený průměr, který se ještě vylepší...

0/0
30.9.2015 7:31

P18e31t21r 94Z37a47s63k64o24č97i42l 2405702558509

Co se kdo rozčiluje, EU prostě od automobilek vyžaduje hybridy a časem vůbec elektrický auta, emise tím splněj. To neznamená, že ty limity nejdou splnit. A nebo tedy hybridy/elektriky jsou špatný směr, ale to je věc EU.

0/0
29.9.2015 23:57

P50e90t42r 56K68u91n80e58š 4557587860

mereni emisi hybridu je rovnez jeden velky podvod - na zacatku testu je auto nabite, na konci tedtu nikoliv, znacnou cast testu tedy prekonava na energii z baterii, ktera se stejne nasledne musi doplnit horenim benzinu v pe spalovacim motoru (to uz se ovsem u hybridu neuvadi).

0/0
30.9.2015 6:58

P14e13t40r 80Z53a22s37k60o18č35i12l 2965272978139

Tak to je blbej test.

0/0
30.9.2015 7:38

T12o84m82a20s 51N19o32v80y 7558346188

jedine co ma prekvapuje, ze VW sa nesnazi potopit aj konkurentov (pokial su teda limity nesplnitelne)

0/0
29.9.2015 23:53

M16i30c81h36a72l 65M45e50č42i60a33r 1430530309135

Ja tomu nerozumiem, raz musí mať auto po naštartovaní predvolene zapnutý systém štart-stop lebo meranie prebieha na výrobných nastaveniach a zrazu môže mať odpojený alternátor, nefunkčný podvozok a zlepené dvere...

+1/0
29.9.2015 23:42

L20a47ď24a 47M93a24y57e65r 7892941750447

Opět lživý článek!!! Pane autore VW nokdo nevýtýka CO2 ale NOx tak tu nepište bludy a nemaťte svými lajckými názory veřejnotst!!!!!!!!

0/0
29.9.2015 23:03

M16i76c81h31a83l 55R44e15j16z78e80k 5626467605761

Ale no tak. Lzivy by byl, kdyby autor vedel co pise. To on ocividne nevi, tak to jenom svedci o jeho hlouposti a ne umyslu lhat. Mozna ale neco od nekud prevzal a smotal dohromaty s necim dalsim.

0/0
30.9.2015 14:45

P65e52t77r 51D38v89o48r98a84k 5659178402933

Ja pored nechapu, proc se tomu rika podvod?

Prece co neni vyslovne zakazano, je povoleno. Takze je prece normalni, ze se kazdy snazi najit ty cesticky jak to obejit....

+2/0
29.9.2015 21:42

J58a64n 90N41o95v30á38k 9725608384495

V USA to zřejně podle zákona podvod byl, jinak by se bránili více.

V EU jen využití legislativy.

+1/0
29.9.2015 21:45

J87a18n 25N95e40m65e61c 9108426477910

Tohle je bohužel přesně stávající myšlení - není to podle zákona, tak je to v pořádku ... NE, jen to není protizákonné. Ale to neznamená, že je to O.K. Když vidím údaje o kombinované spotřebě, rád bych, aby to odpovídalo +/- spotřebě za kterou budu jezdit - automobilový průmysl předvedl, že je to spolek "šupáků", kteří chtějí splnit zákon (a zdá se, že ani to ne zcela), ale jinak odrbat zákazníka jak to jde ... a zatím se zdá, že Němci, kteří si zakládali na spolehlivosti a přesnosti, v tom hráli prim. Nebo se chcete dostat do situace, kdy si koupíte žárovku se svitem x lumenů, přinesete jí domů a bude jenom mžourat a výrobce vám řekne: "Ale ten údaj platí, když je teplota 22.8 C a vlhkost 65.43285%, jak jsme to přesně měřili?????

+3/0
29.9.2015 22:22

M22a21r53e46k 54Š67i77m95o64n 2754257508568

Pokud byste to četl pořádně, dočetl byste se, že auto, které splní ty předpisy se stejně nastaveným autem jako je běžně v provozu, neexistuje. Pokud by všichni zkoušeli dodržet normy férově, tak tady nemáme jediné pojízdné auto.

+1/0
29.9.2015 23:03

J51a86n 49N65e26m32e13c 9148236387620

a) jednak tam píší, že limity jsou na hraně, nikoliv nesplnitelné

b) že neodpovídá normálnímu ježdění a my (automobilky) to ještě doladíme jinými pneu, jiným olejem (a dokonce přenastavením řídící jednotky)

Ale hlavně je to o tom, že jsme se smáli korejcům, a jiným, že naše auta jsou spolehlivá, zatímco oni deklarují výkon (spotřebu, spolehlivost, ...) jen za nějakých speciálních podmínek - např jen ve velmi úzkém rozsahu otáček ... no tak teď jsme předvedli, že děláme úplně to samé. Tohle je hlavně o důvěře ve značku, jestli hraje fér - o důvod méně platit +10-20% za nákup značky (ať už VW, nebo něco jiného) a lze se orientovat jen podle ceny, protože žvaní všichni. Hlavně o té ztrátě důvěry je celá kauza.

0/0
30.9.2015 7:41

M30i74l52o67š 28S14e16t96í55k 3659519794860

Tak to ale je. Žvaní všichni a je jedno, jestli jsou to výrobci aut, elektroniky nebo pracích prášků...

0/0
7.10.2015 8:31

P59e74t70r94a 63M73a72l71a67k67o53v53a 1258940830204

obcházení zákona je protiprávní, máte mylnou představu o právu...

+1/−1
29.9.2015 22:43

M43a87r97e82k 89Š26i79m24o19n 2764597688278

Předpokládám, že ta homologační směrnice něco takového výslovně zakazuje.

0/0
29.9.2015 23:00

L93a89ď98a 17M61a16y50e61r 7182491490647

Už z principu homologace je to zakázáno.

0/0
29.9.2015 23:05

P90a62v16e97l 24J12e19ř32á86b21e77k 7521952954437

Pokud v technických parametrech vozidla které si kupujete jsou nižší emise než ve skutečnosti jsou, tak jste byl podveden. je to stejné jako byste si třeba ledničku s určitou spotřebou a ve skutečnosti by byla vyšší.

Mimochodem - spotřeba na cesťák se vypisuje podle údajů v TP.

Přiznám se, že u svého auta do té udávané spotřeby se dostanu jen s prázdným autem a přefouknutými pneumatikami.

+1/0
30.9.2015 0:41

M94a55r84t86i23n 13Š53ť72a77s53t46n63ý 6872435574350

Tak jsem si nějak vzpomněl na cyklistu Armstronga. Že všichni zobali je veřejným tajemstvím. Ale jeho chytli, on se k tomu postavil slušně a s pokorou, nezapíral a zo to si to odnesl. VW je na tom podle mne dost podobně. Nevěřím tomu, že v tom nějým způsobem nejedou i ostatní automobilky. Ale VW se k tomu postavil čelem, řekl ano, šidili jsme, předseda odstoupil. Neboli ti co s k rpůšvihu postaví čelem, tak si to poprávu od..rou a ti zatloukají jsou ti slavní a dobří.

V ŽÁDNÉM případě neobhajuji podvody. Ale plivání po obětních beráncích se mi opravdu zdá nechutné.

+11/−3
29.9.2015 21:07

I47v58a27n 98Č63u73k25a 3942734491462

plést si hada s beránkem? a armstrong s pokorou? mám ho rád, ale lhal a podváděl do poslední chvíle.

+4/0
29.9.2015 21:29

I40v81a21n 55Č20u65k72a 3552154331622

a nešlo by v EU nějak nařídit,že bychom jezdili jen z kopce?

+10/0
29.9.2015 21:01

J36a61n 46H89e37l54l76e48r 9308875386

šlo. muselo by se pak určit, kdo bude tlačit do kopce. asi imigrantni

0/0
29.9.2015 21:24

M85i40l93o78š 96S78e30t40í89k 3229729654230

Imigranti? Jste se zbláznil? Myslíte, že oni chtějí vůbec něco dělat?

0/0
7.10.2015 8:34

D89o65r97a 36V96e25s87e52l12á 2840313659623

:))) jen na ojetých letních přehuštěných pneumatikách, s prázdnou nádrží, bez jakéhokoliv nákladu/nákupu/spolujezdců a řidičem vážícím do 50kg ... A ideálně i bez zrcátek a antény, aby se snížil odpor vzduchu :)))

0/0
29.9.2015 22:00

R73a45d70o27m34í28r 58A12l95b80e60r40t 1686921342749

Zvláštní na celé té věci je fakt, že před rozpoutáním této causy se Americký Chevrolet stáhnul z Evropy. To mi taky nějak smrdí. Zajímalo by mne co se dělo tak dva roky zpětně v továrnách Opel, vlastněným Americkým GM. Herr Gott, to nikdo nic nevyšťourá? Pokud amíci odrovnají VW, tak co myslíte, že se bude dít? Podle mne, je to cílená likvidace Německa, no a ekonomiky v evropě. Proč byla oposlouchána paní Merklová americkou výzvědnou službou? Že by chtěla snad prodat nukleární zbraně papežovi? Moc a peníze, oto tu jde. Jo a nechystám se spáchat sebevraždu a nemám prsty v jedenáctém září, to jenom proto, kdyby se ze mne nakonec vyklubal člověk, který nedemokraticky projevuje své názory.

+8/−1
29.9.2015 21:00

L42a50ď62a 94M32a98y70e55r 7502511150107

bože Chevrolet se ztahuje z evropy už několik let a je to pro podporu Oplu

0/0
29.9.2015 23:09

D85a83n 55V72l23k 8431158846684

Ono to tak dopadá vždycky, když hňup dostane funkci a vliv. Nerozumí tomu, ale nařídí. Snížíme emise i výkon vysavačů, přestaneme vyrábět žárovky a přejmenujeme pomazánkové máslo. Namísto úspor dochází k podvodům, taktizování, dovozu odjinud, zkreslování údajů a hledání děr v nařízeních. Jen ten hňup v Bruselu má pocit vlastní užitečnosti, zatímco obyčejný člověk si myslí pravý opak. ;-€Rv

+22/−1
29.9.2015 20:58

M71i86l53o17š 21S93e84t46í94k 3389329634760

Tak to je ale logické. Hňup z Bruselu musí vymýšlet kraviny, aby bylo vidět, jak je hrozně důležitý. Jinak by si mohl někdo všimnout, že jich je tam nejméně 90% naprosto zbytečných za extrémní platy. A myslet si, že by šli dělat neco užitečného nemůže dnes ani dítě.

0/0
7.10.2015 8:37

D68a43v68i69d 39G73a73j24d75a 5820239572251

Ale zase ,kdo jiný by měl říct, už to nejde...určitě není řešení se tvářit... My jsme to dokázali. Dokázali jsme, že to jde.Podvod zůstane podvodem. A tak ty sankce jsou podle mně na místě.

+1/−1
29.9.2015 20:52

J21o35s87e27f 34Š86e48m15e70l62í18k 7869211150857

Jestli třeba nejsou pravou příčinou fyzikální zákony. Ty špatné by se měly v EU zakázat.

+16/0
29.9.2015 20:37

I19v55a 22K81r45i18s25t21o13f52o13v41á 7205543942132

Začala bych třeba zákonem o akci a reakci. ;-D;-D;-D

+6/0
29.9.2015 20:39

I40v58a94n 81Č59u57k76a 3142454241712

to už zkoušel kristus ))

+1/−1
29.9.2015 20:54
Foto

B96o80h59u82m27i67l 87P14r30o70c40h22á17z94k23a 2843741303551

A kazde dva roky budou prisnejsi limity na emise metanuna CO2 ve vydechovanem vzduchu.

+3/0
29.9.2015 20:35

L38a60ď74a 58M77a37y26e33r 7352611780187

Opět nejde o CO2 Ale o NOx Takže už si připusťme že TDI už je zastaralý! Fiat a Mercedes dělá Comon raily už od roku 2001 a stejně jako jiné automobilky nemájí s NOx problémy. Jenže vymyslet nový motor je drahé podvod je levnější!

0/0
29.9.2015 23:14

M46a31r46e28k 40T52e69s85l72a 5319493740425

Vykácený prales znečištujeme oceány vybijime zvířata a řešíme jestli nám tady trochu smrdí naka auta jdete někam stejně jde jen o to vysoudit na wv pěknou sumu peněz že USA a oslabit Evropu stejně jako migranatama amíci to maj dobře spočítáne ; ((

+3/0
29.9.2015 20:20

I98v46a87n 86Č45u72k12a 3822884851202

jestli starej nikola nebyl nějakej tvůj strejda, že ti to tak zapaluje

0/0
29.9.2015 20:56

I31v31a 81K54r11i44s61t52o51f62o93v90á 7705753822412

Šuhaj loupežník?

0/0
29.9.2015 21:20

P14e44t81r 16H20á10j26e77k 4900382451894

Tesla...

0/0
30.9.2015 15:46





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.