Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Volkswagen je jen špičkou ledovce, tvrdí ekologové. Zaplatí to řidiči

Nová evropská auta vypouštějí v průměru o 40 procent více oxidu uhličitého, než ukazují laboratorní testy. Vyplývá to ze zprávy ekologické skupiny Transport & Environment, která úzce spolupracuje s Evropskou komisí. Falšování emisních testů Volkswagenem jen podle ní částí mnohem širších podvodů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V87l77a84d70i82m21í66r 38K29r80a81i27d83l 8913884896

Když vám někdo strčí hadici do zadku jako je na obrázku, tak také budete zpívat jinak.

0/0
30.9.2015 17:05

V51á26c88l93a40v 67Z61e41l62i76n80k29a 2332940213112

Diskuse už sice poněkud uvadla, ale přesto mi to nedá, abych nepřičinil poznámku k hoaxu, který se zde opět objevil. Skoro vždy se najde někdo, kdo nepřemýšlí a pod článek o motorech a emisích vrazí tvrzení, že "jedna kontejnerová loď za rok vyprodukuje stejné množství oxidu dusíku či uhlíku jako 50 000 000 diesel aut za rok". Takto napsáno, to je hloupost, na jejíž vyvrácení stačí učivo středních škol anebo chvilka hledání informací o lodních motorech Wartsila-Sulzer, které se k pohonu těchto lodí používají. Tak prosím příště přemýšlet než uděláte CTRL+C a CTRL+V. Ono to nebolí - to přemýšlení.

0/0
30.9.2015 12:21

P79a69v34e93l 32O16d58r21a47z73i28l 6424269177800

A krom toho ta loď smrdí na otevřeným moři, kde nemá komu vadit.

0/0
30.9.2015 15:28


M29a65r41t35i33n 13K56u30l29h26á53n17e16k 4393462159349

ekologové nařídili, že kůň smí sežrat denně maximálně 10g ovsa aby dělal co nejméně koblížků ...

 a dnes se diví, že hospodář koně tajně přikrmuje aby nechcípnul hladem :-P

+5/0
30.9.2015 7:50

P69a80v47e23l 67R93e67z45n66i76c55e66k 3495294254542

nadherne napsano :)

0/0
30.9.2015 14:55

T95o60m62á91š 69J86u96r32e48č14k77a 3783972529803

Kdo si myslel, že to automobilky nedělaly je blázen, EU emisní limity jsou tak nesmyslné a na hlavu postavené, že to prostě jinak než obejít nešlo. Prostě EU nastavila limity které legální cestou nejsou splnitelné pokud chtějí prodávat auta které by si mohl někdo dovolit.

+3/0
30.9.2015 6:34

P11a68v93e71l 44O69b66d60r70ž73á89l65e36k 6116634798962

Jak to skončí nevím. Ale jedna z variant je, že výrobci aut na rovinu řeknou zákazníkům - zvolili jste si politiky, kteří nastavili takové a takové limity. Ty umíme splnit, ale počítejte s tím, že auta budou dražší, méně výkonná, méně vydrží a zaplatíte víc i za jejich provoz.

A je jen otázka, kde je hranice, od které to bude vadit dostatečnému množství voličů. Pro ekologii je v principu každý, ovšem jen do chvíle, kdy to ucítí jeho vlastní peněženka. Někdo dřív, někdo později.

+1/0
29.9.2015 23:23

P37e61t19r 77K83e23i63s81l83e24r 6741632262874

Bydlím poblíž obce (pokud se dá věřit Vikipedii, tak má 228 domů), která v naší republice patří každoročně k místům s největším množstvím polétavého popílku a bůh ví ještě jakého svinstva - důvodem je mimo jiné, že je jakousi módou nemalé části tamějšího obyvatelstva topit (jak jsem osobně zaslechl) mimo jiné PET láhvemi naplněnými směsí pilin, uhelného mouru a jakéhosi oleje... a ekologové více méně mlčí - co by z toho také měli, že? Na cestách stále potkávám řidiče, jejichž dýmí víc než parní lokomotivy a to také ekologům nevadí... ale když se jedná - z pohledu většiny zdejších diskutujících - o prkotinu, na které se můžou zviditelnit, tak to jsou pak hrdinové...

0/0
29.9.2015 23:20
Foto

M46a23r95t54i97n 55H56e80j84h38a10l 1907279792303

To je křiku kvuli relativne zanedbatelnym dieselum. Je spousta lidskych cinnosti, ktere maji vetsi dopad... Tohle je jen plivnuti v mori...

+1/0
29.9.2015 22:31

T70o31m84á34š 80V51a45l42d12e26r 7553390899

Nejlepší by bylo zbavit vozy homologace a pak by se ukázalo to pravé divadlo, co by následovalo. Na toto mají zákonodárci sevřený zadek. Logický to je. Nezákonná homologace by měla ztratit platnost. Výrobce by musel provést novou nemanipulovanou homologaci, nechat vozy upravit a až poté by vozidla mohla opět do provozu. Myslím, že další pokusy o podvody by výrobci nedělali. Zároveň by se mohla rozvést diskuze, jaké jsou skutečné možnosti jednotlivých technologií a jestli není čas rozjet technologie, které jsou zatím jen v prototypech a nikdo je nechce rozvíjet právě díky těmto podvodům, kde se ždímají peníze od zákazníků.

0/0
29.9.2015 22:10

M60a54r91t96i54n 84Z52a52c39h 5554650342492

O jaký se jedná podvod, když ty auta mají o 90% méně emisí, než kterýkoli 15-ti letý vrak, kterých u nás jezdí většina? Je to jen obcházení nesmyslných a nesplnitelných limitů a pokud jsou ekologové ekologičtí, ať chodí pěšky.

+1/0
29.9.2015 20:32

P56a76v79e77l 91R94e83z60n23i92c88e39k 3455464104792

to se vazeny pane hodne mylite. 15ti lete auto zdaleka neni vrak. pokud je pouzivane pro rodinne ucely na vylety atd a ne na denni najezd 200+ km, tak ma 15ti lete auto velmi dobrou kondici a hlavne velmi dobry stav motoru. Pokud je to atmosfericky benzin tak i dnes realne vytvari mnohem mene splodin nez "TDicka"

0/0
30.9.2015 15:12

M92a37r51t25i65n 29K39a46r12á46s42e36k 1778404759284

V naší ulici nainstalovali semafor. Jako by jich v okolí nebylo už dalších deset převážnou většinu dne zbytečných. Užitečný je asi čtyři hodiny denně, další asi tak čtyři hodiny tam ničemu nevadí, ale funguje od šesti do desíti a nutí zastavovat a rozjíždět auta, která by jinak plynule projela, protože provoz je tam nízký.

Podél rozkopané dálnice u Rousínova opět stejně jako loni dovolili rozkopat i Rousínov, takže na dálnici i souběžné silnici stojí několik kilometrů dlouhé fronty aut, s běžícími motory.

U Třebíče postavili novou silnici která narovnala jednu zatáčku, za dobu co to měli zavřené, by postavili obchvat Pocoucova, ale né, jen se narovnala zatáčka a nadále všichni brzdí před vesnicí.

V Dlouhé Brtnici stavěli celé léto jeden pitomý mostek a objížďka byla asi dvacet kilometrů.

Jdu si koupit mléko a zjišťuju že pochází z Holandska. No pěšky asi nepřišlo. 

Skoro si říkám, že kdyby ekologové mysleli především na zbytečně běžící motory, než na jednotky procent nevyprodukovaných emisí při užitečném provozu, dělali by konečně něco užitečného.

+8/0
29.9.2015 19:23

T98o40m93á68š 61V33a34l59d55e38r 7473610129

Někteří i myslí na dobro nás. Ale bojují s větrnými mlýny jako don Quijote de la Mancha. Jiní zase chtějí prudit. A daří se jim to

0/0
29.9.2015 22:17

V66i18k47t51o71r 46K27o23š18k83a 4362460437749

Auto sem prodal.... jezdím busem, vlakem a na kole a někdy vytáhnu motorku. A věřte sem spokojený.

0/0
29.9.2015 19:01

J55i61n56d81ř81i27c69h 39Š15k51o41p28e68k 4135911690365

bez auta se dost lidí z důvodu rozsahu dopravní obslužnosti veřejné dopravy prostě neobejde.

Samozřejmě v Praze či v okolí velkého města, se bez auta obejde snáze než v obci, kam jede jeden autobus ráno a druhý zpět odpoledne

+4/0
29.9.2015 19:04

P81a76v44e45l 38O93b84d16r92ž57á15l89e55k 6676324288582

Tomu naprosto veřím ... člověk, který má tolik volného času, že si může dovolit luxus veřejné dopravy nebo kola - musí být spokojený.

Pro mě by prodej auta znamenal celkem brzo rozpad rodiny (protože by mě už doma viděli jen přespávat) a to mne neláká.

0/0
29.9.2015 23:14

P78e96t97r 55H64o44f41m37a12n94n 6209534775240

Nedá se paušalizovat. Např. kolo mi ušetří týdně cca 10 hodin času. Resp. ne kolo, ale to, že jezdím místo autem do práce na kole.

0/0
30.9.2015 7:05

J31a48n 56L53a68k98o39m27ý 7671715755874

Stejně je k tomu dotlačila EU, pro kterou je 150 moc, tak donutí výrobce na papírových 99 a ve skutečnosti jsme na 1000 (gramů na km)

+1/0
29.9.2015 18:44

R68a64d48e58k 83H19o98l20e34c93e70k 3796270428121

Vy jste jednoduše hloupý. Aby vám auto produkovalo 1000 gramů na km, muselo by mít spotřebu 43 litrů benzínu na 100 km nebo 37 litrů nafty na 100 km. To není žádný podvod, to je prachobyčejná chemie.

+1/0
29.9.2015 19:23

J17a35n 97L73a62k25o42m82ý 7511985245624

Obrazně řečeno, oni mají jen 300, že

0/0
29.9.2015 19:56

R29a28d61e39k 36H79o75l75e76c87e52k 3216110538661

Vy jezdíte za 13 litrů na 100 km? S nenažraným Moskvičem jsme měli za socialismu emise 230 g, s Favoritem jsem měl emisní průměr 180 g a s Hondou Jazz jezdím v průměru za 130 g. To jsou skutečné hodnoty, ne ty, co udává výrobce.

0/0
29.9.2015 20:03

T37o76m75á35š 36V95e32s90e68l96ý 2228726357809

Já jo a je to parádní pocit ze zrychlení a zvuku V8. S nedomrlým minimotůrkem nesrovnatelná jízda...

+1/0
29.9.2015 20:48

R92a51d54e74k 74H27o73l42e75c83e69k 3706120198801

Ale výrobce neudává papírové emise 99 g, že?

0/0
30.9.2015 4:48

D34e13n24i82s 34W32i36t80z29k55u 3953121919167

já dokonce s V6 v létě za 16,4 a v zimě za 17,9

0/0
29.9.2015 21:41

R74a90d27i79m 30P59o92l62á31š29e86k 9846493309189

Obyčejnoui Škodovkou stovkou šlo jezdit za 4 - 5 litrů benzínu na 100 kilometrů. Stačilo mít motor v pořádku a lehkou nohu na plynu.

A v soutěžích spotřeby to tehdy stáhovali pod 3 litry benzínu na 100 kilometrů.

0/0
30.9.2015 7:45

J57i87n92d59ř98i11c30h 14Š23k41o30p26e66k 4745751300365

hm, to je ale překvapení.

Pokud reálná spotřeba neodpovídá laboratorním blábolům, jsou logicky vyšší i emise

0/0
29.9.2015 18:44

J79a82r75d13a 30S12o98k42o43l 1826988601651

T&E objevila Ameriku. A co tak potrestat ty co jim to umožnili?nebo nám chcete namluvit že lidé ze zkušeben jsou tak hloupí že neví čím větší spotřeba tím víc emisí??

0/0
29.9.2015 18:21

R93i80c36h17a86r92d 88M92i31k67u53l85e14n48k10a 1429367867544

Ekoterorismus narazil na fyzikální zákony, jsem zvědav, kdo povolí dřív....

+10/0
29.9.2015 17:32

P97a60v15e65l 54C15h37l85a92p27e64c 5288316520567

Ekoteroristé zvýší sankce a nové limity odhlasují ústavní většinou, to by bylo aby se příroda nezalekla

+4/0
29.9.2015 17:41

J47a49r88o58m87í82r 41K43r58á24l 4310269264639

No, tak si odhlasují jiné zákony, ne ? ;-)  Nebylo by to poprvé.

+1/0
29.9.2015 17:51

Č98e98s17t94m54í62r 15P87r24o81c11h59á17z94k74a 8658490328431

Na žádné fyzikální zákony nenarazil. Stále tu jsou možnosti snižování váhy vozidla či síly motoru.

0/0
29.9.2015 18:09

J56a11r60o53m76í98r 71K66r27á56l 4500339884219

A proti tomu zas požadavky na bezpečnost.  Kde jsou ty časy, kdy embéčko vážilo necelých 8 metráků !    Dnešní Golf má o 5 metráků víc.

+2/0
29.9.2015 18:18

O32n93d28ř57e32j 75Č89a51p58k34a 6171571383754

Obávám se, že ekologista vymyslí něco jako 30 v obci, 50 na okresce a 80 na dálnici. Pak bude bezpečný i papírák s motorkem ze stěrače :-(

+2/0
29.9.2015 18:27

J45a67r91o74m97í81r 68K62r47á54l 4390949814949

Takže návrat do 50. let a k Trabantům ? ;-)

0/0
29.9.2015 18:31

M86a41r72t57i21n 47K83a10r55á18s26e55k 1538154519354

Jo ale s katalyzátorem.

0/0
29.9.2015 18:47

M46a29r70t95i31n 58K63a75r34á16s51e68k 1568724289364

Už vidím jak si taková vozidla všíchni běží koupit. Když to nepojede do kopce a zloději kovů to odvezou na kárce. Mimochodem, snižování výkonu znamená zvyšování spotřeby. Když pojedete se slabým motorem po dálnici, bude mít větší spotřebu než motor silnější, protože jej budete využívat daleko za optimálním  (ekologickým) pásmem otáček. No a kdo jezdí převážně po městě, tak už dávno má nějaké Vámi navrhované malé auto a nebo SUV. Podle toho, jestli má zdravý rozum nebo ne.

+2/0
29.9.2015 18:46

J92i93n63d26ř61i58c45h 89Š90k44o21p82e58k 4515381630205

a nenapadlo tě, že slabý motor bude mít s autem o hmotnosti tuna více práce při jízdě než silnější pracující bez výraznějšího zatížení ?

Pak logicky bude mít malý motor vyšší spotřebu než ten velký

+4/0
29.9.2015 18:46

L22a18d20i33s85l73a37v 76S96a32u15e94r 8257531823894

A co teprve kamiony a jejich slavná Euro 6. Doufám, že jim všem střihnou po emisní třídě a šupem zpátky do Euro 3-4. Stát se aspoň napakuje na mýtném.

0/0
29.9.2015 17:29

P88a61v58e50l 35C72h86l82a80p15e85c 5468806260817

A vy to zaplatíte v ceně zboží

+1/0
29.9.2015 17:42

J77i87n58d44ř63i18c13h 17Š30k36o48p64e35k 4405931750895

nezaplatí.

Nebude se zboží zbytečně vozit přes celou EU jen proto, že je o 0,1 Kč/kg levnější

0/0
29.9.2015 18:51

M38a92r68t88i78n 23K84a48r31á36s52e80k 1868894959794

Kamiony s jejich slavnou Euro6 Jsou k ničemu, když se mezi nima jednou za hodinu objeví stará Liazka, co překouří i menší spalovnu. Dneska jsem za jednou takovou jel jen asi pět minut a štípaly mě oči ještě doma.

0/0
29.9.2015 18:49

J50i37n17d65ř19i28c80h 85Š54k38o23p85e18k 4605521860395

nepřeháněj

0/0
29.9.2015 18:52

M95a18r86t56i91n 97K73a73r94á42s80e59k 1358424459514

Nepřeháním, spalovna takhle nesmrdí ani před bouřkou.

0/0
29.9.2015 19:29

J84i13n85d19ř79i20c22h 82Š44k50o98p97e40k 4695831650515

ale po 5 minutách za jízdy tě nemůžou štípat oči ještě doma (pokud ti tedy liazka neprojela obývákem)

0/0
29.9.2015 19:54

M89a81r19t32i57n 38K42a91r24á84s10e35k 1288944779434

Jo tak tohle vám asi vysvětlovat nehodlám. Nedá se to ani dokázat, ani zopakovat a přeměřit, ani definovat co už je štípání očí a za jak dlouho má správně odeznít.

0/0
29.9.2015 20:01

J32i74ř48í 10H29l25i96s74n73i57k57o74v74s64k71ý 9963931832521

Nešťastný VW. 

Nejdříve motory TSI. Řetezy vydržely pouze pár tisíc km. Ukázka motorářského neumětelství. Sazomety se zdály v klidu. Dokud jim nezměřili emise.

+3/0
29.9.2015 17:26

J62i42ř61í 37H73l52i27s65n35i22k56o25v54s31k64ý 9173941442641

Rozumný článek na ihned.cz

cituji:

Pokud auta bez přispění tohoto softwaru neplní emisní limity Euro 5, pak je to mnohem větší problém. Volkswagen a jeho značky musí v tom případě postižená auta stáhnout a nějakým technickým zásahem je upravit, aby normy splňovaly i v běžném provozu, a nikoli pouze podvodem na zkušebnách. Otázkou je, jak by byl takový zásah náročný, drahý a jestli je vůbec možný. Nové motory sice splňují už i přísnější emisní normy Euro 6 bez „berliček“, ale došlo ke změnám v jejich konstrukci.

0/0
29.9.2015 17:20

P31e74t84r 44V58i98n80t67r26l58í22k 3126414441

zákony fyziky prostě změnit nelze. ekologie neekologie...

+4/0
29.9.2015 17:12

R24a11d70e47k 74H56o12l59e71c61e27k 3426120538201

Fyzika říká, že na rovnoměrný přímočarý pohyb nepotřebujete žádnou energii.

0/−3
29.9.2015 17:15





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.