Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Volkswagen je jen špičkou ledovce, tvrdí ekologové. Zaplatí to řidiči

Nová evropská auta vypouštějí v průměru o 40 procent více oxidu uhličitého, než ukazují laboratorní testy. Vyplývá to ze zprávy ekologické skupiny Transport & Environment, která úzce spolupracuje s Evropskou komisí. Falšování emisních testů Volkswagenem jen podle ní částí mnohem širších podvodů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V61l19a94d60i67m73í70r 29K73r88a82i87d45l 8653694556

Když vám někdo strčí hadici do zadku jako je na obrázku, tak také budete zpívat jinak.

0/0
30.9.2015 17:05

V30á62c29l94a23v 21Z69e53l42i37n47k70a 2522510843362

Diskuse už sice poněkud uvadla, ale přesto mi to nedá, abych nepřičinil poznámku k hoaxu, který se zde opět objevil. Skoro vždy se najde někdo, kdo nepřemýšlí a pod článek o motorech a emisích vrazí tvrzení, že "jedna kontejnerová loď za rok vyprodukuje stejné množství oxidu dusíku či uhlíku jako 50 000 000 diesel aut za rok". Takto napsáno, to je hloupost, na jejíž vyvrácení stačí učivo středních škol anebo chvilka hledání informací o lodních motorech Wartsila-Sulzer, které se k pohonu těchto lodí používají. Tak prosím příště přemýšlet než uděláte CTRL+C a CTRL+V. Ono to nebolí - to přemýšlení.

0/0
30.9.2015 12:21

P19a33v78e88l 27O45d58r39a30z26i36l 6584199377430

A krom toho ta loď smrdí na otevřeným moři, kde nemá komu vadit.

0/0
30.9.2015 15:28

M90a11r21t32i57n 68K70u40l50h49á50n27e40k 4363982759329

ekologové nařídili, že kůň smí sežrat denně maximálně 10g ovsa aby dělal co nejméně koblížků ...

 a dnes se diví, že hospodář koně tajně přikrmuje aby nechcípnul hladem :-P

+5/0
30.9.2015 7:50

P13a56v77e21l 86R80e37z83n13i89c73e95k 3835214434152

nadherne napsano :)

0/0
30.9.2015 14:55

T92o55m69á40š 29J37u67r48e92č37k49a 3763282289123

Kdo si myslel, že to automobilky nedělaly je blázen, EU emisní limity jsou tak nesmyslné a na hlavu postavené, že to prostě jinak než obejít nešlo. Prostě EU nastavila limity které legální cestou nejsou splnitelné pokud chtějí prodávat auta které by si mohl někdo dovolit.

+3/0
30.9.2015 6:34

P31a50v14e54l 62O59b31d13r29ž83á47l53e78k 6956434658372

Jak to skončí nevím. Ale jedna z variant je, že výrobci aut na rovinu řeknou zákazníkům - zvolili jste si politiky, kteří nastavili takové a takové limity. Ty umíme splnit, ale počítejte s tím, že auta budou dražší, méně výkonná, méně vydrží a zaplatíte víc i za jejich provoz.

A je jen otázka, kde je hranice, od které to bude vadit dostatečnému množství voličů. Pro ekologii je v principu každý, ovšem jen do chvíle, kdy to ucítí jeho vlastní peněženka. Někdo dřív, někdo později.

+1/0
29.9.2015 23:23

P16e22t46r 79K38e45i13s74l87e38r 6281582412604

Bydlím poblíž obce (pokud se dá věřit Vikipedii, tak má 228 domů), která v naší republice patří každoročně k místům s největším množstvím polétavého popílku a bůh ví ještě jakého svinstva - důvodem je mimo jiné, že je jakousi módou nemalé části tamějšího obyvatelstva topit (jak jsem osobně zaslechl) mimo jiné PET láhvemi naplněnými směsí pilin, uhelného mouru a jakéhosi oleje... a ekologové více méně mlčí - co by z toho také měli, že? Na cestách stále potkávám řidiče, jejichž dýmí víc než parní lokomotivy a to také ekologům nevadí... ale když se jedná - z pohledu většiny zdejších diskutujících - o prkotinu, na které se můžou zviditelnit, tak to jsou pak hrdinové...

0/0
29.9.2015 23:20
Foto

M64a84r86t52i55n 78H66e80j54h71a52l 1507569802833

To je křiku kvuli relativne zanedbatelnym dieselum. Je spousta lidskych cinnosti, ktere maji vetsi dopad... Tohle je jen plivnuti v mori...

+1/0
29.9.2015 22:31

T88o52m59á71š 21V69a15l80d31e91r 7143110789

Nejlepší by bylo zbavit vozy homologace a pak by se ukázalo to pravé divadlo, co by následovalo. Na toto mají zákonodárci sevřený zadek. Logický to je. Nezákonná homologace by měla ztratit platnost. Výrobce by musel provést novou nemanipulovanou homologaci, nechat vozy upravit a až poté by vozidla mohla opět do provozu. Myslím, že další pokusy o podvody by výrobci nedělali. Zároveň by se mohla rozvést diskuze, jaké jsou skutečné možnosti jednotlivých technologií a jestli není čas rozjet technologie, které jsou zatím jen v prototypech a nikdo je nechce rozvíjet právě díky těmto podvodům, kde se ždímají peníze od zákazníků.

0/0
29.9.2015 22:10

M73a30r12t53i87n 32Z81a67c90h 5524860852702

O jaký se jedná podvod, když ty auta mají o 90% méně emisí, než kterýkoli 15-ti letý vrak, kterých u nás jezdí většina? Je to jen obcházení nesmyslných a nesplnitelných limitů a pokud jsou ekologové ekologičtí, ať chodí pěšky.

+1/0
29.9.2015 20:32

P35a66v74e37l 87R87e31z90n98i85c68e86k 3295894594142

to se vazeny pane hodne mylite. 15ti lete auto zdaleka neni vrak. pokud je pouzivane pro rodinne ucely na vylety atd a ne na denni najezd 200+ km, tak ma 15ti lete auto velmi dobrou kondici a hlavne velmi dobry stav motoru. Pokud je to atmosfericky benzin tak i dnes realne vytvari mnohem mene splodin nez "TDicka"

0/0
30.9.2015 15:12

M65a60r51t77i86n 16K34a68r97á61s34e97k 1258964989714

V naší ulici nainstalovali semafor. Jako by jich v okolí nebylo už dalších deset převážnou většinu dne zbytečných. Užitečný je asi čtyři hodiny denně, další asi tak čtyři hodiny tam ničemu nevadí, ale funguje od šesti do desíti a nutí zastavovat a rozjíždět auta, která by jinak plynule projela, protože provoz je tam nízký.

Podél rozkopané dálnice u Rousínova opět stejně jako loni dovolili rozkopat i Rousínov, takže na dálnici i souběžné silnici stojí několik kilometrů dlouhé fronty aut, s běžícími motory.

U Třebíče postavili novou silnici která narovnala jednu zatáčku, za dobu co to měli zavřené, by postavili obchvat Pocoucova, ale né, jen se narovnala zatáčka a nadále všichni brzdí před vesnicí.

V Dlouhé Brtnici stavěli celé léto jeden pitomý mostek a objížďka byla asi dvacet kilometrů.

Jdu si koupit mléko a zjišťuju že pochází z Holandska. No pěšky asi nepřišlo. 

Skoro si říkám, že kdyby ekologové mysleli především na zbytečně běžící motory, než na jednotky procent nevyprodukovaných emisí při užitečném provozu, dělali by konečně něco užitečného.

+8/0
29.9.2015 19:23

T84o50m44á48š 15V92a14l26d78e86r 7743430439

Někteří i myslí na dobro nás. Ale bojují s větrnými mlýny jako don Quijote de la Mancha. Jiní zase chtějí prudit. A daří se jim to

0/0
29.9.2015 22:17

V66i68k41t32o62r 35K91o45š18k82a 4282410167399

Auto sem prodal.... jezdím busem, vlakem a na kole a někdy vytáhnu motorku. A věřte sem spokojený.

0/0
29.9.2015 19:01

J36i63n33d75ř12i86c95h 11Š77k55o20p98e71k 4565341970105

bez auta se dost lidí z důvodu rozsahu dopravní obslužnosti veřejné dopravy prostě neobejde.

Samozřejmě v Praze či v okolí velkého města, se bez auta obejde snáze než v obci, kam jede jeden autobus ráno a druhý zpět odpoledne

+4/0
29.9.2015 19:04

P41a89v35e40l 91O91b74d61r71ž16á36l76e67k 6256164978632

Tomu naprosto veřím ... člověk, který má tolik volného času, že si může dovolit luxus veřejné dopravy nebo kola - musí být spokojený.

Pro mě by prodej auta znamenal celkem brzo rozpad rodiny (protože by mě už doma viděli jen přespávat) a to mne neláká.

0/0
29.9.2015 23:14

P76e62t55r 21H72o56f46m64a89n85n 6229634635450

Nedá se paušalizovat. Např. kolo mi ušetří týdně cca 10 hodin času. Resp. ne kolo, ale to, že jezdím místo autem do práce na kole.

0/0
30.9.2015 7:05

J20a19n 82L86a50k80o97m43ý 7701575235394

Stejně je k tomu dotlačila EU, pro kterou je 150 moc, tak donutí výrobce na papírových 99 a ve skutečnosti jsme na 1000 (gramů na km)

+1/0
29.9.2015 18:44

R79a68d34e20k 39H14o10l17e78c71e52k 3876680438871

Vy jste jednoduše hloupý. Aby vám auto produkovalo 1000 gramů na km, muselo by mít spotřebu 43 litrů benzínu na 100 km nebo 37 litrů nafty na 100 km. To není žádný podvod, to je prachobyčejná chemie.

+1/0
29.9.2015 19:23

J75a11n 16L62a97k17o69m26ý 7671835385644

Obrazně řečeno, oni mají jen 300, že

0/0
29.9.2015 19:56

R27a64d43e90k 96H97o42l75e76c40e79k 3556170628551

Vy jezdíte za 13 litrů na 100 km? S nenažraným Moskvičem jsme měli za socialismu emise 230 g, s Favoritem jsem měl emisní průměr 180 g a s Hondou Jazz jezdím v průměru za 130 g. To jsou skutečné hodnoty, ne ty, co udává výrobce.

0/0
29.9.2015 20:03

T66o47m65á93š 28V17e91s32e41l63ý 2948256317199

Já jo a je to parádní pocit ze zrychlení a zvuku V8. S nedomrlým minimotůrkem nesrovnatelná jízda...

+1/0
29.9.2015 20:48

R52a66d35e11k 48H82o52l44e79c55e89k 3366660218451

Ale výrobce neudává papírové emise 99 g, že?

0/0
30.9.2015 4:48

D31e60n54i44s 61W13i77t11z89k20u 3573341419117

já dokonce s V6 v létě za 16,4 a v zimě za 17,9

0/0
29.9.2015 21:41

R37a11d82i20m 65P34o72l54á53š67e79k 9126313679199

Obyčejnoui Škodovkou stovkou šlo jezdit za 4 - 5 litrů benzínu na 100 kilometrů. Stačilo mít motor v pořádku a lehkou nohu na plynu.

A v soutěžích spotřeby to tehdy stáhovali pod 3 litry benzínu na 100 kilometrů.

0/0
30.9.2015 7:45

J14i91n49d80ř86i20c13h 49Š79k69o16p73e64k 4455901900575

hm, to je ale překvapení.

Pokud reálná spotřeba neodpovídá laboratorním blábolům, jsou logicky vyšší i emise

0/0
29.9.2015 18:44

J20a43r52d54a 17S25o10k85o71l 1766168861631

T&E objevila Ameriku. A co tak potrestat ty co jim to umožnili?nebo nám chcete namluvit že lidé ze zkušeben jsou tak hloupí že neví čím větší spotřeba tím víc emisí??

0/0
29.9.2015 18:21

R58i80c20h91a84r28d 17M53i53k90u34l61e12n49k59a 1599187187624

Ekoterorismus narazil na fyzikální zákony, jsem zvědav, kdo povolí dřív....

+10/0
29.9.2015 17:32

P76a31v90e87l 24C64h96l75a49p93e25c 5428956620267

Ekoteroristé zvýší sankce a nové limity odhlasují ústavní většinou, to by bylo aby se příroda nezalekla

+4/0
29.9.2015 17:41

J20a35r63o71m59í72r 83K14r66á51l 4280919154759

No, tak si odhlasují jiné zákony, ne ? ;-)  Nebylo by to poprvé.

+1/0
29.9.2015 17:51

Č50e36s63t67m52í19r 42P66r92o94c37h87á51z67k58a 8388570378981

Na žádné fyzikální zákony nenarazil. Stále tu jsou možnosti snižování váhy vozidla či síly motoru.

0/0
29.9.2015 18:09

J84a39r34o94m45í58r 89K91r26á34l 4450959714919

A proti tomu zas požadavky na bezpečnost.  Kde jsou ty časy, kdy embéčko vážilo necelých 8 metráků !    Dnešní Golf má o 5 metráků víc.

+2/0
29.9.2015 18:18

O98n97d66ř61e74j 52Č52a82p52k42a 6681441713304

Obávám se, že ekologista vymyslí něco jako 30 v obci, 50 na okresce a 80 na dálnici. Pak bude bezpečný i papírák s motorkem ze stěrače :-(

+2/0
29.9.2015 18:27

J25a55r37o92m90í92r 29K45r26á40l 4270199624269

Takže návrat do 50. let a k Trabantům ? ;-)

0/0
29.9.2015 18:31

M25a42r56t98i64n 94K52a68r90á75s82e83k 1558124859914

Jo ale s katalyzátorem.

0/0
29.9.2015 18:47

M36a10r85t68i75n 70K95a52r15á78s72e62k 1818354439654

Už vidím jak si taková vozidla všíchni běží koupit. Když to nepojede do kopce a zloději kovů to odvezou na kárce. Mimochodem, snižování výkonu znamená zvyšování spotřeby. Když pojedete se slabým motorem po dálnici, bude mít větší spotřebu než motor silnější, protože jej budete využívat daleko za optimálním  (ekologickým) pásmem otáček. No a kdo jezdí převážně po městě, tak už dávno má nějaké Vámi navrhované malé auto a nebo SUV. Podle toho, jestli má zdravý rozum nebo ne.

+2/0
29.9.2015 18:46

J89i35n67d20ř84i69c79h 75Š77k56o63p60e20k 4165471270595

a nenapadlo tě, že slabý motor bude mít s autem o hmotnosti tuna více práce při jízdě než silnější pracující bez výraznějšího zatížení ?

Pak logicky bude mít malý motor vyšší spotřebu než ten velký

+4/0
29.9.2015 18:46

L33a14d27i32s92l49a54v 45S13a92u85e32r 8887851643424

A co teprve kamiony a jejich slavná Euro 6. Doufám, že jim všem střihnou po emisní třídě a šupem zpátky do Euro 3-4. Stát se aspoň napakuje na mýtném.

0/0
29.9.2015 17:29

P26a93v29e43l 74C16h66l29a19p90e29c 5168456410977

A vy to zaplatíte v ceně zboží

+1/0
29.9.2015 17:42

J41i55n13d57ř31i26c42h 95Š84k22o74p81e75k 4935531880695

nezaplatí.

Nebude se zboží zbytečně vozit přes celou EU jen proto, že je o 0,1 Kč/kg levnější

0/0
29.9.2015 18:51

M98a28r92t22i27n 82K83a27r47á96s22e11k 1308484109714

Kamiony s jejich slavnou Euro6 Jsou k ničemu, když se mezi nima jednou za hodinu objeví stará Liazka, co překouří i menší spalovnu. Dneska jsem za jednou takovou jel jen asi pět minut a štípaly mě oči ještě doma.

0/0
29.9.2015 18:49

J94i53n76d84ř38i43c25h 83Š96k44o31p10e34k 4895351650125

nepřeháněj

0/0
29.9.2015 18:52

M59a17r26t47i85n 23K71a28r39á82s28e29k 1938644739744

Nepřeháním, spalovna takhle nesmrdí ani před bouřkou.

0/0
29.9.2015 19:29

J19i80n49d75ř13i41c64h 12Š19k24o82p60e83k 4925561710565

ale po 5 minutách za jízdy tě nemůžou štípat oči ještě doma (pokud ti tedy liazka neprojela obývákem)

0/0
29.9.2015 19:54

M98a70r41t82i33n 18K40a14r66á97s59e95k 1638124789574

Jo tak tohle vám asi vysvětlovat nehodlám. Nedá se to ani dokázat, ani zopakovat a přeměřit, ani definovat co už je štípání očí a za jak dlouho má správně odeznít.

0/0
29.9.2015 20:01

J34i24ř19í 84H88l97i27s51n23i38k70o40v20s43k45ý 9353561722941

Nešťastný VW. 

Nejdříve motory TSI. Řetezy vydržely pouze pár tisíc km. Ukázka motorářského neumětelství. Sazomety se zdály v klidu. Dokud jim nezměřili emise.

+3/0
29.9.2015 17:26

J93i41ř90í 85H72l19i71s46n42i15k15o55v22s13k13ý 9593781472861

Rozumný článek na ihned.cz

cituji:

Pokud auta bez přispění tohoto softwaru neplní emisní limity Euro 5, pak je to mnohem větší problém. Volkswagen a jeho značky musí v tom případě postižená auta stáhnout a nějakým technickým zásahem je upravit, aby normy splňovaly i v běžném provozu, a nikoli pouze podvodem na zkušebnách. Otázkou je, jak by byl takový zásah náročný, drahý a jestli je vůbec možný. Nové motory sice splňují už i přísnější emisní normy Euro 6 bez „berliček“, ale došlo ke změnám v jejich konstrukci.

0/0
29.9.2015 17:20

P66e10t52r 89V68i93n46t98r92l32í61k 3336494891

zákony fyziky prostě změnit nelze. ekologie neekologie...

+4/0
29.9.2015 17:12

R16a84d25e42k 37H46o74l27e61c84e45k 3186810588361

Fyzika říká, že na rovnoměrný přímočarý pohyb nepotřebujete žádnou energii.

0/−3
29.9.2015 17:15







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.