Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Evropa chce potrestat VW, ale v nových pravidlech tvoří schválně skuliny

Po USA jsou Británie, Francie a Německo země, které možná nejhlasitěji volají po důkladném vyšetření emisního skandálu automobilky Volkswagen. Jenže právě tyto evropské země mají velký díl viny na tom, že emisní testy neodpovídají současné motoristické realitě a dokonce chtěly tento rozdíl zachovat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K70a69r18e25l 11L40o65p87a18t66a 8826517541487

Až tu budou běhat všude arabové a ty budeš nosit šátek a kalacha na zádech, ještě rád vzpomeneš na byrokratické EU :(

0/0
12.10.2015 10:41

K47a13r79e12l 14V55a22c91h41u54t 9783332489483

Déletrvajícím vdechováním NOx plynů hrozí člověku INFARKT a to tak, že dosti akutně - při následné fyzické zátěži !!! ... Když to trošku přeženu (ale fakt jen trošinku), tak by tedy člověk po nadýchání se NOxů neměl raději ani běžet, aby stihnul třeba vůz MHD! :-P

Mimochodem - o NOx se píše, ale nikdo neřekne, kde se berou? - jestli se nemýlím, tak za ně může kombinace: turbo + katalyzátor + vysoké teploty v motoru.  Jinak by z dusíku, obsaženého hojně ve vzduchu, ty NOxy nemohly vůbec vzniknout.

0/0
1.10.2015 10:17

K87a20r64e51l 22V29a24c86h98u69t 9623482109583

Logicky mě pak napadá, že katalyzátory!! přece mají i vozy s motory TSI - takže NEJEN dieselové motory jsou zodpovědné za NOxy !!! ;-€

0/0
1.10.2015 10:21

K42a19r66e21l 75V61a35c56h10u25t 9973742249783

MAZDA tedy dobře činí, když necpe do každého auta TURBO !  ;-)VR^V

+1/0
1.10.2015 10:24

P37a63v45e76l 90R27e98z97n11i40c39e35k 3345594134192

a predevsim krasne jede. Postupny a plynuly a zaroven dostatecny nastup vykonu i kroutaku... a pritom dostatek sily i na pruzne zrychleni pri podrazeni

to je zaklad :)

0/0
1.10.2015 10:39

J49i64n55d62ř58i31c86h 66Š57k86o22p40e19k 4495531460145

oxidy dusíku vznikají při spalovacím procesu za vysokých teplot, současně za přebytku vzduchu. Jelikož vznikají více při vyšší teplotách a tlacích, jsou produkovány ve větší míře diesly

0/0
1.10.2015 10:52

K44a59r44e34l 84L56o82p59a44t18a 8366817491377

Tak to se mýlíte, něco si přečtěte a pak plácejte .)

0/0
12.10.2015 10:42

K74a52r90e75l 42V29a60c30h15u76t 9773292149143

Našinec najde skulinu i tam, kde žádné nejsou!  ;-D

0/0
1.10.2015 10:02

J67a87r61d85a 92S30o88k10o68l 1846638171711

Za vším stojí nesmyslná metodika měření takže kdo je vinen?ten kdo ji vymyslel nebo kdo ji využívá a zneužívá ve svůj prospěch?

0/0
1.10.2015 8:15

J13i24n23d60ř84i17c59h 47Š87k28o72p20e26k 4535241530675

na vině jsou zákony.

Jenže dokud výrobce díky nekvalitním zákonům obelhával jen prostý lid, tak byl EU v klidu.

Jenže když na základě těchto zákonů si automobilka dovolila obelhat i samotnou EU, tak logicky prská

+1/0
1.10.2015 9:46

J55a65n 52D77l90o55u56h49ý 7874289470739

V EU VW nic nehrozi, jelikoz princip fungovani motoru, kdyz ho meri, neni v EU nelegalni jako v USA. Cili predstavitele EU zbytecne kvici a pritom jsou to sami oni kdo maji maslo na hlave! Jedine k cemu cela kauza prispeje je konec dieselu v osobaku (hura) a navrat k benzinu. Kdo mysli ekonomicky a ekologicky, tak stejne jiz davno jezdi na lpg nebo cng a k tomu naftovej motor neni potreba.

0/0
1.10.2015 7:04

R83a16d21i35m 56P57o15l91á25š91e22k 9536653799689

To bude jasné za měsíc, za půl roku, za rok......  Vw každopádně podváděl v USA i v Evropě. To je na odškodnění majitelům nakoupených aut i na pokuty jednotlivým státům.

V krajním případě z toho může být i bankrot - VW bude nucen prodávat své fabriky včetně Škodovky, až zůstane jen samotný mateřský Wolfsburg.  Ale stejně tak z toho může VW vyjít úplně beze ztráty mimo toho, že rok nebo dva nebude mít žádný zisk.

0/0
1.10.2015 7:27

J87i75n75d76ř74i56c11h 38Š97k63o93p22e67k 4655201960875

na jaké odškodnění majitelům ? Auta mají jiné emise pouze při homologaci, nikoli při běžném provozu.

Čím chceš svou újmu zdůvodnit ?

0/0
1.10.2015 9:50

R22a72d14i22m 60P84o68l94á18š60e51k 9626533979219

Reálný provoz auta  nejde žádným zkušebním režimem  namodulovat úplně přesně. Vždy budou nějaká auta a nějaká běžná silnice, kde bude mít auto vyšší exhalace než ve zkušebním režimu stejně jako jako budou  trasy a silnice, kde by ta spotřeba a exhalace mohla být nižší.

Dosud technici a automobilky požadavek na emise a exhalace aut prosazený zelenými bruselskými úředníky změkčovali stanovením měřicího režimu, který odpovídal nějaké imaginární silnici s velmi přiznivým průběhem nízkých emisí a exhalací.

Nyní, když se provalil podvod VW a toto se zmedializovalo, zeleným bezmozkům došlo, jak byli ošáleni.

Pokud nyní prosadí zpřísnění zkušebního režimu tolik, aby odpovídal těm hodně náročným silnicím a trasám, mohou limity exhalací zůstat papírově stejné. Ale faktický požadavek na zlepšení skutečných exhalací dieselů bude znamenat skokový nárůst technických požadavků na motor v tak vysoké výši, který bude odpovídat nejméně jedné další technické generaci těchto motorů.

Takže se bude hádat, jak moc zpřínit zkušební režim, aby evropské automobilky ještě mohly používat své nejnovější motory a nemusely zastavit produkci aut se vznětovým morem do doby, než jejich vývojová oddělení vyvinou další generaci motorů.

0/0
1.10.2015 1:20

J20i85r67i 72B21e51c72v27a81r 7762239706

Ta výjimka pro "měření s kopce" mne rozesmála - ale bohužel je to k pláči: zde je vidět mocenský přístup Německa k celé EU - silou si vymoct nesmyslnou výjimku jen pro svého tahouna ekonomiky!

0/0
1.10.2015 0:10

Z62d44e47n35ě15k 94H33a41n92z75l 1561366902164

Jen blbnete a zůstane tisíce lidí na dlažbě

+2/0
30.9.2015 23:41

M80a65r94e59k 74K53o64s81t11e80l96e47c84k46ý 6483556318

Údaj o emisích auta mě opravdu, ale opravdu, vůbec nezajímá!

Pokud klesne spotřeba paliva, musí být i množství splodin menší. Je technickým nesmyslem zvyšovat výkon, abych pak mohl ucpat výfuk jakýmsi filtrem (pevných částic), který pak stejně občas musím vypálit a za drahé peníze vyměnit (nebo odstavit). Stejně tak je nesmyslem přilévat do nafty jakési sr.čky (nebo spíše chc.nky), nebo upřednostňovat naftu daňovým zvýhodňováním (nižší spotřební daň, proč?).

Milióny aut takhle nesmyslně prodražíme při výrobě i provozu, ale klidně jejich díly převážíme loděmi, které spalují to nejhorší možné palivo! 17 největších lodí světa vyprodukuje tolik COx a NOx jako všechna auta na světě! A na konference o úsporách a čistotě ovzduší létají zelení jůnyjní fanatici letadly, která s ekologií taky moc společného nemají.

Jůnyje, která vyprodukuje jen nějakých 20 % skleníkových plynů (jejichž škodlivost čemukoliv není prokázaná) hodlá za obrovských nákladů snižovat tyto emise o jednotky procent. A zbývající svět na to kálí, protože jim jde o jejich vlastní rozvoj. Přitom právě mimo Evropu sami členové jůnyje předali všechny možné výroby, které zatěžovaly životní prostředí!

Takže, jak je vidět, tady vůbec nejde o nějakou ekologii nebo techniku, ale jen a pouze peníze, o byrokratickou buzeraci a lobbistické hry zájmových skupin! A BFU to zaplatí...

+9/0
30.9.2015 22:38

R44a46d23i16m 60P70o35l46á67š29e66k 9286443399419

Ono jde o peníze. Automobilkám jde o to ty auta dělat co nejsložitější, protože pak v automobilu prodávají nejvíc práce a za to si mohou nadstavit taky příslušně vysokou cenu a tím odpovídající vysoký zisk z auta. Ceny přirozeně musí odpovídat ekonomické síle obyvatel, aby těch aut prodali stále dost.

0/0
1.10.2015 7:22

T81o15m69á16š 32M32o12r69a15v79č43í65k 3377666203865

Takže Američané chrání svými limity zdraví lidí (NOx), kdežto Evropa velmi diskutabilně klima (CO2). To je parádaRv

+7/0
30.9.2015 22:32

K91a46r53e21l 89V76a10c30h94u69t 9233172349973

Zrovna dneska jsme jeli za Toyotou Yaris a vypínal jsem větrák, protože jsme ty NOxy natáhli až dovnitř... ;-€ ... (mám na ně citlivý frňák! a poznám je HNED!)

0/0
1.10.2015 10:04

P62e65t51r 65K65o78č76i42č33k98a 4429768186357

VW ma jen tu smulu, ze to padlo na nej jako na prvniho. Fixlujou vsichni. Konecne, DFens to napsal mnohem lepe nez ja, a pojmenoval tuto taskarici pro lid pravymi jmeny:

http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2015092401

+1/0
30.9.2015 22:26

T26o15m96á78š 56K42u73c81h89a27ř 3517141148481

14% je v tomto případě směšný rozdíl. Tady má smysl řešit až násobky překročení.

0/0
30.9.2015 22:24
Foto

J21a62n 19D93o44č16e27k76a23l 1704116401205

Tlačit na snížení emisí téměř za hranici technických možností a za cenu astronomických nákladů může jen pomatený zelený mozek bruselského úředníka. ... to už rovnou můžeme stavět cyklostezky jak o život, vrátit se k volským potahům a zakázat krávám prdět :-P

+4/0
30.9.2015 22:22

J59i23n54d78ř22i68c73h 14L88u71k43á59š 8917341800745

opět, co má bruselský úředník společného s americkou normou?

0/0
30.9.2015 22:30
Foto

J34a24n 60D74o37č30e70k88a47l 1424116181485

dobře ... ponecháme to pouze na formulaci "zelený mozek", ok?

0/0
30.9.2015 23:02

Z90d35e76n25ě31k 23H67a45n47z38l 1441396442314

A zrovna si koupim VW

+3/0
30.9.2015 21:58

J89i74n43d52ř80i45c11h 88L56u49k65á81š 8387511640415

prostě CO2 je největší zlo a proti němu se musí bojovat, i kdyby to mělo znamenat nárůst emisí přímo ohrožující zdraví:-/

+7/0
30.9.2015 20:57

R79a67d65i64m 97Z45e66h44e69r 3204220393851

v kombinaci s NOx je to opravdu dobrý koktejl. :-/

0/−1
30.9.2015 21:05

Z85d26e44n92ě98k 79M23o13r89á29v72e46k 5127788368593

CO2 je potravou rostlin.

+2/−1
30.9.2015 21:08

F49r84a26n79t16i58š75e73k 78N33o53v18á98k 6811695326711

Právě o to jde, že CO2 je přirozené a neškodné, kdežto NOx jsou jedy.

+5/0
30.9.2015 21:09

Z12d69e33n30ě87k 39M70o51r38á88v48e92k 5277948668393

No a to je ta zvrácenost - podporujeme diesly, protože vypouštějí méně CO2 (díky vyšší účinnosti a nižší spotřebě) ale ty NOx jako by nikoho nezajímaly. Teda až na ty škaredé Američany, kteří mají pro auta jednotné emise.

+7/0
30.9.2015 21:11

Z84d30e35n95ě58k 79M36o49r70á24v75e36k 5147138178583

No CO2 je skleníkový plyn, ale jeho dopad na globální oteplování je diskutabilní. V historii Země bývaly doby, kdy bylo CO2 mnohem více a nebylo tu nějak extrémní horko.

+5/0
30.9.2015 21:13

R49a74d98i18m 13Z38e60h54e54r 3384770683371

Oxid uhličitý je v každé sodovce. Horší svinstvo je oxid uhelnatý. To je prevít...

0/0
30.9.2015 21:14

Z79d60e37n86ě78k 24M61o44r35á22v31e43k 5827588738623

Jasně, taky se jeho vzniku zabraňuije a na emisích se kontroluje.

0/0
30.9.2015 21:19

R44a46d34i81m 88Z52e52h94e57r 3364550683801

Já nejsem expert na tydlencty věci, ale když jedu v autě a přede mnou je deset minut černý oblak od starýho náklaďáku kterej se nedá předjet, tak je mi na blití, a to nikoli eufemisticky, ale fyzicky.

0/0
30.9.2015 21:21

Z51d30e12n66ě22k 89M62o47r49á35v88e55k 5247238618773

Jo, souhlas, ale to není CO, ten vzniká jen při nedokonalém spalování při nedostatku kyslíku, to seřízený motor nedopusí. A nesouvisí to s kouřivostí, to jsou zase jiné důvody. Ale popravdé - čoudících náklaďáků ubývá a smradu NOx už je u nich taky minimum, protože ty novější už delší dobu používají močovinu, která NOx rozkládá. Největším svinstvem v dnešní době jsou moderní osobní diesly s commonrailem. Sice nečoudí (ty novější s filtrem), ale NOx produkují a smrdí to strašně. Tam zatím močovina povinná není a je to chyba. V Evropě to má jen několik aut, třeba Mazda CX-7.

Místo papírového snižování spotřeby by EU měla nařídit močovinu do všech dieslů.

+6/0
30.9.2015 21:27

R74a29d78i86m 91Z19e91h52e86r 3484370183411

Teď jste to řekl tak precizně, že vlastně není co dodat. R^

0/0
30.9.2015 21:39

J38i52ř68í 91K62o83c90u29r76e70k 6685214245948

No co, měli na výběr mezi stoupnutím hladiny moří o pár cm navíc nebo rakovinou přímo do plic. Zvolili rakovinu. Kdožeto plynoval lidi?

+4/0
30.9.2015 22:03

R20a45d36i74m 39Z89e27h82e16r 3754810883411

Fakt nevím, co chtějí řešit. Když si člověk uvědomí, že dvacet let stará zaoceánská loď, která převáží kontejnery, vypouští tolik emisí jako milion aut s Euro4, tak mi to přijde pokrytecké. Kolik jedů asi vypustí stará Tatrovka, zamaskovaná do oblaku černého čmoudu při každém přišlápnutí plynu?

+5/0
30.9.2015 20:41

J38i58ř79í 72K62o53c16u20r82e29k 6625604385708

Málo. Je totiž předkomůrkový diesel, nikoliv common rail. NOx není vidět a saze z common rail dieslu jsou tak drobné, že taky vidět nejsou. Paradoxně je na tom ta prastará Tatra docela dobře, co se NOx týká.

+1/0
30.9.2015 21:58

Z57d97e57n20ě74k 76W24e80r17n59h73a97r28t 6237555452918

Já nevím. Ta Tatra žere i kytky z příkopu, klidně 50 litrů na 100 km, v zátěži i víc. A tu naftu zkrátka spálí. Oktávka v dvoulitru na stejném úseku spálí 5 litrů. Nikdy mi nikdo nevysvětlí, že i když se spálí méně než desetina nafty, je to pro cokoliv větší zátěž v emisích čehokoliv.

0/0
30.9.2015 22:05

J20a73n 52D62l70o95u96h15ý 7674189830379

Jenze ta tatra toho preveze asi tak 1000krat vic nez to tvoje bajne tdi co tahne vodspodu. Kdyby jsi tim prevezl stejne mnozstvi, tak jsi se spotrebou uplne nekde jinde. A s Tatrou se pro rohliky nejezdi, tak jako s osobakem.

0/0
1.10.2015 7:10
Foto

M25a73r23e10k 29S69o84f57r 9645160218269

VW poražen ekology?

0/0
30.9.2015 20:30

P57e51t29r 98U64r35a91m 1642460363517

EU zabije dvě mouchy jednou ranou a uprchlíci budou tahat povozy

0/0
30.9.2015 20:27

D85a85v17i86d 11H60u14r17k67a 3400533901851

Proč se vlastně vymýšlí testy, které naprosto nereálně vypovídají o vlastnostech motoru? Proč úředníci každý rok "utáhnou šroubek" a nařídí zmenšení emisí o pár procent? Proč automobilky prezentují čísla o spotřebě, emisích atd, když všichni ví, že to je v provozu jinak? Kupuje někdo auto podle toho, jestli má papírovou spotřebu o pár deci menší než jiné, nebo se někdo zaměří na "francouze", jiný na "koncernové" značky a další na "japonce"? Nebo u někoho vyhraje Dacia, protože je za 199.999? Fakt někdo ta čísla řeší nebo je to jen tabulka pro byrokrata, který jezdí audinou s osmiválcem v dieselu?

+5/0
30.9.2015 19:47

Z59d97e98n53ě69k 86M37o13r62á35v14e29k 5767968508423

To je prosté - přikazují nižší emise, aby vyhověli environmentalistům. Jenže účinnost motorů se moc nemění a nikdo nepřišel s revoluční konstrukcí, tak se musí povolit šizení, protože by jinak automobilky nemohly vyrábět.

+5/0
30.9.2015 19:59

R25a29d89i87m 31Z36e23h21e82r 3834960603981

Člověk si taky musí uvědomit, že co dřív v Číně jezdilo před třiceti lety na kole nebo s rikšou, jezdí dnes v třílitru. A číňani navíc nikdy nebyli cimprlich na ekologii.

+1/0
30.9.2015 20:45

Z53d85e13n59ě42k 49M66o35r48á93v59e98k 5477338608123

Tady přece vůbec nejde o Číňany, jejich prodej aut v Evropě je zanedbatelný.

+1/0
30.9.2015 20:46

Z67d33e62n63ě74k 52W20e62r12n63h32a83r86t 6697855882758

Ale prodej aut v Číně je ohromný. A pokud oni kašlou na emise čehokoliv, o co se tady v pidievropě snažíme?

+2/0
30.9.2015 21:58

Z14d18e48n11ě68k 44M57o82r16á75v34e40k 5887828138623

V globálu máte pravdu.

0/0
30.9.2015 23:19







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.