Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Evropa chce potrestat VW, ale v nových pravidlech tvoří schválně skuliny

Po USA jsou Británie, Francie a Německo země, které možná nejhlasitěji volají po důkladném vyšetření emisního skandálu automobilky Volkswagen. Jenže právě tyto evropské země mají velký díl viny na tom, že emisní testy neodpovídají současné motoristické realitě a dokonce chtěly tento rozdíl zachovat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K47a11r83e12l 65L15o66p65a76t86a 8246967421427

Až tu budou běhat všude arabové a ty budeš nosit šátek a kalacha na zádech, ještě rád vzpomeneš na byrokratické EU :(

0/0
12.10.2015 10:41

K16a88r23e43l 62V17a91c45h92u64t 9683562949973

Déletrvajícím vdechováním NOx plynů hrozí člověku INFARKT a to tak, že dosti akutně - při následné fyzické zátěži !!! ... Když to trošku přeženu (ale fakt jen trošinku), tak by tedy člověk po nadýchání se NOxů neměl raději ani běžet, aby stihnul třeba vůz MHD! :-P

Mimochodem - o NOx se píše, ale nikdo neřekne, kde se berou? - jestli se nemýlím, tak za ně může kombinace: turbo + katalyzátor + vysoké teploty v motoru.  Jinak by z dusíku, obsaženého hojně ve vzduchu, ty NOxy nemohly vůbec vzniknout.

0/0
1.10.2015 10:17

K49a48r37e18l 71V82a17c72h56u78t 9523492969523

Logicky mě pak napadá, že katalyzátory!! přece mají i vozy s motory TSI - takže NEJEN dieselové motory jsou zodpovědné za NOxy !!! ;-€

0/0
1.10.2015 10:21

K49a86r25e37l 63V27a21c80h80u54t 9503262229123

MAZDA tedy dobře činí, když necpe do každého auta TURBO !  ;-)VR^V

+1/0
1.10.2015 10:24

P17a29v43e19l 19R68e26z37n58i16c34e58k 3345424414442

a predevsim krasne jede. Postupny a plynuly a zaroven dostatecny nastup vykonu i kroutaku... a pritom dostatek sily i na pruzne zrychleni pri podrazeni

to je zaklad :)

0/0
1.10.2015 10:39

J89i22n19d48ř94i16c49h 41Š91k77o85p68e67k 4825661550695

oxidy dusíku vznikají při spalovacím procesu za vysokých teplot, současně za přebytku vzduchu. Jelikož vznikají více při vyšší teplotách a tlacích, jsou produkovány ve větší míře diesly

0/0
1.10.2015 10:52

K15a65r37e45l 43L39o37p36a22t37a 8186137141917

Tak to se mýlíte, něco si přečtěte a pak plácejte .)

0/0
12.10.2015 10:42

K78a48r46e63l 37V16a73c16h11u79t 9123262409823

Našinec najde skulinu i tam, kde žádné nejsou!  ;-D

0/0
1.10.2015 10:02

J57a68r75d48a 77S87o29k76o14l 1986558821801

Za vším stojí nesmyslná metodika měření takže kdo je vinen?ten kdo ji vymyslel nebo kdo ji využívá a zneužívá ve svůj prospěch?

0/0
1.10.2015 8:15

J21i81n77d40ř37i87c85h 16Š29k31o28p38e49k 4955971630565

na vině jsou zákony.

Jenže dokud výrobce díky nekvalitním zákonům obelhával jen prostý lid, tak byl EU v klidu.

Jenže když na základě těchto zákonů si automobilka dovolila obelhat i samotnou EU, tak logicky prská

+1/0
1.10.2015 9:46

J42a27n 97D54l78o53u61h69ý 7344259720129

V EU VW nic nehrozi, jelikoz princip fungovani motoru, kdyz ho meri, neni v EU nelegalni jako v USA. Cili predstavitele EU zbytecne kvici a pritom jsou to sami oni kdo maji maslo na hlave! Jedine k cemu cela kauza prispeje je konec dieselu v osobaku (hura) a navrat k benzinu. Kdo mysli ekonomicky a ekologicky, tak stejne jiz davno jezdi na lpg nebo cng a k tomu naftovej motor neni potreba.

0/0
1.10.2015 7:04

R17a68d88i53m 77P50o16l15á59š95e32k 9516893859809

To bude jasné za měsíc, za půl roku, za rok......  Vw každopádně podváděl v USA i v Evropě. To je na odškodnění majitelům nakoupených aut i na pokuty jednotlivým státům.

V krajním případě z toho může být i bankrot - VW bude nucen prodávat své fabriky včetně Škodovky, až zůstane jen samotný mateřský Wolfsburg.  Ale stejně tak z toho může VW vyjít úplně beze ztráty mimo toho, že rok nebo dva nebude mít žádný zisk.

0/0
1.10.2015 7:27

J79i70n97d30ř94i17c78h 70Š65k40o71p52e62k 4455351230595

na jaké odškodnění majitelům ? Auta mají jiné emise pouze při homologaci, nikoli při běžném provozu.

Čím chceš svou újmu zdůvodnit ?

0/0
1.10.2015 9:50

R12a40d23i25m 22P77o33l38á97š32e22k 9166973529689

Reálný provoz auta  nejde žádným zkušebním režimem  namodulovat úplně přesně. Vždy budou nějaká auta a nějaká běžná silnice, kde bude mít auto vyšší exhalace než ve zkušebním režimu stejně jako jako budou  trasy a silnice, kde by ta spotřeba a exhalace mohla být nižší.

Dosud technici a automobilky požadavek na emise a exhalace aut prosazený zelenými bruselskými úředníky změkčovali stanovením měřicího režimu, který odpovídal nějaké imaginární silnici s velmi přiznivým průběhem nízkých emisí a exhalací.

Nyní, když se provalil podvod VW a toto se zmedializovalo, zeleným bezmozkům došlo, jak byli ošáleni.

Pokud nyní prosadí zpřísnění zkušebního režimu tolik, aby odpovídal těm hodně náročným silnicím a trasám, mohou limity exhalací zůstat papírově stejné. Ale faktický požadavek na zlepšení skutečných exhalací dieselů bude znamenat skokový nárůst technických požadavků na motor v tak vysoké výši, který bude odpovídat nejméně jedné další technické generaci těchto motorů.

Takže se bude hádat, jak moc zpřínit zkušební režim, aby evropské automobilky ještě mohly používat své nejnovější motory a nemusely zastavit produkci aut se vznětovým morem do doby, než jejich vývojová oddělení vyvinou další generaci motorů.

0/0
1.10.2015 1:20

J33i81r72i 94B18e46c83v40a40r 7492399726

Ta výjimka pro "měření s kopce" mne rozesmála - ale bohužel je to k pláči: zde je vidět mocenský přístup Německa k celé EU - silou si vymoct nesmyslnou výjimku jen pro svého tahouna ekonomiky!

0/0
1.10.2015 0:10

Z95d67e62n26ě68k 56H53a60n14z21l 1961466772564

Jen blbnete a zůstane tisíce lidí na dlažbě

+2/0
30.9.2015 23:41

M75a15r61e28k 98K81o75s81t15e36l69e44c15k53ý 6583536918

Údaj o emisích auta mě opravdu, ale opravdu, vůbec nezajímá!

Pokud klesne spotřeba paliva, musí být i množství splodin menší. Je technickým nesmyslem zvyšovat výkon, abych pak mohl ucpat výfuk jakýmsi filtrem (pevných částic), který pak stejně občas musím vypálit a za drahé peníze vyměnit (nebo odstavit). Stejně tak je nesmyslem přilévat do nafty jakési sr.čky (nebo spíše chc.nky), nebo upřednostňovat naftu daňovým zvýhodňováním (nižší spotřební daň, proč?).

Milióny aut takhle nesmyslně prodražíme při výrobě i provozu, ale klidně jejich díly převážíme loděmi, které spalují to nejhorší možné palivo! 17 největších lodí světa vyprodukuje tolik COx a NOx jako všechna auta na světě! A na konference o úsporách a čistotě ovzduší létají zelení jůnyjní fanatici letadly, která s ekologií taky moc společného nemají.

Jůnyje, která vyprodukuje jen nějakých 20 % skleníkových plynů (jejichž škodlivost čemukoliv není prokázaná) hodlá za obrovských nákladů snižovat tyto emise o jednotky procent. A zbývající svět na to kálí, protože jim jde o jejich vlastní rozvoj. Přitom právě mimo Evropu sami členové jůnyje předali všechny možné výroby, které zatěžovaly životní prostředí!

Takže, jak je vidět, tady vůbec nejde o nějakou ekologii nebo techniku, ale jen a pouze peníze, o byrokratickou buzeraci a lobbistické hry zájmových skupin! A BFU to zaplatí...

+9/0
30.9.2015 22:38

R43a84d67i77m 45P22o80l88á16š63e60k 9176613599599

Ono jde o peníze. Automobilkám jde o to ty auta dělat co nejsložitější, protože pak v automobilu prodávají nejvíc práce a za to si mohou nadstavit taky příslušně vysokou cenu a tím odpovídající vysoký zisk z auta. Ceny přirozeně musí odpovídat ekonomické síle obyvatel, aby těch aut prodali stále dost.

0/0
1.10.2015 7:22

T81o61m71á53š 41M83o30r14a50v15č98í15k 3697166863115

Takže Američané chrání svými limity zdraví lidí (NOx), kdežto Evropa velmi diskutabilně klima (CO2). To je parádaRv

+7/0
30.9.2015 22:32

K42a96r64e97l 29V70a53c28h60u49t 9603582559213

Zrovna dneska jsme jeli za Toyotou Yaris a vypínal jsem větrák, protože jsme ty NOxy natáhli až dovnitř... ;-€ ... (mám na ně citlivý frňák! a poznám je HNED!)

0/0
1.10.2015 10:04
Foto

P83e84t37r 36K91o87č76i15č22k52a 4229798276727

VW ma jen tu smulu, ze to padlo na nej jako na prvniho. Fixlujou vsichni. Konecne, DFens to napsal mnohem lepe nez ja, a pojmenoval tuto taskarici pro lid pravymi jmeny:

http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2015092401

+1/0
30.9.2015 22:26

T45o16m21á82š 28K62u27c20h96a60ř 3397211188521

14% je v tomto případě směšný rozdíl. Tady má smysl řešit až násobky překročení.

0/0
30.9.2015 22:24
Foto

J92a90n 32D70o58č38e30k23a77l 1424236981345

Tlačit na snížení emisí téměř za hranici technických možností a za cenu astronomických nákladů může jen pomatený zelený mozek bruselského úředníka. ... to už rovnou můžeme stavět cyklostezky jak o život, vrátit se k volským potahům a zakázat krávám prdět :-P

+4/0
30.9.2015 22:22

J36i84n22d84ř48i52c79h 82L53u38k77á39š 8927921730875

opět, co má bruselský úředník společného s americkou normou?

0/0
30.9.2015 22:30
Foto

J75a96n 79D78o33č22e30k29a51l 1314876511325

dobře ... ponecháme to pouze na formulaci "zelený mozek", ok?

0/0
30.9.2015 23:02

Z37d77e68n29ě37k 90H34a84n74z89l 1671386692484

A zrovna si koupim VW

+3/0
30.9.2015 21:58

J62i53n41d65ř44i55c34h 11L45u43k29á10š 8237631910435

prostě CO2 je největší zlo a proti němu se musí bojovat, i kdyby to mělo znamenat nárůst emisí přímo ohrožující zdraví:-/

+7/0
30.9.2015 20:57

R27a64d37i59m 26Z59e19h20e64r 3124480133111

v kombinaci s NOx je to opravdu dobrý koktejl. :-/

0/−1
30.9.2015 21:05

Z16d22e50n63ě73k 66M74o19r65á53v95e96k 5357418358103

CO2 je potravou rostlin.

+2/−1
30.9.2015 21:08

F37r76a70n91t40i72š13e10k 19N32o13v44á31k 6101415166311

Právě o to jde, že CO2 je přirozené a neškodné, kdežto NOx jsou jedy.

+5/0
30.9.2015 21:09

Z10d39e30n77ě46k 49M96o26r34á61v20e41k 5627898278823

No a to je ta zvrácenost - podporujeme diesly, protože vypouštějí méně CO2 (díky vyšší účinnosti a nižší spotřebě) ale ty NOx jako by nikoho nezajímaly. Teda až na ty škaredé Američany, kteří mají pro auta jednotné emise.

+7/0
30.9.2015 21:11

Z20d37e35n77ě20k 69M43o18r50á53v50e63k 5407878648213

No CO2 je skleníkový plyn, ale jeho dopad na globální oteplování je diskutabilní. V historii Země bývaly doby, kdy bylo CO2 mnohem více a nebylo tu nějak extrémní horko.

+5/0
30.9.2015 21:13

R88a74d34i12m 14Z31e90h36e72r 3754160203911

Oxid uhličitý je v každé sodovce. Horší svinstvo je oxid uhelnatý. To je prevít...

0/0
30.9.2015 21:14

Z67d55e41n84ě60k 21M72o16r37á21v40e94k 5217378918973

Jasně, taky se jeho vzniku zabraňuije a na emisích se kontroluje.

0/0
30.9.2015 21:19

R43a85d45i96m 98Z51e87h64e24r 3784870463971

Já nejsem expert na tydlencty věci, ale když jedu v autě a přede mnou je deset minut černý oblak od starýho náklaďáku kterej se nedá předjet, tak je mi na blití, a to nikoli eufemisticky, ale fyzicky.

0/0
30.9.2015 21:21

Z15d43e62n32ě26k 81M96o19r77á78v76e90k 5147608638933

Jo, souhlas, ale to není CO, ten vzniká jen při nedokonalém spalování při nedostatku kyslíku, to seřízený motor nedopusí. A nesouvisí to s kouřivostí, to jsou zase jiné důvody. Ale popravdé - čoudících náklaďáků ubývá a smradu NOx už je u nich taky minimum, protože ty novější už delší dobu používají močovinu, která NOx rozkládá. Největším svinstvem v dnešní době jsou moderní osobní diesly s commonrailem. Sice nečoudí (ty novější s filtrem), ale NOx produkují a smrdí to strašně. Tam zatím močovina povinná není a je to chyba. V Evropě to má jen několik aut, třeba Mazda CX-7.

Místo papírového snižování spotřeby by EU měla nařídit močovinu do všech dieslů.

+6/0
30.9.2015 21:27

R17a91d93i97m 37Z39e89h69e23r 3914260673761

Teď jste to řekl tak precizně, že vlastně není co dodat. R^

0/0
30.9.2015 21:39

J69i81ř32í 36K18o32c76u76r71e94k 6545944885648

No co, měli na výběr mezi stoupnutím hladiny moří o pár cm navíc nebo rakovinou přímo do plic. Zvolili rakovinu. Kdožeto plynoval lidi?

+4/0
30.9.2015 22:03

R16a67d15i94m 90Z33e70h17e85r 3934470693741

Fakt nevím, co chtějí řešit. Když si člověk uvědomí, že dvacet let stará zaoceánská loď, která převáží kontejnery, vypouští tolik emisí jako milion aut s Euro4, tak mi to přijde pokrytecké. Kolik jedů asi vypustí stará Tatrovka, zamaskovaná do oblaku černého čmoudu při každém přišlápnutí plynu?

+5/0
30.9.2015 20:41

J53i91ř19í 33K65o38c42u17r96e54k 6635954375868

Málo. Je totiž předkomůrkový diesel, nikoliv common rail. NOx není vidět a saze z common rail dieslu jsou tak drobné, že taky vidět nejsou. Paradoxně je na tom ta prastará Tatra docela dobře, co se NOx týká.

+1/0
30.9.2015 21:58

Z26d44e96n48ě13k 48W73e82r12n17h96a34r44t 6157625952388

Já nevím. Ta Tatra žere i kytky z příkopu, klidně 50 litrů na 100 km, v zátěži i víc. A tu naftu zkrátka spálí. Oktávka v dvoulitru na stejném úseku spálí 5 litrů. Nikdy mi nikdo nevysvětlí, že i když se spálí méně než desetina nafty, je to pro cokoliv větší zátěž v emisích čehokoliv.

0/0
30.9.2015 22:05

J87a47n 57D32l83o62u70h88ý 7654569570199

Jenze ta tatra toho preveze asi tak 1000krat vic nez to tvoje bajne tdi co tahne vodspodu. Kdyby jsi tim prevezl stejne mnozstvi, tak jsi se spotrebou uplne nekde jinde. A s Tatrou se pro rohliky nejezdi, tak jako s osobakem.

0/0
1.10.2015 7:10
Foto

M23a50r97e62k 45S53o71f87r 9545440318109

VW poražen ekology?

0/0
30.9.2015 20:30

P69e89t11r 35U40r92a36m 1532100253757

EU zabije dvě mouchy jednou ranou a uprchlíci budou tahat povozy

0/0
30.9.2015 20:27

D58a79v63i41d 81H35u59r46k90a 3260733871661

Proč se vlastně vymýšlí testy, které naprosto nereálně vypovídají o vlastnostech motoru? Proč úředníci každý rok "utáhnou šroubek" a nařídí zmenšení emisí o pár procent? Proč automobilky prezentují čísla o spotřebě, emisích atd, když všichni ví, že to je v provozu jinak? Kupuje někdo auto podle toho, jestli má papírovou spotřebu o pár deci menší než jiné, nebo se někdo zaměří na "francouze", jiný na "koncernové" značky a další na "japonce"? Nebo u někoho vyhraje Dacia, protože je za 199.999? Fakt někdo ta čísla řeší nebo je to jen tabulka pro byrokrata, který jezdí audinou s osmiválcem v dieselu?

+5/0
30.9.2015 19:47

Z98d71e97n60ě89k 17M82o53r25á56v62e92k 5617458578713

To je prosté - přikazují nižší emise, aby vyhověli environmentalistům. Jenže účinnost motorů se moc nemění a nikdo nepřišel s revoluční konstrukcí, tak se musí povolit šizení, protože by jinak automobilky nemohly vyrábět.

+5/0
30.9.2015 19:59

R30a13d18i97m 74Z49e81h81e22r 3894610943971

Člověk si taky musí uvědomit, že co dřív v Číně jezdilo před třiceti lety na kole nebo s rikšou, jezdí dnes v třílitru. A číňani navíc nikdy nebyli cimprlich na ekologii.

+1/0
30.9.2015 20:45

Z40d82e95n12ě43k 36M68o94r74á63v92e41k 5317428338113

Tady přece vůbec nejde o Číňany, jejich prodej aut v Evropě je zanedbatelný.

+1/0
30.9.2015 20:46

Z48d29e89n11ě73k 70W23e64r89n90h58a88r26t 6487105542878

Ale prodej aut v Číně je ohromný. A pokud oni kašlou na emise čehokoliv, o co se tady v pidievropě snažíme?

+2/0
30.9.2015 21:58

Z54d84e72n65ě90k 27M18o88r76á54v49e25k 5657528168583

V globálu máte pravdu.

0/0
30.9.2015 23:19







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.