Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Evropa chce potrestat VW, ale v nových pravidlech tvoří schválně skuliny

Po USA jsou Británie, Francie a Německo země, které možná nejhlasitěji volají po důkladném vyšetření emisního skandálu automobilky Volkswagen. Jenže právě tyto evropské země mají velký díl viny na tom, že emisní testy neodpovídají současné motoristické realitě a dokonce chtěly tento rozdíl zachovat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K52a57r23e24l 15L38o24p12a28t43a 8536717151237

Až tu budou běhat všude arabové a ty budeš nosit šátek a kalacha na zádech, ještě rád vzpomeneš na byrokratické EU :(

0/0
12.10.2015 10:41

K42a90r34e27l 21V69a87c63h81u85t 9663172159573

Déletrvajícím vdechováním NOx plynů hrozí člověku INFARKT a to tak, že dosti akutně - při následné fyzické zátěži !!! ... Když to trošku přeženu (ale fakt jen trošinku), tak by tedy člověk po nadýchání se NOxů neměl raději ani běžet, aby stihnul třeba vůz MHD! :-P

Mimochodem - o NOx se píše, ale nikdo neřekne, kde se berou? - jestli se nemýlím, tak za ně může kombinace: turbo + katalyzátor + vysoké teploty v motoru.  Jinak by z dusíku, obsaženého hojně ve vzduchu, ty NOxy nemohly vůbec vzniknout.

0/0
1.10.2015 10:17

K91a68r91e37l 11V89a29c54h59u20t 9853682279193

Logicky mě pak napadá, že katalyzátory!! přece mají i vozy s motory TSI - takže NEJEN dieselové motory jsou zodpovědné za NOxy !!! ;-€

0/0
1.10.2015 10:21


K33a42r89e77l 45V94a55c67h16u25t 9703882219883

MAZDA tedy dobře činí, když necpe do každého auta TURBO !  ;-)VR^V

+1/0
1.10.2015 10:24

P75a37v56e97l 33R65e19z59n50i26c69e24k 3935874414242

a predevsim krasne jede. Postupny a plynuly a zaroven dostatecny nastup vykonu i kroutaku... a pritom dostatek sily i na pruzne zrychleni pri podrazeni

to je zaklad :)

0/0
1.10.2015 10:39

J40i52n52d78ř40i48c94h 87Š71k19o11p34e62k 4765661220785

oxidy dusíku vznikají při spalovacím procesu za vysokých teplot, současně za přebytku vzduchu. Jelikož vznikají více při vyšší teplotách a tlacích, jsou produkovány ve větší míře diesly

0/0
1.10.2015 10:52

K40a78r31e62l 87L44o61p10a72t90a 8736187301117

Tak to se mýlíte, něco si přečtěte a pak plácejte .)

0/0
12.10.2015 10:42

K67a35r91e83l 27V45a41c57h36u42t 9683352239633

Našinec najde skulinu i tam, kde žádné nejsou!  ;-D

0/0
1.10.2015 10:02

J83a95r73d58a 56S45o62k18o19l 1606528181901

Za vším stojí nesmyslná metodika měření takže kdo je vinen?ten kdo ji vymyslel nebo kdo ji využívá a zneužívá ve svůj prospěch?

0/0
1.10.2015 8:15

J78i66n57d31ř79i50c18h 43Š97k70o92p48e75k 4465821520885

na vině jsou zákony.

Jenže dokud výrobce díky nekvalitním zákonům obelhával jen prostý lid, tak byl EU v klidu.

Jenže když na základě těchto zákonů si automobilka dovolila obelhat i samotnou EU, tak logicky prská

+1/0
1.10.2015 9:46

J93a61n 31D96l25o76u27h24ý 7604849480599

V EU VW nic nehrozi, jelikoz princip fungovani motoru, kdyz ho meri, neni v EU nelegalni jako v USA. Cili predstavitele EU zbytecne kvici a pritom jsou to sami oni kdo maji maslo na hlave! Jedine k cemu cela kauza prispeje je konec dieselu v osobaku (hura) a navrat k benzinu. Kdo mysli ekonomicky a ekologicky, tak stejne jiz davno jezdi na lpg nebo cng a k tomu naftovej motor neni potreba.

0/0
1.10.2015 7:04

R26a40d40i19m 54P62o89l78á20š87e83k 9156303849359

To bude jasné za měsíc, za půl roku, za rok......  Vw každopádně podváděl v USA i v Evropě. To je na odškodnění majitelům nakoupených aut i na pokuty jednotlivým státům.

V krajním případě z toho může být i bankrot - VW bude nucen prodávat své fabriky včetně Škodovky, až zůstane jen samotný mateřský Wolfsburg.  Ale stejně tak z toho může VW vyjít úplně beze ztráty mimo toho, že rok nebo dva nebude mít žádný zisk.

0/0
1.10.2015 7:27

J79i20n79d97ř79i65c29h 65Š90k85o92p62e89k 4395161280655

na jaké odškodnění majitelům ? Auta mají jiné emise pouze při homologaci, nikoli při běžném provozu.

Čím chceš svou újmu zdůvodnit ?

0/0
1.10.2015 9:50

R69a82d81i39m 62P38o30l82á91š72e78k 9166763269759

Reálný provoz auta  nejde žádným zkušebním režimem  namodulovat úplně přesně. Vždy budou nějaká auta a nějaká běžná silnice, kde bude mít auto vyšší exhalace než ve zkušebním režimu stejně jako jako budou  trasy a silnice, kde by ta spotřeba a exhalace mohla být nižší.

Dosud technici a automobilky požadavek na emise a exhalace aut prosazený zelenými bruselskými úředníky změkčovali stanovením měřicího režimu, který odpovídal nějaké imaginární silnici s velmi přiznivým průběhem nízkých emisí a exhalací.

Nyní, když se provalil podvod VW a toto se zmedializovalo, zeleným bezmozkům došlo, jak byli ošáleni.

Pokud nyní prosadí zpřísnění zkušebního režimu tolik, aby odpovídal těm hodně náročným silnicím a trasám, mohou limity exhalací zůstat papírově stejné. Ale faktický požadavek na zlepšení skutečných exhalací dieselů bude znamenat skokový nárůst technických požadavků na motor v tak vysoké výši, který bude odpovídat nejméně jedné další technické generaci těchto motorů.

Takže se bude hádat, jak moc zpřínit zkušební režim, aby evropské automobilky ještě mohly používat své nejnovější motory a nemusely zastavit produkci aut se vznětovým morem do doby, než jejich vývojová oddělení vyvinou další generaci motorů.

0/0
1.10.2015 1:20

J39i50r46i 14B79e85c67v93a96r 7742499336

Ta výjimka pro "měření s kopce" mne rozesmála - ale bohužel je to k pláči: zde je vidět mocenský přístup Německa k celé EU - silou si vymoct nesmyslnou výjimku jen pro svého tahouna ekonomiky!

0/0
1.10.2015 0:10

Z27d80e59n24ě86k 91H50a59n23z69l 1261326492914

Jen blbnete a zůstane tisíce lidí na dlažbě

+2/0
30.9.2015 23:41

M15a68r82e91k 33K74o46s58t80e39l36e54c29k32ý 6303706808

Údaj o emisích auta mě opravdu, ale opravdu, vůbec nezajímá!

Pokud klesne spotřeba paliva, musí být i množství splodin menší. Je technickým nesmyslem zvyšovat výkon, abych pak mohl ucpat výfuk jakýmsi filtrem (pevných částic), který pak stejně občas musím vypálit a za drahé peníze vyměnit (nebo odstavit). Stejně tak je nesmyslem přilévat do nafty jakési sr.čky (nebo spíše chc.nky), nebo upřednostňovat naftu daňovým zvýhodňováním (nižší spotřební daň, proč?).

Milióny aut takhle nesmyslně prodražíme při výrobě i provozu, ale klidně jejich díly převážíme loděmi, které spalují to nejhorší možné palivo! 17 největších lodí světa vyprodukuje tolik COx a NOx jako všechna auta na světě! A na konference o úsporách a čistotě ovzduší létají zelení jůnyjní fanatici letadly, která s ekologií taky moc společného nemají.

Jůnyje, která vyprodukuje jen nějakých 20 % skleníkových plynů (jejichž škodlivost čemukoliv není prokázaná) hodlá za obrovských nákladů snižovat tyto emise o jednotky procent. A zbývající svět na to kálí, protože jim jde o jejich vlastní rozvoj. Přitom právě mimo Evropu sami členové jůnyje předali všechny možné výroby, které zatěžovaly životní prostředí!

Takže, jak je vidět, tady vůbec nejde o nějakou ekologii nebo techniku, ale jen a pouze peníze, o byrokratickou buzeraci a lobbistické hry zájmových skupin! A BFU to zaplatí...

+9/0
30.9.2015 22:38

R11a56d24i35m 62P44o76l60á56š10e30k 9486433569289

Ono jde o peníze. Automobilkám jde o to ty auta dělat co nejsložitější, protože pak v automobilu prodávají nejvíc práce a za to si mohou nadstavit taky příslušně vysokou cenu a tím odpovídající vysoký zisk z auta. Ceny přirozeně musí odpovídat ekonomické síle obyvatel, aby těch aut prodali stále dost.

0/0
1.10.2015 7:22

T40o14m74á89š 41M94o68r74a22v63č88í86k 3957936723795

Takže Američané chrání svými limity zdraví lidí (NOx), kdežto Evropa velmi diskutabilně klima (CO2). To je parádaRv

+7/0
30.9.2015 22:32

K26a17r30e87l 37V49a86c52h33u16t 9413762739263

Zrovna dneska jsme jeli za Toyotou Yaris a vypínal jsem větrák, protože jsme ty NOxy natáhli až dovnitř... ;-€ ... (mám na ně citlivý frňák! a poznám je HNED!)

0/0
1.10.2015 10:04

P24e56t40r 39K84o42č80i12č71k73a 4569798656827

VW ma jen tu smulu, ze to padlo na nej jako na prvniho. Fixlujou vsichni. Konecne, DFens to napsal mnohem lepe nez ja, a pojmenoval tuto taskarici pro lid pravymi jmeny:

http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2015092401

+1/0
30.9.2015 22:26

T13o40m23á68š 90K90u27c32h65a35ř 3637901108941

14% je v tomto případě směšný rozdíl. Tady má smysl řešit až násobky překročení.

0/0
30.9.2015 22:24
Foto

J53a51n 15D88o79č57e32k85a77l 1444556551465

Tlačit na snížení emisí téměř za hranici technických možností a za cenu astronomických nákladů může jen pomatený zelený mozek bruselského úředníka. ... to už rovnou můžeme stavět cyklostezky jak o život, vrátit se k volským potahům a zakázat krávám prdět :-P

+4/0
30.9.2015 22:22

J24i77n75d35ř74i92c53h 22L78u32k22á25š 8327961340735

opět, co má bruselský úředník společného s americkou normou?

0/0
30.9.2015 22:30
Foto

J80a16n 28D32o51č90e84k35a96l 1274616771225

dobře ... ponecháme to pouze na formulaci "zelený mozek", ok?

0/0
30.9.2015 23:02

Z45d53e12n53ě88k 10H87a97n56z82l 1731286912724

A zrovna si koupim VW

+3/0
30.9.2015 21:58

J15i74n40d95ř55i34c44h 88L67u55k94á27š 8547981790785

prostě CO2 je největší zlo a proti němu se musí bojovat, i kdyby to mělo znamenat nárůst emisí přímo ohrožující zdraví:-/

+7/0
30.9.2015 20:57

R27a38d73i10m 15Z86e63h17e70r 3224160973641

v kombinaci s NOx je to opravdu dobrý koktejl. :-/

0/−1
30.9.2015 21:05

Z56d73e91n92ě76k 66M27o37r70á81v62e50k 5167518518743

CO2 je potravou rostlin.

+2/−1
30.9.2015 21:08

F26r60a92n55t89i39š89e91k 19N65o87v80á29k 6471425216331

Právě o to jde, že CO2 je přirozené a neškodné, kdežto NOx jsou jedy.

+5/0
30.9.2015 21:09

Z45d96e39n66ě33k 60M17o81r76á26v81e54k 5307158638563

No a to je ta zvrácenost - podporujeme diesly, protože vypouštějí méně CO2 (díky vyšší účinnosti a nižší spotřebě) ale ty NOx jako by nikoho nezajímaly. Teda až na ty škaredé Američany, kteří mají pro auta jednotné emise.

+7/0
30.9.2015 21:11

Z47d46e53n95ě26k 82M10o83r21á78v45e17k 5337488518263

No CO2 je skleníkový plyn, ale jeho dopad na globální oteplování je diskutabilní. V historii Země bývaly doby, kdy bylo CO2 mnohem více a nebylo tu nějak extrémní horko.

+5/0
30.9.2015 21:13

R70a54d22i18m 91Z10e85h72e22r 3234180473871

Oxid uhličitý je v každé sodovce. Horší svinstvo je oxid uhelnatý. To je prevít...

0/0
30.9.2015 21:14

Z33d34e39n98ě94k 73M78o48r79á56v66e49k 5497388468693

Jasně, taky se jeho vzniku zabraňuije a na emisích se kontroluje.

0/0
30.9.2015 21:19

R92a42d12i13m 44Z18e44h80e55r 3464600803831

Já nejsem expert na tydlencty věci, ale když jedu v autě a přede mnou je deset minut černý oblak od starýho náklaďáku kterej se nedá předjet, tak je mi na blití, a to nikoli eufemisticky, ale fyzicky.

0/0
30.9.2015 21:21

Z62d94e60n54ě20k 77M33o53r76á46v31e73k 5647508528603

Jo, souhlas, ale to není CO, ten vzniká jen při nedokonalém spalování při nedostatku kyslíku, to seřízený motor nedopusí. A nesouvisí to s kouřivostí, to jsou zase jiné důvody. Ale popravdé - čoudících náklaďáků ubývá a smradu NOx už je u nich taky minimum, protože ty novější už delší dobu používají močovinu, která NOx rozkládá. Největším svinstvem v dnešní době jsou moderní osobní diesly s commonrailem. Sice nečoudí (ty novější s filtrem), ale NOx produkují a smrdí to strašně. Tam zatím močovina povinná není a je to chyba. V Evropě to má jen několik aut, třeba Mazda CX-7.

Místo papírového snižování spotřeby by EU měla nařídit močovinu do všech dieslů.

+6/0
30.9.2015 21:27

R25a89d57i52m 57Z23e97h64e76r 3814140533881

Teď jste to řekl tak precizně, že vlastně není co dodat. R^

0/0
30.9.2015 21:39

J36i91ř68í 88K34o65c23u44r78e39k 6135854125548

No co, měli na výběr mezi stoupnutím hladiny moří o pár cm navíc nebo rakovinou přímo do plic. Zvolili rakovinu. Kdožeto plynoval lidi?

+4/0
30.9.2015 22:03

R39a29d29i80m 95Z63e48h65e96r 3824460973711

Fakt nevím, co chtějí řešit. Když si člověk uvědomí, že dvacet let stará zaoceánská loď, která převáží kontejnery, vypouští tolik emisí jako milion aut s Euro4, tak mi to přijde pokrytecké. Kolik jedů asi vypustí stará Tatrovka, zamaskovaná do oblaku černého čmoudu při každém přišlápnutí plynu?

+5/0
30.9.2015 20:41

J58i17ř11í 41K34o52c94u42r14e98k 6595634285298

Málo. Je totiž předkomůrkový diesel, nikoliv common rail. NOx není vidět a saze z common rail dieslu jsou tak drobné, že taky vidět nejsou. Paradoxně je na tom ta prastará Tatra docela dobře, co se NOx týká.

+1/0
30.9.2015 21:58

Z70d77e51n19ě94k 98W70e55r67n27h31a24r42t 6957425492948

Já nevím. Ta Tatra žere i kytky z příkopu, klidně 50 litrů na 100 km, v zátěži i víc. A tu naftu zkrátka spálí. Oktávka v dvoulitru na stejném úseku spálí 5 litrů. Nikdy mi nikdo nevysvětlí, že i když se spálí méně než desetina nafty, je to pro cokoliv větší zátěž v emisích čehokoliv.

0/0
30.9.2015 22:05

J38a81n 22D19l33o92u27h27ý 7354309780389

Jenze ta tatra toho preveze asi tak 1000krat vic nez to tvoje bajne tdi co tahne vodspodu. Kdyby jsi tim prevezl stejne mnozstvi, tak jsi se spotrebou uplne nekde jinde. A s Tatrou se pro rohliky nejezdi, tak jako s osobakem.

0/0
1.10.2015 7:10
Foto

M29a79r16e92k 59S89o55f34r 9355970668609

VW poražen ekology?

0/0
30.9.2015 20:30

P87e79t60r 70U49r67a65m 1442180583727

EU zabije dvě mouchy jednou ranou a uprchlíci budou tahat povozy

0/0
30.9.2015 20:27

D18a71v27i81d 13H35u79r52k88a 3770543921471

Proč se vlastně vymýšlí testy, které naprosto nereálně vypovídají o vlastnostech motoru? Proč úředníci každý rok "utáhnou šroubek" a nařídí zmenšení emisí o pár procent? Proč automobilky prezentují čísla o spotřebě, emisích atd, když všichni ví, že to je v provozu jinak? Kupuje někdo auto podle toho, jestli má papírovou spotřebu o pár deci menší než jiné, nebo se někdo zaměří na "francouze", jiný na "koncernové" značky a další na "japonce"? Nebo u někoho vyhraje Dacia, protože je za 199.999? Fakt někdo ta čísla řeší nebo je to jen tabulka pro byrokrata, který jezdí audinou s osmiválcem v dieselu?

+5/0
30.9.2015 19:47

Z15d14e96n82ě20k 53M34o63r24á31v43e85k 5607348568853

To je prosté - přikazují nižší emise, aby vyhověli environmentalistům. Jenže účinnost motorů se moc nemění a nikdo nepřišel s revoluční konstrukcí, tak se musí povolit šizení, protože by jinak automobilky nemohly vyrábět.

+5/0
30.9.2015 19:59

R65a74d53i40m 33Z65e82h55e83r 3544850383101

Člověk si taky musí uvědomit, že co dřív v Číně jezdilo před třiceti lety na kole nebo s rikšou, jezdí dnes v třílitru. A číňani navíc nikdy nebyli cimprlich na ekologii.

+1/0
30.9.2015 20:45

Z54d72e67n92ě10k 46M29o14r37á20v43e26k 5607938508833

Tady přece vůbec nejde o Číňany, jejich prodej aut v Evropě je zanedbatelný.

+1/0
30.9.2015 20:46

Z95d51e10n33ě66k 33W12e10r61n23h49a31r50t 6987655662958

Ale prodej aut v Číně je ohromný. A pokud oni kašlou na emise čehokoliv, o co se tady v pidievropě snažíme?

+2/0
30.9.2015 21:58

Z63d68e57n75ě92k 60M86o37r80á37v64e19k 5247728708413

V globálu máte pravdu.

0/0
30.9.2015 23:19





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.