- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Až tu budou běhat všude arabové a ty budeš nosit šátek a kalacha na zádech, ještě rád vzpomeneš na byrokratické EU :(
Déletrvajícím vdechováním NOx plynů hrozí člověku INFARKT a to tak, že dosti akutně - při následné fyzické zátěži !!! ... Když to trošku přeženu (ale fakt jen trošinku), tak by tedy člověk po nadýchání se NOxů neměl raději ani běžet, aby stihnul třeba vůz MHD!
Mimochodem - o NOx se píše, ale nikdo neřekne, kde se berou - jestli se nemýlím, tak za ně může kombinace: turbo + katalyzátor + vysoké teploty v motoru. Jinak by z dusíku, obsaženého hojně ve vzduchu, ty NOxy nemohly vůbec vzniknout.
Logicky mě pak napadá, že katalyzátory přece mají i vozy s motory TSI - takže NEJEN dieselové motory jsou zodpovědné za NOxy !!!
Našinec najde skulinu i tam, kde žádné nejsou!
Za vším stojí nesmyslná metodika měření takže kdo je vinen?ten kdo ji vymyslel nebo kdo ji využívá a zneužívá ve svůj prospěch?
na vině jsou zákony.
Jenže dokud výrobce díky nekvalitním zákonům obelhával jen prostý lid, tak byl EU v klidu.
Jenže když na základě těchto zákonů si automobilka dovolila obelhat i samotnou EU, tak logicky prská
V EU VW nic nehrozi, jelikoz princip fungovani motoru, kdyz ho meri, neni v EU nelegalni jako v USA. Cili predstavitele EU zbytecne kvici a pritom jsou to sami oni kdo maji maslo na hlave! Jedine k cemu cela kauza prispeje je konec dieselu v osobaku (hura) a navrat k benzinu. Kdo mysli ekonomicky a ekologicky, tak stejne jiz davno jezdi na lpg nebo cng a k tomu naftovej motor neni potreba.
To bude jasné za měsíc, za půl roku, za rok...... Vw každopádně podváděl v USA i v Evropě. To je na odškodnění majitelům nakoupených aut i na pokuty jednotlivým státům.
V krajním případě z toho může být i bankrot - VW bude nucen prodávat své fabriky včetně Škodovky, až zůstane jen samotný mateřský Wolfsburg. Ale stejně tak z toho může VW vyjít úplně beze ztráty mimo toho, že rok nebo dva nebude mít žádný zisk.
Reálný provoz auta nejde žádným zkušebním režimem namodulovat úplně přesně. Vždy budou nějaká auta a nějaká běžná silnice, kde bude mít auto vyšší exhalace než ve zkušebním režimu stejně jako jako budou trasy a silnice, kde by ta spotřeba a exhalace mohla být nižší.
Dosud technici a automobilky požadavek na emise a exhalace aut prosazený zelenými bruselskými úředníky změkčovali stanovením měřicího režimu, který odpovídal nějaké imaginární silnici s velmi přiznivým průběhem nízkých emisí a exhalací.
Nyní, když se provalil podvod VW a toto se zmedializovalo, zeleným bezmozkům došlo, jak byli ošáleni.
Pokud nyní prosadí zpřísnění zkušebního režimu tolik, aby odpovídal těm hodně náročným silnicím a trasám, mohou limity exhalací zůstat papírově stejné. Ale faktický požadavek na zlepšení skutečných exhalací dieselů bude znamenat skokový nárůst technických požadavků na motor v tak vysoké výši, který bude odpovídat nejméně jedné další technické generaci těchto motorů.
Takže se bude hádat, jak moc zpřínit zkušební režim, aby evropské automobilky ještě mohly používat své nejnovější motory a nemusely zastavit produkci aut se vznětovým morem do doby, než jejich vývojová oddělení vyvinou další generaci motorů.
Ta výjimka pro "měření s kopce" mne rozesmála - ale bohužel je to k pláči: zde je vidět mocenský přístup Německa k celé EU - silou si vymoct nesmyslnou výjimku jen pro svého tahouna ekonomiky
Jen blbnete a zůstane tisíce lidí na dlažbě
Údaj o emisích auta mě opravdu, ale opravdu, vůbec nezajímá!
Pokud klesne spotřeba paliva, musí být i množství splodin menší. Je technickým nesmyslem zvyšovat výkon, abych pak mohl ucpat výfuk jakýmsi filtrem (pevných částic), který pak stejně občas musím vypálit a za drahé peníze vyměnit (nebo odstavit). Stejně tak je nesmyslem přilévat do nafty jakési sr.čky (nebo spíše chc.nky), nebo upřednostňovat naftu daňovým zvýhodňováním (nižší spotřební daň, proč?).
Milióny aut takhle nesmyslně prodražíme při výrobě i provozu, ale klidně jejich díly převážíme loděmi, které spalují to nejhorší možné palivo! 17 největších lodí světa vyprodukuje tolik COx a NOx jako všechna auta na světě! A na konference o úsporách a čistotě ovzduší létají zelení jůnyjní fanatici letadly, která s ekologií taky moc společného nemají.
Jůnyje, která vyprodukuje jen nějakých 20 % skleníkových plynů (jejichž škodlivost čemukoliv není prokázaná) hodlá za obrovských nákladů snižovat tyto emise o jednotky procent. A zbývající svět na to kálí, protože jim jde o jejich vlastní rozvoj. Přitom právě mimo Evropu sami členové jůnyje předali všechny možné výroby, které zatěžovaly životní prostředí!
Takže, jak je vidět, tady vůbec nejde o nějakou ekologii nebo techniku, ale jen a pouze peníze, o byrokratickou buzeraci a lobbistické hry zájmových skupin! A BFU to zaplatí...
Ono jde o peníze. Automobilkám jde o to ty auta dělat co nejsložitější, protože pak v automobilu prodávají nejvíc práce a za to si mohou nadstavit taky příslušně vysokou cenu a tím odpovídající vysoký zisk z auta. Ceny přirozeně musí odpovídat ekonomické síle obyvatel, aby těch aut prodali stále dost.
Takže Američané chrání svými limity zdraví lidí (NOx), kdežto Evropa velmi diskutabilně klima (CO2). To je paráda
Zrovna dneska jsme jeli za Toyotou Yaris a vypínal jsem větrák, protože jsme ty NOxy natáhli až dovnitř... ... (mám na ně citlivý frňák! a poznám je HNED!)