Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Dieselgate: regulace snižují emise jen na papíře, průšvih čeká i benziňáky

Emisní kauzu VW odstartovala na první pohled v podstatě neškodná studie, která ovšem odhalila nesrovnalosti mezi reálným provozem a testovacím cyklem. Studií, které ovšem poukazují na škodlivost (nejen) dieselových motorů, je podstatně více.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

S19a25m80u52e34l 28R14a63z10i53m 4633220200321

Každý středoškolsky vzdělaný člověk slyšel o zákonu zachování energie. Takže pokud nejsme zelení, nebo politici, musíme vědět, že energie uložená v benzínu či naftě nemůže překročit 100% a vždy když jí získáváme chemickou cestou, vzniká nějaký nespotřebitelný odpad zpravidla chemický. Takže pokud nám Brusel předepíše nějaké normy EURO, mělo by nám být jasné, jak moc jsou vymahatelné. Ano krátkodobě vám mohou představit i "perpetuum mobile", ale až se zastaví, pak už jej nic nerozhýbe. Chceme-li myslet zeleně, musíme se dívat jiným směrem. Spalovací motory mají sice rezervy, ale ty se opírají o nové materiály a ty nám zatím nejsou dostupné za takovou cenu, aby jsme ji mohli akceptovat. Já osobně nejsem fanda VW, ale v téhle story zcela jistě stojím na jejich straně, neboť ti udělali jen a pouze to co po nich chtěli a co stáda ovcí chtěla slyšet. A jistě  nebyli jediní.  ;-D

+5/−1
1.10.2015 21:17

A24n64d24r42e78j 67O38l25e77k28s82a 3145131697501

Pokud se domníváte, že zákazníci koncernu VW vyžadují podvod pro získání konkurenční výhody - pak asi máte pravdu. Ještě že nejsou všichni automobilisti takoví...

0/0
2.10.2015 20:19

V24l23a40d41i21m82í81r 55B26u89k12v33a39l20d 8363953476

pokud bude zákazník jezdit ve VW ve stejném režimu jako je testovací, určitě se dočká proklamované spotřeby i hodnot emisí.

Nepamatuji si už na to, jak je ten cyklus předepsaný. Ale pokud je tam zrychlení z 0 na 15 km/h za 4 s (přičemž normálně tam každý za tu dobu má již 40-50km/h), pak je něco špatně... Ale auto a řidič to nejsou.

0/0
4.10.2015 18:26


F18r61a81n51t49i55š78e75k 45N23o24v18á49k 6841805956491

Tak to dopadá, když normu neurčuje vědec, ale "aktivista". Norma se už před kolika lety rozešla s realitou.

0/−1
1.10.2015 21:14

A93n71d95r19e29j 46O12l81e42k86s61a 3765351917481

Vy děláte do spalovacích procesů?

0/0
2.10.2015 20:19

B18ě55l17a 65H60o87r41á70k89o85v42á 1168452419110

Při jízdě z kopce vzniká nejvíc škodlivin na km? Tak prostě zakázat zpomalovat a jet stále pod plynem! Nebo je to měření tak odtržené od praxe, že jde pouze vytřískání financí ber kde ber.

0/0
1.10.2015 19:51

Z81d61e48n58ě24k 86D11u74b21e51c61k14ý 3477724450888

Ne. Z kopce vyřadit kvalt. A tůrovat a tůrovat ??

0/0
3.10.2015 20:17
Foto

P83a46v88e26l 11S76t34r87a83k42o82š 6637481390605

U jednoho toho "moderního přímovstřikového motoru" jsme při výměně lambdy inspekční kamerou zjistili, že povrch výfuku je uvnitř v mnohem lepším stavu než zvenku - o sazích ani řeč. Ale v tv říkali něco jinýho tak to musí být pravda :)

0/0
1.10.2015 18:08

P69e74t96r 54G60a93l73l53a88n92d 9671155891495

Dokud budou u moci diktátoři z Bruselu, tak líp v evropě nebude.

+4/0
1.10.2015 18:06

Z45d79e65n51ě22k 95H27a61n94z22l 1651596702334

A příští rok do Chorvatska jen vlakem,auta povinně nechat doma

+1/0
1.10.2015 16:16

M36i13l68o91š 56K13o31l53m76a97n 6476433327512

Zatím je obviněný VW a náznaky jsou o BMW. Kdo jsou ti ostatní ? Už to vidím, že to budou auta z USA  ;-D. U motocyklů to taky moc nechápu, proč Japonské motocykly mají pro USA čtyři rychlosti a pro Evropu pět a je to u starších modelů, které jsou bez katalyzátoru, s klasickým karburátorem.

0/0
1.10.2015 16:14

A24d72a22m 82K66ř81i92v92s46k83ý 1813864480733

Evropani rádi řadí :-)

0/0
1.10.2015 17:00

J56i45ř58í 48E37r23b81e64n 1663644466977

Jestli to není tím, že Evropa má v průměru a v přepočtu na plochu poněkud členitější terén v obydlených oblastech...

+1/0
1.10.2015 20:46

Z91d42e58n22ě74k 23H57a83n38z52l 1961926472874

Už stim běžte do háje

+2/0
1.10.2015 16:14

F66r53a19n74t54i72š31e43k 14H13o50r12á83k 2832249106894

"Studií, které ovšem poukazují na škodlivost (nejen) dieselových motorů, je podstatně více".

Myslet si, že z výfuků automobilů vycházejí pouze neškodné emise, může jen velmi naivní (vhodnější je použití jiného synonyma) člověk.

A není pro to (že se jedná o škodlivé emise) zapotřebí ani žádných studií....

0/0
1.10.2015 16:06

M56a26r11e44k 93H10r14u35b68y 6227342251728

Organizaci pro premalovavani skutecnosti na ruzovo (=EU) se hrouti jedna Potemkinova vesnicka, predpokladam, ze za to budou potrestani ti, kteri se tvarili, ze ruzovemu snu veri :-P

Eurourednici si najdou nejaky dalsi odbor, ktery budou premalovavat - ted je v mode snaha o zakryvani skutecneho poctu migrantu ;-)

+3/0
1.10.2015 15:56

D17a16n50i44e75l 93K97o22ř55í71n52e29k 6200240174711

tak to tedy nechápu, Rapid 1,2 tsi 81 kW, Praha - průměr 6,8 dle ukazatele, když jsem ho honil tak 7,3

0/0
1.10.2015 15:55

D72a55n98i53e38l 96K12o90ř71í65n19e24k 6730500464611

to patřilo jinam

0/0
1.10.2015 15:56

Z30d79e86n76ě94k 77D43u78b34e95c57k13ý 3557724500808

Jooo o honění se píše na jiných fórech :-)

0/0
3.10.2015 20:21

P93e20t61r 50V61l69k 7731626768

Nebylo by rychlejší zrušit ty nesmyslné euronormy potrestat ta co je zavádějí a s pomocí skutečných odborníků stanovit co je dneska vlastně reálně dosažitelné a tím se řídit ?

+4/−2
1.10.2015 15:51

A52n42d83r31e42j 13O40l96e12k81s57a 3925371837941

Nebylo by lepší, kdyby jistá velkoautomobilka prostě přestala podvádět, když jiné ty normy ctí a splňují?

0/−9
1.10.2015 15:53

M60a30r20e59k 71H15r42u67b20y 6457722921558

Splnuji nesmyslne normy na vcelku neskodny plyn, a pritom vyrabeji plyny prudce jedovate - to mi cestne nepripada... :-P

+5/0
1.10.2015 15:58

P36a10v79e28l 27R12e41z10n89i46c49e73k 3255984244752

a ne - nejsem fanousek VW koncernu a ani v VW nejezdim, tedy se mym prispevkem neznazim hrat jim do karet a ubirat na vaznosti problemu, jen rikam ze u nich se na to prislo, ale delaji to beztak vsichni

+2/0
1.10.2015 16:01

A48n97d45r26e34j 66O65l19e52k51s27a 3805361507621

Nějak to trvá.... pořád žádná další automobilka není v průšvihu s emisema. No tak budeme čekat...

0/0
1.10.2015 16:58

J31i67ř67í 14N55o55v57á23k 3193659918286

Ale je. Zrovna chytili 1,6DCi od Renaultu. Ten je na tom ještě hůř.

0/0
2.10.2015 14:43

A29n29d22r31e40j 27O68l94e69k34s93a 3205191747221

Renault ale nešvindloval se software, aby udělal homologační testy. Srovnáváte nesrovnávatelné.

+1/0
2.10.2015 20:22

M62i18c59h88a82l 19P20a98v21l92á41t 9563703914529

NOx nejsou rozhodne "prudce jedovate". Ale na rozdil od naprosto neskodneho CO2 maji negativni vliv. Prusvih jsou spise ty saze.

+2/0
1.10.2015 16:16

M86a13r25e11k 72H89r33u32b14y 6587942331938

souhlas, mel jsem napsat spis _zplodiny_. Opravdu maler jsou PMx, i proto je vetsina monitorovacich stanic ve mestech radeji nemeri :-/ Hlavne ze se EK honi za COckem :-/

+1/0
1.10.2015 17:01

A36n96d42r19e45j 46O81l10e56k56s42a 3385461207121

Oxidy dusíku nejsou vcelku neškodné plyny :-P Naopak, jsou vcelku karcinogenní.

0/0
1.10.2015 17:01

M32a29r33t36i48n 97K42a50r33á15s59e21k 9888273358668

Muzete specifikovat ty normy na neskodne plyny? Normy prave na ty skodlive plyne - na CO2 zadna norma neni (nanejvys tak poplatek za vyrobu aut s vyssi spotrebou)

0/0
2.10.2015 10:59

P78a60v24e74l 26R66e44z23n61i55c16e14k 3125684534392

vy si copak myslite ze ostatni to splnuji regulerne? kdepak, jen se na to zatim jeste neprislo. Pokud by totiz Volkswagen byl jediny kdo podvadi, znamenalo by to ze vsichni ostatni jsou technologicky mnohem dale nez oni... a to je celkem mimo realitu

+6/−1
1.10.2015 16:00

A61n86d22r11e35j 74O10l67e86k98s10a 3675211407321

Ne, pokud je Volkswagen jediný, kdo podvádí, tak je to celkem pochopitelné, když jeho TDi nemají (neměly) na trhu konkurenci. Ostatní výrobci prostě splňují normy a proto nejsou technologicky "tak dále";-D

0/0
1.10.2015 17:00

M87a66r38t17i70n 66K58o87v57á13ř 2651910359466

Ostatní výrobci jsou zticha, protože taky mají máslo na hlavě. Pokud by skutečně plnili limity, tak by se tím neopoměli pochlubit.

Stejná situace je u elektrospotřebičů a u nich povinných en. štítků (B, A, A+...). Stejně jako u aut je u nich měření spotřeby prováděno za předem známých podmínek (musí být, aby se mohlo provádět kdekoliv/kýmkoliv a byla zaručena objektivita hodnocení). Výrobcům pak nedělá žádný problém naučit řídicí jednotku reagovat na tento proces nastavením parametrů zajišťujících minimální spotřebu...

0/0
1.10.2015 23:25

M85i44c29h13a90l 67P59a65v48l54á76t 9353493734589

Americka ekofasisticka neziskovka placena Fordem mela za ukol potopit VW. Tak to udelala. Ale vubec to neznamena, ze by (z vetsi casti zcela nesmyslne) normy vyrobky jinych automobilek v praxi skutecne splnovaly. ;o)

0/0
1.10.2015 16:14

A79n44d23r92e44j 75O81l23e11k24s32a 3895291627231

Vy budete mokrý taky, koukněte se na ty mraky!;-)

0/0
1.10.2015 15:47

A77d70o43l74f 61R61o23z33b90o37ř40i30l 5168720677

Už dááááávno měla běhat po světě autíčka na CNG nebo PB, případně na elektriku či hybridy elektro-plyn.  A nebyl by problém, že ;-D?! Jenže to by naftařská loby zdechla hladem, arabáčci by neměli miliardy na podporu IS a zase by žraly z komisňáků, protože dělat, makat prostě ta verbež neumí a ani nechce ;-O!!Tak co, jdeme do toho ?;-)

0/0
1.10.2015 15:39

V26l89a33d47i82m54í85r 56C21i53h50l68a 8471888887523

"...honba za snižováním obsahu CO2 přináší potíže s emisemi ostatních látek, které jsou problematické pro zdraví lidí..."

Děkuji zeleným ekoteroristům a jejich nemyslícím voličům :-/

+3/0
1.10.2015 15:30

M37a75r29e90k 62H56r77u39b82y 6287812101688

Tyhle evropske organy jsou na volicich davno nezavisle.. :-/EURv

+4/0
1.10.2015 15:59

I53v48a 50K92r94i50s63t72o38f39o74v93á 7265573282492

A to si představte. Že na výrobu paliv z řepky se spotřebuje víc fosilních paliv než se vyrobí. A výroba a likvidace solárního panelu je tak energeticky náročná, že ten vyrobí méně elektřiny, než se spotřebuje na jeho výrobu.

+3/−1
1.10.2015 15:28

A18n71d63r53e47j 50O76l78e96k47s35a 3365751697521

Kecy.

+1/−2
1.10.2015 15:48

P71e66t73r 21M83i96c30h95a95l 2930124721122

S tou řepkou je to pravda. Na jeden litr MEŘO padne podle různých odhadů 1 - 1,5 litru nafty.

+1/0
2.10.2015 11:43

R89o61b87e62r60t 81H64o77m73o37l15k98a 4103108250252

A teď si vezměte, že by se ty prachy co se cpou do snižování emisí nacpaly do vývoje akumulátoru. Kdyby e-vůz udělal 1000 km, tak jak většina fosilních, tak není problém.

+3/0
1.10.2015 15:26

P53e26t47r 12M62i15c51h53a90l 2530384341732

Problém ani není ten dojezd, jako cena baterií a hlavně to, že časem ztrácí kapacitu.

+1/0
2.10.2015 11:44

R43a56d50e55k 74D15o93l57e72ž48a23l 2189703170880

Sranda je, že auta kdysi taky měla nízkou spotřebu, jenže potom nakázala EU bezpečnost a tak nám auta nakynula na hmotnosti a do šířky a je z nich výhled jak z tanku (to poslední mě štve na nových autech nejvíc). Tím se začala zvyšovat spotřeba, takže pro změnu EU nakázala emisní limity. A hele, tady je to už strop..

+6/0
1.10.2015 15:26

A10n82d78r96e29j 95O80l78e57k56s63a 3875971827201

Tak stačí opustit módu SUV. Uspoří se třetina až polovina materiálů, paliv a energie vůbec.

+1/0
1.10.2015 15:50

R16a90d20i48m 49P62o70l52á58š53e49k 9196583679749

Škodovka stovka měla nějak 800 - 900 kilo hmotnosti.  Dnešní auto podobné třídy je pomalu dvakrát těžší.

0/0
1.10.2015 16:03

J63i49ř95í 80E46r11b53e54n 1553754236597

Nesmysl.

Stovka měla pohotovostní hmotnost 820 kg, o hodně modernější a bezpečnější stodvacítka 855 až 875 kg podle typu a výbavy, favorit měl 840 kg, felicie od 940 kg výš, fabie od 1060 kg výš.

Se stovkou je rozměrově srovnatelný nový rapid, který má pohotovostní hmotnost v nejnižším stupni výbavy 1070 kg. Mnohem větší trojková octavie váží něco přes 1300 kg a k tomu dvojnásobku hmotnosti Š100 se blíží jen Superb III se svými cca 1630 kg. Ale jestli považujete Superba za auto podobné třídy jako Š 100... :-P

0/0
1.10.2015 21:18

M69a76r27t58i40n 68K73a64r12á11s79e95k 9498603298178

No tak superb v top vybave bude +- cenovy ekvuvalent skody 100 ve sve dobe, takze kdyby chtel byt clovek hodne kreativni tak by to asi nejak tvrdit dalo :-D

+1/0
2.10.2015 11:02

J54i70ř52í 40E68r97b87e88n 1343584856397

Ale opravdu hodně kreativní ;-D

Dnešnímu Superbu odpovídá tehdejší Tatra 613. Akorát ten zvuk motoru je u tatry mnohem příjemnější.

0/0
3.10.2015 22:45

M69i88c66h93a93l 86J57a92r87o75š 7324600282985

Sice jezdím podle tachometru s odpovídající spotřebou, jen mi ten tachometr ukazuje najetí o 10% víc než GPS...

0/0
1.10.2015 15:21







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.