Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Dieselgate: regulace snižují emise jen na papíře, průšvih čeká i benziňáky

Emisní kauzu VW odstartovala na první pohled v podstatě neškodná studie, která ovšem odhalila nesrovnalosti mezi reálným provozem a testovacím cyklem. Studií, které ovšem poukazují na škodlivost (nejen) dieselových motorů, je podstatně více.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

S34a65m84u29e62l 94R53a10z55i36m 4303680970961

Každý středoškolsky vzdělaný člověk slyšel o zákonu zachování energie. Takže pokud nejsme zelení, nebo politici, musíme vědět, že energie uložená v benzínu či naftě nemůže překročit 100% a vždy když jí získáváme chemickou cestou, vzniká nějaký nespotřebitelný odpad zpravidla chemický. Takže pokud nám Brusel předepíše nějaké normy EURO, mělo by nám být jasné, jak moc jsou vymahatelné. Ano krátkodobě vám mohou představit i "perpetuum mobile", ale až se zastaví, pak už jej nic nerozhýbe. Chceme-li myslet zeleně, musíme se dívat jiným směrem. Spalovací motory mají sice rezervy, ale ty se opírají o nové materiály a ty nám zatím nejsou dostupné za takovou cenu, aby jsme ji mohli akceptovat. Já osobně nejsem fanda VW, ale v téhle story zcela jistě stojím na jejich straně, neboť ti udělali jen a pouze to co po nich chtěli a co stáda ovcí chtěla slyšet. A jistě  nebyli jediní.  ;-D

+5/−1
1.10.2015 21:17

A93n35d88r85e45j 21O50l15e14k72s22a 3735911107611

Pokud se domníváte, že zákazníci koncernu VW vyžadují podvod pro získání konkurenční výhody - pak asi máte pravdu. Ještě že nejsou všichni automobilisti takoví...

0/0
2.10.2015 20:19

V75l54a71d47i73m53í66r 51B86u81k93v30a74l73d 8703833656

pokud bude zákazník jezdit ve VW ve stejném režimu jako je testovací, určitě se dočká proklamované spotřeby i hodnot emisí.

Nepamatuji si už na to, jak je ten cyklus předepsaný. Ale pokud je tam zrychlení z 0 na 15 km/h za 4 s (přičemž normálně tam každý za tu dobu má již 40-50km/h), pak je něco špatně... Ale auto a řidič to nejsou.

0/0
4.10.2015 18:26

F23r51a40n41t63i73š33e58k 55N83o60v79á56k 6501315616981

Tak to dopadá, když normu neurčuje vědec, ale "aktivista". Norma se už před kolika lety rozešla s realitou.

0/−1
1.10.2015 21:14

A93n60d74r96e60j 32O50l67e46k98s63a 3275291397401

Vy děláte do spalovacích procesů?

0/0
2.10.2015 20:19

B11ě38l17a 77H58o31r44á90k96o23v25á 1978822909160

Při jízdě z kopce vzniká nejvíc škodlivin na km? Tak prostě zakázat zpomalovat a jet stále pod plynem! Nebo je to měření tak odtržené od praxe, že jde pouze vytřískání financí ber kde ber.

0/0
1.10.2015 19:51

Z34d52e97n22ě73k 76D33u89b26e90c17k89ý 3957364340938

Ne. Z kopce vyřadit kvalt. A tůrovat a tůrovat ??

0/0
3.10.2015 20:17
Foto

P38a63v30e49l 54S22t23r83a50k72o25š 6837981460165

U jednoho toho "moderního přímovstřikového motoru" jsme při výměně lambdy inspekční kamerou zjistili, že povrch výfuku je uvnitř v mnohem lepším stavu než zvenku - o sazích ani řeč. Ale v tv říkali něco jinýho tak to musí být pravda :)

0/0
1.10.2015 18:08

P51e83t55r 91G39a73l31l26a65n34d 9151275601675

Dokud budou u moci diktátoři z Bruselu, tak líp v evropě nebude.

+4/0
1.10.2015 18:06

Z23d53e94n70ě88k 31H69a29n69z65l 1781406842384

A příští rok do Chorvatska jen vlakem,auta povinně nechat doma

+1/0
1.10.2015 16:16

M33i13l17o15š 27K53o11l47m21a79n 6416633637422

Zatím je obviněný VW a náznaky jsou o BMW. Kdo jsou ti ostatní ? Už to vidím, že to budou auta z USA  ;-D. U motocyklů to taky moc nechápu, proč Japonské motocykly mají pro USA čtyři rychlosti a pro Evropu pět a je to u starších modelů, které jsou bez katalyzátoru, s klasickým karburátorem.

0/0
1.10.2015 16:14

A13d83a30m 17K95ř33i81v58s71k88ý 1373574840813

Evropani rádi řadí :-)

0/0
1.10.2015 17:00

J64i85ř35í 59E43r45b87e41n 1303964216427

Jestli to není tím, že Evropa má v průměru a v přepočtu na plochu poněkud členitější terén v obydlených oblastech...

+1/0
1.10.2015 20:46

Z23d22e15n82ě90k 57H66a15n85z65l 1811586322874

Už stim běžte do háje

+2/0
1.10.2015 16:14

F15r50a53n44t25i88š95e25k 65H56o92r15á13k 2302959256524

"Studií, které ovšem poukazují na škodlivost (nejen) dieselových motorů, je podstatně více".

Myslet si, že z výfuků automobilů vycházejí pouze neškodné emise, může jen velmi naivní (vhodnější je použití jiného synonyma) člověk.

A není pro to (že se jedná o škodlivé emise) zapotřebí ani žádných studií....

0/0
1.10.2015 16:06

M98a19r83e89k 68H46r66u16b46y 6987272761778

Organizaci pro premalovavani skutecnosti na ruzovo (=EU) se hrouti jedna Potemkinova vesnicka, predpokladam, ze za to budou potrestani ti, kteri se tvarili, ze ruzovemu snu veri :-P

Eurourednici si najdou nejaky dalsi odbor, ktery budou premalovavat - ted je v mode snaha o zakryvani skutecneho poctu migrantu ;-)

+3/0
1.10.2015 15:56

D29a53n11i20e57l 81K89o75ř62í94n52e27k 6950490354961

tak to tedy nechápu, Rapid 1,2 tsi 81 kW, Praha - průměr 6,8 dle ukazatele, když jsem ho honil tak 7,3

0/0
1.10.2015 15:55

D51a62n83i89e50l 39K59o23ř14í25n81e17k 6770190524951

to patřilo jinam

0/0
1.10.2015 15:56

Z97d88e77n73ě60k 12D20u48b42e61c32k56ý 3877464510508

Jooo o honění se píše na jiných fórech :-)

0/0
3.10.2015 20:21

P27e79t49r 57V63l91k 7871786248

Nebylo by rychlejší zrušit ty nesmyslné euronormy potrestat ta co je zavádějí a s pomocí skutečných odborníků stanovit co je dneska vlastně reálně dosažitelné a tím se řídit ?

+4/−2
1.10.2015 15:51

A50n96d53r66e18j 68O84l85e10k30s96a 3595561337891

Nebylo by lepší, kdyby jistá velkoautomobilka prostě přestala podvádět, když jiné ty normy ctí a splňují?

0/−9
1.10.2015 15:53

M59a73r51e17k 76H36r65u25b77y 6407652591388

Splnuji nesmyslne normy na vcelku neskodny plyn, a pritom vyrabeji plyny prudce jedovate - to mi cestne nepripada... :-P

+5/0
1.10.2015 15:58

P13a48v43e95l 89R93e46z61n22i93c75e53k 3635704124462

a ne - nejsem fanousek VW koncernu a ani v VW nejezdim, tedy se mym prispevkem neznazim hrat jim do karet a ubirat na vaznosti problemu, jen rikam ze u nich se na to prislo, ale delaji to beztak vsichni

+2/0
1.10.2015 16:01

A30n52d66r32e26j 66O13l27e46k70s46a 3245401387881

Nějak to trvá.... pořád žádná další automobilka není v průšvihu s emisema. No tak budeme čekat...

0/0
1.10.2015 16:58

J76i13ř34í 56N95o81v62á63k 3663389538976

Ale je. Zrovna chytili 1,6DCi od Renaultu. Ten je na tom ještě hůř.

0/0
2.10.2015 14:43

A61n56d41r33e72j 94O22l40e19k22s92a 3155861817401

Renault ale nešvindloval se software, aby udělal homologační testy. Srovnáváte nesrovnávatelné.

+1/0
2.10.2015 20:22

M78i53c33h98a46l 81P65a85v75l59á46t 9553493484899

NOx nejsou rozhodne "prudce jedovate". Ale na rozdil od naprosto neskodneho CO2 maji negativni vliv. Prusvih jsou spise ty saze.

+2/0
1.10.2015 16:16

M13a65r86e22k 14H65r89u39b23y 6507452251578

souhlas, mel jsem napsat spis _zplodiny_. Opravdu maler jsou PMx, i proto je vetsina monitorovacich stanic ve mestech radeji nemeri :-/ Hlavne ze se EK honi za COckem :-/

+1/0
1.10.2015 17:01

A67n89d40r50e19j 10O32l83e23k15s54a 3615781897541

Oxidy dusíku nejsou vcelku neškodné plyny :-P Naopak, jsou vcelku karcinogenní.

0/0
1.10.2015 17:01

M56a22r57t66i89n 69K32a89r49á98s68e35k 9238633938858

Muzete specifikovat ty normy na neskodne plyny? Normy prave na ty skodlive plyne - na CO2 zadna norma neni (nanejvys tak poplatek za vyrobu aut s vyssi spotrebou)

0/0
2.10.2015 10:59

P95a45v49e38l 17R68e15z14n40i48c66e29k 3525814674522

vy si copak myslite ze ostatni to splnuji regulerne? kdepak, jen se na to zatim jeste neprislo. Pokud by totiz Volkswagen byl jediny kdo podvadi, znamenalo by to ze vsichni ostatni jsou technologicky mnohem dale nez oni... a to je celkem mimo realitu

+6/−1
1.10.2015 16:00

A85n98d83r65e37j 86O58l66e96k67s50a 3105191407961

Ne, pokud je Volkswagen jediný, kdo podvádí, tak je to celkem pochopitelné, když jeho TDi nemají (neměly) na trhu konkurenci. Ostatní výrobci prostě splňují normy a proto nejsou technologicky "tak dále";-D

0/0
1.10.2015 17:00

M69a58r20t68i65n 43K49o25v48á52ř 2511610599316

Ostatní výrobci jsou zticha, protože taky mají máslo na hlavě. Pokud by skutečně plnili limity, tak by se tím neopoměli pochlubit.

Stejná situace je u elektrospotřebičů a u nich povinných en. štítků (B, A, A+...). Stejně jako u aut je u nich měření spotřeby prováděno za předem známých podmínek (musí být, aby se mohlo provádět kdekoliv/kýmkoliv a byla zaručena objektivita hodnocení). Výrobcům pak nedělá žádný problém naučit řídicí jednotku reagovat na tento proces nastavením parametrů zajišťujících minimální spotřebu...

0/0
1.10.2015 23:25

M65i70c96h26a10l 81P37a63v19l29á67t 9583903714209

Americka ekofasisticka neziskovka placena Fordem mela za ukol potopit VW. Tak to udelala. Ale vubec to neznamena, ze by (z vetsi casti zcela nesmyslne) normy vyrobky jinych automobilek v praxi skutecne splnovaly. ;o)

0/0
1.10.2015 16:14

A11n63d13r30e17j 68O58l92e70k98s86a 3525591677261

Vy budete mokrý taky, koukněte se na ty mraky!;-)

0/0
1.10.2015 15:47

A83d45o96l16f 74R12o79z13b92o39ř24i42l 5948110487

Už dááááávno měla běhat po světě autíčka na CNG nebo PB, případně na elektriku či hybridy elektro-plyn.  A nebyl by problém, že ;-D?! Jenže to by naftařská loby zdechla hladem, arabáčci by neměli miliardy na podporu IS a zase by žraly z komisňáků, protože dělat, makat prostě ta verbež neumí a ani nechce ;-O!!Tak co, jdeme do toho ?;-)

0/0
1.10.2015 15:39

V96l83a58d53i38m51í86r 57C39i24h95l21a 8131548117943

"...honba za snižováním obsahu CO2 přináší potíže s emisemi ostatních látek, které jsou problematické pro zdraví lidí..."

Děkuji zeleným ekoteroristům a jejich nemyslícím voličům :-/

+3/0
1.10.2015 15:30

M84a14r50e12k 82H22r92u64b44y 6987832981378

Tyhle evropske organy jsou na volicich davno nezavisle.. :-/EURv

+4/0
1.10.2015 15:59

I76v54a 25K97r69i59s88t67o10f23o87v42á 7575483762602

A to si představte. Že na výrobu paliv z řepky se spotřebuje víc fosilních paliv než se vyrobí. A výroba a likvidace solárního panelu je tak energeticky náročná, že ten vyrobí méně elektřiny, než se spotřebuje na jeho výrobu.

+3/−1
1.10.2015 15:28

A15n67d10r47e38j 29O56l89e59k46s24a 3715641887921

Kecy.

+1/−2
1.10.2015 15:48

P52e13t57r 12M46i51c94h15a84l 2500154271132

S tou řepkou je to pravda. Na jeden litr MEŘO padne podle různých odhadů 1 - 1,5 litru nafty.

+1/0
2.10.2015 11:43

R36o24b49e64r54t 87H82o92m25o98l88k48a 4343688170192

A teď si vezměte, že by se ty prachy co se cpou do snižování emisí nacpaly do vývoje akumulátoru. Kdyby e-vůz udělal 1000 km, tak jak většina fosilních, tak není problém.

+3/0
1.10.2015 15:26

P23e73t95r 45M34i93c88h53a89l 2740244631712

Problém ani není ten dojezd, jako cena baterií a hlavně to, že časem ztrácí kapacitu.

+1/0
2.10.2015 11:44

R94a61d86e23k 39D86o32l32e74ž16a19l 2119193590870

Sranda je, že auta kdysi taky měla nízkou spotřebu, jenže potom nakázala EU bezpečnost a tak nám auta nakynula na hmotnosti a do šířky a je z nich výhled jak z tanku (to poslední mě štve na nových autech nejvíc). Tím se začala zvyšovat spotřeba, takže pro změnu EU nakázala emisní limity. A hele, tady je to už strop..

+6/0
1.10.2015 15:26

A58n22d97r26e36j 96O74l37e40k31s67a 3125291597211

Tak stačí opustit módu SUV. Uspoří se třetina až polovina materiálů, paliv a energie vůbec.

+1/0
1.10.2015 15:50

R63a22d68i38m 52P13o37l60á21š38e30k 9866903989889

Škodovka stovka měla nějak 800 - 900 kilo hmotnosti.  Dnešní auto podobné třídy je pomalu dvakrát těžší.

0/0
1.10.2015 16:03

J35i33ř83í 39E65r40b62e25n 1473454976857

Nesmysl.

Stovka měla pohotovostní hmotnost 820 kg, o hodně modernější a bezpečnější stodvacítka 855 až 875 kg podle typu a výbavy, favorit měl 840 kg, felicie od 940 kg výš, fabie od 1060 kg výš.

Se stovkou je rozměrově srovnatelný nový rapid, který má pohotovostní hmotnost v nejnižším stupni výbavy 1070 kg. Mnohem větší trojková octavie váží něco přes 1300 kg a k tomu dvojnásobku hmotnosti Š100 se blíží jen Superb III se svými cca 1630 kg. Ale jestli považujete Superba za auto podobné třídy jako Š 100... :-P

0/0
1.10.2015 21:18

M59a81r17t29i30n 12K24a94r54á87s49e30k 9458543838468

No tak superb v top vybave bude +- cenovy ekvuvalent skody 100 ve sve dobe, takze kdyby chtel byt clovek hodne kreativni tak by to asi nejak tvrdit dalo :-D

+1/0
2.10.2015 11:02

J15i97ř76í 87E46r41b41e41n 1773444306557

Ale opravdu hodně kreativní ;-D

Dnešnímu Superbu odpovídá tehdejší Tatra 613. Akorát ten zvuk motoru je u tatry mnohem příjemnější.

0/0
3.10.2015 22:45

M33i59c53h90a17l 15J50a11r38o30š 7114650872845

Sice jezdím podle tachometru s odpovídající spotřebou, jen mi ten tachometr ukazuje najetí o 10% víc než GPS...

0/0
1.10.2015 15:21







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.