Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Dieselgate: regulace snižují emise jen na papíře, průšvih čeká i benziňáky

Emisní kauzu VW odstartovala na první pohled v podstatě neškodná studie, která ovšem odhalila nesrovnalosti mezi reálným provozem a testovacím cyklem. Studií, které ovšem poukazují na škodlivost (nejen) dieselových motorů, je podstatně více.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

S52a26m46u64e62l 10R35a43z65i88m 4703610970891

Každý středoškolsky vzdělaný člověk slyšel o zákonu zachování energie. Takže pokud nejsme zelení, nebo politici, musíme vědět, že energie uložená v benzínu či naftě nemůže překročit 100% a vždy když jí získáváme chemickou cestou, vzniká nějaký nespotřebitelný odpad zpravidla chemický. Takže pokud nám Brusel předepíše nějaké normy EURO, mělo by nám být jasné, jak moc jsou vymahatelné. Ano krátkodobě vám mohou představit i "perpetuum mobile", ale až se zastaví, pak už jej nic nerozhýbe. Chceme-li myslet zeleně, musíme se dívat jiným směrem. Spalovací motory mají sice rezervy, ale ty se opírají o nové materiály a ty nám zatím nejsou dostupné za takovou cenu, aby jsme ji mohli akceptovat. Já osobně nejsem fanda VW, ale v téhle story zcela jistě stojím na jejich straně, neboť ti udělali jen a pouze to co po nich chtěli a co stáda ovcí chtěla slyšet. A jistě  nebyli jediní.  ;-D

+5/−1
1.10.2015 21:17

A98n78d79r28e86j 88O80l15e37k78s94a 3705271717461

Pokud se domníváte, že zákazníci koncernu VW vyžadují podvod pro získání konkurenční výhody - pak asi máte pravdu. Ještě že nejsou všichni automobilisti takoví...

0/0
2.10.2015 20:19

V81l48a92d44i55m40í33r 25B61u80k59v81a68l49d 8603873456

pokud bude zákazník jezdit ve VW ve stejném režimu jako je testovací, určitě se dočká proklamované spotřeby i hodnot emisí.

Nepamatuji si už na to, jak je ten cyklus předepsaný. Ale pokud je tam zrychlení z 0 na 15 km/h za 4 s (přičemž normálně tam každý za tu dobu má již 40-50km/h), pak je něco špatně... Ale auto a řidič to nejsou.

0/0
4.10.2015 18:26


F45r60a21n70t94i20š96e30k 11N46o87v66á69k 6911825636951

Tak to dopadá, když normu neurčuje vědec, ale "aktivista". Norma se už před kolika lety rozešla s realitou.

0/−1
1.10.2015 21:14

A83n49d76r27e52j 59O75l62e27k46s37a 3175211647761

Vy děláte do spalovacích procesů?

0/0
2.10.2015 20:19

B89ě58l35a 66H59o75r85á37k95o23v53á 1928442579910

Při jízdě z kopce vzniká nejvíc škodlivin na km? Tak prostě zakázat zpomalovat a jet stále pod plynem! Nebo je to měření tak odtržené od praxe, že jde pouze vytřískání financí ber kde ber.

0/0
1.10.2015 19:51

Z88d75e27n71ě65k 20D21u28b91e10c44k17ý 3777734690238

Ne. Z kopce vyřadit kvalt. A tůrovat a tůrovat ??

0/0
3.10.2015 20:17
Foto

P89a80v21e76l 21S65t26r14a30k97o21š 6807131970665

U jednoho toho "moderního přímovstřikového motoru" jsme při výměně lambdy inspekční kamerou zjistili, že povrch výfuku je uvnitř v mnohem lepším stavu než zvenku - o sazích ani řeč. Ale v tv říkali něco jinýho tak to musí být pravda :)

0/0
1.10.2015 18:08

P41e15t35r 56G60a88l48l98a65n78d 9401425651245

Dokud budou u moci diktátoři z Bruselu, tak líp v evropě nebude.

+4/0
1.10.2015 18:06

Z68d17e63n35ě10k 63H21a32n80z80l 1321596232514

A příští rok do Chorvatska jen vlakem,auta povinně nechat doma

+1/0
1.10.2015 16:16

M66i97l39o24š 92K43o13l11m51a26n 6186333507802

Zatím je obviněný VW a náznaky jsou o BMW. Kdo jsou ti ostatní ? Už to vidím, že to budou auta z USA  ;-D. U motocyklů to taky moc nechápu, proč Japonské motocykly mají pro USA čtyři rychlosti a pro Evropu pět a je to u starších modelů, které jsou bez katalyzátoru, s klasickým karburátorem.

0/0
1.10.2015 16:14

A55d96a79m 32K59ř88i61v89s57k54ý 1133444540183

Evropani rádi řadí :-)

0/0
1.10.2015 17:00

J33i54ř34í 10E74r96b42e66n 1493254486317

Jestli to není tím, že Evropa má v průměru a v přepočtu na plochu poněkud členitější terén v obydlených oblastech...

+1/0
1.10.2015 20:46

Z20d66e65n47ě26k 75H23a39n76z82l 1101106982344

Už stim běžte do háje

+2/0
1.10.2015 16:14

F89r76a50n83t21i58š87e94k 77H96o91r18á57k 2532489876574

"Studií, které ovšem poukazují na škodlivost (nejen) dieselových motorů, je podstatně více".

Myslet si, že z výfuků automobilů vycházejí pouze neškodné emise, může jen velmi naivní (vhodnější je použití jiného synonyma) člověk.

A není pro to (že se jedná o škodlivé emise) zapotřebí ani žádných studií....

0/0
1.10.2015 16:06

M63a83r37e77k 93H34r19u38b36y 6307242411498

Organizaci pro premalovavani skutecnosti na ruzovo (=EU) se hrouti jedna Potemkinova vesnicka, predpokladam, ze za to budou potrestani ti, kteri se tvarili, ze ruzovemu snu veri :-P

Eurourednici si najdou nejaky dalsi odbor, ktery budou premalovavat - ted je v mode snaha o zakryvani skutecneho poctu migrantu ;-)

+3/0
1.10.2015 15:56

D54a33n10i50e16l 64K25o64ř14í88n43e25k 6880680554181

tak to tedy nechápu, Rapid 1,2 tsi 81 kW, Praha - průměr 6,8 dle ukazatele, když jsem ho honil tak 7,3

0/0
1.10.2015 15:55

D27a68n89i87e35l 45K25o71ř55í94n51e41k 6550830384721

to patřilo jinam

0/0
1.10.2015 15:56

Z62d37e51n67ě17k 17D46u83b72e91c59k93ý 3937614150658

Jooo o honění se píše na jiných fórech :-)

0/0
3.10.2015 20:21

P63e29t18r 61V34l52k 7241186188

Nebylo by rychlejší zrušit ty nesmyslné euronormy potrestat ta co je zavádějí a s pomocí skutečných odborníků stanovit co je dneska vlastně reálně dosažitelné a tím se řídit ?

+4/−2
1.10.2015 15:51

A38n93d21r22e83j 19O30l60e69k61s60a 3265861107201

Nebylo by lepší, kdyby jistá velkoautomobilka prostě přestala podvádět, když jiné ty normy ctí a splňují?

0/−9
1.10.2015 15:53

M32a16r25e43k 85H31r76u93b88y 6857762351748

Splnuji nesmyslne normy na vcelku neskodny plyn, a pritom vyrabeji plyny prudce jedovate - to mi cestne nepripada... :-P

+5/0
1.10.2015 15:58

P75a48v20e23l 43R59e78z22n34i70c87e81k 3385424344982

a ne - nejsem fanousek VW koncernu a ani v VW nejezdim, tedy se mym prispevkem neznazim hrat jim do karet a ubirat na vaznosti problemu, jen rikam ze u nich se na to prislo, ale delaji to beztak vsichni

+2/0
1.10.2015 16:01

A53n49d75r29e97j 39O27l37e79k32s85a 3615101317361

Nějak to trvá.... pořád žádná další automobilka není v průšvihu s emisema. No tak budeme čekat...

0/0
1.10.2015 16:58

J16i83ř54í 83N30o51v47á81k 3373319968966

Ale je. Zrovna chytili 1,6DCi od Renaultu. Ten je na tom ještě hůř.

0/0
2.10.2015 14:43

A45n36d61r56e87j 51O93l44e46k10s16a 3765461307821

Renault ale nešvindloval se software, aby udělal homologační testy. Srovnáváte nesrovnávatelné.

+1/0
2.10.2015 20:22

M42i20c72h26a21l 13P43a81v96l83á57t 9133573164669

NOx nejsou rozhodne "prudce jedovate". Ale na rozdil od naprosto neskodneho CO2 maji negativni vliv. Prusvih jsou spise ty saze.

+2/0
1.10.2015 16:16

M48a96r10e41k 81H10r28u75b97y 6197162851898

souhlas, mel jsem napsat spis _zplodiny_. Opravdu maler jsou PMx, i proto je vetsina monitorovacich stanic ve mestech radeji nemeri :-/ Hlavne ze se EK honi za COckem :-/

+1/0
1.10.2015 17:01

A16n77d77r47e98j 68O14l71e64k14s85a 3935111547631

Oxidy dusíku nejsou vcelku neškodné plyny :-P Naopak, jsou vcelku karcinogenní.

0/0
1.10.2015 17:01

M72a39r48t46i38n 79K61a18r75á14s48e81k 9248443748178

Muzete specifikovat ty normy na neskodne plyny? Normy prave na ty skodlive plyne - na CO2 zadna norma neni (nanejvys tak poplatek za vyrobu aut s vyssi spotrebou)

0/0
2.10.2015 10:59

P15a26v53e75l 29R15e20z13n88i12c93e83k 3915244474792

vy si copak myslite ze ostatni to splnuji regulerne? kdepak, jen se na to zatim jeste neprislo. Pokud by totiz Volkswagen byl jediny kdo podvadi, znamenalo by to ze vsichni ostatni jsou technologicky mnohem dale nez oni... a to je celkem mimo realitu

+6/−1
1.10.2015 16:00

A55n64d13r67e69j 69O57l20e53k68s12a 3425601857891

Ne, pokud je Volkswagen jediný, kdo podvádí, tak je to celkem pochopitelné, když jeho TDi nemají (neměly) na trhu konkurenci. Ostatní výrobci prostě splňují normy a proto nejsou technologicky "tak dále";-D

0/0
1.10.2015 17:00

M36a88r95t80i76n 57K78o44v66á28ř 2441570359846

Ostatní výrobci jsou zticha, protože taky mají máslo na hlavě. Pokud by skutečně plnili limity, tak by se tím neopoměli pochlubit.

Stejná situace je u elektrospotřebičů a u nich povinných en. štítků (B, A, A+...). Stejně jako u aut je u nich měření spotřeby prováděno za předem známých podmínek (musí být, aby se mohlo provádět kdekoliv/kýmkoliv a byla zaručena objektivita hodnocení). Výrobcům pak nedělá žádný problém naučit řídicí jednotku reagovat na tento proces nastavením parametrů zajišťujících minimální spotřebu...

0/0
1.10.2015 23:25

M77i26c61h66a68l 36P59a41v17l46á45t 9673433314599

Americka ekofasisticka neziskovka placena Fordem mela za ukol potopit VW. Tak to udelala. Ale vubec to neznamena, ze by (z vetsi casti zcela nesmyslne) normy vyrobky jinych automobilek v praxi skutecne splnovaly. ;o)

0/0
1.10.2015 16:14

A13n77d52r12e22j 66O93l94e43k70s32a 3765301457481

Vy budete mokrý taky, koukněte se na ty mraky!;-)

0/0
1.10.2015 15:47

A35d21o32l34f 75R52o49z74b90o58ř40i94l 5818590447

Už dááááávno měla běhat po světě autíčka na CNG nebo PB, případně na elektriku či hybridy elektro-plyn.  A nebyl by problém, že ;-D?! Jenže to by naftařská loby zdechla hladem, arabáčci by neměli miliardy na podporu IS a zase by žraly z komisňáků, protože dělat, makat prostě ta verbež neumí a ani nechce ;-O!!Tak co, jdeme do toho ?;-)

0/0
1.10.2015 15:39

V19l23a56d83i62m49í90r 54C23i27h82l30a 8271958457593

"...honba za snižováním obsahu CO2 přináší potíže s emisemi ostatních látek, které jsou problematické pro zdraví lidí..."

Děkuji zeleným ekoteroristům a jejich nemyslícím voličům :-/

+3/0
1.10.2015 15:30

M38a94r67e21k 33H45r18u54b17y 6627122601538

Tyhle evropske organy jsou na volicich davno nezavisle.. :-/EURv

+4/0
1.10.2015 15:59

I81v71a 22K45r97i60s18t29o45f82o97v44á 7665183172922

A to si představte. Že na výrobu paliv z řepky se spotřebuje víc fosilních paliv než se vyrobí. A výroba a likvidace solárního panelu je tak energeticky náročná, že ten vyrobí méně elektřiny, než se spotřebuje na jeho výrobu.

+3/−1
1.10.2015 15:28

A32n31d78r55e98j 11O98l23e47k21s73a 3145111767981

Kecy.

+1/−2
1.10.2015 15:48

P46e39t11r 41M54i70c83h29a44l 2360404921222

S tou řepkou je to pravda. Na jeden litr MEŘO padne podle různých odhadů 1 - 1,5 litru nafty.

+1/0
2.10.2015 11:43

R68o76b65e36r11t 61H84o40m32o15l53k80a 4713978960862

A teď si vezměte, že by se ty prachy co se cpou do snižování emisí nacpaly do vývoje akumulátoru. Kdyby e-vůz udělal 1000 km, tak jak většina fosilních, tak není problém.

+3/0
1.10.2015 15:26

P86e14t27r 68M82i61c14h65a76l 2610314471122

Problém ani není ten dojezd, jako cena baterií a hlavně to, že časem ztrácí kapacitu.

+1/0
2.10.2015 11:44

R44a28d68e17k 86D54o70l54e47ž13a48l 2919673230340

Sranda je, že auta kdysi taky měla nízkou spotřebu, jenže potom nakázala EU bezpečnost a tak nám auta nakynula na hmotnosti a do šířky a je z nich výhled jak z tanku (to poslední mě štve na nových autech nejvíc). Tím se začala zvyšovat spotřeba, takže pro změnu EU nakázala emisní limity. A hele, tady je to už strop..

+6/0
1.10.2015 15:26

A56n59d82r71e85j 42O57l32e22k33s38a 3175711107581

Tak stačí opustit módu SUV. Uspoří se třetina až polovina materiálů, paliv a energie vůbec.

+1/0
1.10.2015 15:50

R48a40d46i38m 87P86o84l72á84š53e35k 9416493109779

Škodovka stovka měla nějak 800 - 900 kilo hmotnosti.  Dnešní auto podobné třídy je pomalu dvakrát těžší.

0/0
1.10.2015 16:03

J76i24ř47í 79E19r26b78e59n 1603684866947

Nesmysl.

Stovka měla pohotovostní hmotnost 820 kg, o hodně modernější a bezpečnější stodvacítka 855 až 875 kg podle typu a výbavy, favorit měl 840 kg, felicie od 940 kg výš, fabie od 1060 kg výš.

Se stovkou je rozměrově srovnatelný nový rapid, který má pohotovostní hmotnost v nejnižším stupni výbavy 1070 kg. Mnohem větší trojková octavie váží něco přes 1300 kg a k tomu dvojnásobku hmotnosti Š100 se blíží jen Superb III se svými cca 1630 kg. Ale jestli považujete Superba za auto podobné třídy jako Š 100... :-P

0/0
1.10.2015 21:18

M55a83r57t46i98n 53K87a63r18á54s39e35k 9468703868968

No tak superb v top vybave bude +- cenovy ekvuvalent skody 100 ve sve dobe, takze kdyby chtel byt clovek hodne kreativni tak by to asi nejak tvrdit dalo :-D

+1/0
2.10.2015 11:02

J28i60ř10í 17E32r43b56e24n 1693914906417

Ale opravdu hodně kreativní ;-D

Dnešnímu Superbu odpovídá tehdejší Tatra 613. Akorát ten zvuk motoru je u tatry mnohem příjemnější.

0/0
3.10.2015 22:45

M69i79c85h68a10l 90J38a88r36o16š 7364870602465

Sice jezdím podle tachometru s odpovídající spotřebou, jen mi ten tachometr ukazuje najetí o 10% víc než GPS...

0/0
1.10.2015 15:21





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.