Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Dieselgate: regulace snižují emise jen na papíře, průšvih čeká i benziňáky

Emisní kauzu VW odstartovala na první pohled v podstatě neškodná studie, která ovšem odhalila nesrovnalosti mezi reálným provozem a testovacím cyklem. Studií, které ovšem poukazují na škodlivost (nejen) dieselových motorů, je podstatně více.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

S55a35m21u74e24l 58R37a61z75i70m 4563620750401

Každý středoškolsky vzdělaný člověk slyšel o zákonu zachování energie. Takže pokud nejsme zelení, nebo politici, musíme vědět, že energie uložená v benzínu či naftě nemůže překročit 100% a vždy když jí získáváme chemickou cestou, vzniká nějaký nespotřebitelný odpad zpravidla chemický. Takže pokud nám Brusel předepíše nějaké normy EURO, mělo by nám být jasné, jak moc jsou vymahatelné. Ano krátkodobě vám mohou představit i "perpetuum mobile", ale až se zastaví, pak už jej nic nerozhýbe. Chceme-li myslet zeleně, musíme se dívat jiným směrem. Spalovací motory mají sice rezervy, ale ty se opírají o nové materiály a ty nám zatím nejsou dostupné za takovou cenu, aby jsme ji mohli akceptovat. Já osobně nejsem fanda VW, ale v téhle story zcela jistě stojím na jejich straně, neboť ti udělali jen a pouze to co po nich chtěli a co stáda ovcí chtěla slyšet. A jistě  nebyli jediní.  ;-D

+5/−1
1.10.2015 21:17

A89n44d63r34e66j 25O21l14e57k46s20a 3875451947761

Pokud se domníváte, že zákazníci koncernu VW vyžadují podvod pro získání konkurenční výhody - pak asi máte pravdu. Ještě že nejsou všichni automobilisti takoví...

0/0
2.10.2015 20:19

V22l83a65d14i50m59í34r 43B67u84k48v71a85l36d 8813733456

pokud bude zákazník jezdit ve VW ve stejném režimu jako je testovací, určitě se dočká proklamované spotřeby i hodnot emisí.

Nepamatuji si už na to, jak je ten cyklus předepsaný. Ale pokud je tam zrychlení z 0 na 15 km/h za 4 s (přičemž normálně tam každý za tu dobu má již 40-50km/h), pak je něco špatně... Ale auto a řidič to nejsou.

0/0
4.10.2015 18:26

F88r85a57n77t60i64š22e92k 47N19o25v32á38k 6291805256771

Tak to dopadá, když normu neurčuje vědec, ale "aktivista". Norma se už před kolika lety rozešla s realitou.

0/−1
1.10.2015 21:14

A19n65d15r13e51j 95O32l59e25k61s80a 3875381397221

Vy děláte do spalovacích procesů?

0/0
2.10.2015 20:19

B57ě33l40a 67H43o22r98á89k28o94v35á 1378942249850

Při jízdě z kopce vzniká nejvíc škodlivin na km? Tak prostě zakázat zpomalovat a jet stále pod plynem! Nebo je to měření tak odtržené od praxe, že jde pouze vytřískání financí ber kde ber.

0/0
1.10.2015 19:51

Z69d70e62n29ě30k 78D32u48b65e36c42k25ý 3797754820628

Ne. Z kopce vyřadit kvalt. A tůrovat a tůrovat ??

0/0
3.10.2015 20:17
Foto

P34a61v91e90l 70S84t68r25a86k89o70š 6797741550805

U jednoho toho "moderního přímovstřikového motoru" jsme při výměně lambdy inspekční kamerou zjistili, že povrch výfuku je uvnitř v mnohem lepším stavu než zvenku - o sazích ani řeč. Ale v tv říkali něco jinýho tak to musí být pravda :)

0/0
1.10.2015 18:08

P46e89t54r 98G60a66l59l17a73n90d 9961975511635

Dokud budou u moci diktátoři z Bruselu, tak líp v evropě nebude.

+4/0
1.10.2015 18:06

Z45d26e36n92ě43k 43H45a34n38z27l 1531826712584

A příští rok do Chorvatska jen vlakem,auta povinně nechat doma

+1/0
1.10.2015 16:16

M50i13l75o66š 29K45o86l26m28a19n 6326553607692

Zatím je obviněný VW a náznaky jsou o BMW. Kdo jsou ti ostatní ? Už to vidím, že to budou auta z USA  ;-D. U motocyklů to taky moc nechápu, proč Japonské motocykly mají pro USA čtyři rychlosti a pro Evropu pět a je to u starších modelů, které jsou bez katalyzátoru, s klasickým karburátorem.

0/0
1.10.2015 16:14

A93d92a28m 31K32ř97i60v96s37k45ý 1383314510283

Evropani rádi řadí :-)

0/0
1.10.2015 17:00

J45i70ř36í 12E25r55b40e16n 1703604206347

Jestli to není tím, že Evropa má v průměru a v přepočtu na plochu poněkud členitější terén v obydlených oblastech...

+1/0
1.10.2015 20:46

Z44d36e92n79ě41k 72H48a52n15z17l 1931556322734

Už stim běžte do háje

+2/0
1.10.2015 16:14

F31r14a74n54t24i10š98e26k 89H25o92r75á25k 2542979436824

"Studií, které ovšem poukazují na škodlivost (nejen) dieselových motorů, je podstatně více".

Myslet si, že z výfuků automobilů vycházejí pouze neškodné emise, může jen velmi naivní (vhodnější je použití jiného synonyma) člověk.

A není pro to (že se jedná o škodlivé emise) zapotřebí ani žádných studií....

0/0
1.10.2015 16:06

M92a85r95e14k 79H65r63u96b85y 6257442341898

Organizaci pro premalovavani skutecnosti na ruzovo (=EU) se hrouti jedna Potemkinova vesnicka, predpokladam, ze za to budou potrestani ti, kteri se tvarili, ze ruzovemu snu veri :-P

Eurourednici si najdou nejaky dalsi odbor, ktery budou premalovavat - ted je v mode snaha o zakryvani skutecneho poctu migrantu ;-)

+3/0
1.10.2015 15:56

D61a80n21i80e85l 90K70o61ř93í44n29e42k 6270640864731

tak to tedy nechápu, Rapid 1,2 tsi 81 kW, Praha - průměr 6,8 dle ukazatele, když jsem ho honil tak 7,3

0/0
1.10.2015 15:55

D15a69n22i30e96l 50K51o18ř66í17n88e39k 6790750184761

to patřilo jinam

0/0
1.10.2015 15:56

Z37d43e81n94ě38k 62D37u80b88e57c66k62ý 3867244770888

Jooo o honění se píše na jiných fórech :-)

0/0
3.10.2015 20:21

P91e26t13r 23V36l49k 7951526248

Nebylo by rychlejší zrušit ty nesmyslné euronormy potrestat ta co je zavádějí a s pomocí skutečných odborníků stanovit co je dneska vlastně reálně dosažitelné a tím se řídit ?

+4/−2
1.10.2015 15:51

A13n91d56r21e93j 53O26l17e84k60s31a 3355341457331

Nebylo by lepší, kdyby jistá velkoautomobilka prostě přestala podvádět, když jiné ty normy ctí a splňují?

0/−9
1.10.2015 15:53

M79a63r63e44k 62H37r39u77b25y 6717352651488

Splnuji nesmyslne normy na vcelku neskodny plyn, a pritom vyrabeji plyny prudce jedovate - to mi cestne nepripada... :-P

+5/0
1.10.2015 15:58

P68a79v83e29l 77R12e81z50n43i37c71e50k 3805114644872

a ne - nejsem fanousek VW koncernu a ani v VW nejezdim, tedy se mym prispevkem neznazim hrat jim do karet a ubirat na vaznosti problemu, jen rikam ze u nich se na to prislo, ale delaji to beztak vsichni

+2/0
1.10.2015 16:01

A53n52d67r45e48j 59O91l85e68k22s46a 3875291307551

Nějak to trvá.... pořád žádná další automobilka není v průšvihu s emisema. No tak budeme čekat...

0/0
1.10.2015 16:58

J55i83ř45í 32N65o82v29á53k 3823129958186

Ale je. Zrovna chytili 1,6DCi od Renaultu. Ten je na tom ještě hůř.

0/0
2.10.2015 14:43

A23n81d42r97e48j 85O34l56e36k86s16a 3555821217701

Renault ale nešvindloval se software, aby udělal homologační testy. Srovnáváte nesrovnávatelné.

+1/0
2.10.2015 20:22

M81i88c82h61a94l 86P52a35v27l25á28t 9453443704509

NOx nejsou rozhodne "prudce jedovate". Ale na rozdil od naprosto neskodneho CO2 maji negativni vliv. Prusvih jsou spise ty saze.

+2/0
1.10.2015 16:16

M70a36r35e76k 58H86r29u36b22y 6407912421488

souhlas, mel jsem napsat spis _zplodiny_. Opravdu maler jsou PMx, i proto je vetsina monitorovacich stanic ve mestech radeji nemeri :-/ Hlavne ze se EK honi za COckem :-/

+1/0
1.10.2015 17:01

A98n11d34r61e82j 92O46l90e87k25s53a 3825941657241

Oxidy dusíku nejsou vcelku neškodné plyny :-P Naopak, jsou vcelku karcinogenní.

0/0
1.10.2015 17:01

M62a14r25t82i85n 98K61a38r96á94s90e43k 9698573898298

Muzete specifikovat ty normy na neskodne plyny? Normy prave na ty skodlive plyne - na CO2 zadna norma neni (nanejvys tak poplatek za vyrobu aut s vyssi spotrebou)

0/0
2.10.2015 10:59

P55a86v50e11l 65R41e34z98n52i81c34e27k 3535394204442

vy si copak myslite ze ostatni to splnuji regulerne? kdepak, jen se na to zatim jeste neprislo. Pokud by totiz Volkswagen byl jediny kdo podvadi, znamenalo by to ze vsichni ostatni jsou technologicky mnohem dale nez oni... a to je celkem mimo realitu

+6/−1
1.10.2015 16:00

A34n25d21r38e54j 92O80l20e12k16s42a 3275221457551

Ne, pokud je Volkswagen jediný, kdo podvádí, tak je to celkem pochopitelné, když jeho TDi nemají (neměly) na trhu konkurenci. Ostatní výrobci prostě splňují normy a proto nejsou technologicky "tak dále";-D

0/0
1.10.2015 17:00

M71a41r37t12i80n 39K34o89v62á60ř 2421580679556

Ostatní výrobci jsou zticha, protože taky mají máslo na hlavě. Pokud by skutečně plnili limity, tak by se tím neopoměli pochlubit.

Stejná situace je u elektrospotřebičů a u nich povinných en. štítků (B, A, A+...). Stejně jako u aut je u nich měření spotřeby prováděno za předem známých podmínek (musí být, aby se mohlo provádět kdekoliv/kýmkoliv a byla zaručena objektivita hodnocení). Výrobcům pak nedělá žádný problém naučit řídicí jednotku reagovat na tento proces nastavením parametrů zajišťujících minimální spotřebu...

0/0
1.10.2015 23:25

M32i27c62h69a75l 32P41a12v96l47á45t 9843443674479

Americka ekofasisticka neziskovka placena Fordem mela za ukol potopit VW. Tak to udelala. Ale vubec to neznamena, ze by (z vetsi casti zcela nesmyslne) normy vyrobky jinych automobilek v praxi skutecne splnovaly. ;o)

0/0
1.10.2015 16:14

A29n87d52r80e50j 96O25l71e10k85s53a 3715631777791

Vy budete mokrý taky, koukněte se na ty mraky!;-)

0/0
1.10.2015 15:47

A85d46o57l92f 49R45o65z93b80o42ř58i33l 5958520677

Už dááááávno měla běhat po světě autíčka na CNG nebo PB, případně na elektriku či hybridy elektro-plyn.  A nebyl by problém, že ;-D?! Jenže to by naftařská loby zdechla hladem, arabáčci by neměli miliardy na podporu IS a zase by žraly z komisňáků, protože dělat, makat prostě ta verbež neumí a ani nechce ;-O!!Tak co, jdeme do toho ?;-)

0/0
1.10.2015 15:39

V23l90a14d11i20m78í91r 61C52i82h32l40a 8181978217533

"...honba za snižováním obsahu CO2 přináší potíže s emisemi ostatních látek, které jsou problematické pro zdraví lidí..."

Děkuji zeleným ekoteroristům a jejich nemyslícím voličům :-/

+3/0
1.10.2015 15:30

M61a26r59e89k 51H45r97u11b53y 6477552921568

Tyhle evropske organy jsou na volicich davno nezavisle.. :-/EURv

+4/0
1.10.2015 15:59

I53v53a 56K58r18i81s52t60o83f85o28v43á 7635353612412

A to si představte. Že na výrobu paliv z řepky se spotřebuje víc fosilních paliv než se vyrobí. A výroba a likvidace solárního panelu je tak energeticky náročná, že ten vyrobí méně elektřiny, než se spotřebuje na jeho výrobu.

+3/−1
1.10.2015 15:28

A47n53d50r29e26j 98O43l53e17k68s21a 3475661547261

Kecy.

+1/−2
1.10.2015 15:48

P32e47t17r 94M34i23c58h64a46l 2370664431812

S tou řepkou je to pravda. Na jeden litr MEŘO padne podle různých odhadů 1 - 1,5 litru nafty.

+1/0
2.10.2015 11:43

R95o63b89e13r60t 57H12o28m38o93l23k98a 4463878470702

A teď si vezměte, že by se ty prachy co se cpou do snižování emisí nacpaly do vývoje akumulátoru. Kdyby e-vůz udělal 1000 km, tak jak většina fosilních, tak není problém.

+3/0
1.10.2015 15:26

P25e96t43r 61M47i20c47h39a22l 2130754101262

Problém ani není ten dojezd, jako cena baterií a hlavně to, že časem ztrácí kapacitu.

+1/0
2.10.2015 11:44

R82a84d43e13k 79D63o13l18e63ž44a47l 2269323180470

Sranda je, že auta kdysi taky měla nízkou spotřebu, jenže potom nakázala EU bezpečnost a tak nám auta nakynula na hmotnosti a do šířky a je z nich výhled jak z tanku (to poslední mě štve na nových autech nejvíc). Tím se začala zvyšovat spotřeba, takže pro změnu EU nakázala emisní limity. A hele, tady je to už strop..

+6/0
1.10.2015 15:26

A70n17d85r52e43j 66O12l74e29k32s44a 3665501867371

Tak stačí opustit módu SUV. Uspoří se třetina až polovina materiálů, paliv a energie vůbec.

+1/0
1.10.2015 15:50

R59a40d29i42m 94P90o43l45á42š79e83k 9356763809219

Škodovka stovka měla nějak 800 - 900 kilo hmotnosti.  Dnešní auto podobné třídy je pomalu dvakrát těžší.

0/0
1.10.2015 16:03

J52i10ř49í 39E52r69b68e18n 1963514636627

Nesmysl.

Stovka měla pohotovostní hmotnost 820 kg, o hodně modernější a bezpečnější stodvacítka 855 až 875 kg podle typu a výbavy, favorit měl 840 kg, felicie od 940 kg výš, fabie od 1060 kg výš.

Se stovkou je rozměrově srovnatelný nový rapid, který má pohotovostní hmotnost v nejnižším stupni výbavy 1070 kg. Mnohem větší trojková octavie váží něco přes 1300 kg a k tomu dvojnásobku hmotnosti Š100 se blíží jen Superb III se svými cca 1630 kg. Ale jestli považujete Superba za auto podobné třídy jako Š 100... :-P

0/0
1.10.2015 21:18

M97a45r38t76i75n 57K32a24r14á30s41e74k 9128383378128

No tak superb v top vybave bude +- cenovy ekvuvalent skody 100 ve sve dobe, takze kdyby chtel byt clovek hodne kreativni tak by to asi nejak tvrdit dalo :-D

+1/0
2.10.2015 11:02

J26i65ř85í 90E31r28b82e14n 1233804276287

Ale opravdu hodně kreativní ;-D

Dnešnímu Superbu odpovídá tehdejší Tatra 613. Akorát ten zvuk motoru je u tatry mnohem příjemnější.

0/0
3.10.2015 22:45

M62i87c65h79a95l 54J14a68r66o32š 7604200722595

Sice jezdím podle tachometru s odpovídající spotřebou, jen mi ten tachometr ukazuje najetí o 10% víc než GPS...

0/0
1.10.2015 15:21







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.