- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Mate jezdit na benzín a nebudete muset brečet nad tím že nemůžete někde parkovat. A pokud na to nemáte tak nechoďte pěšky. Vraky na LPG nikomu chybět nebudou.
proč dotovat stát na spotřebních daních, když to jde i jinak? Proč nejezdit za polovinu, když je to tak lehce možné? Vaše úvaha je poněkud lichá.
V obchoďácích to ale nikdo neřeší. Závora se zvedne a auto zaparkuju zadkem ke zdi a hotovo. A na příští auto si nechám plnící otvor určitě skrýt, zdůvodu blbosti okolí. Pravděpodobnost požáru je velmi malá.
To neni jen v CR! Eurotunelem se do GB take s LPG nedostanete! http://www.eurotunnel.com/uk/mobile/site-information/lpg/
Konečně to někdo napsal. Zakazovat vjezd LPG je dnes už nesmysl a hasiči opět jen zdůrazňují svou důležitost.
Víte, jak poznáte hasiče v prchajícím davu? Jde opačným směrem.
Ale přitom hasič je taky jen člověk a je nerad překvapen tím, když při likvidaci požáru objeví nečekané, nehlášené nebo zakázané plynové nádrže. Von totiž plyn je pěkná sfiňa už jenom tím, když je natlakovaný. A divil byste se, jakou paseku dokáže udělat obyčejná desetikilovka propanbutanu.
Tak zrovna tohle omezení mi u LPG vůbec nevadí a raději parkuji nahoře, než dýchat v podzemce zplodiny z výfuků v ČR tolik oblíbených dieselů.
Jak tady někdo psal, že si sloupne nálepku a nikdo nic nepozná, to je pravda za předpokladu, že plnící otvor pro LPG je pod víčkem na benzín, což mají většinou origoš nástavby) a ne někde zboku v blatníku nebo nárazníku, takže to vidí hned každý
P.Janecko, doporucuji Vam precist si clanek o emisich dieslovych a benzinovych motoru. Hlavne konstatovani, kde vyrobci pisi o vysoke pravdepodobnosti, ze filtry pevnych castic bude nutne montovat i do aut s benzinovym motorem. Ta povera o tom, ze naftaky jsou spinavejsi nez benziny, pomalu konci.
"Na zkapalněný ropný plyn LPG jich podle odhadů jezdí 200 až 300 tisíc."
Naivně bych předpokládal, že když je to evidované a digitalizované, že nebude problém toto číslo zjistit zcela přesně.
Jelikož se tento údaj musí zapsat do TP, tak to musejí vědět "na kus" přesně. Samozřejmě pokud nepočítám, že x těch vozidel je v registru, ale už nejezdí.
Plyn jako plyn, to je jedno. A není. LPG je těžší než vzduch a tím pádem se drží dole. Zatímco CNG (metan) je lehčí než vzduch a v případě úniku stoupá nahoru. Takže opatření nutná pro LPG jsou u CNG naprosto k ničmu. Pro CNG stačí, když bude mít parkovací dům průvan. Na to, aby to bouchlo by bylo potřeba trochu víc než jen zapálit auto. Kolikrát se stalo, že auto zhořelo, ale tlakový nádrž zůstala nepoškozená.
Ještě jedna věc v rozdílech LPG a CNG . Plná lahev CNG má tlak 250 bar , tudíž riziko obrovské tlakové vlny , LPG s tlakem 15 barr přetlak stačí odvětrat , nevybouchne .
Jinde ve světě je naprosto běžné, že s LPG můžete prakticky všude. Jen u nás musíme neustálou represí otrávit a zbuzerovat pokud možno maximální množství slušných občanů.
To jsem si myslel taky, ale v dubnu 2013 jsem byl v Holandsku a Belgii a byl jsem velmi nemile překvapen, že do podzemních garáží se s LPG/CNG nesmělo nikde. Nikde, myslím tam, kde jsem zrovna potřeboval zaparkovat. Ať mě někdo nechytá za slovíčko.
A z úniku většího množství benzínu (benzínových par) strach nemají? Ty se odvětrávat nemusí?
A proto zásadně nemám na autě nálepku LPG...