Diskuze

Test brzdění motorových vozidel. Motorka je horší než auto s karavanem

Zatímco většina motoristů sází při výběru svého vozidla na výkon, z hlediska bezpečnosti je daleko důležitější údaj o celkové brzdné dráze. Její délka přitom může zachránit peněženku i lidský život. ÚAMK otestoval několik váhových kategorií vozidel a výsledky asi nejvíc překvapí motorkáře.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
AB

A94l63e47š 13B93e84n23e64š

13. 11. 2015 22:54

Srovnání motorky je v tomto testu dost neobjektivní. To by to museli srovnávat s podobným autem - něco vyššího do terénu na hrubších gumách. Jo a ty gumy u motorky při čekání na začátek srovnávacího testu byly tutově studený. Taková běžná motopneu potřebuje ke správnýmu fungování několik km jízdy, aby se ohřála na správnou pracovní teplotu. Taky kdyby do testu vzali nějakou šestistovkovýho supersporta např Yamahu R6, tak by byl výsledek značně jinej - stačí se podívat na testy brzd u takovejch motorek.

0 0
možnosti
JS

nehledej v tom boj o mistra světa,, je to jakési orientační srovnání ve smyslu: ....měřením rozpadu radioaktivního uhlíku v organické nečistotě na podrážkách Cimrmanových bot. Touto komplikovanou a velice nákladnou metodou zjistil, že – pokud Cimrman vůbec v těchto botách do Liptákova přišel – se tak stalo na podzim roku 1906 plus minus 200 let. ;-)

0 0
možnosti
TZ

T36o70m23á33š 41Z28e61m28a72n

12. 11. 2015 20:17

To "celková hmotnost" je "nejvyšší přípustná hmotnost" v techničáku?

0 0
možnosti
JS

v podstatě ano, vozidla v testu měla být vytížena nákladem do maxima nosnosti.

0 0
možnosti
JF

Ten DAF docela výkon. Jestli měl naloženo max, nějakejch 20-22 tun nákladu ak zastavit 40 metrech R^

0 0
možnosti
PS

Jeden z důvodů proč nechápu ty kaskadéry co na dálnicích hází myšky před rozjeté kamiony, které si udržují patřičný rozestup...

1 0
možnosti
JP

"Řidiči si neuvědomují, že se zvyšující rychlostí se prodlužuje brzdná dráha"

No tak určitě. Co řidič to deb.l, kterej v podstatě nemyslí vůbec. Ještě že vás máme a testujete pro nás kde co. 

To by člověk nevěřil, co všechno se dá za prachy poplatníků vyvádět.Rv

Co bude testováno příště? Že tříleté dítě řídí hůř než učitel autoškoly?

3 1
možnosti
JS

no tak když vidim jak se třeba na dálnici v levým pruhu "rychlíci" ve 130 lepí jeden na druhýho jak "teplí bratři" tak má pravdu předsedo.....neuvědomují....

3 0
možnosti
JK

Proč motorka brzdí hůř? Má vysoko těžiště*. Tím pádem vzniká klopný moment na přední kolo. A má kratší rozvor, což klopný moment zvyšuje. Setrvačná síla totiž nepůsobí na vozovce ale v těžišti.

Proč auto brzdí líp? Aerodynamický přítlak, který zvyšuje svislé zatížení pneumatiky, aniž by zvyšoval hmotnost a tím kinetickou energii vozidla. A brzdná síla závisí na síle kolmé k povrchu a součiniteli tření**. Zbytek jen a pouze o vyvážení kompent vozidla (jaké pneu atd.) Styčná plocha pak znamená jen možnosti využití maxima v případě nestejného povrchu po délce brzdné dráhy. Štěrčíček a podobné "radosti". A kvalitní brzdy pak znamenají že dokáží absorbovat kinetickou energii vozidla aniž by se vyhřály. (Škoda 120 toto nesplňuje pro dlouhé prudké kopce)

*) U kamionu to platí taky. Záleží, jak je ložený, jestli plechy na dvou metrech polysterenu nebo ten polystyren naložil na plechy.

**) Do žigula se dával pytel cementu do kurfu ne proto, že těžší auto líp drží, ale aby se zplešil poměr hmotnosti nesené hnanou nápravou vůči hmotnosti nesené nehnanou nápravou.

4 0
možnosti
JK

J95a55n 11K57o79h19o88u41t

12. 11. 2015 22:07

My vozili v žigulu kolečko cihel, vyskládný pěkně na rovno na dno a na nich litinový plát, aby to bylo hezky rovný. Přesto se muselo na sněhu hodně opatrně.

0 0
možnosti
MJ

Ono ta brzdná dráha nebude ani tak o vozidle jako takovém, ale o kvalitním pneu a schopnostech řidiče v případě nutnosti umět pořádně dupnout na brzdový pedál. Asistenti vozidla jsou již podružné záležitosti.

0 0
možnosti
MJ

Samozřejmě mám na mysli osobní vozidla, ne motorky.

0 0
možnosti
PM

Tak mne napadá, je dobře, že do testu nedali třeba Jawu 350/634-638 s přední bubnovou brzdou. Z testu by pak vzešlo, že motorka nebrzdí! Ten dvouklíč je skutečně radost používat. Sice ho lze naladit tak, že se dá zastavit na předním kole, ale je pak třeba brzdu každou chvilku rozebrat, vyčistit a znovu seřídit. Jinak je to jako u Velorexu - nebrzdí - jen zpomaluje... :-)

1 0
možnosti
TM

Ne, motorka není statisticky významně horší než auto s karavanem. Minimálně to, že řidiči obou vozidel nebrzdili ve stejném místě vozovky, se promítá do spousty faktorů ovlivňujících brzdnou dráhu. Rozdíl 10 cm (+/- až 10 cm zaokrouhlovací chyba od obou vozidel) v brzdné dráze neznamená, že můžu napsat "Motorka je horší než auto s karavanem."

Ale ona ta novinařina jde pak líp, když se dělají bulvární nadpisy. Rv

Upozorňuju, že nejsem motorkář a k motorkám mám spíš averzi.

1 0
možnosti
VS

samozřejmě je to orientační, ono také každé auto brzdí jinak

0 0
možnosti
KH

K53a72r78e50l 78H66o82r26á91k

12. 11. 2015 11:09

Zase propagandastický článek plný účelelově překroucených polopravd. U menších vozidel je rozdíl v brzdné dráze v toleranci chyby měření, u kamionu vstupuje do hry technický stav brzd, je otázkou jestli mu všechna kola brzdí na maximum, z praxe víme, že to tak nebývá. Také druh pneumatik má vliv. Je velmi náročné udělat objektivní test brzdných drah. 

Můj názor je, že vůbec nezáleží na délce brzdné dtáhy (pokud se vejde do normou stanovených mezí), ale na tom, kdy řidič začne brzdit. A vo vo vo tom to je.

0 0
možnosti