Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Téměř každé auto pozná test emisí, říká odborník

Nezávislé testy ukazují, že ostatní značky emisní limity neplní úplně stejně jako Volkswagen. Jak se vypořádávají s přísnými předpisy, popisuje pro iDNES.cz odborník na měření emisí Libor Fleischhans.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J51a24r57o55s98l31a44v 20D16r90o79b86n45ý 6246408727377

a mě je úplně jedno co moje auto vypouští do okolí. mám diesel vyrobený letos za pár měsíců půjde zpět leasingovce

0/0
17.10.2015 18:01

V16l43a71d26i80s94l34a66v 23B12u28r25y55š27e94k 1899482727424

to je právě ono, většina lidí mylně předpokládá, že vypouštěné emise vadí řidiči nebo majiteli auta, tak to ale jistě neni, jednou jsem byl svědkem toho, že se majitel nového dieslu dožadoval vymontování filtru pevných částic, když jsem se ho ptal, jesli by mu nevadilo, že někdo kvůli tomu bude mít rakovinu, tak řekl, že to stejně všichni vymontovávají  a jemu to prej zvyšuje spotřebu, tak ven s tím

0/0
18.10.2015 8:52

R69o29b32e87r85t 29T26o93m59e73c83z96e96k 8511964372355

Když podvádí všichni, je to vůbec podvod?

0/0
12.10.2015 20:50


V31l64a17d64i51s71l79a37v 87B21u13r18y85š89e60k 1239932897104

otázka je, jestli všichni podvádí, je zjevné, že někteří odborníci by to tak rádi viděli a tím podvod VW bagatelizovali, to se časem asi uvidí, dnes dělat předčasné závěry je jako věštit z křišťálové koule, existují tu různá tvrzení proti tvrzení, mě třeba záhy po vypuknutí aféry, navzdory tvrzení, že atomobilky mlčí, přišel dopis od výrobce mého auta, podepsaný ředitelem, že můj motor žádný podvodný program manipulující výsledky testů emisí nemá a že i v normálním provozu splňuje emisní normy, dále si všiměte, že odborník je velmi opatrný, v každě větě je téměř, nic určitého, spíš mlžení

0/0
13.10.2015 12:14

P76e37t48r 84Č24e22r62m73á32k 9688415959980

Podvádí se u cca 90% modelů. To jsou věci známé roky všude, nikoliv názor jednoho odborníka z čech. A zatím se to potvzuje každým dalším dnem. Dopis od jakože ředitele je kouzelný, tím že říká že vaše auto nemá manipulující software zároveň říká že to udělali nějak jinak ( výpis těch nejčastějšich metod máte níže). Takže to chce klid a nohy do tepla, a přemýšlet o skutečném zájmu celé této pseudoaféry.

0/0
13.10.2015 19:45

V67l55a24d14i29s14l83a59v 49B92u57r87y35š94e33k 1829152177214

tak jsem dal na radu přemýšlet o celé kauze a přišel jsem na to, že se týká zájmu o naše zdraví, abychom nemuseli tolik dýchat otrávený vzduch, kdybyste si dobře přečetl, co jsem napsal, tak jakože ředitel píše, že normy moje auto splňuje i v běžném provozu a ne jen při homologaci za použití jiných metod, jak to dělá VW

0/0
18.10.2015 8:57

F24r91a72n67t85i15š84e46k 98N54o27v62á72k 6401865936591

Tak mi to připomíná, že jsem zhruba to samé řekl před týdnem. Že podvádí všichni, jen každý jinak. A byl jsem hromadně označen za lháře a blbečka. Tak nějak nečekám omluvu, ale bylo by to slušné.

+2/0
12.10.2015 19:59

V39l69a44d14i73s42l31a64v 95B98u31r73y89š70e82k 1329122477884

nic takového se neprokázalo, že podvádí všichni, spíše to zatím vypadá že je to jen zbožné přání VW, moje auto podle vyjádření ředitele automobilky nic takovýho nemá, dělat závěry z jednoho odborníka, který mlží je nesmysl, přečtěte si nadpis a řekněte nám, co je to téměř každé

0/0
13.10.2015 12:18

P96e72t34r 91Č23e76r18m60á16k 9968475799410

Chtělo by to s lepší informovaností začít u sebe, VW to je už právě jedno, nijak to jeho renome už nezlepší. Naopak to že si nějakým způsobem pomáhajil všichni je věc jistá, že to třeba není softwarem ale jinejma pneu, specielní geometrií, menší nádrží, odpojenýma agregátama atd., to je prostě realita. To ví každý kdo se v tom oboru pohybuje.

0/0
13.10.2015 19:42
Foto

J33a47n 25N57o27v68á66k 4538719934985

No ... pokud se zjistí a ono se to zjistí, stačí namátkou (jako když v praze hledáte blbce) vybrat libovolné auto od jednoho každého modelu všech výrobců prodávajících v Evropě a zkusit, jestli jsou parametry stejné při odpovídajících podmínkách při běžném provozu. Násobek v jednotkách značí, že tam software není, násobek v desítkách značí, že máte nejspíše některý a cinknutých aut koncernu VW.

0/−1
12.10.2015 19:23

P87e22t12r 25Č69e82r47m46á85k 9638255879150

Ono právě ten zásadní fór že podmínky odpovídající homologační zkoušce v reálném prostředí neexistují ;-) Úprava je u 90% aut, nikdo z výrobců nemá tak zásadně odlišnou technologii aby to dokázal plnit čistě. 

P.S. Máte pravdu, dneska je to v Praze samá náplava EU

0/0
12.10.2015 22:26

M76a31r37e65k 80K25o67s58t28e89l50e52c55k35ý 6153436808

Je to všechno postavené na hlavu!

Za vynaložení obrovských prostředků se snažíme splnit nesmyslné normy. Zvyšujeme výkon motoru, abychom mohli ucpat výfuk (filtrem) a přilívat chcanky, abychom pak to svinstvo za městem stejně vypálili a vypustili do ovzduší!

Ale to, že letadla, rakety, ani lodě nemusí dodržovat žádné ekologické limity, to nám nevadí.

+1/0
12.10.2015 17:37

J44o35s78e34f 14N10o73v91a90k 5338582106938

Copak o to, motory čistší vyrábět lze. Jen je to stále složitější a složitější a náročnější na údržbu a výrobu. Nestane se brzy auto luxusním zbožím?

Stejně mi přijde, že třeba v Praze nejvíc smrdí autobusy MHD....

0/0
12.10.2015 14:09

F77r18a59n19t79i94š41e10k 71N56o35v49á68k 6321615726241

Některé ne. Část jezdí na olej z hranolků a je cítit jen jako friťák.

0/0
12.10.2015 20:02

I57v42a13n 14P28l89á18č79e72k 9318624721

Problém u VW je pouze s minulou generací motorů.

A co tak upravit software i u těch starých skandálních motorů. :-)

Současné motory u VW prý už jsou v pořádku.

Nakonec z toho vyleze, že VW u současných motorů naladil software opačně jako má zbytek konkurence.

0/0
12.10.2015 13:25

P89a90v18e58l 34O21b41d91r45ž54á19l12e79k 6726774528842

Ono když do Euro 5 motoru domontujete AdBlue, tak bude mít lepší emise, než současný Euro 6, který má AB už z výroby (a nemá potřebu snižovat emise konstrukčně).

Akorát, kam to fyzicky v autě nacpat a kdo tu rozdělávku zaplatí.

0/0
12.10.2015 13:31

P45e76t22r 28Č76e75r26m96á88k 9588285509380

Zajimavá myšlenka, ale bohužel nereálná. Motory E6 se liší výrazně víc než jen AB, a přidání AB na E5 není jednak tak snadné, a výsledné emise lepší než u E6 rozhodně nejsou. Navíc ta instalace je skutečně nerentabilní...

0/0
12.10.2015 13:54

P17e73t77r 36M81i64c27h90a43l 2200294791772

Proveditelné to je a VW o tom snad i uvažuje jako o možnosti. Pořád je to vyjde levněji než měnit celá auta.

0/0
12.10.2015 14:47

P12e32t11r 34Č55e21r65m94á36k 9538505549230

Neříkám že to není proveditelné, jen není jasné jestli by to stačilo. S tou výmněnou aut už to tak jisté není, vzhledem k nákladům na doinstalaci AB a stáří aut by minimálně v některých případech dávalo větší ekonomický smysl dát nové auto.

0/0
12.10.2015 15:06

P25e90t61r 45M62i23c50h16a47l 2440334521902

Jasně, psal jsem o úvahách a možnostech.

0/0
12.10.2015 16:55

L23u35d93v11í66k 91G48a97j72d92o94š64í12k 2165843434792

Přesně.

Když automobilka nabídne adekvátní fungl nové auto za výrobní cenu protiúčtem, tak jí to nestojí prakticky nic a půjde do toho prakticky každý majitel stašího VW.

0/0
12.10.2015 17:37

L30u37d81v67í48k 35G38a97j57d16o38š70í64k 2875763804642

Daleko levněji než provádět nějaké komplikované úpravy motoru by VW vyšlo, kdyby majtelům aut s problematickými motory nabídli za velmi výhodných podmínek protiúčtem nové auto a to staré dal sešrotovat.

Jediné co tak maximálně udělají bude přehraní softwaru v řídící jednotce. Nic víc se v Evropě nestane. V USA možná dojde na výměny těch aut.

0/0
12.10.2015 17:34

P97e39t10r 35R86y57š15a24v52ý 9963657805590

To se jako všichni zbláznili? To jako doopravdy, že když auto žere víc nafty, tak má nižší emise? TO je asi 9. div světa. Přičemž 8. je pohlcovač pachů, který čím víc toho pohltí tím je menší. Osobně mám za sebou kuchání DPF ucpávky výfuku. Bez DPF mi auto žere o 0,5 l /100 míň a jede líp. A to mi týpci ještě říkali, že když mi motor načipují půjde spotřeba ještě o něco níž. To jsem jim v duchu 8. divu světa nevěřil. Ale informace z poslední doby mě utvrzují v tom, že si auto ještě nechám načipovat.

+1/−2
12.10.2015 12:28

V16á65c71l66a24v 95Z70e32l73i98n64k12a 2182850193372

Klasika. O motorech vím tak nějak kulové, soudě podle těch prvních dvou vět, ale hlavně že si nechám vykuchat filtr z výfuku a čipnout auto, aby mi to hezky lítalo. Tady by asi nebyla od věci už kdysi diskutovaná určitá forma mobilních technických a emisních kontrol, a potom podobné legrácky oceňovat pokutami v řádu desítek tisíc, aby to české machýrky a vyčuránky přešlo.

+9/−1
12.10.2015 12:57

P18e15t27r 82M47i18c54h42a53l 2430784761532

Naprostý souhlas. Sám mám naftu, ale demontáž DPF, čipování nebo odstavení EGR jsem jednoznačně zavrhl.

0/0
12.10.2015 14:14

P95e38t72r 27Č96e98r72m97á96k 9728805209420

Tak ono to není černobílé, čipování je bežná věc i na západě, paradoxně to tam je daleko běžnější nabídkou samotných dealerů než u nás. A kuchat DPF samozřejmě prasárna je, ale reálně to zas tak důležité není, jak se ukazuje nyní tak reálné emise jsou stejně jiné než ty měřené při homologaci, a pak DPF neni samospásné a produkuje pro organisumus daleko nebezpečnejší menší částice, takže... Ale jako osobně taky nejsem příznivcem hulících čipovanejch octávek.

+1/0
12.10.2015 15:15

P33e40t45r 32Č77e71r95m86á43k 9908485969220

To je zvláštní div světa když ho sám o pár řádků níže potvrzujete ;-)

0/0
12.10.2015 14:08

L96a20d39i22s80l27a93v 77H77a69š91k84a 4203856451380

Když zakazeme auta, tak se ekoteroriste zaměří na koňské prdy obsahující metan.

+12/0
12.10.2015 11:11

Z21d41e46n72ě14k 84D24u96f31e64k 2164794668

VW byl první, na kterého to prasklo, takže vždy bude tím prvním obětním beránkem, na kterého se teď všichni nenažraní supi slétávají. Konkurence fancouzká, japonská, korejská atd. bude vždy ta druhá. A jak v mnoha diskusích zaznělo, dnešní motory zřejmě jsou na hranici fyzikálních zákonů a doopravdy už nedokáží vypouštět čistší vzduch než, který do spalovacího procesu při spalování fosilních paliv nasávají. A určitě je potřeba udělat takové normy s rozumem, které se budou blížit reálu a ne laboratoři. Pánové rozum do hrsti, auta jezdí po silnici a ne proboha v nějaké laboratoři.

+2/0
12.10.2015 10:51

V61l46a34d30i84s11l62a68v 83B91u63r26y64š55e69k 1539472677844

no, je tam je v tom článku trochu něco jinýho, a že VW podváděl na rozdíl od těch druhých tak hloupě, že se při tom nechal chytit, zatímco druzí, a to je zatím jen zbožné přání a bude to předmětem šetření, pokud testy manipulovali, tak se to nedá prokázat, no a co se týká testování vozů v normálním provozu testovacími řidiči, no nevím, ten tlak na snížení emisí by se zřejmě přenesl na ty řidiče, dovedu si představit, že by vypouštěli tolik emisí, kolik by si automobilka zaplatila, něco jako naše STK, zaplatíš, projdeš, nezaplatíš, máš smůlu

0/0
12.10.2015 11:46

P60a57v32e58l 11O33d18r22a94z41i90l 6254209237200

Nedokáží? ;-) https://www.youtube.com/watch?v=j_orlG_W3Us

0/0
12.10.2015 11:55
Foto

J25a33r66o63m35í84r 81H68l36u49b81e56k 2496390534521

Trošku jsem pročetl diskusi a utvrdil jsem se v přesvědčení, že tam kde je regulace nebo dotace, jde ruku v ruce korupce, jelikož ty regulace a dotace nelze zasadit, tentokrát do technického, rámce. Buď budeme mít auta absolutní lemry nebo budou splňovat vysněné normy.

0/−1
12.10.2015 10:13

M83i96c30h29a18l 39R86e32j96z76e88k 5666367915761

Lemry budou prave, kdyz budou splnovat ty normy.

+5/0
12.10.2015 10:17
Foto

J52a12r53o40m46í85r 82H41l10u77b87e94k 2196280754671

Přečtěte si to ještě jednou.

0/0
12.10.2015 10:30

P82e51t87r 17M28i89c93h11a85l 2450444661572

No, já jsem to četl schválně třikrát a Michal Rejzek má pravdu.

+3/0
12.10.2015 11:20

J94i24ř41í 43H72l39i54s94n97i17k66o10v64s29k51ý 9303431772131

Problém stojí jinak - buď budeme mít ovzduší plné jedů nebo se budeme snažit o vzduch, který nebude dětem a starým lidem způsobovat astma a plno jiných nemocí.

+2/−1
12.10.2015 10:17

N30i18k16o25l48a84j 57M62a18l51í53k 5104513250831

Problém stojí ještě jinak - opravdu jsou auta ten nejvetsi problem v ovzdusi? ...

+7/0
12.10.2015 10:19

A15n62d56r60e46j 88O31l72e83k43s31a 3165631697521

Jsou.

+2/−3
12.10.2015 10:26

V80l51a67d40i46m49í88r 98Z92a58u24š76k45a 5531532167243

Ve městském smogu ano. Vemte si, že Praha má minimum znečisťujícího průmyslu, ale ovzduší téměř stejně znečištěné jako Ostrava s těžným a hutným průmyslem v okolí. V CO2 je větším zdrojem energetika.

+2/0
12.10.2015 10:38

P84ř80e24m87y73s81l 40M24o97r45a31v81a 4263783931923

A je to tím, že auta jezdí nebo že stojí v kolonách?

+6/0
12.10.2015 10:42

L65u69d12v42í20k 77G44a25j63d62o12š32í22k 2855283394362

Je to tím že jsou v provozu.

+2/0
12.10.2015 13:35

M17a30r82c54e63l 17P69a36v26l48í13k 7661264768799

"v provozu" je každé auto, ktoré má "papiere" (teda aj stojace na špalkoch v stodole).

problém je u politikov - najmä miestnych - autá stojace na mieste, prípadne idúce nízkou rýchlosťou nielen spotrebujú viac paliva, ale aj splodiny ostávajú na mieste, nerozvíria sa .

0/0
12.10.2015 17:43
Foto

J29a82r79o82m51í73r 14H17l45u97b34e20k 2796180114221

Problém je ještě někde jinde, buď budeme žít v souladu s přírodou, což nám dává dvě možnosti, návrat k předtechnické civilizaci nebo brutální technický pokrok, například přenesení veškerých průmyslových aktivit do vesmíru, takže by se tam musily vyrábět i hračky pro děti, elektřina pro lidskou spotřebu taky, ale to neznamená, že by nedošlo k oteplování, platí totiž zákon o zachování energie, takže když ji přivedete na Zemi víc, musí se jí víc vyzářit jinak to nefunguje. Ten kdo by ve výsledku prohrál by byly, při nedostatku CO2, rostliny a následně i živočichové.

0/0
12.10.2015 10:29

A26n91d54r18e57j 21O47l11e61k42s15a 3925391407581

Jasnačka. Vidím ale ještě jiný problém - neexistenci celosvětové jednotné doktríny, jak se chovat k Zemi. Zatím převládá (asi to nikdy nebude jinak) kořistnický přístup hromadění majetku, bez ohledu na cokoli a kohokoli.

CO2 brání vyzáření tepla, je to skleníkový plyn, jeho nedostatek opravdu nehrozí :-)

+1/−1
12.10.2015 10:33

J46i84ř32í 12H38l15i44s86n62i13k23o46v55s38k96ý 9883281242361

Chtělo by to více vědět o problému, o tom, co dělají NOx lidskému zdraví, jak funguje skleníkový efekt a důsledky pro Zemi.

+2/0
12.10.2015 10:39
Foto

J86a73r71o67m31í18r 45H77l31u19b68e20k 2776150494861

Pokud jste takový expert, rád se nechám poučit. Na iDnes není expertů nikdy dost.

0/0
12.10.2015 10:49

J35i57ř15í 72H16l80i14s91n15i44k74o90v72s64k52ý 9853771122531

Pokud máte přístup na internet, což evidentně máte, máte i přístup k informacím.

0/0
12.10.2015 10:50
Foto

J83a74r27o10m93í92r 37H23l77u93b91e45k 2406160504711

Takže nevíte vůbec nic, jen hrajete chytrého. Já základní informace nečerpám z internetu, jelikož tam si může napsat kdokoliv, cokoliv. Já informace čerpám z vědecké literatury, fyzikálních a biologických zákonů. To neznamená, že vím všechno a vše interpretuji správně.

0/0
12.10.2015 11:00

J41i23ř51í 29H15l69i79s61n86i43k53o15v65s66k81ý 9413741612641

Oteplování není díky uvolňování energie v důsledku lidské činnosti, ale v důsledku hromadění plynů, které jsou pro infračervené záření "méně propustné". Viz klima na Venuši. A k tomu problém s emisemi způsobujícími zdravotní problémy. V kostce.

0/0
12.10.2015 13:42

M22a17r56c21e79l 77P67a36v97l23í97k 7431844318929

a ešte - kde sa ten oxid vzal? nie je to náhodou tými eko motormi? všetky kvázi ekoí(logické) riešenia priniesli iba ďalšie problémy.

a ak ste taký háklivý na svoje pľúca / zdravie - máte odvetrané podlažia (podúrovňové) v dome aby ste nedýchal radón? ten je škodlivejší viac ako si ľahnúť k výfuku trabiho!

0/0
12.10.2015 17:48





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.