Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Téměř každé auto pozná test emisí, říká odborník

Nezávislé testy ukazují, že ostatní značky emisní limity neplní úplně stejně jako Volkswagen. Jak se vypořádávají s přísnými předpisy, popisuje pro iDNES.cz odborník na měření emisí Libor Fleischhans.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J36a43r24o48s32l70a33v 11D68r25o84b93n66ý 6846238557517

a mě je úplně jedno co moje auto vypouští do okolí. mám diesel vyrobený letos za pár měsíců půjde zpět leasingovce

0/0
17.10.2015 18:01

V36l91a89d50i95s13l67a60v 96B80u62r16y46š45e50k 1619302237724

to je právě ono, většina lidí mylně předpokládá, že vypouštěné emise vadí řidiči nebo majiteli auta, tak to ale jistě neni, jednou jsem byl svědkem toho, že se majitel nového dieslu dožadoval vymontování filtru pevných částic, když jsem se ho ptal, jesli by mu nevadilo, že někdo kvůli tomu bude mít rakovinu, tak řekl, že to stejně všichni vymontovávají  a jemu to prej zvyšuje spotřebu, tak ven s tím

0/0
18.10.2015 8:52

R50o78b58e28r61t 98T51o86m40e65c85z19e25k 8271764962985

Když podvádí všichni, je to vůbec podvod?

0/0
12.10.2015 20:50


V41l39a85d47i21s79l71a72v 51B47u62r77y48š52e15k 1639982827114

otázka je, jestli všichni podvádí, je zjevné, že někteří odborníci by to tak rádi viděli a tím podvod VW bagatelizovali, to se časem asi uvidí, dnes dělat předčasné závěry je jako věštit z křišťálové koule, existují tu různá tvrzení proti tvrzení, mě třeba záhy po vypuknutí aféry, navzdory tvrzení, že atomobilky mlčí, přišel dopis od výrobce mého auta, podepsaný ředitelem, že můj motor žádný podvodný program manipulující výsledky testů emisí nemá a že i v normálním provozu splňuje emisní normy, dále si všiměte, že odborník je velmi opatrný, v každě větě je téměř, nic určitého, spíš mlžení

0/0
13.10.2015 12:14

P57e43t71r 87Č95e61r80m29á40k 9938535909290

Podvádí se u cca 90% modelů. To jsou věci známé roky všude, nikoliv názor jednoho odborníka z čech. A zatím se to potvzuje každým dalším dnem. Dopis od jakože ředitele je kouzelný, tím že říká že vaše auto nemá manipulující software zároveň říká že to udělali nějak jinak ( výpis těch nejčastějšich metod máte níže). Takže to chce klid a nohy do tepla, a přemýšlet o skutečném zájmu celé této pseudoaféry.

0/0
13.10.2015 19:45

V68l53a61d87i83s85l12a67v 77B55u87r57y14š33e62k 1279422137604

tak jsem dal na radu přemýšlet o celé kauze a přišel jsem na to, že se týká zájmu o naše zdraví, abychom nemuseli tolik dýchat otrávený vzduch, kdybyste si dobře přečetl, co jsem napsal, tak jakože ředitel píše, že normy moje auto splňuje i v běžném provozu a ne jen při homologaci za použití jiných metod, jak to dělá VW

0/0
18.10.2015 8:57

F27r92a94n51t97i66š96e51k 58N98o51v42á56k 6931705576781

Tak mi to připomíná, že jsem zhruba to samé řekl před týdnem. Že podvádí všichni, jen každý jinak. A byl jsem hromadně označen za lháře a blbečka. Tak nějak nečekám omluvu, ale bylo by to slušné.

+2/0
12.10.2015 19:59

V98l52a74d25i95s97l88a65v 25B10u48r57y56š66e22k 1619492397114

nic takového se neprokázalo, že podvádí všichni, spíše to zatím vypadá že je to jen zbožné přání VW, moje auto podle vyjádření ředitele automobilky nic takovýho nemá, dělat závěry z jednoho odborníka, který mlží je nesmysl, přečtěte si nadpis a řekněte nám, co je to téměř každé

0/0
13.10.2015 12:18

P75e57t20r 89Č26e88r60m18á77k 9148545109190

Chtělo by to s lepší informovaností začít u sebe, VW to je už právě jedno, nijak to jeho renome už nezlepší. Naopak to že si nějakým způsobem pomáhajil všichni je věc jistá, že to třeba není softwarem ale jinejma pneu, specielní geometrií, menší nádrží, odpojenýma agregátama atd., to je prostě realita. To ví každý kdo se v tom oboru pohybuje.

0/0
13.10.2015 19:42
Foto

J62a14n 48N43o60v85á12k 4968969614415

No ... pokud se zjistí a ono se to zjistí, stačí namátkou (jako když v praze hledáte blbce) vybrat libovolné auto od jednoho každého modelu všech výrobců prodávajících v Evropě a zkusit, jestli jsou parametry stejné při odpovídajících podmínkách při běžném provozu. Násobek v jednotkách značí, že tam software není, násobek v desítkách značí, že máte nejspíše některý a cinknutých aut koncernu VW.

0/−1
12.10.2015 19:23

P51e96t12r 11Č51e84r30m94á53k 9408555139510

Ono právě ten zásadní fór že podmínky odpovídající homologační zkoušce v reálném prostředí neexistují ;-) Úprava je u 90% aut, nikdo z výrobců nemá tak zásadně odlišnou technologii aby to dokázal plnit čistě. 

P.S. Máte pravdu, dneska je to v Praze samá náplava EU

0/0
12.10.2015 22:26

M42a83r97e17k 47K79o86s21t54e47l47e93c61k73ý 6273886538

Je to všechno postavené na hlavu!

Za vynaložení obrovských prostředků se snažíme splnit nesmyslné normy. Zvyšujeme výkon motoru, abychom mohli ucpat výfuk (filtrem) a přilívat chcanky, abychom pak to svinstvo za městem stejně vypálili a vypustili do ovzduší!

Ale to, že letadla, rakety, ani lodě nemusí dodržovat žádné ekologické limity, to nám nevadí.

+1/0
12.10.2015 17:37

J98o77s60e57f 58N74o91v57a16k 5368282346148

Copak o to, motory čistší vyrábět lze. Jen je to stále složitější a složitější a náročnější na údržbu a výrobu. Nestane se brzy auto luxusním zbožím?

Stejně mi přijde, že třeba v Praze nejvíc smrdí autobusy MHD....

0/0
12.10.2015 14:09

F65r31a57n44t91i27š12e13k 89N59o81v53á39k 6511635636561

Některé ne. Část jezdí na olej z hranolků a je cítit jen jako friťák.

0/0
12.10.2015 20:02

I32v55a76n 63P86l56á34č89e83k 9348334241

Problém u VW je pouze s minulou generací motorů.

A co tak upravit software i u těch starých skandálních motorů. :-)

Současné motory u VW prý už jsou v pořádku.

Nakonec z toho vyleze, že VW u současných motorů naladil software opačně jako má zbytek konkurence.

0/0
12.10.2015 13:25

P88a72v60e91l 30O42b80d71r13ž38á35l70e51k 6946874118752

Ono když do Euro 5 motoru domontujete AdBlue, tak bude mít lepší emise, než současný Euro 6, který má AB už z výroby (a nemá potřebu snižovat emise konstrukčně).

Akorát, kam to fyzicky v autě nacpat a kdo tu rozdělávku zaplatí.

0/0
12.10.2015 13:31

P14e44t49r 92Č52e78r94m77á37k 9118445119200

Zajimavá myšlenka, ale bohužel nereálná. Motory E6 se liší výrazně víc než jen AB, a přidání AB na E5 není jednak tak snadné, a výsledné emise lepší než u E6 rozhodně nejsou. Navíc ta instalace je skutečně nerentabilní...

0/0
12.10.2015 13:54

P11e43t76r 79M74i69c18h92a46l 2310314821842

Proveditelné to je a VW o tom snad i uvažuje jako o možnosti. Pořád je to vyjde levněji než měnit celá auta.

0/0
12.10.2015 14:47

P29e27t50r 92Č45e60r45m88á18k 9298885739940

Neříkám že to není proveditelné, jen není jasné jestli by to stačilo. S tou výmněnou aut už to tak jisté není, vzhledem k nákladům na doinstalaci AB a stáří aut by minimálně v některých případech dávalo větší ekonomický smysl dát nové auto.

0/0
12.10.2015 15:06

P30e80t96r 51M15i79c37h11a28l 2340374741252

Jasně, psal jsem o úvahách a možnostech.

0/0
12.10.2015 16:55

L23u40d67v21í96k 28G71a69j93d75o60š85í18k 2985503744212

Přesně.

Když automobilka nabídne adekvátní fungl nové auto za výrobní cenu protiúčtem, tak jí to nestojí prakticky nic a půjde do toho prakticky každý majitel stašího VW.

0/0
12.10.2015 17:37

L35u56d90v10í73k 86G22a49j78d25o12š57í27k 2985253644692

Daleko levněji než provádět nějaké komplikované úpravy motoru by VW vyšlo, kdyby majtelům aut s problematickými motory nabídli za velmi výhodných podmínek protiúčtem nové auto a to staré dal sešrotovat.

Jediné co tak maximálně udělají bude přehraní softwaru v řídící jednotce. Nic víc se v Evropě nestane. V USA možná dojde na výměny těch aut.

0/0
12.10.2015 17:34

P44e31t58r 49R18y90š54a33v60ý 9853307905290

To se jako všichni zbláznili? To jako doopravdy, že když auto žere víc nafty, tak má nižší emise? TO je asi 9. div světa. Přičemž 8. je pohlcovač pachů, který čím víc toho pohltí tím je menší. Osobně mám za sebou kuchání DPF ucpávky výfuku. Bez DPF mi auto žere o 0,5 l /100 míň a jede líp. A to mi týpci ještě říkali, že když mi motor načipují půjde spotřeba ještě o něco níž. To jsem jim v duchu 8. divu světa nevěřil. Ale informace z poslední doby mě utvrzují v tom, že si auto ještě nechám načipovat.

+1/−2
12.10.2015 12:28

V70á37c60l52a23v 12Z27e34l23i66n79k98a 2572490563662

Klasika. O motorech vím tak nějak kulové, soudě podle těch prvních dvou vět, ale hlavně že si nechám vykuchat filtr z výfuku a čipnout auto, aby mi to hezky lítalo. Tady by asi nebyla od věci už kdysi diskutovaná určitá forma mobilních technických a emisních kontrol, a potom podobné legrácky oceňovat pokutami v řádu desítek tisíc, aby to české machýrky a vyčuránky přešlo.

+9/−1
12.10.2015 12:57

P46e58t60r 69M52i38c16h52a61l 2840474981542

Naprostý souhlas. Sám mám naftu, ale demontáž DPF, čipování nebo odstavení EGR jsem jednoznačně zavrhl.

0/0
12.10.2015 14:14

P50e35t35r 28Č86e94r41m29á66k 9558125629520

Tak ono to není černobílé, čipování je bežná věc i na západě, paradoxně to tam je daleko běžnější nabídkou samotných dealerů než u nás. A kuchat DPF samozřejmě prasárna je, ale reálně to zas tak důležité není, jak se ukazuje nyní tak reálné emise jsou stejně jiné než ty měřené při homologaci, a pak DPF neni samospásné a produkuje pro organisumus daleko nebezpečnejší menší částice, takže... Ale jako osobně taky nejsem příznivcem hulících čipovanejch octávek.

+1/0
12.10.2015 15:15

P19e18t91r 68Č18e43r15m75á93k 9498715399590

To je zvláštní div světa když ho sám o pár řádků níže potvrzujete ;-)

0/0
12.10.2015 14:08

L27a98d53i10s60l27a79v 34H67a25š54k73a 4383626601340

Když zakazeme auta, tak se ekoteroriste zaměří na koňské prdy obsahující metan.

+12/0
12.10.2015 11:11

Z26d90e15n67ě89k 85D95u44f69e25k 2394654498

VW byl první, na kterého to prasklo, takže vždy bude tím prvním obětním beránkem, na kterého se teď všichni nenažraní supi slétávají. Konkurence fancouzká, japonská, korejská atd. bude vždy ta druhá. A jak v mnoha diskusích zaznělo, dnešní motory zřejmě jsou na hranici fyzikálních zákonů a doopravdy už nedokáží vypouštět čistší vzduch než, který do spalovacího procesu při spalování fosilních paliv nasávají. A určitě je potřeba udělat takové normy s rozumem, které se budou blížit reálu a ne laboratoři. Pánové rozum do hrsti, auta jezdí po silnici a ne proboha v nějaké laboratoři.

+2/0
12.10.2015 10:51

V73l40a84d55i56s45l23a29v 22B54u50r45y72š84e49k 1759242447144

no, je tam je v tom článku trochu něco jinýho, a že VW podváděl na rozdíl od těch druhých tak hloupě, že se při tom nechal chytit, zatímco druzí, a to je zatím jen zbožné přání a bude to předmětem šetření, pokud testy manipulovali, tak se to nedá prokázat, no a co se týká testování vozů v normálním provozu testovacími řidiči, no nevím, ten tlak na snížení emisí by se zřejmě přenesl na ty řidiče, dovedu si představit, že by vypouštěli tolik emisí, kolik by si automobilka zaplatila, něco jako naše STK, zaplatíš, projdeš, nezaplatíš, máš smůlu

0/0
12.10.2015 11:46

P51a25v69e32l 80O34d90r37a23z57i65l 6894119497680

Nedokáží? ;-) https://www.youtube.com/watch?v=j_orlG_W3Us

0/0
12.10.2015 11:55
Foto

J28a51r23o87m81í15r 24H21l95u77b59e26k 2536230214941

Trošku jsem pročetl diskusi a utvrdil jsem se v přesvědčení, že tam kde je regulace nebo dotace, jde ruku v ruce korupce, jelikož ty regulace a dotace nelze zasadit, tentokrát do technického, rámce. Buď budeme mít auta absolutní lemry nebo budou splňovat vysněné normy.

0/−1
12.10.2015 10:13

M93i10c93h61a96l 57R70e61j74z32e53k 5856167645881

Lemry budou prave, kdyz budou splnovat ty normy.

+5/0
12.10.2015 10:17
Foto

J59a43r32o26m30í34r 11H55l32u45b10e57k 2356120734741

Přečtěte si to ještě jednou.

0/0
12.10.2015 10:30

P82e10t46r 70M95i10c55h16a30l 2920514361162

No, já jsem to četl schválně třikrát a Michal Rejzek má pravdu.

+3/0
12.10.2015 11:20

J82i69ř35í 89H23l70i65s20n90i94k73o69v98s47k38ý 9613561232351

Problém stojí jinak - buď budeme mít ovzduší plné jedů nebo se budeme snažit o vzduch, který nebude dětem a starým lidem způsobovat astma a plno jiných nemocí.

+2/−1
12.10.2015 10:17

N72i57k78o12l16a28j 28M63a42l75í19k 5104403580291

Problém stojí ještě jinak - opravdu jsou auta ten nejvetsi problem v ovzdusi? ...

+7/0
12.10.2015 10:19

A25n61d40r32e45j 87O13l19e72k19s50a 3955361117171

Jsou.

+2/−3
12.10.2015 10:26

V77l68a45d38i10m43í35r 90Z32a83u94š51k12a 5761242857723

Ve městském smogu ano. Vemte si, že Praha má minimum znečisťujícího průmyslu, ale ovzduší téměř stejně znečištěné jako Ostrava s těžným a hutným průmyslem v okolí. V CO2 je větším zdrojem energetika.

+2/0
12.10.2015 10:38

P38ř50e28m23y98s26l 89M88o83r54a69v38a 4963763311373

A je to tím, že auta jezdí nebo že stojí v kolonách?

+6/0
12.10.2015 10:42

L41u67d40v41í93k 30G28a81j36d48o10š61í92k 2605173944932

Je to tím že jsou v provozu.

+2/0
12.10.2015 13:35

M64a33r96c60e88l 63P68a28v48l20í58k 7801314928859

"v provozu" je každé auto, ktoré má "papiere" (teda aj stojace na špalkoch v stodole).

problém je u politikov - najmä miestnych - autá stojace na mieste, prípadne idúce nízkou rýchlosťou nielen spotrebujú viac paliva, ale aj splodiny ostávajú na mieste, nerozvíria sa .

0/0
12.10.2015 17:43
Foto

J27a30r73o45m55í54r 41H44l30u98b41e72k 2776890374891

Problém je ještě někde jinde, buď budeme žít v souladu s přírodou, což nám dává dvě možnosti, návrat k předtechnické civilizaci nebo brutální technický pokrok, například přenesení veškerých průmyslových aktivit do vesmíru, takže by se tam musily vyrábět i hračky pro děti, elektřina pro lidskou spotřebu taky, ale to neznamená, že by nedošlo k oteplování, platí totiž zákon o zachování energie, takže když ji přivedete na Zemi víc, musí se jí víc vyzářit jinak to nefunguje. Ten kdo by ve výsledku prohrál by byly, při nedostatku CO2, rostliny a následně i živočichové.

0/0
12.10.2015 10:29

A92n61d43r12e22j 97O40l80e78k76s71a 3755801177321

Jasnačka. Vidím ale ještě jiný problém - neexistenci celosvětové jednotné doktríny, jak se chovat k Zemi. Zatím převládá (asi to nikdy nebude jinak) kořistnický přístup hromadění majetku, bez ohledu na cokoli a kohokoli.

CO2 brání vyzáření tepla, je to skleníkový plyn, jeho nedostatek opravdu nehrozí :-)

+1/−1
12.10.2015 10:33

J55i26ř16í 74H75l40i42s59n47i20k90o62v39s88k31ý 9953501582821

Chtělo by to více vědět o problému, o tom, co dělají NOx lidskému zdraví, jak funguje skleníkový efekt a důsledky pro Zemi.

+2/0
12.10.2015 10:39
Foto

J67a86r68o59m82í15r 31H43l63u76b76e68k 2686480914191

Pokud jste takový expert, rád se nechám poučit. Na iDnes není expertů nikdy dost.

0/0
12.10.2015 10:49

J27i60ř82í 61H24l61i29s82n64i12k16o77v50s88k54ý 9753351322341

Pokud máte přístup na internet, což evidentně máte, máte i přístup k informacím.

0/0
12.10.2015 10:50
Foto

J63a67r57o56m91í69r 19H97l94u69b42e32k 2926900964221

Takže nevíte vůbec nic, jen hrajete chytrého. Já základní informace nečerpám z internetu, jelikož tam si může napsat kdokoliv, cokoliv. Já informace čerpám z vědecké literatury, fyzikálních a biologických zákonů. To neznamená, že vím všechno a vše interpretuji správně.

0/0
12.10.2015 11:00

J77i88ř74í 30H53l35i48s75n28i13k24o65v23s87k32ý 9913431262671

Oteplování není díky uvolňování energie v důsledku lidské činnosti, ale v důsledku hromadění plynů, které jsou pro infračervené záření "méně propustné". Viz klima na Venuši. A k tomu problém s emisemi způsobujícími zdravotní problémy. V kostce.

0/0
12.10.2015 13:42

M54a59r13c36e69l 54P52a31v87l93í68k 7831834588909

a ešte - kde sa ten oxid vzal? nie je to náhodou tými eko motormi? všetky kvázi ekoí(logické) riešenia priniesli iba ďalšie problémy.

a ak ste taký háklivý na svoje pľúca / zdravie - máte odvetrané podlažia (podúrovňové) v dome aby ste nedýchal radón? ten je škodlivejší viac ako si ľahnúť k výfuku trabiho!

0/0
12.10.2015 17:48







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.