Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Téměř každé auto pozná test emisí, říká odborník

Nezávislé testy ukazují, že ostatní značky emisní limity neplní úplně stejně jako Volkswagen. Jak se vypořádávají s přísnými předpisy, popisuje pro iDNES.cz odborník na měření emisí Libor Fleischhans.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J88a22r37o40s24l58a67v 29D88r22o30b27n65ý 6696988437147

a mě je úplně jedno co moje auto vypouští do okolí. mám diesel vyrobený letos za pár měsíců půjde zpět leasingovce

0/0
17.10.2015 18:01

V32l25a69d24i74s94l24a44v 75B52u75r60y61š35e72k 1799122707774

to je právě ono, většina lidí mylně předpokládá, že vypouštěné emise vadí řidiči nebo majiteli auta, tak to ale jistě neni, jednou jsem byl svědkem toho, že se majitel nového dieslu dožadoval vymontování filtru pevných částic, když jsem se ho ptal, jesli by mu nevadilo, že někdo kvůli tomu bude mít rakovinu, tak řekl, že to stejně všichni vymontovávají  a jemu to prej zvyšuje spotřebu, tak ven s tím

0/0
18.10.2015 8:52

R92o17b64e21r97t 86T97o81m49e12c47z54e79k 8561934802855

Když podvádí všichni, je to vůbec podvod?

0/0
12.10.2015 20:50

V51l94a53d46i83s64l62a96v 41B55u19r20y58š48e72k 1629442327164

otázka je, jestli všichni podvádí, je zjevné, že někteří odborníci by to tak rádi viděli a tím podvod VW bagatelizovali, to se časem asi uvidí, dnes dělat předčasné závěry je jako věštit z křišťálové koule, existují tu různá tvrzení proti tvrzení, mě třeba záhy po vypuknutí aféry, navzdory tvrzení, že atomobilky mlčí, přišel dopis od výrobce mého auta, podepsaný ředitelem, že můj motor žádný podvodný program manipulující výsledky testů emisí nemá a že i v normálním provozu splňuje emisní normy, dále si všiměte, že odborník je velmi opatrný, v každě větě je téměř, nic určitého, spíš mlžení

0/0
13.10.2015 12:14

P44e26t87r 73Č71e57r68m64á28k 9578935739190

Podvádí se u cca 90% modelů. To jsou věci známé roky všude, nikoliv názor jednoho odborníka z čech. A zatím se to potvzuje každým dalším dnem. Dopis od jakože ředitele je kouzelný, tím že říká že vaše auto nemá manipulující software zároveň říká že to udělali nějak jinak ( výpis těch nejčastějšich metod máte níže). Takže to chce klid a nohy do tepla, a přemýšlet o skutečném zájmu celé této pseudoaféry.

0/0
13.10.2015 19:45

V39l29a42d27i15s24l94a74v 18B11u87r37y58š18e85k 1679242487444

tak jsem dal na radu přemýšlet o celé kauze a přišel jsem na to, že se týká zájmu o naše zdraví, abychom nemuseli tolik dýchat otrávený vzduch, kdybyste si dobře přečetl, co jsem napsal, tak jakože ředitel píše, že normy moje auto splňuje i v běžném provozu a ne jen při homologaci za použití jiných metod, jak to dělá VW

0/0
18.10.2015 8:57

F40r16a16n24t93i36š88e28k 35N69o88v86á12k 6361755916521

Tak mi to připomíná, že jsem zhruba to samé řekl před týdnem. Že podvádí všichni, jen každý jinak. A byl jsem hromadně označen za lháře a blbečka. Tak nějak nečekám omluvu, ale bylo by to slušné.

+2/0
12.10.2015 19:59

V34l76a86d35i31s27l17a66v 78B87u13r43y29š29e86k 1509872597254

nic takového se neprokázalo, že podvádí všichni, spíše to zatím vypadá že je to jen zbožné přání VW, moje auto podle vyjádření ředitele automobilky nic takovýho nemá, dělat závěry z jednoho odborníka, který mlží je nesmysl, přečtěte si nadpis a řekněte nám, co je to téměř každé

0/0
13.10.2015 12:18

P13e40t23r 90Č44e35r18m72á81k 9358945839340

Chtělo by to s lepší informovaností začít u sebe, VW to je už právě jedno, nijak to jeho renome už nezlepší. Naopak to že si nějakým způsobem pomáhajil všichni je věc jistá, že to třeba není softwarem ale jinejma pneu, specielní geometrií, menší nádrží, odpojenýma agregátama atd., to je prostě realita. To ví každý kdo se v tom oboru pohybuje.

0/0
13.10.2015 19:42
Foto

J41a97n 42N92o31v37á72k 4378289214605

No ... pokud se zjistí a ono se to zjistí, stačí namátkou (jako když v praze hledáte blbce) vybrat libovolné auto od jednoho každého modelu všech výrobců prodávajících v Evropě a zkusit, jestli jsou parametry stejné při odpovídajících podmínkách při běžném provozu. Násobek v jednotkách značí, že tam software není, násobek v desítkách značí, že máte nejspíše některý a cinknutých aut koncernu VW.

0/−1
12.10.2015 19:23

P16e68t40r 84Č81e39r71m97á95k 9618115179980

Ono právě ten zásadní fór že podmínky odpovídající homologační zkoušce v reálném prostředí neexistují ;-) Úprava je u 90% aut, nikdo z výrobců nemá tak zásadně odlišnou technologii aby to dokázal plnit čistě. 

P.S. Máte pravdu, dneska je to v Praze samá náplava EU

0/0
12.10.2015 22:26

M67a24r52e94k 32K32o42s46t88e70l49e97c91k24ý 6223696478

Je to všechno postavené na hlavu!

Za vynaložení obrovských prostředků se snažíme splnit nesmyslné normy. Zvyšujeme výkon motoru, abychom mohli ucpat výfuk (filtrem) a přilívat chcanky, abychom pak to svinstvo za městem stejně vypálili a vypustili do ovzduší!

Ale to, že letadla, rakety, ani lodě nemusí dodržovat žádné ekologické limity, to nám nevadí.

+1/0
12.10.2015 17:37

J64o95s71e82f 16N62o95v46a73k 5858722936768

Copak o to, motory čistší vyrábět lze. Jen je to stále složitější a složitější a náročnější na údržbu a výrobu. Nestane se brzy auto luxusním zbožím?

Stejně mi přijde, že třeba v Praze nejvíc smrdí autobusy MHD....

0/0
12.10.2015 14:09

F35r72a83n88t96i97š15e40k 89N38o50v20á18k 6751265716221

Některé ne. Část jezdí na olej z hranolků a je cítit jen jako friťák.

0/0
12.10.2015 20:02

I90v17a11n 34P78l94á54č12e31k 9498664321

Problém u VW je pouze s minulou generací motorů.

A co tak upravit software i u těch starých skandálních motorů. :-)

Současné motory u VW prý už jsou v pořádku.

Nakonec z toho vyleze, že VW u současných motorů naladil software opačně jako má zbytek konkurence.

0/0
12.10.2015 13:25

P38a55v17e73l 15O80b52d98r86ž82á31l40e96k 6546874948652

Ono když do Euro 5 motoru domontujete AdBlue, tak bude mít lepší emise, než současný Euro 6, který má AB už z výroby (a nemá potřebu snižovat emise konstrukčně).

Akorát, kam to fyzicky v autě nacpat a kdo tu rozdělávku zaplatí.

0/0
12.10.2015 13:31

P43e49t14r 39Č71e61r92m97á31k 9328505439310

Zajimavá myšlenka, ale bohužel nereálná. Motory E6 se liší výrazně víc než jen AB, a přidání AB na E5 není jednak tak snadné, a výsledné emise lepší než u E6 rozhodně nejsou. Navíc ta instalace je skutečně nerentabilní...

0/0
12.10.2015 13:54

P73e69t58r 33M26i33c68h66a18l 2880424491802

Proveditelné to je a VW o tom snad i uvažuje jako o možnosti. Pořád je to vyjde levněji než měnit celá auta.

0/0
12.10.2015 14:47

P92e61t23r 38Č22e60r14m97á91k 9778155389390

Neříkám že to není proveditelné, jen není jasné jestli by to stačilo. S tou výmněnou aut už to tak jisté není, vzhledem k nákladům na doinstalaci AB a stáří aut by minimálně v některých případech dávalo větší ekonomický smysl dát nové auto.

0/0
12.10.2015 15:06

P33e83t32r 70M58i77c39h37a59l 2150174381862

Jasně, psal jsem o úvahách a možnostech.

0/0
12.10.2015 16:55

L78u16d33v93í68k 21G76a58j32d80o47š27í34k 2575653264452

Přesně.

Když automobilka nabídne adekvátní fungl nové auto za výrobní cenu protiúčtem, tak jí to nestojí prakticky nic a půjde do toho prakticky každý majitel stašího VW.

0/0
12.10.2015 17:37

L39u35d48v93í61k 19G88a78j60d81o44š73í64k 2745433324882

Daleko levněji než provádět nějaké komplikované úpravy motoru by VW vyšlo, kdyby majtelům aut s problematickými motory nabídli za velmi výhodných podmínek protiúčtem nové auto a to staré dal sešrotovat.

Jediné co tak maximálně udělají bude přehraní softwaru v řídící jednotce. Nic víc se v Evropě nestane. V USA možná dojde na výměny těch aut.

0/0
12.10.2015 17:34

P66e45t85r 25R28y82š57a91v16ý 9593737155420

To se jako všichni zbláznili? To jako doopravdy, že když auto žere víc nafty, tak má nižší emise? TO je asi 9. div světa. Přičemž 8. je pohlcovač pachů, který čím víc toho pohltí tím je menší. Osobně mám za sebou kuchání DPF ucpávky výfuku. Bez DPF mi auto žere o 0,5 l /100 míň a jede líp. A to mi týpci ještě říkali, že když mi motor načipují půjde spotřeba ještě o něco níž. To jsem jim v duchu 8. divu světa nevěřil. Ale informace z poslední doby mě utvrzují v tom, že si auto ještě nechám načipovat.

+1/−2
12.10.2015 12:28

V41á98c12l21a20v 54Z28e97l10i54n50k58a 2932560113242

Klasika. O motorech vím tak nějak kulové, soudě podle těch prvních dvou vět, ale hlavně že si nechám vykuchat filtr z výfuku a čipnout auto, aby mi to hezky lítalo. Tady by asi nebyla od věci už kdysi diskutovaná určitá forma mobilních technických a emisních kontrol, a potom podobné legrácky oceňovat pokutami v řádu desítek tisíc, aby to české machýrky a vyčuránky přešlo.

+9/−1
12.10.2015 12:57

P10e90t79r 80M47i42c46h43a87l 2470284871292

Naprostý souhlas. Sám mám naftu, ale demontáž DPF, čipování nebo odstavení EGR jsem jednoznačně zavrhl.

0/0
12.10.2015 14:14

P56e75t56r 79Č58e70r33m28á45k 9768435769480

Tak ono to není černobílé, čipování je bežná věc i na západě, paradoxně to tam je daleko běžnější nabídkou samotných dealerů než u nás. A kuchat DPF samozřejmě prasárna je, ale reálně to zas tak důležité není, jak se ukazuje nyní tak reálné emise jsou stejně jiné než ty měřené při homologaci, a pak DPF neni samospásné a produkuje pro organisumus daleko nebezpečnejší menší částice, takže... Ale jako osobně taky nejsem příznivcem hulících čipovanejch octávek.

+1/0
12.10.2015 15:15

P17e50t38r 24Č13e82r66m21á34k 9218415679980

To je zvláštní div světa když ho sám o pár řádků níže potvrzujete ;-)

0/0
12.10.2015 14:08

L53a60d82i32s90l97a51v 50H29a95š78k35a 4753216341800

Když zakazeme auta, tak se ekoteroriste zaměří na koňské prdy obsahující metan.

+12/0
12.10.2015 11:11

Z32d51e72n40ě18k 28D42u59f30e36k 2924754878

VW byl první, na kterého to prasklo, takže vždy bude tím prvním obětním beránkem, na kterého se teď všichni nenažraní supi slétávají. Konkurence fancouzká, japonská, korejská atd. bude vždy ta druhá. A jak v mnoha diskusích zaznělo, dnešní motory zřejmě jsou na hranici fyzikálních zákonů a doopravdy už nedokáží vypouštět čistší vzduch než, který do spalovacího procesu při spalování fosilních paliv nasávají. A určitě je potřeba udělat takové normy s rozumem, které se budou blížit reálu a ne laboratoři. Pánové rozum do hrsti, auta jezdí po silnici a ne proboha v nějaké laboratoři.

+2/0
12.10.2015 10:51

V87l76a12d28i74s47l42a30v 92B35u23r80y68š81e74k 1279882327594

no, je tam je v tom článku trochu něco jinýho, a že VW podváděl na rozdíl od těch druhých tak hloupě, že se při tom nechal chytit, zatímco druzí, a to je zatím jen zbožné přání a bude to předmětem šetření, pokud testy manipulovali, tak se to nedá prokázat, no a co se týká testování vozů v normálním provozu testovacími řidiči, no nevím, ten tlak na snížení emisí by se zřejmě přenesl na ty řidiče, dovedu si představit, že by vypouštěli tolik emisí, kolik by si automobilka zaplatila, něco jako naše STK, zaplatíš, projdeš, nezaplatíš, máš smůlu

0/0
12.10.2015 11:46

P24a48v93e12l 23O35d48r33a34z88i55l 6124199747480

Nedokáží? ;-) https://www.youtube.com/watch?v=j_orlG_W3Us

0/0
12.10.2015 11:55
Foto

J10a30r41o91m54í27r 97H66l51u81b89e65k 2906380194101

Trošku jsem pročetl diskusi a utvrdil jsem se v přesvědčení, že tam kde je regulace nebo dotace, jde ruku v ruce korupce, jelikož ty regulace a dotace nelze zasadit, tentokrát do technického, rámce. Buď budeme mít auta absolutní lemry nebo budou splňovat vysněné normy.

0/−1
12.10.2015 10:13

M15i87c98h73a74l 62R37e78j93z84e91k 5396207275861

Lemry budou prave, kdyz budou splnovat ty normy.

+5/0
12.10.2015 10:17
Foto

J23a59r37o88m29í98r 90H65l18u42b57e38k 2216840254481

Přečtěte si to ještě jednou.

0/0
12.10.2015 10:30

P27e46t89r 81M37i56c46h68a16l 2450494611432

No, já jsem to četl schválně třikrát a Michal Rejzek má pravdu.

+3/0
12.10.2015 11:20

J98i20ř53í 91H54l11i45s90n46i53k90o72v39s70k61ý 9893471882611

Problém stojí jinak - buď budeme mít ovzduší plné jedů nebo se budeme snažit o vzduch, který nebude dětem a starým lidem způsobovat astma a plno jiných nemocí.

+2/−1
12.10.2015 10:17

N57i94k19o12l63a80j 27M16a23l87í37k 5844983790221

Problém stojí ještě jinak - opravdu jsou auta ten nejvetsi problem v ovzdusi? ...

+7/0
12.10.2015 10:19

A26n86d56r91e29j 47O70l56e53k16s28a 3305471187561

Jsou.

+2/−3
12.10.2015 10:26

V17l57a49d39i59m79í28r 92Z46a77u65š72k59a 5911652407743

Ve městském smogu ano. Vemte si, že Praha má minimum znečisťujícího průmyslu, ale ovzduší téměř stejně znečištěné jako Ostrava s těžným a hutným průmyslem v okolí. V CO2 je větším zdrojem energetika.

+2/0
12.10.2015 10:38

P84ř82e77m41y51s75l 42M17o51r75a88v64a 4543333191583

A je to tím, že auta jezdí nebo že stojí v kolonách?

+6/0
12.10.2015 10:42

L73u57d76v15í80k 86G75a48j31d82o42š37í80k 2405813674322

Je to tím že jsou v provozu.

+2/0
12.10.2015 13:35

M50a87r94c42e24l 10P16a73v50l93í34k 7931824878139

"v provozu" je každé auto, ktoré má "papiere" (teda aj stojace na špalkoch v stodole).

problém je u politikov - najmä miestnych - autá stojace na mieste, prípadne idúce nízkou rýchlosťou nielen spotrebujú viac paliva, ale aj splodiny ostávajú na mieste, nerozvíria sa .

0/0
12.10.2015 17:43
Foto

J17a94r53o20m78í64r 36H63l10u44b13e70k 2456600494281

Problém je ještě někde jinde, buď budeme žít v souladu s přírodou, což nám dává dvě možnosti, návrat k předtechnické civilizaci nebo brutální technický pokrok, například přenesení veškerých průmyslových aktivit do vesmíru, takže by se tam musily vyrábět i hračky pro děti, elektřina pro lidskou spotřebu taky, ale to neznamená, že by nedošlo k oteplování, platí totiž zákon o zachování energie, takže když ji přivedete na Zemi víc, musí se jí víc vyzářit jinak to nefunguje. Ten kdo by ve výsledku prohrál by byly, při nedostatku CO2, rostliny a následně i živočichové.

0/0
12.10.2015 10:29

A35n10d68r21e19j 19O51l10e17k82s80a 3855141867441

Jasnačka. Vidím ale ještě jiný problém - neexistenci celosvětové jednotné doktríny, jak se chovat k Zemi. Zatím převládá (asi to nikdy nebude jinak) kořistnický přístup hromadění majetku, bez ohledu na cokoli a kohokoli.

CO2 brání vyzáření tepla, je to skleníkový plyn, jeho nedostatek opravdu nehrozí :-)

+1/−1
12.10.2015 10:33

J23i86ř87í 27H12l74i54s13n32i15k83o34v96s63k60ý 9873471492351

Chtělo by to více vědět o problému, o tom, co dělají NOx lidskému zdraví, jak funguje skleníkový efekt a důsledky pro Zemi.

+2/0
12.10.2015 10:39
Foto

J22a84r72o45m13í10r 22H72l34u74b77e91k 2506220564851

Pokud jste takový expert, rád se nechám poučit. Na iDnes není expertů nikdy dost.

0/0
12.10.2015 10:49

J68i69ř15í 45H94l29i25s44n24i54k58o63v61s66k56ý 9673111402501

Pokud máte přístup na internet, což evidentně máte, máte i přístup k informacím.

0/0
12.10.2015 10:50
Foto

J40a22r73o25m91í37r 96H62l62u20b58e97k 2646360584241

Takže nevíte vůbec nic, jen hrajete chytrého. Já základní informace nečerpám z internetu, jelikož tam si může napsat kdokoliv, cokoliv. Já informace čerpám z vědecké literatury, fyzikálních a biologických zákonů. To neznamená, že vím všechno a vše interpretuji správně.

0/0
12.10.2015 11:00

J91i27ř34í 89H97l39i24s81n51i43k64o15v32s43k36ý 9603371482401

Oteplování není díky uvolňování energie v důsledku lidské činnosti, ale v důsledku hromadění plynů, které jsou pro infračervené záření "méně propustné". Viz klima na Venuši. A k tomu problém s emisemi způsobujícími zdravotní problémy. V kostce.

0/0
12.10.2015 13:42

M92a41r72c51e81l 84P70a27v78l86í95k 7431704438429

a ešte - kde sa ten oxid vzal? nie je to náhodou tými eko motormi? všetky kvázi ekoí(logické) riešenia priniesli iba ďalšie problémy.

a ak ste taký háklivý na svoje pľúca / zdravie - máte odvetrané podlažia (podúrovňové) v dome aby ste nedýchal radón? ten je škodlivejší viac ako si ľahnúť k výfuku trabiho!

0/0
12.10.2015 17:48







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.