Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Téměř každé auto pozná test emisí, říká odborník

Nezávislé testy ukazují, že ostatní značky emisní limity neplní úplně stejně jako Volkswagen. Jak se vypořádávají s přísnými předpisy, popisuje pro iDNES.cz odborník na měření emisí Libor Fleischhans.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J79a51r90o11s28l31a91v 51D88r51o39b61n90ý 6496468787137

a mě je úplně jedno co moje auto vypouští do okolí. mám diesel vyrobený letos za pár měsíců půjde zpět leasingovce

0/0
17.10.2015 18:01

V33l70a91d15i28s57l30a42v 10B46u96r18y51š52e79k 1979872447824

to je právě ono, většina lidí mylně předpokládá, že vypouštěné emise vadí řidiči nebo majiteli auta, tak to ale jistě neni, jednou jsem byl svědkem toho, že se majitel nového dieslu dožadoval vymontování filtru pevných částic, když jsem se ho ptal, jesli by mu nevadilo, že někdo kvůli tomu bude mít rakovinu, tak řekl, že to stejně všichni vymontovávají  a jemu to prej zvyšuje spotřebu, tak ven s tím

0/0
18.10.2015 8:52

R18o45b63e21r60t 62T68o81m56e75c15z46e47k 8801164442545

Když podvádí všichni, je to vůbec podvod?

0/0
12.10.2015 20:50

V77l74a60d93i69s68l27a84v 93B42u46r98y59š63e13k 1159622707664

otázka je, jestli všichni podvádí, je zjevné, že někteří odborníci by to tak rádi viděli a tím podvod VW bagatelizovali, to se časem asi uvidí, dnes dělat předčasné závěry je jako věštit z křišťálové koule, existují tu různá tvrzení proti tvrzení, mě třeba záhy po vypuknutí aféry, navzdory tvrzení, že atomobilky mlčí, přišel dopis od výrobce mého auta, podepsaný ředitelem, že můj motor žádný podvodný program manipulující výsledky testů emisí nemá a že i v normálním provozu splňuje emisní normy, dále si všiměte, že odborník je velmi opatrný, v každě větě je téměř, nic určitého, spíš mlžení

0/0
13.10.2015 12:14

P68e58t41r 52Č59e75r72m66á94k 9988585379450

Podvádí se u cca 90% modelů. To jsou věci známé roky všude, nikoliv názor jednoho odborníka z čech. A zatím se to potvzuje každým dalším dnem. Dopis od jakože ředitele je kouzelný, tím že říká že vaše auto nemá manipulující software zároveň říká že to udělali nějak jinak ( výpis těch nejčastějšich metod máte níže). Takže to chce klid a nohy do tepla, a přemýšlet o skutečném zájmu celé této pseudoaféry.

0/0
13.10.2015 19:45

V18l35a30d23i82s88l47a76v 46B36u65r29y32š82e96k 1229112417844

tak jsem dal na radu přemýšlet o celé kauze a přišel jsem na to, že se týká zájmu o naše zdraví, abychom nemuseli tolik dýchat otrávený vzduch, kdybyste si dobře přečetl, co jsem napsal, tak jakože ředitel píše, že normy moje auto splňuje i v běžném provozu a ne jen při homologaci za použití jiných metod, jak to dělá VW

0/0
18.10.2015 8:57

F19r48a74n94t45i31š11e28k 95N11o32v84á45k 6151105906331

Tak mi to připomíná, že jsem zhruba to samé řekl před týdnem. Že podvádí všichni, jen každý jinak. A byl jsem hromadně označen za lháře a blbečka. Tak nějak nečekám omluvu, ale bylo by to slušné.

+2/0
12.10.2015 19:59

V42l88a31d73i32s89l32a31v 75B32u37r91y75š54e92k 1669732287954

nic takového se neprokázalo, že podvádí všichni, spíše to zatím vypadá že je to jen zbožné přání VW, moje auto podle vyjádření ředitele automobilky nic takovýho nemá, dělat závěry z jednoho odborníka, který mlží je nesmysl, přečtěte si nadpis a řekněte nám, co je to téměř každé

0/0
13.10.2015 12:18

P42e39t84r 90Č81e70r51m74á24k 9508295249310

Chtělo by to s lepší informovaností začít u sebe, VW to je už právě jedno, nijak to jeho renome už nezlepší. Naopak to že si nějakým způsobem pomáhajil všichni je věc jistá, že to třeba není softwarem ale jinejma pneu, specielní geometrií, menší nádrží, odpojenýma agregátama atd., to je prostě realita. To ví každý kdo se v tom oboru pohybuje.

0/0
13.10.2015 19:42
Foto

J91a72n 78N22o19v20á85k 4588529734695

No ... pokud se zjistí a ono se to zjistí, stačí namátkou (jako když v praze hledáte blbce) vybrat libovolné auto od jednoho každého modelu všech výrobců prodávajících v Evropě a zkusit, jestli jsou parametry stejné při odpovídajících podmínkách při běžném provozu. Násobek v jednotkách značí, že tam software není, násobek v desítkách značí, že máte nejspíše některý a cinknutých aut koncernu VW.

0/−1
12.10.2015 19:23

P98e73t35r 29Č56e38r28m70á86k 9148575939560

Ono právě ten zásadní fór že podmínky odpovídající homologační zkoušce v reálném prostředí neexistují ;-) Úprava je u 90% aut, nikdo z výrobců nemá tak zásadně odlišnou technologii aby to dokázal plnit čistě. 

P.S. Máte pravdu, dneska je to v Praze samá náplava EU

0/0
12.10.2015 22:26

M97a49r13e80k 24K18o79s55t18e15l10e12c74k80ý 6563626418

Je to všechno postavené na hlavu!

Za vynaložení obrovských prostředků se snažíme splnit nesmyslné normy. Zvyšujeme výkon motoru, abychom mohli ucpat výfuk (filtrem) a přilívat chcanky, abychom pak to svinstvo za městem stejně vypálili a vypustili do ovzduší!

Ale to, že letadla, rakety, ani lodě nemusí dodržovat žádné ekologické limity, to nám nevadí.

+1/0
12.10.2015 17:37

J46o89s65e25f 91N18o44v31a28k 5848322576378

Copak o to, motory čistší vyrábět lze. Jen je to stále složitější a složitější a náročnější na údržbu a výrobu. Nestane se brzy auto luxusním zbožím?

Stejně mi přijde, že třeba v Praze nejvíc smrdí autobusy MHD....

0/0
12.10.2015 14:09

F26r43a78n32t23i69š17e15k 44N43o92v23á89k 6671345276811

Některé ne. Část jezdí na olej z hranolků a je cítit jen jako friťák.

0/0
12.10.2015 20:02

I57v70a18n 54P66l66á37č41e16k 9408674581

Problém u VW je pouze s minulou generací motorů.

A co tak upravit software i u těch starých skandálních motorů. :-)

Současné motory u VW prý už jsou v pořádku.

Nakonec z toho vyleze, že VW u současných motorů naladil software opačně jako má zbytek konkurence.

0/0
12.10.2015 13:25

P95a32v57e97l 80O88b65d33r52ž66á86l55e35k 6126554728122

Ono když do Euro 5 motoru domontujete AdBlue, tak bude mít lepší emise, než současný Euro 6, který má AB už z výroby (a nemá potřebu snižovat emise konstrukčně).

Akorát, kam to fyzicky v autě nacpat a kdo tu rozdělávku zaplatí.

0/0
12.10.2015 13:31

P11e50t20r 14Č45e37r61m49á81k 9598755509890

Zajimavá myšlenka, ale bohužel nereálná. Motory E6 se liší výrazně víc než jen AB, a přidání AB na E5 není jednak tak snadné, a výsledné emise lepší než u E6 rozhodně nejsou. Navíc ta instalace je skutečně nerentabilní...

0/0
12.10.2015 13:54

P17e38t49r 56M48i20c45h25a19l 2780684921392

Proveditelné to je a VW o tom snad i uvažuje jako o možnosti. Pořád je to vyjde levněji než měnit celá auta.

0/0
12.10.2015 14:47

P89e83t62r 29Č63e21r64m39á14k 9898575539590

Neříkám že to není proveditelné, jen není jasné jestli by to stačilo. S tou výmněnou aut už to tak jisté není, vzhledem k nákladům na doinstalaci AB a stáří aut by minimálně v některých případech dávalo větší ekonomický smysl dát nové auto.

0/0
12.10.2015 15:06

P94e94t57r 98M38i88c82h61a59l 2570164781632

Jasně, psal jsem o úvahách a možnostech.

0/0
12.10.2015 16:55

L44u37d85v90í71k 51G21a16j46d77o86š62í94k 2645843594122

Přesně.

Když automobilka nabídne adekvátní fungl nové auto za výrobní cenu protiúčtem, tak jí to nestojí prakticky nic a půjde do toho prakticky každý majitel stašího VW.

0/0
12.10.2015 17:37

L48u90d12v88í24k 49G66a20j49d78o20š76í40k 2365563494102

Daleko levněji než provádět nějaké komplikované úpravy motoru by VW vyšlo, kdyby majtelům aut s problematickými motory nabídli za velmi výhodných podmínek protiúčtem nové auto a to staré dal sešrotovat.

Jediné co tak maximálně udělají bude přehraní softwaru v řídící jednotce. Nic víc se v Evropě nestane. V USA možná dojde na výměny těch aut.

0/0
12.10.2015 17:34

P75e37t52r 22R28y16š42a52v58ý 9273707455430

To se jako všichni zbláznili? To jako doopravdy, že když auto žere víc nafty, tak má nižší emise? TO je asi 9. div světa. Přičemž 8. je pohlcovač pachů, který čím víc toho pohltí tím je menší. Osobně mám za sebou kuchání DPF ucpávky výfuku. Bez DPF mi auto žere o 0,5 l /100 míň a jede líp. A to mi týpci ještě říkali, že když mi motor načipují půjde spotřeba ještě o něco níž. To jsem jim v duchu 8. divu světa nevěřil. Ale informace z poslední doby mě utvrzují v tom, že si auto ještě nechám načipovat.

+1/−2
12.10.2015 12:28

V34á96c12l56a18v 24Z76e74l29i86n29k80a 2312710103392

Klasika. O motorech vím tak nějak kulové, soudě podle těch prvních dvou vět, ale hlavně že si nechám vykuchat filtr z výfuku a čipnout auto, aby mi to hezky lítalo. Tady by asi nebyla od věci už kdysi diskutovaná určitá forma mobilních technických a emisních kontrol, a potom podobné legrácky oceňovat pokutami v řádu desítek tisíc, aby to české machýrky a vyčuránky přešlo.

+9/−1
12.10.2015 12:57

P16e50t40r 22M94i88c56h17a88l 2290844681452

Naprostý souhlas. Sám mám naftu, ale demontáž DPF, čipování nebo odstavení EGR jsem jednoznačně zavrhl.

0/0
12.10.2015 14:14

P65e31t95r 73Č15e54r22m74á82k 9278425729340

Tak ono to není černobílé, čipování je bežná věc i na západě, paradoxně to tam je daleko běžnější nabídkou samotných dealerů než u nás. A kuchat DPF samozřejmě prasárna je, ale reálně to zas tak důležité není, jak se ukazuje nyní tak reálné emise jsou stejně jiné než ty měřené při homologaci, a pak DPF neni samospásné a produkuje pro organisumus daleko nebezpečnejší menší částice, takže... Ale jako osobně taky nejsem příznivcem hulících čipovanejch octávek.

+1/0
12.10.2015 15:15

P55e49t33r 41Č95e43r41m22á52k 9758405339470

To je zvláštní div světa když ho sám o pár řádků níže potvrzujete ;-)

0/0
12.10.2015 14:08

L45a50d93i67s88l38a17v 38H63a65š33k16a 4253276871640

Když zakazeme auta, tak se ekoteroriste zaměří na koňské prdy obsahující metan.

+12/0
12.10.2015 11:11

Z33d33e96n49ě69k 42D16u82f56e32k 2514364338

VW byl první, na kterého to prasklo, takže vždy bude tím prvním obětním beránkem, na kterého se teď všichni nenažraní supi slétávají. Konkurence fancouzká, japonská, korejská atd. bude vždy ta druhá. A jak v mnoha diskusích zaznělo, dnešní motory zřejmě jsou na hranici fyzikálních zákonů a doopravdy už nedokáží vypouštět čistší vzduch než, který do spalovacího procesu při spalování fosilních paliv nasávají. A určitě je potřeba udělat takové normy s rozumem, které se budou blížit reálu a ne laboratoři. Pánové rozum do hrsti, auta jezdí po silnici a ne proboha v nějaké laboratoři.

+2/0
12.10.2015 10:51

V23l55a64d50i67s19l71a79v 24B38u14r64y94š91e83k 1109342797254

no, je tam je v tom článku trochu něco jinýho, a že VW podváděl na rozdíl od těch druhých tak hloupě, že se při tom nechal chytit, zatímco druzí, a to je zatím jen zbožné přání a bude to předmětem šetření, pokud testy manipulovali, tak se to nedá prokázat, no a co se týká testování vozů v normálním provozu testovacími řidiči, no nevím, ten tlak na snížení emisí by se zřejmě přenesl na ty řidiče, dovedu si představit, že by vypouštěli tolik emisí, kolik by si automobilka zaplatila, něco jako naše STK, zaplatíš, projdeš, nezaplatíš, máš smůlu

0/0
12.10.2015 11:46

P53a56v29e52l 42O82d77r12a43z21i20l 6654859807150

Nedokáží? ;-) https://www.youtube.com/watch?v=j_orlG_W3Us

0/0
12.10.2015 11:55
Foto

J50a20r67o65m57í18r 26H84l18u94b92e83k 2736490324821

Trošku jsem pročetl diskusi a utvrdil jsem se v přesvědčení, že tam kde je regulace nebo dotace, jde ruku v ruce korupce, jelikož ty regulace a dotace nelze zasadit, tentokrát do technického, rámce. Buď budeme mít auta absolutní lemry nebo budou splňovat vysněné normy.

0/−1
12.10.2015 10:13

M32i52c36h82a75l 93R13e32j66z89e16k 5386687145711

Lemry budou prave, kdyz budou splnovat ty normy.

+5/0
12.10.2015 10:17
Foto

J27a82r89o51m73í41r 68H32l17u37b70e20k 2566480974131

Přečtěte si to ještě jednou.

0/0
12.10.2015 10:30

P61e20t37r 87M23i59c97h38a56l 2170444971672

No, já jsem to četl schválně třikrát a Michal Rejzek má pravdu.

+3/0
12.10.2015 11:20

J12i87ř26í 13H32l74i11s82n97i57k51o62v29s28k54ý 9153821552821

Problém stojí jinak - buď budeme mít ovzduší plné jedů nebo se budeme snažit o vzduch, který nebude dětem a starým lidem způsobovat astma a plno jiných nemocí.

+2/−1
12.10.2015 10:17

N68i85k53o27l40a26j 58M67a84l61í94k 5664953700631

Problém stojí ještě jinak - opravdu jsou auta ten nejvetsi problem v ovzdusi? ...

+7/0
12.10.2015 10:19

A15n48d54r17e34j 72O96l29e63k61s85a 3345921407521

Jsou.

+2/−3
12.10.2015 10:26

V33l72a60d61i39m80í57r 69Z84a86u72š17k25a 5311132907543

Ve městském smogu ano. Vemte si, že Praha má minimum znečisťujícího průmyslu, ale ovzduší téměř stejně znečištěné jako Ostrava s těžným a hutným průmyslem v okolí. V CO2 je větším zdrojem energetika.

+2/0
12.10.2015 10:38

P90ř65e23m16y59s75l 31M19o70r66a89v64a 4543903651373

A je to tím, že auta jezdí nebo že stojí v kolonách?

+6/0
12.10.2015 10:42

L41u38d31v15í44k 41G81a56j78d68o29š60í65k 2815973594702

Je to tím že jsou v provozu.

+2/0
12.10.2015 13:35

M40a43r36c27e46l 72P96a39v51l67í24k 7661154408959

"v provozu" je každé auto, ktoré má "papiere" (teda aj stojace na špalkoch v stodole).

problém je u politikov - najmä miestnych - autá stojace na mieste, prípadne idúce nízkou rýchlosťou nielen spotrebujú viac paliva, ale aj splodiny ostávajú na mieste, nerozvíria sa .

0/0
12.10.2015 17:43
Foto

J16a79r82o92m81í85r 19H59l82u65b36e90k 2556690534881

Problém je ještě někde jinde, buď budeme žít v souladu s přírodou, což nám dává dvě možnosti, návrat k předtechnické civilizaci nebo brutální technický pokrok, například přenesení veškerých průmyslových aktivit do vesmíru, takže by se tam musily vyrábět i hračky pro děti, elektřina pro lidskou spotřebu taky, ale to neznamená, že by nedošlo k oteplování, platí totiž zákon o zachování energie, takže když ji přivedete na Zemi víc, musí se jí víc vyzářit jinak to nefunguje. Ten kdo by ve výsledku prohrál by byly, při nedostatku CO2, rostliny a následně i živočichové.

0/0
12.10.2015 10:29

A68n40d93r23e57j 39O19l94e65k33s74a 3925731677881

Jasnačka. Vidím ale ještě jiný problém - neexistenci celosvětové jednotné doktríny, jak se chovat k Zemi. Zatím převládá (asi to nikdy nebude jinak) kořistnický přístup hromadění majetku, bez ohledu na cokoli a kohokoli.

CO2 brání vyzáření tepla, je to skleníkový plyn, jeho nedostatek opravdu nehrozí :-)

+1/−1
12.10.2015 10:33

J72i37ř33í 53H85l97i15s76n83i31k82o53v60s19k80ý 9513691962781

Chtělo by to více vědět o problému, o tom, co dělají NOx lidskému zdraví, jak funguje skleníkový efekt a důsledky pro Zemi.

+2/0
12.10.2015 10:39
Foto

J54a36r20o26m48í76r 69H87l36u57b20e26k 2856250754631

Pokud jste takový expert, rád se nechám poučit. Na iDnes není expertů nikdy dost.

0/0
12.10.2015 10:49

J62i31ř25í 67H90l63i62s19n91i73k84o58v84s83k81ý 9153941942221

Pokud máte přístup na internet, což evidentně máte, máte i přístup k informacím.

0/0
12.10.2015 10:50
Foto

J62a62r21o84m76í25r 20H77l29u73b15e96k 2386830554271

Takže nevíte vůbec nic, jen hrajete chytrého. Já základní informace nečerpám z internetu, jelikož tam si může napsat kdokoliv, cokoliv. Já informace čerpám z vědecké literatury, fyzikálních a biologických zákonů. To neznamená, že vím všechno a vše interpretuji správně.

0/0
12.10.2015 11:00

J29i53ř39í 86H90l73i11s34n73i90k20o12v52s75k14ý 9303901122231

Oteplování není díky uvolňování energie v důsledku lidské činnosti, ale v důsledku hromadění plynů, které jsou pro infračervené záření "méně propustné". Viz klima na Venuši. A k tomu problém s emisemi způsobujícími zdravotní problémy. V kostce.

0/0
12.10.2015 13:42

M10a51r46c48e51l 79P85a43v45l86í75k 7561734398659

a ešte - kde sa ten oxid vzal? nie je to náhodou tými eko motormi? všetky kvázi ekoí(logické) riešenia priniesli iba ďalšie problémy.

a ak ste taký háklivý na svoje pľúca / zdravie - máte odvetrané podlažia (podúrovňové) v dome aby ste nedýchal radón? ten je škodlivejší viac ako si ľahnúť k výfuku trabiho!

0/0
12.10.2015 17:48







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.