Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

VW není sám. S měřením emisí čaruje většina značek, ukázal test ADAC

V aféře ohledně emisí NOx, které vypouštějí dieselová auta, je zatím na pranýři koncern Volkswagen. Test autoklubu ADAC ovšem potvrzuje, že mlčení ostatních značek není jen tak. Zkouška podle připravované metodiky, která je bližší reálnému provozu auta, totiž ukázala, že limit emisí, který je v platnosti, splní jen zlomek aut.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V49l95a55d93i77s88l35a96v 75B50u57r62y44š47e72k 1669502447784

se ustálila fráze, že mlčení automobilek není jen tak, jenže mě po vypuknutí aféry s podvodným programem v automobilech VW přišel dopis, že motor v mém autě je naprosto v pořádku, že nic takového nemá a že homologace nebyla získána za pomocí podvodů, to mě jako mlčení nepřipadá, nechápu, co by jako ostatní automobilky měli dělat, jistě to časem můžou třeba využít k propagaci svých výrobků, ale představa, že si koupí čas v televizi a budou tam něco vykládat je hloupá,

0/0
5.10.2015 18:14

J57a79n 71P42o22k51o73r19n68ý 1443139530193

Tak je otázka, od koho ten dopis byl? Od prodejce? Samotné automobilky? A není to trochu divné, takové tajnůstkářství? Proč nevyužijí situaci v tvrdé konkurenci? Mají oni vůbec čisté svědomí tak, jak se vám snaží podstrčit ?

0/0
5.10.2015 19:14

V68l68a85d94i25s29l84a80v 36B57u89r88y92š78e30k 1409292957874

Jim FarleyVýkonný viceprezident pro Evropu, Střední Východ a AfrikuFord Motor Company

0/0
6.10.2015 8:01

V44l43a70d51i76s62l43a52v 13B78u65r61y71š95e48k 1929742617764

tak je otázkou, co by ostatní automobilky vlastně měly dělat, lidé jsou od přírody nedůvěřiví tvorové, to vidíte sám na sobě a nějaký velký humbuk by vyvolal velkou nedůvěru vůči nim, to jistě nechtějí riskovat a vyčkávají, jestli podváděli také se jistě dozvíme, můj příspěvek se jen snažil vyvrátit, že všichni mlčí a to že má být údajně důkazem jejich viny

0/0
6.10.2015 8:17

J51a30n 59P96o31k32o81r53n29ý 1713539780493

Tak záleží na tom kdo ten dopis poslal a s čím pověřením. Prodejce? Samotná automobilka? A proč tolik tajností? Proč to nevyužijí v tvrdém konkurenčním boji? A mají tak čisté svědomí, jak se vám snaží posunout ?

0/0
5.10.2015 19:22

J48a24n 19P74o97k26o18r42n80ý 1763809120693

Nejdříve se to nezobrazilo a tak jsem to svaloval na svoji chybu při odeslání. A najednou je to tu dvakrát ;-€

0/0
5.10.2015 19:24
Foto

M94a27r92t53i84n 54K77o51k54e67š 3838464481290

Dnes žádný expertní výrok, že snížením komprese dieselu narůstá produkce NOx? ;-)

0/0
4.10.2015 20:14

V94l19a24d79i59m10í26r 22K56r85u73ž94í57k 2533445695528

Ještě někdo mimo VW podváděl elektronikou nebo naprosto nezavislej adac konečně zjistil, že hodnoty v běžném provozu se podstatně liší od labor. podmínek ? :-) Nebo co tím vlastně ADAC chtěl říc ? Rychle obhajovat sponzora za každou cenu ??

+2/0
4.10.2015 10:37

V77l94a60d36i63m59í74r 86B97u11k96v93a56l34d 8383583966

A vozy s Euro 5 jsou v prodeji již několik let, ne? Jak to, že američani přišli se svým objevem až nyní? Nebo se jim to hodí? Evropu rozhozenou !imigranty" ještě rozhodíme skandálem největší automobilky a hospodářská konkurence je potopena.

Jinak bych doporučoval "Obamovu" reakci. Případnou americkou pokutu pro VW by měla Merklová amnestovat (jak to učinil Obama pro Apple ve sporu se Samsungem).

0/0
4.10.2015 18:18

T22o32m66á96š 31J11u52r81e70č16k79a 3893952339173

Kdo chce psa bít, hůl si vždy najde. USA potřebuje Evropu dostat na kolena. a její ekonomiku zlikvidovat.

0/0
5.10.2015 6:37

P84e25t16r 50V87o91ž41e58n48í92l61e98k 6293282109614

Patrně bude na čase připustit, že auta přece jen vzduch nečistí, ale kazí.

+3/0
3.10.2015 17:35

P44r45o60u41z22a 12Z55d56e92n18ě53k 4926532946953

Dokud budou spalovací motory, budou mít lobbysti jistého odvětví podporovaných tzv. ekology neustálý důvod omezovat a regulovat jednotlivé složky splodin a že jich je. Hlavně ve jménu ekologie a hlavně byznysu s tím spojeného. Lidstvo by se cpalo na Mars, přitom pořádně nevíme co je na dně oceánu naší planety, neumíme či nechceme zatočit se zákeřnými nemocemi, natož vyvinout funkční a opravdu ekologickou pohonnou jednotku a pohonnou látku použitelnou k pohonu vozidel.

+1/0
3.10.2015 4:59

P11e76t89r 19P41a28v86l70a14t79a 7726270147681

Ono je potřeba dělat to, co se dá. Takové cesta na Mars přinese spoustu technologických inovací do spousty jiných odvětví. Pokud by navíc takovou cestu realizovali soukromníci, ve vesmíru už zůstanou a začne nová éra dalších zdrojů a prakticky bezlimitní expanze. Jak se jednou tenhle krok podaří, tak se v horizontu několika desítek let změní všechno...

0/0
3.10.2015 8:54

B12ě33l63a 70H54o44r53á45k91o93v81á 1688582579790

V EU se změní všechno tak jako tak...

0/0
5.10.2015 17:02

V48i48l15é53m 95P59ř31í39h19o68d42a 2574749563607

Nojo, po světě hold jezdí miliony porouchaných aut...;-D

0/0
3.10.2015 1:27

J48i83r50k86a 89D84v89o32ř98á59k 4515640843948

To byste se divil. Zvlášť jestli byste za poruchu počítal chybějící filtr.;-D

0/0
6.10.2015 18:14

D36a71n69i38e90l 65S41c67h73n17i18t80z92e53r 5111224861786

no konečně čtu i něco jiného

0/0
3.10.2015

J88i40ř55í 96J27o70z67a 3948573260161

Mozna uz nejde jen i o auta.. co takove autobusy?

+1/0
2.10.2015 23:23

P92a53t93r46i43k 82S95c71h28ö83b89e29l 3796205437785

EU by se zaroven mohla soustredit vice na rozvoj vodikovych paliv. Vetrnych / slunecnich elektraren v nekterych zemich pro ziskani paliva uz zacina byt dost. Pak muzou mit klidne euro 10, pac pokud se nemylim by sla z vyfuku jen para..

0/0
2.10.2015 23:07

V19á90c45l30a86v 72Š72o75b53r 5483392537980

Vodu k je na nic... na stejný obsah energie oproti zimnímu plynu v jednotce objemu je třeba 10x větší tlak... takovou láhev s vodítkem ekvivalentní tomu co máte v autě na plyn, nesmíte převážet bez toho aby jste o každé jízdě informoval hasiče.

0/0
2.10.2015 23:15

V70á95c18l25a61v 79Š62o23b43r 5593702157490

Týden předem.

+1/0
2.10.2015 23:16

V67á94c97l21a74v 85Š83o91b58r 5133212957290

Blby mobil...

0/0
2.10.2015 23:24

P30a80t28r92i93k 52S52c72h57ö87b81e13l 3286405797645

Na nic?  A co odpovite ted? (Snad se odkaz zobrazi) www.horizonfuelcell.com/#!transport-solutions/cmiq kdyz ne tak horizonfuelcell tecka com nebo youtube H2 racer (H2 racer je sice model pohaneny vodikem pri nizkem tlaku H2. Vsak je to funkcni model) zijeme v moderni dobe a lecco nepredstavitelne je mozne. Proto tam mam slovo rozvoj.

0/0
2.10.2015 23:41

P74e41t74r 24P46a15v77l76a41t72a 7526680177221

Ani rozvoj nezmění fyzikální zákony.

Nízký tlak znamená (na skladování), že prostě máte toho vodíku méně - tj. malý dojezd.

pV = nRT.... na tom nikdo nic nezmění...

0/0
3.10.2015 8:59

V91á95c29l42a59v 81Z94e49l64i27n61k75a 2202160263172

Vodíková bublina už před časem spaskla. Prostě opět došlo na slova nás zkostnatělých technokratů a to co vypadalo nadějně na papíře, na modelech a možná i v laboratořích se prostě nepovedlo dostat do praxe. S vodíkem to zkrátka neumíme a ještě hodně dlouho nebudeme umět tak, aby byl masový vodíkový automobilismus možný. Ještě dlouho se bude omezovat na věci jako je vodíkový autobus v Centra výzkumu Řež a tak podobně. A čert ví, zda tomu tak nebude navždy.

0/0
2.10.2015 23:47

P56e55t14r 36P82a71v46l80a81t25a 7136500607301

Nejefektivnější způsob získávání vodíku ve velkém jsou jaderné reaktory 4. generace. Ale to nám EU taky nedovolí. V reálném provozu je má jenom Rusko.

Pracují při tak vysoké teplotě, že lze štěpit vodu přímo, ve své podstatě může být vodík odpad.

Problémů je ale několik:

- nemáme použitelné palivové články (životnost), spalovat vodík ve spalovacím motoru je dost neefektivní

- vodík se špatně skladuje, protože je malý. Je velký problém ho někde udržet.

- oproti benzínu je celkem nebezpečný - směs se vzduchem je velmi výbušná, s tím, jak má tendenci unikat je to problém

Myslím, že v dnešní době je nejrozumnější se zaměřit na nové zdroje plynu a ropy,  v delším horizontu na velké jaderné zdroje a třeba syntézu umělých uhlovodíkových paliv,  a ve vzdálenější budoucnosti bych to viděl na technologie jako má v konceptu např. Laser Power Systems, tj. jaderná energie přímo v autě. Pár gramů paliva na celou životnost auta...

0/0
3.10.2015 8:49

R10o82m65a45n 94L85e83g84a80t 1967680343764

Vzdyt jim to da spoustu prace;-)..a jeste co vyprodukuji za NOx..aby se tam chuderky vesly:-D

0/0
2.10.2015 22:35

R56o62m70a93n 70L60e33g25a95t 1647790393304

To bylo na dop. prispevek p. Veselskeho..

0/0
2.10.2015 22:41

Z58d48e60n43ě78k 54H88a43n26z77l 1201736212404

Nahodou Renault ma výhodu, že má naftu naprd a věcně nejede proto tak často neškodí

+1/0
2.10.2015 22:34

R33o71m73a16n 67L57e94g88a27t 1217300413884

To stoprocentne..proto je nepousti na parkoviste;-)

0/0
2.10.2015 22:39

R36o15m13a28n 85L16e74g36a45t 1347460283244

No..ted uz jen zacit merit CO2 cyklistum a chodcum..urcit limity denniho najezdu/naslapu vzhledem k vaze..dat vsem bomby O2 na mesic..a kdo vycerpa..ma smulu, nedojede..tovarny a spalovny nevadi..produkuji i HDP,DPH..Takovej Total recall..

+1/0
2.10.2015 22:28

J45a42n 39H83a60v29r59d30a 3106534312586

Sef evropske rady Martin Schulz je knihvazac. A je na to hrdy.

0/0
2.10.2015 20:27

M21i80c34h69a30l 49M23o46j64ž61í38š 8234599332

Až na to, že je to předseda Parlamentu. ;-)

0/0
2.10.2015 21:21

P67e45t13r 86M46i37c86h53a21l 2610584431592

No a je to venku.

0/0
2.10.2015 20:24

J10o81s68e35f 60V80l68t73a34v50s65k25y 3845335811583

Ted znacku AUDI zavrhujete a pomlouvate, pred nedavnem jste ji jeste kradli.

0/0
2.10.2015 20:16

I83v14a26n 33M36a61r24e26k 6234168932

Zlatý Trabant R^R^R^

+2/0
2.10.2015 20:00

A70n67d69r72e20j 85O88l22e63k95s35a 3765411897591

Já ho viděl! V Českým Dubu! Je tam ;-D

0/0
2.10.2015 20:01

V43l94a46s71t61i13m14i93l 37K56o42l19á33ř 5489675512228

Vyjádření německé firmy ADAC samozřelmě chrání vlastní špinavé peří.

+3/−1
2.10.2015 19:57

P54e86t96r 15T64y76č55k38a 6955202279622

No. Takže se ukazuje, že celý skandál je pouze o tom, že jsou špatně nastavené limity.

+2/−1
2.10.2015 19:48

A57n37d84r43e75j 27O29l78e50k53s90a 3665731417251

Ne. Jde o špatně utajovaný podvod VW. Ostatní výrobci nepodváděli.

0/−5
2.10.2015 19:49

V76á76c64l73a95v 54Z22e32l54i91n53k78a 2272900433652

Tak naivní.

+5/0
2.10.2015 19:52

A92n85d41r78e29j 56O75l57e30k48s71a 3715101957401

Tak jednoduché.

0/−4
2.10.2015 19:53

V41á32c60l77a60v 40Z45e31l17i44n14k40a 2502310473112

A co jsem Vám na ten naivní výplod jako měl napsat? Švindlují nějakou formou všichni, protože motor splňující v reálném provozu ty ekoaktivistické nesmysly se prostě postavit nedá.

+5/0
2.10.2015 19:56

A87n17d87r96e79j 41O61l95e30k11s16a 3525561817501

Kde jste tyhle exkluzívní informace získal?

0/−4
2.10.2015 19:57

V32á58c61l22a56v 65Z22e81l34i56n64k33a 2442240263342

To není nic exkluzívního. To je realita, kterou vám potvrdí většina motorářů. Říká se, že Euro 6 je hranice fyzikálních zákonů a Euro 7 už za ní.

0/0
2.10.2015 20:18

A35n82d46r82e64j 21O97l60e98k69s64a 3575591337921

Aha. Takže tahle Vaše většina motorářů asi tak docela nerozumí vývoji svého oboru. Nejspíš ustrnula U Pinkasů.

0/−1
2.10.2015 20:28

V73á34c93l81a81v 88Z19e90l45i75n34k62a 2502250183272

Nevím proč ze sebe musíte nutně dělat pitomce ale budiž. Mohu se zeptat co víte o termodynamice, dynamice, materiálech a řadě dalších oborů, znalost kterých potřebujete k navržení spalovacího motoru? Hádal bych že to mnoho nebude, protože jinak by Vám muselo být jasné o co jde. EU ve svém svatém nadšení boje proti chiméře globálního oteplování nesmyslně tlačila na snižování emisí CO2 jakožto skleníkového plynu.

No a jednou z cest k omezení těchto emisí je používání pohonných jednotek s vyšší termickou účinností, což jsou právě vznětové motory. Jenže fyzika je neúprosná a tak zvýšení termické účinnosti je dosahováno zvýšením parametrů na horké části oběhu. Zvýšená teplota při spalování ovšem vede k vyšší produkci NOx, které vznikají právě při spalovacích procesech probíhajících za vyšších teplot. Když to takto zjednoduším, tak je snad jasné, že nelze spolehlivě snižovat oboje. Sabatův cyklus, který nahradil starší cyklus Diieselův a podle něhož dnešní vznětové motory pracují, to prostě principiálně nedovoluje.

Jestli něco demonstruje odtrženost zelenými lobbisty zmasírovaných bruselských úředníků od reality, tak je to právě rozhodnutí, které v konečném důsledku sice snižilo o něco emise plynu, jehož škodlivostí si ovšem nejsme zdaleka jisti a u kterého Evropa už zdaleka není dominantním producentem, za cenu zvýšení jiného typu emisí, jejichž škodlivost je bez diskuse.

+5/−1
2.10.2015 21:52

J80a13n 75M80a69t19o98u85š20e59k 6106227850104

no nevím , to že "nesplňují" vozidla limity dané pro NEDC v cyklu WLTP je logické, více akcelerace, vyšší rychlost, o cca 150 kg větší zatížení atd. To je jako nechat někoho nejprve obejít ovál na stadiónu a následně ho nechat ovál oběhnout, a pak mu vyčítat, že je při tom druhým pokusu zpocený, když při prvním nebyl.

Začaly se motat jablka s hruškami.

+2/0
2.10.2015 22:10

M63a32r10t63i89n 97K50a42r44á45s25e90k 9118173398588

Norma euro NERESI CO2. Takze zakony termodynamiky netreba resit

+1/0
3.10.2015 11:32

A57n44d90r51e82j 53O82l52e32k64s35a 3175711317871

No tak jen doufám, že jste se přihlásil a budete eorokomisařům radit. CO jako NO, viďte. To bude nářečí....

0/0
3.10.2015 21:32







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.