Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

VW není sám. S měřením emisí čaruje většina značek, ukázal test ADAC

V aféře ohledně emisí NOx, které vypouštějí dieselová auta, je zatím na pranýři koncern Volkswagen. Test autoklubu ADAC ovšem potvrzuje, že mlčení ostatních značek není jen tak. Zkouška podle připravované metodiky, která je bližší reálnému provozu auta, totiž ukázala, že limit emisí, který je v platnosti, splní jen zlomek aut.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V75l77a22d45i78s82l64a52v 10B42u98r34y74š57e83k 1669152687844

se ustálila fráze, že mlčení automobilek není jen tak, jenže mě po vypuknutí aféry s podvodným programem v automobilech VW přišel dopis, že motor v mém autě je naprosto v pořádku, že nic takového nemá a že homologace nebyla získána za pomocí podvodů, to mě jako mlčení nepřipadá, nechápu, co by jako ostatní automobilky měli dělat, jistě to časem můžou třeba využít k propagaci svých výrobků, ale představa, že si koupí čas v televizi a budou tam něco vykládat je hloupá,

0/0
5.10.2015 18:14

J55a85n 47P21o39k42o16r26n81ý 1243369770723

Tak je otázka, od koho ten dopis byl? Od prodejce? Samotné automobilky? A není to trochu divné, takové tajnůstkářství? Proč nevyužijí situaci v tvrdé konkurenci? Mají oni vůbec čisté svědomí tak, jak se vám snaží podstrčit ?

0/0
5.10.2015 19:14

V11l37a86d66i72s27l33a31v 21B79u71r48y38š12e51k 1369132797794

Jim FarleyVýkonný viceprezident pro Evropu, Střední Východ a AfrikuFord Motor Company

0/0
6.10.2015 8:01

V76l36a38d38i66s82l12a72v 65B81u38r73y64š36e11k 1729292957984

tak je otázkou, co by ostatní automobilky vlastně měly dělat, lidé jsou od přírody nedůvěřiví tvorové, to vidíte sám na sobě a nějaký velký humbuk by vyvolal velkou nedůvěru vůči nim, to jistě nechtějí riskovat a vyčkávají, jestli podváděli také se jistě dozvíme, můj příspěvek se jen snažil vyvrátit, že všichni mlčí a to že má být údajně důkazem jejich viny

0/0
6.10.2015 8:17

J41a50n 61P33o73k66o49r89n13ý 1133749550203

Tak záleží na tom kdo ten dopis poslal a s čím pověřením. Prodejce? Samotná automobilka? A proč tolik tajností? Proč to nevyužijí v tvrdém konkurenčním boji? A mají tak čisté svědomí, jak se vám snaží posunout ?

0/0
5.10.2015 19:22

J55a96n 94P94o72k98o30r83n70ý 1543669490823

Nejdříve se to nezobrazilo a tak jsem to svaloval na svoji chybu při odeslání. A najednou je to tu dvakrát ;-€

0/0
5.10.2015 19:24
Foto

M16a17r22t37i39n 31K39o13k48e38š 3258124631710

Dnes žádný expertní výrok, že snížením komprese dieselu narůstá produkce NOx? ;-)

0/0
4.10.2015 20:14

V26l91a97d68i90m36í27r 27K67r40u15ž10í30k 2753255695958

Ještě někdo mimo VW podváděl elektronikou nebo naprosto nezavislej adac konečně zjistil, že hodnoty v běžném provozu se podstatně liší od labor. podmínek ? :-) Nebo co tím vlastně ADAC chtěl říc ? Rychle obhajovat sponzora za každou cenu ??

+2/0
4.10.2015 10:37

V83l90a59d41i76m75í72r 53B25u17k17v67a79l91d 8183373136

A vozy s Euro 5 jsou v prodeji již několik let, ne? Jak to, že američani přišli se svým objevem až nyní? Nebo se jim to hodí? Evropu rozhozenou !imigranty" ještě rozhodíme skandálem největší automobilky a hospodářská konkurence je potopena.

Jinak bych doporučoval "Obamovu" reakci. Případnou americkou pokutu pro VW by měla Merklová amnestovat (jak to učinil Obama pro Apple ve sporu se Samsungem).

0/0
4.10.2015 18:18

T91o71m84á75š 22J65u87r49e81č31k39a 3103632879773

Kdo chce psa bít, hůl si vždy najde. USA potřebuje Evropu dostat na kolena. a její ekonomiku zlikvidovat.

0/0
5.10.2015 6:37

P42e31t28r 72V21o84ž24e31n95í47l21e19k 6203982609234

Patrně bude na čase připustit, že auta přece jen vzduch nečistí, ale kazí.

+3/0
3.10.2015 17:35

P90r92o72u32z96a 20Z27d70e35n70ě91k 4946542436523

Dokud budou spalovací motory, budou mít lobbysti jistého odvětví podporovaných tzv. ekology neustálý důvod omezovat a regulovat jednotlivé složky splodin a že jich je. Hlavně ve jménu ekologie a hlavně byznysu s tím spojeného. Lidstvo by se cpalo na Mars, přitom pořádně nevíme co je na dně oceánu naší planety, neumíme či nechceme zatočit se zákeřnými nemocemi, natož vyvinout funkční a opravdu ekologickou pohonnou jednotku a pohonnou látku použitelnou k pohonu vozidel.

+1/0
3.10.2015 4:59

P29e38t34r 57P73a45v25l27a76t49a 7886380117551

Ono je potřeba dělat to, co se dá. Takové cesta na Mars přinese spoustu technologických inovací do spousty jiných odvětví. Pokud by navíc takovou cestu realizovali soukromníci, ve vesmíru už zůstanou a začne nová éra dalších zdrojů a prakticky bezlimitní expanze. Jak se jednou tenhle krok podaří, tak se v horizontu několika desítek let změní všechno...

0/0
3.10.2015 8:54

B76ě49l31a 18H47o17r90á64k79o31v14á 1568462509920

V EU se změní všechno tak jako tak...

0/0
5.10.2015 17:02

V29i76l61é94m 59P89ř81í73h12o48d55a 2764549553567

Nojo, po světě hold jezdí miliony porouchaných aut...;-D

0/0
3.10.2015 1:27

J87i68r79k92a 51D73v46o95ř44á69k 4635570123538

To byste se divil. Zvlášť jestli byste za poruchu počítal chybějící filtr.;-D

0/0
6.10.2015 18:14

D27a97n74i34e57l 72S37c43h51n64i94t75z28e68r 5901404451196

no konečně čtu i něco jiného

0/0
3.10.2015

J33i10ř25í 86J66o56z50a 3558403650591

Mozna uz nejde jen i o auta.. co takove autobusy?

+1/0
2.10.2015 23:23

P88a35t33r70i57k 31S57c12h29ö96b83e92l 3546275247975

EU by se zaroven mohla soustredit vice na rozvoj vodikovych paliv. Vetrnych / slunecnich elektraren v nekterych zemich pro ziskani paliva uz zacina byt dost. Pak muzou mit klidne euro 10, pac pokud se nemylim by sla z vyfuku jen para..

0/0
2.10.2015 23:07

V75á54c76l14a14v 33Š54o34b11r 5383392407280

Vodu k je na nic... na stejný obsah energie oproti zimnímu plynu v jednotce objemu je třeba 10x větší tlak... takovou láhev s vodítkem ekvivalentní tomu co máte v autě na plyn, nesmíte převážet bez toho aby jste o každé jízdě informoval hasiče.

0/0
2.10.2015 23:15

V83á12c42l71a82v 62Š39o70b14r 5703472437370

Týden předem.

+1/0
2.10.2015 23:16

V26á21c48l17a69v 69Š52o58b74r 5113622617550

Blby mobil...

0/0
2.10.2015 23:24

P64a79t98r68i29k 90S26c82h44ö94b50e31l 3716635837365

Na nic?  A co odpovite ted? (Snad se odkaz zobrazi) www.horizonfuelcell.com/#!transport-solutions/cmiq kdyz ne tak horizonfuelcell tecka com nebo youtube H2 racer (H2 racer je sice model pohaneny vodikem pri nizkem tlaku H2. Vsak je to funkcni model) zijeme v moderni dobe a lecco nepredstavitelne je mozne. Proto tam mam slovo rozvoj.

0/0
2.10.2015 23:41

P71e83t38r 69P75a17v43l84a93t68a 7686860697191

Ani rozvoj nezmění fyzikální zákony.

Nízký tlak znamená (na skladování), že prostě máte toho vodíku méně - tj. malý dojezd.

pV = nRT.... na tom nikdo nic nezmění...

0/0
3.10.2015 8:59

V11á78c19l37a96v 58Z71e44l50i56n26k53a 2802250963842

Vodíková bublina už před časem spaskla. Prostě opět došlo na slova nás zkostnatělých technokratů a to co vypadalo nadějně na papíře, na modelech a možná i v laboratořích se prostě nepovedlo dostat do praxe. S vodíkem to zkrátka neumíme a ještě hodně dlouho nebudeme umět tak, aby byl masový vodíkový automobilismus možný. Ještě dlouho se bude omezovat na věci jako je vodíkový autobus v Centra výzkumu Řež a tak podobně. A čert ví, zda tomu tak nebude navždy.

0/0
2.10.2015 23:47

P97e15t67r 31P13a26v34l90a78t57a 7466230737601

Nejefektivnější způsob získávání vodíku ve velkém jsou jaderné reaktory 4. generace. Ale to nám EU taky nedovolí. V reálném provozu je má jenom Rusko.

Pracují při tak vysoké teplotě, že lze štěpit vodu přímo, ve své podstatě může být vodík odpad.

Problémů je ale několik:

- nemáme použitelné palivové články (životnost), spalovat vodík ve spalovacím motoru je dost neefektivní

- vodík se špatně skladuje, protože je malý. Je velký problém ho někde udržet.

- oproti benzínu je celkem nebezpečný - směs se vzduchem je velmi výbušná, s tím, jak má tendenci unikat je to problém

Myslím, že v dnešní době je nejrozumnější se zaměřit na nové zdroje plynu a ropy,  v delším horizontu na velké jaderné zdroje a třeba syntézu umělých uhlovodíkových paliv,  a ve vzdálenější budoucnosti bych to viděl na technologie jako má v konceptu např. Laser Power Systems, tj. jaderná energie přímo v autě. Pár gramů paliva na celou životnost auta...

0/0
3.10.2015 8:49

R31o39m23a35n 93L71e21g43a65t 1357640363424

Vzdyt jim to da spoustu prace;-)..a jeste co vyprodukuji za NOx..aby se tam chuderky vesly:-D

0/0
2.10.2015 22:35

R81o52m31a35n 28L86e19g69a62t 1297470163834

To bylo na dop. prispevek p. Veselskeho..

0/0
2.10.2015 22:41

Z54d28e57n49ě22k 57H69a89n34z86l 1401556302354

Nahodou Renault ma výhodu, že má naftu naprd a věcně nejede proto tak často neškodí

+1/0
2.10.2015 22:34

R72o63m48a42n 66L75e83g51a47t 1577320273354

To stoprocentne..proto je nepousti na parkoviste;-)

0/0
2.10.2015 22:39

R64o89m68a20n 75L29e20g26a92t 1857260223164

No..ted uz jen zacit merit CO2 cyklistum a chodcum..urcit limity denniho najezdu/naslapu vzhledem k vaze..dat vsem bomby O2 na mesic..a kdo vycerpa..ma smulu, nedojede..tovarny a spalovny nevadi..produkuji i HDP,DPH..Takovej Total recall..

+1/0
2.10.2015 22:28

J66a51n 57H65a90v79r96d61a 3466164232856

Sef evropske rady Martin Schulz je knihvazac. A je na to hrdy.

0/0
2.10.2015 20:27

M80i39c98h13a79l 10M26o93j31ž15í10š 8654769632

Až na to, že je to předseda Parlamentu. ;-)

0/0
2.10.2015 21:21

P35e19t19r 78M76i32c29h59a18l 2410934811652

No a je to venku.

0/0
2.10.2015 20:24

J52o29s73e28f 83V54l33t94a88v20s23k22y 3855985281843

Ted znacku AUDI zavrhujete a pomlouvate, pred nedavnem jste ji jeste kradli.

0/0
2.10.2015 20:16

I61v51a91n 87M37a53r87e52k 6664388902

Zlatý Trabant R^R^R^

+2/0
2.10.2015 20:00

A66n30d31r67e18j 97O43l73e73k56s85a 3255201537681

Já ho viděl! V Českým Dubu! Je tam ;-D

0/0
2.10.2015 20:01

V45l98a94s66t90i32m11i74l 56K88o12l92á38ř 5979415312608

Vyjádření německé firmy ADAC samozřelmě chrání vlastní špinavé peří.

+3/−1
2.10.2015 19:57

P54e62t65r 73T67y52č14k24a 6515342539372

No. Takže se ukazuje, že celý skandál je pouze o tom, že jsou špatně nastavené limity.

+2/−1
2.10.2015 19:48

A74n35d80r44e67j 17O87l56e10k47s67a 3655541737771

Ne. Jde o špatně utajovaný podvod VW. Ostatní výrobci nepodváděli.

0/−5
2.10.2015 19:49

V16á14c15l74a42v 35Z35e70l56i86n93k77a 2552890513482

Tak naivní.

+5/0
2.10.2015 19:52

A96n57d47r80e63j 30O58l69e90k52s73a 3605171937101

Tak jednoduché.

0/−4
2.10.2015 19:53

V28á92c73l97a20v 46Z58e20l11i49n64k33a 2562720393412

A co jsem Vám na ten naivní výplod jako měl napsat? Švindlují nějakou formou všichni, protože motor splňující v reálném provozu ty ekoaktivistické nesmysly se prostě postavit nedá.

+5/0
2.10.2015 19:56

A66n57d97r70e17j 17O92l24e84k55s44a 3835881607731

Kde jste tyhle exkluzívní informace získal?

0/−4
2.10.2015 19:57

V62á61c86l74a83v 81Z90e41l12i47n46k45a 2412970963112

To není nic exkluzívního. To je realita, kterou vám potvrdí většina motorářů. Říká se, že Euro 6 je hranice fyzikálních zákonů a Euro 7 už za ní.

0/0
2.10.2015 20:18

A95n61d21r17e12j 18O33l91e21k10s58a 3235631117741

Aha. Takže tahle Vaše většina motorářů asi tak docela nerozumí vývoji svého oboru. Nejspíš ustrnula U Pinkasů.

0/−1
2.10.2015 20:28

V31á49c74l11a70v 69Z97e54l59i74n26k95a 2322700713612

Nevím proč ze sebe musíte nutně dělat pitomce ale budiž. Mohu se zeptat co víte o termodynamice, dynamice, materiálech a řadě dalších oborů, znalost kterých potřebujete k navržení spalovacího motoru? Hádal bych že to mnoho nebude, protože jinak by Vám muselo být jasné o co jde. EU ve svém svatém nadšení boje proti chiméře globálního oteplování nesmyslně tlačila na snižování emisí CO2 jakožto skleníkového plynu.

No a jednou z cest k omezení těchto emisí je používání pohonných jednotek s vyšší termickou účinností, což jsou právě vznětové motory. Jenže fyzika je neúprosná a tak zvýšení termické účinnosti je dosahováno zvýšením parametrů na horké části oběhu. Zvýšená teplota při spalování ovšem vede k vyšší produkci NOx, které vznikají právě při spalovacích procesech probíhajících za vyšších teplot. Když to takto zjednoduším, tak je snad jasné, že nelze spolehlivě snižovat oboje. Sabatův cyklus, který nahradil starší cyklus Diieselův a podle něhož dnešní vznětové motory pracují, to prostě principiálně nedovoluje.

Jestli něco demonstruje odtrženost zelenými lobbisty zmasírovaných bruselských úředníků od reality, tak je to právě rozhodnutí, které v konečném důsledku sice snižilo o něco emise plynu, jehož škodlivostí si ovšem nejsme zdaleka jisti a u kterého Evropa už zdaleka není dominantním producentem, za cenu zvýšení jiného typu emisí, jejichž škodlivost je bez diskuse.

+5/−1
2.10.2015 21:52

J25a87n 53M47a32t77o53u70š54e38k 6936637830324

no nevím , to že "nesplňují" vozidla limity dané pro NEDC v cyklu WLTP je logické, více akcelerace, vyšší rychlost, o cca 150 kg větší zatížení atd. To je jako nechat někoho nejprve obejít ovál na stadiónu a následně ho nechat ovál oběhnout, a pak mu vyčítat, že je při tom druhým pokusu zpocený, když při prvním nebyl.

Začaly se motat jablka s hruškami.

+2/0
2.10.2015 22:10

M77a76r11t72i24n 94K65a96r35á41s97e16k 9608423858228

Norma euro NERESI CO2. Takze zakony termodynamiky netreba resit

+1/0
3.10.2015 11:32

A11n31d48r48e42j 35O20l62e51k53s95a 3145561427741

No tak jen doufám, že jste se přihlásil a budete eorokomisařům radit. CO jako NO, viďte. To bude nářečí....

0/0
3.10.2015 21:32







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.