Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

VW není sám. S měřením emisí čaruje většina značek, ukázal test ADAC

V aféře ohledně emisí NOx, které vypouštějí dieselová auta, je zatím na pranýři koncern Volkswagen. Test autoklubu ADAC ovšem potvrzuje, že mlčení ostatních značek není jen tak. Zkouška podle připravované metodiky, která je bližší reálnému provozu auta, totiž ukázala, že limit emisí, který je v platnosti, splní jen zlomek aut.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V44l34a29d53i88s44l79a63v 22B77u87r43y49š28e48k 1189172217684

se ustálila fráze, že mlčení automobilek není jen tak, jenže mě po vypuknutí aféry s podvodným programem v automobilech VW přišel dopis, že motor v mém autě je naprosto v pořádku, že nic takového nemá a že homologace nebyla získána za pomocí podvodů, to mě jako mlčení nepřipadá, nechápu, co by jako ostatní automobilky měli dělat, jistě to časem můžou třeba využít k propagaci svých výrobků, ale představa, že si koupí čas v televizi a budou tam něco vykládat je hloupá,

0/0
5.10.2015 18:14

J14a41n 76P82o14k39o51r76n10ý 1663449140283

Tak je otázka, od koho ten dopis byl? Od prodejce? Samotné automobilky? A není to trochu divné, takové tajnůstkářství? Proč nevyužijí situaci v tvrdé konkurenci? Mají oni vůbec čisté svědomí tak, jak se vám snaží podstrčit ?

0/0
5.10.2015 19:14

V40l92a44d72i77s90l95a16v 31B35u92r95y10š95e84k 1719442127924

Jim FarleyVýkonný viceprezident pro Evropu, Střední Východ a AfrikuFord Motor Company

0/0
6.10.2015 8:01


V36l51a25d22i21s60l74a34v 70B11u87r75y15š23e30k 1769232767944

tak je otázkou, co by ostatní automobilky vlastně měly dělat, lidé jsou od přírody nedůvěřiví tvorové, to vidíte sám na sobě a nějaký velký humbuk by vyvolal velkou nedůvěru vůči nim, to jistě nechtějí riskovat a vyčkávají, jestli podváděli také se jistě dozvíme, můj příspěvek se jen snažil vyvrátit, že všichni mlčí a to že má být údajně důkazem jejich viny

0/0
6.10.2015 8:17

J76a55n 21P76o81k15o83r85n14ý 1423669140653

Tak záleží na tom kdo ten dopis poslal a s čím pověřením. Prodejce? Samotná automobilka? A proč tolik tajností? Proč to nevyužijí v tvrdém konkurenčním boji? A mají tak čisté svědomí, jak se vám snaží posunout ?

0/0
5.10.2015 19:22

J64a50n 76P75o25k80o32r21n13ý 1663359150433

Nejdříve se to nezobrazilo a tak jsem to svaloval na svoji chybu při odeslání. A najednou je to tu dvakrát ;-€

0/0
5.10.2015 19:24
Foto

M58a86r81t78i29n 70K94o48k35e47š 3248734421170

Dnes žádný expertní výrok, že snížením komprese dieselu narůstá produkce NOx? ;-)

0/0
4.10.2015 20:14

V36l74a69d91i13m95í31r 21K63r45u53ž60í41k 2533825735888

Ještě někdo mimo VW podváděl elektronikou nebo naprosto nezavislej adac konečně zjistil, že hodnoty v běžném provozu se podstatně liší od labor. podmínek ? :-) Nebo co tím vlastně ADAC chtěl říc ? Rychle obhajovat sponzora za každou cenu ??

+2/0
4.10.2015 10:37

V85l71a47d55i96m14í34r 22B94u19k27v38a13l62d 8113823736

A vozy s Euro 5 jsou v prodeji již několik let, ne? Jak to, že američani přišli se svým objevem až nyní? Nebo se jim to hodí? Evropu rozhozenou !imigranty" ještě rozhodíme skandálem největší automobilky a hospodářská konkurence je potopena.

Jinak bych doporučoval "Obamovu" reakci. Případnou americkou pokutu pro VW by měla Merklová amnestovat (jak to učinil Obama pro Apple ve sporu se Samsungem).

0/0
4.10.2015 18:18

T94o46m42á73š 32J18u22r47e33č45k34a 3683382509653

Kdo chce psa bít, hůl si vždy najde. USA potřebuje Evropu dostat na kolena. a její ekonomiku zlikvidovat.

0/0
5.10.2015 6:37

P61e58t38r 12V93o60ž39e69n44í78l17e85k 6143822599824

Patrně bude na čase připustit, že auta přece jen vzduch nečistí, ale kazí.

+3/0
3.10.2015 17:35

P51r77o67u57z45a 40Z24d62e62n35ě18k 4726682106533

Dokud budou spalovací motory, budou mít lobbysti jistého odvětví podporovaných tzv. ekology neustálý důvod omezovat a regulovat jednotlivé složky splodin a že jich je. Hlavně ve jménu ekologie a hlavně byznysu s tím spojeného. Lidstvo by se cpalo na Mars, přitom pořádně nevíme co je na dně oceánu naší planety, neumíme či nechceme zatočit se zákeřnými nemocemi, natož vyvinout funkční a opravdu ekologickou pohonnou jednotku a pohonnou látku použitelnou k pohonu vozidel.

+1/0
3.10.2015 4:59

P65e67t61r 76P54a33v98l87a22t65a 7766960937241

Ono je potřeba dělat to, co se dá. Takové cesta na Mars přinese spoustu technologických inovací do spousty jiných odvětví. Pokud by navíc takovou cestu realizovali soukromníci, ve vesmíru už zůstanou a začne nová éra dalších zdrojů a prakticky bezlimitní expanze. Jak se jednou tenhle krok podaří, tak se v horizontu několika desítek let změní všechno...

0/0
3.10.2015 8:54

B31ě17l63a 72H61o82r89á69k92o29v30á 1438742499670

V EU se změní všechno tak jako tak...

0/0
5.10.2015 17:02

V52i65l11é44m 35P50ř28í52h16o15d58a 2524899553917

Nojo, po světě hold jezdí miliony porouchaných aut...;-D

0/0
3.10.2015 1:27

J68i43r29k48a 40D28v53o10ř16á26k 4625950743418

To byste se divil. Zvlášť jestli byste za poruchu počítal chybějící filtr.;-D

0/0
6.10.2015 18:14

D55a20n58i58e29l 68S98c74h61n68i72t13z64e57r 5661134391106

no konečně čtu i něco jiného

0/0
3.10.2015

J24i10ř59í 85J24o36z19a 3498983640941

Mozna uz nejde jen i o auta.. co takove autobusy?

+1/0
2.10.2015 23:23

P27a72t54r53i20k 59S93c10h92ö69b85e92l 3926805607745

EU by se zaroven mohla soustredit vice na rozvoj vodikovych paliv. Vetrnych / slunecnich elektraren v nekterych zemich pro ziskani paliva uz zacina byt dost. Pak muzou mit klidne euro 10, pac pokud se nemylim by sla z vyfuku jen para..

0/0
2.10.2015 23:07

V37á62c94l43a13v 86Š61o80b74r 5813692957320

Vodu k je na nic... na stejný obsah energie oproti zimnímu plynu v jednotce objemu je třeba 10x větší tlak... takovou láhev s vodítkem ekvivalentní tomu co máte v autě na plyn, nesmíte převážet bez toho aby jste o každé jízdě informoval hasiče.

0/0
2.10.2015 23:15

V49á78c69l43a79v 43Š95o28b59r 5543972727130

Týden předem.

+1/0
2.10.2015 23:16

V45á40c37l17a66v 14Š63o60b81r 5863132317900

Blby mobil...

0/0
2.10.2015 23:24

P40a20t73r78i38k 89S97c77h53ö89b26e58l 3226475637565

Na nic?  A co odpovite ted? (Snad se odkaz zobrazi) www.horizonfuelcell.com/#!transport-solutions/cmiq kdyz ne tak horizonfuelcell tecka com nebo youtube H2 racer (H2 racer je sice model pohaneny vodikem pri nizkem tlaku H2. Vsak je to funkcni model) zijeme v moderni dobe a lecco nepredstavitelne je mozne. Proto tam mam slovo rozvoj.

0/0
2.10.2015 23:41

P76e18t96r 69P98a50v31l53a66t25a 7646420707671

Ani rozvoj nezmění fyzikální zákony.

Nízký tlak znamená (na skladování), že prostě máte toho vodíku méně - tj. malý dojezd.

pV = nRT.... na tom nikdo nic nezmění...

0/0
3.10.2015 8:59

V91á66c21l87a13v 84Z54e79l25i18n74k35a 2912490203572

Vodíková bublina už před časem spaskla. Prostě opět došlo na slova nás zkostnatělých technokratů a to co vypadalo nadějně na papíře, na modelech a možná i v laboratořích se prostě nepovedlo dostat do praxe. S vodíkem to zkrátka neumíme a ještě hodně dlouho nebudeme umět tak, aby byl masový vodíkový automobilismus možný. Ještě dlouho se bude omezovat na věci jako je vodíkový autobus v Centra výzkumu Řež a tak podobně. A čert ví, zda tomu tak nebude navždy.

0/0
2.10.2015 23:47

P66e98t14r 14P77a16v60l91a89t88a 7296210237351

Nejefektivnější způsob získávání vodíku ve velkém jsou jaderné reaktory 4. generace. Ale to nám EU taky nedovolí. V reálném provozu je má jenom Rusko.

Pracují při tak vysoké teplotě, že lze štěpit vodu přímo, ve své podstatě může být vodík odpad.

Problémů je ale několik:

- nemáme použitelné palivové články (životnost), spalovat vodík ve spalovacím motoru je dost neefektivní

- vodík se špatně skladuje, protože je malý. Je velký problém ho někde udržet.

- oproti benzínu je celkem nebezpečný - směs se vzduchem je velmi výbušná, s tím, jak má tendenci unikat je to problém

Myslím, že v dnešní době je nejrozumnější se zaměřit na nové zdroje plynu a ropy,  v delším horizontu na velké jaderné zdroje a třeba syntézu umělých uhlovodíkových paliv,  a ve vzdálenější budoucnosti bych to viděl na technologie jako má v konceptu např. Laser Power Systems, tj. jaderná energie přímo v autě. Pár gramů paliva na celou životnost auta...

0/0
3.10.2015 8:49

R64o16m84a97n 59L47e34g44a77t 1127950913884

Vzdyt jim to da spoustu prace;-)..a jeste co vyprodukuji za NOx..aby se tam chuderky vesly:-D

0/0
2.10.2015 22:35

R94o73m58a80n 42L19e70g96a42t 1667630243594

To bylo na dop. prispevek p. Veselskeho..

0/0
2.10.2015 22:41

Z59d95e23n95ě34k 68H12a82n19z28l 1161516602204

Nahodou Renault ma výhodu, že má naftu naprd a věcně nejede proto tak často neškodí

+1/0
2.10.2015 22:34

R29o32m30a11n 17L84e27g65a27t 1407170863114

To stoprocentne..proto je nepousti na parkoviste;-)

0/0
2.10.2015 22:39

R51o37m32a49n 31L83e98g86a37t 1317810773374

No..ted uz jen zacit merit CO2 cyklistum a chodcum..urcit limity denniho najezdu/naslapu vzhledem k vaze..dat vsem bomby O2 na mesic..a kdo vycerpa..ma smulu, nedojede..tovarny a spalovny nevadi..produkuji i HDP,DPH..Takovej Total recall..

+1/0
2.10.2015 22:28

J89a15n 85H55a51v39r80d98a 3516734212646

Sef evropske rady Martin Schulz je knihvazac. A je na to hrdy.

0/0
2.10.2015 20:27

M56i38c42h93a78l 81M87o46j67ž59í54š 8864789842

Až na to, že je to předseda Parlamentu. ;-)

0/0
2.10.2015 21:21

P67e60t32r 90M11i48c33h79a94l 2210784701882

No a je to venku.

0/0
2.10.2015 20:24

J15o11s98e63f 20V84l74t54a66v91s57k48y 3925405681393

Ted znacku AUDI zavrhujete a pomlouvate, pred nedavnem jste ji jeste kradli.

0/0
2.10.2015 20:16

I60v98a76n 66M71a30r75e60k 6724728402

Zlatý Trabant R^R^R^

+2/0
2.10.2015 20:00

A75n42d31r24e17j 91O20l41e65k60s90a 3755921197221

Já ho viděl! V Českým Dubu! Je tam ;-D

0/0
2.10.2015 20:01

V93l39a43s61t55i92m20i64l 59K79o93l31á15ř 5849355482898

Vyjádření německé firmy ADAC samozřelmě chrání vlastní špinavé peří.

+3/−1
2.10.2015 19:57

P47e54t97r 22T44y77č49k56a 6815982139782

No. Takže se ukazuje, že celý skandál je pouze o tom, že jsou špatně nastavené limity.

+2/−1
2.10.2015 19:48

A69n32d82r56e59j 35O45l26e20k27s46a 3655761707441

Ne. Jde o špatně utajovaný podvod VW. Ostatní výrobci nepodváděli.

0/−5
2.10.2015 19:49

V22á69c15l55a40v 21Z10e38l48i21n10k59a 2612920153722

Tak naivní.

+5/0
2.10.2015 19:52

A93n17d85r89e56j 21O74l55e59k88s31a 3795301177411

Tak jednoduché.

0/−4
2.10.2015 19:53

V44á72c42l36a85v 76Z52e71l66i69n93k43a 2442580753822

A co jsem Vám na ten naivní výplod jako měl napsat? Švindlují nějakou formou všichni, protože motor splňující v reálném provozu ty ekoaktivistické nesmysly se prostě postavit nedá.

+5/0
2.10.2015 19:56

A33n15d53r52e58j 89O80l86e11k94s58a 3955511897291

Kde jste tyhle exkluzívní informace získal?

0/−4
2.10.2015 19:57

V18á41c78l65a85v 29Z65e29l95i50n44k29a 2302610763392

To není nic exkluzívního. To je realita, kterou vám potvrdí většina motorářů. Říká se, že Euro 6 je hranice fyzikálních zákonů a Euro 7 už za ní.

0/0
2.10.2015 20:18

A95n83d15r97e74j 75O63l82e53k91s54a 3355891277561

Aha. Takže tahle Vaše většina motorářů asi tak docela nerozumí vývoji svého oboru. Nejspíš ustrnula U Pinkasů.

0/−1
2.10.2015 20:28

V30á76c49l85a12v 64Z92e88l63i66n84k56a 2122240703592

Nevím proč ze sebe musíte nutně dělat pitomce ale budiž. Mohu se zeptat co víte o termodynamice, dynamice, materiálech a řadě dalších oborů, znalost kterých potřebujete k navržení spalovacího motoru? Hádal bych že to mnoho nebude, protože jinak by Vám muselo být jasné o co jde. EU ve svém svatém nadšení boje proti chiméře globálního oteplování nesmyslně tlačila na snižování emisí CO2 jakožto skleníkového plynu.

No a jednou z cest k omezení těchto emisí je používání pohonných jednotek s vyšší termickou účinností, což jsou právě vznětové motory. Jenže fyzika je neúprosná a tak zvýšení termické účinnosti je dosahováno zvýšením parametrů na horké části oběhu. Zvýšená teplota při spalování ovšem vede k vyšší produkci NOx, které vznikají právě při spalovacích procesech probíhajících za vyšších teplot. Když to takto zjednoduším, tak je snad jasné, že nelze spolehlivě snižovat oboje. Sabatův cyklus, který nahradil starší cyklus Diieselův a podle něhož dnešní vznětové motory pracují, to prostě principiálně nedovoluje.

Jestli něco demonstruje odtrženost zelenými lobbisty zmasírovaných bruselských úředníků od reality, tak je to právě rozhodnutí, které v konečném důsledku sice snižilo o něco emise plynu, jehož škodlivostí si ovšem nejsme zdaleka jisti a u kterého Evropa už zdaleka není dominantním producentem, za cenu zvýšení jiného typu emisí, jejichž škodlivost je bez diskuse.

+5/−1
2.10.2015 21:52

J35a33n 64M61a21t46o90u54š41e76k 6956217920734

no nevím , to že "nesplňují" vozidla limity dané pro NEDC v cyklu WLTP je logické, více akcelerace, vyšší rychlost, o cca 150 kg větší zatížení atd. To je jako nechat někoho nejprve obejít ovál na stadiónu a následně ho nechat ovál oběhnout, a pak mu vyčítat, že je při tom druhým pokusu zpocený, když při prvním nebyl.

Začaly se motat jablka s hruškami.

+2/0
2.10.2015 22:10

M39a38r78t92i23n 52K80a75r74á74s13e93k 9508403888298

Norma euro NERESI CO2. Takze zakony termodynamiky netreba resit

+1/0
3.10.2015 11:32

A61n68d81r41e29j 11O35l64e45k83s84a 3935541347681

No tak jen doufám, že jste se přihlásil a budete eorokomisařům radit. CO jako NO, viďte. To bude nářečí....

0/0
3.10.2015 21:32





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.