Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Ojeté TDI z dieselgate: nízká spotřeba, ale také riziko velkých investic

Aféra týkající se nadměrné produkce emisí u některých turbodieselů koncernu Volkswagen poslední dny doslova hýbe automobilovým světem. O turbodieselech koncernu Volkswagen, které nasadily systém vstřikování paliva common-rail se dá říci, že jsou průměrně spolehlivé.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V56l15a45d 57P83r91o59u46z37a 1212555103179

Torsen bude těžko vážit 100 kg, pokud mluvíte jen o samotném diferenciálu. To srovnání spotřeby Haldex nebo Torsen se týká podle tohoto vlákna pouze mezinápravového diferenciálu u čtyřkolek a podle mě tam rozdíly ve spotřebě nebudou. Spotřeba se liší pokud bychom se bavili o srovnání mezi "dvoukolkou" nebo "čtyřkolkou". Torsen typ ATB diferenciálu lze najít i na nápravové rozvodovce, řekl bych, že Haldex na takovém místě nenajdete.

0/0
10.10.2015 0:11

J94i14r36i 70D22o25m24i29n42i36k 1791288361840

Manželka má stařičký New Beetle z roku 2002 - klasický 1,9 TDI, žádný common-rail a šlape, jako hodiny. Nejlepší motor, jaký kdy kdo vyrobil. 190.000 najeto, sjetá celá evropa a ještě nikdy ani jednou ji nikde nenechal a ani neškytnul. Ty nové common-rail už jsou i podle mnohých, kdo do toho vidí, tragédie.

0/0
7.10.2015 14:47

V59l81a55d79i22m69í96r54a 61B40a63k26o20š74o37v45á 7379500831563

moze mi niekto z idnes vysvetlit, preco ku kazdej afere pridaju "gate"???? to znamena, ze trencle na hrade su afera spodargate????

+1/0
6.10.2015 13:34
Foto

P29a73v92e71l 16M29a68r42t23i77n65e39k 9565175101633

Jednoduchý diesel a oni na to narvou haldu nesmyslů. Nechci.

0/0
5.10.2015 20:44

J80a41n 43T39a20r49a51b95a 4176946149499

No já nevím, jaký je pán odborník a kolik motorů, pokud vůbec, celkem viděl. Mé zkušenosti s flotilou jedenácti kusů 1,6TDI, které mají aktuálně nájezd nad 200tis. km a šesti dvoulitrů 103 a 125kW, vše EA189, jsou takové, že ani u jednoho z nich se neobjevila žádná z popisovaných závad. Jeden dvoulitr 103kW  a jedna šestnáctistovka 77kW měly problém s čidlem tlakové diference. U žádného neodešla spojka ani pohon olejového čerpadla. Mimochodem pověsti o ozubení pohonu olejové pumpy si pan "odborník" popletl s předchozí verzí dvoulitrového motoru s kódem BMM a BMN, což ovšem nebyly commonrail motory.

0/0
5.10.2015 13:31

P90e95t97r 39Č44e79r64m84á88k 9828725919110

Opět článek od "odborníků"8-o8-o téměr vše řecěné je ve skutečnosti naopak, pokud autor nechápe rozdíly mezi jednotlivými typy a rozlišuje je pouze na systém vstřikování ( a ješťe fatálně obrátí spolehlivost která byla samozřejmě lepší u PD), tak to tu můžete zavřít, jste na úrovni novinek a jejich legendárního autora Žemličky...RvRv

+4/0
4.10.2015 20:55

L63u40b83o73š 34S69t13e73h73n63o 8952169531469

Vždycky mne dojme poznámka o tankování nafty v JZD. Skutečnost je taková, že motory v moderních zemědělských strojích (jejich vstřikovací systémy) jsou na naftu stejně náchylné jako u moderních automobilů, nákladních aut atd. I zde vládne Common Rail. Použití bionafty v zemědělských podnicích není vůbec obvyklé, protože problémy tohoto paliva jsou obecně známé. Problémy nafty jsou jam kde nejsou kvalitní skladovací nádrže, anebo tam kde někdo naftu pančuje olejem, vodou atd.

+1/0
4.10.2015 20:17

J78i31ř95í 64E21r25b29e50n 1263784366947

Přesně tak, bionafta je vhodná jen pro motory, které denně běží a protáčejí náplně v nádržích a trubkách. Co jsem vyslechl od našich lidí, tak pokud bionafta více než dva týdny stojí, začnou se její složky usazovat a ucpávat, musí se to pak proplachovat čistou naftou, případně s pár kapkami petroleje nebo benzínu. Jediné, co tomu odolává, jsou prý tatry a staré liazácké motory 706 (erťáky), modernější stovkové motory (v matesech a ŠT 180) už taky ne.

0/0
5.10.2015 6:29

D76a51v24i74d 97H67o50u38z55a18r 4674326816343

Pane redaktore, zapomněl jste ještě jednu podstatnou věc, ta auta vůbec nejezdí...;-)

+1/−3
4.10.2015 5:01

R11o74m27a42n 12H32a89n42u85s 8625917289614

Když jsem před 3 lety sháněl Octávku tak jsem se ptal několika servisáků a renomovných Chiptunnigových firem a všichni do jednoho upřenosňovali starší systém PD před CR. Tak jsem si ho pořídil nyní najeto 180tis. km bez problemů.

+4/0
3.10.2015 23:00

L76u80k22á24š 14S47l38a92n61i59n97a 1651373643241

Já mám také starší PD, jedno z prvních, najeto 266tis, zatim bez oprav a investic.

0/0
4.10.2015 19:29

P89a69v63e73l 81K86m23o53š33e83k 7764135141431

Příštích pět let nemusím na masáže. iDnes mě přes dieselgate a imigrační vlnu, namasíroval dopředu.

+8/−2
3.10.2015 21:41

P64e61t81r 78P16o73s56p42í93š63i83l 4528414496256

Já mám spíše opačnou zkušenost. Dva diesely koncern - jen běžná údržba a dva benzíny doslova katastrofa. U jednoho z nich stála oprava motoru u tříletého auta s 65 tisíci km cca 200 tisíc kč. Bylo koupené jako nové za necelý milion. Značku nebudu jmenovat, abych nedělal negativní reklamu.  Druhé bylo levnější, ale i tak opravy motoru cca 35 tisíc.

0/−2
3.10.2015 19:57

J28a76n 73M66a75t52ě26j98k28a 4452744627

Ja bych tu značku rad znal,je li to mozne. at si i druzi udelaji nazor a vyvarují se nákupu od tohoto výrobce.

Ja mel vw caddy 1.9tdi. Po 160tis km jsme delali komplet opravu motoru za 70tis. Netahlo to,po pridani plynu jen kovovy klepot. Takze vw jiz nikdy vice.

+3/−1
3.10.2015 22:57

J37a88n 39J36e43m34e59l95k96a 1265850

A co se pokazilo, že to bylo za 200 tisíc..

0/0
5.10.2015 13:05

J30a90n 66T56a74r98a89b38a 4556736379149

Za cca 200tisíc je kompletní výměna zničeného motoru. Například pokud projede prasklá ojnice blokem ven. Třeba proto, že nebyl včas vyměněn rozvodový řemen. 

U pětiválců od Mercedesu (MB Sprinter a VW Crafter) pak šlo o typický projev únavového lomu při dlouhodobém přetáčení motoru, když nějaký rozumbrada jim z neznámého důvodu naordinoval extra krátké převody, to ale nebyly motory VW, pachatelem byl Mercedes, jen se do VW montovaly.

0/0
5.10.2015 13:36

J16a12n 46S38t89e48h62l63i43k 9415217296531

Původní "londýnský" smog však není zdaleka tak nebezpečný jako fotochemický "losangeleský" smog, který se naopak vytváří za krásného slunného počasí působením slunečních paprsků na nahromaděné výfukové plyny automobilů. Tento smog se vyskytuje zajména ve velkých městech Severní i Jižní Ameriky, v Japonsku, ale také v Evropě.

Fotochemické reakce, odehrávající se v teplém, prachem a škodlivými zplodinami prosyceném vzduchu, jsou velmi složité. Oxidy síry či dusíku se působením světla rozkládají na radikály a hydroxyly - vytváří se za přítomnosti vody či vodní páry kyselina sírová a kyselina dusičná, které ve vzduchu zůstávají rozptýleny v podobě drobných kapiček - aerosolů. Z oxidů se uvolňuje nadbytečný kyslík, vytvářející ozón. Molekuly ozónu, složené ze tří atomů kyslíku, po bouřce krásně provoní vzduch, ovšem jen tehdy, jsou-li v ovzduší obsaženy pouze v nepatrném množství. Ozón ve větší koncentraci je prudce jedovatý nejen pro živočichy, ale i pro rostliny - popálení rostlin, vznikající působením fotochemického smogu, způsobuje také ozón. Ve spojení se sloučeninami uhlíku je ozón zvlášť nebezpečný - jeho působením se vytváří celá škála velmi škodlivých radikálů a sloučenin. Nejškodlivější z nich je PAN - peroxyacetylnitrát.

Jestliže londýnský smog způsobuje u lidí především záněty průdušek, fotochemický smog napadá nejen dýchací cesty, ale vyvolává i záněty spojivek, kožní poškození a u citlivých lidí způsobuje značné alergické reakce. Kašel, pálení v očích, dušnost, bolesti hlavy a celková skleslost, to jsou běžné následky fotochemického smogu. Výkonnost lidí za této situace pochopitelně klesá. Vznikají škody na rostlinách, zejména na zemědělských plodinách (citlivé jsou listová zelenina, rajčata, tabák, vinná réva a citrusy), a na různých materiálech organického původu (na gumě, kůži, textiliích).

Jak se proti vzniku smogu bránit? Smog běžného typu lze omezit především snížením množství méně kvalitních fosilních paliv, dobrou funkcí odlučovačů a péčí o čistotu

+2/0
3.10.2015 19:50

J63i36ř49í 28E80r52b28e12n 1903534756187

To zní docela rozumně.

Odkud jste ten text zkopíroval?

0/0
5.10.2015 6:30

J94o50s98e37f 17V29a87l98a 9840333333963

2.0 CRD 103 kW 4x4, O II, 150.000 jako ojetina koupena ve 109.000 km, ted meneny EGR ventil, jinak spotreba 5,8 (4x4 zvysuje tak o 0,5-1 l).koupena za 300.000 v plne vybave, nemuzu si stezovat

0/0
3.10.2015 19:41

D95á68š57a 44D61o52s87t78á47l13o20v71á 1499203730302

4x4 v O2 žádnou spotřebu nezvyšuje, jde totiž o trapný a levný haldex, nikoliv permanentní torsen.

+2/−3
4.10.2015 11:05

P19e11t25r 58M70i29c94h97a63l 2350354221322

Nechceš jít raději na ona.idnes.cz? Tady se zbytečně ztrapňuješ.

+1/−1
4.10.2015 16:35

D29á67š40a 13D52o31s22t94á83l49o48v64á 1959703900392

Jiný argument by nebyl? O auta se náhodou dlouhodobě zajímám. Vy toho evidentně moc nevíte, když si myslíte, že Vám haldex zvedá spotřebu.

0/−1
6.10.2015 12:11

P36e87t96r 54Č67e88r82m17á74k 9358765729580

Haldex spotřebu samozřejmě zvedá, takže pokud si myslíte opak, o svých znalostech už nás přesvědčovat nemusíte ;-)

0/0
6.10.2015 14:57

J79o36s26e75f 56V27a45l79a 9680963873603

1. u vsech haldexu se uz v technickych datech uvadi vyssi spotreba nez u stejnych aut s nahonem jenom vpredu. Proc asi ? 2. taky jsem si myslel, ze torsen je neco extra - az jsem s torsenem najezdil zruba 50.000 km a zjistil, ze diky elektronice (ESP a pod) se pri jizde chova prakticky stejne jako haldex.

0/−1
4.10.2015 20:45

P35e35t60r 76Č92e74r57m14á67k 9368475389660

To jste s torsenem jezdil asi akorát po rovné silnici, jedině tam má pro běžného uživatele podobné chování. Jinak jde o diametrálně jiný systém, kdy torsen zásadně ovlivňuje jízdní vlastnosti jako takové, haldex je dobrý spíše jen na vyjetí zasněženého kopce... Ale pořád lepší než drátem do oka.

+2/0
4.10.2015 20:59

J64a40n 83T32a37r26a54b48a 4456136239319

Na sněhu je haldex lepší než torsen. Pro závodníky je torsen lepší než haldex.

0/−1
5.10.2015 13:38

P88e49t53r 55Č59e66r89m18á93k 9418625329400

Nesmysl. Haldex nikdy nikde není lepší než torsen, už z podstaty ;-) pro závodníky je haldex nepoužitelný, nikoliv méně vhodný.

+2/0
5.10.2015 17:24

D81á60š28a 68D90o52s88t86á18l90o85v60á 1569413800422

Až na takový detail. Torsen smyku předchází, haldex ho řeší až když přijde. Co je lepší nechám na Vás, dle mě je to prevence. Nemám ráda, když se auto chová jako předokolka a až jdete do smyku, tak se elektronicky něco připojuje a mění se tak chování vozu. Pokud na takový systém nejste zvyklý, můžete mít problémy v krizové situaci. Známému haldex aktivoval pohon zadní nápravy v situaci, kdy už to nečekal a poslalo ho to do stromu. Torsen je jinde, tam je to hezky čitelné.

+1/0
6.10.2015 12:14

P21e88t32r 47Č54e13r35m14á57k 9188695569300

Ale zvyšuje, všechny součásti se neustále točí a kladou tedy odpory nehledě na to jestli je systém seplý nebo ne, navíc važí skoro 100kg navíc.

+1/0
4.10.2015 20:57

D72á32š76a 61D91o55s65t36á79l54o59v34á 1449803570662

100 kg navíc váží zadní diferenciál u torsenu, haldex se začal montovat z důvod úspory hmotnosti a výrobních nákladů, i když má své nevýhody.

0/0
6.10.2015 12:16

P93e12t35r 19Č74e81r52m40á83k 9848775359240

Nikoliv, 100kg važí veškerý "železo" haldexu, tzn. samotný haldex diferenciál, kardanka, poloosy... A haldex se montuje ze zcela jiných důvodů - dá se aplikovat na motory uložené napříč, což je dneska většina menších aut.

0/0
6.10.2015 15:01

J20i81ř82í 41N66o44s67e19k 1971636846240

ty voe tady je vodborníků nestačím valit voči....musim zajit do knihovny...

0/0
3.10.2015 19:37

D16a40v43i71d 23F20r32a76n46k 4637166447470

GOLF IV Variant 2001 66kW čip na 81 kW najeto 358 000 km, při 200 000 spojka jednohmota. Spotřeba 5,7l. Naprostá spokojenost.

+1/0
3.10.2015 19:11

J54o89s79e45f 76V17a76l39a 9210693723763

octavia I TDI 66kW 2005 : 380.000 km, vymena loziska obou prednich kol (zhruba vzdy po 150.000), 1x vaha vzduchu, 1x akumulator a 1x brzdovy valecek vzadu. Spotreba lehce pod 5 l (spocitano podle mnozstvi nacerpane nafty, ne podle pocitace...)

+1/0
3.10.2015 19:31

V91e76r45o88n56i95k48a 49L93a68c50n18á 6674708734551

Autům sluší BENZÍN !

+12/−2
3.10.2015 19:04

Z58d76e56n75ě48k 93H22a53n87z72l 1311566172844

A ženským růžová

+4/−1
3.10.2015 19:20

T93o70m70á94š 30H42o85c86h88m67u66t93h 4524852490705

Tak nakonec v konečném důsledku zjišťuji, že moje 86kW benzínová 1,8 16V je vrchol spolehlivosti a ekologie ;-DR^

+2/0
3.10.2015 18:56

V76l16a42d31i80s44l22a95v 38B97u64r90y10š83e74k 1919412197734

já koupím diesel, dokoupím 5 let záruky, po 4,5 rokách mám najeto 100 tisíc a prodávám ho, je to ekonomický a jsem s podobným cyklem velmi spokojen, mám spotřebu 6 l, zatímco známý má stejný auto v benzímu a průměr má 11 l a to je šetřílek

+1/−2
3.10.2015 18:45

D78a47v72i50d 41P68r70o86c88h18á53z50k36a 5144275947243

Co s tím sakra dělá? ;-D

+4/0
3.10.2015 18:48

V23l85a13d59i57s73l66a31v 77B93u85r15y91š74e62k 1439212697324

SUVéčka jsou na spotřebu strašný potvory, je to vyšší, těžší a taky to má široký gumy, benzín tak jěště do jetyny, jak to má 2 tuny, gumy 235 a větší, tak to benzínu žere jako UAZ

+1/0
3.10.2015 18:52

J14o64s11e62f 20V56a33l87a 9830573383863

mel jsem Q5 s "setrivym" motorem 2.0 TDI a s quattrem a stejne se v nafte neslo dostat pod 8 l prumerne spotreby.

+1/0
3.10.2015 19:35

D82á87š59a 77D55o15s23t31á73l16o28v62á 1749833810952

2.0 je na takové auto málo, 3.0 by žral stejně a jel lépe.

+1/0
4.10.2015 11:07

J42o90s16e24f 44V94a90l59a 9210323923123

uz tech 130 kW je pri beznem provozu malo vyuzitelnych....zbytecne vyhozene penize za 3.0, na snehu jsou k nicemu

+1/−1
4.10.2015 20:47

J34a85n 82T73a48r17a13b26a 4426956169389

Na podmotorované auto s 1950kg, čelním profilem 190x180cm, fultime 4x4 a pneumatikami 235 vám 8l připadá vysoká spotřeba?

2,0TDI je pro Q5 minimum na hranici použitelnosti, což snadno poznáte na při pokusu o předjíždění, s S-Tronicem se to i docela neochotně odlepuje z místa. Třílitr si s tím při nižší spotřebě jen hraje. Ale holt byste musel vysázet o 110 000Kč víc.

+1/0
5.10.2015 13:43

D97á48š58a 97D46o47s87t35á74l37o54v91á 1509233510862

Každý kW je využitelný, zvlaště u tak velkého a těžkého auta a díky velké hmotnosti může slabší motor žrát stejně, jako silnější. Jak často v roce jezdíte na sněhu? ;-D Poslední 2 zimy byly velmi slabé, pokud nejezdítě na hory, nebo na nich nebydlíte, tak i ta 4x4 je celkem zbytečná.

0/0
6.10.2015 12:15

J96i10ř65í 32Z21ý20k95a 9869333541230

11l benzinu? Tolik žere moje obstarožní Volvo s 2.4T R5 když jezdím trošku více svižněji. Jinak za 9.

+1/0
3.10.2015 18:49

V66l79a64d62i45s84l77a26v 95B45u92r22y73š44e67k 1379962407894

podle TP to má žrát po městě 14, ale známej je šetřílek a jeho 2,5 litrovej přeplňovanej pětiválec jezdí úsporněji

+2/0
3.10.2015 18:55

J32o35s65e25f 29V42a40l82a 9260863513703

kdyz najedu rocne 50.000 km, tak je mi zaruka na 5 let k nicemu......na 25.000 km rocne se nevyplati diesel.....tak nekde od 35.000 nahoru, spise 40.000

+4/0
3.10.2015 19:33

V74l90a33d30i54s20l73a18v 17B71u96r54y51š13e86k 1919862537824

vyplatí nevyplatí, 40 tisíc, 35 tisíc, to jsou takový teorie vytvářený u piva, aby se bylo o co přít, samozřejmě že je to kravina a žádná taková čísla neexistují, pokud se chce někdo chovat ekonomicky, aby za svoje peníze dostal co nejvíc, tak musíme vědět u obou motorizací za kolik je pořídíme, za kolik je prodáme, kolik bude stát servis, kolik bude stát palivo a kilometry zůstávají u obou aut stejný, je to naprosto individuální a žádné univerzální výpočty neexistují, tak třeba je jasný, že si koupit fábii na naftu je blbost i když s ní najedete milion za rok, ale stejně tak každej ví, že koupit benzín audi Q7 je nesmysl bez ohledu na počet najetých kilometrů, už jen proto, že ji neprodáte

+3/−1
4.10.2015 8:16

V98l56a42d32i87s11l64a44v 29B15u11r60y38š54e74k 1289312497244

Dášo, ty s tím nesouhlasíš, pak musíš ale příjmot to, že snad 60% lidí si kupují auto s vznětovým motorem, odečtěme ty, kteří najedou s autem více jak 35 tisíc kilometrů ročně, kdy se to podle teorie pana Valy vylpatí a výjde nám, že snad 55% lidí či firem jsou debilové, kteří neumějí počítat, je zjevné, že to takhle neni

+3/0
4.10.2015 16:28







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.