Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Ojeté TDI z dieselgate: nízká spotřeba, ale také riziko velkých investic

Aféra týkající se nadměrné produkce emisí u některých turbodieselů koncernu Volkswagen poslední dny doslova hýbe automobilovým světem. O turbodieselech koncernu Volkswagen, které nasadily systém vstřikování paliva common-rail se dá říci, že jsou průměrně spolehlivé.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V32l73a50d 61P57r54o86u89z48a 1422955983439

Torsen bude těžko vážit 100 kg, pokud mluvíte jen o samotném diferenciálu. To srovnání spotřeby Haldex nebo Torsen se týká podle tohoto vlákna pouze mezinápravového diferenciálu u čtyřkolek a podle mě tam rozdíly ve spotřebě nebudou. Spotřeba se liší pokud bychom se bavili o srovnání mezi "dvoukolkou" nebo "čtyřkolkou". Torsen typ ATB diferenciálu lze najít i na nápravové rozvodovce, řekl bych, že Haldex na takovém místě nenajdete.

0/0
10.10.2015 0:11

J90i21r13i 67D79o42m80i50n63i19k 1411188211830

Manželka má stařičký New Beetle z roku 2002 - klasický 1,9 TDI, žádný common-rail a šlape, jako hodiny. Nejlepší motor, jaký kdy kdo vyrobil. 190.000 najeto, sjetá celá evropa a ještě nikdy ani jednou ji nikde nenechal a ani neškytnul. Ty nové common-rail už jsou i podle mnohých, kdo do toho vidí, tragédie.

0/0
7.10.2015 14:47

V63l22a92d68i46m48í14r41a 80B15a52k87o10š13o25v75á 7949420701843

moze mi niekto z idnes vysvetlit, preco ku kazdej afere pridaju "gate"???? to znamena, ze trencle na hrade su afera spodargate????

+1/0
6.10.2015 13:34
Foto

P60a57v12e33l 55M89a42r65t23i42n42e50k 9735905731953

Jednoduchý diesel a oni na to narvou haldu nesmyslů. Nechci.

0/0
5.10.2015 20:44

J78a95n 57T94a11r19a16b59a 4786796399659

No já nevím, jaký je pán odborník a kolik motorů, pokud vůbec, celkem viděl. Mé zkušenosti s flotilou jedenácti kusů 1,6TDI, které mají aktuálně nájezd nad 200tis. km a šesti dvoulitrů 103 a 125kW, vše EA189, jsou takové, že ani u jednoho z nich se neobjevila žádná z popisovaných závad. Jeden dvoulitr 103kW  a jedna šestnáctistovka 77kW měly problém s čidlem tlakové diference. U žádného neodešla spojka ani pohon olejového čerpadla. Mimochodem pověsti o ozubení pohonu olejové pumpy si pan "odborník" popletl s předchozí verzí dvoulitrového motoru s kódem BMM a BMN, což ovšem nebyly commonrail motory.

0/0
5.10.2015 13:31

P74e67t75r 69Č32e60r35m60á87k 9468775139820

Opět článek od "odborníků"8-o8-o téměr vše řecěné je ve skutečnosti naopak, pokud autor nechápe rozdíly mezi jednotlivými typy a rozlišuje je pouze na systém vstřikování ( a ješťe fatálně obrátí spolehlivost která byla samozřejmě lepší u PD), tak to tu můžete zavřít, jste na úrovni novinek a jejich legendárního autora Žemličky...RvRv

+4/0
4.10.2015 20:55

L89u98b48o63š 78S96t35e16h45n78o 8472479691759

Vždycky mne dojme poznámka o tankování nafty v JZD. Skutečnost je taková, že motory v moderních zemědělských strojích (jejich vstřikovací systémy) jsou na naftu stejně náchylné jako u moderních automobilů, nákladních aut atd. I zde vládne Common Rail. Použití bionafty v zemědělských podnicích není vůbec obvyklé, protože problémy tohoto paliva jsou obecně známé. Problémy nafty jsou jam kde nejsou kvalitní skladovací nádrže, anebo tam kde někdo naftu pančuje olejem, vodou atd.

+1/0
4.10.2015 20:17

J54i97ř33í 53E26r34b67e96n 1473714196897

Přesně tak, bionafta je vhodná jen pro motory, které denně běží a protáčejí náplně v nádržích a trubkách. Co jsem vyslechl od našich lidí, tak pokud bionafta více než dva týdny stojí, začnou se její složky usazovat a ucpávat, musí se to pak proplachovat čistou naftou, případně s pár kapkami petroleje nebo benzínu. Jediné, co tomu odolává, jsou prý tatry a staré liazácké motory 706 (erťáky), modernější stovkové motory (v matesech a ŠT 180) už taky ne.

0/0
5.10.2015 6:29

D48a39v85i58d 10H91o73u14z12a69r 4514796816533

Pane redaktore, zapomněl jste ještě jednu podstatnou věc, ta auta vůbec nejezdí...;-)

+1/−3
4.10.2015 5:01

R32o29m94a29n 37H10a56n15u37s 8375437309534

Když jsem před 3 lety sháněl Octávku tak jsem se ptal několika servisáků a renomovných Chiptunnigových firem a všichni do jednoho upřenosňovali starší systém PD před CR. Tak jsem si ho pořídil nyní najeto 180tis. km bez problemů.

+4/0
3.10.2015 23:00

L45u84k52á36š 39S73l40a67n48i56n44a 1861723433671

Já mám také starší PD, jedno z prvních, najeto 266tis, zatim bez oprav a investic.

0/0
4.10.2015 19:29

P15a12v27e51l 98K92m15o71š77e19k 7714625831201

Příštích pět let nemusím na masáže. iDnes mě přes dieselgate a imigrační vlnu, namasíroval dopředu.

+8/−2
3.10.2015 21:41

P12e52t38r 56P55o88s60p74í40š76i49l 4248154746836

Já mám spíše opačnou zkušenost. Dva diesely koncern - jen běžná údržba a dva benzíny doslova katastrofa. U jednoho z nich stála oprava motoru u tříletého auta s 65 tisíci km cca 200 tisíc kč. Bylo koupené jako nové za necelý milion. Značku nebudu jmenovat, abych nedělal negativní reklamu.  Druhé bylo levnější, ale i tak opravy motoru cca 35 tisíc.

0/−2
3.10.2015 19:57

J17a55n 92M42a50t13ě19j85k43a 4362474737

Ja bych tu značku rad znal,je li to mozne. at si i druzi udelaji nazor a vyvarují se nákupu od tohoto výrobce.

Ja mel vw caddy 1.9tdi. Po 160tis km jsme delali komplet opravu motoru za 70tis. Netahlo to,po pridani plynu jen kovovy klepot. Takze vw jiz nikdy vice.

+3/−1
3.10.2015 22:57

J17a42n 63J75e89m29e64l95k28a 1875400

A co se pokazilo, že to bylo za 200 tisíc..

0/0
5.10.2015 13:05

J83a82n 91T74a34r76a37b93a 4276316639319

Za cca 200tisíc je kompletní výměna zničeného motoru. Například pokud projede prasklá ojnice blokem ven. Třeba proto, že nebyl včas vyměněn rozvodový řemen. 

U pětiválců od Mercedesu (MB Sprinter a VW Crafter) pak šlo o typický projev únavového lomu při dlouhodobém přetáčení motoru, když nějaký rozumbrada jim z neznámého důvodu naordinoval extra krátké převody, to ale nebyly motory VW, pachatelem byl Mercedes, jen se do VW montovaly.

0/0
5.10.2015 13:36

J26a39n 22S80t10e26h19l11i18k 9815817276201

Původní "londýnský" smog však není zdaleka tak nebezpečný jako fotochemický "losangeleský" smog, který se naopak vytváří za krásného slunného počasí působením slunečních paprsků na nahromaděné výfukové plyny automobilů. Tento smog se vyskytuje zajména ve velkých městech Severní i Jižní Ameriky, v Japonsku, ale také v Evropě.

Fotochemické reakce, odehrávající se v teplém, prachem a škodlivými zplodinami prosyceném vzduchu, jsou velmi složité. Oxidy síry či dusíku se působením světla rozkládají na radikály a hydroxyly - vytváří se za přítomnosti vody či vodní páry kyselina sírová a kyselina dusičná, které ve vzduchu zůstávají rozptýleny v podobě drobných kapiček - aerosolů. Z oxidů se uvolňuje nadbytečný kyslík, vytvářející ozón. Molekuly ozónu, složené ze tří atomů kyslíku, po bouřce krásně provoní vzduch, ovšem jen tehdy, jsou-li v ovzduší obsaženy pouze v nepatrném množství. Ozón ve větší koncentraci je prudce jedovatý nejen pro živočichy, ale i pro rostliny - popálení rostlin, vznikající působením fotochemického smogu, způsobuje také ozón. Ve spojení se sloučeninami uhlíku je ozón zvlášť nebezpečný - jeho působením se vytváří celá škála velmi škodlivých radikálů a sloučenin. Nejškodlivější z nich je PAN - peroxyacetylnitrát.

Jestliže londýnský smog způsobuje u lidí především záněty průdušek, fotochemický smog napadá nejen dýchací cesty, ale vyvolává i záněty spojivek, kožní poškození a u citlivých lidí způsobuje značné alergické reakce. Kašel, pálení v očích, dušnost, bolesti hlavy a celková skleslost, to jsou běžné následky fotochemického smogu. Výkonnost lidí za této situace pochopitelně klesá. Vznikají škody na rostlinách, zejména na zemědělských plodinách (citlivé jsou listová zelenina, rajčata, tabák, vinná réva a citrusy), a na různých materiálech organického původu (na gumě, kůži, textiliích).

Jak se proti vzniku smogu bránit? Smog běžného typu lze omezit především snížením množství méně kvalitních fosilních paliv, dobrou funkcí odlučovačů a péčí o čistotu

+2/0
3.10.2015 19:50

J63i86ř30í 58E19r56b94e76n 1713204496747

To zní docela rozumně.

Odkud jste ten text zkopíroval?

0/0
5.10.2015 6:30

J77o42s57e48f 18V26a19l84a 9260343633183

2.0 CRD 103 kW 4x4, O II, 150.000 jako ojetina koupena ve 109.000 km, ted meneny EGR ventil, jinak spotreba 5,8 (4x4 zvysuje tak o 0,5-1 l).koupena za 300.000 v plne vybave, nemuzu si stezovat

0/0
3.10.2015 19:41

D28á48š85a 27D78o58s12t64á80l20o47v56á 1789843700352

4x4 v O2 žádnou spotřebu nezvyšuje, jde totiž o trapný a levný haldex, nikoliv permanentní torsen.

+2/−3
4.10.2015 11:05

P86e59t15r 88M46i13c67h67a69l 2910914721952

Nechceš jít raději na ona.idnes.cz? Tady se zbytečně ztrapňuješ.

+1/−1
4.10.2015 16:35

D11á85š10a 77D11o19s32t39á26l27o68v55á 1689633390842

Jiný argument by nebyl? O auta se náhodou dlouhodobě zajímám. Vy toho evidentně moc nevíte, když si myslíte, že Vám haldex zvedá spotřebu.

0/−1
6.10.2015 12:11

P78e63t46r 90Č31e35r21m44á26k 9158595809260

Haldex spotřebu samozřejmě zvedá, takže pokud si myslíte opak, o svých znalostech už nás přesvědčovat nemusíte ;-)

0/0
6.10.2015 14:57

J34o86s84e15f 63V94a20l68a 9540683613413

1. u vsech haldexu se uz v technickych datech uvadi vyssi spotreba nez u stejnych aut s nahonem jenom vpredu. Proc asi ? 2. taky jsem si myslel, ze torsen je neco extra - az jsem s torsenem najezdil zruba 50.000 km a zjistil, ze diky elektronice (ESP a pod) se pri jizde chova prakticky stejne jako haldex.

0/−1
4.10.2015 20:45

P18e69t89r 59Č30e81r72m82á87k 9158545109500

To jste s torsenem jezdil asi akorát po rovné silnici, jedině tam má pro běžného uživatele podobné chování. Jinak jde o diametrálně jiný systém, kdy torsen zásadně ovlivňuje jízdní vlastnosti jako takové, haldex je dobrý spíše jen na vyjetí zasněženého kopce... Ale pořád lepší než drátem do oka.

+2/0
4.10.2015 20:59

J69a88n 50T82a71r50a38b15a 4146386419629

Na sněhu je haldex lepší než torsen. Pro závodníky je torsen lepší než haldex.

0/−1
5.10.2015 13:38

P90e72t53r 70Č39e19r11m15á81k 9618455609240

Nesmysl. Haldex nikdy nikde není lepší než torsen, už z podstaty ;-) pro závodníky je haldex nepoužitelný, nikoliv méně vhodný.

+2/0
5.10.2015 17:24

D43á42š76a 91D20o78s86t44á44l73o54v36á 1959143400552

Až na takový detail. Torsen smyku předchází, haldex ho řeší až když přijde. Co je lepší nechám na Vás, dle mě je to prevence. Nemám ráda, když se auto chová jako předokolka a až jdete do smyku, tak se elektronicky něco připojuje a mění se tak chování vozu. Pokud na takový systém nejste zvyklý, můžete mít problémy v krizové situaci. Známému haldex aktivoval pohon zadní nápravy v situaci, kdy už to nečekal a poslalo ho to do stromu. Torsen je jinde, tam je to hezky čitelné.

+1/0
6.10.2015 12:14

P36e79t37r 36Č67e56r37m11á52k 9778145499270

Ale zvyšuje, všechny součásti se neustále točí a kladou tedy odpory nehledě na to jestli je systém seplý nebo ne, navíc važí skoro 100kg navíc.

+1/0
4.10.2015 20:57

D88á34š38a 35D48o39s72t45á94l35o51v96á 1279273280272

100 kg navíc váží zadní diferenciál u torsenu, haldex se začal montovat z důvod úspory hmotnosti a výrobních nákladů, i když má své nevýhody.

0/0
6.10.2015 12:16

P73e35t78r 54Č77e12r34m18á91k 9668165409340

Nikoliv, 100kg važí veškerý "železo" haldexu, tzn. samotný haldex diferenciál, kardanka, poloosy... A haldex se montuje ze zcela jiných důvodů - dá se aplikovat na motory uložené napříč, což je dneska většina menších aut.

0/0
6.10.2015 15:01

J23i16ř38í 68N54o20s45e28k 1861666406930

ty voe tady je vodborníků nestačím valit voči....musim zajit do knihovny...

0/0
3.10.2015 19:37

D60a11v37i39d 18F50r38a20n37k 4267986587710

GOLF IV Variant 2001 66kW čip na 81 kW najeto 358 000 km, při 200 000 spojka jednohmota. Spotřeba 5,7l. Naprostá spokojenost.

+1/0
3.10.2015 19:11

J25o64s26e45f 68V42a97l47a 9320873963823

octavia I TDI 66kW 2005 : 380.000 km, vymena loziska obou prednich kol (zhruba vzdy po 150.000), 1x vaha vzduchu, 1x akumulator a 1x brzdovy valecek vzadu. Spotreba lehce pod 5 l (spocitano podle mnozstvi nacerpane nafty, ne podle pocitace...)

+1/0
3.10.2015 19:31

V52e17r81o98n39i16k93a 83L92a76c74n93á 6104518374941

Autům sluší BENZÍN !

+12/−2
3.10.2015 19:04

Z13d17e23n56ě65k 53H88a92n98z59l 1531686912714

A ženským růžová

+4/−1
3.10.2015 19:20

T72o14m53á86š 10H67o38c79h30m32u24t64h 4944492700265

Tak nakonec v konečném důsledku zjišťuji, že moje 86kW benzínová 1,8 16V je vrchol spolehlivosti a ekologie ;-DR^

+2/0
3.10.2015 18:56

V92l40a47d93i40s18l40a40v 39B62u24r81y49š85e46k 1119222307714

já koupím diesel, dokoupím 5 let záruky, po 4,5 rokách mám najeto 100 tisíc a prodávám ho, je to ekonomický a jsem s podobným cyklem velmi spokojen, mám spotřebu 6 l, zatímco známý má stejný auto v benzímu a průměr má 11 l a to je šetřílek

+1/−2
3.10.2015 18:45

D30a17v98i82d 98P24r81o84c97h91á70z13k28a 5764155287163

Co s tím sakra dělá? ;-D

+4/0
3.10.2015 18:48

V74l61a62d41i72s24l33a85v 85B87u93r82y30š12e43k 1329282627264

SUVéčka jsou na spotřebu strašný potvory, je to vyšší, těžší a taky to má široký gumy, benzín tak jěště do jetyny, jak to má 2 tuny, gumy 235 a větší, tak to benzínu žere jako UAZ

+1/0
3.10.2015 18:52

J19o41s32e21f 54V19a48l68a 9350443463753

mel jsem Q5 s "setrivym" motorem 2.0 TDI a s quattrem a stejne se v nafte neslo dostat pod 8 l prumerne spotreby.

+1/0
3.10.2015 19:35

D31á78š71a 49D58o88s98t16á83l23o96v20á 1299983630952

2.0 je na takové auto málo, 3.0 by žral stejně a jel lépe.

+1/0
4.10.2015 11:07

J57o47s83e64f 60V95a86l82a 9620163523913

uz tech 130 kW je pri beznem provozu malo vyuzitelnych....zbytecne vyhozene penize za 3.0, na snehu jsou k nicemu

+1/−1
4.10.2015 20:47

J13a87n 88T49a19r66a24b20a 4806536549339

Na podmotorované auto s 1950kg, čelním profilem 190x180cm, fultime 4x4 a pneumatikami 235 vám 8l připadá vysoká spotřeba?

2,0TDI je pro Q5 minimum na hranici použitelnosti, což snadno poznáte na při pokusu o předjíždění, s S-Tronicem se to i docela neochotně odlepuje z místa. Třílitr si s tím při nižší spotřebě jen hraje. Ale holt byste musel vysázet o 110 000Kč víc.

+1/0
5.10.2015 13:43

D22á78š13a 22D30o13s22t90á23l90o31v51á 1789853790432

Každý kW je využitelný, zvlaště u tak velkého a těžkého auta a díky velké hmotnosti může slabší motor žrát stejně, jako silnější. Jak často v roce jezdíte na sněhu? ;-D Poslední 2 zimy byly velmi slabé, pokud nejezdítě na hory, nebo na nich nebydlíte, tak i ta 4x4 je celkem zbytečná.

0/0
6.10.2015 12:15

J95i19ř42í 15Z96ý94k28a 9949733861530

11l benzinu? Tolik žere moje obstarožní Volvo s 2.4T R5 když jezdím trošku více svižněji. Jinak za 9.

+1/0
3.10.2015 18:49

V14l87a82d52i13s24l71a85v 57B82u65r79y49š25e39k 1119812467194

podle TP to má žrát po městě 14, ale známej je šetřílek a jeho 2,5 litrovej přeplňovanej pětiválec jezdí úsporněji

+2/0
3.10.2015 18:55

J63o39s32e28f 11V47a47l57a 9380923833383

kdyz najedu rocne 50.000 km, tak je mi zaruka na 5 let k nicemu......na 25.000 km rocne se nevyplati diesel.....tak nekde od 35.000 nahoru, spise 40.000

+4/0
3.10.2015 19:33

V34l76a97d34i17s70l87a16v 78B91u37r95y77š26e68k 1269752947224

vyplatí nevyplatí, 40 tisíc, 35 tisíc, to jsou takový teorie vytvářený u piva, aby se bylo o co přít, samozřejmě že je to kravina a žádná taková čísla neexistují, pokud se chce někdo chovat ekonomicky, aby za svoje peníze dostal co nejvíc, tak musíme vědět u obou motorizací za kolik je pořídíme, za kolik je prodáme, kolik bude stát servis, kolik bude stát palivo a kilometry zůstávají u obou aut stejný, je to naprosto individuální a žádné univerzální výpočty neexistují, tak třeba je jasný, že si koupit fábii na naftu je blbost i když s ní najedete milion za rok, ale stejně tak každej ví, že koupit benzín audi Q7 je nesmysl bez ohledu na počet najetých kilometrů, už jen proto, že ji neprodáte

+3/−1
4.10.2015 8:16

V80l84a20d57i30s85l85a44v 14B54u85r77y12š28e57k 1889812257184

Dášo, ty s tím nesouhlasíš, pak musíš ale příjmot to, že snad 60% lidí si kupují auto s vznětovým motorem, odečtěme ty, kteří najedou s autem více jak 35 tisíc kilometrů ročně, kdy se to podle teorie pana Valy vylpatí a výjde nám, že snad 55% lidí či firem jsou debilové, kteří neumějí počítat, je zjevné, že to takhle neni

+3/0
4.10.2015 16:28







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.