Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Ojeté TDI z dieselgate: nízká spotřeba, ale také riziko velkých investic

Aféra týkající se nadměrné produkce emisí u některých turbodieselů koncernu Volkswagen poslední dny doslova hýbe automobilovým světem. O turbodieselech koncernu Volkswagen, které nasadily systém vstřikování paliva common-rail se dá říci, že jsou průměrně spolehlivé.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V96l17a87d 34P44r87o46u98z21a 1372325823639

Torsen bude těžko vážit 100 kg, pokud mluvíte jen o samotném diferenciálu. To srovnání spotřeby Haldex nebo Torsen se týká podle tohoto vlákna pouze mezinápravového diferenciálu u čtyřkolek a podle mě tam rozdíly ve spotřebě nebudou. Spotřeba se liší pokud bychom se bavili o srovnání mezi "dvoukolkou" nebo "čtyřkolkou". Torsen typ ATB diferenciálu lze najít i na nápravové rozvodovce, řekl bych, že Haldex na takovém místě nenajdete.

0/0
10.10.2015 0:11

J18i42r66i 90D65o97m98i68n66i76k 1281248911950

Manželka má stařičký New Beetle z roku 2002 - klasický 1,9 TDI, žádný common-rail a šlape, jako hodiny. Nejlepší motor, jaký kdy kdo vyrobil. 190.000 najeto, sjetá celá evropa a ještě nikdy ani jednou ji nikde nenechal a ani neškytnul. Ty nové common-rail už jsou i podle mnohých, kdo do toho vidí, tragédie.

0/0
7.10.2015 14:47

V41l94a57d85i74m96í35r30a 56B45a16k60o76š43o96v25á 7739670501773

moze mi niekto z idnes vysvetlit, preco ku kazdej afere pridaju "gate"???? to znamena, ze trencle na hrade su afera spodargate????

+1/0
6.10.2015 13:34


Foto

P55a77v18e88l 62M39a48r41t38i50n20e16k 9295945491663

Jednoduchý diesel a oni na to narvou haldu nesmyslů. Nechci.

0/0
5.10.2015 20:44

J26a79n 46T18a65r82a22b20a 4546596469319

No já nevím, jaký je pán odborník a kolik motorů, pokud vůbec, celkem viděl. Mé zkušenosti s flotilou jedenácti kusů 1,6TDI, které mají aktuálně nájezd nad 200tis. km a šesti dvoulitrů 103 a 125kW, vše EA189, jsou takové, že ani u jednoho z nich se neobjevila žádná z popisovaných závad. Jeden dvoulitr 103kW  a jedna šestnáctistovka 77kW měly problém s čidlem tlakové diference. U žádného neodešla spojka ani pohon olejového čerpadla. Mimochodem pověsti o ozubení pohonu olejové pumpy si pan "odborník" popletl s předchozí verzí dvoulitrového motoru s kódem BMM a BMN, což ovšem nebyly commonrail motory.

0/0
5.10.2015 13:31

P35e68t61r 53Č56e50r28m85á26k 9488955219660

Opět článek od "odborníků"8-o8-o téměr vše řecěné je ve skutečnosti naopak, pokud autor nechápe rozdíly mezi jednotlivými typy a rozlišuje je pouze na systém vstřikování ( a ješťe fatálně obrátí spolehlivost která byla samozřejmě lepší u PD), tak to tu můžete zavřít, jste na úrovni novinek a jejich legendárního autora Žemličky...RvRv

+4/0
4.10.2015 20:55

L85u87b28o94š 94S54t57e47h56n58o 8572879141699

Vždycky mne dojme poznámka o tankování nafty v JZD. Skutečnost je taková, že motory v moderních zemědělských strojích (jejich vstřikovací systémy) jsou na naftu stejně náchylné jako u moderních automobilů, nákladních aut atd. I zde vládne Common Rail. Použití bionafty v zemědělských podnicích není vůbec obvyklé, protože problémy tohoto paliva jsou obecně známé. Problémy nafty jsou jam kde nejsou kvalitní skladovací nádrže, anebo tam kde někdo naftu pančuje olejem, vodou atd.

+1/0
4.10.2015 20:17

J88i94ř95í 78E18r79b11e19n 1133804586617

Přesně tak, bionafta je vhodná jen pro motory, které denně běží a protáčejí náplně v nádržích a trubkách. Co jsem vyslechl od našich lidí, tak pokud bionafta více než dva týdny stojí, začnou se její složky usazovat a ucpávat, musí se to pak proplachovat čistou naftou, případně s pár kapkami petroleje nebo benzínu. Jediné, co tomu odolává, jsou prý tatry a staré liazácké motory 706 (erťáky), modernější stovkové motory (v matesech a ŠT 180) už taky ne.

0/0
5.10.2015 6:29

D72a53v31i80d 98H40o50u95z98a95r 4344906596633

Pane redaktore, zapomněl jste ještě jednu podstatnou věc, ta auta vůbec nejezdí...;-)

+1/−3
4.10.2015 5:01

R90o73m86a22n 12H95a68n46u58s 8955307519264

Když jsem před 3 lety sháněl Octávku tak jsem se ptal několika servisáků a renomovných Chiptunnigových firem a všichni do jednoho upřenosňovali starší systém PD před CR. Tak jsem si ho pořídil nyní najeto 180tis. km bez problemů.

+4/0
3.10.2015 23:00

L13u86k84á77š 25S23l46a92n84i92n34a 1761573563631

Já mám také starší PD, jedno z prvních, najeto 266tis, zatim bez oprav a investic.

0/0
4.10.2015 19:29

P72a89v98e71l 87K57m25o20š45e25k 7684555641141

Příštích pět let nemusím na masáže. iDnes mě přes dieselgate a imigrační vlnu, namasíroval dopředu.

+8/−2
3.10.2015 21:41

P17e72t84r 78P87o33s92p21í21š55i74l 4458274976886

Já mám spíše opačnou zkušenost. Dva diesely koncern - jen běžná údržba a dva benzíny doslova katastrofa. U jednoho z nich stála oprava motoru u tříletého auta s 65 tisíci km cca 200 tisíc kč. Bylo koupené jako nové za necelý milion. Značku nebudu jmenovat, abych nedělal negativní reklamu.  Druhé bylo levnější, ale i tak opravy motoru cca 35 tisíc.

0/−2
3.10.2015 19:57

J92a86n 35M47a21t82ě84j15k31a 4792384547

Ja bych tu značku rad znal,je li to mozne. at si i druzi udelaji nazor a vyvarují se nákupu od tohoto výrobce.

Ja mel vw caddy 1.9tdi. Po 160tis km jsme delali komplet opravu motoru za 70tis. Netahlo to,po pridani plynu jen kovovy klepot. Takze vw jiz nikdy vice.

+3/−1
3.10.2015 22:57

J70a74n 42J98e53m89e37l79k85a 1615900

A co se pokazilo, že to bylo za 200 tisíc..

0/0
5.10.2015 13:05

J78a67n 39T79a77r87a25b23a 4216976219559

Za cca 200tisíc je kompletní výměna zničeného motoru. Například pokud projede prasklá ojnice blokem ven. Třeba proto, že nebyl včas vyměněn rozvodový řemen. 

U pětiválců od Mercedesu (MB Sprinter a VW Crafter) pak šlo o typický projev únavového lomu při dlouhodobém přetáčení motoru, když nějaký rozumbrada jim z neznámého důvodu naordinoval extra krátké převody, to ale nebyly motory VW, pachatelem byl Mercedes, jen se do VW montovaly.

0/0
5.10.2015 13:36

J32a81n 29S27t91e34h86l79i57k 9185947476491

Původní "londýnský" smog však není zdaleka tak nebezpečný jako fotochemický "losangeleský" smog, který se naopak vytváří za krásného slunného počasí působením slunečních paprsků na nahromaděné výfukové plyny automobilů. Tento smog se vyskytuje zajména ve velkých městech Severní i Jižní Ameriky, v Japonsku, ale také v Evropě.

Fotochemické reakce, odehrávající se v teplém, prachem a škodlivými zplodinami prosyceném vzduchu, jsou velmi složité. Oxidy síry či dusíku se působením světla rozkládají na radikály a hydroxyly - vytváří se za přítomnosti vody či vodní páry kyselina sírová a kyselina dusičná, které ve vzduchu zůstávají rozptýleny v podobě drobných kapiček - aerosolů. Z oxidů se uvolňuje nadbytečný kyslík, vytvářející ozón. Molekuly ozónu, složené ze tří atomů kyslíku, po bouřce krásně provoní vzduch, ovšem jen tehdy, jsou-li v ovzduší obsaženy pouze v nepatrném množství. Ozón ve větší koncentraci je prudce jedovatý nejen pro živočichy, ale i pro rostliny - popálení rostlin, vznikající působením fotochemického smogu, způsobuje také ozón. Ve spojení se sloučeninami uhlíku je ozón zvlášť nebezpečný - jeho působením se vytváří celá škála velmi škodlivých radikálů a sloučenin. Nejškodlivější z nich je PAN - peroxyacetylnitrát.

Jestliže londýnský smog způsobuje u lidí především záněty průdušek, fotochemický smog napadá nejen dýchací cesty, ale vyvolává i záněty spojivek, kožní poškození a u citlivých lidí způsobuje značné alergické reakce. Kašel, pálení v očích, dušnost, bolesti hlavy a celková skleslost, to jsou běžné následky fotochemického smogu. Výkonnost lidí za této situace pochopitelně klesá. Vznikají škody na rostlinách, zejména na zemědělských plodinách (citlivé jsou listová zelenina, rajčata, tabák, vinná réva a citrusy), a na různých materiálech organického původu (na gumě, kůži, textiliích).

Jak se proti vzniku smogu bránit? Smog běžného typu lze omezit především snížením množství méně kvalitních fosilních paliv, dobrou funkcí odlučovačů a péčí o čistotu

+2/0
3.10.2015 19:50

J46i23ř74í 91E36r69b18e16n 1343444676537

To zní docela rozumně.

Odkud jste ten text zkopíroval?

0/0
5.10.2015 6:30

J52o15s36e42f 63V25a42l72a 9620853763713

2.0 CRD 103 kW 4x4, O II, 150.000 jako ojetina koupena ve 109.000 km, ted meneny EGR ventil, jinak spotreba 5,8 (4x4 zvysuje tak o 0,5-1 l).koupena za 300.000 v plne vybave, nemuzu si stezovat

0/0
3.10.2015 19:41

D70á20š87a 61D74o20s31t59á44l41o37v51á 1129473290702

4x4 v O2 žádnou spotřebu nezvyšuje, jde totiž o trapný a levný haldex, nikoliv permanentní torsen.

+2/−3
4.10.2015 11:05

P51e47t25r 56M83i58c48h80a80l 2520244531792

Nechceš jít raději na ona.idnes.cz? Tady se zbytečně ztrapňuješ.

+1/−1
4.10.2015 16:35

D15á76š82a 36D96o29s65t59á30l54o58v33á 1469923170732

Jiný argument by nebyl? O auta se náhodou dlouhodobě zajímám. Vy toho evidentně moc nevíte, když si myslíte, že Vám haldex zvedá spotřebu.

0/−1
6.10.2015 12:11

P97e90t61r 76Č22e12r20m48á60k 9248855609480

Haldex spotřebu samozřejmě zvedá, takže pokud si myslíte opak, o svých znalostech už nás přesvědčovat nemusíte ;-)

0/0
6.10.2015 14:57

J79o93s66e17f 15V64a35l60a 9670753493983

1. u vsech haldexu se uz v technickych datech uvadi vyssi spotreba nez u stejnych aut s nahonem jenom vpredu. Proc asi ? 2. taky jsem si myslel, ze torsen je neco extra - az jsem s torsenem najezdil zruba 50.000 km a zjistil, ze diky elektronice (ESP a pod) se pri jizde chova prakticky stejne jako haldex.

0/−1
4.10.2015 20:45

P15e91t26r 70Č96e60r21m54á73k 9168545329900

To jste s torsenem jezdil asi akorát po rovné silnici, jedině tam má pro běžného uživatele podobné chování. Jinak jde o diametrálně jiný systém, kdy torsen zásadně ovlivňuje jízdní vlastnosti jako takové, haldex je dobrý spíše jen na vyjetí zasněženého kopce... Ale pořád lepší než drátem do oka.

+2/0
4.10.2015 20:59

J12a91n 74T71a86r46a15b79a 4976806749649

Na sněhu je haldex lepší než torsen. Pro závodníky je torsen lepší než haldex.

0/−1
5.10.2015 13:38

P66e39t87r 52Č47e47r33m85á36k 9228955289320

Nesmysl. Haldex nikdy nikde není lepší než torsen, už z podstaty ;-) pro závodníky je haldex nepoužitelný, nikoliv méně vhodný.

+2/0
5.10.2015 17:24

D89á26š35a 49D93o15s86t22á83l24o61v43á 1859943870132

Až na takový detail. Torsen smyku předchází, haldex ho řeší až když přijde. Co je lepší nechám na Vás, dle mě je to prevence. Nemám ráda, když se auto chová jako předokolka a až jdete do smyku, tak se elektronicky něco připojuje a mění se tak chování vozu. Pokud na takový systém nejste zvyklý, můžete mít problémy v krizové situaci. Známému haldex aktivoval pohon zadní nápravy v situaci, kdy už to nečekal a poslalo ho to do stromu. Torsen je jinde, tam je to hezky čitelné.

+1/0
6.10.2015 12:14

P93e35t92r 44Č95e42r92m81á66k 9318675179980

Ale zvyšuje, všechny součásti se neustále točí a kladou tedy odpory nehledě na to jestli je systém seplý nebo ne, navíc važí skoro 100kg navíc.

+1/0
4.10.2015 20:57

D15á75š78a 77D53o64s56t87á53l58o86v68á 1769533550732

100 kg navíc váží zadní diferenciál u torsenu, haldex se začal montovat z důvod úspory hmotnosti a výrobních nákladů, i když má své nevýhody.

0/0
6.10.2015 12:16

P89e14t60r 37Č96e33r27m70á34k 9868935839410

Nikoliv, 100kg važí veškerý "železo" haldexu, tzn. samotný haldex diferenciál, kardanka, poloosy... A haldex se montuje ze zcela jiných důvodů - dá se aplikovat na motory uložené napříč, což je dneska většina menších aut.

0/0
6.10.2015 15:01

J67i36ř83í 28N15o84s18e85k 1631186516330

ty voe tady je vodborníků nestačím valit voči....musim zajit do knihovny...

0/0
3.10.2015 19:37

D56a16v80i44d 57F36r64a49n35k 4927406637550

GOLF IV Variant 2001 66kW čip na 81 kW najeto 358 000 km, při 200 000 spojka jednohmota. Spotřeba 5,7l. Naprostá spokojenost.

+1/0
3.10.2015 19:11

J70o17s51e61f 16V28a77l61a 9140223903593

octavia I TDI 66kW 2005 : 380.000 km, vymena loziska obou prednich kol (zhruba vzdy po 150.000), 1x vaha vzduchu, 1x akumulator a 1x brzdovy valecek vzadu. Spotreba lehce pod 5 l (spocitano podle mnozstvi nacerpane nafty, ne podle pocitace...)

+1/0
3.10.2015 19:31

V83e58r47o69n64i14k50a 51L84a73c76n21á 6894898384661

Autům sluší BENZÍN !

+12/−2
3.10.2015 19:04

Z28d90e41n43ě53k 64H59a23n10z43l 1111116332544

A ženským růžová

+4/−1
3.10.2015 19:20

T93o12m67á53š 97H52o16c12h64m37u35t22h 4134842430745

Tak nakonec v konečném důsledku zjišťuji, že moje 86kW benzínová 1,8 16V je vrchol spolehlivosti a ekologie ;-DR^

+2/0
3.10.2015 18:56

V49l26a37d48i94s84l31a58v 25B40u92r87y56š63e70k 1489502617284

já koupím diesel, dokoupím 5 let záruky, po 4,5 rokách mám najeto 100 tisíc a prodávám ho, je to ekonomický a jsem s podobným cyklem velmi spokojen, mám spotřebu 6 l, zatímco známý má stejný auto v benzímu a průměr má 11 l a to je šetřílek

+1/−2
3.10.2015 18:45

D81a18v31i46d 40P24r22o87c75h15á27z52k55a 5384665677603

Co s tím sakra dělá? ;-D

+4/0
3.10.2015 18:48

V83l94a16d98i27s46l93a81v 21B22u24r18y72š64e72k 1629332247924

SUVéčka jsou na spotřebu strašný potvory, je to vyšší, těžší a taky to má široký gumy, benzín tak jěště do jetyny, jak to má 2 tuny, gumy 235 a větší, tak to benzínu žere jako UAZ

+1/0
3.10.2015 18:52

J41o94s90e18f 79V71a42l82a 9190223503413

mel jsem Q5 s "setrivym" motorem 2.0 TDI a s quattrem a stejne se v nafte neslo dostat pod 8 l prumerne spotreby.

+1/0
3.10.2015 19:35

D27á96š12a 86D65o65s22t81á90l84o51v57á 1129103730662

2.0 je na takové auto málo, 3.0 by žral stejně a jel lépe.

+1/0
4.10.2015 11:07

J41o62s78e92f 15V52a73l29a 9880143963293

uz tech 130 kW je pri beznem provozu malo vyuzitelnych....zbytecne vyhozene penize za 3.0, na snehu jsou k nicemu

+1/−1
4.10.2015 20:47

J54a13n 20T71a98r70a81b89a 4756616849959

Na podmotorované auto s 1950kg, čelním profilem 190x180cm, fultime 4x4 a pneumatikami 235 vám 8l připadá vysoká spotřeba?

2,0TDI je pro Q5 minimum na hranici použitelnosti, což snadno poznáte na při pokusu o předjíždění, s S-Tronicem se to i docela neochotně odlepuje z místa. Třílitr si s tím při nižší spotřebě jen hraje. Ale holt byste musel vysázet o 110 000Kč víc.

+1/0
5.10.2015 13:43

D66á11š20a 49D20o48s59t76á71l68o26v76á 1599703480222

Každý kW je využitelný, zvlaště u tak velkého a těžkého auta a díky velké hmotnosti může slabší motor žrát stejně, jako silnější. Jak často v roce jezdíte na sněhu? ;-D Poslední 2 zimy byly velmi slabé, pokud nejezdítě na hory, nebo na nich nebydlíte, tak i ta 4x4 je celkem zbytečná.

0/0
6.10.2015 12:15

J53i37ř66í 76Z61ý25k62a 9469803401840

11l benzinu? Tolik žere moje obstarožní Volvo s 2.4T R5 když jezdím trošku více svižněji. Jinak za 9.

+1/0
3.10.2015 18:49

V13l38a90d75i65s10l93a95v 47B51u63r79y78š64e46k 1519822447934

podle TP to má žrát po městě 14, ale známej je šetřílek a jeho 2,5 litrovej přeplňovanej pětiválec jezdí úsporněji

+2/0
3.10.2015 18:55

J93o49s10e43f 77V31a33l27a 9280153853573

kdyz najedu rocne 50.000 km, tak je mi zaruka na 5 let k nicemu......na 25.000 km rocne se nevyplati diesel.....tak nekde od 35.000 nahoru, spise 40.000

+4/0
3.10.2015 19:33

V13l38a18d74i73s42l76a49v 21B58u75r51y74š12e73k 1869972957774

vyplatí nevyplatí, 40 tisíc, 35 tisíc, to jsou takový teorie vytvářený u piva, aby se bylo o co přít, samozřejmě že je to kravina a žádná taková čísla neexistují, pokud se chce někdo chovat ekonomicky, aby za svoje peníze dostal co nejvíc, tak musíme vědět u obou motorizací za kolik je pořídíme, za kolik je prodáme, kolik bude stát servis, kolik bude stát palivo a kilometry zůstávají u obou aut stejný, je to naprosto individuální a žádné univerzální výpočty neexistují, tak třeba je jasný, že si koupit fábii na naftu je blbost i když s ní najedete milion za rok, ale stejně tak každej ví, že koupit benzín audi Q7 je nesmysl bez ohledu na počet najetých kilometrů, už jen proto, že ji neprodáte

+3/−1
4.10.2015 8:16

V20l62a46d45i89s63l38a57v 97B43u76r76y77š41e65k 1169762497564

Dášo, ty s tím nesouhlasíš, pak musíš ale příjmot to, že snad 60% lidí si kupují auto s vznětovým motorem, odečtěme ty, kteří najedou s autem více jak 35 tisíc kilometrů ročně, kdy se to podle teorie pana Valy vylpatí a výjde nám, že snad 55% lidí či firem jsou debilové, kteří neumějí počítat, je zjevné, že to takhle neni

+3/0
4.10.2015 16:28





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.