Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Pro USA jsou TDI smradlavé čoudící motory a aféra VW je v tom utvrdí

Automobily Volkswagen se v USA prodávají po desetiletí, ovšem se střídavými neúspěchy. Aktuální aféra „dieselgate“ může pozici globální značky na důležitém trhu silně poškodit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P41a89v96e88l 75O85d26r96a23z66i90l 6894119747960

Prej dlouhá životnost, tédéi od fauvé?;-D Možná před 15 lety.;-)

0/0
15.10.2015 12:44

R55o32m52a59n 57J83u32r30e11k 3178792982532

Kupoval jsem předloni nové HDI a rozdíl oproti benzínu byl 1 prům. výplata navíc, nebylo co řešit, hluk i zápach naprosto minimální, spotřeba oproti benzínu témeř poloviční=ušetřeno téměř 1Kč na 1km, turbo i DPF vydrží dle zkuš. 150tis.km (je na trhu už déle), klidně přežiju případná aditiva či dražší servis, to mi věřte.

+2/−3
6.10.2015 22:11
Foto

M54a61r11t74i55n 59K44o98u22b65e95k 3299957478596

Na pomyslné dno dopadl Volkswagen v roce 1993, kdy si Američané pořídili méně než 50 000 vozů této značky, pak se díky novým modelům prodejní čísla postupně zvedaly. 

Pořiďte si korektora.

0/0
5.10.2015 21:14

J95i94ř42í 43B85o15č47e18k 6529244275836

Problém automobilů jako takových je začarovaný kruh. Média masírují lidi o tom, jak je to které auto bezpečné, výkonné nebo komfortní, všichni výrobci lákají na různé vychytávky ale to že zakopaný pes vězí za volantem neřeší nikdo. Kvůli moderní technice a bezpečnosti nám auta značně ztloustla, když srovnám třeba Golfa I a VI je to rozdíl o pár set kilo, ty by se daly uspořit ve voze s moderním motorem a řekněme funkčním a přesto lehkým interiérem na objemu motoru bez třeba turba a chladiče vzduchu, výkonem by postačoval třeba i pro svižnou jízdu a přesto by spotřeboval méně paliva a vyprodukoval méně zplodin atd atd... dalo by se jezdit mnohem úsporněji a ekologičtěji ale jak píšu, problém je spíš za volantem.

0/−2
5.10.2015 19:22
Foto

D19a68n95a 80W94a85r72k51e61n64t25i43n 5502390966426

Pane Zajicek, asi jste nevidel muj dalsi prispevek. Takze znovu: v USA specielne Jetty TDI plati za drzaky ... hodne lidi je ma 200-400 tisic mil bez problémů.

Problemy nastaly s prichodem DEF (toho emisniho svinstva).

Btw jeste nedavno vetsina aut (alespon zde) byla do 100k mil a s motorem je konec. To mluvim o benzinech.

+2/−1
5.10.2015 16:39

Z65d56e39n60ě46k 72H33a16n74z46l 1231476172524

Drzme se to ho co nám říkají v USA

0/0
5.10.2015 15:52

V57l60a38d75i35m40í26r 83Z10a43u33š94k96a 5401782987913

Diesel není a ještě dlouho nebude ekologický. Podvádějí všichni - proč se v tom VW nechá máchat nechápu, kdyby nechat stejnou metaodikou prověřit konkurenci dopadně to stejně, nazdory nabubřelým oficiálním prohlášením Renaultu či BMW.

Euronormy jsou jen šaškárna pro lidi, reálné emise NOx se za posledních 23 nijak nesnížili- auto s Euro 5 jich produkuje stejně jako Euro 1.

 Pevné částice se redukují drahými DPF s tím efektem, že ty nejjemnější stejně projdou a ty ostatní se pak vypálí někdy za městem, aby si své zněčištění užil taky venkov. Buď to takhle akceptujeme, nebo je zakážeme. Hraní si na čistotu nařízenou euroúředníky je jeden obrovský podvod na lidech, za který by zůčastnění měli pykat, protože fakta jsou už léta známá. Koho to zajímá, ať si přečte:

http://www.autoforum.cz/zajimavosti/dieselgate-je-blud-normy-k-nicemu-emise-nox-u-aut-se-uz-23-let-nemeni/

+11/0
5.10.2015 14:48

M55i17r15o51s95l83a65v 46B46u44d88a 9162582727342

A když jezdí diesel jen krátké trasy, vypaluje se 20 minut při 1500 otáčkách někde na parkovišti;-D;-D

+4/−1
5.10.2015 14:53

M43i18r17o64s14l74a14v 66B25u81d56a 9952362517742

Nováku, váš mínus na tom nic nezmění, je to prostě tak a píše se o tom i v manuálu od vozu. Jo, ten "úžasný" diesel;-D

+5/0
5.10.2015 14:56

P91a36v75e54l 66N40o12v10á61k 9761715389876

Prosím, moc prosím o odkaz. V tom mém manuálu stojí "PoznámkaMotor nezahřívejte na místě. Pokud to je možné, ihned po nastartování vyjeď-te. Tím se motor rychleji zahřeje na provozní teplotu".

0/−4
5.10.2015 15:01

M94i36r77o51s70l98a60v 88B33u24d93a 9272512497882

Jen se ztrapňujete. Pokud to nevíte, máte internet. Nemůžete koukat jen na vaše auto!

+1/0
5.10.2015 15:03

M69i49c86h38a94l 71F51r62ý40d13a 1152929413172

To se Nováku píše u všech aut a je to jen úlitba euroúředníkovi. Že je to nesmysl ví každé malé dítě - nebo vy si snad horké jídlo/ pití nefoukáte?

+1/0
5.10.2015 15:14

P55a87v41e46l 25O71d87r13a15z35i37l 6894849687220

Jo to se ti v koloně snadno řekne ;-D

0/0
15.10.2015 12:46

P80a37v24e89l 22N40o21v88á42k 9421265529736

;-D;-D Budíček, je rok 2015, a ne 1995!

+2/−3
5.10.2015 14:58

M46i47r64o15s29l80a77v 35B62u79d35a 9772112657442

Tak se probuďte vy! Od kdy se montuje DPF?

+1/0
5.10.2015 15:00

M60i11r15o85s82l49a59v 75B89u13d28a 9762432977972

Tady je poznat, jak jste zaostalý;-D

0/0
5.10.2015 15:01

M13i98r29o23s66l66a70v 31B69u14d89a 9852282567882

...do 1 hodiny nebo do ujetí 50 km zastavte a proveďte regeneraci DPF!

0/0
5.10.2015 14:59

P21e21t73r 75M38i41c37h39a68l 2340864701732

A to se jako píše kde?

0/0
6.10.2015 1:47

J12a10n 14J43e37m63e76l36k58a 1865980

Taky by mě zajímalo, jak je dpf účinný na nejmenší částice.

0/0
5.10.2015 15:20

T76o89m79á44š 81V91a62v40e29r11k90a 7171130662694

stačí se projet z Brna do Prahy a čelní okno ti ukáže vzorek. Těch sazí tam bude více než much...

0/0
5.10.2015 21:40

J66a74r68o59m88í78r 95Č95e29c69h 1103558587642

Velmi rozumný názor,plně souhlasím.

0/0
7.10.2015 15:43

J78i62ř62í 34K73o98n47r61á92d 6574754702558

Naftové motory bohužel vypouštějí víc kanrcinogenních jedů (NO..) než benzinové, taky často neseřízené čoudí saze, asi i seřízené, když akcelerují....  Mají menší spotřebu, to je pravda, ale za jakou cenu? Lidstvo se pomalu úspěšně dusí. Taky je otázka, kolik toho v provozu vydrží nové malé turbodiesly?

+5/0
5.10.2015 14:41

P51a72v20e92l 10N75o66v96á12k 9661985969296

Nechtěl jste napsat nové malé turbonbenzíny? Malé turbodiezely 1.3 atd. se dělají už desetiletí.

0/0
5.10.2015 14:51

V80l92a59d74i80m46í14r 75C49i48h38l82a 8381678317153

Je to pravda. Několikrát denně potkám na silnicích osobní dieslové auto, za kterým jet je trest. Z výfuku se mu valí neskutečně obrovská mračna černého kouře, hlavně když asi sešlápne pedál plynu při jízdě do kopce. A nejsou to jen starší auta, ale i nové modely a to snad všech značek :-/

+13/−2
5.10.2015 14:37

M80i20r82o28s33l54a33v 18B75u98d79a 9902662757942

A víte že se s tím dieselmaniaci ještě v hospodách chlubí:-P Já bych se styděl jezdit s autem, které vypadá jako když hoří.

+7/−2
5.10.2015 14:40

K62a36r53e27l 54H11o28f76m39a66n 7794111330812

Ale to není problém dieselu, ale majitele, plus státu a legislativy... Pokud budou tolerovány vykuchané filtry pevných částic (cinknutá/podplacená technická+emise) lépe nebude. A že se s tím chlubí? Jsme přeci v Čechách.

+5/0
5.10.2015 14:42

V20l71a18d45i91m31í55r 25C78i95h36l68a 8511978817653

Přesně. Jak zajímavé, že v Rakousku v Alpách smrdí jen české diesly.

+3/0
5.10.2015 14:45

M22i18r73o52s74l55a84v 49B75u13d61a 9432532617522

Ale je to problém dieselu jako takového, ten prostě smrdí a čoudí i když je nový a seřízený, sice ne tolik, ale přeci je poznat, že je to diesel.

0/0
5.10.2015 14:46

K52a98r36e64l 37H70o55f74m54a48n 7474561560902

Jistě, exhalace z podobného dieslového motoru budou asi z principu vyšší (nicméně nový vznětový motor opravdu nečoudí), než u benzínu, ale pokud se výrobce soustředí na vývoj a ne na podvody, tak je schopen splnit EURO 6 (včetně NOx). Ono i benzín začíná být (s přeplňováním) problematický.

Pro začátek zkrátka stačí donutit podvodníky výrobce aby investovali do vývoje (nebo se na diesel vykašlali) a podvodníky řidiče aby neporušovali platné předpisy (např ten filtr pevných části).

+1/0
5.10.2015 14:55

V85l58a30d93i72m53í70r 37Z79a16u63š86k67a 5681872687223

měl byjste pravdu, kdyby ono "plnění Euro6" nebyl zhusta jen podvod založený na přizpůsobení se evropskému měřícímu cyklu. V reálu emise NOx za posledních 23 let nijak neklesly u žádného z výrobců (nejde o problém VW ale všech dieselů) a tvůrci euronorem to dobře vědí. otázka je, proč to ignorují a kdo z toho má prospěch. To je totiž skutečná dieselgate.

0/−1
5.10.2015 15:21

V71l27a52d82a 68S25i42m54o94n66i42k 3289143363975

Do moderních dieselů se nedá tankovat směs "co dům dal" z čerpačky Lojza a Lojza. Dejte jim kvalitní palivo a máte vůz na skutečné cestování ( , čímž nemíním pojížďky v bermudském trojúhleníku kadeřník, supermarket , školka)

+1/0
5.10.2015 21:31

J37i57ř89í 53H41o49d79a17n 6814257283290

Já jezdím na plyn

+3/0
5.10.2015 14:33

P10a49v12e85l 86N84o36v75á39k 9131185269436

Jo, fazolí a hrachu se letos urodilo. R^

+1/0
5.10.2015 14:34

M86i48r77o85s37l18a75v 78B65u58d20a 9772432377712

Běžně se na metan nejezdí.

0/0
5.10.2015 14:36

Z90d19e70n67ě49k 94D41u14b91e79c55k43ý 3767604680338

CNG je v podstatě metan,samozřejmě neznám procentní podíl CH4,ale přes 90% ho tam bude určitě

0/0
5.10.2015 20:53

Z49d73e20n53ě10k 12H31a54n16z52l 1491446892914

Jezdím také a paráda. Za 12.80kc. to se jezdí

+2/0
5.10.2015 15:42

V18o52j57t63ě83c30h 42V50a75š47e54k 6440844169810

TDI jsou i pro mě smradlavé čoudící motory, ale od Američanů je to dost pokrytecké. Už jsem to tu psal a napíši znovu: Kjótský protokol.

+6/−3
5.10.2015 14:28

M74i98c28h95a35l 69V13a33n82ě71k 1886876254602

Jak souvisí překračování limitů rakovinotvorných látek s limitama pro skleníkové plyny?

0/0
5.10.2015 19:14

M96i55c96h23a98l 71P12a85v22l75á47t 9893983974719

Ono jde o skodlive latky (NOx, pevne castice), ne o neskodny CO2, kterym se zabyva ta debilita z Kjota.

+1/0
6.10.2015 17:23

M98i65r26o25s72l41a53v 31B47u64d32a 9142292737912

Ekologii u aut neřeším, ale diesel prostě smrdí a je to hnus za ním jet. Také působí celkem nepatřičně to, že zánovní auto "v dehtu" čadí jak kdyby hořelo:-)

+8/−1
5.10.2015 14:20

P94a42v26e88l 77N91o57v30á85k 9431795889856

Nesmysl. Jak dneska poznáte, že před vámi jede diesel nebo benzín pokud tam není přímo značka TDi? Nijak, protože nové diesly nekouří. Mám Octavku 2L TDi a i když jedu přes 200, tak z výfuku nejde vůbec nic - testováno. To co platilo před 10-20-ti lety již neplatí.

+3/−7
5.10.2015 14:30

M51i57r44o70s15l61a83v 16B71u72d52a 9282532347582

Ach ti vychvalovači sazometů;-D Poznám to okamžitě podle kyselého smradu nebo jiného smradu podle stáří auta a podle čoudu při akceleraci (ne tak při ustálené jízdě). Prostě smrdíte, smiřte se s tím!

+9/−1
5.10.2015 14:34

M58i76r66o81s21l30a80v 15B72u19d29a 9792512457402

...nebo snad chcete tvrdit, že smrdíte méně než benziňák?

+1/0
5.10.2015 14:35

P80a91v52e66l 79N88o29v61á97k 9671895859336

Tak oproti Trabantu nebo Wartburgu určitě, o tom se nemusíme bavit. Taky souhlasím, že náklaďáky poznáte i nové, ale klidně se s vámi vsadím o co chcete, že nový benzín nebo diesel za jízdy nepoznáte. Ideální je na to jezdit za Superbem, protože ty nemívají označení motoru a nepoznáte co má za střeva. Zkuste si to.

+2/−2
5.10.2015 14:38

M69i72r69o34s67l97a70v 18B75u96d77a 9652692527702

To si myslíte že jsem nějaká lama abych to nepoznal? Ten diesel prostě začoudí, s tím se nic nenadělá! Je to úplně jiný kouř než "pára" z výfuku benzíňáku. Nebraňte ten diesel až tak směšně.

+3/0
5.10.2015 14:44

M60i84r81o41s69l40a90v 59B75u85d53a 9682392257672

Není vám trapné to porovnávat s vozy, které už na silnici nepotkáte?;-D

0/0
5.10.2015 14:47

P24a30v43e57l 45N10o48v94á22k 9521735319146

Chtěl porovnat stejné auto se stejným motorem a tyhle se sobě nejvíc blíží. Jank se to moc porovnat nedá, protože stejná auta mají u dieselu vyšší objem než u benzínu, takže i když mají nižší spotřebu, tak je to jen o 20-25% (např. 1.9 TDI 6,5L vs 1.6 benzín 9L).

+1/0
5.10.2015 14:54

Z94d73e11n19ě46k 57D10u23b85e57c25k91ý 3777224920478

9L mi papá Citroen C5 3.0 V6 a to je mu přes 10 let

0/0
5.10.2015 20:58

V23l38a40d92i17m81í56r 31C22i16h70l22a 8881698877953

Podle černé barvy kouřových mraků linoucích se z výfuku?

(jinak samozřejmě u auta v pořádku to nepoznáte)

+1/0
5.10.2015 14:39

R19a86d64e11k 84Ž44i32ž80k25a 9546385714280

Ja proste tdi poznam.A i kdyz pojedu za temer novou skodovkou ci ww tak musim prepnout na vnitrni okruh.Mam Logana s motorem 1.5 dci a tam to proste takhle nesmrdi.Spise naopak, citim takovou specifickou vuni.Poznal jsm to,kdyz treba vykladam kufr a mam zapnuty ohraty motor.Opravdu to neni tak citit jak z tech TDI..

+3/−2
5.10.2015 14:44







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.