Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Pro USA jsou TDI smradlavé čoudící motory a aféra VW je v tom utvrdí

Automobily Volkswagen se v USA prodávají po desetiletí, ovšem se střídavými neúspěchy. Aktuální aféra „dieselgate“ může pozici globální značky na důležitém trhu silně poškodit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P31a63v95e59l 75O35d59r19a55z83i86l 6134599117800

Prej dlouhá životnost, tédéi od fauvé?;-D Možná před 15 lety.;-)

0/0
15.10.2015 12:44

R20o77m79a20n 26J67u46r84e43k 3518182152322

Kupoval jsem předloni nové HDI a rozdíl oproti benzínu byl 1 prům. výplata navíc, nebylo co řešit, hluk i zápach naprosto minimální, spotřeba oproti benzínu témeř poloviční=ušetřeno téměř 1Kč na 1km, turbo i DPF vydrží dle zkuš. 150tis.km (je na trhu už déle), klidně přežiju případná aditiva či dražší servis, to mi věřte.

+2/−3
6.10.2015 22:11
Foto

M59a62r33t87i50n 16K37o43u41b70e16k 3699717588576

Na pomyslné dno dopadl Volkswagen v roce 1993, kdy si Američané pořídili méně než 50 000 vozů této značky, pak se díky novým modelům prodejní čísla postupně zvedaly. 

Pořiďte si korektora.

0/0
5.10.2015 21:14

J78i71ř48í 91B14o55č16e67k 6539454955676

Problém automobilů jako takových je začarovaný kruh. Média masírují lidi o tom, jak je to které auto bezpečné, výkonné nebo komfortní, všichni výrobci lákají na různé vychytávky ale to že zakopaný pes vězí za volantem neřeší nikdo. Kvůli moderní technice a bezpečnosti nám auta značně ztloustla, když srovnám třeba Golfa I a VI je to rozdíl o pár set kilo, ty by se daly uspořit ve voze s moderním motorem a řekněme funkčním a přesto lehkým interiérem na objemu motoru bez třeba turba a chladiče vzduchu, výkonem by postačoval třeba i pro svižnou jízdu a přesto by spotřeboval méně paliva a vyprodukoval méně zplodin atd atd... dalo by se jezdit mnohem úsporněji a ekologičtěji ale jak píšu, problém je spíš za volantem.

0/−2
5.10.2015 19:22
Foto

D97a75n55a 52W48a91r27k48e48n23t25i54n 5112320186716

Pane Zajicek, asi jste nevidel muj dalsi prispevek. Takze znovu: v USA specielne Jetty TDI plati za drzaky ... hodne lidi je ma 200-400 tisic mil bez problémů.

Problemy nastaly s prichodem DEF (toho emisniho svinstva).

Btw jeste nedavno vetsina aut (alespon zde) byla do 100k mil a s motorem je konec. To mluvim o benzinech.

+2/−1
5.10.2015 16:39

Z85d74e64n19ě10k 92H48a47n83z20l 1391766172244

Drzme se to ho co nám říkají v USA

0/0
5.10.2015 15:52

V40l69a11d67i23m27í85r 68Z83a61u98š71k81a 5231622477983

Diesel není a ještě dlouho nebude ekologický. Podvádějí všichni - proč se v tom VW nechá máchat nechápu, kdyby nechat stejnou metaodikou prověřit konkurenci dopadně to stejně, nazdory nabubřelým oficiálním prohlášením Renaultu či BMW.

Euronormy jsou jen šaškárna pro lidi, reálné emise NOx se za posledních 23 nijak nesnížili- auto s Euro 5 jich produkuje stejně jako Euro 1.

 Pevné částice se redukují drahými DPF s tím efektem, že ty nejjemnější stejně projdou a ty ostatní se pak vypálí někdy za městem, aby si své zněčištění užil taky venkov. Buď to takhle akceptujeme, nebo je zakážeme. Hraní si na čistotu nařízenou euroúředníky je jeden obrovský podvod na lidech, za který by zůčastnění měli pykat, protože fakta jsou už léta známá. Koho to zajímá, ať si přečte:

http://www.autoforum.cz/zajimavosti/dieselgate-je-blud-normy-k-nicemu-emise-nox-u-aut-se-uz-23-let-nemeni/

+11/0
5.10.2015 14:48

M65i17r32o57s24l68a88v 53B66u15d53a 9842352737412

A když jezdí diesel jen krátké trasy, vypaluje se 20 minut při 1500 otáčkách někde na parkovišti;-D;-D

+4/−1
5.10.2015 14:53

M78i64r60o25s81l29a18v 55B33u85d19a 9562862527772

Nováku, váš mínus na tom nic nezmění, je to prostě tak a píše se o tom i v manuálu od vozu. Jo, ten "úžasný" diesel;-D

+5/0
5.10.2015 14:56

P79a58v39e52l 33N33o31v88á65k 9381325129616

Prosím, moc prosím o odkaz. V tom mém manuálu stojí "PoznámkaMotor nezahřívejte na místě. Pokud to je možné, ihned po nastartování vyjeď-te. Tím se motor rychleji zahřeje na provozní teplotu".

0/−4
5.10.2015 15:01

M11i13r49o74s16l75a85v 72B65u74d94a 9312852587912

Jen se ztrapňujete. Pokud to nevíte, máte internet. Nemůžete koukat jen na vaše auto!

+1/0
5.10.2015 15:03

M90i44c66h64a10l 76F31r81ý72d72a 1372399893542

To se Nováku píše u všech aut a je to jen úlitba euroúředníkovi. Že je to nesmysl ví každé malé dítě - nebo vy si snad horké jídlo/ pití nefoukáte?

+1/0
5.10.2015 15:14

P49a95v56e52l 79O38d64r33a97z93i48l 6854449907740

Jo to se ti v koloně snadno řekne ;-D

0/0
15.10.2015 12:46

P52a55v12e49l 25N92o10v91á22k 9171615179916

;-D;-D Budíček, je rok 2015, a ne 1995!

+2/−3
5.10.2015 14:58

M32i35r46o31s48l67a79v 55B44u50d66a 9272612447422

Tak se probuďte vy! Od kdy se montuje DPF?

+1/0
5.10.2015 15:00

M27i48r16o76s38l69a65v 20B30u46d66a 9292122747172

Tady je poznat, jak jste zaostalý;-D

0/0
5.10.2015 15:01

M83i10r81o29s81l40a76v 85B51u11d73a 9352452787722

...do 1 hodiny nebo do ujetí 50 km zastavte a proveďte regeneraci DPF!

0/0
5.10.2015 14:59

P78e59t81r 79M54i54c86h58a42l 2840484351632

A to se jako píše kde?

0/0
6.10.2015 1:47

J11a66n 37J13e68m92e49l92k91a 1255650

Taky by mě zajímalo, jak je dpf účinný na nejmenší částice.

0/0
5.10.2015 15:20

T69o47m88á34š 95V82a24v77e61r86k61a 7281930472724

stačí se projet z Brna do Prahy a čelní okno ti ukáže vzorek. Těch sazí tam bude více než much...

0/0
5.10.2015 21:40

J50a56r96o22m36í42r 46Č83e70c84h 1413358457202

Velmi rozumný názor,plně souhlasím.

0/0
7.10.2015 15:43

J82i88ř63í 80K29o92n92r35á92d 6204684442908

Naftové motory bohužel vypouštějí víc kanrcinogenních jedů (NO..) než benzinové, taky často neseřízené čoudí saze, asi i seřízené, když akcelerují....  Mají menší spotřebu, to je pravda, ale za jakou cenu? Lidstvo se pomalu úspěšně dusí. Taky je otázka, kolik toho v provozu vydrží nové malé turbodiesly?

+5/0
5.10.2015 14:41

P37a50v73e34l 89N28o97v17á17k 9661555159826

Nechtěl jste napsat nové malé turbonbenzíny? Malé turbodiezely 1.3 atd. se dělají už desetiletí.

0/0
5.10.2015 14:51

V79l82a17d14i13m89í87r 84C51i27h27l36a 8651958987263

Je to pravda. Několikrát denně potkám na silnicích osobní dieslové auto, za kterým jet je trest. Z výfuku se mu valí neskutečně obrovská mračna černého kouře, hlavně když asi sešlápne pedál plynu při jízdě do kopce. A nejsou to jen starší auta, ale i nové modely a to snad všech značek :-/

+13/−2
5.10.2015 14:37

M77i24r29o34s78l38a64v 12B61u51d38a 9162782987742

A víte že se s tím dieselmaniaci ještě v hospodách chlubí:-P Já bych se styděl jezdit s autem, které vypadá jako když hoří.

+7/−2
5.10.2015 14:40

K95a77r74e74l 98H37o23f69m27a35n 7594361540982

Ale to není problém dieselu, ale majitele, plus státu a legislativy... Pokud budou tolerovány vykuchané filtry pevných částic (cinknutá/podplacená technická+emise) lépe nebude. A že se s tím chlubí? Jsme přeci v Čechách.

+5/0
5.10.2015 14:42

V20l88a42d15i55m25í27r 97C13i79h17l21a 8351388247883

Přesně. Jak zajímavé, že v Rakousku v Alpách smrdí jen české diesly.

+3/0
5.10.2015 14:45

M56i37r57o98s11l16a69v 53B26u55d88a 9802232787632

Ale je to problém dieselu jako takového, ten prostě smrdí a čoudí i když je nový a seřízený, sice ne tolik, ale přeci je poznat, že je to diesel.

0/0
5.10.2015 14:46

K21a66r97e80l 43H27o79f50m84a85n 7484501260752

Jistě, exhalace z podobného dieslového motoru budou asi z principu vyšší (nicméně nový vznětový motor opravdu nečoudí), než u benzínu, ale pokud se výrobce soustředí na vývoj a ne na podvody, tak je schopen splnit EURO 6 (včetně NOx). Ono i benzín začíná být (s přeplňováním) problematický.

Pro začátek zkrátka stačí donutit podvodníky výrobce aby investovali do vývoje (nebo se na diesel vykašlali) a podvodníky řidiče aby neporušovali platné předpisy (např ten filtr pevných části).

+1/0
5.10.2015 14:55

V96l31a53d26i11m79í69r 55Z41a29u55š77k75a 5171732807983

měl byjste pravdu, kdyby ono "plnění Euro6" nebyl zhusta jen podvod založený na přizpůsobení se evropskému měřícímu cyklu. V reálu emise NOx za posledních 23 let nijak neklesly u žádného z výrobců (nejde o problém VW ale všech dieselů) a tvůrci euronorem to dobře vědí. otázka je, proč to ignorují a kdo z toho má prospěch. To je totiž skutečná dieselgate.

0/−1
5.10.2015 15:21

V28l61a94d31a 71S84i21m47o91n35i83k 3419973313455

Do moderních dieselů se nedá tankovat směs "co dům dal" z čerpačky Lojza a Lojza. Dejte jim kvalitní palivo a máte vůz na skutečné cestování ( , čímž nemíním pojížďky v bermudském trojúhleníku kadeřník, supermarket , školka)

+1/0
5.10.2015 21:31

J23i22ř96í 98H20o14d16a15n 6824217483450

Já jezdím na plyn

+3/0
5.10.2015 14:33

P85a22v55e94l 39N46o93v23á65k 9841775759856

Jo, fazolí a hrachu se letos urodilo. R^

+1/0
5.10.2015 14:34

M40i13r13o79s59l51a34v 23B72u65d37a 9702862687532

Běžně se na metan nejezdí.

0/0
5.10.2015 14:36

Z32d32e57n37ě57k 28D35u69b25e49c53k37ý 3937504850718

CNG je v podstatě metan,samozřejmě neznám procentní podíl CH4,ale přes 90% ho tam bude určitě

0/0
5.10.2015 20:53

Z86d82e35n53ě76k 44H28a24n66z25l 1221376832964

Jezdím také a paráda. Za 12.80kc. to se jezdí

+2/0
5.10.2015 15:42

V75o13j75t77ě72c22h 57V82a34š10e68k 6250304549150

TDI jsou i pro mě smradlavé čoudící motory, ale od Američanů je to dost pokrytecké. Už jsem to tu psal a napíši znovu: Kjótský protokol.

+6/−3
5.10.2015 14:28

M74i88c94h58a98l 22V57a58n83ě56k 1566296814592

Jak souvisí překračování limitů rakovinotvorných látek s limitama pro skleníkové plyny?

0/0
5.10.2015 19:14

M83i16c77h86a89l 49P84a21v72l95á79t 9953973864769

Ono jde o skodlive latky (NOx, pevne castice), ne o neskodny CO2, kterym se zabyva ta debilita z Kjota.

+1/0
6.10.2015 17:23

M68i39r19o68s92l55a34v 22B69u35d88a 9862332377462

Ekologii u aut neřeším, ale diesel prostě smrdí a je to hnus za ním jet. Také působí celkem nepatřičně to, že zánovní auto "v dehtu" čadí jak kdyby hořelo:-)

+8/−1
5.10.2015 14:20

P19a38v29e71l 27N43o76v59á20k 9121365289886

Nesmysl. Jak dneska poznáte, že před vámi jede diesel nebo benzín pokud tam není přímo značka TDi? Nijak, protože nové diesly nekouří. Mám Octavku 2L TDi a i když jedu přes 200, tak z výfuku nejde vůbec nic - testováno. To co platilo před 10-20-ti lety již neplatí.

+3/−7
5.10.2015 14:30

M53i64r13o59s44l85a93v 91B71u60d77a 9412762617302

Ach ti vychvalovači sazometů;-D Poznám to okamžitě podle kyselého smradu nebo jiného smradu podle stáří auta a podle čoudu při akceleraci (ne tak při ustálené jízdě). Prostě smrdíte, smiřte se s tím!

+9/−1
5.10.2015 14:34

M22i92r39o28s29l85a94v 59B57u64d20a 9312652797742

...nebo snad chcete tvrdit, že smrdíte méně než benziňák?

+1/0
5.10.2015 14:35

P81a98v62e61l 60N91o93v22á34k 9131245529786

Tak oproti Trabantu nebo Wartburgu určitě, o tom se nemusíme bavit. Taky souhlasím, že náklaďáky poznáte i nové, ale klidně se s vámi vsadím o co chcete, že nový benzín nebo diesel za jízdy nepoznáte. Ideální je na to jezdit za Superbem, protože ty nemívají označení motoru a nepoznáte co má za střeva. Zkuste si to.

+2/−2
5.10.2015 14:38

M19i98r84o32s82l28a94v 98B79u70d48a 9242702657492

To si myslíte že jsem nějaká lama abych to nepoznal? Ten diesel prostě začoudí, s tím se nic nenadělá! Je to úplně jiný kouř než "pára" z výfuku benzíňáku. Nebraňte ten diesel až tak směšně.

+3/0
5.10.2015 14:44

M96i82r93o98s79l46a57v 62B87u96d52a 9302372707562

Není vám trapné to porovnávat s vozy, které už na silnici nepotkáte?;-D

0/0
5.10.2015 14:47

P10a34v85e24l 88N19o50v48á65k 9251815909866

Chtěl porovnat stejné auto se stejným motorem a tyhle se sobě nejvíc blíží. Jank se to moc porovnat nedá, protože stejná auta mají u dieselu vyšší objem než u benzínu, takže i když mají nižší spotřebu, tak je to jen o 20-25% (např. 1.9 TDI 6,5L vs 1.6 benzín 9L).

+1/0
5.10.2015 14:54

Z98d82e25n13ě38k 15D24u81b81e86c81k32ý 3197734980178

9L mi papá Citroen C5 3.0 V6 a to je mu přes 10 let

0/0
5.10.2015 20:58

V93l19a53d59i24m54í65r 32C83i65h66l81a 8791658937643

Podle černé barvy kouřových mraků linoucích se z výfuku?

(jinak samozřejmě u auta v pořádku to nepoznáte)

+1/0
5.10.2015 14:39

R63a75d75e16k 74Ž42i56ž37k63a 9626895804350

Ja proste tdi poznam.A i kdyz pojedu za temer novou skodovkou ci ww tak musim prepnout na vnitrni okruh.Mam Logana s motorem 1.5 dci a tam to proste takhle nesmrdi.Spise naopak, citim takovou specifickou vuni.Poznal jsm to,kdyz treba vykladam kufr a mam zapnuty ohraty motor.Opravdu to neni tak citit jak z tech TDI..

+3/−2
5.10.2015 14:44







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.