Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Pro USA jsou TDI smradlavé čoudící motory a aféra VW je v tom utvrdí

Automobily Volkswagen se v USA prodávají po desetiletí, ovšem se střídavými neúspěchy. Aktuální aféra „dieselgate“ může pozici globální značky na důležitém trhu silně poškodit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P56a83v32e45l 85O22d85r83a87z31i87l 6974779357870

Prej dlouhá životnost, tédéi od fauvé?;-D Možná před 15 lety.;-)

0/0
15.10.2015 12:44

R11o42m70a58n 33J18u69r70e93k 3358962762602

Kupoval jsem předloni nové HDI a rozdíl oproti benzínu byl 1 prům. výplata navíc, nebylo co řešit, hluk i zápach naprosto minimální, spotřeba oproti benzínu témeř poloviční=ušetřeno téměř 1Kč na 1km, turbo i DPF vydrží dle zkuš. 150tis.km (je na trhu už déle), klidně přežiju případná aditiva či dražší servis, to mi věřte.

+2/−3
6.10.2015 22:11
Foto

M46a96r18t32i72n 79K96o71u61b36e19k 3419427928176

Na pomyslné dno dopadl Volkswagen v roce 1993, kdy si Američané pořídili méně než 50 000 vozů této značky, pak se díky novým modelům prodejní čísla postupně zvedaly. 

Pořiďte si korektora.

0/0
5.10.2015 21:14


J51i70ř65í 94B74o28č32e63k 6449704445956

Problém automobilů jako takových je začarovaný kruh. Média masírují lidi o tom, jak je to které auto bezpečné, výkonné nebo komfortní, všichni výrobci lákají na různé vychytávky ale to že zakopaný pes vězí za volantem neřeší nikdo. Kvůli moderní technice a bezpečnosti nám auta značně ztloustla, když srovnám třeba Golfa I a VI je to rozdíl o pár set kilo, ty by se daly uspořit ve voze s moderním motorem a řekněme funkčním a přesto lehkým interiérem na objemu motoru bez třeba turba a chladiče vzduchu, výkonem by postačoval třeba i pro svižnou jízdu a přesto by spotřeboval méně paliva a vyprodukoval méně zplodin atd atd... dalo by se jezdit mnohem úsporněji a ekologičtěji ale jak píšu, problém je spíš za volantem.

0/−2
5.10.2015 19:22
Foto

D85a23n38a 19W88a45r35k46e89n23t64i35n 5962370256496

Pane Zajicek, asi jste nevidel muj dalsi prispevek. Takze znovu: v USA specielne Jetty TDI plati za drzaky ... hodne lidi je ma 200-400 tisic mil bez problémů.

Problemy nastaly s prichodem DEF (toho emisniho svinstva).

Btw jeste nedavno vetsina aut (alespon zde) byla do 100k mil a s motorem je konec. To mluvim o benzinech.

+2/−1
5.10.2015 16:39

Z15d61e26n89ě24k 62H28a32n69z11l 1111426232424

Drzme se to ho co nám říkají v USA

0/0
5.10.2015 15:52

V73l60a37d83i21m58í33r 26Z30a95u17š55k27a 5371162407973

Diesel není a ještě dlouho nebude ekologický. Podvádějí všichni - proč se v tom VW nechá máchat nechápu, kdyby nechat stejnou metaodikou prověřit konkurenci dopadně to stejně, nazdory nabubřelým oficiálním prohlášením Renaultu či BMW.

Euronormy jsou jen šaškárna pro lidi, reálné emise NOx se za posledních 23 nijak nesnížili- auto s Euro 5 jich produkuje stejně jako Euro 1.

 Pevné částice se redukují drahými DPF s tím efektem, že ty nejjemnější stejně projdou a ty ostatní se pak vypálí někdy za městem, aby si své zněčištění užil taky venkov. Buď to takhle akceptujeme, nebo je zakážeme. Hraní si na čistotu nařízenou euroúředníky je jeden obrovský podvod na lidech, za který by zůčastnění měli pykat, protože fakta jsou už léta známá. Koho to zajímá, ať si přečte:

http://www.autoforum.cz/zajimavosti/dieselgate-je-blud-normy-k-nicemu-emise-nox-u-aut-se-uz-23-let-nemeni/

+11/0
5.10.2015 14:48

M46i12r82o57s81l54a53v 80B33u94d16a 9492872447912

A když jezdí diesel jen krátké trasy, vypaluje se 20 minut při 1500 otáčkách někde na parkovišti;-D;-D

+4/−1
5.10.2015 14:53

M32i56r49o14s96l22a26v 66B25u88d41a 9302822687452

Nováku, váš mínus na tom nic nezmění, je to prostě tak a píše se o tom i v manuálu od vozu. Jo, ten "úžasný" diesel;-D

+5/0
5.10.2015 14:56

P89a26v38e12l 63N39o40v84á90k 9161835139866

Prosím, moc prosím o odkaz. V tom mém manuálu stojí "PoznámkaMotor nezahřívejte na místě. Pokud to je možné, ihned po nastartování vyjeď-te. Tím se motor rychleji zahřeje na provozní teplotu".

0/−4
5.10.2015 15:01

M62i26r75o42s61l24a32v 69B87u11d43a 9852302457662

Jen se ztrapňujete. Pokud to nevíte, máte internet. Nemůžete koukat jen na vaše auto!

+1/0
5.10.2015 15:03

M68i50c34h69a21l 87F14r89ý20d84a 1792619913712

To se Nováku píše u všech aut a je to jen úlitba euroúředníkovi. Že je to nesmysl ví každé malé dítě - nebo vy si snad horké jídlo/ pití nefoukáte?

+1/0
5.10.2015 15:14

P58a97v22e19l 38O13d97r22a97z68i67l 6454749117240

Jo to se ti v koloně snadno řekne ;-D

0/0
15.10.2015 12:46

P94a26v43e93l 72N25o49v81á24k 9901975589366

;-D;-D Budíček, je rok 2015, a ne 1995!

+2/−3
5.10.2015 14:58

M65i56r80o61s40l97a39v 13B30u75d90a 9422672567512

Tak se probuďte vy! Od kdy se montuje DPF?

+1/0
5.10.2015 15:00

M64i11r75o23s12l75a25v 67B46u67d28a 9552182257972

Tady je poznat, jak jste zaostalý;-D

0/0
5.10.2015 15:01

M28i40r54o71s56l51a86v 16B15u75d71a 9202732507512

...do 1 hodiny nebo do ujetí 50 km zastavte a proveďte regeneraci DPF!

0/0
5.10.2015 14:59

P60e15t68r 96M26i22c25h84a55l 2600494871442

A to se jako píše kde?

0/0
6.10.2015 1:47

J93a21n 51J31e86m32e57l60k87a 1955980

Taky by mě zajímalo, jak je dpf účinný na nejmenší částice.

0/0
5.10.2015 15:20

T10o77m94á69š 46V40a64v50e27r93k16a 7231860202984

stačí se projet z Brna do Prahy a čelní okno ti ukáže vzorek. Těch sazí tam bude více než much...

0/0
5.10.2015 21:40
Foto

J85a13r54o97m21í16r 62Č51e21c93h 1343508327512

Velmi rozumný názor,plně souhlasím.

0/0
7.10.2015 15:43

J91i90ř72í 18K68o96n48r26á54d 6484254942978

Naftové motory bohužel vypouštějí víc kanrcinogenních jedů (NO..) než benzinové, taky často neseřízené čoudí saze, asi i seřízené, když akcelerují....  Mají menší spotřebu, to je pravda, ale za jakou cenu? Lidstvo se pomalu úspěšně dusí. Taky je otázka, kolik toho v provozu vydrží nové malé turbodiesly?

+5/0
5.10.2015 14:41

P70a50v86e96l 63N20o87v46á53k 9151885839916

Nechtěl jste napsat nové malé turbonbenzíny? Malé turbodiezely 1.3 atd. se dělají už desetiletí.

0/0
5.10.2015 14:51

V47l35a82d74i21m88í42r 98C34i13h42l14a 8271228607683

Je to pravda. Několikrát denně potkám na silnicích osobní dieslové auto, za kterým jet je trest. Z výfuku se mu valí neskutečně obrovská mračna černého kouře, hlavně když asi sešlápne pedál plynu při jízdě do kopce. A nejsou to jen starší auta, ale i nové modely a to snad všech značek :-/

+13/−2
5.10.2015 14:37

M57i16r82o26s18l91a11v 34B96u69d39a 9432142477842

A víte že se s tím dieselmaniaci ještě v hospodách chlubí:-P Já bych se styděl jezdit s autem, které vypadá jako když hoří.

+7/−2
5.10.2015 14:40

K83a34r75e59l 22H42o79f36m35a61n 7974451470532

Ale to není problém dieselu, ale majitele, plus státu a legislativy... Pokud budou tolerovány vykuchané filtry pevných částic (cinknutá/podplacená technická+emise) lépe nebude. A že se s tím chlubí? Jsme přeci v Čechách.

+5/0
5.10.2015 14:42

V91l46a96d37i76m95í98r 16C67i83h55l34a 8581778517593

Přesně. Jak zajímavé, že v Rakousku v Alpách smrdí jen české diesly.

+3/0
5.10.2015 14:45

M97i94r85o27s58l79a51v 62B47u35d76a 9782562637192

Ale je to problém dieselu jako takového, ten prostě smrdí a čoudí i když je nový a seřízený, sice ne tolik, ale přeci je poznat, že je to diesel.

0/0
5.10.2015 14:46

K55a62r80e14l 33H42o16f36m51a84n 7774651900142

Jistě, exhalace z podobného dieslového motoru budou asi z principu vyšší (nicméně nový vznětový motor opravdu nečoudí), než u benzínu, ale pokud se výrobce soustředí na vývoj a ne na podvody, tak je schopen splnit EURO 6 (včetně NOx). Ono i benzín začíná být (s přeplňováním) problematický.

Pro začátek zkrátka stačí donutit podvodníky výrobce aby investovali do vývoje (nebo se na diesel vykašlali) a podvodníky řidiče aby neporušovali platné předpisy (např ten filtr pevných části).

+1/0
5.10.2015 14:55

V87l83a12d84i75m63í13r 58Z29a93u21š93k44a 5881512287293

měl byjste pravdu, kdyby ono "plnění Euro6" nebyl zhusta jen podvod založený na přizpůsobení se evropskému měřícímu cyklu. V reálu emise NOx za posledních 23 let nijak neklesly u žádného z výrobců (nejde o problém VW ale všech dieselů) a tvůrci euronorem to dobře vědí. otázka je, proč to ignorují a kdo z toho má prospěch. To je totiž skutečná dieselgate.

0/−1
5.10.2015 15:21

V58l14a74d98a 70S77i72m27o26n90i67k 3449423803245

Do moderních dieselů se nedá tankovat směs "co dům dal" z čerpačky Lojza a Lojza. Dejte jim kvalitní palivo a máte vůz na skutečné cestování ( , čímž nemíním pojížďky v bermudském trojúhleníku kadeřník, supermarket , školka)

+1/0
5.10.2015 21:31

J59i58ř59í 51H74o93d80a10n 6154967423850

Já jezdím na plyn

+3/0
5.10.2015 14:33

P91a38v96e27l 84N32o64v28á61k 9261145269166

Jo, fazolí a hrachu se letos urodilo. R^

+1/0
5.10.2015 14:34

M38i66r58o71s45l23a86v 23B96u44d84a 9392102527352

Běžně se na metan nejezdí.

0/0
5.10.2015 14:36

Z76d13e68n12ě37k 90D79u88b28e73c81k21ý 3767614610428

CNG je v podstatě metan,samozřejmě neznám procentní podíl CH4,ale přes 90% ho tam bude určitě

0/0
5.10.2015 20:53

Z53d42e44n45ě36k 32H38a69n82z55l 1711936922224

Jezdím také a paráda. Za 12.80kc. to se jezdí

+2/0
5.10.2015 15:42

V86o84j78t39ě51c57h 56V12a87š24e57k 6770394969620

TDI jsou i pro mě smradlavé čoudící motory, ale od Američanů je to dost pokrytecké. Už jsem to tu psal a napíši znovu: Kjótský protokol.

+6/−3
5.10.2015 14:28

M12i20c60h44a11l 40V95a64n17ě97k 1546746984292

Jak souvisí překračování limitů rakovinotvorných látek s limitama pro skleníkové plyny?

0/0
5.10.2015 19:14

M81i29c85h94a16l 85P96a41v47l20á14t 9853513534309

Ono jde o skodlive latky (NOx, pevne castice), ne o neskodny CO2, kterym se zabyva ta debilita z Kjota.

+1/0
6.10.2015 17:23

M87i57r91o41s16l79a44v 21B58u90d80a 9902292717402

Ekologii u aut neřeším, ale diesel prostě smrdí a je to hnus za ním jet. Také působí celkem nepatřičně to, že zánovní auto "v dehtu" čadí jak kdyby hořelo:-)

+8/−1
5.10.2015 14:20

P95a81v57e82l 16N94o71v82á32k 9201655699726

Nesmysl. Jak dneska poznáte, že před vámi jede diesel nebo benzín pokud tam není přímo značka TDi? Nijak, protože nové diesly nekouří. Mám Octavku 2L TDi a i když jedu přes 200, tak z výfuku nejde vůbec nic - testováno. To co platilo před 10-20-ti lety již neplatí.

+3/−7
5.10.2015 14:30

M49i40r25o88s51l44a28v 50B61u43d91a 9482462177362

Ach ti vychvalovači sazometů;-D Poznám to okamžitě podle kyselého smradu nebo jiného smradu podle stáří auta a podle čoudu při akceleraci (ne tak při ustálené jízdě). Prostě smrdíte, smiřte se s tím!

+9/−1
5.10.2015 14:34

M13i35r94o76s69l16a24v 31B37u68d47a 9342252747692

...nebo snad chcete tvrdit, že smrdíte méně než benziňák?

+1/0
5.10.2015 14:35

P30a50v20e71l 70N28o74v90á49k 9841535899436

Tak oproti Trabantu nebo Wartburgu určitě, o tom se nemusíme bavit. Taky souhlasím, že náklaďáky poznáte i nové, ale klidně se s vámi vsadím o co chcete, že nový benzín nebo diesel za jízdy nepoznáte. Ideální je na to jezdit za Superbem, protože ty nemívají označení motoru a nepoznáte co má za střeva. Zkuste si to.

+2/−2
5.10.2015 14:38

M48i65r43o68s86l45a79v 96B24u88d10a 9652352187872

To si myslíte že jsem nějaká lama abych to nepoznal? Ten diesel prostě začoudí, s tím se nic nenadělá! Je to úplně jiný kouř než "pára" z výfuku benzíňáku. Nebraňte ten diesel až tak směšně.

+3/0
5.10.2015 14:44

M30i13r19o12s74l91a22v 50B37u74d45a 9172372437552

Není vám trapné to porovnávat s vozy, které už na silnici nepotkáte?;-D

0/0
5.10.2015 14:47

P90a26v26e79l 82N70o34v78á46k 9791945719166

Chtěl porovnat stejné auto se stejným motorem a tyhle se sobě nejvíc blíží. Jank se to moc porovnat nedá, protože stejná auta mají u dieselu vyšší objem než u benzínu, takže i když mají nižší spotřebu, tak je to jen o 20-25% (např. 1.9 TDI 6,5L vs 1.6 benzín 9L).

+1/0
5.10.2015 14:54

Z60d20e16n45ě20k 86D70u45b74e50c24k51ý 3357244160928

9L mi papá Citroen C5 3.0 V6 a to je mu přes 10 let

0/0
5.10.2015 20:58

V50l37a51d63i68m96í83r 48C55i34h26l94a 8331728327793

Podle černé barvy kouřových mraků linoucích se z výfuku?

(jinak samozřejmě u auta v pořádku to nepoznáte)

+1/0
5.10.2015 14:39

R29a16d89e27k 67Ž10i96ž50k71a 9196265744120

Ja proste tdi poznam.A i kdyz pojedu za temer novou skodovkou ci ww tak musim prepnout na vnitrni okruh.Mam Logana s motorem 1.5 dci a tam to proste takhle nesmrdi.Spise naopak, citim takovou specifickou vuni.Poznal jsm to,kdyz treba vykladam kufr a mam zapnuty ohraty motor.Opravdu to neni tak citit jak z tech TDI..

+3/−2
5.10.2015 14:44





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.