- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Prej dlouhá životnost, tédéi od fauvé? Možná před 15 lety.
Kupoval jsem předloni nové HDI a rozdíl oproti benzínu byl 1 prům. výplata navíc, nebylo co řešit, hluk i zápach naprosto minimální, spotřeba oproti benzínu témeř poloviční=ušetřeno téměř 1Kč na 1km, turbo i DPF vydrží dle zkuš. 150tis.km (je na trhu už déle), klidně přežiju případná aditiva či dražší servis, to mi věřte.
Na pomyslné dno dopadl Volkswagen v roce 1993, kdy si Američané pořídili méně než 50 000 vozů této značky, pak se díky novým modelům prodejní čísla postupně zvedaly.
Pořiďte si korektora.
Problém automobilů jako takových je začarovaný kruh. Média masírují lidi o tom, jak je to které auto bezpečné, výkonné nebo komfortní, všichni výrobci lákají na různé vychytávky ale to že zakopaný pes vězí za volantem neřeší nikdo. Kvůli moderní technice a bezpečnosti nám auta značně ztloustla, když srovnám třeba Golfa I a VI je to rozdíl o pár set kilo, ty by se daly uspořit ve voze s moderním motorem a řekněme funkčním a přesto lehkým interiérem na objemu motoru bez třeba turba a chladiče vzduchu, výkonem by postačoval třeba i pro svižnou jízdu a přesto by spotřeboval méně paliva a vyprodukoval méně zplodin atd atd... dalo by se jezdit mnohem úsporněji a ekologičtěji ale jak píšu, problém je spíš za volantem.
Pane Zajicek, asi jste nevidel muj dalsi prispevek. Takze znovu: v USA specielne Jetty TDI plati za drzaky ... hodne lidi je ma 200-400 tisic mil bez problémů.
Problemy nastaly s prichodem DEF (toho emisniho svinstva).
Btw jeste nedavno vetsina aut (alespon zde) byla do 100k mil a s motorem je konec. To mluvim o benzinech.
Diesel není a ještě dlouho nebude ekologický. Podvádějí všichni - proč se v tom VW nechá máchat nechápu, kdyby nechat stejnou metaodikou prověřit konkurenci dopadně to stejně, nazdory nabubřelým oficiálním prohlášením Renaultu či BMW.
Euronormy jsou jen šaškárna pro lidi, reálné emise NOx se za posledních 23 nijak nesnížili- auto s Euro 5 jich produkuje stejně jako Euro 1.
Pevné částice se redukují drahými DPF s tím efektem, že ty nejjemnější stejně projdou a ty ostatní se pak vypálí někdy za městem, aby si své zněčištění užil taky venkov. Buď to takhle akceptujeme, nebo je zakážeme. Hraní si na čistotu nařízenou euroúředníky je jeden obrovský podvod na lidech, za který by zůčastnění měli pykat, protože fakta jsou už léta známá. Koho to zajímá, ať si přečte:
A když jezdí diesel jen krátké trasy, vypaluje se 20 minut při 1500 otáčkách někde na parkovišti
Naftové motory bohužel vypouštějí víc kanrcinogenních jedů (NO..) než benzinové, taky často neseřízené čoudí saze, asi i seřízené, když akcelerují.... Mají menší spotřebu, to je pravda, ale za jakou cenu? Lidstvo se pomalu úspěšně dusí. Taky je otázka, kolik toho v provozu vydrží nové malé turbodiesly?
Nechtěl jste napsat nové malé turbonbenzíny? Malé turbodiezely 1.3 atd. se dělají už desetiletí.
Je to pravda. Několikrát denně potkám na silnicích osobní dieslové auto, za kterým jet je trest. Z výfuku se mu valí neskutečně obrovská mračna černého kouře, hlavně když asi sešlápne pedál plynu při jízdě do kopce. A nejsou to jen starší auta, ale i nové modely a to snad všech značek
A víte že se s tím dieselmaniaci ještě v hospodách chlubí Já bych se styděl jezdit s autem, které vypadá jako když hoří.