Diskuze
Pro bezpečnost aut byl přelomový rok 2000. Malá jsou pevná jako velká
Děkujeme za pochopení.
J24o79z50e31f 31K28o60s16t85e35l11a31n96s10k35ý
"Rychlosti se nesčítají, ale sčítají se hybnosti, tedy energie.“ To je ešte horšie ako keby sa sčítali rýchlosti. Pretože energia pohybujúceho sa telesa rastie s druhou mocninou jeho rýchlosti. Inak povedané, auto jazdiace 120-kou má oproti rovnakému autu jazdiacemu 40-kou trojnásobnú rýchlosť, ale deväťnásobnú energiu.
M91i98r26o68s23l10a19v 75S94v33o57b41o51d95a
ale kdyz budete scitat energie dvou vozu jedoucich 100 tak to bude jako dvojnasobek energie vozu jedouciho 100 a nebude to energie vozu jedouciho 200, ktera je samozrejme vyrazne vetsi nez dvojnasobek energie vozu o polovicni rychlosti
J61i46ř80í 32R67a21m39e59š
o k tomu dodam auto rok devadesat osm jsem mel ceni naraz ve stoctyriceti do svahu sedesat stupnu a otocilo me to na strechu. auto ohnute ze vsech stran vomlaceny jak podvozek kde byla vyvracena dve kola plastovy naraznik v chladici zadek pokroucenej stecha az k ridici ale vsechny dvere sly otvirat a me nic nebylo. ono jde taky o to co se koupi ze.
P70a37t94r97i91k 66S97v20o37b30o21d52a
Děkuji, po dlouhé době článek, který mi něco dal....
P81e38t93r 58H34o44r63á53k
A co ta záhadná věta "nesčítá se rychlost, sčítá se hybnost"? To znamená, že je síla nárazu dvakrát horší při střetu dvou protijedoucích aut než při nárazu do zdi, jenom místo rychlosti tam dáme hybnost? Nebo je síla nárazu při čelním střetu dvou aut stejná jako do zdi? Četl jsem tady diskusi, ze které vyšlo, že se to nesčítá, že je to jako do zdi. Ale pán tady zase záhadně sčítá hybnost. Tak nevím, o co jde, mám pocit, že zůstali na půl cesty k objasnění věci.
J55i39ř51í 41S88c12h47w93a27c29h
rychlosti se opravdu nesčítají.
....hybnosti se sčítají ale hybnost protijedoucího auta má opačné znaménko, takže pokud je protijedoucí auto stejně těžké, tak je to jako naraz do zdi. pokud je těžší tak část hybnosti předá tomu lehčímu a to se po nárazu začne pohybovat vzad, je v něm větší přetížení....
A72n63d62r29e46j 52M13a94s47a69r93y47k
tolik obkecavana reklama :) skoda snad plati za pocet slov v clanku? :D
T98o85m93á37š 84K36u69c57h54a47ř
No jo, ale taky jsou o 300 kg těžší. A když se k tomu přidá litrový tříhrnek, tak ty chudáky přejde chuť předjíždět, takže bych spíš řekl, že za menším počtem mrtvých bude downsizing.
Zmenšete motory ještě víc, ať lidi ta auta musí tlačit a neumře na silnici ani kuře.
J86i43ř81í 64S56c59h77w95a72c43h
meleš nesmysly, o dynamice auta nerozhoduje objem nebo počet válců ale jen výkon motoru a ten rozhodně neklesá....
L91u79d11v29í19k 57G15a30j49d26o83š41í18k
Takže se nám článek snaží podsunout, že malá auta jsou stejně bezpečná jako velká? To by pak ale v článku nesmělo být:
"...Při nárazu do stejné bariéry tedy ochrání člověka v autě stejně dobře malé auto jako velké. Rozdíl je ovšem už v případě střetu malého auta s velkým..."
Rozdíl je totiž právě v tom přetížení (zpomalení) které je u malého auta při střetu s velým podstatně větší. A jak je dobře uvedeno - fyziku obelhat nejde.
I39v64a46n 60K27o20p34t68a
Mate pravdu. Ale jde o to ze u obou zůstává zachovan prostor pro posádku víceméně netknutý.
J74i35ř76í 28D46v80o95ř53á27k
To je zase článek vysoké úrovně . Nebo reklama na škodovku ?
J51i96ř60í 43S17c16h92w18a74c78h
to je jen červený hadr pro club-škoda-haters
M36a14r31t12i11n 73P34o91s22p26í77š61i19l
a tohle mi má jako říci co?
v roce 2005 zemřelo na českých cestách 1 127 lidí, z toho ve škodovkách roku výroby 2000-2005 nepřežilo nehodu 42 osob.
Kde je celková tabulka podle značek a stáří?
R43o26m54a34n 10B71í75l19ý
Asi tím Škoda chtěla říct, že dříve nebyla taková konkurence, tak umírali lidé hlavně v jejich autech. Kdežto dnes je tu Dacia
J53i52ř51í 41E69r42b70e13n
Jakmile máš vepředu tuhý nedeformovatelný agregát, tak tě nezajímá velikost zóny, ale její chování.
Z tohoto hlediska totiž byla velmi bezpečná Tatra 613 s dva metry dlouhým měkkým předkem...
Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit
Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...
Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano
„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku
Vypadá jako motorka, ale motorka to není. I když se tak chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K...
Sraz vytříbených bavoráků přivítal žraloka, botu i nejlepší M všech dob
Rekordní. Tak se dá shrnout letošní setkání majitelů a příznivců vozů BMW divize M. Na trať...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Kontroverze nové alfy. Smí Milano do Milána? A je zakázáno vyrábět ji v Polsku?
Tak bizarní start kariéry umí autu nalinkovat jen Italové. Zní to jak komedie z pera nobelisty...
Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu
Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...
Šviháky lázeňské déšť nezastaví. Italové vyrazili na promenádu na kolonádu
Už po pětadvacáté si dali italští frajeři sraz na kolonádě v Poděbradech. Tradiční sraz spojený s...
Autoatlas Itálie. Opel, ferrari a fordy vzdaly hold známým městům a místům
Potomci Leonarda da Vinciho dali světu skvělé těstoviny, fantastická vína, skvostný parmazán,...
Cestovatelský speciál Harley-Davidson mění po padesáti letech tvář
Úplně předělat legendární design, který se jen s minimálními změnami vyráběl víc než padesát let,...
Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?
Díky své všestrannosti se rýže LAGRIS už dlouho stávají nedílnou součástí mnoha pokrmů z celého světa. Bez ohledu na to, zda se používají k...