Diskuze

Policie kontroluje hloubku dezénu gum pohmatem a mozkovým měřením

Podle policistů z Holešova na Zlínsku je možné udělit pokutu po kontrole zrakem a pohmatem, zjistila Česká televize.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Ona otázka totiž není tak jednoznačná - většina výrobců totiž do dezénu vkládá trámce o výšce většinou o 0,1 mm nižší, než je povolená hloubka dezénu. Pokud jsou tyto trámce v úrovni s povrchem pneumatiky, nebo i zjevně ojeté, je na první pohled zřejmé, že hloubka dezénu neodpovídá. Je ale otázkou, jestli tohle může stačit k udělení pokuty. Jinak argumentace toho policisty je naprosto mimo mísu, je to groteska, s tím souhlasím.

0 0
možnosti

Pro udělení blokové pokuty to samozřejmě stačit může, ovšem pokutovaný musí s takovou pokutou souhlasit. Jinak na tomhle případu jde krásně vidět, jak (ne)funguje celý systém počínaje dopravní policií konče úřadem, který vydal příkaz o zaplacení přestupku. Policie projevila svoji neschopnost dokonce dvakrát, kdy napřed policista postupoval v rozporu s metodikou a řekněme a krajské ředitelství, které se tohoto hrubě špatného postupu zastává. Úřad pak měl v první instanci toto smést ze stolu, ovšem naopak v první instanci žádá o zaplacení, až po podání odporu teprve začne konat podle zákona .......

0 0
možnosti

To je dobrý výsměch řidičům. Měřič hloubky stojí v základu cca 50Kč a digitální profi kolem 200Kč. To snad není taková položky, aby ji policie nemohla fasovat. Je to totální selhání systému, kdy nějaký teoretik nahoře něco vymyslí, ale už neřeší, jak se to bude kontrolovat. Policie by měla fasovat měřič hloubky dezénu a podle něj jasně pokutovat. Tohle je těžký amatérismus.

0 0
možnosti

J22i31ř87í 42M30a19k93o10ň

10. 10. 2015 7:02

Ve Svitavách mi na gumy ani nesahal - jen se podíval a říkal 500. Tehdy jsem jim přispěl na jejich žold, dnes už bych jim nakakal. Je dobré mít takové informace - vytisknu a budu vozu s sebou kdybych náhodou zas potkal policistu s mozkovým myšlením, což popírá  dávné pravidlo, že policista nemůže dostat mozkovou mrtvici.;-(

0 0
možnosti

Poldové v Holešově mají asi poněkud jinou metodiku. ;-D

0 0
možnosti

Policie pohledem zhodnotila a potěžkáním zhodnotila, že souprava osobního uatomobilu a vozíku překračuje 3,5 tuny. Řidiči byl vystaven zákaz další jízdy a byl předveden na policejní stanici pro podezření z trestného činu neoprávněného řízení.

Následně se zjistilo, že automobil měl celkovou hmotnost 1700 kg dle TP a vozík s nákladem dvou motocyklů dosahoval hmotnosti 380 kg.

Po 48 osmi hodinách byl řidič propuštěn, ale bez řidičáku. Nepodařilo se jej obvinit z žádného trestného činu a prokázat, že se chce vyhýbat stíhání. Automobil s vozíkem byl vrácem až ve druhém kole přestupkového řízení. Údajně vezené motocykly se nepodařilo najít.

Policista se snažil situaci zachránit tím, že řidiče obvinil z vraždy Jana T. neboť pohledem zjistil, že broky nalezené v těle oběti odpovídají ráži .45 ACP a obviněný řidič měl u sebe pistoli této ráže.

3 0
možnosti

Cituju poslance Kudelu (KDU-ČSL) co pronesl k novele zákona o provozu na pozemních komunikacích: "Zadržení řidičského průkazu na jeden měsíc nikoho existenčně neohrozí. A myslím si, že bude nesmírně výchovné. Vezme si několik dní dovolenou a ve své podstatě než se vzpamatuje, tak ten jeden měsíc uběhne..." pozn. jedná se o fakt, že policie bude moci v některých případech při pouhém podezření moci zadržet řidičák či osvědčení o registraci vozidla.

0 0
možnosti

každá pneu má v hlavní drážce pár výstupků, u letních jsou vysoké 1,6mm a u zimních 4mm. na těch výstupcích jsou ještě malé drážky, aby člověk viděl, že už je dojíždí a je čas na výměnu.

2 0
možnosti

Jak ale toto vysvětlit policajtovi? Na jejich chápání asi příliš složité. :-(

1 0
možnosti

Miroslav Joch 32138

No ono to není tak jednoduché. Aby to nebylo napadnutelné, musí být měřák cejchovaný a ověřený metrologickým institutem a ověřování se musí pravidelně opakovat. A to už stojí nějaké peníze, když to bude muset mít každá hlídka ;-)

Vážený diskutére. Takovou ubohou obhajobu jsem dlouho nečetl. 1) pravidelně metrologický kalibrované přístroje nemá pouze PČR, ale i HZS či ZZS (abychom zůstali u kolegů). 2) Zrušíme třeba záchranářům defibrilátory, pulsmetry, oxymetry, tlakoměry, teploměry, aby jsme ušetřili? 3) PČR musí nechávat kalibrovat minimálně dragëry, které motorizovaná hlídka má v 99 % u sebe, nevidím tedy časovou zbytečnost s kalibrováním.

Chápu, tonoucí se stébla chytá. Ale takto hloupě propříště opravdu ne. Děkuji ;-)

1 1
možnosti

Na jedné straně je správné kontrolovat stav vozidla. To dělají na STK. Pokud policie chce suplovat STK, tak na to musí být vybavena. Zrovna hloubkoměr je záležitost max. za 500,- a pokud za to chtějí pokutovat, tak ho mít musí. Pokud pneumatika se bude vyhazovat dříve, než je nezbytně nutné, tak je to neekonomické, proti ekologii. Pokud z toho již leze kordový drát, tak je to bez diskuse. Jinak to může působit, jako šikana. Jinak jsou i jiné vlivy, které mohou vést až k nehodě a tím je fakt, že guma ztvrdne. Přitom bude mít vzorek třeba 8 mm. Takto jsem vyhodil pneu po 2 letech, byly tak tvrdé, že při vjetí do díry to bylo jako narazit do betonu, a na mokru ani nedržely směr, přitom "mozkovým pozorováním" byla v pořádku.

3 0
možnosti

Po dvou letech vám pneumatiky neztvrdnou ani náhodou! Asi jste je moc natlakoval:-)

1 0
možnosti

Vysvětlení policajtova myšlení a všelikých "mozkových měření" je prosté.

Policajt je úkolován, aby vybral určité kvantum financí na pokutách. Nevybere, bude špatně hodnocen nadřízenými.

Z toho důvodu vyhledává příležitost něco vybrat, jde též do sporných kauz, protože jak víme, tak proti vybrané pokutě v blokovém řízení není opravného prostředku, ostatně je to napsáno též na pokutovém bločku.

Policajt proto zkouší, jestli řidič neznejistí, v některých případech dá slevu, aby řidiče motivoval zaplatit, prostě má to doma a to se počítá.

Ne, řidič musí znát předpisy a svá práva. Nepodezírám policajta, že by neznal předpisy, on jen někdy úmyslně fabuluje ve snaze vyrazit z řidiče nějakou tu kačku navíc i když někdy za hranicí práva. Je to boj a někdo to vzdá bez boje, zvláště když policajt na řidiče nasadí své finty, například ironický podtón, lehký výsměch a podobně. Řidič pak znejistí a zaplatí i když neměl a to je chyba řidičova a výhra nepoctivého policajta. Časté je nerespektování §2, odst.2 Přestupkového zákona a nejen to. Metodika měření vzorku pneumatik, ta je taky málo známa. Tady to policajt už velmi přehnal a tak sklidil jen posměch, ale přikládání měřáků na nesprávné místo (okraj pneumatiky), kde není vzorek tak hluboký je klasika. Od neznalých řidičů lze vyrazit hodně peněz tím způsobem, neoprávněně. Tak na to bacha. Jak jednou odkoupíte bloček, není opravného prostředku a na to hřeší nepoctiví policajti, kterých je pořád hodně. Nepodezírám, že by neznali metodiku, to jen oni obětují pověst svoji a pověst svých kolegů jenom proto, aby vybrali více pokut.

8 0
možnosti

M89a38r61e61k 47H13r21u81b37y

6. 10. 2015 10:33

Problem je prave v tom ukolovani na mnozstvi vybranych pokut - toh je ukazatel, ktery nas odlisuje od civilizovanych zemi. Policie ma predevsim pomahat a chranit, ne buzerovat a rejzovat. :-/

A dokud se tohle nezmeni, policie nikdy nebude mit respekt:-(.

2 0
možnosti

Policista ma rozum policejni a ne selsky. Neda se mluvit o mozkove cinnosti.

5 0
možnosti

Obávám sed, že tento policista neměl žádný. ;-)

0 0
možnosti