Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nejstarší dochovaný sériový brouk slaví 74 let. Unikátní kus je v Česku

Je to perla českých garáží. Ondřej Brom letos představil v plné parádě zrenovovanou černou perlu nevyčíslitelné hodnoty. Jeho nejstarší dochovaný sériově vyrobený brouk má sériové číslo 20. U Porscheho ve Stuttgartu ho vyrobili přesně před 74 lety, 5. listopadu 1941.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

M49i50r25o85s14l54a32v 68S74t86e96i25n40e62r 6258304843605

Na tom voze se poprvé uplatnila úmyslně konstruovaná servisní metoda, která umožňovala vymontovat motor ze stojícího vozu opravdu za chvíli. Poprvé se neopravovalo přímo na autě, ale hnací agregát se jednoduše vyměnil za opravený. Na motory měl VW linku, kde se seriově na nich dělaly generálky.

To se časem trochu zapomnělo, u některých VW je třeba výměna ozubemého řemenu rozvodů dost velká procedura. Dostat se na spojku je také už složitější.

Ale životnost motorů VW velmi vzrostla, několik set tisíc km je ve srovnání s několika desítkami tisíc v r. třeba 1950 opravdu skok. Velký podíl na tom má automatické nastavování vůle ventilů, ty se dříve musely často manuálně "štelovat".

+1/0
28.12.2015 20:12

V92á13c12l11a53v 88M47a57l97ý 3374928924449

Krásně provedená renovace, musím jenom chválit. 8-oR^

0/0
25.11.2015 21:44

C93y16r77i66l 81P67a33v42e95l34k93a 4296792518755

To jsem to za 3/4 století moc neposunuli. Auta žerou furt 6-7 litrů, furt se jezdí stovkou a ještě nedávno nebyla 4 stupňová převodovka až tak nevídaná. V tomto kontextu je brouk geniální auto.

+5/0
5.11.2015 23:50
Foto

J44a70r78o53m56í68r 28T75l63a89c31h 81S11t53a77r79š36í 3391982879471

Tenhle typ měl kdysi můj strejda. Byl pojízdný v provozu, i když s ním byly problémy. Tehdy byl modrý. Nevím, kdy to bylo, 80-átá léta? Strejda byl kutil, ale ne veteránista. Tak ho vyměnil s nějakejma mladejma klukama za barevnou televizi. Čert ví, třeba je to on.?

0/0
5.11.2015 21:31

J69i79ř33í 90Z54ý24k46a 9299433301550

tenhle typ? Toho se vyrobilo tak málo, navíc to Němcům po válce obvykle zabavili Rusáci nebo Amíci, takže pochybuji, že by tu nějaké válečné KDF zůstaly, navíc u obyčejných lidí.

Spíše měl už "jen" poválečný Volkswagen Brouk.

+2/0
7.11.2015 16:47

A51l32e13š 17S23l51a68v61í33k 9368340206239

Krása

+3/0
5.11.2015 19:09

L48a56d78a 16N12o21v28a35k 4722953187

akorát nevim, jestli se tehdá dělala auta takhle v lesku... myslim, že byly spíše matné barvy...

+2/0
5.11.2015 18:08

P40e79t65r 19Č98e47r52m72á45k 9168455819190

Kdepak, laky byly krásně lesklé, to akorát člověk má zažitý ty auta po letech provozu a zmatnění...

+2/0
5.11.2015 18:11

J57i34ř83í 16L94i80b34e27r 6218700660272

Máte plnou pravdu, běžná KDF byla v té době s polomatným lakem. Ale protože toto auto bylo darem pro jednoho německého hudebního skladatele, u výrobce byl lak ručně rozleštěn.

0/0
6.11.2015 7:14

J89a36n 16B93u72c75h45a30r 9909871862776

Ty fotky jsou podle kvetoucích stromů někdy z jara, proč je to tu na podzim?

0/0
5.11.2015 18:08

L72a53d92a 56N68o10v23a11k 4142163697

protože má dneska narozeniny...

+2/0
5.11.2015 18:09

M95i75c45h25a25l 70F33i33n83s84t83e80r36l81e 7159270263198

Chtěl bych poopravit autora článku a to ve faktu, že předmětem sporu mezi Tatrou a VW nebylo "kopírování" Tatry 97, ale prototypu Tatra V 570 (!!!), jenž vznikl několik let před Porscheho KdF jako návrh lidového vozu. 

Nevyčítám, ale je to častá mýlka novinářů...;-)

+15/0
5.11.2015 17:32

J74i25ř83í 57E48r85b14e91n 1463494486277

A ještě málokdo ví, že designér Erich Komenda při tvorbě hodně opisoval od mladoboleslavského týmu ing. Matouše, který svůj prototyp Škoda 932 se vzadu uloženým čtyřválcovým boxerem 1500 ccm přestavil už v roce 1932 - a to auto zejména přední částí karosérie skutečně vypadá jako Broukův starší bráška.

http://auta5p.eu/katalog/skoda/skoda_932_01.php

+1/0
6.11.2015 9:32

J73a69r31o35s92l92a68v 68K74a34d25l52e70c 5621119302681

Možná unikát, ale jezdit s tím je za trest.

0/−3
5.11.2015 17:08

J72i83ř25í 41L73i32b11e52r 6788650690102

Není. Jen si musíte zvyknout na nesynchronizovanou převodovku. :-)

+1/0
6.11.2015 7:16

L40u22k83á47š 79M91a47l41v86i64n40s56k94y 2838814313258

Jaja, ein Auto. Pardon, Das Auto.

0/0
5.11.2015 17:04

P87e72t61r 87M48i75c85h47a95l 2150964461192

Smekám klobouk, to je paráda.

+4/0
5.11.2015 16:59
Foto

T60o28m46á67š 32D54v58o81ř69á31k 3875453316916

ParádaR^

+4/0
5.11.2015 16:30

H90a77m10p86l 67B69r94e83t81i87s77l25a34v 6206841904522

Nádhera...

+4/0
5.11.2015 16:18

J70i54ř49í 67Z35ý59k57a 9749313131770

nemá to stočený tachometr? ;-D

Každopádně je to skvěle provedená renovace. Takto povedené renovace nemají kolikrát ani v muzeích.

+4/0
5.11.2015 16:09

L30a50d17i39s66l15a64v 58P60o83l14i55c40k60ý 5416785961367

To je brutus. 8-o

0/0
5.11.2015 15:51

J69i76r93i 91F16i63n34k 6457119477178

A jaké měl brouk obdivovatele, panečku ;-)

http://www.google.cz/imgres?imgurl=http://orig07.deviantart.net/7fc5/f/2013/023/7/d/7d7f252898496447dda4889bab0e57ba-d5sgew2.jpg&imgrefurl=http://ss-standartenfuhrer.deviantart.com/art/Hitler-and-the-Volkswagen-350125922&h=810&w=888&tbnid=N8IRBs6n-R4QfM:&docid=_vxpKQZojHQcyM&ei=BWs7VrKGFaT7ygOnq7TIAQ&tbm=isch&ved=0CCAQMygEMARqFQoTCPKcia7C-cgCFaS9cgodpxUNGQ

+1/−3
5.11.2015 15:45







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.