Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nejstarší dochovaný sériový brouk slaví 74 let. Unikátní kus je v Česku

Je to perla českých garáží. Ondřej Brom letos představil v plné parádě zrenovovanou černou perlu nevyčíslitelné hodnoty. Jeho nejstarší dochovaný sériově vyrobený brouk má sériové číslo 20. U Porscheho ve Stuttgartu ho vyrobili přesně před 74 lety, 5. listopadu 1941.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

M41i30r98o11s24l71a67v 61S75t31e34i29n77e84r 6398674463915

Na tom voze se poprvé uplatnila úmyslně konstruovaná servisní metoda, která umožňovala vymontovat motor ze stojícího vozu opravdu za chvíli. Poprvé se neopravovalo přímo na autě, ale hnací agregát se jednoduše vyměnil za opravený. Na motory měl VW linku, kde se seriově na nich dělaly generálky.

To se časem trochu zapomnělo, u některých VW je třeba výměna ozubemého řemenu rozvodů dost velká procedura. Dostat se na spojku je také už složitější.

Ale životnost motorů VW velmi vzrostla, několik set tisíc km je ve srovnání s několika desítkami tisíc v r. třeba 1950 opravdu skok. Velký podíl na tom má automatické nastavování vůle ventilů, ty se dříve musely často manuálně "štelovat".

+1/0
28.12.2015 20:12

V65á38c67l52a83v 47M91a18l77ý 3224668464359

Krásně provedená renovace, musím jenom chválit. 8-oR^

0/0
25.11.2015 21:44

C18y57r28i61l 31P36a52v35e15l88k60a 4346692688745

To jsem to za 3/4 století moc neposunuli. Auta žerou furt 6-7 litrů, furt se jezdí stovkou a ještě nedávno nebyla 4 stupňová převodovka až tak nevídaná. V tomto kontextu je brouk geniální auto.

+5/0
5.11.2015 23:50
Foto

J11a68r32o39m30í43r 81T57l56a92c37h 90S32t11a14r30š36í 3661732159661

Tenhle typ měl kdysi můj strejda. Byl pojízdný v provozu, i když s ním byly problémy. Tehdy byl modrý. Nevím, kdy to bylo, 80-átá léta? Strejda byl kutil, ale ne veteránista. Tak ho vyměnil s nějakejma mladejma klukama za barevnou televizi. Čert ví, třeba je to on.?

0/0
5.11.2015 21:31

J55i58ř86í 42Z41ý13k15a 9139973831180

tenhle typ? Toho se vyrobilo tak málo, navíc to Němcům po válce obvykle zabavili Rusáci nebo Amíci, takže pochybuji, že by tu nějaké válečné KDF zůstaly, navíc u obyčejných lidí.

Spíše měl už "jen" poválečný Volkswagen Brouk.

+2/0
7.11.2015 16:47

A46l33e85š 48S91l33a63v76í61k 9648890706979

Krása

+3/0
5.11.2015 19:09

L34a47d14a 77N32o86v28a12k 4222253237

akorát nevim, jestli se tehdá dělala auta takhle v lesku... myslim, že byly spíše matné barvy...

+2/0
5.11.2015 18:08

P36e89t35r 25Č39e83r72m47á56k 9148145839190

Kdepak, laky byly krásně lesklé, to akorát člověk má zažitý ty auta po letech provozu a zmatnění...

+2/0
5.11.2015 18:11

J80i66ř58í 15L19i25b95e56r 6348490370622

Máte plnou pravdu, běžná KDF byla v té době s polomatným lakem. Ale protože toto auto bylo darem pro jednoho německého hudebního skladatele, u výrobce byl lak ručně rozleštěn.

0/0
6.11.2015 7:14

J80a28n 84B94u71c92h33a95r 9949221762936

Ty fotky jsou podle kvetoucích stromů někdy z jara, proč je to tu na podzim?

0/0
5.11.2015 18:08

L79a13d23a 17N84o65v24a25k 4662473297

protože má dneska narozeniny...

+2/0
5.11.2015 18:09

M27i76c13h16a64l 90F72i98n37s54t95e54r87l11e 7549320183198

Chtěl bych poopravit autora článku a to ve faktu, že předmětem sporu mezi Tatrou a VW nebylo "kopírování" Tatry 97, ale prototypu Tatra V 570 (!!!), jenž vznikl několik let před Porscheho KdF jako návrh lidového vozu. 

Nevyčítám, ale je to častá mýlka novinářů...;-)

+15/0
5.11.2015 17:32

J71i41ř85í 85E54r90b11e39n 1393424186827

A ještě málokdo ví, že designér Erich Komenda při tvorbě hodně opisoval od mladoboleslavského týmu ing. Matouše, který svůj prototyp Škoda 932 se vzadu uloženým čtyřválcovým boxerem 1500 ccm přestavil už v roce 1932 - a to auto zejména přední částí karosérie skutečně vypadá jako Broukův starší bráška.

http://auta5p.eu/katalog/skoda/skoda_932_01.php

+1/0
6.11.2015 9:32

J43a63r50o80s88l17a11v 59K96a67d66l79e49c 5901129672841

Možná unikát, ale jezdit s tím je za trest.

0/−3
5.11.2015 17:08

J76i56ř52í 82L79i61b73e35r 6758730750312

Není. Jen si musíte zvyknout na nesynchronizovanou převodovku. :-)

+1/0
6.11.2015 7:16

L81u89k19á92š 90M55a72l98v93i53n71s20k50y 2148604463948

Jaja, ein Auto. Pardon, Das Auto.

0/0
5.11.2015 17:04

P52e32t25r 61M82i89c35h12a37l 2690374731172

Smekám klobouk, to je paráda.

+4/0
5.11.2015 16:59
Foto

T23o84m28á69š 86D73v75o34ř75á90k 3185243226666

ParádaR^

+4/0
5.11.2015 16:30

H15a47m31p42l 65B31r12e59t21i91s41l56a86v 6816331634802

Nádhera...

+4/0
5.11.2015 16:18

J64i85ř18í 34Z12ý32k75a 9389363691130

nemá to stočený tachometr? ;-D

Každopádně je to skvěle provedená renovace. Takto povedené renovace nemají kolikrát ani v muzeích.

+4/0
5.11.2015 16:09

L43a18d13i94s77l51a13v 68P70o47l34i23c94k30ý 5536715811157

To je brutus. 8-o

0/0
5.11.2015 15:51

J50i22r52i 21F15i98n89k 6197439387198

A jaké měl brouk obdivovatele, panečku ;-)

http://www.google.cz/imgres?imgurl=http://orig07.deviantart.net/7fc5/f/2013/023/7/d/7d7f252898496447dda4889bab0e57ba-d5sgew2.jpg&imgrefurl=http://ss-standartenfuhrer.deviantart.com/art/Hitler-and-the-Volkswagen-350125922&h=810&w=888&tbnid=N8IRBs6n-R4QfM:&docid=_vxpKQZojHQcyM&ei=BWs7VrKGFaT7ygOnq7TIAQ&tbm=isch&ved=0CCAQMygEMARqFQoTCPKcia7C-cgCFaS9cgodpxUNGQ

+1/−3
5.11.2015 15:45







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.