Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nejstarší dochovaný sériový brouk slaví 74 let. Unikátní kus je v Česku

Je to perla českých garáží. Ondřej Brom letos představil v plné parádě zrenovovanou černou perlu nevyčíslitelné hodnoty. Jeho nejstarší dochovaný sériově vyrobený brouk má sériové číslo 20. U Porscheho ve Stuttgartu ho vyrobili přesně před 74 lety, 5. listopadu 1941.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

M81i37r50o58s53l48a55v 53S10t25e87i23n82e82r 1555665668783

Na tom voze se poprvé uplatnila úmyslně konstruovaná servisní metoda, která umožňovala vymontovat motor ze stojícího vozu opravdu za chvíli. Poprvé se neopravovalo přímo na autě, ale hnací agregát se jednoduše vyměnil za opravený. Na motory měl VW linku, kde se seriově na nich dělaly generálky.

To se časem trochu zapomnělo, u některých VW je třeba výměna ozubemého řemenu rozvodů dost velká procedura. Dostat se na spojku je také už složitější.

Ale životnost motorů VW velmi vzrostla, několik set tisíc km je ve srovnání s několika desítkami tisíc v r. třeba 1950 opravdu skok. Velký podíl na tom má automatické nastavování vůle ventilů, ty se dříve musely často manuálně "štelovat".

+1/0
28.12.2015 20:12

V49á40c60l57a85v 42M36a65l67ý 3244548384229

Krásně provedená renovace, musím jenom chválit. 8-oR^

0/0
25.11.2015 21:44

C74y63r17i37l 78P38a17v49e16l92k14a 4576132788495

To jsem to za 3/4 století moc neposunuli. Auta žerou furt 6-7 litrů, furt se jezdí stovkou a ještě nedávno nebyla 4 stupňová převodovka až tak nevídaná. V tomto kontextu je brouk geniální auto.

+5/0
5.11.2015 23:50
Foto

J49a26r78o37m73í54r 57T43l27a30c79h 64S25t27a81r87š38í 3541852749471

Tenhle typ měl kdysi můj strejda. Byl pojízdný v provozu, i když s ním byly problémy. Tehdy byl modrý. Nevím, kdy to bylo, 80-átá léta? Strejda byl kutil, ale ne veteránista. Tak ho vyměnil s nějakejma mladejma klukama za barevnou televizi. Čert ví, třeba je to on.?

0/0
5.11.2015 21:31

J28i75ř28í 87Z37ý71k10a 9339673521370

tenhle typ? Toho se vyrobilo tak málo, navíc to Němcům po válce obvykle zabavili Rusáci nebo Amíci, takže pochybuji, že by tu nějaké válečné KDF zůstaly, navíc u obyčejných lidí.

Spíše měl už "jen" poválečný Volkswagen Brouk.

+2/0
7.11.2015 16:47

A39l56e26š 27S96l75a11v48í30k 9158730196579

Krása

+3/0
5.11.2015 19:09

L58a52d34a 87N20o26v29a57k 4912733117

akorát nevim, jestli se tehdá dělala auta takhle v lesku... myslim, že byly spíše matné barvy...

+2/0
5.11.2015 18:08

P96e12t18r 84Č26e85r42m92á61k 9368365849700

Kdepak, laky byly krásně lesklé, to akorát člověk má zažitý ty auta po letech provozu a zmatnění...

+2/0
5.11.2015 18:11

J65i69ř40í 78L84i36b27e23r 6128190390782

Máte plnou pravdu, běžná KDF byla v té době s polomatným lakem. Ale protože toto auto bylo darem pro jednoho německého hudebního skladatele, u výrobce byl lak ručně rozleštěn.

0/0
6.11.2015 7:14

J28a75n 45B57u36c18h81a63r 9519261982726

Ty fotky jsou podle kvetoucích stromů někdy z jara, proč je to tu na podzim?

0/0
5.11.2015 18:08

L91a62d14a 29N40o25v95a31k 4262483277

protože má dneska narozeniny...

+2/0
5.11.2015 18:09

M53i56c87h77a17l 47F83i83n10s97t55e46r66l66e 7579140103278

Chtěl bych poopravit autora článku a to ve faktu, že předmětem sporu mezi Tatrou a VW nebylo "kopírování" Tatry 97, ale prototypu Tatra V 570 (!!!), jenž vznikl několik let před Porscheho KdF jako návrh lidového vozu. 

Nevyčítám, ale je to častá mýlka novinářů...;-)

+15/0
5.11.2015 17:32

J13i16ř24í 53E40r15b91e72n 1223934716937

A ještě málokdo ví, že designér Erich Komenda při tvorbě hodně opisoval od mladoboleslavského týmu ing. Matouše, který svůj prototyp Škoda 932 se vzadu uloženým čtyřválcovým boxerem 1500 ccm přestavil už v roce 1932 - a to auto zejména přední částí karosérie skutečně vypadá jako Broukův starší bráška.

http://auta5p.eu/katalog/skoda/skoda_932_01.php

+1/0
6.11.2015 9:32

J43a57r12o36s27l13a78v 29K13a56d14l42e25c 5721939172661

Možná unikát, ale jezdit s tím je za trest.

0/−3
5.11.2015 17:08

J61i72ř66í 90L31i97b45e20r 6398130570712

Není. Jen si musíte zvyknout na nesynchronizovanou převodovku. :-)

+1/0
6.11.2015 7:16

L24u73k70á89š 38M14a21l88v64i39n40s11k30y 2968984593198

Jaja, ein Auto. Pardon, Das Auto.

0/0
5.11.2015 17:04

P21e25t42r 97M65i55c41h97a36l 2520354141902

Smekám klobouk, to je paráda.

+4/0
5.11.2015 16:59
Foto

T16o73m75á71š 40D41v39o70ř34á43k 3885943766966

ParádaR^

+4/0
5.11.2015 16:30

H42a35m89p10l 10B45r60e29t91i41s39l26a18v 6246581394762

Nádhera...

+4/0
5.11.2015 16:18

J68i62ř59í 48Z33ý36k53a 9349683281790

nemá to stočený tachometr? ;-D

Každopádně je to skvěle provedená renovace. Takto povedené renovace nemají kolikrát ani v muzeích.

+4/0
5.11.2015 16:09

L49a90d97i19s69l77a44v 64P10o62l35i13c55k55ý 5546835401117

To je brutus. 8-o

0/0
5.11.2015 15:51

J25i31r56i 75F14i21n35k 6237469937128

A jaké měl brouk obdivovatele, panečku ;-)

http://www.google.cz/imgres?imgurl=http://orig07.deviantart.net/7fc5/f/2013/023/7/d/7d7f252898496447dda4889bab0e57ba-d5sgew2.jpg&imgrefurl=http://ss-standartenfuhrer.deviantart.com/art/Hitler-and-the-Volkswagen-350125922&h=810&w=888&tbnid=N8IRBs6n-R4QfM:&docid=_vxpKQZojHQcyM&ei=BWs7VrKGFaT7ygOnq7TIAQ&tbm=isch&ved=0CCAQMygEMARqFQoTCPKcia7C-cgCFaS9cgodpxUNGQ

+1/−3
5.11.2015 15:45





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.