Diskuze

Nejstarší dochovaný sériový brouk slaví 74 let. Unikátní kus je v Česku

Je to perla českých garáží. Ondřej Brom letos představil v plné parádě zrenovovanou černou perlu nevyčíslitelné hodnoty. Jeho nejstarší dochovaný sériově vyrobený brouk má sériové číslo 20. U Porscheho ve Stuttgartu ho vyrobili přesně před 74 lety, 5. listopadu 1941.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Na tom voze se poprvé uplatnila úmyslně konstruovaná servisní metoda, která umožňovala vymontovat motor ze stojícího vozu opravdu za chvíli. Poprvé se neopravovalo přímo na autě, ale hnací agregát se jednoduše vyměnil za opravený. Na motory měl VW linku, kde se seriově na nich dělaly generálky.

To se časem trochu zapomnělo, u některých VW je třeba výměna ozubemého řemenu rozvodů dost velká procedura. Dostat se na spojku je také už složitější.

Ale životnost motorů VW velmi vzrostla, několik set tisíc km je ve srovnání s několika desítkami tisíc v r. třeba 1950 opravdu skok. Velký podíl na tom má automatické nastavování vůle ventilů, ty se dříve musely často manuálně "štelovat".

1 0
možnosti

V16á20c95l42a96v 34M16a95l10ý

25. 11. 2015 21:44

Krásně provedená renovace, musím jenom chválit. 8-oR^

0 0
možnosti

To jsem to za 3/4 století moc neposunuli. Auta žerou furt 6-7 litrů, furt se jezdí stovkou a ještě nedávno nebyla 4 stupňová převodovka až tak nevídaná. V tomto kontextu je brouk geniální auto.

5 0
možnosti
Foto

Tenhle typ měl kdysi můj strejda. Byl pojízdný v provozu, i když s ním byly problémy. Tehdy byl modrý. Nevím, kdy to bylo, 80-átá léta? Strejda byl kutil, ale ne veteránista. Tak ho vyměnil s nějakejma mladejma klukama za barevnou televizi. Čert ví, třeba je to on.?

0 0
možnosti

J22i57ř74í 59Z84ý70k90a

7. 11. 2015 16:47

tenhle typ? Toho se vyrobilo tak málo, navíc to Němcům po válce obvykle zabavili Rusáci nebo Amíci, takže pochybuji, že by tu nějaké válečné KDF zůstaly, navíc u obyčejných lidí.

Spíše měl už "jen" poválečný Volkswagen Brouk.

2 0
možnosti

L75a29d98a 56N14o39v38a73k

5. 11. 2015 18:08

akorát nevim, jestli se tehdá dělala auta takhle v lesku... myslim, že byly spíše matné barvy...

2 0
možnosti

Kdepak, laky byly krásně lesklé, to akorát člověk má zažitý ty auta po letech provozu a zmatnění...

2 0
možnosti

J38a11n 50B36u53c94h45a71r

5. 11. 2015 18:08

Ty fotky jsou podle kvetoucích stromů někdy z jara, proč je to tu na podzim?

0 0
možnosti

L51a44d71a 44N63o59v90a65k

5. 11. 2015 18:09

protože má dneska narozeniny...

2 0
možnosti

Chtěl bych poopravit autora článku a to ve faktu, že předmětem sporu mezi Tatrou a VW nebylo "kopírování" Tatry 97, ale prototypu Tatra V 570 (!!!), jenž vznikl několik let před Porscheho KdF jako návrh lidového vozu. 

Nevyčítám, ale je to častá mýlka novinářů...;-)

15 0
možnosti
Foto

J12i28ř26í 82E46r19b74e98n

6. 11. 2015 9:32

A ještě málokdo ví, že designér Erich Komenda při tvorbě hodně opisoval od mladoboleslavského týmu ing. Matouše, který svůj prototyp Škoda 932 se vzadu uloženým čtyřválcovým boxerem 1500 ccm přestavil už v roce 1932 - a to auto zejména přední částí karosérie skutečně vypadá jako Broukův starší bráška.

http://auta5p.eu/katalog/skoda/skoda_932_01.php

1 0
možnosti

Možná unikát, ale jezdit s tím je za trest.

0 3
možnosti
Foto

J54i91ř82í 53L58i27b31e35r

6. 11. 2015 7:16

Není. Jen si musíte zvyknout na nesynchronizovanou převodovku. :-)

1 0
možnosti

Jaja, ein Auto. Pardon, Das Auto.

0 0
možnosti