Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Dieselgate: VW začne svolávat vozy v lednu, ve hře je i výměna auta

Německý koncern Volkswagen by měl začít svolávat vozy s naftovým motorem, kterých se týká emisní skandál, do servisů v lednu. Opravy by měly být dokončené do konce příštího roku. Řekl to v rozhovoru s německým listem Frankfurter Allgemeinen Zeitung generální ředitel Volkswagenu Matthias Müller.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M25i81c97h85a42l 41D58o55l83e45ž22a76l 6593122574381

Hned bych si nechal domontovat systém do kterého se musí lit močovina a jako bonus si rád nechám zvýšit spotřebu a snížit výkon. Za mě samá pozitiva :-D

+2/0
9.10.2015 23:04

J65a11n 86M33a68z96ů31r14e65k 2848814498925

to je jen důsledek naivní ekoteroristické politiky, které ovládá současnou politiku.

+1/−1
9.10.2015 18:09

A49l44e12š 15L36i48s78o95v77s47k28ý 9849548482642

Pilné české včeličky už zacítily možnost přijít ke snadnému výdělku a tak chystají série žalob na VW za auta, která jim dosud dobře sloužila a nebýt té aféry, tak vůbec netušili, že něco takovýho je :-))))

+2/0
7.10.2015 22:23


J36i26ř73í 44Z35ý40k82a 9949543511320

tohle není specialita "českých včeliček", tihle "vychcánci" jsou po celém světě.

+1/0
7.10.2015 22:42

J27i59ř93í 29S57c59h19w61a44c10h 8208704338636

to je specialita a aktivita právnických "pijavic"..... ano ty jsou na celým světě stejný.....

stejně by mě zajímalo na čem vlastně ty žaloby staví. Vždyť vlastník toho auta měl  z toho podvodu hlavně užitek v nižší spotřebě....

0/−1
7.10.2015 23:56

P78a42v86e63l 67J47e24ř58á65b76e49k 7201462234617

Obávám se, že spotřeba byla vyšší, respektive imise při běžném provozu byly nad příslušnou normu. Ta byla v pořádku jen na zkušebním testu imisí.

A žaloby? - firma říká, že auta opraví. Tak co žalovat. Vyšší spotřebu?

Obtížně bez speciálního měření prokazatelné, protože spotřebu ovlivní od stylu jízdy, přes klimatické vlivy, zatížení i drhnoucí brzdové destičky a podhuštěné pneu.

0/0
8.10.2015 1:16

K65a49r56e62l 14H30o28f12m58a88n 7674751920142

Vaše snaha obhájit podvodníky, kteří se k podvodu sami přiznali, je úsměvná.

+2/0
8.10.2015 1:34

P54a50v80e56l 97O94b40d85r14ž18á68l92e26k 6796464228942

Aby byl podvodník, musí být někdo podvedený...

A jestli snad někdo z českých zákazníků bude tvrdit, že ho při koupi auta zajímal objem vypouštěných NOx při jízdě - nebojím se ho označit za lháře.

0/−1
9.10.2015 21:48

J77a60n 62D17l29o43u59h40ý 8386730103700

chyba je spíš v metodici měření imisí ....

0/−1
8.10.2015 11:19

J30i54ř11í 59S93c69h65w66a63c69h 8188694588946

spotřeba byla krátkodobě vyšší jen při měření emisí, aby koncentrace NOx byly nižší. V běžném provozu je pak přísun paliva omezován což vede k vyšší produkci NOx

+1/0
8.10.2015 23:14

P60e34t84r 78V52i54n80t92r35l13í63k 3466314461

http://www.skoda-auto.cz/mini-apps/informace-pro-zakazniky/

web pro Škodováky R^

0/0
7.10.2015 21:45

J65a85n 42M87a24t91o65u84š75e56k 6376457170524

Nějak tomu nerozumím ...budou potřebovat nové komponenty jako vstřikovače a katalyzátory...Mluví se také o dodatečné instalaci systému odlučování oxidů dusíku NOx pomocí selektivní katalytické redukce (SCR)...

Pak mi vychází že bude měněn oxidační katalyzátor, jiný tam není (o SCR se mluví jako o přidání), ale k čemu bude výměna oxidačního pro redukci NOx, to bude čím více kyslíku tím více Adidas. Domníval jsem se že oxidačním katalyzátorem se likvidují HC a CO.

No třeba to všechno bude ještě úplně jinak, a tyhle zaručené zprávy pouze uklidňují akciové trhy

+2/0
7.10.2015 20:13

L91u58k33á81š 34V55a59ň31u54r88a 1365284973953

Pro info http://www.e-flotila.cz/magazin/sprava-flotily/1022-nova-metodika-mereni-emisi-muze-zdrazit-nova-auta

0/0
7.10.2015 19:37

L57u48k28á69š 96V13a52ň83u25r17a 1455424283923

Průzkum společnosti REDEX ukázal na zajímavou skutečnost – při měření emisí častěji selžou benzínová, než dieselová auta. Důvodů přitom může být několik. Zaprvé - vozy poháněné benzinovým motorem firmy používají spíše pro krátké jízdy po městě, zatímco dieselové motory jsou velmi populární u podniků, jejichž řidiči najíždí stovky kilometrů po dálnicích. Naftové motory také pracují při nižších otáčkách, což znamená, že jsou méně namáhané ve srovnání s benzínovými jednotkami.

0/−1
7.10.2015 19:38

M75i97r52e57k 27G60a70j87e96r 5641716219160

Ale odkaz na ten Průzkum společnosti REDEX  v článku není. Pokud je mi známo, tak všechny jiné zdroje, s nimiž jsem se seznámil, tvrdí opak, tedy že dieslové motory produkují více NOx a mikročástic. Aha, ten průzkum společnosti REDEX pouze potvrdil, že při měření emisí častěji selžou benzínová, než dieselová auta, protože u dieslových motorů VW našel softwarovou fintu, jak test obejít.

+1/0
7.10.2015 21:25

J43i41ř53í 60K95o92c68u37r37e38k 6675484135988

A rozdílný kompresní poměr v tom máte nebo je jedno jestli je koprese 1:10 nebo 1:20?

+1/0
8.10.2015 19:37

T18o42m26á45š 91Z36e65m54a56n 3455788104475

A půjde ten software nahrát zase zpět?;-D

+3/0
7.10.2015 18:39

J35a68n 50D63l96o84u96h18ý 8516710563490

No taky na něm nevidím nic špatného. Prostě je to software, co omezí v nezátěžovém režimu produkci škodlivin... ;-D

+1/0
8.10.2015 11:18

L48u59k65á48š 69V83a19ň23u60r61a 1545804283783

Vzhledem k scestným dotazům a nejasnostem to zkusím popsat znovu. Úprava SW dělala to, že při měření se zvedne spotřeba a tím se sníží emise NOx. Při běžné jízdě se spotřeba sníží, ale na úkor vyšších emisí. Přehráním SW se sníží emise tím, že se zvýší spotřeba. Takže motory budou splňovat emise, ale budou žrát víc. :-/

+7/0
7.10.2015 18:24

J84i49n88d83ř17i80c94h 55Š43k67o85p73e69k 4625161900655

jelikož se problém týká tzv. homologačního módu, ano, budou mít vyšší spotřebu  a nižší emise, ale pouze při měření. tento mod, jak již bylo mnohokrát uvedeno, se aktivuje pouze při měření emisí, nikoli při běžném provozu

0/0
7.10.2015 18:33

V69l69a95d53i76s10l16a86v 60B68u85r85y72š23e69k 1459282107564

žádnej mod kterej se aktivuje při měření tam nebude

+3/0
7.10.2015 18:35

L29u67k64á74š 54V91a25ň97u61r94a 1245554173693

Jenže budoucí úprava SW je právě změna SW do podoby, jaká se používá v měřícím módu. Takže auto bude stále jezdit v měřícím módu a s vyšší spotřebou. Prostě nízká spotřeba znamení vysoké NOx.

+3/0
7.10.2015 18:37

J94i84n21d31ř35i17c49h 81Š96k55o21p18e69k 4695531260385

že nízká spotřeba znamená vysoké emise, nerozporuji. To prostě plyne z chemicko fyzikálních procesů během spalování

0/0
7.10.2015 18:46

V51l61a58d71i97s15l93a51v 60B60u12r54y90š46e23k 1789262767384

a když to bude žrát víc, tak to splní emise kysličníků dusíku a nesplní to zas jiný emise, kysličníky uhlíku, to pro úlnost ke scestným dotazům

0/0
7.10.2015 18:34

L58u23k91á91š 17V46a69ň19u62r45a 1325554533443

Problém s kysličníky uhlíku nejsou.A jiné automobilky emise splňují právě díky vyšší spotřebě. Nebo přidáváním močoviny.

0/0
7.10.2015 18:39

V65l71a92d57i96s96l78a26v 79B73u56r47y37š15e18k 1979392527914

tak močovina se používá právě k snížení noxů a s COx by problémy byly, návíc je to celý co jste vymyslel kravina, protože nikdo nedá do opravny auto, aby mu víc žralo, možná že vy jo, ale takových lidí je hrozně málo

+1/0
7.10.2015 18:46

T24o67m25á58š 69B51a34š37a94n41d16a 2382149572190

To se musí nařídit, jinak celá akce nemá žádný smysl. Spousta lidí jako vy by klidně otrávila třeba svoji babičku, jen aby ušetřila za litr nafty navíc.

+2/0
7.10.2015 18:53

P35a74v29e30l 28O79b59d41r42ž28á45l69e19k 6646104638152

Smiřte se s tím, že takových je když ne drtivá, tak minimálně zásadní většina vlastníků aut v ČR. A pokud jim neplánujete ze svého platit nákup jiných aut, neuděláte s tím nic.

0/0
7.10.2015 18:57

L78u63k39á76š 50V22a33ň16u72r68a 1825844733453

Lidi si stejně nechají ty motory čipnout, aby měly nižší spotřebu.

0/0
7.10.2015 19:30

V51l88a27d79i42s78l18a34v 21B64u35r81y40š33e80k 1259722947764

jak proboha víte, že bych pro litr nafty otrávil babičku?

0/0
7.10.2015 18:59

T10o59m50á28š 41B83a62š94a23n55d21a 2752569682820

Protože, cituji: "...protože nikdo nedá do opravny auto, aby mu víc žralo, možná že vy jo..." z čehož vyplývá, že vy také ne. Takže i vy byste dál otravoval NOx třeba i svou babičku, nebo kohokoliv jiného.

+1/0
7.10.2015 19:08

V93l80a90d83i66s84l95a54v 52B73u51r67y80š10e35k 1569942877174

z toho vyplývá, že vy taky ne, já ho tam dát ani nemůžu, protože takovej krám naštěstí nemám

+1/0
8.10.2015 7:36

L73u84k11á70š 85V94a79ň83u94r77a 1105884773233

No a to je právě důvod, proč lidé ty auta na úpravu dávat nechtějí. Celý ten problém je právě v tom, že VW chtěl mít nízkou spotřebu, ale to by měl vysoké emise. Jenže to byl problém. Takže aby zachovali spotřebu, udělali podvod s úpravou ŘJ.

+2/0
7.10.2015 18:55

P57a39v10e33l 87O37b91d13r15ž97á53l89e26k 6806934878972

Samozřejmě za předpokladu, že by ten servis předem řekl, že "oprava" bude mít za následek zvýšení spotřeby, snížení výkonu a dynamiky motoru.

A vzhledem k tomu, že SW řešení problému s emisemi se týká právě spotřeby a ještě ovládání EGR, dá se takový výsledek čekat.

Asi budeme muset počkat, až nějaký novinář vezme postižené auto, a nechá ho změřit na válcích ... pak ho dá do servisu k provedení "opravy" a následně znova změří charakteristiky motoru.

+3/0
7.10.2015 18:55

V25l86a49d94i96s91l19a15v 88B86u10r11y75š51e84k 1729542327704

a jiné automobilky to splňují, protože se nesnaží lidem prodat auto, který má místo motoru starej krám, kterej je dobrej pro Indii a aby mohl jezdit v Evropě nebo v USA a tak musí podvádět

0/0
7.10.2015 18:55

L34u33k17á60š 25V69a79ň13u26r95a 1785974883163

Jak jste na toto přišel? Řešení TDI CR je moderní koncepce. Dodavatel vstřiků je Bosch. Motory jsou málo poruchové a opravy s nízkými náklady. Řešení common-rail je dnes standard. Řeší se jen tlak v CR a počet otvorů v trysce a jejich průměr. Proti ostatním dieselům jsou TDI spíš ty lepší. Na stejné úrovni jsou i HDI, které se stávají etalonem a montují se i do asijských a japonských aut.

0/0
7.10.2015 19:21

V78l83a11d38i27s60l46a89v 28B98u50r90y11š38e55k 1689262707584

je to moderní a dnes se to vyrábí už jen v Indii a předtím v Maďarsku, do aut se to v Evropě nedává, to se zdá být logické, jinak ten váš common-rail měl před snad 20 lety kamarád v bravu, strašně mu ten motor rachotil a ještě víc smrděl

0/0
8.10.2015 7:47

D33a62n74i18e36l 33K34r27o88n92e19r 7204874206937

No a uz je nejaky spolehlivy navod, jak zjistim, zda ma moje ridici jednotka v sobe tu sekvenci?

0/0
7.10.2015 17:48

K96a67r82e44l 37H71o33f44m15a18n 7194331680502

VIN na stránkách výrobce.

+2/0
7.10.2015 18:01

D56a56n78i18e49l 65K53r14o75n74e14r 7924434576957

Ale to je jen pro Skodu, ne?

0/0
7.10.2015 18:07

K18a87r61e79l 16H41o87f85m80a43n 7864101280692

Určitě i pro VW (vlastní zkušenost, bohužel) myslím že i Audi, Seat nemám tušení. Případně to jde zkusit přímo na německých stránkách.

0/0
7.10.2015 18:41

D10a26n10i65e75l 41K46r39o12n48e54r 7504914916177

Aha, fakt...

Vážený zákazníku,

S politováním Vás musíme informovat, že ve vozidle se zadaným identifikačním číslem blablabla, je zabudován vznětový motor typ EA 189 EU5 se softwarem, který v průběhu měření způsobuje odchylky v úrovni produkovaných oxidů dusíku (NOx). Ujišťujeme Vás, že Váš automobil je z technického hlediska bezpečný a provozuschopný.

+1/0
7.10.2015 20:33

P39e43t38r 74V47i95n29t57r52l61í18k 3686694961

Škoda Auto už na to spustila speciální web

0/0
7.10.2015 21:43

P73e61t65r 35K44n74ě57b14o36r66t 3251590

To toho, co to prásknul, nemohli nějak uplatit? Nebo jinak umlčet? A byl by svatej klid.

+3/−1
7.10.2015 17:29

L78u85k22á35š 65V48a95ň77u51r98a 1585344793723

To prásknul sám VW. Celé je to komické, protože jedna americké společnost chtěla propagovat TDI od VW v USA a tak provedla měření pro doložení ekologičnosti těchto motorů. A tak se ukázalo, že při praktickém měření jsou emise 30x větší, než výrobce uvádí. Tak se zeptali VW a ten přiznal SW úpravu.

+2/0
7.10.2015 18:28

J80i68ř56í 14K67o71c75u41r37e85k 6875254575268

Jo jasně, vystřílíme EPA. Proč? Američani přece na emise se*ou.

0/0
8.10.2015 19:41

T58o35m17á70š 58B87a26š42a44n27d94a 2682729912550

Koukám, že i někteří majitelé dotčených dieslů neustále hledají způsoby, jak se vyhnout předpokládané "opravě", aby si bez ohledu na zdraví všech zachovali ty své rakovinotvorné parametry. Tím se ovšem pasují na bezohledné sobce a zasluhují stejné pohrdání, jako samotná automobilka (automobilky), která podvodem získala homologaci.

Jediným správným řešením je, odstavit auta, která neprojdou úpravou, jako provozu nezpůsobilá.

+2/−5
7.10.2015 16:49

L74u13d41v54í70k 93G88a57j31d97o53š82í46k 2575353464492

To bychom museli nejprve odstavit úplně všechna auta starší 10 let.

Teprve pak by něco takového bylo ospravedlnitelné.

Jeden starý Favorit vydá za 50 takových "zlých" dieselů.

+6/−1
7.10.2015 16:59

K89a78r28e26l 90H86o74f90m55a47n 7334391180972

Možná vás to překvapí, ale jeden starý benzínový Favorit no tom nebude ve srovnání s tímhle typem motoru tak špatně. Nicméně máte pravdu. Odstavit by se měl všechna auta, která svévolnou úpravou typu odstranění filtru pevných částic, nebo katalyzátoru, i v současné legislativě nesplňují způsobilost k provozu.

+3/−1
7.10.2015 17:16

T98o83m85á62š 82B56a69š86a31n69d76a 2842729152150

S tím favoritem to není žádná pravda a navíc i 10 let stará auta splňovala předpisy platné v době jejich výroby. Narozdíl od předmětných dieselů.

Je to jako s domy. Před 50 lety byly jiné požární a bezpečnostní předpisy než dnes, ale zkuste si podle takových předpisů dneska postavit barák? Nikdo Vám ho nezkolauduje, nesmíte v něm bydlet. VW postavil motory podle Euro 2 nebo 3 a chce s nimi jezdit v éře Euro 5. Obelhal úřady, ale ty motory prostě nemají v provozu co dělat, dokud nedojde k nápravě.

+3/−1
7.10.2015 17:44





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.