Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Dieselgate: VW začne svolávat vozy v lednu, ve hře je i výměna auta

Německý koncern Volkswagen by měl začít svolávat vozy s naftovým motorem, kterých se týká emisní skandál, do servisů v lednu. Opravy by měly být dokončené do konce příštího roku. Řekl to v rozhovoru s německým listem Frankfurter Allgemeinen Zeitung generální ředitel Volkswagenu Matthias Müller.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M18i18c19h81a36l 37D58o89l31e48ž15a68l 6753772474731

Hned bych si nechal domontovat systém do kterého se musí lit močovina a jako bonus si rád nechám zvýšit spotřebu a snížit výkon. Za mě samá pozitiva :-D

+2/0
9.10.2015 23:04

J98a98n 57M82a59z22ů12r47e68k 2958964908135

to je jen důsledek naivní ekoteroristické politiky, které ovládá současnou politiku.

+1/−1
9.10.2015 18:09

A72l38e54š 10L83i43s48o74v11s28k57ý 9769388932202

Pilné české včeličky už zacítily možnost přijít ke snadnému výdělku a tak chystají série žalob na VW za auta, která jim dosud dobře sloužila a nebýt té aféry, tak vůbec netušili, že něco takovýho je :-))))

+2/0
7.10.2015 22:23

J56i87ř22í 79Z83ý74k71a 9229883401360

tohle není specialita "českých včeliček", tihle "vychcánci" jsou po celém světě.

+1/0
7.10.2015 22:42

J94i16ř71í 22S39c40h66w86a57c20h 8608674918436

to je specialita a aktivita právnických "pijavic"..... ano ty jsou na celým světě stejný.....

stejně by mě zajímalo na čem vlastně ty žaloby staví. Vždyť vlastník toho auta měl  z toho podvodu hlavně užitek v nižší spotřebě....

0/−1
7.10.2015 23:56

P98a97v97e79l 98J15e30ř28á90b89e80k 7821262174377

Obávám se, že spotřeba byla vyšší, respektive imise při běžném provozu byly nad příslušnou normu. Ta byla v pořádku jen na zkušebním testu imisí.

A žaloby? - firma říká, že auta opraví. Tak co žalovat. Vyšší spotřebu?

Obtížně bez speciálního měření prokazatelné, protože spotřebu ovlivní od stylu jízdy, přes klimatické vlivy, zatížení i drhnoucí brzdové destičky a podhuštěné pneu.

0/0
8.10.2015 1:16

K10a26r65e69l 56H48o42f12m87a88n 7274191510452

Vaše snaha obhájit podvodníky, kteří se k podvodu sami přiznali, je úsměvná.

+2/0
8.10.2015 1:34

P10a95v29e30l 46O83b75d73r41ž88á34l16e75k 6246814418552

Aby byl podvodník, musí být někdo podvedený...

A jestli snad někdo z českých zákazníků bude tvrdit, že ho při koupi auta zajímal objem vypouštěných NOx při jízdě - nebojím se ho označit za lháře.

0/−1
9.10.2015 21:48

J23a59n 58D57l93o94u97h44ý 8936650943200

chyba je spíš v metodici měření imisí ....

0/−1
8.10.2015 11:19

J90i81ř95í 78S82c90h93w60a62c79h 8328614368846

spotřeba byla krátkodobě vyšší jen při měření emisí, aby koncentrace NOx byly nižší. V běžném provozu je pak přísun paliva omezován což vede k vyšší produkci NOx

+1/0
8.10.2015 23:14

P75e45t50r 72V27i30n55t42r13l58í91k 3866164111

http://www.skoda-auto.cz/mini-apps/informace-pro-zakazniky/

web pro Škodováky R^

0/0
7.10.2015 21:45

J31a84n 52M27a80t62o49u17š37e36k 6916337860804

Nějak tomu nerozumím ...budou potřebovat nové komponenty jako vstřikovače a katalyzátory...Mluví se také o dodatečné instalaci systému odlučování oxidů dusíku NOx pomocí selektivní katalytické redukce (SCR)...

Pak mi vychází že bude měněn oxidační katalyzátor, jiný tam není (o SCR se mluví jako o přidání), ale k čemu bude výměna oxidačního pro redukci NOx, to bude čím více kyslíku tím více Adidas. Domníval jsem se že oxidačním katalyzátorem se likvidují HC a CO.

No třeba to všechno bude ještě úplně jinak, a tyhle zaručené zprávy pouze uklidňují akciové trhy

+2/0
7.10.2015 20:13

L92u43k37á96š 31V18a28ň62u93r30a 1475734633583

Pro info http://www.e-flotila.cz/magazin/sprava-flotily/1022-nova-metodika-mereni-emisi-muze-zdrazit-nova-auta

0/0
7.10.2015 19:37

L77u46k86á94š 84V92a38ň76u37r14a 1795724443683

Průzkum společnosti REDEX ukázal na zajímavou skutečnost – při měření emisí častěji selžou benzínová, než dieselová auta. Důvodů přitom může být několik. Zaprvé - vozy poháněné benzinovým motorem firmy používají spíše pro krátké jízdy po městě, zatímco dieselové motory jsou velmi populární u podniků, jejichž řidiči najíždí stovky kilometrů po dálnicích. Naftové motory také pracují při nižších otáčkách, což znamená, že jsou méně namáhané ve srovnání s benzínovými jednotkami.

0/−1
7.10.2015 19:38

M17i23r79e93k 43G74a48j69e30r 5931656969810

Ale odkaz na ten Průzkum společnosti REDEX  v článku není. Pokud je mi známo, tak všechny jiné zdroje, s nimiž jsem se seznámil, tvrdí opak, tedy že dieslové motory produkují více NOx a mikročástic. Aha, ten průzkum společnosti REDEX pouze potvrdil, že při měření emisí častěji selžou benzínová, než dieselová auta, protože u dieslových motorů VW našel softwarovou fintu, jak test obejít.

+1/0
7.10.2015 21:25

J68i90ř31í 79K16o98c89u38r90e49k 6955474935518

A rozdílný kompresní poměr v tom máte nebo je jedno jestli je koprese 1:10 nebo 1:20?

+1/0
8.10.2015 19:37

T26o16m33á26š 58Z73e59m55a79n 3495538404885

A půjde ten software nahrát zase zpět?;-D

+3/0
7.10.2015 18:39

J19a18n 25D91l39o87u20h69ý 8846150343730

No taky na něm nevidím nic špatného. Prostě je to software, co omezí v nezátěžovém režimu produkci škodlivin... ;-D

+1/0
8.10.2015 11:18

L72u53k40á25š 73V83a56ň48u32r32a 1625964763173

Vzhledem k scestným dotazům a nejasnostem to zkusím popsat znovu. Úprava SW dělala to, že při měření se zvedne spotřeba a tím se sníží emise NOx. Při běžné jízdě se spotřeba sníží, ale na úkor vyšších emisí. Přehráním SW se sníží emise tím, že se zvýší spotřeba. Takže motory budou splňovat emise, ale budou žrát víc. :-/

+7/0
7.10.2015 18:24

J32i32n23d20ř80i35c74h 20Š80k29o75p56e66k 4595821800405

jelikož se problém týká tzv. homologačního módu, ano, budou mít vyšší spotřebu  a nižší emise, ale pouze při měření. tento mod, jak již bylo mnohokrát uvedeno, se aktivuje pouze při měření emisí, nikoli při běžném provozu

0/0
7.10.2015 18:33

V10l98a52d84i29s29l39a15v 65B96u91r65y85š55e28k 1249322647874

žádnej mod kterej se aktivuje při měření tam nebude

+3/0
7.10.2015 18:35

L56u73k34á97š 98V62a72ň20u49r27a 1265954653513

Jenže budoucí úprava SW je právě změna SW do podoby, jaká se používá v měřícím módu. Takže auto bude stále jezdit v měřícím módu a s vyšší spotřebou. Prostě nízká spotřeba znamení vysoké NOx.

+3/0
7.10.2015 18:37

J91i61n96d34ř31i13c12h 82Š14k24o38p82e54k 4935731570415

že nízká spotřeba znamená vysoké emise, nerozporuji. To prostě plyne z chemicko fyzikálních procesů během spalování

0/0
7.10.2015 18:46

V43l94a93d34i65s75l11a52v 32B56u18r88y87š48e10k 1369232937924

a když to bude žrát víc, tak to splní emise kysličníků dusíku a nesplní to zas jiný emise, kysličníky uhlíku, to pro úlnost ke scestným dotazům

0/0
7.10.2015 18:34

L30u88k10á60š 84V73a69ň19u68r25a 1185774463913

Problém s kysličníky uhlíku nejsou.A jiné automobilky emise splňují právě díky vyšší spotřebě. Nebo přidáváním močoviny.

0/0
7.10.2015 18:39

V84l82a11d70i26s35l85a95v 81B98u56r93y92š26e74k 1389562407104

tak močovina se používá právě k snížení noxů a s COx by problémy byly, návíc je to celý co jste vymyslel kravina, protože nikdo nedá do opravny auto, aby mu víc žralo, možná že vy jo, ale takových lidí je hrozně málo

+1/0
7.10.2015 18:46

T80o36m51á42š 43B19a60š95a65n42d36a 2232779712960

To se musí nařídit, jinak celá akce nemá žádný smysl. Spousta lidí jako vy by klidně otrávila třeba svoji babičku, jen aby ušetřila za litr nafty navíc.

+2/0
7.10.2015 18:53

P13a65v97e65l 95O68b16d33r17ž11á14l90e79k 6536434398682

Smiřte se s tím, že takových je když ne drtivá, tak minimálně zásadní většina vlastníků aut v ČR. A pokud jim neplánujete ze svého platit nákup jiných aut, neuděláte s tím nic.

0/0
7.10.2015 18:57

L76u77k65á64š 42V49a67ň60u65r38a 1295634543843

Lidi si stejně nechají ty motory čipnout, aby měly nižší spotřebu.

0/0
7.10.2015 19:30

V77l32a95d22i19s39l90a43v 40B73u13r44y41š38e27k 1799522317124

jak proboha víte, že bych pro litr nafty otrávil babičku?

0/0
7.10.2015 18:59

T67o46m98á15š 41B70a26š40a14n40d39a 2862699622250

Protože, cituji: "...protože nikdo nedá do opravny auto, aby mu víc žralo, možná že vy jo..." z čehož vyplývá, že vy také ne. Takže i vy byste dál otravoval NOx třeba i svou babičku, nebo kohokoliv jiného.

+1/0
7.10.2015 19:08

V35l68a83d40i34s10l77a43v 46B91u61r97y18š38e43k 1859852967604

z toho vyplývá, že vy taky ne, já ho tam dát ani nemůžu, protože takovej krám naštěstí nemám

+1/0
8.10.2015 7:36

L85u48k77á26š 63V51a91ň97u85r13a 1115864423803

No a to je právě důvod, proč lidé ty auta na úpravu dávat nechtějí. Celý ten problém je právě v tom, že VW chtěl mít nízkou spotřebu, ale to by měl vysoké emise. Jenže to byl problém. Takže aby zachovali spotřebu, udělali podvod s úpravou ŘJ.

+2/0
7.10.2015 18:55

P25a12v58e95l 22O96b12d88r12ž62á23l79e71k 6176114708542

Samozřejmě za předpokladu, že by ten servis předem řekl, že "oprava" bude mít za následek zvýšení spotřeby, snížení výkonu a dynamiky motoru.

A vzhledem k tomu, že SW řešení problému s emisemi se týká právě spotřeby a ještě ovládání EGR, dá se takový výsledek čekat.

Asi budeme muset počkat, až nějaký novinář vezme postižené auto, a nechá ho změřit na válcích ... pak ho dá do servisu k provedení "opravy" a následně znova změří charakteristiky motoru.

+3/0
7.10.2015 18:55

V52l88a18d75i76s57l51a29v 87B42u11r90y40š45e14k 1289262927364

a jiné automobilky to splňují, protože se nesnaží lidem prodat auto, který má místo motoru starej krám, kterej je dobrej pro Indii a aby mohl jezdit v Evropě nebo v USA a tak musí podvádět

0/0
7.10.2015 18:55

L83u88k73á10š 58V96a45ň25u12r83a 1785834963253

Jak jste na toto přišel? Řešení TDI CR je moderní koncepce. Dodavatel vstřiků je Bosch. Motory jsou málo poruchové a opravy s nízkými náklady. Řešení common-rail je dnes standard. Řeší se jen tlak v CR a počet otvorů v trysce a jejich průměr. Proti ostatním dieselům jsou TDI spíš ty lepší. Na stejné úrovni jsou i HDI, které se stávají etalonem a montují se i do asijských a japonských aut.

0/0
7.10.2015 19:21

V58l57a96d34i14s47l54a16v 76B33u64r10y96š71e27k 1189602557244

je to moderní a dnes se to vyrábí už jen v Indii a předtím v Maďarsku, do aut se to v Evropě nedává, to se zdá být logické, jinak ten váš common-rail měl před snad 20 lety kamarád v bravu, strašně mu ten motor rachotil a ještě víc smrděl

0/0
8.10.2015 7:47

D74a85n64i78e87l 58K78r40o41n48e44r 7194574146757

No a uz je nejaky spolehlivy navod, jak zjistim, zda ma moje ridici jednotka v sobe tu sekvenci?

0/0
7.10.2015 17:48

K81a86r16e93l 22H54o81f76m21a50n 7454571980732

VIN na stránkách výrobce.

+2/0
7.10.2015 18:01

D97a93n33i33e69l 31K39r92o78n19e74r 7354174226677

Ale to je jen pro Skodu, ne?

0/0
7.10.2015 18:07

K41a23r16e95l 31H89o40f11m65a42n 7694921190522

Určitě i pro VW (vlastní zkušenost, bohužel) myslím že i Audi, Seat nemám tušení. Případně to jde zkusit přímo na německých stránkách.

0/0
7.10.2015 18:41

D38a52n11i78e65l 43K54r21o84n87e81r 7464874176967

Aha, fakt...

Vážený zákazníku,

S politováním Vás musíme informovat, že ve vozidle se zadaným identifikačním číslem blablabla, je zabudován vznětový motor typ EA 189 EU5 se softwarem, který v průběhu měření způsobuje odchylky v úrovni produkovaných oxidů dusíku (NOx). Ujišťujeme Vás, že Váš automobil je z technického hlediska bezpečný a provozuschopný.

+1/0
7.10.2015 20:33

P29e85t47r 68V19i79n36t38r60l77í83k 3676914661

Škoda Auto už na to spustila speciální web

0/0
7.10.2015 21:43

P89e98t38r 29K49n50ě65b72o55r50t 3781220

To toho, co to prásknul, nemohli nějak uplatit? Nebo jinak umlčet? A byl by svatej klid.

+3/−1
7.10.2015 17:29

L29u37k28á24š 84V11a32ň13u45r56a 1325334103723

To prásknul sám VW. Celé je to komické, protože jedna americké společnost chtěla propagovat TDI od VW v USA a tak provedla měření pro doložení ekologičnosti těchto motorů. A tak se ukázalo, že při praktickém měření jsou emise 30x větší, než výrobce uvádí. Tak se zeptali VW a ten přiznal SW úpravu.

+2/0
7.10.2015 18:28

J11i23ř49í 11K81o75c62u53r94e87k 6525264475668

Jo jasně, vystřílíme EPA. Proč? Američani přece na emise se*ou.

0/0
8.10.2015 19:41

T40o56m39á95š 89B95a59š97a19n46d91a 2812449872310

Koukám, že i někteří majitelé dotčených dieslů neustále hledají způsoby, jak se vyhnout předpokládané "opravě", aby si bez ohledu na zdraví všech zachovali ty své rakovinotvorné parametry. Tím se ovšem pasují na bezohledné sobce a zasluhují stejné pohrdání, jako samotná automobilka (automobilky), která podvodem získala homologaci.

Jediným správným řešením je, odstavit auta, která neprojdou úpravou, jako provozu nezpůsobilá.

+2/−5
7.10.2015 16:49

L43u76d15v29í76k 48G52a33j54d67o13š59í75k 2425403714682

To bychom museli nejprve odstavit úplně všechna auta starší 10 let.

Teprve pak by něco takového bylo ospravedlnitelné.

Jeden starý Favorit vydá za 50 takových "zlých" dieselů.

+6/−1
7.10.2015 16:59

K63a65r72e88l 26H35o43f13m22a13n 7134131180102

Možná vás to překvapí, ale jeden starý benzínový Favorit no tom nebude ve srovnání s tímhle typem motoru tak špatně. Nicméně máte pravdu. Odstavit by se měl všechna auta, která svévolnou úpravou typu odstranění filtru pevných částic, nebo katalyzátoru, i v současné legislativě nesplňují způsobilost k provozu.

+3/−1
7.10.2015 17:16

T40o73m32á60š 21B46a95š70a27n87d32a 2842389862450

S tím favoritem to není žádná pravda a navíc i 10 let stará auta splňovala předpisy platné v době jejich výroby. Narozdíl od předmětných dieselů.

Je to jako s domy. Před 50 lety byly jiné požární a bezpečnostní předpisy než dnes, ale zkuste si podle takových předpisů dneska postavit barák? Nikdo Vám ho nezkolauduje, nesmíte v něm bydlet. VW postavil motory podle Euro 2 nebo 3 a chce s nimi jezdit v éře Euro 5. Obelhal úřady, ale ty motory prostě nemají v provozu co dělat, dokud nedojde k nápravě.

+3/−1
7.10.2015 17:44







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.