Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Dieselgate: VW začne svolávat vozy v lednu, ve hře je i výměna auta

Německý koncern Volkswagen by měl začít svolávat vozy s naftovým motorem, kterých se týká emisní skandál, do servisů v lednu. Opravy by měly být dokončené do konce příštího roku. Řekl to v rozhovoru s německým listem Frankfurter Allgemeinen Zeitung generální ředitel Volkswagenu Matthias Müller.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M37i29c46h23a98l 42D22o71l83e82ž54a16l 6333842814851

Hned bych si nechal domontovat systém do kterého se musí lit močovina a jako bonus si rád nechám zvýšit spotřebu a snížit výkon. Za mě samá pozitiva :-D

+2/0
9.10.2015 23:04

J40a60n 47M84a83z76ů49r98e55k 2758424838445

to je jen důsledek naivní ekoteroristické politiky, které ovládá současnou politiku.

+1/−1
9.10.2015 18:09

A77l64e31š 21L28i23s44o92v41s64k83ý 9559468752972

Pilné české včeličky už zacítily možnost přijít ke snadnému výdělku a tak chystají série žalob na VW za auta, která jim dosud dobře sloužila a nebýt té aféry, tak vůbec netušili, že něco takovýho je :-))))

+2/0
7.10.2015 22:23

J71i90ř36í 63Z80ý32k89a 9169373541260

tohle není specialita "českých včeliček", tihle "vychcánci" jsou po celém světě.

+1/0
7.10.2015 22:42

J53i52ř96í 23S52c66h78w86a49c14h 8898844228656

to je specialita a aktivita právnických "pijavic"..... ano ty jsou na celým světě stejný.....

stejně by mě zajímalo na čem vlastně ty žaloby staví. Vždyť vlastník toho auta měl  z toho podvodu hlavně užitek v nižší spotřebě....

0/−1
7.10.2015 23:56

P68a50v46e29l 82J10e37ř39á72b11e82k 7831162304627

Obávám se, že spotřeba byla vyšší, respektive imise při běžném provozu byly nad příslušnou normu. Ta byla v pořádku jen na zkušebním testu imisí.

A žaloby? - firma říká, že auta opraví. Tak co žalovat. Vyšší spotřebu?

Obtížně bez speciálního měření prokazatelné, protože spotřebu ovlivní od stylu jízdy, přes klimatické vlivy, zatížení i drhnoucí brzdové destičky a podhuštěné pneu.

0/0
8.10.2015 1:16

K54a74r24e83l 73H96o90f50m44a51n 7414881670882

Vaše snaha obhájit podvodníky, kteří se k podvodu sami přiznali, je úsměvná.

+2/0
8.10.2015 1:34

P57a67v10e51l 51O24b63d48r69ž17á71l25e25k 6226334218682

Aby byl podvodník, musí být někdo podvedený...

A jestli snad někdo z českých zákazníků bude tvrdit, že ho při koupi auta zajímal objem vypouštěných NOx při jízdě - nebojím se ho označit za lháře.

0/−1
9.10.2015 21:48

J81a71n 66D86l59o25u69h37ý 8916700583940

chyba je spíš v metodici měření imisí ....

0/−1
8.10.2015 11:19

J84i40ř68í 47S70c83h53w25a83c64h 8788474898356

spotřeba byla krátkodobě vyšší jen při měření emisí, aby koncentrace NOx byly nižší. V běžném provozu je pak přísun paliva omezován což vede k vyšší produkci NOx

+1/0
8.10.2015 23:14

P53e75t12r 80V75i37n20t39r71l17í94k 3316704171

http://www.skoda-auto.cz/mini-apps/informace-pro-zakazniky/

web pro Škodováky R^

0/0
7.10.2015 21:45

J84a80n 23M32a92t88o73u32š40e56k 6766517480674

Nějak tomu nerozumím ...budou potřebovat nové komponenty jako vstřikovače a katalyzátory...Mluví se také o dodatečné instalaci systému odlučování oxidů dusíku NOx pomocí selektivní katalytické redukce (SCR)...

Pak mi vychází že bude měněn oxidační katalyzátor, jiný tam není (o SCR se mluví jako o přidání), ale k čemu bude výměna oxidačního pro redukci NOx, to bude čím více kyslíku tím více Adidas. Domníval jsem se že oxidačním katalyzátorem se likvidují HC a CO.

No třeba to všechno bude ještě úplně jinak, a tyhle zaručené zprávy pouze uklidňují akciové trhy

+2/0
7.10.2015 20:13

L52u97k17á87š 48V68a88ň25u61r89a 1885824673733

Pro info http://www.e-flotila.cz/magazin/sprava-flotily/1022-nova-metodika-mereni-emisi-muze-zdrazit-nova-auta

0/0
7.10.2015 19:37

L11u95k40á74š 61V82a18ň98u83r64a 1255964463783

Průzkum společnosti REDEX ukázal na zajímavou skutečnost – při měření emisí častěji selžou benzínová, než dieselová auta. Důvodů přitom může být několik. Zaprvé - vozy poháněné benzinovým motorem firmy používají spíše pro krátké jízdy po městě, zatímco dieselové motory jsou velmi populární u podniků, jejichž řidiči najíždí stovky kilometrů po dálnicích. Naftové motory také pracují při nižších otáčkách, což znamená, že jsou méně namáhané ve srovnání s benzínovými jednotkami.

0/−1
7.10.2015 19:38

M52i71r33e97k 85G70a70j29e19r 5871436319480

Ale odkaz na ten Průzkum společnosti REDEX  v článku není. Pokud je mi známo, tak všechny jiné zdroje, s nimiž jsem se seznámil, tvrdí opak, tedy že dieslové motory produkují více NOx a mikročástic. Aha, ten průzkum společnosti REDEX pouze potvrdil, že při měření emisí častěji selžou benzínová, než dieselová auta, protože u dieslových motorů VW našel softwarovou fintu, jak test obejít.

+1/0
7.10.2015 21:25

J94i64ř60í 41K13o15c16u57r38e60k 6465754865848

A rozdílný kompresní poměr v tom máte nebo je jedno jestli je koprese 1:10 nebo 1:20?

+1/0
8.10.2015 19:37

T44o98m32á32š 33Z70e52m46a18n 3285648844805

A půjde ten software nahrát zase zpět?;-D

+3/0
7.10.2015 18:39

J12a39n 76D31l86o28u60h68ý 8136280133820

No taky na něm nevidím nic špatného. Prostě je to software, co omezí v nezátěžovém režimu produkci škodlivin... ;-D

+1/0
8.10.2015 11:18

L93u40k72á93š 42V72a60ň20u83r85a 1835204643213

Vzhledem k scestným dotazům a nejasnostem to zkusím popsat znovu. Úprava SW dělala to, že při měření se zvedne spotřeba a tím se sníží emise NOx. Při běžné jízdě se spotřeba sníží, ale na úkor vyšších emisí. Přehráním SW se sníží emise tím, že se zvýší spotřeba. Takže motory budou splňovat emise, ale budou žrát víc. :-/

+7/0
7.10.2015 18:24

J96i76n52d28ř52i23c47h 29Š35k54o98p83e24k 4875681330745

jelikož se problém týká tzv. homologačního módu, ano, budou mít vyšší spotřebu  a nižší emise, ale pouze při měření. tento mod, jak již bylo mnohokrát uvedeno, se aktivuje pouze při měření emisí, nikoli při běžném provozu

0/0
7.10.2015 18:33

V94l14a28d50i76s21l73a23v 85B91u33r70y28š52e91k 1219312167634

žádnej mod kterej se aktivuje při měření tam nebude

+3/0
7.10.2015 18:35

L91u59k10á60š 68V55a20ň46u49r42a 1885454313253

Jenže budoucí úprava SW je právě změna SW do podoby, jaká se používá v měřícím módu. Takže auto bude stále jezdit v měřícím módu a s vyšší spotřebou. Prostě nízká spotřeba znamení vysoké NOx.

+3/0
7.10.2015 18:37

J61i18n24d60ř91i56c10h 41Š54k38o37p55e95k 4645361550905

že nízká spotřeba znamená vysoké emise, nerozporuji. To prostě plyne z chemicko fyzikálních procesů během spalování

0/0
7.10.2015 18:46

V13l66a61d69i82s44l13a67v 80B30u10r36y73š52e12k 1869482127904

a když to bude žrát víc, tak to splní emise kysličníků dusíku a nesplní to zas jiný emise, kysličníky uhlíku, to pro úlnost ke scestným dotazům

0/0
7.10.2015 18:34

L82u95k69á24š 16V91a28ň55u32r41a 1985244813223

Problém s kysličníky uhlíku nejsou.A jiné automobilky emise splňují právě díky vyšší spotřebě. Nebo přidáváním močoviny.

0/0
7.10.2015 18:39

V85l96a42d63i63s90l35a78v 57B34u74r78y40š28e63k 1839522187254

tak močovina se používá právě k snížení noxů a s COx by problémy byly, návíc je to celý co jste vymyslel kravina, protože nikdo nedá do opravny auto, aby mu víc žralo, možná že vy jo, ale takových lidí je hrozně málo

+1/0
7.10.2015 18:46

T33o64m18á16š 96B46a62š90a25n57d44a 2492309852530

To se musí nařídit, jinak celá akce nemá žádný smysl. Spousta lidí jako vy by klidně otrávila třeba svoji babičku, jen aby ušetřila za litr nafty navíc.

+2/0
7.10.2015 18:53

P61a66v15e54l 84O48b98d57r27ž22á88l41e22k 6876374688562

Smiřte se s tím, že takových je když ne drtivá, tak minimálně zásadní většina vlastníků aut v ČR. A pokud jim neplánujete ze svého platit nákup jiných aut, neuděláte s tím nic.

0/0
7.10.2015 18:57

L56u15k66á87š 31V88a35ň66u26r38a 1435624983883

Lidi si stejně nechají ty motory čipnout, aby měly nižší spotřebu.

0/0
7.10.2015 19:30

V35l57a54d73i12s27l47a62v 40B84u65r59y88š84e56k 1319772377304

jak proboha víte, že bych pro litr nafty otrávil babičku?

0/0
7.10.2015 18:59

T75o91m73á79š 85B72a45š26a29n27d31a 2702239632230

Protože, cituji: "...protože nikdo nedá do opravny auto, aby mu víc žralo, možná že vy jo..." z čehož vyplývá, že vy také ne. Takže i vy byste dál otravoval NOx třeba i svou babičku, nebo kohokoliv jiného.

+1/0
7.10.2015 19:08

V98l16a64d43i62s66l39a19v 51B36u13r64y38š45e81k 1689162657354

z toho vyplývá, že vy taky ne, já ho tam dát ani nemůžu, protože takovej krám naštěstí nemám

+1/0
8.10.2015 7:36

L77u23k42á82š 74V86a38ň81u30r43a 1225624943453

No a to je právě důvod, proč lidé ty auta na úpravu dávat nechtějí. Celý ten problém je právě v tom, že VW chtěl mít nízkou spotřebu, ale to by měl vysoké emise. Jenže to byl problém. Takže aby zachovali spotřebu, udělali podvod s úpravou ŘJ.

+2/0
7.10.2015 18:55

P35a71v56e25l 22O93b67d19r62ž64á37l59e69k 6796864828452

Samozřejmě za předpokladu, že by ten servis předem řekl, že "oprava" bude mít za následek zvýšení spotřeby, snížení výkonu a dynamiky motoru.

A vzhledem k tomu, že SW řešení problému s emisemi se týká právě spotřeby a ještě ovládání EGR, dá se takový výsledek čekat.

Asi budeme muset počkat, až nějaký novinář vezme postižené auto, a nechá ho změřit na válcích ... pak ho dá do servisu k provedení "opravy" a následně znova změří charakteristiky motoru.

+3/0
7.10.2015 18:55

V62l63a57d38i44s85l72a81v 68B74u37r56y87š18e23k 1499692927194

a jiné automobilky to splňují, protože se nesnaží lidem prodat auto, který má místo motoru starej krám, kterej je dobrej pro Indii a aby mohl jezdit v Evropě nebo v USA a tak musí podvádět

0/0
7.10.2015 18:55

L20u21k89á52š 40V20a14ň79u28r46a 1365674123433

Jak jste na toto přišel? Řešení TDI CR je moderní koncepce. Dodavatel vstřiků je Bosch. Motory jsou málo poruchové a opravy s nízkými náklady. Řešení common-rail je dnes standard. Řeší se jen tlak v CR a počet otvorů v trysce a jejich průměr. Proti ostatním dieselům jsou TDI spíš ty lepší. Na stejné úrovni jsou i HDI, které se stávají etalonem a montují se i do asijských a japonských aut.

0/0
7.10.2015 19:21

V59l75a10d40i86s96l36a70v 51B40u35r91y80š15e75k 1289462307194

je to moderní a dnes se to vyrábí už jen v Indii a předtím v Maďarsku, do aut se to v Evropě nedává, to se zdá být logické, jinak ten váš common-rail měl před snad 20 lety kamarád v bravu, strašně mu ten motor rachotil a ještě víc smrděl

0/0
8.10.2015 7:47

D93a73n35i50e72l 15K96r33o81n92e62r 7314474686547

No a uz je nejaky spolehlivy navod, jak zjistim, zda ma moje ridici jednotka v sobe tu sekvenci?

0/0
7.10.2015 17:48

K53a57r46e48l 39H15o22f82m50a48n 7214151280322

VIN na stránkách výrobce.

+2/0
7.10.2015 18:01

D73a51n27i89e47l 91K49r85o50n59e66r 7814984126877

Ale to je jen pro Skodu, ne?

0/0
7.10.2015 18:07

K58a77r14e53l 21H59o31f70m98a81n 7784871600522

Určitě i pro VW (vlastní zkušenost, bohužel) myslím že i Audi, Seat nemám tušení. Případně to jde zkusit přímo na německých stránkách.

0/0
7.10.2015 18:41

D10a34n93i91e15l 59K28r20o13n57e30r 7614144706957

Aha, fakt...

Vážený zákazníku,

S politováním Vás musíme informovat, že ve vozidle se zadaným identifikačním číslem blablabla, je zabudován vznětový motor typ EA 189 EU5 se softwarem, který v průběhu měření způsobuje odchylky v úrovni produkovaných oxidů dusíku (NOx). Ujišťujeme Vás, že Váš automobil je z technického hlediska bezpečný a provozuschopný.

+1/0
7.10.2015 20:33

P87e72t33r 22V79i61n88t42r11l74í20k 3246294561

Škoda Auto už na to spustila speciální web

0/0
7.10.2015 21:43

P90e65t23r 61K34n97ě59b41o86r17t 3961380

To toho, co to prásknul, nemohli nějak uplatit? Nebo jinak umlčet? A byl by svatej klid.

+3/−1
7.10.2015 17:29

L39u66k10á95š 89V96a27ň98u12r92a 1165644473713

To prásknul sám VW. Celé je to komické, protože jedna americké společnost chtěla propagovat TDI od VW v USA a tak provedla měření pro doložení ekologičnosti těchto motorů. A tak se ukázalo, že při praktickém měření jsou emise 30x větší, než výrobce uvádí. Tak se zeptali VW a ten přiznal SW úpravu.

+2/0
7.10.2015 18:28

J47i44ř60í 89K40o48c14u90r55e65k 6645484525458

Jo jasně, vystřílíme EPA. Proč? Američani přece na emise se*ou.

0/0
8.10.2015 19:41

T97o38m40á45š 15B81a32š59a75n10d78a 2292269112570

Koukám, že i někteří majitelé dotčených dieslů neustále hledají způsoby, jak se vyhnout předpokládané "opravě", aby si bez ohledu na zdraví všech zachovali ty své rakovinotvorné parametry. Tím se ovšem pasují na bezohledné sobce a zasluhují stejné pohrdání, jako samotná automobilka (automobilky), která podvodem získala homologaci.

Jediným správným řešením je, odstavit auta, která neprojdou úpravou, jako provozu nezpůsobilá.

+2/−5
7.10.2015 16:49

L87u72d16v95í86k 35G21a95j35d26o66š89í34k 2755543394352

To bychom museli nejprve odstavit úplně všechna auta starší 10 let.

Teprve pak by něco takového bylo ospravedlnitelné.

Jeden starý Favorit vydá za 50 takových "zlých" dieselů.

+6/−1
7.10.2015 16:59

K57a74r62e14l 63H75o28f42m88a25n 7844841890612

Možná vás to překvapí, ale jeden starý benzínový Favorit no tom nebude ve srovnání s tímhle typem motoru tak špatně. Nicméně máte pravdu. Odstavit by se měl všechna auta, která svévolnou úpravou typu odstranění filtru pevných částic, nebo katalyzátoru, i v současné legislativě nesplňují způsobilost k provozu.

+3/−1
7.10.2015 17:16

T28o87m88á97š 76B90a42š55a58n71d27a 2432199872250

S tím favoritem to není žádná pravda a navíc i 10 let stará auta splňovala předpisy platné v době jejich výroby. Narozdíl od předmětných dieselů.

Je to jako s domy. Před 50 lety byly jiné požární a bezpečnostní předpisy než dnes, ale zkuste si podle takových předpisů dneska postavit barák? Nikdo Vám ho nezkolauduje, nesmíte v něm bydlet. VW postavil motory podle Euro 2 nebo 3 a chce s nimi jezdit v éře Euro 5. Obelhal úřady, ale ty motory prostě nemají v provozu co dělat, dokud nedojde k nápravě.

+3/−1
7.10.2015 17:44







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.