Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Za všechno můžou pomatení aktivisté, zastal se Clarkson Volkswagenu

Autoprůmysl už nikdy nebude jako dřív. Alespoň tak to vidí většina státních institucí i zákazníků, kteří se rozhodli zažalovat koncern Volkswagen za falšování údajů při homologaci svých vozů. Nejslavnější motoristický novinář na světě Jeremy Clarkson vidí celou aféru z jiného úhlu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V25o47j90t65ě21c72h 50T27i54c82h70ý 6300672218147

Já jen čekám, až s tímhle přijdou na letecký průmysl, bo letecké motory to tu taky pěkně sviní, že jo? Čuňátka jedna. No, doufám že pak airbus nacpe všechno ekochytráky do letadla s motory běžícími přesně podle jejich nesmyslných norem a pošle je do vzduchu. A bude klid :)

+1/0
21.11.2015 11:04

M57i50r68e61k 52M64o62u94r32e31k 8856536400

Souhlasím s ním. Ekologové nutí automobilky zvyšovat spotřebu aut a snižovat emise, vkládat dlouhé převody, startstopy, hybridy. Správná cesta je jinde - zlepšit parametry motorů a celých aut za nízké spotřeby

+4/0
26.10.2015 16:44

A54l69e73š 28V25í15t57e32k 2265122827141

Mimochodem, elektro auta vůbec nechápu, proč se dělají. Stejně je nutné elektřinu někde vyrobit. A pak budou auta limitována dojezdem. A kolik cyklů nabití vydrží baterie? Mi v notebooku odejde baterie vždy po dvou letech. No a zrovna např. Audi, tedy člen VW, vyvíjí technologii větrných elektráren v Balském moři, za pomocí jejich energie se elektrolýzou vody vyrobí vodík a následně metan, tedy umělý zemní plyn. No a auta na CNG jezdí úplně stejně dobře jako ta na benzín, akorát ještě méně kouří. Není např. tohle aktivita, za kterou by koncern VW měl být pochválen? Navíc, takové větrné elektrárny nedestabilizují síť, když nefouká, prostě jen nevyrobí plyn a když fouká, tak ho vyrobí do zásoby..

+5/0
26.10.2015 9:44

M88a18r96v12i37n 63G54j65e87p77a35l53i 9407331165926

Emise možná většinu uživatelů opravdu nezajímá, ale nemyslím si, že řešením je tvrdit, že nějaký deklarovaný parametr je nepodstatný.

Myslím, že problém je hlavně v tom jakým způsobem se měří emise při homologaci a pak v STK. Automobilky plní zadání norem, kdy nesmí za určitých cyklů zrychlení/zpomalení překročit nějaké meze emisí. Pokud normy nemyslí na chod v silničním provozu (tím nemyslím testování vozu v reálných podmínkách) a stanovují pouze splnění těchto testů za dostačující, tak je chyba hlavně v normách.

Je hezký, že za určitých podmínek mají automobily jezdit s malými emisemi, ale pokud si někdo koupí sporťák, tak nebude mít zrovna lehkou nohu a emise určitě předčí několikanásobně běžný vůz. Myslím si, že absolutní maximum emisí žádná norma neřeší.

Emise co se měří v STK jsou bez zátěže - vyřazená rychlost a motor akceleruje/deceleruje tzv naprázdno a to kvůli technické náročnosti testů... pak se ale takové výsledky nemůžou ani trošku blížit realitě.

No závěrem si myslím, že celá kauza ohledně emisí má počátek ve špatné metodologii měření a ne v neschopnosti automobilek. Jestli jsou normy emisí jako takové nesplnitelné a nereálné, které si aktivisté vycucali z prstu, to netuším, každopádně by to odhalila lepší metodologie měření.

+1/0
25.10.2015 23:10

Z60d46e35n65ě12k 75N98o38v76á23k 4973502189309

A kolik si za to řekl ?

0/−1
25.10.2015 12:29

D53a60v59i63d 50H37i98l49l66e 9432174274868

proc vas to zajima? platite to snad ze sveho?

0/0
26.10.2015 11:25

J24a46n 67S34t63r67á31n65s23k36ý 9837746226942

Komu to pomůže?;-D

0/0
25.10.2015 10:43

P98e60t28r 43K11o14l38a23ř84í26k 2414823485593

neznám nikoho jinýho kdo by tak usilovně pracoval na zničení této planety jako jsou zelení ... a to nejen zničení životního prostředí ale i mezilidských a mezistátních vztahů ... bolševici jsou proti těmto zelenejm zaslepenejm teroristům trapný béčko ... Rv

+25/−3
22.10.2015 14:31

P53e28t48r 51P65a17v73l73a18t90a 7416360817451

Jistě, přesně o to těm neomarxistům jde. Stáčí se podívat, jak všude dělají advokáty muslimům.

+4/0
25.10.2015 9:52

R77a48d63i64m 89Š18o64t47o61l15a 6922421698823

Celá tahle kauza je jen o tom, že státy přisly o peníze z emisních povolenek. Tady nejde o čisté ovzduší a ekologický provoz.

+2/0
22.10.2015 10:16

R62a28d73o20s49l82a24v 57G28a19b10r13h14e67l33í46k 9965330649737

Takže pan Clarkson může sprostě nadávat, lidi urážet, chovat se sprostě, schvalovat podvody VW a to je v pořádku, ještě mu tady defakto jede reklama a když člověk užije jeho slov, tak je mu příspěvek smazán. To je smutné!

0/−13
21.10.2015 23:30

R58a93d17o75s44l86a54v 59G85a77b67r13h87e98l63í68k 9175260789627

To je zvláštní, jak se tady všichni radujete nad tím, že je v pořádku podvádět!

+2/−10
21.10.2015 23:09

P36a77v44e59l 95V65o71n66d24r95á41k 4436471629167

Nevím, jestli se dá označit za podvod, když připravíte automobil na zkoušku tak, aby prošel zkouškou co nejlépe. Stejným podvodem je, když auto před STK necháte prohlédnout v servisu a seřídit, místo abyste s ním najel na přezkoušení v tom stavu, v jakém ho běžně používáte. Za podvod bych označil následně i to, když studenti před maturitou dostanou týden volna, aby se mohli připravit k maturitní zkoušce, místo aby ji šli skládat tak jak normálně chodí každý den do školy ...

+12/−1
21.10.2015 23:30

R27a41d29o60s63l15a56v 53G40a19b46r44h95e50l54í82k 9705540309237

Podvod to je v každém případě. Váš příměr je naprosto zavádějící. Váš žák vše opsal z taháku. V běžném provozu neumí nic. Je nezpůsobilý, u zkoušky měl propadnout a zopakovat ročník.

+2/−4
22.10.2015 16:06

P62e38t44r 19K30o89v22á25ř 2479246619844

podvadet? Jak VW podvadel? Ridici jednotky dynamicky upravuji charakteristiky auta zcela bezne. Nebo si myslite, ze se do motoru vstrikuje stejna smes ve stejnych intervalech pri rozjezdu ze studeneho parkoviste a po dvou hodinach na dalnici? VW jen pridal dalsi mod "magor ridic turuje motor a netoci se kola"...

+7/0
22.10.2015 16:15

J55i79ř13í 15H12u69m34l 5312279412101

kecy prdy, když si evropští ekoteroristé vymyslejí že budou nějaké normy které se v podstatě nedají splnit tak to snad ani neni podvod Rv

+4/0
23.10.2015 19:44

L62u55k21á87š 95K68a75u27c80k19ý 4274963969511

Prosím, nechť všichni ekoteroristé (obvykle trapní dredaři najatí velkými korporacemi) odtáhnou do patřičných částí těla. Děkuji

+9/−1
21.10.2015 20:59

M16i44r25o89s93l68a83v 39B43u38ř93i80č 1299608531

Je to prostě frajer :D

+7/−1
21.10.2015 18:25

L23a29d59e17k 27M56a22l60i24n94a 9431386966649

je to o tomhle: chceme jít cestou opravování pravidel (a VW jistě svou lobby má) nebo se prostě jenom na pravidla vykašleme a ještě přitom budeme lhát (čili se vystavujeme velkému riziku) ? A tady jde o princip, nejen o emise.!!

0/0
21.10.2015 12:56

P87a14v72e67l 88V21o75n65d47r86á97k 4716681739907

Nastavená pravidla VW splnil. On nepodmáznul zkušebnu, aby falšovala výsledky, on pouze upravil auto tak, aby při zkoušení dávalo co nejlepší výsledky a při reálné jízdě co nejlepší výkon. Osobně si myslím, že nastavování nereálně přísných pravidel je kontraproduktivní. Kdyby se každé auto zkoušelo na reálném okruhu s reálným jezdcem (a toho ať si tak klidně posadí výrobce), tak teprve uvidíte, kolik emisí které auto skutečně produkuje.

+11/−1
21.10.2015 23:41

R36a52d55o56s66l73a91v 70G83a46b37r21h10e86l92í38k 9795780669747

Nesplnil, podváděl a podvádí.

+1/−6
22.10.2015 16:08

P49e82t15r 62P23a65v25l57a90t42a 7356290697141

Protože mu nic jiného nezbývá. Jsem přesvědčený, že to nějakým způsobem podobně řeší všichni.

+2/0
25.10.2015 10:01

R66a37d69i45m 36Š80o51t76o60l66a 6112281468843

Opravdu si myslít, že lze emise snížit tím, že dáte na papír nesmyslné a nesplnitelné limity a učiníte je závaznými? Vinu VW vidíím spíš v tom, že oficiálně neřekl: "Tohle je nesmysl, tudy cesta nevede."

0/0
22.10.2015 10:14

F67r30a32n31t84i68š38e23k 85L39o98s 2750413662506

VW by si měl pozvat jako experta Kateřinu Jacque - au au biomasa

+5/−1
21.10.2015 11:25

J23a41n 69M83a40c51h66a57č 4385123163187

To je strašná aféra,ty emise.Něco jiného je na papíře,něco jiného je ve skutečnosti.To se ekologové můžou posr.t.Ale vždyt je to černé na bílém už několik let.Papírová spotřeba neodpovídá skutečné spotřebě u žádného auta,co se prodává v EU.Když má větší spotřebu,tak logicky víc vyhulí.Nechápu čemu se divěj.To že ojebávají zákazníky ,to nikoho nezajímá,to že ojebou na emisích stát o daně,to už je jiná káva.Ty emise ,zase nezajímají mě.

+5/−1
21.10.2015 8:14

F47r63a68n77t55i45š92e35k 15L72o96s 2160833742676

Tady je vidět, že všechny certifikáty a audity ISO a další nesmysly jsou jen pouhý papír bez reálné hodnoty v praxi. Asi stejné certifikáty/diplomy ze škol mají tvůrci těch předpisů

+6/−1
21.10.2015 11:32

T60o37m78á84š 67V20a17l75d35e59r 7603870569

Jasné je že VW nesplnilo homologaci a tím by všechny vozy s motory EA189 měly být staženy než bude provedena nová homologace těchto vozů. Logika věci pokud SW upravoval funkci pro homologaci. Všichni víme, že teorie se velmi liší od praxe provozu a motory vykazují velké emise. Nejsme ovšem erudovaní, abychom posoudili jestli přesahují mezní hodnoty a jestli ano,tak o kolik. Spíše se divím, kolik lidí tady schvaluje podvod a sami majitelé jsou podvedenými i když je emise nezajímají. Ono je totiž ani nezajímá, že jezdit nafťákem po městě je zrůdnost sama o sobě. A Ti co tvrdí takové nesmysly jako traktory apod. by měly zapojit mozek a začít přemýšlet jak se usazují zplodiny ze spalovacích motorů v našem prostředí. A nyní mohu reagovat i na výroky Jeremiho Clarksona. Opět se ukázala arogance bez hluboké myšlenky. Mám rád scénky z Top Gearu. Bohužel pokud by tam byl JC sám, tak bych pořad nesledoval. Trojice moderátorů je vyvážená a jakmile je JC  opustí  , vždy vyprodukuje věty, že se jedná o morální splašky názorů.

+2/−2
19.10.2015 2:48

M65o24j24m83í30r 10M59o66t50y46č72k69a 3672695444380

Myslím, že to co JC popsal slovy "ekologové nejprve tlačili na přechod k dieselům a najednou je všechno špatně" je zcela relevantní. Ono - vymyslet si čáru která říká jen tolik emisí a více ne, zcela nepodloženou technickými možnostmi - to také něco vypovídá autorovi takové směrnice.

Koneckonců - na to že VW ( a nejen VW) produkuje víc NOx než říká nějaká emisní norma se nepřišlo v nějakém státním kontrolním úřadu, ale relativně amatérským výzkumem a v podstatě zcela náhodně. Stát (USA) se těchto výsledků chytil až následně.

Ani naše (a tím myslím evropské) STK nedokáží změřit NOx a v podstatě měří jen COx a kouřivost.

Ano, v podstatě VW podváděl. A ano, lze také předpokládat, že ostatní to v podstatě dělají také (byť jinak). 

Na druhé straně - když si vezmete ty skvělé (drahé) nekouřivé elektro nebo hybridní auto - ó jak skvělý ekologický počin. Jenže: Jakpak se asi vyrábí elektřina na nabíjení? Jakpak se těží kovy vzácných zemin na baterie? Jak se znečišťuje země při výrobě baterií, Jak je ekologicky složitá následná likvidace těchto baterií... Kampak se poděla ekologie?  Ano, při jejich provozu máte výrazně kratší uhlíkovou stopu, ale ona se zase značně prodlouží při výrobě a likvidaci :-/

Ano, ekologie je fajn, ale musí být prováděna s rozumem.

+12/0
19.10.2015 14:46

T65o11m32á12š 71V80a89l28d93e39r 7813870139

Dle diskuzí ohledně ekologie se mi zdá, že jsme nějak zablokováni. Souhlasím s vámi v jednom. A to, že pokud bychom zavedli pouze elektromobily, je to cesta k ďáblovi. Proč vidíme pouze jednu větvičku vývoje a ostatní jaksi přehlížíme. Jedna věc je jasná. Smyslplný vývoj klasických benzínů a dieselů skončil. Uvidíme co dokáže benzínový motor bez zapalovacích svíček. Proč nejsou k dispozici plazmové svíčky? Proč nemáme pouze motory na CNG, H2? Proč neustále zvětšujeme vozidla, když chceme šetřit?

  Dám příklad. Geenpeace upravili klasický automobil Renault Twingo. Místo 1200ccm dali motor 750ccm a vůz měl srovnatelné jízdní parametry. Stačila ne drahá úprava karoserie a další mírné konstrukční úpravy a spotřeba byla poloviční oproti seriovému provedení. Tady v tomto je sposta možností na zlepšení. 

  Akku berte jako doplněk i s mylným názorem kolik obsahují velkého množství vzácných zemin. Recyklace je vyřešena, ale proč by se recyklovalo, když neumíme recyklovat ani základní suroviny a radši je vozíme na skládky. V Japonsku např vidí ve skládkách velké bohatsví na drahé kovy jako zlato, stříbro apod.. A u nás toto pořád hážeme do země.

   Proč konečně s naší technologickou základnou neřešíme kapacitátory, setrvačníky generátory apod., pořád se jen snažíme seškrcovat benzínové motory a plnit limity na samé hranici fyziky. 

  Přitom větví vývoje je mnohem více. Můj příspěvek byl spíše o podvodu na zákazníky a že diesel by už měl z osobních aut vycouvat a nezamořovat naše města. A doufám, že tato aféra tak tomu trochu pomůže.

+2/−2
20.10.2015 0:51

F79r30a88n30t77i51š83e72k 46L48o42s 2370933902696

Můžete dát odkaz ten zázrak of Greenpeace

0/0
21.10.2015 11:30

T19o50m38á53š 15V52a33l87d79e97r 7383700839

https://de.wikipedia.org/wiki/Twingo_Smile

posilam odkaz. Stačí zadat Twingo greenpeace, nebo Twingo Smile. Jo a motor to má 360ccm ne 750ccm jak jsem psal, tak se omlouvám. Do města jak dělané. Zkrátka kapotovaný skůtr :-)

0/0
23.10.2015 8:40

P42a94v27e29l 39V77o29n67d31r84á93k 4326941959377

Lžete, VW splnilo homologaci. Pouze má software motoru upravený tak, aby při reálné jízdě dával lepší výkon než při homologačním testu. Homologace se netýká reálné jízdy, ale testu za přísně standardních podmínek - a to splněno bylo.

+3/0
21.10.2015 23:34

T16o41m42á61š 40V61a73l88d86e57r 7983330819

Trefil jste to přesně obráceně. Ale nevadí. Hlavně si nechejte kálet na hlavu dále. S pozdravem

0/0
23.10.2015 8:36

T90o28m45á45š 55V65a52l16d70e23r 7693720159

A ještě jedna poznámka. V USA to vidí jinak a postižené vozy stahují z provozu. Takže úvaha byla celkem přiměřená. Evropa by měla udělat to samé.Taky jsem měl VW, takže zaujatý nejsem. Pokud někdo zfalšuje homologaci, tak vůz nesplňuje zprovoznění  na komunikace. Protože pak by homologace byly jen byrokratickým šikanováním malých výrobců, pokud bychom u velkých výrobců zavírali oči.

+1/0
23.10.2015 8:56

J85o55s42e25f 97S20v90á35r48o45v63s81k96ý 3831946933475

Ruku na srdce, kdo z vás, když si kupoval nové vozidlo, ho hlavně zajímali emise. To je minimum lidí. Každého zajímá hlavně spotřeba, výkon, jak auto vypadá, jak je pohodlné, jaký má kufr a jak kvalitní auta firma vyrábí, teprve někde vzadu jsou emise. Proto si myslím, že VW bude mít dál o svá vozídla záýjem ze strany zákazníků. V USA se z toho samozřejmě snaží vytřískat prachy a zbavit se tvrdé konkurence, pro sév nenasitné vozi, co toho vypijí pomalu dvakrát tolik a to také dvakrát tolik musí pustit do ovzduší. Amící a ekologie, vždyť je to k smíchu. Celé roky na ní kašlali.

+21/−2
18.10.2015 20:56

J48o58s82e31f 74P29o51r26t33i81k 8677439364

Takže lhát a šidit je vlastně normální?

0/−2
18.10.2015 21:32

R66u74d84a 29S58l89a75v66í73k 5833458366461

Pokud je systém nastaven: "Lži nebo dostaneš pokutu", tak ano.

+12/−2
19.10.2015 11:57

V70á15c67l21a39v 48Č96e84r33m69á31k 4593560647834

V prostředí zhora vnucovaných nesmyslů, se kterými jsem osobně nikdy nesouhlasil, jednoznačně ano. Vlastně to ani není lhaní nebo šizení. To by bylo pouze v případě, kdybych nedodržel něco, co jsem sám dobrovolně deklaroval.

+2/−2
19.10.2015 12:02

M33a59r63t26i14n 90K31o26v31á20ř 2111210229446

Podle toho, co jsem si zatím k "Dieselgate" přečetl, udělal VW chybu, že úpravu SW provedl opačně než ostatní. Řídicí jednotka VW až v případě, že pozná homologační cyklus nastaví místo chudé směsi (nízká spotřeba + hodně NOx) optimální hodnoty pro dosažení minimálního množství NOx. Ostatní mají jako prvotní nastavení hodnoty pro homologační cyklus (vyšší spotřeba + nižší NOx) a teprve když ŘJ zjistí, že není v měřícím cyklu, povolí ekonomický provoz s chudou směsí = opět nízká spotřeba + hodně NOx.

Kdo z nich podvádí, když výsledně je to pro okolí úplně stejné?

0/0
19.10.2015 17:48

P69a25v57e45l 58V22o52n29d45r50á43k 4156631689117

Ani jeden. Nikde není řečeno, že by řídící jednotka nemohla upravovat složení směsi podle režimu jízdy. Chyba je v tom, že jsme si nastavili naprosto nereálný testovací režim a klademe na něj nepřiměřeně přísné požadavky, zatímco reálnou spotřebu a emise v reálném provozu nekontrolujeme.

+3/0
21.10.2015 23:46

F35r91a43n23t29i28š31e54k 26L44o37s 2600143562986

Nastavit nějaké limity mimo reálné fyzikální a chemické zákony by mělo být pro tvůrce těchto nesmyslů trestné. Už i komunisti pochopili že větru a dešti vládnout nejde. Mám dojem, že všichni komunisti z celého bývalého soc. tábora se přestěhovalo do Bruselu

0/0
21.10.2015 11:29

M93o77j81m37í86r 20M19o16t37y28č42k88a 3542105564130

Mícháte dvě věci dohromady. S první polovinou nemám problém souhlasit, ale tím že Amíci ... jste trošku vedle.

To že si jeden americký "amatér" udělal výzkum a přišel na nesrovnalosti je jedna věc. Že se toho pak chytly státní orgány je druhá věc a že se to stalo v USA je třetí věc.

Pokud by tento sled událostí proběhl někde v Evropě, měl by asi velice podobný efekt.

To nad čím by se hlavy odborně pomazané měly začít zamýšlet je "proč?" vlastně dochází k takovému překračování "nějaké" normy. 

Jestli to třeba také není (mimo jiné) tím, že technické možnosti při výrobě nejsou dosud takové, aby si nastálo poradily v běžném provozu s nějakou čárou kterou někdo do normy namaloval (promiňte - složitě vypočetl :-P)

0/0
19.10.2015 15:07

L65e39o82p18o89l81d 88H66o28r34á86k 4952418129222

Čím to, že jsem poslední dobou citlivý na slova aktivista a ekolog....

+13/−1
17.10.2015 22:01

R57a50d63o23s55l93a54v 62G73a16b58r54h68e29l70í28k 9885860619297

Protože podléháte "módním" vlnám a nepoužíváte mozek.

0/−1
22.10.2015 17:30

P69e31t66r 41Č75e53r93v40e55n18ý 3956579867649

Nejekologičtější jsou ta auta, která nejezdí. Další snižování spotřeby a emisí s sebou nese jen neefektivní enormní náklady. Zplodiny z aut pak škodí především tam, kde je vysoká hustota provozu. Největší vliv na zdraví člověka mají ve městech. Jediné smysluplné ekologické opatření proto je omezit provoz automobilů ve městech. A nestojí to skoro nic:-) 

K tomu je potřeba dodat, že právě ve městech mají auta se spalovacím motorem největší spotřebu a tím i největší emise. Oproti dálnici je ve městech spotřeba automobilů se spalovacím motorem takřka dvojnásobná.V[>-]

+4/0
17.10.2015 14:14
Foto

V42l59a55s93t38i58m79i37l 49M70e20d69ř77i40c71k67ý 8364204448800

ať je jakejkoliv, držím mu palce

ClarksonoviR^

+7/−1
15.10.2015 15:26

K81a96r68e81l 10J85a57n14í86k 9518392215184

Realita je ale trochu jiná: právě evropští výrobci lobbovali za prosazení podpory diesel motorů, které jinak celosvětově nikdo nechce (Japonsko, USA). A přitom si vymysleli, že jsou konkurenceschopné i co se týče emisí. Svádět toto nyní na nějaké "aktivisty" je trapné, podobně jako u solárního tunelu, kdy zloděj křičí "chyťte zloděje".

relevantní informace:

http://echo24.cz/a/w4Y9x/vw-dojel-na-regulaci-ktera-tesi-kreml

+3/−2
15.10.2015 14:10

V73á76c89l40a16v 33Č78e98r20m96á62k 4443800367144

Jo, ale ten diesel se v Evropě prozasuje hlavně kvůli šílení kolem CO2 a příšerně předaněným pohonným hmotám. Jinak by byl v osobních autem minoritní i v Evropě.

0/0
19.10.2015 12:05
Foto

M44a73r24i75a89n 94T46i41š73e96r 1894511166

Náš tradiční svět spíše zahyne pod vedením pseudohumanistů a pseudoekologistů než pod výfuky VW..

+29/−2
15.10.2015 12:44

P49a26v41e95l 43O78d47r33a47z87i36l 6984469277460

Clarkson může plácat, co ho napadne, protože on ty soudy prohrávat nebude.

+1/−4
15.10.2015 12:41







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.