Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Za všechno můžou pomatení aktivisté, zastal se Clarkson Volkswagenu

Autoprůmysl už nikdy nebude jako dřív. Alespoň tak to vidí většina státních institucí i zákazníků, kteří se rozhodli zažalovat koncern Volkswagen za falšování údajů při homologaci svých vozů. Nejslavnější motoristický novinář na světě Jeremy Clarkson vidí celou aféru z jiného úhlu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V71o17j74t74ě98c28h 43T31i57c85h17ý 6270192238677

Já jen čekám, až s tímhle přijdou na letecký průmysl, bo letecké motory to tu taky pěkně sviní, že jo? Čuňátka jedna. No, doufám že pak airbus nacpe všechno ekochytráky do letadla s motory běžícími přesně podle jejich nesmyslných norem a pošle je do vzduchu. A bude klid :)

+1/0
21.11.2015 11:04

M21i21r52e91k 31M66o42u40r61e17k 8436706540

Souhlasím s ním. Ekologové nutí automobilky zvyšovat spotřebu aut a snižovat emise, vkládat dlouhé převody, startstopy, hybridy. Správná cesta je jinde - zlepšit parametry motorů a celých aut za nízké spotřeby

+4/0
26.10.2015 16:44

A93l51e21š 24V78í23t64e71k 2355372397201

Mimochodem, elektro auta vůbec nechápu, proč se dělají. Stejně je nutné elektřinu někde vyrobit. A pak budou auta limitována dojezdem. A kolik cyklů nabití vydrží baterie? Mi v notebooku odejde baterie vždy po dvou letech. No a zrovna např. Audi, tedy člen VW, vyvíjí technologii větrných elektráren v Balském moři, za pomocí jejich energie se elektrolýzou vody vyrobí vodík a následně metan, tedy umělý zemní plyn. No a auta na CNG jezdí úplně stejně dobře jako ta na benzín, akorát ještě méně kouří. Není např. tohle aktivita, za kterou by koncern VW měl být pochválen? Navíc, takové větrné elektrárny nedestabilizují síť, když nefouká, prostě jen nevyrobí plyn a když fouká, tak ho vyrobí do zásoby..

+5/0
26.10.2015 9:44

M16a21r71v68i27n 76G55j63e88p58a12l70i 9777911925386

Emise možná většinu uživatelů opravdu nezajímá, ale nemyslím si, že řešením je tvrdit, že nějaký deklarovaný parametr je nepodstatný.

Myslím, že problém je hlavně v tom jakým způsobem se měří emise při homologaci a pak v STK. Automobilky plní zadání norem, kdy nesmí za určitých cyklů zrychlení/zpomalení překročit nějaké meze emisí. Pokud normy nemyslí na chod v silničním provozu (tím nemyslím testování vozu v reálných podmínkách) a stanovují pouze splnění těchto testů za dostačující, tak je chyba hlavně v normách.

Je hezký, že za určitých podmínek mají automobily jezdit s malými emisemi, ale pokud si někdo koupí sporťák, tak nebude mít zrovna lehkou nohu a emise určitě předčí několikanásobně běžný vůz. Myslím si, že absolutní maximum emisí žádná norma neřeší.

Emise co se měří v STK jsou bez zátěže - vyřazená rychlost a motor akceleruje/deceleruje tzv naprázdno a to kvůli technické náročnosti testů... pak se ale takové výsledky nemůžou ani trošku blížit realitě.

No závěrem si myslím, že celá kauza ohledně emisí má počátek ve špatné metodologii měření a ne v neschopnosti automobilek. Jestli jsou normy emisí jako takové nesplnitelné a nereálné, které si aktivisté vycucali z prstu, to netuším, každopádně by to odhalila lepší metodologie měření.

+1/0
25.10.2015 23:10

Z76d23e66n64ě56k 87N37o16v73á91k 4483952589959

A kolik si za to řekl ?

0/−1
25.10.2015 12:29

D84a83v23i81d 25H55i69l70l43e 9402864174648

proc vas to zajima? platite to snad ze sveho?

0/0
26.10.2015 11:25

J45a49n 49S46t86r29á36n94s22k69ý 9737626276832

Komu to pomůže?;-D

0/0
25.10.2015 10:43

P65e93t35r 37K59o14l92a72ř27í57k 2954763475673

neznám nikoho jinýho kdo by tak usilovně pracoval na zničení této planety jako jsou zelení ... a to nejen zničení životního prostředí ale i mezilidských a mezistátních vztahů ... bolševici jsou proti těmto zelenejm zaslepenejm teroristům trapný béčko ... Rv

+25/−3
22.10.2015 14:31

P35e76t49r 33P91a65v34l55a60t75a 7326110727231

Jistě, přesně o to těm neomarxistům jde. Stáčí se podívat, jak všude dělají advokáty muslimům.

+4/0
25.10.2015 9:52

R48a28d96i70m 14Š76o18t12o37l12a 6712711328913

Celá tahle kauza je jen o tom, že státy přisly o peníze z emisních povolenek. Tady nejde o čisté ovzduší a ekologický provoz.

+2/0
22.10.2015 10:16

R49a20d80o68s88l41a44v 95G23a93b91r10h69e78l75í82k 9815900109137

Takže pan Clarkson může sprostě nadávat, lidi urážet, chovat se sprostě, schvalovat podvody VW a to je v pořádku, ještě mu tady defakto jede reklama a když člověk užije jeho slov, tak je mu příspěvek smazán. To je smutné!

0/−13
21.10.2015 23:30

R18a76d78o76s63l38a71v 32G48a47b60r29h43e41l15í50k 9935630219407

To je zvláštní, jak se tady všichni radujete nad tím, že je v pořádku podvádět!

+2/−10
21.10.2015 23:09

P78a51v15e13l 78V13o16n38d35r54á29k 4806711289827

Nevím, jestli se dá označit za podvod, když připravíte automobil na zkoušku tak, aby prošel zkouškou co nejlépe. Stejným podvodem je, když auto před STK necháte prohlédnout v servisu a seřídit, místo abyste s ním najel na přezkoušení v tom stavu, v jakém ho běžně používáte. Za podvod bych označil následně i to, když studenti před maturitou dostanou týden volna, aby se mohli připravit k maturitní zkoušce, místo aby ji šli skládat tak jak normálně chodí každý den do školy ...

+12/−1
21.10.2015 23:30

R40a14d14o60s69l21a56v 74G42a71b65r38h73e35l87í28k 9785680349657

Podvod to je v každém případě. Váš příměr je naprosto zavádějící. Váš žák vše opsal z taháku. V běžném provozu neumí nic. Je nezpůsobilý, u zkoušky měl propadnout a zopakovat ročník.

+2/−4
22.10.2015 16:06

P71e75t97r 59K31o43v95á93ř 2289796579244

podvadet? Jak VW podvadel? Ridici jednotky dynamicky upravuji charakteristiky auta zcela bezne. Nebo si myslite, ze se do motoru vstrikuje stejna smes ve stejnych intervalech pri rozjezdu ze studeneho parkoviste a po dvou hodinach na dalnici? VW jen pridal dalsi mod "magor ridic turuje motor a netoci se kola"...

+7/0
22.10.2015 16:15

J57i42ř19í 89H58u60m69l 5662939392691

kecy prdy, když si evropští ekoteroristé vymyslejí že budou nějaké normy které se v podstatě nedají splnit tak to snad ani neni podvod Rv

+4/0
23.10.2015 19:44

L47u77k63á10š 65K10a11u13c93k27ý 4104643169541

Prosím, nechť všichni ekoteroristé (obvykle trapní dredaři najatí velkými korporacemi) odtáhnou do patřičných částí těla. Děkuji

+9/−1
21.10.2015 20:59

M39i36r24o62s56l62a24v 50B79u40ř25i97č 1699288971

Je to prostě frajer :D

+7/−1
21.10.2015 18:25

L66a71d41e15k 91M22a52l78i95n37a 9271776546309

je to o tomhle: chceme jít cestou opravování pravidel (a VW jistě svou lobby má) nebo se prostě jenom na pravidla vykašleme a ještě přitom budeme lhát (čili se vystavujeme velkému riziku) ? A tady jde o princip, nejen o emise.!!

0/0
21.10.2015 12:56

P40a42v54e83l 13V30o43n52d41r82á17k 4906951979337

Nastavená pravidla VW splnil. On nepodmáznul zkušebnu, aby falšovala výsledky, on pouze upravil auto tak, aby při zkoušení dávalo co nejlepší výsledky a při reálné jízdě co nejlepší výkon. Osobně si myslím, že nastavování nereálně přísných pravidel je kontraproduktivní. Kdyby se každé auto zkoušelo na reálném okruhu s reálným jezdcem (a toho ať si tak klidně posadí výrobce), tak teprve uvidíte, kolik emisí které auto skutečně produkuje.

+11/−1
21.10.2015 23:41

R83a67d39o82s14l36a54v 68G58a23b42r85h57e28l34í39k 9835690309497

Nesplnil, podváděl a podvádí.

+1/−6
22.10.2015 16:08

P97e70t24r 66P96a63v24l39a58t96a 7106250547551

Protože mu nic jiného nezbývá. Jsem přesvědčený, že to nějakým způsobem podobně řeší všichni.

+2/0
25.10.2015 10:01

R21a69d86i94m 49Š92o84t73o94l69a 6692441858333

Opravdu si myslít, že lze emise snížit tím, že dáte na papír nesmyslné a nesplnitelné limity a učiníte je závaznými? Vinu VW vidíím spíš v tom, že oficiálně neřekl: "Tohle je nesmysl, tudy cesta nevede."

0/0
22.10.2015 10:14

F16r53a33n31t75i57š34e23k 53L72o85s 2490223252196

VW by si měl pozvat jako experta Kateřinu Jacque - au au biomasa

+5/−1
21.10.2015 11:25

J60a23n 27M41a11c16h64a51č 4875293363637

To je strašná aféra,ty emise.Něco jiného je na papíře,něco jiného je ve skutečnosti.To se ekologové můžou posr.t.Ale vždyt je to černé na bílém už několik let.Papírová spotřeba neodpovídá skutečné spotřebě u žádného auta,co se prodává v EU.Když má větší spotřebu,tak logicky víc vyhulí.Nechápu čemu se divěj.To že ojebávají zákazníky ,to nikoho nezajímá,to že ojebou na emisích stát o daně,to už je jiná káva.Ty emise ,zase nezajímají mě.

+5/−1
21.10.2015 8:14

F34r74a53n96t62i77š89e33k 15L73o78s 2490953302966

Tady je vidět, že všechny certifikáty a audity ISO a další nesmysly jsou jen pouhý papír bez reálné hodnoty v praxi. Asi stejné certifikáty/diplomy ze škol mají tvůrci těch předpisů

+6/−1
21.10.2015 11:32

T25o24m19á98š 80V69a63l43d56e52r 7123830269

Jasné je že VW nesplnilo homologaci a tím by všechny vozy s motory EA189 měly být staženy než bude provedena nová homologace těchto vozů. Logika věci pokud SW upravoval funkci pro homologaci. Všichni víme, že teorie se velmi liší od praxe provozu a motory vykazují velké emise. Nejsme ovšem erudovaní, abychom posoudili jestli přesahují mezní hodnoty a jestli ano,tak o kolik. Spíše se divím, kolik lidí tady schvaluje podvod a sami majitelé jsou podvedenými i když je emise nezajímají. Ono je totiž ani nezajímá, že jezdit nafťákem po městě je zrůdnost sama o sobě. A Ti co tvrdí takové nesmysly jako traktory apod. by měly zapojit mozek a začít přemýšlet jak se usazují zplodiny ze spalovacích motorů v našem prostředí. A nyní mohu reagovat i na výroky Jeremiho Clarksona. Opět se ukázala arogance bez hluboké myšlenky. Mám rád scénky z Top Gearu. Bohužel pokud by tam byl JC sám, tak bych pořad nesledoval. Trojice moderátorů je vyvážená a jakmile je JC  opustí  , vždy vyprodukuje věty, že se jedná o morální splašky názorů.

+2/−2
19.10.2015 2:48

M50o11j44m11í48r 93M10o48t98y75č32k71a 3322905144860

Myslím, že to co JC popsal slovy "ekologové nejprve tlačili na přechod k dieselům a najednou je všechno špatně" je zcela relevantní. Ono - vymyslet si čáru která říká jen tolik emisí a více ne, zcela nepodloženou technickými možnostmi - to také něco vypovídá autorovi takové směrnice.

Koneckonců - na to že VW ( a nejen VW) produkuje víc NOx než říká nějaká emisní norma se nepřišlo v nějakém státním kontrolním úřadu, ale relativně amatérským výzkumem a v podstatě zcela náhodně. Stát (USA) se těchto výsledků chytil až následně.

Ani naše (a tím myslím evropské) STK nedokáží změřit NOx a v podstatě měří jen COx a kouřivost.

Ano, v podstatě VW podváděl. A ano, lze také předpokládat, že ostatní to v podstatě dělají také (byť jinak). 

Na druhé straně - když si vezmete ty skvělé (drahé) nekouřivé elektro nebo hybridní auto - ó jak skvělý ekologický počin. Jenže: Jakpak se asi vyrábí elektřina na nabíjení? Jakpak se těží kovy vzácných zemin na baterie? Jak se znečišťuje země při výrobě baterií, Jak je ekologicky složitá následná likvidace těchto baterií... Kampak se poděla ekologie?  Ano, při jejich provozu máte výrazně kratší uhlíkovou stopu, ale ona se zase značně prodlouží při výrobě a likvidaci :-/

Ano, ekologie je fajn, ale musí být prováděna s rozumem.

+12/0
19.10.2015 14:46

T43o76m44á79š 19V48a37l78d30e55r 7933690409

Dle diskuzí ohledně ekologie se mi zdá, že jsme nějak zablokováni. Souhlasím s vámi v jednom. A to, že pokud bychom zavedli pouze elektromobily, je to cesta k ďáblovi. Proč vidíme pouze jednu větvičku vývoje a ostatní jaksi přehlížíme. Jedna věc je jasná. Smyslplný vývoj klasických benzínů a dieselů skončil. Uvidíme co dokáže benzínový motor bez zapalovacích svíček. Proč nejsou k dispozici plazmové svíčky? Proč nemáme pouze motory na CNG, H2? Proč neustále zvětšujeme vozidla, když chceme šetřit?

  Dám příklad. Geenpeace upravili klasický automobil Renault Twingo. Místo 1200ccm dali motor 750ccm a vůz měl srovnatelné jízdní parametry. Stačila ne drahá úprava karoserie a další mírné konstrukční úpravy a spotřeba byla poloviční oproti seriovému provedení. Tady v tomto je sposta možností na zlepšení. 

  Akku berte jako doplněk i s mylným názorem kolik obsahují velkého množství vzácných zemin. Recyklace je vyřešena, ale proč by se recyklovalo, když neumíme recyklovat ani základní suroviny a radši je vozíme na skládky. V Japonsku např vidí ve skládkách velké bohatsví na drahé kovy jako zlato, stříbro apod.. A u nás toto pořád hážeme do země.

   Proč konečně s naší technologickou základnou neřešíme kapacitátory, setrvačníky generátory apod., pořád se jen snažíme seškrcovat benzínové motory a plnit limity na samé hranici fyziky. 

  Přitom větví vývoje je mnohem více. Můj příspěvek byl spíše o podvodu na zákazníky a že diesel by už měl z osobních aut vycouvat a nezamořovat naše města. A doufám, že tato aféra tak tomu trochu pomůže.

+2/−2
20.10.2015 0:51

F67r13a17n12t73i65š80e92k 10L39o17s 2110313722766

Můžete dát odkaz ten zázrak of Greenpeace

0/0
21.10.2015 11:30

T58o19m11á58š 66V75a42l59d59e32r 7883920919

https://de.wikipedia.org/wiki/Twingo_Smile

posilam odkaz. Stačí zadat Twingo greenpeace, nebo Twingo Smile. Jo a motor to má 360ccm ne 750ccm jak jsem psal, tak se omlouvám. Do města jak dělané. Zkrátka kapotovaný skůtr :-)

0/0
23.10.2015 8:40

P20a83v84e77l 91V89o64n79d38r72á95k 4176121909507

Lžete, VW splnilo homologaci. Pouze má software motoru upravený tak, aby při reálné jízdě dával lepší výkon než při homologačním testu. Homologace se netýká reálné jízdy, ale testu za přísně standardních podmínek - a to splněno bylo.

+3/0
21.10.2015 23:34

T25o26m22á59š 97V67a57l97d54e98r 7343530569

Trefil jste to přesně obráceně. Ale nevadí. Hlavně si nechejte kálet na hlavu dále. S pozdravem

0/0
23.10.2015 8:36

T78o84m72á87š 95V83a28l33d25e52r 7803860929

A ještě jedna poznámka. V USA to vidí jinak a postižené vozy stahují z provozu. Takže úvaha byla celkem přiměřená. Evropa by měla udělat to samé.Taky jsem měl VW, takže zaujatý nejsem. Pokud někdo zfalšuje homologaci, tak vůz nesplňuje zprovoznění  na komunikace. Protože pak by homologace byly jen byrokratickým šikanováním malých výrobců, pokud bychom u velkých výrobců zavírali oči.

+1/0
23.10.2015 8:56

J39o71s84e69f 68S40v68á19r16o71v79s41k97ý 3561626843405

Ruku na srdce, kdo z vás, když si kupoval nové vozidlo, ho hlavně zajímali emise. To je minimum lidí. Každého zajímá hlavně spotřeba, výkon, jak auto vypadá, jak je pohodlné, jaký má kufr a jak kvalitní auta firma vyrábí, teprve někde vzadu jsou emise. Proto si myslím, že VW bude mít dál o svá vozídla záýjem ze strany zákazníků. V USA se z toho samozřejmě snaží vytřískat prachy a zbavit se tvrdé konkurence, pro sév nenasitné vozi, co toho vypijí pomalu dvakrát tolik a to také dvakrát tolik musí pustit do ovzduší. Amící a ekologie, vždyť je to k smíchu. Celé roky na ní kašlali.

+21/−2
18.10.2015 20:56

J78o66s46e18f 10P53o98r17t20i28k 8717269984

Takže lhát a šidit je vlastně normální?

0/−2
18.10.2015 21:32

R72u41d72a 14S38l85a22v84í39k 5933838466711

Pokud je systém nastaven: "Lži nebo dostaneš pokutu", tak ano.

+12/−2
19.10.2015 11:57

V22á92c56l96a36v 65Č48e84r73m24á49k 4843380287854

V prostředí zhora vnucovaných nesmyslů, se kterými jsem osobně nikdy nesouhlasil, jednoznačně ano. Vlastně to ani není lhaní nebo šizení. To by bylo pouze v případě, kdybych nedodržel něco, co jsem sám dobrovolně deklaroval.

+2/−2
19.10.2015 12:02

M62a57r22t95i92n 17K98o48v68á93ř 2271750729546

Podle toho, co jsem si zatím k "Dieselgate" přečetl, udělal VW chybu, že úpravu SW provedl opačně než ostatní. Řídicí jednotka VW až v případě, že pozná homologační cyklus nastaví místo chudé směsi (nízká spotřeba + hodně NOx) optimální hodnoty pro dosažení minimálního množství NOx. Ostatní mají jako prvotní nastavení hodnoty pro homologační cyklus (vyšší spotřeba + nižší NOx) a teprve když ŘJ zjistí, že není v měřícím cyklu, povolí ekonomický provoz s chudou směsí = opět nízká spotřeba + hodně NOx.

Kdo z nich podvádí, když výsledně je to pro okolí úplně stejné?

0/0
19.10.2015 17:48

P48a71v61e70l 37V40o16n60d23r90á16k 4776241979277

Ani jeden. Nikde není řečeno, že by řídící jednotka nemohla upravovat složení směsi podle režimu jízdy. Chyba je v tom, že jsme si nastavili naprosto nereálný testovací režim a klademe na něj nepřiměřeně přísné požadavky, zatímco reálnou spotřebu a emise v reálném provozu nekontrolujeme.

+3/0
21.10.2015 23:46

F32r29a10n67t36i31š81e81k 87L53o64s 2220543862136

Nastavit nějaké limity mimo reálné fyzikální a chemické zákony by mělo být pro tvůrce těchto nesmyslů trestné. Už i komunisti pochopili že větru a dešti vládnout nejde. Mám dojem, že všichni komunisti z celého bývalého soc. tábora se přestěhovalo do Bruselu

0/0
21.10.2015 11:29

M18o88j74m39í34r 51M86o24t10y86č79k11a 3442305884250

Mícháte dvě věci dohromady. S první polovinou nemám problém souhlasit, ale tím že Amíci ... jste trošku vedle.

To že si jeden americký "amatér" udělal výzkum a přišel na nesrovnalosti je jedna věc. Že se toho pak chytly státní orgány je druhá věc a že se to stalo v USA je třetí věc.

Pokud by tento sled událostí proběhl někde v Evropě, měl by asi velice podobný efekt.

To nad čím by se hlavy odborně pomazané měly začít zamýšlet je "proč?" vlastně dochází k takovému překračování "nějaké" normy. 

Jestli to třeba také není (mimo jiné) tím, že technické možnosti při výrobě nejsou dosud takové, aby si nastálo poradily v běžném provozu s nějakou čárou kterou někdo do normy namaloval (promiňte - složitě vypočetl :-P)

0/0
19.10.2015 15:07

L91e10o30p45o74l27d 18H46o33r66á88k 4732268719282

Čím to, že jsem poslední dobou citlivý na slova aktivista a ekolog....

+13/−1
17.10.2015 22:01

R61a72d20o82s27l12a83v 72G74a44b14r98h80e56l29í46k 9615970389717

Protože podléháte "módním" vlnám a nepoužíváte mozek.

0/−1
22.10.2015 17:30

P50e38t90r 80Č38e16r67v61e23n96ý 3376689277389

Nejekologičtější jsou ta auta, která nejezdí. Další snižování spotřeby a emisí s sebou nese jen neefektivní enormní náklady. Zplodiny z aut pak škodí především tam, kde je vysoká hustota provozu. Největší vliv na zdraví člověka mají ve městech. Jediné smysluplné ekologické opatření proto je omezit provoz automobilů ve městech. A nestojí to skoro nic:-) 

K tomu je potřeba dodat, že právě ve městech mají auta se spalovacím motorem největší spotřebu a tím i největší emise. Oproti dálnici je ve městech spotřeba automobilů se spalovacím motorem takřka dvojnásobná.V[>-]

+4/0
17.10.2015 14:14

V34l46a71s22t18i37m55i11l 69M27e37d89ř13i29c37k74ý 8864984168370

ať je jakejkoliv, držím mu palce

ClarksonoviR^

+7/−1
15.10.2015 15:26

K32a81r91e46l 72J77a15n22í31k 9178702215384

Realita je ale trochu jiná: právě evropští výrobci lobbovali za prosazení podpory diesel motorů, které jinak celosvětově nikdo nechce (Japonsko, USA). A přitom si vymysleli, že jsou konkurenceschopné i co se týče emisí. Svádět toto nyní na nějaké "aktivisty" je trapné, podobně jako u solárního tunelu, kdy zloděj křičí "chyťte zloděje".

relevantní informace:

http://echo24.cz/a/w4Y9x/vw-dojel-na-regulaci-ktera-tesi-kreml

+3/−2
15.10.2015 14:10

V90á22c24l36a26v 63Č83e76r49m68á72k 4523480137474

Jo, ale ten diesel se v Evropě prozasuje hlavně kvůli šílení kolem CO2 a příšerně předaněným pohonným hmotám. Jinak by byl v osobních autem minoritní i v Evropě.

0/0
19.10.2015 12:05
Foto

M34a47r19i38a61n 88T16i51š54e35r 1484401316

Náš tradiční svět spíše zahyne pod vedením pseudohumanistů a pseudoekologistů než pod výfuky VW..

+29/−2
15.10.2015 12:44

P79a61v55e25l 61O21d17r23a48z70i45l 6314609817230

Clarkson může plácat, co ho napadne, protože on ty soudy prohrávat nebude.

+1/−4
15.10.2015 12:41







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.