Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Toyota už vidí konec benzinových aut. Věří vodíku, elektromobilům ne

Japonská automobilka Toyota plánuje, že do roku 2050 nebude prodávat skoro žádná běžná benzinová vozidla. Drtivou část odbytu by měly tvořit hybridní vozy a auta na palivové články. Vyplývá to ze sdělení automobilky, která představila nové cíle ochrany životního prostředí.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Ropa vz vodík alebo elektro. Lenže sa stále bavíme o PALIVE ktoré sa ťaží zo zeme (obsahuje energiu ktorú tak získavame) oproti médiu ktoré tú energiu len prenáša.

Na výrobu vodíka z vody potrebujete energiu. Pri rope ťažíme tú energiu zo zeme. Teraz ju musíme dodať inak. Z uhoľných elektrární? Alebo jaderných?

Tak v ČR sa spotrebuje asi 8 mil ton ropy. Keby to bolo všetko na automobilovú dopravu, tak sa to rovná výrobe 5 blokov Temelína. Ale to je predsa tiež fuj, že?

Takže keď sa bavíme o vodíku, tak musíme rovno povedať odkiaľ vezmeme tú ENERGIU.

2 1
možnosti

P63a40v95e98l 98F18a22r31a

15. 10. 2015 12:24

Ale to jádro není fuj, vždyť i ti Japonci po velkém průšvihu s Fukušimou se od toho neodvrací. To jenom Němci díky pomateným ekologickým politikům to chtějí zavrhnout! Ale ono je to za nějaký čas jistě přejde, nejsou jako malé Rakousko, které se sice stále chlubí zelenou elektřinou, ale jak se jim hodí šťáva z Temelína! ;-)

2 0
možnosti

P84e35t17r 62M74i74c75h77a56l

14. 10. 2015 23:21

S vodíkem je pořád problém při skladování a transportu, navíc jeho výroba je energeticky docela náročná.

Hybridy jsou podle mě slepá ulička, pořád je nutný spalovací motor.

Elektromobily asi mají budoucnost, ale pořád se potýkáme s příliš vysokou cenou, nízkou kapacitou a životností akumulátorů. Ale předpokládám, že za 10 - 20 let bude situace už poněkud jiná. A do té doby budeme holt muset jezdit dál na benzín a naftu.

0 0
možnosti

Vodík se blbě skladuje a transportuje, jenže u elektřiny to jde ještě daleko hůře.

Navíc skladování elektřiny narazí na strop v podobě nedostatku kovů na výrobu akumulátorů. Ten se projevuje už teď a to jezdí na elektřinu sotva 2 % aut.

Z toho plyne, že dnešní příliš vysoká cena akumulátorů bude v budoucnu ještě daleko vyšší.

1 0
možnosti

J58a69n 68V59e46s55e97l65ý

14. 10. 2015 22:55

A ještě ohledně energie: Co je jednodušší a efektivnější: Nabít baterku - vybít baterku nebo elektrolýza-stlačení-zchlazení na -2xx stupňů-přelití-elektrochemická reakce na palivovém článku-nabití vyrovnávací baterie-vybití baterie.

0 0
možnosti

J54a51n 56V18e72s80e20l33ý

14. 10. 2015 22:52

Zatím je situace taková, že elektromobilů se za posledních 5 let prodalo milion. Aut na vodík asi stovka.

Tesla aktuálně rozjela druhou výrobní linku a jen oni teď mají výrobní kapacitu na 100 000 aut. Nissan má vyšší, VW má vyšší, atd. Toyota má prý už 170 zájemců na Mirai.

0 0
možnosti

Nějaký manažer se zasnil a to je asi tak vše. Člověk se solidním technickým vzděláním by byl s podobnými prohlášeními hodně opatrný. O vodíku se jako o palivu budoucnosti mluví už nějakou tu dekádu a skutek zatím utek. A není se co divit. Vodík je sice v řadě věcí úžasný plyn, ale co úžasné není je jeho obrovská ochota vytvářet se vzduchem zápalnou či výbušnou směs ve velmi širokém pásmu koncentrací. Prostě to s tím plynem se současnými technologiemi dost dobře neumíme.

S ne zrovna optimistickým názorem na elektromobily celkem souhlas. I ta tolik opěvovaná Tesla je zatím spíš zajímavý marketing než reálná cesta do budoucnosti. Musel by se stát zázrak na poli baterek a ten zatím nějak není na skladě.

3 0
možnosti

V66í68t 24O79ž89a75n47a

14. 10. 2015 22:17

zázrak není potřeba, stačí snížit cenu např. jako u mobilních telefonů

1 0
možnosti

T93o24m38á30š 78Z90e46m11a35n

14. 10. 2015 22:06

Někdo fandí baterkám, někdo vodíku, mně se nejvíce líbí myšlenka recyklace CO2 ze vzduchu na ropu.

1 0
možnosti

J92a77n 85V68e57s18e24l84ý

14. 10. 2015 23:01

Ono to vypukne, ale nejdříve by to mělo vytlačit ropu a zemní plyn z výroby plastů.

0 0
možnosti
Foto

Já zase vidím budoucnost u CNG- podmínkou je, dost čerpadel. Tam je totiž už zavedená technologie a perspektiva na desítky let.

Mezitím se mohou akumulátory vyvíjet dále, jakmile budou ekonomicky výhodnější, změní se poměr sám od sebe.

Účinnost solárek roste a nabíjení akumulátorů není časově nějak vázáno. Ale je to ještě o desetiletí předčasné, pouštět se do elektropohonu. Hybrid je jenom hra, nemůže být nikdy ekonomicky výhodný.

0 0
možnosti

J27a95n 42V25e18s95e91l63ý

14. 10. 2015 23:05

Není hybrid jako hybrid. Ty přesložité kombinace od Toyoty nemají budoucnost. Kombinace elektropohonu na kratší trasy (třeba 50 km) a benzínového/naftového/CNG/LPG/E85 motoru jako dobíjecího agregátu na delší štreky efektivně snižuje spotřebu těch paliv o 90-95%.

0 0
možnosti

To jsem zvědavej, jak budou potom teroristi z IS budovat tam u nich na poušti mezi ropnými poli vodíkový hospodářství.

0 0
možnosti

R70a98d68e54k 37H64o96d25a97ň

14. 10. 2015 21:29

Plán "snížení emisí z automobilu" přejitím na vodíkový (či elektrický pohon) je sice moc pěkný, ale jaksi to neřeší základní fakt - že sice emise nejdou z vozidla, ale z místa kde je vyráběn - tedy v zásadě podobný problém jako u elektromobilu. Průmyslová cesta, tedy spalování zemního plynu, je sice relativně ekonomicky únosná, ale emise nejsou nic moc, a závislosti na fosilních palivech nás to také nezbavuje. A získávání vodíku elektrolýzou je v zásadě opět jen přesun emisí jinam - sice se vyrobí čistě vodík, ale je potřeba někde získat tu elektřinu.

0 0
možnosti

Emise že stabilních zdrojů jsou mnohem snáze a efektivněji redukovatelné.

0 0
možnosti

Mňa by hlavne zaujímalo odkiaľ sa ten vodík berie.

Kopú ho niekde v bani? Alebo ho pumpujú dakde zo slnka?

0 0
možnosti

Sloučenina vodíku pokrývá 71% povrchu planety. Máme ho dost.

0 1
možnosti
  • Nejčtenější

Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit

18. dubna 2024

Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku

18. dubna 2024

Vypadá jako motorka, ale motorka to není. I když se tak chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K...

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid

25. dubna 2024

Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...

KOMENTÁŘ: Do parkovací války se zapojují aktivisté, politici i městské části

25. dubna 2024

Premium Parkovací barikády mají dvě strany. Na jedné jsou ti, kteří chtějí parkovat na ulici tak, jak jsou...

Šéf inovační platformy: V Praze by mohla nad Vltavou létat dronová donáška

25. dubna 2024

Vysíláme Těžko průjezdná ucpaná města nejsou zdaleka jen českým problémem. Po celém světě se experti...

Milán auta vyhání, novinky se pokoutně představují mezi židlemi a módou

25. dubna 2024,  aktualizováno  8:43

Lombardská metropole se už dlouhé roky vehementně snaží vyhnat auta z centra. Ta se tam v době...

Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat
Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat

Téměř deset miliard korun – tolik jen za loňský rok poslaly pojišťovny lidem za úrazy, závažná onemocnění či úmrtí. Životní pojištění pomohlo za...