Diskuze

Toyota už vidí konec benzinových aut. Věří vodíku, elektromobilům ne

Japonská automobilka Toyota plánuje, že do roku 2050 nebude prodávat skoro žádná běžná benzinová vozidla. Drtivou část odbytu by měly tvořit hybridní vozy a auta na palivové články. Vyplývá to ze sdělení automobilky, která představila nové cíle ochrany životního prostředí.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
MK

Ropa vz vodík alebo elektro. Lenže sa stále bavíme o PALIVE ktoré sa ťaží zo zeme (obsahuje energiu ktorú tak získavame) oproti médiu ktoré tú energiu len prenáša.

Na výrobu vodíka z vody potrebujete energiu. Pri rope ťažíme tú energiu zo zeme. Teraz ju musíme dodať inak. Z uhoľných elektrární? Alebo jaderných?

Tak v ČR sa spotrebuje asi 8 mil ton ropy. Keby to bolo všetko na automobilovú dopravu, tak sa to rovná výrobe 5 blokov Temelína. Ale to je predsa tiež fuj, že?

Takže keď sa bavíme o vodíku, tak musíme rovno povedať odkiaľ vezmeme tú ENERGIU.

2 1
možnosti
PF

P59a51v73e56l 33F18a88r18a

15. 10. 2015 12:24

Ale to jádro není fuj, vždyť i ti Japonci po velkém průšvihu s Fukušimou se od toho neodvrací. To jenom Němci díky pomateným ekologickým politikům to chtějí zavrhnout! Ale ono je to za nějaký čas jistě přejde, nejsou jako malé Rakousko, které se sice stále chlubí zelenou elektřinou, ale jak se jim hodí šťáva z Temelína! ;-)

2 0
možnosti
PM

P46e36t95r 94M24i90c47h61a43l

14. 10. 2015 23:21

S vodíkem je pořád problém při skladování a transportu, navíc jeho výroba je energeticky docela náročná.

Hybridy jsou podle mě slepá ulička, pořád je nutný spalovací motor.

Elektromobily asi mají budoucnost, ale pořád se potýkáme s příliš vysokou cenou, nízkou kapacitou a životností akumulátorů. Ale předpokládám, že za 10 - 20 let bude situace už poněkud jiná. A do té doby budeme holt muset jezdit dál na benzín a naftu.

0 0
možnosti
LG

Vodík se blbě skladuje a transportuje, jenže u elektřiny to jde ještě daleko hůře.

Navíc skladování elektřiny narazí na strop v podobě nedostatku kovů na výrobu akumulátorů. Ten se projevuje už teď a to jezdí na elektřinu sotva 2 % aut.

Z toho plyne, že dnešní příliš vysoká cena akumulátorů bude v budoucnu ještě daleko vyšší.

1 0
možnosti
JV

J12a46n 45V57e43s10e69l66ý

14. 10. 2015 22:55

A ještě ohledně energie: Co je jednodušší a efektivnější: Nabít baterku - vybít baterku nebo elektrolýza-stlačení-zchlazení na -2xx stupňů-přelití-elektrochemická reakce na palivovém článku-nabití vyrovnávací baterie-vybití baterie.

0 0
možnosti
JV

J74a25n 44V96e84s93e42l54ý

14. 10. 2015 22:52

Zatím je situace taková, že elektromobilů se za posledních 5 let prodalo milion. Aut na vodík asi stovka.

Tesla aktuálně rozjela druhou výrobní linku a jen oni teď mají výrobní kapacitu na 100 000 aut. Nissan má vyšší, VW má vyšší, atd. Toyota má prý už 170 zájemců na Mirai.

0 0
možnosti
VZ

Nějaký manažer se zasnil a to je asi tak vše. Člověk se solidním technickým vzděláním by byl s podobnými prohlášeními hodně opatrný. O vodíku se jako o palivu budoucnosti mluví už nějakou tu dekádu a skutek zatím utek. A není se co divit. Vodík je sice v řadě věcí úžasný plyn, ale co úžasné není je jeho obrovská ochota vytvářet se vzduchem zápalnou či výbušnou směs ve velmi širokém pásmu koncentrací. Prostě to s tím plynem se současnými technologiemi dost dobře neumíme.

S ne zrovna optimistickým názorem na elektromobily celkem souhlas. I ta tolik opěvovaná Tesla je zatím spíš zajímavý marketing než reálná cesta do budoucnosti. Musel by se stát zázrak na poli baterek a ten zatím nějak není na skladě.

3 0
možnosti
VO

V22í45t 64O11ž64a24n33a

14. 10. 2015 22:17

zázrak není potřeba, stačí snížit cenu např. jako u mobilních telefonů

1 0
možnosti
TZ

T59o58m66á57š 47Z91e76m80a49n

14. 10. 2015 22:06

Někdo fandí baterkám, někdo vodíku, mně se nejvíce líbí myšlenka recyklace CO2 ze vzduchu na ropu.

1 0
možnosti
JV

J72a22n 45V94e50s88e58l19ý

14. 10. 2015 23:01

Ono to vypukne, ale nejdříve by to mělo vytlačit ropu a zemní plyn z výroby plastů.

0 0
možnosti
Foto

Já zase vidím budoucnost u CNG- podmínkou je, dost čerpadel. Tam je totiž už zavedená technologie a perspektiva na desítky let.

Mezitím se mohou akumulátory vyvíjet dále, jakmile budou ekonomicky výhodnější, změní se poměr sám od sebe.

Účinnost solárek roste a nabíjení akumulátorů není časově nějak vázáno. Ale je to ještě o desetiletí předčasné, pouštět se do elektropohonu. Hybrid je jenom hra, nemůže být nikdy ekonomicky výhodný.

0 0
možnosti
JV

J95a70n 85V16e54s58e10l87ý

14. 10. 2015 23:05

Není hybrid jako hybrid. Ty přesložité kombinace od Toyoty nemají budoucnost. Kombinace elektropohonu na kratší trasy (třeba 50 km) a benzínového/naftového/CNG/LPG/E85 motoru jako dobíjecího agregátu na delší štreky efektivně snižuje spotřebu těch paliv o 90-95%.

0 0
možnosti
SM

To jsem zvědavej, jak budou potom teroristi z IS budovat tam u nich na poušti mezi ropnými poli vodíkový hospodářství.

0 0
možnosti
RH

R31a51d88e39k 79H74o34d68a91ň

14. 10. 2015 21:29

Plán "snížení emisí z automobilu" přejitím na vodíkový (či elektrický pohon) je sice moc pěkný, ale jaksi to neřeší základní fakt - že sice emise nejdou z vozidla, ale z místa kde je vyráběn - tedy v zásadě podobný problém jako u elektromobilu. Průmyslová cesta, tedy spalování zemního plynu, je sice relativně ekonomicky únosná, ale emise nejsou nic moc, a závislosti na fosilních palivech nás to také nezbavuje. A získávání vodíku elektrolýzou je v zásadě opět jen přesun emisí jinam - sice se vyrobí čistě vodík, ale je potřeba někde získat tu elektřinu.

0 0
možnosti
AO

Emise že stabilních zdrojů jsou mnohem snáze a efektivněji redukovatelné.

0 0
možnosti
MK

Mňa by hlavne zaujímalo odkiaľ sa ten vodík berie.

Kopú ho niekde v bani? Alebo ho pumpujú dakde zo slnka?

0 0
možnosti
TS

Sloučenina vodíku pokrývá 71% povrchu planety. Máme ho dost.

0 1
možnosti