Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

VW sníží investice o miliardu eur, vsadí na elektřinu a vylepší diesely

Německá značka Volkswagen sníží investice o zhruba miliardu eur ročně (27,1 miliardy korun) oproti původnímu plánu a urychlí proces snižování nákladů. Koncern Volkswagen představil plán, který reaguje na ztráty způsobené obviněním z podvodů při emisních testech jejích naftových vozů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

F47i39l97i10p 42D75o13n52é 2973571849391

Diesel ekologický není a bez fint typu močka a filtry pevných částí už to prostě nejde. Elektromobil omezuje baterie, bez zásadního vývoje se neposuneme - nejen v kapacitě, ale i rychlosti nabíjení.

0/0
19.10.2015 18:34

D13a45v95i33d 44R56y55c28h92e22t80s67k76ý 9496221340810

Takže elektromobily, hybridy a urychlení procesu snižování nákladů. "Skvělé" zprávy pro zákazníka ;-€

0/0
18.10.2015 0:25

J87i80ř45í 38K20r15a26m75p41l 4186484986526

diesel je v osobních autech pomalu mrtvý hlavně kvůli extrémním požadavkům ekoteroristů.

K čemu je super moderní diesel, když vedle vás pojedete starý diesel a on emisemi projde a nové auto neprojde kvůli přisnějším požadavkům?

+1/0
15.10.2015 14:30

V36l24a23d89i47s73l72a71v 20B24u10r12y28š35e57k 1399322917634

skoro by se dalo říct, že když už nás tráví stará auta, tak nám nevadí ani to, že nás budou trávit i auta nová, jenže většině lidí vadí že je auta tráví, se starýma holt nic neudělá, tak se snaží alepoň o ta nová, která taky jednou budou stará, mě na tom nic divnýho nepříjde

0/0
15.10.2015 15:58

Z77d70e20n76ě49k 10H91a40n78z57l 1121486172294

Věřím ze to VW zvládne

+2/0
15.10.2015 11:59

Z50d84e66n53ě86k 11H47a61n20z76l 1651446352904

Teď už jezdime v retro autech.Na elektrinu budem jezdit

+2/−1
15.10.2015 11:56

M78a68r45t19i25n 83M30a81i26k46s72n88a54r 3434923238182

Rad slysim ze se zameri na elektrovozy :)

+2/−4
15.10.2015 10:53

M74a92r82e76k 50A89b85s45o90l26o26n 4591421201

Druhá (nebo snad na krátký čas i první) největší automobilka lže jak když tiskne. Místo aby se regulérně omluvili, vyřešili problém, tak budou řešit věci, které se stejně už dávno řeší bez ohledu na situaci. :-(

+1/−3
15.10.2015 10:45

K15a73r11e60l 20H21o92r33á32k 2978689673293

A za co že se mají omlouvat? Za to, že má Amerika špatně nastavenou metodiku měření emisí? To snad ne?!

+4/0
15.10.2015 10:59

F79r97a55n14t67i95š68e89k 51N52o24v38á77č59e72k 1344673140311

Nerozumím té strategii. Nedávno psali, že omezí výdaje na vývoj, dnes chtějí snížit investice (do čeho?). Investice obecně z větší části pokrývají vývoj. Současně ale tvrdí, že se zaměří na hybridy a vylepšení dieselu, což ale bez zvýšených investic do vývoje nelze. Že by nepotřebovali inovace a jsou schopni za současných technických znalostí vyrábět hybridní nebo čistě elektricky poháněná vozidla a vozidla s lepšími dieselovými motory? Když nepotřebují investice do vývoje, tak proč je už nevyrábí?

+1/−1
15.10.2015 10:21

K83a35r67e24l 53H82o82r12á25k 2518699833173

Protože ta strategie je marketingový žvást.

+1/−1
15.10.2015 10:37

V81l69a15d47i44s22l57a63v 73B29u62r31y85š31e41k 1619292977644

tak něco říct musejí, těžko můžou třeba říct, že na všechno kašlou a dál si budou dělat smradlavý krámy s cinknutým programem, na to jsou moc chytří, aby věděli, že hlavou zeď neprorazí, teď jsou ve fázi, kdy předstírají pokoru a slíbí vše odčinit, až se vše přežene, tak budou teprve přemýšlt, co dál

0/−2
15.10.2015 10:48

K93a47r83e92l 22H82o11r30á84k 2938529483803

Oni jsou hlavně pokrytečtí a kolaborují s vládami jednotlivých států a jdou jim na ruku. Holt prachy jsou prachy.

0/−1
15.10.2015 11:02

P68e16t56r 18G53a35b88r55h55e66l20í16k 9157920672602

tak jo, začněme všichni jezdit v elektromibilech, co budou prdět z "výfuku" voňavku... a kde vezmeme tu elektrickou energii nám bude putna a kolik energie se spotřebuje na výrobu baterií nám bude dvakrát tak putna ... :-/

+1/0
15.10.2015 12:20

M50a49r95e52k 15J88a69n96e75č92k63a 1427906723691

CNG je slepá větev. Má to stále více negativ než výhod. To už se raději zaměřit na LPG nebo na vodík. Ale ze všeho nejdříve by to chtělo zapracovat na kvalitě a spolehlivosti motorů TSI, protože v tomto velmi silně pokulhávají, i když spotřebu mají dobrou.

0/−1
15.10.2015 10:13

M30a80r80i61n 79V74e33l17č92e19v 5184488807738

Proč si myslíte, že CNG je slepá větev a že je horší než LPG? CNG je lépe dostupný, je ho opravdu dost a dá se distribuovat podobným způsobem jako bezín a nafta. Elektřina není pro lidi co musí parkovat na ulici. A těch je opravdu hodně.

0/0
16.10.2015 15:16

T86o17m88á43š 69B43í53l56ý 2945750787

„Značka Volkswagen mění strategii. Stáváme se efektivnějšími, dáváme naší produktové řadě a našim nosným technologiím nový smysl,“

Kecy pro bezmozky;-D;-D;-D

+2/−1
15.10.2015 9:37

J45i59n41d60ř71i56c64h 81Š95k88o34p33e40k 4865851270415

Proč neudělají nějaké dieselelektrické auto ? Malý, klasický atmosérický diesel by poháněl generátor a na elektřinu by auto jezdilo. Pochybuji, že by v této kombinace musel mít nějaké zbytečnosti jako filtr penvých částic atd.

+1/−5
15.10.2015 8:24

M12i43r95o50s88l32a87v 85J73a98r30o38š 6260722859147

Přesně, myslím si, že elektrickou energii nebudeme ještě hodně dlouho umět skladovat tak efektivně, že ujedeme na nejnáročnější režim v zimě v ČR cca500km. Řešením jsou snad palivové články, ale ... Takže diesel/benzin generátor je v současných technologických relativně levné a efektivní řešení snížení emisí. Další otázka, kterou nikdo neřeší. Co s použitými starými bateriemi? Umíme je současnými technologiemi efektivně a ekologicky dále zpracovat? Viz solární panely panely.

+3/0
15.10.2015 8:55

P81e43t25r 91K56ř31í62ž 1535652842

No nevím, takové provedení mají lokomotivy. Otázkou jsou technické možnosti a parametry takového řešení.

0/0
15.10.2015 8:57

J83i62n82d57ř55i83c26h 22Š54k60o79p38e56k 4365521740965

právě z toho směru mě to napadlo.

Auto je ve srovnání s lokomotivou prcek, takže proto si myslím, že by opravdu stačil malý diesel pro pohon generátoru. Navíc v kombinaci s bateriemi by to mohlo fungovat

0/0
15.10.2015 9:09

P56e43t53r 79K25ř47í28ž 1585532692

Tak to je skutečně otázka pro příslušné odborníky. Záleží např. na momentových charakteristikách a spoustě dalších detailů. Třeba se ale připojí nějaký odborník, který nám dá odpověď.

0/0
15.10.2015 9:21

P34e84t80r 80K51ř83í14ž 1475352122

P.S. Otázka je také s účinností. Třeba by to bylo nerentabilní.

+1/0
15.10.2015 9:34

J25i52n45d21ř13i28c34h 34Š53k85o87p48e80k 4335151190225

souhlas, možná. Ale když to chodí na lokomotivách, asi to tak hrozný nebude.

Navíc v osobáku by k tomu dali rekuperaci energie z brzd a hned by celek byl lepší

0/0
15.10.2015 9:50

A68n24d63r98e11j 23O91l37e73k79s37a 3535521877271

Lokomotiva má jiné provozní požadavky. Těm soustava diesel-alternátor-frekvenční měnič (dříve usměrňovač a odporový regulátor)-trakční motory, vyhovuje výborně. Co na tom, že na 2000kW ta soustava váží 50tun....ty se naopak účastní adheze na hladké koleji. Prostě je to jiný případ. Proto se také tyhle soustavy na silnici nepoužívají, s výjimkou důlních supersklápěčů.

+1/0
15.10.2015 10:17

J72i81n14d97ř41i75c96h 22Š93k14o67p81e85k 4135561750415

takže nejde říci, že tahle soustava o výkonu 1/40 lokomotivy by vážila třeba 1/40 + - a do auta by se vešla ?

0/0
15.10.2015 10:24

T71o98m78á20š 47B25í50l32ý 2295750547

Svatá dobroto,

copak ta lokomotiva i kdyby nic netáhla akceleruje z  0 na 100 za 5 sekund???

0/0
15.10.2015 10:58

P54e95t98r 42K98ř31í18ž 1515102212

Teď se stavím na pozici p. Škopka. To je dáno typem elektromotoru, co v lokomotivě je. Tam je takový, který má obrovskou sílu již při minimálních otáčkách, aby rozjel vlak. V autě by byl jiný motor. Ale zase - chtělo by to zde odborníka.

0/−1
15.10.2015 11:12

M79a38r70t11i69n 94K43a41r15á33s26e14k 9958813538198

I kdyby se vaka snizi prporcionalne, tak pohonnou jednotku, ktera vazi jako cele auto...

0/0
15.10.2015 13:27

P16e34t65r 62S75t22e98j51s67k96a15l 3349818644946

Atmosfericky komurokovy diesel by stejne mel problem s kourem (PM) a kyselym zapachem (NOx). Staci si cichnout k nejakemu staremu naftaku a podivat se jak kouri. Dale by pravdepodobne mel objem 2.5litru, nevalny vykon a k tomu jeste hybridni pohon a baterie. Je to jednak drahe a jeste i moc velke a tezke.

+1/0
15.10.2015 9:43

J14i74n29d91ř70i17c18h 77Š30k17o89p23e52k 4375501100265

ano, ale jelikož by byl malý, pracoval by ve stálých otáčkách, tak emise rozpočítané na 100 km díky elektromotoru by mohly být ok

0/0
15.10.2015 10:25

O87n89d24ř82e85j 47Č45a66p38k29a 6431711893194

Co turbína ? Je menší a lehčí (generátor běžící při 60000 otáčkách taky), spotřeba v zátěži je se spalovacím motorem srovnatelná. V jiném režimu (kdy by byl motor výhodnější) v hybridu běžet nemusí - vždycky bude dávat 100% a přebytky pouštět do baterií, když jsou plné, vypne se.

0/0
15.10.2015 12:10
Foto

I58v50a37n 22K38o75p89t82a 5117972561457

V čem by byl rozdíl? Ani elektromotor není 100% účinný takže další ztráty a zvýšení spotřeby. Z paliva by jste prostě víc potřebné  energie než nyní nedostal.

U automobilu to nevidím jako hospodárné řešení.

+3/0
15.10.2015 9:50

J55i84n97d56ř24i26c96h 87Š45k91o49p21e28k 4365831340415

když si pomohu lokomotivou, tak je soustava motor + el. generátor asi výhodnější než kdyby ten výkon měl dělat sám naftový motor.

Jinak by se dieselelektrický jednotky přece nedělaly

0/−1
15.10.2015 10:26

K87a74r15e40l 96H40o71r24á25k 2218349363153

Deiselelektrické lokomotivy se dělají pouze z důvodu snadnější regulace přenosu výkonu. Jinak účinnost tohoto řešení jde do háje. V automobilu, kde se klade důraz na ekonomiku provozu je to neefektivní.

+1/0
15.10.2015 10:57

J88i26n36d50ř90i60c67h 81Š14k26o74p11e72k 4665111260935

aha, dík za vysvětlení

0/0
15.10.2015 11:03

O11n91d65ř51e22j 33Č50a14p57k53a 6361411973144

Na lokomotivě je to IMHO spíš proto, že převodovka a retardér na takové výkony se staví hůř, než generátor a elektromotory.

0/0
15.10.2015 11:06
Foto

I72v60a40n 12K33o83p77t44a 5327652591827

U nich to je otázka použitelnosti kroutícího momentu od 0 otáček aby se bez problému rozjeli s x set tunovým vlakem. Jinak logicky aby jste z elektromotoru dostal výkon musíte ten výkon nejdřív někde dostat z nafty. O něco menší spalovací motor by to byl 300kW lokomotiva má diesel o výkonu ca. 242kW.

0/0
15.10.2015 13:29

J57a40n 38V34e73s70e97l31ý 5204413702631

BMW i3 s range extenderem. 1200 kg auto utáhne 650ccm motor z motorky.

Důležité je, že ten nabíjecí agregát je v činnosti tak 5-10% času a může to být leccos - plyn, benzín, líh, methanol, vodík v lecčem spalovací motor, turbína, palivový článek. Dokonce jsem četl o jednorázových super Al-air bateriích s brutální kapacitou úspěšně pohánějících auto.

0/0
15.10.2015 13:50

M75i91r85o45s43l16a41v 49J16a21r12o50š 6410632769417

Utlumení luxusních vozů je asi správné rozhodnutí, ale tlak na dodavatele, aby snižili ceny dílů může být cesta do pekel. Sám VW by se měl poučit z toho, že když je někdo tlačen do kouta, tak to jde nějakou dobu ustát, ale potom začne podvádět. Na kvalitě dílů dodavatelů závisí kvalita konečného produktu a jestli přistoupí na levnější technická řešení, zákonitě se toto rozhodnutí musí odrazit na kvalitě a životnosti (poruchovosti) výsledného výrobku. Osobně si myslím, že naftové motory, pokud je tvrdošíjně chtějí vyrábět a používat, má cenu vyrábět od objemu 2 litrů a vyšších a dávat do větších a těžších aut. Je nesmysl dělat tříválec 1,2 v naftě.

Mám zkušenost s 1,4 TSI v Golfu VII, spotřeba a pružnost se vyrovnává naftě 1,6.

+6/0
15.10.2015 8:07

Z26d65e68n98ě90k 38F74i20b75i32c79h 4647439764930

Zrovna 1,4TSI v Golfu VII mám a jsem s motorem velmi spokojen. Není to žádný sporťák, ale pružnost je dostatečná a cena + náklady na servis nižší, než u dieselů.

0/0
15.10.2015 19:00
Foto

J40a89r76o36s40l97a41v 11H25l34b19o76c45k38ý 2874922195932

VW imagie zachráni už len odklon od diesel technológie a hromadné nasadenie hybridov. A nie ich vylepšovanie. Čo sa týka spotreby nové benzínové motory sú od VW vynikajúce. A rozdiel spotrebe oproti nafte činí priemerne 1l čo pri konečných nákladoch lepšie vychádza pre benzín.

+1/−1
15.10.2015 7:39

D65e15n53i72s 71W71i46t27z75k69u 3203361769157

přesně, co se týká spotřeby, tak jenom motory od VW jsou vynikající. na co všechno člověk nenarazí

0/0
15.10.2015 8:00

J38i27n70d59ř63i37c45h 43Š83k64o53p74e81k 4605391810865

litr ve spotřebě mezi benzinem a naftou ?

To určitě ne

0/0
15.10.2015 8:17
Foto

J39a69r69o77s71l50a67v 28H15l88b23o32c71k89ý 2874572145482

Tak si porovnaj Rapid 1.4 TSI vs 1.4 TDI.

0/0
15.10.2015 9:07

J28i66n37d38ř81i57c32h 30Š88k29o95p89e85k 4865931810805

neznám tato dvě auta z provozu, takže těžko říct, o kolik se jejich reálná spotřeba liší

Ale mohu porovnat spotřebu bezninový 1,6 oktávky (74 kW) a 1,9 oktávky (81kw) a ta dlouhodobá se liší více než o 2 l na 100 km

0/0
15.10.2015 9:24

J66o16s37e65f 75N13o41v58a47k 5328212216738

Mám Golfa, 1.4TSI 90kw, letošní model. Zatím ujeto 12000 km, dlouhodobá spotřeba od pumpy k pumpě je 5.3 l/100km, dle počítače 5.2. Cukačky kolem komína a občas delší trasa (~200km). Za mě naprostá spokojenost.

0/0
15.10.2015 9:50

J64i26n76d22ř21i24c58h 11Š87k22o55p51e61k 4485311250135

kolik má papírovou spotřebu ? Pro představu

0/0
15.10.2015 10:42

J35o37s88e19f 31N50o76v82a51k 5628952786438

VW uvádí:

Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 8.2 / 5.1 / 6.2

0/0
15.10.2015 10:53

J35i21n18d24ř63i79c22h 72Š75k78o32p79e77k 4935811240245

tak to nevypadá v reálu špatně

0/0
15.10.2015 11:04







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.