Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

VW sníží investice o miliardu eur, vsadí na elektřinu a vylepší diesely

Německá značka Volkswagen sníží investice o zhruba miliardu eur ročně (27,1 miliardy korun) oproti původnímu plánu a urychlí proces snižování nákladů. Koncern Volkswagen představil plán, který reaguje na ztráty způsobené obviněním z podvodů při emisních testech jejích naftových vozů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

F85i17l32i39p 65D91o13n80é 2273261159131

Diesel ekologický není a bez fint typu močka a filtry pevných částí už to prostě nejde. Elektromobil omezuje baterie, bez zásadního vývoje se neposuneme - nejen v kapacitě, ale i rychlosti nabíjení.

0/0
19.10.2015 18:34

D80a42v65i30d 24R47y40c12h94e79t29s59k85ý 9736881370450

Takže elektromobily, hybridy a urychlení procesu snižování nákladů. "Skvělé" zprávy pro zákazníka ;-€

0/0
18.10.2015 0:25

J47i94ř60í 61K41r51a77m43p19l 4636344166506

diesel je v osobních autech pomalu mrtvý hlavně kvůli extrémním požadavkům ekoteroristů.

K čemu je super moderní diesel, když vedle vás pojedete starý diesel a on emisemi projde a nové auto neprojde kvůli přisnějším požadavkům?

+1/0
15.10.2015 14:30

V86l52a10d46i54s96l50a58v 40B53u87r90y35š15e86k 1729522907134

skoro by se dalo říct, že když už nás tráví stará auta, tak nám nevadí ani to, že nás budou trávit i auta nová, jenže většině lidí vadí že je auta tráví, se starýma holt nic neudělá, tak se snaží alepoň o ta nová, která taky jednou budou stará, mě na tom nic divnýho nepříjde

0/0
15.10.2015 15:58

Z74d44e79n30ě53k 50H49a90n86z85l 1141826162944

Věřím ze to VW zvládne

+2/0
15.10.2015 11:59

Z53d92e76n58ě49k 29H90a85n85z16l 1511726702154

Teď už jezdime v retro autech.Na elektrinu budem jezdit

+2/−1
15.10.2015 11:56

M45a89r70t66i71n 30M41a15i16k32s55n94a14r 3164623718362

Rad slysim ze se zameri na elektrovozy :)

+2/−4
15.10.2015 10:53

M69a80r94e80k 22A20b23s12o71l22o88n 4581721771

Druhá (nebo snad na krátký čas i první) největší automobilka lže jak když tiskne. Místo aby se regulérně omluvili, vyřešili problém, tak budou řešit věci, které se stejně už dávno řeší bez ohledu na situaci. :-(

+1/−3
15.10.2015 10:45

K80a79r43e54l 96H25o46r20á85k 2638489853533

A za co že se mají omlouvat? Za to, že má Amerika špatně nastavenou metodiku měření emisí? To snad ne?!

+4/0
15.10.2015 10:59

F13r53a25n84t32i24š79e80k 90N74o34v33á79č57e63k 1104183510561

Nerozumím té strategii. Nedávno psali, že omezí výdaje na vývoj, dnes chtějí snížit investice (do čeho?). Investice obecně z větší části pokrývají vývoj. Současně ale tvrdí, že se zaměří na hybridy a vylepšení dieselu, což ale bez zvýšených investic do vývoje nelze. Že by nepotřebovali inovace a jsou schopni za současných technických znalostí vyrábět hybridní nebo čistě elektricky poháněná vozidla a vozidla s lepšími dieselovými motory? Když nepotřebují investice do vývoje, tak proč je už nevyrábí?

+1/−1
15.10.2015 10:21

K42a53r73e24l 69H61o65r56á88k 2588949403423

Protože ta strategie je marketingový žvást.

+1/−1
15.10.2015 10:37

V35l65a19d58i56s37l65a44v 92B96u88r14y19š30e26k 1679822207764

tak něco říct musejí, těžko můžou třeba říct, že na všechno kašlou a dál si budou dělat smradlavý krámy s cinknutým programem, na to jsou moc chytří, aby věděli, že hlavou zeď neprorazí, teď jsou ve fázi, kdy předstírají pokoru a slíbí vše odčinit, až se vše přežene, tak budou teprve přemýšlt, co dál

0/−2
15.10.2015 10:48

K21a91r52e10l 38H38o54r32á66k 2668899313953

Oni jsou hlavně pokrytečtí a kolaborují s vládami jednotlivých států a jdou jim na ruku. Holt prachy jsou prachy.

0/−1
15.10.2015 11:02

P44e90t97r 23G47a15b53r80h85e22l49í55k 9847200602402

tak jo, začněme všichni jezdit v elektromibilech, co budou prdět z "výfuku" voňavku... a kde vezmeme tu elektrickou energii nám bude putna a kolik energie se spotřebuje na výrobu baterií nám bude dvakrát tak putna ... :-/

+1/0
15.10.2015 12:20

M49a87r16e48k 27J28a50n81e65č79k29a 1117146983761

CNG je slepá větev. Má to stále více negativ než výhod. To už se raději zaměřit na LPG nebo na vodík. Ale ze všeho nejdříve by to chtělo zapracovat na kvalitě a spolehlivosti motorů TSI, protože v tomto velmi silně pokulhávají, i když spotřebu mají dobrou.

0/−1
15.10.2015 10:13

M75a92r69i27n 31V13e30l76č65e95v 5344788137538

Proč si myslíte, že CNG je slepá větev a že je horší než LPG? CNG je lépe dostupný, je ho opravdu dost a dá se distribuovat podobným způsobem jako bezín a nafta. Elektřina není pro lidi co musí parkovat na ulici. A těch je opravdu hodně.

0/0
16.10.2015 15:16

T28o93m91á26š 78B82í81l77ý 2255500257

„Značka Volkswagen mění strategii. Stáváme se efektivnějšími, dáváme naší produktové řadě a našim nosným technologiím nový smysl,“

Kecy pro bezmozky;-D;-D;-D

+2/−1
15.10.2015 9:37

J56i66n85d51ř76i86c45h 45Š79k91o49p42e18k 4455671380825

Proč neudělají nějaké dieselelektrické auto ? Malý, klasický atmosérický diesel by poháněl generátor a na elektřinu by auto jezdilo. Pochybuji, že by v této kombinace musel mít nějaké zbytečnosti jako filtr penvých částic atd.

+1/−5
15.10.2015 8:24

M31i92r70o78s21l36a10v 17J21a81r96o29š 6920242539767

Přesně, myslím si, že elektrickou energii nebudeme ještě hodně dlouho umět skladovat tak efektivně, že ujedeme na nejnáročnější režim v zimě v ČR cca500km. Řešením jsou snad palivové články, ale ... Takže diesel/benzin generátor je v současných technologických relativně levné a efektivní řešení snížení emisí. Další otázka, kterou nikdo neřeší. Co s použitými starými bateriemi? Umíme je současnými technologiemi efektivně a ekologicky dále zpracovat? Viz solární panely panely.

+3/0
15.10.2015 8:55

P16e55t62r 90K23ř28í47ž 1435672732

No nevím, takové provedení mají lokomotivy. Otázkou jsou technické možnosti a parametry takového řešení.

0/0
15.10.2015 8:57

J61i77n60d82ř80i21c54h 98Š55k31o79p46e44k 4405841440645

právě z toho směru mě to napadlo.

Auto je ve srovnání s lokomotivou prcek, takže proto si myslím, že by opravdu stačil malý diesel pro pohon generátoru. Navíc v kombinaci s bateriemi by to mohlo fungovat

0/0
15.10.2015 9:09

P15e47t25r 85K76ř94í65ž 1125882142

Tak to je skutečně otázka pro příslušné odborníky. Záleží např. na momentových charakteristikách a spoustě dalších detailů. Třeba se ale připojí nějaký odborník, který nám dá odpověď.

0/0
15.10.2015 9:21

P47e68t12r 55K36ř21í47ž 1745312552

P.S. Otázka je také s účinností. Třeba by to bylo nerentabilní.

+1/0
15.10.2015 9:34

J37i10n85d74ř93i68c32h 95Š68k21o31p15e78k 4635411950515

souhlas, možná. Ale když to chodí na lokomotivách, asi to tak hrozný nebude.

Navíc v osobáku by k tomu dali rekuperaci energie z brzd a hned by celek byl lepší

0/0
15.10.2015 9:50

A86n83d82r94e80j 91O16l16e39k52s74a 3525351967651

Lokomotiva má jiné provozní požadavky. Těm soustava diesel-alternátor-frekvenční měnič (dříve usměrňovač a odporový regulátor)-trakční motory, vyhovuje výborně. Co na tom, že na 2000kW ta soustava váží 50tun....ty se naopak účastní adheze na hladké koleji. Prostě je to jiný případ. Proto se také tyhle soustavy na silnici nepoužívají, s výjimkou důlních supersklápěčů.

+1/0
15.10.2015 10:17

J63i87n36d15ř61i50c91h 18Š72k68o42p77e81k 4415891480245

takže nejde říci, že tahle soustava o výkonu 1/40 lokomotivy by vážila třeba 1/40 + - a do auta by se vešla ?

0/0
15.10.2015 10:24

T40o68m60á89š 48B59í56l18ý 2785670637

Svatá dobroto,

copak ta lokomotiva i kdyby nic netáhla akceleruje z  0 na 100 za 5 sekund???

0/0
15.10.2015 10:58

P25e56t52r 43K24ř65í51ž 1905362362

Teď se stavím na pozici p. Škopka. To je dáno typem elektromotoru, co v lokomotivě je. Tam je takový, který má obrovskou sílu již při minimálních otáčkách, aby rozjel vlak. V autě by byl jiný motor. Ale zase - chtělo by to zde odborníka.

0/−1
15.10.2015 11:12

M43a11r94t74i19n 36K48a23r33á73s49e14k 9608223658458

I kdyby se vaka snizi prporcionalne, tak pohonnou jednotku, ktera vazi jako cele auto...

0/0
15.10.2015 13:27

P74e24t37r 79S95t82e81j37s92k25a26l 3979638264896

Atmosfericky komurokovy diesel by stejne mel problem s kourem (PM) a kyselym zapachem (NOx). Staci si cichnout k nejakemu staremu naftaku a podivat se jak kouri. Dale by pravdepodobne mel objem 2.5litru, nevalny vykon a k tomu jeste hybridni pohon a baterie. Je to jednak drahe a jeste i moc velke a tezke.

+1/0
15.10.2015 9:43

J97i21n86d95ř67i64c25h 38Š33k18o93p54e93k 4245201940395

ano, ale jelikož by byl malý, pracoval by ve stálých otáčkách, tak emise rozpočítané na 100 km díky elektromotoru by mohly být ok

0/0
15.10.2015 10:25

O77n77d90ř36e62j 56Č40a60p28k66a 6811921203494

Co turbína ? Je menší a lehčí (generátor běžící při 60000 otáčkách taky), spotřeba v zátěži je se spalovacím motorem srovnatelná. V jiném režimu (kdy by byl motor výhodnější) v hybridu běžet nemusí - vždycky bude dávat 100% a přebytky pouštět do baterií, když jsou plné, vypne se.

0/0
15.10.2015 12:10
Foto

I59v17a83n 50K91o72p26t96a 5797592851137

V čem by byl rozdíl? Ani elektromotor není 100% účinný takže další ztráty a zvýšení spotřeby. Z paliva by jste prostě víc potřebné  energie než nyní nedostal.

U automobilu to nevidím jako hospodárné řešení.

+3/0
15.10.2015 9:50

J70i11n37d87ř23i81c30h 85Š30k84o35p62e45k 4645561440495

když si pomohu lokomotivou, tak je soustava motor + el. generátor asi výhodnější než kdyby ten výkon měl dělat sám naftový motor.

Jinak by se dieselelektrický jednotky přece nedělaly

0/−1
15.10.2015 10:26

K97a42r44e23l 68H44o47r19á72k 2278319233793

Deiselelektrické lokomotivy se dělají pouze z důvodu snadnější regulace přenosu výkonu. Jinak účinnost tohoto řešení jde do háje. V automobilu, kde se klade důraz na ekonomiku provozu je to neefektivní.

+1/0
15.10.2015 10:57

J96i41n50d58ř84i38c33h 40Š53k98o72p33e28k 4735811300155

aha, dík za vysvětlení

0/0
15.10.2015 11:03

O37n26d80ř57e81j 26Č50a89p12k66a 6881771493644

Na lokomotivě je to IMHO spíš proto, že převodovka a retardér na takové výkony se staví hůř, než generátor a elektromotory.

0/0
15.10.2015 11:06
Foto

I97v71a49n 87K92o22p85t78a 5287212181537

U nich to je otázka použitelnosti kroutícího momentu od 0 otáček aby se bez problému rozjeli s x set tunovým vlakem. Jinak logicky aby jste z elektromotoru dostal výkon musíte ten výkon nejdřív někde dostat z nafty. O něco menší spalovací motor by to byl 300kW lokomotiva má diesel o výkonu ca. 242kW.

0/0
15.10.2015 13:29

J43a71n 88V49e69s65e87l67ý 5894153422321

BMW i3 s range extenderem. 1200 kg auto utáhne 650ccm motor z motorky.

Důležité je, že ten nabíjecí agregát je v činnosti tak 5-10% času a může to být leccos - plyn, benzín, líh, methanol, vodík v lecčem spalovací motor, turbína, palivový článek. Dokonce jsem četl o jednorázových super Al-air bateriích s brutální kapacitou úspěšně pohánějících auto.

0/0
15.10.2015 13:50

M24i24r10o68s82l71a43v 61J14a44r74o61š 6770852879187

Utlumení luxusních vozů je asi správné rozhodnutí, ale tlak na dodavatele, aby snižili ceny dílů může být cesta do pekel. Sám VW by se měl poučit z toho, že když je někdo tlačen do kouta, tak to jde nějakou dobu ustát, ale potom začne podvádět. Na kvalitě dílů dodavatelů závisí kvalita konečného produktu a jestli přistoupí na levnější technická řešení, zákonitě se toto rozhodnutí musí odrazit na kvalitě a životnosti (poruchovosti) výsledného výrobku. Osobně si myslím, že naftové motory, pokud je tvrdošíjně chtějí vyrábět a používat, má cenu vyrábět od objemu 2 litrů a vyšších a dávat do větších a těžších aut. Je nesmysl dělat tříválec 1,2 v naftě.

Mám zkušenost s 1,4 TSI v Golfu VII, spotřeba a pružnost se vyrovnává naftě 1,6.

+6/0
15.10.2015 8:07

Z28d57e97n68ě49k 38F82i77b10i62c95h 4337899814730

Zrovna 1,4TSI v Golfu VII mám a jsem s motorem velmi spokojen. Není to žádný sporťák, ale pružnost je dostatečná a cena + náklady na servis nižší, než u dieselů.

0/0
15.10.2015 19:00
Foto

J91a38r27o72s78l22a27v 95H55l76b55o49c97k95ý 2364702835762

VW imagie zachráni už len odklon od diesel technológie a hromadné nasadenie hybridov. A nie ich vylepšovanie. Čo sa týka spotreby nové benzínové motory sú od VW vynikajúce. A rozdiel spotrebe oproti nafte činí priemerne 1l čo pri konečných nákladoch lepšie vychádza pre benzín.

+1/−1
15.10.2015 7:39

D48e41n17i72s 81W85i41t31z68k29u 3753201719317

přesně, co se týká spotřeby, tak jenom motory od VW jsou vynikající. na co všechno člověk nenarazí

0/0
15.10.2015 8:00

J69i82n33d60ř23i18c94h 10Š61k51o91p92e88k 4835811720905

litr ve spotřebě mezi benzinem a naftou ?

To určitě ne

0/0
15.10.2015 8:17
Foto

J21a55r20o42s42l83a65v 44H85l47b90o58c75k79ý 2664832275382

Tak si porovnaj Rapid 1.4 TSI vs 1.4 TDI.

0/0
15.10.2015 9:07

J23i13n20d70ř68i83c47h 79Š65k80o88p96e56k 4485941380635

neznám tato dvě auta z provozu, takže těžko říct, o kolik se jejich reálná spotřeba liší

Ale mohu porovnat spotřebu bezninový 1,6 oktávky (74 kW) a 1,9 oktávky (81kw) a ta dlouhodobá se liší více než o 2 l na 100 km

0/0
15.10.2015 9:24

J61o87s37e97f 67N25o36v70a14k 5518842706358

Mám Golfa, 1.4TSI 90kw, letošní model. Zatím ujeto 12000 km, dlouhodobá spotřeba od pumpy k pumpě je 5.3 l/100km, dle počítače 5.2. Cukačky kolem komína a občas delší trasa (~200km). Za mě naprostá spokojenost.

0/0
15.10.2015 9:50

J18i70n55d67ř68i80c50h 86Š36k93o61p28e83k 4555881890515

kolik má papírovou spotřebu ? Pro představu

0/0
15.10.2015 10:42

J62o47s25e12f 32N38o10v25a45k 5948432966788

VW uvádí:

Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 8.2 / 5.1 / 6.2

0/0
15.10.2015 10:53

J95i93n93d54ř80i35c11h 80Š36k56o23p76e34k 4935741780825

tak to nevypadá v reálu špatně

0/0
15.10.2015 11:04







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.