Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

VW sníží investice o miliardu eur, vsadí na elektřinu a vylepší diesely

Německá značka Volkswagen sníží investice o zhruba miliardu eur ročně (27,1 miliardy korun) oproti původnímu plánu a urychlí proces snižování nákladů. Koncern Volkswagen představil plán, který reaguje na ztráty způsobené obviněním z podvodů při emisních testech jejích naftových vozů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

F96i49l71i36p 63D15o51n77é 2393561619161

Diesel ekologický není a bez fint typu močka a filtry pevných částí už to prostě nejde. Elektromobil omezuje baterie, bez zásadního vývoje se neposuneme - nejen v kapacitě, ale i rychlosti nabíjení.

0/0
19.10.2015 18:34

D10a95v24i15d 73R70y36c55h22e70t38s88k98ý 9316921730530

Takže elektromobily, hybridy a urychlení procesu snižování nákladů. "Skvělé" zprávy pro zákazníka ;-€

0/0
18.10.2015 0:25

J57i94ř59í 59K85r31a88m22p74l 4736284486206

diesel je v osobních autech pomalu mrtvý hlavně kvůli extrémním požadavkům ekoteroristů.

K čemu je super moderní diesel, když vedle vás pojedete starý diesel a on emisemi projde a nové auto neprojde kvůli přisnějším požadavkům?

+1/0
15.10.2015 14:30


V12l59a14d39i36s21l81a37v 41B22u76r33y80š61e11k 1569232737354

skoro by se dalo říct, že když už nás tráví stará auta, tak nám nevadí ani to, že nás budou trávit i auta nová, jenže většině lidí vadí že je auta tráví, se starýma holt nic neudělá, tak se snaží alepoň o ta nová, která taky jednou budou stará, mě na tom nic divnýho nepříjde

0/0
15.10.2015 15:58

Z10d54e56n94ě76k 39H46a41n16z70l 1851386382654

Věřím ze to VW zvládne

+2/0
15.10.2015 11:59

Z64d20e42n17ě22k 61H14a51n96z37l 1751736602504

Teď už jezdime v retro autech.Na elektrinu budem jezdit

+2/−1
15.10.2015 11:56

M44a35r46t84i84n 69M11a11i65k78s57n62a61r 3654113458252

Rad slysim ze se zameri na elektrovozy :)

+2/−4
15.10.2015 10:53

M19a64r31e86k 53A33b34s44o86l58o56n 4291281131

Druhá (nebo snad na krátký čas i první) největší automobilka lže jak když tiskne. Místo aby se regulérně omluvili, vyřešili problém, tak budou řešit věci, které se stejně už dávno řeší bez ohledu na situaci. :-(

+1/−3
15.10.2015 10:45

K76a23r95e60l 24H90o49r84á13k 2438439583393

A za co že se mají omlouvat? Za to, že má Amerika špatně nastavenou metodiku měření emisí? To snad ne?!

+4/0
15.10.2015 10:59

F15r10a87n30t33i11š71e72k 63N86o58v36á86č68e97k 1114683890551

Nerozumím té strategii. Nedávno psali, že omezí výdaje na vývoj, dnes chtějí snížit investice (do čeho?). Investice obecně z větší části pokrývají vývoj. Současně ale tvrdí, že se zaměří na hybridy a vylepšení dieselu, což ale bez zvýšených investic do vývoje nelze. Že by nepotřebovali inovace a jsou schopni za současných technických znalostí vyrábět hybridní nebo čistě elektricky poháněná vozidla a vozidla s lepšími dieselovými motory? Když nepotřebují investice do vývoje, tak proč je už nevyrábí?

+1/−1
15.10.2015 10:21

K18a94r35e85l 26H33o16r70á65k 2108529783593

Protože ta strategie je marketingový žvást.

+1/−1
15.10.2015 10:37

V75l26a98d74i55s57l94a47v 35B14u59r19y12š87e14k 1799852117734

tak něco říct musejí, těžko můžou třeba říct, že na všechno kašlou a dál si budou dělat smradlavý krámy s cinknutým programem, na to jsou moc chytří, aby věděli, že hlavou zeď neprorazí, teď jsou ve fázi, kdy předstírají pokoru a slíbí vše odčinit, až se vše přežene, tak budou teprve přemýšlt, co dál

0/−2
15.10.2015 10:48

K53a12r31e90l 79H23o71r96á26k 2398159723203

Oni jsou hlavně pokrytečtí a kolaborují s vládami jednotlivých států a jdou jim na ruku. Holt prachy jsou prachy.

0/−1
15.10.2015 11:02

P18e97t59r 70G69a33b55r21h94e17l81í90k 9747760232442

tak jo, začněme všichni jezdit v elektromibilech, co budou prdět z "výfuku" voňavku... a kde vezmeme tu elektrickou energii nám bude putna a kolik energie se spotřebuje na výrobu baterií nám bude dvakrát tak putna ... :-/

+1/0
15.10.2015 12:20

M11a90r79e97k 78J34a57n54e34č28k60a 1827596773171

CNG je slepá větev. Má to stále více negativ než výhod. To už se raději zaměřit na LPG nebo na vodík. Ale ze všeho nejdříve by to chtělo zapracovat na kvalitě a spolehlivosti motorů TSI, protože v tomto velmi silně pokulhávají, i když spotřebu mají dobrou.

0/−1
15.10.2015 10:13

M49a14r45i50n 71V72e60l27č98e61v 5604368757198

Proč si myslíte, že CNG je slepá větev a že je horší než LPG? CNG je lépe dostupný, je ho opravdu dost a dá se distribuovat podobným způsobem jako bezín a nafta. Elektřina není pro lidi co musí parkovat na ulici. A těch je opravdu hodně.

0/0
16.10.2015 15:16

T16o67m79á27š 52B26í75l62ý 2155350247

„Značka Volkswagen mění strategii. Stáváme se efektivnějšími, dáváme naší produktové řadě a našim nosným technologiím nový smysl,“

Kecy pro bezmozky;-D;-D;-D

+2/−1
15.10.2015 9:37

J24i35n96d62ř68i93c65h 16Š27k63o34p96e68k 4905821110415

Proč neudělají nějaké dieselelektrické auto ? Malý, klasický atmosérický diesel by poháněl generátor a na elektřinu by auto jezdilo. Pochybuji, že by v této kombinace musel mít nějaké zbytečnosti jako filtr penvých částic atd.

+1/−5
15.10.2015 8:24

M93i86r48o76s68l48a55v 56J67a18r32o24š 6160862979197

Přesně, myslím si, že elektrickou energii nebudeme ještě hodně dlouho umět skladovat tak efektivně, že ujedeme na nejnáročnější režim v zimě v ČR cca500km. Řešením jsou snad palivové články, ale ... Takže diesel/benzin generátor je v současných technologických relativně levné a efektivní řešení snížení emisí. Další otázka, kterou nikdo neřeší. Co s použitými starými bateriemi? Umíme je současnými technologiemi efektivně a ekologicky dále zpracovat? Viz solární panely panely.

+3/0
15.10.2015 8:55

P20e76t35r 86K41ř43í45ž 1475762632

No nevím, takové provedení mají lokomotivy. Otázkou jsou technické možnosti a parametry takového řešení.

0/0
15.10.2015 8:57

J28i53n56d20ř92i74c84h 56Š81k62o97p71e28k 4795321890115

právě z toho směru mě to napadlo.

Auto je ve srovnání s lokomotivou prcek, takže proto si myslím, že by opravdu stačil malý diesel pro pohon generátoru. Navíc v kombinaci s bateriemi by to mohlo fungovat

0/0
15.10.2015 9:09

P59e21t57r 40K81ř60í38ž 1475772552

Tak to je skutečně otázka pro příslušné odborníky. Záleží např. na momentových charakteristikách a spoustě dalších detailů. Třeba se ale připojí nějaký odborník, který nám dá odpověď.

0/0
15.10.2015 9:21

P82e78t91r 33K77ř66í14ž 1985422882

P.S. Otázka je také s účinností. Třeba by to bylo nerentabilní.

+1/0
15.10.2015 9:34

J44i91n75d30ř52i13c80h 92Š47k58o55p64e51k 4425841350285

souhlas, možná. Ale když to chodí na lokomotivách, asi to tak hrozný nebude.

Navíc v osobáku by k tomu dali rekuperaci energie z brzd a hned by celek byl lepší

0/0
15.10.2015 9:50

A32n46d91r28e72j 25O28l12e77k88s38a 3305151237791

Lokomotiva má jiné provozní požadavky. Těm soustava diesel-alternátor-frekvenční měnič (dříve usměrňovač a odporový regulátor)-trakční motory, vyhovuje výborně. Co na tom, že na 2000kW ta soustava váží 50tun....ty se naopak účastní adheze na hladké koleji. Prostě je to jiný případ. Proto se také tyhle soustavy na silnici nepoužívají, s výjimkou důlních supersklápěčů.

+1/0
15.10.2015 10:17

J36i58n48d51ř48i81c62h 50Š70k70o75p57e27k 4745241510715

takže nejde říci, že tahle soustava o výkonu 1/40 lokomotivy by vážila třeba 1/40 + - a do auta by se vešla ?

0/0
15.10.2015 10:24

T42o44m74á74š 51B75í27l89ý 2895450687

Svatá dobroto,

copak ta lokomotiva i kdyby nic netáhla akceleruje z  0 na 100 za 5 sekund???

0/0
15.10.2015 10:58

P22e82t72r 95K27ř83í50ž 1395892782

Teď se stavím na pozici p. Škopka. To je dáno typem elektromotoru, co v lokomotivě je. Tam je takový, který má obrovskou sílu již při minimálních otáčkách, aby rozjel vlak. V autě by byl jiný motor. Ale zase - chtělo by to zde odborníka.

0/−1
15.10.2015 11:12

M65a41r27t48i39n 94K89a86r20á21s63e38k 9728653838348

I kdyby se vaka snizi prporcionalne, tak pohonnou jednotku, ktera vazi jako cele auto...

0/0
15.10.2015 13:27

P52e84t82r 30S60t57e45j92s37k86a97l 3799398424346

Atmosfericky komurokovy diesel by stejne mel problem s kourem (PM) a kyselym zapachem (NOx). Staci si cichnout k nejakemu staremu naftaku a podivat se jak kouri. Dale by pravdepodobne mel objem 2.5litru, nevalny vykon a k tomu jeste hybridni pohon a baterie. Je to jednak drahe a jeste i moc velke a tezke.

+1/0
15.10.2015 9:43

J83i61n92d75ř13i57c36h 22Š80k36o13p79e34k 4155831200165

ano, ale jelikož by byl malý, pracoval by ve stálých otáčkách, tak emise rozpočítané na 100 km díky elektromotoru by mohly být ok

0/0
15.10.2015 10:25

O22n91d41ř65e56j 69Č27a18p94k33a 6201511953204

Co turbína ? Je menší a lehčí (generátor běžící při 60000 otáčkách taky), spotřeba v zátěži je se spalovacím motorem srovnatelná. V jiném režimu (kdy by byl motor výhodnější) v hybridu běžet nemusí - vždycky bude dávat 100% a přebytky pouštět do baterií, když jsou plné, vypne se.

0/0
15.10.2015 12:10
Foto

I56v76a85n 79K76o79p89t80a 5767262721127

V čem by byl rozdíl? Ani elektromotor není 100% účinný takže další ztráty a zvýšení spotřeby. Z paliva by jste prostě víc potřebné  energie než nyní nedostal.

U automobilu to nevidím jako hospodárné řešení.

+3/0
15.10.2015 9:50

J92i56n77d21ř87i53c76h 90Š66k47o11p68e36k 4915741670175

když si pomohu lokomotivou, tak je soustava motor + el. generátor asi výhodnější než kdyby ten výkon měl dělat sám naftový motor.

Jinak by se dieselelektrický jednotky přece nedělaly

0/−1
15.10.2015 10:26

K34a25r69e83l 25H56o13r47á35k 2178409263413

Deiselelektrické lokomotivy se dělají pouze z důvodu snadnější regulace přenosu výkonu. Jinak účinnost tohoto řešení jde do háje. V automobilu, kde se klade důraz na ekonomiku provozu je to neefektivní.

+1/0
15.10.2015 10:57

J53i19n74d27ř52i84c14h 31Š72k52o10p13e27k 4765981740735

aha, dík za vysvětlení

0/0
15.10.2015 11:03

O62n46d45ř74e35j 31Č85a75p81k25a 6141361333884

Na lokomotivě je to IMHO spíš proto, že převodovka a retardér na takové výkony se staví hůř, než generátor a elektromotory.

0/0
15.10.2015 11:06
Foto

I58v93a78n 71K47o37p29t81a 5327352931677

U nich to je otázka použitelnosti kroutícího momentu od 0 otáček aby se bez problému rozjeli s x set tunovým vlakem. Jinak logicky aby jste z elektromotoru dostal výkon musíte ten výkon nejdřív někde dostat z nafty. O něco menší spalovací motor by to byl 300kW lokomotiva má diesel o výkonu ca. 242kW.

0/0
15.10.2015 13:29

J72a24n 88V36e97s69e65l19ý 5814283392401

BMW i3 s range extenderem. 1200 kg auto utáhne 650ccm motor z motorky.

Důležité je, že ten nabíjecí agregát je v činnosti tak 5-10% času a může to být leccos - plyn, benzín, líh, methanol, vodík v lecčem spalovací motor, turbína, palivový článek. Dokonce jsem četl o jednorázových super Al-air bateriích s brutální kapacitou úspěšně pohánějících auto.

0/0
15.10.2015 13:50

M27i86r88o51s70l68a98v 93J48a63r50o18š 6480142619467

Utlumení luxusních vozů je asi správné rozhodnutí, ale tlak na dodavatele, aby snižili ceny dílů může být cesta do pekel. Sám VW by se měl poučit z toho, že když je někdo tlačen do kouta, tak to jde nějakou dobu ustát, ale potom začne podvádět. Na kvalitě dílů dodavatelů závisí kvalita konečného produktu a jestli přistoupí na levnější technická řešení, zákonitě se toto rozhodnutí musí odrazit na kvalitě a životnosti (poruchovosti) výsledného výrobku. Osobně si myslím, že naftové motory, pokud je tvrdošíjně chtějí vyrábět a používat, má cenu vyrábět od objemu 2 litrů a vyšších a dávat do větších a těžších aut. Je nesmysl dělat tříválec 1,2 v naftě.

Mám zkušenost s 1,4 TSI v Golfu VII, spotřeba a pružnost se vyrovnává naftě 1,6.

+6/0
15.10.2015 8:07

Z16d40e64n48ě54k 60F47i77b21i62c36h 4107299194720

Zrovna 1,4TSI v Golfu VII mám a jsem s motorem velmi spokojen. Není to žádný sporťák, ale pružnost je dostatečná a cena + náklady na servis nižší, než u dieselů.

0/0
15.10.2015 19:00
Foto

J79a47r48o98s15l66a33v 35H51l59b13o36c45k87ý 2924312315232

VW imagie zachráni už len odklon od diesel technológie a hromadné nasadenie hybridov. A nie ich vylepšovanie. Čo sa týka spotreby nové benzínové motory sú od VW vynikajúce. A rozdiel spotrebe oproti nafte činí priemerne 1l čo pri konečných nákladoch lepšie vychádza pre benzín.

+1/−1
15.10.2015 7:39

D95e20n70i75s 94W61i61t36z87k42u 3173291879447

přesně, co se týká spotřeby, tak jenom motory od VW jsou vynikající. na co všechno člověk nenarazí

0/0
15.10.2015 8:00

J51i45n79d23ř88i27c58h 58Š28k39o80p73e53k 4835181210665

litr ve spotřebě mezi benzinem a naftou ?

To určitě ne

0/0
15.10.2015 8:17
Foto

J78a76r62o71s50l21a13v 51H86l46b78o77c89k28ý 2324702685832

Tak si porovnaj Rapid 1.4 TSI vs 1.4 TDI.

0/0
15.10.2015 9:07

J98i17n79d42ř13i63c46h 91Š41k93o30p17e76k 4275761750375

neznám tato dvě auta z provozu, takže těžko říct, o kolik se jejich reálná spotřeba liší

Ale mohu porovnat spotřebu bezninový 1,6 oktávky (74 kW) a 1,9 oktávky (81kw) a ta dlouhodobá se liší více než o 2 l na 100 km

0/0
15.10.2015 9:24

J51o35s71e10f 33N76o70v11a79k 5788792386218

Mám Golfa, 1.4TSI 90kw, letošní model. Zatím ujeto 12000 km, dlouhodobá spotřeba od pumpy k pumpě je 5.3 l/100km, dle počítače 5.2. Cukačky kolem komína a občas delší trasa (~200km). Za mě naprostá spokojenost.

0/0
15.10.2015 9:50

J58i13n83d98ř18i13c85h 46Š73k97o34p58e79k 4185311780685

kolik má papírovou spotřebu ? Pro představu

0/0
15.10.2015 10:42

J60o11s23e89f 79N45o95v83a74k 5408192406328

VW uvádí:

Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 8.2 / 5.1 / 6.2

0/0
15.10.2015 10:53

J84i66n62d30ř45i26c33h 77Š18k72o89p90e77k 4365471510535

tak to nevypadá v reálu špatně

0/0
15.10.2015 11:04





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.