Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Přednost zprava: špek z testů autoškoly nezvládla většina řidičů

Češi tápou v dopravních předpisech, čtvrtina by nedala přednost zprava, zjistila v průzkumu pojišťovna Generali.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M73a35r20t23i34n 93V42o89j89á32č63e96k 9523737701486

ten výklad je nesmysl a nelze paušalizovat ...hlavně v tomto nákresu ...pokud se tam narve červený tak ho modrý neobjede a nemá kudy ..tzn zelený první,pak červený a modrý poslední

0/0
26.10.2015 17:03

J96a25k26u62b 22P87r53o13k29e96š 6823108352263

Pravidla mluvi jasne, navic nevim proc by se tam modry nevesel.

https://goo.gl/mrdF8V

0/0
28.10.2015 12:27
Foto

V21l34a88d19i91m84í18r 46V65o83l95k89o 6280602267459

To je pouze jeden z možných výkladů předpisů. Po nájezdu červeného do křižovatky pořád zůstává zprava a nemá mu co kdo lézt před čumák. Ten výklad "expertů" je svévolná interpretace za účelem výroby špeku v testu. Je v rozporu jak se zdravým rozumem, tak s bezpečností provozu.

0/0
28.10.2015 12:38

J12a24k38u46b 61P75r81o95k73e35š 6383938962713

Ne, protoze uz zapocal manevr a uz je v krizovatce, prednost z prava resi VJEZD do krizovatky, kdezto prednost protijedoucimu PRUJEZD krizovatkou.

Nejde o vyrobu speku, jde o schopnost aplikovat pravidla ve spravnou chvili, ono neni nahodou, ze dopravni predpisy nezavysle na tom, zda se jezdi v levo, nebo v pravo vypadaji vsude na svete dost podobne, oni je vetsinou nevymysleli zadni blbci, tedy az na vymysli pane Humla, ktery se sam pasoval do pozice dopravniho experta.

Jen jde o to, stejne jako u vsech zakonu cist pozorne a davat pozor na vyrokovou logiku, tedy zejmena spojky a carky, ostatne jako u vsech zakonu. Vsechno zkratka zacina a konci u matematiky.

0/0
28.10.2015 12:50

J81a54r45o85s12l65a23v 51L48e53b36e71d36a 3176699367780

Tak jest. Vjetím do křižovatky ani podle mě červený neztrácí přednost, stále zůstává "přijíždějícím zprava". Navíc tím vjetím při jiných rozměrových poměrech vozovek a vozidel může prakticky znemožnit modrému průjezd.

0/0
28.10.2015 12:52

K17a47r44e11l 92C80h73a98r75v32á73t 3796557320

Opravdu nevím, jak by se auta dle správného řešení do té křižovatky poskládala. Další věc ale je, že ty přenosti z prava mě začínají pěkně iritovat.

Nechápu, proč je na na mnoha místech začali cpát i do křižovatek, které byly desítky let rozlišené na hlavní a vedlejší a přesto tam nedocházelo k nehodám. Často to tak je třeba na Praze 13.

Nejvíc miluju přednosti z prava tam, kde je do prava prakticky nulovej výhled přes zaparkovaná auta, roh baráku či stromy.

+2/−1
22.10.2015 15:40

J41a63k68u20b 69P61r34o63k54e62š 6563788512433

Poskladala by se tam zhruba takto: https://goo.gl/mrdF8V

Je to jednoduche, v mistech kde byla zavedna prednost z prava  a ridici si na ni zvykli klesl pocet dopravnich nehod, existuje na to i nejaka studie.

Ano nekdy je technicke reseni krizovate, ne uplne vyhovujici a clovek i kdyz dava prednost, tak uz stoji na pul v krizovatce, obvzlaste to plati pro vozidla s dlouhou pridi.

0/0
28.10.2015 12:30

M95i62c39h57a29l 98P65l67e89š11t55i74l 2375481675

Červený vypíná blinkr se slovy "kua to je dneska provoz, tak do toho lídlu zajedu zejtra" a jede raději rovně. Pak už jede modrý a nakonec zelený.

+2/0
22.10.2015 15:21

M63i29c70h73a54l 60H49o61r36á24k 6134479534786

;-D

0/0
27.11.2015 11:25

V33á40c41l56a20v 54S23v74o94b38o21d36a 3781339200900

a přitom by stačil kruháč :-)

+1/0
22.10.2015 15:17

J70a94n 66Z72a53b17a81b50a 8134754418424

V realitě bude takováhle křižovatka osazena značkami s předností. Pokud nebude, tak to bude křižovatka, kde k popsanému manévru nebude místo (např na sídlišti). Zastaví všichni a gesty se dohodnou

+3/0
22.10.2015 15:11

M68i83c74h47a26l 15P63l86e51š37t83i68l 2435331875

A nebo se gesty.... nedohodnou :-)

0/0
22.10.2015 15:21

J24a62n 10P46r73o66c97h12a76z67k29a 1677425689457

Pravidlo "kdo dřív přijel, jeden první" je v USA na křižovatkách bez rozlišení přednosti v jízdě zcela běžné a zcela respektované. Mnohem vice než přednost z prava, kterou navíc ještě překrývá přednost rovné cesty. Hlavní je ale ohleduplnost a slušnost, takže v případě nejasností se řidiči domluví posunkem.

0/0
22.10.2015 15:10

V88i46k10t16o91r 53J34o45h94á45n64e36k 4254334778600

Trochu to upřesním: Toto pravidlo se uplatňuje na "all-way-stop" křižovatkách, jinak (na nerozlišených) platí normálně pravidlo přednosti zprava jako u nás.

0/0
22.10.2015 15:12

J19o65s65e54f 66K43a41r18f54í54k 7302745106520

Technická:

Bych chtěl vidět, kudy to najeté auto v křižovatce objede:-P

+5/0
22.10.2015 14:00

M48a64r83t73i68n 64V11o10j63á51č34e25k 9983407801226

neobjede ,proto je ten výklad převedený do praktického provozu nesmysl ....první musí jet zelený jinak se nepohnou

0/0
26.10.2015 17:05

J72a65k81u31b 64P41r27o45k67e38š 6373448502473

Jednoduse: https://goo.gl/mrdF8V

0/0
28.10.2015 12:31

P85e89t14r 85P90o19s16p50i32s35i21l 9534817902859

presne tak spousta křižovatek vrealném provozu svoji velikostí toto vubec nedovoluje .

+2/0
22.10.2015 11:56

J11a42n 40P53r12o30c14h75a68z70k35a 1907275919467

Ale vy hnidopichové. Každému je snad jasné, že podobné otázky v testech jsou tam jen proto, aby zdůvodnily potřebu autoškol a zkušebních komisařů. V reálném životě a provozu by hlavním pravidlem zvyšujícím bezpečnost jízdy měla být slušnost a ohleduplnost. Přednost v jízdě je na křižovatkách dnes z více než 90% řešená dopravní značkou. Samozřejmě ale vím, že v dnešní době slušnost vytlačuje agresivita a pocity nadřazenosti "vyvolených".

0/0
22.10.2015 15:18

J10a68k82u28b 83P95r87o64k89e43š 6353828612943

Co se tyce dopravnich znacek, soucasny trend je znacky prednosti odstranovat, pokud to plynulost provozu dovoli, protoze z dlouhodobeho pohledu na krizovatkach s prednosti z prava klesa nehodovost.

Myslim, ze podobny pripad je v praxi sice malo pravdepodobny, protoze podobne krizovatky, nebyvaji vytizene, tak aby se tam sesla 3 vozidla ve stejnou chvili, nicmene je to dobry priklad na to aby se ridic naucil aplikovat pravidla pro urceni prednosti, obvzlaste ve svetle toho, ze nedani prednosti je tusim druha nejcastejsi pricina dopravni nehody. Jak je z diskuze patrne, mnoho ridicu to nezvlada a proto se takove statistice neni treba divit.

Nepopiram, ze ohleduplnost je jedna z nejdulezitejsich veci, ktera nam na silnicich stale trochu schazi, nicmene podle meho nazoru se situace postupne zlepsuje. Driv sem si stezoval, ze jedine misto, kde Vas nekdo necha vyjet z vedlejsi je Praha. Ac se o Prazskych ridicich rika cokoliv, podle meho nazoru byli jedni z nejohleduplnejsich, ktere clovek muze potkat, prave proto, ze se kazdy den potykaji s velmi hustym provozem. Sice cloveka bez milosti vytroubi, kdyz dela neco spatne, ale vzdy dostanete moznost se zaradit z vedlejsi, nebo prejet z pruhu do pruhu, to byval ve zbytku republiky problem. Posledni dobou myslim, ze se to zlepsuje i v ostatnich mestech. Navic uz ubylo blokovani rychlejsich, braneni predjizdeni a podobne naschvaly, snad az opravi D1, tak se ridici i nauci pouzivat pravy pruh a budeme si moci oddychnout, ze se na silnicich chovame jako civilisovani lide.

0/0
28.10.2015 12:42

F39i54l35i75p 23K41o26h82o62u58t 7610843577720

Já bych to řešil tak, že být modrý řidič, tak tam narvu čumák aby červený mohl odbočit a zároveň se tam necpal zelený a po odbočení čevenýho bych jel modrým a pak nakonec zelený... Záleží na situaci. :)

0/0
22.10.2015 8:18

M42a88r88t11i74n 62N64á85p61r63a97v48n11í73k 1572354285331

Fascinuje mě ta teorie typu, červený vjel do křižovatky, takže už není vpravo, nemusím mu dát přednost, on vlastně už ani neexistuje, až na to, že ve skutečnosti mě stojí přímo v cestě, kdo na tohle přišel musel být genius;-D

+4/0
19.10.2015 13:18

M25a21r78t37i98n 18K65o96v16á54ř 2431170149516

Bohužel je to oficiální výklad předpisu, který se ve skutečnosti může řešit dle místní situace jinak. Dle mého je nejjednodušším řešením je, když řidič zeleného ukáže červenému ať nezastavuje a jede.

Obdobná situace - na klasický kříž bez označení přednosti v jízdě přijede současně z každého směru jedno auto a chtějí jet rovně. Kdo pojede první?

Dle předpisů nikdo, dle skutečnosti ten nalevo od nejslušnějšího z nich, který ho pustí.

+3/0
19.10.2015 17:12

J78a14k11u40b 80P50r35o88k62e50š 6643338112593

Na vozovce jsou 2 pruhy, takze cerveny pro modreho neni zadna obtiz. https://goo.gl/mrdF8V

0/0
28.10.2015 12:44
Foto

P76a40v30e97l 60S23t82r82a25k16o70š 6647841630835

Fajn by byly all-way stop křižovatky jako v USA. Zvyká se na to kupodivu snadno. Jen těžko říct jak by to skončilo v zemi, kde nedokáže spousta řidičů pochopit zip nebo nouzový pruh :)

+1/−1
18.10.2015 18:54

D85a52n97i10e41l 55D39r49n30e75c 6531219196472

Pořád se někde vyzdvihuje přednost zprava, jak je to bezpečné apod. Ve skutečnosti je to ale pro řidiče stresující, což bezpečné není. Pravidla pro její projetí jsou složitější (viz článek), často je v místech, kde není dobrý rozhled, nutí řidiče neustále zpomalovat a zrychlovat, pořád jedete po vedlejší. Pravda, některé z těchto problémů by se zmírnily, kdyby bylo zón s předností zprava více, ale jsem přesvědčen, že když se někde mluví o přeznačkování lokality, tak zrovna na značkách upravujících přednost by se šetřit nemělo, jízda by měla mít i nějaký komfort, který zajistí hlavní silnice lépe než permanentní dávání přednosti.

+5/0
17.10.2015 20:02

J55a57n 82V75a44l65á89š19e16k 7541749488836

Hezky chytak. Logicky jsem si odpověděl a samozřejmě špatně. Věřím, že by to mohlo na reálné křižotce dopadnout takto...

http://leteckaposta.cz/477563987

0/0
17.10.2015 19:39

J13i79ř67í 67T51o72m55e79š 5982480463752

Teorie je hezká, má to jedno úskalí, když červený údajně najede do středu křižovatky, modrému zablokuje úplně či alespoň málo cestu.

0/0
18.10.2015 9:22

E49d53a 76D10r60á80b36e53k 7749842933217

na reálné nevím, ale na té namalované určitě ;-D

0/0
18.10.2015 17:47

P73a54v46e80l 37Š69e31d65l75b65a30u43e75r 7118151362155

Stačí jet po parkovišti kteréhokoliv hypermarketu. I když je na začátku upozornění o přednosti zprava, vliv je minimální... Jedu po dlouhé rovince, mám přednost... Takhle to má v hlavách spousta lidi

+8/0
17.10.2015 9:44

D66a87n89a 41T12e87n84z89l70e68r 5770342945163

Jak to mají sousedi? 

Konkrétně - v Německu. Podle řidiče, který si projel kolem milionu kilometrů bez větší nehody (přejetá popelnice se nepočítá), jede ten, kdo je v pravo. Řidiči udělají "vpravo hled!" a ten, co vpravo nikoho nemá, ten jede. Jednoduché a nemusí se u toho moc přemýšlet. 

Podle německých pravidel se "vpravo má přednost" týká jen situace DVOU aut. Pokud je aut víc, mají větší váhu ostatní předpisy, zde "nesmíš ohrozit toho, komu křížíš cestu". Otázka je, jestli to všichni zúčasnění řidiči vědí a mají náladu se zabývat skopičinami.

Doporučení oficiálních míst: zelené auto musí dát pokyn, že se vzdává přednosti. Pak může jet modré a červené čeká, až zelené projede. Nebo dá modré pokyn, že se vzdává přednosti a projede zelené, pak modré a pak červené. 

Aneb domluvte se mezi sebou... buď pojede jedno, nebo druhé nebo třetí auto...

0/0
16.10.2015 19:02

D12a28n85a 41T96e97n69z85l87e73r 5910382685253

Jo ... a my tady řešíme blbinky a takhle jezdí Italové!

https://www.youtube.com/watch?v=x0EaWVX_Q9I

0/0
16.10.2015 19:04

L17a77d94i15s69l32a40v 19K92u15d46l48a78c91e47k 8378280769899

Ono to v Praze na Jizni spojce nebyva jine. K tomu do toho litaji sanitky pod majakem aby pretlacovana byla dokonala.

0/0
21.10.2015 22:40

E74d58a 74D96r75á19b30e12k 7489112573437

první dva odstavce ... čili stejně jako u nás, přednost zprava par. 22 a přednost protijedoucích (co jim křížím dráhu) par. 21

doporučení logické, pokud se do křižovatky nevejdou, jen nevím když se zelený vzdá přednosti, proč nejede nejdřív červený (co má jistě přednost bo je nejvíc vpravo) a pak modrý?

0/0
17.10.2015 1:32

D14a27n98a 12T95e76n48z65l78e97r 5340332805703

Právě proto, že když jsou v tom tři auta, už platí jiná pravidla, ne to, kdo je víc vpravo. Také mě to udivilo. 

A také to, že takhle svrchu to vypadá jednoznačně: červené má přednost.

 Ale když si to promítnu do konkrétní situace, do konkrétní křižovatky, i hodně malé a úzké: ne, jako červená bych nejela dál. Nedá mi to, a nepřekřížím zelenému cestu. Je to tak zažité. Počkala bych, až by mi pokynul, že mám jet, pak až bych odbočila. 

Na modrého bych v tomto případě kašlala. A přitom ten má vlastně jet jako první... Z mého pohledu by přednost neměl a kdyby se přesto do křižovatky cpal, divila bych se, co blbne.

0/0
17.10.2015 10:00

E74d66a 60D91r81á36b52e59k 7759762793597

na male krizovatce by to tak dopadlo - zeleny by nevjel do krizovatky, aby neohrozil modreho, a vy byste toho nejspis vyuzila a dokoncila odboceni (kdyz vidite ze prijizdejici vuz zpomaluje a na hranici krizovatky zastavi, tak to je podobne jak na svetlech, proste toho vyuzijete a jedete)

+1/0
17.10.2015 17:51

D27a25n94a 72T65e21n26z95l26e45r 5400902885923

Asi ano, když bychom všichni stáli, už by mi to asi tak divné nepřišlo. Jako červená bych jela první.

0/0
17.10.2015 19:41
Foto

R23o58m89a72n 62N97e57p20š39i31n77s24k29ý 5863683472664

„Jednašedesát procent šoférů odpovědělo, že jako první projede křižovatkou zelené auto, po něm červené a naposledy modré. Pokud by se tím řídili ve skutečnosti, došlo by k dopravní nehodě,“ popisuje Jiří Cívka z Generali“

To je přece logický nesmysl. Pokud 61 % řidičů počítá s tím, že první projede zelený, tak přece k nehodě v těchto případech nedojde. Došlo by k ní jen v 49 % případů, kdy by si řidiči mysleli totéž, co Besip. Takže tou osvětou ve skutečnosti Besip potenciální nehodovost zvyšuje. :-P (Reálnou ne, řidiči obvykle nejsou idioti a na křižovatce projedou tak, aby do sebe nebourali, i kdyby přednost neměli.)

+1/0
16.10.2015 16:24
Foto

R68o33m88a88n 11N27e74p16š65i75n11s11k48ý 5743853202164

Oprava, potenciální nehoda jen v 39 % případů vs. 61 % bezpečného projetí zeleného, který z určitého pohledu logicky může patovou situaci modrého a červeného odblokovat a tím se asi řidiči při selském uvažování řídí

0/0
16.10.2015 16:25

E29d83a 87D86r45á67b34e31k 7209662633167

na ten nesmysl že by modrý měl jet PŘED červeným jste přišel sám, nebo vám to někdo poradil?

0/0
16.10.2015 17:18

E65d93a 67D26r70á12b33e75k 7919822533927

(řidiči se totiž vždy míjí vpravo vyjma jednoho případu kdy jedou proti sobě a oba odbočují vlevo, pak se míjí vlevo)

0/0
16.10.2015 17:19
Foto

R73o68m30a38n 14N13e17p63š21i67n45s27k41ý 5433583272684

S tím míjením máte pravdu viz příspěvek níže. Tady ale reagujete na příspěvek s těmi procenty, kde nic o míjení nepíšu. :)

Pokud se 61 % řidičů shodne na nějaké variantě projetí křižovatky, tak pán z Generali nemá pravdu, že to povede k nehodě. K nehodě bohužel mnohem pravděpodobněji povede, pokud já pravidla dodržím a budu spoléhat na to, že i každý další řidič na té křižovatce bude patřit k těm 39 %, kteří to chápou stejně.

+2/0
16.10.2015 19:43
Foto

R14o23m40a38n 47N40e53p89š43i84n67s29k26ý 5483133232844

Modelový příklad možná hezky funguje pro tenhle konkrétní případ a pokud připustíme, že autu najetému do křižovatky už najednou nemusíme dávat přednost a můžeme mu projet před nosem.

1) Stačí si ale představit situaci, kdy zelený teprve dojíždí, červený si myslí, že má od modrého standardně přednost zprava a že křižovatkou stihne projet před zeleným, ale modrý si přečetl Besip a vyhodnotí, že může vjet před červeného...  opravdu dobrá práce, Besipe. Rv

2) Nebo to stačí trochu obohatit, za červené auto postavit ještě jedno takové červené, a to už snad ani Besip neokecá, tam prostě modrý tu přednost zprava dát musí a všichni se drží v šachu. A budou se tak držet do soudného dne, aby nebyla nehoda, jak varuje Generali. ;)

V článku totiž chybí, jak řešit tyhle neokecatelné záseky, podobně jako v diskuzi zmiňovaná křižovatka tvaru kříže, kde jsou najednou 4 auta.

0/0
16.10.2015 15:45

J62a68k75u51b 77P27r92o94k85e37š 6893638182163

Tak pokud modry nema v hlave slamu, tak se rozjede az ve chvili kdy cerveny zastavi.

0/0
16.10.2015 16:20
Foto

R89o64m40a74n 51N19e43p56š98i25n24s72k73ý 5693333662764

Tak můžou už klidně stát oba a zelený se blížit. Ale pak si to červený rozmyslí, řekne si, že to ještě před zeleným stihne projet (např. i proto, že zelený taky není slepý a začne zpomalovat, protože tam vidí stát modrého, kterému má dát přednost zprava). Červený se tedy rozjede, jenže v tutéž chvíli si besipem vyškolený modrý řekne, že to je situace jako z článku a že má projet první, a potkají se krásně v křižovatce...

0/0
16.10.2015 16:32

J72a23k42u78b 65P90r38o76k69e71š 6883758722503

Nezlobte se na mne, ale to uz je stejna konstrukce, jako kdyz ridic na oznacene krizovatce, prijede z vedlejsi a rekne si ze to stihne a nestihne. Kdyz nekdo porusi dopravni predpisy a navic vypne veskerou soudnost, tak mu neni pomoci.

Snad kdyz uz vidim nejakou takovou krajni situaci, tak dotoho nevletim s plynem na podlaze.

+1/0
16.10.2015 16:37
Foto

R88o81m91a35n 83N93e16p93š97i37n11s98k67ý 5823453952694

Pokud se zelený blíží a červený odbočuje vlevo, tak je naopak naprosto běžné, že si zvažuje, jestli to stihne, nebo nestihne.

A ta obava je jen z návodu Besipu pro modrého, který má podle nich projíždět první, tedy vjet před červeného, který má ale normálně přednost. Jasně, v reálu by se to doufejme uplatnilo jen když by ti řidiči 10 sekund stáli na místě a hleděli zkoumavě na sebe a pak by s těmi manévry začali opravdu pomalu a obezřetně.

Ostatně jak to v praxi dělají, takže ten článek a strašení nehodou zrovna při téhle situaci je poněkud hysterie.

0/0
16.10.2015 16:49

E23d26a 89D48r82á33b86e38k 7419782953117

samé nesmysly píšete, jeden za druhým...

1) červený naprosto standardně chce odbočit doleva, tak si najede a čeká na protijedoucího zeleného (klidně čeká několik vteřin, nesmí ho ohrozit!!!)

2) zelený dojede, ale vidí modrého, takže nepokračuje v jízdě a dá přednost modrému

3) modrý projede ZA červeným, pokud se vejde

3a) červený toho může využít a protáhnout se v tu chvíli před zeleným, ale vystavuje se riziku, že kdyby se do něj zelený rozjel, tak čevený dostane pokutu za nedání přednosti

3c) pokud se modrý nevejde, tak nesmí vjet do křižovatky a může leda dát zelenému najevo, že on nemůže, tak ať jede, zelený pak v souladu s předpisy smí jet (neohrozí modrého!) a odblokovat situaci

4) projede zelený, pak dokončí červený

je to tak jednoduché a pořád to polovina řidičů nechápe jen proto, že je "malej vobrázek" a na něm "úzká silnice"??? :-)

+2/−1
16.10.2015 17:24

M70i88r17o89s14l92a22v 78K19o92c55h 8335705205986

Konecne jedno spravne reseni:-), ale jak jsem tuhle diskusi cetl, tak snad nikdo nevi, co je to "najet do krizovatky". 

Dokonce jsem dostal odpoved, ze se v autoskole neuci, ze kdo najede do krizovatky jako prvni ma prednost:-)

+1/0
16.10.2015 17:58
Foto

R68o30m70a80n 67N62e44p36š30i85n50s47k41ý 5823773882874

Jenom dodatek, já tady s panem Prokešem neřeším situaci z článku, ale jednu ze 2 dalších variant, které jsem na základě toho rozvinul na začátku tohohle vlákna - 2) dvě červená auta za sebou a 1) situace, kdy zelený teprve přijíždí, červený to tam chce ještě před ním střihnout, ale modrý si podle článku vzpomene, že má opustit křižovatku jako první a vjede tam do červeného.

S tím samotným míjením červeného a modrého máte ale naprostou pravdu, to jsem se nechal unést s tím, jak budou najíždět před sebe. Každý asi máme občas slabší chvilku. :) Při správném provádění objede modrý stojícího červeného zezadu (pokud bude moct do křižovatky vjet, tedy když bude vpravo od červeného dost místa na její opuštění). Tím pádem při správném odbočování by to riziko opravdu hrozit nemělo.

V praxi to bude asi horší, když řidičům dělá problém projet i zatáčkou ve svém pruhu, držet se vlevo při odbočování z jednosměrky, o vjíždění do zacpané křižovatky na zelenou nemluvě, ale to už s pravidly provozu nesouvisí.

0/0
16.10.2015 19:38







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.