Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Přednost zprava: špek z testů autoškoly nezvládla většina řidičů

Češi tápou v dopravních předpisech, čtvrtina by nedala přednost zprava, zjistila v průzkumu pojišťovna Generali.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M87a72r67t44i88n 58V79o49j37á91č16e25k 9243277321646

ten výklad je nesmysl a nelze paušalizovat ...hlavně v tomto nákresu ...pokud se tam narve červený tak ho modrý neobjede a nemá kudy ..tzn zelený první,pak červený a modrý poslední

0/0
26.10.2015 17:03

J72a31k56u27b 33P50r96o19k85e75š 6913738582713

Pravidla mluvi jasne, navic nevim proc by se tam modry nevesel.

https://goo.gl/mrdF8V

0/0
28.10.2015 12:27
Foto

V90l74a66d40i42m52í57r 50V60o35l74k13o 6500582207359

To je pouze jeden z možných výkladů předpisů. Po nájezdu červeného do křižovatky pořád zůstává zprava a nemá mu co kdo lézt před čumák. Ten výklad "expertů" je svévolná interpretace za účelem výroby špeku v testu. Je v rozporu jak se zdravým rozumem, tak s bezpečností provozu.

0/0
28.10.2015 12:38

J13a94k91u51b 52P74r26o20k13e46š 6753588572233

Ne, protoze uz zapocal manevr a uz je v krizovatce, prednost z prava resi VJEZD do krizovatky, kdezto prednost protijedoucimu PRUJEZD krizovatkou.

Nejde o vyrobu speku, jde o schopnost aplikovat pravidla ve spravnou chvili, ono neni nahodou, ze dopravni predpisy nezavysle na tom, zda se jezdi v levo, nebo v pravo vypadaji vsude na svete dost podobne, oni je vetsinou nevymysleli zadni blbci, tedy az na vymysli pane Humla, ktery se sam pasoval do pozice dopravniho experta.

Jen jde o to, stejne jako u vsech zakonu cist pozorne a davat pozor na vyrokovou logiku, tedy zejmena spojky a carky, ostatne jako u vsech zakonu. Vsechno zkratka zacina a konci u matematiky.

0/0
28.10.2015 12:50

J66a16r90o65s10l40a57v 82L84e78b16e32d69a 3316519307100

Tak jest. Vjetím do křižovatky ani podle mě červený neztrácí přednost, stále zůstává "přijíždějícím zprava". Navíc tím vjetím při jiných rozměrových poměrech vozovek a vozidel může prakticky znemožnit modrému průjezd.

0/0
28.10.2015 12:52

K48a97r60e71l 95C80h16a28r25v58á56t 3366947760

Opravdu nevím, jak by se auta dle správného řešení do té křižovatky poskládala. Další věc ale je, že ty přenosti z prava mě začínají pěkně iritovat.

Nechápu, proč je na na mnoha místech začali cpát i do křižovatek, které byly desítky let rozlišené na hlavní a vedlejší a přesto tam nedocházelo k nehodám. Často to tak je třeba na Praze 13.

Nejvíc miluju přednosti z prava tam, kde je do prava prakticky nulovej výhled přes zaparkovaná auta, roh baráku či stromy.

+2/−1
22.10.2015 15:40

J97a91k46u68b 68P22r84o57k78e76š 6293208222443

Poskladala by se tam zhruba takto: https://goo.gl/mrdF8V

Je to jednoduche, v mistech kde byla zavedna prednost z prava  a ridici si na ni zvykli klesl pocet dopravnich nehod, existuje na to i nejaka studie.

Ano nekdy je technicke reseni krizovate, ne uplne vyhovujici a clovek i kdyz dava prednost, tak uz stoji na pul v krizovatce, obvzlaste to plati pro vozidla s dlouhou pridi.

0/0
28.10.2015 12:30

M30i15c94h67a81l 46P36l59e96š51t69i34l 2835461835

Červený vypíná blinkr se slovy "kua to je dneska provoz, tak do toho lídlu zajedu zejtra" a jede raději rovně. Pak už jede modrý a nakonec zelený.

+2/0
22.10.2015 15:21

M80i10c55h88a12l 17H39o33r62á82k 6184249894286

;-D

0/0
27.11.2015 11:25

V82á51c85l68a71v 97S20v63o88b54o57d50a 3481949930970

a přitom by stačil kruháč :-)

+1/0
22.10.2015 15:17

J43a37n 47Z72a97b75a72b30a 8204364908804

V realitě bude takováhle křižovatka osazena značkami s předností. Pokud nebude, tak to bude křižovatka, kde k popsanému manévru nebude místo (např na sídlišti). Zastaví všichni a gesty se dohodnou

+3/0
22.10.2015 15:11

M41i83c73h31a46l 41P23l10e82š65t22i48l 2735271215

A nebo se gesty.... nedohodnou :-)

0/0
22.10.2015 15:21

J11a41n 60P68r43o38c63h49a79z76k26a 1307165779657

Pravidlo "kdo dřív přijel, jeden první" je v USA na křižovatkách bez rozlišení přednosti v jízdě zcela běžné a zcela respektované. Mnohem vice než přednost z prava, kterou navíc ještě překrývá přednost rovné cesty. Hlavní je ale ohleduplnost a slušnost, takže v případě nejasností se řidiči domluví posunkem.

0/0
22.10.2015 15:10

V57i44k17t39o31r 14J79o35h13á16n81e93k 4254774258980

Trochu to upřesním: Toto pravidlo se uplatňuje na "all-way-stop" křižovatkách, jinak (na nerozlišených) platí normálně pravidlo přednosti zprava jako u nás.

0/0
22.10.2015 15:12

J98o79s64e71f 87K58a67r56f52í77k 7442925546290

Technická:

Bych chtěl vidět, kudy to najeté auto v křižovatce objede:-P

+5/0
22.10.2015 14:00

M20a16r32t27i17n 77V40o44j95á17č31e16k 9573627611436

neobjede ,proto je ten výklad převedený do praktického provozu nesmysl ....první musí jet zelený jinak se nepohnou

0/0
26.10.2015 17:05

J47a70k64u76b 27P50r51o16k76e97š 6763598852523

Jednoduse: https://goo.gl/mrdF8V

0/0
28.10.2015 12:31

P68e86t79r 83P95o74s71p96i70s46i67l 9644827562509

presne tak spousta křižovatek vrealném provozu svoji velikostí toto vubec nedovoluje .

+2/0
22.10.2015 11:56

J81a11n 15P94r18o39c73h37a76z12k68a 1637255509187

Ale vy hnidopichové. Každému je snad jasné, že podobné otázky v testech jsou tam jen proto, aby zdůvodnily potřebu autoškol a zkušebních komisařů. V reálném životě a provozu by hlavním pravidlem zvyšujícím bezpečnost jízdy měla být slušnost a ohleduplnost. Přednost v jízdě je na křižovatkách dnes z více než 90% řešená dopravní značkou. Samozřejmě ale vím, že v dnešní době slušnost vytlačuje agresivita a pocity nadřazenosti "vyvolených".

0/0
22.10.2015 15:18

J11a80k57u53b 47P43r35o72k65e85š 6713508102283

Co se tyce dopravnich znacek, soucasny trend je znacky prednosti odstranovat, pokud to plynulost provozu dovoli, protoze z dlouhodobeho pohledu na krizovatkach s prednosti z prava klesa nehodovost.

Myslim, ze podobny pripad je v praxi sice malo pravdepodobny, protoze podobne krizovatky, nebyvaji vytizene, tak aby se tam sesla 3 vozidla ve stejnou chvili, nicmene je to dobry priklad na to aby se ridic naucil aplikovat pravidla pro urceni prednosti, obvzlaste ve svetle toho, ze nedani prednosti je tusim druha nejcastejsi pricina dopravni nehody. Jak je z diskuze patrne, mnoho ridicu to nezvlada a proto se takove statistice neni treba divit.

Nepopiram, ze ohleduplnost je jedna z nejdulezitejsich veci, ktera nam na silnicich stale trochu schazi, nicmene podle meho nazoru se situace postupne zlepsuje. Driv sem si stezoval, ze jedine misto, kde Vas nekdo necha vyjet z vedlejsi je Praha. Ac se o Prazskych ridicich rika cokoliv, podle meho nazoru byli jedni z nejohleduplnejsich, ktere clovek muze potkat, prave proto, ze se kazdy den potykaji s velmi hustym provozem. Sice cloveka bez milosti vytroubi, kdyz dela neco spatne, ale vzdy dostanete moznost se zaradit z vedlejsi, nebo prejet z pruhu do pruhu, to byval ve zbytku republiky problem. Posledni dobou myslim, ze se to zlepsuje i v ostatnich mestech. Navic uz ubylo blokovani rychlejsich, braneni predjizdeni a podobne naschvaly, snad az opravi D1, tak se ridici i nauci pouzivat pravy pruh a budeme si moci oddychnout, ze se na silnicich chovame jako civilisovani lide.

0/0
28.10.2015 12:42

F19i61l67i94p 65K93o96h71o63u77t 7220943587130

Já bych to řešil tak, že být modrý řidič, tak tam narvu čumák aby červený mohl odbočit a zároveň se tam necpal zelený a po odbočení čevenýho bych jel modrým a pak nakonec zelený... Záleží na situaci. :)

0/0
22.10.2015 8:18

M80a36r20t55i56n 61N45á86p17r38a19v16n56í37k 1482184465881

Fascinuje mě ta teorie typu, červený vjel do křižovatky, takže už není vpravo, nemusím mu dát přednost, on vlastně už ani neexistuje, až na to, že ve skutečnosti mě stojí přímo v cestě, kdo na tohle přišel musel být genius;-D

+4/0
19.10.2015 13:18

M72a19r67t49i11n 68K59o55v21á39ř 2261790409516

Bohužel je to oficiální výklad předpisu, který se ve skutečnosti může řešit dle místní situace jinak. Dle mého je nejjednodušším řešením je, když řidič zeleného ukáže červenému ať nezastavuje a jede.

Obdobná situace - na klasický kříž bez označení přednosti v jízdě přijede současně z každého směru jedno auto a chtějí jet rovně. Kdo pojede první?

Dle předpisů nikdo, dle skutečnosti ten nalevo od nejslušnějšího z nich, který ho pustí.

+3/0
19.10.2015 17:12

J84a32k90u38b 75P25r93o48k81e31š 6543388842583

Na vozovce jsou 2 pruhy, takze cerveny pro modreho neni zadna obtiz. https://goo.gl/mrdF8V

0/0
28.10.2015 12:44
Foto

P47a68v32e54l 40S33t31r49a44k40o35š 6507941100495

Fajn by byly all-way stop křižovatky jako v USA. Zvyká se na to kupodivu snadno. Jen těžko říct jak by to skončilo v zemi, kde nedokáže spousta řidičů pochopit zip nebo nouzový pruh :)

+1/−1
18.10.2015 18:54

D16a69n36i97e66l 31D33r46n19e42c 6301949346362

Pořád se někde vyzdvihuje přednost zprava, jak je to bezpečné apod. Ve skutečnosti je to ale pro řidiče stresující, což bezpečné není. Pravidla pro její projetí jsou složitější (viz článek), často je v místech, kde není dobrý rozhled, nutí řidiče neustále zpomalovat a zrychlovat, pořád jedete po vedlejší. Pravda, některé z těchto problémů by se zmírnily, kdyby bylo zón s předností zprava více, ale jsem přesvědčen, že když se někde mluví o přeznačkování lokality, tak zrovna na značkách upravujících přednost by se šetřit nemělo, jízda by měla mít i nějaký komfort, který zajistí hlavní silnice lépe než permanentní dávání přednosti.

+5/0
17.10.2015 20:02

J45a94n 71V83a10l18á52š16e70k 7481179308446

Hezky chytak. Logicky jsem si odpověděl a samozřejmě špatně. Věřím, že by to mohlo na reálné křižotce dopadnout takto...

http://leteckaposta.cz/477563987

0/0
17.10.2015 19:39

J86i59ř13í 34T29o92m97e74š 5602270403282

Teorie je hezká, má to jedno úskalí, když červený údajně najede do středu křižovatky, modrému zablokuje úplně či alespoň málo cestu.

0/0
18.10.2015 9:22

E37d23a 32D23r22á19b38e95k 7229972453627

na reálné nevím, ale na té namalované určitě ;-D

0/0
18.10.2015 17:47

P66a94v90e95l 10Š98e87d89l46b85a46u85e16r 7188111112365

Stačí jet po parkovišti kteréhokoliv hypermarketu. I když je na začátku upozornění o přednosti zprava, vliv je minimální... Jedu po dlouhé rovince, mám přednost... Takhle to má v hlavách spousta lidi

+8/0
17.10.2015 9:44

D60a84n76a 41T64e72n94z30l92e58r 5380782335323

Jak to mají sousedi? 

Konkrétně - v Německu. Podle řidiče, který si projel kolem milionu kilometrů bez větší nehody (přejetá popelnice se nepočítá), jede ten, kdo je v pravo. Řidiči udělají "vpravo hled!" a ten, co vpravo nikoho nemá, ten jede. Jednoduché a nemusí se u toho moc přemýšlet. 

Podle německých pravidel se "vpravo má přednost" týká jen situace DVOU aut. Pokud je aut víc, mají větší váhu ostatní předpisy, zde "nesmíš ohrozit toho, komu křížíš cestu". Otázka je, jestli to všichni zúčasnění řidiči vědí a mají náladu se zabývat skopičinami.

Doporučení oficiálních míst: zelené auto musí dát pokyn, že se vzdává přednosti. Pak může jet modré a červené čeká, až zelené projede. Nebo dá modré pokyn, že se vzdává přednosti a projede zelené, pak modré a pak červené. 

Aneb domluvte se mezi sebou... buď pojede jedno, nebo druhé nebo třetí auto...

0/0
16.10.2015 19:02

D88a24n50a 66T34e12n11z74l61e39r 5490802515763

Jo ... a my tady řešíme blbinky a takhle jezdí Italové!

https://www.youtube.com/watch?v=x0EaWVX_Q9I

0/0
16.10.2015 19:04

L45a16d13i18s36l69a60v 23K67u31d12l32a95c75e17k 8498580219229

Ono to v Praze na Jizni spojce nebyva jine. K tomu do toho litaji sanitky pod majakem aby pretlacovana byla dokonala.

0/0
21.10.2015 22:40

E63d56a 70D65r50á75b97e34k 7859322473907

první dva odstavce ... čili stejně jako u nás, přednost zprava par. 22 a přednost protijedoucích (co jim křížím dráhu) par. 21

doporučení logické, pokud se do křižovatky nevejdou, jen nevím když se zelený vzdá přednosti, proč nejede nejdřív červený (co má jistě přednost bo je nejvíc vpravo) a pak modrý?

0/0
17.10.2015 1:32

D82a30n28a 83T85e54n29z51l63e70r 5740552295643

Právě proto, že když jsou v tom tři auta, už platí jiná pravidla, ne to, kdo je víc vpravo. Také mě to udivilo. 

A také to, že takhle svrchu to vypadá jednoznačně: červené má přednost.

 Ale když si to promítnu do konkrétní situace, do konkrétní křižovatky, i hodně malé a úzké: ne, jako červená bych nejela dál. Nedá mi to, a nepřekřížím zelenému cestu. Je to tak zažité. Počkala bych, až by mi pokynul, že mám jet, pak až bych odbočila. 

Na modrého bych v tomto případě kašlala. A přitom ten má vlastně jet jako první... Z mého pohledu by přednost neměl a kdyby se přesto do křižovatky cpal, divila bych se, co blbne.

0/0
17.10.2015 10:00

E12d16a 35D67r21á79b38e68k 7869292743507

na male krizovatce by to tak dopadlo - zeleny by nevjel do krizovatky, aby neohrozil modreho, a vy byste toho nejspis vyuzila a dokoncila odboceni (kdyz vidite ze prijizdejici vuz zpomaluje a na hranici krizovatky zastavi, tak to je podobne jak na svetlech, proste toho vyuzijete a jedete)

+1/0
17.10.2015 17:51

D62a41n37a 44T74e89n30z39l28e11r 5760902305933

Asi ano, když bychom všichni stáli, už by mi to asi tak divné nepřišlo. Jako červená bych jela první.

0/0
17.10.2015 19:41
Foto

R39o68m58a92n 81N24e46p84š73i91n98s27k20ý 5663613242434

„Jednašedesát procent šoférů odpovědělo, že jako první projede křižovatkou zelené auto, po něm červené a naposledy modré. Pokud by se tím řídili ve skutečnosti, došlo by k dopravní nehodě,“ popisuje Jiří Cívka z Generali“

To je přece logický nesmysl. Pokud 61 % řidičů počítá s tím, že první projede zelený, tak přece k nehodě v těchto případech nedojde. Došlo by k ní jen v 49 % případů, kdy by si řidiči mysleli totéž, co Besip. Takže tou osvětou ve skutečnosti Besip potenciální nehodovost zvyšuje. :-P (Reálnou ne, řidiči obvykle nejsou idioti a na křižovatce projedou tak, aby do sebe nebourali, i kdyby přednost neměli.)

+1/0
16.10.2015 16:24
Foto

R98o19m44a91n 87N23e28p95š84i35n88s46k11ý 5383433462264

Oprava, potenciální nehoda jen v 39 % případů vs. 61 % bezpečného projetí zeleného, který z určitého pohledu logicky může patovou situaci modrého a červeného odblokovat a tím se asi řidiči při selském uvažování řídí

0/0
16.10.2015 16:25

E50d69a 19D93r47á59b14e76k 7679452443567

na ten nesmysl že by modrý měl jet PŘED červeným jste přišel sám, nebo vám to někdo poradil?

0/0
16.10.2015 17:18

E62d76a 13D66r77á81b85e12k 7519542403957

(řidiči se totiž vždy míjí vpravo vyjma jednoho případu kdy jedou proti sobě a oba odbočují vlevo, pak se míjí vlevo)

0/0
16.10.2015 17:19
Foto

R95o88m56a48n 72N63e65p80š93i26n91s15k48ý 5603583392254

S tím míjením máte pravdu viz příspěvek níže. Tady ale reagujete na příspěvek s těmi procenty, kde nic o míjení nepíšu. :)

Pokud se 61 % řidičů shodne na nějaké variantě projetí křižovatky, tak pán z Generali nemá pravdu, že to povede k nehodě. K nehodě bohužel mnohem pravděpodobněji povede, pokud já pravidla dodržím a budu spoléhat na to, že i každý další řidič na té křižovatce bude patřit k těm 39 %, kteří to chápou stejně.

+2/0
16.10.2015 19:43
Foto

R30o77m82a48n 15N72e21p42š43i59n60s60k24ý 5983253772964

Modelový příklad možná hezky funguje pro tenhle konkrétní případ a pokud připustíme, že autu najetému do křižovatky už najednou nemusíme dávat přednost a můžeme mu projet před nosem.

1) Stačí si ale představit situaci, kdy zelený teprve dojíždí, červený si myslí, že má od modrého standardně přednost zprava a že křižovatkou stihne projet před zeleným, ale modrý si přečetl Besip a vyhodnotí, že může vjet před červeného...  opravdu dobrá práce, Besipe. Rv

2) Nebo to stačí trochu obohatit, za červené auto postavit ještě jedno takové červené, a to už snad ani Besip neokecá, tam prostě modrý tu přednost zprava dát musí a všichni se drží v šachu. A budou se tak držet do soudného dne, aby nebyla nehoda, jak varuje Generali. ;)

V článku totiž chybí, jak řešit tyhle neokecatelné záseky, podobně jako v diskuzi zmiňovaná křižovatka tvaru kříže, kde jsou najednou 4 auta.

0/0
16.10.2015 15:45

J50a70k57u37b 93P81r78o75k84e45š 6843978272263

Tak pokud modry nema v hlave slamu, tak se rozjede az ve chvili kdy cerveny zastavi.

0/0
16.10.2015 16:20
Foto

R32o55m86a31n 76N56e57p89š26i44n15s39k13ý 5143293782274

Tak můžou už klidně stát oba a zelený se blížit. Ale pak si to červený rozmyslí, řekne si, že to ještě před zeleným stihne projet (např. i proto, že zelený taky není slepý a začne zpomalovat, protože tam vidí stát modrého, kterému má dát přednost zprava). Červený se tedy rozjede, jenže v tutéž chvíli si besipem vyškolený modrý řekne, že to je situace jako z článku a že má projet první, a potkají se krásně v křižovatce...

0/0
16.10.2015 16:32

J76a36k51u20b 87P81r86o35k95e13š 6723308362363

Nezlobte se na mne, ale to uz je stejna konstrukce, jako kdyz ridic na oznacene krizovatce, prijede z vedlejsi a rekne si ze to stihne a nestihne. Kdyz nekdo porusi dopravni predpisy a navic vypne veskerou soudnost, tak mu neni pomoci.

Snad kdyz uz vidim nejakou takovou krajni situaci, tak dotoho nevletim s plynem na podlaze.

+1/0
16.10.2015 16:37
Foto

R44o25m42a37n 14N36e77p47š30i49n59s53k22ý 5313633772744

Pokud se zelený blíží a červený odbočuje vlevo, tak je naopak naprosto běžné, že si zvažuje, jestli to stihne, nebo nestihne.

A ta obava je jen z návodu Besipu pro modrého, který má podle nich projíždět první, tedy vjet před červeného, který má ale normálně přednost. Jasně, v reálu by se to doufejme uplatnilo jen když by ti řidiči 10 sekund stáli na místě a hleděli zkoumavě na sebe a pak by s těmi manévry začali opravdu pomalu a obezřetně.

Ostatně jak to v praxi dělají, takže ten článek a strašení nehodou zrovna při téhle situaci je poněkud hysterie.

0/0
16.10.2015 16:49

E55d15a 28D18r70á75b16e44k 7739102943807

samé nesmysly píšete, jeden za druhým...

1) červený naprosto standardně chce odbočit doleva, tak si najede a čeká na protijedoucího zeleného (klidně čeká několik vteřin, nesmí ho ohrozit!!!)

2) zelený dojede, ale vidí modrého, takže nepokračuje v jízdě a dá přednost modrému

3) modrý projede ZA červeným, pokud se vejde

3a) červený toho může využít a protáhnout se v tu chvíli před zeleným, ale vystavuje se riziku, že kdyby se do něj zelený rozjel, tak čevený dostane pokutu za nedání přednosti

3c) pokud se modrý nevejde, tak nesmí vjet do křižovatky a může leda dát zelenému najevo, že on nemůže, tak ať jede, zelený pak v souladu s předpisy smí jet (neohrozí modrého!) a odblokovat situaci

4) projede zelený, pak dokončí červený

je to tak jednoduché a pořád to polovina řidičů nechápe jen proto, že je "malej vobrázek" a na něm "úzká silnice"??? :-)

+2/−1
16.10.2015 17:24

M53i83r69o89s18l70a24v 69K75o25c52h 8495385155116

Konecne jedno spravne reseni:-), ale jak jsem tuhle diskusi cetl, tak snad nikdo nevi, co je to "najet do krizovatky". 

Dokonce jsem dostal odpoved, ze se v autoskole neuci, ze kdo najede do krizovatky jako prvni ma prednost:-)

+1/0
16.10.2015 17:58
Foto

R59o43m68a64n 70N27e38p26š24i17n27s73k48ý 5363923392364

Jenom dodatek, já tady s panem Prokešem neřeším situaci z článku, ale jednu ze 2 dalších variant, které jsem na základě toho rozvinul na začátku tohohle vlákna - 2) dvě červená auta za sebou a 1) situace, kdy zelený teprve přijíždí, červený to tam chce ještě před ním střihnout, ale modrý si podle článku vzpomene, že má opustit křižovatku jako první a vjede tam do červeného.

S tím samotným míjením červeného a modrého máte ale naprostou pravdu, to jsem se nechal unést s tím, jak budou najíždět před sebe. Každý asi máme občas slabší chvilku. :) Při správném provádění objede modrý stojícího červeného zezadu (pokud bude moct do křižovatky vjet, tedy když bude vpravo od červeného dost místa na její opuštění). Tím pádem při správném odbočování by to riziko opravdu hrozit nemělo.

V praxi to bude asi horší, když řidičům dělá problém projet i zatáčkou ve svém pruhu, držet se vlevo při odbočování z jednosměrky, o vjíždění do zacpané křižovatky na zelenou nemluvě, ale to už s pravidly provozu nesouvisí.

0/0
16.10.2015 19:38







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.