Diskuze
Přednost zprava: špek z testů autoškoly nezvládla většina řidičů
Děkujeme za pochopení.
M12a92r47t87i36n 59V33o29j18á70č43e29k
ten výklad je nesmysl a nelze paušalizovat ...hlavně v tomto nákresu ...pokud se tam narve červený tak ho modrý neobjede a nemá kudy ..tzn zelený první,pak červený a modrý poslední
J59a59k52u56b 90P20r62o69k53e39š
Pravidla mluvi jasne, navic nevim proc by se tam modry nevesel.
K55a36r53e20l 50C23h89a90r12v92á31t
Opravdu nevím, jak by se auta dle správného řešení do té křižovatky poskládala. Další věc ale je, že ty přenosti z prava mě začínají pěkně iritovat.
Nechápu, proč je na na mnoha místech začali cpát i do křižovatek, které byly desítky let rozlišené na hlavní a vedlejší a přesto tam nedocházelo k nehodám. Často to tak je třeba na Praze 13.
Nejvíc miluju přednosti z prava tam, kde je do prava prakticky nulovej výhled přes zaparkovaná auta, roh baráku či stromy.
J51a60k37u41b 98P72r21o35k31e22š
Poskladala by se tam zhruba takto: https://goo.gl/mrdF8V
Je to jednoduche, v mistech kde byla zavedna prednost z prava a ridici si na ni zvykli klesl pocet dopravnich nehod, existuje na to i nejaka studie.
Ano nekdy je technicke reseni krizovate, ne uplne vyhovujici a clovek i kdyz dava prednost, tak uz stoji na pul v krizovatce, obvzlaste to plati pro vozidla s dlouhou pridi.
M48i75c69h82a73l 16P39l38e39š38t17i37l
Červený vypíná blinkr se slovy "kua to je dneska provoz, tak do toho lídlu zajedu zejtra" a jede raději rovně. Pak už jede modrý a nakonec zelený.
J17a60n 83Z36a76b17a60b61a
V realitě bude takováhle křižovatka osazena značkami s předností. Pokud nebude, tak to bude křižovatka, kde k popsanému manévru nebude místo (např na sídlišti). Zastaví všichni a gesty se dohodnou
M72i63c24h23a87l 88P31l64e55š12t25i92l
A nebo se gesty.... nedohodnou :-)
J79a35n 72P73r74o90c24h46a91z86k73a
Pravidlo "kdo dřív přijel, jeden první" je v USA na křižovatkách bez rozlišení přednosti v jízdě zcela běžné a zcela respektované. Mnohem vice než přednost z prava, kterou navíc ještě překrývá přednost rovné cesty. Hlavní je ale ohleduplnost a slušnost, takže v případě nejasností se řidiči domluví posunkem.
V15i55k39t59o59r 88J41o12h76á64n94e85k
Trochu to upřesním: Toto pravidlo se uplatňuje na "all-way-stop" křižovatkách, jinak (na nerozlišených) platí normálně pravidlo přednosti zprava jako u nás.
J82o93s20e35f 92K36a91r47f27í37k
Technická:
Bych chtěl vidět, kudy to najeté auto v křižovatce objede
M31a36r35t20i61n 12V26o45j25á79č75e49k
neobjede ,proto je ten výklad převedený do praktického provozu nesmysl ....první musí jet zelený jinak se nepohnou
P17e41t58r 70P15o65s70p23i25s39i83l
presne tak spousta křižovatek vrealném provozu svoji velikostí toto vubec nedovoluje .
J48a89n 79P63r64o31c19h98a49z55k77a
Ale vy hnidopichové. Každému je snad jasné, že podobné otázky v testech jsou tam jen proto, aby zdůvodnily potřebu autoškol a zkušebních komisařů. V reálném životě a provozu by hlavním pravidlem zvyšujícím bezpečnost jízdy měla být slušnost a ohleduplnost. Přednost v jízdě je na křižovatkách dnes z více než 90% řešená dopravní značkou. Samozřejmě ale vím, že v dnešní době slušnost vytlačuje agresivita a pocity nadřazenosti "vyvolených".
F34i12l33i48p 36K39o85h41o49u24t
Já bych to řešil tak, že být modrý řidič, tak tam narvu čumák aby červený mohl odbočit a zároveň se tam necpal zelený a po odbočení čevenýho bych jel modrým a pak nakonec zelený... Záleží na situaci. :)
M42a85r78t75i31n 31N35á75p14r22a91v52n86í30k
Fascinuje mě ta teorie typu, červený vjel do křižovatky, takže už není vpravo, nemusím mu dát přednost, on vlastně už ani neexistuje, až na to, že ve skutečnosti mě stojí přímo v cestě, kdo na tohle přišel musel být genius
M81a47r60t23i16n 80K36o92v39á16ř
Bohužel je to oficiální výklad předpisu, který se ve skutečnosti může řešit dle místní situace jinak. Dle mého je nejjednodušším řešením je, když řidič zeleného ukáže červenému ať nezastavuje a jede.
Obdobná situace - na klasický kříž bez označení přednosti v jízdě přijede současně z každého směru jedno auto a chtějí jet rovně. Kdo pojede první?
Dle předpisů nikdo, dle skutečnosti ten nalevo od nejslušnějšího z nich, který ho pustí.
Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano
„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...
Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt
Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu
Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...
Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG
Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně
Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...
Europoslanci schválili lepší vymáhání pokut za dopravní přestupky v zahraničí
V Evropské unii by měla fungovat lepší spolupráce mezi členskými státy při vymáhání pokut pro...
Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu
Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...
Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt
Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...
První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid
Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...
Stavební pozemek 1982 m2 v Radošově u Kyselky
Kyselka, okres Karlovy Vary
2 973 000 Kč