Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Přednost zprava: špek z testů autoškoly nezvládla většina řidičů

Češi tápou v dopravních předpisech, čtvrtina by nedala přednost zprava, zjistila v průzkumu pojišťovna Generali.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M77a77r85t51i63n 56V32o58j52á45č67e41k 9463947551576

ten výklad je nesmysl a nelze paušalizovat ...hlavně v tomto nákresu ...pokud se tam narve červený tak ho modrý neobjede a nemá kudy ..tzn zelený první,pak červený a modrý poslední

0/0
26.10.2015 17:03

J83a58k43u60b 77P48r47o24k14e26š 6163658282723

Pravidla mluvi jasne, navic nevim proc by se tam modry nevesel.

https://goo.gl/mrdF8V

0/0
28.10.2015 12:27
Foto

V66l59a58d79i23m76í70r 58V46o62l82k50o 6490202847389

To je pouze jeden z možných výkladů předpisů. Po nájezdu červeného do křižovatky pořád zůstává zprava a nemá mu co kdo lézt před čumák. Ten výklad "expertů" je svévolná interpretace za účelem výroby špeku v testu. Je v rozporu jak se zdravým rozumem, tak s bezpečností provozu.

0/0
28.10.2015 12:38


J45a53k70u97b 82P69r26o25k54e26š 6983478132483

Ne, protoze uz zapocal manevr a uz je v krizovatce, prednost z prava resi VJEZD do krizovatky, kdezto prednost protijedoucimu PRUJEZD krizovatkou.

Nejde o vyrobu speku, jde o schopnost aplikovat pravidla ve spravnou chvili, ono neni nahodou, ze dopravni predpisy nezavysle na tom, zda se jezdi v levo, nebo v pravo vypadaji vsude na svete dost podobne, oni je vetsinou nevymysleli zadni blbci, tedy az na vymysli pane Humla, ktery se sam pasoval do pozice dopravniho experta.

Jen jde o to, stejne jako u vsech zakonu cist pozorne a davat pozor na vyrokovou logiku, tedy zejmena spojky a carky, ostatne jako u vsech zakonu. Vsechno zkratka zacina a konci u matematiky.

0/0
28.10.2015 12:50

J52a15r51o86s27l94a73v 85L46e74b44e17d87a 3836249257650

Tak jest. Vjetím do křižovatky ani podle mě červený neztrácí přednost, stále zůstává "přijíždějícím zprava". Navíc tím vjetím při jiných rozměrových poměrech vozovek a vozidel může prakticky znemožnit modrému průjezd.

0/0
28.10.2015 12:52

K95a73r92e41l 77C29h73a11r67v76á87t 3636967310

Opravdu nevím, jak by se auta dle správného řešení do té křižovatky poskládala. Další věc ale je, že ty přenosti z prava mě začínají pěkně iritovat.

Nechápu, proč je na na mnoha místech začali cpát i do křižovatek, které byly desítky let rozlišené na hlavní a vedlejší a přesto tam nedocházelo k nehodám. Často to tak je třeba na Praze 13.

Nejvíc miluju přednosti z prava tam, kde je do prava prakticky nulovej výhled přes zaparkovaná auta, roh baráku či stromy.

+2/−1
22.10.2015 15:40

J53a58k97u59b 43P97r44o67k97e21š 6503798832613

Poskladala by se tam zhruba takto: https://goo.gl/mrdF8V

Je to jednoduche, v mistech kde byla zavedna prednost z prava  a ridici si na ni zvykli klesl pocet dopravnich nehod, existuje na to i nejaka studie.

Ano nekdy je technicke reseni krizovate, ne uplne vyhovujici a clovek i kdyz dava prednost, tak uz stoji na pul v krizovatce, obvzlaste to plati pro vozidla s dlouhou pridi.

0/0
28.10.2015 12:30

M17i35c18h36a69l 11P83l81e16š74t58i72l 2725661525

Červený vypíná blinkr se slovy "kua to je dneska provoz, tak do toho lídlu zajedu zejtra" a jede raději rovně. Pak už jede modrý a nakonec zelený.

+2/0
22.10.2015 15:21

M92i15c18h57a21l 46H84o43r35á26k 6644319974396

;-D

0/0
27.11.2015 11:25

V34á42c66l78a93v 27S15v68o62b54o69d60a 3511749260520

a přitom by stačil kruháč :-)

+1/0
22.10.2015 15:17

J68a48n 70Z94a41b67a57b73a 8744144958884

V realitě bude takováhle křižovatka osazena značkami s předností. Pokud nebude, tak to bude křižovatka, kde k popsanému manévru nebude místo (např na sídlišti). Zastaví všichni a gesty se dohodnou

+3/0
22.10.2015 15:11

M32i92c44h84a28l 59P17l44e34š39t15i86l 2585751985

A nebo se gesty.... nedohodnou :-)

0/0
22.10.2015 15:21

J49a94n 65P75r33o91c59h98a22z62k59a 1677395119987

Pravidlo "kdo dřív přijel, jeden první" je v USA na křižovatkách bez rozlišení přednosti v jízdě zcela běžné a zcela respektované. Mnohem vice než přednost z prava, kterou navíc ještě překrývá přednost rovné cesty. Hlavní je ale ohleduplnost a slušnost, takže v případě nejasností se řidiči domluví posunkem.

0/0
22.10.2015 15:10

V31i29k51t11o72r 73J31o76h26á65n55e65k 4444334248400

Trochu to upřesním: Toto pravidlo se uplatňuje na "all-way-stop" křižovatkách, jinak (na nerozlišených) platí normálně pravidlo přednosti zprava jako u nás.

0/0
22.10.2015 15:12

J88o53s19e80f 73K35a19r39f22í98k 7102835856160

Technická:

Bych chtěl vidět, kudy to najeté auto v křižovatce objede:-P

+5/0
22.10.2015 14:00

M96a57r76t93i38n 16V65o38j33á97č76e30k 9443977171356

neobjede ,proto je ten výklad převedený do praktického provozu nesmysl ....první musí jet zelený jinak se nepohnou

0/0
26.10.2015 17:05

J14a42k76u38b 45P36r49o57k89e49š 6553258912423

Jednoduse: https://goo.gl/mrdF8V

0/0
28.10.2015 12:31

P60e32t75r 41P79o49s68p86i56s29i12l 9814867792569

presne tak spousta křižovatek vrealném provozu svoji velikostí toto vubec nedovoluje .

+2/0
22.10.2015 11:56

J75a58n 87P94r23o90c73h79a52z38k67a 1217495539797

Ale vy hnidopichové. Každému je snad jasné, že podobné otázky v testech jsou tam jen proto, aby zdůvodnily potřebu autoškol a zkušebních komisařů. V reálném životě a provozu by hlavním pravidlem zvyšujícím bezpečnost jízdy měla být slušnost a ohleduplnost. Přednost v jízdě je na křižovatkách dnes z více než 90% řešená dopravní značkou. Samozřejmě ale vím, že v dnešní době slušnost vytlačuje agresivita a pocity nadřazenosti "vyvolených".

0/0
22.10.2015 15:18

J26a26k82u17b 16P43r69o21k31e75š 6553638732893

Co se tyce dopravnich znacek, soucasny trend je znacky prednosti odstranovat, pokud to plynulost provozu dovoli, protoze z dlouhodobeho pohledu na krizovatkach s prednosti z prava klesa nehodovost.

Myslim, ze podobny pripad je v praxi sice malo pravdepodobny, protoze podobne krizovatky, nebyvaji vytizene, tak aby se tam sesla 3 vozidla ve stejnou chvili, nicmene je to dobry priklad na to aby se ridic naucil aplikovat pravidla pro urceni prednosti, obvzlaste ve svetle toho, ze nedani prednosti je tusim druha nejcastejsi pricina dopravni nehody. Jak je z diskuze patrne, mnoho ridicu to nezvlada a proto se takove statistice neni treba divit.

Nepopiram, ze ohleduplnost je jedna z nejdulezitejsich veci, ktera nam na silnicich stale trochu schazi, nicmene podle meho nazoru se situace postupne zlepsuje. Driv sem si stezoval, ze jedine misto, kde Vas nekdo necha vyjet z vedlejsi je Praha. Ac se o Prazskych ridicich rika cokoliv, podle meho nazoru byli jedni z nejohleduplnejsich, ktere clovek muze potkat, prave proto, ze se kazdy den potykaji s velmi hustym provozem. Sice cloveka bez milosti vytroubi, kdyz dela neco spatne, ale vzdy dostanete moznost se zaradit z vedlejsi, nebo prejet z pruhu do pruhu, to byval ve zbytku republiky problem. Posledni dobou myslim, ze se to zlepsuje i v ostatnich mestech. Navic uz ubylo blokovani rychlejsich, braneni predjizdeni a podobne naschvaly, snad az opravi D1, tak se ridici i nauci pouzivat pravy pruh a budeme si moci oddychnout, ze se na silnicich chovame jako civilisovani lide.

0/0
28.10.2015 12:42

F81i26l34i67p 69K19o91h78o66u13t 7460463407110

Já bych to řešil tak, že být modrý řidič, tak tam narvu čumák aby červený mohl odbočit a zároveň se tam necpal zelený a po odbočení čevenýho bych jel modrým a pak nakonec zelený... Záleží na situaci. :)

0/0
22.10.2015 8:18

M60a36r20t10i74n 17N74á31p65r70a96v49n69í24k 1282824905251

Fascinuje mě ta teorie typu, červený vjel do křižovatky, takže už není vpravo, nemusím mu dát přednost, on vlastně už ani neexistuje, až na to, že ve skutečnosti mě stojí přímo v cestě, kdo na tohle přišel musel být genius;-D

+4/0
19.10.2015 13:18

M27a26r78t48i85n 94K24o85v19á17ř 2331130509126

Bohužel je to oficiální výklad předpisu, který se ve skutečnosti může řešit dle místní situace jinak. Dle mého je nejjednodušším řešením je, když řidič zeleného ukáže červenému ať nezastavuje a jede.

Obdobná situace - na klasický kříž bez označení přednosti v jízdě přijede současně z každého směru jedno auto a chtějí jet rovně. Kdo pojede první?

Dle předpisů nikdo, dle skutečnosti ten nalevo od nejslušnějšího z nich, který ho pustí.

+3/0
19.10.2015 17:12

J96a32k79u29b 24P29r52o72k24e73š 6503128112983

Na vozovce jsou 2 pruhy, takze cerveny pro modreho neni zadna obtiz. https://goo.gl/mrdF8V

0/0
28.10.2015 12:44
Foto

P97a72v15e34l 22S53t22r83a20k93o80š 6937971270435

Fajn by byly all-way stop křižovatky jako v USA. Zvyká se na to kupodivu snadno. Jen těžko říct jak by to skončilo v zemi, kde nedokáže spousta řidičů pochopit zip nebo nouzový pruh :)

+1/−1
18.10.2015 18:54

D76a64n45i79e70l 80D59r44n80e61c 6891529616292

Pořád se někde vyzdvihuje přednost zprava, jak je to bezpečné apod. Ve skutečnosti je to ale pro řidiče stresující, což bezpečné není. Pravidla pro její projetí jsou složitější (viz článek), často je v místech, kde není dobrý rozhled, nutí řidiče neustále zpomalovat a zrychlovat, pořád jedete po vedlejší. Pravda, některé z těchto problémů by se zmírnily, kdyby bylo zón s předností zprava více, ale jsem přesvědčen, že když se někde mluví o přeznačkování lokality, tak zrovna na značkách upravujících přednost by se šetřit nemělo, jízda by měla mít i nějaký komfort, který zajistí hlavní silnice lépe než permanentní dávání přednosti.

+5/0
17.10.2015 20:02

J53a52n 34V88a60l83á25š84e71k 7521479118356

Hezky chytak. Logicky jsem si odpověděl a samozřejmě špatně. Věřím, že by to mohlo na reálné křižotce dopadnout takto...

http://leteckaposta.cz/477563987

0/0
17.10.2015 19:39

J79i14ř11í 63T66o97m10e49š 5832280473342

Teorie je hezká, má to jedno úskalí, když červený údajně najede do středu křižovatky, modrému zablokuje úplně či alespoň málo cestu.

0/0
18.10.2015 9:22

E30d36a 90D54r89á40b91e31k 7419582743367

na reálné nevím, ale na té namalované určitě ;-D

0/0
18.10.2015 17:47

P51a73v37e81l 91Š48e60d17l28b43a57u18e11r 7578871872935

Stačí jet po parkovišti kteréhokoliv hypermarketu. I když je na začátku upozornění o přednosti zprava, vliv je minimální... Jedu po dlouhé rovince, mám přednost... Takhle to má v hlavách spousta lidi

+8/0
17.10.2015 9:44

D30a53n13a 49T70e22n58z93l57e79r 5960572705433

Jak to mají sousedi? 

Konkrétně - v Německu. Podle řidiče, který si projel kolem milionu kilometrů bez větší nehody (přejetá popelnice se nepočítá), jede ten, kdo je v pravo. Řidiči udělají "vpravo hled!" a ten, co vpravo nikoho nemá, ten jede. Jednoduché a nemusí se u toho moc přemýšlet. 

Podle německých pravidel se "vpravo má přednost" týká jen situace DVOU aut. Pokud je aut víc, mají větší váhu ostatní předpisy, zde "nesmíš ohrozit toho, komu křížíš cestu". Otázka je, jestli to všichni zúčasnění řidiči vědí a mají náladu se zabývat skopičinami.

Doporučení oficiálních míst: zelené auto musí dát pokyn, že se vzdává přednosti. Pak může jet modré a červené čeká, až zelené projede. Nebo dá modré pokyn, že se vzdává přednosti a projede zelené, pak modré a pak červené. 

Aneb domluvte se mezi sebou... buď pojede jedno, nebo druhé nebo třetí auto...

0/0
16.10.2015 19:02

D57a71n51a 88T39e56n35z21l11e35r 5970732225183

Jo ... a my tady řešíme blbinky a takhle jezdí Italové!

https://www.youtube.com/watch?v=x0EaWVX_Q9I

0/0
16.10.2015 19:04

L57a96d80i39s43l43a52v 63K53u81d48l34a65c69e42k 8538130379309

Ono to v Praze na Jizni spojce nebyva jine. K tomu do toho litaji sanitky pod majakem aby pretlacovana byla dokonala.

0/0
21.10.2015 22:40

E85d86a 74D52r84á45b98e64k 7729272903477

první dva odstavce ... čili stejně jako u nás, přednost zprava par. 22 a přednost protijedoucích (co jim křížím dráhu) par. 21

doporučení logické, pokud se do křižovatky nevejdou, jen nevím když se zelený vzdá přednosti, proč nejede nejdřív červený (co má jistě přednost bo je nejvíc vpravo) a pak modrý?

0/0
17.10.2015 1:32

D84a86n70a 19T16e85n57z96l53e98r 5790642565853

Právě proto, že když jsou v tom tři auta, už platí jiná pravidla, ne to, kdo je víc vpravo. Také mě to udivilo. 

A také to, že takhle svrchu to vypadá jednoznačně: červené má přednost.

 Ale když si to promítnu do konkrétní situace, do konkrétní křižovatky, i hodně malé a úzké: ne, jako červená bych nejela dál. Nedá mi to, a nepřekřížím zelenému cestu. Je to tak zažité. Počkala bych, až by mi pokynul, že mám jet, pak až bych odbočila. 

Na modrého bych v tomto případě kašlala. A přitom ten má vlastně jet jako první... Z mého pohledu by přednost neměl a kdyby se přesto do křižovatky cpal, divila bych se, co blbne.

0/0
17.10.2015 10:00

E31d56a 57D71r63á14b30e19k 7559742373657

na male krizovatce by to tak dopadlo - zeleny by nevjel do krizovatky, aby neohrozil modreho, a vy byste toho nejspis vyuzila a dokoncila odboceni (kdyz vidite ze prijizdejici vuz zpomaluje a na hranici krizovatky zastavi, tak to je podobne jak na svetlech, proste toho vyuzijete a jedete)

+1/0
17.10.2015 17:51

D57a63n17a 64T26e45n16z51l68e24r 5960612605893

Asi ano, když bychom všichni stáli, už by mi to asi tak divné nepřišlo. Jako červená bych jela první.

0/0
17.10.2015 19:41
Foto

R69o54m50a27n 74N87e63p91š60i24n33s84k44ý 5813163802654

„Jednašedesát procent šoférů odpovědělo, že jako první projede křižovatkou zelené auto, po něm červené a naposledy modré. Pokud by se tím řídili ve skutečnosti, došlo by k dopravní nehodě,“ popisuje Jiří Cívka z Generali“

To je přece logický nesmysl. Pokud 61 % řidičů počítá s tím, že první projede zelený, tak přece k nehodě v těchto případech nedojde. Došlo by k ní jen v 49 % případů, kdy by si řidiči mysleli totéž, co Besip. Takže tou osvětou ve skutečnosti Besip potenciální nehodovost zvyšuje. :-P (Reálnou ne, řidiči obvykle nejsou idioti a na křižovatce projedou tak, aby do sebe nebourali, i kdyby přednost neměli.)

+1/0
16.10.2015 16:24
Foto

R61o63m40a57n 90N48e88p91š25i47n21s78k78ý 5863423732114

Oprava, potenciální nehoda jen v 39 % případů vs. 61 % bezpečného projetí zeleného, který z určitého pohledu logicky může patovou situaci modrého a červeného odblokovat a tím se asi řidiči při selském uvažování řídí

0/0
16.10.2015 16:25

E52d40a 48D11r34á20b89e69k 7109242133117

na ten nesmysl že by modrý měl jet PŘED červeným jste přišel sám, nebo vám to někdo poradil?

0/0
16.10.2015 17:18

E21d31a 17D85r17á26b95e98k 7369392953587

(řidiči se totiž vždy míjí vpravo vyjma jednoho případu kdy jedou proti sobě a oba odbočují vlevo, pak se míjí vlevo)

0/0
16.10.2015 17:19
Foto

R78o85m95a48n 53N49e45p53š96i12n17s15k37ý 5353233612164

S tím míjením máte pravdu viz příspěvek níže. Tady ale reagujete na příspěvek s těmi procenty, kde nic o míjení nepíšu. :)

Pokud se 61 % řidičů shodne na nějaké variantě projetí křižovatky, tak pán z Generali nemá pravdu, že to povede k nehodě. K nehodě bohužel mnohem pravděpodobněji povede, pokud já pravidla dodržím a budu spoléhat na to, že i každý další řidič na té křižovatce bude patřit k těm 39 %, kteří to chápou stejně.

+2/0
16.10.2015 19:43
Foto

R47o10m78a87n 76N22e46p98š57i71n10s34k57ý 5153533142194

Modelový příklad možná hezky funguje pro tenhle konkrétní případ a pokud připustíme, že autu najetému do křižovatky už najednou nemusíme dávat přednost a můžeme mu projet před nosem.

1) Stačí si ale představit situaci, kdy zelený teprve dojíždí, červený si myslí, že má od modrého standardně přednost zprava a že křižovatkou stihne projet před zeleným, ale modrý si přečetl Besip a vyhodnotí, že může vjet před červeného...  opravdu dobrá práce, Besipe. Rv

2) Nebo to stačí trochu obohatit, za červené auto postavit ještě jedno takové červené, a to už snad ani Besip neokecá, tam prostě modrý tu přednost zprava dát musí a všichni se drží v šachu. A budou se tak držet do soudného dne, aby nebyla nehoda, jak varuje Generali. ;)

V článku totiž chybí, jak řešit tyhle neokecatelné záseky, podobně jako v diskuzi zmiňovaná křižovatka tvaru kříže, kde jsou najednou 4 auta.

0/0
16.10.2015 15:45

J15a74k41u14b 73P61r69o63k65e67š 6333158782123

Tak pokud modry nema v hlave slamu, tak se rozjede az ve chvili kdy cerveny zastavi.

0/0
16.10.2015 16:20
Foto

R87o69m85a73n 32N58e57p10š97i28n35s17k49ý 5863803962764

Tak můžou už klidně stát oba a zelený se blížit. Ale pak si to červený rozmyslí, řekne si, že to ještě před zeleným stihne projet (např. i proto, že zelený taky není slepý a začne zpomalovat, protože tam vidí stát modrého, kterému má dát přednost zprava). Červený se tedy rozjede, jenže v tutéž chvíli si besipem vyškolený modrý řekne, že to je situace jako z článku a že má projet první, a potkají se krásně v křižovatce...

0/0
16.10.2015 16:32

J58a10k83u31b 13P56r41o15k95e14š 6363168572803

Nezlobte se na mne, ale to uz je stejna konstrukce, jako kdyz ridic na oznacene krizovatce, prijede z vedlejsi a rekne si ze to stihne a nestihne. Kdyz nekdo porusi dopravni predpisy a navic vypne veskerou soudnost, tak mu neni pomoci.

Snad kdyz uz vidim nejakou takovou krajni situaci, tak dotoho nevletim s plynem na podlaze.

+1/0
16.10.2015 16:37
Foto

R41o33m66a31n 32N69e44p67š39i85n56s26k41ý 5163543352624

Pokud se zelený blíží a červený odbočuje vlevo, tak je naopak naprosto běžné, že si zvažuje, jestli to stihne, nebo nestihne.

A ta obava je jen z návodu Besipu pro modrého, který má podle nich projíždět první, tedy vjet před červeného, který má ale normálně přednost. Jasně, v reálu by se to doufejme uplatnilo jen když by ti řidiči 10 sekund stáli na místě a hleděli zkoumavě na sebe a pak by s těmi manévry začali opravdu pomalu a obezřetně.

Ostatně jak to v praxi dělají, takže ten článek a strašení nehodou zrovna při téhle situaci je poněkud hysterie.

0/0
16.10.2015 16:49

E23d77a 85D36r37á29b11e13k 7489812273907

samé nesmysly píšete, jeden za druhým...

1) červený naprosto standardně chce odbočit doleva, tak si najede a čeká na protijedoucího zeleného (klidně čeká několik vteřin, nesmí ho ohrozit!!!)

2) zelený dojede, ale vidí modrého, takže nepokračuje v jízdě a dá přednost modrému

3) modrý projede ZA červeným, pokud se vejde

3a) červený toho může využít a protáhnout se v tu chvíli před zeleným, ale vystavuje se riziku, že kdyby se do něj zelený rozjel, tak čevený dostane pokutu za nedání přednosti

3c) pokud se modrý nevejde, tak nesmí vjet do křižovatky a může leda dát zelenému najevo, že on nemůže, tak ať jede, zelený pak v souladu s předpisy smí jet (neohrozí modrého!) a odblokovat situaci

4) projede zelený, pak dokončí červený

je to tak jednoduché a pořád to polovina řidičů nechápe jen proto, že je "malej vobrázek" a na něm "úzká silnice"??? :-)

+2/−1
16.10.2015 17:24

M52i61r94o70s21l77a35v 18K63o24c74h 8535885645266

Konecne jedno spravne reseni:-), ale jak jsem tuhle diskusi cetl, tak snad nikdo nevi, co je to "najet do krizovatky". 

Dokonce jsem dostal odpoved, ze se v autoskole neuci, ze kdo najede do krizovatky jako prvni ma prednost:-)

+1/0
16.10.2015 17:58
Foto

R90o26m10a24n 73N89e59p11š53i44n12s54k95ý 5383113302654

Jenom dodatek, já tady s panem Prokešem neřeším situaci z článku, ale jednu ze 2 dalších variant, které jsem na základě toho rozvinul na začátku tohohle vlákna - 2) dvě červená auta za sebou a 1) situace, kdy zelený teprve přijíždí, červený to tam chce ještě před ním střihnout, ale modrý si podle článku vzpomene, že má opustit křižovatku jako první a vjede tam do červeného.

S tím samotným míjením červeného a modrého máte ale naprostou pravdu, to jsem se nechal unést s tím, jak budou najíždět před sebe. Každý asi máme občas slabší chvilku. :) Při správném provádění objede modrý stojícího červeného zezadu (pokud bude moct do křižovatky vjet, tedy když bude vpravo od červeného dost místa na její opuštění). Tím pádem při správném odbočování by to riziko opravdu hrozit nemělo.

V praxi to bude asi horší, když řidičům dělá problém projet i zatáčkou ve svém pruhu, držet se vlevo při odbočování z jednosměrky, o vjíždění do zacpané křižovatky na zelenou nemluvě, ale to už s pravidly provozu nesouvisí.

0/0
16.10.2015 19:38





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.