Diskuze

Škoda Spartak, první vůz pro řadového občana socialistické vlasti

Na konci října 1955 se začaly prodávat první Škody 440. Úkolem spartaků, jak se jim běžně říkalo, bylo naplnit touhy občanů po vlastním osobním automobilu. Realita však byla jiná, aut bylo málo a rozhodně nebyla pro každého.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Výstiž název by byl Škoda Grcak, hnus fialovy

0 0
možnosti

Za zmínku též stojí nádražní budova Mladá Boleslav - město, která tam už od roku 2007 nestojí. Krása ;-DR^

0 0
možnosti
Foto

To auto jsem v r. 1969 koupil v Německu, tam se jmenovalo Škoda Popular. Čtyři roky staré auto mělo vykloktané svislé čepy vpředu a převodovka se občas zasekla.

Tehdejší současník, VW brouk, měl ty čepy už samomazné.

Nicméně to bylo první auto z ČSR, které se v zahraničí stalo dobře prodejné, jeho vzhled je ještě dnes svěží.

Pozdější Škoda MB byl propadák, ale zřejmě vynucen RVHP, protože Rusko mělo už Moskvič s motorem vpředu a pohonem vzadu- konkurence musela vypadnout.

1 6
možnosti
Foto

J23i80ř18í 97E31r85b28e79n

21. 10. 2015 10:06

1000 MB rozhodně nebylo vynuceno RVHP a hovořit o likvidaci konkurence v rámci věčně hladového socialistického trhu je mírně řečeno úsměvné. Moskviče 408 byly o třídu vyšší automobily než embéčka.

5 0
možnosti

J74a96n 35H14á28l81a

21. 10. 2015 9:47

Teda redakce, nemůžu si pomoci, ale když už uvedete větu stylem, že chcete vůz popsat po stránce technické a následuje věta "byl to nevelký čtyřmístný..." - upřímně, čekal bych třeba rozměry, slovo nevelký nemá v technickém popisu skutečně co dělat. ;-)

3 0
možnosti

panečku do rumunska s octavii 3dny spani pod širakem zpet pres bulharsko to byla dovča zadny spech zastavilo se vsude pokoupalo se v tersilvanskych alpach dychali bouraky jen octavia jela do tech kopcu pomalu ale furt krasny vzpominky i na filmu z kamery admira8 dnes prepsane na dvd a harddisk

2 0
možnosti
Foto

M41i92l78a55n 69Č29e57r64n42ý

21. 10. 2015 11:09

Myslíte zajisté Transylvánské Alpy.;-)

0 0
možnosti

Komunistickej chudobinec.  Ani dost aut neuměli vyrobit pro tolik hlásanou "dělnickou třídu" Rv;-€

Už nikdy více!!

14 4
možnosti

Jó, v tý době se měli na západě lépe...;-D;-D;-D

3 1
možnosti

nesouhlasím s  obdivnými reakcemi takový normální lidový vozítko . díru do světa  s  tímto strojem udělat  nešlo ......motor bída , brzdy špatný a celkové jízdní vlastnosti nic  moc . jidině  design exteriéru jakž  takž ....

5 8
možnosti

Poslední čs. auto, které sneslo do pádu bolševika nějaká přísnější měřítka.

1 0
možnosti
Foto

A co Š 1000 MB, přezdívaná "československé Porsche"? Případně legendární Š 110 R?8-o

2 2
možnosti

Felicia je jedno z nejkrásnějších aut v celé historii a jsem přesvědčen, ža pokud by se vyráběla i dnes s moderní technikou, byl by zájem obrovský. R^

15 0
možnosti

hcyba byla ze komousi nemodernizovali auta ob rok jina jsme  byli ve vyyrobe nekde jinde i ta audina zminovana vvyse by zaostavala

0 0
možnosti

Hernajs, asi stárnu. Začínala jsem se Spartakem v roce 1961. Vyzkoušela jsem od té doby všechny Škodovky kromě Superbu. Ten znám jenom ze zkušebních jízd.

Ale snímek Š 440 s Troskami v pozadí mně připomněl, že se museli ze všech obchodů v republice stáhnou všechny zápalky, na kterých byly Trosky a pod nimi nápis xxx let(nevím přesné datum) budování socialismu. Lid by to mohl špatně pochopit.;-D

7 0
možnosti

...že se muselY stáhnout... teď se červenám.;-€

2 0
možnosti
  • Nejčtenější

Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU

25. března 2024

Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu

24. března 2024

Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...

Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje

22. března 2024

Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Číňané vycítili šanci uspět s létajícími auty, koupili práva na slovenský AirCar

27. března 2024  18:40

Čínská společnost Hebei Jianxin Flying Car Technology koupila exkluzivní práva na výrobu a...

Průkopnický fiat ukázal všem cestu. Jezdil s ním i Ferrari

29. března 2024

Italská továrna Fiat představila koncem 60. let minulého století vůz, který předběhl konkurenci a...

Dopravní policie v pohotovosti. Akce Velikonoce bude probíhat čtyři dny

28. března 2024

S cílem zabezpečit plynulost dopravy a zvýšit bezpečnost všech účastníků silničního provozu...

Xiaomi na kolech v prodeji. Čínský výrobce telefonů už nabízí svůj elektrovůz

28. března 2024,  aktualizováno  15:25

Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi vstupuje na trh s elektromobily. Firma v Číně zahajuje...

Diář petrolheada: Do Mostu dorazí klenoty z Mnichova i Stuttgartu

28. března 2024

Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...