Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Němci chtějí rychlostní limit na dálnicích, tvrdí výzkum. Ideálně 150

Podobných zemí už moc nenajdete. S neomezenou rychlostí na dálnicích se Německo řadí mezi státy jako Afghánistán nebo Severní Korea. Možná však od své chlouby přece jen upustí. Jak ukázal průzkum, stále více Němců se přiklání k zavedení rychlostního limitu. Jako nejpřijatelnější se jeví 150 km/h.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M12i52r35o53s58l11a22v 39S70u41c59h62y 5570969680650

To zase někdo šikovně položil otázku. Já tedy osobně neznám jediného Němce (jako že jich znám spousty), který by si legislativní omezení rychlosti přál.

+1/0
22.10.2015 7:27

L77u89k98á37š 30V57a27ň36u31r15a 1835534953813

Pamatuji si dobu, kdy nebyl problém jet 240km/h. Všichni se hezky drželi vpravo a byli ukáznění. To ale v poslední době už neplatí. Jezdí se chaoticky a nedisciplinovaně.

+1/0
21.10.2015 23:02

M51a58r93t29i76n 42K51r61o73u62p87a 2401313709810

V tomto článku je minimálně jedna vážná chyba. A to tvrzení, že na 52% délky dálnic je rychlost neomezená, na zbytku, tedy na zbylých 48% je rychlost doporučena na 130 km/h. Oněch doporučených 130 km/h je právě na úsecích kde rychlost omezena není. Dále by se slušelo říct že když způsobíte nehodu při rychlosti nad těch doporučených 130 je to tak nějak přitěžující okolnost.

0/0
21.10.2015 23:02

V83l33a27d35i71s38l80a53v 34B98u32r52y27š67e42k 1889242927204

no, když způsobím nehodu při 200 km rychlosti a policie mě doloží, že jsem v okamžiku nehody skutečně jel 200 km v hodině, tak mě ta vaše přitěžující okolnost zcela jistě trápit nebude, jinak máte asi dobrou představivovost

0/−1
22.10.2015 17:14

L97u12k49á88š 45V47a46ň63u67r68a 1855154593333

Ještě že u nás neprošlo těch 160km/h. Naštěstí většina v ČR jezdí kolem 120km/h. Nad 130km/h jezdí jen pár šílenců. ;-D

+1/−2
21.10.2015 22:52

J74a69n 72D63l90o93u22h76ý 7504939770199

I kdyby byl limit 200km/h tak je to uplne jedno, kdyz vetsina aut v cesku ma motor o velikosti 1.2 ci 1.4. Takze ono z toho sice vymacknete vic nez 130km/h ale ta spotreba je astronomicka...

+1/0
22.10.2015 7:16

F97i43l15i29p 98K26o37h59o82u16t 7440443817870

Mám 1.4 benzín a na Autobahn s ní jezdím 170 dle gps - když to situace dovolí. Známí má 1.2 HTP a jezdí s ní 150, takže auta na to mají, ale řidiči v česku jsou totálně nevyježdění. A jedou po dálnici 80 - 120. V Německu je nastavený jiný tempo a v pravém pruhu jede procentuálně nižší procento řidičů míň jak 120. Usuzuji to z vlastního pozorování a desítek tisíc km na dálnicích.

0/0
22.10.2015 8:30

T34o74m23á84š 48J92u72r29e51č97k69a 3343322979973

To je zase hovadina co jste plácnul, je jste si potřeboval kopnout co? 1.2HTP 12V 150km/h na dálnici spotřeba 6.2, 1.6TDi na dálnici 150-160km/h spotřeba 5.9 1.9TDi 140-170km/h spotřeba 5.4 tak kde 1.4 8V r.v1998 na dálnici 140-160km/h spotřeba 6-8l, toyota Celica 2.0 turbo na dálnici 150-200km/h spotřeba 15-22l/100km

0/−1
22.10.2015 10:25

P31a61v54e21l 35S48t12a57v47j68a68n76í10k 6498685347381

Jakou metodikou se vám podařila změřit spotřeba 1.2 HTP při 150 km/h?

+2/0
22.10.2015 11:00

T81o13m69á47š 63J64u54r83e46č78k90a 3163592739933

Jak na Vašem autě měříte spotřebu aktuální a průměrnou? hm?

0/0
22.10.2015 11:35

P38e60t61r 53Č88e32r55m48á31k 9268745259790

Jasně, a teď tu o červené karkulce... ;-) HTP atakuje 10 litrovou hranici při snaze o dynamickou dálniční jízdu. 1.2 TSI dokonce přes 10 litrů. Nikdo nezpochybňuje že ta rychlost je reálná (už starej favorit jel 170), ale je to nesmysl, motor vyždímanej úplně nadoraz, spotřeba strašná, auto celý neklidný... Proč...

0/0
22.10.2015 17:00

T26o72m78á82š 72J41u51r29e38č60k66a 3963982369883

Jasně já s tím jezdím, ale vy máte pravdu....boha

0/0
23.10.2015 6:04

P68a20v50e87l 94Z74a47j48í87č24e45k 8154360636470

nevim proc by si chteli ubirat vlastni svobody... kazdy je za sve jednani zodpovedny... jen tady se nam snazi nakukat ze vsemocny stat vi nejlepe co je pro nas dobre... od financi po rychlost. Mimochodem stejne kdo ma novejsi auto tak muze na nejake vyssi rychlosti zapomenout protoze ty oturbene herky sotva zvladaj tech 150. nicmene nepopiram ze to mnoha lidem staci a jsou zase spokojeni ze spotrebou nebo servisem

+4/0
21.10.2015 22:08

L30u87k48á74š 67V72a98ň18u42r28a 1315734103103

Myslím, že vše je o tom, jak se všichni dohodnou. A komu to nevyhovuje, tak ať se odstěhuje třeba do té Severní Koreje. ;-D Navíc, fyzikální zákony platí pro každého stejně. A žádné elektronické berličky v extrému nepomáhají. Akorát to některým nedochází. A navíc, na silnici nejsme nikdy sami. Vždy máme vztah k ostatním.

+1/0
21.10.2015 22:57

D93a56n88i94e66l 78J20a75n86í30č14e77k 8339907689377

A já jsem teď udělal výzkum mezi němci, které znám a vyšlo mi, že chtějí jezdit max 280 km/hod :-)

+8/0
21.10.2015 21:55

J65a90n 40H78o57r34s68k25ý 2696120177695

"Maximální rychlost 130 km/hod by si přálo jen 40 respondentů". To tedy nebyl kdovíjaký megavýzkum.;-D

+2/0
21.10.2015 21:43

P72a11v47e47l 92V66e55b19r 2695837366536

:-/ Das ist skandal !! Jedina zeme v Evrope, kde mohu na svem mopedu bezpecne upalovat 280 km/h...... Nemci jezdi i pres neomezenou rychlost civilizovane, doufam ze je tohle jen nejaka novinarska kachna.....

+9/0
21.10.2015 21:36

V11í28ť70a 88N48o17v48á15k 1918153185181

Poslední největší svoboda v Německu?? :-( svět se v prd.l obrací.

+2/0
21.10.2015 21:26
Foto

M69i25r98o64s36l50a19v 17S67t26e56i13n40e85r 6978114803265

Oněch 150 znamená +4% na chybu tachometru, takže 155 projde. To je už slušná cestovní rychlost, která přesto nejde až na hranici technických možností.

Nebezpečí je v té monotonnosti. Klídek vede i ke spánku.

Občas také přidám, když je vpravo hodně náklaďáků a za mnou se to sbírá- takže pár minut těch 170 spíš uvolní ten provoz- potom ale si dám tempomat na mých 140- šetřím raději naftu. A sleduji celou skupinu, která si zvykla na stejné tempo.

+3/0
21.10.2015 21:16
Foto

M55a80r63i85a76n 38T63i79š75e61r 1634121776

Doufam, ze si Nemci neomezenou rychlost na dalnicich nenechaji vzit !!!

+10/−1
21.10.2015 21:15

J66a91n 38N77o76v67o90t82n28ý 5747283848838

Nějak jste zapomněli uvézt, kolik bývá těch nehod. Myslím že je to méně než třeba u nás.

+1/0
21.10.2015 21:08
Foto

M71i66r58o62s19l47a33v 74S59t36e54i82n47e69r 6118554733575

Němci jsou už dlouhodobě vycepovaní na dálniční provoz. Předjíždět vpravo dokáže jenom cizinec (může mít ale i německou SPZ). Dále nezastavují na odstavovacím pruhu a umí se zařadit při najíždění na dálnici- zraychlí tak, aby byli stejně rychlí, jako náklaďáky v pravém jízdním pruhu a pak teprve se zařadí. Při předjíždění náklaďáků se nejdřív podívají dozadu, zda tam někdo nejede moc rychle, teprve pak vybočí. A hlavně, vybočuje se včas, ne až na poslední chvíli. Nejmíň 3x se přitom zabliká, než se změní jízdní proud.

+1/0
21.10.2015 21:24

J53a65c48h88y20m 11K17a30v42a89n 1430369168455

No nevim, zvlast to blikani pri vybocovani v Nemecku dost casto chybi, a nemyslim ze by to byli jen cizinci.

+2/0
21.10.2015 21:53

H10a92n66s 95R31i23c52h25t77h13o17f65f83e94n 2397967887364

Rekl bych, ze za tim stoji snaha Nemcu o zpomaleni prilivu imigrantu. :-P

0/0
21.10.2015 21:07

M54i26c73h29a45l 82Z55e56l54e87n14ý 6424403325306

Nemci to delaji dobre.

Rychlost sice obecne vzato neni plosne omezena, ale pokud mistne ci docasne omezena je, vetsinou k tomu jsou dobre duvody (nejcasteji spatny stav dalnice, povetrnostni podminky nebo provoz). A take je vetsinou dodrzovana, protoze krome kontroly policie ridici vedi, ze takove omezeni ma svuj opravneny duvod.

+13/0
21.10.2015 18:58

J18o81s54e13f 14V34a60l15a 9380873453803

pokud si prectete komentare samotnych Nemcu pod clankem citovanem v textu, nestaci se Nemci sami divit, kde a jak nasbiral dotycny "vyzkumnik" 1198 dotazanych a jake vysledky mu vysly.. Dotaznik byl vyplnovan online od vybranych lidi, kteri chodi na tenhle server. Zrejme se nejedna o reprezentativni vzorek....

+11/0
21.10.2015 18:57

M54a27r22t89i45n 10F17r81a88n70t80i56š83e49k 7735670633215

řekl bych, že to chtějí ti samí Němci, kteří se těší z přílivu migrantů.

+6/−1
21.10.2015 18:01

R44a71d83o44v74a22n 84S93ý84k11o92r21a 6454405104110

Podle ceho tak soudite?

0/0
21.10.2015 18:04

T11o39m42á96š 68T42a33t50í40č46e10k 5960292630608

Obojí je spasitelství, ne?

0/−1
21.10.2015 21:03

R92a50d26o52v72a95n 19S51ý10k15o50r25a 6154875764350

Tipuji ze 90 procent z nich pochazi z NDR

+5/0
21.10.2015 18:01

P49e56t81r 48M43i35c65h52a12l 2480434141372

Neomezená rychlost ovšem neplatí v celém německém dálničním systému, podle organizace European Transport Safety Council (ETSC) se jedná o 52 procent z celkové délky Na 48 procentech úseků platí doporučená rychlost 130 km/hod.

Zdroj: http://auto.idnes.cz/omezeni-rychlosti-nejvyssi-rychlost-na-dalnicich-nemecko-p3w-/automoto.aspx?c=A151020_175718_automoto_hig

..............

Pane Halamko, doporučená rychlost 130 km/h je v Německu právě tam, kde rychlost není omezená. Ne té necelé polovině (někdo uvádí třetinu, ale to je nepodstatné) je rychlost omezená dopravními značkami. Většinou na 120 km/h, místy dle nutnosti i na rychlost nižší.

+15/−1
21.10.2015 17:57

M21a87r73t30i50n 10K69a29r87á37s14e90k 9868413918278

Ja jsem pro rozumne nastavenou max rychlost (stav u nas mi +- vyhovuje). Ono jeden pohled je ten, ze dobry ridic je shcopny na dobre dalnici jet klidne 160 i vice. Problem je v tom, ze na te dalnici neni sam a se zvysujici se rychlosti se dost zvysuje i sance, ze k nehode dojde chybou horsiho ridice, ktery tu vysokou rychlost druheho ucastnika provozu spatne odhadne, nebo v jejim dusledku ma mene casu na reseni krizove situace.

On ten princip funguje na silncich obecne - napriklad omezeni rychlosti na hlavni ceste na krizovatce je prece hlavne kvuli tomu, aby bez vetsiho rizika mohli na cestu najet ti z vedlejsi silnice, ne kvuli tomu aby neudelal nejakou chybu ten co jede po hlavni.

Priklad je videt treba i u nehod motorkaru - velka cast nehod je zpusobena tim, ze motorkare smete auto, ktere ho v dusledku jeho vyssi rychlosti prehledne (+ se k tomu jeste pridava samozrejme fakt ze motorkar je obecne videt hur nez mnohem vetsi auto) (tim netvrdim ze neni vina na strane motorkare)

+8/−2
21.10.2015 17:16

P26e27t61r 63M21i60c49h46a25l 2260674841732

Jeden z mála rozumných názorů viditelných na diskusích na podobná témeta. R^

+2/−1
21.10.2015 17:58

T49o33m61á15š 23Z88e27m76a94n 3635878164165

Porblém je v otm že nízký limit ukolébávé špatné řidiče k falešnému pocitu bezpečnosti.

když se v rakousku testovalo 160 na dálnici, tak nehodovost klesla - špatní řidiči se báli a začali sledovat provoz.

+5/0
21.10.2015 18:58

M61i29c77h56a56l 92Z72e34l85e30n81ý 6504263605476

Ale mene zkusenym ridicum nikdo v pomale jizde nebrani.

Staci, kdyz se presunou do praveho pruhu a tam muzou byt v klidu.

+3/0
21.10.2015 19:00

M36i14c34h42a84l 54M48o13j51ž85í73š 8524749492

Ty čísla nějak nesedí:

- opakovaně se uvádí, že v Německu je neomezená rychlost pouze asi na 1/3 dálniční sítě, což odpovídá i mým zkušenostem,

- na (až příliš) mnoha místech jsou omezení na 80, 100 nebo 120 km/h. Podle matematiky autora článku ale vlastně neexistují, jelikož úseky s neomezenou rychlostí a úseky s omezením na 130 km/h mu už dávají dohromady 100 %.

+4/0
21.10.2015 16:16

K31a62r72e56l 15E98h30l 5686681696737

Rychlostí limity jsou zavedeny z důvodu zpřístupnění řízení vozidel i pro méně schopné řidiče.

Často je vidět v provozu, že někteří řidiči / ky mají problém ovládat své vozidlo i na těchto limitech.

Pokud zvýšíme limity, musíme zvýšit i požadavky na řidiče jako celek.

Osobně bych rád zvýšil rychlostí limity ale bohužel provozní prostředí to neumožňuje.

+1/0
21.10.2015 15:36

J22a48n 63B13u79b64i96k 9382781492897

omyl. Rychlostní limity byly zavedeny v 70. letech jako odezva na prudké zdražení ropy, její tehdejší nedostatek a snahu tu ropu ušetřit pro průmysl.

Za druhé: je řada řidičů, kteří mají problém ovládat vozidlo i v padesáti, stačí aby trochu zapršelo a pro něž je 130 rychlostí kosmickou. Stejně tak je řada lidí, co mají IQ80 či méně. Těžko lze však svět nastavit a provozovat podle nich......

+11/0
21.10.2015 15:57

J39a55r31o60s22l25a36v 69P81u49m97p84a 6637660191929

Užil jsem si v mládí neomezenou rychlost na našich dálnicích. Jezdil jsem v Žigulíku s tachometrem do 160km/hod, a chodil  za roh.  A nebyl jsem sám. Všichni na silnici věděli, že můžou jet auta hodně rychle. Němci měli silná auta a také se předváděli. Bylo to bezva. Zajímala by mě statistika nehod před omezením rychlosti a po max 130km/hod.

0/0
21.10.2015 21:32

V20l61a26d67i45s63l67a71v 16B83u10r71y31š75e24k 1949102407334

hm, někteří řidiči mají problém ovládat vozidlo při 150 km rychlosti, to lze úprý často vidět, no nevím, takové zkušenosti nemám a ani nevím jak bych to poznal, tak je potřeba plošně snížit rychlost na 130 km, kdy už tito řidiči problém mít nebudou a tím zajistit naší bezpečnost, mě to připadá jako strašnej blábol

+1/0
21.10.2015 17:53

L27i34b54o85r 14M42o97u86č33k24a 1638987455692

proc se nekdo vrta v necem, co funguje? zase nejaky politicky jelito hleda aktivitu, aby se zviditelnil ... presne podle prirucky manageru ... stejny hnus, jako rozhovory s HR oddelenimi, ktere jedou podle stejnych prirucek Rv

+5/0
21.10.2015 15:19

P70e86t75r 61B81a54l74o86g 4581539386250

a chtějí to opravdu "Němci"? Skutečně odpovídali ti, kteří tu dálnici používají denně? Už před pár lety to "někdo" navrhnul v jejich parlamentu, a málem byla v Německu revoluce.

+19/0
21.10.2015 14:31

R63o48m16a35n 12C84e33r43n91y 5683657740221

je to rozumne, kdyz chci prejet do leveho pruhu, byva nekdy tezke odhadnout, jestli auto ve zpetnem zrcatku jede 150 nebo 230

+3/−13
21.10.2015 14:16

J35i46ř76í 44Z57ý52k84a 9649113591880

to jako vážně? 8-o Jestli to nebude tím, že se nesoustředíte na řízení. Já s tím být předjížděn rychlíkem problém nemám. Vím o něm dlouho dopředu. Jenže to byste musel používat zpětná zrcátka nejenom při započetí předjížděcího manévru.

PS: samozřejmě absolutní čísla toho rychlíka "netrefím", ale poznám jestli tam můžu vjet, nebo počkat.

+20/−2
21.10.2015 14:42

R47o42m27a85n 57C39e74r10n56y 5873777590791

prosim poucte me jeste nejak, jak mam ridit ... nepochybuji o tom, ze dva pruhy na D1 s prehledem zvladate, 5 prohu v kazdem smeru je na ohlidani vsech aut za vami trochu narocnejsi

0/−8
21.10.2015 15:24

J97a21n 78B75u11b77i12k 9312111492557

???

kdybyste jezdil vpravo, stačí si ohlídat ten vlevo vedle Vás......

P.S. hledám, kde je u nás 5 pruhů v každém směru a nějak nenacházím......a to ani v Německu

+8/0
21.10.2015 15:58

R18o97m52a11n 11C52e60r62n87y 5273867690661

u nas je nehledejte, byla rec o Nemecku - jedte se podivat pred Mnichov nebo na A3 ve Frankfurtu

0/0
21.10.2015 16:19

J46u84l61i92a64n 27B33r56o85d95s46k46ý 8734198625322

Ty jsou mam takovy pocit stejne jen 4.

+3/0
21.10.2015 17:59

J57a67r46o91s70l77a59v 86P73l97a14c37h24e71t62k20a 7516216386269

I s odbocovacim 5.

0/0
22.10.2015 18:35

P26a19v65e82l 26B97e31ň11a 8166643376

Kolem Amsterdamu je 5 pruhů, už je to nějaká doba co jsem tam jel. 5 sem neviděl ani v Německu. Tam max. 4.

0/0
21.10.2015 22:41







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.