Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Němci chtějí rychlostní limit na dálnicích, tvrdí výzkum. Ideálně 150

Podobných zemí už moc nenajdete. S neomezenou rychlostí na dálnicích se Německo řadí mezi státy jako Afghánistán nebo Severní Korea. Možná však od své chlouby přece jen upustí. Jak ukázal průzkum, stále více Němců se přiklání k zavedení rychlostního limitu. Jako nejpřijatelnější se jeví 150 km/h.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M30i63r10o51s67l56a78v 14S48u10c59h89y 5220929570960

To zase někdo šikovně položil otázku. Já tedy osobně neznám jediného Němce (jako že jich znám spousty), který by si legislativní omezení rychlosti přál.

+1/0
22.10.2015 7:27

L33u74k38á71š 42V39a26ň40u11r23a 1695144263403

Pamatuji si dobu, kdy nebyl problém jet 240km/h. Všichni se hezky drželi vpravo a byli ukáznění. To ale v poslední době už neplatí. Jezdí se chaoticky a nedisciplinovaně.

+1/0
21.10.2015 23:02

M17a28r37t53i79n 37K29r25o94u92p18a 2551593469600

V tomto článku je minimálně jedna vážná chyba. A to tvrzení, že na 52% délky dálnic je rychlost neomezená, na zbytku, tedy na zbylých 48% je rychlost doporučena na 130 km/h. Oněch doporučených 130 km/h je právě na úsecích kde rychlost omezena není. Dále by se slušelo říct že když způsobíte nehodu při rychlosti nad těch doporučených 130 je to tak nějak přitěžující okolnost.

0/0
21.10.2015 23:02


V49l21a94d98i61s50l71a48v 43B52u90r46y68š49e54k 1869732867184

no, když způsobím nehodu při 200 km rychlosti a policie mě doloží, že jsem v okamžiku nehody skutečně jel 200 km v hodině, tak mě ta vaše přitěžující okolnost zcela jistě trápit nebude, jinak máte asi dobrou představivovost

0/−1
22.10.2015 17:14

L91u41k62á67š 23V29a76ň18u78r44a 1635864793783

Ještě že u nás neprošlo těch 160km/h. Naštěstí většina v ČR jezdí kolem 120km/h. Nad 130km/h jezdí jen pár šílenců. ;-D

+1/−2
21.10.2015 22:52

J79a61n 11D73l15o64u88h44ý 7794939110889

I kdyby byl limit 200km/h tak je to uplne jedno, kdyz vetsina aut v cesku ma motor o velikosti 1.2 ci 1.4. Takze ono z toho sice vymacknete vic nez 130km/h ale ta spotreba je astronomicka...

+1/0
22.10.2015 7:16

F89i59l74i49p 16K43o67h51o53u29t 7860523817780

Mám 1.4 benzín a na Autobahn s ní jezdím 170 dle gps - když to situace dovolí. Známí má 1.2 HTP a jezdí s ní 150, takže auta na to mají, ale řidiči v česku jsou totálně nevyježdění. A jedou po dálnici 80 - 120. V Německu je nastavený jiný tempo a v pravém pruhu jede procentuálně nižší procento řidičů míň jak 120. Usuzuji to z vlastního pozorování a desítek tisíc km na dálnicích.

0/0
22.10.2015 8:30

T83o42m91á13š 79J65u21r67e88č87k52a 3223682329283

To je zase hovadina co jste plácnul, je jste si potřeboval kopnout co? 1.2HTP 12V 150km/h na dálnici spotřeba 6.2, 1.6TDi na dálnici 150-160km/h spotřeba 5.9 1.9TDi 140-170km/h spotřeba 5.4 tak kde 1.4 8V r.v1998 na dálnici 140-160km/h spotřeba 6-8l, toyota Celica 2.0 turbo na dálnici 150-200km/h spotřeba 15-22l/100km

0/−1
22.10.2015 10:25

P57a60v67e66l 34S38t26a42v39j38a29n28í37k 6358605747581

Jakou metodikou se vám podařila změřit spotřeba 1.2 HTP při 150 km/h?

+2/0
22.10.2015 11:00

T91o35m79á56š 51J76u24r44e77č32k70a 3853962929743

Jak na Vašem autě měříte spotřebu aktuální a průměrnou? hm?

0/0
22.10.2015 11:35

P44e32t95r 67Č28e84r56m49á67k 9988625739590

Jasně, a teď tu o červené karkulce... ;-) HTP atakuje 10 litrovou hranici při snaze o dynamickou dálniční jízdu. 1.2 TSI dokonce přes 10 litrů. Nikdo nezpochybňuje že ta rychlost je reálná (už starej favorit jel 170), ale je to nesmysl, motor vyždímanej úplně nadoraz, spotřeba strašná, auto celý neklidný... Proč...

0/0
22.10.2015 17:00

T47o82m41á37š 23J93u30r42e52č71k15a 3833532329563

Jasně já s tím jezdím, ale vy máte pravdu....boha

0/0
23.10.2015 6:04

P15a54v56e41l 45Z53a82j14í39č92e55k 8724440846210

nevim proc by si chteli ubirat vlastni svobody... kazdy je za sve jednani zodpovedny... jen tady se nam snazi nakukat ze vsemocny stat vi nejlepe co je pro nas dobre... od financi po rychlost. Mimochodem stejne kdo ma novejsi auto tak muze na nejake vyssi rychlosti zapomenout protoze ty oturbene herky sotva zvladaj tech 150. nicmene nepopiram ze to mnoha lidem staci a jsou zase spokojeni ze spotrebou nebo servisem

+4/0
21.10.2015 22:08

L56u87k12á63š 96V93a90ň42u71r13a 1715414913603

Myslím, že vše je o tom, jak se všichni dohodnou. A komu to nevyhovuje, tak ať se odstěhuje třeba do té Severní Koreje. ;-D Navíc, fyzikální zákony platí pro každého stejně. A žádné elektronické berličky v extrému nepomáhají. Akorát to některým nedochází. A navíc, na silnici nejsme nikdy sami. Vždy máme vztah k ostatním.

+1/0
21.10.2015 22:57

D89a82n73i62e10l 43J22a52n31í38č15e63k 8779127449677

A já jsem teď udělal výzkum mezi němci, které znám a vyšlo mi, že chtějí jezdit max 280 km/hod :-)

+8/0
21.10.2015 21:55

J31a85n 56H40o24r27s81k89ý 2346610247225

"Maximální rychlost 130 km/hod by si přálo jen 40 respondentů". To tedy nebyl kdovíjaký megavýzkum.;-D

+2/0
21.10.2015 21:43

P83a38v73e22l 90V53e48b19r 2805197436516

:-/ Das ist skandal !! Jedina zeme v Evrope, kde mohu na svem mopedu bezpecne upalovat 280 km/h...... Nemci jezdi i pres neomezenou rychlost civilizovane, doufam ze je tohle jen nejaka novinarska kachna.....

+9/0
21.10.2015 21:36

V97í14ť66a 73N57o43v26á87k 1978143815841

Poslední největší svoboda v Německu?? :-( svět se v prd.l obrací.

+2/0
21.10.2015 21:26
Foto

M83i38r48o29s10l67a91v 63S92t71e34i62n34e85r 1215525158413

Oněch 150 znamená +4% na chybu tachometru, takže 155 projde. To je už slušná cestovní rychlost, která přesto nejde až na hranici technických možností.

Nebezpečí je v té monotonnosti. Klídek vede i ke spánku.

Občas také přidám, když je vpravo hodně náklaďáků a za mnou se to sbírá- takže pár minut těch 170 spíš uvolní ten provoz- potom ale si dám tempomat na mých 140- šetřím raději naftu. A sleduji celou skupinu, která si zvykla na stejné tempo.

+3/0
21.10.2015 21:16
Foto

M20a59r17i41a90n 45T36i24š78e56r 1874371406

Doufam, ze si Nemci neomezenou rychlost na dalnicich nenechaji vzit !!!

+10/−1
21.10.2015 21:15

J16a75n 18N95o79v94o32t97n45ý 5747193648708

Nějak jste zapomněli uvézt, kolik bývá těch nehod. Myslím že je to méně než třeba u nás.

+1/0
21.10.2015 21:08
Foto

M90i34r72o28s69l42a77v 28S36t22e92i52n47e13r 1915855888453

Němci jsou už dlouhodobě vycepovaní na dálniční provoz. Předjíždět vpravo dokáže jenom cizinec (může mít ale i německou SPZ). Dále nezastavují na odstavovacím pruhu a umí se zařadit při najíždění na dálnici- zraychlí tak, aby byli stejně rychlí, jako náklaďáky v pravém jízdním pruhu a pak teprve se zařadí. Při předjíždění náklaďáků se nejdřív podívají dozadu, zda tam někdo nejede moc rychle, teprve pak vybočí. A hlavně, vybočuje se včas, ne až na poslední chvíli. Nejmíň 3x se přitom zabliká, než se změní jízdní proud.

+1/0
21.10.2015 21:24

J75a64c41h27y86m 26K88a40v56a82n 5439735842

No nevim, zvlast to blikani pri vybocovani v Nemecku dost casto chybi, a nemyslim ze by to byli jen cizinci.

+2/0
21.10.2015 21:53

H96a76n29s 53R11i50c60h85t54h58o22f79f62e24n 2537427917394

Rekl bych, ze za tim stoji snaha Nemcu o zpomaleni prilivu imigrantu. :-P

0/0
21.10.2015 21:07

M21i56c39h42a98l 38Z73e47l56e38n38ý 6844943835616

Nemci to delaji dobre.

Rychlost sice obecne vzato neni plosne omezena, ale pokud mistne ci docasne omezena je, vetsinou k tomu jsou dobre duvody (nejcasteji spatny stav dalnice, povetrnostni podminky nebo provoz). A take je vetsinou dodrzovana, protoze krome kontroly policie ridici vedi, ze takove omezeni ma svuj opravneny duvod.

+13/0
21.10.2015 18:58

J37o94s74e27f 58V90a44l37a 9580303163293

pokud si prectete komentare samotnych Nemcu pod clankem citovanem v textu, nestaci se Nemci sami divit, kde a jak nasbiral dotycny "vyzkumnik" 1198 dotazanych a jake vysledky mu vysly.. Dotaznik byl vyplnovan online od vybranych lidi, kteri chodi na tenhle server. Zrejme se nejedna o reprezentativni vzorek....

+11/0
21.10.2015 18:57

M47a33r11t45i97n 64F53r31a27n55t64i77š90e78k 7635930323575

řekl bych, že to chtějí ti samí Němci, kteří se těší z přílivu migrantů.

+6/−1
21.10.2015 18:01

R69a63d37o27v35a28n 77S24ý42k47o75r29a 6804215914190

Podle ceho tak soudite?

0/0
21.10.2015 18:04

T36o23m54á92š 40T29a50t61í44č81e40k 5960362780378

Obojí je spasitelství, ne?

0/−1
21.10.2015 21:03

R50a15d10o60v51a90n 29S97ý82k66o82r32a 6154545964730

Tipuji ze 90 procent z nich pochazi z NDR

+5/0
21.10.2015 18:01

P52e84t81r 52M49i49c39h27a49l 2230744811522

Neomezená rychlost ovšem neplatí v celém německém dálničním systému, podle organizace European Transport Safety Council (ETSC) se jedná o 52 procent z celkové délky Na 48 procentech úseků platí doporučená rychlost 130 km/hod.

Zdroj: http://auto.idnes.cz/omezeni-rychlosti-nejvyssi-rychlost-na-dalnicich-nemecko-p3w-/automoto.aspx?c=A151020_175718_automoto_hig

..............

Pane Halamko, doporučená rychlost 130 km/h je v Německu právě tam, kde rychlost není omezená. Ne té necelé polovině (někdo uvádí třetinu, ale to je nepodstatné) je rychlost omezená dopravními značkami. Většinou na 120 km/h, místy dle nutnosti i na rychlost nižší.

+15/−1
21.10.2015 17:57

M86a79r87t62i20n 35K24a79r60á50s27e17k 9248703358568

Ja jsem pro rozumne nastavenou max rychlost (stav u nas mi +- vyhovuje). Ono jeden pohled je ten, ze dobry ridic je shcopny na dobre dalnici jet klidne 160 i vice. Problem je v tom, ze na te dalnici neni sam a se zvysujici se rychlosti se dost zvysuje i sance, ze k nehode dojde chybou horsiho ridice, ktery tu vysokou rychlost druheho ucastnika provozu spatne odhadne, nebo v jejim dusledku ma mene casu na reseni krizove situace.

On ten princip funguje na silncich obecne - napriklad omezeni rychlosti na hlavni ceste na krizovatce je prece hlavne kvuli tomu, aby bez vetsiho rizika mohli na cestu najet ti z vedlejsi silnice, ne kvuli tomu aby neudelal nejakou chybu ten co jede po hlavni.

Priklad je videt treba i u nehod motorkaru - velka cast nehod je zpusobena tim, ze motorkare smete auto, ktere ho v dusledku jeho vyssi rychlosti prehledne (+ se k tomu jeste pridava samozrejme fakt ze motorkar je obecne videt hur nez mnohem vetsi auto) (tim netvrdim ze neni vina na strane motorkare)

+8/−2
21.10.2015 17:16

P96e44t16r 46M17i87c22h54a36l 2860104741822

Jeden z mála rozumných názorů viditelných na diskusích na podobná témeta. R^

+2/−1
21.10.2015 17:58

T21o38m26á46š 55Z94e86m94a69n 3945298824935

Porblém je v otm že nízký limit ukolébávé špatné řidiče k falešnému pocitu bezpečnosti.

když se v rakousku testovalo 160 na dálnici, tak nehodovost klesla - špatní řidiči se báli a začali sledovat provoz.

+5/0
21.10.2015 18:58

M91i44c63h45a34l 77Z13e69l51e77n67ý 6454443975676

Ale mene zkusenym ridicum nikdo v pomale jizde nebrani.

Staci, kdyz se presunou do praveho pruhu a tam muzou byt v klidu.

+3/0
21.10.2015 19:00

M43i35c32h34a48l 95M48o21j10ž69í68š 8754489612

Ty čísla nějak nesedí:

- opakovaně se uvádí, že v Německu je neomezená rychlost pouze asi na 1/3 dálniční sítě, což odpovídá i mým zkušenostem,

- na (až příliš) mnoha místech jsou omezení na 80, 100 nebo 120 km/h. Podle matematiky autora článku ale vlastně neexistují, jelikož úseky s neomezenou rychlostí a úseky s omezením na 130 km/h mu už dávají dohromady 100 %.

+4/0
21.10.2015 16:16

K37a49r86e63l 23E95h77l 5896901626327

Rychlostí limity jsou zavedeny z důvodu zpřístupnění řízení vozidel i pro méně schopné řidiče.

Často je vidět v provozu, že někteří řidiči / ky mají problém ovládat své vozidlo i na těchto limitech.

Pokud zvýšíme limity, musíme zvýšit i požadavky na řidiče jako celek.

Osobně bych rád zvýšil rychlostí limity ale bohužel provozní prostředí to neumožňuje.

+1/0
21.10.2015 15:36

J71a23n 68B60u57b11i20k 9962281602437

omyl. Rychlostní limity byly zavedeny v 70. letech jako odezva na prudké zdražení ropy, její tehdejší nedostatek a snahu tu ropu ušetřit pro průmysl.

Za druhé: je řada řidičů, kteří mají problém ovládat vozidlo i v padesáti, stačí aby trochu zapršelo a pro něž je 130 rychlostí kosmickou. Stejně tak je řada lidí, co mají IQ80 či méně. Těžko lze však svět nastavit a provozovat podle nich......

+11/0
21.10.2015 15:57

J79a80r31o11s89l52a44v 68P12u76m82p78a 6607520681589

Užil jsem si v mládí neomezenou rychlost na našich dálnicích. Jezdil jsem v Žigulíku s tachometrem do 160km/hod, a chodil  za roh.  A nebyl jsem sám. Všichni na silnici věděli, že můžou jet auta hodně rychle. Němci měli silná auta a také se předváděli. Bylo to bezva. Zajímala by mě statistika nehod před omezením rychlosti a po max 130km/hod.

0/0
21.10.2015 21:32

V15l54a32d76i29s87l94a37v 17B97u12r91y67š24e72k 1709202167164

hm, někteří řidiči mají problém ovládat vozidlo při 150 km rychlosti, to lze úprý často vidět, no nevím, takové zkušenosti nemám a ani nevím jak bych to poznal, tak je potřeba plošně snížit rychlost na 130 km, kdy už tito řidiči problém mít nebudou a tím zajistit naší bezpečnost, mě to připadá jako strašnej blábol

+1/0
21.10.2015 17:53

L33i44b17o30r 60M86o62u16č57k44a 1268297715802

proc se nekdo vrta v necem, co funguje? zase nejaky politicky jelito hleda aktivitu, aby se zviditelnil ... presne podle prirucky manageru ... stejny hnus, jako rozhovory s HR oddelenimi, ktere jedou podle stejnych prirucek Rv

+5/0
21.10.2015 15:19

P92e90t77r 40B20a97l46o48g 4421459666440

a chtějí to opravdu "Němci"? Skutečně odpovídali ti, kteří tu dálnici používají denně? Už před pár lety to "někdo" navrhnul v jejich parlamentu, a málem byla v Německu revoluce.

+19/0
21.10.2015 14:31
Foto

R98o67m47a76n 59C83e56r12n53y 5233187520971

je to rozumne, kdyz chci prejet do leveho pruhu, byva nekdy tezke odhadnout, jestli auto ve zpetnem zrcatku jede 150 nebo 230

+3/−13
21.10.2015 14:16

J48i51ř46í 20Z31ý67k33a 9369783941110

to jako vážně? 8-o Jestli to nebude tím, že se nesoustředíte na řízení. Já s tím být předjížděn rychlíkem problém nemám. Vím o něm dlouho dopředu. Jenže to byste musel používat zpětná zrcátka nejenom při započetí předjížděcího manévru.

PS: samozřejmě absolutní čísla toho rychlíka "netrefím", ale poznám jestli tam můžu vjet, nebo počkat.

+20/−2
21.10.2015 14:42
Foto

R79o82m27a21n 77C66e21r58n81y 5623627940921

prosim poucte me jeste nejak, jak mam ridit ... nepochybuji o tom, ze dva pruhy na D1 s prehledem zvladate, 5 prohu v kazdem smeru je na ohlidani vsech aut za vami trochu narocnejsi

0/−8
21.10.2015 15:24

J73a29n 67B98u55b73i69k 9892421132267

???

kdybyste jezdil vpravo, stačí si ohlídat ten vlevo vedle Vás......

P.S. hledám, kde je u nás 5 pruhů v každém směru a nějak nenacházím......a to ani v Německu

+8/0
21.10.2015 15:58
Foto

R34o31m31a67n 98C36e10r30n71y 5453957750661

u nas je nehledejte, byla rec o Nemecku - jedte se podivat pred Mnichov nebo na A3 ve Frankfurtu

0/0
21.10.2015 16:19

J11u58l69i45a84n 55B53r45o11d10s33k80ý 8154358205472

Ty jsou mam takovy pocit stejne jen 4.

+3/0
21.10.2015 17:59

J12a29r25o46s35l58a95v 65P57l75a52c56h98e25t82k52a 7326966686569

I s odbocovacim 5.

0/0
22.10.2015 18:35

P10a68v58e28l 65B78e74ň21a 8696183796

Kolem Amsterdamu je 5 pruhů, už je to nějaká doba co jsem tam jel. 5 sem neviděl ani v Německu. Tam max. 4.

0/0
21.10.2015 22:41





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.