Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

VIDEO: Auto srazilo motorku. Kousl mě pavouk, brání se řidič

Předjíždějícího motorkáře srazilo nedaleko texaského Granbury auto, které náhle vybočilo z jízdního pruhu. Řidič auta William Crum tvrdí, že ho kousl pavouk, proto vybočil. Teď je obviněn z ublížení na zdraví motorkáře Erica Sanderse a jeho přítelkyně. Motorkář však předjížděl na dvojité plné čáře.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K43a80r75e56l 80K56r38p31a86t38a 5534526668345

Není tam náhodou dvojitá plná čára, přes kterou to ...... motorkářský předjíždělo?

+2/0
23.10.2015 20:31

M26i28r69o49s41l26a12v 31B53u34d54a 9122842237252

Proč řešíš prkotinu - přestupek vůči přestupku a trestnému činu?

0/−2
23.10.2015 20:35
Foto

T79o58m50á42š 75H93e88r70c18e31g 3540519510920

Dvojitá plná čára v USA nemá stejný význam jako u nás, pozor na to. 

Liší se to stát od státu - nevím, jak je to v Texasu, ale v některých státech ta čára znamená "zákaz předjíždění", a v jiných je to jen doporučení, že tady by se předjíždět nemělo (kvůli horizontu atd.), ale rohodující je značka "Do not pass". Platí to tak i v Kanadě - tam je to taky jen doporučení, že tady to předjíždění není vhodné, ale pokud to je bezpečné, klidně si jeďte.

Nehledě na to, že proti nic nejelo, nikoho tím neohrozil, a kdyby ten řidič nevybočil, nic by se nestalo. A počítat s tím, že vám někdo vjede do cesty a ještě takhle blbě, to zkrátka nejde.

+1/0
25.10.2015 11:15


I91v83a20n 55Č85u92k76a 3492754701222

takhle se u nás chovají policajti

0/0
23.10.2015 20:15

O89l22a 37N51o11v78á71k24o15v16á 7784137195902

...muze mi nekdo vysvětlit,proč jezdí motorkari jako nesmrtelný hovada a řídici aut jako agresivní blbove? Divím se už 25 let co se za volantem pohybuji po silnici...

Děkuji předem.

+3/0
23.10.2015 18:42

M39i36r57o60s27l86a74v 60B37u60d49a 9442552977302

Já jezdím 30 let denně a pozoruji to jen u naprosto nepatrného množství řidičů. A jak se podle vás projevují ti vámi jmenovaní?

+1/−2
23.10.2015 19:04

L48u39d81ě79k 29J84e80l61í29n17e52k 5827367469850

Třeba nedodržováním odstupových vzdáleností? Překračováním rychlosti, zeména v obcích? Projíždění na červenou? Absolutní nedávání přednosti zprava? Zběsilé kličkování z pruhu do pruhu? Předjíždění kolon na dálnici zprava po krajnici? Milý pane Budo, stále tady píšete, kolik jste toho najezdil za 30 let a ničeho z toho si nevšimnete? To potom nejezdíte v Čechách nebo se chováte stejně jako jsem psal výše, neb valná většina lidí současný stav na našich komunikacích považuje za nebezpečný. A ne, nebojte, nebudu psát o maminkách a dětech. ;-)

+2/0
23.10.2015 19:51

M22i79r11o64s55l66a29v 88B58u82d47a 9392842757112

To spíš nejezdíte vy a jen hltáte mediální katastrofické správy. Moje zkušenost je opravdu jiné. Příklad. Předevčírem cesta cca. 500 km po Čechách. Krom jednoho taxikáře na výjezdu z Prahy (R7) který bral kolonu zprava téměř po trávě a jednoho maníka který předjížděl u Tábora v odbočovacím pruhu (aniž by ovšem někoho ohrozil) sem nic jiného nezaznamenal. Opravdu. Chcete mně dále přesvědčovat? Můžete, ale nebude vám to nic platné. Tisíce řidičů jedoucích tak nějak normálně a pár hyperopatrných vyděšenců brzdících ostatní. To je vše.

+2/−3
23.10.2015 20:03

M66i32r72o93s66l76a95v 33B88u15d57a 9732372537732

...nic proti vám, ale pokud považujete například...opakuji například každého kdo vás předjede za hrozbu, pak se vám může zdát, že všichni kromě vás, samozřejmě :-)...jezdí hrozně.

0/−1
23.10.2015 20:07

L14u47d24ě50k 48J68e43l90í52n62e28k 5497337959810

No vidíte, a já dneska jenom do práce a z práce, blbých 10 tam a 10 zpět, a ráno za tmy jedno embryo sotva tak dva metry za mnou při rychlosti 90 km/h (asi možná o trochu víc, přece jen to tam znám a vyletět mi může do cesty "jenom" zvěř). Cestou zpět to bylo ještě lepší, mistr světa v rychlosti myslel, jak mi před nosem profrčí "ypsilonku", bohužel neprofrčel, protože auta před ním zpomalila a on mi zastavil před čumákem, zase štěstí, že tam znám místní poměry, tak jsem byl připravený, což ovšem někdo nemístní být nemusí. A přímo u nás v obci úplně běžná situace, auto zleva na přednostně nerozlišené křižovatce. Myslíte, že zastavila? Ne, ale už jsem vycvičený, vždycky mrknu i doleva, protože tohle se mi stává minimálně ob den. Jinak trolejbus odbočující na červenou ani nepočítám, to je v poslední době také úplně běžné, holt už i řidiči MHD mají móresy z OA. Ale možná to bude tím, že bydlím v blbém kraji. 8-o

+1/−1
23.10.2015 20:16

M55i95r84o27s49l30a20v 41B78u19d25a 9562212587962

Vidíte, každý má jiné zkušenosti nebo jen jinak vnímá ono potencionální "nebezpečí". Ale v pohodě, nechci se nějak dohadovat.

0/−1
23.10.2015 20:20

M91i90r45o83s78l98a25v 43B37u42d33a 9412292407482

...aha, takže mínus?

0/−1
23.10.2015 20:21

I36g72o37r 17G58o61t87t20w13a53l93d 6167448410321

Já osobně to vidím spíš tak, že někdy je tzv. "den blbec", a Patové a Matové mají fakt rojení. Prostě nějaká skvrna na slunci či co, a člověk nechápe, co se to na tý silnici děje. Ale pak je další měsíc klid. No a že sem tam nějaký začátečník nebo strejda v kloboučku udělají drobnou botku? To neřeším, většinou stačí trošku uhnout, břibrzdit, dát prostor. Hlavní je zůstat v pohodě a s chladnou hlavou. Za hodně nebezpečných situací si podle mě můžou řidiči sami, když si chtějí vymoct svoje (často domnělé) "právo" za každou cenu.

+2/0
23.10.2015 22:31

M22i32r41o55s70l36a14v 48B26u81d39a 9612572837262

Přesně tak.

0/−1
23.10.2015 22:36

M88i89c10h40a81l 52V29o13j98t44a 2137797416405

Řidič motorky udělal tu faktickou chybu, že přejel plnou čáru.

Řidič auta udělal faktické chyby dvě: přejel plnou čáru a k tomu ještě vrazil do jiného vozidla.

Ale manévr auta a reakce řidiče auta mne vedou k závěru, že to byl pokus o výchovu ze strany řidiče auta.

To samé se mi stalo minulý týden, akorát to bylo na přerušované.

Ke svému štěstí si každé předjížděné vozidlo kontroluji a stihnul jsem se vyhnout a zabrzdit.

Ke smůle řidiče byly za další dva kilometry semafory a červená. Pan řidič se zamknul a zíral upřeně před sebe, a to jsem do toho okénka jen koukal. ;-D

+6/0
23.10.2015 17:33

M84i92r80o12s14l29a11v 98B72u69d21a 9322332207352

Řidič motorky udělal přestupek, který u nás ani není bodovaný (pokud není doplněn svislou dopravní značkou zákaz předjíždění)! Řidič auta spáchal přestupek i trestný čin. Nevím, co se tady pořád řeší (tím nemyslím konkrétně vás, ale tu sebranku bez právního vědomí a znalostí zákona).

+1/−1
23.10.2015 18:30

L28u98d40ě35k 85J64e13l15í13n58e79k 5917287419200

Opravdu? Zákon o provozu na pozemních komunikacích klasifikuje dvojitou plnou jako "značku č. V 1b je zakázáno přejíždět nebo ji nákladem přesahovat, pokud to není nutné k objíždění". Z čehož plyne, že pokud neobjíždíte překážku ve vašem pruhu, potom předjíždíte. A ten samý zákon (361/2001 - ale to jistě víte) potom klasifikuje i přestupky a, světe div se, obsahuje i pojem "nedovolené předjíždění". A, jaké to překvapení, u tohoto pojmu uvádí: 7 bodů, pokuta ve správním řízení 5-10 k, zákaz činnosti 6 měs. - 1 rok. Takže teď nevím, ale snad mi to vysvětlíte, přece jen již jezdíte 30 let, takže mě jistě odkážete na příslušný zákon, přece jen se to občas hodí, předjet si na dvou plných, tak abych se v případném kárném řízení mohl úspěšně bránit.

+2/0
23.10.2015 20:04

M66i56r71o18s41l87a58v 59B53u63d25a 9882272397292

Plná čára neznamená zákaz předjíždění. Nehodlám o tom diskutovat ani náhodou. Zákaz předjíždění upravuje značka B21a

0/−3
23.10.2015 20:11

M59i28r19o76s79l45a72v 53B55u74d80a 9872762537332

...stejně tak jako vámi jmenovaný bodovaný přestupek.

0/−1
23.10.2015 20:11

L37u81d66ě61k 13J64e59l25í77n47e69k 5487857709700

Takže ten instruktor z autoškoly, který nám každoročně dává školení, je debil a neumí ani zákon. Tak jo, na příštím školení mu dám vědět, aby si ujasnil, že na vodorovných značeních V1a a V1b se může předjíždět (ne jen objíždět, pokud je to nutné, odbočovat na místo ležící mimo pozemníkomunikaci nebo vjíždět na pozemní komunikaci z místa ležícího mimo pozemníkomunikaci), že pan Buda to říkal. Jsem velice zvědavý, co na to bude říkat. 8-o

0/0
23.10.2015 20:25

M74i85r74o83s98l61a82v 51B60u74d92a 9122262427592

Ne, neumí zákon, nebo vám ho spíš špatně vykládá a světe div se, možná úmyslně.

Takže znovu a dobře si to znění pamatujte.

Plná čára neznamená zákaz předjíždění!

V tomto jsem jako mistr Jan Hus a nechám se za to i upálit! ;-)

0/−2
23.10.2015 20:30

M10i81r16o30s36l42a31v 64B36u64d98a 9132402397202

Takhle, jen vás a nejen vás chci vyvést z obrovského a všeobecně zažitého omylu. Nechci ani náhodou nabádat k bezhlavému přejíždění plné čáry za účelem předjíždění, ale většinou, až na pár výjimek se tady všichni strašně mýlíte a naprosto špatně si vykládáte zákon. Ve vztahu k plné čáře se nikde nemluví o zákazu předjíždění a de jure předjíždět můžete pokud nepřejedete plnou čáru. Zrovna tak vám nebude hrozit trest za porušení zákazu předjíždění (který je hodně citelný) pokud přejedete plnou čáru jako kdybyste porušil zákaz předjíždění označený svislou dopravní značkou B21.

0/−2
23.10.2015 21:02

M95i85r81o83s98l94a22v 91B53u70d54a 9402162867192

Prakticky každý někdy přejel plnou čáru někde v zatáčce, předjel traktor atd. Porušil ovšem jen ustanovení zákona o přejetí plné čáry souvislé, nikoliv zákaz předjíždění!

Snažte se to prosím pochopit.

+1/−1
23.10.2015 21:08

O62n42d81ř28e46j 86Č42a65p44k38a 6531301483294

Předjíždět se může zcela legálně, například na motorkách nebo na čtyřkolkách (protože ty se vedle sebe dvě do pruhu bez problémů vejdou). V autě to už nepůjde, ale pořád neporušujete zákaz předjíždění, "jen" zákaz přejet čáru, za co je jen pokuta bez bodů.

Na to, aby z toho byl ten hnusný sedmibodový přestupek se zákazem řízení, by tam musela být i příslušná svislá značka.

0/0
23.10.2015 23:21

K98a58r51e21l 49W77a16t29z42k42o 9636877887616

Přečtěte si vyhlášku, nebo jděte na školení. Úplně nejlepší řešení když vrátíte řidičák, jste nebezpečný ostatním řidičům. ;-O

0/0
26.10.2015 18:22

M58a80r12i25e 76O26h12l65í30d21a91l33o62v30á 1477550551732

řidič auta ohrozil ostatní účastníky silničního provozu, protože změnil směr své jízdy bez předchozího upozornění směrovými světly o změně směru jízdy.

+4/−2
23.10.2015 15:20

M72i72r54o22s12l28a65v 19B12u42d10a 9482632587962

To také, ale hlavně chtěl školit ostatní, v tomto případě motorkáře.

+1/0
23.10.2015 15:53

J80i17ř62í 35S37c53h31w27a42c37h 8398294268246

je to prosté, řidič auta nepředpokládal, že na dvojité plné čáře ho někdo bude předjíždět... z "nějakého" mně neznámého důvodu vybočil a pak jen nechtěl přiznat, že se v té chvíli nepodíval do zpětného zrcátka....;-)

+2/−2
23.10.2015 14:58

J85i81ř86í 86S88c24h26w16a45c77h 8828594668236

a ještě dodám, jak je to tu zvykem přitěžovat tomu "méně vinnému", že motorkář si za to taky může. Ve chvili střetu jel jen kousek od tý dvojitý čáry, kdyby jel v druhé polovině protisměrného pruhu, tak má školitel smůlu a on štěstí.... ;-)

+1/0
23.10.2015 15:05

M68i65c80h56a42l 35V81o22j83t29a 2287307506545

Ano, dostatečný boční odstup by v tomhle případě mohl motorkáři přidat pár desetin sekundy na reagování.

0/0
23.10.2015 17:34
Foto

P21a83v72e98l 48P94o26k60o23r61n74ý 2446794730702

Ten šílenec s autem tu čáru přejel také. A jak čtu, slyším, že nehodu zavinil hmyz, přebíhající srna, pes, tak je to v 99 % výmluva.

+1/0
23.10.2015 14:55

J83a51r77o86s18l58a76v 55K81a85d89l42e72c 5961669672681

R^R^R^

0/−3
23.10.2015 13:01

M72i70r93o61s15l83a20v 71B96u17d51a 9292812977542

Schvalujete to co udělal řidič auta? Pokud ano, je jen otázkou času kdy to sám uděláte a měl by se na vás někdo zaměřit aby se tak nestalo!!

+8/0
23.10.2015 13:32

J17a50r98o76s50l43a42v 95K44a37d89l23e57c 5611529632561

Ano!

0/−6
23.10.2015 16:55

M92i15c70h18a79l 19V78o67j66t24a 2207507356365

Další klávesnicový hrdina ...

+3/0
23.10.2015 17:26

M98i86r45o34s31l96a88v 27B35u40d74a 9592332257702

V tom případě jste zralý nejenom na psychiatra ale i na prokurátora!

0/0
23.10.2015 18:25

V62i19l54é53m 94B35a76r37á45k 4376417309196

Jo, jo. Předjíždět přes dvě plné je nebezpečné. Jak tady někdo napsal, každý znich si dělal co chtěl, bez ohledu na zákon, takže co řešit.

+2/−2
23.10.2015 12:32

R82a28d31i55m 19Z10e89h35e22r 3374300653661

I kdyby jel motorkář přes dvacet plných čar, tak to neznamená, že stařík může vzít  silniční zákon do svých rukou. Za tuhle prasárnu by měl skončit v chládku a samozřejmě bez řidičáku. A to jeho prohlášení "je mi to jedno" už je asi na přezkoumání u psychiatra...

+18/−4
23.10.2015 12:23

P75ř78e40m43e30k 85H62o95m13o15l65a 5958395115326

To udělal schválně, měl by jít sedět. Tahle výchova opravdu nemá na silnici co dělat. normálně by ho motorkář předjel a jel by si dál v klidu svou cestou, teda vlastně oba.

+12/−2
23.10.2015 11:37

K59a98r96e89l 76D78r44d17a 6183285497329

Lacina už zase jezdí? ;-D

+1/0
23.10.2015 11:29
Foto

P33r87o37k59o96p 96R12ů17ž55e66k 6230789239

mě osobně předjíždění motorkářů nevadí a rád jim uhnu. do toho jednoho pruhu se stejně vejdeme a pokud by došlo ke kolizi je to jejich problém, ale dělat si naschvály na silnici je špatně... Rv

+22/−1
23.10.2015 11:16

R64a58d78i98m 67Z75e23h39e39r 3874860403711

Já to mám úplně stejně. Většinou se přilepím ke krajnici, ať si jede, proč bych ho brzdil...

+7/0
23.10.2015 12:24

L31u24d79ě62k 37J60e62l32í42n18e11k 5517347619950

Máte pravdu, proč je nepustit. Na druhou stranu jsou borci na dvou kolech, kteří předjíždějí i na nepřehledných místech (zatáčky v polích se vzrostlou kukuřicí, skryté horizonty atd.). A teď si vemte, že v protisměru vyjede máma se dvěma malýma děckama. Pořád je to problém motorkáře? Není. Už je to problém i těch třech v protijedoucím autu, protože kdokoliv z nich může zbytečně zemřít. A jenom proto, že za řídítky je magor a že stát není schopný něco s tím dělat (policisty nevidno, psychotesty nejsou). :-/

+8/−1
23.10.2015 13:43

M89i44r20o65s64l92a53v 69B69u33d67a 9682362517922

Co chcete aby s tím stát udělal?

Psychotesty mají například všichni řidiči z povolání, policisté atd. Oni snad nebourají z vlastní viny?

Co udělají policisté? Mají snad stát na každých 100 metrech silnice? Nebo snad kontrola lékárniček a test "detektorem margotek" něčemu takovému zabrání?

A opět maminka a dětičky, už jsem si myslel, že to nikdo nenapíše a ejhle8-o

+2/−1
23.10.2015 13:51

L98u50d28ě35k 74J86e36l91í38n61e25k 5897327509770

Nu, odpovědi vcelku takové na budku. :-/ Zkuste si vyjet někam do státu s civilizovanou motorizovanou veřejností a chvíli tam pobýt. Rozdíl uvidíte sám. A představte si, že v těch zemích mají řidiči respekt před policisty, kteří jsou, jaké to překvapení, na silnicích vidět dost často a hodně často jsou na komunikacích i radary. A to vše platí stát. A ano, představte si, že na českých silnicích mám o ženu a děti strach. Vy očividně ne, tak nejspíše děti a ženu nemáte nebo jste, alespoň z mého pohledu, nějaký slušně asociální týpek, když vám nevadí, že vám někdo na silnici úplně zbytečně zabije rodinu. 8-o Takže asi tak.

+3/−2
23.10.2015 14:33

M56i42r23o26s48l94a77v 30B75u78d77a 9542192397692

No vy jste se předvedl, jen co je pravda;-D Až toho najezdíte tolik co já (včetně zahraničí) za 30 let a budete mít alespoň částečně takovou kvalifikaci jako mám já, tak si můžeme povídat!

Ta narážka na maminky a dětičky už je v diskusích tak profláknutá, že se tomu musí každý "zasloužilý diskutér" jen smát jak je to trapné. Stačí napsat "kdyby jel někdo v protisměru", není nutné apelovat na city.

+1/−2
23.10.2015 14:40

M91i36r79o48s18l60a33v 98B86u19d62a 9512802147482

Mimochodem, minulý týden Mnichov, Salzburg a zpět. Policie 1x. Předevčírem takový okruh po naší kotlině, celkem přes 500 km, policisté co si tak pamatuji asi 6x a 3x celní správa.

+1/0
23.10.2015 14:57

J12a30r29o91m75i34r 54C20h12a97l31o29u51p56k96a 4419277625677

Třeba do texaského Granbury, že?

0/0
23.10.2015 14:55

M68i88r19o83s41l26a33v 43B36u16ř85i52č 1959268371

Tenhle ale jel v klidu na přehledném rovném úseku a dokonce ani ne v křižovatce

+3/0
23.10.2015 18:36

L75u56d35ě26k 62J45e47l25í76n49e85k 5407817519880

Proto tam někdo jen tak ze srandy nakreslil plnou dvojitou? Třeba je tam skrytý horizont. Nebo tam z boku často najíždí místní z bočních silniček. Takže ano, jel klidně na půdorysně rovném úseku v protisměrném pruhu odděleném od toho jeho plnou dvojitou čárou. Více k jeho chování říci nelze, nechť si to každý přebere sám. Chování řidiče automobilu je věc pro psychiatra, pokud se nechá vyprovokovat k takovému činu.

+1/0
23.10.2015 19:29





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.