Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nesrovnalosti u emisí vykazují i opely, tvrdí němečtí ekologové

Některé vozy automobilky Opel vytvářejí v běžném provozu až sedmnáctinásobné množství emisí oxidu dusíku ve srovnání s laboratorními testy. Uvedli to zástupci ekologického sdružení Deutsche Umwelthilfe, kteří nechali vybraný typ aut s naftovým motorem testovat ve Švýcarsku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P83e27t66r 29K74m34í53n81e38k 5317104981623

Ekolog do domů, hůl do ruky...

+1/0
25.10.2015 15:25

H69a35n14a 31P31a73c20u34l44o44v58á 2906286379606

Nesrovnalosti u emisí kromě aut z koncernu VW vykazují i opely?

Nejen opely :-/

0/0
24.10.2015 20:27

A75n27d61r44e75j 47O51l54e97k78s70a 3145321137631

A kdo ještě?

+1/0
24.10.2015 20:55

J71a20k38u49b 73K71o50s 3596412310974

Neco jako VW tam maji vsichni, jen to jeste uplne neprasklo

+2/0
24.10.2015 19:02

J21a48n 81D18l37o55u96h92ý 7164209680649

Jak si vubec nekdo muze myslet, ze diesel je ta spravna "ekologicka" volba. Ne neni a nikdy nebude! Evropa je jediny trh, kde kvuli ekoblbum prevladaji diesely a to jen proto, ze lze maskovat skutecne emise pridavanim filtru pevnych castic, ad blue a dalsich chujovin. Ono to funguje na papire pekne, ale pokud je motor v zatezi je konec! Nejlepsi eko motor je atmosfericky benzinovy 4 valec s neprimym vstrikovanim. Tyto motory i pred 10 lety dosahovali ve spravnem aute (vaha) dalkove spotreby okolo 5 az 6 litru. Dnesni turbo sekacky a diesely maji spotrebu v podstate stejnou ale pritom udajne mensi emise. To je v rozporu s fyzikalnimi zakony, protoze spotreba je primo umerna emisim!!!

+2/0
24.10.2015 17:56

A33n25d28r80e16j 52O60l69e87k31s80a 3715481627771

Dýzly v Evropě jsou móda. Móda pomíjí a to se právě děje.

0/−1
24.10.2015 18:50

K62a87r34e67l 29J23o76a35c12h71i89m50s24t16á39l 8966522137546

v životě už benzín nechci

+1/0
24.10.2015 21:24

J14i34ř54í 90E44r16b79e61n 1203894676197

Co se týče spotřeby, pak AZNP Mladá Boleslav zjevně předběhly dobu, když jsem ještě v roce 2008 jezdil s karburátorovým favoritem r.v. 1990 s průměrnou spotřebou 5,9 l a rozhodně jsem provoz nezdržoval ;-)

0/0
25.10.2015 11:34

J68a74r76o43m14í80r 52K48r51á55l 4880269184269

A on někdo čekal něco jiného ?

+3/0
24.10.2015 10:08

P11e46t62r 57M33i37c68h93a57l 2530184961882

A už to pomalu leze ven. ;-D

+2/0
24.10.2015 2:17

P60e48t60r 66O45t43r62u30b75a 6466728352255

A co teprve až naloží měřící přístroj do auta nebo na přívěsný vozík a začnou to měřit opravdu přímo v provozu. To se budeme divit co z toho leze za cifry. 

A nejlépe spotřebu, zplodiny a výkon ve stejnou dobu. Takto když měří emise, tak to žere hodně, když měří spotřebu, tok to má šílené emise a když měří výkon, tak to žere hodně a ještě to má vysoké emise.

0/0
23.10.2015 23:19

V10i63k12t58o44r 38H81u28j15e43r 4986614653404

Takhle to dopadá, když sociální inženýři (EU komis) rozhodují o něčem, čemu nerozumí. Slušně řečeno, nabízí se tu otázka: rozumí tito lidé vůbec něčemu? Nalajnovat do horizontu let, kolik má spálit motor paliva, anichž bych rozuměl podstatě problému, se dnes,  jeví jako pěkná hloupost. Ekonormy měly smysl tak do čísla III, možná IV. Katalyzátor a lambda sonda, dvě věci, které když správně fungují, není auto vyloženě jedovaté. Tuto kombinaci má už Euro II.  Zbytečný tlak na snižování oxidu uhlíku přinesl přímý vstřik chudé směsi do válce, což má za následek zvýšení emisí oxidu dusíku a nové typy sazí jako bonus - Euro V a VI. Oboje jedovaté s prokazatelným vlivem na lidské zdraví.

A nyní přichází kontrolní otázka: proč museli a nadále musejí platit majitelé vozů s Euro I a II, chystá se i III a IV, ekologickou daň, když jejich vozidla škodí životnímu prostředí řádově méně než ty, které jsou od této daně osvobozeny?;-€

+6/0
23.10.2015 22:53

R49o74b26e33r35t 16T91o90m10e90c88z53e81k 8551944342985

Tak americký General Motors v tom také jede a to je dobře.

0/0
23.10.2015 21:22

M88a32r18t36i15n 90K98o18v78á24ř 2691550159616

Taky jsem čekal, kdy se po zjištění problémů s emisemi u německého výrobce v USA, objeví tentýž problém v Německu u amerického výrobce.

0/0
23.10.2015 22:30

J15a78n 13D22l54o59u23h46ý 8285335195628

Podle mě se ničeho nedopouštění pokud auto nerozeznává, kdy je v testu. Testovat by se mělo v reálném provozu a nastavit reálné limity.

0/0
24.10.2015 13:49

M21i69r90o55s36l32a79v 43B19u38d57a 9132432837262

Víte co, napište rovnou, že to nesplňuje nikdo a bude to rychlejší! Až ekopošuci uznají, že když auto spaluje zkapalněné dinosaury nemůže vonět po fialkách, tak se každému uleví a možná i doženeme Čínu!

+15/0
23.10.2015 19:14

F24r55a90n31t45i93š38e82k 73N78o42v50á74k 6841525146831

Copak o to, nápad, aby byl motor co nejúspornější, aby využíval fosilní palivo co nejvíce a tudíž vypouštěl méně zplodin není tak špatný. Ale musí to vycházet z nějakých reálných základů, s poznatků, co je ještě technicky možné. A tato realita se vytratila s přechodem na Euro5. 5, 6, 7 a další už prostě nejdou reálně dodržet, tak se firmy přizpůsobily a zfalšovaly (tak či onak) testy. Nic jiného jim také nezbývalo.

0/−1
23.10.2015 21:23

A27n51d78r39e27j 33O87l47e74k70s51a 3755311987771

Zbývalo jim to zabalit a začít dělat něco jiného. Že to neudělaly, není problém norem.

0/0
24.10.2015 18:49

F69r42a98n90t36i12š73e68k 81N85o26v76á92k 6811145576661

Konečně někoho napadá testovat víc aut. Tak do toho, otestujte pěkně všechny, které "plní" nesmyslnou normu. Uvidíte, že jí ve skutečnosi neplní nikdo.

+5/0
23.10.2015 18:17

J33i72n85d90ř14i85c95h 32Š13k83o69p33e86k 4165521780635

;-D;-D

já už na začátku tvz aféry VW říkal, že jsou v tom všechny značky,a proto žádná nevyužila odhalení VW ve svůj prospěch v reklamě

+5/0
23.10.2015 18:13

M79i41r85o61s77l81a53v 82B95u53d11a 9562942647692

To snad věděl každý, kdo se umí podepsat a má občanku.

+3/0
23.10.2015 19:16

J22i84n52d57ř23i86c65h 55Š12k67o33p28e13k 4445941780725

to bych netvrdil.

Po vypuknutí této pseudoaféry bylo dost názorů, že zatímco jiné automobilky investují do vývoje, VW místo toho podváděl

0/0
23.10.2015 19:30

M96a38r11t72i71n 15K55o90v41á17ř 2171420949756

Takovýhle názorů opravdu bylo dost, ale žádný nebyl od automobilek. To svorné mlčení všech ostatních výrobců leccos naznačuje...

0/0
23.10.2015 22:34

O17n28d98ř20e11j 63Š93t65ě76p24á84n82e92k 5549620508479

No něco tady bylo i od automobilek a bylo mi to předhazováno ;-)

0/0
23.10.2015 22:36

L11a74d37i58s66l63a96v 50K79v95a66s80n78i57č23k17a 1913257103135

Už jste někde viděl reklamu "naše airbagy nejsou vadné", "náš plynový pedál se nezasekává" ? Spíš jde o nepsanou slušnost a platí gentlemanská dohoda mezi automobilkami, že takovýmto způsobem se nebojuje. A tak se někdy využijí nastrčení užiteční idioti jako tito zmiňovaní, kteří "obviní", aby třeba odvedli pozornost.

0/0
24.10.2015 8:46







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.