Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nesrovnalosti u emisí vykazují i opely, tvrdí němečtí ekologové

Některé vozy automobilky Opel vytvářejí v běžném provozu až sedmnáctinásobné množství emisí oxidu dusíku ve srovnání s laboratorními testy. Uvedli to zástupci ekologického sdružení Deutsche Umwelthilfe, kteří nechali vybraný typ aut s naftovým motorem testovat ve Švýcarsku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P25e74t19r 71K33m63í54n75e21k 5807404921343

Ekolog do domů, hůl do ruky...

+1/0
25.10.2015 15:25

H70a64n94a 96P67a34c72u59l16o47v43á 2146816419886

Nesrovnalosti u emisí kromě aut z koncernu VW vykazují i opely?

Nejen opely :-/

0/0
24.10.2015 20:27

A64n14d89r37e32j 98O50l17e79k63s30a 3565631557961

A kdo ještě?

+1/0
24.10.2015 20:55


J53a87k18u34b 75K67o96s 3416162830894

Neco jako VW tam maji vsichni, jen to jeste uplne neprasklo

+2/0
24.10.2015 19:02

J64a67n 70D38l28o80u23h86ý 7554769500659

Jak si vubec nekdo muze myslet, ze diesel je ta spravna "ekologicka" volba. Ne neni a nikdy nebude! Evropa je jediny trh, kde kvuli ekoblbum prevladaji diesely a to jen proto, ze lze maskovat skutecne emise pridavanim filtru pevnych castic, ad blue a dalsich chujovin. Ono to funguje na papire pekne, ale pokud je motor v zatezi je konec! Nejlepsi eko motor je atmosfericky benzinovy 4 valec s neprimym vstrikovanim. Tyto motory i pred 10 lety dosahovali ve spravnem aute (vaha) dalkove spotreby okolo 5 az 6 litru. Dnesni turbo sekacky a diesely maji spotrebu v podstate stejnou ale pritom udajne mensi emise. To je v rozporu s fyzikalnimi zakony, protoze spotreba je primo umerna emisim!!!

+2/0
24.10.2015 17:56

A12n24d29r57e25j 42O47l76e19k14s18a 3935541947571

Dýzly v Evropě jsou móda. Móda pomíjí a to se právě děje.

0/−1
24.10.2015 18:50

K64a30r67e71l 83J52o42a43c82h45i51m45s48t43á76l 8986302137326

v životě už benzín nechci

+1/0
24.10.2015 21:24

J16i20ř55í 19E81r98b67e17n 1793594586767

Co se týče spotřeby, pak AZNP Mladá Boleslav zjevně předběhly dobu, když jsem ještě v roce 2008 jezdil s karburátorovým favoritem r.v. 1990 s průměrnou spotřebou 5,9 l a rozhodně jsem provoz nezdržoval ;-)

0/0
25.10.2015 11:34

J82a32r33o58m65í87r 15K65r22á69l 4790469224729

A on někdo čekal něco jiného ?

+3/0
24.10.2015 10:08

P96e97t42r 42M15i87c89h31a88l 2470184211852

A už to pomalu leze ven. ;-D

+2/0
24.10.2015 2:17

P72e25t44r 61O83t34r67u67b22a 6256848202205

A co teprve až naloží měřící přístroj do auta nebo na přívěsný vozík a začnou to měřit opravdu přímo v provozu. To se budeme divit co z toho leze za cifry. 

A nejlépe spotřebu, zplodiny a výkon ve stejnou dobu. Takto když měří emise, tak to žere hodně, když měří spotřebu, tok to má šílené emise a když měří výkon, tak to žere hodně a ještě to má vysoké emise.

0/0
23.10.2015 23:19

V24i46k19t45o39r 19H96u18j11e69r 4736474543694

Takhle to dopadá, když sociální inženýři (EU komis) rozhodují o něčem, čemu nerozumí. Slušně řečeno, nabízí se tu otázka: rozumí tito lidé vůbec něčemu? Nalajnovat do horizontu let, kolik má spálit motor paliva, anichž bych rozuměl podstatě problému, se dnes,  jeví jako pěkná hloupost. Ekonormy měly smysl tak do čísla III, možná IV. Katalyzátor a lambda sonda, dvě věci, které když správně fungují, není auto vyloženě jedovaté. Tuto kombinaci má už Euro II.  Zbytečný tlak na snižování oxidu uhlíku přinesl přímý vstřik chudé směsi do válce, což má za následek zvýšení emisí oxidu dusíku a nové typy sazí jako bonus - Euro V a VI. Oboje jedovaté s prokazatelným vlivem na lidské zdraví.

A nyní přichází kontrolní otázka: proč museli a nadále musejí platit majitelé vozů s Euro I a II, chystá se i III a IV, ekologickou daň, když jejich vozidla škodí životnímu prostředí řádově méně než ty, které jsou od této daně osvobozeny?;-€

+6/0
23.10.2015 22:53

R85o60b42e84r49t 53T12o42m50e77c18z95e22k 8531144832815

Tak americký General Motors v tom také jede a to je dobře.

0/0
23.10.2015 21:22

M57a31r93t72i53n 22K53o17v98á24ř 2761700559696

Taky jsem čekal, kdy se po zjištění problémů s emisemi u německého výrobce v USA, objeví tentýž problém v Německu u amerického výrobce.

0/0
23.10.2015 22:30

J23a38n 63D81l17o78u40h44ý 8665185815958

Podle mě se ničeho nedopouštění pokud auto nerozeznává, kdy je v testu. Testovat by se mělo v reálném provozu a nastavit reálné limity.

0/0
24.10.2015 13:49

M41i36r43o96s52l13a26v 86B26u26d60a 9962422487882

Víte co, napište rovnou, že to nesplňuje nikdo a bude to rychlejší! Až ekopošuci uznají, že když auto spaluje zkapalněné dinosaury nemůže vonět po fialkách, tak se každému uleví a možná i doženeme Čínu!

+15/0
23.10.2015 19:14

F76r50a39n34t70i93š17e94k 66N57o71v96á15k 6511225636841

Copak o to, nápad, aby byl motor co nejúspornější, aby využíval fosilní palivo co nejvíce a tudíž vypouštěl méně zplodin není tak špatný. Ale musí to vycházet z nějakých reálných základů, s poznatků, co je ještě technicky možné. A tato realita se vytratila s přechodem na Euro5. 5, 6, 7 a další už prostě nejdou reálně dodržet, tak se firmy přizpůsobily a zfalšovaly (tak či onak) testy. Nic jiného jim také nezbývalo.

0/−1
23.10.2015 21:23

A26n73d12r70e73j 53O67l53e95k77s66a 3485681897621

Zbývalo jim to zabalit a začít dělat něco jiného. Že to neudělaly, není problém norem.

0/0
24.10.2015 18:49

F93r36a82n21t11i34š41e76k 48N79o15v21á45k 6131615746161

Konečně někoho napadá testovat víc aut. Tak do toho, otestujte pěkně všechny, které "plní" nesmyslnou normu. Uvidíte, že jí ve skutečnosi neplní nikdo.

+5/0
23.10.2015 18:17

J84i67n71d13ř47i67c59h 27Š35k62o97p87e90k 4325381250875

;-D;-D

já už na začátku tvz aféry VW říkal, že jsou v tom všechny značky,a proto žádná nevyužila odhalení VW ve svůj prospěch v reklamě

+5/0
23.10.2015 18:13

M28i37r11o78s55l55a84v 96B63u90d68a 9412322507432

To snad věděl každý, kdo se umí podepsat a má občanku.

+3/0
23.10.2015 19:16

J13i60n63d10ř27i59c55h 67Š33k92o74p70e42k 4875561560765

to bych netvrdil.

Po vypuknutí této pseudoaféry bylo dost názorů, že zatímco jiné automobilky investují do vývoje, VW místo toho podváděl

0/0
23.10.2015 19:30

M95a56r84t34i72n 36K38o22v86á15ř 2831760909846

Takovýhle názorů opravdu bylo dost, ale žádný nebyl od automobilek. To svorné mlčení všech ostatních výrobců leccos naznačuje...

0/0
23.10.2015 22:34

O13n22d64ř84e40j 67Š38t96ě37p71á68n77e85k 5799830518199

No něco tady bylo i od automobilek a bylo mi to předhazováno ;-)

0/0
23.10.2015 22:36

L16a43d91i45s74l64a19v 39K33v35a86s40n53i71č90k41a 1183717583775

Už jste někde viděl reklamu "naše airbagy nejsou vadné", "náš plynový pedál se nezasekává" ? Spíš jde o nepsanou slušnost a platí gentlemanská dohoda mezi automobilkami, že takovýmto způsobem se nebojuje. A tak se někdy využijí nastrčení užiteční idioti jako tito zmiňovaní, kteří "obviní", aby třeba odvedli pozornost.

0/0
24.10.2015 8:46





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.