Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nesrovnalosti u emisí vykazují i opely, tvrdí němečtí ekologové

Některé vozy automobilky Opel vytvářejí v běžném provozu až sedmnáctinásobné množství emisí oxidu dusíku ve srovnání s laboratorními testy. Uvedli to zástupci ekologického sdružení Deutsche Umwelthilfe, kteří nechali vybraný typ aut s naftovým motorem testovat ve Švýcarsku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P29e13t48r 85K24m60í82n98e34k 5577534321213

Ekolog do domů, hůl do ruky...

+1/0
25.10.2015 15:25

H42a88n32a 37P76a92c24u74l62o65v10á 2776296429666

Nesrovnalosti u emisí kromě aut z koncernu VW vykazují i opely?

Nejen opely :-/

0/0
24.10.2015 20:27

A31n61d16r73e55j 45O42l11e70k31s97a 3705781397441

A kdo ještě?

+1/0
24.10.2015 20:55

J81a97k22u64b 73K57o95s 3966122340394

Neco jako VW tam maji vsichni, jen to jeste uplne neprasklo

+2/0
24.10.2015 19:02

J38a65n 47D48l17o94u27h26ý 7764719510789

Jak si vubec nekdo muze myslet, ze diesel je ta spravna "ekologicka" volba. Ne neni a nikdy nebude! Evropa je jediny trh, kde kvuli ekoblbum prevladaji diesely a to jen proto, ze lze maskovat skutecne emise pridavanim filtru pevnych castic, ad blue a dalsich chujovin. Ono to funguje na papire pekne, ale pokud je motor v zatezi je konec! Nejlepsi eko motor je atmosfericky benzinovy 4 valec s neprimym vstrikovanim. Tyto motory i pred 10 lety dosahovali ve spravnem aute (vaha) dalkove spotreby okolo 5 az 6 litru. Dnesni turbo sekacky a diesely maji spotrebu v podstate stejnou ale pritom udajne mensi emise. To je v rozporu s fyzikalnimi zakony, protoze spotreba je primo umerna emisim!!!

+2/0
24.10.2015 17:56

A75n75d10r86e61j 15O77l32e45k45s28a 3825121647641

Dýzly v Evropě jsou móda. Móda pomíjí a to se právě děje.

0/−1
24.10.2015 18:50

K68a18r34e63l 13J49o26a17c75h63i32m23s13t53á62l 8616712407296

v životě už benzín nechci

+1/0
24.10.2015 21:24

J46i87ř72í 70E44r91b33e12n 1923924476647

Co se týče spotřeby, pak AZNP Mladá Boleslav zjevně předběhly dobu, když jsem ještě v roce 2008 jezdil s karburátorovým favoritem r.v. 1990 s průměrnou spotřebou 5,9 l a rozhodně jsem provoz nezdržoval ;-)

0/0
25.10.2015 11:34

J46a52r40o57m17í52r 17K47r39á59l 4680349324389

A on někdo čekal něco jiného ?

+3/0
24.10.2015 10:08

P90e74t77r 81M83i55c51h81a28l 2750944471882

A už to pomalu leze ven. ;-D

+2/0
24.10.2015 2:17

P71e78t46r 32O24t37r98u85b70a 6726948552185

A co teprve až naloží měřící přístroj do auta nebo na přívěsný vozík a začnou to měřit opravdu přímo v provozu. To se budeme divit co z toho leze za cifry. 

A nejlépe spotřebu, zplodiny a výkon ve stejnou dobu. Takto když měří emise, tak to žere hodně, když měří spotřebu, tok to má šílené emise a když měří výkon, tak to žere hodně a ještě to má vysoké emise.

0/0
23.10.2015 23:19

V63i91k89t86o29r 48H47u16j11e58r 4336214183914

Takhle to dopadá, když sociální inženýři (EU komis) rozhodují o něčem, čemu nerozumí. Slušně řečeno, nabízí se tu otázka: rozumí tito lidé vůbec něčemu? Nalajnovat do horizontu let, kolik má spálit motor paliva, anichž bych rozuměl podstatě problému, se dnes,  jeví jako pěkná hloupost. Ekonormy měly smysl tak do čísla III, možná IV. Katalyzátor a lambda sonda, dvě věci, které když správně fungují, není auto vyloženě jedovaté. Tuto kombinaci má už Euro II.  Zbytečný tlak na snižování oxidu uhlíku přinesl přímý vstřik chudé směsi do válce, což má za následek zvýšení emisí oxidu dusíku a nové typy sazí jako bonus - Euro V a VI. Oboje jedovaté s prokazatelným vlivem na lidské zdraví.

A nyní přichází kontrolní otázka: proč museli a nadále musejí platit majitelé vozů s Euro I a II, chystá se i III a IV, ekologickou daň, když jejich vozidla škodí životnímu prostředí řádově méně než ty, které jsou od této daně osvobozeny?;-€

+6/0
23.10.2015 22:53

R22o63b33e63r62t 68T62o45m67e91c36z54e95k 8331524292125

Tak americký General Motors v tom také jede a to je dobře.

0/0
23.10.2015 21:22

M82a35r74t90i58n 91K41o55v55á98ř 2821690309236

Taky jsem čekal, kdy se po zjištění problémů s emisemi u německého výrobce v USA, objeví tentýž problém v Německu u amerického výrobce.

0/0
23.10.2015 22:30

J21a15n 45D85l31o47u18h41ý 8865545285348

Podle mě se ničeho nedopouštění pokud auto nerozeznává, kdy je v testu. Testovat by se mělo v reálném provozu a nastavit reálné limity.

0/0
24.10.2015 13:49

M96i59r74o51s23l63a81v 56B50u84d43a 9112622707912

Víte co, napište rovnou, že to nesplňuje nikdo a bude to rychlejší! Až ekopošuci uznají, že když auto spaluje zkapalněné dinosaury nemůže vonět po fialkách, tak se každému uleví a možná i doženeme Čínu!

+15/0
23.10.2015 19:14

F17r17a68n79t75i47š78e25k 49N60o47v30á80k 6921505486291

Copak o to, nápad, aby byl motor co nejúspornější, aby využíval fosilní palivo co nejvíce a tudíž vypouštěl méně zplodin není tak špatný. Ale musí to vycházet z nějakých reálných základů, s poznatků, co je ještě technicky možné. A tato realita se vytratila s přechodem na Euro5. 5, 6, 7 a další už prostě nejdou reálně dodržet, tak se firmy přizpůsobily a zfalšovaly (tak či onak) testy. Nic jiného jim také nezbývalo.

0/−1
23.10.2015 21:23

A72n34d94r80e80j 13O84l29e87k73s71a 3355701437321

Zbývalo jim to zabalit a začít dělat něco jiného. Že to neudělaly, není problém norem.

0/0
24.10.2015 18:49

F60r55a10n34t27i74š51e85k 28N44o34v90á75k 6421105626981

Konečně někoho napadá testovat víc aut. Tak do toho, otestujte pěkně všechny, které "plní" nesmyslnou normu. Uvidíte, že jí ve skutečnosi neplní nikdo.

+5/0
23.10.2015 18:17

J45i24n38d37ř75i20c36h 13Š82k60o86p72e16k 4885771260245

;-D;-D

já už na začátku tvz aféry VW říkal, že jsou v tom všechny značky,a proto žádná nevyužila odhalení VW ve svůj prospěch v reklamě

+5/0
23.10.2015 18:13

M69i35r91o26s31l54a30v 48B76u45d55a 9222182857872

To snad věděl každý, kdo se umí podepsat a má občanku.

+3/0
23.10.2015 19:16

J72i88n56d15ř94i83c44h 73Š31k43o23p64e22k 4215541560745

to bych netvrdil.

Po vypuknutí této pseudoaféry bylo dost názorů, že zatímco jiné automobilky investují do vývoje, VW místo toho podváděl

0/0
23.10.2015 19:30

M61a71r73t69i82n 24K69o18v88á97ř 2741790909736

Takovýhle názorů opravdu bylo dost, ale žádný nebyl od automobilek. To svorné mlčení všech ostatních výrobců leccos naznačuje...

0/0
23.10.2015 22:34

O73n98d62ř43e98j 31Š20t29ě84p90á27n94e86k 5409640358649

No něco tady bylo i od automobilek a bylo mi to předhazováno ;-)

0/0
23.10.2015 22:36

L89a98d47i56s23l23a49v 89K74v86a96s15n84i68č93k40a 1693497643595

Už jste někde viděl reklamu "naše airbagy nejsou vadné", "náš plynový pedál se nezasekává" ? Spíš jde o nepsanou slušnost a platí gentlemanská dohoda mezi automobilkami, že takovýmto způsobem se nebojuje. A tak se někdy využijí nastrčení užiteční idioti jako tito zmiňovaní, kteří "obviní", aby třeba odvedli pozornost.

0/0
24.10.2015 8:46







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.