Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

EU pracuje na novém způsobu měření emisí, počítá s testy v reálném provozu

Diplomaté členských zemí EU po několikahodinovém jednání našli dohodu nad kompromisní podobou systému testování emisí automobilů v reálném provozu. Česká republika se nakonec zdržela, proti bylo jako jediné Nizozemsko.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J67i96ř68í 83S50c20h52w54a91c25h 8328784558706

Test v reálném provozu je začarovaný kruh. Buď je stejný a pak je rozpoznatelný nebo je různý a pak nedává stejné, tedy srovnatelné výsledky....

0/0
14.11.2015 0:23

J88a85n 12M57a43t79o82u88š64e89k 6696577260514

malá technická, jak při NEDC tak pro plánované WLTP má mít vozidlo najeto minimálně 3000 km, ten Golf na fotce evidentně nikdy na silnici nebyl, takže to byla jen taková taškařice pro naivního Ťoka?

0/0
29.10.2015 21:59

J63i34ř67í 89S54c53h88w55a66c65h 8388874768976

a to že ten Golf na fotce nebyl nikdy na silnici jsi poznal z čeho? Koukám,. že tobě by zájemci o ojetiny měli posílat jen jejich fotky s dotazem: Tak co pane Lorenc, uvezu to.....?

0/0
14.11.2015 0:20

J56i43n36d27ř40i62c33h 92Š80k46o86p51e69k 4785421780235

čeští zástupci spali a nizozemci dostali nasypáno ? Jinak si nedovedu představit, že by někdo nepodpořil zrušení testů, ze kterých lezou naprosto zcestné výsledky

0/0
29.10.2015 18:21

J91a93n 11F90r66o56l42í33k 6116810425284

VW začne vyvíjet nový software pro dýzly. Rozpozná prý běžný provoz s komisařem od běžného provozu s majitelem.;-D

+1/0
29.10.2015 12:30

K46a28r55e13l 83V41a30c63h51u27t 9623282709533

Ach ta Unie! ... To jsou tolernace? - Lišit se až o 110 % = žádý problém! ;-D ... Pak se nedivte, když stejnou toleranci aplikují i řidiči také na pravidla silničního provozu!

Místo 50-kou jezdit obcí až 105 km/h = žádný problém, ne? ;-€ ... S tažením islámu do Evropy je to stejné. Ta hloupá tolerance, mnohdy z neznalosti, nás zahubí...

0/0
29.10.2015 9:43

J31a12n 13F83r20o23l87í51k 6466930755174

Nechtějí a taky nemohou přiznat, že celý ten humbuk s Euro 1-50 a emisními zonami je jen dýmová clona a ekopozlátko.;-D

0/0
29.10.2015 12:28

V89l85a93d92i38s80l89a73v 44B27u41r48y84š46e21k 1249712747404

ano, pro začátek budou tolerovat skutečně 110%, teď se to liší až o 400%, už z toho je vidět, že jde o zpřisnění a pokud to potřebujete připodobnit k dodržování povolené rychlosti, tak je to jako by zavedli v Německu plošně nejvyšší povolenou rychlost na dálnici 100 km v hodině, zároveň by ale řekli, že po určitou dobu budou tolerovat toho, kdo pojede méně jak 150 km v hodině, já myslím že není zas takovej problém to pochopit

0/0
30.10.2015 8:58

M81a30r23e35k 39Ž30a26b71č29í39k 5936812617367

Logika EU a netýká se jen emisí. Skutečnost budem tak dlouho křivit až se z ní stane pravda. Co je to za metodu s tak obrovskou odchylkou? To je levnější a možná i přesnější malé dítě, které tahá z vázy žetony s čísly, které označují množství emisí.

+2/0
29.10.2015 6:12

D76a51n44a 68K57o87c81i37á95n18o13v69á 2643978729118

Bezva, mám auto, které bez problémů prochází pravidelnou technickou, a jako že najednou neprojde? Tak mám žalovat automobilku?

0/−3
29.10.2015 0:08

J72i79ř71í 62E92r86b75e59n 1633724216197

Jak jste na to přišla? 8-o

+1/0
29.10.2015 9:17

M70i44c50h45a79l 21P17a94v76l55á23t 9853583544339

Tohle cele je o homologacnich testech, ne o emisnich testech (ktere chybne zamenujete s technickou kontrolou) a uz vubec ne o Vasem soucasnem aute.

0/0
29.10.2015 14:51

D15a32n69a 65K27o97c27i65á23n20o97v43á 2893748849158

no vidíte a to jsem se nikde nedočetla:-(

0/0
29.10.2015 15:56

R84o75m72a66n 61K67o66r89e53c 9896762342278

Doufejme, že tohle celé během nějpozději několika let zmizí v pekle spolu se současnou podobou EU a vrátíme se k pragmatismu a reálným požadavkům.

Když si přestaneme konečně nalhávat to, co by bruselní zločinci tak moc chtěli, skutečnost je jasná - nic, doslova nicz jejich požadavkl se nerealizovalo, nic se "nezlepšilo", naopak. Biopaliva škodící přírodě i lidské společnosti, auta "splňující" nesmyslné normy fintami, navíc zvýšená ekologická zátěž daná tím, že jsou mnohem složitější a poruchovější díky bruselním předpisům, je třeba je častěji obměňovat = opět ekoloická zátěž a navíc Brusel podporuje levičáctví a iracionální fanatismus zelených demagogů, agresivních a arogantních cyklistů, sociální inženýrství a pod.

+17/−1
28.10.2015 23:46

P65e84t13r 47M62i70c37h92a17l 2920204521772

Tam je to samý Kolumbus. :-D

0/0
28.10.2015 23:43

T36o35m80á76š 27V30a91l49d38e19r 7853860719

Ono je zajímavé, že díky obavám o emise CO2 se vyrábí motory, které nám škodí více a více. Přímým vstřikem paliva, vznikají velmi nebezpečné látky. A někteří jedinci ještě kuchají filtry pevných částic. U benzínů přímovstřikových se filtry nedávají vůbec. Tady jsou politici vedle a schvalují normy pro výrobce automobilů. Ne pro očistu životního prostředí. Protože to by museli podporovat paliva, která jsou čistější. A zatím se uvádějí normy, které nejsou výrobci v praxi schopni plnit. Proč si myslíte, že reálná spotřeba paliva se liší až o 30%. Větší spotřebou se zvyšují i emise. Spotřeba g/kW se až moc nemění v reálu. Ale spotřeba na papíru se zmenšuje rapidně. Inu papír snese vše. Nové zkoušky a předpisy budou opět děravé a zákazníkovi se bude lhát.

+7/−1
28.10.2015 23:29

P47e64t79r 22N36o30v92á47k 1575347932945

Homologační testy v současnosti probíhají v laboratorních podmínkách zásadně se lišících od provozních podmínek a proto je v provozu vyšší spotřeba. V případě emisí neplatí, že vyšší spotřeba rovná se více emisí, ale záleží i na spalovacím procesu. Spalovací proces ovlivňuje složení paliva, konstrukce motoru, množství a tlak vzduchu...

+1/−1
29.10.2015 5:34

F37r13a56n21t76i81š61e24k 82N40o41v18á75k 6721565426761

Spalovací proces určuje co ještě vznikne krom CO2. To totiž vzniká vždy. Cokoliv organického hoří na CO a H2O, čili vodu. Ale teploty a tlaky dělají mezi jiným to, jestli přítomný dusík odejde jako N (čili neškodný, přirozená součást vzduchu) nebo jestli zoxiduje na NOx a škodí. Což je jen tak mimochodem docela těžká práce, dusík oxiduje nerad a výhradně za dost divokých podmínek :)

+1/0
29.10.2015 6:57

J37i74ř27í 59E89r33b71e23n 1943654886597

Homologační testy probíhají v laboratorních podmínkách, zásadně se lišících od provozních podmínek, už asi padesát let!

A nikdo to nezmění, bo jedině laboratorní podmínky jsou reprodukovatelné...

0/−1
29.10.2015 9:18

J40i78n10d85ř81i89c26h 44Š38k61o37p33e72k 4885161330705

na druhou stranu není problém nadefinovat reálné podmínky v podobě nějakého polygonu

0/0
29.10.2015 18:22

T45o63m73á59š 69V29a59l76d44e46r 7783840969

Souhlasím, že množství škodlivin není přímo úměrné spotřebě. Ale jak jsem zmínil, mění se struktura škodlivin. Na škodlivější látky, a v zásadě,když chci omezit CO2 zvýší se jiné škodlivější látky. Stačí se podívat na nynější konstrukce motorů a jistě víte o čem mluvím. Zvláště čím jsou směsi více chudší.Ukažte mi např, který motor rapidně snížil spotřebu paliva v g/kW v běžném pracovním cyklu. Skoro žádný. Jen se snížila relativní spotřeba v objemu motoru.

0/0
13.11.2015 20:12

J80a25n 71P64e52k60a 5403323933

Tyjo, tenhle "problém" umí EU řešit prakticky okamžitě a celkem účinně. Ale s "uprchlickou" krizí se budou babrat a babrat...

+5/0
28.10.2015 22:58

J82o39s97e48f 75N47o93v86á11k 7277487522588

Víš co je ohroženo pracovních míst? A z čeho by Milka živila migranty kdyby padl VW?

+2/0
28.10.2015 23:08

T12o25m98á69š 58Č50á19l46e53k 2461586407797

Vicemene přiznání, ze dosavadní testování je mimo realitu a nový způsob bude tolerantnější k automobilkám a k technologiím současnosti.. ale zase po par letech opět najedeme na systém, do roku X musíš mít maximálně Y hodnot, jak to udělat ale už nevědí, automobilko, snaž se... Zda se pokrok kousek dopředu, ale ve výsledku stojíme na místě...

+2/0
28.10.2015 22:56
Foto

P21a61v18e45l 54P91o48d51e80š43v61a 5319537229

Prostě si přiznejte soudruzi, že ten fígl VW byl podle pravidel. 1:0 O přírodních zákonech hlasovat nejde.

+2/−2
28.10.2015 22:27

V81á57c44l61a46v 54J32e23b56a64v82ý 8120899223566

Krásně jste to otočil. Realita je ale taková, že jsou stanoveny limity a výrobce aut je musí splnit. Když je nesplní, tak prostě nemůže takový motor/auto prodávat a VW udělal podvod, aby to vypadalo, že jeho nová auta normy splňují. Ve skutečnosti nesplňují.

Jestli lze nebo nelze s dieselem limity splnit je úplně jiná otázka. Jsou státy, kde se diesel prostě do osábáků téměř nedává, protože vědí, že to svinstvo. To jenom v Evropě je nějaká divná strategie, kdy na jedné straně máme přísné limity a na druhé straně zdaňujeme relativně čistý benzín stejně jako "špinavou" naftu, protože to má o 1 litr/100 km menší spotřebu, ale města jsou od toho černá do 3. patra a jdou z toho rakovinotvorné částice, kterých se tělo neumí zbavit. :-/

+2/−4
28.10.2015 22:54

Z39d91e48n17e94k 36Z42a77j64í71c55e13k 1171316802477

Myslím si , že o naftových a benzinových motorů moc nevíte .Je pravda , že benzinové motory , vycházejí relativně lépe , než naftové , ale pokud si myslíte že nevypouští nic , tak jste na omylu. Současné naftové motory ,i ty co propadly v americe, vypouští o desítky procent co2 než auta deset a více let stará.

A pokud nadáváte na evropu na divnou strategii, tak se taky mýlíte, největší  znečišťovatelé, Čína, Amerika, a země třetího světa. Problém je prostší, přibrzdit VW v prodeji a zajistit lepší postavení svých značek ve světě i v Americe.

+1/0
29.10.2015 4:24

T47o14m37á36š 87V18a84l22d85e57r 7963140529

no právě CO2. A co další látky v plynech z  výfuků?

0/0
13.11.2015 20:15

J62i52ř12í 35E93r51b51e22n 1243574846497

A všiml jste si, že evropské předpisy ty motory stále splňují a že problém je v těch amerických?

0/0
29.10.2015 9:19
Foto

P78a78v89e89l 50P24o91d74e27š44v96a 5619857689

Norma je daná a podmínky testu dle normy také. A motor to při testu splňuje. Takže právnicky je vše v nejlepším pořádku.

0/0
29.10.2015 22:12

J30o17s35e31f 47N38o37v35á11k 7297537772228

Souhlasím. Splňovalo auto při testech normy? Splňovalo. To že normy vymýšlí nerealistíčtí  ekopošuci je věc známá. Tah s softvarem  byl od VW správnou věcí.

+6/−2
28.10.2015 23:05

J79a39k34u33b 55N51o85v19á38k 8940323440422

Na emise Vám kašlu. Co takhle nový způsob měření spotřeby?

+8/0
28.10.2015 22:16

J15i39ř35í 28E55r49b49e35n 1303444856917

Současný systém se před dvaceti lety zavedlo právě proto, že byl bližší realitě než předchozí systém měření při stálé rychlosti 90/120/město...

0/0
29.10.2015 9:20







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.