Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

EU pracuje na novém způsobu měření emisí, počítá s testy v reálném provozu

Diplomaté členských zemí EU po několikahodinovém jednání našli dohodu nad kompromisní podobou systému testování emisí automobilů v reálném provozu. Česká republika se nakonec zdržela, proti bylo jako jediné Nizozemsko.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J19i37ř26í 40S35c88h46w55a64c94h 8718844268496

Test v reálném provozu je začarovaný kruh. Buď je stejný a pak je rozpoznatelný nebo je různý a pak nedává stejné, tedy srovnatelné výsledky....

0/0
14.11.2015 0:23

J61a86n 77M29a30t64o74u92š97e50k 6466467660744

malá technická, jak při NEDC tak pro plánované WLTP má mít vozidlo najeto minimálně 3000 km, ten Golf na fotce evidentně nikdy na silnici nebyl, takže to byla jen taková taškařice pro naivního Ťoka?

0/0
29.10.2015 21:59

J22i93ř49í 94S82c96h14w56a32c74h 8278664208686

a to že ten Golf na fotce nebyl nikdy na silnici jsi poznal z čeho? Koukám,. že tobě by zájemci o ojetiny měli posílat jen jejich fotky s dotazem: Tak co pane Lorenc, uvezu to.....?

0/0
14.11.2015 0:20

J68i95n25d36ř84i73c18h 93Š62k79o19p93e44k 4445281880885

čeští zástupci spali a nizozemci dostali nasypáno ? Jinak si nedovedu představit, že by někdo nepodpořil zrušení testů, ze kterých lezou naprosto zcestné výsledky

0/0
29.10.2015 18:21

J51a79n 79F52r11o32l88í43k 6516810145634

VW začne vyvíjet nový software pro dýzly. Rozpozná prý běžný provoz s komisařem od běžného provozu s majitelem.;-D

+1/0
29.10.2015 12:30

K13a11r62e54l 15V34a11c35h20u61t 9923652289413

Ach ta Unie! ... To jsou tolernace? - Lišit se až o 110 % = žádý problém! ;-D ... Pak se nedivte, když stejnou toleranci aplikují i řidiči také na pravidla silničního provozu!

Místo 50-kou jezdit obcí až 105 km/h = žádný problém, ne? ;-€ ... S tažením islámu do Evropy je to stejné. Ta hloupá tolerance, mnohdy z neznalosti, nás zahubí...

0/0
29.10.2015 9:43

J69a85n 87F62r69o38l42í85k 6746860395264

Nechtějí a taky nemohou přiznat, že celý ten humbuk s Euro 1-50 a emisními zonami je jen dýmová clona a ekopozlátko.;-D

0/0
29.10.2015 12:28

V67l73a35d91i42s90l14a39v 58B77u55r49y38š19e27k 1639772897854

ano, pro začátek budou tolerovat skutečně 110%, teď se to liší až o 400%, už z toho je vidět, že jde o zpřisnění a pokud to potřebujete připodobnit k dodržování povolené rychlosti, tak je to jako by zavedli v Německu plošně nejvyšší povolenou rychlost na dálnici 100 km v hodině, zároveň by ale řekli, že po určitou dobu budou tolerovat toho, kdo pojede méně jak 150 km v hodině, já myslím že není zas takovej problém to pochopit

0/0
30.10.2015 8:58

M23a33r69e61k 13Ž54a88b22č74í30k 5266352757247

Logika EU a netýká se jen emisí. Skutečnost budem tak dlouho křivit až se z ní stane pravda. Co je to za metodu s tak obrovskou odchylkou? To je levnější a možná i přesnější malé dítě, které tahá z vázy žetony s čísly, které označují množství emisí.

+2/0
29.10.2015 6:12

D88a66n36a 98K28o28c11i61á88n81o91v39á 2483338599218

Bezva, mám auto, které bez problémů prochází pravidelnou technickou, a jako že najednou neprojde? Tak mám žalovat automobilku?

0/−3
29.10.2015 0:08

J78i17ř84í 10E25r91b96e22n 1323464536787

Jak jste na to přišla? 8-o

+1/0
29.10.2015 9:17

M38i18c42h51a79l 34P49a52v89l63á59t 9713843614449

Tohle cele je o homologacnich testech, ne o emisnich testech (ktere chybne zamenujete s technickou kontrolou) a uz vubec ne o Vasem soucasnem aute.

0/0
29.10.2015 14:51

D86a69n72a 16K64o61c63i51á19n50o74v97á 2953688249768

no vidíte a to jsem se nikde nedočetla:-(

0/0
29.10.2015 15:56

R80o73m31a32n 79K48o49r59e24c 9836162302248

Doufejme, že tohle celé během nějpozději několika let zmizí v pekle spolu se současnou podobou EU a vrátíme se k pragmatismu a reálným požadavkům.

Když si přestaneme konečně nalhávat to, co by bruselní zločinci tak moc chtěli, skutečnost je jasná - nic, doslova nicz jejich požadavkl se nerealizovalo, nic se "nezlepšilo", naopak. Biopaliva škodící přírodě i lidské společnosti, auta "splňující" nesmyslné normy fintami, navíc zvýšená ekologická zátěž daná tím, že jsou mnohem složitější a poruchovější díky bruselním předpisům, je třeba je častěji obměňovat = opět ekoloická zátěž a navíc Brusel podporuje levičáctví a iracionální fanatismus zelených demagogů, agresivních a arogantních cyklistů, sociální inženýrství a pod.

+17/−1
28.10.2015 23:46

P57e23t24r 63M57i19c51h58a40l 2870274741662

Tam je to samý Kolumbus. :-D

0/0
28.10.2015 23:43

T33o11m14á35š 52V83a75l86d77e96r 7633390649

Ono je zajímavé, že díky obavám o emise CO2 se vyrábí motory, které nám škodí více a více. Přímým vstřikem paliva, vznikají velmi nebezpečné látky. A někteří jedinci ještě kuchají filtry pevných částic. U benzínů přímovstřikových se filtry nedávají vůbec. Tady jsou politici vedle a schvalují normy pro výrobce automobilů. Ne pro očistu životního prostředí. Protože to by museli podporovat paliva, která jsou čistější. A zatím se uvádějí normy, které nejsou výrobci v praxi schopni plnit. Proč si myslíte, že reálná spotřeba paliva se liší až o 30%. Větší spotřebou se zvyšují i emise. Spotřeba g/kW se až moc nemění v reálu. Ale spotřeba na papíru se zmenšuje rapidně. Inu papír snese vše. Nové zkoušky a předpisy budou opět děravé a zákazníkovi se bude lhát.

+7/−1
28.10.2015 23:29

P47e30t23r 90N80o54v42á36k 1605377592445

Homologační testy v současnosti probíhají v laboratorních podmínkách zásadně se lišících od provozních podmínek a proto je v provozu vyšší spotřeba. V případě emisí neplatí, že vyšší spotřeba rovná se více emisí, ale záleží i na spalovacím procesu. Spalovací proces ovlivňuje složení paliva, konstrukce motoru, množství a tlak vzduchu...

+1/−1
29.10.2015 5:34

F47r58a71n28t50i85š14e56k 22N25o48v54á87k 6401325536371

Spalovací proces určuje co ještě vznikne krom CO2. To totiž vzniká vždy. Cokoliv organického hoří na CO a H2O, čili vodu. Ale teploty a tlaky dělají mezi jiným to, jestli přítomný dusík odejde jako N (čili neškodný, přirozená součást vzduchu) nebo jestli zoxiduje na NOx a škodí. Což je jen tak mimochodem docela těžká práce, dusík oxiduje nerad a výhradně za dost divokých podmínek :)

+1/0
29.10.2015 6:57

J78i25ř60í 33E92r70b31e44n 1483164716417

Homologační testy probíhají v laboratorních podmínkách, zásadně se lišících od provozních podmínek, už asi padesát let!

A nikdo to nezmění, bo jedině laboratorní podmínky jsou reprodukovatelné...

0/−1
29.10.2015 9:18

J39i71n72d53ř89i14c34h 14Š67k37o21p58e81k 4515321800675

na druhou stranu není problém nadefinovat reálné podmínky v podobě nějakého polygonu

0/0
29.10.2015 18:22

T13o50m32á88š 98V81a21l97d20e54r 7863500829

Souhlasím, že množství škodlivin není přímo úměrné spotřebě. Ale jak jsem zmínil, mění se struktura škodlivin. Na škodlivější látky, a v zásadě,když chci omezit CO2 zvýší se jiné škodlivější látky. Stačí se podívat na nynější konstrukce motorů a jistě víte o čem mluvím. Zvláště čím jsou směsi více chudší.Ukažte mi např, který motor rapidně snížil spotřebu paliva v g/kW v běžném pracovním cyklu. Skoro žádný. Jen se snížila relativní spotřeba v objemu motoru.

0/0
13.11.2015 20:12

J12a78n 41P25e82k53a 5743113963

Tyjo, tenhle "problém" umí EU řešit prakticky okamžitě a celkem účinně. Ale s "uprchlickou" krizí se budou babrat a babrat...

+5/0
28.10.2015 22:58

J35o96s49e68f 50N14o11v51á50k 7487507762448

Víš co je ohroženo pracovních míst? A z čeho by Milka živila migranty kdyby padl VW?

+2/0
28.10.2015 23:08

T65o49m52á40š 88Č61á54l79e59k 2471636837357

Vicemene přiznání, ze dosavadní testování je mimo realitu a nový způsob bude tolerantnější k automobilkám a k technologiím současnosti.. ale zase po par letech opět najedeme na systém, do roku X musíš mít maximálně Y hodnot, jak to udělat ale už nevědí, automobilko, snaž se... Zda se pokrok kousek dopředu, ale ve výsledku stojíme na místě...

+2/0
28.10.2015 22:56
Foto

P41a26v66e67l 77P15o66d15e24š34v48a 5399417169

Prostě si přiznejte soudruzi, že ten fígl VW byl podle pravidel. 1:0 O přírodních zákonech hlasovat nejde.

+2/−2
28.10.2015 22:27

V68á13c47l10a16v 66J22e91b71a52v64ý 8230559273756

Krásně jste to otočil. Realita je ale taková, že jsou stanoveny limity a výrobce aut je musí splnit. Když je nesplní, tak prostě nemůže takový motor/auto prodávat a VW udělal podvod, aby to vypadalo, že jeho nová auta normy splňují. Ve skutečnosti nesplňují.

Jestli lze nebo nelze s dieselem limity splnit je úplně jiná otázka. Jsou státy, kde se diesel prostě do osábáků téměř nedává, protože vědí, že to svinstvo. To jenom v Evropě je nějaká divná strategie, kdy na jedné straně máme přísné limity a na druhé straně zdaňujeme relativně čistý benzín stejně jako "špinavou" naftu, protože to má o 1 litr/100 km menší spotřebu, ale města jsou od toho černá do 3. patra a jdou z toho rakovinotvorné částice, kterých se tělo neumí zbavit. :-/

+2/−4
28.10.2015 22:54

Z59d85e84n25e71k 84Z84a81j70í44c19e39k 1501246142107

Myslím si , že o naftových a benzinových motorů moc nevíte .Je pravda , že benzinové motory , vycházejí relativně lépe , než naftové , ale pokud si myslíte že nevypouští nic , tak jste na omylu. Současné naftové motory ,i ty co propadly v americe, vypouští o desítky procent co2 než auta deset a více let stará.

A pokud nadáváte na evropu na divnou strategii, tak se taky mýlíte, největší  znečišťovatelé, Čína, Amerika, a země třetího světa. Problém je prostší, přibrzdit VW v prodeji a zajistit lepší postavení svých značek ve světě i v Americe.

+1/0
29.10.2015 4:24

T58o21m55á98š 63V77a68l28d34e94r 7253230919

no právě CO2. A co další látky v plynech z  výfuků?

0/0
13.11.2015 20:15

J21i87ř48í 74E61r54b25e44n 1213824306767

A všiml jste si, že evropské předpisy ty motory stále splňují a že problém je v těch amerických?

0/0
29.10.2015 9:19
Foto

P64a96v36e71l 77P66o51d16e67š96v15a 5299597329

Norma je daná a podmínky testu dle normy také. A motor to při testu splňuje. Takže právnicky je vše v nejlepším pořádku.

0/0
29.10.2015 22:12

J16o56s53e59f 89N66o57v51á96k 7517117492518

Souhlasím. Splňovalo auto při testech normy? Splňovalo. To že normy vymýšlí nerealistíčtí  ekopošuci je věc známá. Tah s softvarem  byl od VW správnou věcí.

+6/−2
28.10.2015 23:05

J54a41k20u46b 37N34o32v97á80k 8410563550372

Na emise Vám kašlu. Co takhle nový způsob měření spotřeby?

+8/0
28.10.2015 22:16

J72i16ř33í 24E81r29b24e39n 1473684896617

Současný systém se před dvaceti lety zavedlo právě proto, že byl bližší realitě než předchozí systém měření při stálé rychlosti 90/120/město...

0/0
29.10.2015 9:20







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.