Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

EU pracuje na novém způsobu měření emisí, počítá s testy v reálném provozu

Diplomaté členských zemí EU po několikahodinovém jednání našli dohodu nad kompromisní podobou systému testování emisí automobilů v reálném provozu. Česká republika se nakonec zdržela, proti bylo jako jediné Nizozemsko.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J78i59ř17í 91S64c92h58w18a87c51h 8868404248956

Test v reálném provozu je začarovaný kruh. Buď je stejný a pak je rozpoznatelný nebo je různý a pak nedává stejné, tedy srovnatelné výsledky....

0/0
14.11.2015 0:23

J96a49n 20M65a22t77o97u92š50e39k 6576527890294

malá technická, jak při NEDC tak pro plánované WLTP má mít vozidlo najeto minimálně 3000 km, ten Golf na fotce evidentně nikdy na silnici nebyl, takže to byla jen taková taškařice pro naivního Ťoka?

0/0
29.10.2015 21:59

J97i93ř91í 66S20c41h64w83a88c88h 8348914538596

a to že ten Golf na fotce nebyl nikdy na silnici jsi poznal z čeho? Koukám,. že tobě by zájemci o ojetiny měli posílat jen jejich fotky s dotazem: Tak co pane Lorenc, uvezu to.....?

0/0
14.11.2015 0:20


J80i26n85d97ř49i41c32h 27Š42k14o50p64e72k 4525471620195

čeští zástupci spali a nizozemci dostali nasypáno ? Jinak si nedovedu představit, že by někdo nepodpořil zrušení testů, ze kterých lezou naprosto zcestné výsledky

0/0
29.10.2015 18:21

J45a85n 94F67r57o75l19í28k 6916450895334

VW začne vyvíjet nový software pro dýzly. Rozpozná prý běžný provoz s komisařem od běžného provozu s majitelem.;-D

+1/0
29.10.2015 12:30

K46a36r78e88l 15V58a90c32h49u76t 9793572959423

Ach ta Unie! ... To jsou tolernace? - Lišit se až o 110 % = žádý problém! ;-D ... Pak se nedivte, když stejnou toleranci aplikují i řidiči také na pravidla silničního provozu!

Místo 50-kou jezdit obcí až 105 km/h = žádný problém, ne? ;-€ ... S tažením islámu do Evropy je to stejné. Ta hloupá tolerance, mnohdy z neznalosti, nás zahubí...

0/0
29.10.2015 9:43

J92a10n 59F60r86o67l86í30k 6896520775594

Nechtějí a taky nemohou přiznat, že celý ten humbuk s Euro 1-50 a emisními zonami je jen dýmová clona a ekopozlátko.;-D

0/0
29.10.2015 12:28

V64l82a28d23i42s75l94a85v 19B39u37r86y61š37e64k 1679112347264

ano, pro začátek budou tolerovat skutečně 110%, teď se to liší až o 400%, už z toho je vidět, že jde o zpřisnění a pokud to potřebujete připodobnit k dodržování povolené rychlosti, tak je to jako by zavedli v Německu plošně nejvyšší povolenou rychlost na dálnici 100 km v hodině, zároveň by ale řekli, že po určitou dobu budou tolerovat toho, kdo pojede méně jak 150 km v hodině, já myslím že není zas takovej problém to pochopit

0/0
30.10.2015 8:58

M47a94r77e67k 53Ž53a53b93č65í67k 5296942987437

Logika EU a netýká se jen emisí. Skutečnost budem tak dlouho křivit až se z ní stane pravda. Co je to za metodu s tak obrovskou odchylkou? To je levnější a možná i přesnější malé dítě, které tahá z vázy žetony s čísly, které označují množství emisí.

+2/0
29.10.2015 6:12

D24a20n77a 83K67o47c89i23á41n86o10v56á 2793718519698

Bezva, mám auto, které bez problémů prochází pravidelnou technickou, a jako že najednou neprojde? Tak mám žalovat automobilku?

0/−3
29.10.2015 0:08

J50i73ř45í 48E39r82b87e82n 1603574186297

Jak jste na to přišla? 8-o

+1/0
29.10.2015 9:17

M40i37c24h29a23l 11P65a72v63l27á39t 9143763634869

Tohle cele je o homologacnich testech, ne o emisnich testech (ktere chybne zamenujete s technickou kontrolou) a uz vubec ne o Vasem soucasnem aute.

0/0
29.10.2015 14:51

D53a46n94a 27K79o13c27i47á68n67o19v18á 2413558509118

no vidíte a to jsem se nikde nedočetla:-(

0/0
29.10.2015 15:56

R48o58m24a85n 46K73o92r19e59c 9836822142128

Doufejme, že tohle celé během nějpozději několika let zmizí v pekle spolu se současnou podobou EU a vrátíme se k pragmatismu a reálným požadavkům.

Když si přestaneme konečně nalhávat to, co by bruselní zločinci tak moc chtěli, skutečnost je jasná - nic, doslova nicz jejich požadavkl se nerealizovalo, nic se "nezlepšilo", naopak. Biopaliva škodící přírodě i lidské společnosti, auta "splňující" nesmyslné normy fintami, navíc zvýšená ekologická zátěž daná tím, že jsou mnohem složitější a poruchovější díky bruselním předpisům, je třeba je častěji obměňovat = opět ekoloická zátěž a navíc Brusel podporuje levičáctví a iracionální fanatismus zelených demagogů, agresivních a arogantních cyklistů, sociální inženýrství a pod.

+17/−1
28.10.2015 23:46

P23e70t24r 75M76i88c90h55a51l 2780834191402

Tam je to samý Kolumbus. :-D

0/0
28.10.2015 23:43

T76o15m93á70š 40V66a36l70d68e36r 7923600299

Ono je zajímavé, že díky obavám o emise CO2 se vyrábí motory, které nám škodí více a více. Přímým vstřikem paliva, vznikají velmi nebezpečné látky. A někteří jedinci ještě kuchají filtry pevných částic. U benzínů přímovstřikových se filtry nedávají vůbec. Tady jsou politici vedle a schvalují normy pro výrobce automobilů. Ne pro očistu životního prostředí. Protože to by museli podporovat paliva, která jsou čistější. A zatím se uvádějí normy, které nejsou výrobci v praxi schopni plnit. Proč si myslíte, že reálná spotřeba paliva se liší až o 30%. Větší spotřebou se zvyšují i emise. Spotřeba g/kW se až moc nemění v reálu. Ale spotřeba na papíru se zmenšuje rapidně. Inu papír snese vše. Nové zkoušky a předpisy budou opět děravé a zákazníkovi se bude lhát.

+7/−1
28.10.2015 23:29

P11e19t54r 59N33o39v64á53k 1875867862605

Homologační testy v současnosti probíhají v laboratorních podmínkách zásadně se lišících od provozních podmínek a proto je v provozu vyšší spotřeba. V případě emisí neplatí, že vyšší spotřeba rovná se více emisí, ale záleží i na spalovacím procesu. Spalovací proces ovlivňuje složení paliva, konstrukce motoru, množství a tlak vzduchu...

+1/−1
29.10.2015 5:34

F38r40a57n75t90i62š32e34k 60N23o75v68á31k 6631105926291

Spalovací proces určuje co ještě vznikne krom CO2. To totiž vzniká vždy. Cokoliv organického hoří na CO a H2O, čili vodu. Ale teploty a tlaky dělají mezi jiným to, jestli přítomný dusík odejde jako N (čili neškodný, přirozená součást vzduchu) nebo jestli zoxiduje na NOx a škodí. Což je jen tak mimochodem docela těžká práce, dusík oxiduje nerad a výhradně za dost divokých podmínek :)

+1/0
29.10.2015 6:57

J80i98ř69í 26E13r78b74e98n 1573504646507

Homologační testy probíhají v laboratorních podmínkách, zásadně se lišících od provozních podmínek, už asi padesát let!

A nikdo to nezmění, bo jedině laboratorní podmínky jsou reprodukovatelné...

0/−1
29.10.2015 9:18

J17i59n15d93ř96i36c53h 28Š60k28o79p36e58k 4485971490655

na druhou stranu není problém nadefinovat reálné podmínky v podobě nějakého polygonu

0/0
29.10.2015 18:22

T87o25m26á67š 49V52a56l67d24e53r 7393630839

Souhlasím, že množství škodlivin není přímo úměrné spotřebě. Ale jak jsem zmínil, mění se struktura škodlivin. Na škodlivější látky, a v zásadě,když chci omezit CO2 zvýší se jiné škodlivější látky. Stačí se podívat na nynější konstrukce motorů a jistě víte o čem mluvím. Zvláště čím jsou směsi více chudší.Ukažte mi např, který motor rapidně snížil spotřebu paliva v g/kW v běžném pracovním cyklu. Skoro žádný. Jen se snížila relativní spotřeba v objemu motoru.

0/0
13.11.2015 20:12

J65a21n 77P25e23k41a 5913203413

Tyjo, tenhle "problém" umí EU řešit prakticky okamžitě a celkem účinně. Ale s "uprchlickou" krizí se budou babrat a babrat...

+5/0
28.10.2015 22:58

J22o68s95e38f 90N65o61v78á86k 7127907442668

Víš co je ohroženo pracovních míst? A z čeho by Milka živila migranty kdyby padl VW?

+2/0
28.10.2015 23:08

T13o47m74á59š 81Č25á65l98e33k 2791846947457

Vicemene přiznání, ze dosavadní testování je mimo realitu a nový způsob bude tolerantnější k automobilkám a k technologiím současnosti.. ale zase po par letech opět najedeme na systém, do roku X musíš mít maximálně Y hodnot, jak to udělat ale už nevědí, automobilko, snaž se... Zda se pokrok kousek dopředu, ale ve výsledku stojíme na místě...

+2/0
28.10.2015 22:56
Foto

P83a11v44e29l 48P19o69d54e67š26v44a 5479857799

Prostě si přiznejte soudruzi, že ten fígl VW byl podle pravidel. 1:0 O přírodních zákonech hlasovat nejde.

+2/−2
28.10.2015 22:27

V18á66c69l27a22v 66J96e31b60a46v32ý 8790629373306

Krásně jste to otočil. Realita je ale taková, že jsou stanoveny limity a výrobce aut je musí splnit. Když je nesplní, tak prostě nemůže takový motor/auto prodávat a VW udělal podvod, aby to vypadalo, že jeho nová auta normy splňují. Ve skutečnosti nesplňují.

Jestli lze nebo nelze s dieselem limity splnit je úplně jiná otázka. Jsou státy, kde se diesel prostě do osábáků téměř nedává, protože vědí, že to svinstvo. To jenom v Evropě je nějaká divná strategie, kdy na jedné straně máme přísné limity a na druhé straně zdaňujeme relativně čistý benzín stejně jako "špinavou" naftu, protože to má o 1 litr/100 km menší spotřebu, ale města jsou od toho černá do 3. patra a jdou z toho rakovinotvorné částice, kterých se tělo neumí zbavit. :-/

+2/−4
28.10.2015 22:54

Z34d55e89n30e48k 50Z21a91j67í55c81e21k 1261256162837

Myslím si , že o naftových a benzinových motorů moc nevíte .Je pravda , že benzinové motory , vycházejí relativně lépe , než naftové , ale pokud si myslíte že nevypouští nic , tak jste na omylu. Současné naftové motory ,i ty co propadly v americe, vypouští o desítky procent co2 než auta deset a více let stará.

A pokud nadáváte na evropu na divnou strategii, tak se taky mýlíte, největší  znečišťovatelé, Čína, Amerika, a země třetího světa. Problém je prostší, přibrzdit VW v prodeji a zajistit lepší postavení svých značek ve světě i v Americe.

+1/0
29.10.2015 4:24

T75o20m43á43š 86V83a81l72d80e64r 7613500979

no právě CO2. A co další látky v plynech z  výfuků?

0/0
13.11.2015 20:15

J96i68ř56í 41E34r42b69e53n 1263474386957

A všiml jste si, že evropské předpisy ty motory stále splňují a že problém je v těch amerických?

0/0
29.10.2015 9:19
Foto

P74a11v71e40l 54P80o16d53e62š55v69a 5289937429

Norma je daná a podmínky testu dle normy také. A motor to při testu splňuje. Takže právnicky je vše v nejlepším pořádku.

0/0
29.10.2015 22:12

J50o73s27e49f 83N88o70v93á70k 7867347792908

Souhlasím. Splňovalo auto při testech normy? Splňovalo. To že normy vymýšlí nerealistíčtí  ekopošuci je věc známá. Tah s softvarem  byl od VW správnou věcí.

+6/−2
28.10.2015 23:05

J81a45k39u59b 72N14o47v22á81k 8200413350822

Na emise Vám kašlu. Co takhle nový způsob měření spotřeby?

+8/0
28.10.2015 22:16

J55i95ř45í 50E97r37b47e90n 1913954366767

Současný systém se před dvaceti lety zavedlo právě proto, že byl bližší realitě než předchozí systém měření při stálé rychlosti 90/120/město...

0/0
29.10.2015 9:20





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.