Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Civic přepřáhne na turbobenziny. Honda pracuje na automatu s 10 stupni

I japonská Honda podlehne aktuální módě downsizingu. Firma představila litrový tříválec a 1,5litrový čtyřválec, který se dostane nejprve pod kapotu desáté generace kompaktního modelu Civic modelového roku 2017. Jinak než s turbem pak v Evropě Civic nejspíš koupit nepůjde.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P79a21l10o 51M44a10k16y 7566769198691

Neviem prečo ale malý objem s turbom je v pohode. Veď benzín zaspal dobu oproti nafte a teraz len dobieha to čo zaspal. Turbo zvyšuje výkon a znižuje spotrebu. Mám doma nissan qashqai 1.2 DIG-T a jazdí v pohode. Osobne si myslím že na osobné auto bohate stačí 100kW. Zase si uvedomujem že ja používam autá na  prevoz z bodu a do bodu b. Ale ako tak sledujem väčsinu diskutujúcich tak auto musí mať veľký objem a veľký výkon, ale aj to chápem predsa niečo musí kompenzovať nizke IQ a malého vtáka. A keď nie som borec v posteli tak to všetkým natrem na ceste. Staré dobré časi, keď na ceste jazdili auta a 80kW už bola horná hranica a všetci bez problémov došli kde chceli. A dokonca aj tie dokázali porušovať maximálku 130 na diaľnici. Nuž ale svet sa mení a auto už nahrádza a dorovnáva svojím výkonom osobnú nevíkonnosť

0/0
31.10.2015 7:36

D20e32n25i31s 65W14i64t69z78k35u 3873801569407

jo jo to znám,to je jako boží mlýny melou pomalu,ale jistě.většinou je to taková nesmyslná útěcha pro vandráky co nic nemají

0/−1
31.10.2015 10:01

V75í30ť63a 27K98r95u89t37i12š 1210184595457

Zásadním faktorem, proč někdo jezdí silným faktorem je to, že minimálně 80% lidi na koupi a provoz takového auta jednoduše nemá. A i z těch, co na něj mají, v tom nevidí přidanou hodnotu a koupí si něco praktictejsiho.

Takže tu zůstává relativně malá skupina lidí, kteří "mají a chteji" a těm je zřejmě úplně jedno, co si o tom mysli a jaké zastupne argumenty si vymysli ta prvně zmíněná skupina.

+1/0
31.10.2015 13:58


Z79b95y82n60ě60k 63S17t31r86a79ň53á74k 4789516792875

Vim, ze budu za kacire, ale nevidim jedinou vyhodu atmosfer. Mam doma octavii 3 1,4tsi a civic (2012) 1,8vtec oboje 103kw a vtec je v porovnani s tsi chudinka. Spotreba 8,5 vs 5,9, kdyz chci predjizdet tak musim o 3stupne dolu a probudim pulku ulice, servis a ruceni drazsi... Nevim no...

V poslednich letech jsem jezdil s 1,0mpi, 1,5 skyactive, 1,6crdi, 1,6tdi, 2,0tdi, 3,6fsi... Sel bych znova do 1,4tsi...

+1/−1
30.10.2015 23:48

D66e63n89i44s 46W79i39t37z31k88u 3373221789567

a teď si dáme tu o Karkulce

+2/0
31.10.2015 0:19

J94i66ř47í 14S67c78h50w32a75c71h 8968944958346

tak přece bys Denisi nechtěl, aby šel do 1.0mpi, jo je to sice ta atmosféra "pro chlapy" jak píšeš níže, ale.....;-)

0/0
31.10.2015 1:30

O80n66d47ř42e82j 15B24u41r64e84š 5650374253949

Civic 1,8 má hooodně dlooouhou převodovku. Něco jako 1,5 VI. generace.

0/0
31.10.2015 21:25

V92á96c72l72a84v 17Z50e25l52i89n23k66a 2182200673332

Ach bože. Kdy a kde tahle zelená magořina skončí? Tak dvě dekády nazpět by nejspíš na motorařině fofrem vypakovali každého studenta, který by začal hlásat nápady, že zlepší do té doby obvykle čtyřválcové čtyřdobé motory tím, že jim ubere jeden válec a ty zbývající přifoukne turbem.

Je to v konečném důsledku podobné jako když od přírody čtyřnohému zvířeti budete chtít zlepšit běh tím, že mu jednu nohu amputujete a ty zbývající něčím nadopujete. Dopadne to špatně a tady je to nemlich to samé. Jak dlouho ještě bude těm zeleným pošukům trvat než konečně pochopí, že jít proti fyzikálním zákonům může v konečném důsledku skončit jedině porážkou. Příroda prostě neustoupí i kdyby se melouni uhlasovali.

Jaký bude výsledek? Budeme mít super složité motory se super složitými automatickými převodovkami. Budeme mít motory, které sice podle laboratorních výpočtů a nerealistických měřících cyklů budou úžasně úsporné, ale v reálu budete jezdit bezmála za tolik, co patnáct let stará atmosféra s podbným výkonem. Ovšem s tím "bonusem", že kvůli složitosti vydrží hnací ústrojí daleko méně a dáte daleko více za servis. No neberte to. Vidím, že si svou zatím věrně a bezproblémově sloužcí atmosférickou 1,6ku 16V budu ještě hodně dlouho hýčkat a opečovávat.

+6/0
30.10.2015 21:21

J96i41ř21í 59S85c97h22w65a24c83h 8598704858806

to s tím studentem na motorařině je špatný příklad. Ten student by totiž říkal: udělám ÚSPORNĚJŠÍ (účinnější) motor tím, že uberu válec a zbývající přifouknu turbem, a každej učitel by mu zatleskal. Protože méně válců znamená menší ztráty třením, přeplňování znamená vyšší učinnost, to jsou prostě fakta. Upozorňuji, že se mluvím o jen ÚČINNOSTI motoru. 

A to o těch čtyřech nohách poněkud kulhá, protože ti "šesti-nozí" či osmi-nozi jsou v přírodě oproti čtyřnohým tak nějak pozadu....;-)

+1/0
30.10.2015 21:49

V65á35c95l44a17v 44Z17e22l39i67n18k84a 2722500683202

Neuděláte. Papírově možná ano, ale reálně ne. Dát motoru méně válců než pracovních dob v cyklu znamená stvořit z hlediska plynulosti chodu a pružnosti záběru paskvil. Prostě ty výseče, kdy vám během otáčení klikové hřídele v žádném válci neprobíhá expanze, žádným setrvačníkováním a vyvažováním nepřečarujete i když se ekopošuky přinucení výrobci tváří že ano. Fyzikálně to zkrátka nejde. Věřte, že takovému studentovi by žádný učitel na technické VŠ netleskal a že jich pár znám, jak studentů, což byli moji spolužáci z ročníku nebo kamarádi na koleji, tak i učitelů.

Eliminace ztrát třením, eliminace pohyblivých hmot a tak podobně. Opět moderní mantra. Pravdivá za situace, že poženete počet válců do extrému a zdvihový objem válce se bude blížit velkému panáku. Hodně sporná za situace, kdy čtyřtáktnímu čtyřválci jeden válec uberete. Tupý chod motoru, který logicky postrádá dynamiku jakékoli výhody spolehlivě přemaže. Turbo sice může tento efekt potlačit, ale je to v závislosti na otáčkách. Prostě tříválec si už z fyzikálního hlediska nikdy nenechá líbit tolik, co čtyřválec. Koho tohle napadlo, ten musel být drevom udretý na hlavu padnutý, jak říkával jeden starý pan profesor původem slovák.

Zvyšování účinnosti motoru přeplňováním bývá klasicky přeceňováno resp. nesprávně pojímáno jako zvyšování termické účinnosti. To ovšem není přesné. Účinost spalovacího motoru je dána základními parametry oběhu (tlak a teplota). A s těmi nelze hýbat libovolně. U zážehového motoru narazíte na riziko vzniku samozápalů, pokud parametry po kompresi vyženete moc nahoru. Vznětové motory si nechají líbit víc, ale zase narazíte na omezení materiálová a pevnostní. Horní konec cyklu zkrátka při současných technických možnostech už moc nahoru nevyženete a s tím dolním už nejde dělat vůbec nic.

+2/−1
30.10.2015 22:57

J30i17ř90í 48S41c75h24w57a86c82h 8388484748526

sice se to snažíš okecat nějakými výsečemi, ale to jsou nesmysly. Prostě méně válců znamená menší ztráty a basta. Nějaká "plynulost" či "neplynulost" v tom nehraje roli. Proto má čtyřválec mnohem menší spotřebu než osmiválec a žádnej čtyřválec v motorce se spotřebou nepřiblíží jednoválci s naprosto nepravidelným chodem. Tečka!

+1/−2
30.10.2015 23:09

J94i89ř39í 54S76c57h52w34a59c96h 8478264748846

a co se týká přeplňování, tak ano v praxi se nedosahuje teoreticky vyšší účinosti přeplňovaneho motoru, ale turbomotor prostě je o něco účinnější prostřednictvím poklesu mechanických ztrát vlivem vyššího objemového výkonu (poměr ztráty/výkon je výhodnější)

0/0
30.10.2015 23:28

V63á50c89l77a57v 12Z54e90l61i10n17k25a 2652850243102

Zde souhlas.

0/0
30.10.2015 23:46

V53á67c80l63a53v 60Z97e88l21i30n44k77a 2222100193862

Dvě věci. Především nevím, že bychom spolu studovali nebo chodili do hospody, takže nevím proč to tykání.

Pokud jde o to srovnání s motorkou, tak to je klasický blábol zelených pošuků, při kterém se zpravidla s chutí zasměji. Ono totiž srovnání motocyklu, který je co se poměru hmostnosti a výkonu týče asi tak troj až pětinásobně přemotorovaný, s osobním autem je naprosto mimo. Když budete mít pod kapotou auta dva dvou nebo třílitrové hrnky a výkon 300 nebo 400 koní, tak vás nepravidelný chod také nebude bolet, protože ta brutální síla to prostě urve.

Plynulost záběru v tom roli hraje, na to můžete vzít jed. Právě ten typický hrubý chod motoru je jednou z příčin, proč se "slavný" tříválec 1,2HTP dokáže v nízkých otáčkách udusit a zdechnout mnohem ochotněji než výkonově srovnatelná a o cca 20% menším kroutícím momentem disponující stará 1300 ve Favoritech nebo Feliciích. A proč tento "úsporný" motor v reálu dokáže žrát pomalu stejně jako více než o polovinu silnější atmosférické 1600. Objemově podtrženým tříválcům se zkrátka o to víc šlape na krk, aby se udržely v otáčkách, takže veškeré teoretické úspory menšími ztrátami jdou do kopru.

+1/0
30.10.2015 23:46

V15í62ť32a 41K11r58u76t19i36š 1870634975987

Downsizing je především o tom, že při potřebě zanedbatelného výkonu krmím výrazně menší objem. A ta zanedbatelná potřeba často znamená, že v tomto režimu jede motor klidně 90% svého provozního času. Ještě při plynulém dopředném pohybu 80km/h je potřeba pouhých cca. 6 kW.

A pak je jedno nějaká efektivnost , maximální teoretická účinnost motoru nebo plynulost chodu, když motor jede na 5-10% svého výkonového potenciálu. Zásadní je to, že při dané potřebě naprosto zanedbatelného výkonu musím krmit a udržet v chodu pouze objem 1.0 - 1.2 místo

1.6 - 2.0. Ano, při plném zatížení asi bude menší přeplňovaný motor stejně nebo i více žravý než atmosféra stejného výkonu a výrazně většího objemu, jenže takový režim je nestandardní a velmi řídký ...

+2/0
31.10.2015 0:19

D49e79n68i45s 46W18i58t29z76k36u 3893341899307

bacha na něj, to je tříválcový turbo troll

0/−1
31.10.2015 0:21

J47i11ř12í 27S14c45h51w45a86c52h 8588934648866

ale Denisi, ano nejsem proti turbu, ale opravdu nikde netvrdím, že tříválec je můj ideál. Jen tvrdím, že méně válců znamená prostě menší spotřebu a proto výrobci tuto praxi omezování počtu válců praktikují. Přece nechceš tvrdit, že zdejší diskutéři (včetně tebe) jsou větší odborníci, než ty stovky konstruktérů. co pracují třeba ve vývoji BMW, když tento fakt zbochybňují? ;-D

0/0
31.10.2015 0:44

J54i45ř66í 79S28c84h10w12a73c31h 8338104668646

1. srovnával jsem čtyřválcovou a jednoválcovou motorku

2. to o udušení motoru v nízkých otáčkách je jako o čem v souvislosti s účinností v otáčkách, kdy se motor nedusí?

3. porovnávat spotřebu různě velkých motorů je velmi komplikované, protože každý má optimální účinnost někde jinde. Takže když vyberu vhodný režim tak 1.2HTP bude mít spolehlivě nižší spotřebu než 1.6 a najde se režim, kdy V8 bude mít srovnatelnou spotřebu s tou 1.6 a ovšem existuje režim, kdy V8 bude mit spotřebu téměř trojnásobnou oproti 1.6 a ne nebude to při dolování maximálního výkonu. ale přesně naopak.....

0/0
31.10.2015 0:34

P81a63v94e63l 50O28t89a 6589604724725

to je v pytli, za chvíli nebude co koupit. to si musím své Japonce s dvoulitrovými motory opečovávat.( oba lítají přes 200)

0/0
30.10.2015 18:54

J19i29ř88í 31N44e44u90m54e82i35s90t12e81r 2402365353591

S dvoulitrem lítá přes 200 kdeco.

0/0
30.10.2015 19:17

J55i65ř60í 34S26c65h45w84a78c37h 8708634308886

jj, Civicu stačí 1.8 na 215 km/hod

no a teď mu na totéž bude stačit 1.5 ;-)

0/0
30.10.2015 21:19

J62i13ř83í 64N44e81u21m24e69i59s36t56e45r 2922415603291

Nj, ale taky na to má ta 1.8 patřičné převody a nic moc zrychlení.

+1/0
30.10.2015 21:43

J59i73ř17í 33S69c69h90w77a91c62h 8708874778396

na maximální rychlost způsob převodování nehraje roli. Tam hraje roli jen akce-reakce. Tedy výkon motoru oproti aerodynamickému odporu + valivému odporu (ten hraje ve vyšších rychlostech méně důležitou roli) a aerodynamika Civicu je velmi dobrá, třeba oproti SUV ;-)

0/0
30.10.2015 22:39

J66i20ř37í 72N53e68u70m32e44i84s17t14e89r 2102885453771

Takže změnou stálého převodu třeba u závodních aut se stane přesně co? Maximálka na libovolně dlouhém rovném úseku bude pořád stejná? ;-)

0/0
30.10.2015 23:53

V53í40ť69a 72K50r29u53t50i64š 1240524875747

Nebude, protože stálý převod ji vzhledem k okruhu nebo trati dostane tam, aby byla dosažitelná při Pmax. na nejvyšší převod. A v tomto případě jde vždy o to, že Vmax. je vždy nižší, než by odpovídalo potenciálu při daném výkonu motoru ...

0/0
31.10.2015 0:05

J35i90ř41í 31S73c81h78w13a46c90h 8538484458556

tichou podmínkou mého předešlého tvrzení bylo to, že vše je zpřevodováno tak, že maximální rychlosti se dosahuje na nějaký převodový stupeň těsně před bodem maximálního výkonu a auto už není ochotno zrychlovat. 

Rěkněme, že maximální výkon je na 6500 otáčkách a auto dosáhne maximální rychlost při 6450 a více už nezrychluje. Žádnou změnou převodů  se už nedá dosáhnout vyšší maximální rychlosti (tedy kromě nepatrné optimalizace těch 50 otáček)

+1/0
31.10.2015 0:59

V43í65ť22a 43K85r27u27t46i55š 1680724665307

Což je pochopitelné, protože v cyklu NEDC jede každý motor na zlomek svého potenciálu. Zato v reálném provoze, pokud se u turba klidně o objemu 1.2 pohybujete v běžném pásmu otáček (1.600 - 4.000) Vám dnes nabídne svezení lepší, než atmosférický dvoulitr.

+1/0
30.10.2015 17:53

V91í93ť10a 38K10r59u92t64i63š 1620354845467

Patří o příspěvek níže ...

0/0
30.10.2015 17:54

J57a13n 27V48o38p50i75č46k74a 8473272332984

Ach jo. Mozna by bylo lepsi zacit poradne lobovat proti tem nesmyslnym merenim .. s poukazanim na realnou spotrebu. Tam ma turbomotor jasne nejvetsi rozdil mezi laborkou a normalnim provozem ...

0/0
30.10.2015 16:19

J48i38ř79í 56S75c18h40w94a60c85h 8108444838756

protože se dynamikou reálného provozu více liší od dynamiky v laborce.....

0/0
30.10.2015 17:11
Foto

D78a34v51i70d 22J15a85n66i33k 5806916165474

Co se da delat:( Už i japonské auta začínají jít motoricky do kopru. Asi si nové auto dlouho nekoupím a dojezdim své Volvo 3.2 a Chevy 5.7. Ty malé turbomoturky fakt ne.

+1/0
30.10.2015 16:05

J81i83ř44í 90S81c88h71w18a26c28h 8878254178606

tak srovnávat 5.7 atmosféru s nějakým 1.5 turbem v civicu je trochu mimo. To je jako kdyby někdo tvrdil, že potřebuje vyměnit dosluhující kožich na zimu a "uvažoval" o letní bundičce, protože ji v obchodě zrovna měli.....vždyť vedle ty kožichy stále mají....;-)

+1/0
30.10.2015 21:05

P46a18v73e47l 91R61e42z45n50i23c60e27k 3885254714592

zas ty pos*any regulace... Copak si EU an jini paplasi neumi spocitat ze kvalitni atmosfera, ackoliv aktualne produkuje vyssi emoce, tak celkove jich za zivotni cyklus vyplodi min???

1. turbo je kurvitko a tedy za zivot auta ho alespon jednou je potreba vymenit

2. motor s turbem taky odejde driv ergo je potreba vymenit celej motor anebo auto

vyroba noveho turba, motoru ci celeho auta vyprodukuje celkove vic emisi nez kolik ta atmosfera vyplodi za cely svuj cyklus...

Holt ale to se nehodi do socialistickeho modelu EU a dalsich pakaren, kdy je predevsim potreba veci vyrabet na kratkou zivotnost a tim padem zarucit praci pro autoprumysl protoze se furt budou muset vyrabet nove a nove.. davno jsou pryc doby kdy auto natocilo 500tkm s gracii - pro prumysl je to holt neekonomicke :(

+1/−1
30.10.2015 14:58

J55i15ř14í 95S34c19h92w62a28c52h 8778384968496

doba kdy (jakože každé) auto natočilo 500 tkm je doba idealistická až utopická. Z 10 aut možná bylo jedno co natočilo 500 tkm, dalších cca 5 se nedožilo 200tkm, a ten zbytek se nacházel někde mezi nimi..... Už vidím, jak třeba Fiat 500, najíždí 500tkm....;-)

+2/0
30.10.2015 16:19

P17a79v40e26l 24Z58a16j62í13č89e39k 8304460356260

hmm skoda auto typu civic se 74kw bych teda nechtel... zlate zehlicky R s viceprvkem a slusnym motorem.

0/0
30.10.2015 14:30

J44i96ř19í 75S80c76h74w63a89c71h 8318454248906

těch 74 kW v podstatě odpovídá současné nabídce 1.4/73kW, je to základní motorizace, a na auto jako je Civic je to málo.  Ale se základní motorizací si nikdy a nikde nelze "vyskakovat" jako s vyššími motorizacemi. A pro toho, komu nestačí základ tam ty vyšší motorizace jsou....;-)

0/0
30.10.2015 21:11

D85e57n45i21s 41W30i97t98z45k46u 3433621159977

turbo je pro děti,pro chlapy je atmosféra

+4/−6
30.10.2015 11:52

J33i64ř18í 93S44c55h64w49a86c97h 8758134808636

tak třeba oturbenému 6.0/V12 (pro děti) bude těžko nějaká "chlapácká" atmosféra stačit  ;-)

0/0
30.10.2015 17:17

D95e28n15i81s 35W85i38t36z49k58u 3253881119527

výjimka potvrzuje pravidlo

0/0
30.10.2015 17:42

J20i60ř39í 68S44c54h64w90a35c83h 8128614858876

jakékoliv turbo je v parametrech "lepší" než atmosféra se stejným objemem a u toho objemu klidně i "pár procent" atmosféře povolím navíc.  Takže těch výjimek je v podstatě nekonečně mnoho ;-)

0/0
30.10.2015 21:17

D58e27n86i91s 61W53i18t54z52k65u 3503831709577

fakt? i dejme tomu v 5500 otáčkách? těžko

0/0
30.10.2015 21:34

J33i40ř86í 49S65c32h35w58a66c96h 8688224578386

a o čem jsou nějaký otáčky? Maximálně tak o randálu....

0/0
30.10.2015 22:52

D34e66n74i83s 70W64i21t23z57k33u 3313631849977

ty tvoje argumenty fakt miluju, ve chvíli kdy ti dokážu, že nemáš pravdu, začneš plácat kraviny. ten tvůj turbopekáč ten randál dělá dřív než ta atmosféra

0/0
31.10.2015 0:16

J46i53ř48í 45S90c92h52w35a79c16h 8698454568946

cože jsi mi to dokázal??? Jakou nepravdu

Nějakými kravinami o 5500 otáčkách?

K čemupak potřebuju u turbomotoru nějakých 5500 otáček?

Tvrdit že podřazená atmosféra na 5500 otáčkách je tišší než turbomotor na 3500 ot ( v té chvíli totiž dává stejný výkon) může tvrdit je totálně hluchý člověk....;-D

ne "turbopekáč" nevlastním....takže atmosféru při 5500 otáčkách důvěrně znám!

0/0
31.10.2015 1:10

J41i23ř24í 66S34c57h19w84a74c66h 8298944388956

nevím co ty, ale já od motoru požaduji výkon, ten autem hýbe, nikoliv jakési "otáčky". Otáčky jako samostatný parametr o motoru z hlediska výstupních parametrů naprosto nic nevypovídají.....

0/0
31.10.2015 1:19

V25í25ť64a 84K22r41u10t98i49š 1830474155327

Když se tedy bavíme o otáčkách, tak před půl rokem jsem vybíral mezi několika auty, které jsou v těch 5.500 ot. schopné dát 220 - 260 kW. Cena začíná reálně někde okolo 670tKc.

Prosím o tip s uvedením ceny na auto s atmosférickým motorem v této výkonové relaci...

0/0
31.10.2015 3:15

E56r56i55k 14L78e66v16i50n80s49k66ý 8201254243515

Ach jo. Holt budu muset byt na svuj 1.8 VTEC hodny, aby mi dlouho vydrzel, kdyz uz nove nebudou.

+6/0
30.10.2015 11:43

D21e34n30i34s 68W94i26t94z41k12u 3253601669457

neboj, mám 10ti letej 2,4 VTEC a dalších 10 let určitě vydrží

+1/0
30.10.2015 11:53

M96i98l11a49n 45V76o84t75a27v45a 5574326721682

1,5 VTEC 1996 210 tis.... přede jako beránek

0/0
30.10.2015 12:43

J67i19ř80í 42S73c92h57w67a44c79h 8948164428156

1.8 i-VTEC - 10.000 km ;-)

0/0
30.10.2015 13:25





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.