Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Civic přepřáhne na turbobenziny. Honda pracuje na automatu s 10 stupni

I japonská Honda podlehne aktuální módě downsizingu. Firma představila litrový tříválec a 1,5litrový čtyřválec, který se dostane nejprve pod kapotu desáté generace kompaktního modelu Civic modelového roku 2017. Jinak než s turbem pak v Evropě Civic nejspíš koupit nepůjde.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P24a17l69o 88M95a45k76y 7446629468771

Neviem prečo ale malý objem s turbom je v pohode. Veď benzín zaspal dobu oproti nafte a teraz len dobieha to čo zaspal. Turbo zvyšuje výkon a znižuje spotrebu. Mám doma nissan qashqai 1.2 DIG-T a jazdí v pohode. Osobne si myslím že na osobné auto bohate stačí 100kW. Zase si uvedomujem že ja používam autá na  prevoz z bodu a do bodu b. Ale ako tak sledujem väčsinu diskutujúcich tak auto musí mať veľký objem a veľký výkon, ale aj to chápem predsa niečo musí kompenzovať nizke IQ a malého vtáka. A keď nie som borec v posteli tak to všetkým natrem na ceste. Staré dobré časi, keď na ceste jazdili auta a 80kW už bola horná hranica a všetci bez problémov došli kde chceli. A dokonca aj tie dokázali porušovať maximálku 130 na diaľnici. Nuž ale svet sa mení a auto už nahrádza a dorovnáva svojím výkonom osobnú nevíkonnosť

0/0
31.10.2015 7:36

D14e34n28i13s 30W38i58t68z90k93u 3913551289777

jo jo to znám,to je jako boží mlýny melou pomalu,ale jistě.většinou je to taková nesmyslná útěcha pro vandráky co nic nemají

0/−1
31.10.2015 10:01

V17í65ť21a 62K59r30u91t72i15š 1780394615527

Zásadním faktorem, proč někdo jezdí silným faktorem je to, že minimálně 80% lidi na koupi a provoz takového auta jednoduše nemá. A i z těch, co na něj mají, v tom nevidí přidanou hodnotu a koupí si něco praktictejsiho.

Takže tu zůstává relativně malá skupina lidí, kteří "mají a chteji" a těm je zřejmě úplně jedno, co si o tom mysli a jaké zastupne argumenty si vymysli ta prvně zmíněná skupina.

+1/0
31.10.2015 13:58

Z77b56y70n49ě49k 66S56t74r95a89ň10á58k 4329556902785

Vim, ze budu za kacire, ale nevidim jedinou vyhodu atmosfer. Mam doma octavii 3 1,4tsi a civic (2012) 1,8vtec oboje 103kw a vtec je v porovnani s tsi chudinka. Spotreba 8,5 vs 5,9, kdyz chci predjizdet tak musim o 3stupne dolu a probudim pulku ulice, servis a ruceni drazsi... Nevim no...

V poslednich letech jsem jezdil s 1,0mpi, 1,5 skyactive, 1,6crdi, 1,6tdi, 2,0tdi, 3,6fsi... Sel bych znova do 1,4tsi...

+1/−1
30.10.2015 23:48

D54e32n23i77s 42W77i67t69z78k51u 3823271839417

a teď si dáme tu o Karkulce

+2/0
31.10.2015 0:19

J54i96ř50í 97S96c25h23w46a30c16h 8778204598896

tak přece bys Denisi nechtěl, aby šel do 1.0mpi, jo je to sice ta atmosféra "pro chlapy" jak píšeš níže, ale.....;-)

0/0
31.10.2015 1:30

O25n71d59ř71e69j 27B24u10r83e38š 5390104243929

Civic 1,8 má hooodně dlooouhou převodovku. Něco jako 1,5 VI. generace.

0/0
31.10.2015 21:25

V80á79c86l15a91v 78Z16e67l13i34n14k91a 2812390193752

Ach bože. Kdy a kde tahle zelená magořina skončí? Tak dvě dekády nazpět by nejspíš na motorařině fofrem vypakovali každého studenta, který by začal hlásat nápady, že zlepší do té doby obvykle čtyřválcové čtyřdobé motory tím, že jim ubere jeden válec a ty zbývající přifoukne turbem.

Je to v konečném důsledku podobné jako když od přírody čtyřnohému zvířeti budete chtít zlepšit běh tím, že mu jednu nohu amputujete a ty zbývající něčím nadopujete. Dopadne to špatně a tady je to nemlich to samé. Jak dlouho ještě bude těm zeleným pošukům trvat než konečně pochopí, že jít proti fyzikálním zákonům může v konečném důsledku skončit jedině porážkou. Příroda prostě neustoupí i kdyby se melouni uhlasovali.

Jaký bude výsledek? Budeme mít super složité motory se super složitými automatickými převodovkami. Budeme mít motory, které sice podle laboratorních výpočtů a nerealistických měřících cyklů budou úžasně úsporné, ale v reálu budete jezdit bezmála za tolik, co patnáct let stará atmosféra s podbným výkonem. Ovšem s tím "bonusem", že kvůli složitosti vydrží hnací ústrojí daleko méně a dáte daleko více za servis. No neberte to. Vidím, že si svou zatím věrně a bezproblémově sloužcí atmosférickou 1,6ku 16V budu ještě hodně dlouho hýčkat a opečovávat.

+6/0
30.10.2015 21:21

J57i35ř98í 56S19c88h35w20a66c22h 8718364828506

to s tím studentem na motorařině je špatný příklad. Ten student by totiž říkal: udělám ÚSPORNĚJŠÍ (účinnější) motor tím, že uberu válec a zbývající přifouknu turbem, a každej učitel by mu zatleskal. Protože méně válců znamená menší ztráty třením, přeplňování znamená vyšší učinnost, to jsou prostě fakta. Upozorňuji, že se mluvím o jen ÚČINNOSTI motoru. 

A to o těch čtyřech nohách poněkud kulhá, protože ti "šesti-nozí" či osmi-nozi jsou v přírodě oproti čtyřnohým tak nějak pozadu....;-)

+1/0
30.10.2015 21:49

V24á67c84l23a32v 37Z34e97l32i54n97k45a 2652910673442

Neuděláte. Papírově možná ano, ale reálně ne. Dát motoru méně válců než pracovních dob v cyklu znamená stvořit z hlediska plynulosti chodu a pružnosti záběru paskvil. Prostě ty výseče, kdy vám během otáčení klikové hřídele v žádném válci neprobíhá expanze, žádným setrvačníkováním a vyvažováním nepřečarujete i když se ekopošuky přinucení výrobci tváří že ano. Fyzikálně to zkrátka nejde. Věřte, že takovému studentovi by žádný učitel na technické VŠ netleskal a že jich pár znám, jak studentů, což byli moji spolužáci z ročníku nebo kamarádi na koleji, tak i učitelů.

Eliminace ztrát třením, eliminace pohyblivých hmot a tak podobně. Opět moderní mantra. Pravdivá za situace, že poženete počet válců do extrému a zdvihový objem válce se bude blížit velkému panáku. Hodně sporná za situace, kdy čtyřtáktnímu čtyřválci jeden válec uberete. Tupý chod motoru, který logicky postrádá dynamiku jakékoli výhody spolehlivě přemaže. Turbo sice může tento efekt potlačit, ale je to v závislosti na otáčkách. Prostě tříválec si už z fyzikálního hlediska nikdy nenechá líbit tolik, co čtyřválec. Koho tohle napadlo, ten musel být drevom udretý na hlavu padnutý, jak říkával jeden starý pan profesor původem slovák.

Zvyšování účinnosti motoru přeplňováním bývá klasicky přeceňováno resp. nesprávně pojímáno jako zvyšování termické účinnosti. To ovšem není přesné. Účinost spalovacího motoru je dána základními parametry oběhu (tlak a teplota). A s těmi nelze hýbat libovolně. U zážehového motoru narazíte na riziko vzniku samozápalů, pokud parametry po kompresi vyženete moc nahoru. Vznětové motory si nechají líbit víc, ale zase narazíte na omezení materiálová a pevnostní. Horní konec cyklu zkrátka při současných technických možnostech už moc nahoru nevyženete a s tím dolním už nejde dělat vůbec nic.

+2/−1
30.10.2015 22:57

J22i32ř28í 54S28c63h51w87a92c34h 8698974788806

sice se to snažíš okecat nějakými výsečemi, ale to jsou nesmysly. Prostě méně válců znamená menší ztráty a basta. Nějaká "plynulost" či "neplynulost" v tom nehraje roli. Proto má čtyřválec mnohem menší spotřebu než osmiválec a žádnej čtyřválec v motorce se spotřebou nepřiblíží jednoválci s naprosto nepravidelným chodem. Tečka!

+1/−2
30.10.2015 23:09

J21i93ř94í 76S51c63h77w23a53c95h 8538294118116

a co se týká přeplňování, tak ano v praxi se nedosahuje teoreticky vyšší účinosti přeplňovaneho motoru, ale turbomotor prostě je o něco účinnější prostřednictvím poklesu mechanických ztrát vlivem vyššího objemového výkonu (poměr ztráty/výkon je výhodnější)

0/0
30.10.2015 23:28

V33á64c89l89a54v 73Z54e36l23i60n32k69a 2482310703432

Zde souhlas.

0/0
30.10.2015 23:46

V43á10c37l34a74v 26Z33e71l96i89n92k58a 2532140103322

Dvě věci. Především nevím, že bychom spolu studovali nebo chodili do hospody, takže nevím proč to tykání.

Pokud jde o to srovnání s motorkou, tak to je klasický blábol zelených pošuků, při kterém se zpravidla s chutí zasměji. Ono totiž srovnání motocyklu, který je co se poměru hmostnosti a výkonu týče asi tak troj až pětinásobně přemotorovaný, s osobním autem je naprosto mimo. Když budete mít pod kapotou auta dva dvou nebo třílitrové hrnky a výkon 300 nebo 400 koní, tak vás nepravidelný chod také nebude bolet, protože ta brutální síla to prostě urve.

Plynulost záběru v tom roli hraje, na to můžete vzít jed. Právě ten typický hrubý chod motoru je jednou z příčin, proč se "slavný" tříválec 1,2HTP dokáže v nízkých otáčkách udusit a zdechnout mnohem ochotněji než výkonově srovnatelná a o cca 20% menším kroutícím momentem disponující stará 1300 ve Favoritech nebo Feliciích. A proč tento "úsporný" motor v reálu dokáže žrát pomalu stejně jako více než o polovinu silnější atmosférické 1600. Objemově podtrženým tříválcům se zkrátka o to víc šlape na krk, aby se udržely v otáčkách, takže veškeré teoretické úspory menšími ztrátami jdou do kopru.

+1/0
30.10.2015 23:46

V19í32ť86a 91K10r15u18t88i36š 1470484675627

Downsizing je především o tom, že při potřebě zanedbatelného výkonu krmím výrazně menší objem. A ta zanedbatelná potřeba často znamená, že v tomto režimu jede motor klidně 90% svého provozního času. Ještě při plynulém dopředném pohybu 80km/h je potřeba pouhých cca. 6 kW.

A pak je jedno nějaká efektivnost , maximální teoretická účinnost motoru nebo plynulost chodu, když motor jede na 5-10% svého výkonového potenciálu. Zásadní je to, že při dané potřebě naprosto zanedbatelného výkonu musím krmit a udržet v chodu pouze objem 1.0 - 1.2 místo

1.6 - 2.0. Ano, při plném zatížení asi bude menší přeplňovaný motor stejně nebo i více žravý než atmosféra stejného výkonu a výrazně většího objemu, jenže takový režim je nestandardní a velmi řídký ...

+2/0
31.10.2015 0:19

D89e40n18i73s 32W34i19t85z10k72u 3983881729657

bacha na něj, to je tříválcový turbo troll

0/−1
31.10.2015 0:21

J81i76ř63í 42S63c16h27w68a26c21h 8488564518986

ale Denisi, ano nejsem proti turbu, ale opravdu nikde netvrdím, že tříválec je můj ideál. Jen tvrdím, že méně válců znamená prostě menší spotřebu a proto výrobci tuto praxi omezování počtu válců praktikují. Přece nechceš tvrdit, že zdejší diskutéři (včetně tebe) jsou větší odborníci, než ty stovky konstruktérů. co pracují třeba ve vývoji BMW, když tento fakt zbochybňují? ;-D

0/0
31.10.2015 0:44

J31i25ř84í 89S85c32h38w37a13c28h 8458394768966

1. srovnával jsem čtyřválcovou a jednoválcovou motorku

2. to o udušení motoru v nízkých otáčkách je jako o čem v souvislosti s účinností v otáčkách, kdy se motor nedusí?

3. porovnávat spotřebu různě velkých motorů je velmi komplikované, protože každý má optimální účinnost někde jinde. Takže když vyberu vhodný režim tak 1.2HTP bude mít spolehlivě nižší spotřebu než 1.6 a najde se režim, kdy V8 bude mít srovnatelnou spotřebu s tou 1.6 a ovšem existuje režim, kdy V8 bude mit spotřebu téměř trojnásobnou oproti 1.6 a ne nebude to při dolování maximálního výkonu. ale přesně naopak.....

0/0
31.10.2015 0:34

P10a45v85e28l 11O26t44a 6339534694845

to je v pytli, za chvíli nebude co koupit. to si musím své Japonce s dvoulitrovými motory opečovávat.( oba lítají přes 200)

0/0
30.10.2015 18:54

J34i97ř83í 22N48e57u20m85e62i43s11t50e82r 2142825783591

S dvoulitrem lítá přes 200 kdeco.

0/0
30.10.2015 19:17

J48i35ř39í 45S69c87h91w28a21c12h 8698334968156

jj, Civicu stačí 1.8 na 215 km/hod

no a teď mu na totéž bude stačit 1.5 ;-)

0/0
30.10.2015 21:19

J80i60ř46í 26N47e13u38m28e15i96s81t65e21r 2472125843771

Nj, ale taky na to má ta 1.8 patřičné převody a nic moc zrychlení.

+1/0
30.10.2015 21:43

J28i22ř61í 54S93c31h58w94a62c24h 8348564398986

na maximální rychlost způsob převodování nehraje roli. Tam hraje roli jen akce-reakce. Tedy výkon motoru oproti aerodynamickému odporu + valivému odporu (ten hraje ve vyšších rychlostech méně důležitou roli) a aerodynamika Civicu je velmi dobrá, třeba oproti SUV ;-)

0/0
30.10.2015 22:39

J82i91ř20í 13N44e11u52m45e62i22s45t96e21r 2402725153351

Takže změnou stálého převodu třeba u závodních aut se stane přesně co? Maximálka na libovolně dlouhém rovném úseku bude pořád stejná? ;-)

0/0
30.10.2015 23:53

V16í73ť98a 83K55r78u92t29i16š 1520944875187

Nebude, protože stálý převod ji vzhledem k okruhu nebo trati dostane tam, aby byla dosažitelná při Pmax. na nejvyšší převod. A v tomto případě jde vždy o to, že Vmax. je vždy nižší, než by odpovídalo potenciálu při daném výkonu motoru ...

0/0
31.10.2015 0:05

J75i13ř79í 50S52c66h37w54a91c81h 8428264688256

tichou podmínkou mého předešlého tvrzení bylo to, že vše je zpřevodováno tak, že maximální rychlosti se dosahuje na nějaký převodový stupeň těsně před bodem maximálního výkonu a auto už není ochotno zrychlovat. 

Rěkněme, že maximální výkon je na 6500 otáčkách a auto dosáhne maximální rychlost při 6450 a více už nezrychluje. Žádnou změnou převodů  se už nedá dosáhnout vyšší maximální rychlosti (tedy kromě nepatrné optimalizace těch 50 otáček)

+1/0
31.10.2015 0:59

V91í80ť84a 61K82r31u51t29i30š 1320354835177

Což je pochopitelné, protože v cyklu NEDC jede každý motor na zlomek svého potenciálu. Zato v reálném provoze, pokud se u turba klidně o objemu 1.2 pohybujete v běžném pásmu otáček (1.600 - 4.000) Vám dnes nabídne svezení lepší, než atmosférický dvoulitr.

+1/0
30.10.2015 17:53

V64í34ť51a 81K45r92u66t33i36š 1300174595317

Patří o příspěvek níže ...

0/0
30.10.2015 17:54

J62a68n 77V28o17p12i23č62k33a 8133242702194

Ach jo. Mozna by bylo lepsi zacit poradne lobovat proti tem nesmyslnym merenim .. s poukazanim na realnou spotrebu. Tam ma turbomotor jasne nejvetsi rozdil mezi laborkou a normalnim provozem ...

0/0
30.10.2015 16:19

J36i34ř53í 61S60c29h29w41a53c46h 8378574898436

protože se dynamikou reálného provozu více liší od dynamiky v laborce.....

0/0
30.10.2015 17:11
Foto

D33a32v34i57d 58J40a75n71i29k 5656616535164

Co se da delat:( Už i japonské auta začínají jít motoricky do kopru. Asi si nové auto dlouho nekoupím a dojezdim své Volvo 3.2 a Chevy 5.7. Ty malé turbomoturky fakt ne.

+1/0
30.10.2015 16:05

J75i15ř50í 71S27c78h31w32a57c96h 8128764548986

tak srovnávat 5.7 atmosféru s nějakým 1.5 turbem v civicu je trochu mimo. To je jako kdyby někdo tvrdil, že potřebuje vyměnit dosluhující kožich na zimu a "uvažoval" o letní bundičce, protože ji v obchodě zrovna měli.....vždyť vedle ty kožichy stále mají....;-)

+1/0
30.10.2015 21:05

P12a43v36e33l 81R78e54z32n28i10c80e88k 3225604954582

zas ty pos*any regulace... Copak si EU an jini paplasi neumi spocitat ze kvalitni atmosfera, ackoliv aktualne produkuje vyssi emoce, tak celkove jich za zivotni cyklus vyplodi min???

1. turbo je kurvitko a tedy za zivot auta ho alespon jednou je potreba vymenit

2. motor s turbem taky odejde driv ergo je potreba vymenit celej motor anebo auto

vyroba noveho turba, motoru ci celeho auta vyprodukuje celkove vic emisi nez kolik ta atmosfera vyplodi za cely svuj cyklus...

Holt ale to se nehodi do socialistickeho modelu EU a dalsich pakaren, kdy je predevsim potreba veci vyrabet na kratkou zivotnost a tim padem zarucit praci pro autoprumysl protoze se furt budou muset vyrabet nove a nove.. davno jsou pryc doby kdy auto natocilo 500tkm s gracii - pro prumysl je to holt neekonomicke :(

+1/−1
30.10.2015 14:58

J81i42ř94í 67S74c34h77w41a85c84h 8728644118986

doba kdy (jakože každé) auto natočilo 500 tkm je doba idealistická až utopická. Z 10 aut možná bylo jedno co natočilo 500 tkm, dalších cca 5 se nedožilo 200tkm, a ten zbytek se nacházel někde mezi nimi..... Už vidím, jak třeba Fiat 500, najíždí 500tkm....;-)

+2/0
30.10.2015 16:19

P76a60v55e63l 30Z72a27j32í34č30e34k 8964590286520

hmm skoda auto typu civic se 74kw bych teda nechtel... zlate zehlicky R s viceprvkem a slusnym motorem.

0/0
30.10.2015 14:30

J27i97ř42í 19S96c11h52w93a22c13h 8438674128556

těch 74 kW v podstatě odpovídá současné nabídce 1.4/73kW, je to základní motorizace, a na auto jako je Civic je to málo.  Ale se základní motorizací si nikdy a nikde nelze "vyskakovat" jako s vyššími motorizacemi. A pro toho, komu nestačí základ tam ty vyšší motorizace jsou....;-)

0/0
30.10.2015 21:11

D50e91n68i59s 63W97i80t22z61k14u 3413381199247

turbo je pro děti,pro chlapy je atmosféra

+4/−6
30.10.2015 11:52

J71i42ř54í 10S79c80h66w42a55c65h 8688894798596

tak třeba oturbenému 6.0/V12 (pro děti) bude těžko nějaká "chlapácká" atmosféra stačit  ;-)

0/0
30.10.2015 17:17

D12e68n17i68s 82W63i32t73z82k14u 3893681889287

výjimka potvrzuje pravidlo

0/0
30.10.2015 17:42

J26i29ř56í 91S68c24h84w96a41c11h 8238114748686

jakékoliv turbo je v parametrech "lepší" než atmosféra se stejným objemem a u toho objemu klidně i "pár procent" atmosféře povolím navíc.  Takže těch výjimek je v podstatě nekonečně mnoho ;-)

0/0
30.10.2015 21:17

D35e36n14i96s 39W90i41t12z11k72u 3303491419177

fakt? i dejme tomu v 5500 otáčkách? těžko

0/0
30.10.2015 21:34

J20i79ř26í 75S89c97h52w36a48c48h 8428864898876

a o čem jsou nějaký otáčky? Maximálně tak o randálu....

0/0
30.10.2015 22:52

D82e19n37i81s 50W30i97t24z78k63u 3643911879357

ty tvoje argumenty fakt miluju, ve chvíli kdy ti dokážu, že nemáš pravdu, začneš plácat kraviny. ten tvůj turbopekáč ten randál dělá dřív než ta atmosféra

0/0
31.10.2015 0:16

J87i54ř89í 94S92c44h65w33a90c42h 8848984778366

cože jsi mi to dokázal??? Jakou nepravdu

Nějakými kravinami o 5500 otáčkách?

K čemupak potřebuju u turbomotoru nějakých 5500 otáček?

Tvrdit že podřazená atmosféra na 5500 otáčkách je tišší než turbomotor na 3500 ot ( v té chvíli totiž dává stejný výkon) může tvrdit je totálně hluchý člověk....;-D

ne "turbopekáč" nevlastním....takže atmosféru při 5500 otáčkách důvěrně znám!

0/0
31.10.2015 1:10

J82i76ř57í 90S57c54h21w23a89c21h 8228584668886

nevím co ty, ale já od motoru požaduji výkon, ten autem hýbe, nikoliv jakési "otáčky". Otáčky jako samostatný parametr o motoru z hlediska výstupních parametrů naprosto nic nevypovídají.....

0/0
31.10.2015 1:19

V80í12ť96a 36K43r60u48t23i60š 1870964945937

Když se tedy bavíme o otáčkách, tak před půl rokem jsem vybíral mezi několika auty, které jsou v těch 5.500 ot. schopné dát 220 - 260 kW. Cena začíná reálně někde okolo 670tKc.

Prosím o tip s uvedením ceny na auto s atmosférickým motorem v této výkonové relaci...

0/0
31.10.2015 3:15

E47r52i14k 90L17e45v98i45n51s79k87ý 8431964773425

Ach jo. Holt budu muset byt na svuj 1.8 VTEC hodny, aby mi dlouho vydrzel, kdyz uz nove nebudou.

+6/0
30.10.2015 11:43

D42e76n15i81s 32W16i65t11z61k82u 3113501929317

neboj, mám 10ti letej 2,4 VTEC a dalších 10 let určitě vydrží

+1/0
30.10.2015 11:53

M38i44l39a69n 56V26o28t51a67v18a 5674586531802

1,5 VTEC 1996 210 tis.... přede jako beránek

0/0
30.10.2015 12:43

J65i54ř55í 55S27c50h44w27a54c29h 8898224258466

1.8 i-VTEC - 10.000 km ;-)

0/0
30.10.2015 13:25







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.