Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Civic přepřáhne na turbobenziny. Honda pracuje na automatu s 10 stupni

I japonská Honda podlehne aktuální módě downsizingu. Firma představila litrový tříválec a 1,5litrový čtyřválec, který se dostane nejprve pod kapotu desáté generace kompaktního modelu Civic modelového roku 2017. Jinak než s turbem pak v Evropě Civic nejspíš koupit nepůjde.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P51a76l43o 60M68a29k29y 7646109238901

Neviem prečo ale malý objem s turbom je v pohode. Veď benzín zaspal dobu oproti nafte a teraz len dobieha to čo zaspal. Turbo zvyšuje výkon a znižuje spotrebu. Mám doma nissan qashqai 1.2 DIG-T a jazdí v pohode. Osobne si myslím že na osobné auto bohate stačí 100kW. Zase si uvedomujem že ja používam autá na  prevoz z bodu a do bodu b. Ale ako tak sledujem väčsinu diskutujúcich tak auto musí mať veľký objem a veľký výkon, ale aj to chápem predsa niečo musí kompenzovať nizke IQ a malého vtáka. A keď nie som borec v posteli tak to všetkým natrem na ceste. Staré dobré časi, keď na ceste jazdili auta a 80kW už bola horná hranica a všetci bez problémov došli kde chceli. A dokonca aj tie dokázali porušovať maximálku 130 na diaľnici. Nuž ale svet sa mení a auto už nahrádza a dorovnáva svojím výkonom osobnú nevíkonnosť

0/0
31.10.2015 7:36

D54e34n55i65s 93W31i39t29z20k46u 3373421669477

jo jo to znám,to je jako boží mlýny melou pomalu,ale jistě.většinou je to taková nesmyslná útěcha pro vandráky co nic nemají

0/−1
31.10.2015 10:01

V59í54ť18a 56K20r26u23t16i81š 1560144615617

Zásadním faktorem, proč někdo jezdí silným faktorem je to, že minimálně 80% lidi na koupi a provoz takového auta jednoduše nemá. A i z těch, co na něj mají, v tom nevidí přidanou hodnotu a koupí si něco praktictejsiho.

Takže tu zůstává relativně malá skupina lidí, kteří "mají a chteji" a těm je zřejmě úplně jedno, co si o tom mysli a jaké zastupne argumenty si vymysli ta prvně zmíněná skupina.

+1/0
31.10.2015 13:58

Z95b15y55n87ě93k 38S73t51r17a35ň47á96k 4859576952855

Vim, ze budu za kacire, ale nevidim jedinou vyhodu atmosfer. Mam doma octavii 3 1,4tsi a civic (2012) 1,8vtec oboje 103kw a vtec je v porovnani s tsi chudinka. Spotreba 8,5 vs 5,9, kdyz chci predjizdet tak musim o 3stupne dolu a probudim pulku ulice, servis a ruceni drazsi... Nevim no...

V poslednich letech jsem jezdil s 1,0mpi, 1,5 skyactive, 1,6crdi, 1,6tdi, 2,0tdi, 3,6fsi... Sel bych znova do 1,4tsi...

+1/−1
30.10.2015 23:48

D83e23n44i75s 22W19i73t20z18k88u 3953771489517

a teď si dáme tu o Karkulce

+2/0
31.10.2015 0:19

J98i60ř41í 68S42c24h63w57a42c13h 8928944528296

tak přece bys Denisi nechtěl, aby šel do 1.0mpi, jo je to sice ta atmosféra "pro chlapy" jak píšeš níže, ale.....;-)

0/0
31.10.2015 1:30

O70n59d34ř68e27j 30B96u42r69e84š 5480864413459

Civic 1,8 má hooodně dlooouhou převodovku. Něco jako 1,5 VI. generace.

0/0
31.10.2015 21:25

V14á42c95l13a64v 36Z85e64l26i25n81k31a 2362790403822

Ach bože. Kdy a kde tahle zelená magořina skončí? Tak dvě dekády nazpět by nejspíš na motorařině fofrem vypakovali každého studenta, který by začal hlásat nápady, že zlepší do té doby obvykle čtyřválcové čtyřdobé motory tím, že jim ubere jeden válec a ty zbývající přifoukne turbem.

Je to v konečném důsledku podobné jako když od přírody čtyřnohému zvířeti budete chtít zlepšit běh tím, že mu jednu nohu amputujete a ty zbývající něčím nadopujete. Dopadne to špatně a tady je to nemlich to samé. Jak dlouho ještě bude těm zeleným pošukům trvat než konečně pochopí, že jít proti fyzikálním zákonům může v konečném důsledku skončit jedině porážkou. Příroda prostě neustoupí i kdyby se melouni uhlasovali.

Jaký bude výsledek? Budeme mít super složité motory se super složitými automatickými převodovkami. Budeme mít motory, které sice podle laboratorních výpočtů a nerealistických měřících cyklů budou úžasně úsporné, ale v reálu budete jezdit bezmála za tolik, co patnáct let stará atmosféra s podbným výkonem. Ovšem s tím "bonusem", že kvůli složitosti vydrží hnací ústrojí daleko méně a dáte daleko více za servis. No neberte to. Vidím, že si svou zatím věrně a bezproblémově sloužcí atmosférickou 1,6ku 16V budu ještě hodně dlouho hýčkat a opečovávat.

+6/0
30.10.2015 21:21

J27i65ř54í 49S58c64h36w59a28c53h 8658904568296

to s tím studentem na motorařině je špatný příklad. Ten student by totiž říkal: udělám ÚSPORNĚJŠÍ (účinnější) motor tím, že uberu válec a zbývající přifouknu turbem, a každej učitel by mu zatleskal. Protože méně válců znamená menší ztráty třením, přeplňování znamená vyšší učinnost, to jsou prostě fakta. Upozorňuji, že se mluvím o jen ÚČINNOSTI motoru. 

A to o těch čtyřech nohách poněkud kulhá, protože ti "šesti-nozí" či osmi-nozi jsou v přírodě oproti čtyřnohým tak nějak pozadu....;-)

+1/0
30.10.2015 21:49

V54á81c28l77a37v 70Z95e91l86i91n83k93a 2172530443972

Neuděláte. Papírově možná ano, ale reálně ne. Dát motoru méně válců než pracovních dob v cyklu znamená stvořit z hlediska plynulosti chodu a pružnosti záběru paskvil. Prostě ty výseče, kdy vám během otáčení klikové hřídele v žádném válci neprobíhá expanze, žádným setrvačníkováním a vyvažováním nepřečarujete i když se ekopošuky přinucení výrobci tváří že ano. Fyzikálně to zkrátka nejde. Věřte, že takovému studentovi by žádný učitel na technické VŠ netleskal a že jich pár znám, jak studentů, což byli moji spolužáci z ročníku nebo kamarádi na koleji, tak i učitelů.

Eliminace ztrát třením, eliminace pohyblivých hmot a tak podobně. Opět moderní mantra. Pravdivá za situace, že poženete počet válců do extrému a zdvihový objem válce se bude blížit velkému panáku. Hodně sporná za situace, kdy čtyřtáktnímu čtyřválci jeden válec uberete. Tupý chod motoru, který logicky postrádá dynamiku jakékoli výhody spolehlivě přemaže. Turbo sice může tento efekt potlačit, ale je to v závislosti na otáčkách. Prostě tříválec si už z fyzikálního hlediska nikdy nenechá líbit tolik, co čtyřválec. Koho tohle napadlo, ten musel být drevom udretý na hlavu padnutý, jak říkával jeden starý pan profesor původem slovák.

Zvyšování účinnosti motoru přeplňováním bývá klasicky přeceňováno resp. nesprávně pojímáno jako zvyšování termické účinnosti. To ovšem není přesné. Účinost spalovacího motoru je dána základními parametry oběhu (tlak a teplota). A s těmi nelze hýbat libovolně. U zážehového motoru narazíte na riziko vzniku samozápalů, pokud parametry po kompresi vyženete moc nahoru. Vznětové motory si nechají líbit víc, ale zase narazíte na omezení materiálová a pevnostní. Horní konec cyklu zkrátka při současných technických možnostech už moc nahoru nevyženete a s tím dolním už nejde dělat vůbec nic.

+2/−1
30.10.2015 22:57

J70i61ř38í 12S31c31h86w94a30c49h 8168454848216

sice se to snažíš okecat nějakými výsečemi, ale to jsou nesmysly. Prostě méně válců znamená menší ztráty a basta. Nějaká "plynulost" či "neplynulost" v tom nehraje roli. Proto má čtyřválec mnohem menší spotřebu než osmiválec a žádnej čtyřválec v motorce se spotřebou nepřiblíží jednoválci s naprosto nepravidelným chodem. Tečka!

+1/−2
30.10.2015 23:09

J69i94ř18í 95S69c98h13w57a51c69h 8858354788616

a co se týká přeplňování, tak ano v praxi se nedosahuje teoreticky vyšší účinosti přeplňovaneho motoru, ale turbomotor prostě je o něco účinnější prostřednictvím poklesu mechanických ztrát vlivem vyššího objemového výkonu (poměr ztráty/výkon je výhodnější)

0/0
30.10.2015 23:28

V64á63c56l82a25v 29Z81e14l62i53n97k33a 2942320563872

Zde souhlas.

0/0
30.10.2015 23:46

V64á60c16l75a32v 88Z85e21l82i45n94k23a 2192670253952

Dvě věci. Především nevím, že bychom spolu studovali nebo chodili do hospody, takže nevím proč to tykání.

Pokud jde o to srovnání s motorkou, tak to je klasický blábol zelených pošuků, při kterém se zpravidla s chutí zasměji. Ono totiž srovnání motocyklu, který je co se poměru hmostnosti a výkonu týče asi tak troj až pětinásobně přemotorovaný, s osobním autem je naprosto mimo. Když budete mít pod kapotou auta dva dvou nebo třílitrové hrnky a výkon 300 nebo 400 koní, tak vás nepravidelný chod také nebude bolet, protože ta brutální síla to prostě urve.

Plynulost záběru v tom roli hraje, na to můžete vzít jed. Právě ten typický hrubý chod motoru je jednou z příčin, proč se "slavný" tříválec 1,2HTP dokáže v nízkých otáčkách udusit a zdechnout mnohem ochotněji než výkonově srovnatelná a o cca 20% menším kroutícím momentem disponující stará 1300 ve Favoritech nebo Feliciích. A proč tento "úsporný" motor v reálu dokáže žrát pomalu stejně jako více než o polovinu silnější atmosférické 1600. Objemově podtrženým tříválcům se zkrátka o to víc šlape na krk, aby se udržely v otáčkách, takže veškeré teoretické úspory menšími ztrátami jdou do kopru.

+1/0
30.10.2015 23:46

V52í35ť40a 66K92r32u30t64i38š 1650424635977

Downsizing je především o tom, že při potřebě zanedbatelného výkonu krmím výrazně menší objem. A ta zanedbatelná potřeba často znamená, že v tomto režimu jede motor klidně 90% svého provozního času. Ještě při plynulém dopředném pohybu 80km/h je potřeba pouhých cca. 6 kW.

A pak je jedno nějaká efektivnost , maximální teoretická účinnost motoru nebo plynulost chodu, když motor jede na 5-10% svého výkonového potenciálu. Zásadní je to, že při dané potřebě naprosto zanedbatelného výkonu musím krmit a udržet v chodu pouze objem 1.0 - 1.2 místo

1.6 - 2.0. Ano, při plném zatížení asi bude menší přeplňovaný motor stejně nebo i více žravý než atmosféra stejného výkonu a výrazně většího objemu, jenže takový režim je nestandardní a velmi řídký ...

+2/0
31.10.2015 0:19

D46e13n79i10s 63W15i35t28z12k38u 3753771459987

bacha na něj, to je tříválcový turbo troll

0/−1
31.10.2015 0:21

J34i68ř93í 93S38c12h79w69a91c89h 8948414408516

ale Denisi, ano nejsem proti turbu, ale opravdu nikde netvrdím, že tříválec je můj ideál. Jen tvrdím, že méně válců znamená prostě menší spotřebu a proto výrobci tuto praxi omezování počtu válců praktikují. Přece nechceš tvrdit, že zdejší diskutéři (včetně tebe) jsou větší odborníci, než ty stovky konstruktérů. co pracují třeba ve vývoji BMW, když tento fakt zbochybňují? ;-D

0/0
31.10.2015 0:44

J46i66ř55í 31S22c45h41w24a22c55h 8618894768496

1. srovnával jsem čtyřválcovou a jednoválcovou motorku

2. to o udušení motoru v nízkých otáčkách je jako o čem v souvislosti s účinností v otáčkách, kdy se motor nedusí?

3. porovnávat spotřebu různě velkých motorů je velmi komplikované, protože každý má optimální účinnost někde jinde. Takže když vyberu vhodný režim tak 1.2HTP bude mít spolehlivě nižší spotřebu než 1.6 a najde se režim, kdy V8 bude mít srovnatelnou spotřebu s tou 1.6 a ovšem existuje režim, kdy V8 bude mit spotřebu téměř trojnásobnou oproti 1.6 a ne nebude to při dolování maximálního výkonu. ale přesně naopak.....

0/0
31.10.2015 0:34

P63a87v56e33l 50O40t68a 6719474354955

to je v pytli, za chvíli nebude co koupit. to si musím své Japonce s dvoulitrovými motory opečovávat.( oba lítají přes 200)

0/0
30.10.2015 18:54

J65i43ř86í 19N67e73u94m76e64i71s29t55e32r 2622475193561

S dvoulitrem lítá přes 200 kdeco.

0/0
30.10.2015 19:17

J47i41ř48í 34S40c72h37w12a47c18h 8888204778946

jj, Civicu stačí 1.8 na 215 km/hod

no a teď mu na totéž bude stačit 1.5 ;-)

0/0
30.10.2015 21:19

J95i26ř79í 97N36e12u86m87e94i10s83t34e43r 2412345693121

Nj, ale taky na to má ta 1.8 patřičné převody a nic moc zrychlení.

+1/0
30.10.2015 21:43

J30i22ř33í 16S86c70h35w69a59c17h 8298654158656

na maximální rychlost způsob převodování nehraje roli. Tam hraje roli jen akce-reakce. Tedy výkon motoru oproti aerodynamickému odporu + valivému odporu (ten hraje ve vyšších rychlostech méně důležitou roli) a aerodynamika Civicu je velmi dobrá, třeba oproti SUV ;-)

0/0
30.10.2015 22:39

J86i75ř21í 59N15e82u49m82e53i59s53t52e33r 2562485923691

Takže změnou stálého převodu třeba u závodních aut se stane přesně co? Maximálka na libovolně dlouhém rovném úseku bude pořád stejná? ;-)

0/0
30.10.2015 23:53

V23í47ť86a 89K65r70u11t18i55š 1540374765947

Nebude, protože stálý převod ji vzhledem k okruhu nebo trati dostane tam, aby byla dosažitelná při Pmax. na nejvyšší převod. A v tomto případě jde vždy o to, že Vmax. je vždy nižší, než by odpovídalo potenciálu při daném výkonu motoru ...

0/0
31.10.2015 0:05

J66i31ř89í 44S95c57h32w81a29c86h 8628474678736

tichou podmínkou mého předešlého tvrzení bylo to, že vše je zpřevodováno tak, že maximální rychlosti se dosahuje na nějaký převodový stupeň těsně před bodem maximálního výkonu a auto už není ochotno zrychlovat. 

Rěkněme, že maximální výkon je na 6500 otáčkách a auto dosáhne maximální rychlost při 6450 a více už nezrychluje. Žádnou změnou převodů  se už nedá dosáhnout vyšší maximální rychlosti (tedy kromě nepatrné optimalizace těch 50 otáček)

+1/0
31.10.2015 0:59

V61í43ť47a 78K31r65u47t16i27š 1270744315157

Což je pochopitelné, protože v cyklu NEDC jede každý motor na zlomek svého potenciálu. Zato v reálném provoze, pokud se u turba klidně o objemu 1.2 pohybujete v běžném pásmu otáček (1.600 - 4.000) Vám dnes nabídne svezení lepší, než atmosférický dvoulitr.

+1/0
30.10.2015 17:53

V19í50ť59a 38K21r15u58t91i31š 1620884595897

Patří o příspěvek níže ...

0/0
30.10.2015 17:54

J70a87n 93V60o33p52i96č96k48a 8743182752164

Ach jo. Mozna by bylo lepsi zacit poradne lobovat proti tem nesmyslnym merenim .. s poukazanim na realnou spotrebu. Tam ma turbomotor jasne nejvetsi rozdil mezi laborkou a normalnim provozem ...

0/0
30.10.2015 16:19

J21i57ř60í 14S71c68h74w52a22c40h 8688584508416

protože se dynamikou reálného provozu více liší od dynamiky v laborce.....

0/0
30.10.2015 17:11
Foto

D19a80v40i79d 57J28a40n93i59k 5226666935324

Co se da delat:( Už i japonské auta začínají jít motoricky do kopru. Asi si nové auto dlouho nekoupím a dojezdim své Volvo 3.2 a Chevy 5.7. Ty malé turbomoturky fakt ne.

+1/0
30.10.2015 16:05

J34i17ř70í 75S51c62h15w92a11c41h 8278904308846

tak srovnávat 5.7 atmosféru s nějakým 1.5 turbem v civicu je trochu mimo. To je jako kdyby někdo tvrdil, že potřebuje vyměnit dosluhující kožich na zimu a "uvažoval" o letní bundičce, protože ji v obchodě zrovna měli.....vždyť vedle ty kožichy stále mají....;-)

+1/0
30.10.2015 21:05

P47a58v56e34l 12R81e20z87n25i18c93e59k 3565744274972

zas ty pos*any regulace... Copak si EU an jini paplasi neumi spocitat ze kvalitni atmosfera, ackoliv aktualne produkuje vyssi emoce, tak celkove jich za zivotni cyklus vyplodi min???

1. turbo je kurvitko a tedy za zivot auta ho alespon jednou je potreba vymenit

2. motor s turbem taky odejde driv ergo je potreba vymenit celej motor anebo auto

vyroba noveho turba, motoru ci celeho auta vyprodukuje celkove vic emisi nez kolik ta atmosfera vyplodi za cely svuj cyklus...

Holt ale to se nehodi do socialistickeho modelu EU a dalsich pakaren, kdy je predevsim potreba veci vyrabet na kratkou zivotnost a tim padem zarucit praci pro autoprumysl protoze se furt budou muset vyrabet nove a nove.. davno jsou pryc doby kdy auto natocilo 500tkm s gracii - pro prumysl je to holt neekonomicke :(

+1/−1
30.10.2015 14:58

J48i46ř76í 46S49c44h51w64a27c95h 8458484178496

doba kdy (jakože každé) auto natočilo 500 tkm je doba idealistická až utopická. Z 10 aut možná bylo jedno co natočilo 500 tkm, dalších cca 5 se nedožilo 200tkm, a ten zbytek se nacházel někde mezi nimi..... Už vidím, jak třeba Fiat 500, najíždí 500tkm....;-)

+2/0
30.10.2015 16:19

P23a88v36e43l 92Z45a12j86í64č21e21k 8454910626800

hmm skoda auto typu civic se 74kw bych teda nechtel... zlate zehlicky R s viceprvkem a slusnym motorem.

0/0
30.10.2015 14:30

J90i15ř40í 75S13c91h79w23a83c44h 8138174918166

těch 74 kW v podstatě odpovídá současné nabídce 1.4/73kW, je to základní motorizace, a na auto jako je Civic je to málo.  Ale se základní motorizací si nikdy a nikde nelze "vyskakovat" jako s vyššími motorizacemi. A pro toho, komu nestačí základ tam ty vyšší motorizace jsou....;-)

0/0
30.10.2015 21:11

D16e46n71i79s 75W93i15t33z22k80u 3813941609807

turbo je pro děti,pro chlapy je atmosféra

+4/−6
30.10.2015 11:52

J64i34ř13í 52S88c82h36w89a14c72h 8148564428746

tak třeba oturbenému 6.0/V12 (pro děti) bude těžko nějaká "chlapácká" atmosféra stačit  ;-)

0/0
30.10.2015 17:17

D52e98n89i37s 20W80i58t74z49k65u 3253671749677

výjimka potvrzuje pravidlo

0/0
30.10.2015 17:42

J91i58ř93í 17S41c97h58w59a40c59h 8288184798256

jakékoliv turbo je v parametrech "lepší" než atmosféra se stejným objemem a u toho objemu klidně i "pár procent" atmosféře povolím navíc.  Takže těch výjimek je v podstatě nekonečně mnoho ;-)

0/0
30.10.2015 21:17

D98e75n28i61s 40W79i23t90z53k83u 3793321899847

fakt? i dejme tomu v 5500 otáčkách? těžko

0/0
30.10.2015 21:34

J47i36ř30í 18S68c96h55w77a95c25h 8438264928676

a o čem jsou nějaký otáčky? Maximálně tak o randálu....

0/0
30.10.2015 22:52

D39e19n12i11s 42W42i50t89z96k16u 3433861789677

ty tvoje argumenty fakt miluju, ve chvíli kdy ti dokážu, že nemáš pravdu, začneš plácat kraviny. ten tvůj turbopekáč ten randál dělá dřív než ta atmosféra

0/0
31.10.2015 0:16

J49i32ř60í 75S67c73h92w33a96c98h 8208284858306

cože jsi mi to dokázal??? Jakou nepravdu

Nějakými kravinami o 5500 otáčkách?

K čemupak potřebuju u turbomotoru nějakých 5500 otáček?

Tvrdit že podřazená atmosféra na 5500 otáčkách je tišší než turbomotor na 3500 ot ( v té chvíli totiž dává stejný výkon) může tvrdit je totálně hluchý člověk....;-D

ne "turbopekáč" nevlastním....takže atmosféru při 5500 otáčkách důvěrně znám!

0/0
31.10.2015 1:10

J78i13ř27í 24S86c55h60w43a81c78h 8888564448576

nevím co ty, ale já od motoru požaduji výkon, ten autem hýbe, nikoliv jakési "otáčky". Otáčky jako samostatný parametr o motoru z hlediska výstupních parametrů naprosto nic nevypovídají.....

0/0
31.10.2015 1:19

V39í24ť73a 80K28r87u38t73i63š 1670574285747

Když se tedy bavíme o otáčkách, tak před půl rokem jsem vybíral mezi několika auty, které jsou v těch 5.500 ot. schopné dát 220 - 260 kW. Cena začíná reálně někde okolo 670tKc.

Prosím o tip s uvedením ceny na auto s atmosférickým motorem v této výkonové relaci...

0/0
31.10.2015 3:15

E16r22i12k 89L24e56v29i21n93s87k29ý 8101324163165

Ach jo. Holt budu muset byt na svuj 1.8 VTEC hodny, aby mi dlouho vydrzel, kdyz uz nove nebudou.

+6/0
30.10.2015 11:43

D50e81n85i20s 39W45i93t81z35k38u 3983961919157

neboj, mám 10ti letej 2,4 VTEC a dalších 10 let určitě vydrží

+1/0
30.10.2015 11:53

M48i59l66a68n 80V54o31t78a87v74a 5984246451452

1,5 VTEC 1996 210 tis.... přede jako beránek

0/0
30.10.2015 12:43

J36i54ř80í 94S80c31h32w81a80c46h 8878394218396

1.8 i-VTEC - 10.000 km ;-)

0/0
30.10.2015 13:25







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.