- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
No jasně... Já jsem kdysi jako odrostlejší dítě dostal ty "správné brýle" a neviděl jsem ani z první lavice na tabuli! Po nějaké době se přišlo na to, že to byla "vada" doktora!
Taky znám pár řidičů, kteří pořád mhouří oči, ale na oční nepůjdou, protože prý vidí dobře. Sám mám 0,5 d a bez brýlí nejezdím.
já si myslím, že naopak dost lidí vidí víc než dobře. Když vidím kolikrát ten obdélníček vyškrabaný na čelním skle jinak pokrytým námrazou, tak si říkám, že dotyčný řidič má snad echolokaci, že je schopen za takových podmínek řídit
Podle vašich článků je každé období to nejrizikovější. Proč se tedy teď nebourá 15 x víc jak uvádíte. To je masáž a palebná příprava pro další utahování šroubů.
Během špatného počasí řidiči rychleji ztrácejí pozornost a schopnost soustředit se
......................................................................................................
No nevím, já během špatného počasí právě více zbystřím a více se soustředím, neboť viditelnost je horší, vozovka je mokrá nebo s námrazou a situace se muže tak nějak měnit doslova každým okamžikem.
Naopak při jasném a slunečném počasí se zejména při delších a klidnějších cestách přistihnu, že mám útržky či krátké momenty, kdy ta soustředěnost poklesne, začnu si zpívat písničku z rádia nebo myslet na to co budu dělat jak tím autem dojedu domů.
Autor pravděpodobně mluví o cestách trvajících 2 a více hodin. Tam už se neustálé soustředění projevuje únavou a ztrátou pozornosti. Pokud jezdíte pouze "okolo komína", tak s vámi souhlasím.
Vetsi pruser jsou lide co maji problem s prostorovym videnim... A v normalmin zivote to nemusi ani poznat. Ale poznaji to treba kdyz jdou na film v 3D. Bud to na ne nema zadany 3Defekt nebo se jim proste udela spatne... A kdyz jim reknete ze to souvisi s timhle a ze by si meli zajit na ocni, leknou se a poslou vas do haje, protoze by jim ten ridicak treba mohli vzit....
(protože vlastně tuší, je jsou na 1 oko skoro slepí?! ) ... njn ...
Hit sezóny 2015 / 16! Zimní brejle pro motoristy! :D
:))) Začněte očím trochu pomáhat a za pár let jste na "popelníkách" ..
Chytrý byznys. Teď si řidiči vezmou "žluté půlky" na zimu a na jaře budou překvapeni jak blbě vidí, a zamíří znovu k očnímu... pro "čiré" jedničky.
Nevěřím vám - když po těch žlutých brýlích řidiči sáhnou jen za zhoršených podmínek (a to bude díky vrozené lidské lenosti asi skutečnost), tak k žádnému zhoršení zraku dojít nemusí, není k tomu důvod - tedy pokud nepůjde o řidiče profesionála, který ty žluté brejle nesundá za celý den. Naštěstí ale ona zas ta žlutá není až tak pocitově příjemná, spíše naopak - tak je každý rád, když už je KONEČNĚ může zase sundat!
Pozn: Možná stejnou službu (jako ty žluté) udělají i jiné odstíny, příjemnější na nošení, např. růžovo fialová, růžovo oranžová apod. Dnes je taková nabídka skel či plastů do brýlí, že si to každý může vyzkoušet a sám si vybrat, co mu nejvíce vyhovuje!
Kdysi mi doktor na očním řekl, že se mi zrak bude zhoršovat trvale a zastaví se to až tak na 10 dioptriích... ... no, naštěstí jsem (po dostudování) přestal furt nosit ty "správné brýle" a od té doby běžně nosím pořád brýle lehce "poddimenzované" + mám ještě jedny silnější, které používám pouze na řízení a do kina...
Možná i díky tomuto "režimu" nošení jsem se na těch slibovaných 10 dpt zdaleka nedostal, mám jen něco přes polovinu této honoty a s rostoucím věkem se mi "natahují ty ruky" , a tak vidím s těmi pracovními brýlemi sice hůř do blízka, ale o to lépe do dálky... ... no, ale na řízení si stejně raději ty silnější brýle BERU.
Vydržím DÉLE řídit, než se mi oči unaví.
Presne tak, oko je mmj. i sval, takze lze do jiste miry vytrenovat.
Ve vyctu podminek, ktere namahaji oci ridicu jeste chybi bezohledni protijedouci ridici, kteri oslnuji dalkovymi svetly, rozsvicenymi mlhovkami za dobre viditelnosti a spatne serizenymi potkavacimi svetly.
Za dobré viditelnosti (jasno, sucho) mi mlhovky nevadí - vadí mi na mokré silnici, od které se odrážejí.
A na hrbolatých silnicích mi vadí i adaptivní světlomety, jejichž počítač vyrovnává sklon se zpožděním a tak mi ty xenony blikají přímo do očí. Na rovné silnici to je bez problému.
Špatně seřízených potkávaček je minimum, málokdo se do toho dnes pustí a jak mu to seřídí technik STK, tak si to nechá. Naposledy jsem si to ručně šteloval na feldě, ale to už je let... Ale spíš máte na mysli to, že si řidič neseřídí světla podle zátěže v autě, takže s přetíženým kufrem svítí pánubohu do oken...
mě vadí šero, ale noc ne, v té vidím dobře. Bez brýlí bych do auta nesedl ... 1,5 a 1,25 dioptrie je bohužel dost na to, abych bez brýlí něco přehlédl.