Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

U většiny motorů VW obcházejících emise bude stačit nový software

Pro nápravu vozů koncernu VW s dieselovými motory schopnými obcházet emisní měření bude ve většině případů stačit nahrání aktualizovaného softwaru řídicí jednotky. Pouze u agregátu 1,6 budou nutné při servisní akci také výměny některých dílů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P23e41t75r 81K44n28ě62b89o18r74t 3321550

Jestli tomu dobře rozumím, tak oni x let podváděj a najednou to vyřeší sw "za deset minut hotovo"?

+1/0
1.11.2015 16:49

M93a60r52e46k 45H38r79u66b21y 6477572731658

x let podvadeli, protoze to pro dodrzeni nesmyslnych norem bylo potreba. Dneska uz se ale muze rict, ze tahle norma je hloupost (spusta dalsich na to jeste ceka, takze opatrne;-)). Takze uz je mozne tu podvadejici funkci zrusit;-)

0/0
1.11.2015 17:03
Foto

M80i44r10o92s45l19a72v 92S68t43e74i68n80e21r 6608854333365

Máme už E6, zabývat se zpětně E5 je nesmysl. Testy byly špatně definované, daly se lehko poznat a softwarem vylepšit. To už u E6 a dalších nebude.

To bychom mohli jít i k veteránům, kteří občas zasmrdí, ale nejezdí denně Prahou do práce.

0/0
31.10.2015 17:51

J12o25s39e48f 24T23ů34m63a 3500746872496

Nový software by potřebovali mozky těch hňupů co vymýšlí nová a nová emisní nařízení.

+1/0
30.10.2015 22:52

P42a95v74e87l 97C19h88l96a49p40e56c 5858226490907

Ti co to vymýšlí nemají na jakýkoliv sw dost neuronů

+1/0
30.10.2015 23:10

P59a22v11e77l 50O81t97a 6429594414275

VW řeklo dost, buď to bude po našem, nebo to zavřeme a můžete všechny živit sami :-)

+1/0
30.10.2015 21:10
Foto

V93a35c15l95a76v 76V28a79v45r65a 3787834715307

no v Evrope to stacit bude. V USA tezko.

+1/0
30.10.2015 16:43

C38y46r24i61l 33P79a35v23e45l82k81a 4516412378185

Podle odborníků mimo VW se sníží výkon a zvýší se spotřeba a klesne spolehlivost a trvanlivost některých dílů motoru.

Výborně! Chápu však, že čipnutá oktávka v dieselu je u nás svatý grál všech Čechů.

+1/0
30.10.2015 16:14
Foto

M25i11r48o82s12l41a22v 78S68t93e90i17n38e76r 6708304753865

Nesmysl.

VW provádí marketing, třeba 2,0 CDI má buď 110 HP, nebo 140, ale veškeré díly jsou shodné. Rozdíl je tedy jenom v palubním počítači, v softwaru.

Určitě proto nebude problém, pár koní přidat, emisí ubrat, na spotřebě se to projeví v rámci procent.

Neni jistě pochyb o tom, že stejný motor, provozovaný se 110 HP vydrží déle, než nahoněný se 140 HP nebo dokonce 170 HP. Většina konkurentů na trhu se u dvoulitru pohybuje kolem těch 140 HP, BMW a Audi ovšem přes 180- ty vozy ale majitelé po několika rocích prodávají dále, takže životnost pozná až ten kupec ojetiny.

Celá akce měla v USA odstavit nepříjemnou konkurenci, VW, který se dral mezi světové špičky. Dlouho se hledalo, až se něco našlo, jistě si koupili někoho u VW, kdo jim dal tip. GM má ale náhle problémy- 3-litrový Jeep překračuje normu 11x, Opel byl také přistižen, je to dceřinná společnost General Motors.

Řešení je nasnadě- kontrolovat úředníky, kteří si za drahé peníze stále vymýšlejí nereálné hodnoty a zavést metodiku testů, která s možnostmi softwaru počítá. Čo bolo, to bolo, dnes jsme u E6 a rozebírat ještě po letech, co bylo na E5 špatného nemá smysl.

0/0
30.10.2015 16:37

P25e27t11r 72S29e24d57i44v51y 6927778865617

Pokud vim, u dvoulitru je standard tech skoro 180k. Renault  dela dvoulitr dci od roku 2006 a disponuje vykonem 175k. Ford je na tom obdobne. U Renaultu to nejsou motory, ktere by nevydrzeli. Naopak! Nedela se na nich nic, ani rozdvody. U Fordu nevim. Jenoibmze Renault i ostatni meli pred koncernem v roce 2006 opbrovsky naskok ve vyvoji. K tomu doslo tak, ze koncern sel slepou ulickou zvanou PD. Nemel cas. Nemel zkusenosti s CR a aby splnil sibenicni terminy, rozhodl se to osulit. To ze to prasklo az ted je k neuvereni. Koncern to zaplati, ale verte, ze kdyby byl postivy a nabizel na trhu motory co jsou o generaci horsi nez dci Renaultu, prodelal by daleko vic a prodeje by byly uplne jinde. Realne si koncern prodlouzil podvodem uspesnou eru TDI o 10 let. Mel cas to dohnat.

0/−2
30.10.2015 16:44

C74y78r95i43l 33P66a15v12e35l47k38a 4846842628585

Nesmysl, nafta patří do náklaďáku a hotovo!

+3/−1
30.10.2015 17:43

D58a35d29a65k 79P78e22t22r 7601790594558

A plyn do kotle.

0/0
31.10.2015 4:46

P14e24t79r 46O10t71r60u66b49a 6336738442825

Zajímalo by mě, co vlastně ten nový sw vyřeší? Že už motor nepozná emisní test? A proč by měl? Nebo se změní výkon nebo spotřeba aby vyhověl emisním normám? Nebo co vlastně? Dělají jen z lidí větší a větší hlupáky.

+1/−4
30.10.2015 16:10
Foto

V46a11c40l63a52v 23V92a94v90r64a 3717804655367

zamysli se nad tim co napises.. Tady jde o to ze neprekroci emisni hodnoty za zadnych podminek test netest,.

0/0
30.10.2015 16:45

P81e25t32r 91O28t53r30u14b40a 6746808882615

Pokud by to bylo tak jak píšete, tak se musí zásadně změnit buď spotřeba a nebo výkon, případně spotřeba aditiv. A tím zásadně změní vlastnosti auta oproti stavu po koupi.

+2/−1
30.10.2015 18:13

P20e28t75r 22M33i88c12h37a65l 2280264681242

Takže mi auto ztratí výkon a začne žrát? Děkuji pěkně, nemám zájem.

+6/0
30.10.2015 15:53

M86i74r48e86k 97G31a76j79e41r 5231296289430

Muzete pak zalovat vyrobce, ze vam prodal neco jineho nez deklaroval. Jiste se tyto zaloby objevi. VW ma jeste cas do konce listopadu vymyslet s pravniky, jak se temto zalobam vyhnout.

0/0
30.10.2015 17:34

P68e12t57r 48M29i44c75h11a68l 2160884371162

A já mám pak do června čas rozmyslet si, jestli k nim ještě někdy pojedu na servis. Nemíním si nechat zprznit auto ani se tahat po soudech.

0/0
30.10.2015 19:13

J61a48n 66F66r37o57l52í41k 6546980375594

S tím taky počítají. Nikdo tam nepřijede a při nejbližší technické Vám to sešrotují a bude od zmetků pokoj.;-D

0/−1
31.10.2015 10:38

P42e66t69r 43M75i58c73h63a84l 2680664601642

Pleteš si STK a vrakoviště.

0/0
31.10.2015 15:11

Z58d20e79n86e79k 22Z10a29j41í92c29e37k 1101676302897

Frolíku , Frolíku, ty lamo to by museli sešrotovat všechny auta vyrobené před rokem 2005. Nebo všem , kdo si nechal softwarově zvýšit výkon .

0/0
1.11.2015 8:36

P83a36v44e87l 15S52e85n12f46t 1838462326755

Snad už i doladili, kolika dcl můžu spláchnout.

0/0
30.10.2015 15:40

M50a13r38t86i79n 57K44u52d21r23n15a 3189316419970

Naprosto neexistující problém. Přece se vůbec nejedná o to, že auta nesplňují evropské normy, ale nesplňují normy za velkou louží, což se Evropy vůbec netýká. Osobně mi je úplně ukradené, jakou normu moje auto splňuje, kdyby se nevymýšlely nesmyslné a nesplnitelné normy, tak je nemusí nikdo obcházet. Myslel jsem si, že Země je zachráněna už tím, že se omezil výkon vysavačů;-D

+12/0
30.10.2015 15:04

J48i52ř91í 31R38a74m78e25š 8796584270732

nesplnuji ani v realu. kdo jezdi dieselem potrebuje pres usta. takovej rakovinotvornej hnus neskutecnej.

+3/−6
30.10.2015 16:00
Foto

V72a56c20l38a19v 70V42a61v45r83a 3847884545247

hehehe vám evropanům je přece jedno co dýcháte, Amíkům asi ne. A speciálně v Kalifornii.

Myslíte si že to je jen úmyslný bič na nějakou evropskou automobilku od Amíků:?

VW v USA nic neznamená, jejich Jetta je jediné auto z celé Evropy které figurovalo v tabulce 30ti nejprodávanějších aut a to výhradně proto, že je jediný malý diesel pro fanoušky těchto motorů. Člověk s mozkem to nekoupí. Kam se hrabe Evropa na Toyoty, Hondy, Nissany, Hyundai, Kia.. a samozřejmě americké automobilky.

Jen GM aut letos vyrobí a prodá skoro 12 milionů a kde je Ford a Chrysler/Jeep?

Kdo se dostane na americký automobilový trh je jeden z nejlepších. V tabulce 30ti není ani jediné evropské auto. Ostatně Asiati dělají své vozy v USA. Zaměstnávají Američany.

Nejprodávanějším vozidlem v USA je Ford řady F už moc přes dvacet let.

0/−1
30.10.2015 16:52

M81i61c93h45a48l 61V60e63s72e70l15ý 1313519

Tak zrovna USA je společně s Čínou největším emitorem škodlivin...

+2/0
30.10.2015 17:11

V27l33a38d64a 39S68i28m35o80n77i61k 3699333463525

První třicítka v USA neznamná pro evropský trh vůbec nic a také nic nevypovídá o kvalitě.

Hyundai a Kia .. to je fakt třída :-)

Ale klidně si malujte svoji přestavu, pane Američane.

+1/0
30.10.2015 17:25

J53o34s69e39f 37K92u36b26e64š 7268858563688

Je li to tak nezbývá než si nenechávat nic přehrát, on to VW nedělal s tím software ze srandy, nějaký důvod to má takže po přehrání software logicky dojde ke snížení výkonu a/nebo zvýšení spotřeby a/nebo zvýšení opotřebení motoru. Jedním slovem NEBRAT.

+1/0
30.10.2015 15:02

M51a15r92t15i79n 16K12u92d26r58n13a 3209926539580

VW to dělal kvůli hpmologačním testům a tam asi nepůjdete, takže by se Vás přehrání vůbec nedotklo.

0/0
30.10.2015 15:05

J24o51s91e24f 91K30u36b79e44š 7878668353408

Pokud by to bylo tak, že se motor bude chovat na stolici stejně jako v provozu tak to by mi samozřejmě nevadilo. Obávám se ale, že to bude tak, že se bude motor chovat v provozu tak jak se choval na stolici a to mi vadí.

+2/0
30.10.2015 15:16

M76a69r23t34i74n 22K54u73d75r68n52a 3739426419590

Celý software dělá pouze to, že rozpozná, že auto je měřeno a změní chod motoru, takže když nebudete na homologačním měření, tak nemá důvod software něco měnit a vůbec se Vás to nedotkne.

0/0
30.10.2015 15:20

B79l21a24ž84e10j 21M34o43t88y16č21k79a 8847797625380

nějak vás nechápu, právě proto že motor rozpoznal test, tak nížil výkon a zvýšil spotřebu, aby nebyly vysoké zplodiny. Jestli něco upraví v jednotce tak dojde bud k navýšení spotřeby nebo snížení výkonu.

+1/0
30.10.2015 15:46

L20u92d77v27í14k 14G39a44j33d10o84š81í20k 2425433794152

Předpokládáte, že VW upraví software tak, že se pak motor bude chovat stále jako při testech.

Druhá možnost je ale ta, že se naopak motor bude chovat stále jako v běžném provozu - i při testech. To je daleko pravděpodobnější varianta, protože v Evropě ty motory žádnou normu neporušují i v běžném provozu.

+1/0
30.10.2015 16:24

J51a79r33o62s32l45a34v 64L88e37b53e21d82a 3436809977500

Zkuste mi teda vysvětlit, když software zapne pouze při homologačním testu a běžné jízdy se vůbec nedotkne, proč vlastně ho přehrávat?

+2/0
30.10.2015 16:13

M48i68r13e95k 35G78a36j42e73r 5671766539370

Protoze takovy SW z nejakeho duvodu neni legalni. Tedy nema zapinat cosi pouze při homologačním testu.

0/0
30.10.2015 17:35

J47a35r87o26s61l44a37v 73L31e64b33e15d30a 3696579467820

Ale ta auta na homologační test nepůjdou. Proč vadí, že by při něm něco zapnula natolik, že je nutné SW přehrát?

0/0
30.10.2015 17:39

P61e25t77r 23S16e64d53i72v76y 6227558195947

Obávám se, že přehrání bude povinné. Už je povinné v německu a i na ministerstvu dopravy se tato varianta živě diskutuje. Připadá v úvahu varianta, kdy koncern bude povinen evidovat VIN již opravených vozů a tuto databázi následně poskytne do sítě STK. Neopravíte, neprojdete. je to prosté. Vaše auto vadu má, nesplňuje hodnoty, které vykazoval typ u homologace. Jakýkoli nepovinný servis není na místě, tím by koncern nic nenapravil.

+1/0
30.10.2015 15:22

T96o97m76á71š 75K19n83a19i22f26l 6733440277970

Povinnost se bude odvijet ani ne tak co vymysli u nas na ministerstvu, ale co vymsli v UK...

0/0
30.10.2015 15:29

M54i59c52h27a20l 63S59n60o22p98e64k 7701238425177

by mě zajímalo, kdo si to nechá dobrovolně přehrát ;-D;-D;-D

+11/0
30.10.2015 14:53

T65o47m38á96š 58K87n24a31i21f57l 6413720487440

Prakticky kazdej, protoze to prehrani ma byt jen o tom, ze idstrani ten fejk.

0/0
30.10.2015 15:29

P26e32t63r 63S47v43o18b26o60d42a 9197398350832

Co se to tu šíří za fámy? Nový software má snad jen odstranit ten mód žhavení katalyzátoru či jak měl ten podvod fungovat.

0/0
30.10.2015 15:33

T43o63m19á70š 55K22u62c37h58a22ř 3167501238861

Bude muset stačit sw, přece nechceme, aby se koncern položil.

+1/0
30.10.2015 14:41

M13a81r93t41i95n 96B74e65r56a53n 1624988973361

aby snizili emise, budou tedy sw snizovat vykon motoru a krivku ? Nebo to tedy nechaji zvednute a tim padem zvednou emise ?

0/0
30.10.2015 14:12
Foto

V21o53j62t93ě77c53h 75P97a93v13l23í35k 5374751194758

Spíš o něco málo zvednou spotřebu.

+1/0
30.10.2015 14:20

L59a64d49i75s30l62a66v 52P82o81l31i44c65k82ý 5596115591687

Takže to dopadne následovně. Americký zákazník dostane nový vůz s vyšší výbavou a omluvným dopisem. Německý dostane novou jednotku, palivové čerpadlo a vstřiky, český nový SW snižující výkon a pozvánku na den otevřených dveří.

+21/−1
30.10.2015 14:00

P58e15t46r 17T55. 20D72v77o53ř27á32k 4294478203

Ctrl c, ctrl v.

0/0
30.10.2015 14:02

L26a79d32i98s42l54a52v 38P32o28l37i94c92k73ý 5486355531187

Něco se vám špatně zkopirovalo.:-P

0/0
30.10.2015 14:14

J87a30n 29N97o13v80á20k 9315538104255

Auta s AdBlue dostanou jen jiný SW (AdBlue bude ubývat rychleji, emise NOx budou nižší).

Auta bez, dostanou SW + přestavbu na AdBlue.

0/0
30.10.2015 14:06

L56a36d12i58s31l11a21v 40P30o78l41i40c63k21ý 5716685291657

Takže v obou případech vyšší provozní náklady. To bude sousto pro právníky.:-P

0/0
30.10.2015 14:14
Foto

V63o89j33t96ě33c26h 65P10a94v35l32í82k 5854271494798

O přestavbě na AdBlue pochybuji, spíš to vidím na častější regeneraci LNT katalyzátoru, což zvedne o několik procent spotřebu.

+2/0
30.10.2015 14:21







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.