Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

U většiny motorů VW obcházejících emise bude stačit nový software

Pro nápravu vozů koncernu VW s dieselovými motory schopnými obcházet emisní měření bude ve většině případů stačit nahrání aktualizovaného softwaru řídicí jednotky. Pouze u agregátu 1,6 budou nutné při servisní akci také výměny některých dílů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P93e90t24r 52K37n83ě91b60o64r47t 3611500

Jestli tomu dobře rozumím, tak oni x let podváděj a najednou to vyřeší sw "za deset minut hotovo"?

+1/0
1.11.2015 16:49

M75a95r72e72k 12H81r94u27b27y 6237382171398

x let podvadeli, protoze to pro dodrzeni nesmyslnych norem bylo potreba. Dneska uz se ale muze rict, ze tahle norma je hloupost (spusta dalsich na to jeste ceka, takze opatrne;-)). Takze uz je mozne tu podvadejici funkci zrusit;-)

0/0
1.11.2015 17:03
Foto

M64i33r42o18s57l18a56v 11S10t22e98i89n40e49r 1265365578683

Máme už E6, zabývat se zpětně E5 je nesmysl. Testy byly špatně definované, daly se lehko poznat a softwarem vylepšit. To už u E6 a dalších nebude.

To bychom mohli jít i k veteránům, kteří občas zasmrdí, ale nejezdí denně Prahou do práce.

0/0
31.10.2015 17:51


J43o42s70e76f 60T45ů67m49a 3460376432256

Nový software by potřebovali mozky těch hňupů co vymýšlí nová a nová emisní nařízení.

+1/0
30.10.2015 22:52

P64a82v83e86l 14C50h82l12a56p89e59c 5498636950827

Ti co to vymýšlí nemají na jakýkoliv sw dost neuronů

+1/0
30.10.2015 23:10

P42a61v65e68l 69O58t79a 6959454614145

VW řeklo dost, buď to bude po našem, nebo to zavřeme a můžete všechny živit sami :-)

+1/0
30.10.2015 21:10

V86a74c67l21a79v 23V85a44v38r25a 3127354985427

no v Evrope to stacit bude. V USA tezko.

+1/0
30.10.2015 16:43

C33y10r77i82l 91P17a80v76e12l15k83a 4776662838455

Podle odborníků mimo VW se sníží výkon a zvýší se spotřeba a klesne spolehlivost a trvanlivost některých dílů motoru.

Výborně! Chápu však, že čipnutá oktávka v dieselu je u nás svatý grál všech Čechů.

+1/0
30.10.2015 16:14
Foto

M68i46r31o81s27l74a24v 90S75t76e73i15n34e80r 1795175628323

Nesmysl.

VW provádí marketing, třeba 2,0 CDI má buď 110 HP, nebo 140, ale veškeré díly jsou shodné. Rozdíl je tedy jenom v palubním počítači, v softwaru.

Určitě proto nebude problém, pár koní přidat, emisí ubrat, na spotřebě se to projeví v rámci procent.

Neni jistě pochyb o tom, že stejný motor, provozovaný se 110 HP vydrží déle, než nahoněný se 140 HP nebo dokonce 170 HP. Většina konkurentů na trhu se u dvoulitru pohybuje kolem těch 140 HP, BMW a Audi ovšem přes 180- ty vozy ale majitelé po několika rocích prodávají dále, takže životnost pozná až ten kupec ojetiny.

Celá akce měla v USA odstavit nepříjemnou konkurenci, VW, který se dral mezi světové špičky. Dlouho se hledalo, až se něco našlo, jistě si koupili někoho u VW, kdo jim dal tip. GM má ale náhle problémy- 3-litrový Jeep překračuje normu 11x, Opel byl také přistižen, je to dceřinná společnost General Motors.

Řešení je nasnadě- kontrolovat úředníky, kteří si za drahé peníze stále vymýšlejí nereálné hodnoty a zavést metodiku testů, která s možnostmi softwaru počítá. Čo bolo, to bolo, dnes jsme u E6 a rozebírat ještě po letech, co bylo na E5 špatného nemá smysl.

0/0
30.10.2015 16:37

P44e69t79r 95S13e38d80i36v83y 6687838425237

Pokud vim, u dvoulitru je standard tech skoro 180k. Renault  dela dvoulitr dci od roku 2006 a disponuje vykonem 175k. Ford je na tom obdobne. U Renaultu to nejsou motory, ktere by nevydrzeli. Naopak! Nedela se na nich nic, ani rozdvody. U Fordu nevim. Jenoibmze Renault i ostatni meli pred koncernem v roce 2006 opbrovsky naskok ve vyvoji. K tomu doslo tak, ze koncern sel slepou ulickou zvanou PD. Nemel cas. Nemel zkusenosti s CR a aby splnil sibenicni terminy, rozhodl se to osulit. To ze to prasklo az ted je k neuvereni. Koncern to zaplati, ale verte, ze kdyby byl postivy a nabizel na trhu motory co jsou o generaci horsi nez dci Renaultu, prodelal by daleko vic a prodeje by byly uplne jinde. Realne si koncern prodlouzil podvodem uspesnou eru TDI o 10 let. Mel cas to dohnat.

0/−2
30.10.2015 16:44

C38y50r74i90l 92P30a18v33e28l41k34a 4116192868825

Nesmysl, nafta patří do náklaďáku a hotovo!

+3/−1
30.10.2015 17:43

D98a96d94a52k 60P42e96t13r 7481640184498

A plyn do kotle.

0/0
31.10.2015 4:46

P54e42t16r 40O57t62r47u33b39a 6426878592975

Zajímalo by mě, co vlastně ten nový sw vyřeší? Že už motor nepozná emisní test? A proč by měl? Nebo se změní výkon nebo spotřeba aby vyhověl emisním normám? Nebo co vlastně? Dělají jen z lidí větší a větší hlupáky.

+1/−4
30.10.2015 16:10

V38a14c12l45a78v 86V26a54v81r39a 3877264325107

zamysli se nad tim co napises.. Tady jde o to ze neprekroci emisni hodnoty za zadnych podminek test netest,.

0/0
30.10.2015 16:45

P25e35t11r 19O81t52r74u74b27a 6866838702635

Pokud by to bylo tak jak píšete, tak se musí zásadně změnit buď spotřeba a nebo výkon, případně spotřeba aditiv. A tím zásadně změní vlastnosti auta oproti stavu po koupi.

+2/−1
30.10.2015 18:13

P85e56t49r 20M47i96c23h56a39l 2610344611482

Takže mi auto ztratí výkon a začne žrát? Děkuji pěkně, nemám zájem.

+6/0
30.10.2015 15:53

M63i67r25e53k 88G17a57j47e21r 5311296599440

Muzete pak zalovat vyrobce, ze vam prodal neco jineho nez deklaroval. Jiste se tyto zaloby objevi. VW ma jeste cas do konce listopadu vymyslet s pravniky, jak se temto zalobam vyhnout.

0/0
30.10.2015 17:34

P83e32t21r 26M28i73c24h11a68l 2140704911902

A já mám pak do června čas rozmyslet si, jestli k nim ještě někdy pojedu na servis. Nemíním si nechat zprznit auto ani se tahat po soudech.

0/0
30.10.2015 19:13

J13a75n 70F63r10o49l70í28k 6846590315374

S tím taky počítají. Nikdo tam nepřijede a při nejbližší technické Vám to sešrotují a bude od zmetků pokoj.;-D

0/−1
31.10.2015 10:38

P79e36t33r 51M63i37c89h74a62l 2730124401202

Pleteš si STK a vrakoviště.

0/0
31.10.2015 15:11

Z87d20e59n79e58k 95Z32a61j85í40c86e83k 1211816582407

Frolíku , Frolíku, ty lamo to by museli sešrotovat všechny auta vyrobené před rokem 2005. Nebo všem , kdo si nechal softwarově zvýšit výkon .

0/0
1.11.2015 8:36

P59a34v11e82l 45S91e49n71f46t 1408242956385

Snad už i doladili, kolika dcl můžu spláchnout.

0/0
30.10.2015 15:40

M27a10r45t59i75n 89K88u89d69r88n36a 3689516489490

Naprosto neexistující problém. Přece se vůbec nejedná o to, že auta nesplňují evropské normy, ale nesplňují normy za velkou louží, což se Evropy vůbec netýká. Osobně mi je úplně ukradené, jakou normu moje auto splňuje, kdyby se nevymýšlely nesmyslné a nesplnitelné normy, tak je nemusí nikdo obcházet. Myslel jsem si, že Země je zachráněna už tím, že se omezil výkon vysavačů;-D

+12/0
30.10.2015 15:04

J49i40ř81í 78R58a25m38e71š 8286934280472

nesplnuji ani v realu. kdo jezdi dieselem potrebuje pres usta. takovej rakovinotvornej hnus neskutecnej.

+3/−6
30.10.2015 16:00

V47a23c48l43a10v 93V44a84v94r36a 3187304915677

hehehe vám evropanům je přece jedno co dýcháte, Amíkům asi ne. A speciálně v Kalifornii.

Myslíte si že to je jen úmyslný bič na nějakou evropskou automobilku od Amíků:?

VW v USA nic neznamená, jejich Jetta je jediné auto z celé Evropy které figurovalo v tabulce 30ti nejprodávanějších aut a to výhradně proto, že je jediný malý diesel pro fanoušky těchto motorů. Člověk s mozkem to nekoupí. Kam se hrabe Evropa na Toyoty, Hondy, Nissany, Hyundai, Kia.. a samozřejmě americké automobilky.

Jen GM aut letos vyrobí a prodá skoro 12 milionů a kde je Ford a Chrysler/Jeep?

Kdo se dostane na americký automobilový trh je jeden z nejlepších. V tabulce 30ti není ani jediné evropské auto. Ostatně Asiati dělají své vozy v USA. Zaměstnávají Američany.

Nejprodávanějším vozidlem v USA je Ford řady F už moc přes dvacet let.

0/−1
30.10.2015 16:52

M70i70c96h42a40l 95V52e10s40e64l61ý 1653799

Tak zrovna USA je společně s Čínou největším emitorem škodlivin...

+2/0
30.10.2015 17:11

V10l55a81d50a 40S37i51m75o51n35i88k 3429343663525

První třicítka v USA neznamná pro evropský trh vůbec nic a také nic nevypovídá o kvalitě.

Hyundai a Kia .. to je fakt třída :-)

Ale klidně si malujte svoji přestavu, pane Američane.

+1/0
30.10.2015 17:25

J22o41s20e89f 20K86u54b40e39š 7868968743468

Je li to tak nezbývá než si nenechávat nic přehrát, on to VW nedělal s tím software ze srandy, nějaký důvod to má takže po přehrání software logicky dojde ke snížení výkonu a/nebo zvýšení spotřeby a/nebo zvýšení opotřebení motoru. Jedním slovem NEBRAT.

+1/0
30.10.2015 15:02

M17a57r85t77i29n 92K87u13d54r95n79a 3789256259440

VW to dělal kvůli hpmologačním testům a tam asi nepůjdete, takže by se Vás přehrání vůbec nedotklo.

0/0
30.10.2015 15:05

J81o64s17e73f 53K40u68b30e74š 7508778353688

Pokud by to bylo tak, že se motor bude chovat na stolici stejně jako v provozu tak to by mi samozřejmě nevadilo. Obávám se ale, že to bude tak, že se bude motor chovat v provozu tak jak se choval na stolici a to mi vadí.

+2/0
30.10.2015 15:16

M26a93r52t64i90n 44K27u64d57r68n48a 3459626979250

Celý software dělá pouze to, že rozpozná, že auto je měřeno a změní chod motoru, takže když nebudete na homologačním měření, tak nemá důvod software něco měnit a vůbec se Vás to nedotkne.

0/0
30.10.2015 15:20

B61l41a73ž93e52j 71M74o31t22y53č44k77a 8857827455980

nějak vás nechápu, právě proto že motor rozpoznal test, tak nížil výkon a zvýšil spotřebu, aby nebyly vysoké zplodiny. Jestli něco upraví v jednotce tak dojde bud k navýšení spotřeby nebo snížení výkonu.

+1/0
30.10.2015 15:46

L93u33d71v18í11k 40G87a43j97d60o85š22í25k 2715203544242

Předpokládáte, že VW upraví software tak, že se pak motor bude chovat stále jako při testech.

Druhá možnost je ale ta, že se naopak motor bude chovat stále jako v běžném provozu - i při testech. To je daleko pravděpodobnější varianta, protože v Evropě ty motory žádnou normu neporušují i v běžném provozu.

+1/0
30.10.2015 16:24

J16a88r11o55s35l62a92v 93L81e98b30e22d57a 3436299587740

Zkuste mi teda vysvětlit, když software zapne pouze při homologačním testu a běžné jízdy se vůbec nedotkne, proč vlastně ho přehrávat?

+2/0
30.10.2015 16:13

M25i72r54e95k 84G72a96j74e43r 5651596599590

Protoze takovy SW z nejakeho duvodu neni legalni. Tedy nema zapinat cosi pouze při homologačním testu.

0/0
30.10.2015 17:35

J11a98r29o70s96l81a88v 72L40e39b76e36d12a 3196749857630

Ale ta auta na homologační test nepůjdou. Proč vadí, že by při něm něco zapnula natolik, že je nutné SW přehrát?

0/0
30.10.2015 17:39

P41e37t47r 10S97e65d57i39v42y 6917358225697

Obávám se, že přehrání bude povinné. Už je povinné v německu a i na ministerstvu dopravy se tato varianta živě diskutuje. Připadá v úvahu varianta, kdy koncern bude povinen evidovat VIN již opravených vozů a tuto databázi následně poskytne do sítě STK. Neopravíte, neprojdete. je to prosté. Vaše auto vadu má, nesplňuje hodnoty, které vykazoval typ u homologace. Jakýkoli nepovinný servis není na místě, tím by koncern nic nenapravil.

+1/0
30.10.2015 15:22

T13o43m44á79š 10K10n50a59i61f39l 6843430847940

Povinnost se bude odvijet ani ne tak co vymysli u nas na ministerstvu, ale co vymsli v UK...

0/0
30.10.2015 15:29

M28i93c74h96a20l 21S11n38o21p58e60k 7451508895387

by mě zajímalo, kdo si to nechá dobrovolně přehrát ;-D;-D;-D

+11/0
30.10.2015 14:53

T15o56m75á13š 36K94n42a55i12f19l 6333360127110

Prakticky kazdej, protoze to prehrani ma byt jen o tom, ze idstrani ten fejk.

0/0
30.10.2015 15:29

P51e13t25r 12S46v63o63b44o81d24a 9207418900842

Co se to tu šíří za fámy? Nový software má snad jen odstranit ten mód žhavení katalyzátoru či jak měl ten podvod fungovat.

0/0
30.10.2015 15:33

T82o43m58á19š 22K54u15c62h80a16ř 3887621718911

Bude muset stačit sw, přece nechceme, aby se koncern položil.

+1/0
30.10.2015 14:41

M65a73r82t19i10n 85B17e43r58a97n 1864368923331

aby snizili emise, budou tedy sw snizovat vykon motoru a krivku ? Nebo to tedy nechaji zvednute a tim padem zvednou emise ?

0/0
30.10.2015 14:12
Foto

V41o65j71t44ě20c58h 21P52a98v20l81í95k 5474691954358

Spíš o něco málo zvednou spotřebu.

+1/0
30.10.2015 14:20

L48a74d70i96s70l97a14v 20P54o82l50i33c45k71ý 5826295301727

Takže to dopadne následovně. Americký zákazník dostane nový vůz s vyšší výbavou a omluvným dopisem. Německý dostane novou jednotku, palivové čerpadlo a vstřiky, český nový SW snižující výkon a pozvánku na den otevřených dveří.

+21/−1
30.10.2015 14:00

P95e91t57r 39T71. 43D24v21o55ř53á97k 4944458513

Ctrl c, ctrl v.

0/0
30.10.2015 14:02

L91a19d18i77s82l67a49v 70P50o87l21i63c85k59ý 5736185921977

Něco se vám špatně zkopirovalo.:-P

0/0
30.10.2015 14:14

J23a38n 44N96o86v88á35k 9205648354715

Auta s AdBlue dostanou jen jiný SW (AdBlue bude ubývat rychleji, emise NOx budou nižší).

Auta bez, dostanou SW + přestavbu na AdBlue.

0/0
30.10.2015 14:06

L92a64d87i97s68l24a47v 66P40o63l89i46c55k14ý 5456745851827

Takže v obou případech vyšší provozní náklady. To bude sousto pro právníky.:-P

0/0
30.10.2015 14:14
Foto

V49o12j61t55ě83c65h 10P54a14v30l82í66k 5284411774778

O přestavbě na AdBlue pochybuji, spíš to vidím na častější regeneraci LNT katalyzátoru, což zvedne o několik procent spotřebu.

+2/0
30.10.2015 14:21





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.