Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

U většiny motorů VW obcházejících emise bude stačit nový software

Pro nápravu vozů koncernu VW s dieselovými motory schopnými obcházet emisní měření bude ve většině případů stačit nahrání aktualizovaného softwaru řídicí jednotky. Pouze u agregátu 1,6 budou nutné při servisní akci také výměny některých dílů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P61e10t97r 22K77n30ě29b61o17r28t 3681140

Jestli tomu dobře rozumím, tak oni x let podváděj a najednou to vyřeší sw "za deset minut hotovo"?

+1/0
1.11.2015 16:49

M69a79r15e91k 16H71r97u33b45y 6757172831318

x let podvadeli, protoze to pro dodrzeni nesmyslnych norem bylo potreba. Dneska uz se ale muze rict, ze tahle norma je hloupost (spusta dalsich na to jeste ceka, takze opatrne;-)). Takze uz je mozne tu podvadejici funkci zrusit;-)

0/0
1.11.2015 17:03
Foto

M76i43r35o65s98l80a98v 67S75t98e56i76n71e51r 6478274133975

Máme už E6, zabývat se zpětně E5 je nesmysl. Testy byly špatně definované, daly se lehko poznat a softwarem vylepšit. To už u E6 a dalších nebude.

To bychom mohli jít i k veteránům, kteří občas zasmrdí, ale nejezdí denně Prahou do práce.

0/0
31.10.2015 17:51

J41o59s40e19f 85T61ů59m84a 3390726512596

Nový software by potřebovali mozky těch hňupů co vymýšlí nová a nová emisní nařízení.

+1/0
30.10.2015 22:52

P84a92v24e89l 11C85h92l94a17p47e68c 5458926790587

Ti co to vymýšlí nemají na jakýkoliv sw dost neuronů

+1/0
30.10.2015 23:10

P25a44v29e60l 16O42t76a 6749344904675

VW řeklo dost, buď to bude po našem, nebo to zavřeme a můžete všechny živit sami :-)

+1/0
30.10.2015 21:10

V56a73c15l24a51v 35V26a26v23r62a 3617804505607

no v Evrope to stacit bude. V USA tezko.

+1/0
30.10.2015 16:43

C33y17r90i92l 89P93a25v16e12l44k49a 4196222448265

Podle odborníků mimo VW se sníží výkon a zvýší se spotřeba a klesne spolehlivost a trvanlivost některých dílů motoru.

Výborně! Chápu však, že čipnutá oktávka v dieselu je u nás svatý grál všech Čechů.

+1/0
30.10.2015 16:14
Foto

M18i27r89o98s42l38a29v 88S91t94e43i28n76e65r 6948624623785

Nesmysl.

VW provádí marketing, třeba 2,0 CDI má buď 110 HP, nebo 140, ale veškeré díly jsou shodné. Rozdíl je tedy jenom v palubním počítači, v softwaru.

Určitě proto nebude problém, pár koní přidat, emisí ubrat, na spotřebě se to projeví v rámci procent.

Neni jistě pochyb o tom, že stejný motor, provozovaný se 110 HP vydrží déle, než nahoněný se 140 HP nebo dokonce 170 HP. Většina konkurentů na trhu se u dvoulitru pohybuje kolem těch 140 HP, BMW a Audi ovšem přes 180- ty vozy ale majitelé po několika rocích prodávají dále, takže životnost pozná až ten kupec ojetiny.

Celá akce měla v USA odstavit nepříjemnou konkurenci, VW, který se dral mezi světové špičky. Dlouho se hledalo, až se něco našlo, jistě si koupili někoho u VW, kdo jim dal tip. GM má ale náhle problémy- 3-litrový Jeep překračuje normu 11x, Opel byl také přistižen, je to dceřinná společnost General Motors.

Řešení je nasnadě- kontrolovat úředníky, kteří si za drahé peníze stále vymýšlejí nereálné hodnoty a zavést metodiku testů, která s možnostmi softwaru počítá. Čo bolo, to bolo, dnes jsme u E6 a rozebírat ještě po letech, co bylo na E5 špatného nemá smysl.

0/0
30.10.2015 16:37

P98e82t34r 85S81e43d95i51v50y 6707708745417

Pokud vim, u dvoulitru je standard tech skoro 180k. Renault  dela dvoulitr dci od roku 2006 a disponuje vykonem 175k. Ford je na tom obdobne. U Renaultu to nejsou motory, ktere by nevydrzeli. Naopak! Nedela se na nich nic, ani rozdvody. U Fordu nevim. Jenoibmze Renault i ostatni meli pred koncernem v roce 2006 opbrovsky naskok ve vyvoji. K tomu doslo tak, ze koncern sel slepou ulickou zvanou PD. Nemel cas. Nemel zkusenosti s CR a aby splnil sibenicni terminy, rozhodl se to osulit. To ze to prasklo az ted je k neuvereni. Koncern to zaplati, ale verte, ze kdyby byl postivy a nabizel na trhu motory co jsou o generaci horsi nez dci Renaultu, prodelal by daleko vic a prodeje by byly uplne jinde. Realne si koncern prodlouzil podvodem uspesnou eru TDI o 10 let. Mel cas to dohnat.

0/−2
30.10.2015 16:44

C23y80r98i15l 44P71a81v17e31l14k27a 4976962568755

Nesmysl, nafta patří do náklaďáku a hotovo!

+3/−1
30.10.2015 17:43

D47a49d17a80k 85P40e22t61r 7911320454558

A plyn do kotle.

0/0
31.10.2015 4:46

P12e90t87r 57O28t27r63u29b47a 6776608592895

Zajímalo by mě, co vlastně ten nový sw vyřeší? Že už motor nepozná emisní test? A proč by měl? Nebo se změní výkon nebo spotřeba aby vyhověl emisním normám? Nebo co vlastně? Dělají jen z lidí větší a větší hlupáky.

+1/−4
30.10.2015 16:10

V80a70c77l77a16v 86V83a86v30r13a 3117634885887

zamysli se nad tim co napises.. Tady jde o to ze neprekroci emisni hodnoty za zadnych podminek test netest,.

0/0
30.10.2015 16:45

P10e10t28r 17O81t97r26u79b26a 6436558982795

Pokud by to bylo tak jak píšete, tak se musí zásadně změnit buď spotřeba a nebo výkon, případně spotřeba aditiv. A tím zásadně změní vlastnosti auta oproti stavu po koupi.

+2/−1
30.10.2015 18:13

P43e36t37r 69M87i56c90h14a69l 2440834841442

Takže mi auto ztratí výkon a začne žrát? Děkuji pěkně, nemám zájem.

+6/0
30.10.2015 15:53

M61i67r80e86k 85G92a39j38e62r 5281286699770

Muzete pak zalovat vyrobce, ze vam prodal neco jineho nez deklaroval. Jiste se tyto zaloby objevi. VW ma jeste cas do konce listopadu vymyslet s pravniky, jak se temto zalobam vyhnout.

0/0
30.10.2015 17:34

P61e73t11r 53M43i31c17h16a49l 2590914421222

A já mám pak do června čas rozmyslet si, jestli k nim ještě někdy pojedu na servis. Nemíním si nechat zprznit auto ani se tahat po soudech.

0/0
30.10.2015 19:13

J17a97n 83F40r65o44l31í47k 6466570975384

S tím taky počítají. Nikdo tam nepřijede a při nejbližší technické Vám to sešrotují a bude od zmetků pokoj.;-D

0/−1
31.10.2015 10:38

P56e62t69r 51M79i17c19h10a19l 2940264131252

Pleteš si STK a vrakoviště.

0/0
31.10.2015 15:11

Z11d61e77n37e21k 18Z88a54j72í85c41e54k 1311626822477

Frolíku , Frolíku, ty lamo to by museli sešrotovat všechny auta vyrobené před rokem 2005. Nebo všem , kdo si nechal softwarově zvýšit výkon .

0/0
1.11.2015 8:36

P40a24v25e13l 25S85e68n46f64t 1688512816425

Snad už i doladili, kolika dcl můžu spláchnout.

0/0
30.10.2015 15:40

M13a21r80t79i25n 64K82u53d19r34n49a 3189836829750

Naprosto neexistující problém. Přece se vůbec nejedná o to, že auta nesplňují evropské normy, ale nesplňují normy za velkou louží, což se Evropy vůbec netýká. Osobně mi je úplně ukradené, jakou normu moje auto splňuje, kdyby se nevymýšlely nesmyslné a nesplnitelné normy, tak je nemusí nikdo obcházet. Myslel jsem si, že Země je zachráněna už tím, že se omezil výkon vysavačů;-D

+12/0
30.10.2015 15:04

J38i96ř58í 54R36a61m77e79š 8116104100242

nesplnuji ani v realu. kdo jezdi dieselem potrebuje pres usta. takovej rakovinotvornej hnus neskutecnej.

+3/−6
30.10.2015 16:00

V91a40c72l51a65v 16V21a69v73r59a 3737164975107

hehehe vám evropanům je přece jedno co dýcháte, Amíkům asi ne. A speciálně v Kalifornii.

Myslíte si že to je jen úmyslný bič na nějakou evropskou automobilku od Amíků:?

VW v USA nic neznamená, jejich Jetta je jediné auto z celé Evropy které figurovalo v tabulce 30ti nejprodávanějších aut a to výhradně proto, že je jediný malý diesel pro fanoušky těchto motorů. Člověk s mozkem to nekoupí. Kam se hrabe Evropa na Toyoty, Hondy, Nissany, Hyundai, Kia.. a samozřejmě americké automobilky.

Jen GM aut letos vyrobí a prodá skoro 12 milionů a kde je Ford a Chrysler/Jeep?

Kdo se dostane na americký automobilový trh je jeden z nejlepších. V tabulce 30ti není ani jediné evropské auto. Ostatně Asiati dělají své vozy v USA. Zaměstnávají Američany.

Nejprodávanějším vozidlem v USA je Ford řady F už moc přes dvacet let.

0/−1
30.10.2015 16:52

M92i31c88h74a93l 41V13e91s18e67l20ý 1963559

Tak zrovna USA je společně s Čínou největším emitorem škodlivin...

+2/0
30.10.2015 17:11

V79l34a41d78a 79S25i49m89o22n46i82k 3839123713235

První třicítka v USA neznamná pro evropský trh vůbec nic a také nic nevypovídá o kvalitě.

Hyundai a Kia .. to je fakt třída :-)

Ale klidně si malujte svoji přestavu, pane Američane.

+1/0
30.10.2015 17:25

J12o77s32e51f 55K35u67b56e89š 7358158673218

Je li to tak nezbývá než si nenechávat nic přehrát, on to VW nedělal s tím software ze srandy, nějaký důvod to má takže po přehrání software logicky dojde ke snížení výkonu a/nebo zvýšení spotřeby a/nebo zvýšení opotřebení motoru. Jedním slovem NEBRAT.

+1/0
30.10.2015 15:02

M10a32r15t40i68n 59K41u44d42r80n93a 3909576199800

VW to dělal kvůli hpmologačním testům a tam asi nepůjdete, takže by se Vás přehrání vůbec nedotklo.

0/0
30.10.2015 15:05

J84o16s90e91f 68K88u89b39e44š 7688508303218

Pokud by to bylo tak, že se motor bude chovat na stolici stejně jako v provozu tak to by mi samozřejmě nevadilo. Obávám se ale, že to bude tak, že se bude motor chovat v provozu tak jak se choval na stolici a to mi vadí.

+2/0
30.10.2015 15:16

M77a50r53t73i56n 38K89u89d41r51n25a 3519406779680

Celý software dělá pouze to, že rozpozná, že auto je měřeno a změní chod motoru, takže když nebudete na homologačním měření, tak nemá důvod software něco měnit a vůbec se Vás to nedotkne.

0/0
30.10.2015 15:20

B96l38a59ž97e25j 86M70o83t44y23č98k31a 8197917695710

nějak vás nechápu, právě proto že motor rozpoznal test, tak nížil výkon a zvýšil spotřebu, aby nebyly vysoké zplodiny. Jestli něco upraví v jednotce tak dojde bud k navýšení spotřeby nebo snížení výkonu.

+1/0
30.10.2015 15:46

L27u39d30v65í91k 36G29a44j28d29o89š53í64k 2755493384212

Předpokládáte, že VW upraví software tak, že se pak motor bude chovat stále jako při testech.

Druhá možnost je ale ta, že se naopak motor bude chovat stále jako v běžném provozu - i při testech. To je daleko pravděpodobnější varianta, protože v Evropě ty motory žádnou normu neporušují i v běžném provozu.

+1/0
30.10.2015 16:24

J30a42r16o19s52l14a33v 17L66e19b60e56d17a 3796969707790

Zkuste mi teda vysvětlit, když software zapne pouze při homologačním testu a běžné jízdy se vůbec nedotkne, proč vlastně ho přehrávat?

+2/0
30.10.2015 16:13

M96i22r20e21k 76G69a18j24e78r 5951956279280

Protoze takovy SW z nejakeho duvodu neni legalni. Tedy nema zapinat cosi pouze při homologačním testu.

0/0
30.10.2015 17:35

J67a72r69o20s87l59a62v 61L73e35b95e58d34a 3276679867210

Ale ta auta na homologační test nepůjdou. Proč vadí, že by při něm něco zapnula natolik, že je nutné SW přehrát?

0/0
30.10.2015 17:39

P49e92t81r 84S77e37d28i98v53y 6717968935737

Obávám se, že přehrání bude povinné. Už je povinné v německu a i na ministerstvu dopravy se tato varianta živě diskutuje. Připadá v úvahu varianta, kdy koncern bude povinen evidovat VIN již opravených vozů a tuto databázi následně poskytne do sítě STK. Neopravíte, neprojdete. je to prosté. Vaše auto vadu má, nesplňuje hodnoty, které vykazoval typ u homologace. Jakýkoli nepovinný servis není na místě, tím by koncern nic nenapravil.

+1/0
30.10.2015 15:22

T17o36m89á47š 50K87n85a96i91f47l 6183270327850

Povinnost se bude odvijet ani ne tak co vymysli u nas na ministerstvu, ale co vymsli v UK...

0/0
30.10.2015 15:29

M23i61c51h51a50l 37S66n56o13p44e43k 7881448515207

by mě zajímalo, kdo si to nechá dobrovolně přehrát ;-D;-D;-D

+11/0
30.10.2015 14:53

T44o86m65á67š 10K27n68a68i86f76l 6793110247570

Prakticky kazdej, protoze to prehrani ma byt jen o tom, ze idstrani ten fejk.

0/0
30.10.2015 15:29

P54e73t66r 54S51v14o47b11o30d56a 9667168600332

Co se to tu šíří za fámy? Nový software má snad jen odstranit ten mód žhavení katalyzátoru či jak měl ten podvod fungovat.

0/0
30.10.2015 15:33

T54o14m60á52š 44K86u56c60h51a58ř 3327671548921

Bude muset stačit sw, přece nechceme, aby se koncern položil.

+1/0
30.10.2015 14:41

M64a74r70t35i52n 98B58e69r75a44n 1924468723421

aby snizili emise, budou tedy sw snizovat vykon motoru a krivku ? Nebo to tedy nechaji zvednute a tim padem zvednou emise ?

0/0
30.10.2015 14:12
Foto

V66o18j11t92ě66c45h 23P82a25v36l65í37k 5104931314188

Spíš o něco málo zvednou spotřebu.

+1/0
30.10.2015 14:20

L32a82d59i54s45l54a85v 40P63o61l73i83c37k26ý 5596965241247

Takže to dopadne následovně. Americký zákazník dostane nový vůz s vyšší výbavou a omluvným dopisem. Německý dostane novou jednotku, palivové čerpadlo a vstřiky, český nový SW snižující výkon a pozvánku na den otevřených dveří.

+21/−1
30.10.2015 14:00

P92e43t57r 38T11. 19D78v81o58ř43á69k 4254978643

Ctrl c, ctrl v.

0/0
30.10.2015 14:02

L48a67d21i20s86l27a95v 21P32o70l39i14c70k38ý 5546985751687

Něco se vám špatně zkopirovalo.:-P

0/0
30.10.2015 14:14

J23a85n 10N87o59v92á80k 9495748634955

Auta s AdBlue dostanou jen jiný SW (AdBlue bude ubývat rychleji, emise NOx budou nižší).

Auta bez, dostanou SW + přestavbu na AdBlue.

0/0
30.10.2015 14:06

L51a70d48i62s19l45a68v 14P49o20l95i27c81k20ý 5866985961477

Takže v obou případech vyšší provozní náklady. To bude sousto pro právníky.:-P

0/0
30.10.2015 14:14
Foto

V49o36j58t66ě11c12h 22P64a59v17l28í38k 5464521424258

O přestavbě na AdBlue pochybuji, spíš to vidím na častější regeneraci LNT katalyzátoru, což zvedne o několik procent spotřebu.

+2/0
30.10.2015 14:21







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.