Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nejhorší auto světa má asijské kořeny. Naštěstí se nedá koupit

Toto auto je noční můra. Jmenuje se Horrific H-0WL3R a vyrobila ho britská pojišťovna Warranty Direct. Pomohla si svými statistikami poruchovosti, ve kterých hledala nejproblematičtější komponenty jednotlivých aut. Překvapením je, že velká část dílů je z Japonska.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Výpis zvoleného vlákna.
Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M51a94r10t23i51n 15M41i32k81o74l81á67š43e35k 7360760363

Toyota je podle statistik prý spolehlivé auto. Fakt? A proč?

Popravdě řečeno jsem se dlouho zdráhal pochopit, proč by zrovna Toyota měla být spolehlivá. Pozice na vrcholu statistik spolehlivosti německého TÜV, což je obdoba našich STK, jenže narozdíl od našich STK funkční, jistě nevznikla náhodou. Můžeme se například zamyslet nad tím, jaká auta se v Německu používají k čemu. Když se díváte kolem sebe na německých silnicích, vidíte, že Němci preferují německá auta. Toyota Yaris je pak zcela jasně druhé až třetí auto do rodiny. A tak zatímco fotrův Opel Vectra běhá denně sto kilometrů do práce a zpět a ročně ujede 50 tkm, Yarísek se válí v garáži a vyjíždí jen do Aldi a zpátky s Gertrudou za kniplem, Laufleistung 10.000km za rok. Modelový Opel má tudíž zhruba pětinásobnou šanci se rozbít. Nevím, jak dalece statistiky počet najetých km zohledňují.

Další, co jsem bral v potaz, byla skutečnost, že automobilky žádná auta nevyrábějí, ale pouze je poskládají podobně jako Lego. V posledních nějakých třiceti letech předvýroba a s ní podstatná část know-how migrovala k dodavatelům automobilek a automobilky samy si ponechaly jen činnost s extrémně vysokou přidanou hodnotou (např. motorárny, rozhodně žádná hitech) a karosárny (svařit plechovku je jen o málo těžší než poskládat motor). Dodavatelé nesou kvalitativní odpovědnost za modulární celky, které do automobilky dodají a také veškeré závazky, které z toho plynou, včetně nákladů na mediálně populární stahovací akce. Důsledkem toho je, že dodavatelé mají systémy jakosti mnohem pokročilejší, než automobilky samotné (například certifikace systému jakosti podle ISO TS 16949 je u automobilek naprostou výjimkou, zatímco u dodavatelů skoro pravidlem). Automobilky samotné připomínají mnohdy říši krále Klacka, co projde tam, by si stěží mohl dovolit i ten nejzaostalejší dodavatel. Nehodlal jsem například uvěřit, že turečtí montážní dělníci při kompletaci motorů pro BMW žerou a kouří, dokud jsem to neviděl.

+8/−2
31.10.2015 16:10

F98i87l40i25p 81K46r73o62l68u23p52p50e93r 7456214214198

Hezka teorie, ale naprosto nepravdiva. Spolehlivosti vevodi klasicky Avensis a ma podobny kilometrovy najezd jako vsechna ostatni auta. v TUV testech je to vzdy uvedeno o jak stara auta se jedna a jaka je to trida (to tvori kategorii), pak je uveden model a prumerny zaznamenany najezd za tu dobu. Je zjevne, ze jste jen teoretik a vysledky tech testu jste v zivote nevidel.

+3/0
31.10.2015 17:46

A14n78t33o34n65i61n 28B21l32a65z19e41k 4898592157111

Mam uz ctvrtou Toyotu a s kazdou jsem najel pres 300 000km a to temer bez navstev servisu. Olej si menim sam, takze akorat vymeny brzd. TyToyoty a nebo Hondy  jsou fakt drzaky.

+4/0
31.10.2015 18:13

L90a96d32a 20N43o69v57a36k 4592823907

ano, skončilo to ale toyotou carina....

0/0
31.10.2015 22:00

T88o81m86á38š 70V56e34s31e57l52ý 5115428360219

z toho, že si sám měníte olej, je možno usuzovat, že víte jak se k autu chovat - takže se obávám, že byste bez problémů jezdil i s Hyundaiem ;-)

0/0
31.10.2015 22:11

L14a58d80a 63N31o77v62a47k 4482123487

benzinové motory toyota avensis do roku cca 2005 byly naprostý průšvih... V záruce se tam vyměňovaly polobloky motoru kvůli prů..ru, který čeká každé auto několika let výroby... Jednoho takového se teď potřebuju zbavit... Kompletní generálka motoru, auto vypadá jako nové... Koupíš...?:-/Rv

0/0
31.10.2015 21:59

E88m10i75l 44D30u96d73a 8825702396393

v cele vyrobne bmw je zakaz koureni nejen v nemecku ale i v Steyr. Byl jsem tam jako student techn. university münchen vickrat a bylo tam cisteji jak v ceskych nemocnicich

0/0
31.10.2015 18:16

L44a36d48a 83N65o38v57a57k 4882633957

diskuze jsou plné lhářů..., nedělal bych si z toho hlavu...

0/0
31.10.2015 22:01







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.