Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Bojoval za automobilky a říká: Emisní limity tvoří lidé, co jim nerozumí

Ivan Hodač byl do konce roku 2013 po dvanáct let generálním tajemníkem Evropské asociace výrobců automobilů (ACEA).To on stál v čele sdružení automobilek v době, kdy vznikala současná přísná emisní legislativa. Její vznik popsal v rozhovoru pro iDNES.cz a magazín INDEX LN.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J49a75n 38D64l40o89u58h98ý 7614969670369

Ze tech V3S nebo Skoda Favorit ci jeste starsi Skoda 120 v cesku denne jezdi!! Tim se u me zaradil mezi zbytek tech blbu, kteri maji svuj nerealny svetR^ Panovi bych chtel rici, ze jedno z mych aut ma benzinovy motor plnici Euro III a dalkovou spotrebu 5.5l/100km a jelikoz spotreba souvisi s emisemi, pak je jasne ze tento vice jak 10 let stary motor plni prisnejsi normy nez je to blbe Euro IIIR^ a nepotrebuje k tomu nejaky turbo, naftu, filtr pevnych castic a podobny nesmyslyR^

+1/0
4.11.2015 12:35

M77a24r16e66k 94H23r10u97b85y 6657632271718

Nejvetsi pohromou jsou prave eurourady a zpusob jejich fungovani. Z toho proste nemuze vzniknout nic dobreho, a napachaji vice skod nez vsechny emise dohromady :-/EURv

+3/0
3.11.2015 16:32

M12a59r51t37i87n 35K39l20u57v35á70n89e10k 9452738513623

Hmm. tak hlavne že sa za obrtovských nákladov šetrí na nesprávnom mieste? Čo kontejnerové lode a tankery?

+2/0
2.11.2015 18:24

M89a18r70t10i70n 65K56l80u34v98á15n19e51k 9822228213923

http://www.hybrid.cz/clanky/lodni-nakladni-doprava-vetsi-nebezpeci-nez-miliony-aut

0/0
2.11.2015 18:26

F38r40a17n70t72i70š38e25k 30N88o44v75á94k 6771355556331

Kdyby se alespoň 9/10 toho zboží nevozilo naprosto zbytečně..

+1/0
2.11.2015 19:21

V75á55c56l71a40v 92Z93e56l63i36n34k10a 2152520573772

Nic. Pokud ovšem nehodláte věřit hoaxům jako je v odkazu pana Kluvánka. Ale to už je na každém, zda použije svůj rozum anebo bude papouškovat bláboly aktivistů.

0/0
2.11.2015 22:29

M17a17r43t44i90n 26K46l41u83v50á76n22e14k 9382318783633

Vážený pán Zelinka.

Skúste svoj výrok podporiť nejakým ARGUMENTOM. Inak ste vypustili hoax vy.

http://auto.idnes.cz/patnact-nejvetsich-lodi-znecisti-zivotni-prostredi-vice-nez-vsechna-auta-sveta-gdn-/automoto.aspx?c=A090426_191128_automoto_vok

http://www1.cenia.cz/www/node/391

http://ec.europa.eu/ceskarepublika/press/press_releases/13_622_cs.htm

Kde sú Vaše zdroje?

+1/0
3.11.2015 6:18

T28o16m66á64š 31V96a46l23d24e19r 7443140249

Vezmeme to jinak. Kupujete zboží z Číny a dalšího světa. Kolik emisí vypustí jiná doprava s stejným množstvím nákladu co jedna nákladní kontejnerová loď. Jak by se přepravovaly třeba Mazdy z Japonska do Evropy? Nebudeme kupovat co se nám líbí, ale to co zbyde v Evropě. VW, PSA, Fiat, Ford, Renault, Opel. Díky pravě tyto nechci a na M-B, BMW a Volvo nemám. Nehledě, že třeba tovární kombinace CNG a LPG tady člověk vůbec nekoupil ani na objednávku u autorizovaného prodejce, kromě vyjimek Fiat a Opel. Motory se dělají s přímým vstřikováním, ovšem bez filtru pevných částic (u benzínu) a tím si ještě více zhoršujeme prostředí. Takže logika věci je v háji. Raději si zvyšujeme v Evropě NOx zvláště u dieselů, abychom se ve městech více dusili.

0/0
8.11.2015 12:26

M24a46r85t97i87n 70K91l21u41v58á18n24e86k 9882268813513

To máte setsakra pravdu.

Ale k tomu patrí i to zasahovať tam kde to má najvyšší efekt. A nie vždy je to práve tam kde média, politici a ekologisti tvrdia.

0/0
8.11.2015 12:51

P34e15t54r 46O86t45r90u23b85a 6196958312765

No tak na zelene vlne se opravdu nema co dalsiho vymyslet, ale da se vymyslet, aby ty zelene vlny fungovaly v ramci mesta co nejvice.

Dale bych zavedl povinnost, ze kazdy novy semafor muzi mit odpocet do zelene s vyhledem na 100% zavedeni treba do roku 2020.

0/0
2.11.2015 18:04

M17a11r36e68k 36H39r35u16b50y 6597852511858

Ono by stacilo, aby se na te zelene vlne alespon zacalo pracovat. V Praze neni vyjimkou, ze nenavazuji ani 2 semafory za sebou, natoz pak delsi rada :-/

0/0
3.11.2015 16:30

F57r58a49n43t18i29š40e71k 83N39o58v77á37k 6111945836121

Jasně, taková "vejtřeska" je pro dnešní automobilky noční můrou, tu je třeba zakázat. Jezdí už padesát let a s trochou rozumné údržby pojezdí dalších 50, nemá se na ní co rozbít, projede všude a odveze cokoliv. Zato dnešní "euro6" je za 7-8 let kaput a musíte koupit nový.

+1/0
2.11.2015 17:33

R61u94d88o63l50f 16P87e27k62á86r55e44k 9822541689933

Jestli si ti ekopati taky uvědomují, že povinné přidávání bio (chacha) složky do nafty situaci ještě zhoršuje...RvEURv

+1/0
2.11.2015 17:11

J10o87s42e73f 51M10i75k89i15n 5323714765904

Uvědomují a už to i řekli. Bohužel se to nemůže stopnout tak rychle, jelikož si na tom spoustu podnikatelů a firem založilo živnost a investovalo do technologii (včetně Agrofertu)

0/0
4.11.2015 7:44

L97u37k39á32š 48V97a89ň61u31r16a 1515614253553

Kdyby existovala legislativa, ktera by umoznila dostat slevu na nove auto, když se zbavim stareho, tak by to bylo prinosem. Ale dnes jen musim ta peevod stareho auta zaplatit ekodan a tak si lidi radeji stara auta nechavaji. Navic jsou nova auta poruchovejsi.vsam mam jedno auto stare 8 let a druhe 13 let. Ale jsou to auta spolehliva a tak nevidim duvod se jich zbavovat. Nahradu za ne jen tezko sezenu.

+1/0
2.11.2015 16:49

V42á83c37l11a84v 89Š82o36b23r 5623202597600

Problém je v tom že pořízením nového auta naděláte zhruba stejné škody jako by jste o dalších 5 let jezdil se starým.

Marginální efekt na emisích je zcela potlačen plýtváním a škodami způsobenými těžbou, zpracováním a dopravou všech materiálů z horoucích pekel po celé planetě.

Naopak stát by se měl aktivně snažit udržet provozuschopná vozidla na silnicích co nejdéle je to možné aby se omezila "spotřeba" nových aut.

+6/0
2.11.2015 17:22

F29r98a58n28t44i20š36e63k 58N26o22v44á55k 6771415786801

Stát na ekologickou stopu naprosto kašle. Pro něj je přínosem zaměstnanost a výroba.

+1/0
2.11.2015 17:42

J89a21r35o54m43í15r 76K31r85á85l 4170719244759

Nejvíc ekologické auto je to, které se nemusí vyrobit.  Takže se chováte ekologicky, na rozdíl od těch pojašenců.

0/0
2.11.2015 17:23

M21a87r47e70k 62M72a87l17ý 1502888901830

Taky mám auto z roku 2005 a né a né odejít do věčných lovišť :-) Pořád funguje až na drobnosti spolehlivě, má už skoro čtvrt milionu.

0/0
3.11.2015 8:39

M67i25c66h38a22l 50F57i41n72s97t34e15r84l93e 7809950573338

Děkuji za tento článek, který mi jen potvrdil to, co tvrdím již delší dobu. Tudíž, že za současným uměle nafouknutým skandálem VW stojí iniciativní úředník - neboli slovy klasika "dej blbci funkci a vymyslí lejstro". Pokud už chceme mluvit o opravdové snaze o snížení emisí, zaměřme se především na největšího znečišťovatele, jímž je doprava nákladní a ne na toho, kdo se na celkovém znečištění podílí jen v řádu procent - tedy dopravu osobní. Mimochodem největší znečišťovatelem ve městech obvykle není doprava, ale především uživatelé kotlů na pevná paliva a samozřejmě průmyslová výroba.

+2/0
2.11.2015 16:20

L28u91k43á49š 10V55a18ň17u78r15a 1925824703453

Nejvetsim znecistovatelem je doprava namorni.

0/0
2.11.2015 16:50

A63d59a47m 61K64ř56i73v66s24k81ý 1133224630413

Námořní nákladní, ne námořní osobní.

0/0
2.11.2015 17:51

P84e68t90r 90S58t26e70j98s49k27a24l 3209308154716

"Už při prvních jednáních s komisí a europarlamentem jsme přitom upozorňovali, že je tato regulace trochu protichůdná. Z technického hlediska vlastně když snižujete emise CO2, tak zároveň u vznětovýchmotorůrostou emise oxidů dusíku (NOx)."

Evidentne sli automobilky nejlehci cestou pro snizovani CO2 = vyrobou turbonaft, az nastal problem s NOx, tak EU schvalila limity pro NOx. Automobilky to nedokazou vyresit, protoze se furt toci kolem turbodieselu. 

Pritom pouzitim benzinu se da eliminovat NOx a naslene se bude resit snizovani spotreby benzinoveho motoru = snizovani CO2. Na to jsou technologie jako snizovani hmotnosti, aerodynamika, uzsi pneu, lehci rafky, preplnovani a downsizing (maly objem pri nizke zatezi), vypinani valcu, hybrid, atd.

Proc je to tak narocne pochopit? Sef ACEA Sergio M. prehlasil, ze radeji nez elektromobily bude prodavat turbonafty. Tak at si to panove od automobilek nejdriv srovnaji v hlave a potom to jednoduse vyresi.EU

0/0
2.11.2015 16:15

L51u48k88á37š 87V51a35ň56u29r41a 1105594613773

Turbodiesel ma vyssi ucinnost jak benzin nebo turbobenzin. Resenim je plynova turbina s elektrickym geberatorem v hybridu.

0/0
2.11.2015 16:52

P60e46t86r 90S75t31e19j24s11k33a53l 3739638194296

Ucinnost ma vyssi ale elektromotor(-mobil) jeste vyssi, ale jak pisu, nafta ma problem s NOx a PM - chuda smes.

0/0
3.11.2015 9:33

J46a53n 35M68a93z71ů43r23e84k 2758884598225

je komický jaký boj tu je proti osobním autům, které přitom mají minimální podíl na vypouštění škodlivin....asi stejný jako plivnout do táboráku. Toto je jen další ukázka zbytečnosti komise a toho že ekologické lobby si tu dělá co chce.

+3/−1
2.11.2015 15:11

M70a59r58t66i19n 31K87a80r37á28s54e82k 9618363468658

No a podle vas ve mestech je obcas ten dusivy vzdych zpusoben cim jinym nez automobily? A proc se koncentruje obzlvaste kolem hlavnich silnicnich tahu?

0/0
2.11.2015 15:53

P82e23t86r 25S36t82e86j73s89k66a15l 3269328124256

Prestete si o problemech ve mestech bez tezkeho prumyslu, jako napriklad Brno, kde je obrovska koncentrace prachu a NOx a doted "nikdo" nevedel z ceho to je.

+1/0
2.11.2015 16:17

P85a71v96e53l 51C74h86l64a42p31e47c 5198356800847

Jak přemýšlí ekolog a úředník EU. Abychom byli in a eco bio. nařídíme na poli za domem pěstovat řepku, je to super, členové UVKSEU jako náš neagent z toho mají snový dotační business, celé to umožní dovážet brambory z Egypta. a tak vybereme další prachy na spotřební dani z PHM a na mýtném. Kupodivu nám stoupne spotřeba primárních paliv a tak začneme tlačit na automobilky, ty musí začít optimalizovat a tak se úžasný vůz značky Škoda skládá z dílů vyráběných na třech kontinentech a náklady na přepravu jsou 4x vyšší než bylo u auta před 25 lety. Nicméně to opět generuje zisky z PHM a mýta.pro stát a soudruhy z EU.

Podobně bychom mohli probrat další užasné nápady soudruhů jako je zákaz žárovek, zákaz Hg teploměrů nebo FV na polích ,ale kdo by se chtěl rozčilovat.

+7/−1
2.11.2015 14:35

J41o45s96e57f 11V61a12l43a 9840873723833

pokud to ovsem bude kun s katalyzatorem, aby vysoce jedovaty metan neunikal do ovzdusi. Nebo staci pridavne spalovani metanu rovnou u vystupu bez nutnosti katalyzatoru. jinak do mesta nesmi

0/0
2.11.2015 14:34

M75a51r25t70i58n 35V13á67v21r64a 2820933899

Všechno se svede na ekology a přitom skutečnost je průzračná.

Za milionem regulací stojí samy automobilky, kterým se výroba poruchových, v garáži neopravitelných aut s obrovským množstvím zranitelných dílů a nízkou životností sakramentsky hodí.

Vždy se ptejte CUI BONO a nepotřebujete žádné lživé články. Navíc kvůli nesmyslným regulacím si nelze přivézt auto z USA nebo Číny a tak automobilky snadno dosahují ochrany trhu pro vyšší ceny.

+1/−9
2.11.2015 14:07

S95t58a53n93i87s72l61a91v 14C35h68y29t73r10a 3634833387219

Zajímavý názor. Takže podle vás si automobilka sama na sebe úmyslně uplete bič, aby vyrobila dražší a následně i díky ceně hůře prodejné auto? To jste trochu mimo, nemyslíte? Pro automobilku je nejlepší reklama, když bude auto spolehlivé. A spolehlivé auto musí být pochopitelně jednoduché.

A pro vaší informaci, z USA si auto můžete přivézt. Já s tím alespoň doposud problém neměl. Je to složitější přihlásit, ale nic, co by se oficiálně nedalo praktikovat.

+9/0
2.11.2015 14:13

M65i78c89h20a22l 26P59a88v83l31á22t 9733753624139

Na ekology nikdo nic nehaze. Pachateli tehle zverstev jsou ekologiste, jinak oznacovani jako "ekofasiste", pripadne "zelene mozky". Proste blbci, kteri se za ucelem snizeni produkce neskodne plynu nestiti niceho.

+5/0
2.11.2015 14:32

V67r14a12t57i48s95l24a20v 90C71h26a56r51v83á34t 4481832822523

Zdravé je také jezdit na vozu taženém koňmo.

0/0
2.11.2015 14:01

V26a25c10l85a46v 36M43e98d88e39k 5791402585165

doporučuju zkusit to koňmo, třeba v 17:00 po magistrále

0/0
2.11.2015 14:03

J25i16ř94í 61G36a88b24r50i67e97l 8472940694187

Ekologické je nejezdit autem, ale chodit pěšky. A i zdravé.;-D;-D

+1/0
2.11.2015 13:44

J14a58n 82V38e90s32e45l86ý 5664283642301

Miliony keců, aby se nemuselo dělat nic jinak. Přitom řešení jsou minimálně od Lovinsova Hypecaru (2000) známá a automobilky už je v omezeném měřítku aplikují. Musí:

- odlehčit konstrukci (méně mrtvé váhy, menší spotřeba)

- dělat auta opravdu aerodynamická

- dělat auta s nižším valivým odporem

- oddělit spalovací motory od trakce a trakci udělat elektrickou

- přidat na prvních pár km baterku

Co je na tom tak strašně těžkého pro průmysl s obratem v bilionech EUR/rok?

+5/−13
2.11.2015 13:19

P15a96v34e80l 21C41h66l49a35p77e39c 5868576920387

Jasně budeme odlehčovat konstrukci, tak tam vedle spalovacího motoru narveme elektromotor  a protože to bude stále málo těžké tak přidáme pár metráků baterek ;-D

+15/−2
2.11.2015 13:25

J75a57n 11V47e50s66e35l93ý 5404553512481

Udělají se první tři opatření a najednou bude potřeba mnohem menší baterka (5 kWh = 25 kg baterek, prvních 50km na elektriku), menší motor na pohon, menší spalovák, menší brzdy, ...

BMW i3 (1200 kg) vpohodě utáhne range extender - spalovací motor z motorky.

+1/0
2.11.2015 13:32

A35d69a38m 48K76ř95i15v82s27k25ý 1853864160373

Ano, ale taky je i3 malé, škaredé a stojí milion.

+5/−1
2.11.2015 13:45

P30a81v36e28l 95C79h96l93a68p39e65c 5798236630787

Uvedl jste I3, auto  má 18.8kWh baterku o váze 230kg čili vaše 5kWh baterka nemá 25kg ale 61kg.

To stejné BMW i3 ujede teoreticky na 230kg baterku celých úžasných 130km, tzn. na vašich 5kWh neujedete 50km, ale celých 34km a to pokud si nepustíte rádio , bude jarních +18C , protože v -20 na těch 5kWh dojedete leda tak na dohled od garáže, pokud  dříve v danem zázraku neumrznete. Ano i3 je typické auto snů, ujede celých 100km, váží 1,2tuny a normální člověk se do něj skoro nevejde i když jede sám , ;-D

+10/−1
2.11.2015 13:49

V13a93c34l69a91v 41M78e96d38e62k 5901512205205

když ono je tak hrozně IN tu utopii podporovat, a ignorovat realitu. 

Ani nemluvě o tom, co celý ten ekobussines přehlíží : 

- kde do těch elektromobilů brát elektřinu

- kde do těch elektromobilů bát baterie, když známé zásoby lithia na planetě by dostačovaly maximálně na jednotky procent počtu vyráběných automobilů

+2/−1
2.11.2015 14:02

M59o70j24m41í23r 45M52o66t21y59č70k51a 3412105974820

Výroba kvalitních baterií > ničení země těžbou kovů vzácných zemin > ekologicky problematická výroba baterií > ekologicky problematická likvidace baterií  a k tomu si přidejte třeba i mrtvou váhu baterie pokud jezdíte dále než těch 50 km (nebo nemáte kde dobít) kterou musíte vozit.

Dále - aerodynamická auta - odpor jakéhokoliv vozu je primárně dán čtvercem rychlosti pohybu a jeho čelní plochy (zde jakýkoli sklon či obliny nehrají roli). Podle toho je lepší jezdit pomalu, než se snažit o superaerodynamiku.

+2/−2
2.11.2015 13:51

J95a81n 51V14e23s31e60l26ý 5244953502841

Před časem jsem se díval na složení dvou hlavních typů baterií používaných v autech, našel jsem lithium, nikl, mangan, kobalt, fosfor, uhlík, křemík a železo. Nic z toho není kov vzácných zemin, většina produkce jmenovaných prvků se používá na něco jiného a všechny jsou vpohodě recyklovatelné.

P.S.: Nechochopil jste mě, baterie je na kratší cesty na delších štrekách ji dobíjí spalovací motor v optimálních otáčkách. Viz. Chevy Volt.

+3/−1
2.11.2015 14:00

P96a65v14e37l 86C82h19l67a50p48e10c 5278366450827

To jste se ovšem díval špatně, NiMH baterie bez lanthanu, ceru, neodymu a praseodymu nevyrobíte.

Jen tak mimochodem na planetě není dost Lithia, aby jste mohl byt jen v Evropě převést osobní automobilovou dopravu na autíčka na tužkové baterky. Tolik realita. Stejně tak byste v EU musel postavit druhou paralelní elektrorozvodnou sít a mnoho desítek nových elektráren, no a na to pro změnu až není ani měď ano peníze o tom, že není palivo do těch elektráren nemluvě.

+2/−4
2.11.2015 14:10

P74a97v50e98l 77C97h55l65a18p10e15c 5968386200967

Mínusáku nestyd se a prozraď co  v mém příspěvku není pravda?

+1/−1
2.11.2015 14:39

J26a26n 94V67e68s54e54l43ý 5634573902391

NiMH baterie už používá jen Toyota v Priusech. A to jen v těch s hybridním pohonem. Plug-in hybridy už mají Li-ion jako všichni ostatní.

0/0
2.11.2015 19:29

V41á57c80l33a77v 76P47o85l28á73k 1955712850510

Omylem jsem klepl na mínus, chtěl jsem plus.

0/0
2.11.2015 20:52

M10a94r37e80k 85M79a57l53ý 1312838311670

Ano, hybridy dělá i Toyota a Lexus. Jenomže buď je to dražší než konkurence ve třídě (Toyota) a nebo je to ve třídě, kde na tom tak nezáleží a zákazník to zaplatí (Lexus GS, RX, LS - luxusní a drahé i jako čistě spalovací auto).

Přiznám se, že docela přemýšlím o ojetém Lexusu RX, zdá se to jako dobrý vůz, pokud člověk jezdí i po městě. Právě to popojíždění a případně výkonové špičky pěkně pokryje elektromotor a baterky se pak v klidu nabijí, když se jede ustáleně třeba po okresce.

+1/0
2.11.2015 14:24

V76á37c29l64a85v 51Z86e67l24i18n37k75a 2372290893332

Sorry, ale tady děláte dost zásadní chybu. Zapomínáte na součinitele odporu všeobecně známého pod označením c(x). Ten vyjadřuje závislost odoru prostředí na tvaru tělesa a tam jsou právě ty sklony a obliny. A proto se dnes všechna auta dělají do tvaru, který automobiláři s oblibou říkají "vomydlený mejdlo". Užitná hodnota sice dostává nafrak, protože se například do kufru nevejdete s věcí, která se do mírně hranatějšího tvaru ještě vešla, ale hlavně, že se podaří trochu něco srazit na odporu.

+3/0
2.11.2015 14:33







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.