Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Válka o klimatizaci končí, Mercedes vyvinul nový způsob chlazení

Automobilka Mercedes-Benz ukončuje válku o chladivo v klimatizačních jednotkách. Firma, která z bezpečnostních důvodů odmítala přejít na nové syntetické chladivo s menším dopadem na životní prostředí, na něj nakonec částečně přejde. Vybrané modely dostanou nejnovější klimatizaci s oxidem uhličitým.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Výpis zvoleného vlákna.
Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M41a65r72e77k 17Ž59a86b49č75í84k 5546832497437

EU to dotáhla k novému typu přemýšlení a vývoje - firmy platí ty nejlepší technické mozky ne za technicky na danou dobu nejlepší řešení, ale za řešení, které má obejít špatně nastavené nařízení mizerně vzdělaných úředníků.

+54/−1
4.11.2015 0:16

A39l79e52š 93Z20e25l95i82n29k91a 1904742606

že se nebudou v automobilech používat doslova sr.ačky jako doteď za špatné nastavení nepovažuju.:-P A Mercedesu a jeho technikům za konstrukční řešení při vysokých tlacích plynu tleskám :-)! A řešení s CO2 je hodno dnešní doby.R^

+5/−4
4.11.2015 1:26

L98u26d49ě94k 70C95h20r85á87s12t28e15k 5674124592346

Potíž je v tom, že to co obvykle EU považuje za sra*ku reálně žádná sra*ka není. Jen to nezapadá do svaté války EU proti tzv. globálnímu oteplování. Viz. skandál s oxidy dusíku, kde EU v nesmyslné honbě za snižováním emisí neškodného CO2 dotlačila výrobce k vyšší produkci skutečných sra*ek, které tady musíme dýchat. Bravo EU...

+23/−1
4.11.2015 5:25

L70u64k73á73š 67N66e40m14e68č66e53k 5573461792853

CO2 tiež nie je úplne neškodný, ale chápem že ho porovnávate s Nox. A pri klimatizáciách so súčasným chladivom.

Len je zaujímavé, že prečo benzínové motory nemajú až taký problém plniť emisné limity a naftové áno. A prečo VW namiesto priznania si chyby a ústupu (alebo prepracovania a ďalšieho vývoja) podvádzal?! Vyšlo by to lacnejšie ako platiť škody na image značky...

Inak, som zvedavý, aký spoľahlivý bude nový MB systém s CO2, ale fandím.

0/0
4.11.2015 9:20

L41u97d54ě50k 59C45h58r22á52s32t52e90k 5494754142576

Omyl, CO2 je naprosto neškodný. Jen po*raná EU dělá z CO2 strašidlo. Ano, CO2 je sice nedýchatelný, ale není jedovatý a drží se jen při zemi, takže člověk nemá šanci dostat se do místa s nebezpečnou koncentrací, musel by ležet pod výfukem auta :-) A mimo neškodlivosti pro člověka, je CO2 jednou z hlavních složek "potravy" rostlin, bez CO2 nefunguje fotosyntéza. Celý ten průšvih způsobuje nesmyslnými normami EU. U Dieselů jsou totiž emise CO2 v nepřémé úmeře k emisím NOX. Emise CO2 jsou přímo závislé na spotřebě a jediným způsobem snižení CO2 je snížení spotřeby. No a spotřebu při zachování výkonu lze snížit jen spalováním chudší směsi palovo/vzduch, což ovšem zase zvyšuje emise NOX. Začarovaný kruh :-) U benzínů zase není problém s NOX, jenže je vyšší spotřeba paliva = vyšší emise CO2. Jelikož ale EU stanovila nesmyslné limity neškodného CO2, musí výrobci prodávat více dieselů s nižší spotřebou (emisemi CO2), protože EU počítá emise automobilek jako celkový průměr prodávaných vozů na benzím i naftu. EU normami na CO2 výrazně zvyšuje podíl naftových motorů, které nám pod nos vypouštějí skutečné svinstvo NOX. Je to sice už otřepaná fráze, ale bohužel další dokonalá ukázka, jak EU škodí občanům Evropy...

+8/0
4.11.2015 9:54

L92u33k93á31š 36N10e86m74e41č85e45k 5363141522613

Myslel som neškodnosť v zmysle skleníkového efektu. EU myslím ráta priemer všetkých áut a motorov. A preto používajú downsizing a turbo. Čo je tiež trocha pritiahnuté za vlasy, lebo spotreba je potom pri záťaži vlastne rovnaká ako pri väčšom motore.

A myslím, že motor musí plniť aj NOx limity, takže pretláčanie dieselu je len a len chyba VW.

0/0
4.11.2015 20:24







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.