Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Válka o klimatizaci končí, Mercedes vyvinul nový způsob chlazení

Automobilka Mercedes-Benz ukončuje válku o chladivo v klimatizačních jednotkách. Firma, která z bezpečnostních důvodů odmítala přejít na nové syntetické chladivo s menším dopadem na životní prostředí, na něj nakonec částečně přejde. Vybrané modely dostanou nejnovější klimatizaci s oxidem uhličitým.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M28a11r13e41k 44J73a15n23e91č38k61a 1467806493151

Inu zase po Bruselsky, není důležité, že to může osádku vozidla pozabíjet nebo ohrozit na životě, důležité je, že to údajně zmenší dopad na oteplování, tož přece to mají spočítané a jasné v tých tabulkách ;-D A proto Evropa draze ekoptákoviny zaplatí, jiné části zeměkoule to zplodinami všeho druhu velmi rychle doženou a ani trochu je to neptráp, takže efekt nula. Nakonec nemusíme chodit ani daleko a stačí se teď se začínající topnou sezónou projít kolem rodinných domků, jak začnou topit,  to je vzdoušek jako v panenské přírodě. Ale tohle nemá přece na ekologii a zdraví obyvatelstva žádný vliv a klimatizace jsou mnohem důležitější ;-)

+3/0
4.11.2015 22:42
Foto

P17a24v94e33l 16S52t93r78a72k63o65š 6777761160745

Jaké chladivo MB doplňují při servisních prohlídkách? Jako běžný zákazník to asi nemám šanci poznat.

+1/0
4.11.2015 21:13

M73i33c28h27a77l 72P65a38v11l20á97t 9583663554949

Jako bezny zakaznik se na to muzete zeptat a kazdy slusny servis Vam rad odpovi. Ale muzete se samozrejme vydat cestou analyzy toho plynu v domaci dilne, pokud Vam to prijde byt lepsi napad. ;o)

+1/0
5.11.2015 16:47


J82a22n 86K59r58p66e49c 5756453844342

tak ona ta nebezpecnost noveho chladiva neni zcela presne popsana. problem je v tom, ze v pripade pozaru vozidla a uniku naplne vznika fluorovodik, ltery bezpecne pozabiji ty, co prezili.

+3/0
4.11.2015 20:51

F31r40a76n78t94i38š16e26k 63N38o27v62á70k 6411515856921

Pěkně Mercedes. Fakt je ten, že CO2 plněná klima je zcela bezpečná. Když to náhodou nějak unikne, tak nehrozí otrava.

0/0
4.11.2015 14:11

T23o17m92á36š 33T76a80t53í89č27e56k 5180342560828

Ale oteplení, považ, OTEPLENÍ!!! :-(

+1/0
4.11.2015 14:17
Foto

V42o53j51t34ě60c32h 24P68a51v49l90í66k 5654581254278

Taky nehrozí, protože to CO2 se do té náplně získává ze vzduchu.

0/0
6.11.2015 17:35

T17o80m55á62š 37T91a96t97í63č95e35k 5150212590188

Díky Bohu! ;-)

+1/0
6.11.2015 17:51

L39u80b43o29š 27K89r26t34i70č97k47a 4504868423193

;-D;-D;-D jasně unikne pod tlakem min. 100 bar ale spíš ještě tam je víc, tak cca 130 bar, to bude vyvedeno do sedačky a budeš se moc katapultovat, to je potom teprve bezpečné chladivo :)) ...ale těch padáků kolem D1

+1/0
4.11.2015 14:39

A25l93e74š 98L48i37s77o93v55s50k56ý 9529698632952

TAk nám zase ekoteroristi prosadili něco, jehož zavedení víc poškodí přírodní prostředí než kdyby se používalo to staré.  Provoz 15 let starého auta zatíží přírodní prostředí mnohem méně, než výroba nového, které majitele přinutíme koupit.

+8/0
4.11.2015 12:31

J41i60ř85í 31K39o96c36u90r55e84k 6635884515208

pššt. při nájezdu 5.000 km ročně ušetříte 10-20 litrů paliva, ta 15 let to pak dělá 150 až 300 litrů. Tolik paliva se rozhodně nespotřebuje na výrobu nového auta, které tohle množství papírově ušetří. Tolik paliva se spotřebuje zhruba tak na šrotaci toho starého auta a rozvoz získaného materiálu ze šroťáku k výrobcům surovin.

+6/0
4.11.2015 13:45

J65i54ř80í 40S39c21h20w80a60c86h 8878784708466

Někdo kupuje a jezdí jen v nových autech, jezdí v něm 5-10-15 let, najede v něm 100-300kkm, pak je to "ojetina-vetší ojetina-vrak" který chce prodat, místo něj si koupí zase nové auto, To je prostě naprosto normální, to nové auto je nutné vyrobit dnes a bylo nutné ho vyrobit stejně jako před 20 lety....já nikde žádnou tehdejší úsporu nevidím....

0/−1
4.11.2015 21:03

R56u69d73a 88S89l57a54v80í33k 5923648766711

Tam bude CO2?? To je přece podle ekologistů to největší zlo na světě.

+4/0
4.11.2015 11:57

P57a80v92e39l 66B98r46a86v25e82n64e78c 7464807590987

tak z téhle věty mám opravdu strach:

Mercedes se chlubí, že vývoj proběhl v rekordním čase a že nová jednotka splňuje nejpřísnější bezpečnostní standardy a zároveň nároky na ochranu životního prostředí.

0/0
4.11.2015 11:41

Z97b43y59n36ě89k 43Č84e20j74k97a 5926648831313

Autoklimy s co2 byly hotove uz pred deseti lety. Ale vsichni od toho utekli.

+1/0
4.11.2015 19:28

M86i75c61h48a62l 98P67a57v30l78á34t 9583413864189

Aspon ze Mercedes mysli na zajmy zakazniku, nikoli polosilenych teroristu a idiotu z Brusele. Je treba mu za to podekovat a doufat, ze ostatni automobilky budou mit odvahu jeho priklad nasledovat.

+19/0
4.11.2015 9:14

K19a53r75e93l 80V34a59c14h50u81t 9233952819633

Asi to bude pořádná SÍLA8-o!!, ... když mají toho "Golema" (na obrázku) tak pevně připoutaného !!!  ;-D

0/0
4.11.2015 9:10

V95l88a27d96i28m60í40r 50Z22a80u12š40k12a 5971122657543

Dobrá zpráva, představa monopolního dodavatele chladiva pro všechny automobilky mi docela vadila.

+7/0
4.11.2015 9:08

M26a69r12e95k 36Š70i21m66o48n 2134857928628

Řekl bych, že to je přesně ten důvod, proč byl 1,1,1,2-tetrachlorethan zakázán i když jeho vliv na globální oteplování je vzhledem k dalším vlivům naprosto zanedbatelný.

+2/0
4.11.2015 12:18

R73i52c55h47a89r29d 90L56e56s43k49l83ý 6478335477507

Takže jestli to chápu správně, tak pokud bude v autě R134yf, tak budu mít ještě navíc tlakovou nádobu na inertní plyn (argon). Dusík zřejmě inertní není, protože je levnější ;-) No a v případě detekce nehody a úniku toho chladiva mi to tlakovou nádobu celou vyprázdní. Nebo pokud se splete čidlo.

CO2 jako alternativa - vzhledem k termodynamickým vlastnostem musí pracovat na mnohonásobně vyšších tlacích. Výhoda je, že je nehořlavé. Problém je, že netěsnosti systému při 5bara a 100bara se projevují také mnohonásobně víc. Navíc kompresor musí stlačovat na 100bara a to je další energie, kterou motor musí vyrobit pro kompresor. Proč vymýšlíme kolo...

+6/0
4.11.2015 8:53

R20o96b79e96r22t 87H21o10m96o68l27k15a 4393798560542

Bo v létě horko....

+6/0
4.11.2015 9:29

J56i59ř17í 58K84o64c18u81r73e97k 6695364615218

Dusík opravdu inertní není - viz ty proklínané NOx. Ostatně nitorglycerin je vpravdě výbušným důkazem toho, že dusík sloučěniny tvoří. Argon nikoliv, proto se používá třeba jako ochranná atmosfréra pro svařování nerezu, hliníku atd.

A kompresor? Na 100 bar sice stlačuje, ale sotva z nuly. Spíš bude v celém okruhu zvýšený tlak. A energie ztracená je úměrná dynamickému odporu proudění plynu/kapaliny. A to až tak nezávisí na tlaku.

+2/0
4.11.2015 13:29

T88o47m72á25š 37T15a15t95í49č84e41k 5540492300118

Dusík se taky používá jako inertní plyn - jako ochranná atmosféra při svařování a v pecích, stejně tak jako ochrana před požárem. Asi se ten argon uchovává v lahvích snáz.

0/0
4.11.2015 14:29

V85i26l76é85m 94B37a86r26á88k 4656557889966

Debilní ekoteroristi. 10x vyšší tlak znamená 10x větší riziko poruchovosti, vyšší náklady na výrobu. Náhradní řešení zase vyžaduje zásobník argonu a další prdy. A to jen kvůli nějaké ochraně čert ví čeho. Polib mi pr. světe.

+15/0
4.11.2015 8:09

A32d24a28m 83Ž47í84d79e78k 8425232515513

asi mate pravdu ze vetsi tlak = vetsi problemy, ale traba Common Rail ma 2000Baru a problem s tesnosti ani tlakovanim zjevne neni :o)

a navic, co ji budeme povidat CO2 je "ekologicke" chladivo, a na dlouha leta definitivni reseni chlazeni kabiny

+1/0
4.11.2015 14:55

V49i59l19é31m 27B39a24r86á79k 4876817919496

Něco jiného jsou tlaky v motoru a v klimatizaci. Měl jsem netěsnící klimatizaci a přes značkovací látky atd. nebylo boha, aby to opravil.

Teď to budou nacházet buď radioaktivním značkovačem nebo se celá jednotka hodí do štoru.

Někde tady je článek o zhoršování spolehlivosti v souvislosti s komplikacemi, způsobenými požadavky ekoteroristů.

+1/0
4.11.2015 15:24

L66u83b11o31š 83K59r81t26i17č72k35a 4654568163633

Mercedes objevil Ameriku či co? Jde jen o to, že nové chladivo HFO1234yf,  je prozatím několikanásobně dražší než stávající chladivo R134a. Co to znamená pro servis? Že musí mít přístroje na staré i nové chladivo a pochybuji, že si bude kupovat i přístroj kvůli Mercedesu, takže si MB zajistil návrat svých vozů do značkových servisů a o to jde především...stejně jako v celém automobilovém průmyslu, peníze jsou přece až na prvním místě;-D;-D;-D

+3/−11
4.11.2015 7:59

P44e54t76r 76N93ě70m36e40č12e26k 1442424362443

Co to melete chlape? Jděte si přeleštit Fávo.....Rv

+2/−2
4.11.2015 8:26

L80u11b77o57š 57K63r68t34i41č86k83a 4654708323593

Tak sis po ranu ulevil a ted zase běž snít

+2/−1
4.11.2015 8:44

J46i58n44d78ř65i15c21h 16Š33k36o23p32e50k 4245901380925

Pokud se od 2017 nebude smět používat klasická naplň do klimy, čím se budou doplňovat již vyrobená auta používající tento plyn v klimě ?

+2/0
4.11.2015 7:33

H39o21n35z62a 71K72r94e47n65s19t23e89t92t38e98r 1133809649

Pro nové auta. Ono se už ted nesmí pro nové homologované vozidla používat, proto dělají všichni jen FL.

+1/0
4.11.2015 7:51

J67i98n62d69ř39i68c94h 54Š31k44o40p28e20k 4505581900365

aha, takže to bude platit jen pro nová. Ono "které bude od roku 2017 zakázáno." vyznělo trochu jinak

+1/0
4.11.2015 8:02

R58i96c96h74a84r49d 40V10a94c96e26k 5401978232298

A není náhodou problém v tom, že nové (patentem chráněné) chladivo má monopolního výrobce, který požaduje násobek ceny stávajícího chladiva?

+21/0
4.11.2015 4:48
Foto

V69o58j32t38ě39c68h 81V65o66p27a51ř59i16l 2474986726400

Honeywell a DuPont určitě chtějí vývoj zaplatit, takže dražší zřejmě bude. Rozdíl ale není jen v chladivu, upraveny musejí být i samotné klimatizace, a to logicky zvedá náklady.

Dodatek: Co vím, tak obě chladiva patří pod Honeywell a DuPont. Jelikož R134a patent někdy v tomto období končí, muselo toto dvojspolečenství přijít a prolobovat si nové chladivo, aby si udrželo monopolní postavení na trhu. A tak se i stalo. Problém je, že chemické a fyzikální zákony se neřídí požadavky firem, ale jsou pevně nějak dány, a tak je sice nové chladivo ekologičtější, na základě čehož se ona lobby povedla, ale zároveň se odsunul do pozadí fakt, že je toto chladivo nebezpečné.

Je to stejné jako lobby výrobců úsporných žárovek. Ano, energii to malinko šetří. Bohužel fakt, že zejména ve střední a východní Evropě lidé nefunkční úsporky ve více než polovině případů nevrací, ale vyhazují je, kdy z nich následně na skládkách uniká toxická rtuť, která může silně zamořit spodní vody, už nikoho nezajímá.

+31/0
4.11.2015 6:35

J11i12n50d16ř82i89c82h 59Š31k69o43p70e78k 4235331310215

no pokud nejsou skládky zabezpečené vůči úniku jejich obsahu do spodních vod, tak rtuť z výbojek je ten nejmenší problém

+2/0
4.11.2015 8:04
Foto

V57o61j27t30ě61c66h 75V40o39p56a42ř88i33l 2614956346840

Nj, tady jsem si trochu zapřeháněl. Ale zas na druhou stranu, víme, jak se v ČR často věci odbývají.

0/0
4.11.2015 8:44

R39a94d71i22m 85D67r48b77o17h98l47a94v 5871136283387

Ale to bylo u těch starších, ne? Co jsem v poslední době kupoval, tak měly 0 % rtuti. Aspoň teda to bylo napsané na obale.

0/0
4.11.2015 8:33
Foto

V94o89j47t54ě20c48h 45V73o75p53a42ř49i70l 2974176476460

Ano, již nějakou dobu jsou na trhu i úsporky bez rtuti. Zároveň jsou ale na trhu stále úsporky s různým množstvím rtuti. A na tohle lidé ve většině případů nekoukají, zatímco na cenu ano.

0/0
4.11.2015 8:41

M96a83r64e74k 41Ž86a63b17č61í30k 5336682507397

EU to dotáhla k novému typu přemýšlení a vývoje - firmy platí ty nejlepší technické mozky ne za technicky na danou dobu nejlepší řešení, ale za řešení, které má obejít špatně nastavené nařízení mizerně vzdělaných úředníků.

+54/−1
4.11.2015 0:16

A27l11e32š 63Z21e98l70i70n92k20a 1774222486

že se nebudou v automobilech používat doslova sr.ačky jako doteď za špatné nastavení nepovažuju.:-P A Mercedesu a jeho technikům za konstrukční řešení při vysokých tlacích plynu tleskám :-)! A řešení s CO2 je hodno dnešní doby.R^

+5/−4
4.11.2015 1:26

L28u50d77ě70k 20C22h34r64á92s77t40e55k 5464844972856

Potíž je v tom, že to co obvykle EU považuje za sra*ku reálně žádná sra*ka není. Jen to nezapadá do svaté války EU proti tzv. globálnímu oteplování. Viz. skandál s oxidy dusíku, kde EU v nesmyslné honbě za snižováním emisí neškodného CO2 dotlačila výrobce k vyšší produkci skutečných sra*ek, které tady musíme dýchat. Bravo EU...

+23/−1
4.11.2015 5:25

L70u70k46á11š 42N77e12m17e50č85e44k 5273861802813

CO2 tiež nie je úplne neškodný, ale chápem že ho porovnávate s Nox. A pri klimatizáciách so súčasným chladivom.

Len je zaujímavé, že prečo benzínové motory nemajú až taký problém plniť emisné limity a naftové áno. A prečo VW namiesto priznania si chyby a ústupu (alebo prepracovania a ďalšieho vývoja) podvádzal?! Vyšlo by to lacnejšie ako platiť škody na image značky...

Inak, som zvedavý, aký spoľahlivý bude nový MB systém s CO2, ale fandím.

0/0
4.11.2015 9:20

L53u46d27ě87k 89C30h18r22á80s29t48e66k 5974954882426

Omyl, CO2 je naprosto neškodný. Jen po*raná EU dělá z CO2 strašidlo. Ano, CO2 je sice nedýchatelný, ale není jedovatý a drží se jen při zemi, takže člověk nemá šanci dostat se do místa s nebezpečnou koncentrací, musel by ležet pod výfukem auta :-) A mimo neškodlivosti pro člověka, je CO2 jednou z hlavních složek "potravy" rostlin, bez CO2 nefunguje fotosyntéza. Celý ten průšvih způsobuje nesmyslnými normami EU. U Dieselů jsou totiž emise CO2 v nepřémé úmeře k emisím NOX. Emise CO2 jsou přímo závislé na spotřebě a jediným způsobem snižení CO2 je snížení spotřeby. No a spotřebu při zachování výkonu lze snížit jen spalováním chudší směsi palovo/vzduch, což ovšem zase zvyšuje emise NOX. Začarovaný kruh :-) U benzínů zase není problém s NOX, jenže je vyšší spotřeba paliva = vyšší emise CO2. Jelikož ale EU stanovila nesmyslné limity neškodného CO2, musí výrobci prodávat více dieselů s nižší spotřebou (emisemi CO2), protože EU počítá emise automobilek jako celkový průměr prodávaných vozů na benzím i naftu. EU normami na CO2 výrazně zvyšuje podíl naftových motorů, které nám pod nos vypouštějí skutečné svinstvo NOX. Je to sice už otřepaná fráze, ale bohužel další dokonalá ukázka, jak EU škodí občanům Evropy...

+8/0
4.11.2015 9:54

L18u10k37á58š 81N27e49m37e79č82e44k 5433831672533

Myslel som neškodnosť v zmysle skleníkového efektu. EU myslím ráta priemer všetkých áut a motorov. A preto používajú downsizing a turbo. Čo je tiež trocha pritiahnuté za vlasy, lebo spotreba je potom pri záťaži vlastne rovnaká ako pri väčšom motore.

A myslím, že motor musí plniť aj NOx limity, takže pretláčanie dieselu je len a len chyba VW.

0/0
4.11.2015 20:24

J36i95ř26í 80K70o59c58u98r96e62k 6585654805938

Tak se to dělá. Říct nelibí se nám to a vyvinout si vlastní.

+18/−1
4.11.2015 0:13

H20o13n21z61a 52K35r27e59n32s98t35e95t89t17e16r 1843739379

No on byl Mercedes jedním z prvních kdo byl u vývoje 1234, jen pak na chvíli zaspali a proto se jim to nelíbilo.....

A CO2 se pro ně už pár let vyvíjí, takže žádná zásadní novinka. Až tak to nedělají u Mercedesu, jako u subdodavatele, kde si to Mercedes zadal

+1/−1
4.11.2015 7:48

H22o74n22z70a 81K24r28e81n59s10t40e94t33t61e68r 1433689799

A jako proč ten mínus p. Němeček? 8-o

0/−1
4.11.2015 8:37

L32u81b40o42š 36K76r73t27i54č73k69a 4514928213873

pan Němeček je odborník, ne jako my obyčejní pracovnící v autoprůmyslu

+2/0
4.11.2015 8:47

L30u52b15o81š 49K31r95t43i70č75k26a 4284368743733

nebo si nechat vyvinout ...klimatizace se dodává do všech aut subdodávkou od různých výrobců, např. Visteon, Valeo, Denso, Behr a další....

+2/0
4.11.2015 8:51

J37o55z47e36f 62H90r95i78c48i44š95i63n 4693530210176

No a presne tak to udelal

Behr a Valeo

0/0
7.11.2015 3:16





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.