Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Válka o klimatizaci končí, Mercedes vyvinul nový způsob chlazení

Automobilka Mercedes-Benz ukončuje válku o chladivo v klimatizačních jednotkách. Firma, která z bezpečnostních důvodů odmítala přejít na nové syntetické chladivo s menším dopadem na životní prostředí, na něj nakonec částečně přejde. Vybrané modely dostanou nejnovější klimatizaci s oxidem uhličitým.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M85a35r81e77k 84J35a27n53e29č52k97a 1677506553441

Inu zase po Bruselsky, není důležité, že to může osádku vozidla pozabíjet nebo ohrozit na životě, důležité je, že to údajně zmenší dopad na oteplování, tož přece to mají spočítané a jasné v tých tabulkách ;-D A proto Evropa draze ekoptákoviny zaplatí, jiné části zeměkoule to zplodinami všeho druhu velmi rychle doženou a ani trochu je to neptráp, takže efekt nula. Nakonec nemusíme chodit ani daleko a stačí se teď se začínající topnou sezónou projít kolem rodinných domků, jak začnou topit,  to je vzdoušek jako v panenské přírodě. Ale tohle nemá přece na ekologii a zdraví obyvatelstva žádný vliv a klimatizace jsou mnohem důležitější ;-)

+3/0
4.11.2015 22:42
Foto

P71a30v11e94l 71S75t78r52a54k80o68š 6647831830555

Jaké chladivo MB doplňují při servisních prohlídkách? Jako běžný zákazník to asi nemám šanci poznat.

+1/0
4.11.2015 21:13

M16i84c96h15a12l 17P33a81v67l76á73t 9943203704759

Jako bezny zakaznik se na to muzete zeptat a kazdy slusny servis Vam rad odpovi. Ale muzete se samozrejme vydat cestou analyzy toho plynu v domaci dilne, pokud Vam to prijde byt lepsi napad. ;o)

+1/0
5.11.2015 16:47

J52a25n 11K38r18p21e77c 5446223824162

tak ona ta nebezpecnost noveho chladiva neni zcela presne popsana. problem je v tom, ze v pripade pozaru vozidla a uniku naplne vznika fluorovodik, ltery bezpecne pozabiji ty, co prezili.

+3/0
4.11.2015 20:51

F81r36a96n25t70i42š69e72k 46N23o70v44á53k 6371485486421

Pěkně Mercedes. Fakt je ten, že CO2 plněná klima je zcela bezpečná. Když to náhodou nějak unikne, tak nehrozí otrava.

0/0
4.11.2015 14:11

T27o97m79á67š 81T78a38t53í62č54e74k 5430372490838

Ale oteplení, považ, OTEPLENÍ!!! :-(

+1/0
4.11.2015 14:17
Foto

V31o94j34t96ě83c51h 16P40a35v46l34í61k 5804791574108

Taky nehrozí, protože to CO2 se do té náplně získává ze vzduchu.

0/0
6.11.2015 17:35

T68o71m45á26š 24T12a48t10í56č67e71k 5170862930398

Díky Bohu! ;-)

+1/0
6.11.2015 17:51

L18u72b86o23š 57K13r51t63i89č21k66a 4544308563273

;-D;-D;-D jasně unikne pod tlakem min. 100 bar ale spíš ještě tam je víc, tak cca 130 bar, to bude vyvedeno do sedačky a budeš se moc katapultovat, to je potom teprve bezpečné chladivo :)) ...ale těch padáků kolem D1

+1/0
4.11.2015 14:39

A57l73e15š 54L15i70s91o33v69s29k56ý 9349498262792

TAk nám zase ekoteroristi prosadili něco, jehož zavedení víc poškodí přírodní prostředí než kdyby se používalo to staré.  Provoz 15 let starého auta zatíží přírodní prostředí mnohem méně, než výroba nového, které majitele přinutíme koupit.

+8/0
4.11.2015 12:31

J98i52ř40í 17K26o87c93u66r98e96k 6275184545158

pššt. při nájezdu 5.000 km ročně ušetříte 10-20 litrů paliva, ta 15 let to pak dělá 150 až 300 litrů. Tolik paliva se rozhodně nespotřebuje na výrobu nového auta, které tohle množství papírově ušetří. Tolik paliva se spotřebuje zhruba tak na šrotaci toho starého auta a rozvoz získaného materiálu ze šroťáku k výrobcům surovin.

+6/0
4.11.2015 13:45

J56i56ř27í 52S38c20h97w12a42c87h 8678254498276

Někdo kupuje a jezdí jen v nových autech, jezdí v něm 5-10-15 let, najede v něm 100-300kkm, pak je to "ojetina-vetší ojetina-vrak" který chce prodat, místo něj si koupí zase nové auto, To je prostě naprosto normální, to nové auto je nutné vyrobit dnes a bylo nutné ho vyrobit stejně jako před 20 lety....já nikde žádnou tehdejší úsporu nevidím....

0/−1
4.11.2015 21:03

R92u11d77a 11S47l20a22v24í23k 5233408396621

Tam bude CO2?? To je přece podle ekologistů to největší zlo na světě.

+4/0
4.11.2015 11:57

P16a15v56e87l 62B47r28a22v71e38n80e20c 7154817950207

tak z téhle věty mám opravdu strach:

Mercedes se chlubí, že vývoj proběhl v rekordním čase a že nová jednotka splňuje nejpřísnější bezpečnostní standardy a zároveň nároky na ochranu životního prostředí.

0/0
4.11.2015 11:41

Z48b76y72n97ě28k 25Č69e43j92k42a 5436148221983

Autoklimy s co2 byly hotove uz pred deseti lety. Ale vsichni od toho utekli.

+1/0
4.11.2015 19:28

M90i95c85h98a14l 76P30a14v31l71á96t 9893413374259

Aspon ze Mercedes mysli na zajmy zakazniku, nikoli polosilenych teroristu a idiotu z Brusele. Je treba mu za to podekovat a doufat, ze ostatni automobilky budou mit odvahu jeho priklad nasledovat.

+19/0
4.11.2015 9:14

K69a73r39e89l 85V43a16c37h71u91t 9133352799383

Asi to bude pořádná SÍLA8-o!!, ... když mají toho "Golema" (na obrázku) tak pevně připoutaného !!!  ;-D

0/0
4.11.2015 9:10

V34l68a20d58i89m10í33r 53Z44a32u27š71k51a 5361312357383

Dobrá zpráva, představa monopolního dodavatele chladiva pro všechny automobilky mi docela vadila.

+7/0
4.11.2015 9:08

M15a76r38e72k 39Š81i19m69o57n 2884577378228

Řekl bych, že to je přesně ten důvod, proč byl 1,1,1,2-tetrachlorethan zakázán i když jeho vliv na globální oteplování je vzhledem k dalším vlivům naprosto zanedbatelný.

+2/0
4.11.2015 12:18

R72i94c33h91a46r37d 79L82e47s24k79l26ý 6398165727237

Takže jestli to chápu správně, tak pokud bude v autě R134yf, tak budu mít ještě navíc tlakovou nádobu na inertní plyn (argon). Dusík zřejmě inertní není, protože je levnější ;-) No a v případě detekce nehody a úniku toho chladiva mi to tlakovou nádobu celou vyprázdní. Nebo pokud se splete čidlo.

CO2 jako alternativa - vzhledem k termodynamickým vlastnostem musí pracovat na mnohonásobně vyšších tlacích. Výhoda je, že je nehořlavé. Problém je, že netěsnosti systému při 5bara a 100bara se projevují také mnohonásobně víc. Navíc kompresor musí stlačovat na 100bara a to je další energie, kterou motor musí vyrobit pro kompresor. Proč vymýšlíme kolo...

+6/0
4.11.2015 8:53

R91o79b15e46r63t 96H57o51m65o93l86k11a 4873428200742

Bo v létě horko....

+6/0
4.11.2015 9:29

J25i31ř58í 31K48o58c88u93r54e55k 6675624575558

Dusík opravdu inertní není - viz ty proklínané NOx. Ostatně nitorglycerin je vpravdě výbušným důkazem toho, že dusík sloučěniny tvoří. Argon nikoliv, proto se používá třeba jako ochranná atmosfréra pro svařování nerezu, hliníku atd.

A kompresor? Na 100 bar sice stlačuje, ale sotva z nuly. Spíš bude v celém okruhu zvýšený tlak. A energie ztracená je úměrná dynamickému odporu proudění plynu/kapaliny. A to až tak nezávisí na tlaku.

+2/0
4.11.2015 13:29

T45o56m65á19š 52T89a57t74í46č80e36k 5510492770948

Dusík se taky používá jako inertní plyn - jako ochranná atmosféra při svařování a v pecích, stejně tak jako ochrana před požárem. Asi se ten argon uchovává v lahvích snáz.

0/0
4.11.2015 14:29

V14i14l14é11m 17B56a50r74á42k 4906217909186

Debilní ekoteroristi. 10x vyšší tlak znamená 10x větší riziko poruchovosti, vyšší náklady na výrobu. Náhradní řešení zase vyžaduje zásobník argonu a další prdy. A to jen kvůli nějaké ochraně čert ví čeho. Polib mi pr. světe.

+15/0
4.11.2015 8:09

A39d94a92m 19Ž93í21d65e41k 8765112325353

asi mate pravdu ze vetsi tlak = vetsi problemy, ale traba Common Rail ma 2000Baru a problem s tesnosti ani tlakovanim zjevne neni :o)

a navic, co ji budeme povidat CO2 je "ekologicke" chladivo, a na dlouha leta definitivni reseni chlazeni kabiny

+1/0
4.11.2015 14:55

V73i82l84é66m 31B46a53r76á60k 4636577529546

Něco jiného jsou tlaky v motoru a v klimatizaci. Měl jsem netěsnící klimatizaci a přes značkovací látky atd. nebylo boha, aby to opravil.

Teď to budou nacházet buď radioaktivním značkovačem nebo se celá jednotka hodí do štoru.

Někde tady je článek o zhoršování spolehlivosti v souvislosti s komplikacemi, způsobenými požadavky ekoteroristů.

+1/0
4.11.2015 15:24

L92u27b93o80š 32K27r40t97i49č45k51a 4864268573373

Mercedes objevil Ameriku či co? Jde jen o to, že nové chladivo HFO1234yf,  je prozatím několikanásobně dražší než stávající chladivo R134a. Co to znamená pro servis? Že musí mít přístroje na staré i nové chladivo a pochybuji, že si bude kupovat i přístroj kvůli Mercedesu, takže si MB zajistil návrat svých vozů do značkových servisů a o to jde především...stejně jako v celém automobilovém průmyslu, peníze jsou přece až na prvním místě;-D;-D;-D

+3/−11
4.11.2015 7:59

P22e62t37r 12N81ě74m42e72č65e17k 1212534662243

Co to melete chlape? Jděte si přeleštit Fávo.....Rv

+2/−2
4.11.2015 8:26

L57u74b46o49š 64K10r93t70i59č54k82a 4904368333473

Tak sis po ranu ulevil a ted zase běž snít

+2/−1
4.11.2015 8:44

J43i79n14d88ř25i64c96h 36Š54k70o78p59e53k 4385731200735

Pokud se od 2017 nebude smět používat klasická naplň do klimy, čím se budou doplňovat již vyrobená auta používající tento plyn v klimě ?

+2/0
4.11.2015 7:33

H72o83n91z69a 14K46r60e56n43s50t13e82t29t89e48r 1193359329

Pro nové auta. Ono se už ted nesmí pro nové homologované vozidla používat, proto dělají všichni jen FL.

+1/0
4.11.2015 7:51

J37i16n63d51ř58i59c48h 91Š78k85o49p49e41k 4855431180275

aha, takže to bude platit jen pro nová. Ono "které bude od roku 2017 zakázáno." vyznělo trochu jinak

+1/0
4.11.2015 8:02

R51i41c76h38a42r52d 41V80a23c93e53k 5351808392508

A není náhodou problém v tom, že nové (patentem chráněné) chladivo má monopolního výrobce, který požaduje násobek ceny stávajícího chladiva?

+21/0
4.11.2015 4:48
Foto

V27o16j45t14ě19c31h 35V41o31p22a67ř74i17l 2934186276480

Honeywell a DuPont určitě chtějí vývoj zaplatit, takže dražší zřejmě bude. Rozdíl ale není jen v chladivu, upraveny musejí být i samotné klimatizace, a to logicky zvedá náklady.

Dodatek: Co vím, tak obě chladiva patří pod Honeywell a DuPont. Jelikož R134a patent někdy v tomto období končí, muselo toto dvojspolečenství přijít a prolobovat si nové chladivo, aby si udrželo monopolní postavení na trhu. A tak se i stalo. Problém je, že chemické a fyzikální zákony se neřídí požadavky firem, ale jsou pevně nějak dány, a tak je sice nové chladivo ekologičtější, na základě čehož se ona lobby povedla, ale zároveň se odsunul do pozadí fakt, že je toto chladivo nebezpečné.

Je to stejné jako lobby výrobců úsporných žárovek. Ano, energii to malinko šetří. Bohužel fakt, že zejména ve střední a východní Evropě lidé nefunkční úsporky ve více než polovině případů nevrací, ale vyhazují je, kdy z nich následně na skládkách uniká toxická rtuť, která může silně zamořit spodní vody, už nikoho nezajímá.

+31/0
4.11.2015 6:35

J20i71n95d77ř58i92c94h 62Š32k69o44p65e94k 4655971550985

no pokud nejsou skládky zabezpečené vůči úniku jejich obsahu do spodních vod, tak rtuť z výbojek je ten nejmenší problém

+2/0
4.11.2015 8:04
Foto

V31o35j49t38ě98c95h 26V98o54p26a73ř77i34l 2864156766140

Nj, tady jsem si trochu zapřeháněl. Ale zas na druhou stranu, víme, jak se v ČR často věci odbývají.

0/0
4.11.2015 8:44

R24a18d43i72m 68D22r50b50o86h60l89a74v 5361556693287

Ale to bylo u těch starších, ne? Co jsem v poslední době kupoval, tak měly 0 % rtuti. Aspoň teda to bylo napsané na obale.

0/0
4.11.2015 8:33
Foto

V17o71j82t76ě19c21h 75V79o77p13a75ř30i84l 2974816396880

Ano, již nějakou dobu jsou na trhu i úsporky bez rtuti. Zároveň jsou ale na trhu stále úsporky s různým množstvím rtuti. A na tohle lidé ve většině případů nekoukají, zatímco na cenu ano.

0/0
4.11.2015 8:41

M90a50r88e22k 36Ž62a22b97č87í21k 5446352347287

EU to dotáhla k novému typu přemýšlení a vývoje - firmy platí ty nejlepší technické mozky ne za technicky na danou dobu nejlepší řešení, ale za řešení, které má obejít špatně nastavené nařízení mizerně vzdělaných úředníků.

+54/−1
4.11.2015 0:16

A69l14e58š 26Z25e32l98i93n13k41a 1624932646

že se nebudou v automobilech používat doslova sr.ačky jako doteď za špatné nastavení nepovažuju.:-P A Mercedesu a jeho technikům za konstrukční řešení při vysokých tlacích plynu tleskám :-)! A řešení s CO2 je hodno dnešní doby.R^

+5/−4
4.11.2015 1:26

L45u30d64ě87k 77C59h84r44á15s79t16e80k 5184694782316

Potíž je v tom, že to co obvykle EU považuje za sra*ku reálně žádná sra*ka není. Jen to nezapadá do svaté války EU proti tzv. globálnímu oteplování. Viz. skandál s oxidy dusíku, kde EU v nesmyslné honbě za snižováním emisí neškodného CO2 dotlačila výrobce k vyšší produkci skutečných sra*ek, které tady musíme dýchat. Bravo EU...

+23/−1
4.11.2015 5:25

L98u40k53á52š 84N16e26m36e81č66e17k 5893951472563

CO2 tiež nie je úplne neškodný, ale chápem že ho porovnávate s Nox. A pri klimatizáciách so súčasným chladivom.

Len je zaujímavé, že prečo benzínové motory nemajú až taký problém plniť emisné limity a naftové áno. A prečo VW namiesto priznania si chyby a ústupu (alebo prepracovania a ďalšieho vývoja) podvádzal?! Vyšlo by to lacnejšie ako platiť škody na image značky...

Inak, som zvedavý, aký spoľahlivý bude nový MB systém s CO2, ale fandím.

0/0
4.11.2015 9:20

L58u41d97ě76k 77C33h32r65á75s48t82e64k 5334514442166

Omyl, CO2 je naprosto neškodný. Jen po*raná EU dělá z CO2 strašidlo. Ano, CO2 je sice nedýchatelný, ale není jedovatý a drží se jen při zemi, takže člověk nemá šanci dostat se do místa s nebezpečnou koncentrací, musel by ležet pod výfukem auta :-) A mimo neškodlivosti pro člověka, je CO2 jednou z hlavních složek "potravy" rostlin, bez CO2 nefunguje fotosyntéza. Celý ten průšvih způsobuje nesmyslnými normami EU. U Dieselů jsou totiž emise CO2 v nepřémé úmeře k emisím NOX. Emise CO2 jsou přímo závislé na spotřebě a jediným způsobem snižení CO2 je snížení spotřeby. No a spotřebu při zachování výkonu lze snížit jen spalováním chudší směsi palovo/vzduch, což ovšem zase zvyšuje emise NOX. Začarovaný kruh :-) U benzínů zase není problém s NOX, jenže je vyšší spotřeba paliva = vyšší emise CO2. Jelikož ale EU stanovila nesmyslné limity neškodného CO2, musí výrobci prodávat více dieselů s nižší spotřebou (emisemi CO2), protože EU počítá emise automobilek jako celkový průměr prodávaných vozů na benzím i naftu. EU normami na CO2 výrazně zvyšuje podíl naftových motorů, které nám pod nos vypouštějí skutečné svinstvo NOX. Je to sice už otřepaná fráze, ale bohužel další dokonalá ukázka, jak EU škodí občanům Evropy...

+8/0
4.11.2015 9:54

L62u30k72á13š 11N18e50m78e39č13e38k 5163211522943

Myslel som neškodnosť v zmysle skleníkového efektu. EU myslím ráta priemer všetkých áut a motorov. A preto používajú downsizing a turbo. Čo je tiež trocha pritiahnuté za vlasy, lebo spotreba je potom pri záťaži vlastne rovnaká ako pri väčšom motore.

A myslím, že motor musí plniť aj NOx limity, takže pretláčanie dieselu je len a len chyba VW.

0/0
4.11.2015 20:24

J48i66ř33í 56K48o20c91u10r96e75k 6745774145118

Tak se to dělá. Říct nelibí se nám to a vyvinout si vlastní.

+18/−1
4.11.2015 0:13

H50o92n83z46a 59K54r69e33n43s55t50e89t28t46e73r 1933269549

No on byl Mercedes jedním z prvních kdo byl u vývoje 1234, jen pak na chvíli zaspali a proto se jim to nelíbilo.....

A CO2 se pro ně už pár let vyvíjí, takže žádná zásadní novinka. Až tak to nedělají u Mercedesu, jako u subdodavatele, kde si to Mercedes zadal

+1/−1
4.11.2015 7:48

H32o53n44z97a 98K94r95e95n69s29t74e36t35t40e46r 1773889209

A jako proč ten mínus p. Němeček? 8-o

0/−1
4.11.2015 8:37

L53u69b60o96š 35K24r32t76i16č57k90a 4554358133593

pan Němeček je odborník, ne jako my obyčejní pracovnící v autoprůmyslu

+2/0
4.11.2015 8:47

L29u54b59o65š 52K92r88t49i62č84k49a 4584178293193

nebo si nechat vyvinout ...klimatizace se dodává do všech aut subdodávkou od různých výrobců, např. Visteon, Valeo, Denso, Behr a další....

+2/0
4.11.2015 8:51

J53o50z57e63f 49H55r92i35c28i29š74i32n 4873470150236

No a presne tak to udelal

Behr a Valeo

0/0
7.11.2015 3:16







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.