Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Elektrická superstar Tesla S je fenomén hlásící konec automobilismu

Pětidveřových limuzín za dva miliony seženete spoustu a lepších. Tesla je však jediná, která vám k němu přidá status automobilové vizionářské celebrity a auru výjimečnosti. A nakonec budete i za šetřílka. Pominete-li dvou až čtyřmilionovou počáteční investici, jezdíte pak už vlastně skoro zadarmo.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D34a85v54i15d 47S24u51c70h40ý 7709228957227

V článku se píše, že si mohu číst noviny pokud pojedu na autopilota např. na jižní spojce. Ale na videu je vidět že nemůžu vzdálit ruce od volantu aby se sytém nevypnul. Takže mi není moc jasné jak moc pohodlná by byla jízda s nataženýma rukama vedle volantu. Na posilování ok, ale pak náš slavný manažer neuzvedne ani propisku ;-D Jak to tedy s tím autopilotem je?

0/0
17.3.2016 12:05
Foto

J68i24ř24í 69D94v77o19ř73á40k 5345419670748

http://www.denik.cz/auto/tesla-loni-prohloubila-ztratu-na-21-miliard-korun-v-breznu-predstavi-novinku-20160211.html

0/0
14.2.2016 9:17

M55a68r30t42i48n 32D25u29f23e33k 3142287308144

No, kdoví jak to bude. Zatím všechna očekávaná představení měla u Tesly zpoždění. Ale jak taky jinak, začínáte-li s nějčím novým....

0/0
20.2.2016 13:12

V48l21a66d73i31s62l19a12v 16N34o62h18e38j66l 7828557768791

Mam Mustanga, sice jen 3.8 V6, ale Magnaflow rezonatory, a dneska sem na dalnici dojel Teslu. Kdyz sem ji predjizdel, tak sem prohrabnul parkrat plyn, z ladaku se ozval rev a chrapot, a Tesla nemohla z toho vubec nic. Ani to povestny zrychleni se nekonalo, asi chtela pani za volantem nekam jeste doject. ;-) Auto ma dopravat i emoce, verim ze Tesla dodava treba jine, ale zvuk klasickeho motoru a vyfuku mam proste rad a z toho duvodu mi elektropohon nevoni. Do centra preplneneho velkomesta nebo na dojizdeni do prace OK (levny provoz, nesmrdi), ale zas ne za takovy penize. Ono ve vysledku to mozna az tak ekologicky neni. Kazdopadne TESLA je momentalne o vyrazny krok napred pred konkurenci a tomu zas fandim. R^

+3/0
11.2.2016 0:37

M74i23l82a83n 95P84e11l91e63š72k45a 7986932550

Elektromobilita je velmi výhodná a tam , kde jde o jasné trasy každý den / pošta, zásobování , MHD a další jiné / , je jasnou výzvou pro všechny. V Polsku jsem již viděl v provozu čínský autobus na baterky a jezdí náramně. Čína je také největším výrobcem elektroautobusů. Tam není takový problém s váhou baterek. Jde pouze o zvýšení výroby a ještě lepší technologie baterií a celkem již nic nestojí v cestě. Jistě se naskytne mnoho problémů, ale cesta je jasná. OZE a elektromobilita je velkou šancí pro celou společnost.

0/0
10.2.2016 16:11

R71o72l90a53n35d84o 29A11r10i34a16s 7208399427970

Zatím drahá hračka, ve které v zimě mrznou nohy :-D

Když už hodně mrzne, je v tesle trochu zima, přece jen musí topit elektřinou a tu potřebuje hlavně k jízdě.

0/0
8.2.2016 12:30

J62i20ř84í 65Š31e71j52n33o73h97a 4822893344773

Asi uvažuji moc "nízce". Ale mně tu chybí infomace ohledně záruky na batere a ceně za jejich výměnu.

Já zapomněl. Auto je na reprezentaci manažerů při jízdách do kanclu :-)

Když se srovnává s X6-kou, tak sezapomíná že X6 je čtyřkolka a že ten šestívál diesel vydrží skoro věčně.

0/0
1.2.2016 6:55
Foto

V18á20c52l60a26v 19Ř43e21h20á82k 8847360482378

Copak o to, auto je to hezké. Ale to nabíjení bude drobet problém - myslím "na cestě".

Podle dostupných informací Tesly, pokud bych jel z Británie do České republiky, musel pomalu po Evropě kličkovat a ne jet v klidu a pravidelně.

Zde v Británii je to OK, ale nabití baterií bych musel provést hned v Calais, potom v Gentu v Belgii, v Bruselu nic, potom AŽ někde u Bonnu, dál by to celkem šlo. Tedy až na hranice. Protože třeba v Praze, kde je jediná stanice - dle Tesly, tak ona stanice "není v provozu", ale připravuje se, na uvedení do provozu.

Zde je odkaz, a foto z dnešního dne, tedy 30.1.2016

http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/53451-Anyone-know-anything-about-the-Czech-Republic-superchargers?p=1281901&viewfull=1#post1281901

Takže pokud pojedu, tedy zase klasicky úplně stejně jako jezdím. Klasické auto a benzín, i na onu vzdálenost. Naftu zkrátka ne.

Ale líbí se mi to, ne že ne. Jen je pro moje účely zatím brzy ... ;-)

0/0
30.1.2016 19:37

M62a81r94t59i94n 80D33u39f47e46k 3822697158504

I na nabíjení se rychle pracuje. Bezdrátové nabíjení kupř. v dálničních pruzích může přijít brzy

0/0
20.2.2016 13:23

V29i10k11t21o31r 27J20o98h37á11n28e89k 4464454118510

Takže je to manařerské auto na pojíždění po městě a pendlování do práce, nebo dálniční koráb? V tomhle bodě je autor poněkud nekonzistentní.

+1/0
29.1.2016 23:03

O54n21d87r67e96j 34B69e30r17a38n 5288232391

Je dobře, že řidiči vyspělých států považují elektromobil za imige záležitost - hlavně v USA kde do nedávna byl vrchol manažera Lincoln s V8 motorem. Ekologie je otázkou, protože elektřina se také musí vyrobit a výroba baterií ve velkém + následná likvidace je dost velká ekologická zátěž /nemluvě o současné životnosti baterií

0/0
29.1.2016 9:12
Foto

Š28t31ě78p72á59n 50B14i42c65e35r46a 6259402648846

skoro zadarmo;-Da až vezmou baterie za své, tak pořídíte po 5 letech nové a ty vás přijdou natolik, jako nové auto na benzin a když rozpočítáte náklady tak je kilometr sakra drahý. Auto s řidičem nekomunikuje zvukem jako běžná auta a připadal jsem si dost divně. Jel jsem ale jen pár set metrů, asi se na to dá zvyknout, jako na všechno.

+1/−1
28.1.2016 14:03

P59e67t78r 14R49u10m10p81l28i60k 4399407429143

jsem do toho fanda a model S může mět aji náhon na předek- druhý menší motor ve předním kufru, který ho moc nezmenší. Můj sen je jenom zadek a největší baterie.R^

0/0
26.1.2016 18:16

J85i61ř95í 13Š70e19j87n88o70h25a 4662373904133

Nemohu si pomoci, ale po zkušenostech s bateriemi z mobilů a mnoha dalších spotřebičů, nějak nemohu uvěřit, že právě autobaterie vydrží 20 let bez dramatického poklesu kapacity.

Spíš myslím,že za pět let budu muset koupit nové baterky za 30 000 éček a celá ekonomika provozu půjde "do kopru". Patrně i ekologie.

No. Počkám si na zkušenosti "průkopníků", kteří nehledí na korunu :-)

0/−2
26.1.2016 18:05

Z16d55e11n70ě87k 53H89i52n53k 8679557591241

Tak zkušenosti "průkopníků" už jsou k dispozici a navíc docela čtivě sepsané.

Je tam i popis týdenního výletu do Provance :-) http://www.roznovan.cz/~kubis/models.php

0/−1
27.1.2016 19:56
Foto

J80a77n 72M77a32c52k 5127342922425

Tak za prve cena.... od 60 tisic eur nahoru? A za druhe -nabijeni. Tady to neni jako v Americe, ze mate pred kazdym fast-foodem na parkovisti nabijecku. Tisic kilometru napric Evropou si s tim proste neumim predstavit.

0/0
26.1.2016 12:58

P38a78v67o80l 88K57u90b24r77a84n 6439530370572

Pokiaľ sa pohybujete v západnej Európe môžete ju prejsť od Tarragona v Španielsku po Setemoen v Nórsku a od Edinburhu v Škótsku po Zvolen na Slovensku: http://supercharge.info/

0/0
26.1.2016 14:22

J33a84k40u42b 97H17e16g60e26n51b42a39r56t 9435874649224

No, taková hrůza to zase asi nebude: http://insideevs.com/wp-content/uploads/2014/10/Tesla-Supercharger-Europe-2016-eff-Oct-2014.jpg

0/0
26.1.2016 15:29

R80o62b52e75r77t 55V24i20l83i72m77o96v68s98k12ý 1929395334938

Vůbec mě neštve, že jsem dinosaurus. Mám rád zvuk svého šestiválce a to, že po městě žere i silniční vši (cyklisty) mě nemrzí. S obavou hledím do budoucnosti, kdy auto bude mít motorek ze sekačky či šlapky a bude napojeno rovnou na Velkého bratra a z palubky se budou tisknout pokutové bloky.

Jsem prostě obyčejnej petrolhead a když dojde benzín a nafta, tak přepálím áleje u silnice a budu jezdit na šňaps.;-D

Tesla je krok vpřed. Není to špatný koncept (záměrně nepíšu auto) na denní pojíždění z domova do práce - od zásuvky k zásuvce.

Ale užívat si vibrace a ševelení těch stovek rotačních součástek a ovládat splněné sny inženýrů a čichat vůně charakteristické pro spalovací motory, mě prostě jen tak nepřestane bavit a těšit. Jsem dokonce takovej úchyl, že mám zadokolku a jediný "asistent", který nejde vypnout a občas "kecá" do řízení je ABS. S mazlíkem nemám ambice do terénu, tak to zase až tolik nevadí. ;-)R^ A ten pocit, když nasněží a ta skoro dvoutunová obludka se po polaskání plynu sune zatáčkou bokem, aniž by se tavily pneumatiky ..........prostě auto z minulého století.

+9/−1
26.1.2016 8:07

V94i78k49t61o98r 40J70o60h30á71n16e57k 4844314508540

Já vám vaše staromilství neberu, celkem tomu rozumím. Ale to vaše vyjádření o "silničních vších" svědčí o tom, že spíše než "petrolhead" jste dickhead a rádoby macho.

+4/0
29.1.2016 23:07

D88a24v75i69d 41V64i64k52t91o94r75a 9534724455707

Já se k přirovnání pumpiček k silničním vším kolegy petrolheada přidám - také je tak vidím a v naprosté většině oprávněně.

0/0
1.4.2016 11:44
Foto

T57o41m94á35š 87O85r67a72v36e25c 9552839495327

tady u nas v San Diegu jich vidim snad 100 denne, prijde me ze to ma snad kazdy druhy... :-)R^ auto je to opravdu krasne

+1/0
26.1.2016 4:02

J51a15n 89F20r23i80d51r84i44c79h 6285198179963

Elon Musk R^!

+1/0
26.1.2016 1:16

P43e86t78r65a 53K28o43v22á24ř73o19v58á 2630351891120

Před 20ti lety příbuzní nechápali, co je to internet a proč by měli mít něco jako mobil. Před 10ti lety jsem nepotřebovala mít internet v mobilu. Před pěti jsem s povzdychem akceptovala první tablet. Před rokem jsem měla možnost Model S vidět naživo. Je to budoucnost, ať se tu vztekáte, jak chcete. :-P

+14/−1
25.1.2016 23:26

M68a38r49t95i18n 55D52u11f66e54k 3592437598524

https://www.youtube.com/watch?v=jeXFq2OF_jA

0/0
20.2.2016 13:05

A50l53e15x48a63n28d28r 22C96h70y66t97i86l 2564962985171

Auto jezdi teoreticky zadarmo, ale prakticky 1Kc za km.

Hezke.

Clanek je PR clankem, ktery nadhazuje nesmysly a jeste si je v tom samem clanku vyvraci. Jakoby clanek psali dva autori a jeden druheho se snazil prilis nenastvat, protoze kazdy ma opacny nazor.

Klasicka nafta se spotrebou 4l/100 ma ty naklady na km stejne a dokud to nebude jinak, je elektromobil ekonomicky nesmysl. Jedinou rozumnou volbou by to bylo, kdyby byl dojezd vetsi, baterky nesmrtelne a clovek mel doma fotovoltaiku nebo vetrnou elektrarnu, ktera mu to bude nabijet zdarma.

Do te doby adieu.

+3/−3
25.1.2016 10:28

E42r35i80k 54D38r16a48g67o92m89i69r19e10c26k75ý 2671633397589

v rychlonabíječkách Tesly máte doživotní nabíjení zdarma

+4/0
25.1.2016 16:52

A15l22e80x83a63n15d19r 30C83h20y84t85i13l 2794962615441

To jako do konce zivota? :)

Dozivotni zaruka napriklad v obchodnim slangu obvykle znamena, ze bude poskytnuta zaruka po dobu existence dotycneho produktu na trhu.

+2/0
25.1.2016 17:01
Foto

J20a24n 72M60a20c56k 5797592282165

nez se to auto rozpadne nebo ho obtocite kolem stromu.

0/0
26.1.2016 12:59

E10r57i96k 69D79r39a44g76o83m30i67r72e53c52k43ý 2581713167589

v ceně auta už máte i nabíjení. Dokud bude Tesla existovat, tak můžete nabíjet. Mít v blízkosti bydliště nabíječku, tak je to super

+1/0
26.1.2016 14:52

A33l24e23x95a69n11d94r 15C94h97y18t32i52l 2574382705641

Jiste zalezi na kilometrech, ja se svymi 10km denne si takove auto jiste kupovat nebudu :)

0/0
26.1.2016 15:57

E14r84i37k 15D19r26a32g98o75m35i93r14e87c65k14ý 2461113557989

tohle auto se ale nekupuje kvůli úspoře. To přijde asi až s modelem 3

+1/0
26.1.2016 16:16

A50l33e82x56a83n69d42r 80C77h35y68t63i31l 2104842295111

Pokud prichazi s desinformaci, ze jezdite zadarmo, jiste je propagovano jako usporne.

0/0
27.1.2016 8:15

E51r54i48k 85D17r85a52g78o94m39i68r14e14c44k85ý 2531913697189

To je ale pouze vaše interpretace která není pravdivá. Provoz je usporny, pořizovací cena zatím ne, ale to se má změnit s výstavbou gigafactory na baterie

+2/0
27.1.2016 8:52

J14a44k14u32b 62H42e62g66e93n57b68a44r34t 9445144609804

S deseti kilometry za den by stálo za to koupit si bicykl. ;-)

0/0
26.1.2016 23:47

A54l57e94x84a95n48d96r 26C62h84y48t65i64l 2594862235411

Tezky teren, nehodlam travit pul hodiny z pracovni doby zbytecne ve sprse a uz vubec se nehodlam nechat ohrozovat velmi hustym provozem na pomerne uzke silnici ;-)

0/0
27.1.2016 8:16

P36e41t43r 49P13e81t84r 6333192268383

S 10km denně se nevyplatí vůbec ŽÁDNÉ nové auto, spíš něco z druhé ruky, možná i třetí. Takže tento povzdech můžete psát do diskuzí pod články od Citigo až po Porsche.

0/0
1.4.2016 23:30

A44l21e45x68a20n51d49r 40C87h62y56t48i28l 2354232445451

Je spousta lidi, ktera napriklad jede 10km denne do prace ale jednou za mesic chteji jet napriklad do Nemecka na nakup nebo na vylet, A mit auto z druhe, treti ruky, neni na tento ucel prilis vhodne. Ano da se to, ale riziko poruchy a komfort cesty? Nic moc.

0/0
2.4.2016 8:59

J13i18ř18í 12S79c73h57w89a29c53h 8228234558806

nafťák se 4l/100 km rozhodně nebude nic, co by se jen vzdáleně dynamickými možnostmi blížilo této Tesle.... k tomu je potřeba už hodně výkonný 3.0/V6 a rázem jsme na nějakých 8-10 l/100 ;-)

+10/0
26.1.2016 10:20

H24o63n73z16a 46F56á14t54o29r 2909765704910

Asi bych neměl koule na to nechat auto za dvě mega rozhodnout se, kdy se sešrotuje. Moc bych z těch novin neměl.

+1/0
24.1.2016 20:35

P95a53v79e92l 64S63o58b19o74t80k34a 5350124

Ovšem....

http://archiv.ihned.cz/c1-65109990-vitaskova-pripravuje-novy-system-platby-za-elektrinu-chalupari-si-priplati

0/0
24.1.2016 18:38

J43i88ř45í 92P58ř21i43b49y42l 7926465218595

Kdo v tomto autě seděl tak ví, že článek nepřehání. Výtečné ve všem co nabízí. Včetně navigace.

+5/0
24.1.2016 17:54

P70a38v66e61l 14S57o60b82o80t29k37a 5570684

"Nicméně, jak sám výrobce upozorňuje, auto není stavěno na závodní okruhy. Samozřejmě mi to nedalo a chtěl jsem zjistit proč se auto s takovými parametry nehodí na okruh. Taky proto jsem při první letošní příležitosti, to jest 6.4.2014 zajel na Brněnský okruh.

S ohledem k tomu, že jsem hlavně chtěl zkusit jak se auto chová v reálných mezních podmínkách, tak jsem nic nenamítal proti tomu aby přisedli všichni muži naší rodiny a taky synův kamarád, co se na okruhu cítí jako doma.

Když jsme ve čtyrech vyjeli na dráhu abychom si užili 25 minut ostré jízdy, tak jsem byl hned po startu příjemně potěšen, že navzdory tomu, že jsem nejel na doraz, tak jsem již na výjezdu z první zatáčky bez problémů začal předjíždět ostatní.

Nicméně během cca pěti minut mi bylo jasné proč výrobce tvrdí, že se auto nehodí na okruh. Během těchto pěti minut totiž pozvolna nastoupilo omezení výkonu motoru, které se ustálilo na 160kW (zhruba 200 koní) a drželo se tam po celou zbývající dobu jízdy.

Možná se vám zdá, že 200 koní je pořád dost, ale ve 4 lidech s batožinou v kufru (celková váha skoro 2,5 tuny), to není nic moc. Prostě jsem si na okruhu vedle sportovně upravených vozů i v rychlosti běžně lezoucí přes 160 km/h připadal docela pomalý.

Po této zkušenosti souhlasím s výrobcem a akceptuji fakt, že ač má Model S úžasné krátkodobé parametry, tak se jako okruhový závoďák prostě nehodí. Nicméně pokud odhlédnu od tohoto výkonového omezení, tak se auto chová vzorně."

http://www.hybrid.cz/tesla-model-s-zkusenosti-po-26000km-cast-prvni

+1/0
24.1.2016 18:35

P43e61t25r 60H14a63r41i65p32r77a51s84a12d 40H77a42j83i19č 8393600714267

Ano, skvělý postřeh. Motoricky na to má, ale některé další parametry by se musely "naladit" jinak. Nespíše půjde o přehřívání a o to, co udělají při takovém vysokém odběru baterie uvnitř, tj. jestli to neovlivní jejich životnost.

+3/0
24.1.2016 21:26

M47a59r13t52i66n 73H97o84r37á61k 9223399834

Neplánují naši politici malé dotace pro tato autíčka? Aby si je specifická vrstva i politici mohli pořídit?

Porsche Cayenne od jistých událostí jednoho lobisty již není tolik v kurzu.

0/0
24.1.2016 16:00

L84a80d97a 41N30o60v54a16k 4952113387

neplánují.

0/0
24.1.2016 18:43
Foto

R35a15d74i80m 49K50r93o72u59t13i10l 7530431666139

S cenovou od dvou míčů žádný konec automobilismu nehrozí.

+1/0
24.1.2016 11:10

M37i23r64o14s53l10a73v 77Š65i13m10k33o 7585613402945

Možná za nějakých pár desítek let se budou lidé otáčet za auty se spalovacími motory. Předpokládám, že budou grafitové baterie využívající nanotechnologii a mají až 10x vyšší energetickou hustotu. Zatím je to o ježdění na kratší vzdálenosti za teplého počasí. Ale proč by finančně dobře postaná osoba nemohla s teslou jezdit do práce? Potkal jsem jí už na ulici a je to prostě prestižní auto.

+2/0
24.1.2016 9:39

J85a14r95o55s65l44a71v 79P62r80u71s87a 9882210302944

no v brne jich taky par jezdi ale za ty penize me to auto na pohled prijde hrozne levny asi jako kdyby oktavka na elektriku stala 3mega

+1/0
24.1.2016 8:11

M40i76c26h87a13l 68K87r72e30j61č74a 5178716846893

Teda auto, ktere si samo upgradne SW - toho bych se bal. Staci soucasna situace s WIN10. 1-2 neodhalene bugy a v lepsim pripade neodstartuju. V horsim pripade to treba prudce omezi vykon motoru pri predjizdeni a je zadelano ... Ja (a to rikam jako ITak) neverim nicemu, co se snazi pouzivat samostatnou AI k nebezpecnym cinnostem. Proste napr. rizeni auta bez ridice je za soucasnych podminek nebezpecne. A to nemluvim o Ghost in the Machine ;-)

A ekologie taky dostava celkem na prdel. Predpokladam, ze maji spocitany "ekologicke naklady" na 100km soucasnych paliv. Zajimalo by mne totez pro potrebu vyroby elektriny na 100km jizdy (vc. samozrejme problemu s bateriemi - vyroba i likvidace, casta vymena atp.)

Jeste stesti, ze je ta Tesla za pakatel ....

+3/−4
24.1.2016 3:28







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.