Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Elektrická superstar Tesla S je fenomén hlásící konec automobilismu

Pětidveřových limuzín za dva miliony seženete spoustu a lepších. Tesla je však jediná, která vám k němu přidá status automobilové vizionářské celebrity a auru výjimečnosti. A nakonec budete i za šetřílka. Pominete-li dvou až čtyřmilionovou počáteční investici, jezdíte pak už vlastně skoro zadarmo.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D51a73v37i31d 42S48u89c21h48ý 7699138697687

V článku se píše, že si mohu číst noviny pokud pojedu na autopilota např. na jižní spojce. Ale na videu je vidět že nemůžu vzdálit ruce od volantu aby se sytém nevypnul. Takže mi není moc jasné jak moc pohodlná by byla jízda s nataženýma rukama vedle volantu. Na posilování ok, ale pak náš slavný manažer neuzvedne ani propisku ;-D Jak to tedy s tím autopilotem je?

0/0
17.3.2016 12:05
Foto

J63i60ř96í 82D16v72o77ř10á51k 5355379830178

http://www.denik.cz/auto/tesla-loni-prohloubila-ztratu-na-21-miliard-korun-v-breznu-predstavi-novinku-20160211.html

0/0
14.2.2016 9:17

M41a92r96t17i16n 17D97u77f34e85k 3792597308594

No, kdoví jak to bude. Zatím všechna očekávaná představení měla u Tesly zpoždění. Ale jak taky jinak, začínáte-li s nějčím novým....

0/0
20.2.2016 13:12


V83l83a82d75i77s43l45a62v 58N83o49h60e77j94l 7368797178201

Mam Mustanga, sice jen 3.8 V6, ale Magnaflow rezonatory, a dneska sem na dalnici dojel Teslu. Kdyz sem ji predjizdel, tak sem prohrabnul parkrat plyn, z ladaku se ozval rev a chrapot, a Tesla nemohla z toho vubec nic. Ani to povestny zrychleni se nekonalo, asi chtela pani za volantem nekam jeste doject. ;-) Auto ma dopravat i emoce, verim ze Tesla dodava treba jine, ale zvuk klasickeho motoru a vyfuku mam proste rad a z toho duvodu mi elektropohon nevoni. Do centra preplneneho velkomesta nebo na dojizdeni do prace OK (levny provoz, nesmrdi), ale zas ne za takovy penize. Ono ve vysledku to mozna az tak ekologicky neni. Kazdopadne TESLA je momentalne o vyrazny krok napred pred konkurenci a tomu zas fandim. R^

+3/0
11.2.2016 0:37

M15i13l16a76n 16P62e61l78e17š23k39a 7736262330

Elektromobilita je velmi výhodná a tam , kde jde o jasné trasy každý den / pošta, zásobování , MHD a další jiné / , je jasnou výzvou pro všechny. V Polsku jsem již viděl v provozu čínský autobus na baterky a jezdí náramně. Čína je také největším výrobcem elektroautobusů. Tam není takový problém s váhou baterek. Jde pouze o zvýšení výroby a ještě lepší technologie baterií a celkem již nic nestojí v cestě. Jistě se naskytne mnoho problémů, ale cesta je jasná. OZE a elektromobilita je velkou šancí pro celou společnost.

0/0
10.2.2016 16:11

R85o23l93a26n67d59o 58A50r70i77a44s 7228669547380

Zatím drahá hračka, ve které v zimě mrznou nohy :-D

Když už hodně mrzne, je v tesle trochu zima, přece jen musí topit elektřinou a tu potřebuje hlavně k jízdě.

0/0
8.2.2016 12:30

J12i51ř53í 78Š68e53j26n53o16h76a 4302233974363

Asi uvažuji moc "nízce". Ale mně tu chybí infomace ohledně záruky na batere a ceně za jejich výměnu.

Já zapomněl. Auto je na reprezentaci manažerů při jízdách do kanclu :-)

Když se srovnává s X6-kou, tak sezapomíná že X6 je čtyřkolka a že ten šestívál diesel vydrží skoro věčně.

0/0
1.2.2016 6:55
Foto

V32á33c83l67a26v 74Ř64e11h20á21k 8577610642428

Copak o to, auto je to hezké. Ale to nabíjení bude drobet problém - myslím "na cestě".

Podle dostupných informací Tesly, pokud bych jel z Británie do České republiky, musel pomalu po Evropě kličkovat a ne jet v klidu a pravidelně.

Zde v Británii je to OK, ale nabití baterií bych musel provést hned v Calais, potom v Gentu v Belgii, v Bruselu nic, potom AŽ někde u Bonnu, dál by to celkem šlo. Tedy až na hranice. Protože třeba v Praze, kde je jediná stanice - dle Tesly, tak ona stanice "není v provozu", ale připravuje se, na uvedení do provozu.

Zde je odkaz, a foto z dnešního dne, tedy 30.1.2016

http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/53451-Anyone-know-anything-about-the-Czech-Republic-superchargers?p=1281901&viewfull=1#post1281901

Takže pokud pojedu, tedy zase klasicky úplně stejně jako jezdím. Klasické auto a benzín, i na onu vzdálenost. Naftu zkrátka ne.

Ale líbí se mi to, ne že ne. Jen je pro moje účely zatím brzy ... ;-)

0/0
30.1.2016 19:37

M37a42r93t94i17n 49D14u70f84e93k 3562787698694

I na nabíjení se rychle pracuje. Bezdrátové nabíjení kupř. v dálničních pruzích může přijít brzy

0/0
20.2.2016 13:23

V86i48k47t46o60r 24J48o54h59á54n50e79k 4734114418410

Takže je to manařerské auto na pojíždění po městě a pendlování do práce, nebo dálniční koráb? V tomhle bodě je autor poněkud nekonzistentní.

+1/0
29.1.2016 23:03

O31n17d87r82e25j 73B82e34r15a57n 5318602471

Je dobře, že řidiči vyspělých států považují elektromobil za imige záležitost - hlavně v USA kde do nedávna byl vrchol manažera Lincoln s V8 motorem. Ekologie je otázkou, protože elektřina se také musí vyrobit a výroba baterií ve velkém + následná likvidace je dost velká ekologická zátěž /nemluvě o současné životnosti baterií

0/0
29.1.2016 9:12
Foto

Š89t20ě47p15á94n 24B70i72c21e10r50a 6939822828486

skoro zadarmo;-Da až vezmou baterie za své, tak pořídíte po 5 letech nové a ty vás přijdou natolik, jako nové auto na benzin a když rozpočítáte náklady tak je kilometr sakra drahý. Auto s řidičem nekomunikuje zvukem jako běžná auta a připadal jsem si dost divně. Jel jsem ale jen pár set metrů, asi se na to dá zvyknout, jako na všechno.

+1/−1
28.1.2016 14:03

P53e37t75r 13R39u53m72p48l89i85k 4539237649223

jsem do toho fanda a model S může mět aji náhon na předek- druhý menší motor ve předním kufru, který ho moc nezmenší. Můj sen je jenom zadek a největší baterie.R^

0/0
26.1.2016 18:16

J40i12ř91í 86Š16e69j43n13o73h77a 4852693674203

Nemohu si pomoci, ale po zkušenostech s bateriemi z mobilů a mnoha dalších spotřebičů, nějak nemohu uvěřit, že právě autobaterie vydrží 20 let bez dramatického poklesu kapacity.

Spíš myslím,že za pět let budu muset koupit nové baterky za 30 000 éček a celá ekonomika provozu půjde "do kopru". Patrně i ekologie.

No. Počkám si na zkušenosti "průkopníků", kteří nehledí na korunu :-)

0/−2
26.1.2016 18:05

Z17d47e88n41ě89k 43H79i77n81k 8289317931261

Tak zkušenosti "průkopníků" už jsou k dispozici a navíc docela čtivě sepsané.

Je tam i popis týdenního výletu do Provance :-) http://www.roznovan.cz/~kubis/models.php

0/−1
27.1.2016 19:56
Foto

J71a56n 28M50a11c16k 5607792972585

Tak za prve cena.... od 60 tisic eur nahoru? A za druhe -nabijeni. Tady to neni jako v Americe, ze mate pred kazdym fast-foodem na parkovisti nabijecku. Tisic kilometru napric Evropou si s tim proste neumim predstavit.

0/0
26.1.2016 12:58

P16a75v23o15l 50K62u96b26r69a84n 6619410520962

Pokiaľ sa pohybujete v západnej Európe môžete ju prejsť od Tarragona v Španielsku po Setemoen v Nórsku a od Edinburhu v Škótsku po Zvolen na Slovensku: http://supercharge.info/

0/0
26.1.2016 14:22

J22a32k30u41b 62H30e72g65e22n52b70a56r55t 9365844629174

No, taková hrůza to zase asi nebude: http://insideevs.com/wp-content/uploads/2014/10/Tesla-Supercharger-Europe-2016-eff-Oct-2014.jpg

0/0
26.1.2016 15:29

R39o18b87e81r64t 76V38i39l24i83m12o60v18s63k39ý 1139315384778

Vůbec mě neštve, že jsem dinosaurus. Mám rád zvuk svého šestiválce a to, že po městě žere i silniční vši (cyklisty) mě nemrzí. S obavou hledím do budoucnosti, kdy auto bude mít motorek ze sekačky či šlapky a bude napojeno rovnou na Velkého bratra a z palubky se budou tisknout pokutové bloky.

Jsem prostě obyčejnej petrolhead a když dojde benzín a nafta, tak přepálím áleje u silnice a budu jezdit na šňaps.;-D

Tesla je krok vpřed. Není to špatný koncept (záměrně nepíšu auto) na denní pojíždění z domova do práce - od zásuvky k zásuvce.

Ale užívat si vibrace a ševelení těch stovek rotačních součástek a ovládat splněné sny inženýrů a čichat vůně charakteristické pro spalovací motory, mě prostě jen tak nepřestane bavit a těšit. Jsem dokonce takovej úchyl, že mám zadokolku a jediný "asistent", který nejde vypnout a občas "kecá" do řízení je ABS. S mazlíkem nemám ambice do terénu, tak to zase až tolik nevadí. ;-)R^ A ten pocit, když nasněží a ta skoro dvoutunová obludka se po polaskání plynu sune zatáčkou bokem, aniž by se tavily pneumatiky ..........prostě auto z minulého století.

+9/−1
26.1.2016 8:07

V84i28k27t76o85r 50J63o70h43á93n17e70k 4404164778320

Já vám vaše staromilství neberu, celkem tomu rozumím. Ale to vaše vyjádření o "silničních vších" svědčí o tom, že spíše než "petrolhead" jste dickhead a rádoby macho.

+4/0
29.1.2016 23:07

D32a64v24i56d 55V91i12k47t46o70r14a 9134874405527

Já se k přirovnání pumpiček k silničním vším kolegy petrolheada přidám - také je tak vidím a v naprosté většině oprávněně.

0/0
1.4.2016 11:44
Foto

T34o97m17á77š 88O21r40a12v40e11c 9152939445177

tady u nas v San Diegu jich vidim snad 100 denne, prijde me ze to ma snad kazdy druhy... :-)R^ auto je to opravdu krasne

+1/0
26.1.2016 4:02

J23a70n 54F40r41i17d47r16i81c32h 6925258799403

Elon Musk R^!

+1/0
26.1.2016 1:16

P24e46t59r82a 12K51o82v71á33ř37o87v20á 2900611831540

Před 20ti lety příbuzní nechápali, co je to internet a proč by měli mít něco jako mobil. Před 10ti lety jsem nepotřebovala mít internet v mobilu. Před pěti jsem s povzdychem akceptovala první tablet. Před rokem jsem měla možnost Model S vidět naživo. Je to budoucnost, ať se tu vztekáte, jak chcete. :-P

+14/−1
25.1.2016 23:26

M49a97r67t40i32n 98D58u72f55e33k 3142277258834

https://www.youtube.com/watch?v=jeXFq2OF_jA

0/0
20.2.2016 13:05

A83l72e41x98a86n93d50r 32C90h92y34t50i46l 2264512305251

Auto jezdi teoreticky zadarmo, ale prakticky 1Kc za km.

Hezke.

Clanek je PR clankem, ktery nadhazuje nesmysly a jeste si je v tom samem clanku vyvraci. Jakoby clanek psali dva autori a jeden druheho se snazil prilis nenastvat, protoze kazdy ma opacny nazor.

Klasicka nafta se spotrebou 4l/100 ma ty naklady na km stejne a dokud to nebude jinak, je elektromobil ekonomicky nesmysl. Jedinou rozumnou volbou by to bylo, kdyby byl dojezd vetsi, baterky nesmrtelne a clovek mel doma fotovoltaiku nebo vetrnou elektrarnu, ktera mu to bude nabijet zdarma.

Do te doby adieu.

+3/−3
25.1.2016 10:28

E85r32i36k 81D94r57a49g18o25m86i86r36e78c46k64ý 2561493527249

v rychlonabíječkách Tesly máte doživotní nabíjení zdarma

+4/0
25.1.2016 16:52

A78l91e74x88a14n26d16r 73C15h81y62t41i30l 2354182285941

To jako do konce zivota? :)

Dozivotni zaruka napriklad v obchodnim slangu obvykle znamena, ze bude poskytnuta zaruka po dobu existence dotycneho produktu na trhu.

+2/0
25.1.2016 17:01
Foto

J87a12n 88M25a91c90k 5717162622955

nez se to auto rozpadne nebo ho obtocite kolem stromu.

0/0
26.1.2016 12:59

E22r56i68k 93D96r73a36g51o33m20i42r32e65c87k82ý 2431353617559

v ceně auta už máte i nabíjení. Dokud bude Tesla existovat, tak můžete nabíjet. Mít v blízkosti bydliště nabíječku, tak je to super

+1/0
26.1.2016 14:52

A66l11e69x27a68n67d46r 62C98h85y10t13i81l 2504302935271

Jiste zalezi na kilometrech, ja se svymi 10km denne si takove auto jiste kupovat nebudu :)

0/0
26.1.2016 15:57

E46r87i65k 67D92r82a84g18o62m65i46r11e41c58k64ý 2191603957949

tohle auto se ale nekupuje kvůli úspoře. To přijde asi až s modelem 3

+1/0
26.1.2016 16:16

A51l38e98x35a59n20d37r 64C32h17y59t80i44l 2924652955471

Pokud prichazi s desinformaci, ze jezdite zadarmo, jiste je propagovano jako usporne.

0/0
27.1.2016 8:15

E95r86i72k 27D84r19a16g11o10m61i66r37e44c92k31ý 2541353527879

To je ale pouze vaše interpretace která není pravdivá. Provoz je usporny, pořizovací cena zatím ne, ale to se má změnit s výstavbou gigafactory na baterie

+2/0
27.1.2016 8:52

J46a61k15u57b 65H27e61g10e13n84b11a18r74t 9615264239734

S deseti kilometry za den by stálo za to koupit si bicykl. ;-)

0/0
26.1.2016 23:47

A33l76e65x29a92n34d58r 58C69h37y87t24i38l 2354192495771

Tezky teren, nehodlam travit pul hodiny z pracovni doby zbytecne ve sprse a uz vubec se nehodlam nechat ohrozovat velmi hustym provozem na pomerne uzke silnici ;-)

0/0
27.1.2016 8:16

P59e85t89r 39P16e98t33r 6183132258983

S 10km denně se nevyplatí vůbec ŽÁDNÉ nové auto, spíš něco z druhé ruky, možná i třetí. Takže tento povzdech můžete psát do diskuzí pod články od Citigo až po Porsche.

0/0
1.4.2016 23:30

A52l90e74x27a79n56d30r 57C86h68y53t36i56l 2984942895721

Je spousta lidi, ktera napriklad jede 10km denne do prace ale jednou za mesic chteji jet napriklad do Nemecka na nakup nebo na vylet, A mit auto z druhe, treti ruky, neni na tento ucel prilis vhodne. Ano da se to, ale riziko poruchy a komfort cesty? Nic moc.

0/0
2.4.2016 8:59

J85i74ř58í 90S67c96h12w40a32c43h 8268764418206

nafťák se 4l/100 km rozhodně nebude nic, co by se jen vzdáleně dynamickými možnostmi blížilo této Tesle.... k tomu je potřeba už hodně výkonný 3.0/V6 a rázem jsme na nějakých 8-10 l/100 ;-)

+10/0
26.1.2016 10:20

H89o18n58z15a 77F61á69t44o80r 2159615624180

Asi bych neměl koule na to nechat auto za dvě mega rozhodnout se, kdy se sešrotuje. Moc bych z těch novin neměl.

+1/0
24.1.2016 20:35

P16a59v43e40l 21S19o59b32o38t66k18a 5840924

Ovšem....

http://archiv.ihned.cz/c1-65109990-vitaskova-pripravuje-novy-system-platby-za-elektrinu-chalupari-si-priplati

0/0
24.1.2016 18:38

J72i86ř56í 23P14ř79i54b58y63l 7276965928265

Kdo v tomto autě seděl tak ví, že článek nepřehání. Výtečné ve všem co nabízí. Včetně navigace.

+5/0
24.1.2016 17:54

P38a13v51e92l 53S39o14b88o94t79k88a 5130154

"Nicméně, jak sám výrobce upozorňuje, auto není stavěno na závodní okruhy. Samozřejmě mi to nedalo a chtěl jsem zjistit proč se auto s takovými parametry nehodí na okruh. Taky proto jsem při první letošní příležitosti, to jest 6.4.2014 zajel na Brněnský okruh.

S ohledem k tomu, že jsem hlavně chtěl zkusit jak se auto chová v reálných mezních podmínkách, tak jsem nic nenamítal proti tomu aby přisedli všichni muži naší rodiny a taky synův kamarád, co se na okruhu cítí jako doma.

Když jsme ve čtyrech vyjeli na dráhu abychom si užili 25 minut ostré jízdy, tak jsem byl hned po startu příjemně potěšen, že navzdory tomu, že jsem nejel na doraz, tak jsem již na výjezdu z první zatáčky bez problémů začal předjíždět ostatní.

Nicméně během cca pěti minut mi bylo jasné proč výrobce tvrdí, že se auto nehodí na okruh. Během těchto pěti minut totiž pozvolna nastoupilo omezení výkonu motoru, které se ustálilo na 160kW (zhruba 200 koní) a drželo se tam po celou zbývající dobu jízdy.

Možná se vám zdá, že 200 koní je pořád dost, ale ve 4 lidech s batožinou v kufru (celková váha skoro 2,5 tuny), to není nic moc. Prostě jsem si na okruhu vedle sportovně upravených vozů i v rychlosti běžně lezoucí přes 160 km/h připadal docela pomalý.

Po této zkušenosti souhlasím s výrobcem a akceptuji fakt, že ač má Model S úžasné krátkodobé parametry, tak se jako okruhový závoďák prostě nehodí. Nicméně pokud odhlédnu od tohoto výkonového omezení, tak se auto chová vzorně."

http://www.hybrid.cz/tesla-model-s-zkusenosti-po-26000km-cast-prvni

+1/0
24.1.2016 18:35

P67e81t86r 60H51a50j30i83č 1870819868678

Ano, skvělý postřeh. Motoricky na to má, ale některé další parametry by se musely "naladit" jinak. Nespíše půjde o přehřívání a o to, co udělají při takovém vysokém odběru baterie uvnitř, tj. jestli to neovlivní jejich životnost.

+3/0
24.1.2016 21:26

M10a80r18t59i52n 41H45o46r93á79k 9563809444

Neplánují naši politici malé dotace pro tato autíčka? Aby si je specifická vrstva i politici mohli pořídit?

Porsche Cayenne od jistých událostí jednoho lobisty již není tolik v kurzu.

0/0
24.1.2016 16:00

L22a77d79a 14N77o16v67a19k 4972223727

neplánují.

0/0
24.1.2016 18:43
Foto

R70a12d75i56m 72K42r49o30u63t35i52l 7580951396529

S cenovou od dvou míčů žádný konec automobilismu nehrozí.

+1/0
24.1.2016 11:10

M48i52r66o21s86l34a16v 26Š39i71m49k79o 7205753292575

Možná za nějakých pár desítek let se budou lidé otáčet za auty se spalovacími motory. Předpokládám, že budou grafitové baterie využívající nanotechnologii a mají až 10x vyšší energetickou hustotu. Zatím je to o ježdění na kratší vzdálenosti za teplého počasí. Ale proč by finančně dobře postaná osoba nemohla s teslou jezdit do práce? Potkal jsem jí už na ulici a je to prostě prestižní auto.

+2/0
24.1.2016 9:39

J11a68r45o87s50l65a88v 72P61r40u36s26a 9182680292834

no v brne jich taky par jezdi ale za ty penize me to auto na pohled prijde hrozne levny asi jako kdyby oktavka na elektriku stala 3mega

+1/0
24.1.2016 8:11

M74i34c67h24a51l 86K34r47e64j84č45a 5838336616393

Teda auto, ktere si samo upgradne SW - toho bych se bal. Staci soucasna situace s WIN10. 1-2 neodhalene bugy a v lepsim pripade neodstartuju. V horsim pripade to treba prudce omezi vykon motoru pri predjizdeni a je zadelano ... Ja (a to rikam jako ITak) neverim nicemu, co se snazi pouzivat samostatnou AI k nebezpecnym cinnostem. Proste napr. rizeni auta bez ridice je za soucasnych podminek nebezpecne. A to nemluvim o Ghost in the Machine ;-)

A ekologie taky dostava celkem na prdel. Predpokladam, ze maji spocitany "ekologicke naklady" na 100km soucasnych paliv. Zajimalo by mne totez pro potrebu vyroby elektriny na 100km jizdy (vc. samozrejme problemu s bateriemi - vyroba i likvidace, casta vymena atp.)

Jeste stesti, ze je ta Tesla za pakatel ....

+3/−4
24.1.2016 3:28





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.