Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Elektrická superstar Tesla S je fenomén hlásící konec automobilismu

Pětidveřových limuzín za dva miliony seženete spoustu a lepších. Tesla je však jediná, která vám k němu přidá status automobilové vizionářské celebrity a auru výjimečnosti. A nakonec budete i za šetřílka. Pominete-li dvou až čtyřmilionovou počáteční investici, jezdíte pak už vlastně skoro zadarmo.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D58a63v53i74d 20S45u31c15h87ý 7519888957707

V článku se píše, že si mohu číst noviny pokud pojedu na autopilota např. na jižní spojce. Ale na videu je vidět že nemůžu vzdálit ruce od volantu aby se sytém nevypnul. Takže mi není moc jasné jak moc pohodlná by byla jízda s nataženýma rukama vedle volantu. Na posilování ok, ale pak náš slavný manažer neuzvedne ani propisku ;-D Jak to tedy s tím autopilotem je?

0/0
17.3.2016 12:05
Foto

J77i95ř80í 71D30v29o60ř44á36k 5225609840168

http://www.denik.cz/auto/tesla-loni-prohloubila-ztratu-na-21-miliard-korun-v-breznu-predstavi-novinku-20160211.html

0/0
14.2.2016 9:17

M44a82r48t38i87n 40D98u95f21e41k 3872157168294

No, kdoví jak to bude. Zatím všechna očekávaná představení měla u Tesly zpoždění. Ale jak taky jinak, začínáte-li s nějčím novým....

0/0
20.2.2016 13:12


V54l30a77d67i19s13l85a97v 31N35o38h23e50j12l 7978297278621

Mam Mustanga, sice jen 3.8 V6, ale Magnaflow rezonatory, a dneska sem na dalnici dojel Teslu. Kdyz sem ji predjizdel, tak sem prohrabnul parkrat plyn, z ladaku se ozval rev a chrapot, a Tesla nemohla z toho vubec nic. Ani to povestny zrychleni se nekonalo, asi chtela pani za volantem nekam jeste doject. ;-) Auto ma dopravat i emoce, verim ze Tesla dodava treba jine, ale zvuk klasickeho motoru a vyfuku mam proste rad a z toho duvodu mi elektropohon nevoni. Do centra preplneneho velkomesta nebo na dojizdeni do prace OK (levny provoz, nesmrdi), ale zas ne za takovy penize. Ono ve vysledku to mozna az tak ekologicky neni. Kazdopadne TESLA je momentalne o vyrazny krok napred pred konkurenci a tomu zas fandim. R^

+3/0
11.2.2016 0:37

M96i64l31a52n 25P17e39l79e17š45k20a 7826502160

Elektromobilita je velmi výhodná a tam , kde jde o jasné trasy každý den / pošta, zásobování , MHD a další jiné / , je jasnou výzvou pro všechny. V Polsku jsem již viděl v provozu čínský autobus na baterky a jezdí náramně. Čína je také největším výrobcem elektroautobusů. Tam není takový problém s váhou baterek. Jde pouze o zvýšení výroby a ještě lepší technologie baterií a celkem již nic nestojí v cestě. Jistě se naskytne mnoho problémů, ale cesta je jasná. OZE a elektromobilita je velkou šancí pro celou společnost.

0/0
10.2.2016 16:11

R55o84l91a31n13d30o 15A98r65i55a75s 7918679587740

Zatím drahá hračka, ve které v zimě mrznou nohy :-D

Když už hodně mrzne, je v tesle trochu zima, přece jen musí topit elektřinou a tu potřebuje hlavně k jízdě.

0/0
8.2.2016 12:30

J23i83ř19í 18Š35e89j19n70o58h22a 4372943154463

Asi uvažuji moc "nízce". Ale mně tu chybí infomace ohledně záruky na batere a ceně za jejich výměnu.

Já zapomněl. Auto je na reprezentaci manažerů při jízdách do kanclu :-)

Když se srovnává s X6-kou, tak sezapomíná že X6 je čtyřkolka a že ten šestívál diesel vydrží skoro věčně.

0/0
1.2.2016 6:55
Foto

V23á30c54l23a56v 38Ř76e61h22á14k 8267230102688

Copak o to, auto je to hezké. Ale to nabíjení bude drobet problém - myslím "na cestě".

Podle dostupných informací Tesly, pokud bych jel z Británie do České republiky, musel pomalu po Evropě kličkovat a ne jet v klidu a pravidelně.

Zde v Británii je to OK, ale nabití baterií bych musel provést hned v Calais, potom v Gentu v Belgii, v Bruselu nic, potom AŽ někde u Bonnu, dál by to celkem šlo. Tedy až na hranice. Protože třeba v Praze, kde je jediná stanice - dle Tesly, tak ona stanice "není v provozu", ale připravuje se, na uvedení do provozu.

Zde je odkaz, a foto z dnešního dne, tedy 30.1.2016

http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/53451-Anyone-know-anything-about-the-Czech-Republic-superchargers?p=1281901&viewfull=1#post1281901

Takže pokud pojedu, tedy zase klasicky úplně stejně jako jezdím. Klasické auto a benzín, i na onu vzdálenost. Naftu zkrátka ne.

Ale líbí se mi to, ne že ne. Jen je pro moje účely zatím brzy ... ;-)

0/0
30.1.2016 19:37

M80a11r42t19i42n 11D80u27f16e78k 3732297648324

I na nabíjení se rychle pracuje. Bezdrátové nabíjení kupř. v dálničních pruzích může přijít brzy

0/0
20.2.2016 13:23

V12i33k38t96o71r 73J98o40h80á87n87e71k 4194404358480

Takže je to manařerské auto na pojíždění po městě a pendlování do práce, nebo dálniční koráb? V tomhle bodě je autor poněkud nekonzistentní.

+1/0
29.1.2016 23:03

O65n52d94r82e72j 72B62e92r47a82n 5938822811

Je dobře, že řidiči vyspělých států považují elektromobil za imige záležitost - hlavně v USA kde do nedávna byl vrchol manažera Lincoln s V8 motorem. Ekologie je otázkou, protože elektřina se také musí vyrobit a výroba baterií ve velkém + následná likvidace je dost velká ekologická zátěž /nemluvě o současné životnosti baterií

0/0
29.1.2016 9:12
Foto

Š18t50ě61p46á56n 70B39i52c13e25r54a 6519162128126

skoro zadarmo;-Da až vezmou baterie za své, tak pořídíte po 5 letech nové a ty vás přijdou natolik, jako nové auto na benzin a když rozpočítáte náklady tak je kilometr sakra drahý. Auto s řidičem nekomunikuje zvukem jako běžná auta a připadal jsem si dost divně. Jel jsem ale jen pár set metrů, asi se na to dá zvyknout, jako na všechno.

+1/−1
28.1.2016 14:03

P38e54t22r 19R17u74m52p34l63i22k 4369297609653

jsem do toho fanda a model S může mět aji náhon na předek- druhý menší motor ve předním kufru, který ho moc nezmenší. Můj sen je jenom zadek a největší baterie.R^

0/0
26.1.2016 18:16

J43i77ř36í 25Š46e97j16n79o30h57a 4922783764353

Nemohu si pomoci, ale po zkušenostech s bateriemi z mobilů a mnoha dalších spotřebičů, nějak nemohu uvěřit, že právě autobaterie vydrží 20 let bez dramatického poklesu kapacity.

Spíš myslím,že za pět let budu muset koupit nové baterky za 30 000 éček a celá ekonomika provozu půjde "do kopru". Patrně i ekologie.

No. Počkám si na zkušenosti "průkopníků", kteří nehledí na korunu :-)

0/−2
26.1.2016 18:05

Z98d90e66n27ě30k 56H89i45n54k 8499697721101

Tak zkušenosti "průkopníků" už jsou k dispozici a navíc docela čtivě sepsané.

Je tam i popis týdenního výletu do Provance :-) http://www.roznovan.cz/~kubis/models.php

0/−1
27.1.2016 19:56
Foto

J74a18n 22M92a58c13k 5327522592215

Tak za prve cena.... od 60 tisic eur nahoru? A za druhe -nabijeni. Tady to neni jako v Americe, ze mate pred kazdym fast-foodem na parkovisti nabijecku. Tisic kilometru napric Evropou si s tim proste neumim predstavit.

0/0
26.1.2016 12:58

P73a79v86o65l 40K47u42b87r59a81n 6739560370222

Pokiaľ sa pohybujete v západnej Európe môžete ju prejsť od Tarragona v Španielsku po Setemoen v Nórsku a od Edinburhu v Škótsku po Zvolen na Slovensku: http://supercharge.info/

0/0
26.1.2016 14:22

J45a62k42u44b 86H86e89g69e95n37b43a79r55t 9485804849284

No, taková hrůza to zase asi nebude: http://insideevs.com/wp-content/uploads/2014/10/Tesla-Supercharger-Europe-2016-eff-Oct-2014.jpg

0/0
26.1.2016 15:29

R32o75b48e16r16t 56V76i13l79i24m11o37v83s49k92ý 1439645654458

Vůbec mě neštve, že jsem dinosaurus. Mám rád zvuk svého šestiválce a to, že po městě žere i silniční vši (cyklisty) mě nemrzí. S obavou hledím do budoucnosti, kdy auto bude mít motorek ze sekačky či šlapky a bude napojeno rovnou na Velkého bratra a z palubky se budou tisknout pokutové bloky.

Jsem prostě obyčejnej petrolhead a když dojde benzín a nafta, tak přepálím áleje u silnice a budu jezdit na šňaps.;-D

Tesla je krok vpřed. Není to špatný koncept (záměrně nepíšu auto) na denní pojíždění z domova do práce - od zásuvky k zásuvce.

Ale užívat si vibrace a ševelení těch stovek rotačních součástek a ovládat splněné sny inženýrů a čichat vůně charakteristické pro spalovací motory, mě prostě jen tak nepřestane bavit a těšit. Jsem dokonce takovej úchyl, že mám zadokolku a jediný "asistent", který nejde vypnout a občas "kecá" do řízení je ABS. S mazlíkem nemám ambice do terénu, tak to zase až tolik nevadí. ;-)R^ A ten pocit, když nasněží a ta skoro dvoutunová obludka se po polaskání plynu sune zatáčkou bokem, aniž by se tavily pneumatiky ..........prostě auto z minulého století.

+9/−1
26.1.2016 8:07

V67i69k19t24o34r 85J88o26h68á12n14e61k 4424214108880

Já vám vaše staromilství neberu, celkem tomu rozumím. Ale to vaše vyjádření o "silničních vších" svědčí o tom, že spíše než "petrolhead" jste dickhead a rádoby macho.

+4/0
29.1.2016 23:07

D37a14v45i95d 55V36i87k19t83o19r54a 9944984585407

Já se k přirovnání pumpiček k silničním vším kolegy petrolheada přidám - také je tak vidím a v naprosté většině oprávněně.

0/0
1.4.2016 11:44
Foto

T61o14m25á29š 82O64r16a39v91e80c 9702869865217

tady u nas v San Diegu jich vidim snad 100 denne, prijde me ze to ma snad kazdy druhy... :-)R^ auto je to opravdu krasne

+1/0
26.1.2016 4:02

J22a95n 75F51r38i91d54r36i60c98h 6705248819363

Elon Musk R^!

+1/0
26.1.2016 1:16

P24e11t78r71a 72K12o54v30á79ř16o83v68á 2540491391660

Před 20ti lety příbuzní nechápali, co je to internet a proč by měli mít něco jako mobil. Před 10ti lety jsem nepotřebovala mít internet v mobilu. Před pěti jsem s povzdychem akceptovala první tablet. Před rokem jsem měla možnost Model S vidět naživo. Je to budoucnost, ať se tu vztekáte, jak chcete. :-P

+14/−1
25.1.2016 23:26

M63a55r27t32i96n 97D42u97f33e17k 3122687588884

https://www.youtube.com/watch?v=jeXFq2OF_jA

0/0
20.2.2016 13:05

A67l82e92x91a56n65d66r 68C17h24y47t19i50l 2544702315181

Auto jezdi teoreticky zadarmo, ale prakticky 1Kc za km.

Hezke.

Clanek je PR clankem, ktery nadhazuje nesmysly a jeste si je v tom samem clanku vyvraci. Jakoby clanek psali dva autori a jeden druheho se snazil prilis nenastvat, protoze kazdy ma opacny nazor.

Klasicka nafta se spotrebou 4l/100 ma ty naklady na km stejne a dokud to nebude jinak, je elektromobil ekonomicky nesmysl. Jedinou rozumnou volbou by to bylo, kdyby byl dojezd vetsi, baterky nesmrtelne a clovek mel doma fotovoltaiku nebo vetrnou elektrarnu, ktera mu to bude nabijet zdarma.

Do te doby adieu.

+3/−3
25.1.2016 10:28

E84r81i21k 69D14r59a36g18o90m14i79r38e74c78k47ý 2281203577949

v rychlonabíječkách Tesly máte doživotní nabíjení zdarma

+4/0
25.1.2016 16:52

A11l71e55x47a19n96d87r 57C24h81y60t33i56l 2774452805601

To jako do konce zivota? :)

Dozivotni zaruka napriklad v obchodnim slangu obvykle znamena, ze bude poskytnuta zaruka po dobu existence dotycneho produktu na trhu.

+2/0
25.1.2016 17:01
Foto

J72a17n 56M23a88c41k 5307562742635

nez se to auto rozpadne nebo ho obtocite kolem stromu.

0/0
26.1.2016 12:59

E36r85i71k 39D13r35a60g73o22m83i19r64e31c93k62ý 2471603767329

v ceně auta už máte i nabíjení. Dokud bude Tesla existovat, tak můžete nabíjet. Mít v blízkosti bydliště nabíječku, tak je to super

+1/0
26.1.2016 14:52

A29l15e27x10a12n47d59r 83C87h53y58t65i16l 2874502235931

Jiste zalezi na kilometrech, ja se svymi 10km denne si takove auto jiste kupovat nebudu :)

0/0
26.1.2016 15:57

E87r94i87k 92D53r51a84g17o47m87i96r91e90c93k77ý 2821953977409

tohle auto se ale nekupuje kvůli úspoře. To přijde asi až s modelem 3

+1/0
26.1.2016 16:16

A17l79e53x38a10n87d11r 88C34h40y60t97i24l 2164212345651

Pokud prichazi s desinformaci, ze jezdite zadarmo, jiste je propagovano jako usporne.

0/0
27.1.2016 8:15

E87r36i40k 21D73r57a27g40o21m94i89r60e66c70k37ý 2151533247629

To je ale pouze vaše interpretace která není pravdivá. Provoz je usporny, pořizovací cena zatím ne, ale to se má změnit s výstavbou gigafactory na baterie

+2/0
27.1.2016 8:52

J79a25k43u63b 52H63e83g27e23n57b46a92r76t 9875664579394

S deseti kilometry za den by stálo za to koupit si bicykl. ;-)

0/0
26.1.2016 23:47

A19l14e75x67a79n80d82r 57C88h93y43t78i93l 2364862105661

Tezky teren, nehodlam travit pul hodiny z pracovni doby zbytecne ve sprse a uz vubec se nehodlam nechat ohrozovat velmi hustym provozem na pomerne uzke silnici ;-)

0/0
27.1.2016 8:16

P19e13t17r 21P95e57t30r 6933432228973

S 10km denně se nevyplatí vůbec ŽÁDNÉ nové auto, spíš něco z druhé ruky, možná i třetí. Takže tento povzdech můžete psát do diskuzí pod články od Citigo až po Porsche.

0/0
1.4.2016 23:30

A47l53e67x88a82n70d56r 24C15h57y14t56i63l 2824692155931

Je spousta lidi, ktera napriklad jede 10km denne do prace ale jednou za mesic chteji jet napriklad do Nemecka na nakup nebo na vylet, A mit auto z druhe, treti ruky, neni na tento ucel prilis vhodne. Ano da se to, ale riziko poruchy a komfort cesty? Nic moc.

0/0
2.4.2016 8:59

J33i78ř77í 51S65c89h86w98a48c36h 8118914788206

nafťák se 4l/100 km rozhodně nebude nic, co by se jen vzdáleně dynamickými možnostmi blížilo této Tesle.... k tomu je potřeba už hodně výkonný 3.0/V6 a rázem jsme na nějakých 8-10 l/100 ;-)

+10/0
26.1.2016 10:20

H58o85n49z44a 90F55á89t21o14r 2539255534520

Asi bych neměl koule na to nechat auto za dvě mega rozhodnout se, kdy se sešrotuje. Moc bych z těch novin neměl.

+1/0
24.1.2016 20:35

P14a54v13e64l 42S73o59b87o48t88k28a 5680114

Ovšem....

http://archiv.ihned.cz/c1-65109990-vitaskova-pripravuje-novy-system-platby-za-elektrinu-chalupari-si-priplati

0/0
24.1.2016 18:38

J11i98ř94í 71P18ř86i13b65y34l 7456145958305

Kdo v tomto autě seděl tak ví, že článek nepřehání. Výtečné ve všem co nabízí. Včetně navigace.

+5/0
24.1.2016 17:54

P70a12v76e87l 66S47o22b73o43t55k43a 5800974

"Nicméně, jak sám výrobce upozorňuje, auto není stavěno na závodní okruhy. Samozřejmě mi to nedalo a chtěl jsem zjistit proč se auto s takovými parametry nehodí na okruh. Taky proto jsem při první letošní příležitosti, to jest 6.4.2014 zajel na Brněnský okruh.

S ohledem k tomu, že jsem hlavně chtěl zkusit jak se auto chová v reálných mezních podmínkách, tak jsem nic nenamítal proti tomu aby přisedli všichni muži naší rodiny a taky synův kamarád, co se na okruhu cítí jako doma.

Když jsme ve čtyrech vyjeli na dráhu abychom si užili 25 minut ostré jízdy, tak jsem byl hned po startu příjemně potěšen, že navzdory tomu, že jsem nejel na doraz, tak jsem již na výjezdu z první zatáčky bez problémů začal předjíždět ostatní.

Nicméně během cca pěti minut mi bylo jasné proč výrobce tvrdí, že se auto nehodí na okruh. Během těchto pěti minut totiž pozvolna nastoupilo omezení výkonu motoru, které se ustálilo na 160kW (zhruba 200 koní) a drželo se tam po celou zbývající dobu jízdy.

Možná se vám zdá, že 200 koní je pořád dost, ale ve 4 lidech s batožinou v kufru (celková váha skoro 2,5 tuny), to není nic moc. Prostě jsem si na okruhu vedle sportovně upravených vozů i v rychlosti běžně lezoucí přes 160 km/h připadal docela pomalý.

Po této zkušenosti souhlasím s výrobcem a akceptuji fakt, že ač má Model S úžasné krátkodobé parametry, tak se jako okruhový závoďák prostě nehodí. Nicméně pokud odhlédnu od tohoto výkonového omezení, tak se auto chová vzorně."

http://www.hybrid.cz/tesla-model-s-zkusenosti-po-26000km-cast-prvni

+1/0
24.1.2016 18:35

P37e46t45r 97H97a10j54i71č 1860879198148

Ano, skvělý postřeh. Motoricky na to má, ale některé další parametry by se musely "naladit" jinak. Nespíše půjde o přehřívání a o to, co udělají při takovém vysokém odběru baterie uvnitř, tj. jestli to neovlivní jejich životnost.

+3/0
24.1.2016 21:26

M57a52r44t64i11n 88H78o28r37á77k 9393269454

Neplánují naši politici malé dotace pro tato autíčka? Aby si je specifická vrstva i politici mohli pořídit?

Porsche Cayenne od jistých událostí jednoho lobisty již není tolik v kurzu.

0/0
24.1.2016 16:00

L22a39d12a 62N88o35v61a26k 4742163157

neplánují.

0/0
24.1.2016 18:43
Foto

R37a86d98i15m 97K29r25o40u88t10i56l 7430641306979

S cenovou od dvou míčů žádný konec automobilismu nehrozí.

+1/0
24.1.2016 11:10

M89i42r91o29s18l19a67v 68Š80i63m41k41o 7835343302785

Možná za nějakých pár desítek let se budou lidé otáčet za auty se spalovacími motory. Předpokládám, že budou grafitové baterie využívající nanotechnologii a mají až 10x vyšší energetickou hustotu. Zatím je to o ježdění na kratší vzdálenosti za teplého počasí. Ale proč by finančně dobře postaná osoba nemohla s teslou jezdit do práce? Potkal jsem jí už na ulici a je to prostě prestižní auto.

+2/0
24.1.2016 9:39

J95a36r69o58s94l60a90v 28P31r78u19s11a 9152320392554

no v brne jich taky par jezdi ale za ty penize me to auto na pohled prijde hrozne levny asi jako kdyby oktavka na elektriku stala 3mega

+1/0
24.1.2016 8:11

M29i34c14h62a35l 41K23r85e28j77č41a 5468266656833

Teda auto, ktere si samo upgradne SW - toho bych se bal. Staci soucasna situace s WIN10. 1-2 neodhalene bugy a v lepsim pripade neodstartuju. V horsim pripade to treba prudce omezi vykon motoru pri predjizdeni a je zadelano ... Ja (a to rikam jako ITak) neverim nicemu, co se snazi pouzivat samostatnou AI k nebezpecnym cinnostem. Proste napr. rizeni auta bez ridice je za soucasnych podminek nebezpecne. A to nemluvim o Ghost in the Machine ;-)

A ekologie taky dostava celkem na prdel. Predpokladam, ze maji spocitany "ekologicke naklady" na 100km soucasnych paliv. Zajimalo by mne totez pro potrebu vyroby elektriny na 100km jizdy (vc. samozrejme problemu s bateriemi - vyroba i likvidace, casta vymena atp.)

Jeste stesti, ze je ta Tesla za pakatel ....

+3/−4
24.1.2016 3:28





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.