Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Elektrická superstar Tesla S je fenomén hlásící konec automobilismu

Pětidveřových limuzín za dva miliony seženete spoustu a lepších. Tesla je však jediná, která vám k němu přidá status automobilové vizionářské celebrity a auru výjimečnosti. A nakonec budete i za šetřílka. Pominete-li dvou až čtyřmilionovou počáteční investici, jezdíte pak už vlastně skoro zadarmo.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D21a44v71i36d 44S67u47c16h45ý 7699138427347

V článku se píše, že si mohu číst noviny pokud pojedu na autopilota např. na jižní spojce. Ale na videu je vidět že nemůžu vzdálit ruce od volantu aby se sytém nevypnul. Takže mi není moc jasné jak moc pohodlná by byla jízda s nataženýma rukama vedle volantu. Na posilování ok, ale pak náš slavný manažer neuzvedne ani propisku ;-D Jak to tedy s tím autopilotem je?

0/0
17.3.2016 12:05
Foto

J26i62ř69í 37D34v31o15ř18á35k 5795429430958

http://www.denik.cz/auto/tesla-loni-prohloubila-ztratu-na-21-miliard-korun-v-breznu-predstavi-novinku-20160211.html

0/0
14.2.2016 9:17

M34a69r32t70i93n 96D76u94f50e92k 3632567508314

No, kdoví jak to bude. Zatím všechna očekávaná představení měla u Tesly zpoždění. Ale jak taky jinak, začínáte-li s nějčím novým....

0/0
20.2.2016 13:12

V36l24a38d73i87s69l68a72v 87N77o98h17e61j16l 7868777118741

Mam Mustanga, sice jen 3.8 V6, ale Magnaflow rezonatory, a dneska sem na dalnici dojel Teslu. Kdyz sem ji predjizdel, tak sem prohrabnul parkrat plyn, z ladaku se ozval rev a chrapot, a Tesla nemohla z toho vubec nic. Ani to povestny zrychleni se nekonalo, asi chtela pani za volantem nekam jeste doject. ;-) Auto ma dopravat i emoce, verim ze Tesla dodava treba jine, ale zvuk klasickeho motoru a vyfuku mam proste rad a z toho duvodu mi elektropohon nevoni. Do centra preplneneho velkomesta nebo na dojizdeni do prace OK (levny provoz, nesmrdi), ale zas ne za takovy penize. Ono ve vysledku to mozna az tak ekologicky neni. Kazdopadne TESLA je momentalne o vyrazny krok napred pred konkurenci a tomu zas fandim. R^

+3/0
11.2.2016 0:37

M11i73l44a76n 21P47e92l17e90š40k62a 7166282160

Elektromobilita je velmi výhodná a tam , kde jde o jasné trasy každý den / pošta, zásobování , MHD a další jiné / , je jasnou výzvou pro všechny. V Polsku jsem již viděl v provozu čínský autobus na baterky a jezdí náramně. Čína je také největším výrobcem elektroautobusů. Tam není takový problém s váhou baterek. Jde pouze o zvýšení výroby a ještě lepší technologie baterií a celkem již nic nestojí v cestě. Jistě se naskytne mnoho problémů, ale cesta je jasná. OZE a elektromobilita je velkou šancí pro celou společnost.

0/0
10.2.2016 16:11

R96o16l75a43n47d19o 72A69r18i55a69s 7258189867200

Zatím drahá hračka, ve které v zimě mrznou nohy :-D

Když už hodně mrzne, je v tesle trochu zima, přece jen musí topit elektřinou a tu potřebuje hlavně k jízdě.

0/0
8.2.2016 12:30

J97i92ř75í 90Š88e21j73n19o87h31a 4302813564173

Asi uvažuji moc "nízce". Ale mně tu chybí infomace ohledně záruky na batere a ceně za jejich výměnu.

Já zapomněl. Auto je na reprezentaci manažerů při jízdách do kanclu :-)

Když se srovnává s X6-kou, tak sezapomíná že X6 je čtyřkolka a že ten šestívál diesel vydrží skoro věčně.

0/0
1.2.2016 6:55

V62á54c80l80a92v 40Ř28e68h76á15k 8407650542148

Copak o to, auto je to hezké. Ale to nabíjení bude drobet problém - myslím "na cestě".

Podle dostupných informací Tesly, pokud bych jel z Británie do České republiky, musel pomalu po Evropě kličkovat a ne jet v klidu a pravidelně.

Zde v Británii je to OK, ale nabití baterií bych musel provést hned v Calais, potom v Gentu v Belgii, v Bruselu nic, potom AŽ někde u Bonnu, dál by to celkem šlo. Tedy až na hranice. Protože třeba v Praze, kde je jediná stanice - dle Tesly, tak ona stanice "není v provozu", ale připravuje se, na uvedení do provozu.

Zde je odkaz, a foto z dnešního dne, tedy 30.1.2016

http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/53451-Anyone-know-anything-about-the-Czech-Republic-superchargers?p=1281901&viewfull=1#post1281901

Takže pokud pojedu, tedy zase klasicky úplně stejně jako jezdím. Klasické auto a benzín, i na onu vzdálenost. Naftu zkrátka ne.

Ale líbí se mi to, ne že ne. Jen je pro moje účely zatím brzy ... ;-)

0/0
30.1.2016 19:37

M28a67r33t37i94n 23D25u49f72e93k 3532967188844

I na nabíjení se rychle pracuje. Bezdrátové nabíjení kupř. v dálničních pruzích může přijít brzy

0/0
20.2.2016 13:23

V54i60k89t12o20r 25J37o74h76á83n89e28k 4424914628190

Takže je to manařerské auto na pojíždění po městě a pendlování do práce, nebo dálniční koráb? V tomhle bodě je autor poněkud nekonzistentní.

+1/0
29.1.2016 23:03

O45n84d91r16e85j 60B35e16r66a17n 5438672101

Je dobře, že řidiči vyspělých států považují elektromobil za imige záležitost - hlavně v USA kde do nedávna byl vrchol manažera Lincoln s V8 motorem. Ekologie je otázkou, protože elektřina se také musí vyrobit a výroba baterií ve velkém + následná likvidace je dost velká ekologická zátěž /nemluvě o současné životnosti baterií

0/0
29.1.2016 9:12
Foto

Š83t71ě18p85á66n 77B73i94c25e38r79a 6369442768146

skoro zadarmo;-Da až vezmou baterie za své, tak pořídíte po 5 letech nové a ty vás přijdou natolik, jako nové auto na benzin a když rozpočítáte náklady tak je kilometr sakra drahý. Auto s řidičem nekomunikuje zvukem jako běžná auta a připadal jsem si dost divně. Jel jsem ale jen pár set metrů, asi se na to dá zvyknout, jako na všechno.

+1/−1
28.1.2016 14:03

P12e60t15r 13R86u12m46p20l57i58k 4479927829673

jsem do toho fanda a model S může mět aji náhon na předek- druhý menší motor ve předním kufru, který ho moc nezmenší. Můj sen je jenom zadek a největší baterie.R^

0/0
26.1.2016 18:16

J51i25ř52í 12Š68e97j32n50o67h96a 4462803654583

Nemohu si pomoci, ale po zkušenostech s bateriemi z mobilů a mnoha dalších spotřebičů, nějak nemohu uvěřit, že právě autobaterie vydrží 20 let bez dramatického poklesu kapacity.

Spíš myslím,že za pět let budu muset koupit nové baterky za 30 000 éček a celá ekonomika provozu půjde "do kopru". Patrně i ekologie.

No. Počkám si na zkušenosti "průkopníků", kteří nehledí na korunu :-)

0/−2
26.1.2016 18:05

Z57d38e80n65ě33k 55H61i14n56k 8659627721241

Tak zkušenosti "průkopníků" už jsou k dispozici a navíc docela čtivě sepsané.

Je tam i popis týdenního výletu do Provance :-) http://www.roznovan.cz/~kubis/models.php

0/−1
27.1.2016 19:56
Foto

J59a47n 73M94a16c52k 5107842772675

Tak za prve cena.... od 60 tisic eur nahoru? A za druhe -nabijeni. Tady to neni jako v Americe, ze mate pred kazdym fast-foodem na parkovisti nabijecku. Tisic kilometru napric Evropou si s tim proste neumim predstavit.

0/0
26.1.2016 12:58

P45a53v63o35l 14K24u33b47r38a53n 6179390900342

Pokiaľ sa pohybujete v západnej Európe môžete ju prejsť od Tarragona v Španielsku po Setemoen v Nórsku a od Edinburhu v Škótsku po Zvolen na Slovensku: http://supercharge.info/

0/0
26.1.2016 14:22

J91a41k78u21b 84H61e78g86e19n59b58a54r61t 9535464959864

No, taková hrůza to zase asi nebude: http://insideevs.com/wp-content/uploads/2014/10/Tesla-Supercharger-Europe-2016-eff-Oct-2014.jpg

0/0
26.1.2016 15:29

R90o22b83e26r39t 28V41i37l66i27m22o54v43s32k34ý 1549415254948

Vůbec mě neštve, že jsem dinosaurus. Mám rád zvuk svého šestiválce a to, že po městě žere i silniční vši (cyklisty) mě nemrzí. S obavou hledím do budoucnosti, kdy auto bude mít motorek ze sekačky či šlapky a bude napojeno rovnou na Velkého bratra a z palubky se budou tisknout pokutové bloky.

Jsem prostě obyčejnej petrolhead a když dojde benzín a nafta, tak přepálím áleje u silnice a budu jezdit na šňaps.;-D

Tesla je krok vpřed. Není to špatný koncept (záměrně nepíšu auto) na denní pojíždění z domova do práce - od zásuvky k zásuvce.

Ale užívat si vibrace a ševelení těch stovek rotačních součástek a ovládat splněné sny inženýrů a čichat vůně charakteristické pro spalovací motory, mě prostě jen tak nepřestane bavit a těšit. Jsem dokonce takovej úchyl, že mám zadokolku a jediný "asistent", který nejde vypnout a občas "kecá" do řízení je ABS. S mazlíkem nemám ambice do terénu, tak to zase až tolik nevadí. ;-)R^ A ten pocit, když nasněží a ta skoro dvoutunová obludka se po polaskání plynu sune zatáčkou bokem, aniž by se tavily pneumatiky ..........prostě auto z minulého století.

+9/−1
26.1.2016 8:07

V66i47k15t89o57r 84J94o18h73á59n76e37k 4594474418320

Já vám vaše staromilství neberu, celkem tomu rozumím. Ale to vaše vyjádření o "silničních vších" svědčí o tom, že spíše než "petrolhead" jste dickhead a rádoby macho.

+4/0
29.1.2016 23:07

D22a60v16i60d 14V22i92k72t17o45r64a 9844154275387

Já se k přirovnání pumpiček k silničním vším kolegy petrolheada přidám - také je tak vidím a v naprosté většině oprávněně.

0/0
1.4.2016 11:44
Foto

T66o85m98á89š 96O42r36a88v17e65c 9672639985167

tady u nas v San Diegu jich vidim snad 100 denne, prijde me ze to ma snad kazdy druhy... :-)R^ auto je to opravdu krasne

+1/0
26.1.2016 4:02

J79a80n 31F31r70i28d93r36i13c12h 6935408699353

Elon Musk R^!

+1/0
26.1.2016 1:16

P72e79t76r79a 16K73o77v47á61ř14o14v43á 2140941471950

Před 20ti lety příbuzní nechápali, co je to internet a proč by měli mít něco jako mobil. Před 10ti lety jsem nepotřebovala mít internet v mobilu. Před pěti jsem s povzdychem akceptovala první tablet. Před rokem jsem měla možnost Model S vidět naživo. Je to budoucnost, ať se tu vztekáte, jak chcete. :-P

+14/−1
25.1.2016 23:26

M15a15r22t91i84n 23D92u65f20e89k 3342647918674

https://www.youtube.com/watch?v=jeXFq2OF_jA

0/0
20.2.2016 13:05

A30l71e68x56a21n37d58r 93C85h61y54t74i75l 2874272755791

Auto jezdi teoreticky zadarmo, ale prakticky 1Kc za km.

Hezke.

Clanek je PR clankem, ktery nadhazuje nesmysly a jeste si je v tom samem clanku vyvraci. Jakoby clanek psali dva autori a jeden druheho se snazil prilis nenastvat, protoze kazdy ma opacny nazor.

Klasicka nafta se spotrebou 4l/100 ma ty naklady na km stejne a dokud to nebude jinak, je elektromobil ekonomicky nesmysl. Jedinou rozumnou volbou by to bylo, kdyby byl dojezd vetsi, baterky nesmrtelne a clovek mel doma fotovoltaiku nebo vetrnou elektrarnu, ktera mu to bude nabijet zdarma.

Do te doby adieu.

+3/−3
25.1.2016 10:28

E96r31i97k 88D11r55a55g42o16m68i85r54e51c80k19ý 2261893457579

v rychlonabíječkách Tesly máte doživotní nabíjení zdarma

+4/0
25.1.2016 16:52

A31l75e45x52a20n52d59r 46C26h96y95t26i85l 2234682365741

To jako do konce zivota? :)

Dozivotni zaruka napriklad v obchodnim slangu obvykle znamena, ze bude poskytnuta zaruka po dobu existence dotycneho produktu na trhu.

+2/0
25.1.2016 17:01
Foto

J90a22n 73M38a61c86k 5357822172235

nez se to auto rozpadne nebo ho obtocite kolem stromu.

0/0
26.1.2016 12:59

E76r44i63k 39D28r66a50g40o36m86i77r47e52c84k57ý 2591263307559

v ceně auta už máte i nabíjení. Dokud bude Tesla existovat, tak můžete nabíjet. Mít v blízkosti bydliště nabíječku, tak je to super

+1/0
26.1.2016 14:52

A27l28e76x89a95n51d60r 82C69h95y91t38i39l 2434182955161

Jiste zalezi na kilometrech, ja se svymi 10km denne si takove auto jiste kupovat nebudu :)

0/0
26.1.2016 15:57

E96r39i54k 84D58r36a90g87o31m15i63r24e22c41k41ý 2171643397339

tohle auto se ale nekupuje kvůli úspoře. To přijde asi až s modelem 3

+1/0
26.1.2016 16:16

A79l91e12x56a57n69d58r 12C96h52y69t51i45l 2864272145401

Pokud prichazi s desinformaci, ze jezdite zadarmo, jiste je propagovano jako usporne.

0/0
27.1.2016 8:15

E71r28i36k 39D54r83a42g37o48m50i38r87e36c97k16ý 2621253927599

To je ale pouze vaše interpretace která není pravdivá. Provoz je usporny, pořizovací cena zatím ne, ale to se má změnit s výstavbou gigafactory na baterie

+2/0
27.1.2016 8:52

J49a69k95u82b 60H82e30g45e85n28b45a19r81t 9695224809344

S deseti kilometry za den by stálo za to koupit si bicykl. ;-)

0/0
26.1.2016 23:47

A83l48e47x64a63n15d28r 81C31h13y90t89i53l 2584852465571

Tezky teren, nehodlam travit pul hodiny z pracovni doby zbytecne ve sprse a uz vubec se nehodlam nechat ohrozovat velmi hustym provozem na pomerne uzke silnici ;-)

0/0
27.1.2016 8:16

P18e57t20r 45P15e93t68r 6643952278653

S 10km denně se nevyplatí vůbec ŽÁDNÉ nové auto, spíš něco z druhé ruky, možná i třetí. Takže tento povzdech můžete psát do diskuzí pod články od Citigo až po Porsche.

0/0
1.4.2016 23:30

A80l26e16x12a23n66d25r 60C38h53y31t86i74l 2784692915761

Je spousta lidi, ktera napriklad jede 10km denne do prace ale jednou za mesic chteji jet napriklad do Nemecka na nakup nebo na vylet, A mit auto z druhe, treti ruky, neni na tento ucel prilis vhodne. Ano da se to, ale riziko poruchy a komfort cesty? Nic moc.

0/0
2.4.2016 8:59

J85i98ř80í 86S11c34h58w75a75c40h 8258824518476

nafťák se 4l/100 km rozhodně nebude nic, co by se jen vzdáleně dynamickými možnostmi blížilo této Tesle.... k tomu je potřeba už hodně výkonný 3.0/V6 a rázem jsme na nějakých 8-10 l/100 ;-)

+10/0
26.1.2016 10:20

H97o34n11z74a 28F88á33t74o92r 2309425254700

Asi bych neměl koule na to nechat auto za dvě mega rozhodnout se, kdy se sešrotuje. Moc bych z těch novin neměl.

+1/0
24.1.2016 20:35

P42a77v49e52l 38S18o68b83o18t25k41a 5310494

Ovšem....

http://archiv.ihned.cz/c1-65109990-vitaskova-pripravuje-novy-system-platby-za-elektrinu-chalupari-si-priplati

0/0
24.1.2016 18:38

J40i71ř97í 82P73ř22i40b29y29l 7216555898465

Kdo v tomto autě seděl tak ví, že článek nepřehání. Výtečné ve všem co nabízí. Včetně navigace.

+5/0
24.1.2016 17:54

P27a82v64e66l 64S26o67b55o18t33k46a 5310564

"Nicméně, jak sám výrobce upozorňuje, auto není stavěno na závodní okruhy. Samozřejmě mi to nedalo a chtěl jsem zjistit proč se auto s takovými parametry nehodí na okruh. Taky proto jsem při první letošní příležitosti, to jest 6.4.2014 zajel na Brněnský okruh.

S ohledem k tomu, že jsem hlavně chtěl zkusit jak se auto chová v reálných mezních podmínkách, tak jsem nic nenamítal proti tomu aby přisedli všichni muži naší rodiny a taky synův kamarád, co se na okruhu cítí jako doma.

Když jsme ve čtyrech vyjeli na dráhu abychom si užili 25 minut ostré jízdy, tak jsem byl hned po startu příjemně potěšen, že navzdory tomu, že jsem nejel na doraz, tak jsem již na výjezdu z první zatáčky bez problémů začal předjíždět ostatní.

Nicméně během cca pěti minut mi bylo jasné proč výrobce tvrdí, že se auto nehodí na okruh. Během těchto pěti minut totiž pozvolna nastoupilo omezení výkonu motoru, které se ustálilo na 160kW (zhruba 200 koní) a drželo se tam po celou zbývající dobu jízdy.

Možná se vám zdá, že 200 koní je pořád dost, ale ve 4 lidech s batožinou v kufru (celková váha skoro 2,5 tuny), to není nic moc. Prostě jsem si na okruhu vedle sportovně upravených vozů i v rychlosti běžně lezoucí přes 160 km/h připadal docela pomalý.

Po této zkušenosti souhlasím s výrobcem a akceptuji fakt, že ač má Model S úžasné krátkodobé parametry, tak se jako okruhový závoďák prostě nehodí. Nicméně pokud odhlédnu od tohoto výkonového omezení, tak se auto chová vzorně."

http://www.hybrid.cz/tesla-model-s-zkusenosti-po-26000km-cast-prvni

+1/0
24.1.2016 18:35

P98e42t31r 65H12a61r44i56p90r49a11s79a89d 23H95a59j86i87č 8133340544527

Ano, skvělý postřeh. Motoricky na to má, ale některé další parametry by se musely "naladit" jinak. Nespíše půjde o přehřívání a o to, co udělají při takovém vysokém odběru baterie uvnitř, tj. jestli to neovlivní jejich životnost.

+3/0
24.1.2016 21:26

M11a28r91t56i84n 22H26o92r49á51k 9833409904

Neplánují naši politici malé dotace pro tato autíčka? Aby si je specifická vrstva i politici mohli pořídit?

Porsche Cayenne od jistých událostí jednoho lobisty již není tolik v kurzu.

0/0
24.1.2016 16:00

L73a26d67a 76N97o97v95a26k 4122743537

neplánují.

0/0
24.1.2016 18:43
Foto

R68a65d80i67m 15K97r90o78u54t79i49l 7730791886449

S cenovou od dvou míčů žádný konec automobilismu nehrozí.

+1/0
24.1.2016 11:10

M50i17r48o65s69l88a25v 95Š38i81m88k88o 7175183522775

Možná za nějakých pár desítek let se budou lidé otáčet za auty se spalovacími motory. Předpokládám, že budou grafitové baterie využívající nanotechnologii a mají až 10x vyšší energetickou hustotu. Zatím je to o ježdění na kratší vzdálenosti za teplého počasí. Ale proč by finančně dobře postaná osoba nemohla s teslou jezdit do práce? Potkal jsem jí už na ulici a je to prostě prestižní auto.

+2/0
24.1.2016 9:39

J57a58r35o75s27l17a27v 12P70r95u13s90a 9262930372324

no v brne jich taky par jezdi ale za ty penize me to auto na pohled prijde hrozne levny asi jako kdyby oktavka na elektriku stala 3mega

+1/0
24.1.2016 8:11

M36i89c58h40a55l 22K58r56e40j83č91a 5788966886483

Teda auto, ktere si samo upgradne SW - toho bych se bal. Staci soucasna situace s WIN10. 1-2 neodhalene bugy a v lepsim pripade neodstartuju. V horsim pripade to treba prudce omezi vykon motoru pri predjizdeni a je zadelano ... Ja (a to rikam jako ITak) neverim nicemu, co se snazi pouzivat samostatnou AI k nebezpecnym cinnostem. Proste napr. rizeni auta bez ridice je za soucasnych podminek nebezpecne. A to nemluvim o Ghost in the Machine ;-)

A ekologie taky dostava celkem na prdel. Predpokladam, ze maji spocitany "ekologicke naklady" na 100km soucasnych paliv. Zajimalo by mne totez pro potrebu vyroby elektriny na 100km jizdy (vc. samozrejme problemu s bateriemi - vyroba i likvidace, casta vymena atp.)

Jeste stesti, ze je ta Tesla za pakatel ....

+3/−4
24.1.2016 3:28







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.