Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Hloubka dezénu rozhoduje. Sjeté gumy brzdí mnohem pomaleji

U pneumatik hraje i pár milimetrů roli. To je hlavní závěr testu ÚAMK, který otestoval jednu z nejběžnějších zimních pneumatik Barum Polaris 3 s různými hloubkami dezénu. Výsledky jsou velmi překvapivé.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L54u49k57á85š 55V31a80ň97u30r88a 1415644633723

To jsou blaboly. Pokud v pneu klene tlak z 2,1at na 1,6at, tak to pneu bez problemu prezije. Na takovou zmenu staci velke ochlazeni nebo otepleni. Ale je pravda, ze hodne lidi jezdi na podhustenych nebo prehustenych pneu.

0/0
9.11.2015 9:04

M71i73c88h45a51e28l 54M81e95n28s46i88k 8851726490452

To by ale muselo být SAKRA velké ochlazení ;-D

(Vizte zákon o teplotní rozpínavosti plynů - tuším Gay-Lussackův, už je to dávno - to se učí někde ve středoškolské fyzice. Možná jste ale střední školu neměl.)

0/0
11.11.2015 9:05

P44e44t16r 19H64a47n26a 1484120989

Amerika objevena..Huráááááááááááááááá;-D

0/0
7.11.2015 16:27


M23i26r13e35k 53G84a16j55e39r 5141316199400

Neni nahodou rozhodujici, jak se pneumatiky chovaji za sucha? Kdyz neprsi, jezdime mnohem casteji. Nikdo nebude prezouvat podle pocasi jako ve formuli 1. Nebo jeste jinak: zajima nas, jaka je prumerna brzdna draha za nahodne vybraneho pocasi.

0/0
7.11.2015 15:17

J79o40s71e52f 38K49r65o45u17p57a 1849542966578

Ovšem na suché vozovce je zase "hladká" pneumatika bez konkurence;-)

0/0
7.11.2015 12:10

J53a17n 34N57o49v42á51k 9147372777697

Jestli na to nepřišli mozkovým myšlením, teda tim selským rozumem, tak to neplatí!

0/0
6.11.2015 23:53

M73i61c81h40a43e44l 23M34e14n36s78i92k 8931866980452

"Mozkovým myšlením" :-PR^

0/0
11.11.2015 9:08

L63i15b67o28r 79S56k36ý61p48a15l56a 7818753872740

A co takhle nařídit vzorek na pneumatikách minimálně 250mm? Ten by držel excelentně, ne?

0/0
6.11.2015 23:25

J12a93n 82G64a87z83d15a 6722228703307

Guma z roku 2011 bude vždy brzdit hůře, než rok nebo dva stará, i kdyby měla stejný vzorek, o držení v zatáčkách ani nemluvě. Raději ty plytké články ani nečíst. Možná že některé druhy stárnou rychleji, ale testy se dělají zásadně na nové gumy, tak že jsme se toho zase dozvěděli asi tolik, jako v novinách.

+2/0
6.11.2015 22:43

M91a31r74t24i39n 69J49i96r87o98u69s58e89k 7266345295908

Přesně. To je první, co mě napadlo, když testovali starou gumu s menším vzorkem proti novější s hlubším.

0/0
6.11.2015 23:54

V38l87a41d57i26m60í75r 97V21y32c21h60y58t41a 0

Všude se mluví o zimních pneumatikách ale nikde se nic neříká a to mě docela mrzí, jak se má v zimě jezdit. Nejdůležitější je totiž  způso jízdy a rozlišovat jestli jedu v létě, na podzim, nebo v zimě, kde se musí jezdit úplně jinak. Spousta řidičů by chtěla a jezdí stejně v zimě i v létě. Tak za 1. jízda je především o  hlavě o citu a předvídavosti, ohleduplnosti, rychlosti a bezpečné vzdálenosti. V zimě za zhoršených povětrnostních podmínek musím vyjet přece o pár minut dříve, což většina řidičů nedělá.  Až teprve potom je to o zimních pneumatikách a hloubce dezénu. Pokud pojedu s citem, ohleduplností a respektem a budu dodržovat bezpečnou vzdálenost tak budu mít daleko menší šanci nezvládnout řízení třeba na vzorku 3 mm, jak nějaké "prase" za volantem s hloubkou dezénu 9 mm, nemyslíte? Řidičák mám již 39 let, skoro milion km najeto, jsem skoro každý den za volantem a nikdy jsem neměl žádnou nehodu z vlastní viny ani na letních gumách na sněhu když ještě nebyla povinnost mít za zhoršených podmínek v zimě zimní gumy. Přece nejsem magor a vím, co si mohu dovolit, ne?

+5/0
6.11.2015 22:38

J54a57n 59G64a14z85d34a 6742868413787

Tak to blahopřeju. Párkrát už mi auto na sněhu a ledu zatraceně ustřelilo, párkrát jsem i vyjel ze silnice a na leťákách ani starších či sjetých gumách v zimě už nejezdím. Možná má vliv to, že jsme přece jenom trochu více v kopcích, ale někdy se opravdu jezdí špatně, stane se,že něco opravdu nejde vyjet či sjet bez řetězů a někdy i známé místo nepěkně překvapí.

0/0
6.11.2015 22:54

V10l75a42d45i92m47í62r 63V23y44c34h38y71t75a 0

Ano, když je kalamita tak bych taky na letních nikdy nevyjel, ale inteligentní člověk v zimě když má vyjet taky poslouchá předpověď počasí a když má chumelit tak si ty zimní gumy obuje, nebo nevyjede a jede busem. Je to o té hlavě. Souhlasím s Vámi, že zimní a letní pneu je velký rozdíl. Ale taky se nemluví o tom, že někdo jezdí na zimních gumách i za 30 st nad nulou při rozpáleném asfaltu a jak se ta guma chová v zatáčkách a jak "plave", to je děs. To je snad ještě horší jako v zimě na letních!!! No je to o tom citu a předvídavosti a taky umění za volantem. Když jsem byl mladší, byl jsem druhý na závodech na ledě se starou Š110LS na "univerzálních" gumách ale dost podhuštěných. Vím o čem to je.

+1/0
6.11.2015 23:26

V70l98a25d27i46m38í45r 38V66y24c10h39y61t30a 0

Tyhle suché a teplé zimy co jsou se dají klidně odjezdit, až na opravdu pár dnů celé na letních. A to se dá jet taky třeba busem.

0/0
6.11.2015 23:38

P42a66v63e11l 98J78e26ř84á42b62e28k 7841572954457

Na Sahaře ano.

Ale v Čechách bych ty na letńácích, když je blbá sjízdnost, nejraději políbil pětikilovým kladivem.

+1/0
7.11.2015 0:01

V96á30c29l87a87v 43M86a18l56ý 3494138424709

Zapomněli jste napsat, že nejhorší jsou čínské gumy a Barumky nejlepší, pro trubky, aby to pochopili.;-D;-DR^

+1/−1
6.11.2015 22:06

M18i28c44h62a84l 41V31o56j80t33a 2397927586845

Copak? Barumu klesají prodeje?

Nebo je to příprava na sezonu?

+1/0
6.11.2015 21:40

P65a62v98e60l 79J48o92n68á93š 5801515729865

Kolik činí rozdíl mezi letní a zimní pneumatikou při brždění na mokru? Taky zajímavý údaj.

+2/0
6.11.2015 19:14

M55i57l16o60š 95K45o55l75m24a27n 6646983257742

Všechny takové testy jsou dělány na přání, i když skrytě od výrobců pneumatik.  Zatím je hlavní pořád ten, kdo sedí za volantem.

+6/0
6.11.2015 15:38

P87e26t95r 88N93e39t57í30k 3545577874327

Technika a její stav je důležitá, ale rozptyl hodnot u různých aut a různých výrobků je tak velká, že normování a měření změn je skoro k ničemu. Stejně je nakonec nejdůležitější řidič. On musí vědět a cítit, co jeho auto dělá a tomu přizpůsobit jízdu. Jenže jsou i jiní řidiči a ty stav mého auta nezajímá. Vždycky mne dokáže vytočit, když si nechávám bezpečný odstup od auta před sebou a pravidelně mi do té mezery vjede někdo z vedlejšího pruhu (Evropská) a tak uberu a zase mi tam vjede další. Tak buď musím jet rychleji a první, nebo jezdím po chvíli poslední

+9/0
6.11.2015 14:44

B93l76a48ž33e63j 20M21o54t75y97č73k71a 8427567135180

k tomu dodám, nenalepíte se na dálnici na auto před sebou, nikdy vám neuhne. Pak se mají dodržovat bezpečné rozestupy.

+1/0
6.11.2015 22:18

P51a45v43e61l 63J72e14ř52á96b90e56k 7431382344137

Evropská není tak dlouhá abych ty "rychlíky" neudýchal. Ale řekl bych, že to není tak dramatické jak píšete, aby to stálo za rozčilování.

Je tam 50, 60 a 70 km/hod. Tak jen ke každé rychlosti přihodit nějakých +20 30 km/hod navíc a moc se jich do té mezery nenacpe.:-)

0/0
7.11.2015 0:05

P57e71t73r 50H77a37v89l63í54n 6866701989897

Když má kolo menší obvod, tak zase ukazuje víc tachometr. A když jede auto (ve skutečnosti) pomaleji, tak má brzdnou dráhu kratší, ono se to nějak srovná. ;-D

+5/0
6.11.2015 14:16

M51i33l56a46n 35Š49v78a19g23r36o67v30s72k95ý 9362719625778

Sjeté gumy brzdí mnohem pomaleji. A jak zrychlují?

+3/0
6.11.2015 12:16

J26a50k94u26b 10N68o16v35á80k 8600813880732

Rychleji

+2/0
6.11.2015 14:26

M92i73c24h11a72l 43V19o18j87t55a 2927437456155

;-D

+1/0
6.11.2015 21:40

L30u14k40á62š 90V90a19ň53u58r94a 1355334873403

V poslední době už iDnes neví, co by do článků psal. To, že hloubka dezénu na jízdní vlastnosti je celkem asi všem jasné. A to, že na sjetých pneumatikách to klouže je asi taky všem jasné. Jen další masáž na koupení novým pneu a zvýšení ekologické zátěže, protože se starými pneumatikami si nikdo neví rady. Zakázal bych vyrábět nové pneu a povinně bych nařídil používání protektorů.

+1/0
6.11.2015 12:10

T98o68m27á37š 34K62r74e55j58č94í 1625371530691

To by protektory ale musely mít potřebné vlastnosti. Na nich jezdit se rovná pokusu o sebevraždu. Kdysi jsem je několikrát zkoušel, ale už nikdy víc.

0/0
6.11.2015 23:38

L38a93d11i81s63l62a84v 30K49a96l89o97u63s 7485256281740

Někdy se to povede. Na protektorech jsem jezdil 9 let a byly perfektní, netvrdly. Pokud se protektorování provede kvalitně(dokonale se spojí základ s běhounem) a použije se kvalitní běhounová směs, tak u méně výkonných vozů bych s tím neviděl problém. Pokud dá někdo na Porsche protektor, tak asi hrozí, že celý protektor při akceleraci/decelarici svlékne.  Mě se stalo, že nové Barum Polaris 2 po 2 letech ztvrdly natolik, že jsem je musel vyhodit. Určitě zde budou pochybovači o protektorech, zase na druhou stranu si uvědomte, že vyhodit gumu při hloubce dezénu méně jak 6 mm , tak jak je to třeba ustanoveno na Ukrajině, vede ke značné ekologické zátěži. Není pěkný pohled na poházené gumy třeba v lese a těch lidí, co to takhle řeší je poměrně dost.

0/0
7.11.2015 20:09

P48a55v78e18l 29J38e65ř19á81b40e73k 7551452104637

Protektory tak na vlak traktoru a ještě k tomu s výhradami.

Lepší je pneu dát do povrchu silnic, do dlaždic na podlahu dílen, či prohnat pecí cementáren jako energetický zdroj, místo ropy, plynu apod.

0/0
7.11.2015 0:08

T47o49m25á63š 92C52h69r34u55d78i29m29s46k36ý 5974356407396

design experimentu je naprosto stupidně udělaný. Pokud by chtěli testovat pouze vliv hloubky dezenu, museli by mít pneu stejného stáří ze stejné továrny a odlišnost by byla jen v hloubkách vzorku.

+13/0
6.11.2015 11:36

M29i24r81o73s61l18a65v 45F72r80i32š 8203739137962

To je zase překvápko, údernost článku MF je ohromující ....

+2/0
6.11.2015 11:27

J36a59r24o33s61l35a32v 78P30o32l38á10k 9189280818837

Hmm, tak proto dělají výrobci na nové gumy vzorek. Díky za TEST. A příště otestujte, zda voda při -10° zmrzne.

+14/0
6.11.2015 11:01

M14i43c26h26a84l 81P72a87v16l96á57t 9793873124449

Ve "zpravach" na TV H*vna uz to testovali. A protoze bulvar jako bulvar, klidne to muze zkusit i nejaky takynovinar z iDnesu. Nebylo by na tom nic divneho.

+1/0
6.11.2015 12:51

J14a25n 31N20o75v83á11k 9785138964445

To vůbec není jisté. :-)

http://www.osel.cz/6007-kdyz-voda-mrzne-pri-minus-ctyricitce.html

0/0
6.11.2015 22:16

M60i51r32o18s56l27a89v 96B27u76d56a 9862222547862

Test k ničemu pokud se nejedná o pneumatiky vyrobené ke stejnému datu v téže továrně!!

Zbytečné se k tomu vyjadřovat.

+13/0
6.11.2015 10:50

L35u26d63v77í51k 90G28a87j33d83o86š18í15k 2985133644222

Nějak jsme se z článku nedozvěděli, při jaké rychlosti se testovalo.

.

Zároveň jsem nikde v médiích ještě nezaznamenal varování před zcela novými pneumatikami, ze kterých ještě není sjetý separátor z výroby a první stovky kilometrů extrémě kloužou.

+2/0
6.11.2015 10:48

R28o49b30e31r64t 97G50o40r88c 6892843663

zbytečný, jsme velmocí v nakupování "lehce ojetých" pneumatik, nové máme jen pokud si koupíme nové auto ;-D

0/0
6.11.2015 10:54

T57o37m19á65š 87R57ó84t24h 2354546532429

na to Vás snad upozorní prodejce při montáži ne?

0/0
6.11.2015 11:33

J62a97n 33D68l18o83u97h24ý 8226430673710

proto přezouvám, až když je zima a ne podle masáže novinářů. Když je teplo, ojedu zimní kola podstatně rychleji, a když budu potřebovat v zimě pořádný vzorek, tak ten bude kde? ;-D!!

+1/0
6.11.2015 10:24

R33o65b70e28r23t 47G61o10r43c 6302753563

Kuře vysvětlete mu to. V pr de li ;-)

+2/0
6.11.2015 10:29

R77o51b26e50r27t 49G86o72r95c 6872673653

Sjeté gumy brzdí mnohem pomaleji.

Uff, to je nářez, jdu si přečíst článek abych zjistil co se pod tímto schovává :-)

+3/0
6.11.2015 9:12

J73i80n31d14ř90i69c54h 23Š68k46o41p32e86k 4655101870925

pokračování článku bude, že pneu s vyšším dezénem lépe zabírá

+1/0
6.11.2015 9:16

R52o98b42e32r76t 90G66o66r56c 6952713563

Tak jsem to dočetl, myslícímu řidiči nic nového pod sluncem, hlavně se mě líbí ten šedý odstavec pod článkem kde je popsáno jak to funguje jinde, zvláštní jak v jiných státech jde aby určité povinnosti v klidu zůstaly na úsudku každého, to u nás nejde, u nás musí být vše nařízeno jednoznačně, protože jsme národ tupých hlav a rozumný úsudek nemáme nad ničím a jen sedíme po hospodách a společně hledáme jak se pravidlům vyhnout.

+3/0
6.11.2015 9:20

J94o75s45e97f 14V53a42l25a 9560183723743

zcela zbytecny test, pokud nebyly pouzite identicke pneumatiky, tzn, srovnavany pneumatiky pouze stejneho stari. Zimni z r. 2011 by se uz nemely vubec pouzivat, nebo jenom v nouzi

+5/−2
6.11.2015 9:02

M61i86c40h20a93l 62P60a49v97l79á52t 9883353434969

To stari pneumatik zbytecne precenujete. Pri jakemkoli aspon trochu uveritelnem skladovani to nema zdaleka tak velky vliv. (Jen PR vyrobcu to hezky nafukuje.)

+5/0
6.11.2015 12:52

J88o64s46e43f 73V82a65l73a 9700943343823

predpokldam, ze na naledi neni hloubka vzorku 5 nebo 8 mm tim rozhodujicim momentem. Ale 3 roky stare znackove zimni na ledu jsou podle mych zkusenosti o tridu horsi nez nove

+1/0
6.11.2015 22:39

M22a67r71t45i44n 35J66i69r88o60u55s72e93k 7446325585248

Do určité míry určitě. Ale nové gumy jsou prostě měkčí, i když jde o stejný typ a značku, než 4 roky staré.

0/0
6.11.2015 23:57

J32i56ř72í 70K56r53u60t20i73l 8979915951228

Dnešní trend, objevení objeveného, redaktor ještě zapomněli napsat vědec- expert.

+1/0
6.11.2015 8:47

J68a24n 69J79a48n81e35č44e18k 9620673720176

"V Evropě je řada států, které datumově nenařizují užívání zimních pneumatik, ale mají zákonem stanoveno, že je musí motorista užívat za zimních klimatických podmínek. ...například ve Švýcarsku"

Nelžete, ve Švajcu zimní pneumatiky povinné nejsou a pokud je máte, platí pro ně stejná hloubka dezénu jako u letních, tj. 1,6 mm.

+3/0
6.11.2015 8:40





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.