Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Hloubka dezénu rozhoduje. Sjeté gumy brzdí mnohem pomaleji

U pneumatik hraje i pár milimetrů roli. To je hlavní závěr testu ÚAMK, který otestoval jednu z nejběžnějších zimních pneumatik Barum Polaris 3 s různými hloubkami dezénu. Výsledky jsou velmi překvapivé.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L22u43k19á61š 59V48a63ň18u70r96a 1245844213373

To jsou blaboly. Pokud v pneu klene tlak z 2,1at na 1,6at, tak to pneu bez problemu prezije. Na takovou zmenu staci velke ochlazeni nebo otepleni. Ale je pravda, ze hodne lidi jezdi na podhustenych nebo prehustenych pneu.

0/0
9.11.2015 9:04

M74i40c78h24a44e46l 53M47e45n50s12i37k 8421266670322

To by ale muselo být SAKRA velké ochlazení ;-D

(Vizte zákon o teplotní rozpínavosti plynů - tuším Gay-Lussackův, už je to dávno - to se učí někde ve středoškolské fyzice. Možná jste ale střední školu neměl.)

0/0
11.11.2015 9:05

P59e61t44r 74H46a62n87a 1274120769

Amerika objevena..Huráááááááááááááááá;-D

0/0
7.11.2015 16:27


M45i48r45e11k 93G23a89j79e34r 5661646159810

Neni nahodou rozhodujici, jak se pneumatiky chovaji za sucha? Kdyz neprsi, jezdime mnohem casteji. Nikdo nebude prezouvat podle pocasi jako ve formuli 1. Nebo jeste jinak: zajima nas, jaka je prumerna brzdna draha za nahodne vybraneho pocasi.

0/0
7.11.2015 15:17

J82o88s74e96f 67K58r31o16u46p49a 1479462616508

Ovšem na suché vozovce je zase "hladká" pneumatika bez konkurence;-)

0/0
7.11.2015 12:10

J45a89n 21N52o61v21á67k 9117152117447

Jestli na to nepřišli mozkovým myšlením, teda tim selským rozumem, tak to neplatí!

0/0
6.11.2015 23:53

M56i87c47h61a91e11l 67M54e79n60s85i70k 8641296670802

"Mozkovým myšlením" :-PR^

0/0
11.11.2015 9:08

L70i97b97o97r 63S41k72ý53p88a22l23a 7138923242800

A co takhle nařídit vzorek na pneumatikách minimálně 250mm? Ten by držel excelentně, ne?

0/0
6.11.2015 23:25

J73a62n 21G70a83z53d54a 6482798913817

Guma z roku 2011 bude vždy brzdit hůře, než rok nebo dva stará, i kdyby měla stejný vzorek, o držení v zatáčkách ani nemluvě. Raději ty plytké články ani nečíst. Možná že některé druhy stárnou rychleji, ale testy se dělají zásadně na nové gumy, tak že jsme se toho zase dozvěděli asi tolik, jako v novinách.

+2/0
6.11.2015 22:43

M88a59r28t55i33n 92J40i95r13o17u13s79e24k 7256925715798

Přesně. To je první, co mě napadlo, když testovali starou gumu s menším vzorkem proti novější s hlubším.

0/0
6.11.2015 23:54

V87l63a60d65i79m12í96r 12V17y96c95h26y52t58a 0

Všude se mluví o zimních pneumatikách ale nikde se nic neříká a to mě docela mrzí, jak se má v zimě jezdit. Nejdůležitější je totiž  způso jízdy a rozlišovat jestli jedu v létě, na podzim, nebo v zimě, kde se musí jezdit úplně jinak. Spousta řidičů by chtěla a jezdí stejně v zimě i v létě. Tak za 1. jízda je především o  hlavě o citu a předvídavosti, ohleduplnosti, rychlosti a bezpečné vzdálenosti. V zimě za zhoršených povětrnostních podmínek musím vyjet přece o pár minut dříve, což většina řidičů nedělá.  Až teprve potom je to o zimních pneumatikách a hloubce dezénu. Pokud pojedu s citem, ohleduplností a respektem a budu dodržovat bezpečnou vzdálenost tak budu mít daleko menší šanci nezvládnout řízení třeba na vzorku 3 mm, jak nějaké "prase" za volantem s hloubkou dezénu 9 mm, nemyslíte? Řidičák mám již 39 let, skoro milion km najeto, jsem skoro každý den za volantem a nikdy jsem neměl žádnou nehodu z vlastní viny ani na letních gumách na sněhu když ještě nebyla povinnost mít za zhoršených podmínek v zimě zimní gumy. Přece nejsem magor a vím, co si mohu dovolit, ne?

+5/0
6.11.2015 22:38

J27a71n 58G83a93z69d65a 6892198623277

Tak to blahopřeju. Párkrát už mi auto na sněhu a ledu zatraceně ustřelilo, párkrát jsem i vyjel ze silnice a na leťákách ani starších či sjetých gumách v zimě už nejezdím. Možná má vliv to, že jsme přece jenom trochu více v kopcích, ale někdy se opravdu jezdí špatně, stane se,že něco opravdu nejde vyjet či sjet bez řetězů a někdy i známé místo nepěkně překvapí.

0/0
6.11.2015 22:54

V76l75a69d81i96m54í90r 80V74y60c25h40y26t18a 0

Ano, když je kalamita tak bych taky na letních nikdy nevyjel, ale inteligentní člověk v zimě když má vyjet taky poslouchá předpověď počasí a když má chumelit tak si ty zimní gumy obuje, nebo nevyjede a jede busem. Je to o té hlavě. Souhlasím s Vámi, že zimní a letní pneu je velký rozdíl. Ale taky se nemluví o tom, že někdo jezdí na zimních gumách i za 30 st nad nulou při rozpáleném asfaltu a jak se ta guma chová v zatáčkách a jak "plave", to je děs. To je snad ještě horší jako v zimě na letních!!! No je to o tom citu a předvídavosti a taky umění za volantem. Když jsem byl mladší, byl jsem druhý na závodech na ledě se starou Š110LS na "univerzálních" gumách ale dost podhuštěných. Vím o čem to je.

+1/0
6.11.2015 23:26

V56l31a53d25i95m43í79r 60V57y84c18h65y40t97a 0

Tyhle suché a teplé zimy co jsou se dají klidně odjezdit, až na opravdu pár dnů celé na letních. A to se dá jet taky třeba busem.

0/0
6.11.2015 23:38

P11a23v96e54l 97J47e12ř35á36b30e20k 7511152444777

Na Sahaře ano.

Ale v Čechách bych ty na letńácích, když je blbá sjízdnost, nejraději políbil pětikilovým kladivem.

+1/0
7.11.2015 0:01

V97á11c41l42a74v 47M48a22l73ý 3224288464269

Zapomněli jste napsat, že nejhorší jsou čínské gumy a Barumky nejlepší, pro trubky, aby to pochopili.;-D;-DR^

+1/−1
6.11.2015 22:06

M28i84c73h40a24l 91V78o60j62t70a 2417777156305

Copak? Barumu klesají prodeje?

Nebo je to příprava na sezonu?

+1/0
6.11.2015 21:40

P93a32v15e54l 37J45o81n58á82š 5761325649605

Kolik činí rozdíl mezi letní a zimní pneumatikou při brždění na mokru? Taky zajímavý údaj.

+2/0
6.11.2015 19:14

M62i11l33o41š 79K11o85l17m51a56n 6786363237642

Všechny takové testy jsou dělány na přání, i když skrytě od výrobců pneumatik.  Zatím je hlavní pořád ten, kdo sedí za volantem.

+6/0
6.11.2015 15:38

P27e45t40r 98N64e68t26í54k 3885687674897

Technika a její stav je důležitá, ale rozptyl hodnot u různých aut a různých výrobků je tak velká, že normování a měření změn je skoro k ničemu. Stejně je nakonec nejdůležitější řidič. On musí vědět a cítit, co jeho auto dělá a tomu přizpůsobit jízdu. Jenže jsou i jiní řidiči a ty stav mého auta nezajímá. Vždycky mne dokáže vytočit, když si nechávám bezpečný odstup od auta před sebou a pravidelně mi do té mezery vjede někdo z vedlejšího pruhu (Evropská) a tak uberu a zase mi tam vjede další. Tak buď musím jet rychleji a první, nebo jezdím po chvíli poslední

+9/0
6.11.2015 14:44

B11l44a68ž11e96j 18M58o41t26y58č38k38a 8617757295230

k tomu dodám, nenalepíte se na dálnici na auto před sebou, nikdy vám neuhne. Pak se mají dodržovat bezpečné rozestupy.

+1/0
6.11.2015 22:18

P51a75v35e27l 24J79e63ř23á52b76e66k 7951432174227

Evropská není tak dlouhá abych ty "rychlíky" neudýchal. Ale řekl bych, že to není tak dramatické jak píšete, aby to stálo za rozčilování.

Je tam 50, 60 a 70 km/hod. Tak jen ke každé rychlosti přihodit nějakých +20 30 km/hod navíc a moc se jich do té mezery nenacpe.:-)

0/0
7.11.2015 0:05

P64e73t88r 98H50a47v50l59í69n 6776801479687

Když má kolo menší obvod, tak zase ukazuje víc tachometr. A když jede auto (ve skutečnosti) pomaleji, tak má brzdnou dráhu kratší, ono se to nějak srovná. ;-D

+5/0
6.11.2015 14:16

M16i11l46a87n 49Š13v13a23g42r49o75v30s79k55ý 9572299515628

Sjeté gumy brzdí mnohem pomaleji. A jak zrychlují?

+3/0
6.11.2015 12:16

J97a18k46u73b 64N72o75v77á74k 8100263650492

Rychleji

+2/0
6.11.2015 14:26

M42i42c94h16a50l 40V77o56j40t14a 2987327346225

;-D

+1/0
6.11.2015 21:40

L78u70k90á91š 40V28a25ň82u38r32a 1425464723213

V poslední době už iDnes neví, co by do článků psal. To, že hloubka dezénu na jízdní vlastnosti je celkem asi všem jasné. A to, že na sjetých pneumatikách to klouže je asi taky všem jasné. Jen další masáž na koupení novým pneu a zvýšení ekologické zátěže, protože se starými pneumatikami si nikdo neví rady. Zakázal bych vyrábět nové pneu a povinně bych nařídil používání protektorů.

+1/0
6.11.2015 12:10

T70o37m12á96š 75K10r42e87j84č49í 1165871720161

To by protektory ale musely mít potřebné vlastnosti. Na nich jezdit se rovná pokusu o sebevraždu. Kdysi jsem je několikrát zkoušel, ale už nikdy víc.

0/0
6.11.2015 23:38

L66a14d46i51s40l59a96v 17K83a17l84o47u33s 7595136721730

Někdy se to povede. Na protektorech jsem jezdil 9 let a byly perfektní, netvrdly. Pokud se protektorování provede kvalitně(dokonale se spojí základ s běhounem) a použije se kvalitní běhounová směs, tak u méně výkonných vozů bych s tím neviděl problém. Pokud dá někdo na Porsche protektor, tak asi hrozí, že celý protektor při akceleraci/decelarici svlékne.  Mě se stalo, že nové Barum Polaris 2 po 2 letech ztvrdly natolik, že jsem je musel vyhodit. Určitě zde budou pochybovači o protektorech, zase na druhou stranu si uvědomte, že vyhodit gumu při hloubce dezénu méně jak 6 mm , tak jak je to třeba ustanoveno na Ukrajině, vede ke značné ekologické zátěži. Není pěkný pohled na poházené gumy třeba v lese a těch lidí, co to takhle řeší je poměrně dost.

0/0
7.11.2015 20:09

P14a66v65e84l 12J12e12ř55á34b79e90k 7851512844517

Protektory tak na vlak traktoru a ještě k tomu s výhradami.

Lepší je pneu dát do povrchu silnic, do dlaždic na podlahu dílen, či prohnat pecí cementáren jako energetický zdroj, místo ropy, plynu apod.

0/0
7.11.2015 0:08

T54o19m25á34š 84C90h16r22u24d62i53m93s21k38ý 5754826837226

design experimentu je naprosto stupidně udělaný. Pokud by chtěli testovat pouze vliv hloubky dezenu, museli by mít pneu stejného stáří ze stejné továrny a odlišnost by byla jen v hloubkách vzorku.

+13/0
6.11.2015 11:36

M74i12r30o17s30l63a12v 44F94r15i79š 8153319417322

To je zase překvápko, údernost článku MF je ohromující ....

+2/0
6.11.2015 11:27

J43a91r24o43s78l86a82v 97P54o51l31á58k 9179890268577

Hmm, tak proto dělají výrobci na nové gumy vzorek. Díky za TEST. A příště otestujte, zda voda při -10° zmrzne.

+14/0
6.11.2015 11:01

M96i17c73h75a82l 30P47a87v60l32á49t 9943103424189

Ve "zpravach" na TV H*vna uz to testovali. A protoze bulvar jako bulvar, klidne to muze zkusit i nejaky takynovinar z iDnesu. Nebylo by na tom nic divneho.

+1/0
6.11.2015 12:51

J41a22n 71N77o46v60á48k 9155348914135

To vůbec není jisté. :-)

http://www.osel.cz/6007-kdyz-voda-mrzne-pri-minus-ctyricitce.html

0/0
6.11.2015 22:16

M75i65r97o15s93l53a78v 56B81u97d56a 9642482227542

Test k ničemu pokud se nejedná o pneumatiky vyrobené ke stejnému datu v téže továrně!!

Zbytečné se k tomu vyjadřovat.

+13/0
6.11.2015 10:50

L35u81d55v47í86k 97G21a42j88d46o45š22í79k 2965573114482

Nějak jsme se z článku nedozvěděli, při jaké rychlosti se testovalo.

.

Zároveň jsem nikde v médiích ještě nezaznamenal varování před zcela novými pneumatikami, ze kterých ještě není sjetý separátor z výroby a první stovky kilometrů extrémě kloužou.

+2/0
6.11.2015 10:48

R83o79b54e80r89t 55G37o94r26c 6522603193

zbytečný, jsme velmocí v nakupování "lehce ojetých" pneumatik, nové máme jen pokud si koupíme nové auto ;-D

0/0
6.11.2015 10:54

T84o56m33á64š 90R34ó66t58h 2864146152649

na to Vás snad upozorní prodejce při montáži ne?

0/0
6.11.2015 11:33

J32a18n 68D58l41o97u59h33ý 8966180803670

proto přezouvám, až když je zima a ne podle masáže novinářů. Když je teplo, ojedu zimní kola podstatně rychleji, a když budu potřebovat v zimě pořádný vzorek, tak ten bude kde? ;-D!!

+1/0
6.11.2015 10:24

R66o72b45e36r28t 51G70o54r60c 6322143883

Kuře vysvětlete mu to. V pr de li ;-)

+2/0
6.11.2015 10:29

R22o57b87e72r90t 52G61o78r73c 6882583803

Sjeté gumy brzdí mnohem pomaleji.

Uff, to je nářez, jdu si přečíst článek abych zjistil co se pod tímto schovává :-)

+3/0
6.11.2015 9:12

J86i78n63d27ř92i36c22h 75Š75k64o96p28e87k 4405401440435

pokračování článku bude, že pneu s vyšším dezénem lépe zabírá

+1/0
6.11.2015 9:16

R59o14b98e13r78t 46G82o19r86c 6422533553

Tak jsem to dočetl, myslícímu řidiči nic nového pod sluncem, hlavně se mě líbí ten šedý odstavec pod článkem kde je popsáno jak to funguje jinde, zvláštní jak v jiných státech jde aby určité povinnosti v klidu zůstaly na úsudku každého, to u nás nejde, u nás musí být vše nařízeno jednoznačně, protože jsme národ tupých hlav a rozumný úsudek nemáme nad ničím a jen sedíme po hospodách a společně hledáme jak se pravidlům vyhnout.

+3/0
6.11.2015 9:20

J11o92s76e24f 63V48a48l86a 9520613333203

zcela zbytecny test, pokud nebyly pouzite identicke pneumatiky, tzn, srovnavany pneumatiky pouze stejneho stari. Zimni z r. 2011 by se uz nemely vubec pouzivat, nebo jenom v nouzi

+5/−2
6.11.2015 9:02

M37i23c56h59a69l 83P60a22v26l45á24t 9843583774179

To stari pneumatik zbytecne precenujete. Pri jakemkoli aspon trochu uveritelnem skladovani to nema zdaleka tak velky vliv. (Jen PR vyrobcu to hezky nafukuje.)

+5/0
6.11.2015 12:52

J42o79s18e15f 93V67a30l73a 9700293133343

predpokldam, ze na naledi neni hloubka vzorku 5 nebo 8 mm tim rozhodujicim momentem. Ale 3 roky stare znackove zimni na ledu jsou podle mych zkusenosti o tridu horsi nez nove

+1/0
6.11.2015 22:39

M90a90r56t89i96n 79J88i74r65o88u33s48e12k 7806415395658

Do určité míry určitě. Ale nové gumy jsou prostě měkčí, i když jde o stejný typ a značku, než 4 roky staré.

0/0
6.11.2015 23:57

J78i91ř65í 85K40r16u17t44i55l 8399525171488

Dnešní trend, objevení objeveného, redaktor ještě zapomněli napsat vědec- expert.

+1/0
6.11.2015 8:47

J85a39n 66J59a69n30e68č54e27k 9150693120516

"V Evropě je řada států, které datumově nenařizují užívání zimních pneumatik, ale mají zákonem stanoveno, že je musí motorista užívat za zimních klimatických podmínek. ...například ve Švýcarsku"

Nelžete, ve Švajcu zimní pneumatiky povinné nejsou a pokud je máte, platí pro ně stejná hloubka dezénu jako u letních, tj. 1,6 mm.

+3/0
6.11.2015 8:40





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.