Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Hloubka dezénu rozhoduje. Sjeté gumy brzdí mnohem pomaleji

U pneumatik hraje i pár milimetrů roli. To je hlavní závěr testu ÚAMK, který otestoval jednu z nejběžnějších zimních pneumatik Barum Polaris 3 s různými hloubkami dezénu. Výsledky jsou velmi překvapivé.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L26u74k21á67š 77V18a59ň22u60r23a 1365474113143

To jsou blaboly. Pokud v pneu klene tlak z 2,1at na 1,6at, tak to pneu bez problemu prezije. Na takovou zmenu staci velke ochlazeni nebo otepleni. Ale je pravda, ze hodne lidi jezdi na podhustenych nebo prehustenych pneu.

0/0
9.11.2015 9:04

M66i59c57h42a57e13l 68M93e74n67s77i92k 8281736800832

To by ale muselo být SAKRA velké ochlazení ;-D

(Vizte zákon o teplotní rozpínavosti plynů - tuším Gay-Lussackův, už je to dávno - to se učí někde ve středoškolské fyzice. Možná jste ale střední školu neměl.)

0/0
11.11.2015 9:05

P74e49t39r 70H95a94n29a 1384480409

Amerika objevena..Huráááááááááááááááá;-D

0/0
7.11.2015 16:27

M61i11r50e40k 74G56a80j34e94r 5501336989130

Neni nahodou rozhodujici, jak se pneumatiky chovaji za sucha? Kdyz neprsi, jezdime mnohem casteji. Nikdo nebude prezouvat podle pocasi jako ve formuli 1. Nebo jeste jinak: zajima nas, jaka je prumerna brzdna draha za nahodne vybraneho pocasi.

0/0
7.11.2015 15:17

J50o39s57e79f 46K98r98o25u40p48a 1799392616978

Ovšem na suché vozovce je zase "hladká" pneumatika bez konkurence;-)

0/0
7.11.2015 12:10

J70a42n 70N63o37v14á19k 9717162917337

Jestli na to nepřišli mozkovým myšlením, teda tim selským rozumem, tak to neplatí!

0/0
6.11.2015 23:53

M37i12c45h47a49e84l 43M50e50n36s30i66k 8471486900482

"Mozkovým myšlením" :-PR^

0/0
11.11.2015 9:08

L41i46b70o12r 59S45k94ý82p62a61l78a 7698703972400

A co takhle nařídit vzorek na pneumatikách minimálně 250mm? Ten by držel excelentně, ne?

0/0
6.11.2015 23:25

J67a51n 87G22a70z95d78a 6922978933947

Guma z roku 2011 bude vždy brzdit hůře, než rok nebo dva stará, i kdyby měla stejný vzorek, o držení v zatáčkách ani nemluvě. Raději ty plytké články ani nečíst. Možná že některé druhy stárnou rychleji, ale testy se dělají zásadně na nové gumy, tak že jsme se toho zase dozvěděli asi tolik, jako v novinách.

+2/0
6.11.2015 22:43

M20a56r43t21i14n 26J87i22r70o40u68s30e31k 7776665505638

Přesně. To je první, co mě napadlo, když testovali starou gumu s menším vzorkem proti novější s hlubším.

0/0
6.11.2015 23:54

V85l33a63d80i78m37í89r 98V94y60c77h76y44t66a

Všude se mluví o zimních pneumatikách ale nikde se nic neříká a to mě docela mrzí, jak se má v zimě jezdit. Nejdůležitější je totiž  způso jízdy a rozlišovat jestli jedu v létě, na podzim, nebo v zimě, kde se musí jezdit úplně jinak. Spousta řidičů by chtěla a jezdí stejně v zimě i v létě. Tak za 1. jízda je především o  hlavě o citu a předvídavosti, ohleduplnosti, rychlosti a bezpečné vzdálenosti. V zimě za zhoršených povětrnostních podmínek musím vyjet přece o pár minut dříve, což většina řidičů nedělá.  Až teprve potom je to o zimních pneumatikách a hloubce dezénu. Pokud pojedu s citem, ohleduplností a respektem a budu dodržovat bezpečnou vzdálenost tak budu mít daleko menší šanci nezvládnout řízení třeba na vzorku 3 mm, jak nějaké "prase" za volantem s hloubkou dezénu 9 mm, nemyslíte? Řidičák mám již 39 let, skoro milion km najeto, jsem skoro každý den za volantem a nikdy jsem neměl žádnou nehodu z vlastní viny ani na letních gumách na sněhu když ještě nebyla povinnost mít za zhoršených podmínek v zimě zimní gumy. Přece nejsem magor a vím, co si mohu dovolit, ne?

+5/0
6.11.2015 22:38

J77a13n 64G50a83z35d28a 6502748523817

Tak to blahopřeju. Párkrát už mi auto na sněhu a ledu zatraceně ustřelilo, párkrát jsem i vyjel ze silnice a na leťákách ani starších či sjetých gumách v zimě už nejezdím. Možná má vliv to, že jsme přece jenom trochu více v kopcích, ale někdy se opravdu jezdí špatně, stane se,že něco opravdu nejde vyjet či sjet bez řetězů a někdy i známé místo nepěkně překvapí.

0/0
6.11.2015 22:54

V85l69a36d81i66m90í92r 39V38y38c21h70y40t39a

Ano, když je kalamita tak bych taky na letních nikdy nevyjel, ale inteligentní člověk v zimě když má vyjet taky poslouchá předpověď počasí a když má chumelit tak si ty zimní gumy obuje, nebo nevyjede a jede busem. Je to o té hlavě. Souhlasím s Vámi, že zimní a letní pneu je velký rozdíl. Ale taky se nemluví o tom, že někdo jezdí na zimních gumách i za 30 st nad nulou při rozpáleném asfaltu a jak se ta guma chová v zatáčkách a jak "plave", to je děs. To je snad ještě horší jako v zimě na letních!!! No je to o tom citu a předvídavosti a taky umění za volantem. Když jsem byl mladší, byl jsem druhý na závodech na ledě se starou Š110LS na "univerzálních" gumách ale dost podhuštěných. Vím o čem to je.

+1/0
6.11.2015 23:26

V77l15a31d14i30m37í43r 92V95y12c52h28y22t26a

Tyhle suché a teplé zimy co jsou se dají klidně odjezdit, až na opravdu pár dnů celé na letních. A to se dá jet taky třeba busem.

0/0
6.11.2015 23:38

P65a38v67e81l 87J37e96ř51á30b71e23k 7921862834147

Na Sahaře ano.

Ale v Čechách bych ty na letńácích, když je blbá sjízdnost, nejraději políbil pětikilovým kladivem.

+1/0
7.11.2015 0:01

V38á48c90l92a19v 54M57a22l28ý 3704328544519

Zapomněli jste napsat, že nejhorší jsou čínské gumy a Barumky nejlepší, pro trubky, aby to pochopili.;-D;-DR^

+1/−1
6.11.2015 22:06

M75i40c79h23a72l 79V23o71j98t53a 2877527116805

Copak? Barumu klesají prodeje?

Nebo je to příprava na sezonu?

+1/0
6.11.2015 21:40

P63a11v42e16l 43J55o19n90á72š 5141365289165

Kolik činí rozdíl mezi letní a zimní pneumatikou při brždění na mokru? Taky zajímavý údaj.

+2/0
6.11.2015 19:14

M21i80l54o63š 27K15o51l98m53a40n 6436793247132

Všechny takové testy jsou dělány na přání, i když skrytě od výrobců pneumatik.  Zatím je hlavní pořád ten, kdo sedí za volantem.

+6/0
6.11.2015 15:38

P90e66t48r 46N15e66t52í76k 3585277374257

Technika a její stav je důležitá, ale rozptyl hodnot u různých aut a různých výrobků je tak velká, že normování a měření změn je skoro k ničemu. Stejně je nakonec nejdůležitější řidič. On musí vědět a cítit, co jeho auto dělá a tomu přizpůsobit jízdu. Jenže jsou i jiní řidiči a ty stav mého auta nezajímá. Vždycky mne dokáže vytočit, když si nechávám bezpečný odstup od auta před sebou a pravidelně mi do té mezery vjede někdo z vedlejšího pruhu (Evropská) a tak uberu a zase mi tam vjede další. Tak buď musím jet rychleji a první, nebo jezdím po chvíli poslední

+9/0
6.11.2015 14:44

B21l95a65ž49e16j 19M45o61t16y59č28k98a 8347347955380

k tomu dodám, nenalepíte se na dálnici na auto před sebou, nikdy vám neuhne. Pak se mají dodržovat bezpečné rozestupy.

+1/0
6.11.2015 22:18

P63a56v11e72l 63J41e16ř10á16b64e88k 7231492684147

Evropská není tak dlouhá abych ty "rychlíky" neudýchal. Ale řekl bych, že to není tak dramatické jak píšete, aby to stálo za rozčilování.

Je tam 50, 60 a 70 km/hod. Tak jen ke každé rychlosti přihodit nějakých +20 30 km/hod navíc a moc se jich do té mezery nenacpe.:-)

0/0
7.11.2015 0:05

P94e45t89r 88H40a13v87l90í37n 6696781519837

Když má kolo menší obvod, tak zase ukazuje víc tachometr. A když jede auto (ve skutečnosti) pomaleji, tak má brzdnou dráhu kratší, ono se to nějak srovná. ;-D

+5/0
6.11.2015 14:16

M16i29l47a79n 42Š56v47a94g70r36o52v57s64k59ý 9482989545558

Sjeté gumy brzdí mnohem pomaleji. A jak zrychlují?

+3/0
6.11.2015 12:16

J47a66k90u24b 14N87o43v16á97k 8600683190442

Rychleji

+2/0
6.11.2015 14:26

M92i62c64h25a10l 44V51o42j17t21a 2657107746635

;-D

+1/0
6.11.2015 21:40

L46u82k48á38š 52V37a25ň32u13r27a 1255154433913

V poslední době už iDnes neví, co by do článků psal. To, že hloubka dezénu na jízdní vlastnosti je celkem asi všem jasné. A to, že na sjetých pneumatikách to klouže je asi taky všem jasné. Jen další masáž na koupení novým pneu a zvýšení ekologické zátěže, protože se starými pneumatikami si nikdo neví rady. Zakázal bych vyrábět nové pneu a povinně bych nařídil používání protektorů.

+1/0
6.11.2015 12:10

T49o43m12á26š 17K63r11e93j32č98í 1195131140581

To by protektory ale musely mít potřebné vlastnosti. Na nich jezdit se rovná pokusu o sebevraždu. Kdysi jsem je několikrát zkoušel, ale už nikdy víc.

0/0
6.11.2015 23:38

L78a58d13i22s79l68a25v 21K39a66l16o77u39s 7605976831390

Někdy se to povede. Na protektorech jsem jezdil 9 let a byly perfektní, netvrdly. Pokud se protektorování provede kvalitně(dokonale se spojí základ s běhounem) a použije se kvalitní běhounová směs, tak u méně výkonných vozů bych s tím neviděl problém. Pokud dá někdo na Porsche protektor, tak asi hrozí, že celý protektor při akceleraci/decelarici svlékne.  Mě se stalo, že nové Barum Polaris 2 po 2 letech ztvrdly natolik, že jsem je musel vyhodit. Určitě zde budou pochybovači o protektorech, zase na druhou stranu si uvědomte, že vyhodit gumu při hloubce dezénu méně jak 6 mm , tak jak je to třeba ustanoveno na Ukrajině, vede ke značné ekologické zátěži. Není pěkný pohled na poházené gumy třeba v lese a těch lidí, co to takhle řeší je poměrně dost.

0/0
7.11.2015 20:09

P18a50v19e70l 26J65e72ř46á38b28e46k 7431292384157

Protektory tak na vlak traktoru a ještě k tomu s výhradami.

Lepší je pneu dát do povrchu silnic, do dlaždic na podlahu dílen, či prohnat pecí cementáren jako energetický zdroj, místo ropy, plynu apod.

0/0
7.11.2015 0:08

T28o98m67á45š 56C39h78r27u80d33i31m71s58k11ý 5854716437336

design experimentu je naprosto stupidně udělaný. Pokud by chtěli testovat pouze vliv hloubky dezenu, museli by mít pneu stejného stáří ze stejné továrny a odlišnost by byla jen v hloubkách vzorku.

+13/0
6.11.2015 11:36

M24i79r94o63s49l18a41v 46F49r42i40š 8953749957472

To je zase překvápko, údernost článku MF je ohromující ....

+2/0
6.11.2015 11:27

J77a72r21o61s40l48a81v 78P71o91l88á91k 9439110868377

Hmm, tak proto dělají výrobci na nové gumy vzorek. Díky za TEST. A příště otestujte, zda voda při -10° zmrzne.

+14/0
6.11.2015 11:01

M42i74c98h94a23l 34P33a44v28l37á24t 9913393834509

Ve "zpravach" na TV H*vna uz to testovali. A protoze bulvar jako bulvar, klidne to muze zkusit i nejaky takynovinar z iDnesu. Nebylo by na tom nic divneho.

+1/0
6.11.2015 12:51

J56a74n 21N32o22v59á80k 9925758974265

To vůbec není jisté. :-)

http://www.osel.cz/6007-kdyz-voda-mrzne-pri-minus-ctyricitce.html

0/0
6.11.2015 22:16

M90i57r28o48s13l47a55v 13B63u10d96a 9512632477862

Test k ničemu pokud se nejedná o pneumatiky vyrobené ke stejnému datu v téže továrně!!

Zbytečné se k tomu vyjadřovat.

+13/0
6.11.2015 10:50

L26u22d20v67í85k 41G17a48j64d86o36š75í14k 2295243274122

Nějak jsme se z článku nedozvěděli, při jaké rychlosti se testovalo.

.

Zároveň jsem nikde v médiích ještě nezaznamenal varování před zcela novými pneumatikami, ze kterých ještě není sjetý separátor z výroby a první stovky kilometrů extrémě kloužou.

+2/0
6.11.2015 10:48

R47o36b17e53r69t 18G74o88r90c 6382473723

zbytečný, jsme velmocí v nakupování "lehce ojetých" pneumatik, nové máme jen pokud si koupíme nové auto ;-D

0/0
6.11.2015 10:54

T56o77m69á68š 73R71ó64t79h 2644396392599

na to Vás snad upozorní prodejce při montáži ne?

0/0
6.11.2015 11:33

J49a78n 83D26l21o78u97h43ý 8846780493250

proto přezouvám, až když je zima a ne podle masáže novinářů. Když je teplo, ojedu zimní kola podstatně rychleji, a když budu potřebovat v zimě pořádný vzorek, tak ten bude kde? ;-D!!

+1/0
6.11.2015 10:24

R21o79b72e51r12t 91G95o50r78c 6112913393

Kuře vysvětlete mu to. V pr de li ;-)

+2/0
6.11.2015 10:29

R57o15b45e54r51t 62G31o82r95c 6762923303

Sjeté gumy brzdí mnohem pomaleji.

Uff, to je nářez, jdu si přečíst článek abych zjistil co se pod tímto schovává :-)

+3/0
6.11.2015 9:12

J39i90n72d78ř58i48c38h 70Š97k29o52p62e91k 4905381620475

pokračování článku bude, že pneu s vyšším dezénem lépe zabírá

+1/0
6.11.2015 9:16

R43o18b69e76r90t 85G62o72r62c 6872433253

Tak jsem to dočetl, myslícímu řidiči nic nového pod sluncem, hlavně se mě líbí ten šedý odstavec pod článkem kde je popsáno jak to funguje jinde, zvláštní jak v jiných státech jde aby určité povinnosti v klidu zůstaly na úsudku každého, to u nás nejde, u nás musí být vše nařízeno jednoznačně, protože jsme národ tupých hlav a rozumný úsudek nemáme nad ničím a jen sedíme po hospodách a společně hledáme jak se pravidlům vyhnout.

+3/0
6.11.2015 9:20

J28o42s25e13f 78V30a72l11a 9330713303623

zcela zbytecny test, pokud nebyly pouzite identicke pneumatiky, tzn, srovnavany pneumatiky pouze stejneho stari. Zimni z r. 2011 by se uz nemely vubec pouzivat, nebo jenom v nouzi

+5/−2
6.11.2015 9:02

M62i67c59h85a91l 91P59a71v91l29á58t 9433843604619

To stari pneumatik zbytecne precenujete. Pri jakemkoli aspon trochu uveritelnem skladovani to nema zdaleka tak velky vliv. (Jen PR vyrobcu to hezky nafukuje.)

+5/0
6.11.2015 12:52

J98o85s25e84f 85V49a37l82a 9110193463873

predpokldam, ze na naledi neni hloubka vzorku 5 nebo 8 mm tim rozhodujicim momentem. Ale 3 roky stare znackove zimni na ledu jsou podle mych zkusenosti o tridu horsi nez nove

+1/0
6.11.2015 22:39

M22a17r88t46i19n 46J49i24r38o27u13s86e69k 7956825535358

Do určité míry určitě. Ale nové gumy jsou prostě měkčí, i když jde o stejný typ a značku, než 4 roky staré.

0/0
6.11.2015 23:57

J22i66ř69í 93K69r21u11t46i55l 2440754220408

Dnešní trend, objevení objeveného, redaktor ještě zapomněli napsat vědec- expert.

+1/0
6.11.2015 8:47

J83a81n 55J70a58n84e39č22e33k 9470203460706

"V Evropě je řada států, které datumově nenařizují užívání zimních pneumatik, ale mají zákonem stanoveno, že je musí motorista užívat za zimních klimatických podmínek. ...například ve Švýcarsku"

Nelžete, ve Švajcu zimní pneumatiky povinné nejsou a pokud je máte, platí pro ně stejná hloubka dezénu jako u letních, tj. 1,6 mm.

+3/0
6.11.2015 8:40







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.