Diskuze

První Zetor vyjel v roce 1945. Byl to výrobní rekordman i exportní hit

První typ traktorů Zetor dobyl svět a díky své spolehlivosti sklízel úspěchy i na západních trzích. Byl dokonce nejvíce vyráběným typem brněnských traktorů a ještě dnes se některé dochované kusy zapojují do tvrdé práce.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Kacko ma znamej a na tech vysokejch kolech to po silnici docela leti... Az z toho jde strach :-)

0 0
možnosti

J53o45s89e91f 91M46i75k23e59l

15. 11. 2015 0:26

Huš ktn ktn ktn ktn...... pl......pl....pl pl pl pl ...... Můj kamarád jako malý kluk ten start uměl perfektně napodobit.

1 0
možnosti

Parádní design....R^

1 0
možnosti
Foto

I95v98a77n 17M10a89r77e18k

14. 11. 2015 21:39

Pamatuji u nás v tehdejším JZD  "Zetor 50" , který byl rudé barvy s nějakými čínskými nápisy , zřejmě to byl kus z nějakého zrušeného exportu do Číny 8-o

1 0
možnosti

Zetor 25K mám a je to úžasný stroj. Zatím pracuje při senosečích, někdy do lesa a také jízdy pro radost. Byl to původně vrak, ale po střední opravě slouží a dělá radost. Bohužel v okolí vidím pracující vraky Z25 stojící celé roky volně venku. Velkou skupinu příznivců mají v Norsku. Na YouTube jsou krásná videa Z 25.

Myslím, že to je dobře odvedený kus práce na tehdejší podmínky.

4 0
možnosti

Za kolik se to dá od někoho, komu to stojí venku,  koupit? :)

1 0
možnosti

Jako děti jsme mu říkali tuk tak ,pro ten charakteristický zvuk motoru .Výkon motoru byl bída ! Jezdily nám okolo domu každý den, bylo to trochu do kopce a to byl problém ! Neutáhl víc nákladu než dobrý pár koní !

0 6
možnosti

Tak vzhledem k tomu, že výkon motoru byl určitě víc jak pár koní a i přes různé ztráty v převodovce a přenosu síly na zem  to byly (asi?)  třeba desítky koní,  tak si troufám tvrdit, že plácáte...

8 1
možnosti

Největší klasika. V očích staréch poctivéch Čechoslováků stojí po boku šestsettrojky a vejtřasky. Neodmyslitelný to kus. :-)

7 0
možnosti

Ty poslední typy s budkami jsem ještě zažil jako středoškolák na brigádách na místním JZD i později jako vysokoškolák brigádník na chmelu ještě v 80 letech minulého století. Jinak typický zvuk motoru těchto prvních Zetorů je jeden ze zvuků mého  dětství.

Mám ale takový pocit, že ty budky se začaly dodatečně dávat i na ty starší zetory, které původně budky neměly. Jednak částečně kvůli konfortu při nepřiznivém počasí, ale hlavně zřejmě kvůli bezpečnosti při převrácení, kostra traktorové budky byla totiž obvykle svařena z příslušně silných trubek a kvalitně uchycená na traktor, takže při převrácení zvládala zachytit hmotnost traktoru a uchránit lidi uvnitř před rozmačkáním.

8 0
možnosti

J23i24ř64í 23Č95e98r64n28ý

14. 11. 2015 12:55

Budky na 25, 35, a 50kách při převrácení nechránily, ty rámy ze silných trubek byly dodělávány dodatečně.

6 0
možnosti