Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Pořádný odpich a oči všude. Maxiskútr BMW má hlídače mrtvého úhlu

Při prvním testu maxiskútrů BMW C650 GT a C650 Sport nás ve španělské Valencii místo obvyklého sluníčka zaskočil déšť a přímořské silničky z asfaltu s vápencem začaly pořádně klouzat. Naštěstí nové bavoráky dostaly kromě řady vylepšení, ultrazvukových senzorů a ostřejšího záběru motoru i kontrolu trakce.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M53i51c59h67a76l 52V53o85j83t35a 2487847336465

Další věc, na kterou se bude řidič jednostopého vozidla spoléhat, že bude "myslet" za něj.

Jenom víc takových věcí, které postupně mění řidiče na obsluhu vozidla.

Jenom ať nemusí chudák operátor vozidla moc přemýšlet, všechno uděláme za něj.

Co na tom, že se tím snímá odpovědnost z člověka a přesouvá se na elektroniku.

Já si na moto beru krční páteř, která mi umožní otočit hlavou a zkontrolovat tak, jestli náhodou v tom místě, kam chci jet, není něco jiného.

0/−1
17.11.2015 9:21

J39a18k84u89b 58Š92a82f25a54n21d28a 7245207341571

Autor by si asi měl nastudovat, jak funguje variátor. Těžší válečky znamenají přesun do nižších otáček a tedy to asi nebude naopak živé.

0/0
16.11.2015 18:34

R71o54b75e35r16t 89G93o21r37c 6162483163

Asi by jste to potřebovali oba, není to jen o válečkách, ale taky o kombinaci s kontrastní pružinou a rozjezdovou spojkou, pokud si s tím "inženýři" vyhráli a dostali to na záběr při rozjezdu do otáček s nejvyšším momentem tak to klidně mohlo příjemně ožít i za použití těžších válečků a pokud je motor dostatečně výkonný tak lze těžším převodem dosáhnout lepšího charakteru zrychlení a pružnosti motoru, zejména právě u variátoru.

0/0
17.11.2015 8:53

J97a58k81u29b 91Š78a88f17a96n38d44a 7335547661701

Těžší válečky znamenají provoz motoru v nižších otáčkách pokud ostatní komponenty zůstávají stejné. A neznám benzínový motocyklový motor, který by měl vyšší výkon v nižších otáčkách. Takže výměnou válečků za těžší zcela určitě nedošlo k živější reakci skůtru.

0/0
17.11.2015 11:28

R36o15b56e58r38t 43G60o36r63c 6922183973

Musíte líp číst, vždyť v článku píšou že změnili nastavení variátoru A použili těžší válečky, stejně tak jsem to i já popsal. A pokud jde o výkon motoru, podívejte se někdy na nějaký graf průběhu výkonu ať nepíšete bludy :-)

0/0
18.11.2015 8:22

J40a48k24u72b 61Š52a53f75a26n95d38a 7975327401451

Vy musíte lépe číst. Píše se tam toto:

Prokluz zadního kola elektronika rychle zkrotí omezením vstřikování a zapalování. Díky tomu výrobce mohl pro nový model 2016 předělat nastavení variátoru a použít těžší odstředivé válečky, takže skútry teď mají o poznání razantnější rozjezd a reakci na plyn.

Těžšími válečky rozhodně razantnější rozjezd nezískáte. Naopak. Z tohot vyjádření mi plyne, že díky kontrole trakce je možno motor a převody naladit na razantnější reakci, tedy je nutno použít lehčí válečky (čímž se režim posune do vyšších otáček a tím pádem k většímu výkonu).

0/0
18.11.2015 10:31

R49o73b26e41r11t 60G33o33r84c 6322583893

Variátor nejsou jenom válečky, když jste to evidentně viděl jenom na obrázku tak o tom nepište pohádky. Oni nezměnili nastavení variátoru tím že pouze použili těžší válečky, ale změnili nastavení variátoru a k tomu ještě použili těžší válečky. Což je uplně jednoduché jak už jsem psal, pokud použiju jinou kontrastku, jiný pružiny rozjezdové spojky, jinou délku řemenu tak k tomu budu muset použít i různé válečky a pokud mám tuto kombinaci nevhodnou a dojde k tomu že ihned po rozjezdu se motor vytočí téměř do "mrtva" kdy jsou otáčky dávno za maximálním výkonem a čeká se až se lehké válečky rozevřou tak použitím těžších se více udržím v otáčkách ve výkonu a budu razantnější i při akceleraci, pořád v závislosti na ostatních faktorech variátoru.

0/0
18.11.2015 13:39

J77a64k97u54b 65Š97a70f89a76n57d24a 7705707121231

Na skůtru mám za poslední 3 roky najeto asi 50t km s vlastní údržbou takže o tom něco vím. Vůbec není podstatné, co vše upravili v BMW na skůtru ale jde pouze o to, co napsal autor. A to je blbost. Kdyby tam popsal všechny úpravy které k živější reakci vedou tak prosím. Ale takto ne.

0/0
18.11.2015 14:00

R93o19b18e28r59t 15G12o24r86c 6892763763

autor to má napsaný správně, vy tomu jen nerozumíte, nic víc.

0/0
19.11.2015 7:22

J95a78k25u90b 87Š38a92f62a97n61d97a 7825427341691

Nemá.

0/0
19.11.2015 7:38

I54g71n25á11c 69M39r57k20v39i74č24k40a 2408712619825

Kdo by si koupil za 300 kolíků SKŮTR???

+2/0
16.11.2015 11:36

J67i75ř30í 92K93a97č42í32r82e41k 5190596946

no, kdybyste byl Němec, stál by vás jen 75 kolíků...

0/0
16.11.2015 20:03

J57i19ř44í 26S80c42h68m24i73d74t 3179651304157

V německu si to dovedu představit, u nás snad jen nějaký milionář, aby to měl v garáži sladěno s autem;-)

0/0
17.11.2015 0:53

J61a22n 24V62a32n35í98č24e25k 1664135751608

Minulý týden tu psali o skútru "Prase" na elektrický pohon. Ten má stát cca 10.000,-€

(t.j. cca 270.000,-) a tenhle BMW se i s příplatkovou výbavou vejde do 300.000,-

Tak a teď si vyberte! ;-D

+1/0
16.11.2015 1:43

V73l82a77d86i97m48í60r 43F27i14b95i23g89e29r 5244521111544

Ani jeden:-). Prase je hodně retro a drahé a BMW se mi nelíbí i kidyž věřím že jízdní vlastnosti a technika budou vynikajicí. Přijde mi že líbivé skůtry se dnes moc nedělají. Jsou to takové paskvily. Buď jsou celkem hezké, ale se slabým motorem, nebo se silným motorem ale zbytečně velké až mastodontní. Třeba takovy Runner ten je pěkný ale dělá se už jen do 125 a to je slabé. Mám 200 a netuším čím ho pak nahradím. Ale do pár let možná něco bude. Taky bych byl pro to aby byly recenze na skůtry do 100000,- tam je nejvíc potenciálních zákazníků a tedy i největší zájem o informace.

+1/0
16.11.2015 7:16

J85i37ř76í 37S70c69h27m55i36d69t 3589931284597

Já přešel na Hondu SH300i, příjde mi to jako ideální skůtr, pořád má klasické skůtří kompaktní tvary, velká kola a dostatečně výkonný motor. Kdo chce silnější skůtr, ať si raději koupí motorku;-)

0/0
17.11.2015 1:00

V77l65a17d50i90m95í30r 67F80i54b27i93g20e65r 5194441781104

SH300 je fajn vynikajicí motor ale vzhledově se mi moc nelíbí:-(

0/0
18.11.2015 16:18

T71o64m58á89š 33K96u55c17h26a80ř 3917331738681

"Chytrá motorka od BMW pomůže při odbočování"

Skůtr není motorka..

+2/−3
16.11.2015 1:11

R19o76b63e22r63t 16G11o20r57c 6652683943

Běž se vyvenčit ;-D

+2/0
16.11.2015 8:11

R81a52s75t16i89s27l34a78v 93B55r93o29n74d83o53š 7459880147860

BMW už mělo perfektný skúter, volal sa C1 a bol bezpečný aj pri páde na vozovku.

nechápem prečo ho súdruhovia nechali skaúať..

či tam išlo o nesúlad s "firemnou politikou"

alebo si tak len niekto potreboval voči niekomu niečo dokázať.,.

C1 bol PERFEKTNÝ SKÚTER

+1/−1
16.11.2015 0:09

R30a53s35t11i88s54l32a25v 93B70r54o10n34d63o11š 7729630507730

"SKAÚAŤ" = "SKAPAŤ"

0/0
16.11.2015 0:10

I12g16n48á88c 25M30r69k92v87i32č57k73a 2678602819165

R^

0/0
16.11.2015 11:34

I61g97n49á15c 10M71r11k63v10i84č48k28a 2498292529725

spíš nechápu, proč to nevyrábí i někdo jinej - ideální koncept, ochranný rám i pásy...

0/0
16.11.2015 11:35

J35a63k22u85b 24Š15a46f84a68n84d39a 7365707221801

Protože se na tom prý nejezdilo moc dobře. Malá kola, vysoko těžiště, s tou boudou se špatně mění směr (moment setrvačnosti)...

+1/0
16.11.2015 18:33

M41i72c81h93a21l 64V10o67j12t44a 2477347256445

Na crcání po městě to nebylo špatné. Ale na crcání po městě to zase jelo až moc jak blázen (výkon vzhledem k účelu použití).

0/0
17.11.2015 9:23







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.