Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Pořádný odpich a oči všude. Maxiskútr BMW má hlídače mrtvého úhlu

Při prvním testu maxiskútrů BMW C650 GT a C650 Sport nás ve španělské Valencii místo obvyklého sluníčka zaskočil déšť a přímořské silničky z asfaltu s vápencem začaly pořádně klouzat. Naštěstí nové bavoráky dostaly kromě řady vylepšení, ultrazvukových senzorů a ostřejšího záběru motoru i kontrolu trakce.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M48i57c23h66a84l 51V57o24j35t59a 2677257386735

Další věc, na kterou se bude řidič jednostopého vozidla spoléhat, že bude "myslet" za něj.

Jenom víc takových věcí, které postupně mění řidiče na obsluhu vozidla.

Jenom ať nemusí chudák operátor vozidla moc přemýšlet, všechno uděláme za něj.

Co na tom, že se tím snímá odpovědnost z člověka a přesouvá se na elektroniku.

Já si na moto beru krční páteř, která mi umožní otočit hlavou a zkontrolovat tak, jestli náhodou v tom místě, kam chci jet, není něco jiného.

0/−1
17.11.2015 9:21

J67a43k27u68b 37Š95a12f98a69n71d40a 7325547641151

Autor by si asi měl nastudovat, jak funguje variátor. Těžší válečky znamenají přesun do nižších otáček a tedy to asi nebude naopak živé.

0/0
16.11.2015 18:34

R39o10b85e21r77t 15G40o16r91c 6102133773

Asi by jste to potřebovali oba, není to jen o válečkách, ale taky o kombinaci s kontrastní pružinou a rozjezdovou spojkou, pokud si s tím "inženýři" vyhráli a dostali to na záběr při rozjezdu do otáček s nejvyšším momentem tak to klidně mohlo příjemně ožít i za použití těžších válečků a pokud je motor dostatečně výkonný tak lze těžším převodem dosáhnout lepšího charakteru zrychlení a pružnosti motoru, zejména právě u variátoru.

0/0
17.11.2015 8:53


J50a10k48u71b 88Š91a42f93a24n51d72a 7935527541451

Těžší válečky znamenají provoz motoru v nižších otáčkách pokud ostatní komponenty zůstávají stejné. A neznám benzínový motocyklový motor, který by měl vyšší výkon v nižších otáčkách. Takže výměnou válečků za těžší zcela určitě nedošlo k živější reakci skůtru.

0/0
17.11.2015 11:28

R39o27b94e61r13t 21G75o37r92c 6342573693

Musíte líp číst, vždyť v článku píšou že změnili nastavení variátoru A použili těžší válečky, stejně tak jsem to i já popsal. A pokud jde o výkon motoru, podívejte se někdy na nějaký graf průběhu výkonu ať nepíšete bludy :-)

0/0
18.11.2015 8:22

J58a48k14u59b 58Š47a50f28a52n31d62a 7255987611471

Vy musíte lépe číst. Píše se tam toto:

Prokluz zadního kola elektronika rychle zkrotí omezením vstřikování a zapalování. Díky tomu výrobce mohl pro nový model 2016 předělat nastavení variátoru a použít těžší odstředivé válečky, takže skútry teď mají o poznání razantnější rozjezd a reakci na plyn.

Těžšími válečky rozhodně razantnější rozjezd nezískáte. Naopak. Z tohot vyjádření mi plyne, že díky kontrole trakce je možno motor a převody naladit na razantnější reakci, tedy je nutno použít lehčí válečky (čímž se režim posune do vyšších otáček a tím pádem k většímu výkonu).

0/0
18.11.2015 10:31

R61o27b25e61r21t 98G82o71r84c 6852513373

Variátor nejsou jenom válečky, když jste to evidentně viděl jenom na obrázku tak o tom nepište pohádky. Oni nezměnili nastavení variátoru tím že pouze použili těžší válečky, ale změnili nastavení variátoru a k tomu ještě použili těžší válečky. Což je uplně jednoduché jak už jsem psal, pokud použiju jinou kontrastku, jiný pružiny rozjezdové spojky, jinou délku řemenu tak k tomu budu muset použít i různé válečky a pokud mám tuto kombinaci nevhodnou a dojde k tomu že ihned po rozjezdu se motor vytočí téměř do "mrtva" kdy jsou otáčky dávno za maximálním výkonem a čeká se až se lehké válečky rozevřou tak použitím těžších se více udržím v otáčkách ve výkonu a budu razantnější i při akceleraci, pořád v závislosti na ostatních faktorech variátoru.

0/0
18.11.2015 13:39

J19a13k17u26b 10Š69a11f19a62n36d32a 7425747201291

Na skůtru mám za poslední 3 roky najeto asi 50t km s vlastní údržbou takže o tom něco vím. Vůbec není podstatné, co vše upravili v BMW na skůtru ale jde pouze o to, co napsal autor. A to je blbost. Kdyby tam popsal všechny úpravy které k živější reakci vedou tak prosím. Ale takto ne.

0/0
18.11.2015 14:00

R14o26b21e97r16t 20G62o21r60c 6982193973

autor to má napsaný správně, vy tomu jen nerozumíte, nic víc.

0/0
19.11.2015 7:22

J81a58k65u42b 73Š71a95f22a18n48d23a 7465257391601

Nemá.

0/0
19.11.2015 7:38

I38g98n89á91c 28M46r87k63v66i68č74k52a 2318982499955

Kdo by si koupil za 300 kolíků SKŮTR???

+2/0
16.11.2015 11:36

J65i10ř59í 13K36a13č70í89r68e13k 5230166956

no, kdybyste byl Němec, stál by vás jen 75 kolíků...

0/0
16.11.2015 20:03

J76i96ř61í 90S80c12h81m60i18d26t 3789451704127

V německu si to dovedu představit, u nás snad jen nějaký milionář, aby to měl v garáži sladěno s autem;-)

0/0
17.11.2015 0:53

J74a15n 96V53a90n19í97č26e80k 1244785561118

Minulý týden tu psali o skútru "Prase" na elektrický pohon. Ten má stát cca 10.000,-€

(t.j. cca 270.000,-) a tenhle BMW se i s příplatkovou výbavou vejde do 300.000,-

Tak a teď si vyberte! ;-D

+1/0
16.11.2015 1:43

V95l29a11d59i42m74í57r 70F90i76b90i40g27e47r 5244141911424

Ani jeden:-). Prase je hodně retro a drahé a BMW se mi nelíbí i kidyž věřím že jízdní vlastnosti a technika budou vynikajicí. Přijde mi že líbivé skůtry se dnes moc nedělají. Jsou to takové paskvily. Buď jsou celkem hezké, ale se slabým motorem, nebo se silným motorem ale zbytečně velké až mastodontní. Třeba takovy Runner ten je pěkný ale dělá se už jen do 125 a to je slabé. Mám 200 a netuším čím ho pak nahradím. Ale do pár let možná něco bude. Taky bych byl pro to aby byly recenze na skůtry do 100000,- tam je nejvíc potenciálních zákazníků a tedy i největší zájem o informace.

+1/0
16.11.2015 7:16

J34i90ř42í 67S25c62h15m69i24d85t 3789791804757

Já přešel na Hondu SH300i, příjde mi to jako ideální skůtr, pořád má klasické skůtří kompaktní tvary, velká kola a dostatečně výkonný motor. Kdo chce silnější skůtr, ať si raději koupí motorku;-)

0/0
17.11.2015 1:00

V11l55a80d64i87m24í28r 12F95i54b14i23g29e62r 5604901601124

SH300 je fajn vynikajicí motor ale vzhledově se mi moc nelíbí:-(

0/0
18.11.2015 16:18

T75o31m45á32š 20K63u60c85h95a37ř 3147421838221

"Chytrá motorka od BMW pomůže při odbočování"

Skůtr není motorka..

+2/−3
16.11.2015 1:11

R95o19b63e25r91t 43G48o13r28c 6152873453

Běž se vyvenčit ;-D

+2/0
16.11.2015 8:11

R23a21s49t84i17s62l94a28v 77B14r54o65n32d69o11š 7379380327740

BMW už mělo perfektný skúter, volal sa C1 a bol bezpečný aj pri páde na vozovku.

nechápem prečo ho súdruhovia nechali skaúať..

či tam išlo o nesúlad s "firemnou politikou"

alebo si tak len niekto potreboval voči niekomu niečo dokázať.,.

C1 bol PERFEKTNÝ SKÚTER

+1/−1
16.11.2015 0:09

R90a21s29t11i32s52l96a75v 68B68r37o28n27d27o31š 7279460747560

"SKAÚAŤ" = "SKAPAŤ"

0/0
16.11.2015 0:10

I51g95n79á88c 93M28r15k18v59i68č72k47a 2758882829235

R^

0/0
16.11.2015 11:34

I54g12n90á48c 61M64r64k29v58i19č76k35a 2478152489835

spíš nechápu, proč to nevyrábí i někdo jinej - ideální koncept, ochranný rám i pásy...

0/0
16.11.2015 11:35

J89a63k75u32b 93Š40a40f16a14n47d87a 7255987941891

Protože se na tom prý nejezdilo moc dobře. Malá kola, vysoko těžiště, s tou boudou se špatně mění směr (moment setrvačnosti)...

+1/0
16.11.2015 18:33

M52i37c44h17a71l 44V82o17j88t41a 2247697446185

Na crcání po městě to nebylo špatné. Ale na crcání po městě to zase jelo až moc jak blázen (výkon vzhledem k účelu použití).

0/0
17.11.2015 9:23





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.