Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Pořádný odpich a oči všude. Maxiskútr BMW má hlídače mrtvého úhlu

Při prvním testu maxiskútrů BMW C650 GT a C650 Sport nás ve španělské Valencii místo obvyklého sluníčka zaskočil déšť a přímořské silničky z asfaltu s vápencem začaly pořádně klouzat. Naštěstí nové bavoráky dostaly kromě řady vylepšení, ultrazvukových senzorů a ostřejšího záběru motoru i kontrolu trakce.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M60i42c94h79a26l 79V47o28j51t95a 2317957956265

Další věc, na kterou se bude řidič jednostopého vozidla spoléhat, že bude "myslet" za něj.

Jenom víc takových věcí, které postupně mění řidiče na obsluhu vozidla.

Jenom ať nemusí chudák operátor vozidla moc přemýšlet, všechno uděláme za něj.

Co na tom, že se tím snímá odpovědnost z člověka a přesouvá se na elektroniku.

Já si na moto beru krční páteř, která mi umožní otočit hlavou a zkontrolovat tak, jestli náhodou v tom místě, kam chci jet, není něco jiného.

0/−1
17.11.2015 9:21

J25a47k90u84b 81Š27a79f20a12n19d64a 7875257881731

Autor by si asi měl nastudovat, jak funguje variátor. Těžší válečky znamenají přesun do nižších otáček a tedy to asi nebude naopak živé.

0/0
16.11.2015 18:34

R86o94b90e75r18t 94G50o82r16c 6802143573

Asi by jste to potřebovali oba, není to jen o válečkách, ale taky o kombinaci s kontrastní pružinou a rozjezdovou spojkou, pokud si s tím "inženýři" vyhráli a dostali to na záběr při rozjezdu do otáček s nejvyšším momentem tak to klidně mohlo příjemně ožít i za použití těžších válečků a pokud je motor dostatečně výkonný tak lze těžším převodem dosáhnout lepšího charakteru zrychlení a pružnosti motoru, zejména právě u variátoru.

0/0
17.11.2015 8:53

J38a89k84u48b 28Š71a27f62a98n95d21a 7755737331501

Těžší válečky znamenají provoz motoru v nižších otáčkách pokud ostatní komponenty zůstávají stejné. A neznám benzínový motocyklový motor, který by měl vyšší výkon v nižších otáčkách. Takže výměnou válečků za těžší zcela určitě nedošlo k živější reakci skůtru.

0/0
17.11.2015 11:28

R39o84b24e37r63t 57G53o63r10c 6402293873

Musíte líp číst, vždyť v článku píšou že změnili nastavení variátoru A použili těžší válečky, stejně tak jsem to i já popsal. A pokud jde o výkon motoru, podívejte se někdy na nějaký graf průběhu výkonu ať nepíšete bludy :-)

0/0
18.11.2015 8:22

J30a74k63u83b 14Š77a68f50a29n26d69a 7455257961361

Vy musíte lépe číst. Píše se tam toto:

Prokluz zadního kola elektronika rychle zkrotí omezením vstřikování a zapalování. Díky tomu výrobce mohl pro nový model 2016 předělat nastavení variátoru a použít těžší odstředivé válečky, takže skútry teď mají o poznání razantnější rozjezd a reakci na plyn.

Těžšími válečky rozhodně razantnější rozjezd nezískáte. Naopak. Z tohot vyjádření mi plyne, že díky kontrole trakce je možno motor a převody naladit na razantnější reakci, tedy je nutno použít lehčí válečky (čímž se režim posune do vyšších otáček a tím pádem k většímu výkonu).

0/0
18.11.2015 10:31

R73o90b83e24r12t 83G54o20r96c 6912523493

Variátor nejsou jenom válečky, když jste to evidentně viděl jenom na obrázku tak o tom nepište pohádky. Oni nezměnili nastavení variátoru tím že pouze použili těžší válečky, ale změnili nastavení variátoru a k tomu ještě použili těžší válečky. Což je uplně jednoduché jak už jsem psal, pokud použiju jinou kontrastku, jiný pružiny rozjezdové spojky, jinou délku řemenu tak k tomu budu muset použít i různé válečky a pokud mám tuto kombinaci nevhodnou a dojde k tomu že ihned po rozjezdu se motor vytočí téměř do "mrtva" kdy jsou otáčky dávno za maximálním výkonem a čeká se až se lehké válečky rozevřou tak použitím těžších se více udržím v otáčkách ve výkonu a budu razantnější i při akceleraci, pořád v závislosti na ostatních faktorech variátoru.

0/0
18.11.2015 13:39

J98a84k36u84b 18Š97a83f96a87n45d21a 7165977141821

Na skůtru mám za poslední 3 roky najeto asi 50t km s vlastní údržbou takže o tom něco vím. Vůbec není podstatné, co vše upravili v BMW na skůtru ale jde pouze o to, co napsal autor. A to je blbost. Kdyby tam popsal všechny úpravy které k živější reakci vedou tak prosím. Ale takto ne.

0/0
18.11.2015 14:00

R30o22b24e77r21t 66G31o78r72c 6262263273

autor to má napsaný správně, vy tomu jen nerozumíte, nic víc.

0/0
19.11.2015 7:22

J13a75k63u66b 91Š60a37f68a65n92d41a 7615477411101

Nemá.

0/0
19.11.2015 7:38

I47g38n78á76c 25M96r11k33v96i81č23k40a 2828762159635

Kdo by si koupil za 300 kolíků SKŮTR???

+2/0
16.11.2015 11:36

J68i90ř79í 79K31a34č78í29r55e69k 5440276376

no, kdybyste byl Němec, stál by vás jen 75 kolíků...

0/0
16.11.2015 20:03

J80i62ř40í 79S65c83h49m93i48d11t 3309121514657

V německu si to dovedu představit, u nás snad jen nějaký milionář, aby to měl v garáži sladěno s autem;-)

0/0
17.11.2015 0:53

J83a77n 30V54a90n59í38č72e70k 1664605781238

Minulý týden tu psali o skútru "Prase" na elektrický pohon. Ten má stát cca 10.000,-€

(t.j. cca 270.000,-) a tenhle BMW se i s příplatkovou výbavou vejde do 300.000,-

Tak a teď si vyberte! ;-D

+1/0
16.11.2015 1:43

V59l58a31d54i61m82í95r 26F29i82b60i27g92e64r 5694291891594

Ani jeden:-). Prase je hodně retro a drahé a BMW se mi nelíbí i kidyž věřím že jízdní vlastnosti a technika budou vynikajicí. Přijde mi že líbivé skůtry se dnes moc nedělají. Jsou to takové paskvily. Buď jsou celkem hezké, ale se slabým motorem, nebo se silným motorem ale zbytečně velké až mastodontní. Třeba takovy Runner ten je pěkný ale dělá se už jen do 125 a to je slabé. Mám 200 a netuším čím ho pak nahradím. Ale do pár let možná něco bude. Taky bych byl pro to aby byly recenze na skůtry do 100000,- tam je nejvíc potenciálních zákazníků a tedy i největší zájem o informace.

+1/0
16.11.2015 7:16

J76i78ř67í 93S51c34h25m52i66d97t 3179901734287

Já přešel na Hondu SH300i, příjde mi to jako ideální skůtr, pořád má klasické skůtří kompaktní tvary, velká kola a dostatečně výkonný motor. Kdo chce silnější skůtr, ať si raději koupí motorku;-)

0/0
17.11.2015 1:00

V86l69a89d44i27m55í67r 28F55i48b63i94g69e37r 5974931681534

SH300 je fajn vynikajicí motor ale vzhledově se mi moc nelíbí:-(

0/0
18.11.2015 16:18

T80o16m83á98š 54K64u17c95h39a18ř 3267961198371

"Chytrá motorka od BMW pomůže při odbočování"

Skůtr není motorka..

+2/−3
16.11.2015 1:11

R18o41b39e32r74t 34G12o43r90c 6572333283

Běž se vyvenčit ;-D

+2/0
16.11.2015 8:11

R39a55s64t87i54s71l39a63v 20B66r44o86n24d34o37š 7309260587120

BMW už mělo perfektný skúter, volal sa C1 a bol bezpečný aj pri páde na vozovku.

nechápem prečo ho súdruhovia nechali skaúať..

či tam išlo o nesúlad s "firemnou politikou"

alebo si tak len niekto potreboval voči niekomu niečo dokázať.,.

C1 bol PERFEKTNÝ SKÚTER

+1/−1
16.11.2015 0:09

R57a39s36t85i37s96l74a29v 44B51r46o24n35d75o35š 7349600407500

"SKAÚAŤ" = "SKAPAŤ"

0/0
16.11.2015 0:10

I63g53n66á55c 26M50r95k52v17i50č96k80a 2278412559745

R^

0/0
16.11.2015 11:34

I88g13n68á37c 90M79r52k94v21i73č51k19a 2218882989755

spíš nechápu, proč to nevyrábí i někdo jinej - ideální koncept, ochranný rám i pásy...

0/0
16.11.2015 11:35

J88a74k94u58b 90Š83a19f44a40n53d66a 7785467691291

Protože se na tom prý nejezdilo moc dobře. Malá kola, vysoko těžiště, s tou boudou se špatně mění směr (moment setrvačnosti)...

+1/0
16.11.2015 18:33

M82i78c10h46a31l 90V13o59j82t10a 2717437526975

Na crcání po městě to nebylo špatné. Ale na crcání po městě to zase jelo až moc jak blázen (výkon vzhledem k účelu použití).

0/0
17.11.2015 9:23







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.