Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Bez spalovacího motoru nepřežijeme, říká expert. Auta tvoří 0,2 % CO2 na Zemi

„Lidská činnost vytváří 3,5 procenta CO2 na planetě. Z toho osobní auta vytvoří 5,5 procenta oxidu uhličitého. Celkový podíl osobních vozů na světové produkci emisí CO2 je tedy 0,2%,“ ilustroval absurdnost honu za emisními limity Martin Hrdlička, šéf vývoje podvozku a motorů Škody Auto na konferenci Autosympo.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P33e96t81r 46N36o52v27á23k 3753166854784

!!!!zajímal se někdo nad tím kolik tun CO2 vyprodukuje letadlo ?

Praha-Paříž a zpět = 11 tun CO2 !!!!

http://www.csa.cz/cs/portal/quicklinks/about-us/emise.htm?send=1&from=PRG&to=CDG&return_inc=1

0/0
29.2.2016 15:09

J27a32n 48S35k27á47l69a 8972881244695

Myslím, že automobilky by měly zodpovídat i za počet kilometrů ujetých jimi vyrobeným autem. Když se v odhadu seknou, tak za každej kilometr zaplatěj hezky 10 eurocentů pokutu EU. Co vlastně EU dělá s těma penězma, co vybere na pokutách?

0/0
29.2.2016 13:23

P27e94t58r 44V33o32k14á84č 1923210965

"Energie na sto kilometrů jízdy vyžaduje 130kilogramovou baterii. Taková energie je uložená v 1,4 litru benzinu nebo 2,1 kilech čokolády." To znamená, že na sto km stačí 1.4litru benzinu? To je novinka.

+1/0
29.2.2016 13:01


M27i79r69o28s17l40a81v 95H57r16a71c72h 9496839505785

Jo 0,2 procenta. To je blbost. Možná, že když se sečtou papírové data. Ale některý spalovací motory pracují zároveň jako dýmovnice. V praze jich jezdí tak 2 procenta a jejich emise 100tisíckrát překračují normy. Takže až budete umírat na rakovinu poděkujte taky majitelum těchto dýmovnic. Hlody z kanceláře. To chce jít do terénu a pozorovat.

+1/0
29.2.2016 10:11

J74a85r79o23s89l97a78v 44Š75t37r62e13i53t 4573214370433

Spalovací éra končí, nastává éra elektřiny.... Přechod na spalování z éry páry taky plno lidí nechtělo :)

+2/−1
21.2.2016 11:12

P93e10t44r50a 33M35a72l80a19k54o51v19a 1638750480754

o vidíte, a přitom parní stroje jsou ledaskde dodnes (ps. hádejte, jak se vyrábí elektřina v jaderné elektrárně?) ;-)

0/0
29.2.2016 13:31

J25a41r21o53s37l56a47v 14Š83t48r93e49i83t 4263224400433

Opravdu směšné... Říct o elektromobilech tohle :-D Tesla S má dojezd 480km navíc se může dobíjet během jízdy... Stačí zabudovat pár drátů do dálnice... Ale radši vymyslíme kuličkové pero místo použití tužky...

0/−1
21.2.2016 11:07

M20i46l40a91n 67S47m51r85ž 3225554566551

Oprava: 85tunový bagr je na kabelu, ale 16 tunový ve Švýcarsku je opravdu na baterky http://www.20min.ch/schweiz/zentralschweiz/story/18417632

0/0
4.12.2015 9:20

T18o13m56á53š 58K12u48c56h60a94ř 3277831128391

Asi máte pocit, že 16t bagr je příkladem obřího stoje na baterky. Jenže zrovna i velký bagr potřebuje stejně malý výkon motoru jako osobní auto (např 13ti tunový LIEBHERR má motor jen 62 kW, tedy jako fábie). Popojíždí jen občas, pomalu a na malé vzdálenosti a na vlastní rameno stačí jen pár kW a většinu času je v režimu bez zatížení, takže zde může být elektropohon výhodou. V osobním autě je to horší, tam to má smysl pouze v hustém městském provozu. Jak ale vyjedete na dálnici, tak prostě těch cca v 30 kW potřebujete trvale, a to je z baterek průšvih.

0/0
4.12.2015 22:44

J79a97r25o42s14l70a13v 24Š24t91r31e62i84t 4963114160963

Však na dálnici je spotřeba energie menší... Spotřeba je jen při rozjezdu... Navíc existují dobíjecí pruhy...http://www.tyden.cz/rubriky/auta/nabijeci-pruh-pro-elektromobily-bude-to-fungovat_352600.html

0/−1
21.2.2016 11:09

M63i79l66a41n 61S80m93r36ž 3705144376861

Údaj 0,2% se týká příspěvku emisí spalovacích motorů k celkovému obsahu oxidu uhličitého v atmosféře. Pakliže někdo tvrdí, že je ten údaj platí pro celkově vypouštěné emise je to holý nesmysl, protože z celkové světové spotřeby různých energetických zdrojů činí ropa 30%. Z tohoto objemu připadá dnes na dopravu cca 70% a z toho je 53% na osobní auta, což odpovídá přes 11% a ne jak expert uvádí 0,2%!!

Již dnes můžete elektrickým autem ujet přes 600 km na jedno nabití (např. Lekkermobil), cena baterek se bude prudce snižovat s růstem výroby. Ve Rakousku je v provozu 85 tunový bagr na baterky http://allgemeinebauzeitung.de/abz/oeko-miner-im-steinbruch-85-tonnen-elektrobagger-bringt-doppelten-vorteil-13550.html.

Takže nazdar.

+2/−1
4.12.2015 9:16

T65o86m38á53š 20K85u55c67h38a53ř 3277741198861

Ale v tomto okamžiku ten elektromobil v Evropě dobíjíte elektřinou, jejíž výroba se také neobejde bez produkce CO2.

+1/0
4.12.2015 22:07

R23a48d87e97k 33B42a67r72t64o98š 7144379724116

Samozřejmě. Elektromobilita je pouze přesun problému do elektráren. Pokud se nepodaří vyřešit třeba jadernou fúzi, o což se myslím snaží vědci někde od sedmdesátých let, tak veškeré zelené aku bláboly jsou k ničemu. A výroba solárních panelů také není nic ekologického...

+1/0
4.2.2016 8:58

P61e61t47r 38N50e43h29a65s60i57l 4572205444294

A ještě bych doplnil to, že i kdyby to bylo těch 11%, tak je to docela chyba hlavně průměr pro celý svět.

To co řeší se hlavně řeší kvůli dopravě je, ze ve městech jsou auta jedním z největších znečisťovatelů, ne jen 0,2. Ten údaj je úplně pro něco jiného než se řeší.

Ale to by autor článku musel použít to co mu vyrostlo na krku a to je těžký.

Ve městech je to jako v hrnci s poklicí. Hlavně v tomto období to každý dýcháme, když je smog, tak se veškeré jedy z výfuků koncentruji na jednom místě proto by Elektromobili 100%-centně pomohli ve vyčištění ovzduší ve městech. My všichni bych z toho měli užitek a určitě by klesli onemocnění dýchacích plyc.

A prosím neváhejte sem ten další nesmysl o Yom, že se pouze emise přemístí jinak k elektrárně. Protože když sem budete tahat výrobu elektřiny tak se taky podívejte na výrobu benzínu. Ta taky není zrovna čistá.

Všem kteří věří tomu magického číslu 0,2% a autorovi zvlášť, doporučuji ať se zavře do garáže a pustí si tam ten svůj spalovák. Uvidíme jak dlouho se mu to bude líbit.

0/0
15.12.2015 23:24

K68a20r69e79l 85N93o52v50á19k 1954938493736

Jak to ty lidi žerou :)

Škoda Auto zjistila, že auta skoro neprokukují CO2.

Philip Morris(a Academy of Tobbaco studies) zjistil, že kouření nezpůsobuje žádnou nemoc.

Česká Zbrojovka zjistila, že legálně držené střelné zbraně nikomu neublížily.

Jan Becher a Stock zjistí, že chlastání prospívá zdraví.

McDonalds a fast food nesouvisí s epidemií obezity..

ještě popřít gravitaci

+2/0
4.12.2015 0:49

J27o98s39e30f 77A27n81t12o38š 2486882112186

Chtělo by to emisní limity na lidský dech. To bude prča. A ty poplatky. Jenom to nikdo neříkejte Babišovi, aby tím nechtěl nyplnit rozpočet :)

+1/0
3.12.2015 13:46

K35a60r11e59l 57N89o22v12á22k 1164518933926

Proč dechem? Stačí zdanit vyžraná prasata jako v Japonsku. 520miliard jak z praku.

0/0
4.12.2015 0:50

K53a42r50e91l 66F51r55i89t78z 4561647638172

Vážení, co si tu budeme namlouvat. EU jde právě o ty pokuty (odpustky). Emise nejsou nic jiného než zastírací manévr...:-/ Kdyby to EU myslela vážně, tak auta, která nesplňují normu zkrátka zakážou a bylo by vymalováno, ne?

+1/0
1.12.2015 17:15

P45e27t30r 39V89o91p62i14č90k23a 5112297937856

kdyby se vsechny prachy co se narvaly do eko euro norem a snizovani CO2 daly do vyvoje vodikoveho motoru, mohl tu uz davno byt. Ropu od arabu by nikdo nechtel a ISIL by nikdy nevznikl. Jenze ropna loby je bohuzel tak silna, ze ropa je porad v kurzu a ISIL s ni dal cile obchoduje.

+2/−1
1.12.2015 16:47

P24e22t26r 48N80e40h64a25s69i94l 4862545954574

Cože? Vy žijete v nejakem minulem století ne? Vodíkový motor přeci už dávno existuje.

A jestli myslíte ty dnešní auta na vodík např. ty co vyrábí Toyota, nebo Hyundai, tak vás zklamu, ale tam je obyčejný elektromotor.

Vodík se používá jako palivo do palivových článků.

Ale jinak není samozřejmě problém s motorem, ale se získáním vodíku a jeho skladováním. To není zvládnuté ani to v budoucnu nevypadá růžové. To má ještě hodně času.

Někam že to někdy nebude ale dnes to rozhodně není na pořadu dne.

Daleko vpředu jsou baterie jako zdroj porodu pro elektromobili. Ty jsou dnes nejdál že všech těch možných způsobu uskladnění energie pro elektromobil.

0/0
15.12.2015 23:32

M74a83r68e43k 17H11r98u43b54y 6567522431578

Zajimalo by mne, kdy EU namisto nesmyslneho CO2 zacne regulovat skutecne nebezpecne latky - PMx a NOx. Jenze to by urednici museli priznat chybu a to se malokdy povede casteji nez jednou za generaci :-/Rv

+1/0
30.11.2015 9:57
Foto

P75e33t13r 60K10l14e47i63n 4760770368695

Já jezdim za 6 litrů benzínovým dvoulitrem. A to počítám 15 kilometrové popojíždění do práce se studeným startem. 

Recept je skutečně v nových benzíňákách. Tu oblibu naftových srá...... nechápu.

+2/−1
30.11.2015 8:37

P76a92v33e10l 80O57d59r36a46z43i94l 6364559337460

Čím to, že vám nevěřím?

+1/−1
1.12.2015 12:51

K21a39r52e81l 41N78o40v31á69k 1224528533966

"15 kilometrové popojíždění "

V Japonsku by byl za debila. Tam vlastnictví auta nad 0,6litru objemu je dost drahé a nad 2l včetně je na to "luxusní" daň.

0/0
4.12.2015 0:52

B30r34o71n33i68s39l68a46v 32P64l28á85š75e49k 9332740512548

ta eu -už aby padla!takhle podkopávat vlastní konkurenceschopnost!

0/0
29.11.2015 21:08

P11e72t66r 13Č67e49r32v13e33n64ý 3636809287489

Honba za stále nižšími emisemi spalovacích motorů je šílená až absurdní. Nicméně to, že obrovský podíl na znečištěném ovzduší ve městech, které se lidského zdraví nejvíce dotýká, má automobilový provoz, je fakt. Co s tím? Nejezdit. Nebo jezdit na elektřinu, která má nulové emise!!

+2/−1
28.11.2015 13:01

M77a28r15e76k 31H52r82u57b13y 6227482161838

Obrovsky podil na znecistenem ovzdusi maji i ve mestech domacnosti a prumysl. Z dopravy ma nejvetsi podil nakladni doprava a MHD, osobni auta jsou uplne na konci, tesne pred motocykly. A proto jim logicky urednici venuji nejvetsi pozornost 8-o;-)

Jinak zplodiny elektromobilu najdete v kategorii prumysl - ta elektrina nevznika sama od sebe :-P

+2/−1
30.11.2015 10:42

P52e71t41r 18Č65e51r35v75e13n73ý 3546819267319

Hmm, já teda v centru Prahy vidím na magistrále samý osobáky. A ten vzduch tam z 99% znečišťuje automobilová doprava. V pomalu jedoucích kolonách mají spalovací motory tu největší spotřebu. Jaké zplodiny produkuje uhelná elektrárna někde v severních Čechách mě v tu chvíli nezajímá. Nehledě na to, že existují jaderné elektrárny a ekologické alternativní zdroje energie. Také autobusy MHD dnes dost často jezdí na zemní plyn. Dokonce mě ani nezajímá jaké zplodiny produkuje čínská továrna na baterie nebo loď, která je do Evropy dopraví. Jde totiž zásadně o koncentraci škodlivin, která má daleko větší dopad na zdraví lidí, než nějaké globální oteplování.

+3/−2
1.12.2015 12:32

P94e71t64r 77V81o42p24i62č20k85a 5522567127756

chteli jste tam mensi hluk? Tak si nestezujte na pomale jedouci kolony ;-O

+5/0
1.12.2015 16:47

K82a67r89e81l 25F66r73i10t21z 4261577958742

Odstěhujte se do Šumperku. Je tam čistý vzduch a prodloužíte si život o několik desítek roků, V Praze zemřete na rakovinu docela mladý....:-/

+3/0
1.12.2015 17:20

J75a45k19u48b 34V95a75l78e83š 8570396317833

V Praze nejezdí ani jeden autobus na plyn. A hold dýchejte co jste si okolo magistrály prořvali. Trvalo se na padesátce, přechodech co 10m, semafory, zužování, tak se to nějak muselo projevit, že?

+3/0
1.12.2015 17:22

P87e80t17r 62Č36e33r36v71e65n26ý 3306979787499

No, nevím, jeden snad ano. Jezdí tu i osobáky na plyn. Ale je jich málo. Že řidiče baví trčet v kolonách a řešit problémy s parkováním v centru? Nechápu. Firmy auta zřejmě používat musí, mají zhusta vlastní garáže. Tak bych jim dal ten pohon na elektřinu prostě povinně. Menší daňová úleva by jistě byla dostatečnou kompenzací. Státu by se to vrátilo na zdravějším životním prostředí a zdravějších a výkonnějších zaměstnancích. Praha by třeba mohla jít příkladem i v celosvětovém měřítku. A byl by to dobrý tahák pro turisty. Kromě našich nechvalně proslulých taxikářů...8-o

0/0
2.12.2015 2:29

P48a36v80e82l 62T24i67c23h51ý 9930381550804

Zkusil jste už třeba spočítat komíny  v centrální Praze, ze kterých jde šedý až černošedý kouř? Ty totiž znečišťují ovzduší v Praze daleko více, než osobní automobily. A co autobusy, které projíždějí po magistrále oběma směry? Ty ovzduší neznečišťují? A co popeláři a osotatní vozidla Pražských technických služeb - ty jsou vosk? Říkáte, že Vás tepelné elektrárny na severu Čech nezajímají. Ale to by měly, toho prachu, co vítr do Prahy odtamtud donese není zrovna málo. A to jsem tu vypsal jenom zlomek znečišťujících elementů ovzduší v Praze ...

+2/0
2.12.2015 17:52

P35e40t72r 29Č64e84r48v86e89n52ý 3806939727189

Jestli máte konkrétní data, tak sem s nimi!! Pevnými palivy v centru Prahy už nikdo netopí. i když pár lidí má doma krb. Ano, i popeláři znečištují vzduch. V tu dobu jsou ale ulice poloprázdné. Magistrála není plná náklaďáků ani autobusů, ale osobních aut. A poloprázdných k tomu. To byste viděl, jak by se změnila čistota vzduchu v centru města, kdyby všechny ty auta jezdily na elektřinu. Bez ohledu na to odkud zrovna fouká vítr...

+1/0
2.12.2015 21:22

P92e68t81r 82N25e97h33a20s62i62l 4582605814444

No vidíte sám jste to napsal. Auta jsou jeden z největších znečišťovatelů ve městech, dále to jsou i průmysl a komíny baráku. To který míň nebo víc už je celkem jedno.

Fakt je, že doprava je jedna z nich, a je jedno jestli to je osobak, náklaďák, autobus, nebo popelář, všechno to jsou přeci auta.

Obojí se řeší, místo spalovaků bychom měli použít Elektromobili, průmysl a komíny se také řeší, ale ne tady. Pro mě existuje program např kotníková dotace, apod.

A když už sem pletete výrobu elektřiny tak sem taky přidejte i výrobu benzínu. Nebo ten se podle vás nevyrábí ale jen "zjevuje" na benzinkach nějakým kouzlem?

Při rafinaci benzínu se spotřebuje také dost elektřiny. Ano té samé na kterou jste narážel že se vyrábí někde na severu.

Navíc elektřina se vyrábí v ČR z energetického mixu, který tvoří to špatný jen z 50%. zbytek je relativně s málo emisemi, takže tady nešiřte bludy typu, že se jen emise u elektromobilů přesunou, protože to není pravda. Už jen to že je díky energie. mixu musíte vydělat 2 jsou tedy minimálně 2 menší. Další faktor je že centrální výroba elektřiny je rozhodně lépe ublidatelna a efektivnější na vypuštění emisí než milióny spalovacích motorů, které fungují v optimálních otáčkách jen minimum času. Prakticky pořád jedou v těch nejefektivnějších režimech kdy vypouštějí nejvíc jedů.

0/0
15.12.2015 23:50

M60a98r33t10i21n 64N23e30r70m87u74t 9277527198759

Myslím, že nějaká pokuta, kterou EU plánuje uložit v roce 2022, nemusí nikoho vzrušovat.

+3/−1
28.11.2015 0:00

F17r26a96n24t36i77š70e70k 98H64á47j86e66k 2576889141665

R^

0/0
29.11.2015 9:43

K61a37r34e37l 93F30r22i38t56z 4931457818702

Pozor! Automobilky platí pokuty už delší dobu. To se pak promítá do cen aut, které si vy a já kupujeme...:-/ A v Bruselu si za ty peníze pěstují teroristy...:-/

+1/0
1.12.2015 17:23

J59a84r13o48s74l87a41v 17P71o68l53á82k 8358845847860

Každý člověk vydechuje oxid uhličitý, tedy by EU měla vydat normu počtu obyvatel, nebo kolikrát každý člověk může denně vdechnout a vydechnout - tedy zakázat sportování. Také by se celosvětově měly zakázat sopky.

+2/−1
27.11.2015 23:08
Foto

M51a59r70t32i36n 39H85e61j86h13a58l 1457859112493

.... a cocka, cibule a zeli...

+1/0
1.12.2015 17:05

K75a50r86e36l 89N92o30v74á27k 1534818583876

= metan. Ne CO2

+1/0
4.12.2015 0:53

R59a48d62k22a 49S69i13m21a19r96a 1852728424526

To,že největší jedy nám padají na hlavu z letadel, to nikomu nevadí ? !!?

0/0
27.11.2015 8:21

M76a51r60e11k 30R19ů80ž50i33č89k98a 9823468741184

Su v pohodě. Nad hlavó mně to letí tak jednó, dvakrát za tédeň. ;-D

+1/0
27.11.2015 22:05

P83e95t45r 45Z64d86e68n58ě76k 2854969514

Ze smradu z aut se mi v Praze blbě nedělá, zatímco ve vesnicích kolem Prahy je mi na zvracení z toho, co se valí z lokálních topenišť.

+7/−2
26.11.2015 23:19
Foto

M11i23l37a47n 65S86t81r21n77a41d80e49l 4151216179860

A nejen kolem prahy. I na moravě, to je nádhera, večerní procházka za vůně hoření lakovaného dřeva.

0/0
29.2.2016 13:02

T60o91m39a87s 62N86o28v96y 7128356668

Problem je, ze auta jezdi po mestech, kde je nejvic lidi, a tvori nejen CO2

+1/0
26.11.2015 7:26

P44a92v54e25l 64M64a32t22o90u56š13e11k 5410457618804

Samozřejmě, to jsou zase jen nic neříkající průměry. Je jasné, že např. v okolí tepelné elektrárny, kolem níž vede jedna okreska, asi budou emise z motorů aut proti emisím z elektrárny zanedbatelné, ale ve městech tomu je přesně naopak. Jenže právě v těch městech je koncentrace obyvatel nejvyšší a znečištění nejhorší. Také není jen CO2, ten vzniká při dokonalém spalování, kterého lze v motoru (na rozdíl od elektrárenského kotle) stěží docílit. Nehledě k tomu, že navzdory všem geniálnostem dnešních aut je jejich tepelná účinnost z principu prakticky stále stejná, tj. naprostá většina tepelné energie se nevyužije pro mechanickou práci, ale uniká do ovzduší.

+2/0
26.11.2015 16:00

F46r40a58n63t53i18š37e76k 37L80u85p43í23n62e44k 8171776336932

Benzinovy motor s neprimym vstřikem a nizka dan z benzinu. To je recept na ekologii dnesnich dnu, nic lespiho ted nemame. Z politiku je mi na bliti, místo toho cuchame denne ty smrady na ulici. Hlavne, ze to jede za 5 litru.

+2/−1
26.11.2015 0:22
Foto

P91e79t38r 55K81l70e27i62n 4710940378165

Já jezdim za 6 litrů benzínovým dvoulitrem. A to počítám 15 kilometrové popojíždění do práce se studeným startem. 

Recept je skutečně v nových benzíňákách. Tu oblibu naftových srágor nechápu.

0/0
30.11.2015 8:36

K74a70m40i24l 95S70c89h15w62a56g24e65r 3113216235846

;-D nízká daň z benzinu? jako že pak už by MHD nejezdil nikdo?

0/0
30.11.2015 14:55





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.