Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Bez spalovacího motoru nepřežijeme, říká expert. Auta tvoří 0,2 % CO2 na Zemi

„Lidská činnost vytváří 3,5 procenta CO2 na planetě. Z toho osobní auta vytvoří 5,5 procenta oxidu uhličitého. Celkový podíl osobních vozů na světové produkci emisí CO2 je tedy 0,2%,“ ilustroval absurdnost honu za emisními limity Martin Hrdlička, šéf vývoje podvozku a motorů Škody Auto na konferenci Autosympo.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P86e56t50r 77N17o75v96á39k 3653846714574

!!!!zajímal se někdo nad tím kolik tun CO2 vyprodukuje letadlo ?

Praha-Paříž a zpět = 11 tun CO2 !!!!

http://www.csa.cz/cs/portal/quicklinks/about-us/emise.htm?send=1&from=PRG&to=CDG&return_inc=1

0/0
29.2.2016 15:09

J12a36n 31S47k79á26l97a 8192981104735

Myslím, že automobilky by měly zodpovídat i za počet kilometrů ujetých jimi vyrobeným autem. Když se v odhadu seknou, tak za každej kilometr zaplatěj hezky 10 eurocentů pokutu EU. Co vlastně EU dělá s těma penězma, co vybere na pokutách?

0/0
29.2.2016 13:23

P98e26t48r 65V59o98k11á14č 1253690435

"Energie na sto kilometrů jízdy vyžaduje 130kilogramovou baterii. Taková energie je uložená v 1,4 litru benzinu nebo 2,1 kilech čokolády." To znamená, že na sto km stačí 1.4litru benzinu? To je novinka.

+1/0
29.2.2016 13:01

M31i56r63o93s52l59a45v 89H50r35a78c61h 9776719705305

Jo 0,2 procenta. To je blbost. Možná, že když se sečtou papírové data. Ale některý spalovací motory pracují zároveň jako dýmovnice. V praze jich jezdí tak 2 procenta a jejich emise 100tisíckrát překračují normy. Takže až budete umírat na rakovinu poděkujte taky majitelum těchto dýmovnic. Hlody z kanceláře. To chce jít do terénu a pozorovat.

+1/0
29.2.2016 10:11

J61a54r54o77s88l47a51v 76Š42t75r79e90i98t 4353714560123

Spalovací éra končí, nastává éra elektřiny.... Přechod na spalování z éry páry taky plno lidí nechtělo :)

+2/−1
21.2.2016 11:12

P32e62t13r65a 48M64a83l57a90k69o14v80a 1368390820634

o vidíte, a přitom parní stroje jsou ledaskde dodnes (ps. hádejte, jak se vyrábí elektřina v jaderné elektrárně?) ;-)

0/0
29.2.2016 13:31

J24a87r52o66s26l52a74v 26Š68t19r59e35i53t 4883314690843

Opravdu směšné... Říct o elektromobilech tohle :-D Tesla S má dojezd 480km navíc se může dobíjet během jízdy... Stačí zabudovat pár drátů do dálnice... Ale radši vymyslíme kuličkové pero místo použití tužky...

0/−1
21.2.2016 11:07

M62i73l37a31n 25S84m80r12ž 3225584286881

Oprava: 85tunový bagr je na kabelu, ale 16 tunový ve Švýcarsku je opravdu na baterky http://www.20min.ch/schweiz/zentralschweiz/story/18417632

0/0
4.12.2015 9:20

T30o94m53á44š 26K28u32c51h98a72ř 3647451608891

Asi máte pocit, že 16t bagr je příkladem obřího stoje na baterky. Jenže zrovna i velký bagr potřebuje stejně malý výkon motoru jako osobní auto (např 13ti tunový LIEBHERR má motor jen 62 kW, tedy jako fábie). Popojíždí jen občas, pomalu a na malé vzdálenosti a na vlastní rameno stačí jen pár kW a většinu času je v režimu bez zatížení, takže zde může být elektropohon výhodou. V osobním autě je to horší, tam to má smysl pouze v hustém městském provozu. Jak ale vyjedete na dálnici, tak prostě těch cca v 30 kW potřebujete trvale, a to je z baterek průšvih.

0/0
4.12.2015 22:44

J31a94r73o96s64l26a24v 59Š66t54r29e88i86t 4663374800443

Však na dálnici je spotřeba energie menší... Spotřeba je jen při rozjezdu... Navíc existují dobíjecí pruhy...http://www.tyden.cz/rubriky/auta/nabijeci-pruh-pro-elektromobily-bude-to-fungovat_352600.html

0/−1
21.2.2016 11:09

M49i62l67a50n 30S38m40r98ž 3535154516621

Údaj 0,2% se týká příspěvku emisí spalovacích motorů k celkovému obsahu oxidu uhličitého v atmosféře. Pakliže někdo tvrdí, že je ten údaj platí pro celkově vypouštěné emise je to holý nesmysl, protože z celkové světové spotřeby různých energetických zdrojů činí ropa 30%. Z tohoto objemu připadá dnes na dopravu cca 70% a z toho je 53% na osobní auta, což odpovídá přes 11% a ne jak expert uvádí 0,2%!!

Již dnes můžete elektrickým autem ujet přes 600 km na jedno nabití (např. Lekkermobil), cena baterek se bude prudce snižovat s růstem výroby. Ve Rakousku je v provozu 85 tunový bagr na baterky http://allgemeinebauzeitung.de/abz/oeko-miner-im-steinbruch-85-tonnen-elektrobagger-bringt-doppelten-vorteil-13550.html.

Takže nazdar.

+2/−1
4.12.2015 9:16

T21o73m63á65š 78K34u90c79h26a84ř 3307331148791

Ale v tomto okamžiku ten elektromobil v Evropě dobíjíte elektřinou, jejíž výroba se také neobejde bez produkce CO2.

+1/0
4.12.2015 22:07

R77a70d97e42k 63B42a45r82t10o21š 7364639544526

Samozřejmě. Elektromobilita je pouze přesun problému do elektráren. Pokud se nepodaří vyřešit třeba jadernou fúzi, o což se myslím snaží vědci někde od sedmdesátých let, tak veškeré zelené aku bláboly jsou k ničemu. A výroba solárních panelů také není nic ekologického...

+1/0
4.2.2016 8:58

P68e34t26r 69N53e24h91a18s25i32l 4102575564534

A ještě bych doplnil to, že i kdyby to bylo těch 11%, tak je to docela chyba hlavně průměr pro celý svět.

To co řeší se hlavně řeší kvůli dopravě je, ze ve městech jsou auta jedním z největších znečisťovatelů, ne jen 0,2. Ten údaj je úplně pro něco jiného než se řeší.

Ale to by autor článku musel použít to co mu vyrostlo na krku a to je těžký.

Ve městech je to jako v hrnci s poklicí. Hlavně v tomto období to každý dýcháme, když je smog, tak se veškeré jedy z výfuků koncentruji na jednom místě proto by Elektromobili 100%-centně pomohli ve vyčištění ovzduší ve městech. My všichni bych z toho měli užitek a určitě by klesli onemocnění dýchacích plyc.

A prosím neváhejte sem ten další nesmysl o Yom, že se pouze emise přemístí jinak k elektrárně. Protože když sem budete tahat výrobu elektřiny tak se taky podívejte na výrobu benzínu. Ta taky není zrovna čistá.

Všem kteří věří tomu magického číslu 0,2% a autorovi zvlášť, doporučuji ať se zavře do garáže a pustí si tam ten svůj spalovák. Uvidíme jak dlouho se mu to bude líbit.

0/0
15.12.2015 23:24

K68a46r81e29l 95N33o59v14á75k 1434538303566

Jak to ty lidi žerou :)

Škoda Auto zjistila, že auta skoro neprokukují CO2.

Philip Morris(a Academy of Tobbaco studies) zjistil, že kouření nezpůsobuje žádnou nemoc.

Česká Zbrojovka zjistila, že legálně držené střelné zbraně nikomu neublížily.

Jan Becher a Stock zjistí, že chlastání prospívá zdraví.

McDonalds a fast food nesouvisí s epidemií obezity..

ještě popřít gravitaci

+2/0
4.12.2015 0:49

J41o28s81e78f 22A63n25t70o41š 2616982872196

Chtělo by to emisní limity na lidský dech. To bude prča. A ty poplatky. Jenom to nikdo neříkejte Babišovi, aby tím nechtěl nyplnit rozpočet :)

+1/0
3.12.2015 13:46

K49a62r78e88l 27N41o42v87á36k 1554518893816

Proč dechem? Stačí zdanit vyžraná prasata jako v Japonsku. 520miliard jak z praku.

0/0
4.12.2015 0:50

K35a56r44e74l 21F93r20i70t70z 4601827148272

Vážení, co si tu budeme namlouvat. EU jde právě o ty pokuty (odpustky). Emise nejsou nic jiného než zastírací manévr...:-/ Kdyby to EU myslela vážně, tak auta, která nesplňují normu zkrátka zakážou a bylo by vymalováno, ne?

+1/0
1.12.2015 17:15

P43e89t52r 74V49o67p95i45č49k63a 5222637637126

kdyby se vsechny prachy co se narvaly do eko euro norem a snizovani CO2 daly do vyvoje vodikoveho motoru, mohl tu uz davno byt. Ropu od arabu by nikdo nechtel a ISIL by nikdy nevznikl. Jenze ropna loby je bohuzel tak silna, ze ropa je porad v kurzu a ISIL s ni dal cile obchoduje.

+2/−1
1.12.2015 16:47

P25e98t39r 55N32e70h72a43s45i83l 4262345754254

Cože? Vy žijete v nejakem minulem století ne? Vodíkový motor přeci už dávno existuje.

A jestli myslíte ty dnešní auta na vodík např. ty co vyrábí Toyota, nebo Hyundai, tak vás zklamu, ale tam je obyčejný elektromotor.

Vodík se používá jako palivo do palivových článků.

Ale jinak není samozřejmě problém s motorem, ale se získáním vodíku a jeho skladováním. To není zvládnuté ani to v budoucnu nevypadá růžové. To má ještě hodně času.

Někam že to někdy nebude ale dnes to rozhodně není na pořadu dne.

Daleko vpředu jsou baterie jako zdroj porodu pro elektromobili. Ty jsou dnes nejdál že všech těch možných způsobu uskladnění energie pro elektromobil.

0/0
15.12.2015 23:32

M39a90r17e38k 43H36r24u19b91y 6657972251418

Zajimalo by mne, kdy EU namisto nesmyslneho CO2 zacne regulovat skutecne nebezpecne latky - PMx a NOx. Jenze to by urednici museli priznat chybu a to se malokdy povede casteji nez jednou za generaci :-/Rv

+1/0
30.11.2015 9:57

P66e59t97r 34K56l80e56i17n 4670450838735

Já jezdim za 6 litrů benzínovým dvoulitrem. A to počítám 15 kilometrové popojíždění do práce se studeným startem. 

Recept je skutečně v nových benzíňákách. Tu oblibu naftových srá...... nechápu.

+2/−1
30.11.2015 8:37

P70a55v72e26l 19O38d64r50a71z68i34l 6344309557350

Čím to, že vám nevěřím?

+1/−1
1.12.2015 12:51

K68a88r83e30l 63N66o71v56á11k 1784348283986

"15 kilometrové popojíždění "

V Japonsku by byl za debila. Tam vlastnictví auta nad 0,6litru objemu je dost drahé a nad 2l včetně je na to "luxusní" daň.

0/0
4.12.2015 0:52

B28r43o82n83i48s92l58a61v 52P62l28á48š87e85k 9762250862388

ta eu -už aby padla!takhle podkopávat vlastní konkurenceschopnost!

0/0
29.11.2015 21:08

P98e32t59r 10Č81e98r55v98e53n17ý 3886109687189

Honba za stále nižšími emisemi spalovacích motorů je šílená až absurdní. Nicméně to, že obrovský podíl na znečištěném ovzduší ve městech, které se lidského zdraví nejvíce dotýká, má automobilový provoz, je fakt. Co s tím? Nejezdit. Nebo jezdit na elektřinu, která má nulové emise!!

+2/−1
28.11.2015 13:01

M59a40r32e71k 50H89r51u46b16y 6427192371408

Obrovsky podil na znecistenem ovzdusi maji i ve mestech domacnosti a prumysl. Z dopravy ma nejvetsi podil nakladni doprava a MHD, osobni auta jsou uplne na konci, tesne pred motocykly. A proto jim logicky urednici venuji nejvetsi pozornost 8-o;-)

Jinak zplodiny elektromobilu najdete v kategorii prumysl - ta elektrina nevznika sama od sebe :-P

+2/−1
30.11.2015 10:42

P66e44t27r 83Č70e34r62v46e88n10ý 3956839817129

Hmm, já teda v centru Prahy vidím na magistrále samý osobáky. A ten vzduch tam z 99% znečišťuje automobilová doprava. V pomalu jedoucích kolonách mají spalovací motory tu největší spotřebu. Jaké zplodiny produkuje uhelná elektrárna někde v severních Čechách mě v tu chvíli nezajímá. Nehledě na to, že existují jaderné elektrárny a ekologické alternativní zdroje energie. Také autobusy MHD dnes dost často jezdí na zemní plyn. Dokonce mě ani nezajímá jaké zplodiny produkuje čínská továrna na baterie nebo loď, která je do Evropy dopraví. Jde totiž zásadně o koncentraci škodlivin, která má daleko větší dopad na zdraví lidí, než nějaké globální oteplování.

+3/−2
1.12.2015 12:32

P49e46t59r 18V45o73p28i79č79k35a 5452927257876

chteli jste tam mensi hluk? Tak si nestezujte na pomale jedouci kolony ;-O

+5/0
1.12.2015 16:47

K18a79r23e92l 49F89r28i68t85z 4711707268972

Odstěhujte se do Šumperku. Je tam čistý vzduch a prodloužíte si život o několik desítek roků, V Praze zemřete na rakovinu docela mladý....:-/

+3/0
1.12.2015 17:20

J83a96k93u43b 71V54a16l68e44š 8660946597283

V Praze nejezdí ani jeden autobus na plyn. A hold dýchejte co jste si okolo magistrály prořvali. Trvalo se na padesátce, přechodech co 10m, semafory, zužování, tak se to nějak muselo projevit, že?

+3/0
1.12.2015 17:22

P94e92t26r 47Č13e44r87v69e31n10ý 3906259707879

No, nevím, jeden snad ano. Jezdí tu i osobáky na plyn. Ale je jich málo. Že řidiče baví trčet v kolonách a řešit problémy s parkováním v centru? Nechápu. Firmy auta zřejmě používat musí, mají zhusta vlastní garáže. Tak bych jim dal ten pohon na elektřinu prostě povinně. Menší daňová úleva by jistě byla dostatečnou kompenzací. Státu by se to vrátilo na zdravějším životním prostředí a zdravějších a výkonnějších zaměstnancích. Praha by třeba mohla jít příkladem i v celosvětovém měřítku. A byl by to dobrý tahák pro turisty. Kromě našich nechvalně proslulých taxikářů...8-o

0/0
2.12.2015 2:29

P72a91v54e33l 22T62i94c36h71ý 9420801390454

Zkusil jste už třeba spočítat komíny  v centrální Praze, ze kterých jde šedý až černošedý kouř? Ty totiž znečišťují ovzduší v Praze daleko více, než osobní automobily. A co autobusy, které projíždějí po magistrále oběma směry? Ty ovzduší neznečišťují? A co popeláři a osotatní vozidla Pražských technických služeb - ty jsou vosk? Říkáte, že Vás tepelné elektrárny na severu Čech nezajímají. Ale to by měly, toho prachu, co vítr do Prahy odtamtud donese není zrovna málo. A to jsem tu vypsal jenom zlomek znečišťujících elementů ovzduší v Praze ...

+2/0
2.12.2015 17:52

P80e17t76r 68Č95e31r89v25e65n17ý 3166459207779

Jestli máte konkrétní data, tak sem s nimi!! Pevnými palivy v centru Prahy už nikdo netopí. i když pár lidí má doma krb. Ano, i popeláři znečištují vzduch. V tu dobu jsou ale ulice poloprázdné. Magistrála není plná náklaďáků ani autobusů, ale osobních aut. A poloprázdných k tomu. To byste viděl, jak by se změnila čistota vzduchu v centru města, kdyby všechny ty auta jezdily na elektřinu. Bez ohledu na to odkud zrovna fouká vítr...

+1/0
2.12.2015 21:22

P66e88t13r 91N61e18h29a28s27i39l 4282775884274

No vidíte sám jste to napsal. Auta jsou jeden z největších znečišťovatelů ve městech, dále to jsou i průmysl a komíny baráku. To který míň nebo víc už je celkem jedno.

Fakt je, že doprava je jedna z nich, a je jedno jestli to je osobak, náklaďák, autobus, nebo popelář, všechno to jsou přeci auta.

Obojí se řeší, místo spalovaků bychom měli použít Elektromobili, průmysl a komíny se také řeší, ale ne tady. Pro mě existuje program např kotníková dotace, apod.

A když už sem pletete výrobu elektřiny tak sem taky přidejte i výrobu benzínu. Nebo ten se podle vás nevyrábí ale jen "zjevuje" na benzinkach nějakým kouzlem?

Při rafinaci benzínu se spotřebuje také dost elektřiny. Ano té samé na kterou jste narážel že se vyrábí někde na severu.

Navíc elektřina se vyrábí v ČR z energetického mixu, který tvoří to špatný jen z 50%. zbytek je relativně s málo emisemi, takže tady nešiřte bludy typu, že se jen emise u elektromobilů přesunou, protože to není pravda. Už jen to že je díky energie. mixu musíte vydělat 2 jsou tedy minimálně 2 menší. Další faktor je že centrální výroba elektřiny je rozhodně lépe ublidatelna a efektivnější na vypuštění emisí než milióny spalovacích motorů, které fungují v optimálních otáčkách jen minimum času. Prakticky pořád jedou v těch nejefektivnějších režimech kdy vypouštějí nejvíc jedů.

0/0
15.12.2015 23:50

M10a11r78t26i71n 13N65e40r95m29u75t 9707137518129

Myslím, že nějaká pokuta, kterou EU plánuje uložit v roce 2022, nemusí nikoho vzrušovat.

+3/−1
28.11.2015 0:00

F39r67a14n56t58i26š92e74k 90H35á52j28e72k 2866589511665

R^

0/0
29.11.2015 9:43

K12a21r35e47l 16F14r65i93t16z 4631327728942

Pozor! Automobilky platí pokuty už delší dobu. To se pak promítá do cen aut, které si vy a já kupujeme...:-/ A v Bruselu si za ty peníze pěstují teroristy...:-/

+1/0
1.12.2015 17:23

J42a42r58o24s74l36a87v 20P83o70l50á84k 8858515797770

Každý člověk vydechuje oxid uhličitý, tedy by EU měla vydat normu počtu obyvatel, nebo kolikrát každý člověk může denně vdechnout a vydechnout - tedy zakázat sportování. Také by se celosvětově měly zakázat sopky.

+2/−1
27.11.2015 23:08
Foto

M22a22r33t41i27n 28H46e48j90h13a29l 1967529912323

.... a cocka, cibule a zeli...

+1/0
1.12.2015 17:05

K86a21r68e61l 57N84o39v37á43k 1754398233106

= metan. Ne CO2

+1/0
4.12.2015 0:53

R51a76d65k29a 79S52i36m84a19r60a 1702108244406

To,že největší jedy nám padají na hlavu z letadel, to nikomu nevadí ? !!?

0/0
27.11.2015 8:21

M77a36r45e84k 90R85ů28ž57i62č97k39a 9213268641364

Su v pohodě. Nad hlavó mně to letí tak jednó, dvakrát za tédeň. ;-D

+1/0
27.11.2015 22:05

P92e14t82r 51Z16d34e89n60ě51k 2414329224

Ze smradu z aut se mi v Praze blbě nedělá, zatímco ve vesnicích kolem Prahy je mi na zvracení z toho, co se valí z lokálních topenišť.

+7/−2
26.11.2015 23:19
Foto

M78i59l35a58n 11S85t84r25n96a64d49e92l 4381196659580

A nejen kolem prahy. I na moravě, to je nádhera, večerní procházka za vůně hoření lakovaného dřeva.

0/0
29.2.2016 13:02

T17o65m81a22s 24N68o54v33y 7768956418

Problem je, ze auta jezdi po mestech, kde je nejvic lidi, a tvori nejen CO2

+1/0
26.11.2015 7:26

P87a71v11e55l 33M48a53t94o45u82š47e13k 5610247778514

Samozřejmě, to jsou zase jen nic neříkající průměry. Je jasné, že např. v okolí tepelné elektrárny, kolem níž vede jedna okreska, asi budou emise z motorů aut proti emisím z elektrárny zanedbatelné, ale ve městech tomu je přesně naopak. Jenže právě v těch městech je koncentrace obyvatel nejvyšší a znečištění nejhorší. Také není jen CO2, ten vzniká při dokonalém spalování, kterého lze v motoru (na rozdíl od elektrárenského kotle) stěží docílit. Nehledě k tomu, že navzdory všem geniálnostem dnešních aut je jejich tepelná účinnost z principu prakticky stále stejná, tj. naprostá většina tepelné energie se nevyužije pro mechanickou práci, ale uniká do ovzduší.

+2/0
26.11.2015 16:00

F77r16a28n11t23i95š79e94k 92L34u65p40í66n45e66k 8141766186872

Benzinovy motor s neprimym vstřikem a nizka dan z benzinu. To je recept na ekologii dnesnich dnu, nic lespiho ted nemame. Z politiku je mi na bliti, místo toho cuchame denne ty smrady na ulici. Hlavne, ze to jede za 5 litru.

+2/−1
26.11.2015 0:22

P82e19t92r 48K46l14e70i21n 4620700828435

Já jezdim za 6 litrů benzínovým dvoulitrem. A to počítám 15 kilometrové popojíždění do práce se studeným startem. 

Recept je skutečně v nových benzíňákách. Tu oblibu naftových srágor nechápu.

0/0
30.11.2015 8:36

K18a62m53i75l 81S98c89h23w86a57g15e74r 3383546295386

;-D nízká daň z benzinu? jako že pak už by MHD nejezdil nikdo?

0/0
30.11.2015 14:55







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.