Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Bez spalovacího motoru nepřežijeme, říká expert. Auta tvoří 0,2 % CO2 na Zemi

„Lidská činnost vytváří 3,5 procenta CO2 na planetě. Z toho osobní auta vytvoří 5,5 procenta oxidu uhličitého. Celkový podíl osobních vozů na světové produkci emisí CO2 je tedy 0,2%,“ ilustroval absurdnost honu za emisními limity Martin Hrdlička, šéf vývoje podvozku a motorů Škody Auto na konferenci Autosympo.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P91e26t69r 96N19o77v55á91k 3233896114324

!!!!zajímal se někdo nad tím kolik tun CO2 vyprodukuje letadlo ?

Praha-Paříž a zpět = 11 tun CO2 !!!!

http://www.csa.cz/cs/portal/quicklinks/about-us/emise.htm?send=1&from=PRG&to=CDG&return_inc=1

0/0
29.2.2016 15:09

J67a16n 98S52k20á79l29a 8602341354645

Myslím, že automobilky by měly zodpovídat i za počet kilometrů ujetých jimi vyrobeným autem. Když se v odhadu seknou, tak za každej kilometr zaplatěj hezky 10 eurocentů pokutu EU. Co vlastně EU dělá s těma penězma, co vybere na pokutách?

0/0
29.2.2016 13:23

P60e34t23r 69V14o22k92á13č 1563460565

"Energie na sto kilometrů jízdy vyžaduje 130kilogramovou baterii. Taková energie je uložená v 1,4 litru benzinu nebo 2,1 kilech čokolády." To znamená, že na sto km stačí 1.4litru benzinu? To je novinka.

+1/0
29.2.2016 13:01

M57i64r50o55s20l48a12v 78H40r89a37c20h 9606189945715

Jo 0,2 procenta. To je blbost. Možná, že když se sečtou papírové data. Ale některý spalovací motory pracují zároveň jako dýmovnice. V praze jich jezdí tak 2 procenta a jejich emise 100tisíckrát překračují normy. Takže až budete umírat na rakovinu poděkujte taky majitelum těchto dýmovnic. Hlody z kanceláře. To chce jít do terénu a pozorovat.

+1/0
29.2.2016 10:11

J83a92r53o53s22l65a60v 19Š71t95r17e50i78t 4303864540853

Spalovací éra končí, nastává éra elektřiny.... Přechod na spalování z éry páry taky plno lidí nechtělo :)

+2/−1
21.2.2016 11:12

P21e58t43r12a 63M69a79l58a54k93o74v32a 1248610610194

o vidíte, a přitom parní stroje jsou ledaskde dodnes (ps. hádejte, jak se vyrábí elektřina v jaderné elektrárně?) ;-)

0/0
29.2.2016 13:31

J50a19r19o12s92l43a91v 14Š41t82r23e41i61t 4103204130813

Opravdu směšné... Říct o elektromobilech tohle :-D Tesla S má dojezd 480km navíc se může dobíjet během jízdy... Stačí zabudovat pár drátů do dálnice... Ale radši vymyslíme kuličkové pero místo použití tužky...

0/−1
21.2.2016 11:07

M34i49l59a60n 69S29m33r72ž 3945664716851

Oprava: 85tunový bagr je na kabelu, ale 16 tunový ve Švýcarsku je opravdu na baterky http://www.20min.ch/schweiz/zentralschweiz/story/18417632

0/0
4.12.2015 9:20

T85o57m44á55š 40K37u20c76h52a92ř 3767651398691

Asi máte pocit, že 16t bagr je příkladem obřího stoje na baterky. Jenže zrovna i velký bagr potřebuje stejně malý výkon motoru jako osobní auto (např 13ti tunový LIEBHERR má motor jen 62 kW, tedy jako fábie). Popojíždí jen občas, pomalu a na malé vzdálenosti a na vlastní rameno stačí jen pár kW a většinu času je v režimu bez zatížení, takže zde může být elektropohon výhodou. V osobním autě je to horší, tam to má smysl pouze v hustém městském provozu. Jak ale vyjedete na dálnici, tak prostě těch cca v 30 kW potřebujete trvale, a to je z baterek průšvih.

0/0
4.12.2015 22:44

J80a55r48o95s54l82a70v 50Š88t21r11e58i79t 4883844380963

Však na dálnici je spotřeba energie menší... Spotřeba je jen při rozjezdu... Navíc existují dobíjecí pruhy...http://www.tyden.cz/rubriky/auta/nabijeci-pruh-pro-elektromobily-bude-to-fungovat_352600.html

0/−1
21.2.2016 11:09

M76i29l27a54n 35S78m84r30ž 3715984356381

Údaj 0,2% se týká příspěvku emisí spalovacích motorů k celkovému obsahu oxidu uhličitého v atmosféře. Pakliže někdo tvrdí, že je ten údaj platí pro celkově vypouštěné emise je to holý nesmysl, protože z celkové světové spotřeby různých energetických zdrojů činí ropa 30%. Z tohoto objemu připadá dnes na dopravu cca 70% a z toho je 53% na osobní auta, což odpovídá přes 11% a ne jak expert uvádí 0,2%!!

Již dnes můžete elektrickým autem ujet přes 600 km na jedno nabití (např. Lekkermobil), cena baterek se bude prudce snižovat s růstem výroby. Ve Rakousku je v provozu 85 tunový bagr na baterky http://allgemeinebauzeitung.de/abz/oeko-miner-im-steinbruch-85-tonnen-elektrobagger-bringt-doppelten-vorteil-13550.html.

Takže nazdar.

+2/−1
4.12.2015 9:16

T41o72m92á30š 98K48u76c34h97a22ř 3877241458671

Ale v tomto okamžiku ten elektromobil v Evropě dobíjíte elektřinou, jejíž výroba se také neobejde bez produkce CO2.

+1/0
4.12.2015 22:07

R32a53d81e56k 31B90a23r94t10o45š 7224259544766

Samozřejmě. Elektromobilita je pouze přesun problému do elektráren. Pokud se nepodaří vyřešit třeba jadernou fúzi, o což se myslím snaží vědci někde od sedmdesátých let, tak veškeré zelené aku bláboly jsou k ničemu. A výroba solárních panelů také není nic ekologického...

+1/0
4.2.2016 8:58

P62e75t81r 83N45e21h57a48s17i37l 4802505184144

A ještě bych doplnil to, že i kdyby to bylo těch 11%, tak je to docela chyba hlavně průměr pro celý svět.

To co řeší se hlavně řeší kvůli dopravě je, ze ve městech jsou auta jedním z největších znečisťovatelů, ne jen 0,2. Ten údaj je úplně pro něco jiného než se řeší.

Ale to by autor článku musel použít to co mu vyrostlo na krku a to je těžký.

Ve městech je to jako v hrnci s poklicí. Hlavně v tomto období to každý dýcháme, když je smog, tak se veškeré jedy z výfuků koncentruji na jednom místě proto by Elektromobili 100%-centně pomohli ve vyčištění ovzduší ve městech. My všichni bych z toho měli užitek a určitě by klesli onemocnění dýchacích plyc.

A prosím neváhejte sem ten další nesmysl o Yom, že se pouze emise přemístí jinak k elektrárně. Protože když sem budete tahat výrobu elektřiny tak se taky podívejte na výrobu benzínu. Ta taky není zrovna čistá.

Všem kteří věří tomu magického číslu 0,2% a autorovi zvlášť, doporučuji ať se zavře do garáže a pustí si tam ten svůj spalovák. Uvidíme jak dlouho se mu to bude líbit.

0/0
15.12.2015 23:24

K98a63r41e13l 19N66o55v41á47k 1244778433256

Jak to ty lidi žerou :)

Škoda Auto zjistila, že auta skoro neprokukují CO2.

Philip Morris(a Academy of Tobbaco studies) zjistil, že kouření nezpůsobuje žádnou nemoc.

Česká Zbrojovka zjistila, že legálně držené střelné zbraně nikomu neublížily.

Jan Becher a Stock zjistí, že chlastání prospívá zdraví.

McDonalds a fast food nesouvisí s epidemií obezity..

ještě popřít gravitaci

+2/0
4.12.2015 0:49

J46o72s56e18f 83A92n98t70o32š 2406142782336

Chtělo by to emisní limity na lidský dech. To bude prča. A ty poplatky. Jenom to nikdo neříkejte Babišovi, aby tím nechtěl nyplnit rozpočet :)

+1/0
3.12.2015 13:46

K20a83r46e54l 75N79o82v19á94k 1454148193166

Proč dechem? Stačí zdanit vyžraná prasata jako v Japonsku. 520miliard jak z praku.

0/0
4.12.2015 0:50

K87a31r31e37l 66F15r11i95t21z 4741597288962

Vážení, co si tu budeme namlouvat. EU jde právě o ty pokuty (odpustky). Emise nejsou nic jiného než zastírací manévr...:-/ Kdyby to EU myslela vážně, tak auta, která nesplňují normu zkrátka zakážou a bylo by vymalováno, ne?

+1/0
1.12.2015 17:15

P57e19t42r 76V33o37p33i84č56k71a 5942927487976

kdyby se vsechny prachy co se narvaly do eko euro norem a snizovani CO2 daly do vyvoje vodikoveho motoru, mohl tu uz davno byt. Ropu od arabu by nikdo nechtel a ISIL by nikdy nevznikl. Jenze ropna loby je bohuzel tak silna, ze ropa je porad v kurzu a ISIL s ni dal cile obchoduje.

+2/−1
1.12.2015 16:47

P60e15t50r 36N52e98h77a14s77i48l 4932725984764

Cože? Vy žijete v nejakem minulem století ne? Vodíkový motor přeci už dávno existuje.

A jestli myslíte ty dnešní auta na vodík např. ty co vyrábí Toyota, nebo Hyundai, tak vás zklamu, ale tam je obyčejný elektromotor.

Vodík se používá jako palivo do palivových článků.

Ale jinak není samozřejmě problém s motorem, ale se získáním vodíku a jeho skladováním. To není zvládnuté ani to v budoucnu nevypadá růžové. To má ještě hodně času.

Někam že to někdy nebude ale dnes to rozhodně není na pořadu dne.

Daleko vpředu jsou baterie jako zdroj porodu pro elektromobili. Ty jsou dnes nejdál že všech těch možných způsobu uskladnění energie pro elektromobil.

0/0
15.12.2015 23:32

M37a98r18e85k 35H78r31u73b75y 6287222751848

Zajimalo by mne, kdy EU namisto nesmyslneho CO2 zacne regulovat skutecne nebezpecne latky - PMx a NOx. Jenze to by urednici museli priznat chybu a to se malokdy povede casteji nez jednou za generaci :-/Rv

+1/0
30.11.2015 9:57

P30e41t59r 36K44l27e16i50n 4890690488175

Já jezdim za 6 litrů benzínovým dvoulitrem. A to počítám 15 kilometrové popojíždění do práce se studeným startem. 

Recept je skutečně v nových benzíňákách. Tu oblibu naftových srá...... nechápu.

+2/−1
30.11.2015 8:37

P29a29v52e41l 93O81d59r38a56z57i56l 6624199667690

Čím to, že vám nevěřím?

+1/−1
1.12.2015 12:51

K75a86r39e32l 24N75o24v56á72k 1274228593546

"15 kilometrové popojíždění "

V Japonsku by byl za debila. Tam vlastnictví auta nad 0,6litru objemu je dost drahé a nad 2l včetně je na to "luxusní" daň.

0/0
4.12.2015 0:52

B91r36o46n39i69s77l16a58v 77P42l81á45š61e47k 9382720832958

ta eu -už aby padla!takhle podkopávat vlastní konkurenceschopnost!

0/0
29.11.2015 21:08

P27e76t57r 39Č62e59r46v33e40n15ý 3716799237809

Honba za stále nižšími emisemi spalovacích motorů je šílená až absurdní. Nicméně to, že obrovský podíl na znečištěném ovzduší ve městech, které se lidského zdraví nejvíce dotýká, má automobilový provoz, je fakt. Co s tím? Nejezdit. Nebo jezdit na elektřinu, která má nulové emise!!

+2/−1
28.11.2015 13:01

M31a14r45e29k 20H27r92u40b59y 6207972541578

Obrovsky podil na znecistenem ovzdusi maji i ve mestech domacnosti a prumysl. Z dopravy ma nejvetsi podil nakladni doprava a MHD, osobni auta jsou uplne na konci, tesne pred motocykly. A proto jim logicky urednici venuji nejvetsi pozornost 8-o;-)

Jinak zplodiny elektromobilu najdete v kategorii prumysl - ta elektrina nevznika sama od sebe :-P

+2/−1
30.11.2015 10:42

P85e61t37r 84Č83e87r31v94e81n96ý 3616729857919

Hmm, já teda v centru Prahy vidím na magistrále samý osobáky. A ten vzduch tam z 99% znečišťuje automobilová doprava. V pomalu jedoucích kolonách mají spalovací motory tu největší spotřebu. Jaké zplodiny produkuje uhelná elektrárna někde v severních Čechách mě v tu chvíli nezajímá. Nehledě na to, že existují jaderné elektrárny a ekologické alternativní zdroje energie. Také autobusy MHD dnes dost často jezdí na zemní plyn. Dokonce mě ani nezajímá jaké zplodiny produkuje čínská továrna na baterie nebo loď, která je do Evropy dopraví. Jde totiž zásadně o koncentraci škodlivin, která má daleko větší dopad na zdraví lidí, než nějaké globální oteplování.

+3/−2
1.12.2015 12:32

P46e46t11r 86V97o28p10i23č56k11a 5182617657136

chteli jste tam mensi hluk? Tak si nestezujte na pomale jedouci kolony ;-O

+5/0
1.12.2015 16:47

K85a26r46e41l 18F12r59i70t12z 4291877908912

Odstěhujte se do Šumperku. Je tam čistý vzduch a prodloužíte si život o několik desítek roků, V Praze zemřete na rakovinu docela mladý....:-/

+3/0
1.12.2015 17:20

J85a49k17u82b 55V33a35l56e92š 8580336987353

V Praze nejezdí ani jeden autobus na plyn. A hold dýchejte co jste si okolo magistrály prořvali. Trvalo se na padesátce, přechodech co 10m, semafory, zužování, tak se to nějak muselo projevit, že?

+3/0
1.12.2015 17:22

P56e72t15r 36Č75e31r32v27e18n64ý 3596309647839

No, nevím, jeden snad ano. Jezdí tu i osobáky na plyn. Ale je jich málo. Že řidiče baví trčet v kolonách a řešit problémy s parkováním v centru? Nechápu. Firmy auta zřejmě používat musí, mají zhusta vlastní garáže. Tak bych jim dal ten pohon na elektřinu prostě povinně. Menší daňová úleva by jistě byla dostatečnou kompenzací. Státu by se to vrátilo na zdravějším životním prostředí a zdravějších a výkonnějších zaměstnancích. Praha by třeba mohla jít příkladem i v celosvětovém měřítku. A byl by to dobrý tahák pro turisty. Kromě našich nechvalně proslulých taxikářů...8-o

0/0
2.12.2015 2:29

P41a74v43e80l 97T16i36c24h73ý 9480271620374

Zkusil jste už třeba spočítat komíny  v centrální Praze, ze kterých jde šedý až černošedý kouř? Ty totiž znečišťují ovzduší v Praze daleko více, než osobní automobily. A co autobusy, které projíždějí po magistrále oběma směry? Ty ovzduší neznečišťují? A co popeláři a osotatní vozidla Pražských technických služeb - ty jsou vosk? Říkáte, že Vás tepelné elektrárny na severu Čech nezajímají. Ale to by měly, toho prachu, co vítr do Prahy odtamtud donese není zrovna málo. A to jsem tu vypsal jenom zlomek znečišťujících elementů ovzduší v Praze ...

+2/0
2.12.2015 17:52

P40e56t92r 67Č23e41r82v55e86n65ý 3756529657689

Jestli máte konkrétní data, tak sem s nimi!! Pevnými palivy v centru Prahy už nikdo netopí. i když pár lidí má doma krb. Ano, i popeláři znečištují vzduch. V tu dobu jsou ale ulice poloprázdné. Magistrála není plná náklaďáků ani autobusů, ale osobních aut. A poloprázdných k tomu. To byste viděl, jak by se změnila čistota vzduchu v centru města, kdyby všechny ty auta jezdily na elektřinu. Bez ohledu na to odkud zrovna fouká vítr...

+1/0
2.12.2015 21:22

P73e77t83r 57N62e90h49a92s80i59l 4762355924974

No vidíte sám jste to napsal. Auta jsou jeden z největších znečišťovatelů ve městech, dále to jsou i průmysl a komíny baráku. To který míň nebo víc už je celkem jedno.

Fakt je, že doprava je jedna z nich, a je jedno jestli to je osobak, náklaďák, autobus, nebo popelář, všechno to jsou přeci auta.

Obojí se řeší, místo spalovaků bychom měli použít Elektromobili, průmysl a komíny se také řeší, ale ne tady. Pro mě existuje program např kotníková dotace, apod.

A když už sem pletete výrobu elektřiny tak sem taky přidejte i výrobu benzínu. Nebo ten se podle vás nevyrábí ale jen "zjevuje" na benzinkach nějakým kouzlem?

Při rafinaci benzínu se spotřebuje také dost elektřiny. Ano té samé na kterou jste narážel že se vyrábí někde na severu.

Navíc elektřina se vyrábí v ČR z energetického mixu, který tvoří to špatný jen z 50%. zbytek je relativně s málo emisemi, takže tady nešiřte bludy typu, že se jen emise u elektromobilů přesunou, protože to není pravda. Už jen to že je díky energie. mixu musíte vydělat 2 jsou tedy minimálně 2 menší. Další faktor je že centrální výroba elektřiny je rozhodně lépe ublidatelna a efektivnější na vypuštění emisí než milióny spalovacích motorů, které fungují v optimálních otáčkách jen minimum času. Prakticky pořád jedou v těch nejefektivnějších režimech kdy vypouštějí nejvíc jedů.

0/0
15.12.2015 23:50

M42a97r65t18i23n 92N90e69r24m96u45t 9877807388539

Myslím, že nějaká pokuta, kterou EU plánuje uložit v roce 2022, nemusí nikoho vzrušovat.

+3/−1
28.11.2015 0:00

F19r66a38n41t47i62š46e89k 90H64á71j87e46k 2746439891875

R^

0/0
29.11.2015 9:43

K48a83r22e88l 10F67r38i72t76z 4131627858212

Pozor! Automobilky platí pokuty už delší dobu. To se pak promítá do cen aut, které si vy a já kupujeme...:-/ A v Bruselu si za ty peníze pěstují teroristy...:-/

+1/0
1.12.2015 17:23

J73a19r21o49s71l91a48v 92P54o45l95á18k 8738535517150

Každý člověk vydechuje oxid uhličitý, tedy by EU měla vydat normu počtu obyvatel, nebo kolikrát každý člověk může denně vdechnout a vydechnout - tedy zakázat sportování. Také by se celosvětově měly zakázat sopky.

+2/−1
27.11.2015 23:08
Foto

M53a94r80t16i57n 49H96e25j64h19a98l 1987689692583

.... a cocka, cibule a zeli...

+1/0
1.12.2015 17:05

K82a13r79e89l 62N75o96v13á50k 1514938923486

= metan. Ne CO2

+1/0
4.12.2015 0:53

R26a80d35k24a 86S66i33m18a80r79a 1622348224956

To,že největší jedy nám padají na hlavu z letadel, to nikomu nevadí ? !!?

0/0
27.11.2015 8:21

M83a62r91e49k 34R84ů86ž22i14č93k62a 9883398561904

Su v pohodě. Nad hlavó mně to letí tak jednó, dvakrát za tédeň. ;-D

+1/0
27.11.2015 22:05

P39e64t62r 55Z57d97e83n82ě83k 2214129464

Ze smradu z aut se mi v Praze blbě nedělá, zatímco ve vesnicích kolem Prahy je mi na zvracení z toho, co se valí z lokálních topenišť.

+7/−2
26.11.2015 23:19
Foto

M49i12l33a26n 64S49t79r22n49a57d11e69l 4181616139750

A nejen kolem prahy. I na moravě, to je nádhera, večerní procházka za vůně hoření lakovaného dřeva.

0/0
29.2.2016 13:02

T40o60m97a37s 75N26o50v24y 7108776638

Problem je, ze auta jezdi po mestech, kde je nejvic lidi, a tvori nejen CO2

+1/0
26.11.2015 7:26

P96a10v78e17l 37M31a48t46o20u79š77e96k 5480587448514

Samozřejmě, to jsou zase jen nic neříkající průměry. Je jasné, že např. v okolí tepelné elektrárny, kolem níž vede jedna okreska, asi budou emise z motorů aut proti emisím z elektrárny zanedbatelné, ale ve městech tomu je přesně naopak. Jenže právě v těch městech je koncentrace obyvatel nejvyšší a znečištění nejhorší. Také není jen CO2, ten vzniká při dokonalém spalování, kterého lze v motoru (na rozdíl od elektrárenského kotle) stěží docílit. Nehledě k tomu, že navzdory všem geniálnostem dnešních aut je jejich tepelná účinnost z principu prakticky stále stejná, tj. naprostá většina tepelné energie se nevyužije pro mechanickou práci, ale uniká do ovzduší.

+2/0
26.11.2015 16:00

F81r62a92n47t95i93š17e52k 33L23u74p69í32n60e18k 8261866856822

Benzinovy motor s neprimym vstřikem a nizka dan z benzinu. To je recept na ekologii dnesnich dnu, nic lespiho ted nemame. Z politiku je mi na bliti, místo toho cuchame denne ty smrady na ulici. Hlavne, ze to jede za 5 litru.

+2/−1
26.11.2015 0:22

P21e70t49r 73K47l69e24i92n 4940620628585

Já jezdim za 6 litrů benzínovým dvoulitrem. A to počítám 15 kilometrové popojíždění do práce se studeným startem. 

Recept je skutečně v nových benzíňákách. Tu oblibu naftových srágor nechápu.

0/0
30.11.2015 8:36

K77a41m74i68l 61S16c39h67w12a91g36e83r 3243566775236

;-D nízká daň z benzinu? jako že pak už by MHD nejezdil nikdo?

0/0
30.11.2015 14:55







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.