Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Bez spalovacího motoru nepřežijeme, říká expert. Auta tvoří 0,2 % CO2 na Zemi

„Lidská činnost vytváří 3,5 procenta CO2 na planetě. Z toho osobní auta vytvoří 5,5 procenta oxidu uhličitého. Celkový podíl osobních vozů na světové produkci emisí CO2 je tedy 0,2%,“ ilustroval absurdnost honu za emisními limity Martin Hrdlička, šéf vývoje podvozku a motorů Škody Auto na konferenci Autosympo.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P24e44t14r 84N87o85v44á15k 3373716314224

!!!!zajímal se někdo nad tím kolik tun CO2 vyprodukuje letadlo ?

Praha-Paříž a zpět = 11 tun CO2 !!!!

http://www.csa.cz/cs/portal/quicklinks/about-us/emise.htm?send=1&from=PRG&to=CDG&return_inc=1

0/0
29.2.2016 15:09

J55a66n 63S22k42á71l72a 8202171584335

Myslím, že automobilky by měly zodpovídat i za počet kilometrů ujetých jimi vyrobeným autem. Když se v odhadu seknou, tak za každej kilometr zaplatěj hezky 10 eurocentů pokutu EU. Co vlastně EU dělá s těma penězma, co vybere na pokutách?

0/0
29.2.2016 13:23

P19e75t18r 13V70o18k83á29č 1803980385

"Energie na sto kilometrů jízdy vyžaduje 130kilogramovou baterii. Taková energie je uložená v 1,4 litru benzinu nebo 2,1 kilech čokolády." To znamená, že na sto km stačí 1.4litru benzinu? To je novinka.

+1/0
29.2.2016 13:01


M18i44r25o80s77l13a71v 82H92r31a12c20h 9366419985485

Jo 0,2 procenta. To je blbost. Možná, že když se sečtou papírové data. Ale některý spalovací motory pracují zároveň jako dýmovnice. V praze jich jezdí tak 2 procenta a jejich emise 100tisíckrát překračují normy. Takže až budete umírat na rakovinu poděkujte taky majitelum těchto dýmovnic. Hlody z kanceláře. To chce jít do terénu a pozorovat.

+1/0
29.2.2016 10:11

J31a89r29o19s81l65a21v 94Š18t78r82e73i96t 4523514490233

Spalovací éra končí, nastává éra elektřiny.... Přechod na spalování z éry páry taky plno lidí nechtělo :)

+2/−1
21.2.2016 11:12

P26e58t29r95a 60M93a68l47a34k64o12v16a 1658810710704

o vidíte, a přitom parní stroje jsou ledaskde dodnes (ps. hádejte, jak se vyrábí elektřina v jaderné elektrárně?) ;-)

0/0
29.2.2016 13:31

J69a62r39o61s88l55a51v 32Š30t71r97e30i97t 4853494790623

Opravdu směšné... Říct o elektromobilech tohle :-D Tesla S má dojezd 480km navíc se může dobíjet během jízdy... Stačí zabudovat pár drátů do dálnice... Ale radši vymyslíme kuličkové pero místo použití tužky...

0/−1
21.2.2016 11:07

M96i19l81a79n 52S69m95r59ž 3705574106191

Oprava: 85tunový bagr je na kabelu, ale 16 tunový ve Švýcarsku je opravdu na baterky http://www.20min.ch/schweiz/zentralschweiz/story/18417632

0/0
4.12.2015 9:20

T88o52m96á21š 12K36u89c22h87a33ř 3707171958751

Asi máte pocit, že 16t bagr je příkladem obřího stoje na baterky. Jenže zrovna i velký bagr potřebuje stejně malý výkon motoru jako osobní auto (např 13ti tunový LIEBHERR má motor jen 62 kW, tedy jako fábie). Popojíždí jen občas, pomalu a na malé vzdálenosti a na vlastní rameno stačí jen pár kW a většinu času je v režimu bez zatížení, takže zde může být elektropohon výhodou. V osobním autě je to horší, tam to má smysl pouze v hustém městském provozu. Jak ale vyjedete na dálnici, tak prostě těch cca v 30 kW potřebujete trvale, a to je z baterek průšvih.

0/0
4.12.2015 22:44

J88a95r48o49s47l25a32v 53Š67t72r88e90i27t 4913434110273

Však na dálnici je spotřeba energie menší... Spotřeba je jen při rozjezdu... Navíc existují dobíjecí pruhy...http://www.tyden.cz/rubriky/auta/nabijeci-pruh-pro-elektromobily-bude-to-fungovat_352600.html

0/−1
21.2.2016 11:09

M96i50l23a41n 29S11m19r94ž 3595584666731

Údaj 0,2% se týká příspěvku emisí spalovacích motorů k celkovému obsahu oxidu uhličitého v atmosféře. Pakliže někdo tvrdí, že je ten údaj platí pro celkově vypouštěné emise je to holý nesmysl, protože z celkové světové spotřeby různých energetických zdrojů činí ropa 30%. Z tohoto objemu připadá dnes na dopravu cca 70% a z toho je 53% na osobní auta, což odpovídá přes 11% a ne jak expert uvádí 0,2%!!

Již dnes můžete elektrickým autem ujet přes 600 km na jedno nabití (např. Lekkermobil), cena baterek se bude prudce snižovat s růstem výroby. Ve Rakousku je v provozu 85 tunový bagr na baterky http://allgemeinebauzeitung.de/abz/oeko-miner-im-steinbruch-85-tonnen-elektrobagger-bringt-doppelten-vorteil-13550.html.

Takže nazdar.

+2/−1
4.12.2015 9:16

T72o47m73á82š 75K80u10c21h30a20ř 3847861448831

Ale v tomto okamžiku ten elektromobil v Evropě dobíjíte elektřinou, jejíž výroba se také neobejde bez produkce CO2.

+1/0
4.12.2015 22:07

R34a31d21e19k 97B78a86r15t72o66š 7824439684936

Samozřejmě. Elektromobilita je pouze přesun problému do elektráren. Pokud se nepodaří vyřešit třeba jadernou fúzi, o což se myslím snaží vědci někde od sedmdesátých let, tak veškeré zelené aku bláboly jsou k ničemu. A výroba solárních panelů také není nic ekologického...

+1/0
4.2.2016 8:58

P38e54t87r 66N64e78h94a34s24i17l 4502215424894

A ještě bych doplnil to, že i kdyby to bylo těch 11%, tak je to docela chyba hlavně průměr pro celý svět.

To co řeší se hlavně řeší kvůli dopravě je, ze ve městech jsou auta jedním z největších znečisťovatelů, ne jen 0,2. Ten údaj je úplně pro něco jiného než se řeší.

Ale to by autor článku musel použít to co mu vyrostlo na krku a to je těžký.

Ve městech je to jako v hrnci s poklicí. Hlavně v tomto období to každý dýcháme, když je smog, tak se veškeré jedy z výfuků koncentruji na jednom místě proto by Elektromobili 100%-centně pomohli ve vyčištění ovzduší ve městech. My všichni bych z toho měli užitek a určitě by klesli onemocnění dýchacích plyc.

A prosím neváhejte sem ten další nesmysl o Yom, že se pouze emise přemístí jinak k elektrárně. Protože když sem budete tahat výrobu elektřiny tak se taky podívejte na výrobu benzínu. Ta taky není zrovna čistá.

Všem kteří věří tomu magického číslu 0,2% a autorovi zvlášť, doporučuji ať se zavře do garáže a pustí si tam ten svůj spalovák. Uvidíme jak dlouho se mu to bude líbit.

0/0
15.12.2015 23:24

K95a86r65e35l 95N45o75v87á83k 1494608873866

Jak to ty lidi žerou :)

Škoda Auto zjistila, že auta skoro neprokukují CO2.

Philip Morris(a Academy of Tobbaco studies) zjistil, že kouření nezpůsobuje žádnou nemoc.

Česká Zbrojovka zjistila, že legálně držené střelné zbraně nikomu neublížily.

Jan Becher a Stock zjistí, že chlastání prospívá zdraví.

McDonalds a fast food nesouvisí s epidemií obezity..

ještě popřít gravitaci

+2/0
4.12.2015 0:49

J67o74s17e10f 42A21n15t81o75š 2326272322646

Chtělo by to emisní limity na lidský dech. To bude prča. A ty poplatky. Jenom to nikdo neříkejte Babišovi, aby tím nechtěl nyplnit rozpočet :)

+1/0
3.12.2015 13:46

K87a10r16e13l 67N86o45v95á18k 1854108563476

Proč dechem? Stačí zdanit vyžraná prasata jako v Japonsku. 520miliard jak z praku.

0/0
4.12.2015 0:50

K33a28r50e70l 47F16r75i91t37z 4581167178182

Vážení, co si tu budeme namlouvat. EU jde právě o ty pokuty (odpustky). Emise nejsou nic jiného než zastírací manévr...:-/ Kdyby to EU myslela vážně, tak auta, která nesplňují normu zkrátka zakážou a bylo by vymalováno, ne?

+1/0
1.12.2015 17:15

P98e37t17r 30V63o47p13i40č56k75a 5802807807726

kdyby se vsechny prachy co se narvaly do eko euro norem a snizovani CO2 daly do vyvoje vodikoveho motoru, mohl tu uz davno byt. Ropu od arabu by nikdo nechtel a ISIL by nikdy nevznikl. Jenze ropna loby je bohuzel tak silna, ze ropa je porad v kurzu a ISIL s ni dal cile obchoduje.

+2/−1
1.12.2015 16:47

P52e89t58r 87N17e53h93a87s86i40l 4152835214554

Cože? Vy žijete v nejakem minulem století ne? Vodíkový motor přeci už dávno existuje.

A jestli myslíte ty dnešní auta na vodík např. ty co vyrábí Toyota, nebo Hyundai, tak vás zklamu, ale tam je obyčejný elektromotor.

Vodík se používá jako palivo do palivových článků.

Ale jinak není samozřejmě problém s motorem, ale se získáním vodíku a jeho skladováním. To není zvládnuté ani to v budoucnu nevypadá růžové. To má ještě hodně času.

Někam že to někdy nebude ale dnes to rozhodně není na pořadu dne.

Daleko vpředu jsou baterie jako zdroj porodu pro elektromobili. Ty jsou dnes nejdál že všech těch možných způsobu uskladnění energie pro elektromobil.

0/0
15.12.2015 23:32

M72a60r50e98k 94H59r86u17b88y 6877312621528

Zajimalo by mne, kdy EU namisto nesmyslneho CO2 zacne regulovat skutecne nebezpecne latky - PMx a NOx. Jenze to by urednici museli priznat chybu a to se malokdy povede casteji nez jednou za generaci :-/Rv

+1/0
30.11.2015 9:57
Foto

P16e75t51r 69K89l65e42i33n 4110770708985

Já jezdim za 6 litrů benzínovým dvoulitrem. A to počítám 15 kilometrové popojíždění do práce se studeným startem. 

Recept je skutečně v nových benzíňákách. Tu oblibu naftových srá...... nechápu.

+2/−1
30.11.2015 8:37

P63a23v20e50l 75O25d79r35a57z67i94l 6354809847310

Čím to, že vám nevěřím?

+1/−1
1.12.2015 12:51

K84a45r11e70l 66N53o10v86á22k 1444708243276

"15 kilometrové popojíždění "

V Japonsku by byl za debila. Tam vlastnictví auta nad 0,6litru objemu je dost drahé a nad 2l včetně je na to "luxusní" daň.

0/0
4.12.2015 0:52

B78r32o70n82i79s10l41a45v 76P65l22á71š51e36k 9942480792258

ta eu -už aby padla!takhle podkopávat vlastní konkurenceschopnost!

0/0
29.11.2015 21:08

P87e14t44r 56Č87e10r17v13e54n62ý 3366979157159

Honba za stále nižšími emisemi spalovacích motorů je šílená až absurdní. Nicméně to, že obrovský podíl na znečištěném ovzduší ve městech, které se lidského zdraví nejvíce dotýká, má automobilový provoz, je fakt. Co s tím? Nejezdit. Nebo jezdit na elektřinu, která má nulové emise!!

+2/−1
28.11.2015 13:01

M10a61r55e34k 95H22r55u80b52y 6847182781888

Obrovsky podil na znecistenem ovzdusi maji i ve mestech domacnosti a prumysl. Z dopravy ma nejvetsi podil nakladni doprava a MHD, osobni auta jsou uplne na konci, tesne pred motocykly. A proto jim logicky urednici venuji nejvetsi pozornost 8-o;-)

Jinak zplodiny elektromobilu najdete v kategorii prumysl - ta elektrina nevznika sama od sebe :-P

+2/−1
30.11.2015 10:42

P97e24t26r 15Č48e41r29v81e19n82ý 3326449707749

Hmm, já teda v centru Prahy vidím na magistrále samý osobáky. A ten vzduch tam z 99% znečišťuje automobilová doprava. V pomalu jedoucích kolonách mají spalovací motory tu největší spotřebu. Jaké zplodiny produkuje uhelná elektrárna někde v severních Čechách mě v tu chvíli nezajímá. Nehledě na to, že existují jaderné elektrárny a ekologické alternativní zdroje energie. Také autobusy MHD dnes dost často jezdí na zemní plyn. Dokonce mě ani nezajímá jaké zplodiny produkuje čínská továrna na baterie nebo loď, která je do Evropy dopraví. Jde totiž zásadně o koncentraci škodlivin, která má daleko větší dopad na zdraví lidí, než nějaké globální oteplování.

+3/−2
1.12.2015 12:32

P75e54t78r 19V78o59p17i71č89k79a 5692517677686

chteli jste tam mensi hluk? Tak si nestezujte na pomale jedouci kolony ;-O

+5/0
1.12.2015 16:47

K17a61r59e48l 18F21r19i88t38z 4561867658852

Odstěhujte se do Šumperku. Je tam čistý vzduch a prodloužíte si život o několik desítek roků, V Praze zemřete na rakovinu docela mladý....:-/

+3/0
1.12.2015 17:20

J32a89k77u33b 89V35a46l79e35š 8730746387283

V Praze nejezdí ani jeden autobus na plyn. A hold dýchejte co jste si okolo magistrály prořvali. Trvalo se na padesátce, přechodech co 10m, semafory, zužování, tak se to nějak muselo projevit, že?

+3/0
1.12.2015 17:22

P81e35t34r 45Č44e95r73v59e73n57ý 3336839357589

No, nevím, jeden snad ano. Jezdí tu i osobáky na plyn. Ale je jich málo. Že řidiče baví trčet v kolonách a řešit problémy s parkováním v centru? Nechápu. Firmy auta zřejmě používat musí, mají zhusta vlastní garáže. Tak bych jim dal ten pohon na elektřinu prostě povinně. Menší daňová úleva by jistě byla dostatečnou kompenzací. Státu by se to vrátilo na zdravějším životním prostředí a zdravějších a výkonnějších zaměstnancích. Praha by třeba mohla jít příkladem i v celosvětovém měřítku. A byl by to dobrý tahák pro turisty. Kromě našich nechvalně proslulých taxikářů...8-o

0/0
2.12.2015 2:29

P64a85v26e31l 31T22i72c83h81ý 9210561790254

Zkusil jste už třeba spočítat komíny  v centrální Praze, ze kterých jde šedý až černošedý kouř? Ty totiž znečišťují ovzduší v Praze daleko více, než osobní automobily. A co autobusy, které projíždějí po magistrále oběma směry? Ty ovzduší neznečišťují? A co popeláři a osotatní vozidla Pražských technických služeb - ty jsou vosk? Říkáte, že Vás tepelné elektrárny na severu Čech nezajímají. Ale to by měly, toho prachu, co vítr do Prahy odtamtud donese není zrovna málo. A to jsem tu vypsal jenom zlomek znečišťujících elementů ovzduší v Praze ...

+2/0
2.12.2015 17:52

P30e88t80r 86Č83e19r88v39e83n63ý 3916229907919

Jestli máte konkrétní data, tak sem s nimi!! Pevnými palivy v centru Prahy už nikdo netopí. i když pár lidí má doma krb. Ano, i popeláři znečištují vzduch. V tu dobu jsou ale ulice poloprázdné. Magistrála není plná náklaďáků ani autobusů, ale osobních aut. A poloprázdných k tomu. To byste viděl, jak by se změnila čistota vzduchu v centru města, kdyby všechny ty auta jezdily na elektřinu. Bez ohledu na to odkud zrovna fouká vítr...

+1/0
2.12.2015 21:22

P36e57t41r 54N49e63h75a81s92i19l 4522525264554

No vidíte sám jste to napsal. Auta jsou jeden z největších znečišťovatelů ve městech, dále to jsou i průmysl a komíny baráku. To který míň nebo víc už je celkem jedno.

Fakt je, že doprava je jedna z nich, a je jedno jestli to je osobak, náklaďák, autobus, nebo popelář, všechno to jsou přeci auta.

Obojí se řeší, místo spalovaků bychom měli použít Elektromobili, průmysl a komíny se také řeší, ale ne tady. Pro mě existuje program např kotníková dotace, apod.

A když už sem pletete výrobu elektřiny tak sem taky přidejte i výrobu benzínu. Nebo ten se podle vás nevyrábí ale jen "zjevuje" na benzinkach nějakým kouzlem?

Při rafinaci benzínu se spotřebuje také dost elektřiny. Ano té samé na kterou jste narážel že se vyrábí někde na severu.

Navíc elektřina se vyrábí v ČR z energetického mixu, který tvoří to špatný jen z 50%. zbytek je relativně s málo emisemi, takže tady nešiřte bludy typu, že se jen emise u elektromobilů přesunou, protože to není pravda. Už jen to že je díky energie. mixu musíte vydělat 2 jsou tedy minimálně 2 menší. Další faktor je že centrální výroba elektřiny je rozhodně lépe ublidatelna a efektivnější na vypuštění emisí než milióny spalovacích motorů, které fungují v optimálních otáčkách jen minimum času. Prakticky pořád jedou v těch nejefektivnějších režimech kdy vypouštějí nejvíc jedů.

0/0
15.12.2015 23:50

M96a53r22t88i64n 79N52e70r92m70u48t 9747467298809

Myslím, že nějaká pokuta, kterou EU plánuje uložit v roce 2022, nemusí nikoho vzrušovat.

+3/−1
28.11.2015 0:00

F31r34a19n40t30i46š35e49k 66H16á26j48e48k 2946719441405

R^

0/0
29.11.2015 9:43

K92a43r41e39l 51F12r56i21t48z 4651647708152

Pozor! Automobilky platí pokuty už delší dobu. To se pak promítá do cen aut, které si vy a já kupujeme...:-/ A v Bruselu si za ty peníze pěstují teroristy...:-/

+1/0
1.12.2015 17:23

J61a29r80o80s70l77a60v 41P98o91l47á33k 8858115287960

Každý člověk vydechuje oxid uhličitý, tedy by EU měla vydat normu počtu obyvatel, nebo kolikrát každý člověk může denně vdechnout a vydechnout - tedy zakázat sportování. Také by se celosvětově měly zakázat sopky.

+2/−1
27.11.2015 23:08
Foto

M34a70r35t94i29n 18H79e44j89h43a45l 1967929232683

.... a cocka, cibule a zeli...

+1/0
1.12.2015 17:05

K58a89r62e80l 92N24o37v10á35k 1944508483476

= metan. Ne CO2

+1/0
4.12.2015 0:53

R65a50d44k33a 88S83i77m26a25r84a 1122538484456

To,že největší jedy nám padají na hlavu z letadel, to nikomu nevadí ? !!?

0/0
27.11.2015 8:21

M89a36r42e62k 47R84ů33ž88i42č33k30a 9343818961704

Su v pohodě. Nad hlavó mně to letí tak jednó, dvakrát za tédeň. ;-D

+1/0
27.11.2015 22:05

P98e98t78r 68Z41d78e49n98ě21k 2174189454

Ze smradu z aut se mi v Praze blbě nedělá, zatímco ve vesnicích kolem Prahy je mi na zvracení z toho, co se valí z lokálních topenišť.

+7/−2
26.11.2015 23:19
Foto

M51i43l15a60n 36S54t77r46n72a92d41e12l 4631246769170

A nejen kolem prahy. I na moravě, to je nádhera, večerní procházka za vůně hoření lakovaného dřeva.

0/0
29.2.2016 13:02

T21o12m64a11s 79N55o25v84y 7328846168

Problem je, ze auta jezdi po mestech, kde je nejvic lidi, a tvori nejen CO2

+1/0
26.11.2015 7:26

P66a50v36e30l 54M39a49t80o54u37š71e93k 5790147598964

Samozřejmě, to jsou zase jen nic neříkající průměry. Je jasné, že např. v okolí tepelné elektrárny, kolem níž vede jedna okreska, asi budou emise z motorů aut proti emisím z elektrárny zanedbatelné, ale ve městech tomu je přesně naopak. Jenže právě v těch městech je koncentrace obyvatel nejvyšší a znečištění nejhorší. Také není jen CO2, ten vzniká při dokonalém spalování, kterého lze v motoru (na rozdíl od elektrárenského kotle) stěží docílit. Nehledě k tomu, že navzdory všem geniálnostem dnešních aut je jejich tepelná účinnost z principu prakticky stále stejná, tj. naprostá většina tepelné energie se nevyužije pro mechanickou práci, ale uniká do ovzduší.

+2/0
26.11.2015 16:00

F16r66a75n15t27i12š41e87k 18L52u16p64í95n28e29k 8371516476212

Benzinovy motor s neprimym vstřikem a nizka dan z benzinu. To je recept na ekologii dnesnich dnu, nic lespiho ted nemame. Z politiku je mi na bliti, místo toho cuchame denne ty smrady na ulici. Hlavne, ze to jede za 5 litru.

+2/−1
26.11.2015 0:22
Foto

P95e45t71r 86K72l24e43i31n 4790480188835

Já jezdim za 6 litrů benzínovým dvoulitrem. A to počítám 15 kilometrové popojíždění do práce se studeným startem. 

Recept je skutečně v nových benzíňákách. Tu oblibu naftových srágor nechápu.

0/0
30.11.2015 8:36

K96a30m57i18l 27S56c78h88w64a19g47e22r 3123326835836

;-D nízká daň z benzinu? jako že pak už by MHD nejezdil nikdo?

0/0
30.11.2015 14:55





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.