Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Audi ukázalo tlumiče vyrábějící elektřinu. Ideál na českou okresku

Automobilka Audi se pochlubila dvojicí drobných technických novinek z oblasti, které na rozdíl od motorů není věnována tak velká pozornost. Ale i nové tlumiče a stabilizátory jsou řešení, které pomůže snížit spotřebu paliva. A to díky tomu, že umí generovat elektřinu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T78o32m41á95š 95V34a54l77d31e89r 7653490119

Pokud budou poruchové jako měchové nic moc.:-)

0/0
5.12.2015 22:25

J48a90r68d59a 95S82o71k80o50l 1316678891451

Osazeno to ve všech autech na D1 a umět to napojit na rozhodnou síť tak ČEZ zkrachuje.

+1/0
5.12.2015 22:01

J38o98s88e18f 18V36a39l71a 9720813273793

o pouziti piezoelektrickych krystalu v tlumicich se psalo uz v r. 1970

0/0
5.12.2015 16:13


P66a28v13e36l 42S19o81b48o23t17k11a 5710104

a víte jaký může mít takový piezokrystal zdvih?

tj. jak moc ho lze stlačit (v procentech tloušťky)?

0/0
5.12.2015 19:44

P75a75v92e31l 97S80o19b37o15t87k26a 5770424

To je ale kravina.

Nedovedu si představit z čeho budou vyrobené ty převody aby fungovaly stejně kvalitně jako klasické tlumiče - a jakou budou mít výdrž/jak častá a drahá bude jejich výměna?

+1/0
5.12.2015 15:43

J81i56ř22í 71K76o28c85u41r26e25k 6535764245888

A ta energie, kterou tlumiče pohltí, se vezme odkud? Vyrobí ji silnice?

0/0
5.12.2015 14:19

P58a17v96e25l 90V87a45l18e60n62t78a 7501831457693

Pohyb ramena tlumiče je tu za pomoci sestavy ozubených kol převáděn k malému elektrickému motor-generátoru, který při tlumení vytváří elektrickou energii

Zdroj:http://auto.idnes.cz/elektromechanicke-tlumice-a-stabilizatory-audi-f58-/automoto.aspx?c=A151122_163723_automoto_vok

0/0
5.12.2015 15:19

J63i75ř10í 10Z33ý23k43a 9779303661290

otázkou je jestli to nebude brát energii využívanou na pohyb vozidla ... ta energie se přeci jen tak nevyskytne

0/0
5.12.2015 18:46

M55a85r40t61i13n 35K81a17r14á24s55e64k 9918933268138

No to samozrejme bude, ale uplne stejne ji berou bez uzitku i soucasne tlumice ze....

0/0
8.12.2015 15:34

J11i72ř62í 78E49r58b25e33n 1193764326637

Bude to taz energie, ktera se dnes mari v hydraulickem odporu a v prepoustecich ventilech a trenim se prevadi na odpadni teplo...

0/0
7.12.2015 23:20

M53a48r36e35k 74K21l47u13f90a 3468674624936

Při cestě z Kralup na D8 může tedy auto suplovat druhý blok v Dukovanech. ;-D

+2/0
5.12.2015 10:49

J60o74s29e39f 26N82o77v98a19k 5368942256548

Na D1 z toho budou lítat blesky. I am Flash, the fastest man alive! ;-D

+3/0
5.12.2015 9:15

L60u34k47á32š 46K43m20e10n13t 5319377704710

Na D1 se to bude téměř blížit perpetuu mobile :)

+2/0
4.12.2015 23:11

P31e96t63r 31M39i68c46h48a46l 2340204211592

"Co to je za békárnu?" :-)

0/0
4.12.2015 22:01

A37l69e66š 15C86e77j53n 5110594751892

Díry v silnicích máte tak energie bude!

0/0
4.12.2015 20:10

M90a70r21t25i42n 60F70r96a11n54t20i56š11e55k 7145640563185

a když se vytvoří šikovný dotační titul na výrobu elektřiny, tak budeme v audinách jezdit všichni ;-)

+4/0
4.12.2015 19:15

J22o86s22e22f 35Č83i82h39á46k 7261509920286

Jako ideál to nevidím, protože na našich silnicích je to tak zlé, že auto bude muset mít velkou baterii, aby mělo kam ukládat nastřádaný proud :-)

+7/0
4.12.2015 18:59

P30e47t87r 40N48o96v35o33t14ň73á48k 4230578813580

Jestli by nebylo levnější ty silnice opravit, ale jinak proč ne

0/0
4.12.2015 18:56

R41u72d87o53l51f 62T13r77n58a85v41s59k31y 8347806605604

Levnejsi pro obyvatelstvo zcela jiste, pro stat je to naopak moznost jak usetrit s odvolanim na to, ze vlastne jedna v zajmu ekologie...

+2/0
4.12.2015 19:31

P67e72t26r 59O82t88r81u47b72a 6216358102795

Zase dalsi duvod se zbavit auta s koncici zarukou.

0/0
4.12.2015 18:34

J36i23ř18í 29S40c75h94w34a37c69h 8478494908546

proč si kupovat elektronickou kalkulačku, co se může rpozbít, kuličkový sčot je nezničitelný (což se o obyčejných tlumičích rozhodně říci nedá....)

+1/0
4.12.2015 18:55

L52u24d41v96í30k 67G82a48j73d10o70š93í68k 2725303394842

Kdyby ten sčot dělal stejně snadno a stejně rychle přesně to samé jako elektronická kalkulačka (což se o obyčejných tlumičích říci dá), pak by ta vaše věta docela dávala smysl. ;-)

+1/0
5.12.2015 17:43

P73a15v58e50l 96L67o51h41b60e59r68g42e44r 5566211420965

Do práce a zpět a můžu  večer napájet celý barák. To jde.

0/0
4.12.2015 18:23

P37e94t58r 78B37o79ž22e53k 1733442293692

Jenže tam máte tak velký přebytek energie, že to nemáte kam uložit, je to jako s bleskem. A pokud pojedet po D1 pře vysočinu, tak se z Vás stane kulový blesk.

+1/0
4.12.2015 18:28

J81a35k60u17b 39R62o74u84s 3953110274732

Hm, super. Tento vynález možná ušetří trochu paliva. Třeba 20 litrů za celou dobu svojí životnosti? Ale pak, až se tlumiče vytlučou, bude výměna ne za 5000, ale za 105000. Tomu říkám výhodná koupě.

+18/0
4.12.2015 18:17

M12a56r43t78i42n 94V21a32l32e85n14t24a 2307668427

Za chvíli už se bude rekuperovat i energie kterou vynaložim na otočení volantu a sešlápnutí pedálu ;-D

+3/0
4.12.2015 18:11

J21i51ř65í 62K90o68c43u18r82e40k 6295154795378

Bicykl to umí už dávno :-/

0/−1
5.12.2015 14:15

R36o91b46e38r52t 37M76á25s29l10o 1571701597877

To nakonec skončí tím, že každý cestující dostane do ruky generátorek s kterým bude točit. A pak se teprve projeví opravdová výhoda MHD ;-D

+6/−2
4.12.2015 17:44
Foto

P59a16v92e28l 17T53r31n37ě53n70ý 4268328598476

;-D

0/0
4.12.2015 18:45

M32i78r38o19s39l48a80v 90Š22i61m86k33o 7895433362465

Už dávno mne napadlo, proč automobilky nepřešly na vyšší voltáž. Má jen výhody. Náklaďáky mají 24V už dávno...

+4/0
4.12.2015 17:29

T83o29m32á34š 35B86e71n82d15a 4640919670367

Možná moc velká baterka. Nevím.

+1/0
4.12.2015 18:22

E14m27i76l 95M31i29n60á29ř 7480789249807

Ne, ne! Na stejný výkon stejná váha. 4x větší napětí, 4x menší proud. Úplně zjednodušeně: Místo baterky 12V-40Ah byste měl 48V-10Ah. Ty samé články, jen jinak zapojené.

+1/−2
4.12.2015 18:37

J65i29ř30í 41S92c27h34w63a88c61h 8638124558136

těch článků by muselo být poněkud více (mohly by být menší) a byly by zapojené úplně stejně.

+2/0
4.12.2015 18:59

V83á51c75l96a85v 57K69o29v96á84ř 3268598494401

Ne, je to jak píše pan Schwach, stejné zapojení, více menších článků.

0/0
5.12.2015 10:22

J23i46ř63í 80E53r19b54e31n 1513624726707

Nezamennost elektrosoucastek mezi jednotlivymi modely, treba. S rostoucim mnozstvim elektroniky roste slozitost signalnich a vykonovych prevodniku - lepe receno, kdyby se ten prechod na 24 nebo 48 V uskutecnil pred 40 lety, bylo by to snazsi a treba startery ci sterace by pracovaly snaz. Jenze tenkrat se teprve prechazelo z 6 na 12 V...

0/0
7.12.2015 23:26

J73a42n 71V24o65n22d92r75á25č75e76k 2716808372339

"Díky tomu mají tyto elektromechanické tlumiče i proměnnou charakteristiku – míra rekuperace vlastně určuje míru tlumení, čím tužší budou tlumiče, tím více elektrické energie v tu chvíli generují." - pěkná pitomina, autor by si měl opáknout fyziku;-D;-D

+1/−3
4.12.2015 17:23

M94i10c32h55a76l 67T83o33m75i24n98s31k11ý 9931395307344

no ono to není tak jednoznačné jak si myslíte.

Když jsou tlumiče měkké, tak se sice víc budou točit ty ozubená kolečka Ale nebudou mít sílu vyrábět energii.

+2/−1
4.12.2015 17:28

J44a23n 85V94o85n34d70r59á46č55e64k 2976708852189

Laicky řečeno:

Tužší tlumiče - větší síla, menší dráha

Měkkčí tllmiče - menší síla, delší dráha

Ozubená kolečka jak píšete - el. energii vyrobí, vše je o regulaci

+1/−1
4.12.2015 18:53

M72i81c30h35a51l 39T26o93m16i57n48s48k51ý 9221705737314

jenže delší dráhu ujedou měkké tlumiče za delší čas - tj nekopírují přenášejí každý hrbol na silnici = méně energie.

0/0
5.12.2015 11:40

E46m56i47l 46M24i46n10á23ř 7970849269307

Jel jste někdy na elektrické koloběžce s rekuperací při brzdění? Tam je to jasné, když nastavíte větší rekuperaci, už nezaberou ani mechanické brzdy, jak to prudce brzdí pouze motorem. (předpokládám větší výkon motoru než EURO dovolených 250W).

Tady je to stejné, čím se tlumiče nastaví na větší výrobu energie, tím budou tvrdší.

A jak ovládáte vy fyziku, že dáváte taková doporučení autorovi? ;-)

+4/0
4.12.2015 17:58

J38a68n 77V52o23n23d38r21á18č93e81k 2146958912879

Jak ovládám fyziku? Nerad mám samochválu, no průměrnýho vysokoškoláka převálcuju i když asi ne ve všech oborech.

0/−4
4.12.2015 18:58

P37e84t32r 18D33l83o89u76h34ý 3395691352668

No, ve fyzice to nebude. Zkuste otočit nějakým el. motorem (generátorem) naprázdno. Velmi snadné. Potom připojte zátěž a uvidíte. A princip tohoto tlumiče je stejný.

+3/0
5.12.2015 0:28

M82a35r37e41k 41K76o84d29y79m 4709971981

tak to bude stačit tak akorát na provoz rádia

+1/0
4.12.2015 17:21

P57e45t19r 37T61y65č42k28a 6545212849222

No po nekterych usecich D1 to bude jezdit zadarmo.

+3/0
4.12.2015 17:19

V62l17a96s53t78i10m28i83l 52T12e54n34c67e53r 4720640247130

Po přečtení mě ihned napadlo, kolik bude taková fičura stát.

+1/0
4.12.2015 17:17

J17a15n 60K20r33e36j53č66a 2950762145924

a až si půjdu koupit 3 roky staré ojeté auto, tak si dám do rezervy 150 tisíc stranou na nové tlumiče...

+16/0
4.12.2015 17:16

J48a38n 24K51o28v77á68č 7872759115697

Neviděl bych to tak černě. Plazmové TV taky zpočátku staly 400 000.

0/0
4.12.2015 18:45

T78o25m14á43š 64Z13e92m21a68n 3625398174775

A pak je nahrtadily oled..

0/0
4.12.2015 19:17

P17e11t96r 73P26e34t43r 6323162488193

Myslite ty oled, ktere se dodnes v podstate nezacaly prodavat?

+1/0
5.12.2015 8:45

J15i95ř53í 11Z54ý85k55a 9259413131900

ne, má na mysli ó LED televize, které nám cpou všichni prodejci, ani by to byla pravda ... nabízejí pouze LCD televize s LED podsvícením.

0/0
5.12.2015 18:43





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.