Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Audi ukázalo tlumiče vyrábějící elektřinu. Ideál na českou okresku

Automobilka Audi se pochlubila dvojicí drobných technických novinek z oblasti, které na rozdíl od motorů není věnována tak velká pozornost. Ale i nové tlumiče a stabilizátory jsou řešení, které pomůže snížit spotřebu paliva. A to díky tomu, že umí generovat elektřinu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T21o92m83á19š 60V63a43l86d16e42r 7763590709

Pokud budou poruchové jako měchové nic moc.:-)

0/0
5.12.2015 22:25

J35a92r35d17a 91S48o91k13o19l 1976158621461

Osazeno to ve všech autech na D1 a umět to napojit na rozhodnou síť tak ČEZ zkrachuje.

+1/0
5.12.2015 22:01

J92o88s88e54f 22V95a30l29a 9650983913973

o pouziti piezoelektrickych krystalu v tlumicich se psalo uz v r. 1970

0/0
5.12.2015 16:13

P20a28v11e60l 77S22o75b72o57t63k37a 5530274

a víte jaký může mít takový piezokrystal zdvih?

tj. jak moc ho lze stlačit (v procentech tloušťky)?

0/0
5.12.2015 19:44

P93a52v67e27l 11S94o78b55o24t70k54a 5960614

To je ale kravina.

Nedovedu si představit z čeho budou vyrobené ty převody aby fungovaly stejně kvalitně jako klasické tlumiče - a jakou budou mít výdrž/jak častá a drahá bude jejich výměna?

+1/0
5.12.2015 15:43

J29i79ř39í 51K68o92c43u19r80e30k 6895514415858

A ta energie, kterou tlumiče pohltí, se vezme odkud? Vyrobí ji silnice?

0/0
5.12.2015 14:19

P38a88v87e39l 60V45a36l27e52n61t12a 7631131227513

Pohyb ramena tlumiče je tu za pomoci sestavy ozubených kol převáděn k malému elektrickému motor-generátoru, který při tlumení vytváří elektrickou energii

Zdroj:http://auto.idnes.cz/elektromechanicke-tlumice-a-stabilizatory-audi-f58-/automoto.aspx?c=A151122_163723_automoto_vok

0/0
5.12.2015 15:19

J95i56ř56í 63Z25ý91k95a 9439163931430

otázkou je jestli to nebude brát energii využívanou na pohyb vozidla ... ta energie se přeci jen tak nevyskytne

0/0
5.12.2015 18:46

M20a17r22t32i76n 74K69a18r50á66s36e41k 9928603348118

No to samozrejme bude, ale uplne stejne ji berou bez uzitku i soucasne tlumice ze....

0/0
8.12.2015 15:34

J37i76ř49í 15E88r30b67e84n 1723424876257

Bude to taz energie, ktera se dnes mari v hydraulickem odporu a v prepoustecich ventilech a trenim se prevadi na odpadni teplo...

0/0
7.12.2015 23:20

M93a42r54e80k 44K26l34u28f15a 3298834364936

Při cestě z Kralup na D8 může tedy auto suplovat druhý blok v Dukovanech. ;-D

+2/0
5.12.2015 10:49

J94o71s83e69f 25N63o12v90a89k 5678662666878

Na D1 z toho budou lítat blesky. I am Flash, the fastest man alive! ;-D

+3/0
5.12.2015 9:15

L37u59k44á86š 53K24m17e21n54t 5959757364160

Na D1 se to bude téměř blížit perpetuu mobile :)

+2/0
4.12.2015 23:11

P95e17t91r 22M21i93c58h82a24l 2560784841342

"Co to je za békárnu?" :-)

0/0
4.12.2015 22:01

A13l73e87š 24C56e72j44n 5780764691492

Díry v silnicích máte tak energie bude!

0/0
4.12.2015 20:10

M49a49r79t63i72n 25F29r86a75n84t92i60š74e53k 7765590403655

a když se vytvoří šikovný dotační titul na výrobu elektřiny, tak budeme v audinách jezdit všichni ;-)

+4/0
4.12.2015 19:15

J22o12s64e11f 29Č20i42h33á40k 7491139900366

Jako ideál to nevidím, protože na našich silnicích je to tak zlé, že auto bude muset mít velkou baterii, aby mělo kam ukládat nastřádaný proud :-)

+7/0
4.12.2015 18:59

P28e47t51r 72N70o24v93o20t98ň37á91k 4190498203230

Jestli by nebylo levnější ty silnice opravit, ale jinak proč ne

0/0
4.12.2015 18:56

R23u69d78o22l13f 22T64r66n84a47v30s68k30y 8497836795834

Levnejsi pro obyvatelstvo zcela jiste, pro stat je to naopak moznost jak usetrit s odvolanim na to, ze vlastne jedna v zajmu ekologie...

+2/0
4.12.2015 19:31

P83e57t74r 23O32t80r15u44b46a 6556228742725

Zase dalsi duvod se zbavit auta s koncici zarukou.

0/0
4.12.2015 18:34

J91i78ř10í 29S19c70h69w89a86c23h 8638794668346

proč si kupovat elektronickou kalkulačku, co se může rpozbít, kuličkový sčot je nezničitelný (což se o obyčejných tlumičích rozhodně říci nedá....)

+1/0
4.12.2015 18:55

L50u54d72v70í25k 56G18a34j90d45o10š90í87k 2725773664662

Kdyby ten sčot dělal stejně snadno a stejně rychle přesně to samé jako elektronická kalkulačka (což se o obyčejných tlumičích říci dá), pak by ta vaše věta docela dávala smysl. ;-)

+1/0
5.12.2015 17:43

P51a90v21e55l 50L68o11h39b23e19r92g96e43r 5206421640555

Do práce a zpět a můžu  večer napájet celý barák. To jde.

0/0
4.12.2015 18:23

P64e88t73r 83B96o28ž64e66k 1863642293282

Jenže tam máte tak velký přebytek energie, že to nemáte kam uložit, je to jako s bleskem. A pokud pojedet po D1 pře vysočinu, tak se z Vás stane kulový blesk.

+1/0
4.12.2015 18:28

J81a96k22u30b 56R22o88u54s 3783980854712

Hm, super. Tento vynález možná ušetří trochu paliva. Třeba 20 litrů za celou dobu svojí životnosti? Ale pak, až se tlumiče vytlučou, bude výměna ne za 5000, ale za 105000. Tomu říkám výhodná koupě.

+18/0
4.12.2015 18:17

M40a11r47t24i36n 57V34a67l35e41n17t87a 2927818537

Za chvíli už se bude rekuperovat i energie kterou vynaložim na otočení volantu a sešlápnutí pedálu ;-D

+3/0
4.12.2015 18:11

J72i56ř87í 62K13o81c20u40r22e80k 6765864975528

Bicykl to umí už dávno :-/

0/−1
5.12.2015 14:15

R19o76b64e13r12t 53M95á80s49l40o 1391391617927

To nakonec skončí tím, že každý cestující dostane do ruky generátorek s kterým bude točit. A pak se teprve projeví opravdová výhoda MHD ;-D

+6/−2
4.12.2015 17:44
Foto

P50a88v33e36l 73T67r26n97ě89n46ý 4828898308706

;-D

0/0
4.12.2015 18:45

M34i43r59o69s36l24a25v 64Š52i84m89k38o 7575913172575

Už dávno mne napadlo, proč automobilky nepřešly na vyšší voltáž. Má jen výhody. Náklaďáky mají 24V už dávno...

+4/0
4.12.2015 17:29

T33o72m29á27š 89B32e56n49d22a 4390369210857

Možná moc velká baterka. Nevím.

+1/0
4.12.2015 18:22

E28m30i22l 33M35i55n16á79ř 7680139479767

Ne, ne! Na stejný výkon stejná váha. 4x větší napětí, 4x menší proud. Úplně zjednodušeně: Místo baterky 12V-40Ah byste měl 48V-10Ah. Ty samé články, jen jinak zapojené.

+1/−2
4.12.2015 18:37

J85i46ř48í 46S44c20h34w90a42c22h 8198694128796

těch článků by muselo být poněkud více (mohly by být menší) a byly by zapojené úplně stejně.

+2/0
4.12.2015 18:59

V12á85c19l56a95v 86K13o77v33á64ř 3778158314451

Ne, je to jak píše pan Schwach, stejné zapojení, více menších článků.

0/0
5.12.2015 10:22

J10i76ř63í 68E81r49b14e85n 1183134776287

Nezamennost elektrosoucastek mezi jednotlivymi modely, treba. S rostoucim mnozstvim elektroniky roste slozitost signalnich a vykonovych prevodniku - lepe receno, kdyby se ten prechod na 24 nebo 48 V uskutecnil pred 40 lety, bylo by to snazsi a treba startery ci sterace by pracovaly snaz. Jenze tenkrat se teprve prechazelo z 6 na 12 V...

0/0
7.12.2015 23:26

J12a30n 53V15o20n51d30r54á52č29e69k 2216168592729

"Díky tomu mají tyto elektromechanické tlumiče i proměnnou charakteristiku – míra rekuperace vlastně určuje míru tlumení, čím tužší budou tlumiče, tím více elektrické energie v tu chvíli generují." - pěkná pitomina, autor by si měl opáknout fyziku;-D;-D

+1/−3
4.12.2015 17:23

M17i22c83h67a39l 88T87o89m64i58n49s86k61ý 9751255777164

no ono to není tak jednoznačné jak si myslíte.

Když jsou tlumiče měkké, tak se sice víc budou točit ty ozubená kolečka Ale nebudou mít sílu vyrábět energii.

+2/−1
4.12.2015 17:28

J78a77n 83V82o33n27d53r35á84č76e91k 2806178512619

Laicky řečeno:

Tužší tlumiče - větší síla, menší dráha

Měkkčí tllmiče - menší síla, delší dráha

Ozubená kolečka jak píšete - el. energii vyrobí, vše je o regulaci

+1/−1
4.12.2015 18:53

M31i75c95h72a33l 45T47o39m24i40n88s56k69ý 9641675787364

jenže delší dráhu ujedou měkké tlumiče za delší čas - tj nekopírují přenášejí každý hrbol na silnici = méně energie.

0/0
5.12.2015 11:40

E50m63i41l 38M75i89n83á94ř 7390419549217

Jel jste někdy na elektrické koloběžce s rekuperací při brzdění? Tam je to jasné, když nastavíte větší rekuperaci, už nezaberou ani mechanické brzdy, jak to prudce brzdí pouze motorem. (předpokládám větší výkon motoru než EURO dovolených 250W).

Tady je to stejné, čím se tlumiče nastaví na větší výrobu energie, tím budou tvrdší.

A jak ovládáte vy fyziku, že dáváte taková doporučení autorovi? ;-)

+4/0
4.12.2015 17:58

J94a18n 57V16o86n64d85r78á52č53e70k 2416488692519

Jak ovládám fyziku? Nerad mám samochválu, no průměrnýho vysokoškoláka převálcuju i když asi ne ve všech oborech.

0/−4
4.12.2015 18:58

P44e70t83r 70D26l97o64u39h52ý 3195331552858

No, ve fyzice to nebude. Zkuste otočit nějakým el. motorem (generátorem) naprázdno. Velmi snadné. Potom připojte zátěž a uvidíte. A princip tohoto tlumiče je stejný.

+3/0
5.12.2015 0:28

M22a77r93e13k 92K27o29d31y41m 4499811981

tak to bude stačit tak akorát na provoz rádia

+1/0
4.12.2015 17:21

P81e98t83r 96T91y10č89k16a 6485482339552

No po nekterych usecich D1 to bude jezdit zadarmo.

+3/0
4.12.2015 17:19

V70l37a23s39t78i14m95i63l 19T98e66n74c59e67r 4470300497290

Po přečtení mě ihned napadlo, kolik bude taková fičura stát.

+1/0
4.12.2015 17:17

J12a31n 11K71r44e97j80č42a 2600192435494

a až si půjdu koupit 3 roky staré ojeté auto, tak si dám do rezervy 150 tisíc stranou na nové tlumiče...

+16/0
4.12.2015 17:16

J47a72n 53K48o42v65á13č 7892529375527

Neviděl bych to tak černě. Plazmové TV taky zpočátku staly 400 000.

0/0
4.12.2015 18:45

T28o88m81á42š 19Z46e34m61a68n 3655288454125

A pak je nahrtadily oled..

0/0
4.12.2015 19:17

P53e97t91r 25P57e46t53r 6863292698613

Myslite ty oled, ktere se dodnes v podstate nezacaly prodavat?

+1/0
5.12.2015 8:45

J92i30ř20í 34Z81ý27k59a 9769743781820

ne, má na mysli ó LED televize, které nám cpou všichni prodejci, ani by to byla pravda ... nabízejí pouze LCD televize s LED podsvícením.

0/0
5.12.2015 18:43







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.