- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Automobil na obrázku č. 11 vypadá jako některý z francouzských strojů De Dion-Bouton. Třeba tento typ: https://www.classicdriver.com/en/car/de-dion-bouton/8-hp/1904/194990 .
Dobrý postřeh, vypadá to podobně (rozhodně ne zcela stejně), včetně toho neobvyklého umístění chladiče. O původu vozu jsem vycházel z přednášek v muzeu, dokonce je taková informace i na webu Škodovky, kde se k této fotografii píše: "Přejímka motorek pro vojsko roku 1905. Na automobilu L&K sedí Václav Klement, první motocykl zprava drží závodník Narcis Podsedníček."
V. Klement je ten muž za volantem, druhý muž v civilu na voze by měl být V. Laurin.
Je pravda, že V. Klement jezdíval pracovně do zahraničí, i první motokolo si přivezl s Francie. Takže u tohoto vozu došlo minimálně k inspiraci. Že by to byl celý dovezený originál, se nikde nepíše, vyloučit se to asi nedá, ale třeba na něm zkoušeli svůj motor, atd. Také existuje fotka tovární budovy firmy Laurin a Klement, kde je na omítce jedné stěny pravděpodobně tento vůz namalován, otázkou je, proč by si ho tam nechali malovat, kdyby v něm nebyla i jejich invence. Tu fotku u sebe nemám, ale podívám se na ni ještě v archivu.