Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

OBRAZEM: Interiér volva bez řidiče. Krása, relax, obří monitor

Každodenní cesta do práce zabere lidem v průměru 26 minut. Právě proto se koncept interiéru budoucnosti jmenuje Concept 26. Volvo, které vás odveze do práce a vy si mezitím počtete v novinách, by mohlo vypadat uvnitř nějak takto.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R82a40d38o33s18l14a70v 53K46l31a70u22d60a 5204328874902

Současná auta (tj. vyrobená po roce 1886) jsou všechna udělána podle potřeb řidiče, který tak hraje dominantní roli. Tak nějak se mi zdá podivné, ale auto které jezdí bez řidiče vypadalo v podstatě stejně. A dělat hybrid, kdy si člověk může řídit sám, nebo k tomu pustí automat, nemá podle mě žádný smysl.

0/0
26.11.2015 8:49

F32r35a35n77t83i26š62e93k 57H75á98j27e14k 2836599601435

Ti Číňané jsou ale šikovní !

+1/−2
26.11.2015 6:19
Foto

P14e62t59r 44P46r90o67c78h76á87z61k42a 3632746182944

Naštěstí tyhle vozy budou jezdit ještě dlouhou dobu po zkušebních polygonech a do ostrého provozu se hned tak nedostanou.Brání tomu obrovská spousta věcí.Navíc kombinovat auta s řidičem a bez něj nebude snadné.Spíše si myslím, že vzniknou zóny, kam auto s řidičem nebude moci a naopak zónykam nebude smět auto bez řidiče.Vzhledem ke svému věku doufám, že si ještě užiji dosyta klasický model a nejlépe s naftovým motorem.:-)

0/0
25.11.2015 18:18

B27a42r75t27o32l97o24m74ě39j 59K38u71s 2365426461213

Auta, která (momentálně) neřídí člověk by měla mít přinejmenším nějakou světelnou signalizaci (modré svítící kolečko, nebo tak něco), aby ostatní řidiči věděli, že se kolem nich mají chovat opatrně, jako třeba kolem autoškoly.

Jinak to smysl dává. Cesta naplněným autem je levnější, než tatáž cesta vlakem nebo autobusem a jediný problém je právě to, že vždycky musí někdo řídit a nevyužívat svůj čas lépe.

+1/−1
25.11.2015 14:08

M61i27l15o68s38l56a84v 44U66r98b16a38n 4118619930103

Nás v autoškole učili, že máme řídit obezřetně a s vědomím, že na silnici se pohybují ještě větší blbci než jsme my sami.;-)

+5/0
25.11.2015 14:24

L90i31b85o51r 82M42o20u15č47k83a 1158867615952

normalni oranzovy majak, jako maji autonomni vozitka ve firmach

0/0
25.11.2015 14:52

M51i44c50h49a79l 45Š68r48o66u70b56e41k 8594336903850

A proč? Máte problém s vozidlem, které dodržuje předpisy?

+2/0
25.11.2015 15:05

P73e76t65r 38V79í14t 5565945379292

To není žádná novinka. Auto bez řidiče poznáte tak, že za volantem sedí řidička a SMSkuje. Takových už jsem potkal několik.

+11/−1
24.11.2015 8:50
Foto

P16e98t31r 54P51r97o81c70h56á71z86k60a 3812576402524

Souhlas,až na to, že to nemusí být jen řidička.Potkal jsem i takové řidiče.

+3/0
25.11.2015 18:12
Foto

L64a25d93i51s81l86a24v 61A19n37t31o32š 7258473868554

Takovych aut jezdi minimalne polovina a pohlavi je zatoupeno rovnomerne. Poznate je tak, ze neblikaji pred zmenou smeru, ale az v zatacce, na kruhovem objezdu vubec a na tripruhovych komunikacich jezdi zasadne stredem. Vlastne je jich mozna i vic, nez polovina.

0/0
26.11.2015 10:38

J22i60ř39í 68Š26e21j28n58o58h88a 4752293974233

To by mě zajímalo, jak to bude s odpovědností za nehodu.

Zejména pokud někdo zemře .

To půjde sedět ředitel Volva nebo jeho programátor ?

Jinak jsem rád, že na to nikdy nebudu mít :-)

+2/−4
24.11.2015 8:41

J94a17r97o37s49l41a10v 84K46a29d84l68e45c 5231769582551

Počítač chybu neudělá, vždy automobil s řidičem bude na vině.

0/0
24.11.2015 9:26

J19a84n 40S47o31u28k70u35p 1524954456925

Počítač třeba nemůže přehlédnout ledovku na krajnici?

0/0
25.11.2015 11:47

M92i20c94h62a95l 41S23e34m86r97á55d 3542376237209

Ne...

+2/0
25.11.2015 13:35

T83o57m75á14š 80D98o42l66e43ž67a74l 3739885364125

Tak to sa  mýlite p.Kadlec.Počítač chyby možno neurobí (aj keď nám neustále zamŕzajú chytré telefóny a pc s windows :) ) ale fyziku a mechanické závady neošulí ani ten najlepší počítač na svete.Ono k tej nehode úplne staší keď sa uklepe nejaký drátek na senzor a auto od neho nebude dostávať info a je to....príp.obyčajná mechanická závada ktorú počítač nemá šancu odhaliť....(napr. sa povolí šroubek na ukotvenie senzora a informácie pre palubný pc už budú úplne iné než sú v skutočnosti)a kopec ďalších mechanických závad  ktoré ma teraz v rýchlosti nenapadnú.Ono to auto bude zložitý stroj a iste uznáte že čím zložitejší stroj tým je väčšia pravdepodobnosť že sa niečo pokazí.Pracujem s podobnými počítačmi (strojmi) dennodenne a to by ste neveril ako často sú rozo****é aj napriek tomu že by sa podľa vás mýliť nemali ;-)

0/0
26.11.2015 9:19

J95a44r64o90s53l18a89v 16K48a81d62l33e68c 5201389842201

Chudáci spěcháčci...

Taxi bude také bez řidiče. V podstatě na co vlastnit auto, které stárne, když si mohu kdykoli a kdekoli půjčit vozidlo dle svých potřeb - tu osobák, tam náklaďák....

+2/−2
24.11.2015 8:26

J17a18r86o76s76l90a63v 92K59a52d60l94e30c 5671349972831

Obávám se, že ti co budou mít peníze na taková auta budou pracovat doma a těch ostatních se to nebude týkat...;-D

0/0
24.11.2015 8:22

Ř11e21h89o45ř 69V11l92a50s36á32k 2274744731556

Zbytečně konzervativní. Chci automobil bez řidiče, kde budu rovnou sedačky zády ke směru jízdy, což je podstatně bezpečnější. 

Místo obřího volanu pro případ potřeby ručního řízení jen maličká páčka.

A tak dále. Prostě vynechání řidiče dává podstatně širší možnosti.

+2/0
24.11.2015 0:17

J15a81n 64V65e80s49e34l29ý 5524113962921

To je první iterace, stejně jako první auta byla koňské povozy bez koní, kde řidič seděl na kozlíku, jen bez biče a opratí.

0/0
24.11.2015 6:56

J64i39ř20í 28Š23e38j35n83o19h27a 4942733474163

A sexuální robotku. Co taky dělat po celou dobu nudné cesty.

+2/0
24.11.2015 8:43

M93i35c49h68a45l 28S85e95m54r23á64d 3112526577589

Integrovaný vysavač je prý za příplatek...

+1/0
25.11.2015 13:36

J81o67s87e47f 75N45o62v40a18k 5188882496888

Paráda. Reálné auto bude asi vypadat trochu jinak, s nataženejma nohama před volantem asi zacvičí požadavek na bezpečnost, ale bude to prima.

Vždycky, když vidím neco takhe pěkného, tak se na sebe hrozně rozčílím. Neumím si na to vydělat. :-)

0/0
23.11.2015 23:39

J46i86ř85í 90Š28e73j55n97o79h83a 4652783174683

Já se hrozně rozradostním. Neumím si na tu hrůzu vydělat  :-)

0/−3
24.11.2015 8:44

R83a96s63t22i85s76l35a37v 58B17r35o70n70d40o94š 7419590567770

"An error has occured....."

každý kto pozná BSOD sa síce ušklebí pri spomienke naň, no keby sa vám zrazu objavil na tom krásnom veľkom displeji, úsmev by vám zmrzol.

tieto veci budú, v prípade intenzívneho testovania, dobré tak o 20 rokov..

ale ani to vám nepomôže, keď vedľa vás hillbilly bez podobného systému nepozrie do slepého úhlu pri preraďovaní sa z pruhu do pruhu.. vyrúti sa spoza BUSu z vedˇajšej cesty.. atď..

skrátka,

pokračujte v práci páni vývojári, no neklamte nás predčasnými "úspechmi"

0/−5
23.11.2015 22:27

J59o66s37e73f 82N77o12v59a11k 5838322676688

Kdy vám naposledy řídící jednotka vyřadila funkčnost posilovače volantu? Kdy vám BSOD v řídící jednotce vyřadil z funkce blinkry? Mně nikdy. V "autech budoucnosti" to musí být stejné.

+3/0
23.11.2015 23:41

T76o77m43á53š 95V12e71s63e19l38ý 5775648560139

pokud se řídící jednotce ve kterémkoli z mých aut podaří odstavit posilovač řízení, asi ji půjdu rovnou připojit do Skynetu ;-D

+2/0
24.11.2015 13:07

J24a13n 47M33a18l11á20s19e26k 8681887396173

Vyleze z ní 100 milionů elektronů a půjdou překousat podtlakovou hadici. :-)

+1/0
25.11.2015 10:39

P73a74v35e73l 83M66a12r92e61š 8615860627535

Kdy naposledy jste viděl BSOD? Já  ještě v Win XP, cca 10 let zpět...

+1/0
25.11.2015 13:28

M16i42c50h38a58l 19S35e74m87r56á63d 3602236667589

Je vidět, že nepoužíváte periferie jiné než klávesnici, myš, tiskárnu a scanner...

+1/0
25.11.2015 13:38

M66i60c73h64a66l 94Š96r87o82u63b92e96k 8544196613500

Google už svoje vozítka testuje několik let. Podle informací měla cca 10 nehod, jednu zavinil řidič v manuálním módu, všechny ostatní zavinila protistrana.

+2/0
25.11.2015 15:08

M60i70c64h93a77l 68M87a19c79h13e42k 1854282714239

Auto bez řidiče? Skvělé, aspoň bude o místo navíc!

0/0
23.11.2015 22:06

R70a10d52o36m10í86r 32A95l57b18e53r66t 1746641222799

Bože svatý, neřídit automobil, tak to by byl konec světa pro mne. A číst za jízdy, tak se pozvracím.

+4/−2
23.11.2015 21:44

R64a35d15o12m88í57r 72A80l97b72e63r84t 1626621212699

Herr Gott, musím říci, že mi vadí to -1. Kdo mi to dal? To mi nemůžeš napsat co Ti vadí? Já napsal jen své pocity, ale nikoho jsem nezavraždil. Komunikujme.;-)

+1/0
24.11.2015 20:03

M21a49r32e96k 11P82e60t63r38ů 9739172851

Super, už se těším až při cestě do práce budu moct dělat něco smysluplnějšího, než je řízení vozu, třeba psát statusy na facebook ;)

+7/0
23.11.2015 21:32

J33o11s22e54f 67K32r76o59u23p68a 1339222366718

Naprostý nesmysl, asi jako  standardní rozměr toaletního papíru stanovený EU. Prostě nudaRv

+2/−3
23.11.2015 20:43

P37a37v32e47l 42M94a96r83e55š 8345420247775

Povíme si za deset let ;-D

0/0
25.11.2015 13:28

D80e73n50i73s 24W50i85t56z96k59u 3193261399847

a není taxi levnější?

+1/0
23.11.2015 19:40

P60a55v51e25l 20D69v39o55ř33á40k 3900410211883

A ještě bude mít jeden člověk práci :-)

0/0
23.11.2015 22:45

J55a87r22o52s53l94a85v 71K94a19d70l50e24c 5401769232301

Taxi bude také bez řidiče. V podstatě na co vlastnit auto, které stárne, když si mohu kdykoli a kdekoli půjčit vozidlo dle svých potřeb - tu osobák, tam náklaďák....

+1/0
24.11.2015 8:25

M12a19r45t37i14n 19B32ř54e48z35i49n20a 8818825380962

Kdo bude právně odpovědný za situace, že vozidlo v automatické režimu způsobí dopravní nehodu.

+1/0
23.11.2015 18:56

P17a50v71e96l 73D84r89o73t83á55r 7163484299254

Zatím to vypadá tak, že se půjde cestou pojistného, a že za těch několik výjimečných případů ponese zodpovědnost přímo výrobce, který z pojistného uhradí škody a odškodné.

Větší problém je, jak naprogramovat řídicí jednotku pro situace, kdy zjistí, že nelze zabránit srážce, ale lze zvolit mezi několika scénáři. Modelový scénář:

Jedete ve svém pruhu, v protisměru ve svém pruhu jede náklaďák "tatrovka". Vy i náklaďák jedete 80. Náhle ten náklaďák začne předjíždět šílenec stovkou. Vzdálenost k čelu tatrovky je 20 metrů, k čelu šílence 30 metrů. Řídicí jednotka ví, že to nelze ubrzdit, a že má na výběr ze tří možností - strhnout volant před tatrovku, kde ale hrozí, že zahynete vy (řidiči tatrovky se nic nestane, prostě vás převálcuje jak tank). Nebo čelně narazit do šílence, ale dojde k vážným zraněním vás a možná úmrtí tří lidí v autě šílence (jeho auto navíc odeslalo informaci, že nikdo není připoután). A konečně třetí varianta - strhnout volant doprava, kde jsou čtyři malé děti na procházce na pěšince pro chodce - vy přežijete, ale budou tam dvě mrtvé a dvě těžce zraněné děti.

V čem spočívá dilema?

1) Pokud by jednotka byla naprogramována k volbě "minimalizovat počet mrtvých", tak by vás musela obětovat "skokem pod tatrovku", ale je otázka, zda by si kdokoliv takové auto byl ochoten koupit.

2) Pokud by byla jednotka naprogramována maximalizovat vaše šance na nezranění, strhla by volant na děti na chodníku, ale reálně hrozí, že "hněv lidu" by vedl k zákazu provozu takových aut, a to bez ohledu na to, že i lidský řidič by měl tendenci strhnout volant co nejdál od náklaďáku.

Tohle je aktuálně největší LEGISLATIVNÍ oříšek, o kterém diskutují inženýři, právníci, pojišťovny i lobbyisti, protože dokud se tohle nerozlouskne (a nebude to jasně v zákoně ošetřeno včetně případné výše vysouditelného odškodného pro nebohé oběti), tak si nikdo netroufne tohle uvést do masového prodeje.

+13/0
23.11.2015 19:15

D25e56n27i70s 39W12i52t21z51k78u 3893961159697

vybavit auto raketami a šílence ze silnice odstřelit?

0/0
23.11.2015 19:42

P45a61v23e35l 41D52r17o88t14á26r 7563264299714

"Válka proti terorismu = Letadlo v ceně 1 miliardy dolarů shazuje bomby v ceně 200.000 dolarů/kus na pouštní stany v ceně 50 dolarů za kus..."

+1/0
23.11.2015 20:10

J53a57k12u82b 35R33o20u91s 3913210534362

Dobrý rozbor, díky R^R^R^R^

0/0
23.11.2015 20:03

L54u94k98á92š 17O75s79p29a38l32ý 7418797167751

Ano ano, https://en.wikipedia.org/wiki/Trolley_problem :) Sam jsem zvedav, jak to rozlousknou.

0/0
23.11.2015 20:34

J17a35k52u11b 23J22i82r79k67ů 3927759164715

Já doufám, že v takovýhle době už budou umět auta létat...

0/0
23.11.2015 21:11

J81a59n 52V68e11s81e15l96ý 5214883202181

No, nejjednodušší se mi jeví přepísknout v automatu aktivní i pasivní bezpečnostní prvky, aby posádku ochránil a obětovat se. Nehledě na to, že se automaty budou takovým situacím vyhýbat a ten blbeček, co to vše zavinil bude mít průser, bude dokonale zdokumentovaný.

P.S.: Nemůže to dopadnout hůř, než kdyby se to samé stalo živému řidiči. Ten by instinktivně chránil sám sebe a narval do do lidí na chodníku.

+4/0
24.11.2015 7:04

P79a46v98e42l 30M26a31r76e59š 8255830497905

přesně. Upřímně, čtyři cizí fakani mi můžou být ukradený, důležitý jsem já a eventuelně moje rodina. V podobné situaci budu chránit sám sebe, takže to strhnu na chodník

0/0
25.11.2015 13:35

L96u40k53a73s 36V16o26l10f 4139962698845

teorie dobrá,ale má pár trhlin :

1, Kdy jste naposledy potkal tatrovku jedoucí 80km/h ;-)

2, Pokud budou auta schopná spolu komunikovat - psal jste, že pošle signál o tom , že není nikdo připoután tak v tom případě budou obě auta vědět, že se předjíždět nedá a předjíždění neumožní. 

Ať si to chceme připustit, nebo ne tak nejslabší článek v dopravě budoucnosti je a bude právě člověk a jeho nevypočitatelné jednání. Takže se není třeba bát toho kdo uhradí škody způsobené automatickým provozem vozidla, protože ty budou mít vždy konkrétního viníka a tím bude člověk který řídil sám a udělal něco co se dnes toleruje,ale je proti naprogramovaným předpisům co bude mít auto.

+2/0
24.11.2015 8:28

P62a39v97e11l 77M95a46r41e91š 8435750827475

varianta 4) odstranit ze systému rizikový faktor - lidského řidiče.

+2/0
25.11.2015 13:32







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.