Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

OBRAZEM: Interiér volva bez řidiče. Krása, relax, obří monitor

Každodenní cesta do práce zabere lidem v průměru 26 minut. Právě proto se koncept interiéru budoucnosti jmenuje Concept 26. Volvo, které vás odveze do práce a vy si mezitím počtete v novinách, by mohlo vypadat uvnitř nějak takto.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R66a97d39o29s67l28a73v 59K25l21a40u81d42a 5684188534342

Současná auta (tj. vyrobená po roce 1886) jsou všechna udělána podle potřeb řidiče, který tak hraje dominantní roli. Tak nějak se mi zdá podivné, ale auto které jezdí bez řidiče vypadalo v podstatě stejně. A dělat hybrid, kdy si člověk může řídit sám, nebo k tomu pustí automat, nemá podle mě žádný smysl.

0/0
26.11.2015 8:49

F64r50a24n70t26i37š96e18k 69H35á14j20e35k 2756709171795

Ti Číňané jsou ale šikovní !

+1/−2
26.11.2015 6:19
Foto

P54e88t16r 51P68r21o42c96h21á96z75k53a 3792496402744

Naštěstí tyhle vozy budou jezdit ještě dlouhou dobu po zkušebních polygonech a do ostrého provozu se hned tak nedostanou.Brání tomu obrovská spousta věcí.Navíc kombinovat auta s řidičem a bez něj nebude snadné.Spíše si myslím, že vzniknou zóny, kam auto s řidičem nebude moci a naopak zónykam nebude smět auto bez řidiče.Vzhledem ke svému věku doufám, že si ještě užiji dosyta klasický model a nejlépe s naftovým motorem.:-)

0/0
25.11.2015 18:18


B84a33r38t47o25l50o69m41ě21j 97K91u68s 2495896451683

Auta, která (momentálně) neřídí člověk by měla mít přinejmenším nějakou světelnou signalizaci (modré svítící kolečko, nebo tak něco), aby ostatní řidiči věděli, že se kolem nich mají chovat opatrně, jako třeba kolem autoškoly.

Jinak to smysl dává. Cesta naplněným autem je levnější, než tatáž cesta vlakem nebo autobusem a jediný problém je právě to, že vždycky musí někdo řídit a nevyužívat svůj čas lépe.

+1/−1
25.11.2015 14:08

M73i62l23o29s47l82a94v 39U80r72b14a40n 4318639880853

Nás v autoškole učili, že máme řídit obezřetně a s vědomím, že na silnici se pohybují ještě větší blbci než jsme my sami.;-)

+5/0
25.11.2015 14:24

L72i44b49o51r 42M69o63u14č28k73a 1408707285722

normalni oranzovy majak, jako maji autonomni vozitka ve firmach

0/0
25.11.2015 14:52

M57i31c60h16a79l 27Š36r21o37u12b38e97k 8654516453390

A proč? Máte problém s vozidlem, které dodržuje předpisy?

+2/0
25.11.2015 15:05

P20e56t18r 16V95í15t 5495935369132

To není žádná novinka. Auto bez řidiče poznáte tak, že za volantem sedí řidička a SMSkuje. Takových už jsem potkal několik.

+11/−1
24.11.2015 8:50
Foto

P97e18t10r 73P51r33o20c18h25á82z78k25a 3822706582604

Souhlas,až na to, že to nemusí být jen řidička.Potkal jsem i takové řidiče.

+3/0
25.11.2015 18:12

L17a46d23i43s14l22a68v 88A63n82t61o22š 7758523808664

Takovych aut jezdi minimalne polovina a pohlavi je zatoupeno rovnomerne. Poznate je tak, ze neblikaji pred zmenou smeru, ale az v zatacce, na kruhovem objezdu vubec a na tripruhovych komunikacich jezdi zasadne stredem. Vlastne je jich mozna i vic, nez polovina.

0/0
26.11.2015 10:38

J78i76ř29í 28Š21e62j59n14o86h56a 4362623594933

To by mě zajímalo, jak to bude s odpovědností za nehodu.

Zejména pokud někdo zemře .

To půjde sedět ředitel Volva nebo jeho programátor ?

Jinak jsem rád, že na to nikdy nebudu mít :-)

+2/−4
24.11.2015 8:41

J73a47r56o44s96l13a80v 91K97a84d49l21e19c 5681719972411

Počítač chybu neudělá, vždy automobil s řidičem bude na vině.

0/0
24.11.2015 9:26

J72a12n 22S45o16u50k40u49p 1534864186565

Počítač třeba nemůže přehlédnout ledovku na krajnici?

0/0
25.11.2015 11:47

M56i84c15h38a68l 19S23e65m40r54á77d 3842866777439

Ne...

+2/0
25.11.2015 13:35

T78o10m53á89š 42D88o25l63e60ž46a57l 3679955254945

Tak to sa  mýlite p.Kadlec.Počítač chyby možno neurobí (aj keď nám neustále zamŕzajú chytré telefóny a pc s windows :) ) ale fyziku a mechanické závady neošulí ani ten najlepší počítač na svete.Ono k tej nehode úplne staší keď sa uklepe nejaký drátek na senzor a auto od neho nebude dostávať info a je to....príp.obyčajná mechanická závada ktorú počítač nemá šancu odhaliť....(napr. sa povolí šroubek na ukotvenie senzora a informácie pre palubný pc už budú úplne iné než sú v skutočnosti)a kopec ďalších mechanických závad  ktoré ma teraz v rýchlosti nenapadnú.Ono to auto bude zložitý stroj a iste uznáte že čím zložitejší stroj tým je väčšia pravdepodobnosť že sa niečo pokazí.Pracujem s podobnými počítačmi (strojmi) dennodenne a to by ste neveril ako často sú rozo****é aj napriek tomu že by sa podľa vás mýliť nemali ;-)

0/0
26.11.2015 9:19

J53a25r71o45s51l10a43v 81K49a59d57l41e10c 5271339362581

Chudáci spěcháčci...

Taxi bude také bez řidiče. V podstatě na co vlastnit auto, které stárne, když si mohu kdykoli a kdekoli půjčit vozidlo dle svých potřeb - tu osobák, tam náklaďák....

+2/−2
24.11.2015 8:26

J37a16r61o49s10l95a75v 66K41a31d54l91e20c 5501269492451

Obávám se, že ti co budou mít peníze na taková auta budou pracovat doma a těch ostatních se to nebude týkat...;-D

0/0
24.11.2015 8:22

Ř11e61h23o50ř 36V43l44a28s13á40k 2834564241456

Zbytečně konzervativní. Chci automobil bez řidiče, kde budu rovnou sedačky zády ke směru jízdy, což je podstatně bezpečnější. 

Místo obřího volanu pro případ potřeby ručního řízení jen maličká páčka.

A tak dále. Prostě vynechání řidiče dává podstatně širší možnosti.

+2/0
24.11.2015 0:17

J36a19n 98V39e89s63e55l52ý 5294953782191

To je první iterace, stejně jako první auta byla koňské povozy bez koní, kde řidič seděl na kozlíku, jen bez biče a opratí.

0/0
24.11.2015 6:56

J78i87ř88í 39Š18e40j91n64o26h71a 4232183114713

A sexuální robotku. Co taky dělat po celou dobu nudné cesty.

+2/0
24.11.2015 8:43

M26i31c96h64a91l 19S26e84m28r81á21d 3212366857889

Integrovaný vysavač je prý za příplatek...

+1/0
25.11.2015 13:36

J57o42s26e71f 26N64o56v38a72k 5318522646588

Paráda. Reálné auto bude asi vypadat trochu jinak, s nataženejma nohama před volantem asi zacvičí požadavek na bezpečnost, ale bude to prima.

Vždycky, když vidím neco takhe pěkného, tak se na sebe hrozně rozčílím. Neumím si na to vydělat. :-)

0/0
23.11.2015 23:39

J28i63ř95í 90Š38e27j46n34o55h63a 4142683924923

Já se hrozně rozradostním. Neumím si na tu hrůzu vydělat  :-)

0/−3
24.11.2015 8:44

R69a17s27t96i14s16l75a68v 39B95r45o83n17d69o91š 7339430487530

"An error has occured....."

každý kto pozná BSOD sa síce ušklebí pri spomienke naň, no keby sa vám zrazu objavil na tom krásnom veľkom displeji, úsmev by vám zmrzol.

tieto veci budú, v prípade intenzívneho testovania, dobré tak o 20 rokov..

ale ani to vám nepomôže, keď vedľa vás hillbilly bez podobného systému nepozrie do slepého úhlu pri preraďovaní sa z pruhu do pruhu.. vyrúti sa spoza BUSu z vedˇajšej cesty.. atď..

skrátka,

pokračujte v práci páni vývojári, no neklamte nás predčasnými "úspechmi"

0/−5
23.11.2015 22:27

J67o65s63e85f 30N82o19v48a63k 5118772226128

Kdy vám naposledy řídící jednotka vyřadila funkčnost posilovače volantu? Kdy vám BSOD v řídící jednotce vyřadil z funkce blinkry? Mně nikdy. V "autech budoucnosti" to musí být stejné.

+3/0
23.11.2015 23:41

T33o71m85á30š 55V34e48s58e82l59ý 5345988540539

pokud se řídící jednotce ve kterémkoli z mých aut podaří odstavit posilovač řízení, asi ji půjdu rovnou připojit do Skynetu ;-D

+2/0
24.11.2015 13:07

J19a76n 41M31a30l64á25s34e36k 8161317966233

Vyleze z ní 100 milionů elektronů a půjdou překousat podtlakovou hadici. :-)

+1/0
25.11.2015 10:39
Foto

P93a66v21e66l 60M82a43r60e45š 8835710777185

Kdy naposledy jste viděl BSOD? Já  ještě v Win XP, cca 10 let zpět...

+1/0
25.11.2015 13:28

M98i94c84h15a38l 85S74e38m98r71á32d 3792576567869

Je vidět, že nepoužíváte periferie jiné než klávesnici, myš, tiskárnu a scanner...

+1/0
25.11.2015 13:38

M97i44c78h97a57l 20Š53r90o70u92b73e25k 8214926733910

Google už svoje vozítka testuje několik let. Podle informací měla cca 10 nehod, jednu zavinil řidič v manuálním módu, všechny ostatní zavinila protistrana.

+2/0
25.11.2015 15:08

M69i53c21h65a30l 49M30a77c45h32e84k 1944942884869

Auto bez řidiče? Skvělé, aspoň bude o místo navíc!

0/0
23.11.2015 22:06

R13a35d56o61m10í15r 72A29l96b55e13r23t 1226641692639

Bože svatý, neřídit automobil, tak to by byl konec světa pro mne. A číst za jízdy, tak se pozvracím.

+4/−2
23.11.2015 21:44

R45a34d78o62m35í45r 90A66l58b23e10r62t 1356351572959

Herr Gott, musím říci, že mi vadí to -1. Kdo mi to dal? To mi nemůžeš napsat co Ti vadí? Já napsal jen své pocity, ale nikoho jsem nezavraždil. Komunikujme.;-)

+1/0
24.11.2015 20:03

M81a15r69e88k 64P40e73t86r95ů 9349232201

Super, už se těším až při cestě do práce budu moct dělat něco smysluplnějšího, než je řízení vozu, třeba psát statusy na facebook ;)

+7/0
23.11.2015 21:32

J26o36s17e23f 74K68r49o70u26p35a 1609662446898

Naprostý nesmysl, asi jako  standardní rozměr toaletního papíru stanovený EU. Prostě nudaRv

+2/−3
23.11.2015 20:43
Foto

P13a85v14e19l 92M71a96r17e40š 8165930797975

Povíme si za deset let ;-D

0/0
25.11.2015 13:28

D14e59n90i66s 11W31i80t49z32k15u 3863871669857

a není taxi levnější?

+1/0
23.11.2015 19:40

P86a78v56e54l 13D54v74o37ř86á82k 3850400511223

A ještě bude mít jeden člověk práci :-)

0/0
23.11.2015 22:45

J19a94r11o28s93l69a45v 20K35a68d59l44e62c 5491809792261

Taxi bude také bez řidiče. V podstatě na co vlastnit auto, které stárne, když si mohu kdykoli a kdekoli půjčit vozidlo dle svých potřeb - tu osobák, tam náklaďák....

+1/0
24.11.2015 8:25

M31a36r85t20i37n 83B61ř90e35z33i75n72a 8178795690792

Kdo bude právně odpovědný za situace, že vozidlo v automatické režimu způsobí dopravní nehodu.

+1/0
23.11.2015 18:56

P67a39v36e14l 68D93r96o49t75á53r 7863934679904

Zatím to vypadá tak, že se půjde cestou pojistného, a že za těch několik výjimečných případů ponese zodpovědnost přímo výrobce, který z pojistného uhradí škody a odškodné.

Větší problém je, jak naprogramovat řídicí jednotku pro situace, kdy zjistí, že nelze zabránit srážce, ale lze zvolit mezi několika scénáři. Modelový scénář:

Jedete ve svém pruhu, v protisměru ve svém pruhu jede náklaďák "tatrovka". Vy i náklaďák jedete 80. Náhle ten náklaďák začne předjíždět šílenec stovkou. Vzdálenost k čelu tatrovky je 20 metrů, k čelu šílence 30 metrů. Řídicí jednotka ví, že to nelze ubrzdit, a že má na výběr ze tří možností - strhnout volant před tatrovku, kde ale hrozí, že zahynete vy (řidiči tatrovky se nic nestane, prostě vás převálcuje jak tank). Nebo čelně narazit do šílence, ale dojde k vážným zraněním vás a možná úmrtí tří lidí v autě šílence (jeho auto navíc odeslalo informaci, že nikdo není připoután). A konečně třetí varianta - strhnout volant doprava, kde jsou čtyři malé děti na procházce na pěšince pro chodce - vy přežijete, ale budou tam dvě mrtvé a dvě těžce zraněné děti.

V čem spočívá dilema?

1) Pokud by jednotka byla naprogramována k volbě "minimalizovat počet mrtvých", tak by vás musela obětovat "skokem pod tatrovku", ale je otázka, zda by si kdokoliv takové auto byl ochoten koupit.

2) Pokud by byla jednotka naprogramována maximalizovat vaše šance na nezranění, strhla by volant na děti na chodníku, ale reálně hrozí, že "hněv lidu" by vedl k zákazu provozu takových aut, a to bez ohledu na to, že i lidský řidič by měl tendenci strhnout volant co nejdál od náklaďáku.

Tohle je aktuálně největší LEGISLATIVNÍ oříšek, o kterém diskutují inženýři, právníci, pojišťovny i lobbyisti, protože dokud se tohle nerozlouskne (a nebude to jasně v zákoně ošetřeno včetně případné výše vysouditelného odškodného pro nebohé oběti), tak si nikdo netroufne tohle uvést do masového prodeje.

+13/0
23.11.2015 19:15

D34e56n16i66s 64W13i65t12z80k20u 3483371679457

vybavit auto raketami a šílence ze silnice odstřelit?

0/0
23.11.2015 19:42

P68a47v27e88l 88D64r94o19t53á75r 7563374399454

"Válka proti terorismu = Letadlo v ceně 1 miliardy dolarů shazuje bomby v ceně 200.000 dolarů/kus na pouštní stany v ceně 50 dolarů za kus..."

+1/0
23.11.2015 20:10

J43a83k96u67b 32R44o98u29s 3653500254662

Dobrý rozbor, díky R^R^R^R^

0/0
23.11.2015 20:03

L24u64k57á26š 65O40s35p60a80l38ý 7368977147131

Ano ano, https://en.wikipedia.org/wiki/Trolley_problem :) Sam jsem zvedav, jak to rozlousknou.

0/0
23.11.2015 20:34

J95a24k12u40b 19J36i73r29k68ů 3967239804155

Já doufám, že v takovýhle době už budou umět auta létat...

0/0
23.11.2015 21:11

J33a46n 48V80e76s72e32l50ý 5394613372201

No, nejjednodušší se mi jeví přepísknout v automatu aktivní i pasivní bezpečnostní prvky, aby posádku ochránil a obětovat se. Nehledě na to, že se automaty budou takovým situacím vyhýbat a ten blbeček, co to vše zavinil bude mít průser, bude dokonale zdokumentovaný.

P.S.: Nemůže to dopadnout hůř, než kdyby se to samé stalo živému řidiči. Ten by instinktivně chránil sám sebe a narval do do lidí na chodníku.

+4/0
24.11.2015 7:04
Foto

P26a11v78e63l 14M56a97r62e28š 8475830267355

přesně. Upřímně, čtyři cizí fakani mi můžou být ukradený, důležitý jsem já a eventuelně moje rodina. V podobné situaci budu chránit sám sebe, takže to strhnu na chodník

0/0
25.11.2015 13:35

L40u87k92a93s 95V59o12l83f 4359112238415

teorie dobrá,ale má pár trhlin :

1, Kdy jste naposledy potkal tatrovku jedoucí 80km/h ;-)

2, Pokud budou auta schopná spolu komunikovat - psal jste, že pošle signál o tom , že není nikdo připoután tak v tom případě budou obě auta vědět, že se předjíždět nedá a předjíždění neumožní. 

Ať si to chceme připustit, nebo ne tak nejslabší článek v dopravě budoucnosti je a bude právě člověk a jeho nevypočitatelné jednání. Takže se není třeba bát toho kdo uhradí škody způsobené automatickým provozem vozidla, protože ty budou mít vždy konkrétního viníka a tím bude člověk který řídil sám a udělal něco co se dnes toleruje,ale je proti naprogramovaným předpisům co bude mít auto.

+2/0
24.11.2015 8:28
Foto

P57a59v34e81l 61M65a62r74e29š 8925350947655

varianta 4) odstranit ze systému rizikový faktor - lidského řidiče.

+2/0
25.11.2015 13:32





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.