Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

OBRAZEM: Interiér volva bez řidiče. Krása, relax, obří monitor

Každodenní cesta do práce zabere lidem v průměru 26 minut. Právě proto se koncept interiéru budoucnosti jmenuje Concept 26. Volvo, které vás odveze do práce a vy si mezitím počtete v novinách, by mohlo vypadat uvnitř nějak takto.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R43a33d79o59s26l57a91v 32K40l26a69u75d64a 5684218404282

Současná auta (tj. vyrobená po roce 1886) jsou všechna udělána podle potřeb řidiče, který tak hraje dominantní roli. Tak nějak se mi zdá podivné, ale auto které jezdí bez řidiče vypadalo v podstatě stejně. A dělat hybrid, kdy si člověk může řídit sám, nebo k tomu pustí automat, nemá podle mě žádný smysl.

0/0
26.11.2015 8:49

F58r48a41n76t45i24š92e41k 94H79á35j54e71k 2366349581255

Ti Číňané jsou ale šikovní !

+1/−2
26.11.2015 6:19
Foto

P98e15t65r 82P53r54o11c89h36á43z91k17a 3912576212704

Naštěstí tyhle vozy budou jezdit ještě dlouhou dobu po zkušebních polygonech a do ostrého provozu se hned tak nedostanou.Brání tomu obrovská spousta věcí.Navíc kombinovat auta s řidičem a bez něj nebude snadné.Spíše si myslím, že vzniknou zóny, kam auto s řidičem nebude moci a naopak zónykam nebude smět auto bez řidiče.Vzhledem ke svému věku doufám, že si ještě užiji dosyta klasický model a nejlépe s naftovým motorem.:-)

0/0
25.11.2015 18:18

B10a75r81t94o33l66o86m65ě66j 84K61u21s 2965846541423

Auta, která (momentálně) neřídí člověk by měla mít přinejmenším nějakou světelnou signalizaci (modré svítící kolečko, nebo tak něco), aby ostatní řidiči věděli, že se kolem nich mají chovat opatrně, jako třeba kolem autoškoly.

Jinak to smysl dává. Cesta naplněným autem je levnější, než tatáž cesta vlakem nebo autobusem a jediný problém je právě to, že vždycky musí někdo řídit a nevyužívat svůj čas lépe.

+1/−1
25.11.2015 14:08

M51i15l52o21s35l61a74v 94U86r74b55a86n 4588499870873

Nás v autoškole učili, že máme řídit obezřetně a s vědomím, že na silnici se pohybují ještě větší blbci než jsme my sami.;-)

+5/0
25.11.2015 14:24

L76i43b11o36r 57M76o29u74č47k77a 1268857695482

normalni oranzovy majak, jako maji autonomni vozitka ve firmach

0/0
25.11.2015 14:52

M77i38c57h47a73l 50Š51r67o58u74b23e16k 8984466913410

A proč? Máte problém s vozidlem, které dodržuje předpisy?

+2/0
25.11.2015 15:05

P77e18t44r 73V33í29t 5515525169922

To není žádná novinka. Auto bez řidiče poznáte tak, že za volantem sedí řidička a SMSkuje. Takových už jsem potkal několik.

+11/−1
24.11.2015 8:50
Foto

P38e32t46r 86P83r57o19c27h35á76z57k10a 3122246462354

Souhlas,až na to, že to nemusí být jen řidička.Potkal jsem i takové řidiče.

+3/0
25.11.2015 18:12
Foto

L75a51d61i44s70l30a37v 55A46n48t77o34š 7748543198164

Takovych aut jezdi minimalne polovina a pohlavi je zatoupeno rovnomerne. Poznate je tak, ze neblikaji pred zmenou smeru, ale az v zatacce, na kruhovem objezdu vubec a na tripruhovych komunikacich jezdi zasadne stredem. Vlastne je jich mozna i vic, nez polovina.

0/0
26.11.2015 10:38

J93i66ř57í 23Š44e22j86n39o57h89a 4292653634293

To by mě zajímalo, jak to bude s odpovědností za nehodu.

Zejména pokud někdo zemře .

To půjde sedět ředitel Volva nebo jeho programátor ?

Jinak jsem rád, že na to nikdy nebudu mít :-)

+2/−4
24.11.2015 8:41

J17a41r59o85s93l74a11v 54K58a67d12l18e41c 5461199402911

Počítač chybu neudělá, vždy automobil s řidičem bude na vině.

0/0
24.11.2015 9:26

J59a32n 48S93o18u56k88u21p 1404384736145

Počítač třeba nemůže přehlédnout ledovku na krajnici?

0/0
25.11.2015 11:47

M22i39c18h88a81l 28S70e91m25r67á24d 3402916217979

Ne...

+2/0
25.11.2015 13:35

T55o41m13á54š 91D48o58l36e16ž40a80l 3229335124955

Tak to sa  mýlite p.Kadlec.Počítač chyby možno neurobí (aj keď nám neustále zamŕzajú chytré telefóny a pc s windows :) ) ale fyziku a mechanické závady neošulí ani ten najlepší počítač na svete.Ono k tej nehode úplne staší keď sa uklepe nejaký drátek na senzor a auto od neho nebude dostávať info a je to....príp.obyčajná mechanická závada ktorú počítač nemá šancu odhaliť....(napr. sa povolí šroubek na ukotvenie senzora a informácie pre palubný pc už budú úplne iné než sú v skutočnosti)a kopec ďalších mechanických závad  ktoré ma teraz v rýchlosti nenapadnú.Ono to auto bude zložitý stroj a iste uznáte že čím zložitejší stroj tým je väčšia pravdepodobnosť že sa niečo pokazí.Pracujem s podobnými počítačmi (strojmi) dennodenne a to by ste neveril ako často sú rozo****é aj napriek tomu že by sa podľa vás mýliť nemali ;-)

0/0
26.11.2015 9:19

J82a44r71o79s53l54a72v 98K52a64d90l69e98c 5441649342631

Chudáci spěcháčci...

Taxi bude také bez řidiče. V podstatě na co vlastnit auto, které stárne, když si mohu kdykoli a kdekoli půjčit vozidlo dle svých potřeb - tu osobák, tam náklaďák....

+2/−2
24.11.2015 8:26

J25a44r90o65s98l34a29v 22K73a79d80l82e50c 5461579682221

Obávám se, že ti co budou mít peníze na taková auta budou pracovat doma a těch ostatních se to nebude týkat...;-D

0/0
24.11.2015 8:22

Ř71e40h95o29ř 41V53l10a67s14á12k 2374564871376

Zbytečně konzervativní. Chci automobil bez řidiče, kde budu rovnou sedačky zády ke směru jízdy, což je podstatně bezpečnější. 

Místo obřího volanu pro případ potřeby ručního řízení jen maličká páčka.

A tak dále. Prostě vynechání řidiče dává podstatně širší možnosti.

+2/0
24.11.2015 0:17

J70a75n 55V58e17s67e15l27ý 5444463602411

To je první iterace, stejně jako první auta byla koňské povozy bez koní, kde řidič seděl na kozlíku, jen bez biče a opratí.

0/0
24.11.2015 6:56

J80i92ř28í 68Š23e53j22n39o32h92a 4922663954133

A sexuální robotku. Co taky dělat po celou dobu nudné cesty.

+2/0
24.11.2015 8:43

M46i64c40h30a26l 83S26e90m53r22á74d 3902976607539

Integrovaný vysavač je prý za příplatek...

+1/0
25.11.2015 13:36

J65o23s60e81f 79N22o29v74a84k 5428232136748

Paráda. Reálné auto bude asi vypadat trochu jinak, s nataženejma nohama před volantem asi zacvičí požadavek na bezpečnost, ale bude to prima.

Vždycky, když vidím neco takhe pěkného, tak se na sebe hrozně rozčílím. Neumím si na to vydělat. :-)

0/0
23.11.2015 23:39

J96i47ř82í 62Š91e20j63n68o61h13a 4262433564633

Já se hrozně rozradostním. Neumím si na tu hrůzu vydělat  :-)

0/−3
24.11.2015 8:44

R11a73s56t48i62s24l77a77v 36B79r15o24n32d33o45š 7649450827700

"An error has occured....."

každý kto pozná BSOD sa síce ušklebí pri spomienke naň, no keby sa vám zrazu objavil na tom krásnom veľkom displeji, úsmev by vám zmrzol.

tieto veci budú, v prípade intenzívneho testovania, dobré tak o 20 rokov..

ale ani to vám nepomôže, keď vedľa vás hillbilly bez podobného systému nepozrie do slepého úhlu pri preraďovaní sa z pruhu do pruhu.. vyrúti sa spoza BUSu z vedˇajšej cesty.. atď..

skrátka,

pokračujte v práci páni vývojári, no neklamte nás predčasnými "úspechmi"

0/−5
23.11.2015 22:27

J22o25s55e73f 91N37o16v50a89k 5968602576658

Kdy vám naposledy řídící jednotka vyřadila funkčnost posilovače volantu? Kdy vám BSOD v řídící jednotce vyřadil z funkce blinkry? Mně nikdy. V "autech budoucnosti" to musí být stejné.

+3/0
23.11.2015 23:41

T45o64m64á73š 20V85e73s50e60l28ý 5685558820859

pokud se řídící jednotce ve kterémkoli z mých aut podaří odstavit posilovač řízení, asi ji půjdu rovnou připojit do Skynetu ;-D

+2/0
24.11.2015 13:07

J95a40n 44M26a47l80á59s85e51k 8841287816563

Vyleze z ní 100 milionů elektronů a půjdou překousat podtlakovou hadici. :-)

+1/0
25.11.2015 10:39
Foto

P34a18v37e87l 39M28a57r57e86š 8685800907345

Kdy naposledy jste viděl BSOD? Já  ještě v Win XP, cca 10 let zpět...

+1/0
25.11.2015 13:28

M96i95c71h64a37l 15S45e54m29r53á58d 3622446197849

Je vidět, že nepoužíváte periferie jiné než klávesnici, myš, tiskárnu a scanner...

+1/0
25.11.2015 13:38

M84i78c23h88a91l 13Š27r26o52u89b80e26k 8644386483530

Google už svoje vozítka testuje několik let. Podle informací měla cca 10 nehod, jednu zavinil řidič v manuálním módu, všechny ostatní zavinila protistrana.

+2/0
25.11.2015 15:08

M74i45c56h55a62l 88M78a29c90h76e21k 1784882834389

Auto bez řidiče? Skvělé, aspoň bude o místo navíc!

0/0
23.11.2015 22:06

R75a82d47o72m11í88r 67A12l41b92e78r55t 1226461332289

Bože svatý, neřídit automobil, tak to by byl konec světa pro mne. A číst za jízdy, tak se pozvracím.

+4/−2
23.11.2015 21:44

R89a90d14o15m86í98r 62A38l32b89e43r68t 1116361162469

Herr Gott, musím říci, že mi vadí to -1. Kdo mi to dal? To mi nemůžeš napsat co Ti vadí? Já napsal jen své pocity, ale nikoho jsem nezavraždil. Komunikujme.;-)

+1/0
24.11.2015 20:03

M63a15r52e49k 80P89e74t52r85ů 9769542241

Super, už se těším až při cestě do práce budu moct dělat něco smysluplnějšího, než je řízení vozu, třeba psát statusy na facebook ;)

+7/0
23.11.2015 21:32

J68o19s33e17f 53K53r91o88u96p79a 1329882826848

Naprostý nesmysl, asi jako  standardní rozměr toaletního papíru stanovený EU. Prostě nudaRv

+2/−3
23.11.2015 20:43
Foto

P43a77v98e34l 42M40a66r72e18š 8585400807775

Povíme si za deset let ;-D

0/0
25.11.2015 13:28

D18e10n38i62s 11W31i17t23z62k79u 3193601569827

a není taxi levnější?

+1/0
23.11.2015 19:40

P23a56v65e35l 29D60v97o14ř41á73k 3850520211833

A ještě bude mít jeden člověk práci :-)

0/0
23.11.2015 22:45

J12a46r24o58s22l71a23v 80K96a50d69l87e61c 5761299252291

Taxi bude také bez řidiče. V podstatě na co vlastnit auto, které stárne, když si mohu kdykoli a kdekoli půjčit vozidlo dle svých potřeb - tu osobák, tam náklaďák....

+1/0
24.11.2015 8:25

M24a80r82t83i58n 61B92ř15e61z27i20n94a 8968875240772

Kdo bude právně odpovědný za situace, že vozidlo v automatické režimu způsobí dopravní nehodu.

+1/0
23.11.2015 18:56

P95a39v60e43l 93D12r44o20t98á75r 7673844589714

Zatím to vypadá tak, že se půjde cestou pojistného, a že za těch několik výjimečných případů ponese zodpovědnost přímo výrobce, který z pojistného uhradí škody a odškodné.

Větší problém je, jak naprogramovat řídicí jednotku pro situace, kdy zjistí, že nelze zabránit srážce, ale lze zvolit mezi několika scénáři. Modelový scénář:

Jedete ve svém pruhu, v protisměru ve svém pruhu jede náklaďák "tatrovka". Vy i náklaďák jedete 80. Náhle ten náklaďák začne předjíždět šílenec stovkou. Vzdálenost k čelu tatrovky je 20 metrů, k čelu šílence 30 metrů. Řídicí jednotka ví, že to nelze ubrzdit, a že má na výběr ze tří možností - strhnout volant před tatrovku, kde ale hrozí, že zahynete vy (řidiči tatrovky se nic nestane, prostě vás převálcuje jak tank). Nebo čelně narazit do šílence, ale dojde k vážným zraněním vás a možná úmrtí tří lidí v autě šílence (jeho auto navíc odeslalo informaci, že nikdo není připoután). A konečně třetí varianta - strhnout volant doprava, kde jsou čtyři malé děti na procházce na pěšince pro chodce - vy přežijete, ale budou tam dvě mrtvé a dvě těžce zraněné děti.

V čem spočívá dilema?

1) Pokud by jednotka byla naprogramována k volbě "minimalizovat počet mrtvých", tak by vás musela obětovat "skokem pod tatrovku", ale je otázka, zda by si kdokoliv takové auto byl ochoten koupit.

2) Pokud by byla jednotka naprogramována maximalizovat vaše šance na nezranění, strhla by volant na děti na chodníku, ale reálně hrozí, že "hněv lidu" by vedl k zákazu provozu takových aut, a to bez ohledu na to, že i lidský řidič by měl tendenci strhnout volant co nejdál od náklaďáku.

Tohle je aktuálně největší LEGISLATIVNÍ oříšek, o kterém diskutují inženýři, právníci, pojišťovny i lobbyisti, protože dokud se tohle nerozlouskne (a nebude to jasně v zákoně ošetřeno včetně případné výše vysouditelného odškodného pro nebohé oběti), tak si nikdo netroufne tohle uvést do masového prodeje.

+13/0
23.11.2015 19:15

D46e37n21i58s 65W38i39t11z28k86u 3623641179207

vybavit auto raketami a šílence ze silnice odstřelit?

0/0
23.11.2015 19:42

P95a70v11e52l 81D72r82o80t89á63r 7853294789484

"Válka proti terorismu = Letadlo v ceně 1 miliardy dolarů shazuje bomby v ceně 200.000 dolarů/kus na pouštní stany v ceně 50 dolarů za kus..."

+1/0
23.11.2015 20:10

J72a58k84u34b 29R12o54u72s 3673850384582

Dobrý rozbor, díky R^R^R^R^

0/0
23.11.2015 20:03

L49u65k38á41š 55O41s46p36a98l13ý 7158667427761

Ano ano, https://en.wikipedia.org/wiki/Trolley_problem :) Sam jsem zvedav, jak to rozlousknou.

0/0
23.11.2015 20:34

J98a62k56u30b 93J79i18r60k62ů 3547379764405

Já doufám, že v takovýhle době už budou umět auta létat...

0/0
23.11.2015 21:11

J86a18n 50V96e43s65e52l24ý 5434243612321

No, nejjednodušší se mi jeví přepísknout v automatu aktivní i pasivní bezpečnostní prvky, aby posádku ochránil a obětovat se. Nehledě na to, že se automaty budou takovým situacím vyhýbat a ten blbeček, co to vše zavinil bude mít průser, bude dokonale zdokumentovaný.

P.S.: Nemůže to dopadnout hůř, než kdyby se to samé stalo živému řidiči. Ten by instinktivně chránil sám sebe a narval do do lidí na chodníku.

+4/0
24.11.2015 7:04
Foto

P39a87v41e21l 72M54a79r67e86š 8355550207215

přesně. Upřímně, čtyři cizí fakani mi můžou být ukradený, důležitý jsem já a eventuelně moje rodina. V podobné situaci budu chránit sám sebe, takže to strhnu na chodník

0/0
25.11.2015 13:35

L65u44k77a40s 14V75o85l27f 4639162488905

teorie dobrá,ale má pár trhlin :

1, Kdy jste naposledy potkal tatrovku jedoucí 80km/h ;-)

2, Pokud budou auta schopná spolu komunikovat - psal jste, že pošle signál o tom , že není nikdo připoután tak v tom případě budou obě auta vědět, že se předjíždět nedá a předjíždění neumožní. 

Ať si to chceme připustit, nebo ne tak nejslabší článek v dopravě budoucnosti je a bude právě člověk a jeho nevypočitatelné jednání. Takže se není třeba bát toho kdo uhradí škody způsobené automatickým provozem vozidla, protože ty budou mít vždy konkrétního viníka a tím bude člověk který řídil sám a udělal něco co se dnes toleruje,ale je proti naprogramovaným předpisům co bude mít auto.

+2/0
24.11.2015 8:28
Foto

P62a18v32e75l 34M84a29r41e68š 8715490307295

varianta 4) odstranit ze systému rizikový faktor - lidského řidiče.

+2/0
25.11.2015 13:32







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.