Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nový renault vypouští emise jako auto z 80. let, tvrdí němečtí ekologové

Německá ekologická organizace Deutsche Umwelthilfe (DUH) tvrdí, že Renault Espace nové generace, který se prodává od letoška, v běžném provozu vypouští do ovzduší pětadvacetkrát více oxidů dusíku, než je povoleno, protože vyhověl testům Evropské unie prováděným za nerealisticky nízké teploty motoru.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T76o36m57á21š 48V25a70l89d56e46r 7953690109

Tím jak ADAC poškodil Dacii, nejsou jeho testy relevantní. Byla to ostuda zfalšovat test vozu, který byl najednou konkurencí. Tak se jej zalekli, přestože se jedná o křáp.

+2/−1
26.11.2015 20:05

J35a20n 42K67o98n91v45a39l29i64n77k69a 5970341901345

Nejhorší je, že ty z.rdy ekologické platí EU z grantů a dotačních titulů, pro něž jsou generovány prostředky z daní všech evropských daňových poplatníků.

+1/0
26.11.2015 14:33

V49i30t 43O34t66a95h65a48l 5255550419854

Předpokládám, že EU zakáže naftovým motorům se bez povolení zahřívat a problém je vyřešen, protože studené naftové motory normy splňují.

+2/0
26.11.2015 1:56


V23á68c82l65a48v 36J18e74b79a79v59ý 8560719783516

Naftový motor prostě nepatří do města a ani do osobáku. Sice žere o kousek méně, ale létá z něj rakovina. V USA to vědí, v Japonsku to vědí, ale Evropa si z nějakého záhadného důvodu myslí, že když vypustí o 1% méně CO2, tak to bude strašně fajn, i když při tom zadusí polovinu vlastního obyvatelstva.

+3/−2
25.11.2015 23:55

O64n94d89ř15e24j 13L90o61š23o76t24h 9500342324362

Navíc bych všechny tyhle organizace zrušil, protože pokud je to pravda, měli to odhalit hned a ne po tom, co se auta s Euro5 nevyrábí. Co do teď dělali? V Evropě se prodá X desítek milionů aut za rok a nikdy nikdo ani jedno neotestoval v provozu.

+1/0
25.11.2015 23:51

K92a31r47e61l 69S40t27r25ž85a48n72o22v67s79k28ý 1588655695

I kdyby auta čoudila jako parní lokomotivy, tak je to zlomek toho, co vyprodukují letadla a lodě. Je známý dánský výzkum, že patnáct největších kontajnerových lodí na světě vyprodukuje tolik emisí, jako všechna auta na světě dohromady. Ale lodě a letadla nikdo neřeší, pořád jen auta.

+8/0
25.11.2015 23:14
Foto

V51o36j56t82ě79c71h 15P52a12v76l23í14k 5274881954978

Až Vaším městem budou jezdit tankery, či nízko prolétávat letadla, bude Váš argument něco platný. Emise NOx jsou škodlivé v lokálním měřítku, škodí živým tvorům a rostlinám v blízkosti zdroje znečištění. Celkově v atmosféře velký dopad nemají, neboť se rozkládají zpět na dusík.

+4/−1
25.11.2015 23:18

O26n53d70ř75e84j 97L14o92š13o51t88h 9760712274532

Ale ty emise stále klesají. Navíc auta jsou ten nejmenší problém, když jdu po silnici, necítím skoro nic z aut. Stačí jeden starý kotel na hnědé uhlí a dusí se celé město.

+4/0
25.11.2015 23:28
Foto

V84o90j78t31ě12c45h 10P62a38v26l18í18k 5254191884388

A je dobře, že klesají. I když pokud je pravda, co je v článku, zrovna Renaulltu za posledních 30 let moc neklesly.

NOx totiž moc cítit nejsou, ale zdraví škodí dost i v malých koncentracích.

A co se týče topenišť na tuhá paliva, tak ta už jsou v mnohých městech buď zakázána, nebo přísně regulována. V centru velkých měst žádný kotel na uhlí i proto nenajdete. (A navíc kouř z hnědého uhlí neobsahuje NOx, hlavně SO2, pevné částice a CxHx.) Na snížení emisí je potřeba tlačit na všech frontách.

+2/0
25.11.2015 23:41

O71n52d36ř44e83j 61L62o29š47o31t38h 9880982454452

Já netvrdím, že je to špatně. Dokonce myslím, že reálné je, aby u aut klesaly více, v provozu. Ale pokud se auto staví na to, aby splnilo normu, které je postavená na hlavu, tak je to těžké.

0/0
25.11.2015 23:45

V57á31c67l45a10v 27J25e89b42a59v75ý 8880879833236

Možná bude problém v tom, že prostě z nafťáku nikdy nepůjde nic čistého. Když zapálíte pneumatiku, tak prostě bude čoudit víc než zapálený dřevo.

0/0
25.11.2015 23:52
Foto

V22o43j74t17ě54c10h 58P56a94v69l48í25k 5624401984378

Ale to samozřejmě jde, jen to pak nemusí být finančně výhodnější na provoz, než jiná paliva.

0/0
25.11.2015 23:58

V18á72c79l60a66v 70J20e11b47a56v61ý 8930839173726

Ano, zapomněl jsem dodat okrajovou podmínku: za srovnatelné peníze (pořízení + provoz), tedy v reálném ekonomickém světě.

0/0
26.11.2015 0:08
Foto

V73o45j33t18ě93c23h 91P90a45v98l74í72k 5754611114618

To, že se auta dělala "jen na normu" je částečně vina normy, že to umožňuje, ale i vina automobilek, které plnily pouze literu a nikoli ducha normy.

Od automobilek je značně pokrytecké inzerovat v reklamách nové čisté motory, které pak, ač plní novější normu, ve skutečnosti znečišťují podobně jako mnohem starší.

Řešením je udělat novou, lepší normu, která lépe pokryje možné provozní režimi automobilů. Protože etiku automobilek asi jen tak snadno změnit nepůjde.

+1/0
25.11.2015 23:57

J59a42r32o67m25í18r 32K56r51á33l 4730699964479

Jenomže on ten smrad z tankeru je u nás ze Severního moře za několik hodin, víte ?  A alternativní pohony pro velké lodě jsou vyřešené už léta.

0/0
26.11.2015 8:02
Foto

V63o71j86t95ě73c79h 39P32a14v23l26í80k 5444611904968

Natolik naředěný (pokud se bavíme o NOx), že je to jedno. Ale souhlasím, třeba lodě na LNG jsou mnohem rozumnější řesení, než lodě na těžké topné oleje. To nic nemění na tom, že je něco potřeba dělat (i) s auty.

+1/0
26.11.2015 13:13

T44o48m45á93š 12V60a61l49d56e65r 7223750659

Kávový mlýnek je spolehlivější, než Vaše kecy. Vzduch dýchám kde žiji. Ne kde pluje loď. Přečtěte si jak emise postupují a jak se mísí. Pak piště. Zatím jste u mne V_ _, který papouškuje. A viz vykuchané DPF je pro mne větší zátěž. Máte jej také vykuchán?

0/0
26.11.2015 20:10
Foto

P70a49v31e92l 96P44o13d85e78š86v30a 5329367379

Norma vyžaduje jisté podmínky měření. A výsledky pak odpovídají požadavkům a nebo ne. To je celé. Proč do toho pořád taháte běžný provoz? Jak ho chcete definovat?

+4/0
25.11.2015 22:06
Foto

V18o50j44t73ě70c64h 53P87a34v33l13í44k 5134191474498

Běžný provoz je nutno změřit, statisticky zpracovat a pak podle něj vytvořit novou normu, pokud možno tak, aby auto vyzkoušela v širokém spektru provozních režimů a nešla tedy snadno obejít.

+1/0
25.11.2015 23:19
Foto

P18a66v62e65l 43P73o93d86e46š27v87a 5219647609

Obchází se to proto, že je to nesmysl.

0/0
26.11.2015 9:12
Foto

V25o71j74t33ě53c97h 22P90a51v21l22í82k 5244971894618

V tom se neshodneme. Já mám za to, že je omezení lokální produkce NOx, SOx, CxHx, O3 a PMxx zcela zásadní pro zdraví obyvatel měst.

+1/0
26.11.2015 13:54

O41n93d47ř38e78j 62L68o70š93o44t56h 9560362534752

Přesně tak, kdyby norma vyžadovala něco jiného, tak by to automobilky podle toho udělaly. Kdyby naladili auta tak, že budou vyhovovat po zahřátí, tak budou řešit, proč ne za studena.

0/0
25.11.2015 23:23

J41a32r72d18a 40K68u78b65r 5486363263255

Já hlavně nechápu, že do ted nikdo nezazaloval EU za EURO normy. Vždyť někdo plati u některých vozidel i 7 tisíc :) vlastně ty normy jsou k ničemu a jen tahali z lidi peníze.

+1/0
25.11.2015 22:01

J51o53s59e58f 95Š96e84m84e93l72í36k 7819611120147

On si skutečně někdo vybírá auto podle toho, co mu fičí z výfuku? 8-o

+2/0
25.11.2015 21:38

V38i18k51t65o64r 97Š44e79d59i51v88ý 8586911610376

Prý ano. Aspoň to tvrdí ti, kteří se  teď domáhají tučného odškodnění za újmu, kterou utrpěla jejich zelená dušička :-/

0/0
25.11.2015 22:17

P98e12t61r 47F27o27l43t84ý60n 9594516677816

V různých městech jsou zóny, kam mohou auta jen s euro.. ,. Však se uvažuje i o centru Prahy a Brna..

0/0
25.11.2015 22:30

O67n95d90ř56e38j 64L49o56š96o70t61h 9270162724102

Ty auta ale normu splňují, proto získala homologaci. Nikdo po automobilkách nechtěl, aby byly emise takové v běžném provozu. Vlastně já můžu říci, že moje auto normy splňuje, protože většinu jízd mám do 3 km do práce nebo do obchodu, či školy, školky...

+1/0
25.11.2015 23:26

V17á16c47l91a33v 65J73e33b29a23v84ý 8860949323906

Ano, například ti, kteří myslí na zdraví svoje i svého okolí. Je to stejné, jako že někdo na vesnici netopí uhlím, i když je to levnější. ;-)

Prostě buď budeme přemýšlet o svém okolí. Někteří se ho snažit udržet tak, aby bylo pro nás přívětivé a jiným je to jedno a na všechny okolo kašlou, hlavně, že oni uštří 2,50,- a táhne jim to vocpodu. :-P

0/0
26.11.2015 0:13

V16l22a40d61i22m62í59r 42D30i37a21t80k11a 1403107301204

Zregulujeme regulaci, dokážeme nemožné. A až nám dovolíte přeregulovat, auta nebudou vykazovat žádné emise. Teda před správnýma komisema...

0/0
25.11.2015 21:16

P21e58t43r 26S93k71o70k42a52n 3779549333169

Tam prece o ty emise vubec nejde. Mne osobne je to uplne jedno kolik to vypousti, stejne tak tem co tyhle nesmyslne regulace vymysleji. Jde jen o penize.

+5/−1
25.11.2015 20:47

K48a85r54e60l 46N56o73v26á64k 8218844717922

asi uz kazdymu je jasny o co tam jen jde. Brusel chce prachy, tak si vymyslel tridy Euro . NIkho nezajima kolik to auta vypusti Co2, protoze stejnak proti nakladni lodi atd je to porad prd

+3/0
25.11.2015 20:45
Foto

V29o92j73t42ě61c54h 46P93a63v95l45í27k 5894881984768

Všechy lodě světa: 1.1 miliardy tun CO2 ročně. Všechna auta světa: 1.7 miliardy tun CO2 ročně. Auta udělají víc.

0/0
25.11.2015 23:31
Foto

V58o66j56t94ě75c60h 43P65a92v95l30í78k 5944921324408

Podle automobilky Škoda vyprodukují jen osobní vozy dokonce 2.2 miliardy tun CO2 ročně.

0/0
25.11.2015 23:59

J31a78n 50M48a77c45e92k 9784685692848

včera jsem tento model viděl v autosalonu a i když stojí milion, je prostě nádherný :)

+3/0
25.11.2015 20:36
Foto

V89o18j42t55ě66c74h 48P15a53v37l76í26k 5684591184488

A ukrutně nepraktický, oproti předchozí generaci.

+1/0
25.11.2015 23:32

V64a34c67l97a69v 72V14a95v21r48a 3597984235737

Renaulty se do USA nedováží, tedy nejsou na trhu a Americe je jaxi jedno jestli si sami sobě otravujete ovzduší.

Na americkém trhu to byl jinak ousider VW firma která tu slavila u fanoušků dieselů nějaké úspěchy. Jako jediné evropské auto (výhradně s dieselem) se VW vyskytoval v tabulce nejprodávanějších aut v USA na asi 25 nebo 26.místě.

USA vysoce toleruje ostatní výrobce, kteří ostatně v USA vrábějí své vozy jako Toyota, Honda, Nissan, Hyundai/Kia, ale i Mercedes nebo VW. Nicméně od VW to byl podvod. Jo, bude to stát moc. Vy v Evropě netestujete zásadně vozy na škodliviny, a za druhé už vůbec ne na kvalitu. Ta je značně horší než i u všech tří amerických automobilek. Což se zatím v Evropě úspěšně tají. VW nepatří kvalitou ke špičce jakou je bezesporu Toyota, stejně jako Mercedes stále ještě neumí vyrobit motor s kvalitou a tichostí, kultivovaností motorů Lexus (Toyota). Opel netřeba ani jmenovat.

Hrůza nastane až se otevřou evropské trhy i Americe a naopak. Pak Němec dosedne na hrnec a bude volat  pomoc. Zákazník se rychle přeorientuje.  Ani o tom se ale nikdo neodvažuje polemozovat. A Amerika není na natahovací klíček aby zdražovala své výrobky jen proto, že Evropa je neumí vyrábět efektivně. Mluvím doslova o KAŽDÉM výrobku Made in USA nebo Made in EU. Cenově při stejné nebo lepší kvalitě, nemůže EU konkurovat.

Konrola emisí (nejen) u aut, je v Evropě v plenkách a automobilky si navzájem naschvály jistě nedělají. Žijí v symbióze podvodů v pohodě.  To by se musel najít žalobce a (nejen) ekologové jsou v Evropě podplatitelní.

VW i Renault mají peněz jak s.... . V USA to nejde.

+1/−5
25.11.2015 20:29

R77o35b15e75r52t 56T60o49m62e13c56z86e77k 8131534612815

Já bych ty USA v otázce ekologie tak nevelebil. Je známo že jsou největším znečišťovatelem okolních moří s milióny tun odpadků ročně.

+3/0
25.11.2015 20:39

J88a69r96o37s53l10a71v 24P27r13o45c44h28á24z49k90a 3792599502216

;-D;-D;-D

+1/0
25.11.2015 20:43

T17i60b86o24r 70S63u51l81o 7930114511590

To že Japonci učí Amričany vyrábět kvalitní auta už asi 30 let se ví. Ale že by americké automobilky předčily v kvalitě Evropu ? Proč tedy musela vláda USA zachraňovat v době krize prakticky každou americkou automobilku ? V Evropě to hrozilo maximálně PSA a možná FIatu. Do Evropy lze dovézt americké auto za rozumný peníz, tak proč se tady neprodávají ve větší míře už teď ? V něčem bude problém a obchodní podmínky to nebudou...

+1/0
25.11.2015 20:52

L65á70ď38a 26V45r33a34n42ý 7608358538257

Máš to dlouhý a ještě zmatený.

To co udělal VW bylo rozhodnutí nějakého papaláše z VW konkurovat emisně naftou proti benzínu na trhu v USA. No a někdo ten tlak nevydržel a "splnil" co se od něj očekávalo.

Evropská auta proti americkým jsou kvalitnější i technologicky vyspělejší.

+5/0
25.11.2015 21:00

J15i43ř88í 16S95c96h52w12a49c88h 8818184198226

americká auta jsou kvalitativně na úrovni Dacie s větší karosérií a motorem....a podvozkem co tomu motoru nestačí.....

+6/0
25.11.2015 21:01

K82a45r30e42l 32S11t92r84ž62a52n20o74v44s36k26ý 1778415805

Zrovna USA si nenechávají nijak zvlášť škrtit ekonomiku nějakými ekologickými normami. Je to druhý největší znečišťovatel hned po Číně.

+2/0
25.11.2015 23:16

L17u71b19o36š 74S44t85e96h58n48o 8192769881309

Většinou se pod pojmem emise zaměňují různé věci. Tou první jsou emise CO2, které nejsou zdraví škodlivé i když pravděpodobně způsobují globální oteplování. Horší jsou však emise NOx, CO a HC, které zdraví škodlivé jsou. V Americe řeší ty škodlivé složky a emise CO2 je nechávají chladnými. V Evropě se až zbytečně bojuje za nízké emise CO2.

0/0
26.11.2015 13:03

T17o32m50á87š 22M27o12r51a31v30č80í45k 3957306623265

Nechci EU strašit, ale boj s CO2 je dávno prohraný. Svět se vyvíjí a produkce CO2 globálně roste. Spíš by se měli zaměřit na jedy co z aut vychází (třeba model USA) - to je aspoň lokální problém, ale hlavním hráčem s CO2 je nyní rozvojový svět (Čína apod.). Případně globálně zadotovat výzkum (baterie, elektroauta).

+1/0
25.11.2015 20:06

V85a71c56l10a11v 47V13a55v70r84a 3557354525537

neznám model USA.

Zadotovat elektroauta? Jste při smyslech?

Ta vaše bájná Tesla prodělává i při rekordním sponzoringu bank na každém voze 4,000 dolarů.. to vše v zemi kde litr benzínu stojí 12 Kč.

VW jen prostě netušil že Diesel patří do traktoru nebo tahače, a že udělat model auta co by se Amíkům líbil zatím nedokázal vyrobit. Jejich kdysi nejúspěšnější Jetta se přirovnávala v US tisku k myčce nádobí..

Vámi zbožňovaný Golf je poměrně dobře inženýrsky zpracovaný, ale je to plain, nikoho neoslovující model, žádnou věkovou skupinu, ženy nebo muže.. je to blééééé..

Jo Toyota, Nissan nakonec i Honda natož Hyundai.. to je jiný kafe. Vědí co Amík vyžaduje za málo peněz a s max kvalitou a zárukou 10 let, s půjčkami s nulovým úrokem na 6 let..ostatně nejprodávanějším vozidlem je bezmála 30 let Ford řady F. Tedy motory s obsahem kolem 5600 ccm.

Prostě jiná země, vyžaduje se bezpečnost v provozu, kvalita a pohodlí.

https://media.ford.com/content/fordmedia/fna/us/en/news/2014/01/13/all-new-ford-f-150-redefines-full-size-trucks.html

+1/−5
25.11.2015 20:41

L74á85ď63a 89V67r21a85n37ý 7648238788647

Ty jsi mimo a to dost. Tesla Motors je firma z USA ;-D.

0/−1
25.11.2015 21:06

T49i87b55o38r 47S64u43l41o 7610464291870

určitě ano, toto je bezpečnost a kvalita F150 z roku 2001 https://www.youtube.com/results?search_query=crash+test+F+150

a toto je kvalita a bezpečnost mého mercedesu výrovy 2002

https://www.youtube.com/watch?v=FhcBthYDnu8

0/0
25.11.2015 21:06

T28o68m29á93š 27M37o71r76a97v76č54í94k 3817166623515

Nepsal jsem zadotovat elektroauta, ale výzkum.!

0/0
25.11.2015 22:23
Foto

V40o58j16t42ě31c45h 97P25a10v41l46í90k 5904201904388

Tesla na každém voze vydělá. Tedy náklady na výrobu jednoho vozu jsou nižší, než prodejní cena. Celkově ovšem je v mínusu, protože investuje do stavby nových výrobních zařízení.

0/0
25.11.2015 23:33

T65i74b70o97r 90S90u19l37o 7510114661710

A mimochodem, všiml si někdo, že žádná jiná automobilka na světě se do VW neobula, nevyužila toho ve své reklamní kampani ? Hyundai se tak rád obouval do Škodovky, proč né teď ? Protože všichni stojí svorně po kolena ve stejných "hovnech".

+15/0
25.11.2015 20:04





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.