Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nový renault vypouští emise jako auto z 80. let, tvrdí němečtí ekologové

Německá ekologická organizace Deutsche Umwelthilfe (DUH) tvrdí, že Renault Espace nové generace, který se prodává od letoška, v běžném provozu vypouští do ovzduší pětadvacetkrát více oxidů dusíku, než je povoleno, protože vyhověl testům Evropské unie prováděným za nerealisticky nízké teploty motoru.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T18o16m25á29š 44V68a50l59d92e56r 7403440569

Tím jak ADAC poškodil Dacii, nejsou jeho testy relevantní. Byla to ostuda zfalšovat test vozu, který byl najednou konkurencí. Tak se jej zalekli, přestože se jedná o křáp.

+2/−1
26.11.2015 20:05

J14a90n 91K87o51n95v56a64l18i79n63k32a 5760411341845

Nejhorší je, že ty z.rdy ekologické platí EU z grantů a dotačních titulů, pro něž jsou generovány prostředky z daní všech evropských daňových poplatníků.

+1/0
26.11.2015 14:33

V82i97t 14O48t64a81h28a97l 5505790799294

Předpokládám, že EU zakáže naftovým motorům se bez povolení zahřívat a problém je vyřešen, protože studené naftové motory normy splňují.

+2/0
26.11.2015 1:56


V76á97c80l45a17v 76J47e80b50a31v73ý 8520979453646

Naftový motor prostě nepatří do města a ani do osobáku. Sice žere o kousek méně, ale létá z něj rakovina. V USA to vědí, v Japonsku to vědí, ale Evropa si z nějakého záhadného důvodu myslí, že když vypustí o 1% méně CO2, tak to bude strašně fajn, i když při tom zadusí polovinu vlastního obyvatelstva.

+3/−2
25.11.2015 23:55

O21n90d19ř35e18j 53L83o86š72o16t85h 9530332694772

Navíc bych všechny tyhle organizace zrušil, protože pokud je to pravda, měli to odhalit hned a ne po tom, co se auta s Euro5 nevyrábí. Co do teď dělali? V Evropě se prodá X desítek milionů aut za rok a nikdy nikdo ani jedno neotestoval v provozu.

+1/0
25.11.2015 23:51

K57a24r38e98l 44S55t78r59ž87a76n35o18v75s41k75ý 1408945655

I kdyby auta čoudila jako parní lokomotivy, tak je to zlomek toho, co vyprodukují letadla a lodě. Je známý dánský výzkum, že patnáct největších kontajnerových lodí na světě vyprodukuje tolik emisí, jako všechna auta na světě dohromady. Ale lodě a letadla nikdo neřeší, pořád jen auta.

+8/0
25.11.2015 23:14
Foto

V45o63j85t58ě69c53h 21P32a24v93l71í11k 5904931574798

Až Vaším městem budou jezdit tankery, či nízko prolétávat letadla, bude Váš argument něco platný. Emise NOx jsou škodlivé v lokálním měřítku, škodí živým tvorům a rostlinám v blízkosti zdroje znečištění. Celkově v atmosféře velký dopad nemají, neboť se rozkládají zpět na dusík.

+4/−1
25.11.2015 23:18

O52n25d38ř69e45j 29L64o22š58o46t41h 9280742204402

Ale ty emise stále klesají. Navíc auta jsou ten nejmenší problém, když jdu po silnici, necítím skoro nic z aut. Stačí jeden starý kotel na hnědé uhlí a dusí se celé město.

+4/0
25.11.2015 23:28
Foto

V40o55j57t66ě34c24h 71P64a67v54l33í33k 5634651264758

A je dobře, že klesají. I když pokud je pravda, co je v článku, zrovna Renaulltu za posledních 30 let moc neklesly.

NOx totiž moc cítit nejsou, ale zdraví škodí dost i v malých koncentracích.

A co se týče topenišť na tuhá paliva, tak ta už jsou v mnohých městech buď zakázána, nebo přísně regulována. V centru velkých měst žádný kotel na uhlí i proto nenajdete. (A navíc kouř z hnědého uhlí neobsahuje NOx, hlavně SO2, pevné částice a CxHx.) Na snížení emisí je potřeba tlačit na všech frontách.

+2/0
25.11.2015 23:41

O46n89d55ř38e53j 73L12o89š95o41t58h 9910302644832

Já netvrdím, že je to špatně. Dokonce myslím, že reálné je, aby u aut klesaly více, v provozu. Ale pokud se auto staví na to, aby splnilo normu, které je postavená na hlavu, tak je to těžké.

0/0
25.11.2015 23:45

V60á90c78l17a41v 90J70e34b80a50v27ý 8550479533296

Možná bude problém v tom, že prostě z nafťáku nikdy nepůjde nic čistého. Když zapálíte pneumatiku, tak prostě bude čoudit víc než zapálený dřevo.

0/0
25.11.2015 23:52
Foto

V24o81j84t15ě98c76h 38P16a93v69l90í92k 5194461874878

Ale to samozřejmě jde, jen to pak nemusí být finančně výhodnější na provoz, než jiná paliva.

0/0
25.11.2015 23:58

V28á85c23l29a87v 91J61e62b13a54v28ý 8300569123566

Ano, zapomněl jsem dodat okrajovou podmínku: za srovnatelné peníze (pořízení + provoz), tedy v reálném ekonomickém světě.

0/0
26.11.2015 0:08
Foto

V39o36j61t39ě98c35h 89P33a51v95l32í19k 5844471664448

To, že se auta dělala "jen na normu" je částečně vina normy, že to umožňuje, ale i vina automobilek, které plnily pouze literu a nikoli ducha normy.

Od automobilek je značně pokrytecké inzerovat v reklamách nové čisté motory, které pak, ač plní novější normu, ve skutečnosti znečišťují podobně jako mnohem starší.

Řešením je udělat novou, lepší normu, která lépe pokryje možné provozní režimi automobilů. Protože etiku automobilek asi jen tak snadno změnit nepůjde.

+1/0
25.11.2015 23:57

J46a66r93o75m53í18r 50K63r45á14l 4380879504419

Jenomže on ten smrad z tankeru je u nás ze Severního moře za několik hodin, víte ?  A alternativní pohony pro velké lodě jsou vyřešené už léta.

0/0
26.11.2015 8:02
Foto

V54o49j15t23ě50c26h 28P89a22v22l17í30k 5214181864608

Natolik naředěný (pokud se bavíme o NOx), že je to jedno. Ale souhlasím, třeba lodě na LNG jsou mnohem rozumnější řesení, než lodě na těžké topné oleje. To nic nemění na tom, že je něco potřeba dělat (i) s auty.

+1/0
26.11.2015 13:13

T53o86m74á14š 64V40a57l48d85e84r 7283200759

Kávový mlýnek je spolehlivější, než Vaše kecy. Vzduch dýchám kde žiji. Ne kde pluje loď. Přečtěte si jak emise postupují a jak se mísí. Pak piště. Zatím jste u mne V_ _, který papouškuje. A viz vykuchané DPF je pro mne větší zátěž. Máte jej také vykuchán?

0/0
26.11.2015 20:10
Foto

P62a31v60e44l 10P64o76d68e78š33v26a 5289287759

Norma vyžaduje jisté podmínky měření. A výsledky pak odpovídají požadavkům a nebo ne. To je celé. Proč do toho pořád taháte běžný provoz? Jak ho chcete definovat?

+4/0
25.11.2015 22:06
Foto

V81o62j46t87ě39c54h 57P53a84v11l75í37k 5884191574738

Běžný provoz je nutno změřit, statisticky zpracovat a pak podle něj vytvořit novou normu, pokud možno tak, aby auto vyzkoušela v širokém spektru provozních režimů a nešla tedy snadno obejít.

+1/0
25.11.2015 23:19
Foto

P63a40v10e78l 45P58o85d68e75š17v32a 5829837189

Obchází se to proto, že je to nesmysl.

0/0
26.11.2015 9:12
Foto

V50o86j46t22ě80c66h 32P48a39v80l30í15k 5764751434348

V tom se neshodneme. Já mám za to, že je omezení lokální produkce NOx, SOx, CxHx, O3 a PMxx zcela zásadní pro zdraví obyvatel měst.

+1/0
26.11.2015 13:54

O37n87d59ř31e58j 61L86o27š96o45t13h 9590292624462

Přesně tak, kdyby norma vyžadovala něco jiného, tak by to automobilky podle toho udělaly. Kdyby naladili auta tak, že budou vyhovovat po zahřátí, tak budou řešit, proč ne za studena.

0/0
25.11.2015 23:23

J35a69r10d91a 35K49u52b95r 5756173413905

Já hlavně nechápu, že do ted nikdo nezazaloval EU za EURO normy. Vždyť někdo plati u některých vozidel i 7 tisíc :) vlastně ty normy jsou k ničemu a jen tahali z lidi peníze.

+1/0
25.11.2015 22:01

J69o96s25e53f 18Š91e42m82e93l94í34k 7869901350587

On si skutečně někdo vybírá auto podle toho, co mu fičí z výfuku? 8-o

+2/0
25.11.2015 21:38

V94i83k30t28o88r 20Š28e82d78i17v75ý 8506981860456

Prý ano. Aspoň to tvrdí ti, kteří se  teď domáhají tučného odškodnění za újmu, kterou utrpěla jejich zelená dušička :-/

0/0
25.11.2015 22:17

P62e54t51r 30F94o56l98t30ý58n 9514376297636

V různých městech jsou zóny, kam mohou auta jen s euro.. ,. Však se uvažuje i o centru Prahy a Brna..

0/0
25.11.2015 22:30

O40n73d75ř15e43j 24L92o11š90o86t22h 9120592784412

Ty auta ale normu splňují, proto získala homologaci. Nikdo po automobilkách nechtěl, aby byly emise takové v běžném provozu. Vlastně já můžu říci, že moje auto normy splňuje, protože většinu jízd mám do 3 km do práce nebo do obchodu, či školy, školky...

+1/0
25.11.2015 23:26

V74á10c26l91a83v 17J59e70b41a49v14ý 8620479843106

Ano, například ti, kteří myslí na zdraví svoje i svého okolí. Je to stejné, jako že někdo na vesnici netopí uhlím, i když je to levnější. ;-)

Prostě buď budeme přemýšlet o svém okolí. Někteří se ho snažit udržet tak, aby bylo pro nás přívětivé a jiným je to jedno a na všechny okolo kašlou, hlavně, že oni uštří 2,50,- a táhne jim to vocpodu. :-P

0/0
26.11.2015 0:13

V68l46a82d98i29m47í43r 98D45i64a72t51k60a 1633637181924

Zregulujeme regulaci, dokážeme nemožné. A až nám dovolíte přeregulovat, auta nebudou vykazovat žádné emise. Teda před správnýma komisema...

0/0
25.11.2015 21:16

P96e30t87r 83S50k20o37k78a33n 3249159733929

Tam prece o ty emise vubec nejde. Mne osobne je to uplne jedno kolik to vypousti, stejne tak tem co tyhle nesmyslne regulace vymysleji. Jde jen o penize.

+5/−1
25.11.2015 20:47

K19a39r63e16l 85N52o64v75á78k 8228374667262

asi uz kazdymu je jasny o co tam jen jde. Brusel chce prachy, tak si vymyslel tridy Euro . NIkho nezajima kolik to auta vypusti Co2, protoze stejnak proti nakladni lodi atd je to porad prd

+3/0
25.11.2015 20:45
Foto

V55o28j43t17ě19c77h 84P95a69v50l64í21k 5844951714718

Všechy lodě světa: 1.1 miliardy tun CO2 ročně. Všechna auta světa: 1.7 miliardy tun CO2 ročně. Auta udělají víc.

0/0
25.11.2015 23:31
Foto

V49o23j28t93ě70c71h 62P22a96v57l77í65k 5374301504758

Podle automobilky Škoda vyprodukují jen osobní vozy dokonce 2.2 miliardy tun CO2 ročně.

0/0
25.11.2015 23:59

J56a82n 92M80a59c89e17k 9944955172238

včera jsem tento model viděl v autosalonu a i když stojí milion, je prostě nádherný :)

+3/0
25.11.2015 20:36
Foto

V69o23j50t73ě66c68h 14P17a71v23l48í32k 5844561804948

A ukrutně nepraktický, oproti předchozí generaci.

+1/0
25.11.2015 23:32
Foto

V22a29c17l40a42v 29V23a45v38r22a 3777894885337

Renaulty se do USA nedováží, tedy nejsou na trhu a Americe je jaxi jedno jestli si sami sobě otravujete ovzduší.

Na americkém trhu to byl jinak ousider VW firma která tu slavila u fanoušků dieselů nějaké úspěchy. Jako jediné evropské auto (výhradně s dieselem) se VW vyskytoval v tabulce nejprodávanějších aut v USA na asi 25 nebo 26.místě.

USA vysoce toleruje ostatní výrobce, kteří ostatně v USA vrábějí své vozy jako Toyota, Honda, Nissan, Hyundai/Kia, ale i Mercedes nebo VW. Nicméně od VW to byl podvod. Jo, bude to stát moc. Vy v Evropě netestujete zásadně vozy na škodliviny, a za druhé už vůbec ne na kvalitu. Ta je značně horší než i u všech tří amerických automobilek. Což se zatím v Evropě úspěšně tají. VW nepatří kvalitou ke špičce jakou je bezesporu Toyota, stejně jako Mercedes stále ještě neumí vyrobit motor s kvalitou a tichostí, kultivovaností motorů Lexus (Toyota). Opel netřeba ani jmenovat.

Hrůza nastane až se otevřou evropské trhy i Americe a naopak. Pak Němec dosedne na hrnec a bude volat  pomoc. Zákazník se rychle přeorientuje.  Ani o tom se ale nikdo neodvažuje polemozovat. A Amerika není na natahovací klíček aby zdražovala své výrobky jen proto, že Evropa je neumí vyrábět efektivně. Mluvím doslova o KAŽDÉM výrobku Made in USA nebo Made in EU. Cenově při stejné nebo lepší kvalitě, nemůže EU konkurovat.

Konrola emisí (nejen) u aut, je v Evropě v plenkách a automobilky si navzájem naschvály jistě nedělají. Žijí v symbióze podvodů v pohodě.  To by se musel najít žalobce a (nejen) ekologové jsou v Evropě podplatitelní.

VW i Renault mají peněz jak s.... . V USA to nejde.

+1/−5
25.11.2015 20:29

R21o98b74e63r48t 51T83o16m13e97c68z26e43k 8141424442705

Já bych ty USA v otázce ekologie tak nevelebil. Je známo že jsou největším znečišťovatelem okolních moří s milióny tun odpadků ročně.

+3/0
25.11.2015 20:39

J95a13r18o22s81l75a10v 82P37r92o36c38h38á55z35k26a 3812889372336

;-D;-D;-D

+1/0
25.11.2015 20:43

T19i91b41o52r 37S23u14l41o 7730134791410

To že Japonci učí Amričany vyrábět kvalitní auta už asi 30 let se ví. Ale že by americké automobilky předčily v kvalitě Evropu ? Proč tedy musela vláda USA zachraňovat v době krize prakticky každou americkou automobilku ? V Evropě to hrozilo maximálně PSA a možná FIatu. Do Evropy lze dovézt americké auto za rozumný peníz, tak proč se tady neprodávají ve větší míře už teď ? V něčem bude problém a obchodní podmínky to nebudou...

+1/0
25.11.2015 20:52

L94á77ď17a 93V85r24a97n26ý 7988638658247

Máš to dlouhý a ještě zmatený.

To co udělal VW bylo rozhodnutí nějakého papaláše z VW konkurovat emisně naftou proti benzínu na trhu v USA. No a někdo ten tlak nevydržel a "splnil" co se od něj očekávalo.

Evropská auta proti americkým jsou kvalitnější i technologicky vyspělejší.

+5/0
25.11.2015 21:00

J90i78ř73í 69S22c90h26w31a53c17h 8478854208766

americká auta jsou kvalitativně na úrovni Dacie s větší karosérií a motorem....a podvozkem co tomu motoru nestačí.....

+6/0
25.11.2015 21:01

K68a54r61e94l 50S63t89r56ž96a42n76o28v32s95k74ý 1388175195

Zrovna USA si nenechávají nijak zvlášť škrtit ekonomiku nějakými ekologickými normami. Je to druhý největší znečišťovatel hned po Číně.

+2/0
25.11.2015 23:16

L38u74b38o46š 43S39t71e60h22n63o 8192519701699

Většinou se pod pojmem emise zaměňují různé věci. Tou první jsou emise CO2, které nejsou zdraví škodlivé i když pravděpodobně způsobují globální oteplování. Horší jsou však emise NOx, CO a HC, které zdraví škodlivé jsou. V Americe řeší ty škodlivé složky a emise CO2 je nechávají chladnými. V Evropě se až zbytečně bojuje za nízké emise CO2.

0/0
26.11.2015 13:03

T17o74m46á38š 70M46o67r24a59v10č32í76k 3367446713935

Nechci EU strašit, ale boj s CO2 je dávno prohraný. Svět se vyvíjí a produkce CO2 globálně roste. Spíš by se měli zaměřit na jedy co z aut vychází (třeba model USA) - to je aspoň lokální problém, ale hlavním hráčem s CO2 je nyní rozvojový svět (Čína apod.). Případně globálně zadotovat výzkum (baterie, elektroauta).

+1/0
25.11.2015 20:06
Foto

V35a77c77l39a76v 80V12a40v17r27a 3657784135777

neznám model USA.

Zadotovat elektroauta? Jste při smyslech?

Ta vaše bájná Tesla prodělává i při rekordním sponzoringu bank na každém voze 4,000 dolarů.. to vše v zemi kde litr benzínu stojí 12 Kč.

VW jen prostě netušil že Diesel patří do traktoru nebo tahače, a že udělat model auta co by se Amíkům líbil zatím nedokázal vyrobit. Jejich kdysi nejúspěšnější Jetta se přirovnávala v US tisku k myčce nádobí..

Vámi zbožňovaný Golf je poměrně dobře inženýrsky zpracovaný, ale je to plain, nikoho neoslovující model, žádnou věkovou skupinu, ženy nebo muže.. je to blééééé..

Jo Toyota, Nissan nakonec i Honda natož Hyundai.. to je jiný kafe. Vědí co Amík vyžaduje za málo peněz a s max kvalitou a zárukou 10 let, s půjčkami s nulovým úrokem na 6 let..ostatně nejprodávanějším vozidlem je bezmála 30 let Ford řady F. Tedy motory s obsahem kolem 5600 ccm.

Prostě jiná země, vyžaduje se bezpečnost v provozu, kvalita a pohodlí.

https://media.ford.com/content/fordmedia/fna/us/en/news/2014/01/13/all-new-ford-f-150-redefines-full-size-trucks.html

+1/−5
25.11.2015 20:41

L92á87ď90a 16V57r24a30n37ý 7988458718697

Ty jsi mimo a to dost. Tesla Motors je firma z USA ;-D.

0/−1
25.11.2015 21:06

T60i77b45o21r 62S45u25l49o 7680834721910

určitě ano, toto je bezpečnost a kvalita F150 z roku 2001 https://www.youtube.com/results?search_query=crash+test+F+150

a toto je kvalita a bezpečnost mého mercedesu výrovy 2002

https://www.youtube.com/watch?v=FhcBthYDnu8

0/0
25.11.2015 21:06

T39o40m93á44š 96M63o29r12a45v56č32í39k 3877446373235

Nepsal jsem zadotovat elektroauta, ale výzkum.!

0/0
25.11.2015 22:23
Foto

V79o14j50t78ě93c14h 21P50a62v70l16í12k 5424861374338

Tesla na každém voze vydělá. Tedy náklady na výrobu jednoho vozu jsou nižší, než prodejní cena. Celkově ovšem je v mínusu, protože investuje do stavby nových výrobních zařízení.

0/0
25.11.2015 23:33

T14i28b24o28r 82S36u91l11o 7810524671250

A mimochodem, všiml si někdo, že žádná jiná automobilka na světě se do VW neobula, nevyužila toho ve své reklamní kampani ? Hyundai se tak rád obouval do Škodovky, proč né teď ? Protože všichni stojí svorně po kolena ve stejných "hovnech".

+15/0
25.11.2015 20:04





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.