Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nový renault vypouští emise jako auto z 80. let, tvrdí němečtí ekologové

Německá ekologická organizace Deutsche Umwelthilfe (DUH) tvrdí, že Renault Espace nové generace, který se prodává od letoška, v běžném provozu vypouští do ovzduší pětadvacetkrát více oxidů dusíku, než je povoleno, protože vyhověl testům Evropské unie prováděným za nerealisticky nízké teploty motoru.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T24o85m20á48š 53V79a60l12d57e35r 7893240949

Tím jak ADAC poškodil Dacii, nejsou jeho testy relevantní. Byla to ostuda zfalšovat test vozu, který byl najednou konkurencí. Tak se jej zalekli, přestože se jedná o křáp.

+2/−1
26.11.2015 20:05

J82a74n 94K76o12n90v59a74l84i87n89k38a 5210961601925

Nejhorší je, že ty z.rdy ekologické platí EU z grantů a dotačních titulů, pro něž jsou generovány prostředky z daní všech evropských daňových poplatníků.

+1/0
26.11.2015 14:33

V88i89t 75O58t86a83h87a23l 5475570979284

Předpokládám, že EU zakáže naftovým motorům se bez povolení zahřívat a problém je vyřešen, protože studené naftové motory normy splňují.

+2/0
26.11.2015 1:56

V59á40c27l20a36v 30J88e76b41a84v61ý 8770609593396

Naftový motor prostě nepatří do města a ani do osobáku. Sice žere o kousek méně, ale létá z něj rakovina. V USA to vědí, v Japonsku to vědí, ale Evropa si z nějakého záhadného důvodu myslí, že když vypustí o 1% méně CO2, tak to bude strašně fajn, i když při tom zadusí polovinu vlastního obyvatelstva.

+3/−2
25.11.2015 23:55

O96n30d20ř42e81j 10L19o67š44o24t64h 9170972854802

Navíc bych všechny tyhle organizace zrušil, protože pokud je to pravda, měli to odhalit hned a ne po tom, co se auta s Euro5 nevyrábí. Co do teď dělali? V Evropě se prodá X desítek milionů aut za rok a nikdy nikdo ani jedno neotestoval v provozu.

+1/0
25.11.2015 23:51

K39a53r91e41l 24S53t69r78ž12a89n18o83v61s13k38ý 1968975375

I kdyby auta čoudila jako parní lokomotivy, tak je to zlomek toho, co vyprodukují letadla a lodě. Je známý dánský výzkum, že patnáct největších kontajnerových lodí na světě vyprodukuje tolik emisí, jako všechna auta na světě dohromady. Ale lodě a letadla nikdo neřeší, pořád jen auta.

+8/0
25.11.2015 23:14
Foto

V54o89j92t37ě25c26h 28P50a72v81l95í70k 5234891894598

Až Vaším městem budou jezdit tankery, či nízko prolétávat letadla, bude Váš argument něco platný. Emise NOx jsou škodlivé v lokálním měřítku, škodí živým tvorům a rostlinám v blízkosti zdroje znečištění. Celkově v atmosféře velký dopad nemají, neboť se rozkládají zpět na dusík.

+4/−1
25.11.2015 23:18

O55n18d85ř29e44j 85L36o50š17o52t73h 9250562644162

Ale ty emise stále klesají. Navíc auta jsou ten nejmenší problém, když jdu po silnici, necítím skoro nic z aut. Stačí jeden starý kotel na hnědé uhlí a dusí se celé město.

+4/0
25.11.2015 23:28
Foto

V26o65j79t53ě95c87h 11P38a75v22l73í80k 5874821404758

A je dobře, že klesají. I když pokud je pravda, co je v článku, zrovna Renaulltu za posledních 30 let moc neklesly.

NOx totiž moc cítit nejsou, ale zdraví škodí dost i v malých koncentracích.

A co se týče topenišť na tuhá paliva, tak ta už jsou v mnohých městech buď zakázána, nebo přísně regulována. V centru velkých měst žádný kotel na uhlí i proto nenajdete. (A navíc kouř z hnědého uhlí neobsahuje NOx, hlavně SO2, pevné částice a CxHx.) Na snížení emisí je potřeba tlačit na všech frontách.

+2/0
25.11.2015 23:41

O27n93d11ř57e30j 21L78o91š67o62t51h 9290712514122

Já netvrdím, že je to špatně. Dokonce myslím, že reálné je, aby u aut klesaly více, v provozu. Ale pokud se auto staví na to, aby splnilo normu, které je postavená na hlavu, tak je to těžké.

0/0
25.11.2015 23:45

V92á17c74l78a15v 43J46e92b71a53v78ý 8190169693156

Možná bude problém v tom, že prostě z nafťáku nikdy nepůjde nic čistého. Když zapálíte pneumatiku, tak prostě bude čoudit víc než zapálený dřevo.

0/0
25.11.2015 23:52
Foto

V48o67j76t75ě56c31h 55P16a85v15l86í86k 5844431454818

Ale to samozřejmě jde, jen to pak nemusí být finančně výhodnější na provoz, než jiná paliva.

0/0
25.11.2015 23:58

V65á33c20l80a72v 22J13e35b42a80v10ý 8390139503116

Ano, zapomněl jsem dodat okrajovou podmínku: za srovnatelné peníze (pořízení + provoz), tedy v reálném ekonomickém světě.

0/0
26.11.2015 0:08
Foto

V72o31j62t24ě83c51h 94P94a79v47l10í87k 5734271554608

To, že se auta dělala "jen na normu" je částečně vina normy, že to umožňuje, ale i vina automobilek, které plnily pouze literu a nikoli ducha normy.

Od automobilek je značně pokrytecké inzerovat v reklamách nové čisté motory, které pak, ač plní novější normu, ve skutečnosti znečišťují podobně jako mnohem starší.

Řešením je udělat novou, lepší normu, která lépe pokryje možné provozní režimi automobilů. Protože etiku automobilek asi jen tak snadno změnit nepůjde.

+1/0
25.11.2015 23:57

J59a35r71o23m84í95r 88K42r35á64l 4510439744319

Jenomže on ten smrad z tankeru je u nás ze Severního moře za několik hodin, víte ?  A alternativní pohony pro velké lodě jsou vyřešené už léta.

0/0
26.11.2015 8:02
Foto

V25o13j45t13ě23c64h 32P29a61v39l70í38k 5394431714338

Natolik naředěný (pokud se bavíme o NOx), že je to jedno. Ale souhlasím, třeba lodě na LNG jsou mnohem rozumnější řesení, než lodě na těžké topné oleje. To nic nemění na tom, že je něco potřeba dělat (i) s auty.

+1/0
26.11.2015 13:13

T39o17m86á30š 50V13a41l37d25e76r 7423300879

Kávový mlýnek je spolehlivější, než Vaše kecy. Vzduch dýchám kde žiji. Ne kde pluje loď. Přečtěte si jak emise postupují a jak se mísí. Pak piště. Zatím jste u mne V_ _, který papouškuje. A viz vykuchané DPF je pro mne větší zátěž. Máte jej také vykuchán?

0/0
26.11.2015 20:10
Foto

P29a10v61e29l 58P31o96d52e69š13v89a 5379407739

Norma vyžaduje jisté podmínky měření. A výsledky pak odpovídají požadavkům a nebo ne. To je celé. Proč do toho pořád taháte běžný provoz? Jak ho chcete definovat?

+4/0
25.11.2015 22:06
Foto

V42o51j56t65ě55c69h 12P35a44v56l54í80k 5214701184878

Běžný provoz je nutno změřit, statisticky zpracovat a pak podle něj vytvořit novou normu, pokud možno tak, aby auto vyzkoušela v širokém spektru provozních režimů a nešla tedy snadno obejít.

+1/0
25.11.2015 23:19
Foto

P46a32v12e40l 42P39o19d18e80š21v73a 5809687139

Obchází se to proto, že je to nesmysl.

0/0
26.11.2015 9:12
Foto

V95o91j19t39ě98c84h 68P20a86v59l85í93k 5654141744778

V tom se neshodneme. Já mám za to, že je omezení lokální produkce NOx, SOx, CxHx, O3 a PMxx zcela zásadní pro zdraví obyvatel měst.

+1/0
26.11.2015 13:54

O20n36d43ř81e65j 67L35o98š41o12t42h 9470842434952

Přesně tak, kdyby norma vyžadovala něco jiného, tak by to automobilky podle toho udělaly. Kdyby naladili auta tak, že budou vyhovovat po zahřátí, tak budou řešit, proč ne za studena.

0/0
25.11.2015 23:23

J30a65r40d59a 62K70u81b71r 5336283363455

Já hlavně nechápu, že do ted nikdo nezazaloval EU za EURO normy. Vždyť někdo plati u některých vozidel i 7 tisíc :) vlastně ty normy jsou k ničemu a jen tahali z lidi peníze.

+1/0
25.11.2015 22:01

J51o54s48e73f 14Š43e13m11e47l46í86k 7469381650197

On si skutečně někdo vybírá auto podle toho, co mu fičí z výfuku? 8-o

+2/0
25.11.2015 21:38

V96i95k52t30o35r 52Š63e64d37i34v54ý 8216161370636

Prý ano. Aspoň to tvrdí ti, kteří se  teď domáhají tučného odškodnění za újmu, kterou utrpěla jejich zelená dušička :-/

0/0
25.11.2015 22:17

P20e62t39r 31F82o54l92t38ý37n 9144816417586

V různých městech jsou zóny, kam mohou auta jen s euro.. ,. Však se uvažuje i o centru Prahy a Brna..

0/0
25.11.2015 22:30

O83n77d93ř30e95j 60L84o75š79o96t11h 9910872894202

Ty auta ale normu splňují, proto získala homologaci. Nikdo po automobilkách nechtěl, aby byly emise takové v běžném provozu. Vlastně já můžu říci, že moje auto normy splňuje, protože většinu jízd mám do 3 km do práce nebo do obchodu, či školy, školky...

+1/0
25.11.2015 23:26

V48á59c31l95a73v 82J35e33b16a16v82ý 8640139663256

Ano, například ti, kteří myslí na zdraví svoje i svého okolí. Je to stejné, jako že někdo na vesnici netopí uhlím, i když je to levnější. ;-)

Prostě buď budeme přemýšlet o svém okolí. Někteří se ho snažit udržet tak, aby bylo pro nás přívětivé a jiným je to jedno a na všechny okolo kašlou, hlavně, že oni uštří 2,50,- a táhne jim to vocpodu. :-P

0/0
26.11.2015 0:13

V26l52a21d15i79m59í39r 33D25i54a52t87k40a 1653377391944

Zregulujeme regulaci, dokážeme nemožné. A až nám dovolíte přeregulovat, auta nebudou vykazovat žádné emise. Teda před správnýma komisema...

0/0
25.11.2015 21:16

P82e89t77r 81S84k67o74k57a53n 3869249233949

Tam prece o ty emise vubec nejde. Mne osobne je to uplne jedno kolik to vypousti, stejne tak tem co tyhle nesmyslne regulace vymysleji. Jde jen o penize.

+5/−1
25.11.2015 20:47

K80a18r64e79l 57N79o81v19á60k 8188354157512

asi uz kazdymu je jasny o co tam jen jde. Brusel chce prachy, tak si vymyslel tridy Euro . NIkho nezajima kolik to auta vypusti Co2, protoze stejnak proti nakladni lodi atd je to porad prd

+3/0
25.11.2015 20:45
Foto

V30o93j94t67ě77c75h 86P11a30v76l46í44k 5674521394318

Všechy lodě světa: 1.1 miliardy tun CO2 ročně. Všechna auta světa: 1.7 miliardy tun CO2 ročně. Auta udělají víc.

0/0
25.11.2015 23:31
Foto

V15o52j18t12ě58c71h 79P74a84v79l58í22k 5534321804518

Podle automobilky Škoda vyprodukují jen osobní vozy dokonce 2.2 miliardy tun CO2 ročně.

0/0
25.11.2015 23:59

J75a43n 46M79a62c84e18k 9474355932608

včera jsem tento model viděl v autosalonu a i když stojí milion, je prostě nádherný :)

+3/0
25.11.2015 20:36
Foto

V45o89j37t52ě86c54h 65P26a13v91l58í24k 5294821974268

A ukrutně nepraktický, oproti předchozí generaci.

+1/0
25.11.2015 23:32
Foto

V73a56c96l95a94v 67V33a15v59r68a 3297434705757

Renaulty se do USA nedováží, tedy nejsou na trhu a Americe je jaxi jedno jestli si sami sobě otravujete ovzduší.

Na americkém trhu to byl jinak ousider VW firma která tu slavila u fanoušků dieselů nějaké úspěchy. Jako jediné evropské auto (výhradně s dieselem) se VW vyskytoval v tabulce nejprodávanějších aut v USA na asi 25 nebo 26.místě.

USA vysoce toleruje ostatní výrobce, kteří ostatně v USA vrábějí své vozy jako Toyota, Honda, Nissan, Hyundai/Kia, ale i Mercedes nebo VW. Nicméně od VW to byl podvod. Jo, bude to stát moc. Vy v Evropě netestujete zásadně vozy na škodliviny, a za druhé už vůbec ne na kvalitu. Ta je značně horší než i u všech tří amerických automobilek. Což se zatím v Evropě úspěšně tají. VW nepatří kvalitou ke špičce jakou je bezesporu Toyota, stejně jako Mercedes stále ještě neumí vyrobit motor s kvalitou a tichostí, kultivovaností motorů Lexus (Toyota). Opel netřeba ani jmenovat.

Hrůza nastane až se otevřou evropské trhy i Americe a naopak. Pak Němec dosedne na hrnec a bude volat  pomoc. Zákazník se rychle přeorientuje.  Ani o tom se ale nikdo neodvažuje polemozovat. A Amerika není na natahovací klíček aby zdražovala své výrobky jen proto, že Evropa je neumí vyrábět efektivně. Mluvím doslova o KAŽDÉM výrobku Made in USA nebo Made in EU. Cenově při stejné nebo lepší kvalitě, nemůže EU konkurovat.

Konrola emisí (nejen) u aut, je v Evropě v plenkách a automobilky si navzájem naschvály jistě nedělají. Žijí v symbióze podvodů v pohodě.  To by se musel najít žalobce a (nejen) ekologové jsou v Evropě podplatitelní.

VW i Renault mají peněz jak s.... . V USA to nejde.

+1/−5
25.11.2015 20:29

R63o20b47e56r48t 88T31o69m66e76c24z34e72k 8501874642425

Já bych ty USA v otázce ekologie tak nevelebil. Je známo že jsou největším znečišťovatelem okolních moří s milióny tun odpadků ročně.

+3/0
25.11.2015 20:39

J12a19r30o61s47l62a44v 32P76r65o31c92h28á35z31k55a 3372379472756

;-D;-D;-D

+1/0
25.11.2015 20:43

T71i43b19o94r 14S89u30l80o 7690944821270

To že Japonci učí Amričany vyrábět kvalitní auta už asi 30 let se ví. Ale že by americké automobilky předčily v kvalitě Evropu ? Proč tedy musela vláda USA zachraňovat v době krize prakticky každou americkou automobilku ? V Evropě to hrozilo maximálně PSA a možná FIatu. Do Evropy lze dovézt americké auto za rozumný peníz, tak proč se tady neprodávají ve větší míře už teď ? V něčem bude problém a obchodní podmínky to nebudou...

+1/0
25.11.2015 20:52

L26á34ď49a 24V26r57a13n34ý 7718338108767

Máš to dlouhý a ještě zmatený.

To co udělal VW bylo rozhodnutí nějakého papaláše z VW konkurovat emisně naftou proti benzínu na trhu v USA. No a někdo ten tlak nevydržel a "splnil" co se od něj očekávalo.

Evropská auta proti americkým jsou kvalitnější i technologicky vyspělejší.

+5/0
25.11.2015 21:00

J47i51ř91í 78S45c22h49w88a69c67h 8108354568576

americká auta jsou kvalitativně na úrovni Dacie s větší karosérií a motorem....a podvozkem co tomu motoru nestačí.....

+6/0
25.11.2015 21:01

K42a63r62e81l 82S13t98r91ž18a96n16o22v21s89k72ý 1478715855

Zrovna USA si nenechávají nijak zvlášť škrtit ekonomiku nějakými ekologickými normami. Je to druhý největší znečišťovatel hned po Číně.

+2/0
25.11.2015 23:16

L93u37b51o78š 87S89t59e69h77n15o 8652589331239

Většinou se pod pojmem emise zaměňují různé věci. Tou první jsou emise CO2, které nejsou zdraví škodlivé i když pravděpodobně způsobují globální oteplování. Horší jsou však emise NOx, CO a HC, které zdraví škodlivé jsou. V Americe řeší ty škodlivé složky a emise CO2 je nechávají chladnými. V Evropě se až zbytečně bojuje za nízké emise CO2.

0/0
26.11.2015 13:03

T66o67m25á48š 70M88o49r96a77v55č42í94k 3727326113585

Nechci EU strašit, ale boj s CO2 je dávno prohraný. Svět se vyvíjí a produkce CO2 globálně roste. Spíš by se měli zaměřit na jedy co z aut vychází (třeba model USA) - to je aspoň lokální problém, ale hlavním hráčem s CO2 je nyní rozvojový svět (Čína apod.). Případně globálně zadotovat výzkum (baterie, elektroauta).

+1/0
25.11.2015 20:06
Foto

V25a32c95l24a41v 29V15a62v74r71a 3317234345937

neznám model USA.

Zadotovat elektroauta? Jste při smyslech?

Ta vaše bájná Tesla prodělává i při rekordním sponzoringu bank na každém voze 4,000 dolarů.. to vše v zemi kde litr benzínu stojí 12 Kč.

VW jen prostě netušil že Diesel patří do traktoru nebo tahače, a že udělat model auta co by se Amíkům líbil zatím nedokázal vyrobit. Jejich kdysi nejúspěšnější Jetta se přirovnávala v US tisku k myčce nádobí..

Vámi zbožňovaný Golf je poměrně dobře inženýrsky zpracovaný, ale je to plain, nikoho neoslovující model, žádnou věkovou skupinu, ženy nebo muže.. je to blééééé..

Jo Toyota, Nissan nakonec i Honda natož Hyundai.. to je jiný kafe. Vědí co Amík vyžaduje za málo peněz a s max kvalitou a zárukou 10 let, s půjčkami s nulovým úrokem na 6 let..ostatně nejprodávanějším vozidlem je bezmála 30 let Ford řady F. Tedy motory s obsahem kolem 5600 ccm.

Prostě jiná země, vyžaduje se bezpečnost v provozu, kvalita a pohodlí.

https://media.ford.com/content/fordmedia/fna/us/en/news/2014/01/13/all-new-ford-f-150-redefines-full-size-trucks.html

+1/−5
25.11.2015 20:41

L35á59ď73a 91V54r52a74n34ý 7758818458967

Ty jsi mimo a to dost. Tesla Motors je firma z USA ;-D.

0/−1
25.11.2015 21:06

T59i94b45o92r 27S36u67l29o 7880434621180

určitě ano, toto je bezpečnost a kvalita F150 z roku 2001 https://www.youtube.com/results?search_query=crash+test+F+150

a toto je kvalita a bezpečnost mého mercedesu výrovy 2002

https://www.youtube.com/watch?v=FhcBthYDnu8

0/0
25.11.2015 21:06

T81o47m62á61š 73M98o66r36a71v82č29í82k 3307796763575

Nepsal jsem zadotovat elektroauta, ale výzkum.!

0/0
25.11.2015 22:23
Foto

V83o90j55t23ě78c44h 69P20a27v80l53í94k 5544151144918

Tesla na každém voze vydělá. Tedy náklady na výrobu jednoho vozu jsou nižší, než prodejní cena. Celkově ovšem je v mínusu, protože investuje do stavby nových výrobních zařízení.

0/0
25.11.2015 23:33

T96i64b20o17r 89S23u59l76o 7240194341750

A mimochodem, všiml si někdo, že žádná jiná automobilka na světě se do VW neobula, nevyužila toho ve své reklamní kampani ? Hyundai se tak rád obouval do Škodovky, proč né teď ? Protože všichni stojí svorně po kolena ve stejných "hovnech".

+15/0
25.11.2015 20:04







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.