Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nový renault vypouští emise jako auto z 80. let, tvrdí němečtí ekologové

Německá ekologická organizace Deutsche Umwelthilfe (DUH) tvrdí, že Renault Espace nové generace, který se prodává od letoška, v běžném provozu vypouští do ovzduší pětadvacetkrát více oxidů dusíku, než je povoleno, protože vyhověl testům Evropské unie prováděným za nerealisticky nízké teploty motoru.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T82o29m66á29š 63V20a46l34d11e93r 7973330719

Tím jak ADAC poškodil Dacii, nejsou jeho testy relevantní. Byla to ostuda zfalšovat test vozu, který byl najednou konkurencí. Tak se jej zalekli, přestože se jedná o křáp.

+2/−1
26.11.2015 20:05

J31a79n 84K76o21n73v19a93l54i39n92k55a 5280461901485

Nejhorší je, že ty z.rdy ekologické platí EU z grantů a dotačních titulů, pro něž jsou generovány prostředky z daní všech evropských daňových poplatníků.

+1/0
26.11.2015 14:33

V91i81t 98O71t97a61h92a43l 5325170749964

Předpokládám, že EU zakáže naftovým motorům se bez povolení zahřívat a problém je vyřešen, protože studené naftové motory normy splňují.

+2/0
26.11.2015 1:56

V31á96c68l20a57v 71J36e86b97a69v73ý 8340229883706

Naftový motor prostě nepatří do města a ani do osobáku. Sice žere o kousek méně, ale létá z něj rakovina. V USA to vědí, v Japonsku to vědí, ale Evropa si z nějakého záhadného důvodu myslí, že když vypustí o 1% méně CO2, tak to bude strašně fajn, i když při tom zadusí polovinu vlastního obyvatelstva.

+3/−2
25.11.2015 23:55

O64n27d87ř20e55j 46L40o30š53o86t12h 9770482744562

Navíc bych všechny tyhle organizace zrušil, protože pokud je to pravda, měli to odhalit hned a ne po tom, co se auta s Euro5 nevyrábí. Co do teď dělali? V Evropě se prodá X desítek milionů aut za rok a nikdy nikdo ani jedno neotestoval v provozu.

+1/0
25.11.2015 23:51

K11a21r17e84l 79S31t24r92ž78a51n43o78v50s14k82ý 1388965735

I kdyby auta čoudila jako parní lokomotivy, tak je to zlomek toho, co vyprodukují letadla a lodě. Je známý dánský výzkum, že patnáct největších kontajnerových lodí na světě vyprodukuje tolik emisí, jako všechna auta na světě dohromady. Ale lodě a letadla nikdo neřeší, pořád jen auta.

+8/0
25.11.2015 23:14
Foto

V49o13j71t66ě88c85h 86P74a60v37l88í14k 5834331194588

Až Vaším městem budou jezdit tankery, či nízko prolétávat letadla, bude Váš argument něco platný. Emise NOx jsou škodlivé v lokálním měřítku, škodí živým tvorům a rostlinám v blízkosti zdroje znečištění. Celkově v atmosféře velký dopad nemají, neboť se rozkládají zpět na dusík.

+4/−1
25.11.2015 23:18

O93n27d32ř11e81j 84L83o94š72o26t75h 9930962504122

Ale ty emise stále klesají. Navíc auta jsou ten nejmenší problém, když jdu po silnici, necítím skoro nic z aut. Stačí jeden starý kotel na hnědé uhlí a dusí se celé město.

+4/0
25.11.2015 23:28
Foto

V81o29j48t50ě11c16h 97P48a49v95l93í44k 5494411514618

A je dobře, že klesají. I když pokud je pravda, co je v článku, zrovna Renaulltu za posledních 30 let moc neklesly.

NOx totiž moc cítit nejsou, ale zdraví škodí dost i v malých koncentracích.

A co se týče topenišť na tuhá paliva, tak ta už jsou v mnohých městech buď zakázána, nebo přísně regulována. V centru velkých měst žádný kotel na uhlí i proto nenajdete. (A navíc kouř z hnědého uhlí neobsahuje NOx, hlavně SO2, pevné částice a CxHx.) Na snížení emisí je potřeba tlačit na všech frontách.

+2/0
25.11.2015 23:41

O38n93d27ř94e34j 44L79o50š48o30t86h 9810922234692

Já netvrdím, že je to špatně. Dokonce myslím, že reálné je, aby u aut klesaly více, v provozu. Ale pokud se auto staví na to, aby splnilo normu, které je postavená na hlavu, tak je to těžké.

0/0
25.11.2015 23:45

V65á40c48l12a12v 13J69e17b91a20v34ý 8610429883896

Možná bude problém v tom, že prostě z nafťáku nikdy nepůjde nic čistého. Když zapálíte pneumatiku, tak prostě bude čoudit víc než zapálený dřevo.

0/0
25.11.2015 23:52
Foto

V60o33j83t34ě41c67h 55P83a85v94l13í70k 5604671764618

Ale to samozřejmě jde, jen to pak nemusí být finančně výhodnější na provoz, než jiná paliva.

0/0
25.11.2015 23:58

V66á12c80l73a50v 74J21e23b36a91v23ý 8340269513696

Ano, zapomněl jsem dodat okrajovou podmínku: za srovnatelné peníze (pořízení + provoz), tedy v reálném ekonomickém světě.

0/0
26.11.2015 0:08
Foto

V25o85j87t96ě91c41h 88P84a73v34l71í91k 5284251184658

To, že se auta dělala "jen na normu" je částečně vina normy, že to umožňuje, ale i vina automobilek, které plnily pouze literu a nikoli ducha normy.

Od automobilek je značně pokrytecké inzerovat v reklamách nové čisté motory, které pak, ač plní novější normu, ve skutečnosti znečišťují podobně jako mnohem starší.

Řešením je udělat novou, lepší normu, která lépe pokryje možné provozní režimi automobilů. Protože etiku automobilek asi jen tak snadno změnit nepůjde.

+1/0
25.11.2015 23:57

J46a41r51o57m10í74r 85K19r86á81l 4180229284419

Jenomže on ten smrad z tankeru je u nás ze Severního moře za několik hodin, víte ?  A alternativní pohony pro velké lodě jsou vyřešené už léta.

0/0
26.11.2015 8:02
Foto

V62o69j61t77ě61c10h 44P81a87v63l73í69k 5904871754508

Natolik naředěný (pokud se bavíme o NOx), že je to jedno. Ale souhlasím, třeba lodě na LNG jsou mnohem rozumnější řesení, než lodě na těžké topné oleje. To nic nemění na tom, že je něco potřeba dělat (i) s auty.

+1/0
26.11.2015 13:13

T48o30m17á76š 15V67a79l19d28e67r 7853220219

Kávový mlýnek je spolehlivější, než Vaše kecy. Vzduch dýchám kde žiji. Ne kde pluje loď. Přečtěte si jak emise postupují a jak se mísí. Pak piště. Zatím jste u mne V_ _, který papouškuje. A viz vykuchané DPF je pro mne větší zátěž. Máte jej také vykuchán?

0/0
26.11.2015 20:10
Foto

P81a54v17e75l 60P15o40d38e57š63v40a 5149467969

Norma vyžaduje jisté podmínky měření. A výsledky pak odpovídají požadavkům a nebo ne. To je celé. Proč do toho pořád taháte běžný provoz? Jak ho chcete definovat?

+4/0
25.11.2015 22:06
Foto

V69o68j45t10ě25c28h 97P16a67v73l96í33k 5854641924978

Běžný provoz je nutno změřit, statisticky zpracovat a pak podle něj vytvořit novou normu, pokud možno tak, aby auto vyzkoušela v širokém spektru provozních režimů a nešla tedy snadno obejít.

+1/0
25.11.2015 23:19
Foto

P51a80v75e94l 74P52o91d25e83š21v24a 5459177919

Obchází se to proto, že je to nesmysl.

0/0
26.11.2015 9:12
Foto

V58o23j74t63ě42c22h 58P97a50v21l94í63k 5554101184868

V tom se neshodneme. Já mám za to, že je omezení lokální produkce NOx, SOx, CxHx, O3 a PMxx zcela zásadní pro zdraví obyvatel měst.

+1/0
26.11.2015 13:54

O17n17d52ř92e69j 41L62o64š30o73t92h 9910182104442

Přesně tak, kdyby norma vyžadovala něco jiného, tak by to automobilky podle toho udělaly. Kdyby naladili auta tak, že budou vyhovovat po zahřátí, tak budou řešit, proč ne za studena.

0/0
25.11.2015 23:23

J86a90r31d65a 15K73u71b88r 5396643383325

Já hlavně nechápu, že do ted nikdo nezazaloval EU za EURO normy. Vždyť někdo plati u některých vozidel i 7 tisíc :) vlastně ty normy jsou k ničemu a jen tahali z lidi peníze.

+1/0
25.11.2015 22:01

J77o54s63e57f 37Š68e82m12e37l37í10k 7489651520427

On si skutečně někdo vybírá auto podle toho, co mu fičí z výfuku? 8-o

+2/0
25.11.2015 21:38

V10i77k91t83o14r 57Š12e94d29i68v19ý 8866301120426

Prý ano. Aspoň to tvrdí ti, kteří se  teď domáhají tučného odškodnění za újmu, kterou utrpěla jejich zelená dušička :-/

0/0
25.11.2015 22:17

P79e13t40r 75F33o41l52t29ý39n 9444806407616

V různých městech jsou zóny, kam mohou auta jen s euro.. ,. Však se uvažuje i o centru Prahy a Brna..

0/0
25.11.2015 22:30

O83n63d92ř65e65j 18L29o56š38o86t46h 9480722954602

Ty auta ale normu splňují, proto získala homologaci. Nikdo po automobilkách nechtěl, aby byly emise takové v běžném provozu. Vlastně já můžu říci, že moje auto normy splňuje, protože většinu jízd mám do 3 km do práce nebo do obchodu, či školy, školky...

+1/0
25.11.2015 23:26

V62á17c10l72a25v 16J35e67b68a61v22ý 8650759453496

Ano, například ti, kteří myslí na zdraví svoje i svého okolí. Je to stejné, jako že někdo na vesnici netopí uhlím, i když je to levnější. ;-)

Prostě buď budeme přemýšlet o svém okolí. Někteří se ho snažit udržet tak, aby bylo pro nás přívětivé a jiným je to jedno a na všechny okolo kašlou, hlavně, že oni uštří 2,50,- a táhne jim to vocpodu. :-P

0/0
26.11.2015 0:13

V63l73a23d31i63m67í84r 54D92i63a45t33k60a 1563117881864

Zregulujeme regulaci, dokážeme nemožné. A až nám dovolíte přeregulovat, auta nebudou vykazovat žádné emise. Teda před správnýma komisema...

0/0
25.11.2015 21:16

P92e78t33r 78S81k72o40k87a68n 3569679973969

Tam prece o ty emise vubec nejde. Mne osobne je to uplne jedno kolik to vypousti, stejne tak tem co tyhle nesmyslne regulace vymysleji. Jde jen o penize.

+5/−1
25.11.2015 20:47

K56a16r89e61l 50N96o83v98á82k 8398974497242

asi uz kazdymu je jasny o co tam jen jde. Brusel chce prachy, tak si vymyslel tridy Euro . NIkho nezajima kolik to auta vypusti Co2, protoze stejnak proti nakladni lodi atd je to porad prd

+3/0
25.11.2015 20:45
Foto

V28o31j51t88ě43c18h 14P20a76v88l52í69k 5404941414578

Všechy lodě světa: 1.1 miliardy tun CO2 ročně. Všechna auta světa: 1.7 miliardy tun CO2 ročně. Auta udělají víc.

0/0
25.11.2015 23:31
Foto

V32o79j26t97ě34c65h 48P76a53v66l49í47k 5884181794508

Podle automobilky Škoda vyprodukují jen osobní vozy dokonce 2.2 miliardy tun CO2 ročně.

0/0
25.11.2015 23:59

J49a82n 33M25a69c46e14k 9774635872518

včera jsem tento model viděl v autosalonu a i když stojí milion, je prostě nádherný :)

+3/0
25.11.2015 20:36
Foto

V95o22j71t97ě36c53h 13P51a80v74l68í97k 5294961854508

A ukrutně nepraktický, oproti předchozí generaci.

+1/0
25.11.2015 23:32

V65a64c47l69a38v 10V44a89v89r55a 3577334175207

Renaulty se do USA nedováží, tedy nejsou na trhu a Americe je jaxi jedno jestli si sami sobě otravujete ovzduší.

Na americkém trhu to byl jinak ousider VW firma která tu slavila u fanoušků dieselů nějaké úspěchy. Jako jediné evropské auto (výhradně s dieselem) se VW vyskytoval v tabulce nejprodávanějších aut v USA na asi 25 nebo 26.místě.

USA vysoce toleruje ostatní výrobce, kteří ostatně v USA vrábějí své vozy jako Toyota, Honda, Nissan, Hyundai/Kia, ale i Mercedes nebo VW. Nicméně od VW to byl podvod. Jo, bude to stát moc. Vy v Evropě netestujete zásadně vozy na škodliviny, a za druhé už vůbec ne na kvalitu. Ta je značně horší než i u všech tří amerických automobilek. Což se zatím v Evropě úspěšně tají. VW nepatří kvalitou ke špičce jakou je bezesporu Toyota, stejně jako Mercedes stále ještě neumí vyrobit motor s kvalitou a tichostí, kultivovaností motorů Lexus (Toyota). Opel netřeba ani jmenovat.

Hrůza nastane až se otevřou evropské trhy i Americe a naopak. Pak Němec dosedne na hrnec a bude volat  pomoc. Zákazník se rychle přeorientuje.  Ani o tom se ale nikdo neodvažuje polemozovat. A Amerika není na natahovací klíček aby zdražovala své výrobky jen proto, že Evropa je neumí vyrábět efektivně. Mluvím doslova o KAŽDÉM výrobku Made in USA nebo Made in EU. Cenově při stejné nebo lepší kvalitě, nemůže EU konkurovat.

Konrola emisí (nejen) u aut, je v Evropě v plenkách a automobilky si navzájem naschvály jistě nedělají. Žijí v symbióze podvodů v pohodě.  To by se musel najít žalobce a (nejen) ekologové jsou v Evropě podplatitelní.

VW i Renault mají peněz jak s.... . V USA to nejde.

+1/−5
25.11.2015 20:29

R78o92b55e12r59t 35T56o53m76e49c62z63e75k 8981674182635

Já bych ty USA v otázce ekologie tak nevelebil. Je známo že jsou největším znečišťovatelem okolních moří s milióny tun odpadků ročně.

+3/0
25.11.2015 20:39

J26a49r48o28s37l96a33v 13P35r83o71c62h45á63z57k92a 3562679582286

;-D;-D;-D

+1/0
25.11.2015 20:43

T36i50b82o89r 40S17u93l92o 7870474791230

To že Japonci učí Amričany vyrábět kvalitní auta už asi 30 let se ví. Ale že by americké automobilky předčily v kvalitě Evropu ? Proč tedy musela vláda USA zachraňovat v době krize prakticky každou americkou automobilku ? V Evropě to hrozilo maximálně PSA a možná FIatu. Do Evropy lze dovézt americké auto za rozumný peníz, tak proč se tady neprodávají ve větší míře už teď ? V něčem bude problém a obchodní podmínky to nebudou...

+1/0
25.11.2015 20:52

L89á87ď48a 69V89r70a40n74ý 7278148368327

Máš to dlouhý a ještě zmatený.

To co udělal VW bylo rozhodnutí nějakého papaláše z VW konkurovat emisně naftou proti benzínu na trhu v USA. No a někdo ten tlak nevydržel a "splnil" co se od něj očekávalo.

Evropská auta proti americkým jsou kvalitnější i technologicky vyspělejší.

+5/0
25.11.2015 21:00

J31i68ř14í 85S26c98h28w15a20c50h 8158964238976

americká auta jsou kvalitativně na úrovni Dacie s větší karosérií a motorem....a podvozkem co tomu motoru nestačí.....

+6/0
25.11.2015 21:01

K44a47r66e26l 18S42t94r34ž82a31n72o68v53s86k76ý 1878875605

Zrovna USA si nenechávají nijak zvlášť škrtit ekonomiku nějakými ekologickými normami. Je to druhý největší znečišťovatel hned po Číně.

+2/0
25.11.2015 23:16

L32u77b62o18š 85S35t87e12h30n79o 8942849761979

Většinou se pod pojmem emise zaměňují různé věci. Tou první jsou emise CO2, které nejsou zdraví škodlivé i když pravděpodobně způsobují globální oteplování. Horší jsou však emise NOx, CO a HC, které zdraví škodlivé jsou. V Americe řeší ty škodlivé složky a emise CO2 je nechávají chladnými. V Evropě se až zbytečně bojuje za nízké emise CO2.

0/0
26.11.2015 13:03

T64o91m56á41š 39M79o47r19a23v87č73í78k 3137936363585

Nechci EU strašit, ale boj s CO2 je dávno prohraný. Svět se vyvíjí a produkce CO2 globálně roste. Spíš by se měli zaměřit na jedy co z aut vychází (třeba model USA) - to je aspoň lokální problém, ale hlavním hráčem s CO2 je nyní rozvojový svět (Čína apod.). Případně globálně zadotovat výzkum (baterie, elektroauta).

+1/0
25.11.2015 20:06

V60a32c72l26a19v 61V74a65v83r57a 3407824535927

neznám model USA.

Zadotovat elektroauta? Jste při smyslech?

Ta vaše bájná Tesla prodělává i při rekordním sponzoringu bank na každém voze 4,000 dolarů.. to vše v zemi kde litr benzínu stojí 12 Kč.

VW jen prostě netušil že Diesel patří do traktoru nebo tahače, a že udělat model auta co by se Amíkům líbil zatím nedokázal vyrobit. Jejich kdysi nejúspěšnější Jetta se přirovnávala v US tisku k myčce nádobí..

Vámi zbožňovaný Golf je poměrně dobře inženýrsky zpracovaný, ale je to plain, nikoho neoslovující model, žádnou věkovou skupinu, ženy nebo muže.. je to blééééé..

Jo Toyota, Nissan nakonec i Honda natož Hyundai.. to je jiný kafe. Vědí co Amík vyžaduje za málo peněz a s max kvalitou a zárukou 10 let, s půjčkami s nulovým úrokem na 6 let..ostatně nejprodávanějším vozidlem je bezmála 30 let Ford řady F. Tedy motory s obsahem kolem 5600 ccm.

Prostě jiná země, vyžaduje se bezpečnost v provozu, kvalita a pohodlí.

https://media.ford.com/content/fordmedia/fna/us/en/news/2014/01/13/all-new-ford-f-150-redefines-full-size-trucks.html

+1/−5
25.11.2015 20:41

L13á12ď36a 87V91r55a32n84ý 7408568318527

Ty jsi mimo a to dost. Tesla Motors je firma z USA ;-D.

0/−1
25.11.2015 21:06

T40i53b93o96r 60S18u97l36o 7530454331530

určitě ano, toto je bezpečnost a kvalita F150 z roku 2001 https://www.youtube.com/results?search_query=crash+test+F+150

a toto je kvalita a bezpečnost mého mercedesu výrovy 2002

https://www.youtube.com/watch?v=FhcBthYDnu8

0/0
25.11.2015 21:06

T35o47m82á94š 65M72o94r88a78v40č44í80k 3757116663475

Nepsal jsem zadotovat elektroauta, ale výzkum.!

0/0
25.11.2015 22:23
Foto

V66o15j10t87ě85c61h 40P32a35v40l63í42k 5314441934768

Tesla na každém voze vydělá. Tedy náklady na výrobu jednoho vozu jsou nižší, než prodejní cena. Celkově ovšem je v mínusu, protože investuje do stavby nových výrobních zařízení.

0/0
25.11.2015 23:33

T58i89b63o47r 29S84u11l45o 7890574561510

A mimochodem, všiml si někdo, že žádná jiná automobilka na světě se do VW neobula, nevyužila toho ve své reklamní kampani ? Hyundai se tak rád obouval do Škodovky, proč né teď ? Protože všichni stojí svorně po kolena ve stejných "hovnech".

+15/0
25.11.2015 20:04







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.