Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

VW představil úpravy „cinklých“ TDI: nový software a úprava sání

Úprava většiny naftových automobilů z německého koncernu Volkswagen, které mají problém s emisemi oxidů dusíku, bude trvat méně než hodinu. Volkswagen už má plán pro svolávání těchto vozů v Evropské unii a představil připravované úpravy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J57a62n 48F17r29o94l88í12k 6566140315904

To by si měl VW nechat patentovat. Jak změnit auto s EURO 3 na ERO 150? Dát  drátěnku na nádobí do sání.;-)

0/0
28.11.2015 11:41

D92a34v90i90d 21R31y76c27h30e38t19s85k71ý 9186511120490

Tak predpokladam ze dobrovolne tam nikdo nepujde, ale pozor abyste v noci nenacapali soudruha Ťoka ze statniho dozoru jak vam to auto tajne predelava...

0/0
28.11.2015 11:13

P44e86t37r 33L79a84n19d73a 1709940565794

To zní jednoduše.

Takže, milý majiteli koncernového vozidla s motorem s cinknutým programem,

1) objednej se, vezmi si dovolenou a dostav se na vlastní náklady do servisu, kde strávíš asi 1 hodinu,

2) auto ti přeprogramují, aby odpovídalo normám, tedy trochu omezí výkon,

3) abych nezapomněl, stoupne ti k tomu omezení výkonu spotřeba.

Takže všichni hurá zúčastnit se této dobrovolné akce, když už to VW platí!!!

+1/0
27.11.2015 14:03


M68i84l46a67n 54Š72v20a80g25r34o95v89s29k47ý 9402429205978

Nikam nechoď.

0/0
28.11.2015 10:04

L42u32k80á59š 53V63a86ň14u65r10a 1215154113563

To je ale blabol. Ucpanim sani se nezvysi spotreba, ale snizi se vykon. Hlavne ve vyssich otackach. Dost to pripomina vrtulky, co se davaly do benzinovych motoru. Mereni vzduchu pomoci MAF ma totiz samo o sone obrovskou nepresnost mereni. Funguje na principu mereni ochlazovani ohrivane soucastky proudicim vzduchem.

0/0
27.11.2015 1:38

J15o32s73e57f 49L11e35b49d96u39š39k62a 4712133363885

Proboha, jaký má ta SW úprava vliv na emise při běžném provozu? Vůbec žádný. Tedy o co jde? SW se zapne jen tehdy, je-li zvednuta kapota. Jinak vůbec nevystupuje do hry a pokud by na mne někdo pŕišel s požadavkem na úpravu, nebudu souhlasit a budu se snažit úpravě vyhnout.

+3/−2
26.11.2015 23:37

J65a70r43o38s83l58a47v 46D14r85o23b90n85ý 6166258247227

to zase bude inzerátů: Vrátíme hodnoty výkonu a spotřeby vašich motorů jako před povinnou návštěvou servisu ;-D

+6/0
26.11.2015 23:31

J89o87s71e41f 18K67r62o57u41p96a 1409622246348

jednoduší by bylo zrušit měření emisí na STKR^

+2/−1
26.11.2015 23:23

P33e41t62r 72Š32t49ě39c23h 3762471258203

No já myslím, že se tady míchá řešení problému technického s právním a ve skutečnosti ten technický vyřešili v EU právníci a to tak, že vlastně není potřeba měnit nic, základ je aby SW pouze neobsahoval tu protiprávní část a jak právníci zjistili, tak ty skutečné údaje prostě nejsou vlastně pak problém, protože ono to splňování určitých norem není v důležitých parametrech vázáno na konkrétní typ vozu, ale na průměr celé kompletní řady motorů daného vozu. Snížení výkonu, které je snadno měřitelné, by se okamžitě profláklo a znamenalo by reklamace, takže k němu nepochybně nedojde. Problém je, že v USA ty emise tak nechat nemůžou, protože tam jim do toho zasáhl zejména daňový problém a neuvedení těch emisí na patřičnou úroveň by znamenalo vracení příslušné daňové úlevy i s několikanásobně vyšší sankcí, což překračuje ceny těch vozů a řešení, které nesníží výkon, což by znamenalo vrácení vozů, prostě pro USA není a nebude  vsadím boty, že zaplatí pokuty a dobrovolně každému v USA, kdo se přihlásí vrátí cenu auta, což bude levnější varianta a pak to střelí jako balík upravených aut do nějakého bazaru do Evropy. Takže pokud si lámete hlavu, jak tyto představené úpravy problém technicky řeší, tak pravdu mají ti co říkají, že nijak, zázrak se nekoná

+3/0
26.11.2015 22:11

P87e16t26r 24Č14e63r32m25á36k 9488905589840

Souhlas že se míchají technické a legislativní řešení. A v zásadě je to jednoduché - technický problém neexistuje, nic jako protiprávní sw neni, je to prostě vlasnost či funkce a v ní samotné problém není. Problém je však legislativní, a to pouze v usa, kde sice jsou uznávány hodnoty dle nedc ale jsou vyžadovány další věci, mimo jiné kompletní popis funkce emisního systému. A právě v tom je ten kámen úrazu - tam vw udělalo tu minelu a tuto funkci tam neuvedlo. To je ta ryzí podstata, všechno ostatní jsou vesmě mediální bubliny a vlna neznalosti. Každopadně řešení je zhruba tak jak píšete.

+4/0
26.11.2015 22:25

F16r10a94n51t44i73š64e26k 79N54o70v90á67k 6751375656741

Ostatně je otázkou, jestli EU verza vůbec tu normu porušuje. Norma říká, že má vozidlo v normovaném cyklu vykázat emise XY. A ty zcela bez debaty vykazuje. O tom, jak se toho má dosáhnout v podstatě nebyla řeč. VW jen použilo "kreativní" technické řešení .)

+1/0
27.11.2015 10:35

T89o89m23á67š 93K57a69p57l53a37n 8463899213423

no když by mi zvýšili spotřebu, tak by se změnily parametry vozu a mohl bych odstoupit od smlouvy (stejně jako když nesplní parametry emisí), nebo žádat slevu atp.

+1/0
26.11.2015 21:08

D42a10n92a 73N25a20i87m42a64n59o58v89á 1671570236726

"Volkswagen prohlašuje, že zvolené úpravy mají za úkol upravit množství vypouštěných emisí, ale neměly by mít vliv na výkon a spotřebu motoru."

Konecne se nekomu podarilo vymyslet perpetum mobile.

+2/−5
26.11.2015 19:41
Foto

J51a69r51o55m74í20r 55Č27e71c36h 1563128307382

Perpetuum mobile jistě né. Perpetuum mobile je stroj který pracuje bez vnějšího zdroje energie.Jediná dodána energie je počáteční impuls.To opravdu VW nevymyslel to mu moc fandíte.;-)

+1/0
26.11.2015 19:49

D82a12n34a 60N17a36i85m36a57n25o87v38á 1931490546306

Nejak si moc nedovedu v praxi predstavit, jak chteji dosahnout toho, ze se tri primo souvisejici promenne nebudou ovlivnovat. Vykon zustane, spotreba zustane .. a emise budou nekolikrat mensi, aby se dodrzela norma.

Tady neco nehraje. Ale co by clovek mohl cekat od podvodniku.

+5/−5
26.11.2015 19:52

P76e70t73r 36Č60e66r76m42á67k 9548135859100

Tak pro začátek je dobré si říct že to nejsou tři související proměnné. Výkon stojí úplně mimo, a spotřeba a emise jsou společné především papírově - jedna hodnota se totiž dle norem vypočítává z té druhé.

+3/0
26.11.2015 20:29

J69a88n 52N52o10v15á98k 9735508784725

Jde o emise NOx ty se nevypočítávají ze spotřeby, ale měří.

A úsporný režim motoru = chudá směs, nespálená část kyslíku = více emisí NOx. Takže pro pokles emisí NOx jen pomocí SW je nutno spotřebovávat více paliva.

A co se týká výkonu - ten restriktor v sání u 1.6 určitě maximální výkon motoru nějak ovlivní, otázkou je jen jak podstatně.

+1/0
26.11.2015 21:50

P69e86t59r 30Č73e49r49m10á46k 9598285709280

To samozřejmě, ale paní psala emise, tak to bylo potřeba vzít celkově, jinak ten přepočtový vztah funguje skutečně jen u co a spotřeby (a to obrácenně - spotřeba se dopočítává z emisí).

A vaše úvaha je sice správná, ovšem pokud se vw baví o parametrech tak se jedná pochopitelně o ty oficiální (tedy zjišténých dle metodik), tzn. může nastat situace že auto v praktickém provozu zaznamená v nějakém režimu užívání o něco zvýšenou spotřebu, nicméně ta oficiálně udávaná se změnit nemusí - a to mimo jiné právě proto že se dopočítává z co...

A ten usměrňovač jsem už viděl, restriktorem bych to nenazval, skutečně to hlavně usměrňuje tok vzduchu, a myslím že na výkon to tedy vliv mít nebude, a kdyby tak pouze minimální v rámci tolerance, a pakliže vemu v potaz že velmi často má jednotka vyšší výkon než udávaný, tak je situace že by auto mělo po aktualizaci sw výkon menší než deklarovaný v podstatě nereálná (což je logické, v opačném případě by si vw naopak samo vytvořilo skutečný problém...).

0/0
26.11.2015 22:04

P25e41t82r 21Č96e47r44m36á30k 9808355989120

To není žádné perpetum ale pouze oficiální mluva. Všechny hodnoty které jsou udávány v oficiálních technických parametrech jsou zjištěny dle předepsaných metodik a norem, aby byly výsledky porovnatelné. Tudíž např. hodnota výkonu je udávána jako maximální hodnota, a i když změním křivku jeho průběhu, hodnota zůstává = parametr se nezměnil. 

Takže toto prohlášení směřuje především k pár chytrákům, kteří by třeba rádi ze svého x let starého auta vytřískali nějaké peníze.

+1/0
26.11.2015 20:25

T13o44m70á74š 41Z87e83m38a88n 3405708384215

Takže přehrání sw v servisu půl hodiny a pak hned za přehrávači sw kteří auto vrátí do původní podoby/zvýší výkon a emise NOx..

+5/−1
26.11.2015 19:31

P51e75t34r 34Č29e23r70m65á74k 9478965809590

Z celého článku má smysl akorát ta poslední věta - tedy že úpravy se netýkají us trhu. Přitom to je ten jediný kde je skutečný problém s legislativou, v evropě žádný skutečný (pomineme mediální masírku) neexistuje. Takže nám VW v podstatě akorát oznámil že ty vozidla co přijedou na svolávačku dostanou aktualizovanější software, což je vlastně normální procedura, akorát to většinou media nešíří Rv

+4/−1
26.11.2015 18:33
Foto

J65a92r66o93m77í75r 58Č34e18c90h 1423438937682

Konečně rozumný člověk,který pochopil celou záležitostR^.Evropy se tato kauza vůbec netýká. Vytvořili ji senzace a zisku chtivi novináři.

+4/−2
26.11.2015 18:51

D21a89n83a 89N68a25i88m92a56n42o32v44á 1691550686286

V Evrope existuje jeden skutecny a podstatny problem. A to je podvod na zakaznika a bezduvodne obohaceni vyrobce.

Zakaznik dostava za sve penize jine zbozi, nez vyrobce deklaruje. Vedome tak uvadi spotrebitele v omyl a uctuje za zbozi cenu jako by bylo bez vady.

Az prijdete do restaurace a hostinsky si necha ve sklarne vyrobit pullitry, co budou mit ve skutecnosti jen 0.45L, ale bude vam uctovat plnou cenu, tak asi budete mluvit o problemu.

+4/−5
26.11.2015 19:46
Foto

J48a44r31o47m52í71r 45Č27e42c44h 1883658437132

Tento problém je v USA nikoliv v Evropě. Normy v Evropě jsou někde úplně jinde.Problém udělali s této kauzy novináři a vy jim věřite?věřite také mírumilovné islamisty?:-(

+2/−2
26.11.2015 19:55

D56a47n68a 19N69a80i92m86a59n54o61v16á 1581650206266

Takze VW je takovy dobrodinec, ze i presto, ze v EU zadny problem neni, tak bude menit sw a nektere dily. To da rozum, ze.

Jinak nechapu vasi logiku, spojovat auta s migraci, ale kazdy jsme nejaky.

+1/−2
26.11.2015 20:00

P97e81t71r 13Č60e59r39m18á45k 9738475229530

Žádný dobrodinec, sw se aktualizuje úplně běžně, a svolávačky jsou také známá věc, zkrátka skutečně se neděje nic, mediální vlna je samozřejmě jiná.

+2/0
26.11.2015 20:14

T43o86m96á20š 39V68e75s33e71l67ý 5605418520869

ale on žádný problém není ani v Evropě, ani v US. Je požadavek splnit určité emise za nějakých byrokraticky stanovených a v reálném provozu naprosto nesmyslných podmínek - a motor tyto emise plní. V  jiných podmínkách se chová jinak, to je ovšem chyba toho, kdo vymýšlel ty podmínky, ne toho kdo je splnil.

+3/0
26.11.2015 22:13

P18e79t60r 44Č28e49r47m10á20k 9338155609300

Mýlíte se, zákazník v evropě dostal přesně to co výrobce deklaroval. To že ty hodnoty jsou uváděny pouze ve vztahu k nějekému specifickému režimu který panuje pouze při měření a v reálu je nejde napodobit je věc jiná, plošná a týká se všech.

+2/−1
26.11.2015 20:13

M15a62r25t13i53n 88P65r90i36m85a16s 4187927421411

Vy jste ale demagog...

+1/−4
26.11.2015 20:23

P87e42t81r 95Č17e57r71m71á14k 9888895949130

Realitsta, stačí si zjistit jak se věci mají a méně hltat titulky ;-)

+2/0
26.11.2015 20:26

M21a69r87e77k 95K15l74u97f14a 3858874654126

To jsem zvědav, kolik pakoušů se dostaví ..... ;-D

+1/0
26.11.2015 18:04

L93u53k56á74š 58S98l57a53n22i42n41a 1421293493931

Ty co jezdi do autorizovaného na servis, tak jim to stejne bude provedeno automaticky a ti ostatní stejne casem budou muset prijet, jinak prijdou o technicak/technickou.

0/−1
26.11.2015 18:07

L20u23k43á76š 19S28l90a69n11i55n63a 1941493693441

Opravuji "Ti".

0/0
26.11.2015 18:08

P58e61t18r 66Č49e77r13m60á39k 9228175139210

O žádnou technickou ani techničák samozřejmě nikdo nepřijde ani když se nedostaví, vozidla mají platné homologace a na tom se nic nemění. ;-)

+2/−2
26.11.2015 18:28

L14u23k61á23š 10S56l70a41n57i26n31a 1291843343641

Bohuzel se chysta povinnost, takze az budete na cernem seznamu, který bude mit k dispozici technicka a z technicke vas vykopnou diky seznamu, tak se nedivte.

0/0
27.11.2015 7:02

P53e21t17r 91Č66e93r57m73á41k 9168865159280

Nic takovéjo se nechystá, neexistuje pro to žádná opora v legislativním prostředí. Akorát o tom píšou media, tím to končí. Auta mají platnou homologaci, její získání bylo v souladu s předepsanou metodikou, tam není o čem. Příběh problému v eu rozvíjí jenom a pouze media, nic oficiálního a hmatatelného se neděje.

0/0
27.11.2015 21:29
Foto

J20a49r33o16m28í25r 43Č11e80c22h 1403388587972

Právě že to ví a moc dobře!

+1/0
26.11.2015 18:02
Foto

J62a92r66o15m35í58r 96Č96e39c75h 1593398197862

Větší polovina majitelů modernějších dieselu má vykuchany DPF filtr,čímž v podstatě porušuje normy a zákon. Nikomu z vás to nevadí? Hlavně že tu řešite tuhle nesmyslnou aféru.Rv:-/

+12/−1
26.11.2015 17:02

J29i83ř94í 54Z59ý13k27a 9319603511350

vadí, ale tady se diskutuje o chybách automobilky. Nebo snad chcete říci, že lze nad takovými podvody mávnout rukou, protože si jejich zákazníci stejně auta upraví tak, že stejně nebudou plnit homologaci?

+2/−1
26.11.2015 17:21
Foto

J76a51r64o13m90í93r 77Č16e38c18h 1763918207372

Chyba je že se cpala z diesely do Ameriky.Kdyby tam vyvážela jen benzínové motorizace ,po ničem nestekne ani pes a všichni v Evropě dál jezdí spokojeně na naftu a novináři by neměli o čem psát.

+2/−1
26.11.2015 18:06

D20e56n42i54s 97W21i26t84z95k30u 3973231499147

a to je chyba?

0/0
26.11.2015 18:25
Foto

J94a70r66o64m17í43r 36Č89e75c56h 1623558827482

Ano je to chyba.Amerika jede v benzínu a má u dieselu stejné emisní normy.Což je nesmysl,ale to vy jak tuším že majitel amerického atmosférického benzínu jisté víte.;-)

+1/−2
26.11.2015 19:42

D20e81n90i75s 28W62i48t75z16k73u 3283961379647

člověče v Americe je tolik dieselů, že byste se divil, dokonce je to naopak, tam to totiž na tom dieselu přímo stojí

0/0
26.11.2015 21:22

T31o73m84á42š 31K89n57a43i24f38l 6623200307820

vetsi polovina? jsi si jisty? vetsi polovina ani netusi, ze tam DPF má.

0/0
26.11.2015 17:29

L80u84k44á96š 84S62k90o88p67a30l 9746328875151

Vadi. A doufam, ze je brzo osoli nejakym zakonem. Ale větší část to nebude.

0/0
26.11.2015 17:41

L89u46k52á53š 15S78k89o26p76a61l 9806748945111

Btw neexistuje nic jako větší nebo menší polovina ;-)

+2/0
26.11.2015 17:43

L70u97k64á20š 55S15l39a49n36i63n23a 1401363653621

Ostatní znacky také neprochazi testy, i na ty je tim padem se potřeba zamerit.,

+1/0
26.11.2015 18:00

P59e88t20e98r 61M74o14l70n26á98r 8945674522819

Menej vzduchu ,menšie množstvo kyslíka vo valci nižšia teplota horenia nafty nižšie emisie,druhá strana ale je nižší výkon a vyššia spotreba nafty ,ten nový software bude upravený tak aby váha vzduchu nehlásila menšie vzduchu ako chybu a bude zmenený aj režim EGR ventily ktorý bude pridávať do valcov viac výfukových spalín čo ešte viac zníži emisie ,u 2 L motorov sa počíta po zmene softwaru zo stratou výkonu 14 koní a znížením krútiace momentu vo vyšších otáčkach až o 50 Nm a zvýšením spotreby od cca 0,3  0,5 litra ,u 1,6 to ešte nezverejnili ale bude z toho asi riadny leňochod

+2/−1
26.11.2015 16:58

M46a24r67t41i96n 46H47o19c76e62k 5879895144947

já si myslím, že když ten podvod uvedli v život, tak měli v šuplíku několik řešení, co kdyby to náhodou někdo odhalil a jak to okamžitě opravit. asi nečekali, že se na to roky nepřijde a že to odhalí amíci, tak to asi už vůbec nečekali. teď honem oprášili starej šuplík a vytáhli řešení jak vše napravit. je to banda grázlů Rv

+4/−1
26.11.2015 16:51
Foto

J74a59r66o96m29í74r 82Č13e71c36h 1833898937202

Jako většina dnešních výrobců. Kvalita a spolehlivost je dávno minulosti,žijeme v konzumní době. Navíc eskaluje napětí v celém světě jsme jen krůček od války. Takže nějaký Dieselgate je mi ukradenýCekaji nás daleko větší problémy takže je zbytečné se rozcilovat nad blbostma.:-(

+4/0
26.11.2015 17:17





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.