Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

VW představil úpravy „cinklých“ TDI: nový software a úprava sání

Úprava většiny naftových automobilů z německého koncernu Volkswagen, které mají problém s emisemi oxidů dusíku, bude trvat méně než hodinu. Volkswagen už má plán pro svolávání těchto vozů v Evropské unii a představil připravované úpravy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J96a70n 14F38r15o74l57í80k 6586730245334

To by si měl VW nechat patentovat. Jak změnit auto s EURO 3 na ERO 150? Dát  drátěnku na nádobí do sání.;-)

0/0
28.11.2015 11:41

D48a75v37i72d 93R23y82c32h76e44t49s27k75ý 9686731380110

Tak predpokladam ze dobrovolne tam nikdo nepujde, ale pozor abyste v noci nenacapali soudruha Ťoka ze statniho dozoru jak vam to auto tajne predelava...

0/0
28.11.2015 11:13

P57e41t93r 40L50a22n55d88a 1399340845194

To zní jednoduše.

Takže, milý majiteli koncernového vozidla s motorem s cinknutým programem,

1) objednej se, vezmi si dovolenou a dostav se na vlastní náklady do servisu, kde strávíš asi 1 hodinu,

2) auto ti přeprogramují, aby odpovídalo normám, tedy trochu omezí výkon,

3) abych nezapomněl, stoupne ti k tomu omezení výkonu spotřeba.

Takže všichni hurá zúčastnit se této dobrovolné akce, když už to VW platí!!!

+1/0
27.11.2015 14:03

M20i65l41a21n 21Š33v13a41g68r38o88v48s60k41ý 9302119395988

Nikam nechoď.

0/0
28.11.2015 10:04

L13u27k25á85š 28V33a12ň76u58r46a 1125874843123

To je ale blabol. Ucpanim sani se nezvysi spotreba, ale snizi se vykon. Hlavne ve vyssich otackach. Dost to pripomina vrtulky, co se davaly do benzinovych motoru. Mereni vzduchu pomoci MAF ma totiz samo o sone obrovskou nepresnost mereni. Funguje na principu mereni ochlazovani ohrivane soucastky proudicim vzduchem.

0/0
27.11.2015 1:38

J27o89s64e33f 25L24e44b98d45u49š62k95a 4102733383215

Proboha, jaký má ta SW úprava vliv na emise při běžném provozu? Vůbec žádný. Tedy o co jde? SW se zapne jen tehdy, je-li zvednuta kapota. Jinak vůbec nevystupuje do hry a pokud by na mne někdo pŕišel s požadavkem na úpravu, nebudu souhlasit a budu se snažit úpravě vyhnout.

+3/−2
26.11.2015 23:37

J22a51r71o24s48l65a85v 18D87r81o74b18n45ý 6276398517477

to zase bude inzerátů: Vrátíme hodnoty výkonu a spotřeby vašich motorů jako před povinnou návštěvou servisu ;-D

+6/0
26.11.2015 23:31

J33o24s45e26f 85K12r92o58u50p30a 1249212896218

jednoduší by bylo zrušit měření emisí na STKR^

+2/−1
26.11.2015 23:23

P88e34t86r 32Š63t31ě98c92h 3382181898253

No já myslím, že se tady míchá řešení problému technického s právním a ve skutečnosti ten technický vyřešili v EU právníci a to tak, že vlastně není potřeba měnit nic, základ je aby SW pouze neobsahoval tu protiprávní část a jak právníci zjistili, tak ty skutečné údaje prostě nejsou vlastně pak problém, protože ono to splňování určitých norem není v důležitých parametrech vázáno na konkrétní typ vozu, ale na průměr celé kompletní řady motorů daného vozu. Snížení výkonu, které je snadno měřitelné, by se okamžitě profláklo a znamenalo by reklamace, takže k němu nepochybně nedojde. Problém je, že v USA ty emise tak nechat nemůžou, protože tam jim do toho zasáhl zejména daňový problém a neuvedení těch emisí na patřičnou úroveň by znamenalo vracení příslušné daňové úlevy i s několikanásobně vyšší sankcí, což překračuje ceny těch vozů a řešení, které nesníží výkon, což by znamenalo vrácení vozů, prostě pro USA není a nebude  vsadím boty, že zaplatí pokuty a dobrovolně každému v USA, kdo se přihlásí vrátí cenu auta, což bude levnější varianta a pak to střelí jako balík upravených aut do nějakého bazaru do Evropy. Takže pokud si lámete hlavu, jak tyto představené úpravy problém technicky řeší, tak pravdu mají ti co říkají, že nijak, zázrak se nekoná

+3/0
26.11.2015 22:11

P79e96t14r 56Č96e26r47m60á82k 9878355279620

Souhlas že se míchají technické a legislativní řešení. A v zásadě je to jednoduché - technický problém neexistuje, nic jako protiprávní sw neni, je to prostě vlasnost či funkce a v ní samotné problém není. Problém je však legislativní, a to pouze v usa, kde sice jsou uznávány hodnoty dle nedc ale jsou vyžadovány další věci, mimo jiné kompletní popis funkce emisního systému. A právě v tom je ten kámen úrazu - tam vw udělalo tu minelu a tuto funkci tam neuvedlo. To je ta ryzí podstata, všechno ostatní jsou vesmě mediální bubliny a vlna neznalosti. Každopadně řešení je zhruba tak jak píšete.

+4/0
26.11.2015 22:25

F11r50a98n36t75i73š28e63k 94N52o54v23á28k 6451235396421

Ostatně je otázkou, jestli EU verza vůbec tu normu porušuje. Norma říká, že má vozidlo v normovaném cyklu vykázat emise XY. A ty zcela bez debaty vykazuje. O tom, jak se toho má dosáhnout v podstatě nebyla řeč. VW jen použilo "kreativní" technické řešení .)

+1/0
27.11.2015 10:35

T98o64m29á80š 55K94a42p12l69a40n 8333639933353

no když by mi zvýšili spotřebu, tak by se změnily parametry vozu a mohl bych odstoupit od smlouvy (stejně jako když nesplní parametry emisí), nebo žádat slevu atp.

+1/0
26.11.2015 21:08

D33a45n32a 36N54a35i74m73a22n47o70v65á 1771680436676

"Volkswagen prohlašuje, že zvolené úpravy mají za úkol upravit množství vypouštěných emisí, ale neměly by mít vliv na výkon a spotřebu motoru."

Konecne se nekomu podarilo vymyslet perpetum mobile.

+2/−5
26.11.2015 19:41

J82a48r94o63m17í79r 31Č30e97c80h 1673138217782

Perpetuum mobile jistě né. Perpetuum mobile je stroj který pracuje bez vnějšího zdroje energie.Jediná dodána energie je počáteční impuls.To opravdu VW nevymyslel to mu moc fandíte.;-)

+1/0
26.11.2015 19:49

D92a40n58a 29N27a68i92m70a48n26o93v38á 1981510226226

Nejak si moc nedovedu v praxi predstavit, jak chteji dosahnout toho, ze se tri primo souvisejici promenne nebudou ovlivnovat. Vykon zustane, spotreba zustane .. a emise budou nekolikrat mensi, aby se dodrzela norma.

Tady neco nehraje. Ale co by clovek mohl cekat od podvodniku.

+5/−5
26.11.2015 19:52

P37e58t63r 73Č76e26r83m72á15k 9348645649330

Tak pro začátek je dobré si říct že to nejsou tři související proměnné. Výkon stojí úplně mimo, a spotřeba a emise jsou společné především papírově - jedna hodnota se totiž dle norem vypočítává z té druhé.

+3/0
26.11.2015 20:29

J43a55n 80N43o63v28á52k 9965838964935

Jde o emise NOx ty se nevypočítávají ze spotřeby, ale měří.

A úsporný režim motoru = chudá směs, nespálená část kyslíku = více emisí NOx. Takže pro pokles emisí NOx jen pomocí SW je nutno spotřebovávat více paliva.

A co se týká výkonu - ten restriktor v sání u 1.6 určitě maximální výkon motoru nějak ovlivní, otázkou je jen jak podstatně.

+1/0
26.11.2015 21:50

P51e87t19r 95Č21e93r67m93á70k 9438165899860

To samozřejmě, ale paní psala emise, tak to bylo potřeba vzít celkově, jinak ten přepočtový vztah funguje skutečně jen u co a spotřeby (a to obrácenně - spotřeba se dopočítává z emisí).

A vaše úvaha je sice správná, ovšem pokud se vw baví o parametrech tak se jedná pochopitelně o ty oficiální (tedy zjišténých dle metodik), tzn. může nastat situace že auto v praktickém provozu zaznamená v nějakém režimu užívání o něco zvýšenou spotřebu, nicméně ta oficiálně udávaná se změnit nemusí - a to mimo jiné právě proto že se dopočítává z co...

A ten usměrňovač jsem už viděl, restriktorem bych to nenazval, skutečně to hlavně usměrňuje tok vzduchu, a myslím že na výkon to tedy vliv mít nebude, a kdyby tak pouze minimální v rámci tolerance, a pakliže vemu v potaz že velmi často má jednotka vyšší výkon než udávaný, tak je situace že by auto mělo po aktualizaci sw výkon menší než deklarovaný v podstatě nereálná (což je logické, v opačném případě by si vw naopak samo vytvořilo skutečný problém...).

0/0
26.11.2015 22:04

P37e16t87r 15Č93e64r92m34á46k 9888145629750

To není žádné perpetum ale pouze oficiální mluva. Všechny hodnoty které jsou udávány v oficiálních technických parametrech jsou zjištěny dle předepsaných metodik a norem, aby byly výsledky porovnatelné. Tudíž např. hodnota výkonu je udávána jako maximální hodnota, a i když změním křivku jeho průběhu, hodnota zůstává = parametr se nezměnil. 

Takže toto prohlášení směřuje především k pár chytrákům, kteří by třeba rádi ze svého x let starého auta vytřískali nějaké peníze.

+1/0
26.11.2015 20:25

T84o11m66á25š 27Z84e70m53a77n 3655318254785

Takže přehrání sw v servisu půl hodiny a pak hned za přehrávači sw kteří auto vrátí do původní podoby/zvýší výkon a emise NOx..

+5/−1
26.11.2015 19:31

P43e90t58r 73Č45e15r49m92á38k 9698625589710

Z celého článku má smysl akorát ta poslední věta - tedy že úpravy se netýkají us trhu. Přitom to je ten jediný kde je skutečný problém s legislativou, v evropě žádný skutečný (pomineme mediální masírku) neexistuje. Takže nám VW v podstatě akorát oznámil že ty vozidla co přijedou na svolávačku dostanou aktualizovanější software, což je vlastně normální procedura, akorát to většinou media nešíří Rv

+4/−1
26.11.2015 18:33

J17a89r88o21m34í94r 54Č78e50c18h 1103888387342

Konečně rozumný člověk,který pochopil celou záležitostR^.Evropy se tato kauza vůbec netýká. Vytvořili ji senzace a zisku chtivi novináři.

+4/−2
26.11.2015 18:51

D64a21n37a 53N23a45i90m57a29n96o94v75á 1911230356386

V Evrope existuje jeden skutecny a podstatny problem. A to je podvod na zakaznika a bezduvodne obohaceni vyrobce.

Zakaznik dostava za sve penize jine zbozi, nez vyrobce deklaruje. Vedome tak uvadi spotrebitele v omyl a uctuje za zbozi cenu jako by bylo bez vady.

Az prijdete do restaurace a hostinsky si necha ve sklarne vyrobit pullitry, co budou mit ve skutecnosti jen 0.45L, ale bude vam uctovat plnou cenu, tak asi budete mluvit o problemu.

+4/−5
26.11.2015 19:46

J29a17r37o95m58í29r 82Č20e52c74h 1693438117292

Tento problém je v USA nikoliv v Evropě. Normy v Evropě jsou někde úplně jinde.Problém udělali s této kauzy novináři a vy jim věřite?věřite také mírumilovné islamisty?:-(

+2/−2
26.11.2015 19:55

D48a80n93a 22N49a24i34m71a11n52o49v21á 1231950976976

Takze VW je takovy dobrodinec, ze i presto, ze v EU zadny problem neni, tak bude menit sw a nektere dily. To da rozum, ze.

Jinak nechapu vasi logiku, spojovat auta s migraci, ale kazdy jsme nejaky.

+1/−2
26.11.2015 20:00

P65e34t71r 22Č21e51r69m55á23k 9228455669200

Žádný dobrodinec, sw se aktualizuje úplně běžně, a svolávačky jsou také známá věc, zkrátka skutečně se neděje nic, mediální vlna je samozřejmě jiná.

+2/0
26.11.2015 20:14

T51o76m35á83š 55V60e67s50e33l85ý 5785948230109

ale on žádný problém není ani v Evropě, ani v US. Je požadavek splnit určité emise za nějakých byrokraticky stanovených a v reálném provozu naprosto nesmyslných podmínek - a motor tyto emise plní. V  jiných podmínkách se chová jinak, to je ovšem chyba toho, kdo vymýšlel ty podmínky, ne toho kdo je splnil.

+3/0
26.11.2015 22:13

P59e30t26r 84Č79e61r58m90á41k 9738345679570

Mýlíte se, zákazník v evropě dostal přesně to co výrobce deklaroval. To že ty hodnoty jsou uváděny pouze ve vztahu k nějekému specifickému režimu který panuje pouze při měření a v reálu je nejde napodobit je věc jiná, plošná a týká se všech.

+2/−1
26.11.2015 20:13

M55a38r12t18i30n 34P27r64i65m62a37s 4577737781541

Vy jste ale demagog...

+1/−4
26.11.2015 20:23

P76e98t21r 91Č48e38r38m41á82k 9188285809500

Realitsta, stačí si zjistit jak se věci mají a méně hltat titulky ;-)

+2/0
26.11.2015 20:26

M26a18r76e38k 26K58l58u30f98a 3688234384596

To jsem zvědav, kolik pakoušů se dostaví ..... ;-D

+1/0
26.11.2015 18:04

L71u11k55á47š 39S13l62a46n98i91n45a 1951353733471

Ty co jezdi do autorizovaného na servis, tak jim to stejne bude provedeno automaticky a ti ostatní stejne casem budou muset prijet, jinak prijdou o technicak/technickou.

0/−1
26.11.2015 18:07

L20u30k67á13š 25S49l36a48n13i78n37a 1741203403471

Opravuji "Ti".

0/0
26.11.2015 18:08

P48e48t89r 92Č89e97r38m30á70k 9298885149290

O žádnou technickou ani techničák samozřejmě nikdo nepřijde ani když se nedostaví, vozidla mají platné homologace a na tom se nic nemění. ;-)

+2/−2
26.11.2015 18:28

L82u13k90á16š 37S90l26a82n28i86n89a 1561923733801

Bohuzel se chysta povinnost, takze az budete na cernem seznamu, který bude mit k dispozici technicka a z technicke vas vykopnou diky seznamu, tak se nedivte.

0/0
27.11.2015 7:02

P37e97t65r 24Č97e18r97m54á97k 9968535759890

Nic takovéjo se nechystá, neexistuje pro to žádná opora v legislativním prostředí. Akorát o tom píšou media, tím to končí. Auta mají platnou homologaci, její získání bylo v souladu s předepsanou metodikou, tam není o čem. Příběh problému v eu rozvíjí jenom a pouze media, nic oficiálního a hmatatelného se neděje.

0/0
27.11.2015 21:29

J41a62r83o42m46í44r 41Č75e87c21h 1913908537572

Právě že to ví a moc dobře!

+1/0
26.11.2015 18:02

J91a55r26o22m62í98r 71Č16e71c20h 1893588307852

Větší polovina majitelů modernějších dieselu má vykuchany DPF filtr,čímž v podstatě porušuje normy a zákon. Nikomu z vás to nevadí? Hlavně že tu řešite tuhle nesmyslnou aféru.Rv:-/

+12/−1
26.11.2015 17:02

J58i24ř26í 95Z37ý41k50a 9819513571790

vadí, ale tady se diskutuje o chybách automobilky. Nebo snad chcete říci, že lze nad takovými podvody mávnout rukou, protože si jejich zákazníci stejně auta upraví tak, že stejně nebudou plnit homologaci?

+2/−1
26.11.2015 17:21

J15a61r87o45m54í18r 31Č51e91c85h 1913988347472

Chyba je že se cpala z diesely do Ameriky.Kdyby tam vyvážela jen benzínové motorizace ,po ničem nestekne ani pes a všichni v Evropě dál jezdí spokojeně na naftu a novináři by neměli o čem psát.

+2/−1
26.11.2015 18:06

D14e78n50i14s 62W55i86t30z25k78u 3593781519187

a to je chyba?

0/0
26.11.2015 18:25

J11a98r21o50m63í33r 26Č53e63c83h 1303288147662

Ano je to chyba.Amerika jede v benzínu a má u dieselu stejné emisní normy.Což je nesmysl,ale to vy jak tuším že majitel amerického atmosférického benzínu jisté víte.;-)

+1/−2
26.11.2015 19:42

D31e61n21i20s 46W54i33t78z93k94u 3313411119547

člověče v Americe je tolik dieselů, že byste se divil, dokonce je to naopak, tam to totiž na tom dieselu přímo stojí

0/0
26.11.2015 21:22

T81o46m37á53š 18K20n11a37i62f74l 6543690627830

vetsi polovina? jsi si jisty? vetsi polovina ani netusi, ze tam DPF má.

0/0
26.11.2015 17:29

L60u46k46á40š 93S74k19o78p33a36l 9106568235781

Vadi. A doufam, ze je brzo osoli nejakym zakonem. Ale větší část to nebude.

0/0
26.11.2015 17:41

L67u20k94á81š 85S88k10o55p73a28l 9906518905751

Btw neexistuje nic jako větší nebo menší polovina ;-)

+2/0
26.11.2015 17:43

L90u57k36á85š 18S85l47a98n29i21n62a 1761283813891

Ostatní znacky také neprochazi testy, i na ty je tim padem se potřeba zamerit.,

+1/0
26.11.2015 18:00

P23e73t50e98r 16M55o75l84n54á24r 8885644682949

Menej vzduchu ,menšie množstvo kyslíka vo valci nižšia teplota horenia nafty nižšie emisie,druhá strana ale je nižší výkon a vyššia spotreba nafty ,ten nový software bude upravený tak aby váha vzduchu nehlásila menšie vzduchu ako chybu a bude zmenený aj režim EGR ventily ktorý bude pridávať do valcov viac výfukových spalín čo ešte viac zníži emisie ,u 2 L motorov sa počíta po zmene softwaru zo stratou výkonu 14 koní a znížením krútiace momentu vo vyšších otáčkach až o 50 Nm a zvýšením spotreby od cca 0,3  0,5 litra ,u 1,6 to ešte nezverejnili ale bude z toho asi riadny leňochod

+2/−1
26.11.2015 16:58

M54a63r13t27i82n 92H24o49c61e57k 5939665144427

já si myslím, že když ten podvod uvedli v život, tak měli v šuplíku několik řešení, co kdyby to náhodou někdo odhalil a jak to okamžitě opravit. asi nečekali, že se na to roky nepřijde a že to odhalí amíci, tak to asi už vůbec nečekali. teď honem oprášili starej šuplík a vytáhli řešení jak vše napravit. je to banda grázlů Rv

+4/−1
26.11.2015 16:51

J76a98r95o75m35í14r 73Č21e45c74h 1153318767672

Jako většina dnešních výrobců. Kvalita a spolehlivost je dávno minulosti,žijeme v konzumní době. Navíc eskaluje napětí v celém světě jsme jen krůček od války. Takže nějaký Dieselgate je mi ukradenýCekaji nás daleko větší problémy takže je zbytečné se rozcilovat nad blbostma.:-(

+4/0
26.11.2015 17:17







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.