Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

VW představil úpravy „cinklých“ TDI: nový software a úprava sání

Úprava většiny naftových automobilů z německého koncernu Volkswagen, které mají problém s emisemi oxidů dusíku, bude trvat méně než hodinu. Volkswagen už má plán pro svolávání těchto vozů v Evropské unii a představil připravované úpravy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J50a65n 51F18r73o70l34í93k 6866940915454

To by si měl VW nechat patentovat. Jak změnit auto s EURO 3 na ERO 150? Dát  drátěnku na nádobí do sání.;-)

0/0
28.11.2015 11:41

D37a17v94i88d 83R95y93c10h64e96t34s97k55ý 9346561120600

Tak predpokladam ze dobrovolne tam nikdo nepujde, ale pozor abyste v noci nenacapali soudruha Ťoka ze statniho dozoru jak vam to auto tajne predelava...

0/0
28.11.2015 11:13

P49e74t43r 45L11a34n53d54a 1319350875754

To zní jednoduše.

Takže, milý majiteli koncernového vozidla s motorem s cinknutým programem,

1) objednej se, vezmi si dovolenou a dostav se na vlastní náklady do servisu, kde strávíš asi 1 hodinu,

2) auto ti přeprogramují, aby odpovídalo normám, tedy trochu omezí výkon,

3) abych nezapomněl, stoupne ti k tomu omezení výkonu spotřeba.

Takže všichni hurá zúčastnit se této dobrovolné akce, když už to VW platí!!!

+1/0
27.11.2015 14:03

M57i70l39a70n 36Š86v20a73g40r73o84v49s34k38ý 9262679955838

Nikam nechoď.

0/0
28.11.2015 10:04

L26u68k72á54š 22V60a56ň44u12r63a 1505674583173

To je ale blabol. Ucpanim sani se nezvysi spotreba, ale snizi se vykon. Hlavne ve vyssich otackach. Dost to pripomina vrtulky, co se davaly do benzinovych motoru. Mereni vzduchu pomoci MAF ma totiz samo o sone obrovskou nepresnost mereni. Funguje na principu mereni ochlazovani ohrivane soucastky proudicim vzduchem.

0/0
27.11.2015 1:38

J28o52s92e66f 62L71e67b24d82u70š85k63a 4342183163835

Proboha, jaký má ta SW úprava vliv na emise při běžném provozu? Vůbec žádný. Tedy o co jde? SW se zapne jen tehdy, je-li zvednuta kapota. Jinak vůbec nevystupuje do hry a pokud by na mne někdo pŕišel s požadavkem na úpravu, nebudu souhlasit a budu se snažit úpravě vyhnout.

+3/−2
26.11.2015 23:37

J66a57r70o15s65l24a31v 45D20r82o36b33n33ý 6686168817667

to zase bude inzerátů: Vrátíme hodnoty výkonu a spotřeby vašich motorů jako před povinnou návštěvou servisu ;-D

+6/0
26.11.2015 23:31

J66o96s41e70f 63K94r37o68u43p96a 1869892866528

jednoduší by bylo zrušit měření emisí na STKR^

+2/−1
26.11.2015 23:23

P49e59t45r 15Š79t61ě91c92h 3952161828833

No já myslím, že se tady míchá řešení problému technického s právním a ve skutečnosti ten technický vyřešili v EU právníci a to tak, že vlastně není potřeba měnit nic, základ je aby SW pouze neobsahoval tu protiprávní část a jak právníci zjistili, tak ty skutečné údaje prostě nejsou vlastně pak problém, protože ono to splňování určitých norem není v důležitých parametrech vázáno na konkrétní typ vozu, ale na průměr celé kompletní řady motorů daného vozu. Snížení výkonu, které je snadno měřitelné, by se okamžitě profláklo a znamenalo by reklamace, takže k němu nepochybně nedojde. Problém je, že v USA ty emise tak nechat nemůžou, protože tam jim do toho zasáhl zejména daňový problém a neuvedení těch emisí na patřičnou úroveň by znamenalo vracení příslušné daňové úlevy i s několikanásobně vyšší sankcí, což překračuje ceny těch vozů a řešení, které nesníží výkon, což by znamenalo vrácení vozů, prostě pro USA není a nebude  vsadím boty, že zaplatí pokuty a dobrovolně každému v USA, kdo se přihlásí vrátí cenu auta, což bude levnější varianta a pak to střelí jako balík upravených aut do nějakého bazaru do Evropy. Takže pokud si lámete hlavu, jak tyto představené úpravy problém technicky řeší, tak pravdu mají ti co říkají, že nijak, zázrak se nekoná

+3/0
26.11.2015 22:11

P35e47t43r 55Č75e88r29m95á36k 9768455309700

Souhlas že se míchají technické a legislativní řešení. A v zásadě je to jednoduché - technický problém neexistuje, nic jako protiprávní sw neni, je to prostě vlasnost či funkce a v ní samotné problém není. Problém je však legislativní, a to pouze v usa, kde sice jsou uznávány hodnoty dle nedc ale jsou vyžadovány další věci, mimo jiné kompletní popis funkce emisního systému. A právě v tom je ten kámen úrazu - tam vw udělalo tu minelu a tuto funkci tam neuvedlo. To je ta ryzí podstata, všechno ostatní jsou vesmě mediální bubliny a vlna neznalosti. Každopadně řešení je zhruba tak jak píšete.

+4/0
26.11.2015 22:25

F29r11a70n67t37i40š58e66k 43N75o87v28á87k 6531885736691

Ostatně je otázkou, jestli EU verza vůbec tu normu porušuje. Norma říká, že má vozidlo v normovaném cyklu vykázat emise XY. A ty zcela bez debaty vykazuje. O tom, jak se toho má dosáhnout v podstatě nebyla řeč. VW jen použilo "kreativní" technické řešení .)

+1/0
27.11.2015 10:35

T90o57m86á37š 56K92a22p66l18a66n 8923599743143

no když by mi zvýšili spotřebu, tak by se změnily parametry vozu a mohl bych odstoupit od smlouvy (stejně jako když nesplní parametry emisí), nebo žádat slevu atp.

+1/0
26.11.2015 21:08

D39a73n84a 77N90a34i64m64a57n25o50v58á 1591250666326

"Volkswagen prohlašuje, že zvolené úpravy mají za úkol upravit množství vypouštěných emisí, ale neměly by mít vliv na výkon a spotřebu motoru."

Konecne se nekomu podarilo vymyslet perpetum mobile.

+2/−5
26.11.2015 19:41

J98a55r35o45m28í57r 92Č23e35c87h 1143588697462

Perpetuum mobile jistě né. Perpetuum mobile je stroj který pracuje bez vnějšího zdroje energie.Jediná dodána energie je počáteční impuls.To opravdu VW nevymyslel to mu moc fandíte.;-)

+1/0
26.11.2015 19:49

D97a90n38a 46N23a42i20m62a64n18o14v42á 1421460776966

Nejak si moc nedovedu v praxi predstavit, jak chteji dosahnout toho, ze se tri primo souvisejici promenne nebudou ovlivnovat. Vykon zustane, spotreba zustane .. a emise budou nekolikrat mensi, aby se dodrzela norma.

Tady neco nehraje. Ale co by clovek mohl cekat od podvodniku.

+5/−5
26.11.2015 19:52

P77e55t44r 19Č21e67r23m56á55k 9458605589880

Tak pro začátek je dobré si říct že to nejsou tři související proměnné. Výkon stojí úplně mimo, a spotřeba a emise jsou společné především papírově - jedna hodnota se totiž dle norem vypočítává z té druhé.

+3/0
26.11.2015 20:29

J85a74n 93N28o58v33á21k 9225468824565

Jde o emise NOx ty se nevypočítávají ze spotřeby, ale měří.

A úsporný režim motoru = chudá směs, nespálená část kyslíku = více emisí NOx. Takže pro pokles emisí NOx jen pomocí SW je nutno spotřebovávat více paliva.

A co se týká výkonu - ten restriktor v sání u 1.6 určitě maximální výkon motoru nějak ovlivní, otázkou je jen jak podstatně.

+1/0
26.11.2015 21:50

P69e43t46r 30Č12e84r21m25á26k 9578425699490

To samozřejmě, ale paní psala emise, tak to bylo potřeba vzít celkově, jinak ten přepočtový vztah funguje skutečně jen u co a spotřeby (a to obrácenně - spotřeba se dopočítává z emisí).

A vaše úvaha je sice správná, ovšem pokud se vw baví o parametrech tak se jedná pochopitelně o ty oficiální (tedy zjišténých dle metodik), tzn. může nastat situace že auto v praktickém provozu zaznamená v nějakém režimu užívání o něco zvýšenou spotřebu, nicméně ta oficiálně udávaná se změnit nemusí - a to mimo jiné právě proto že se dopočítává z co...

A ten usměrňovač jsem už viděl, restriktorem bych to nenazval, skutečně to hlavně usměrňuje tok vzduchu, a myslím že na výkon to tedy vliv mít nebude, a kdyby tak pouze minimální v rámci tolerance, a pakliže vemu v potaz že velmi často má jednotka vyšší výkon než udávaný, tak je situace že by auto mělo po aktualizaci sw výkon menší než deklarovaný v podstatě nereálná (což je logické, v opačném případě by si vw naopak samo vytvořilo skutečný problém...).

0/0
26.11.2015 22:04

P58e78t83r 44Č81e11r62m82á30k 9758895239850

To není žádné perpetum ale pouze oficiální mluva. Všechny hodnoty které jsou udávány v oficiálních technických parametrech jsou zjištěny dle předepsaných metodik a norem, aby byly výsledky porovnatelné. Tudíž např. hodnota výkonu je udávána jako maximální hodnota, a i když změním křivku jeho průběhu, hodnota zůstává = parametr se nezměnil. 

Takže toto prohlášení směřuje především k pár chytrákům, kteří by třeba rádi ze svého x let starého auta vytřískali nějaké peníze.

+1/0
26.11.2015 20:25

T83o18m34á65š 60Z94e97m74a75n 3735468214705

Takže přehrání sw v servisu půl hodiny a pak hned za přehrávači sw kteří auto vrátí do původní podoby/zvýší výkon a emise NOx..

+5/−1
26.11.2015 19:31

P44e30t44r 11Č56e26r35m45á48k 9748885389200

Z celého článku má smysl akorát ta poslední věta - tedy že úpravy se netýkají us trhu. Přitom to je ten jediný kde je skutečný problém s legislativou, v evropě žádný skutečný (pomineme mediální masírku) neexistuje. Takže nám VW v podstatě akorát oznámil že ty vozidla co přijedou na svolávačku dostanou aktualizovanější software, což je vlastně normální procedura, akorát to většinou media nešíří Rv

+4/−1
26.11.2015 18:33

J83a98r35o92m53í32r 44Č28e76c85h 1583658627432

Konečně rozumný člověk,který pochopil celou záležitostR^.Evropy se tato kauza vůbec netýká. Vytvořili ji senzace a zisku chtivi novináři.

+4/−2
26.11.2015 18:51

D94a73n84a 42N72a72i47m79a28n81o73v59á 1631770476196

V Evrope existuje jeden skutecny a podstatny problem. A to je podvod na zakaznika a bezduvodne obohaceni vyrobce.

Zakaznik dostava za sve penize jine zbozi, nez vyrobce deklaruje. Vedome tak uvadi spotrebitele v omyl a uctuje za zbozi cenu jako by bylo bez vady.

Az prijdete do restaurace a hostinsky si necha ve sklarne vyrobit pullitry, co budou mit ve skutecnosti jen 0.45L, ale bude vam uctovat plnou cenu, tak asi budete mluvit o problemu.

+4/−5
26.11.2015 19:46

J29a94r54o75m94í72r 80Č31e50c12h 1913938577702

Tento problém je v USA nikoliv v Evropě. Normy v Evropě jsou někde úplně jinde.Problém udělali s této kauzy novináři a vy jim věřite?věřite také mírumilovné islamisty?:-(

+2/−2
26.11.2015 19:55

D77a47n22a 30N61a59i16m11a25n90o40v65á 1271610426886

Takze VW je takovy dobrodinec, ze i presto, ze v EU zadny problem neni, tak bude menit sw a nektere dily. To da rozum, ze.

Jinak nechapu vasi logiku, spojovat auta s migraci, ale kazdy jsme nejaky.

+1/−2
26.11.2015 20:00

P53e95t19r 57Č90e14r88m67á70k 9238515439390

Žádný dobrodinec, sw se aktualizuje úplně běžně, a svolávačky jsou také známá věc, zkrátka skutečně se neděje nic, mediální vlna je samozřejmě jiná.

+2/0
26.11.2015 20:14

T79o78m88á18š 49V43e60s38e12l28ý 5405178130139

ale on žádný problém není ani v Evropě, ani v US. Je požadavek splnit určité emise za nějakých byrokraticky stanovených a v reálném provozu naprosto nesmyslných podmínek - a motor tyto emise plní. V  jiných podmínkách se chová jinak, to je ovšem chyba toho, kdo vymýšlel ty podmínky, ne toho kdo je splnil.

+3/0
26.11.2015 22:13

P24e20t77r 20Č47e42r95m15á82k 9468665669880

Mýlíte se, zákazník v evropě dostal přesně to co výrobce deklaroval. To že ty hodnoty jsou uváděny pouze ve vztahu k nějekému specifickému režimu který panuje pouze při měření a v reálu je nejde napodobit je věc jiná, plošná a týká se všech.

+2/−1
26.11.2015 20:13

M79a50r17t20i26n 75P31r46i12m31a25s 4827107141851

Vy jste ale demagog...

+1/−4
26.11.2015 20:23

P35e64t12r 54Č86e89r77m88á60k 9748185469340

Realitsta, stačí si zjistit jak se věci mají a méně hltat titulky ;-)

+2/0
26.11.2015 20:26

M95a42r31e51k 59K63l19u31f91a 3118644844656

To jsem zvědav, kolik pakoušů se dostaví ..... ;-D

+1/0
26.11.2015 18:04

L11u91k93á94š 19S43l55a70n49i80n90a 1791753213891

Ty co jezdi do autorizovaného na servis, tak jim to stejne bude provedeno automaticky a ti ostatní stejne casem budou muset prijet, jinak prijdou o technicak/technickou.

0/−1
26.11.2015 18:07

L89u41k11á79š 51S34l14a79n78i65n28a 1891813933341

Opravuji "Ti".

0/0
26.11.2015 18:08

P10e26t87r 84Č96e82r93m50á40k 9618755839250

O žádnou technickou ani techničák samozřejmě nikdo nepřijde ani když se nedostaví, vozidla mají platné homologace a na tom se nic nemění. ;-)

+2/−2
26.11.2015 18:28

L50u50k75á48š 73S29l89a90n31i23n60a 1611303233381

Bohuzel se chysta povinnost, takze az budete na cernem seznamu, který bude mit k dispozici technicka a z technicke vas vykopnou diky seznamu, tak se nedivte.

0/0
27.11.2015 7:02

P75e29t61r 61Č45e49r64m13á94k 9788375949490

Nic takovéjo se nechystá, neexistuje pro to žádná opora v legislativním prostředí. Akorát o tom píšou media, tím to končí. Auta mají platnou homologaci, její získání bylo v souladu s předepsanou metodikou, tam není o čem. Příběh problému v eu rozvíjí jenom a pouze media, nic oficiálního a hmatatelného se neděje.

0/0
27.11.2015 21:29

J10a48r13o66m19í62r 38Č13e26c54h 1703918127132

Právě že to ví a moc dobře!

+1/0
26.11.2015 18:02

J86a64r36o63m82í53r 27Č31e78c10h 1393448607462

Větší polovina majitelů modernějších dieselu má vykuchany DPF filtr,čímž v podstatě porušuje normy a zákon. Nikomu z vás to nevadí? Hlavně že tu řešite tuhle nesmyslnou aféru.Rv:-/

+12/−1
26.11.2015 17:02

J55i96ř20í 77Z78ý88k51a 9279553511970

vadí, ale tady se diskutuje o chybách automobilky. Nebo snad chcete říci, že lze nad takovými podvody mávnout rukou, protože si jejich zákazníci stejně auta upraví tak, že stejně nebudou plnit homologaci?

+2/−1
26.11.2015 17:21

J91a20r21o31m57í69r 58Č42e61c98h 1763408947822

Chyba je že se cpala z diesely do Ameriky.Kdyby tam vyvážela jen benzínové motorizace ,po ničem nestekne ani pes a všichni v Evropě dál jezdí spokojeně na naftu a novináři by neměli o čem psát.

+2/−1
26.11.2015 18:06

D76e28n31i48s 72W31i58t26z81k16u 3153751919127

a to je chyba?

0/0
26.11.2015 18:25

J59a84r40o23m37í71r 72Č42e95c72h 1183508967812

Ano je to chyba.Amerika jede v benzínu a má u dieselu stejné emisní normy.Což je nesmysl,ale to vy jak tuším že majitel amerického atmosférického benzínu jisté víte.;-)

+1/−2
26.11.2015 19:42

D60e69n25i11s 37W10i59t67z13k53u 3343911819197

člověče v Americe je tolik dieselů, že byste se divil, dokonce je to naopak, tam to totiž na tom dieselu přímo stojí

0/0
26.11.2015 21:22

T14o15m55á65š 66K98n57a31i84f48l 6673310507800

vetsi polovina? jsi si jisty? vetsi polovina ani netusi, ze tam DPF má.

0/0
26.11.2015 17:29

L54u22k96á75š 48S96k55o66p14a77l 9746418445561

Vadi. A doufam, ze je brzo osoli nejakym zakonem. Ale větší část to nebude.

0/0
26.11.2015 17:41

L40u16k30á55š 62S68k36o50p17a51l 9516488605741

Btw neexistuje nic jako větší nebo menší polovina ;-)

+2/0
26.11.2015 17:43

L30u56k79á86š 29S14l54a15n76i84n94a 1351513103371

Ostatní znacky také neprochazi testy, i na ty je tim padem se potřeba zamerit.,

+1/0
26.11.2015 18:00

P79e33t32e51r 26M25o63l92n15á62r 8235404472709

Menej vzduchu ,menšie množstvo kyslíka vo valci nižšia teplota horenia nafty nižšie emisie,druhá strana ale je nižší výkon a vyššia spotreba nafty ,ten nový software bude upravený tak aby váha vzduchu nehlásila menšie vzduchu ako chybu a bude zmenený aj režim EGR ventily ktorý bude pridávať do valcov viac výfukových spalín čo ešte viac zníži emisie ,u 2 L motorov sa počíta po zmene softwaru zo stratou výkonu 14 koní a znížením krútiace momentu vo vyšších otáčkach až o 50 Nm a zvýšením spotreby od cca 0,3  0,5 litra ,u 1,6 to ešte nezverejnili ale bude z toho asi riadny leňochod

+2/−1
26.11.2015 16:58

M55a37r87t31i35n 19H33o90c54e36k 5889505624317

já si myslím, že když ten podvod uvedli v život, tak měli v šuplíku několik řešení, co kdyby to náhodou někdo odhalil a jak to okamžitě opravit. asi nečekali, že se na to roky nepřijde a že to odhalí amíci, tak to asi už vůbec nečekali. teď honem oprášili starej šuplík a vytáhli řešení jak vše napravit. je to banda grázlů Rv

+4/−1
26.11.2015 16:51

J35a30r20o68m98í69r 82Č28e98c32h 1453208367512

Jako většina dnešních výrobců. Kvalita a spolehlivost je dávno minulosti,žijeme v konzumní době. Navíc eskaluje napětí v celém světě jsme jen krůček od války. Takže nějaký Dieselgate je mi ukradenýCekaji nás daleko větší problémy takže je zbytečné se rozcilovat nad blbostma.:-(

+4/0
26.11.2015 17:17







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.