Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Automechanik odhaluje fígle, jak zjistit, že auto není v kondici

Zjistit u ojetého auta nějakou vadu včas, může ušetřit nemalé peníze. Pokud totiž některé závady odhalíte příliš pozdě, spustí se řetězec dalších problémů a cena opravy pak roste raketovým tempem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M13a51r79e84k 81J86a29n16e61č80k68a 1607646823371

Je pravda, že lidi jsou na jednu stranu na cokoliv od Áček alergický, což se jim ani nedivím, ale ti samí jsou pak schopni jet se svým vrakem přímo tam, protože je mnohdy jediný, který je jim ochotný ten vrak vykoupit. Takže chyba není jenom na jedné straně ;-) Nicméně k samotnému článku nelze míti výhrady a ten člověk nehledě na to za koho kope, ví o čem mluví. Myslím, že kdo se v autech trochu orientuje i po praktické stránce, jistě mu tyto doporučení nebudou připadat neznámé a nebude za nimi hledat v tomto případě něco jiného a bude souhlasit s autorem článku. Stejně tak mechanik ze značkového servisu není automaticky zárukou kvalitní opravy vozu, jak si mnozí myslí.

+2/0
28.11.2015 19:25

A62n50t35o57n16í24n 47S23e78b50e80r56a 7633258560249

Jednoznačné doporučuju "PRŮVODCE NÁKUPEM OJETÉHO AUTOMOBILU" od CEBIA. Výborná věc.

http://www.cebia.cz/nase-sluzby/pred-nakupem-vozidla/manual-koupe-ojetiny.html

0/0
28.11.2015 9:46

P23a66u65l 42J30a52r46o51s 2483548720

To jsou rady.:-/Jak kupujici ,ktery nema vubec znalost o mechanickych castech aut,muze toto poznat.Musi si najit odbornika,ktery to zadarmo neudela a ten stejne do vseho co je v aute spatneho nevidi.Musel by spoustu veci rozebrat.Toto jsou rady,jako kdyz s..e a maluje.

0/−1
28.11.2015 6:04

J89i37ř41í 90Z86ý31k84a 9919203701240

zajímavé, že se nezmiňují o praskající klikovce na čtyřválcových TDI-PD ... z počátku to vypadá, že motor jen trošku víc klape a nakonec je motor na výměnu, protože je obvykle poškozený i blok. Údajně nejde zas o tak sporadickou "závadu". Resp. s tím, jak ta auta stárnou a lidé chtějí pořád auta s maximálně 150 tkm na tachu, tak se tento problém objevuje stále častěji ... ta auta mají ve skutečnosti minimálně dvojnásobnou porci kilometrů.

+2/0
28.11.2015 0:19

J80i69ř34í 10S97c38h27w71a72c91h 8478244128276

teď jde o to o jaké procento (při tom velkém množství co jezdí okolo) se vlastně jedná a kolik ty motory vlastně mají za sebou....jestli to třeba není trojnásobek....;-)

0/0
28.11.2015 0:27

J44i39ř90í 20Z12ý80k84a 9259853151320

no, možná právě kvůli tomu velkému množství, co u nás jezdí a hlavně kolik se jich doveze ze "západu" a prodá u nás v bazarech (jde o velmi oblíbené motorizace) by se slušelo o tom zmínit. Ta procentuální šance narazit na takový kus každým dnem roste. V kombinaci s opotřebenými vstřiky, dvouhmotou, turbodmychadlem, leckdy i převodovkou je to prakticky auto na vyhození.

+1/0
28.11.2015 0:50

M91a28r95t63i53n 53Š42m43í53d41a 3644448907350

Doporučuji autobazar Monte Karlo :D

+6/0
27.11.2015 23:42

M74i78c56h16a58l 86T20o96m60i95n21s82k21ý 9351545377744

každá závada je jinak drahá. Některé popisované závady je jednoduché a levné opravit, oprava některých jiných závad je dražší než celé auto.

+4/0
27.11.2015 20:18

L46u42k81á12š 73S73l27a39n58i93n82a 1461813523141

V článku jsem nenašel ani jeden fígl..

+15/0
27.11.2015 18:18

P25e40t55r 74R35u38m75p17l70i94k 4179227529273

jak si to přečte jeho manželka, tak mu dá pěkný kartáč. Neznám žádnýho automechanika, který nemá rád pokažený auta.;-O!!

0/0
27.11.2015 17:52

J97a15k67u16b 98S82o42b27o60t56k49a 5973212754494

Nejlepší varianta je holt koupit nové auto :)

+11/−3
27.11.2015 17:18

P37a54v56e79l 79Z37a46j98í26č60e66k 8754460736880

myslite ty dnesni plecky bez motoru to bych teda nechtel

+9/−6
27.11.2015 17:21

T31o55m28á34š 89V87e82l63č48o34v52s68k90ý 4563628599878

Přesně tak, než dnešní plečky, tak raději staré poctivé auto. Motor dnešního auta už vypadá spíš jako pračka...

+7/−1
27.11.2015 19:19

J48a62k24u25b 37S84o16b28o81t53k10a 5403622194534

A co byste doporučil?

0/0
27.11.2015 19:32

P94e15t37r 24M17a33j91e85r 7872296141211

Co Audi A4?

+1/0
27.11.2015 21:27

J87a79n 82S48v38e21t14l60i30k 8467139259379

s 66kW 1.9 TDI - španělské tágo jsem viděl s necelými 900.000 km na tacho. Věřím, že to nestáčeli :-D 

A motor běžel.

0/0
7.12.2015 13:28

J46i79ř88í 57S30c54h94w39a47c40h 8768494398676

není důležitý jak motor vypadá, pod kapotou vůbec není vidět. Ale jde o to co z něj leze, pro co vlastně v autě je....;-)

+1/0
28.11.2015 0:29

L11u59d42v19í13k 48G15a32j78d53o41š95í78k 2415713494782

Taky myslím.

Pořád lepší nové auto v záruce, kde všechno funguje jak má, než oldskůlová audina s náježdem 250 000 km, která sice těší majitelův pohled, ale ten musí pod haubnu koukat každých 14 dní, protože se neustále něco se*e.

0/−1
28.11.2015 17:28

M76a89r43e28k 74H71r41u91b89y 6667802211398

Pořád se dá koupit auto s motorem, ale nebude to "již od" ;-)

0/0
28.11.2015 17:49

M52a80r36e61k 70H51r27u96b97y 6917572921488

Pořád se dá koupit auto s motorem, ale nebude to "již od" ;-)

0/0
28.11.2015 17:49

P92a77v88e81l 54Z59a69j49í42č31e63k 8944690676520

koupil sem 300c srt8 6.1 za 360 za to bych mel tak mozna neakou fabii sice s vybavou ale bez motoru. Krom spotrebaku 4x rocne vymeny oleje + jednou prevodovy jsem za to na opravach za 3 leta nezaplatil nic. A spotrebak bych pri najezdu mezi 30-40k rocne delam u vsech aut. Rodicum jsem koupil v40 120kw krom brzd a lambdy + oleje najeto 40 za 2 roky y take nic... Ta fabia by stratila o dost vic hodnotu nez tyhle dva vraky.

+2/−1
27.11.2015 17:36

P52e32t37r 74R79u97m27p79l34i37k 4249747519853

při Vašem nájezdu i nájezdu km rodičů asi nemáte čas na něco hezkého, to musí být vopruz pořád sedět za volantem.

+2/−2
27.11.2015 17:54

M28i96l94a34n 96L82i59n46h39a95r40t 8784186877846

Tak někoho to třeba baví...;-D Popojíždění v zácpách, stání na dálnici, kolony pomalu jedoucích vozidel atd. Jestli to ale musí dělati, tak to ho úpřimně lituji...:-/

0/0
27.11.2015 18:43

P65a92v28e97l 93N69o32v22á59k 7751676679503

Od ty doby co používám navigaci Waze se zacpama nemám problém ;)

+1/0
28.11.2015 10:28

M74a17r13t72i50n 52N46e95r66m22u20t 9307237558919

proč, za volantem můžete přemýšlet nebo naopak vypnout, poslouchat muziku, beztrestně zpívat, pro dlouho ženaté to může být i nejklidnější část dne. Kromě toho 30t km ročně je 600km týdně, tedy např. do práce a zpět + pojížďky = třeba 60km denně, k tomu jednou týdně výlet nebo služební cesta 150km tam a zpět.

+3/0
28.11.2015 0:11

J57i65ř90í 22S60c85h16w38a29c14h 8298724688306

Tak pokud má někdo turbo cca dvoulitr, najede to co ty a za opravy každej rok dá 40.000 Kč tak na tom bude co se týká nákladů na provoz lépe.....;-)

0/−1
28.11.2015 0:24

J37i66ř55í 17L51i43b65e55r 6878410220312

Auto mám dle popisu, ale za kontroly dám cca 4.000 Kč ročně. A to má najeto 238.000 km. Zdvořile bych se chtěl zeptat, kde jste přišel na takovou nesmyslnou částku - že by u vozidel koncernu VW? Děkuji za odpověď.

+1/0
28.11.2015 21:34

V71l55a72d15i52s12l21a65v 31B46u25r80y61š21e54k 1129822987814

s tím ale budou rozhodně nesouhlasit všichni ti, kdo na něj nemají

0/0
27.11.2015 18:17

J31a19k38u20b 15J67i85r56k10ů 3137269534685

Karel Čížek by řekl, když je ťuknutý, tak to stačí trochu vošplouchnout a je to ve vůni...

+1/0
27.11.2015 16:58

J50a14n 22V11i85n27t91r 8627515317156

A co benzin versus nafta co se vyplatí? Já pořád tvrdím pokud někdo přijde k velmi levně k naftě tak můžu najet klidně pár kilometrů za rok a nemusím čekat na odborníky co tvrdí že se vyplatí od nájezdu cca 20tis za rok.;-)

0/0
27.11.2015 16:53

V55l15a43d62i49s59l65a73v 65B31u82r21y66š87e86k 1579512977944

levně, levně, to jako ji někomu ukrást

+2/−1
27.11.2015 18:20

I22v62a95n 20Č67u59k35a 3362194301572

když kradete benzín, tak je to ještě lepší

0/0
27.11.2015 20:43

O59l25d63ř33i75c51h 28S35v89ě36t47l93í69k 6576829262353

Tady zase někdo objevil Ameriku.

+2/0
27.11.2015 16:45

P53a43v29e96l 50P87a34ž94o86u54t 3183351393397

To jsou ale,, mazaný,, fígle ;-D;-D;-D

+12/0
27.11.2015 15:34

M17a23r50t67i59n 44M24i69k61o66l25á59š10e51k 7150220933

V sousedním Německu se občas stane, že majitel turbodieselu musí sešrotovat auto s nějakými 150.000 km na tachometru, protože se mu nevyplatí rozsáhlá oprava motoru (tzv. turbodieselová čtyřkombinace - pumpa, vstřiky, turbo, setrvačník). Oprava by stála stejně nebo více, než je prodejní cena ojetého vozu. Prodat jej se závadou jako ojeté v regulérní siti v podstatě nelze. Takže skončí u Turků a na platli se doveze do ČR, kde se zamaskují projevy jeho klinické smrti a jako nebourané po prvním majiteli - až potud pravda - si najde hrdého majitele.

Mám zato, že asi polovina dieselových aut starších 5 let jezdí s nějakou závadou, jejíž odstranění majitel odkládá nebo by vyšlo tak draho, že to nemá význam provádět, případně ani netuší, že je to závada. Existují auta, která ujedou bez jakýchkoli oprav statisíce kilometrů, a jiná auta téže značky se stejnou motorizací vyrobená v témže roce mají problém dožit se konce záruky. Údržba a způsob užívání vozidla hraje mnohem větší roli nežli kdysi, přičemž na některá obzvlášť háklivá technická řešení se stačí ošklivě podívat a hned je z toho oprava za pětimístnou částku.

Vrtošivá turbodieselová technologie je někdy zdrojem velmi komických situací. Každá druhá Octavie TDI 77kW, což je jak známo sen českých rodin, ve volnoběhu tak nějak podivně cinká. Dělá to setrvačník, respektive vymačkané pružiny v něm. Bazarník ani nehne brvou a řekne - to je normální, to dělají všechny. A ono skutečně. Najde jinou Octavii, nastartuje ji a taky v ní rachotí. Že to dělají všechny neznamená, že to je správně, znamená to jen, že ta technologie stojí za pendrek. Zákazník pak vycvaká 25kKč+, ale jinak je to samozřejmě velmi úsporné auto a výhodná koupě.

+17/0
27.11.2015 15:25

M42a16r90t17i22n 79M69i35k30o76l77á66š26e88k 7940820233

Přibývá lidí, kteří jsou poháněni téměř religiózní oddaností jedné značce, nehledě na nezničitelnou propagandu některých automobilek v médiích, a nejsou schopni svoje preference přehodnotit, čímž si sami zužují výběr a sami sebe vsazují pod tlak. V stříbrnou Octavii combi věřiti budeš. Stříbrnou Octavii combi vlastní kolikrát celé bloky domů v satelitních sídlech. To vytvořilo prostor pro úplně novou formu nátlaku na zákazníky. Bazar vyfotí perfektně vypadající Octavii. Opatří fotku nějakým atraktivním textem (keywords: po prvním majiteli, málo najeto, servisní knížka) a vystaví to na internetu. Zejména v tom podle mých poznatků exceluje klientela serveru Tipcars. Ve finále se dostaví na sen českých rodin podívat, nejčastěji s prachama v kapse, aby nám ji mámo někdo nevyfouk!, a až na místě samém, po ujetí x desítek nebo dokonce stovek kilometrů ze svého domova se dozví, že neexistentní automobil už je prodaný Takový nadržený koloušek se však dá snadněji přimět k tomu, aby uskutečnil jiný obchod a pořídil si nějakou popelnici z aktuální nabídky. Tahle deformace trhu vede na druhé straně k tomu, že kolikrát najdete v bazarech skvosty za pár peněz.

K posunům došlo i na straně prodávajících. Dá se vycházet z toho, že soukromý majitel vozidla s okřídleným šípem prováděl v  nejméně jednom roce před jeho prodejem v podstatě řízenou destrukci vozidla, protože věděl, že ho bude prodávat a nedal do něj ani korunu. To v nejlepším myslitelném případě, protože někteří jedinci praktikují proces vrakování okamžikem převzetí klíčů v autosalónu. Olej pro takový interceptor se kupoval v Kauflandu, nafta od známýho traktoristy a zdrojem součástek, pokud byly nějaké nevyhnutelně třeba, bylo Auto Kelly. Interval výměny komponent rozvodového mechanismu je pak zpravidla třeba v lepším případě překročit ("byl jsem s tím v servisu a říkali, že je to v pohodě"), odbýt ("kladky a pumpa byly ještě dobrý") nebo jejich výměnu předstírat.  http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2013021702

+9/−1
27.11.2015 15:27

J95i36ř20í 22L68i56b73e85r 6288680960972

Naprostá pravda. Ale známe jiné výrobce, kde tyhle neduhy nejsou, a ty si vybírám jako rodinné auto. Navíc mají cenu náhradních dílů (originálních!) na třetině ceny koncernu VW.

0/0
28.11.2015 21:37

F82r22a10n54t48i26š28e26k 59L47u87p29í90n80e76k 8971796656832

pozor na aaa auto.

+21/−1
27.11.2015 14:35

P12e63t73r 41H91o53r46s68k29ý 9725473258806

Spíš pozor na lidi co si nechají vnutit kdejakou plečku za 50 tisíc a očekávají stav nového vozu.

+4/0
27.11.2015 15:12

J85a23r29o32s39l50a96v 71P45o44l34á76k 9449390448697

Hezká reklama.

Ta musela dát práce. Škoda jen ,že když půjdete pro ojetinu do AAA, tak se těchto rad nad konkrétním  autem nedočkáte. Vše je v poho.;-D

+18/−2
27.11.2015 13:15

J75a17n 12N25o15v32o66t89n67ý 1624841282523

Už jsi někdy zažil v bazaru, že ti řeknou všechny závady? Ten článek je právě proto, aby jsi na ty závady přišel sám. A jak článek souvisí s AAA?

+2/−8
27.11.2015 14:05

J79i11ř77í 60Z74ý10k68a 9509363101180

překvapivě ano, a to dokonce po telefonu. Bazarník mi ochotně řekl, že vozidlo bylo 2x havarováno, z dodaných dokladů od leasingovky mi vyčetl jaké díly byly při opravě použity (klasický ťukanec v malé rychlosti ... světlo, blatník, nárazník a nějaké ty plastíky kolem, druhá nehoda - uražené zrcátko a poškozené dveře, obojí vyměněno v autorizáku). Dále upozornil na to, že kvůli korozi drhnou zadní brzdy, takže bude zapotřebí jejich výměna, nebo osoustružení. Takže slušní bazarníci se najdou, ne že ne ... bohužel je jich málo a ne vždy mají auta, která mě zajímají. Tento obvykle prodává dodávky.

+6/0
27.11.2015 14:23

Z30d48e76n85ě38k 11W57o83l70f 9601270577425

Já mám dokonce zkušenost v áčkách, kdy nám prodejce ukázal jejich interní stránku, kde byly popravdě všechny poznámky, závady, výkupní cena a podobně. A nešlo o žádný vrak ale Audi A4 za 150k. Pokud se sejdou rozumní lidé, neměl by být problém. Cenu jsme ukecali na 140 a spokojení jsme byli všichni.

+2/−1
27.11.2015 14:44

P91e24t94r 54H65o46r20s96k27ý 9695663828596

Mám stejnou zkušenost s áčky. Po výběru vozu mi prodejce na rovinu řekl, že to bylo bouchlý na zadek a že by mi auto opravdu nedoporučoval. 8-o

0/0
27.11.2015 15:14

J76a75r87e18k 68W66o86l62f 5470289930

Pojízdný Audi A4 za 140k? A teď tu o karkulce... ;-)

0/−3
27.11.2015 15:57

Z64d42e82n91ě34k 11W94o47l19f 9631650297435

Kromě laku bez jediné závady :-) model 2003 1.9. TDI, najeto 180 ale na tacháči 160 a bylo to v roce tuším 2012 nebo 13.

+2/0
27.11.2015 16:05

M32a40r38t82i48n 62K64o26v19a61r 9236489254143

Jasně, najeto 180. To je samozřejmě kravina. Nikdo nebude stáčet 180 na 160. To auto mělo minimálně o 100 víc.

+3/−1
27.11.2015 18:57

J73i63ř19í 23R97a58m61e71š 8736224190122

ano tento rok jsem kupoval osmnact let starou plecku. rekl tohle je treba  a to a rikam ok. koupil dojel do servisu a byla to pravda. a byl to malej zastrcenej bazar a jeste jsem ukecal z tri tis kc dalsi sadu alu kol na osmnat stovek.

0/0
27.11.2015 17:36

P78e60t13r 27M40a42r53š57o79u84n 5285338976316

přesně, vtipný je obdélník na konci, s radami pána od AAA.

A přitom když jsem se tam byl podívat na jedno auto (nejednalo se o levnou plečku, ale auto co moc nikde po bazarech není), tak při zkušební jízdě cvakalo od předních kol.

No prodejce byl hluchý, nic neslyšel.

No a největší sranda je, že se mi dostal  (asi nedopatřením) do rukou i papír od výkupu toho auta. A tam byla jasně popsána vada, vůle v nápravě, a další celý řádek.

Jo, a pak nám bude pan manažer Topol od Áček radit, jak si máme vzít na ověření stavu vozu mechanika a na co si dát pozor. ;-D;-D;-D;-D

+1/0
28.11.2015 0:10

P18e41t51r 93H67a87v59l46í85n 6336201149137

Taky přispěju jedním fíglem. Kupte si za 300 000 nové auto a po čtyřech letech ho za 100 000 prodejte. Za 50 000 ročně máte nové auto, na kterém nemusíte řešit kraviny. Ten osel, co si ho od vás za těch 100 000 koupí ho za další čtyři roky prodá za 50 a dalších 50 nasype jen do tlumičů, pneumatik, destiček, rozvodů, akumulátorů a dalších nutných spotřebních věcí, které jsou na novém autě nové, když bude mít smůlu, tak i víc, protože auto už není v záruce.

Ta auta v bazarech nejsou tak levná proto, že vyšla z módy jejich barva, ale prostě proto, že nemá smysl je provozovat a je lepší si koupit nové, které v celkových náklade vyjde jen nepatrně dráž.

+10/−17
27.11.2015 13:01







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.