Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Automechanik odhaluje fígle, jak zjistit, že auto není v kondici

Zjistit u ojetého auta nějakou vadu včas, může ušetřit nemalé peníze. Pokud totiž některé závady odhalíte příliš pozdě, spustí se řetězec dalších problémů a cena opravy pak roste raketovým tempem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M51a81r42e36k 31J18a12n45e57č27k40a 1867896293111

Je pravda, že lidi jsou na jednu stranu na cokoliv od Áček alergický, což se jim ani nedivím, ale ti samí jsou pak schopni jet se svým vrakem přímo tam, protože je mnohdy jediný, který je jim ochotný ten vrak vykoupit. Takže chyba není jenom na jedné straně ;-) Nicméně k samotnému článku nelze míti výhrady a ten člověk nehledě na to za koho kope, ví o čem mluví. Myslím, že kdo se v autech trochu orientuje i po praktické stránce, jistě mu tyto doporučení nebudou připadat neznámé a nebude za nimi hledat v tomto případě něco jiného a bude souhlasit s autorem článku. Stejně tak mechanik ze značkového servisu není automaticky zárukou kvalitní opravy vozu, jak si mnozí myslí.

+2/0
28.11.2015 19:25

A48n41t37o28n28í69n 78S55e65b44e78r55a 7493578840449

Jednoznačné doporučuju "PRŮVODCE NÁKUPEM OJETÉHO AUTOMOBILU" od CEBIA. Výborná věc.

http://www.cebia.cz/nase-sluzby/pred-nakupem-vozidla/manual-koupe-ojetiny.html

0/0
28.11.2015 9:46

P86a92u71l 38J26a61r72o41s 2283848480

To jsou rady.:-/Jak kupujici ,ktery nema vubec znalost o mechanickych castech aut,muze toto poznat.Musi si najit odbornika,ktery to zadarmo neudela a ten stejne do vseho co je v aute spatneho nevidi.Musel by spoustu veci rozebrat.Toto jsou rady,jako kdyz s..e a maluje.

0/−1
28.11.2015 6:04


J25i23ř76í 36Z50ý38k72a 9709603621820

zajímavé, že se nezmiňují o praskající klikovce na čtyřválcových TDI-PD ... z počátku to vypadá, že motor jen trošku víc klape a nakonec je motor na výměnu, protože je obvykle poškozený i blok. Údajně nejde zas o tak sporadickou "závadu". Resp. s tím, jak ta auta stárnou a lidé chtějí pořád auta s maximálně 150 tkm na tachu, tak se tento problém objevuje stále častěji ... ta auta mají ve skutečnosti minimálně dvojnásobnou porci kilometrů.

+2/0
28.11.2015 0:19

J49i97ř32í 22S63c79h64w73a33c89h 8178684558516

teď jde o to o jaké procento (při tom velkém množství co jezdí okolo) se vlastně jedná a kolik ty motory vlastně mají za sebou....jestli to třeba není trojnásobek....;-)

0/0
28.11.2015 0:27

J12i35ř38í 19Z24ý75k55a 9869513931160

no, možná právě kvůli tomu velkému množství, co u nás jezdí a hlavně kolik se jich doveze ze "západu" a prodá u nás v bazarech (jde o velmi oblíbené motorizace) by se slušelo o tom zmínit. Ta procentuální šance narazit na takový kus každým dnem roste. V kombinaci s opotřebenými vstřiky, dvouhmotou, turbodmychadlem, leckdy i převodovkou je to prakticky auto na vyhození.

+1/0
28.11.2015 0:50

M49a31r11t29i98n 28Š21m73í36d40a 3884878287380

Doporučuji autobazar Monte Karlo :D

+6/0
27.11.2015 23:42

M59i77c47h29a74l 91T33o68m66i94n86s69k45ý 9311525677734

každá závada je jinak drahá. Některé popisované závady je jednoduché a levné opravit, oprava některých jiných závad je dražší než celé auto.

+4/0
27.11.2015 20:18

L52u45k70á68š 72S25l52a31n70i18n49a 1431773753941

V článku jsem nenašel ani jeden fígl..

+15/0
27.11.2015 18:18

P49e30t95r 46R94u19m13p73l41i57k 4969427619133

jak si to přečte jeho manželka, tak mu dá pěkný kartáč. Neznám žádnýho automechanika, který nemá rád pokažený auta.;-O!!

0/0
27.11.2015 17:52

J41a50k37u14b 86S30o24b75o92t88k18a 5733142324704

Nejlepší varianta je holt koupit nové auto :)

+11/−3
27.11.2015 17:18

P62a59v27e60l 19Z93a49j80í31č71e36k 8564350666930

myslite ty dnesni plecky bez motoru to bych teda nechtel

+9/−6
27.11.2015 17:21

T41o67m54á87š 18V14e18l92č49o70v17s29k16ý 4293538159108

Přesně tak, než dnešní plečky, tak raději staré poctivé auto. Motor dnešního auta už vypadá spíš jako pračka...

+7/−1
27.11.2015 19:19

J38a69k19u86b 44S81o44b52o31t56k86a 5323652574864

A co byste doporučil?

0/0
27.11.2015 19:32

P28e66t31r 23M42a46j76e81r 7532556181671

Co Audi A4?

+1/0
27.11.2015 21:27

J69a32n 42S61v25e51t82l51i34k 8377349319809

s 66kW 1.9 TDI - španělské tágo jsem viděl s necelými 900.000 km na tacho. Věřím, že to nestáčeli :-D 

A motor běžel.

0/0
7.12.2015 13:28

J20i16ř73í 61S86c45h61w47a51c70h 8288114868826

není důležitý jak motor vypadá, pod kapotou vůbec není vidět. Ale jde o to co z něj leze, pro co vlastně v autě je....;-)

+1/0
28.11.2015 0:29

L86u95d32v42í14k 89G36a35j83d61o33š54í70k 2505153144752

Taky myslím.

Pořád lepší nové auto v záruce, kde všechno funguje jak má, než oldskůlová audina s náježdem 250 000 km, která sice těší majitelův pohled, ale ten musí pod haubnu koukat každých 14 dní, protože se neustále něco se*e.

0/−1
28.11.2015 17:28

M41a92r87e21k 65H66r74u79b92y 6317312171838

Pořád se dá koupit auto s motorem, ale nebude to "již od" ;-)

0/0
28.11.2015 17:49

M90a89r95e49k 95H67r47u41b11y 6887752301788

Pořád se dá koupit auto s motorem, ale nebude to "již od" ;-)

0/0
28.11.2015 17:49

P47a76v34e21l 17Z76a10j64í24č34e54k 8884970846660

koupil sem 300c srt8 6.1 za 360 za to bych mel tak mozna neakou fabii sice s vybavou ale bez motoru. Krom spotrebaku 4x rocne vymeny oleje + jednou prevodovy jsem za to na opravach za 3 leta nezaplatil nic. A spotrebak bych pri najezdu mezi 30-40k rocne delam u vsech aut. Rodicum jsem koupil v40 120kw krom brzd a lambdy + oleje najeto 40 za 2 roky y take nic... Ta fabia by stratila o dost vic hodnotu nez tyhle dva vraky.

+2/−1
27.11.2015 17:36

P75e38t19r 42R14u62m53p49l62i80k 4539657179183

při Vašem nájezdu i nájezdu km rodičů asi nemáte čas na něco hezkého, to musí být vopruz pořád sedět za volantem.

+2/−2
27.11.2015 17:54

M92i61l86a31n 89L45i95n42h26a95r19t 8104176897346

Tak někoho to třeba baví...;-D Popojíždění v zácpách, stání na dálnici, kolony pomalu jedoucích vozidel atd. Jestli to ale musí dělati, tak to ho úpřimně lituji...:-/

0/0
27.11.2015 18:43

P80a25v50e77l 48N56o44v23á46k 7201456439243

Od ty doby co používám navigaci Waze se zacpama nemám problém ;)

+1/0
28.11.2015 10:28

M80a71r53t94i56n 98N17e26r60m37u21t 9627767398429

proč, za volantem můžete přemýšlet nebo naopak vypnout, poslouchat muziku, beztrestně zpívat, pro dlouho ženaté to může být i nejklidnější část dne. Kromě toho 30t km ročně je 600km týdně, tedy např. do práce a zpět + pojížďky = třeba 60km denně, k tomu jednou týdně výlet nebo služební cesta 150km tam a zpět.

+3/0
28.11.2015 0:11

J75i26ř17í 52S52c41h72w56a72c49h 8658394548156

Tak pokud má někdo turbo cca dvoulitr, najede to co ty a za opravy každej rok dá 40.000 Kč tak na tom bude co se týká nákladů na provoz lépe.....;-)

0/−1
28.11.2015 0:24

J51i18ř52í 34L59i98b12e25r 6478560220432

Auto mám dle popisu, ale za kontroly dám cca 4.000 Kč ročně. A to má najeto 238.000 km. Zdvořile bych se chtěl zeptat, kde jste přišel na takovou nesmyslnou částku - že by u vozidel koncernu VW? Děkuji za odpověď.

+1/0
28.11.2015 21:34

V34l73a97d88i50s37l92a67v 82B13u44r29y36š70e37k 1399792477824

s tím ale budou rozhodně nesouhlasit všichni ti, kdo na něj nemají

0/0
27.11.2015 18:17

J59a50k85u16b 32J68i53r33k14ů 3817769244905

Karel Čížek by řekl, když je ťuknutý, tak to stačí trochu vošplouchnout a je to ve vůni...

+1/0
27.11.2015 16:58

J15a94n 29V38i32n97t51r 8757885267216

A co benzin versus nafta co se vyplatí? Já pořád tvrdím pokud někdo přijde k velmi levně k naftě tak můžu najet klidně pár kilometrů za rok a nemusím čekat na odborníky co tvrdí že se vyplatí od nájezdu cca 20tis za rok.;-)

0/0
27.11.2015 16:53

V83l35a48d89i40s72l40a86v 17B75u73r59y74š33e22k 1829282677494

levně, levně, to jako ji někomu ukrást

+2/−1
27.11.2015 18:20

I43v78a31n 66Č14u44k64a 3422204511252

když kradete benzín, tak je to ještě lepší

0/0
27.11.2015 20:43

O84l17d73ř95i89c20h 84S28v83ě23t51l14í82k 6146979292553

Tady zase někdo objevil Ameriku.

+2/0
27.11.2015 16:45

P74a66v59e25l 92P17a82ž30o59u64t 3793611313407

To jsou ale,, mazaný,, fígle ;-D;-D;-D

+12/0
27.11.2015 15:34

M66a23r64t71i67n 19M78i79k35o40l48á44š71e65k 7890250753

V sousedním Německu se občas stane, že majitel turbodieselu musí sešrotovat auto s nějakými 150.000 km na tachometru, protože se mu nevyplatí rozsáhlá oprava motoru (tzv. turbodieselová čtyřkombinace - pumpa, vstřiky, turbo, setrvačník). Oprava by stála stejně nebo více, než je prodejní cena ojetého vozu. Prodat jej se závadou jako ojeté v regulérní siti v podstatě nelze. Takže skončí u Turků a na platli se doveze do ČR, kde se zamaskují projevy jeho klinické smrti a jako nebourané po prvním majiteli - až potud pravda - si najde hrdého majitele.

Mám zato, že asi polovina dieselových aut starších 5 let jezdí s nějakou závadou, jejíž odstranění majitel odkládá nebo by vyšlo tak draho, že to nemá význam provádět, případně ani netuší, že je to závada. Existují auta, která ujedou bez jakýchkoli oprav statisíce kilometrů, a jiná auta téže značky se stejnou motorizací vyrobená v témže roce mají problém dožit se konce záruky. Údržba a způsob užívání vozidla hraje mnohem větší roli nežli kdysi, přičemž na některá obzvlášť háklivá technická řešení se stačí ošklivě podívat a hned je z toho oprava za pětimístnou částku.

Vrtošivá turbodieselová technologie je někdy zdrojem velmi komických situací. Každá druhá Octavie TDI 77kW, což je jak známo sen českých rodin, ve volnoběhu tak nějak podivně cinká. Dělá to setrvačník, respektive vymačkané pružiny v něm. Bazarník ani nehne brvou a řekne - to je normální, to dělají všechny. A ono skutečně. Najde jinou Octavii, nastartuje ji a taky v ní rachotí. Že to dělají všechny neznamená, že to je správně, znamená to jen, že ta technologie stojí za pendrek. Zákazník pak vycvaká 25kKč+, ale jinak je to samozřejmě velmi úsporné auto a výhodná koupě.

+17/0
27.11.2015 15:25

M17a58r11t93i96n 13M89i25k23o10l63á74š50e89k 7900470713

Přibývá lidí, kteří jsou poháněni téměř religiózní oddaností jedné značce, nehledě na nezničitelnou propagandu některých automobilek v médiích, a nejsou schopni svoje preference přehodnotit, čímž si sami zužují výběr a sami sebe vsazují pod tlak. V stříbrnou Octavii combi věřiti budeš. Stříbrnou Octavii combi vlastní kolikrát celé bloky domů v satelitních sídlech. To vytvořilo prostor pro úplně novou formu nátlaku na zákazníky. Bazar vyfotí perfektně vypadající Octavii. Opatří fotku nějakým atraktivním textem (keywords: po prvním majiteli, málo najeto, servisní knížka) a vystaví to na internetu. Zejména v tom podle mých poznatků exceluje klientela serveru Tipcars. Ve finále se dostaví na sen českých rodin podívat, nejčastěji s prachama v kapse, aby nám ji mámo někdo nevyfouk!, a až na místě samém, po ujetí x desítek nebo dokonce stovek kilometrů ze svého domova se dozví, že neexistentní automobil už je prodaný Takový nadržený koloušek se však dá snadněji přimět k tomu, aby uskutečnil jiný obchod a pořídil si nějakou popelnici z aktuální nabídky. Tahle deformace trhu vede na druhé straně k tomu, že kolikrát najdete v bazarech skvosty za pár peněz.

K posunům došlo i na straně prodávajících. Dá se vycházet z toho, že soukromý majitel vozidla s okřídleným šípem prováděl v  nejméně jednom roce před jeho prodejem v podstatě řízenou destrukci vozidla, protože věděl, že ho bude prodávat a nedal do něj ani korunu. To v nejlepším myslitelném případě, protože někteří jedinci praktikují proces vrakování okamžikem převzetí klíčů v autosalónu. Olej pro takový interceptor se kupoval v Kauflandu, nafta od známýho traktoristy a zdrojem součástek, pokud byly nějaké nevyhnutelně třeba, bylo Auto Kelly. Interval výměny komponent rozvodového mechanismu je pak zpravidla třeba v lepším případě překročit ("byl jsem s tím v servisu a říkali, že je to v pohodě"), odbýt ("kladky a pumpa byly ještě dobrý") nebo jejich výměnu předstírat.  http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2013021702

+9/−1
27.11.2015 15:27

J13i96ř18í 41L41i61b89e65r 6868780890612

Naprostá pravda. Ale známe jiné výrobce, kde tyhle neduhy nejsou, a ty si vybírám jako rodinné auto. Navíc mají cenu náhradních dílů (originálních!) na třetině ceny koncernu VW.

0/0
28.11.2015 21:37

F67r48a58n92t73i63š84e24k 80L64u28p66í67n76e92k 8651786706642

pozor na aaa auto.

+21/−1
27.11.2015 14:35

P97e53t79r 28H28o21r78s97k27ý 9695413178476

Spíš pozor na lidi co si nechají vnutit kdejakou plečku za 50 tisíc a očekávají stav nového vozu.

+4/0
27.11.2015 15:12

J12a46r32o48s94l36a90v 95P26o82l85á88k 9269530228737

Hezká reklama.

Ta musela dát práce. Škoda jen ,že když půjdete pro ojetinu do AAA, tak se těchto rad nad konkrétním  autem nedočkáte. Vše je v poho.;-D

+18/−2
27.11.2015 13:15

J71a31n 98N28o95v69o93t77n74ý 1554521162253

Už jsi někdy zažil v bazaru, že ti řeknou všechny závady? Ten článek je právě proto, aby jsi na ty závady přišel sám. A jak článek souvisí s AAA?

+2/−8
27.11.2015 14:05

J93i86ř59í 29Z73ý56k42a 9409753381160

překvapivě ano, a to dokonce po telefonu. Bazarník mi ochotně řekl, že vozidlo bylo 2x havarováno, z dodaných dokladů od leasingovky mi vyčetl jaké díly byly při opravě použity (klasický ťukanec v malé rychlosti ... světlo, blatník, nárazník a nějaké ty plastíky kolem, druhá nehoda - uražené zrcátko a poškozené dveře, obojí vyměněno v autorizáku). Dále upozornil na to, že kvůli korozi drhnou zadní brzdy, takže bude zapotřebí jejich výměna, nebo osoustružení. Takže slušní bazarníci se najdou, ne že ne ... bohužel je jich málo a ne vždy mají auta, která mě zajímají. Tento obvykle prodává dodávky.

+6/0
27.11.2015 14:23

Z56d63e44n41ě31k 61W54o14l94f 9471930757805

Já mám dokonce zkušenost v áčkách, kdy nám prodejce ukázal jejich interní stránku, kde byly popravdě všechny poznámky, závady, výkupní cena a podobně. A nešlo o žádný vrak ale Audi A4 za 150k. Pokud se sejdou rozumní lidé, neměl by být problém. Cenu jsme ukecali na 140 a spokojení jsme byli všichni.

+2/−1
27.11.2015 14:44

P46e13t51r 35H42o23r31s69k40ý 9785723628586

Mám stejnou zkušenost s áčky. Po výběru vozu mi prodejce na rovinu řekl, že to bylo bouchlý na zadek a že by mi auto opravdu nedoporučoval. 8-o

0/0
27.11.2015 15:14

J35a24r73e47k 24W88o67l52f 5670629460

Pojízdný Audi A4 za 140k? A teď tu o karkulce... ;-)

0/−3
27.11.2015 15:57

Z24d40e23n30ě53k 70W58o98l48f 9641530927205

Kromě laku bez jediné závady :-) model 2003 1.9. TDI, najeto 180 ale na tacháči 160 a bylo to v roce tuším 2012 nebo 13.

+2/0
27.11.2015 16:05

M38a88r49t94i92n 35K92o14v61a57r 9986959774803

Jasně, najeto 180. To je samozřejmě kravina. Nikdo nebude stáčet 180 na 160. To auto mělo minimálně o 100 víc.

+3/−1
27.11.2015 18:57

J72i56ř61í 90R77a60m83e71š 8946974900562

ano tento rok jsem kupoval osmnact let starou plecku. rekl tohle je treba  a to a rikam ok. koupil dojel do servisu a byla to pravda. a byl to malej zastrcenej bazar a jeste jsem ukecal z tri tis kc dalsi sadu alu kol na osmnat stovek.

0/0
27.11.2015 17:36

P19e35t12r 13M59a85r59š30o54u13n 5595788126726

přesně, vtipný je obdélník na konci, s radami pána od AAA.

A přitom když jsem se tam byl podívat na jedno auto (nejednalo se o levnou plečku, ale auto co moc nikde po bazarech není), tak při zkušební jízdě cvakalo od předních kol.

No prodejce byl hluchý, nic neslyšel.

No a největší sranda je, že se mi dostal  (asi nedopatřením) do rukou i papír od výkupu toho auta. A tam byla jasně popsána vada, vůle v nápravě, a další celý řádek.

Jo, a pak nám bude pan manažer Topol od Áček radit, jak si máme vzít na ověření stavu vozu mechanika a na co si dát pozor. ;-D;-D;-D;-D

+1/0
28.11.2015 0:10

P69e21t31r 35H60a71v53l73í79n 6286741189907

Taky přispěju jedním fíglem. Kupte si za 300 000 nové auto a po čtyřech letech ho za 100 000 prodejte. Za 50 000 ročně máte nové auto, na kterém nemusíte řešit kraviny. Ten osel, co si ho od vás za těch 100 000 koupí ho za další čtyři roky prodá za 50 a dalších 50 nasype jen do tlumičů, pneumatik, destiček, rozvodů, akumulátorů a dalších nutných spotřebních věcí, které jsou na novém autě nové, když bude mít smůlu, tak i víc, protože auto už není v záruce.

Ta auta v bazarech nejsou tak levná proto, že vyšla z módy jejich barva, ale prostě proto, že nemá smysl je provozovat a je lepší si koupit nové, které v celkových náklade vyjde jen nepatrně dráž.

+10/−17
27.11.2015 13:01





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.