Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Automechanik odhaluje fígle, jak zjistit, že auto není v kondici

Zjistit u ojetého auta nějakou vadu včas, může ušetřit nemalé peníze. Pokud totiž některé závady odhalíte příliš pozdě, spustí se řetězec dalších problémů a cena opravy pak roste raketovým tempem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M30a72r82e46k 82J73a76n14e25č83k28a 1487386303851

Je pravda, že lidi jsou na jednu stranu na cokoliv od Áček alergický, což se jim ani nedivím, ale ti samí jsou pak schopni jet se svým vrakem přímo tam, protože je mnohdy jediný, který je jim ochotný ten vrak vykoupit. Takže chyba není jenom na jedné straně ;-) Nicméně k samotnému článku nelze míti výhrady a ten člověk nehledě na to za koho kope, ví o čem mluví. Myslím, že kdo se v autech trochu orientuje i po praktické stránce, jistě mu tyto doporučení nebudou připadat neznámé a nebude za nimi hledat v tomto případě něco jiného a bude souhlasit s autorem článku. Stejně tak mechanik ze značkového servisu není automaticky zárukou kvalitní opravy vozu, jak si mnozí myslí.

+2/0
28.11.2015 19:25

A15n98t69o44n75í46n 56S39e10b41e87r23a 7813508810479

Jednoznačné doporučuju "PRŮVODCE NÁKUPEM OJETÉHO AUTOMOBILU" od CEBIA. Výborná věc.

http://www.cebia.cz/nase-sluzby/pred-nakupem-vozidla/manual-koupe-ojetiny.html

0/0
28.11.2015 9:46

P87a86u49l 94J89a92r74o86s 2853228550

To jsou rady.:-/Jak kupujici ,ktery nema vubec znalost o mechanickych castech aut,muze toto poznat.Musi si najit odbornika,ktery to zadarmo neudela a ten stejne do vseho co je v aute spatneho nevidi.Musel by spoustu veci rozebrat.Toto jsou rady,jako kdyz s..e a maluje.

0/−1
28.11.2015 6:04

J13i77ř30í 23Z76ý68k34a 9159683531140

zajímavé, že se nezmiňují o praskající klikovce na čtyřválcových TDI-PD ... z počátku to vypadá, že motor jen trošku víc klape a nakonec je motor na výměnu, protože je obvykle poškozený i blok. Údajně nejde zas o tak sporadickou "závadu". Resp. s tím, jak ta auta stárnou a lidé chtějí pořád auta s maximálně 150 tkm na tachu, tak se tento problém objevuje stále častěji ... ta auta mají ve skutečnosti minimálně dvojnásobnou porci kilometrů.

+2/0
28.11.2015 0:19

J79i73ř73í 42S81c15h94w59a94c62h 8428454408606

teď jde o to o jaké procento (při tom velkém množství co jezdí okolo) se vlastně jedná a kolik ty motory vlastně mají za sebou....jestli to třeba není trojnásobek....;-)

0/0
28.11.2015 0:27

J88i34ř94í 22Z33ý81k58a 9639903521610

no, možná právě kvůli tomu velkému množství, co u nás jezdí a hlavně kolik se jich doveze ze "západu" a prodá u nás v bazarech (jde o velmi oblíbené motorizace) by se slušelo o tom zmínit. Ta procentuální šance narazit na takový kus každým dnem roste. V kombinaci s opotřebenými vstřiky, dvouhmotou, turbodmychadlem, leckdy i převodovkou je to prakticky auto na vyhození.

+1/0
28.11.2015 0:50

M78a27r20t54i56n 44Š23m93í83d17a 3744318577210

Doporučuji autobazar Monte Karlo :D

+6/0
27.11.2015 23:42

M68i91c35h26a92l 69T41o89m62i86n43s38k92ý 9441715547254

každá závada je jinak drahá. Některé popisované závady je jednoduché a levné opravit, oprava některých jiných závad je dražší než celé auto.

+4/0
27.11.2015 20:18

L82u30k80á12š 87S83l15a47n27i28n51a 1551533233131

V článku jsem nenašel ani jeden fígl..

+15/0
27.11.2015 18:18

P47e10t63r 89R33u47m96p82l29i87k 4649327219283

jak si to přečte jeho manželka, tak mu dá pěkný kartáč. Neznám žádnýho automechanika, který nemá rád pokažený auta.;-O!!

0/0
27.11.2015 17:52

J51a77k31u38b 90S91o10b75o18t80k17a 5293772744504

Nejlepší varianta je holt koupit nové auto :)

+11/−3
27.11.2015 17:18

P88a44v18e72l 39Z89a91j79í80č31e77k 8844470606230

myslite ty dnesni plecky bez motoru to bych teda nechtel

+9/−6
27.11.2015 17:21

T33o60m92á29š 75V50e30l26č62o31v13s71k91ý 4813818139688

Přesně tak, než dnešní plečky, tak raději staré poctivé auto. Motor dnešního auta už vypadá spíš jako pračka...

+7/−1
27.11.2015 19:19

J32a41k39u53b 55S59o80b38o58t96k50a 5173222164614

A co byste doporučil?

0/0
27.11.2015 19:32

P25e94t57r 56M36a58j98e10r 7682286551511

Co Audi A4?

+1/0
27.11.2015 21:27

J35a28n 10S97v97e28t18l62i16k 8307699769119

s 66kW 1.9 TDI - španělské tágo jsem viděl s necelými 900.000 km na tacho. Věřím, že to nestáčeli :-D 

A motor běžel.

0/0
7.12.2015 13:28

J22i90ř26í 52S78c18h49w24a51c55h 8958344358766

není důležitý jak motor vypadá, pod kapotou vůbec není vidět. Ale jde o to co z něj leze, pro co vlastně v autě je....;-)

+1/0
28.11.2015 0:29

L20u33d40v70í34k 98G17a54j19d58o98š51í87k 2145533544932

Taky myslím.

Pořád lepší nové auto v záruce, kde všechno funguje jak má, než oldskůlová audina s náježdem 250 000 km, která sice těší majitelův pohled, ale ten musí pod haubnu koukat každých 14 dní, protože se neustále něco se*e.

0/−1
28.11.2015 17:28

M35a79r54e24k 66H81r57u88b19y 6167372831718

Pořád se dá koupit auto s motorem, ale nebude to "již od" ;-)

0/0
28.11.2015 17:49

M13a72r71e51k 96H39r75u59b44y 6777922661808

Pořád se dá koupit auto s motorem, ale nebude to "již od" ;-)

0/0
28.11.2015 17:49

P67a52v37e30l 44Z69a95j61í70č53e80k 8624520506810

koupil sem 300c srt8 6.1 za 360 za to bych mel tak mozna neakou fabii sice s vybavou ale bez motoru. Krom spotrebaku 4x rocne vymeny oleje + jednou prevodovy jsem za to na opravach za 3 leta nezaplatil nic. A spotrebak bych pri najezdu mezi 30-40k rocne delam u vsech aut. Rodicum jsem koupil v40 120kw krom brzd a lambdy + oleje najeto 40 za 2 roky y take nic... Ta fabia by stratila o dost vic hodnotu nez tyhle dva vraky.

+2/−1
27.11.2015 17:36

P80e25t91r 79R70u46m54p35l79i46k 4169247789433

při Vašem nájezdu i nájezdu km rodičů asi nemáte čas na něco hezkého, to musí být vopruz pořád sedět za volantem.

+2/−2
27.11.2015 17:54

M90i12l60a56n 85L24i15n61h88a70r66t 8864196427296

Tak někoho to třeba baví...;-D Popojíždění v zácpách, stání na dálnici, kolony pomalu jedoucích vozidel atd. Jestli to ale musí dělati, tak to ho úpřimně lituji...:-/

0/0
27.11.2015 18:43

P90a88v54e87l 92N78o28v84á23k 7941436239263

Od ty doby co používám navigaci Waze se zacpama nemám problém ;)

+1/0
28.11.2015 10:28

M57a82r38t54i27n 28N79e50r29m15u66t 9367767288369

proč, za volantem můžete přemýšlet nebo naopak vypnout, poslouchat muziku, beztrestně zpívat, pro dlouho ženaté to může být i nejklidnější část dne. Kromě toho 30t km ročně je 600km týdně, tedy např. do práce a zpět + pojížďky = třeba 60km denně, k tomu jednou týdně výlet nebo služební cesta 150km tam a zpět.

+3/0
28.11.2015 0:11

J31i22ř82í 37S21c16h87w57a61c36h 8858644718266

Tak pokud má někdo turbo cca dvoulitr, najede to co ty a za opravy každej rok dá 40.000 Kč tak na tom bude co se týká nákladů na provoz lépe.....;-)

0/−1
28.11.2015 0:24

J47i60ř51í 11L87i14b16e42r 6218690900622

Auto mám dle popisu, ale za kontroly dám cca 4.000 Kč ročně. A to má najeto 238.000 km. Zdvořile bych se chtěl zeptat, kde jste přišel na takovou nesmyslnou částku - že by u vozidel koncernu VW? Děkuji za odpověď.

+1/0
28.11.2015 21:34

V77l70a83d86i61s25l59a91v 63B10u22r16y11š20e68k 1359762287414

s tím ale budou rozhodně nesouhlasit všichni ti, kdo na něj nemají

0/0
27.11.2015 18:17

J62a17k34u81b 53J25i35r88k23ů 3307879114225

Karel Čížek by řekl, když je ťuknutý, tak to stačí trochu vošplouchnout a je to ve vůni...

+1/0
27.11.2015 16:58

J45a57n 37V26i73n73t74r 8697145787626

A co benzin versus nafta co se vyplatí? Já pořád tvrdím pokud někdo přijde k velmi levně k naftě tak můžu najet klidně pár kilometrů za rok a nemusím čekat na odborníky co tvrdí že se vyplatí od nájezdu cca 20tis za rok.;-)

0/0
27.11.2015 16:53

V46l48a44d98i76s45l79a65v 91B38u37r54y53š88e39k 1719352357454

levně, levně, to jako ji někomu ukrást

+2/−1
27.11.2015 18:20

I71v74a98n 98Č70u52k82a 3512604121532

když kradete benzín, tak je to ještě lepší

0/0
27.11.2015 20:43

O70l58d37ř70i45c14h 79S35v21ě77t49l32í18k 6836179132823

Tady zase někdo objevil Ameriku.

+2/0
27.11.2015 16:45

P37a43v12e48l 43P67a17ž87o46u48t 3733561933927

To jsou ale,, mazaný,, fígle ;-D;-D;-D

+12/0
27.11.2015 15:34

M28a62r47t67i78n 26M82i52k34o90l10á24š67e32k 7510890253

V sousedním Německu se občas stane, že majitel turbodieselu musí sešrotovat auto s nějakými 150.000 km na tachometru, protože se mu nevyplatí rozsáhlá oprava motoru (tzv. turbodieselová čtyřkombinace - pumpa, vstřiky, turbo, setrvačník). Oprava by stála stejně nebo více, než je prodejní cena ojetého vozu. Prodat jej se závadou jako ojeté v regulérní siti v podstatě nelze. Takže skončí u Turků a na platli se doveze do ČR, kde se zamaskují projevy jeho klinické smrti a jako nebourané po prvním majiteli - až potud pravda - si najde hrdého majitele.

Mám zato, že asi polovina dieselových aut starších 5 let jezdí s nějakou závadou, jejíž odstranění majitel odkládá nebo by vyšlo tak draho, že to nemá význam provádět, případně ani netuší, že je to závada. Existují auta, která ujedou bez jakýchkoli oprav statisíce kilometrů, a jiná auta téže značky se stejnou motorizací vyrobená v témže roce mají problém dožit se konce záruky. Údržba a způsob užívání vozidla hraje mnohem větší roli nežli kdysi, přičemž na některá obzvlášť háklivá technická řešení se stačí ošklivě podívat a hned je z toho oprava za pětimístnou částku.

Vrtošivá turbodieselová technologie je někdy zdrojem velmi komických situací. Každá druhá Octavie TDI 77kW, což je jak známo sen českých rodin, ve volnoběhu tak nějak podivně cinká. Dělá to setrvačník, respektive vymačkané pružiny v něm. Bazarník ani nehne brvou a řekne - to je normální, to dělají všechny. A ono skutečně. Najde jinou Octavii, nastartuje ji a taky v ní rachotí. Že to dělají všechny neznamená, že to je správně, znamená to jen, že ta technologie stojí za pendrek. Zákazník pak vycvaká 25kKč+, ale jinak je to samozřejmě velmi úsporné auto a výhodná koupě.

+17/0
27.11.2015 15:25

M62a49r98t23i27n 98M15i36k90o30l81á97š64e16k 7780270843

Přibývá lidí, kteří jsou poháněni téměř religiózní oddaností jedné značce, nehledě na nezničitelnou propagandu některých automobilek v médiích, a nejsou schopni svoje preference přehodnotit, čímž si sami zužují výběr a sami sebe vsazují pod tlak. V stříbrnou Octavii combi věřiti budeš. Stříbrnou Octavii combi vlastní kolikrát celé bloky domů v satelitních sídlech. To vytvořilo prostor pro úplně novou formu nátlaku na zákazníky. Bazar vyfotí perfektně vypadající Octavii. Opatří fotku nějakým atraktivním textem (keywords: po prvním majiteli, málo najeto, servisní knížka) a vystaví to na internetu. Zejména v tom podle mých poznatků exceluje klientela serveru Tipcars. Ve finále se dostaví na sen českých rodin podívat, nejčastěji s prachama v kapse, aby nám ji mámo někdo nevyfouk!, a až na místě samém, po ujetí x desítek nebo dokonce stovek kilometrů ze svého domova se dozví, že neexistentní automobil už je prodaný Takový nadržený koloušek se však dá snadněji přimět k tomu, aby uskutečnil jiný obchod a pořídil si nějakou popelnici z aktuální nabídky. Tahle deformace trhu vede na druhé straně k tomu, že kolikrát najdete v bazarech skvosty za pár peněz.

K posunům došlo i na straně prodávajících. Dá se vycházet z toho, že soukromý majitel vozidla s okřídleným šípem prováděl v  nejméně jednom roce před jeho prodejem v podstatě řízenou destrukci vozidla, protože věděl, že ho bude prodávat a nedal do něj ani korunu. To v nejlepším myslitelném případě, protože někteří jedinci praktikují proces vrakování okamžikem převzetí klíčů v autosalónu. Olej pro takový interceptor se kupoval v Kauflandu, nafta od známýho traktoristy a zdrojem součástek, pokud byly nějaké nevyhnutelně třeba, bylo Auto Kelly. Interval výměny komponent rozvodového mechanismu je pak zpravidla třeba v lepším případě překročit ("byl jsem s tím v servisu a říkali, že je to v pohodě"), odbýt ("kladky a pumpa byly ještě dobrý") nebo jejich výměnu předstírat.  http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2013021702

+9/−1
27.11.2015 15:27

J30i68ř69í 26L38i85b10e84r 6188210470292

Naprostá pravda. Ale známe jiné výrobce, kde tyhle neduhy nejsou, a ty si vybírám jako rodinné auto. Navíc mají cenu náhradních dílů (originálních!) na třetině ceny koncernu VW.

0/0
28.11.2015 21:37

F10r83a45n56t33i20š16e94k 79L11u63p42í40n86e95k 8101546696832

pozor na aaa auto.

+21/−1
27.11.2015 14:35

P31e95t82r 12H81o30r97s34k63ý 9975383198876

Spíš pozor na lidi co si nechají vnutit kdejakou plečku za 50 tisíc a očekávají stav nového vozu.

+4/0
27.11.2015 15:12

J66a16r90o45s46l51a41v 95P71o31l15á28k 9159370848507

Hezká reklama.

Ta musela dát práce. Škoda jen ,že když půjdete pro ojetinu do AAA, tak se těchto rad nad konkrétním  autem nedočkáte. Vše je v poho.;-D

+18/−2
27.11.2015 13:15

J89a10n 39N48o36v26o33t27n81ý 1624351352843

Už jsi někdy zažil v bazaru, že ti řeknou všechny závady? Ten článek je právě proto, aby jsi na ty závady přišel sám. A jak článek souvisí s AAA?

+2/−8
27.11.2015 14:05

J52i96ř50í 91Z74ý74k34a 9959593631120

překvapivě ano, a to dokonce po telefonu. Bazarník mi ochotně řekl, že vozidlo bylo 2x havarováno, z dodaných dokladů od leasingovky mi vyčetl jaké díly byly při opravě použity (klasický ťukanec v malé rychlosti ... světlo, blatník, nárazník a nějaké ty plastíky kolem, druhá nehoda - uražené zrcátko a poškozené dveře, obojí vyměněno v autorizáku). Dále upozornil na to, že kvůli korozi drhnou zadní brzdy, takže bude zapotřebí jejich výměna, nebo osoustružení. Takže slušní bazarníci se najdou, ne že ne ... bohužel je jich málo a ne vždy mají auta, která mě zajímají. Tento obvykle prodává dodávky.

+6/0
27.11.2015 14:23

Z37d87e58n74ě76k 82W76o91l23f 9821720967975

Já mám dokonce zkušenost v áčkách, kdy nám prodejce ukázal jejich interní stránku, kde byly popravdě všechny poznámky, závady, výkupní cena a podobně. A nešlo o žádný vrak ale Audi A4 za 150k. Pokud se sejdou rozumní lidé, neměl by být problém. Cenu jsme ukecali na 140 a spokojení jsme byli všichni.

+2/−1
27.11.2015 14:44

P69e61t50r 82H72o63r82s25k15ý 9205283348636

Mám stejnou zkušenost s áčky. Po výběru vozu mi prodejce na rovinu řekl, že to bylo bouchlý na zadek a že by mi auto opravdu nedoporučoval. 8-o

0/0
27.11.2015 15:14

J36a39r62e60k 54W40o46l36f 5200479670

Pojízdný Audi A4 za 140k? A teď tu o karkulce... ;-)

0/−3
27.11.2015 15:57

Z58d49e98n85ě43k 21W11o78l98f 9511310237345

Kromě laku bez jediné závady :-) model 2003 1.9. TDI, najeto 180 ale na tacháči 160 a bylo to v roce tuším 2012 nebo 13.

+2/0
27.11.2015 16:05

M51a32r94t79i86n 31K76o39v49a23r 9556469394623

Jasně, najeto 180. To je samozřejmě kravina. Nikdo nebude stáčet 180 na 160. To auto mělo minimálně o 100 víc.

+3/−1
27.11.2015 18:57

J38i42ř60í 71R59a23m82e34š 8336644950812

ano tento rok jsem kupoval osmnact let starou plecku. rekl tohle je treba  a to a rikam ok. koupil dojel do servisu a byla to pravda. a byl to malej zastrcenej bazar a jeste jsem ukecal z tri tis kc dalsi sadu alu kol na osmnat stovek.

0/0
27.11.2015 17:36

P93e18t48r 35M22a15r26š38o19u31n 5445658496876

přesně, vtipný je obdélník na konci, s radami pána od AAA.

A přitom když jsem se tam byl podívat na jedno auto (nejednalo se o levnou plečku, ale auto co moc nikde po bazarech není), tak při zkušební jízdě cvakalo od předních kol.

No prodejce byl hluchý, nic neslyšel.

No a největší sranda je, že se mi dostal  (asi nedopatřením) do rukou i papír od výkupu toho auta. A tam byla jasně popsána vada, vůle v nápravě, a další celý řádek.

Jo, a pak nám bude pan manažer Topol od Áček radit, jak si máme vzít na ověření stavu vozu mechanika a na co si dát pozor. ;-D;-D;-D;-D

+1/0
28.11.2015 0:10

P69e37t18r 36H52a48v13l58í72n 6466471799707

Taky přispěju jedním fíglem. Kupte si za 300 000 nové auto a po čtyřech letech ho za 100 000 prodejte. Za 50 000 ročně máte nové auto, na kterém nemusíte řešit kraviny. Ten osel, co si ho od vás za těch 100 000 koupí ho za další čtyři roky prodá za 50 a dalších 50 nasype jen do tlumičů, pneumatik, destiček, rozvodů, akumulátorů a dalších nutných spotřebních věcí, které jsou na novém autě nové, když bude mít smůlu, tak i víc, protože auto už není v záruce.

Ta auta v bazarech nejsou tak levná proto, že vyšla z módy jejich barva, ale prostě proto, že nemá smysl je provozovat a je lepší si koupit nové, které v celkových náklade vyjde jen nepatrně dráž.

+10/−17
27.11.2015 13:01







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.