Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Automechanik odhaluje fígle, jak zjistit, že auto není v kondici

Zjistit u ojetého auta nějakou vadu včas, může ušetřit nemalé peníze. Pokud totiž některé závady odhalíte příliš pozdě, spustí se řetězec dalších problémů a cena opravy pak roste raketovým tempem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M71a23r31e67k 56J13a89n93e24č53k37a 1507476383661

Je pravda, že lidi jsou na jednu stranu na cokoliv od Áček alergický, což se jim ani nedivím, ale ti samí jsou pak schopni jet se svým vrakem přímo tam, protože je mnohdy jediný, který je jim ochotný ten vrak vykoupit. Takže chyba není jenom na jedné straně ;-) Nicméně k samotnému článku nelze míti výhrady a ten člověk nehledě na to za koho kope, ví o čem mluví. Myslím, že kdo se v autech trochu orientuje i po praktické stránce, jistě mu tyto doporučení nebudou připadat neznámé a nebude za nimi hledat v tomto případě něco jiného a bude souhlasit s autorem článku. Stejně tak mechanik ze značkového servisu není automaticky zárukou kvalitní opravy vozu, jak si mnozí myslí.

+2/0
28.11.2015 19:25

A50n45t77o79n17í16n 21S28e76b46e54r89a 7503718410749

Jednoznačné doporučuju "PRŮVODCE NÁKUPEM OJETÉHO AUTOMOBILU" od CEBIA. Výborná věc.

http://www.cebia.cz/nase-sluzby/pred-nakupem-vozidla/manual-koupe-ojetiny.html

0/0
28.11.2015 9:46

P92a45u51l 25J71a80r72o17s 2433868510

To jsou rady.:-/Jak kupujici ,ktery nema vubec znalost o mechanickych castech aut,muze toto poznat.Musi si najit odbornika,ktery to zadarmo neudela a ten stejne do vseho co je v aute spatneho nevidi.Musel by spoustu veci rozebrat.Toto jsou rady,jako kdyz s..e a maluje.

0/−1
28.11.2015 6:04

J37i39ř92í 19Z42ý50k82a 9289983691650

zajímavé, že se nezmiňují o praskající klikovce na čtyřválcových TDI-PD ... z počátku to vypadá, že motor jen trošku víc klape a nakonec je motor na výměnu, protože je obvykle poškozený i blok. Údajně nejde zas o tak sporadickou "závadu". Resp. s tím, jak ta auta stárnou a lidé chtějí pořád auta s maximálně 150 tkm na tachu, tak se tento problém objevuje stále častěji ... ta auta mají ve skutečnosti minimálně dvojnásobnou porci kilometrů.

+2/0
28.11.2015 0:19

J23i86ř63í 16S20c48h78w65a45c13h 8728804958746

teď jde o to o jaké procento (při tom velkém množství co jezdí okolo) se vlastně jedná a kolik ty motory vlastně mají za sebou....jestli to třeba není trojnásobek....;-)

0/0
28.11.2015 0:27

J53i92ř24í 35Z73ý95k17a 9989723331760

no, možná právě kvůli tomu velkému množství, co u nás jezdí a hlavně kolik se jich doveze ze "západu" a prodá u nás v bazarech (jde o velmi oblíbené motorizace) by se slušelo o tom zmínit. Ta procentuální šance narazit na takový kus každým dnem roste. V kombinaci s opotřebenými vstřiky, dvouhmotou, turbodmychadlem, leckdy i převodovkou je to prakticky auto na vyhození.

+1/0
28.11.2015 0:50

M49a16r60t80i17n 31Š57m56í93d74a 3854118847270

Doporučuji autobazar Monte Karlo :D

+6/0
27.11.2015 23:42

M65i96c94h17a84l 90T36o29m37i46n74s39k35ý 9841445907264

každá závada je jinak drahá. Některé popisované závady je jednoduché a levné opravit, oprava některých jiných závad je dražší než celé auto.

+4/0
27.11.2015 20:18

L78u64k43á85š 71S39l59a83n32i64n58a 1471283593281

V článku jsem nenašel ani jeden fígl..

+15/0
27.11.2015 18:18

P37e33t88r 78R50u11m76p26l90i58k 4799417529703

jak si to přečte jeho manželka, tak mu dá pěkný kartáč. Neznám žádnýho automechanika, který nemá rád pokažený auta.;-O!!

0/0
27.11.2015 17:52

J56a28k30u18b 40S93o84b15o61t32k20a 5333772344164

Nejlepší varianta je holt koupit nové auto :)

+11/−3
27.11.2015 17:18

P13a63v77e97l 56Z78a17j56í20č12e46k 8384620656690

myslite ty dnesni plecky bez motoru to bych teda nechtel

+9/−6
27.11.2015 17:21

T79o80m79á52š 79V93e12l29č96o50v87s42k48ý 4823278289898

Přesně tak, než dnešní plečky, tak raději staré poctivé auto. Motor dnešního auta už vypadá spíš jako pračka...

+7/−1
27.11.2015 19:19

J53a48k66u51b 75S77o73b72o10t48k23a 5613292914474

A co byste doporučil?

0/0
27.11.2015 19:32

P76e97t65r 50M52a95j54e63r 7332696751781

Co Audi A4?

+1/0
27.11.2015 21:27

J58a38n 29S23v70e29t29l20i71k 8227319239389

s 66kW 1.9 TDI - španělské tágo jsem viděl s necelými 900.000 km na tacho. Věřím, že to nestáčeli :-D 

A motor běžel.

0/0
7.12.2015 13:28

J14i74ř15í 30S12c79h83w88a67c50h 8118164288616

není důležitý jak motor vypadá, pod kapotou vůbec není vidět. Ale jde o to co z něj leze, pro co vlastně v autě je....;-)

+1/0
28.11.2015 0:29

L49u11d51v22í86k 51G17a97j93d50o20š93í47k 2575713274662

Taky myslím.

Pořád lepší nové auto v záruce, kde všechno funguje jak má, než oldskůlová audina s náježdem 250 000 km, která sice těší majitelův pohled, ale ten musí pod haubnu koukat každých 14 dní, protože se neustále něco se*e.

0/−1
28.11.2015 17:28

M35a53r29e39k 66H49r88u28b48y 6727972741488

Pořád se dá koupit auto s motorem, ale nebude to "již od" ;-)

0/0
28.11.2015 17:49

M60a71r69e23k 11H57r32u21b78y 6117512611668

Pořád se dá koupit auto s motorem, ale nebude to "již od" ;-)

0/0
28.11.2015 17:49

P17a36v60e68l 88Z51a20j78í82č48e91k 8184300706830

koupil sem 300c srt8 6.1 za 360 za to bych mel tak mozna neakou fabii sice s vybavou ale bez motoru. Krom spotrebaku 4x rocne vymeny oleje + jednou prevodovy jsem za to na opravach za 3 leta nezaplatil nic. A spotrebak bych pri najezdu mezi 30-40k rocne delam u vsech aut. Rodicum jsem koupil v40 120kw krom brzd a lambdy + oleje najeto 40 za 2 roky y take nic... Ta fabia by stratila o dost vic hodnotu nez tyhle dva vraky.

+2/−1
27.11.2015 17:36

P71e97t33r 68R34u94m75p71l42i74k 4869587269193

při Vašem nájezdu i nájezdu km rodičů asi nemáte čas na něco hezkého, to musí být vopruz pořád sedět za volantem.

+2/−2
27.11.2015 17:54

M13i42l49a38n 25L86i31n20h22a22r39t 8844966507926

Tak někoho to třeba baví...;-D Popojíždění v zácpách, stání na dálnici, kolony pomalu jedoucích vozidel atd. Jestli to ale musí dělati, tak to ho úpřimně lituji...:-/

0/0
27.11.2015 18:43

P86a73v18e48l 12N49o94v38á52k 7381976829413

Od ty doby co používám navigaci Waze se zacpama nemám problém ;)

+1/0
28.11.2015 10:28

M84a96r55t75i32n 29N66e39r87m75u79t 9427677838759

proč, za volantem můžete přemýšlet nebo naopak vypnout, poslouchat muziku, beztrestně zpívat, pro dlouho ženaté to může být i nejklidnější část dne. Kromě toho 30t km ročně je 600km týdně, tedy např. do práce a zpět + pojížďky = třeba 60km denně, k tomu jednou týdně výlet nebo služební cesta 150km tam a zpět.

+3/0
28.11.2015 0:11

J22i55ř21í 64S89c73h91w80a10c84h 8178694118916

Tak pokud má někdo turbo cca dvoulitr, najede to co ty a za opravy každej rok dá 40.000 Kč tak na tom bude co se týká nákladů na provoz lépe.....;-)

0/−1
28.11.2015 0:24

J54i98ř72í 58L33i37b79e36r 6418390300282

Auto mám dle popisu, ale za kontroly dám cca 4.000 Kč ročně. A to má najeto 238.000 km. Zdvořile bych se chtěl zeptat, kde jste přišel na takovou nesmyslnou částku - že by u vozidel koncernu VW? Děkuji za odpověď.

+1/0
28.11.2015 21:34

V73l30a43d30i72s31l17a36v 53B76u25r51y70š75e94k 1339632947314

s tím ale budou rozhodně nesouhlasit všichni ti, kdo na něj nemají

0/0
27.11.2015 18:17

J44a58k69u86b 82J35i42r94k35ů 3517849744845

Karel Čížek by řekl, když je ťuknutý, tak to stačí trochu vošplouchnout a je to ve vůni...

+1/0
27.11.2015 16:58

J33a60n 53V73i17n79t51r 8867965787846

A co benzin versus nafta co se vyplatí? Já pořád tvrdím pokud někdo přijde k velmi levně k naftě tak můžu najet klidně pár kilometrů za rok a nemusím čekat na odborníky co tvrdí že se vyplatí od nájezdu cca 20tis za rok.;-)

0/0
27.11.2015 16:53

V27l54a95d42i81s65l14a40v 18B74u34r95y39š70e73k 1429882947734

levně, levně, to jako ji někomu ukrást

+2/−1
27.11.2015 18:20

I41v28a34n 39Č75u84k51a 3442784881872

když kradete benzín, tak je to ještě lepší

0/0
27.11.2015 20:43

O51l91d71ř71i17c97h 18S86v98ě91t69l29í70k 6536259842283

Tady zase někdo objevil Ameriku.

+2/0
27.11.2015 16:45

P77a76v19e76l 53P17a83ž20o84u36t 3703131153797

To jsou ale,, mazaný,, fígle ;-D;-D;-D

+12/0
27.11.2015 15:34

M62a95r38t85i46n 53M46i98k11o35l90á86š86e42k 7360630203

V sousedním Německu se občas stane, že majitel turbodieselu musí sešrotovat auto s nějakými 150.000 km na tachometru, protože se mu nevyplatí rozsáhlá oprava motoru (tzv. turbodieselová čtyřkombinace - pumpa, vstřiky, turbo, setrvačník). Oprava by stála stejně nebo více, než je prodejní cena ojetého vozu. Prodat jej se závadou jako ojeté v regulérní siti v podstatě nelze. Takže skončí u Turků a na platli se doveze do ČR, kde se zamaskují projevy jeho klinické smrti a jako nebourané po prvním majiteli - až potud pravda - si najde hrdého majitele.

Mám zato, že asi polovina dieselových aut starších 5 let jezdí s nějakou závadou, jejíž odstranění majitel odkládá nebo by vyšlo tak draho, že to nemá význam provádět, případně ani netuší, že je to závada. Existují auta, která ujedou bez jakýchkoli oprav statisíce kilometrů, a jiná auta téže značky se stejnou motorizací vyrobená v témže roce mají problém dožit se konce záruky. Údržba a způsob užívání vozidla hraje mnohem větší roli nežli kdysi, přičemž na některá obzvlášť háklivá technická řešení se stačí ošklivě podívat a hned je z toho oprava za pětimístnou částku.

Vrtošivá turbodieselová technologie je někdy zdrojem velmi komických situací. Každá druhá Octavie TDI 77kW, což je jak známo sen českých rodin, ve volnoběhu tak nějak podivně cinká. Dělá to setrvačník, respektive vymačkané pružiny v něm. Bazarník ani nehne brvou a řekne - to je normální, to dělají všechny. A ono skutečně. Najde jinou Octavii, nastartuje ji a taky v ní rachotí. Že to dělají všechny neznamená, že to je správně, znamená to jen, že ta technologie stojí za pendrek. Zákazník pak vycvaká 25kKč+, ale jinak je to samozřejmě velmi úsporné auto a výhodná koupě.

+17/0
27.11.2015 15:25

M41a36r58t59i21n 20M42i25k27o64l33á86š32e60k 7370870643

Přibývá lidí, kteří jsou poháněni téměř religiózní oddaností jedné značce, nehledě na nezničitelnou propagandu některých automobilek v médiích, a nejsou schopni svoje preference přehodnotit, čímž si sami zužují výběr a sami sebe vsazují pod tlak. V stříbrnou Octavii combi věřiti budeš. Stříbrnou Octavii combi vlastní kolikrát celé bloky domů v satelitních sídlech. To vytvořilo prostor pro úplně novou formu nátlaku na zákazníky. Bazar vyfotí perfektně vypadající Octavii. Opatří fotku nějakým atraktivním textem (keywords: po prvním majiteli, málo najeto, servisní knížka) a vystaví to na internetu. Zejména v tom podle mých poznatků exceluje klientela serveru Tipcars. Ve finále se dostaví na sen českých rodin podívat, nejčastěji s prachama v kapse, aby nám ji mámo někdo nevyfouk!, a až na místě samém, po ujetí x desítek nebo dokonce stovek kilometrů ze svého domova se dozví, že neexistentní automobil už je prodaný Takový nadržený koloušek se však dá snadněji přimět k tomu, aby uskutečnil jiný obchod a pořídil si nějakou popelnici z aktuální nabídky. Tahle deformace trhu vede na druhé straně k tomu, že kolikrát najdete v bazarech skvosty za pár peněz.

K posunům došlo i na straně prodávajících. Dá se vycházet z toho, že soukromý majitel vozidla s okřídleným šípem prováděl v  nejméně jednom roce před jeho prodejem v podstatě řízenou destrukci vozidla, protože věděl, že ho bude prodávat a nedal do něj ani korunu. To v nejlepším myslitelném případě, protože někteří jedinci praktikují proces vrakování okamžikem převzetí klíčů v autosalónu. Olej pro takový interceptor se kupoval v Kauflandu, nafta od známýho traktoristy a zdrojem součástek, pokud byly nějaké nevyhnutelně třeba, bylo Auto Kelly. Interval výměny komponent rozvodového mechanismu je pak zpravidla třeba v lepším případě překročit ("byl jsem s tím v servisu a říkali, že je to v pohodě"), odbýt ("kladky a pumpa byly ještě dobrý") nebo jejich výměnu předstírat.  http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2013021702

+9/−1
27.11.2015 15:27

J48i18ř57í 85L98i81b33e40r 6198750280262

Naprostá pravda. Ale známe jiné výrobce, kde tyhle neduhy nejsou, a ty si vybírám jako rodinné auto. Navíc mají cenu náhradních dílů (originálních!) na třetině ceny koncernu VW.

0/0
28.11.2015 21:37

F95r32a52n98t17i91š98e48k 35L47u77p73í35n21e31k 8801466116132

pozor na aaa auto.

+21/−1
27.11.2015 14:35

P64e36t14r 47H97o70r96s83k49ý 9595773878796

Spíš pozor na lidi co si nechají vnutit kdejakou plečku za 50 tisíc a očekávají stav nového vozu.

+4/0
27.11.2015 15:12

J32a48r97o47s37l63a78v 60P30o94l65á10k 9819190178347

Hezká reklama.

Ta musela dát práce. Škoda jen ,že když půjdete pro ojetinu do AAA, tak se těchto rad nad konkrétním  autem nedočkáte. Vše je v poho.;-D

+18/−2
27.11.2015 13:15

J55a21n 18N37o39v26o22t40n95ý 1474611182313

Už jsi někdy zažil v bazaru, že ti řeknou všechny závady? Ten článek je právě proto, aby jsi na ty závady přišel sám. A jak článek souvisí s AAA?

+2/−8
27.11.2015 14:05

J85i86ř10í 85Z55ý87k81a 9829973731480

překvapivě ano, a to dokonce po telefonu. Bazarník mi ochotně řekl, že vozidlo bylo 2x havarováno, z dodaných dokladů od leasingovky mi vyčetl jaké díly byly při opravě použity (klasický ťukanec v malé rychlosti ... světlo, blatník, nárazník a nějaké ty plastíky kolem, druhá nehoda - uražené zrcátko a poškozené dveře, obojí vyměněno v autorizáku). Dále upozornil na to, že kvůli korozi drhnou zadní brzdy, takže bude zapotřebí jejich výměna, nebo osoustružení. Takže slušní bazarníci se najdou, ne že ne ... bohužel je jich málo a ne vždy mají auta, která mě zajímají. Tento obvykle prodává dodávky.

+6/0
27.11.2015 14:23

Z85d75e83n51ě42k 70W25o73l41f 9341310757705

Já mám dokonce zkušenost v áčkách, kdy nám prodejce ukázal jejich interní stránku, kde byly popravdě všechny poznámky, závady, výkupní cena a podobně. A nešlo o žádný vrak ale Audi A4 za 150k. Pokud se sejdou rozumní lidé, neměl by být problém. Cenu jsme ukecali na 140 a spokojení jsme byli všichni.

+2/−1
27.11.2015 14:44

P93e19t81r 35H95o67r40s98k21ý 9735633448946

Mám stejnou zkušenost s áčky. Po výběru vozu mi prodejce na rovinu řekl, že to bylo bouchlý na zadek a že by mi auto opravdu nedoporučoval. 8-o

0/0
27.11.2015 15:14

J31a17r48e10k 33W36o54l41f 5510729540

Pojízdný Audi A4 za 140k? A teď tu o karkulce... ;-)

0/−3
27.11.2015 15:57

Z29d62e19n74ě59k 85W90o54l62f 9771190837925

Kromě laku bez jediné závady :-) model 2003 1.9. TDI, najeto 180 ale na tacháči 160 a bylo to v roce tuším 2012 nebo 13.

+2/0
27.11.2015 16:05

M72a11r71t77i80n 54K75o72v76a78r 9356299514333

Jasně, najeto 180. To je samozřejmě kravina. Nikdo nebude stáčet 180 na 160. To auto mělo minimálně o 100 víc.

+3/−1
27.11.2015 18:57

J84i31ř52í 44R49a77m39e62š 8516474760882

ano tento rok jsem kupoval osmnact let starou plecku. rekl tohle je treba  a to a rikam ok. koupil dojel do servisu a byla to pravda. a byl to malej zastrcenej bazar a jeste jsem ukecal z tri tis kc dalsi sadu alu kol na osmnat stovek.

0/0
27.11.2015 17:36

P46e23t76r 53M50a68r38š39o25u39n 5625538686736

přesně, vtipný je obdélník na konci, s radami pána od AAA.

A přitom když jsem se tam byl podívat na jedno auto (nejednalo se o levnou plečku, ale auto co moc nikde po bazarech není), tak při zkušební jízdě cvakalo od předních kol.

No prodejce byl hluchý, nic neslyšel.

No a největší sranda je, že se mi dostal  (asi nedopatřením) do rukou i papír od výkupu toho auta. A tam byla jasně popsána vada, vůle v nápravě, a další celý řádek.

Jo, a pak nám bude pan manažer Topol od Áček radit, jak si máme vzít na ověření stavu vozu mechanika a na co si dát pozor. ;-D;-D;-D;-D

+1/0
28.11.2015 0:10

P91e98t52r 89H41a94v33l65í49n 6306761569667

Taky přispěju jedním fíglem. Kupte si za 300 000 nové auto a po čtyřech letech ho za 100 000 prodejte. Za 50 000 ročně máte nové auto, na kterém nemusíte řešit kraviny. Ten osel, co si ho od vás za těch 100 000 koupí ho za další čtyři roky prodá za 50 a dalších 50 nasype jen do tlumičů, pneumatik, destiček, rozvodů, akumulátorů a dalších nutných spotřebních věcí, které jsou na novém autě nové, když bude mít smůlu, tak i víc, protože auto už není v záruce.

Ta auta v bazarech nejsou tak levná proto, že vyšla z módy jejich barva, ale prostě proto, že nemá smysl je provozovat a je lepší si koupit nové, které v celkových náklade vyjde jen nepatrně dráž.

+10/−17
27.11.2015 13:01







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.