Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

OBRAZEM: Dřevěný supersport má unikátní karoserii a americký osmiválec

Ze dřeva stavěli své povozy po staletí naši předkové a ještě naši pradědové měli karoserie meziválečných aut s dřevěnou konstrukcí. A dřevěný díl dnes najdeme třeba i na podlaze Formule 1. Ale supersport řečený Tříska je ze dřeva celý. V jeho útrobách hřmí osmiválec. Zajímavý výtvor je hvězdou motorshow v Essenu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J68a22k91u46b 79F12e56i32f63a39r 7359849946719

Zajímavé, hezké, docela bych se v tom chtěl projet:-)

0/0
5.12.2015 17:31

K35a79r52e19l 85V89a15c57h62u89t 9733672809673

Na základě toho videa si neumím ani představit, jak dovnitř ten řidič vlastně leze?!;-D

0/0
5.12.2015 16:01

J13o85s41e92f 91Z79a51h73á35l68k55a 4863389248266

Sporťák Freda Flinstouna

+3/0
5.12.2015 15:45


H14o35n57z46a 31K66o49b83r 3367706938533

Koukám že idnesu zase docházej články, jinak by asi neměli potřebu recyklovat svou 6let starou zprávu ...

0/0
5.12.2015 15:09

M21i59l11a71n 22Č31e88r29n76ý 5973429919252

Smrtící kombinace by byla, kdyby to dřevěné auto ještě ke všemu řídilo nějaké dřevo.;-)

0/0
5.12.2015 14:02

P30e61t53r 82S62o98k61o90l 8412581647251

Já si počkám na auto z marcipánu.

0/0
5.12.2015 13:43

M30i59l11a62n 11Č15e32r97n36ý 5403249349952

Postavím si dům z obilí

Stěny budou ze zelený papriky

Uvnitř stůl z tvrdýho papíru

Do oken světlo jak záclony natáhnu

V krbu z hrušky pak sluncem zatopím

A za čas všechno zmizí...

(To jsem si vypůjčil od skupiny Marsyas)

0/0
5.12.2015 14:00

M43i65l49a94n 48T15á92b65o30r10s14k94ý 8114723717418

netřeba čekat...https://www.youtube.com/watch?v=NwBE1l6QexU

0/0
5.12.2015 19:19

M61i78l11a45n 56Č90e70r86n65ý 5743919199922

1) Mají to dřevo ošetřené proti červotočům, dřevomorce a termitům?

2) Bude to při jízdě, zvláště v zatáčkách, vrzat?

3) Až to nabourá a vzplane, bude to dozajista krásně praskat, jako v krbu. A z hromádky popela se pak jen vyndá motor a pár kovových součástek...

+2/0
5.12.2015 13:19

M88i89l46a28n 85Č29e43r21n95ý 5923529719582

Ale určitě lepší, než to auto z papárové lepenky, co tu bylo představeno nedávno...

0/0
5.12.2015 13:20

M98a58r95t66i10n 42N60o65v73á61k 6233877499521

. myslím si, že odpověď na 1) je docela zbytečná: nebo jste snad toho názoru, že po všem tom lisování, tvrzení, a kitování pryskyřicí by se do toho ještě mohli nějací brouci zakousnout..?

0/0
5.12.2015 13:30

M93i61l38a72n 23Č82e72r41n20ý 5673769249532

Promiňte, zapomněl jsem tam dát smajlíka, aby bylo jasné, že jde o nadsázku. Ale možnosti 2) a 3) jsou celkem pravděpodobné, nemyslíte?

0/0
5.12.2015 13:58

B37o30h65u84m58i73l 96M90á22c90a 5971742596583

Na podlaze vozů F1 žádný dřevěný díl nenajdete. Pod podlahou ano:-P

0/0
5.12.2015 13:14

M36i25l38a33n 39Č46e76r48n59ý 5663299399872

Spíš nad podlahou.:-P

0/0
5.12.2015 13:21

B85o67h48u38m89i85l 87M32á45c17a 5751642246513

Nad podlahou spím a pan Milan Černý asi taky, ale

na spodku kokpitu vozů F1, (t.j. pod podlahou) musí být 30 cm široké prkno  např.: 

http://formula1-dictionary.net/plank_or_skidblock.html 

nebo v češtině

http://www.constructorsf1.com/clanky/prkno-podvozku-bmw-sauber-f1-2357.htm

0/0
5.12.2015 21:02

J60a81n 69J40e97ž62e34k 3451255817435

> Ze dřeva není prakticky jen pohonné ústrojí, pneumatiky a skla, jinak bylo snahou přírodní materiál použít prakticky všude.

Tenhle text pod fotkou "elektronového" ráfku celkem sedí.

+4/0
5.12.2015 8:19

J46i76ř75í 88N69o98v65o28t84n20ý 5320738627174

A od kdy kola nejsou součástí pohonného ústrojí?

0/0
10.1.2016 20:20
Foto

P87e70t35r 90P17r62o68c25h93á25z66k88a 3352316752634

Na pohled naprostá paráda.Pro praxi už to bude horší, ale i tak se mi to moc líbí.R^

0/0
5.12.2015 7:56

T50o52m65á93š 53B18u21r43a 1759176

Designově velice pohledné vozítko, jehož vzhled je umocněn matným povrchem dřeva. A bude lehké - pravděpodobně velmi lehké. Jenomže co celková tuhost skeletu a podvozku? Jak známo, kvalitní dřevo je lehký a pevný materiál. Ovšem také pružný. Podle mého názoru hrozí reálné riziko, že při větším namáhání a pro tento materiál extrémnějších teplotách se karoserie bude kroutit. A to podstatně více ve srovnání s ocelovým plechem či dokonce s kompozitním materiálem. Nehledě na eventuální nebezpečí deformace samotných kol, což by bylo nebezpečné. A to by mohlo být limitujícím faktorem z hlediska průmyslové produkce.

Jinak jako technická libůstka je to na dvakrát podtrženou jedničku s vykřičníkem.

+2/0
5.12.2015 6:08

J19a45n 38J41e37ž18e17k 3331205907975

Hmotnost máš u fotky - 1150 kg. Ano, je to o něco méně než třeba Corvette - cca 1500kg.

Máš pocit, že kola jsou dřevěná?

0/0
5.12.2015 8:24

T54o17m28á73š 30B82u60r31a 1799736

Děkuji za objasnění zřejmého. Pokud jde o kola, ano, pak mám ze zobrazeného dojem, že loukotě by mohly být dřevěné.

A děkuji za důvěru, s jakou jste se střemhlavě pustil do tykání. Za sebe musím uznat, že u mne - jak vidno - by jeden takovou dávku oné důvěry těžko pohledal. Pro mne společenské konvence nejsou prázdným heslem.

+1/0
5.12.2015 9:31

J43a52n 31J69e79ž17e67k 3621785587915

Díky za důvěru? To se mýlíš, v tvůj text a tedy ani v jeho autora žádnou důvěru nemám. 

A ano, jsi lepší. Já v internetové diskuzi na společenské konvence tolik nedbám, omlouvám se.

0/0
5.12.2015 9:52

M24i10r52e33k 85G62a86j58e81r 5121216849650

Je to svost R^

0/0
5.12.2015 5:47

K95a44r46e30l 32V35a60c21h95u43t 9743912179703

možná i chvost ;-D

0/0
5.12.2015 16:05

M56i10c48h69a40l 41T15o39m17i75n50s44k29ý 9721725967714

Hmmm. Super. Klasický luxusní sporťák ve kterým jezdil třeba Leoš Mareš mě   neohromí tak, aby mi stálo za to přejít ulici a kouknout na to. 

Ale tohle, to je jiná třída .R^

+2/−1
5.12.2015 2:12





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.