Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

OBRAZEM: Dřevěný supersport má unikátní karoserii a americký osmiválec

Ze dřeva stavěli své povozy po staletí naši předkové a ještě naši pradědové měli karoserie meziválečných aut s dřevěnou konstrukcí. A dřevěný díl dnes najdeme třeba i na podlaze Formule 1. Ale supersport řečený Tříska je ze dřeva celý. V jeho útrobách hřmí osmiválec. Zajímavý výtvor je hvězdou motorshow v Essenu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J50a35k14u16b 23F59e40i94f76a46r 7699869526809

Zajímavé, hezké, docela bych se v tom chtěl projet:-)

0/0
5.12.2015 17:31

K67a15r55e40l 30V87a70c84h30u53t 9443112799633

Na základě toho videa si neumím ani představit, jak dovnitř ten řidič vlastně leze?!;-D

0/0
5.12.2015 16:01

J37o23s50e56f 56Z61a54h34á35l56k48a 4253429918756

Sporťák Freda Flinstouna

+3/0
5.12.2015 15:45

H85o60n61z82a 55K94o43b61r 3527686138323

Koukám že idnesu zase docházej články, jinak by asi neměli potřebu recyklovat svou 6let starou zprávu ...

0/0
5.12.2015 15:09

M30i81l68a15n 43Č95e13r81n36ý 5883229349972

Smrtící kombinace by byla, kdyby to dřevěné auto ještě ke všemu řídilo nějaké dřevo.;-)

0/0
5.12.2015 14:02

P56e42t58r 17S24o86k94o93l 8972681907601

Já si počkám na auto z marcipánu.

0/0
5.12.2015 13:43

M54i84l29a74n 69Č80e53r34n40ý 5723649299232

Postavím si dům z obilí

Stěny budou ze zelený papriky

Uvnitř stůl z tvrdýho papíru

Do oken světlo jak záclony natáhnu

V krbu z hrušky pak sluncem zatopím

A za čas všechno zmizí...

(To jsem si vypůjčil od skupiny Marsyas)

0/0
5.12.2015 14:00

M52i22l60a65n 86T73á36b62o36r23s46k36ý 8474643727188

netřeba čekat...https://www.youtube.com/watch?v=NwBE1l6QexU

0/0
5.12.2015 19:19

M33i61l89a18n 59Č58e75r37n21ý 5543459869922

1) Mají to dřevo ošetřené proti červotočům, dřevomorce a termitům?

2) Bude to při jízdě, zvláště v zatáčkách, vrzat?

3) Až to nabourá a vzplane, bude to dozajista krásně praskat, jako v krbu. A z hromádky popela se pak jen vyndá motor a pár kovových součástek...

+2/0
5.12.2015 13:19

M35i90l22a44n 63Č12e36r39n17ý 5343429389342

Ale určitě lepší, než to auto z papárové lepenky, co tu bylo představeno nedávno...

0/0
5.12.2015 13:20

M41a47r92t37i14n 17N44o11v78á81k 6553697649751

. myslím si, že odpověď na 1) je docela zbytečná: nebo jste snad toho názoru, že po všem tom lisování, tvrzení, a kitování pryskyřicí by se do toho ještě mohli nějací brouci zakousnout..?

0/0
5.12.2015 13:30

M83i49l20a50n 85Č42e36r44n11ý 5113719449382

Promiňte, zapomněl jsem tam dát smajlíka, aby bylo jasné, že jde o nadsázku. Ale možnosti 2) a 3) jsou celkem pravděpodobné, nemyslíte?

0/0
5.12.2015 13:58

B43o10h97u29m61i83l 27M20á81c10a 5161462106853

Na podlaze vozů F1 žádný dřevěný díl nenajdete. Pod podlahou ano:-P

0/0
5.12.2015 13:14

M24i52l44a51n 79Č87e27r85n28ý 5663489109112

Spíš nad podlahou.:-P

0/0
5.12.2015 13:21

B88o40h46u31m91i75l 73M44á12c59a 5301712516533

Nad podlahou spím a pan Milan Černý asi taky, ale

na spodku kokpitu vozů F1, (t.j. pod podlahou) musí být 30 cm široké prkno  např.: 

http://formula1-dictionary.net/plank_or_skidblock.html 

nebo v češtině

http://www.constructorsf1.com/clanky/prkno-podvozku-bmw-sauber-f1-2357.htm

0/0
5.12.2015 21:02

J93a83n 42J73e50ž10e27k 3831985587305

> Ze dřeva není prakticky jen pohonné ústrojí, pneumatiky a skla, jinak bylo snahou přírodní materiál použít prakticky všude.

Tenhle text pod fotkou "elektronového" ráfku celkem sedí.

+4/0
5.12.2015 8:19

J43i59ř28í 59N93o86v73o60t17n40ý 5720658827644

A od kdy kola nejsou součástí pohonného ústrojí?

0/0
10.1.2016 20:20
Foto

P40e69t77r 63P79r42o76c12h10á84z27k62a 3602366572934

Na pohled naprostá paráda.Pro praxi už to bude horší, ale i tak se mi to moc líbí.R^

0/0
5.12.2015 7:56

T98o70m27á21š 46B42u14r15a 4572236424

Designově velice pohledné vozítko, jehož vzhled je umocněn matným povrchem dřeva. A bude lehké - pravděpodobně velmi lehké. Jenomže co celková tuhost skeletu a podvozku? Jak známo, kvalitní dřevo je lehký a pevný materiál. Ovšem také pružný. Podle mého názoru hrozí reálné riziko, že při větším namáhání a pro tento materiál extrémnějších teplotách se karoserie bude kroutit. A to podstatně více ve srovnání s ocelovým plechem či dokonce s kompozitním materiálem. Nehledě na eventuální nebezpečí deformace samotných kol, což by bylo nebezpečné. A to by mohlo být limitujícím faktorem z hlediska průmyslové produkce.

Jinak jako technická libůstka je to na dvakrát podtrženou jedničku s vykřičníkem.

+2/0
5.12.2015 6:08

J17a24n 64J39e34ž61e94k 3451555607655

Hmotnost máš u fotky - 1150 kg. Ano, je to o něco méně než třeba Corvette - cca 1500kg.

Máš pocit, že kola jsou dřevěná?

0/0
5.12.2015 8:24

T50o53m40á30š 29B65u62r33a 4312566884

Děkuji za objasnění zřejmého. Pokud jde o kola, ano, pak mám ze zobrazeného dojem, že loukotě by mohly být dřevěné.

A děkuji za důvěru, s jakou jste se střemhlavě pustil do tykání. Za sebe musím uznat, že u mne - jak vidno - by jeden takovou dávku oné důvěry těžko pohledal. Pro mne společenské konvence nejsou prázdným heslem.

+1/0
5.12.2015 9:31

J33a86n 81J40e92ž36e72k 3581325297435

Díky za důvěru? To se mýlíš, v tvůj text a tedy ani v jeho autora žádnou důvěru nemám. 

A ano, jsi lepší. Já v internetové diskuzi na společenské konvence tolik nedbám, omlouvám se.

0/0
5.12.2015 9:52

M86i38r97e41k 22G47a38j28e57r 5271866899270

Je to svost R^

0/0
5.12.2015 5:47

K76a51r81e35l 65V52a82c36h81u97t 9403352319863

možná i chvost ;-D

0/0
5.12.2015 16:05

M33i41c32h55a66l 20T43o90m66i31n21s82k28ý 9701755697944

Hmmm. Super. Klasický luxusní sporťák ve kterým jezdil třeba Leoš Mareš mě   neohromí tak, aby mi stálo za to přejít ulici a kouknout na to. 

Ale tohle, to je jiná třída .R^

+2/−1
5.12.2015 2:12







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.