Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

OBRAZEM: Volvo S90 je zhmotnění krásy, pod kapotou má jen čtyřválce

Největší a nejhonosnější volvo se představuje. Výrazný sošný design vyšperkovaný propracovanými detaily z něj dělá sochu na kolech. Nepřehlédnutelný koráb ukrývá moderní techniku, která klade důraz hlavně na bezpečnost. Pod kapotou jsou výhradně čtyřválce, tak už to u moderních volv chodí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R88i43c14h53a67r84d 43K70o72v46a62n30d26a 9786722965940

pekny to je ale ten zadek je jak z jineho auta...

0/0
5.12.2015 20:00

M74a80r83e17k 92H16r83u61b52y 6287802951868

Tak trochu jine Audi ;-) Sestivalec chybi Rv

0/−1
4.12.2015 23:26

J64i78ř26í 98S10c25h83w95a20c91h 8428364558826

tak nevím, sice se pláče po šestiválci, jakože pro jeho "sametový běh" aby následně v 90% padla volba na diesel.....jehož běh je proti čtyřválcovému benzínu poněkud traktorový ;-), že by ten "samet" nebyl až tak prioritní? ;-)

+1/0
6.12.2015 22:09


J91a27n 37D22l52o93u20h33ý 7254809930949

Ten zadek by meli prepracovat. Sestivalec je povinnost. Ja bych slavnou EU obesel. Vyrobim a prodam auto bez motoru a motor prodavam jako dcerina spolecnost zvlast ( ta auto zkompletuje ). Fyzicky ale auto bez motoru jiz bude zakaznika. Automobilka tim splni emisni limity na celou flotilu a zakaznik si koupi bez bruseli 6 valec. Divne, ze na to jeste neprisli!!!

+2/−1
4.12.2015 8:18

J37i30ř90í 25S65c62h74w85a80c82h 8138274778566

EU přece žádný šesti či osmiválce nezakazuje...... ;-)

0/−1
4.12.2015 9:15

M23a97r64e88k 50H79r47u32b91y 6447242151378

Jenom tak trosku pokutuje :-PEURv

0/0
4.12.2015 23:27

J12i75ř41í 63S45c14h14w87a63c15h 8938354788616

ale rozhodně ne proto, že mají 6 nebo osm válců .....:-P

0/0
5.12.2015 19:27

R69o11b18e24r20t 43S94e79d21l67á35r 4397232

Auto je pekné, už len treba vyskúšať....ale myslím si že švédi nepustia do sveta nepodarok...:-P

+1/0
4.12.2015 5:26

F57r14a38n56t11i60š35e71k 19H49á28j66e22k 2726689591915

Hmmmm ...... to se Číňanům povedlo!!!

Volvo vzkvétá více než pod Fordem.

+2/0
3.12.2015 23:07

J67a44n 62N35o18v19á14k 7220205746906

1. Design povedený až na zadek. Sice originální, ale těžký trochu mimo celkový design, který je lehký a dynamický.

2. Interier povedený místy trochu monolit bez detailu.

3. Motor sice downsize, ale podle parametrů povedenej. V provozu se uvidí.

4. Konkurence BMW 5, MB E, Audi A6 jsou v celkové vyladěnosti vč. motorů dál.

5. Typický zákazník Volva - ( zubař, právník :-)  ) , starší, usedlý, praktický, zajištěný rodinný typ, trochu maloměšťák, který stojí nohama na zemi a chce za svoje peníze co nejvíce a nemá důvod bažit po prémiovkách, protože mu to přijde jako vyhazování peněz. :-) na tenis, golf a výlet na kolech si zajede i v tomhle a má pocit dobře utracenejch peněz. 

6. Celkově bych známkoval 2 až 2- ( BMW5 Audi A6 MB E = 1-)

0/−5
3.12.2015 21:00

J41a83n 64D16l90o84u67h37ý 7154169320679

Mno volvo neni premiovka poze tehdy, pujdeteli si koupit novy lonsky model...

+1/0
4.12.2015 8:20
Foto

M36i12r55o42s37l19a62v 24S54t17e22i30n92e11r 1665155488833

V moderních časech jsou menší firmy, jako Volvo spíše outsideři. Za mého mládí, kdy větžšina vozů rezavěla už na prospektech, bývalo Volvo a Saab vzorem vozidla, vzdorujícího soli.

To je už dávná minulost, mezitím Švédové rezavějí také, motory kupují tam, kde se jich vyrábí velké množství a nanejvýše něco vytůní na příslušenství.

Šnace malých, k těm počítám zatím i Škodu, je mít něco jiného, než konkurence- svého vlastního tvůrčího ducha. Pak se najdou i lidé, kteří jsou ochotní zaplatit o trochu víc ale odlišit se od té masy, která holduje korejskému nebo bavorskému baroku.

0/−2
3.12.2015 20:44
Foto

M65i15r48o78s60l15a73v 33S18t61e59i45n73e22r 1445765368323

Bohužel, chybičky se vloudily-  většina vozů, Šance malých, ale snad bylo jasné co míním.

0/0
3.12.2015 20:46
Foto

M78a45t57ě76j 77V17o75z30d60e52k 3186500383

Kde jste vzal to, že Volvo někde kupuje motory? Od 90. let si Volvo motory vyvíjí samostatně (v 90. ve spolupráci s Porsche), aktuální generace čtyřválců je koncepce kompletně vyvinutá Volvem.

0/0
5.12.2015 0:31
Foto

M78i62r53o11s96l26a70v 76S16t70e58i62n84e46r 1975905928453

"Bislang nämlich kommen bei der schwedischen Marke neben Volvo-Motoren solche von PSA (Peugot-Citroën) und Ford zum Einsatz, mit vier, fünf oder sechs Zylindern. Das daraus resultierende Motor-Getriebe-Wirrwar - denn für die unterschiedlichen Aggregate sind aktuell noch acht unterschiedliche Getriebe im Angebot - soll spätestens 2018 beendet"

Zde máte citát z německého zdroje. Překládat snad nemusím.

Je pravda, že se soustředili na ten čtyřválec, z kterého dostanou přes 180 HP. Zvýšili vstřikovaci tlak na 2500 Bar (to je už opravdu na hranici technických možností) a ke každému válci dali tlakový senzor, takže palubní počítač má několik parametrů navíc ve srovnání s konkurencí. Výsledkem je opravdu kulatý tah, připomínající osmiválec. Jako zkušený automobilista si však mohu takový vůz představit po 10 letech, když začne elektronika haprovat. Pro kupce ojetin sotva zajímavé.

Dodávám- Volvo bral také japonské diesly od Isuzu (ostatně třeba Opel také) vím to, protože jsem sháněl v USA senzor na polohu klikovky pro Opel Fronteru, ten je veden v USA pod Volvo- příslušenstvím.

0/−1
5.12.2015 8:33
Foto

M14a10t92ě12j 74V93o45z54d52e92k 3896520573

Trošku motáte jabka s hruškama (nebo ten váš Německý zdroj)... ano 5ti válce vyvinuté Volvem v devadesátých letech Volvo prodávalo i Fordu (Focus RS) a pár šestiválců bylo kdysi vyvinuto společně  Peugeotem a Renaultem (motory PRV např 3.0 V6)... aktuální 4 válcové jednotky E drive (volvo již žádné víceválcové motory aktuálně v nových modelech nemá) stojí na architektuře VEA (Volvo Engine Architecture) a jsou čistě Volva... pokud je někomu prodávají, tak to na věci nic nemění...

Co se týká nafty od Isuzu, tak by mě opravdu zajímalo u jakého motoru jste přišel na to, že je od Japonců. Pokud budu brát novodobou historii Volva a nafty, tak u řady 850 ještě byl R5 diesel od VW, díky né uplné spokojenosti si nakonec do V70II už Volvo vyvinulo vlastní a naprosto užasný motor D5, který vychází (respektive dnes už vycházel vycházel) z legendárních benzínových R5 Volvo, vyvinutých v 90. letech. Samozřejmě je otázkou, zda-li Volvo nemá uzavřenou spolupráci ohledně motorů třeba na stavební techniku, trucky... ono Volvo má přece jen trochu širší záběr působnosti ;-)

0/0
5.12.2015 18:09

J61a21k58u10b 10S98e48m92e66r25á23d 2297756331601

krasavec VVV

+1/0
3.12.2015 20:43

M12a87r79t51i73n 65K88r10e76b86s 4589649520720

Pecka! R^R^R^V

+1/0
3.12.2015 19:46

T77o85m63á23š 95Z50e36m45a97n 3915548524475

Nová Volva se mi líbí, ale ty motory patří spíš do Oktávky než do "prémiového" vozu..

+1/−1
3.12.2015 19:34

J84i79ř81í 97S70c84h40w49a14c20h 8108834958326

no tak holt Oktávka má motory jako prémiovka ;-)

0/0
3.12.2015 23:37

J58a33n 22D49l82o50u92h47ý 7364659620369

Oktavka ma dnes motory ktery by mely byt tak maximalne ve fabii, mozna skopidu...

+2/0
4.12.2015 8:21

J19i87ř65í 89S87c96h31w28a14c30h 8938874878796

což o to své zbožné přání jsi vyslovil, ale že jsou místo toho ve vlajkové lodi Volva je holý fakt ;-)

0/0
5.12.2015 19:32

D21a33n72i75e62l 39K10r27o77n22e84r 7514704116547

Hezke to je, ale bavoraky se mi zdaji prece jen krasnejsi.

+2/−2
3.12.2015 19:25
Foto

R46a52d25i45m 43K74r52o82u24t31i13l 7610771286379

Mně se to líbí komplet, i když to není moje cílovka (zatím). Že to má jen čtyřválec? No a? Nepamatuji si, kdy jsme u naší XC90 potřebovali maximální výkon; jezdíme na pohodu, jezdíme úsporně, máme Volvo kvůli bezpečnosti a dětem.

+4/−1
3.12.2015 15:37

M38a33r60e13k 38M69a74l59ý 1132338361910

Ale o výkon vůbec nejde, některé ty turbo 2.0 4-válce mají vyšší výkon než třeba starší 3.2 6-válec, co měl tuším 175 kW.

+3/0
3.12.2015 17:05

J19i53ř14í 45S35c29h72w66a76c78h 8528544158686

a o co jde u motoru, když ne o odevzdaný výkon a práci? Teď jsi mě tak trochu "zviklal", že možná nevím, proč tam ten motor vlastně dávají....;-)

0/0
3.12.2015 23:42

M49a57r54e58k 76M32a98l49ý 1822608891670

Jde i o to, JAK ten výkon a práci odevzdá. Jistě uznáte, že je rozdíl v pocitu řídit auto s motorem o stejném výkonu a stejné odevzdané práci, ale jednou to bude 4-válcová nafta a jednou 6-válcový benzín. Dal jsem extrémní příklad, já vím, ale dle prvních dojmů některých novinářů prostě ty 4-válce (i benzin) nemají ten charakter jako starší 6-válce, o to mi jde. Nemohu posoudit, nejel jsem s tím. Ale zeptejme se takhle: Dávalo by Volvo do vrcholného modelu 4-válce, i kdyby nebyly tak přísné (až nesmyslné) EU normy? Nenechali by tam radši ty atmosferické benzíny a výkon nahnali radši objemem než teď turbem?

+1/0
4.12.2015 8:16

J72i84ř71í 92S21c21h16w82a42c39h 8198844768426

nevím, možná ano možná ne. Čtyřválcové benzínové turbomotory se začínají objevovat i mimo působnost norem EU.... jejich úspornější provoz hlavně ve městě je jejich nezanedbatelná výhoda.

0/0
4.12.2015 9:22

V14í60ť60a 59K80r16u97t69i29š 1260154545567

Ano, pokud se bavíte o pocitu. Jenže ten pocit nemá nic společného s realitou. Zkuste si, jaký "pocit" budete mít, i když si sednete i do toho nejslabšího TDi. Kvůli průběhu krouťáku budete mít pocit, že to "jede", i když dané auto bude mít sprint za 13s, protože při každém přeřazení dostanete "kopanec". Když naopak sednete do auta s motorem, které má krouťák plochý, tak žádný výrazný pocit mít sice nebudete, i když zrychlení bude skoro poloviční.

A ke konci Vašeho příspěvku - na trhu bylo a je spousta aut, kde se zároveň prodávali obdobné motorizace (Focus, Megane, FII, OII) v atmosféře a benzínu. A vždy během krátké doby přeplňované varianty získaly výrazně navrch. Sice chápu, že podobné diskuze jsou plné teoretiků staromilců, a reálný trh je o něčem jiném.

P.S.:  pokud by měl někdo zájem, můžu mu prodat pořádný atmosférický pětiválec v ještě "poctivém" autě, který sice jede s bídou jako současné motory o objemu 1.4-1.5, ale žere víc, než dvoulitr o téměř dvojnásobném výkonu, který mám ve druhém autě.

0/0
4.12.2015 9:30

M14a91r69e69k 53M55a67l55ý 1872938831660

Neřekl bych, že jsem staromilec, nemám moc zkušeností s víceválcovými motory. Jde mi o to, abych jako náhradu pořídil něco lepšího i po motorové stránce. Nechci cítit "kopance" při akceleraci, chci motor, o kterém nebudu vědět, neuslyším ho a nabídne mi slušnou dynamiku bez toho, abych musel přemýšlet jaký tam dám kvalt (chci automat). A z tohoto zadání při mém fin. limitu (vozy kolem 2007-2009) a s přihlédnutím na různé testy mi právě vypadl kultivovaný 6-válec kolem 3l. Možná mám ale málo informací...

0/0
4.12.2015 10:15
Foto

M40a47t31ě35j 20V47o68z80d43e27k 3486870333

Volvo používá turbomotory již od devadesátých let. Krom V8 která vznikla ve spolupráci s Yamahou, byl v podstatě každý motor ve Volvo přeplňovaný. (Pravda převážně se jednalo o R5 vycházející z modulární koncepce R4-5-6 motorů Volvo)

0/0
5.12.2015 0:36

L78u82d69v13í64k 55G86a66j64d12o90š71í68k 2655393194852

Moc pěkné.

Jen by mě zajímalo, kam se bude montovat přední espézetka.

0/0
3.12.2015 14:52

J25a65r76o92s49l68a75v 43P18l78a45c72h22e85t52k80a 7466736716969

V zemich, kde je predni RZ potreba to asi bude mit jiny spoiler.

0/0
3.12.2015 15:16
Foto

M52a33t48ě95j 98V75o44z40d63e50k 3806390703

To se ještě uvidí, když se podívám na svoji C70, tak tam to kluci Švédský nechali taky na čisté fantazii majitele :D

0/0
5.12.2015 0:37

M57a12r82e21k 39J39a24n92e69č55k75a 1517936523261

Krasavec, kde se hrabe koncern. Zadek je originální, jako má Volvo ve zvyku, i když ta vodorovná protáhlá část zadních světel v oblasti kufru už tam být nemusela. Akorát tu imitaci dřeva v interiéru si mohli odpustit, i když si bez něj obydlí nedovedu představit, tak v moderním autě mi to přijde takové podivné, stejně jako kdysi móda ořechu v interiéru aut.

+3/0
3.12.2015 14:41

J47i89ř32í 90J67u21ř43i91c26a 2808923731

To nejspíš není imitace.

+2/0
3.12.2015 18:41

P33e44t78r 67B96o16ž11e64k 1823692693162

Ale předek mě tak trochu připomíná dodge nebo mustang.

Ale ten interiér na tom bych asi ujížděl ;-D

0/0
3.12.2015 18:43
Foto

M44a57t14ě82j 76V71o54z15d32e28k 3926720273

Není to imitace, to dřevo je třeba ve výbavě Inscription opravdu pravé... ;-)

0/0
5.12.2015 0:38

V89l70a59d23i20m65í40r 46H64a89v58r89á87n78e44k 7916876420777

Velebnosti to je hn.., zlat Volvo 850.Rv

+1/−2
3.12.2015 14:35

D30e26j56a20n 17T60a25d53i35c 7872516157517

No jo, to je asi jako kdyz se podivate na iPhone 6S a reknete, to je hnus zlata Nokia 5110. Podle me nejkrasnejsi auta byla v 90. letech ale to neznamena ze budu jezdit v Peugeotu 405!

+2/0
3.12.2015 17:36

J16i49ř17í 44K51r50a72m13p39l 4696794676556

tak nevypadá zle. V interiéru je na mne moc dřeva.

Volvo stejně kupovat nebudu a za chvíli už nebude co kupovat díky mizerný jakoby "eko" motorům

+1/0
3.12.2015 13:51

J91i87ř92í 19J23u44ř85i24c51a 2108423601

Nabízejí i kov, nejen dřevo.

0/0
3.12.2015 18:41

V51á62c94l21a14v 57S23v84o16b82o47d71a 3981499470680

hm tak ten zadek teda mohl být lepší, podle mě

+4/−1
3.12.2015 13:40

L73a89d56i76s52l61a67v 36M60i26k74a 1161289364644

Volvo mi k srdci nikdy nepřirostlo, prostě se mi nelíbí a to ani tohle ,,zhmotnění krásy! )), přitom ty auta uznávám, jejich kvalitu i bezpečnost, přiblblé motorky ze stěračů dávají už skoro všechny značky,takže to bych jim nevyčítal.

0/0
3.12.2015 13:36

J49a73n 83T10a86r77a90b35a 4216656819489

Vnímání vzhledu je individuální. Tak jako u XC90 bych se i tady vyjádřil stejně. Zvenku huj, zevnitř fuj a tím mám na myslí především funkčnost, ovládání, logiku a s velkým vykřičníkem motory, předpokládám-li, že vše vyjmenované je obdobou či duplikátem téhož z XC90, protože tam je to vše prooser, ovšem zabalený ve slušivém kabátě a za nesmyslné peníze.

0/−1
3.12.2015 13:43

L19a50d30i20s72l96a26v 50M61i53k65a 1181899944674

Tohle nemohu posoudit, protože jsem s tím nejel, takže izdní vlastnosti a funkčnost ovládání netuší, Volvem jsem jel jednou to bylo ještě za bolševika, nevím označení ale bylo to takové děsně hranaté r.89, to mi přišlo ale děsně super samozřejmě, protože jsem do te doby jel akorát škodovkou a žigulíkem ))

+1/0
3.12.2015 13:47
Foto

T60o87m82á16š 65D78v28o97ř97á25k 7495596907811

Nemůžu si pomoci, ale objem se prostě nahradit nedá.

Dávat do velkých aut "motory ze sekaček" prostě není ono.

Jel jsem kdysi naftovým Opelem Astra 1,3něco z Fiatu a

celou cestu jsem měl pocit, že mě někdo drží za nárazník.

Prostě je to jízda jak na vysavači...:-)

+8/−1
3.12.2015 13:18

R64a45d20i69m 22K58a84l40a15s 2110196112841

Oni ten objem z části nahrazují elektromotory.

+1/0
3.12.2015 13:29
Foto

T74o20m91á19š 40D47v37o58ř26á69k 7895516327931

Super...

0/0
3.12.2015 13:45

J33i46ř35í 68S96c17h54w48a76c46h 8828294818816

co je to za nesmysl, turbomotor celou dobu točí o spoustu otáček méně než srovnatelná atmosféra, takže ten vysavač je v přímém srovnání právě ta atmosféra

0/0
3.12.2015 14:57





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.