Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

OBRAZEM: Volvo S90 je zhmotnění krásy, pod kapotou má jen čtyřválce

Největší a nejhonosnější volvo se představuje. Výrazný sošný design vyšperkovaný propracovanými detaily z něj dělá sochu na kolech. Nepřehlédnutelný koráb ukrývá moderní techniku, která klade důraz hlavně na bezpečnost. Pod kapotou jsou výhradně čtyřválce, tak už to u moderních volv chodí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R61i25c57h72a41r44d 93K31o25v40a51n74d19a 9246452275740

pekny to je ale ten zadek je jak z jineho auta...

0/0
5.12.2015 20:00

M59a89r43e50k 31H36r77u73b49y 6157742671438

Tak trochu jine Audi ;-) Sestivalec chybi Rv

0/−1
4.12.2015 23:26

J93i65ř96í 61S41c50h20w79a17c61h 8478854368806

tak nevím, sice se pláče po šestiválci, jakože pro jeho "sametový běh" aby následně v 90% padla volba na diesel.....jehož běh je proti čtyřválcovému benzínu poněkud traktorový ;-), že by ten "samet" nebyl až tak prioritní? ;-)

+1/0
6.12.2015 22:09

J70a79n 45D16l68o42u60h77ý 7634179590989

Ten zadek by meli prepracovat. Sestivalec je povinnost. Ja bych slavnou EU obesel. Vyrobim a prodam auto bez motoru a motor prodavam jako dcerina spolecnost zvlast ( ta auto zkompletuje ). Fyzicky ale auto bez motoru jiz bude zakaznika. Automobilka tim splni emisni limity na celou flotilu a zakaznik si koupi bez bruseli 6 valec. Divne, ze na to jeste neprisli!!!

+2/−1
4.12.2015 8:18

J83i16ř61í 61S37c41h82w39a13c70h 8138384788386

EU přece žádný šesti či osmiválce nezakazuje...... ;-)

0/−1
4.12.2015 9:15

M57a41r98e22k 78H43r70u37b93y 6677862521468

Jenom tak trosku pokutuje :-PEURv

0/0
4.12.2015 23:27

J35i59ř64í 61S36c58h12w71a80c31h 8748624358176

ale rozhodně ne proto, že mají 6 nebo osm válců .....:-P

0/0
5.12.2015 19:27

R92o19b43e85r76t 28S26e95d34l27á98r 4547332

Auto je pekné, už len treba vyskúšať....ale myslím si že švédi nepustia do sveta nepodarok...:-P

+1/0
4.12.2015 5:26

F50r81a44n80t40i62š78e57k 32H20á60j69e52k 2116209411455

Hmmmm ...... to se Číňanům povedlo!!!

Volvo vzkvétá více než pod Fordem.

+2/0
3.12.2015 23:07

J73a93n 79N88o46v86á21k 7330165226826

1. Design povedený až na zadek. Sice originální, ale těžký trochu mimo celkový design, který je lehký a dynamický.

2. Interier povedený místy trochu monolit bez detailu.

3. Motor sice downsize, ale podle parametrů povedenej. V provozu se uvidí.

4. Konkurence BMW 5, MB E, Audi A6 jsou v celkové vyladěnosti vč. motorů dál.

5. Typický zákazník Volva - ( zubař, právník :-)  ) , starší, usedlý, praktický, zajištěný rodinný typ, trochu maloměšťák, který stojí nohama na zemi a chce za svoje peníze co nejvíce a nemá důvod bažit po prémiovkách, protože mu to přijde jako vyhazování peněz. :-) na tenis, golf a výlet na kolech si zajede i v tomhle a má pocit dobře utracenejch peněz. 

6. Celkově bych známkoval 2 až 2- ( BMW5 Audi A6 MB E = 1-)

0/−5
3.12.2015 21:00

J56a11n 42D51l74o88u58h69ý 7704889380879

Mno volvo neni premiovka poze tehdy, pujdeteli si koupit novy lonsky model...

+1/0
4.12.2015 8:20
Foto

M40i36r14o72s56l73a53v 21S13t22e77i25n66e13r 6588604333735

V moderních časech jsou menší firmy, jako Volvo spíše outsideři. Za mého mládí, kdy větžšina vozů rezavěla už na prospektech, bývalo Volvo a Saab vzorem vozidla, vzdorujícího soli.

To je už dávná minulost, mezitím Švédové rezavějí také, motory kupují tam, kde se jich vyrábí velké množství a nanejvýše něco vytůní na příslušenství.

Šnace malých, k těm počítám zatím i Škodu, je mít něco jiného, než konkurence- svého vlastního tvůrčího ducha. Pak se najdou i lidé, kteří jsou ochotní zaplatit o trochu víc ale odlišit se od té masy, která holduje korejskému nebo bavorskému baroku.

0/−2
3.12.2015 20:44
Foto

M19i50r34o89s27l94a16v 86S22t77e57i98n38e33r 6948784233845

Bohužel, chybičky se vloudily-  většina vozů, Šance malých, ale snad bylo jasné co míním.

0/0
3.12.2015 20:46
Foto

M87a35t87ě58j 95V71o58z65d83e46k 3456860753

Kde jste vzal to, že Volvo někde kupuje motory? Od 90. let si Volvo motory vyvíjí samostatně (v 90. ve spolupráci s Porsche), aktuální generace čtyřválců je koncepce kompletně vyvinutá Volvem.

0/0
5.12.2015 0:31
Foto

M79i22r70o60s14l91a61v 23S28t84e31i85n93e24r 6418624213415

"Bislang nämlich kommen bei der schwedischen Marke neben Volvo-Motoren solche von PSA (Peugot-Citroën) und Ford zum Einsatz, mit vier, fünf oder sechs Zylindern. Das daraus resultierende Motor-Getriebe-Wirrwar - denn für die unterschiedlichen Aggregate sind aktuell noch acht unterschiedliche Getriebe im Angebot - soll spätestens 2018 beendet"

Zde máte citát z německého zdroje. Překládat snad nemusím.

Je pravda, že se soustředili na ten čtyřválec, z kterého dostanou přes 180 HP. Zvýšili vstřikovaci tlak na 2500 Bar (to je už opravdu na hranici technických možností) a ke každému válci dali tlakový senzor, takže palubní počítač má několik parametrů navíc ve srovnání s konkurencí. Výsledkem je opravdu kulatý tah, připomínající osmiválec. Jako zkušený automobilista si však mohu takový vůz představit po 10 letech, když začne elektronika haprovat. Pro kupce ojetin sotva zajímavé.

Dodávám- Volvo bral také japonské diesly od Isuzu (ostatně třeba Opel také) vím to, protože jsem sháněl v USA senzor na polohu klikovky pro Opel Fronteru, ten je veden v USA pod Volvo- příslušenstvím.

0/−1
5.12.2015 8:33
Foto

M29a67t70ě84j 52V60o48z88d29e96k 3656800873

Trošku motáte jabka s hruškama (nebo ten váš Německý zdroj)... ano 5ti válce vyvinuté Volvem v devadesátých letech Volvo prodávalo i Fordu (Focus RS) a pár šestiválců bylo kdysi vyvinuto společně  Peugeotem a Renaultem (motory PRV např 3.0 V6)... aktuální 4 válcové jednotky E drive (volvo již žádné víceválcové motory aktuálně v nových modelech nemá) stojí na architektuře VEA (Volvo Engine Architecture) a jsou čistě Volva... pokud je někomu prodávají, tak to na věci nic nemění...

Co se týká nafty od Isuzu, tak by mě opravdu zajímalo u jakého motoru jste přišel na to, že je od Japonců. Pokud budu brát novodobou historii Volva a nafty, tak u řady 850 ještě byl R5 diesel od VW, díky né uplné spokojenosti si nakonec do V70II už Volvo vyvinulo vlastní a naprosto užasný motor D5, který vychází (respektive dnes už vycházel vycházel) z legendárních benzínových R5 Volvo, vyvinutých v 90. letech. Samozřejmě je otázkou, zda-li Volvo nemá uzavřenou spolupráci ohledně motorů třeba na stavební techniku, trucky... ono Volvo má přece jen trochu širší záběr působnosti ;-)

0/0
5.12.2015 18:09

J12a90k91u62b 84S96e69m83e47r92á27d 2277496441971

krasavec VVV

+1/0
3.12.2015 20:43

M57a82r39t68i28n 64K56r84e83b87s 4599859630440

Pecka! R^R^R^V

+1/0
3.12.2015 19:46

T18o24m29á10š 66Z80e50m95a65n 3585338514225

Nová Volva se mi líbí, ale ty motory patří spíš do Oktávky než do "prémiového" vozu..

+1/−1
3.12.2015 19:34

J63i20ř84í 10S64c11h61w34a83c87h 8508614868446

no tak holt Oktávka má motory jako prémiovka ;-)

0/0
3.12.2015 23:37

J20a50n 65D28l48o45u41h34ý 7384179410489

Oktavka ma dnes motory ktery by mely byt tak maximalne ve fabii, mozna skopidu...

+2/0
4.12.2015 8:21

J78i95ř94í 57S54c80h76w13a68c49h 8738464928676

což o to své zbožné přání jsi vyslovil, ale že jsou místo toho ve vlajkové lodi Volva je holý fakt ;-)

0/0
5.12.2015 19:32

D25a97n76i88e90l 91K35r41o70n98e70r 7104784706447

Hezke to je, ale bavoraky se mi zdaji prece jen krasnejsi.

+2/−2
3.12.2015 19:25
Foto

R60a50d45i36m 28K17r93o18u85t21i61l 7690941186779

Mně se to líbí komplet, i když to není moje cílovka (zatím). Že to má jen čtyřválec? No a? Nepamatuji si, kdy jsme u naší XC90 potřebovali maximální výkon; jezdíme na pohodu, jezdíme úsporně, máme Volvo kvůli bezpečnosti a dětem.

+4/−1
3.12.2015 15:37

M78a66r56e47k 66M69a88l77ý 1662948221600

Ale o výkon vůbec nejde, některé ty turbo 2.0 4-válce mají vyšší výkon než třeba starší 3.2 6-válec, co měl tuším 175 kW.

+3/0
3.12.2015 17:05

J87i10ř48í 67S68c25h42w73a40c95h 8668364208776

a o co jde u motoru, když ne o odevzdaný výkon a práci? Teď jsi mě tak trochu "zviklal", že možná nevím, proč tam ten motor vlastně dávají....;-)

0/0
3.12.2015 23:42

M40a16r98e22k 35M40a29l20ý 1202698611200

Jde i o to, JAK ten výkon a práci odevzdá. Jistě uznáte, že je rozdíl v pocitu řídit auto s motorem o stejném výkonu a stejné odevzdané práci, ale jednou to bude 4-válcová nafta a jednou 6-válcový benzín. Dal jsem extrémní příklad, já vím, ale dle prvních dojmů některých novinářů prostě ty 4-válce (i benzin) nemají ten charakter jako starší 6-válce, o to mi jde. Nemohu posoudit, nejel jsem s tím. Ale zeptejme se takhle: Dávalo by Volvo do vrcholného modelu 4-válce, i kdyby nebyly tak přísné (až nesmyslné) EU normy? Nenechali by tam radši ty atmosferické benzíny a výkon nahnali radši objemem než teď turbem?

+1/0
4.12.2015 8:16

J12i29ř27í 75S14c39h60w80a83c40h 8548144618566

nevím, možná ano možná ne. Čtyřválcové benzínové turbomotory se začínají objevovat i mimo působnost norem EU.... jejich úspornější provoz hlavně ve městě je jejich nezanedbatelná výhoda.

0/0
4.12.2015 9:22

V68í77ť57a 68K55r86u85t56i67š 1690594895897

Ano, pokud se bavíte o pocitu. Jenže ten pocit nemá nic společného s realitou. Zkuste si, jaký "pocit" budete mít, i když si sednete i do toho nejslabšího TDi. Kvůli průběhu krouťáku budete mít pocit, že to "jede", i když dané auto bude mít sprint za 13s, protože při každém přeřazení dostanete "kopanec". Když naopak sednete do auta s motorem, které má krouťák plochý, tak žádný výrazný pocit mít sice nebudete, i když zrychlení bude skoro poloviční.

A ke konci Vašeho příspěvku - na trhu bylo a je spousta aut, kde se zároveň prodávali obdobné motorizace (Focus, Megane, FII, OII) v atmosféře a benzínu. A vždy během krátké doby přeplňované varianty získaly výrazně navrch. Sice chápu, že podobné diskuze jsou plné teoretiků staromilců, a reálný trh je o něčem jiném.

P.S.:  pokud by měl někdo zájem, můžu mu prodat pořádný atmosférický pětiválec v ještě "poctivém" autě, který sice jede s bídou jako současné motory o objemu 1.4-1.5, ale žere víc, než dvoulitr o téměř dvojnásobném výkonu, který mám ve druhém autě.

0/0
4.12.2015 9:30

M81a10r17e26k 17M23a63l63ý 1842158611470

Neřekl bych, že jsem staromilec, nemám moc zkušeností s víceválcovými motory. Jde mi o to, abych jako náhradu pořídil něco lepšího i po motorové stránce. Nechci cítit "kopance" při akceleraci, chci motor, o kterém nebudu vědět, neuslyším ho a nabídne mi slušnou dynamiku bez toho, abych musel přemýšlet jaký tam dám kvalt (chci automat). A z tohoto zadání při mém fin. limitu (vozy kolem 2007-2009) a s přihlédnutím na různé testy mi právě vypadl kultivovaný 6-válec kolem 3l. Možná mám ale málo informací...

0/0
4.12.2015 10:15
Foto

M97a79t32ě91j 83V48o39z61d45e49k 3466190133

Volvo používá turbomotory již od devadesátých let. Krom V8 která vznikla ve spolupráci s Yamahou, byl v podstatě každý motor ve Volvo přeplňovaný. (Pravda převážně se jednalo o R5 vycházející z modulární koncepce R4-5-6 motorů Volvo)

0/0
5.12.2015 0:36

L53u53d95v47í65k 41G70a52j91d61o10š60í48k 2695653324942

Moc pěkné.

Jen by mě zajímalo, kam se bude montovat přední espézetka.

0/0
3.12.2015 14:52

J33a38r20o59s52l43a42v 59P29l14a28c28h47e89t48k16a 7646686526979

V zemich, kde je predni RZ potreba to asi bude mit jiny spoiler.

0/0
3.12.2015 15:16
Foto

M40a89t81ě32j 36V48o37z88d58e33k 3286340433

To se ještě uvidí, když se podívám na svoji C70, tak tam to kluci Švédský nechali taky na čisté fantazii majitele :D

0/0
5.12.2015 0:37

M26a11r56e70k 95J87a83n53e49č34k50a 1887296643231

Krasavec, kde se hrabe koncern. Zadek je originální, jako má Volvo ve zvyku, i když ta vodorovná protáhlá část zadních světel v oblasti kufru už tam být nemusela. Akorát tu imitaci dřeva v interiéru si mohli odpustit, i když si bez něj obydlí nedovedu představit, tak v moderním autě mi to přijde takové podivné, stejně jako kdysi móda ořechu v interiéru aut.

+3/0
3.12.2015 14:41

J71i71ř88í 46J46u96ř60i16c36a 2638873551

To nejspíš není imitace.

+2/0
3.12.2015 18:41

P54e57t16r 79B79o76ž39e28k 1343342443922

Ale předek mě tak trochu připomíná dodge nebo mustang.

Ale ten interiér na tom bych asi ujížděl ;-D

0/0
3.12.2015 18:43
Foto

M78a16t61ě43j 39V74o94z72d59e80k 3436110273

Není to imitace, to dřevo je třeba ve výbavě Inscription opravdu pravé... ;-)

0/0
5.12.2015 0:38

V48l54a65d86i82m32í45r 61H94a14v46r87á90n21e23k 7336916620897

Velebnosti to je hn.., zlat Volvo 850.Rv

+1/−2
3.12.2015 14:35

D37e86j28a96n 51T93a29d53i41c 7522936597527

No jo, to je asi jako kdyz se podivate na iPhone 6S a reknete, to je hnus zlata Nokia 5110. Podle me nejkrasnejsi auta byla v 90. letech ale to neznamena ze budu jezdit v Peugeotu 405!

+2/0
3.12.2015 17:36

J68i91ř88í 64K25r93a41m70p53l 4646914876636

tak nevypadá zle. V interiéru je na mne moc dřeva.

Volvo stejně kupovat nebudu a za chvíli už nebude co kupovat díky mizerný jakoby "eko" motorům

+1/0
3.12.2015 13:51

J90i44ř55í 51J40u16ř86i83c58a 2588563651

Nabízejí i kov, nejen dřevo.

0/0
3.12.2015 18:41

V11á70c88l89a73v 17S40v22o58b33o98d76a 3661819600550

hm tak ten zadek teda mohl být lepší, podle mě

+4/−1
3.12.2015 13:40

L13a53d38i69s50l85a92v 57M64i51k77a 1851289394194

Volvo mi k srdci nikdy nepřirostlo, prostě se mi nelíbí a to ani tohle ,,zhmotnění krásy! )), přitom ty auta uznávám, jejich kvalitu i bezpečnost, přiblblé motorky ze stěračů dávají už skoro všechny značky,takže to bych jim nevyčítal.

0/0
3.12.2015 13:36

J67a88n 87T57a22r80a24b49a 4206626279239

Vnímání vzhledu je individuální. Tak jako u XC90 bych se i tady vyjádřil stejně. Zvenku huj, zevnitř fuj a tím mám na myslí především funkčnost, ovládání, logiku a s velkým vykřičníkem motory, předpokládám-li, že vše vyjmenované je obdobou či duplikátem téhož z XC90, protože tam je to vše prooser, ovšem zabalený ve slušivém kabátě a za nesmyslné peníze.

0/−1
3.12.2015 13:43

L14a50d97i86s88l37a10v 64M28i48k87a 1761229224754

Tohle nemohu posoudit, protože jsem s tím nejel, takže izdní vlastnosti a funkčnost ovládání netuší, Volvem jsem jel jednou to bylo ještě za bolševika, nevím označení ale bylo to takové děsně hranaté r.89, to mi přišlo ale děsně super samozřejmě, protože jsem do te doby jel akorát škodovkou a žigulíkem ))

+1/0
3.12.2015 13:47
Foto

T19o58m67á29š 59D40v20o93ř35á68k 7935716277131

Nemůžu si pomoci, ale objem se prostě nahradit nedá.

Dávat do velkých aut "motory ze sekaček" prostě není ono.

Jel jsem kdysi naftovým Opelem Astra 1,3něco z Fiatu a

celou cestu jsem měl pocit, že mě někdo drží za nárazník.

Prostě je to jízda jak na vysavači...:-)

+8/−1
3.12.2015 13:18

R87a19d30i61m 19K80a45l87a42s 2290276982791

Oni ten objem z části nahrazují elektromotory.

+1/0
3.12.2015 13:29
Foto

T78o56m93á61š 88D27v18o95ř45á32k 7525966607941

Super...

0/0
3.12.2015 13:45

J69i61ř98í 56S18c81h65w48a69c41h 8818604338576

co je to za nesmysl, turbomotor celou dobu točí o spoustu otáček méně než srovnatelná atmosféra, takže ten vysavač je v přímém srovnání právě ta atmosféra

0/0
3.12.2015 14:57







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.