Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

OBRAZEM: Volvo S90 je zhmotnění krásy, pod kapotou má jen čtyřválce

Největší a nejhonosnější volvo se představuje. Výrazný sošný design vyšperkovaný propracovanými detaily z něj dělá sochu na kolech. Nepřehlédnutelný koráb ukrývá moderní techniku, která klade důraz hlavně na bezpečnost. Pod kapotou jsou výhradně čtyřválce, tak už to u moderních volv chodí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R90i21c36h42a75r68d 12K67o29v90a66n36d98a 9416882685930

pekny to je ale ten zadek je jak z jineho auta...

0/0
5.12.2015 20:00

M27a64r46e73k 12H34r70u65b24y 6967662391278

Tak trochu jine Audi ;-) Sestivalec chybi Rv

0/−1
4.12.2015 23:26

J59i21ř76í 17S98c29h59w86a14c51h 8868944178986

tak nevím, sice se pláče po šestiválci, jakože pro jeho "sametový běh" aby následně v 90% padla volba na diesel.....jehož běh je proti čtyřválcovému benzínu poněkud traktorový ;-), že by ten "samet" nebyl až tak prioritní? ;-)

+1/0
6.12.2015 22:09

J18a56n 35D77l27o96u75h77ý 7834659770879

Ten zadek by meli prepracovat. Sestivalec je povinnost. Ja bych slavnou EU obesel. Vyrobim a prodam auto bez motoru a motor prodavam jako dcerina spolecnost zvlast ( ta auto zkompletuje ). Fyzicky ale auto bez motoru jiz bude zakaznika. Automobilka tim splni emisni limity na celou flotilu a zakaznik si koupi bez bruseli 6 valec. Divne, ze na to jeste neprisli!!!

+2/−1
4.12.2015 8:18

J86i65ř76í 61S70c45h37w12a41c55h 8598914418696

EU přece žádný šesti či osmiválce nezakazuje...... ;-)

0/−1
4.12.2015 9:15

M19a16r23e22k 59H78r93u34b61y 6187882291488

Jenom tak trosku pokutuje :-PEURv

0/0
4.12.2015 23:27

J42i50ř80í 36S21c39h20w41a92c19h 8518804518666

ale rozhodně ne proto, že mají 6 nebo osm válců .....:-P

0/0
5.12.2015 19:27

R15o67b62e96r43t 45S57e87d68l64á71r 4157972

Auto je pekné, už len treba vyskúšať....ale myslím si že švédi nepustia do sveta nepodarok...:-P

+1/0
4.12.2015 5:26

F93r61a14n67t72i51š95e94k 60H59á28j48e61k 2316379251965

Hmmmm ...... to se Číňanům povedlo!!!

Volvo vzkvétá více než pod Fordem.

+2/0
3.12.2015 23:07

J71a40n 17N21o87v66á97k 7210545826906

1. Design povedený až na zadek. Sice originální, ale těžký trochu mimo celkový design, který je lehký a dynamický.

2. Interier povedený místy trochu monolit bez detailu.

3. Motor sice downsize, ale podle parametrů povedenej. V provozu se uvidí.

4. Konkurence BMW 5, MB E, Audi A6 jsou v celkové vyladěnosti vč. motorů dál.

5. Typický zákazník Volva - ( zubař, právník :-)  ) , starší, usedlý, praktický, zajištěný rodinný typ, trochu maloměšťák, který stojí nohama na zemi a chce za svoje peníze co nejvíce a nemá důvod bažit po prémiovkách, protože mu to přijde jako vyhazování peněz. :-) na tenis, golf a výlet na kolech si zajede i v tomhle a má pocit dobře utracenejch peněz. 

6. Celkově bych známkoval 2 až 2- ( BMW5 Audi A6 MB E = 1-)

0/−5
3.12.2015 21:00

J54a80n 26D63l15o40u26h78ý 7884509780399

Mno volvo neni premiovka poze tehdy, pujdeteli si koupit novy lonsky model...

+1/0
4.12.2015 8:20
Foto

M54i71r54o17s44l57a80v 24S30t71e71i92n41e97r 6868154943155

V moderních časech jsou menší firmy, jako Volvo spíše outsideři. Za mého mládí, kdy větžšina vozů rezavěla už na prospektech, bývalo Volvo a Saab vzorem vozidla, vzdorujícího soli.

To je už dávná minulost, mezitím Švédové rezavějí také, motory kupují tam, kde se jich vyrábí velké množství a nanejvýše něco vytůní na příslušenství.

Šnace malých, k těm počítám zatím i Škodu, je mít něco jiného, než konkurence- svého vlastního tvůrčího ducha. Pak se najdou i lidé, kteří jsou ochotní zaplatit o trochu víc ale odlišit se od té masy, která holduje korejskému nebo bavorskému baroku.

0/−2
3.12.2015 20:44
Foto

M56i27r68o15s50l78a43v 63S43t31e14i57n35e55r 6918114623495

Bohužel, chybičky se vloudily-  většina vozů, Šance malých, ale snad bylo jasné co míním.

0/0
3.12.2015 20:46
Foto

M43a58t63ě63j 73V67o70z81d19e32k 3326160533

Kde jste vzal to, že Volvo někde kupuje motory? Od 90. let si Volvo motory vyvíjí samostatně (v 90. ve spolupráci s Porsche), aktuální generace čtyřválců je koncepce kompletně vyvinutá Volvem.

0/0
5.12.2015 0:31
Foto

M21i83r83o93s61l69a49v 30S74t72e79i23n58e20r 6718454263105

"Bislang nämlich kommen bei der schwedischen Marke neben Volvo-Motoren solche von PSA (Peugot-Citroën) und Ford zum Einsatz, mit vier, fünf oder sechs Zylindern. Das daraus resultierende Motor-Getriebe-Wirrwar - denn für die unterschiedlichen Aggregate sind aktuell noch acht unterschiedliche Getriebe im Angebot - soll spätestens 2018 beendet"

Zde máte citát z německého zdroje. Překládat snad nemusím.

Je pravda, že se soustředili na ten čtyřválec, z kterého dostanou přes 180 HP. Zvýšili vstřikovaci tlak na 2500 Bar (to je už opravdu na hranici technických možností) a ke každému válci dali tlakový senzor, takže palubní počítač má několik parametrů navíc ve srovnání s konkurencí. Výsledkem je opravdu kulatý tah, připomínající osmiválec. Jako zkušený automobilista si však mohu takový vůz představit po 10 letech, když začne elektronika haprovat. Pro kupce ojetin sotva zajímavé.

Dodávám- Volvo bral také japonské diesly od Isuzu (ostatně třeba Opel také) vím to, protože jsem sháněl v USA senzor na polohu klikovky pro Opel Fronteru, ten je veden v USA pod Volvo- příslušenstvím.

0/−1
5.12.2015 8:33
Foto

M39a45t47ě70j 45V51o92z52d10e44k 3676690203

Trošku motáte jabka s hruškama (nebo ten váš Německý zdroj)... ano 5ti válce vyvinuté Volvem v devadesátých letech Volvo prodávalo i Fordu (Focus RS) a pár šestiválců bylo kdysi vyvinuto společně  Peugeotem a Renaultem (motory PRV např 3.0 V6)... aktuální 4 válcové jednotky E drive (volvo již žádné víceválcové motory aktuálně v nových modelech nemá) stojí na architektuře VEA (Volvo Engine Architecture) a jsou čistě Volva... pokud je někomu prodávají, tak to na věci nic nemění...

Co se týká nafty od Isuzu, tak by mě opravdu zajímalo u jakého motoru jste přišel na to, že je od Japonců. Pokud budu brát novodobou historii Volva a nafty, tak u řady 850 ještě byl R5 diesel od VW, díky né uplné spokojenosti si nakonec do V70II už Volvo vyvinulo vlastní a naprosto užasný motor D5, který vychází (respektive dnes už vycházel vycházel) z legendárních benzínových R5 Volvo, vyvinutých v 90. letech. Samozřejmě je otázkou, zda-li Volvo nemá uzavřenou spolupráci ohledně motorů třeba na stavební techniku, trucky... ono Volvo má přece jen trochu širší záběr působnosti ;-)

0/0
5.12.2015 18:09

J40a36k77u92b 72S51e60m40e40r22á28d 2677856821491

krasavec VVV

+1/0
3.12.2015 20:43

M57a97r46t91i32n 92K70r15e49b48s 4419119180680

Pecka! R^R^R^V

+1/0
3.12.2015 19:46

T14o61m15á61š 49Z86e80m26a97n 3925648684985

Nová Volva se mi líbí, ale ty motory patří spíš do Oktávky než do "prémiového" vozu..

+1/−1
3.12.2015 19:34

J32i28ř12í 59S68c52h37w52a46c31h 8778874478646

no tak holt Oktávka má motory jako prémiovka ;-)

0/0
3.12.2015 23:37

J71a52n 34D20l59o31u70h18ý 7654629330429

Oktavka ma dnes motory ktery by mely byt tak maximalne ve fabii, mozna skopidu...

+2/0
4.12.2015 8:21

J61i43ř40í 98S52c36h62w92a48c86h 8478874728576

což o to své zbožné přání jsi vyslovil, ale že jsou místo toho ve vlajkové lodi Volva je holý fakt ;-)

0/0
5.12.2015 19:32

D80a26n67i40e36l 73K11r31o18n73e72r 7824154466377

Hezke to je, ale bavoraky se mi zdaji prece jen krasnejsi.

+2/−2
3.12.2015 19:25
Foto

R23a62d49i35m 35K89r92o22u46t78i50l 7340531266849

Mně se to líbí komplet, i když to není moje cílovka (zatím). Že to má jen čtyřválec? No a? Nepamatuji si, kdy jsme u naší XC90 potřebovali maximální výkon; jezdíme na pohodu, jezdíme úsporně, máme Volvo kvůli bezpečnosti a dětem.

+4/−1
3.12.2015 15:37

M15a46r46e11k 50M54a50l35ý 1352598411400

Ale o výkon vůbec nejde, některé ty turbo 2.0 4-válce mají vyšší výkon než třeba starší 3.2 6-válec, co měl tuším 175 kW.

+3/0
3.12.2015 17:05

J35i66ř36í 69S30c25h64w34a33c96h 8618474668866

a o co jde u motoru, když ne o odevzdaný výkon a práci? Teď jsi mě tak trochu "zviklal", že možná nevím, proč tam ten motor vlastně dávají....;-)

0/0
3.12.2015 23:42

M14a31r61e85k 48M56a15l33ý 1672368451140

Jde i o to, JAK ten výkon a práci odevzdá. Jistě uznáte, že je rozdíl v pocitu řídit auto s motorem o stejném výkonu a stejné odevzdané práci, ale jednou to bude 4-válcová nafta a jednou 6-válcový benzín. Dal jsem extrémní příklad, já vím, ale dle prvních dojmů některých novinářů prostě ty 4-válce (i benzin) nemají ten charakter jako starší 6-válce, o to mi jde. Nemohu posoudit, nejel jsem s tím. Ale zeptejme se takhle: Dávalo by Volvo do vrcholného modelu 4-válce, i kdyby nebyly tak přísné (až nesmyslné) EU normy? Nenechali by tam radši ty atmosferické benzíny a výkon nahnali radši objemem než teď turbem?

+1/0
4.12.2015 8:16

J95i82ř72í 37S23c75h93w59a67c54h 8208184298186

nevím, možná ano možná ne. Čtyřválcové benzínové turbomotory se začínají objevovat i mimo působnost norem EU.... jejich úspornější provoz hlavně ve městě je jejich nezanedbatelná výhoda.

0/0
4.12.2015 9:22

V88í90ť60a 17K83r98u43t63i50š 1280734495207

Ano, pokud se bavíte o pocitu. Jenže ten pocit nemá nic společného s realitou. Zkuste si, jaký "pocit" budete mít, i když si sednete i do toho nejslabšího TDi. Kvůli průběhu krouťáku budete mít pocit, že to "jede", i když dané auto bude mít sprint za 13s, protože při každém přeřazení dostanete "kopanec". Když naopak sednete do auta s motorem, které má krouťák plochý, tak žádný výrazný pocit mít sice nebudete, i když zrychlení bude skoro poloviční.

A ke konci Vašeho příspěvku - na trhu bylo a je spousta aut, kde se zároveň prodávali obdobné motorizace (Focus, Megane, FII, OII) v atmosféře a benzínu. A vždy během krátké doby přeplňované varianty získaly výrazně navrch. Sice chápu, že podobné diskuze jsou plné teoretiků staromilců, a reálný trh je o něčem jiném.

P.S.:  pokud by měl někdo zájem, můžu mu prodat pořádný atmosférický pětiválec v ještě "poctivém" autě, který sice jede s bídou jako současné motory o objemu 1.4-1.5, ale žere víc, než dvoulitr o téměř dvojnásobném výkonu, který mám ve druhém autě.

0/0
4.12.2015 9:30

M83a34r12e97k 98M33a26l29ý 1812618951830

Neřekl bych, že jsem staromilec, nemám moc zkušeností s víceválcovými motory. Jde mi o to, abych jako náhradu pořídil něco lepšího i po motorové stránce. Nechci cítit "kopance" při akceleraci, chci motor, o kterém nebudu vědět, neuslyším ho a nabídne mi slušnou dynamiku bez toho, abych musel přemýšlet jaký tam dám kvalt (chci automat). A z tohoto zadání při mém fin. limitu (vozy kolem 2007-2009) a s přihlédnutím na různé testy mi právě vypadl kultivovaný 6-válec kolem 3l. Možná mám ale málo informací...

0/0
4.12.2015 10:15
Foto

M84a53t16ě29j 58V20o52z65d40e67k 3246710603

Volvo používá turbomotory již od devadesátých let. Krom V8 která vznikla ve spolupráci s Yamahou, byl v podstatě každý motor ve Volvo přeplňovaný. (Pravda převážně se jednalo o R5 vycházející z modulární koncepce R4-5-6 motorů Volvo)

0/0
5.12.2015 0:36

L52u46d69v41í42k 53G62a73j65d20o35š64í56k 2205843134872

Moc pěkné.

Jen by mě zajímalo, kam se bude montovat přední espézetka.

0/0
3.12.2015 14:52

J16a38r63o33s97l55a36v 43P90l17a31c83h78e25t20k39a 7476566866559

V zemich, kde je predni RZ potreba to asi bude mit jiny spoiler.

0/0
3.12.2015 15:16
Foto

M86a48t17ě42j 19V29o43z80d63e12k 3106660613

To se ještě uvidí, když se podívám na svoji C70, tak tam to kluci Švédský nechali taky na čisté fantazii majitele :D

0/0
5.12.2015 0:37

M51a60r84e17k 36J53a89n42e97č51k45a 1417896853931

Krasavec, kde se hrabe koncern. Zadek je originální, jako má Volvo ve zvyku, i když ta vodorovná protáhlá část zadních světel v oblasti kufru už tam být nemusela. Akorát tu imitaci dřeva v interiéru si mohli odpustit, i když si bez něj obydlí nedovedu představit, tak v moderním autě mi to přijde takové podivné, stejně jako kdysi móda ořechu v interiéru aut.

+3/0
3.12.2015 14:41

J25i35ř19í 63J96u57ř10i67c30a 2318233781

To nejspíš není imitace.

+2/0
3.12.2015 18:41

P54e78t88r 17B63o31ž37e63k 1343322203122

Ale předek mě tak trochu připomíná dodge nebo mustang.

Ale ten interiér na tom bych asi ujížděl ;-D

0/0
3.12.2015 18:43
Foto

M95a22t88ě96j 70V11o29z42d48e65k 3386910453

Není to imitace, to dřevo je třeba ve výbavě Inscription opravdu pravé... ;-)

0/0
5.12.2015 0:38

V69l14a51d92i63m85í23r 74H77a86v28r61á38n77e67k 7586406890137

Velebnosti to je hn.., zlat Volvo 850.Rv

+1/−2
3.12.2015 14:35

D97e60j11a44n 21T70a58d29i92c 7452726887507

No jo, to je asi jako kdyz se podivate na iPhone 6S a reknete, to je hnus zlata Nokia 5110. Podle me nejkrasnejsi auta byla v 90. letech ale to neznamena ze budu jezdit v Peugeotu 405!

+2/0
3.12.2015 17:36

J95i71ř93í 26K85r70a69m45p96l 4376274346696

tak nevypadá zle. V interiéru je na mne moc dřeva.

Volvo stejně kupovat nebudu a za chvíli už nebude co kupovat díky mizerný jakoby "eko" motorům

+1/0
3.12.2015 13:51

J44i42ř32í 60J83u18ř74i34c93a 2838673691

Nabízejí i kov, nejen dřevo.

0/0
3.12.2015 18:41

V39á32c14l65a29v 38S14v97o76b64o65d83a 3501729680300

hm tak ten zadek teda mohl být lepší, podle mě

+4/−1
3.12.2015 13:40

L66a11d33i82s19l50a35v 26M96i41k61a 1641239254124

Volvo mi k srdci nikdy nepřirostlo, prostě se mi nelíbí a to ani tohle ,,zhmotnění krásy! )), přitom ty auta uznávám, jejich kvalitu i bezpečnost, přiblblé motorky ze stěračů dávají už skoro všechny značky,takže to bych jim nevyčítal.

0/0
3.12.2015 13:36

J86a35n 56T55a48r64a78b76a 4976226369919

Vnímání vzhledu je individuální. Tak jako u XC90 bych se i tady vyjádřil stejně. Zvenku huj, zevnitř fuj a tím mám na myslí především funkčnost, ovládání, logiku a s velkým vykřičníkem motory, předpokládám-li, že vše vyjmenované je obdobou či duplikátem téhož z XC90, protože tam je to vše prooser, ovšem zabalený ve slušivém kabátě a za nesmyslné peníze.

0/−1
3.12.2015 13:43

L79a75d48i20s20l48a54v 66M91i60k84a 1591889964874

Tohle nemohu posoudit, protože jsem s tím nejel, takže izdní vlastnosti a funkčnost ovládání netuší, Volvem jsem jel jednou to bylo ještě za bolševika, nevím označení ale bylo to takové děsně hranaté r.89, to mi přišlo ale děsně super samozřejmě, protože jsem do te doby jel akorát škodovkou a žigulíkem ))

+1/0
3.12.2015 13:47
Foto

T68o87m76á49š 84D61v62o78ř58á93k 7265306647871

Nemůžu si pomoci, ale objem se prostě nahradit nedá.

Dávat do velkých aut "motory ze sekaček" prostě není ono.

Jel jsem kdysi naftovým Opelem Astra 1,3něco z Fiatu a

celou cestu jsem měl pocit, že mě někdo drží za nárazník.

Prostě je to jízda jak na vysavači...:-)

+8/−1
3.12.2015 13:18

R34a34d69i82m 57K54a49l57a31s 2500266672571

Oni ten objem z části nahrazují elektromotory.

+1/0
3.12.2015 13:29
Foto

T19o35m49á96š 65D50v75o20ř88á31k 7725506407261

Super...

0/0
3.12.2015 13:45

J96i89ř25í 93S27c89h78w67a36c24h 8768414518486

co je to za nesmysl, turbomotor celou dobu točí o spoustu otáček méně než srovnatelná atmosféra, takže ten vysavač je v přímém srovnání právě ta atmosféra

0/0
3.12.2015 14:57







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.