Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Na obchvatu Prahy se pojede pomaleji kvůli hluku, jinak EU nepošle peníze

Ministerstvo dopravy snížilo maximální povolenou na pražském okruhu mezi dálnicí D1 a Jesenicí a chystá vybudování protihlukových stěn. Zjistilo se, že pět let stará stavba nesplňuje hlukové předpisy, což může ohrozit proplacení příspěvku, který na stavbu přislíbila Evropská unie.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

P36a82v21e29l 97J77o43s47e28f 87A86b33e48r86l16e 4587653546566

Celou EU ať si narvou do špic...

0/0
7.12.2015 21:16

J84a56k17u52b 96T76u56l14i56s 2490731867428

A co takhle tu silnici radši zbourat a postavit tam druhou Blanku? Za padesát až sto let je hotovo, neohrozí to ani žáby, mloky, pulce, lidi, a výjde to jen na dva roční státní rozpočty. A nebo přestěhovat kus Prahy? Sice blbost, ale min. stejná jako sama EU.

+2/0
7.12.2015 12:41
Foto

T94o51m70á69š 61D12v18o42ř10á85k 7235106487161

Tak to se tedy omlouvám. Dneska jsem vzbudil ze spánku dva čmeláky:-)

0/0
7.12.2015 8:24

M30i15r76o81s53l26a17v 54U79r96b63a22n 1556797661899

Jak v hospode na mytince - Postavili si okruh, ale jezdila jim po nem auta...

+10/0
7.12.2015 7:18

L24u40k47á58š 61V53a21ň17u94r84a 1945824483733

Cely problem je v tom, ze misto reseni severniho a vychodniho okruhu se stavi nesmyslna Blanka. Mesto by melo mit okruh a uvnitr okruhu zadne rychlostni komunikace.

+1/−3
6.12.2015 23:51

O51n21d62r55e64j 50F58l53i81d65r 3235960538617

Jenomze ta severni a vychodni cast se mela resit asi tak pred dvaceti lety. Ted se naopak musi stavet spolu s tim i blanka a dalsi veci, protoze jinak praha zkolabuje. Nemuzeme si dovolit proste rict "vydrzte to dokud nedostavime obchvat".

0/0
7.12.2015 0:48

M17a31r20e78k 87H39r42u43b58y 6907582821558

Jenze Blanku stavi Praha, obchvat Ministerstvo dopravy. Zadna zavislost mezi nimi neni. Naopak mam dojem, ze si vsechny jenom trochu prislusne urady hraji na svem pisecku tak, aby jim prace vydrzela co nejdyl - pokud mozno navzdy :-/

+4/0
7.12.2015 1:14

P25a37v42e19l 22J68e83ř24á25b47e13k 7681132434597

Jinými slovy - každý podnět na přerušení řízení je pro ně požehnáním, neb se proces povolení stavby prodlouží o měsíce až roky.

Dnes začínám chápat, proč v zahájených řízení je tolik chyb, že se na základě právních předpisů nechají pozastavit

+2/0
7.12.2015 8:13

M89a87r15e78k 86H97r19u50b33y 6877602381948

Taky to malinko souvisi s tim, ze urednik nema za svou praci realnou odpovednost. Pokud by existovala povinnost vymahat skody zpusobene necinnosti/spatnou cinosti, dost uredniku by skokove zvysilo pracovni vykonnost (a dost jinych by se ocitlo v osobnim konkurzu ;-))

0/0
7.12.2015 8:53

T62o80m29á22š 15M58o10r70a36v49č84í64k 3447496473475

Zase se "zjistilo":D

+2/0
6.12.2015 23:49

D94a62v50i36d 73Z40a24j41d67á93k 8495452500431

A metro budou z dejvicke do motola tahnout kone... Taky jezdi moc rychle.

+3/0
6.12.2015 23:41

A10d70a45m 95K62a86r52a50b86a 9821317545418

A ještě ty eskalátory! Pojedou pomaleji, JINAK EU NEPOŠLE PENÍZE ;-D Že to ještě někoho baví tohle...

+1/0
6.12.2015 22:35

P87a44v52e47l 23J53e16ř82á49b23e42k 7411222544557

Dotace byla zřejmě vázána na nějaké parametry, které potom stavba silnice měla splnit. Tak je celkem možné, že pokud ty podmínky stavba nesplňuje, že dotace nebude.

Tak bych celou diskusi otočil - kdo za to může, a kdo je odpovědný, že stavba nesplňuje normy a podmínky dotace?

Za něčí spekulace teď hrozí penále nám všem.!!!!!!

+4/0
6.12.2015 22:40

A81d90a27m 41K75a85r14a44b30a 9441777125508

Ano, s tímto argumentem se nepřu.

Ale v posledních létech jsem mnohokrát viděl takovou krásnou zřetelnou cedule "Tato stavba probíhá BEZ přispění EU a ČR" a viděl jsem tu ceduli velmi rád.

+1/0
6.12.2015 22:43

M41a75r97t84i85n 56S91i85m36e16k 2151926136

Nevim, jestli to vite, ale NIKDO NIKOHO nenuti zadne dotace cerpat! Paklize je cerpate, pak musite dodrzovat jejich podminky a k tem patri tez tyto (dle meho osobniho nazoru zbytecne a kontraproduktivni) cedulky. Proc ale proti nim tolik bojujeme? Osobne se domnivam, ze stejne jako je hloupe je vyvesovat, je hloupe vyvesovat i ony Vami zminene proti-tabulky. Vite, ja take patrim mezi minoritu (zamerne nezminuji procento) nasi spolecnosti, co si na svuj "provoz" vydelava sama a taky si nikam nedavam cedulku, ze jsem se najedl a osatil bez pomoci naseho statu a danovych poplatniku. Zrovna tak by me zajimalo, kolik kritiku evropskych dotaci by si mohlo na svuj profil dat cedulku, ze preziva za podpory ceskych i evropskych erarnich penez .... notabene, videl bych tu cedulku velmi rad ;-)

+1/0
6.12.2015 22:57

A30d55a64m 61K56a49r53a20b38a 9421377495628

Proč protože svou existencí jednoduše zcela pokřivují trh. Zbytek jsou plky

0/0
7.12.2015 0:38

M24a56r67e65k 42H78r32u71b14y 6477722101648

Bohuzel, kdyz statni urednik vidi penize, tak po nich proste sahne - at to stoji, co to stoji. Jak rika Tonda Blanik - cim vetsi kolac, tim vetsi drobky:-/

0/0
7.12.2015 9:01

J23a68k68u34b 97K40o15s 3696802200404

Ono jako je to jako vždy o dost složitější. Tady je na vině hloupá novela zákona EIA, kdy se znouvu posuzují už jednou posouzené stavby z hlediska vlivu na ŽP.

+1/0
6.12.2015 23:37

J10i87n23d49ř92i91c31h 86Š56k53o28p51e33k 4225591470365

to je nesmysl.

Problém je v tom, že se již dávno nezačlo stavět.

Svádět to na EIA je alibismus - pokud by jsi totiž měl představu, jako EIA probíhá, muselo by ti být jasné, proč výsledek EIA nemůže být navždy platný

0/0
7.12.2015 6:36

M69a51r32e91k 57H18r76u53b54y 6247722681248

Problem je, ze urednici nemaji zadnou motivaci provadet praci efektivne - a v podstate ani provadet ji vubec. Proto je take mozne, ze se priprava 511 tahne pres 20 let aniz by se cokoli udelalo. A na RSD ticho a klid.:-/ Cela ta organizace by si zaslouzila zrusit nebo alespon pripojit primo k ministerstvu dopravy.Rv

0/0
7.12.2015 8:56

J63i82n51d96ř83i32c47h 32Š82k89o97p78e18k 4435361220245

příprava se táhne mj. proto, že se neví, kdy se má začít stavět, protože nikdo nedokáže garantovat, že na připravovanou stavbu budou peníze (až se z hlediska povolení dotáhne)

0/0
7.12.2015 9:03

M55a17r91t20i43n 82K70a57r64á30s90e84k 9258773418428

No v Nemecku a Rakousku je omezena rychlost na 100 na dalnicnich obchvatech a dalnicich v blizkosti mest a nebo v horach omezena bezne a dlouhodobe. U nas se omezi na obdobne ceste na pul roku nez se postavi protihlukova stena a lidi v diskuzi se muzou zvencnout....

+3/−1
6.12.2015 22:26

R80o59b36e68r38t 18P49a51c47i14n10a 7194669205971

Jenže když v Rakousku je omezaná rychlost na 100, tak se tam 100 taky jede. U nás to brzdaři dají tak na 60. Ale hlavně tady by se nemuselo nic omezovat, kdyby někdo stavěl poctivě hned napoprvé.

0/−1
6.12.2015 22:33

M45a21r86t60i53n 19K17a75r58á86s50e48k 9758733278698

Ja jezdim po cestsch s omezenim casto a pri rychlosti povolena + 10 patrim vetsinou spise k podpumerne rychle jedoucim. Nevim odkud mate zkusenost ze lidi na dalnici kde je 100 jezdi 60 ( to jezdi nekteri ludi v mustech kde je 70 a jsmery ci usekove mereni)

+3/0
6.12.2015 22:41

M16a93r92t64i94n 78K43a55r29á47s63e12k 9938403338538

Staci mrknout na opravovane useky D1 kde je omezeni na 80 - kdyz pojedete opravdu povolenych 80 tak budete nejpomalejsi ze vsech...

+4/0
6.12.2015 23:08

M64i21r34o73s26l41a29v 54U29r15b27a60n 1616597611119

Pokud zrovna nenarazite na jelito, ktere za kamionem nepojede, ale predjet se ho bude v tom "jezisinky uzounkem" pruhu jakbysmet a tak vsichni jedou krokem podle strudlu kamionu supiciho do kopce.

0/0
7.12.2015 7:20

J97a38n 35D90l96o14u13h52ý 8556910803200

No nevím. Kolem Mnichova je omezení akorát ve špičce. Když není špička, valím to tam legálně 160.8-o

+1/0
7.12.2015 10:37

M63a87r38t93i84n 56K17u51d30r62n57a 3809296759320

Na magistrale se zjistilo, ze jedinym vysledem je vice svinstva s.z vyfuku, ale zavede se to jinde.

+3/0
6.12.2015 22:25

M74a34r23t49i11n 85K12a52r41á39s34e25k 9398303378698

Omezeni rychlozi kvuli snizeni hluku a emisi na dalnich je v zapadni evrope standard, vase neznalost z toho neudela ceske unikum (navic v tomto pripade jen docasne)

0/0
6.12.2015 22:27

M23a88r72t62i47n 94K63u71d33r64n76a 3549906859140

Moje znalost vysledku techto opatreni z Vas dela eurohujera.

+3/0
6.12.2015 22:29

M38a48r32t83i76n 33K26a56r95á24s86e51k 9918413248778

Podelte se o vase znalosti s omezenim rychlosti na dalnichnich obchvatech.....

0/0
6.12.2015 23:08

M26a15r33t37i53n 59K61u43d11r70n75a 3539466249770

Jak jsem psal, emise stouply a na hluk to melo vliv velikosti chyby mereni.

+3/0
6.12.2015 23:15

M86a63r84t43i38n 34K90a87r46á38s22e49k 9458893988498

Pri snizeni rychlosti ze 130 na 100? Kde???

0/0
6.12.2015 23:42

M84a81r72e44k 39H23r68u97b15y 6207782331248

Vetsina Rakouska, napriklad.;-)

0/0
7.12.2015 1:15

M88a25r84t30i69n 49K36a23r54á59s92e82k 9758973458648

Takze v rakousku delaji kolem mest ty ziny se stovkou aby zvysili emise? To je zajimava uvaha. Jinak auto ma opravdu vyrazne nizsi spotrebu a emise pri 100kmh nez pri 130...

0/0
7.12.2015 7:13

M22a33r30e61k 35H84r54u96b38y 6957242291548

Zony se stovkou zavadeli, pak zmerili emise, zjistili ze to k nicemu nevede, a zase to postupne rusi. Podobne jako s NEZ v Nemecku. Ekologisticka sdruzeni bohuzel funguji na urovni dojmologie, dostat z nich duveryhodna cisla je prakticky nemozne (viz. podklady pro NEZ v Praze 8-o)

Na rozdil od Ceska ale dokazi uznat chybu a nesmyslne opatreni zase zrusit...

0/0
7.12.2015 9:00

J30a69n 35D85l76o67u15h96ý 8596300153780

Jsou tam obchvaty, kde je právě zvýšená rychlost na 100. Jsou zanačeny jako silnice pro motorová vozidla. Pan Hrubý si plete holinky a hodinky...

0/0
7.12.2015 10:39

A78d44a54m 58K89a79r30a85b31a 9161747235208

Kvůli hluku snad (byť o tom pochybuji), pro emise je ovšem přínos velmi diskutabilní. Nevím co jak to mají v této věci v západní Evropě, ale možná by bylo relevantní argumentovat v této věci technickými argumenty než výmysly právníků. Je by rovněž neznalost přírodních zákonů neměla omlouvat.

0/0
6.12.2015 22:41

M90a67r62t59i44n 25K52a97r27á39s40e47k 9628163718588

No tak se technicky a dle prirodnich zakonu podivejte na palubni pocitac kolik auto zere pri 100 a kolik pri 130 (rozdil se bude lisit podle auta ale bude u beznych aut mezi 1-2 litry na sto samozrejme ve prospech pomelajsi jizdy)

0/0
6.12.2015 22:44

A86d54a27m 32K11a15r79a75b27a 9931507655398

Momentíček, bavíme se stále o magistrále? :-) To se jedná totiž o úplně jiná pásma rychlostí výsledek je přesně opačný :-) Jestli vám to žere míň  při 50 kg/h než při 70 či 90 km/h, tak asi jezdíte na páru.

0/0
6.12.2015 22:48

A74d98a83m 13K79a12r54a93b16a 9901667545438

Btw...spotřeba nerovná se objem exhalací NOx a CO. Ty totiž silně závisí na režimu spalování. CO2 vám jakožto člověku moc vadit nebude a dál by šla dát do korelace se spotřebou jedině síra, ale ta už v palivech v podstatě vůbec není.

0/0
6.12.2015 22:53

M63a91r56t40i59n 48K81a33r25á43s25e35k 9658723448618

No z logiky veci pri vetsi zatezi musi byt v motoru vyssi tlaka tak bude vznikat vice emisi NOX (proto taky motory jsou schopny pri testech emisi, kde jsou pod minimalni zatezi vykazat emise nula nic a v realu kdy clovek vyuziva vice ejich vykon stoupaji emise radove vyse.

0/0
6.12.2015 23:14

M54a64r48t34i13n 76K73a11r72á62s32e67k 9788833988338

Ne bavime se o tom, co se ma dle clanku zavadet na prazskem okruhu a cemuz se venuje i puvodni prispevek.

Jinak spotreba pri konstatni 50ce a 90ce bude u normalniho auta nizsi stredni cca stejna (u meho auta je), pri 70 bude o kus nizsi (obecne nejnizsi spotreby se da dosahnou obvykle mezi 60 - 80 km/h.

0/0
6.12.2015 22:53

L26a19d47i34s41l63a11v 92K34o78l35a27č59k87o45v86s28k37ý 5433551159101

Strcte si ty europenize do Brusele.

+1/0
6.12.2015 22:21

M77a24r67t52i62n 84S47i19m70e91k 2741466516

"Statecne prohlaseni" .... ale nikdo nas nenutil evropske penize na zadnou stavbu vyuzivat! A pokud jsme na stavbu dotace (a je jedno, ze jsou z "Brusele"), pak jsme jasne znali podminky jejich cerpani, vite? A pak nekdo tyto podminky neododrzel, pak je vsak na nem, aby se zodpovidal, nemyslite?

+1/−1
6.12.2015 22:40

L65a49d28i51s16l40a16v 70K12o82l48a31č46k44o71v79s42k96ý 5803941819621

Myslím že máte recht

0/0
6.12.2015 22:42

R42o33b63e48r43t 50H70o92m87o18l88k94a 2690492762701

Chudáci zajíci, mají tam o 1dB hluku víc, než jim slíbila EU. Určitě už si stěžovali. Teď se přidají i srnky, že biokoridory jsou moc úzké. A přitom by stačilo, aby tam byl nějaký rozumný povrch...

0/0
6.12.2015 22:17

M93a37r62t93i47n 17K95a50r79á45s25e71k 9358303948138

Takze podle Vas je OK kdyz stat ohyba predpisy tykajici se zivotniho prostredi a stavi nebyvyhovujici dalnice? Taky muzeme ukazat EU zadek a zacit zase vypouztet odpady z chemicek do rek, zasirat vzduch sirou z elektraren a uzivat si kysele deste apod ne? vzdyt jsou to jen zbytecna omezeni.

+1/0
6.12.2015 23:10

R53o84b53e45r87t 73H16o52m31o67l42k77a 2370582362811

Ne, měl sem teď na mysli jen a pouze zbytečnou a drahou stavbu protihlukové stěny uprostřed polí. Navíc, kdyby dálnice měla slušný povrch, tak nejsou stěny potřeba nikde.

0/0
7.12.2015 5:08

M83o72j57m14í33r 87M35o79t39y25č40k46a 3982905574710

EU jim nic neslibovala. To spíše oni slíbili něco EU a EU teď chce, aby to dodrželi. Divné, že jo???

A hlavně, než se ten obchvat stavěl, tak probíhalo poměrně dost dlouhé a u takových staveb složité řízení EIA. Do něj se předkládá podrobný záměr a a na jeho základě se stavba schválí nebo ne. A pokud Ano, pak by se již neměly měnit prvky projektu a hlavně dodržet výstupní parametry v EIA schválené. 

Pokud se tyto pravidla nedodrží,měl by v tom lítat projektant, staviteli investor. Primárně podle toho kdo zadal EIA neschválené změny.

0/0
8.12.2015 20:50







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.