Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Na obchvatu Prahy se pojede pomaleji kvůli hluku, jinak EU nepošle peníze

Ministerstvo dopravy snížilo maximální povolenou na pražském okruhu mezi dálnicí D1 a Jesenicí a chystá vybudování protihlukových stěn. Zjistilo se, že pět let stará stavba nesplňuje hlukové předpisy, což může ohrozit proplacení příspěvku, který na stavbu přislíbila Evropská unie.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

P70a93v97e52l 28J81o34s21e56f 98A75b56e95r26l93e 4367203246886

Celou EU ať si narvou do špic...

0/0
7.12.2015 21:16

J68a48k82u43b 30T24u88l85i20s 2310171447278

A co takhle tu silnici radši zbourat a postavit tam druhou Blanku? Za padesát až sto let je hotovo, neohrozí to ani žáby, mloky, pulce, lidi, a výjde to jen na dva roční státní rozpočty. A nebo přestěhovat kus Prahy? Sice blbost, ale min. stejná jako sama EU.

+2/0
7.12.2015 12:41
Foto

T97o40m80á45š 53D16v34o77ř18á74k 7655296167351

Tak to se tedy omlouvám. Dneska jsem vzbudil ze spánku dva čmeláky:-)

0/0
7.12.2015 8:24


M20i31r69o88s54l49a60v 97U80r70b25a57n 1236947381209

Jak v hospode na mytince - Postavili si okruh, ale jezdila jim po nem auta...

+10/0
7.12.2015 7:18

L70u17k12á97š 76V18a64ň18u11r55a 1505254203873

Cely problem je v tom, ze misto reseni severniho a vychodniho okruhu se stavi nesmyslna Blanka. Mesto by melo mit okruh a uvnitr okruhu zadne rychlostni komunikace.

+1/−3
6.12.2015 23:51

O15n34d81r23e87j 90F82l19i85d40r 3835550358637

Jenomze ta severni a vychodni cast se mela resit asi tak pred dvaceti lety. Ted se naopak musi stavet spolu s tim i blanka a dalsi veci, protoze jinak praha zkolabuje. Nemuzeme si dovolit proste rict "vydrzte to dokud nedostavime obchvat".

0/0
7.12.2015 0:48

M61a60r60e70k 89H94r63u51b66y 6857832111668

Jenze Blanku stavi Praha, obchvat Ministerstvo dopravy. Zadna zavislost mezi nimi neni. Naopak mam dojem, ze si vsechny jenom trochu prislusne urady hraji na svem pisecku tak, aby jim prace vydrzela co nejdyl - pokud mozno navzdy :-/

+4/0
7.12.2015 1:14

P61a86v97e97l 45J86e92ř65á90b75e98k 7171472374617

Jinými slovy - každý podnět na přerušení řízení je pro ně požehnáním, neb se proces povolení stavby prodlouží o měsíce až roky.

Dnes začínám chápat, proč v zahájených řízení je tolik chyb, že se na základě právních předpisů nechají pozastavit

+2/0
7.12.2015 8:13

M31a70r23e31k 81H11r55u50b94y 6787342251338

Taky to malinko souvisi s tim, ze urednik nema za svou praci realnou odpovednost. Pokud by existovala povinnost vymahat skody zpusobene necinnosti/spatnou cinosti, dost uredniku by skokove zvysilo pracovni vykonnost (a dost jinych by se ocitlo v osobnim konkurzu ;-))

0/0
7.12.2015 8:53

T63o67m94á39š 85M34o30r31a86v42č48í67k 3427966703835

Zase se "zjistilo":D

+2/0
6.12.2015 23:49

D60a63v52i67d 12Z30a94j72d61á28k 8655162460131

A metro budou z dejvicke do motola tahnout kone... Taky jezdi moc rychle.

+3/0
6.12.2015 23:41
Foto

A28d20a71m 68K12a32r79a69b30a 9221167395438

A ještě ty eskalátory! Pojedou pomaleji, JINAK EU NEPOŠLE PENÍZE ;-D Že to ještě někoho baví tohle...

+1/0
6.12.2015 22:35

P38a73v62e49l 13J83e65ř43á25b81e56k 7301422724327

Dotace byla zřejmě vázána na nějaké parametry, které potom stavba silnice měla splnit. Tak je celkem možné, že pokud ty podmínky stavba nesplňuje, že dotace nebude.

Tak bych celou diskusi otočil - kdo za to může, a kdo je odpovědný, že stavba nesplňuje normy a podmínky dotace?

Za něčí spekulace teď hrozí penále nám všem.!!!!!!

+4/0
6.12.2015 22:40
Foto

A76d66a68m 24K84a83r23a38b94a 9721947485138

Ano, s tímto argumentem se nepřu.

Ale v posledních létech jsem mnohokrát viděl takovou krásnou zřetelnou cedule "Tato stavba probíhá BEZ přispění EU a ČR" a viděl jsem tu ceduli velmi rád.

+1/0
6.12.2015 22:43

M65a97r98t78i61n 31S79i68m13e37k 2241486686

Nevim, jestli to vite, ale NIKDO NIKOHO nenuti zadne dotace cerpat! Paklize je cerpate, pak musite dodrzovat jejich podminky a k tem patri tez tyto (dle meho osobniho nazoru zbytecne a kontraproduktivni) cedulky. Proc ale proti nim tolik bojujeme? Osobne se domnivam, ze stejne jako je hloupe je vyvesovat, je hloupe vyvesovat i ony Vami zminene proti-tabulky. Vite, ja take patrim mezi minoritu (zamerne nezminuji procento) nasi spolecnosti, co si na svuj "provoz" vydelava sama a taky si nikam nedavam cedulku, ze jsem se najedl a osatil bez pomoci naseho statu a danovych poplatniku. Zrovna tak by me zajimalo, kolik kritiku evropskych dotaci by si mohlo na svuj profil dat cedulku, ze preziva za podpory ceskych i evropskych erarnich penez .... notabene, videl bych tu cedulku velmi rad ;-)

+1/0
6.12.2015 22:57
Foto

A53d91a54m 58K24a45r67a75b17a 9451627525818

Proč protože svou existencí jednoduše zcela pokřivují trh. Zbytek jsou plky

0/0
7.12.2015 0:38

M51a95r57e55k 16H33r77u87b16y 6917142251208

Bohuzel, kdyz statni urednik vidi penize, tak po nich proste sahne - at to stoji, co to stoji. Jak rika Tonda Blanik - cim vetsi kolac, tim vetsi drobky:-/

0/0
7.12.2015 9:01

J10a79k34u36b 88K55o98s 3786852670274

Ono jako je to jako vždy o dost složitější. Tady je na vině hloupá novela zákona EIA, kdy se znouvu posuzují už jednou posouzené stavby z hlediska vlivu na ŽP.

+1/0
6.12.2015 23:37

J38i50n62d40ř12i54c85h 27Š26k30o85p28e89k 4225531330235

to je nesmysl.

Problém je v tom, že se již dávno nezačlo stavět.

Svádět to na EIA je alibismus - pokud by jsi totiž měl představu, jako EIA probíhá, muselo by ti být jasné, proč výsledek EIA nemůže být navždy platný

0/0
7.12.2015 6:36

M75a46r10e49k 42H14r44u86b51y 6807562161528

Problem je, ze urednici nemaji zadnou motivaci provadet praci efektivne - a v podstate ani provadet ji vubec. Proto je take mozne, ze se priprava 511 tahne pres 20 let aniz by se cokoli udelalo. A na RSD ticho a klid.:-/ Cela ta organizace by si zaslouzila zrusit nebo alespon pripojit primo k ministerstvu dopravy.Rv

0/0
7.12.2015 8:56

J70i47n85d61ř15i85c98h 88Š23k60o44p23e44k 4315851130495

příprava se táhne mj. proto, že se neví, kdy se má začít stavět, protože nikdo nedokáže garantovat, že na připravovanou stavbu budou peníze (až se z hlediska povolení dotáhne)

0/0
7.12.2015 9:03

M76a94r46t27i52n 60K72a39r20á72s27e30k 9908603948878

No v Nemecku a Rakousku je omezena rychlost na 100 na dalnicnich obchvatech a dalnicich v blizkosti mest a nebo v horach omezena bezne a dlouhodobe. U nas se omezi na obdobne ceste na pul roku nez se postavi protihlukova stena a lidi v diskuzi se muzou zvencnout....

+3/−1
6.12.2015 22:26

R61o75b88e83r94t 63P43a24c31i35n17a 7674219835661

Jenže když v Rakousku je omezaná rychlost na 100, tak se tam 100 taky jede. U nás to brzdaři dají tak na 60. Ale hlavně tady by se nemuselo nic omezovat, kdyby někdo stavěl poctivě hned napoprvé.

0/−1
6.12.2015 22:33

M69a61r31t27i53n 93K34a87r74á75s35e71k 9928693828278

Ja jezdim po cestsch s omezenim casto a pri rychlosti povolena + 10 patrim vetsinou spise k podpumerne rychle jedoucim. Nevim odkud mate zkusenost ze lidi na dalnici kde je 100 jezdi 60 ( to jezdi nekteri ludi v mustech kde je 70 a jsmery ci usekove mereni)

+3/0
6.12.2015 22:41

M56a69r20t23i64n 72K23a61r31á95s27e53k 9158283358168

Staci mrknout na opravovane useky D1 kde je omezeni na 80 - kdyz pojedete opravdu povolenych 80 tak budete nejpomalejsi ze vsech...

+4/0
6.12.2015 23:08

M27i15r31o97s73l70a18v 80U64r94b29a87n 1176527371659

Pokud zrovna nenarazite na jelito, ktere za kamionem nepojede, ale predjet se ho bude v tom "jezisinky uzounkem" pruhu jakbysmet a tak vsichni jedou krokem podle strudlu kamionu supiciho do kopce.

0/0
7.12.2015 7:20

J33a49n 64D24l56o85u59h95ý 8476690953570

No nevím. Kolem Mnichova je omezení akorát ve špičce. Když není špička, valím to tam legálně 160.8-o

+1/0
7.12.2015 10:37

M76a80r82t56i49n 29K54u87d48r84n53a 3859616389580

Na magistrale se zjistilo, ze jedinym vysledem je vice svinstva s.z vyfuku, ale zavede se to jinde.

+3/0
6.12.2015 22:25

M68a52r35t54i78n 67K60a29r64á63s21e59k 9408543348598

Omezeni rychlozi kvuli snizeni hluku a emisi na dalnich je v zapadni evrope standard, vase neznalost z toho neudela ceske unikum (navic v tomto pripade jen docasne)

0/0
6.12.2015 22:27

M14a82r22t72i47n 87K97u49d26r47n95a 3789626289370

Moje znalost vysledku techto opatreni z Vas dela eurohujera.

+3/0
6.12.2015 22:29

M90a53r22t25i27n 88K25a60r27á91s38e69k 9238423248348

Podelte se o vase znalosti s omezenim rychlosti na dalnichnich obchvatech.....

0/0
6.12.2015 23:08

M49a21r11t33i74n 56K79u86d65r79n27a 3449816689840

Jak jsem psal, emise stouply a na hluk to melo vliv velikosti chyby mereni.

+3/0
6.12.2015 23:15

M57a40r13t63i80n 47K87a56r70á88s31e93k 9798193278838

Pri snizeni rychlosti ze 130 na 100? Kde???

0/0
6.12.2015 23:42

M16a12r22e55k 66H61r94u61b43y 6727342581468

Vetsina Rakouska, napriklad.;-)

0/0
7.12.2015 1:15

M58a17r79t38i20n 78K42a86r60á63s40e43k 9538623988778

Takze v rakousku delaji kolem mest ty ziny se stovkou aby zvysili emise? To je zajimava uvaha. Jinak auto ma opravdu vyrazne nizsi spotrebu a emise pri 100kmh nez pri 130...

0/0
7.12.2015 7:13

M48a95r21e41k 68H22r27u94b45y 6507292171228

Zony se stovkou zavadeli, pak zmerili emise, zjistili ze to k nicemu nevede, a zase to postupne rusi. Podobne jako s NEZ v Nemecku. Ekologisticka sdruzeni bohuzel funguji na urovni dojmologie, dostat z nich duveryhodna cisla je prakticky nemozne (viz. podklady pro NEZ v Praze 8-o)

Na rozdil od Ceska ale dokazi uznat chybu a nesmyslne opatreni zase zrusit...

0/0
7.12.2015 9:00

J39a19n 98D19l51o45u72h38ý 8886730373680

Jsou tam obchvaty, kde je právě zvýšená rychlost na 100. Jsou zanačeny jako silnice pro motorová vozidla. Pan Hrubý si plete holinky a hodinky...

0/0
7.12.2015 10:39
Foto

A35d93a12m 31K60a18r80a73b56a 9191507595488

Kvůli hluku snad (byť o tom pochybuji), pro emise je ovšem přínos velmi diskutabilní. Nevím co jak to mají v této věci v západní Evropě, ale možná by bylo relevantní argumentovat v této věci technickými argumenty než výmysly právníků. Je by rovněž neznalost přírodních zákonů neměla omlouvat.

0/0
6.12.2015 22:41

M20a45r88t83i92n 69K58a35r73á30s53e40k 9348113278368

No tak se technicky a dle prirodnich zakonu podivejte na palubni pocitac kolik auto zere pri 100 a kolik pri 130 (rozdil se bude lisit podle auta ale bude u beznych aut mezi 1-2 litry na sto samozrejme ve prospech pomelajsi jizdy)

0/0
6.12.2015 22:44
Foto

A48d59a32m 82K71a42r28a24b73a 9831427475438

Momentíček, bavíme se stále o magistrále? :-) To se jedná totiž o úplně jiná pásma rychlostí výsledek je přesně opačný :-) Jestli vám to žere míň  při 50 kg/h než při 70 či 90 km/h, tak asi jezdíte na páru.

0/0
6.12.2015 22:48
Foto

A65d30a68m 48K69a40r98a82b54a 9951137775438

Btw...spotřeba nerovná se objem exhalací NOx a CO. Ty totiž silně závisí na režimu spalování. CO2 vám jakožto člověku moc vadit nebude a dál by šla dát do korelace se spotřebou jedině síra, ale ta už v palivech v podstatě vůbec není.

0/0
6.12.2015 22:53

M58a89r36t16i63n 47K18a59r28á75s75e76k 9278733208188

No z logiky veci pri vetsi zatezi musi byt v motoru vyssi tlaka tak bude vznikat vice emisi NOX (proto taky motory jsou schopny pri testech emisi, kde jsou pod minimalni zatezi vykazat emise nula nic a v realu kdy clovek vyuziva vice ejich vykon stoupaji emise radove vyse.

0/0
6.12.2015 23:14

M90a63r70t27i52n 92K63a28r15á37s81e53k 9658833568368

Ne bavime se o tom, co se ma dle clanku zavadet na prazskem okruhu a cemuz se venuje i puvodni prispevek.

Jinak spotreba pri konstatni 50ce a 90ce bude u normalniho auta nizsi stredni cca stejna (u meho auta je), pri 70 bude o kus nizsi (obecne nejnizsi spotreby se da dosahnou obvykle mezi 60 - 80 km/h.

0/0
6.12.2015 22:53

L81a18d44i86s76l66a52v 52K72o72l97a72č45k46o93v24s95k10ý 5703481949721

Strcte si ty europenize do Brusele.

+1/0
6.12.2015 22:21

M18a35r60t10i36n 94S59i40m44e28k 2691166456

"Statecne prohlaseni" .... ale nikdo nas nenutil evropske penize na zadnou stavbu vyuzivat! A pokud jsme na stavbu dotace (a je jedno, ze jsou z "Brusele"), pak jsme jasne znali podminky jejich cerpani, vite? A pak nekdo tyto podminky neododrzel, pak je vsak na nem, aby se zodpovidal, nemyslite?

+1/−1
6.12.2015 22:40

L47a11d43i73s49l11a54v 67K18o10l18a36č75k40o56v91s42k37ý 5793121389101

Myslím že máte recht

0/0
6.12.2015 22:42

R60o64b29e57r32t 62H66o91m25o50l76k19a 2870922262651

Chudáci zajíci, mají tam o 1dB hluku víc, než jim slíbila EU. Určitě už si stěžovali. Teď se přidají i srnky, že biokoridory jsou moc úzké. A přitom by stačilo, aby tam byl nějaký rozumný povrch...

0/0
6.12.2015 22:17

M26a24r48t36i42n 50K49a74r17á37s45e47k 9648153808618

Takze podle Vas je OK kdyz stat ohyba predpisy tykajici se zivotniho prostredi a stavi nebyvyhovujici dalnice? Taky muzeme ukazat EU zadek a zacit zase vypouztet odpady z chemicek do rek, zasirat vzduch sirou z elektraren a uzivat si kysele deste apod ne? vzdyt jsou to jen zbytecna omezeni.

+1/0
6.12.2015 23:10

R53o90b78e91r11t 26H84o66m58o65l51k63a 2750752432621

Ne, měl sem teď na mysli jen a pouze zbytečnou a drahou stavbu protihlukové stěny uprostřed polí. Navíc, kdyby dálnice měla slušný povrch, tak nejsou stěny potřeba nikde.

0/0
7.12.2015 5:08

M87o88j73m28í23r 79M82o24t35y30č53k59a 3442945564510

EU jim nic neslibovala. To spíše oni slíbili něco EU a EU teď chce, aby to dodrželi. Divné, že jo???

A hlavně, než se ten obchvat stavěl, tak probíhalo poměrně dost dlouhé a u takových staveb složité řízení EIA. Do něj se předkládá podrobný záměr a a na jeho základě se stavba schválí nebo ne. A pokud Ano, pak by se již neměly měnit prvky projektu a hlavně dodržet výstupní parametry v EIA schválené. 

Pokud se tyto pravidla nedodrží,měl by v tom lítat projektant, staviteli investor. Primárně podle toho kdo zadal EIA neschválené změny.

0/0
8.12.2015 20:50





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.