Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Na obchvatu Prahy se pojede pomaleji kvůli hluku, jinak EU nepošle peníze

Ministerstvo dopravy snížilo maximální povolenou na pražském okruhu mezi dálnicí D1 a Jesenicí a chystá vybudování protihlukových stěn. Zjistilo se, že pět let stará stavba nesplňuje hlukové předpisy, což může ohrozit proplacení příspěvku, který na stavbu přislíbila Evropská unie.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

P31a82v22e70l 37J14o63s49e44f 77A28b82e22r40l45e 4397263666436

Celou EU ať si narvou do špic...

0/0
7.12.2015 21:16

J64a88k18u83b 30T64u59l27i54s 2220591217798

A co takhle tu silnici radši zbourat a postavit tam druhou Blanku? Za padesát až sto let je hotovo, neohrozí to ani žáby, mloky, pulce, lidi, a výjde to jen na dva roční státní rozpočty. A nebo přestěhovat kus Prahy? Sice blbost, ale min. stejná jako sama EU.

+2/0
7.12.2015 12:41
Foto

T36o15m21á27š 82D39v25o36ř53á96k 7865566987761

Tak to se tedy omlouvám. Dneska jsem vzbudil ze spánku dva čmeláky:-)

0/0
7.12.2015 8:24

M84i82r15o78s13l66a76v 26U14r23b97a90n 1166767851189

Jak v hospode na mytince - Postavili si okruh, ale jezdila jim po nem auta...

+10/0
7.12.2015 7:18

L37u84k65á48š 55V17a29ň28u56r86a 1505164213903

Cely problem je v tom, ze misto reseni severniho a vychodniho okruhu se stavi nesmyslna Blanka. Mesto by melo mit okruh a uvnitr okruhu zadne rychlostni komunikace.

+1/−3
6.12.2015 23:51

O30n37d31r87e74j 44F48l43i56d54r 3125200118977

Jenomze ta severni a vychodni cast se mela resit asi tak pred dvaceti lety. Ted se naopak musi stavet spolu s tim i blanka a dalsi veci, protoze jinak praha zkolabuje. Nemuzeme si dovolit proste rict "vydrzte to dokud nedostavime obchvat".

0/0
7.12.2015 0:48

M28a90r32e48k 50H45r69u12b89y 6607302761638

Jenze Blanku stavi Praha, obchvat Ministerstvo dopravy. Zadna zavislost mezi nimi neni. Naopak mam dojem, ze si vsechny jenom trochu prislusne urady hraji na svem pisecku tak, aby jim prace vydrzela co nejdyl - pokud mozno navzdy :-/

+4/0
7.12.2015 1:14

P86a32v25e25l 69J15e22ř91á70b69e28k 7121512694927

Jinými slovy - každý podnět na přerušení řízení je pro ně požehnáním, neb se proces povolení stavby prodlouží o měsíce až roky.

Dnes začínám chápat, proč v zahájených řízení je tolik chyb, že se na základě právních předpisů nechají pozastavit

+2/0
7.12.2015 8:13

M37a21r45e45k 16H30r98u64b63y 6127652741308

Taky to malinko souvisi s tim, ze urednik nema za svou praci realnou odpovednost. Pokud by existovala povinnost vymahat skody zpusobene necinnosti/spatnou cinosti, dost uredniku by skokove zvysilo pracovni vykonnost (a dost jinych by se ocitlo v osobnim konkurzu ;-))

0/0
7.12.2015 8:53

T27o46m70á66š 96M79o60r20a40v38č41í14k 3877156563315

Zase se "zjistilo":D

+2/0
6.12.2015 23:49

D14a45v97i75d 75Z73a77j24d83á70k 8425862660611

A metro budou z dejvicke do motola tahnout kone... Taky jezdi moc rychle.

+3/0
6.12.2015 23:41
Foto

A23d13a39m 91K73a33r98a60b15a 9701187815968

A ještě ty eskalátory! Pojedou pomaleji, JINAK EU NEPOŠLE PENÍZE ;-D Že to ještě někoho baví tohle...

+1/0
6.12.2015 22:35

P82a13v40e27l 25J52e43ř58á66b67e98k 7531522674557

Dotace byla zřejmě vázána na nějaké parametry, které potom stavba silnice měla splnit. Tak je celkem možné, že pokud ty podmínky stavba nesplňuje, že dotace nebude.

Tak bych celou diskusi otočil - kdo za to může, a kdo je odpovědný, že stavba nesplňuje normy a podmínky dotace?

Za něčí spekulace teď hrozí penále nám všem.!!!!!!

+4/0
6.12.2015 22:40
Foto

A82d35a47m 73K53a78r25a38b74a 9951407325318

Ano, s tímto argumentem se nepřu.

Ale v posledních létech jsem mnohokrát viděl takovou krásnou zřetelnou cedule "Tato stavba probíhá BEZ přispění EU a ČR" a viděl jsem tu ceduli velmi rád.

+1/0
6.12.2015 22:43

M53a40r37t67i93n 76S94i20m52e53k 2271446336

Nevim, jestli to vite, ale NIKDO NIKOHO nenuti zadne dotace cerpat! Paklize je cerpate, pak musite dodrzovat jejich podminky a k tem patri tez tyto (dle meho osobniho nazoru zbytecne a kontraproduktivni) cedulky. Proc ale proti nim tolik bojujeme? Osobne se domnivam, ze stejne jako je hloupe je vyvesovat, je hloupe vyvesovat i ony Vami zminene proti-tabulky. Vite, ja take patrim mezi minoritu (zamerne nezminuji procento) nasi spolecnosti, co si na svuj "provoz" vydelava sama a taky si nikam nedavam cedulku, ze jsem se najedl a osatil bez pomoci naseho statu a danovych poplatniku. Zrovna tak by me zajimalo, kolik kritiku evropskych dotaci by si mohlo na svuj profil dat cedulku, ze preziva za podpory ceskych i evropskych erarnich penez .... notabene, videl bych tu cedulku velmi rad ;-)

+1/0
6.12.2015 22:57
Foto

A12d55a45m 39K47a30r65a52b76a 9781327435388

Proč protože svou existencí jednoduše zcela pokřivují trh. Zbytek jsou plky

0/0
7.12.2015 0:38

M28a67r74e65k 31H83r29u21b14y 6357392411598

Bohuzel, kdyz statni urednik vidi penize, tak po nich proste sahne - at to stoji, co to stoji. Jak rika Tonda Blanik - cim vetsi kolac, tim vetsi drobky:-/

0/0
7.12.2015 9:01

J75a72k44u39b 81K30o38s 3296752680914

Ono jako je to jako vždy o dost složitější. Tady je na vině hloupá novela zákona EIA, kdy se znouvu posuzují už jednou posouzené stavby z hlediska vlivu na ŽP.

+1/0
6.12.2015 23:37

J44i57n20d66ř78i75c61h 14Š33k64o57p37e45k 4865311420245

to je nesmysl.

Problém je v tom, že se již dávno nezačlo stavět.

Svádět to na EIA je alibismus - pokud by jsi totiž měl představu, jako EIA probíhá, muselo by ti být jasné, proč výsledek EIA nemůže být navždy platný

0/0
7.12.2015 6:36

M22a96r30e16k 97H87r54u91b18y 6477952121148

Problem je, ze urednici nemaji zadnou motivaci provadet praci efektivne - a v podstate ani provadet ji vubec. Proto je take mozne, ze se priprava 511 tahne pres 20 let aniz by se cokoli udelalo. A na RSD ticho a klid.:-/ Cela ta organizace by si zaslouzila zrusit nebo alespon pripojit primo k ministerstvu dopravy.Rv

0/0
7.12.2015 8:56

J19i52n98d82ř30i73c73h 62Š42k38o73p34e18k 4945271450985

příprava se táhne mj. proto, že se neví, kdy se má začít stavět, protože nikdo nedokáže garantovat, že na připravovanou stavbu budou peníze (až se z hlediska povolení dotáhne)

0/0
7.12.2015 9:03

M52a60r86t24i16n 77K47a85r46á69s64e74k 9708383648128

No v Nemecku a Rakousku je omezena rychlost na 100 na dalnicnich obchvatech a dalnicich v blizkosti mest a nebo v horach omezena bezne a dlouhodobe. U nas se omezi na obdobne ceste na pul roku nez se postavi protihlukova stena a lidi v diskuzi se muzou zvencnout....

+3/−1
6.12.2015 22:26

R28o54b15e38r61t 65P57a68c61i79n68a 7554809885911

Jenže když v Rakousku je omezaná rychlost na 100, tak se tam 100 taky jede. U nás to brzdaři dají tak na 60. Ale hlavně tady by se nemuselo nic omezovat, kdyby někdo stavěl poctivě hned napoprvé.

0/−1
6.12.2015 22:33

M36a56r18t94i45n 24K89a12r73á60s96e83k 9138183878708

Ja jezdim po cestsch s omezenim casto a pri rychlosti povolena + 10 patrim vetsinou spise k podpumerne rychle jedoucim. Nevim odkud mate zkusenost ze lidi na dalnici kde je 100 jezdi 60 ( to jezdi nekteri ludi v mustech kde je 70 a jsmery ci usekove mereni)

+3/0
6.12.2015 22:41

M98a18r32t89i49n 22K17a46r85á12s28e61k 9368193908158

Staci mrknout na opravovane useky D1 kde je omezeni na 80 - kdyz pojedete opravdu povolenych 80 tak budete nejpomalejsi ze vsech...

+4/0
6.12.2015 23:08

M56i76r38o27s61l43a29v 87U37r51b41a76n 1646817531599

Pokud zrovna nenarazite na jelito, ktere za kamionem nepojede, ale predjet se ho bude v tom "jezisinky uzounkem" pruhu jakbysmet a tak vsichni jedou krokem podle strudlu kamionu supiciho do kopce.

0/0
7.12.2015 7:20

J73a18n 69D47l57o98u52h24ý 8486700183420

No nevím. Kolem Mnichova je omezení akorát ve špičce. Když není špička, valím to tam legálně 160.8-o

+1/0
7.12.2015 10:37

M94a37r75t63i68n 91K36u36d78r69n19a 3659886449610

Na magistrale se zjistilo, ze jedinym vysledem je vice svinstva s.z vyfuku, ale zavede se to jinde.

+3/0
6.12.2015 22:25

M96a79r39t81i14n 58K67a87r27á49s53e56k 9578333248788

Omezeni rychlozi kvuli snizeni hluku a emisi na dalnich je v zapadni evrope standard, vase neznalost z toho neudela ceske unikum (navic v tomto pripade jen docasne)

0/0
6.12.2015 22:27

M89a35r86t91i98n 75K76u18d72r54n27a 3799146989140

Moje znalost vysledku techto opatreni z Vas dela eurohujera.

+3/0
6.12.2015 22:29

M58a23r47t54i43n 19K88a13r83á36s49e58k 9248243448788

Podelte se o vase znalosti s omezenim rychlosti na dalnichnich obchvatech.....

0/0
6.12.2015 23:08

M12a64r89t28i39n 12K51u61d31r13n30a 3189586419870

Jak jsem psal, emise stouply a na hluk to melo vliv velikosti chyby mereni.

+3/0
6.12.2015 23:15

M82a28r45t94i43n 20K78a80r68á11s31e13k 9658583268628

Pri snizeni rychlosti ze 130 na 100? Kde???

0/0
6.12.2015 23:42

M93a37r75e24k 25H23r79u73b55y 6707842331398

Vetsina Rakouska, napriklad.;-)

0/0
7.12.2015 1:15

M87a79r53t51i48n 65K40a78r28á11s68e33k 9838313268188

Takze v rakousku delaji kolem mest ty ziny se stovkou aby zvysili emise? To je zajimava uvaha. Jinak auto ma opravdu vyrazne nizsi spotrebu a emise pri 100kmh nez pri 130...

0/0
7.12.2015 7:13

M97a85r12e14k 50H36r80u81b26y 6717692471718

Zony se stovkou zavadeli, pak zmerili emise, zjistili ze to k nicemu nevede, a zase to postupne rusi. Podobne jako s NEZ v Nemecku. Ekologisticka sdruzeni bohuzel funguji na urovni dojmologie, dostat z nich duveryhodna cisla je prakticky nemozne (viz. podklady pro NEZ v Praze 8-o)

Na rozdil od Ceska ale dokazi uznat chybu a nesmyslne opatreni zase zrusit...

0/0
7.12.2015 9:00

J48a71n 34D54l50o80u31h76ý 8606260923850

Jsou tam obchvaty, kde je právě zvýšená rychlost na 100. Jsou zanačeny jako silnice pro motorová vozidla. Pan Hrubý si plete holinky a hodinky...

0/0
7.12.2015 10:39
Foto

A82d74a36m 17K90a40r91a63b65a 9571837815288

Kvůli hluku snad (byť o tom pochybuji), pro emise je ovšem přínos velmi diskutabilní. Nevím co jak to mají v této věci v západní Evropě, ale možná by bylo relevantní argumentovat v této věci technickými argumenty než výmysly právníků. Je by rovněž neznalost přírodních zákonů neměla omlouvat.

0/0
6.12.2015 22:41

M88a60r98t71i35n 75K95a92r17á79s38e43k 9778433498948

No tak se technicky a dle prirodnich zakonu podivejte na palubni pocitac kolik auto zere pri 100 a kolik pri 130 (rozdil se bude lisit podle auta ale bude u beznych aut mezi 1-2 litry na sto samozrejme ve prospech pomelajsi jizdy)

0/0
6.12.2015 22:44
Foto

A40d47a69m 19K28a66r61a53b74a 9351407775828

Momentíček, bavíme se stále o magistrále? :-) To se jedná totiž o úplně jiná pásma rychlostí výsledek je přesně opačný :-) Jestli vám to žere míň  při 50 kg/h než při 70 či 90 km/h, tak asi jezdíte na páru.

0/0
6.12.2015 22:48
Foto

A15d90a87m 52K35a60r29a32b15a 9341497965918

Btw...spotřeba nerovná se objem exhalací NOx a CO. Ty totiž silně závisí na režimu spalování. CO2 vám jakožto člověku moc vadit nebude a dál by šla dát do korelace se spotřebou jedině síra, ale ta už v palivech v podstatě vůbec není.

0/0
6.12.2015 22:53

M75a94r96t73i22n 96K51a67r34á19s24e71k 9108323978548

No z logiky veci pri vetsi zatezi musi byt v motoru vyssi tlaka tak bude vznikat vice emisi NOX (proto taky motory jsou schopny pri testech emisi, kde jsou pod minimalni zatezi vykazat emise nula nic a v realu kdy clovek vyuziva vice ejich vykon stoupaji emise radove vyse.

0/0
6.12.2015 23:14

M95a10r44t27i19n 11K87a50r90á52s81e29k 9728343228298

Ne bavime se o tom, co se ma dle clanku zavadet na prazskem okruhu a cemuz se venuje i puvodni prispevek.

Jinak spotreba pri konstatni 50ce a 90ce bude u normalniho auta nizsi stredni cca stejna (u meho auta je), pri 70 bude o kus nizsi (obecne nejnizsi spotreby se da dosahnou obvykle mezi 60 - 80 km/h.

0/0
6.12.2015 22:53

L22a35d89i66s56l11a22v 43K35o25l79a81č72k79o35v38s30k76ý 5183341149781

Strcte si ty europenize do Brusele.

+1/0
6.12.2015 22:21

M82a74r16t56i81n 68S25i31m94e10k 2951946596

"Statecne prohlaseni" .... ale nikdo nas nenutil evropske penize na zadnou stavbu vyuzivat! A pokud jsme na stavbu dotace (a je jedno, ze jsou z "Brusele"), pak jsme jasne znali podminky jejich cerpani, vite? A pak nekdo tyto podminky neododrzel, pak je vsak na nem, aby se zodpovidal, nemyslite?

+1/−1
6.12.2015 22:40

L73a41d41i96s94l86a11v 90K93o30l15a76č20k27o53v97s94k25ý 5873241429521

Myslím že máte recht

0/0
6.12.2015 22:42

R25o59b10e28r53t 27H14o29m79o84l77k29a 2600952882781

Chudáci zajíci, mají tam o 1dB hluku víc, než jim slíbila EU. Určitě už si stěžovali. Teď se přidají i srnky, že biokoridory jsou moc úzké. A přitom by stačilo, aby tam byl nějaký rozumný povrch...

0/0
6.12.2015 22:17

M23a47r12t86i88n 54K10a78r71á51s70e32k 9108833188798

Takze podle Vas je OK kdyz stat ohyba predpisy tykajici se zivotniho prostredi a stavi nebyvyhovujici dalnice? Taky muzeme ukazat EU zadek a zacit zase vypouztet odpady z chemicek do rek, zasirat vzduch sirou z elektraren a uzivat si kysele deste apod ne? vzdyt jsou to jen zbytecna omezeni.

+1/0
6.12.2015 23:10

R26o31b26e80r96t 76H42o82m86o73l49k29a 2980892652561

Ne, měl sem teď na mysli jen a pouze zbytečnou a drahou stavbu protihlukové stěny uprostřed polí. Navíc, kdyby dálnice měla slušný povrch, tak nejsou stěny potřeba nikde.

0/0
7.12.2015 5:08

M19o25j12m49í21r 55M62o70t59y30č56k11a 3562805294950

EU jim nic neslibovala. To spíše oni slíbili něco EU a EU teď chce, aby to dodrželi. Divné, že jo???

A hlavně, než se ten obchvat stavěl, tak probíhalo poměrně dost dlouhé a u takových staveb složité řízení EIA. Do něj se předkládá podrobný záměr a a na jeho základě se stavba schválí nebo ne. A pokud Ano, pak by se již neměly měnit prvky projektu a hlavně dodržet výstupní parametry v EIA schválené. 

Pokud se tyto pravidla nedodrží,měl by v tom lítat projektant, staviteli investor. Primárně podle toho kdo zadal EIA neschválené změny.

0/0
8.12.2015 20:50







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.