Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Před čtvrt stoletím se rozhodlo o prodeji Škody. Pomohl k tomu favorit

Zatímco v roce 1991 se mladoboleslavská automobilka na produkci skupiny Volkswagen podílela 5,5 procenty, v současnosti je to více než deset procent. Dnes, 9. prosince 2015, je to čtvrt století ode dne, kdy česká vláda rozhodla, že Škodu prodá právě Volkswagenu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J96a82n 88S89l79o32v47í83k 3589617150188

Kde je dnes díky investicím VW Škodovka a kde ostatní východoevropské automobilky ?

0/0
10.12.2015 11:50

Z80b26y64n94ě16k 57H77o17l86í97k 1327437735530

Bylo by asi dost smutné (ale zajímavé) vidět paralelní scénář se Škodovkou kleklou v rukou českých podnikatelů nebo živořící výrobou českých dacií pod Frantíkama.

prostě, zaplaťpánbu za koncern.

+8/0
9.12.2015 21:50
Foto

J96i45ř58í 30I51n43c77z71é30d62y 2484185921719

automobily Skoda kupuje velmi nenarocny uzivatel. Vemte Skodu Favorit a postavte ji vedle VW Golf 1 a najdete 5 rozdilu. Ja zadne nevidim.:-)

0/−5
9.12.2015 20:06

P58e17t64r 28Č69e45r63m68á89k 9508625499190

Favorit byl součastník Golfu II (s ním byl také v roce 1987 porovnáván), a to že to porovnání dopadlo skutečně relativně dobře, je známka toho že to v té době skutečně nebylo špatné auto.

+6/0
9.12.2015 20:13

J83a75r41o54m21í18r 11K83r44á50l 4670439584729

Bylo by i prodejné, kdyby vývoj netrval tak dlouho a kvalita provedení byla o něco výš.  Favorit byl spíše na úrovni prvních Golfů a těm konkurovat mohl.

0/0
10.12.2015 10:01

P25e96t93r 58Č51e87r87m65á33k 9588225589960

Vývoj favorita trval 4 roky, i na dnešní dobu skvělé číslo. A technicky byl na úrovní Golfu II (jichž taky většinu přežil), nenechte se zmást laciným interiérem prvních ročníků.

0/0
10.12.2015 10:25

J22i51ř34í 50S28c66h97w37a14c86h 8138744918956

marně dumám nad tím, jak 1. věta v přítomné čase souvisí s tím co následuje;-(

+1/0
10.12.2015 0:27

P76e98t64r 75M40i13c21h14a55l 2400524501962

Jediným vysvětlením je schizofrenie autora. :-)

0/0
10.12.2015 7:35

J84a42n 57S73l55o83v13í24k 3809697570708

Nenáročný uživatel? A proto jsou škodovky dražší než cizí značky ;-D

0/0
10.12.2015 11:48

A65u58g18u49s65t 89F46o47r42m56á23n82e61k 6375269490476

Já bych tomu prodej neříkal. Bal to dárek pro VW, ale takových dárků bylo víc.

0/−8
9.12.2015 20:05

J94i49ř46í 13E85r38b79e42n 1303534666527

Dárek, za který republika dostala nazpátek pár set milionů marek přímo a pár set miliard korun na daních od té doby......

+4/−1
9.12.2015 22:01

P39a86v62e27l 43N83e89v38e51č28e24ř13a12l 6112446944530

Přelomový minivůz Renault Twingo? Ještě že se to šéfovi Škody nelíbilo. Do té škatule může vlézt pouze sebevrah se sepsanou závětí.

+4/0
9.12.2015 18:27
Foto

J87a26n 14V69a93v36r12o15š 6417783950896

Byla to záchrana o tom žádná! Ale škoda že v tom roce 2000 se odprodal zbytek čili 30 procent. Takže teď veškeré zisky jsou odváděny do němec.

+1/−1
9.12.2015 17:41

P15e81t98r 18Č94e24r41m19á79k 9608925309940

Kteří ten zisk utrácí zase zpátky v čr u subdodavatelských firem které dodávají komponenty pro celý koncern. Žádný problém, lepší než kdyby ta část zisku šla do státního rozpočtu a rozplynula se v blbostech.

+5/0
9.12.2015 20:03

J59o78s45e76f 19M58i36š73k11o50v56s76k46ý 9568861541328

Pokud zisk vznikl v Česku, tak se tady zdaní. Kromě toho plynou do státního rozpočtu veškeré daně ze mzdy a to se týká nejen přímých zaměstnanců v Česku , ale i všech subdodavatelů. Ekonomicky pro Česko výrazné plus.

+8/0
9.12.2015 20:30

J29a51r79o57m90í34r 93K17r52á32l 4970289434389

Daleko větší položku činí DPH.  A ta zůstává také z velké části v ČR.

0/0
10.12.2015 10:03

N89o39r68b52e78r35t 67P83r91o51c67h85á40z29k59a 9135884476127

To snad taky byla jediná povedená privatizace.

+3/0
9.12.2015 16:54

M37i37l93a11n 61Č30e87r16n17ý 5663789119162

Ať počítám jak počítám, tak Škoda má v současnosti 6 modelových řad, nikoli 7, jak je uvedeno v článku. A ověřil jsem si to i na webu Škody Auto, jelikož jsem se lekl, zda již náhodou nemám sklerózu...

+1/0
9.12.2015 16:13

J27i58ř15í 18E60r26b66e93n 1293394146777

Ano, Roomster se již pěkných pár měsíců nevyrábí a následníka hned tak mít nebude.

0/0
9.12.2015 22:02

M30a63r40e92k 55P32r43š91í21n 3765584883335

Škoda je krásný důkaz toho, jaký přínos pro ČR má společný trh, měli bychom hospodářství podpořit ještě společnou měnou (z důvodu kurzového rizika). Pithart tenkrát udělal to nejlepší co mohl, jen nerozumím českému lidu, co vždy vymýšlí ve volbách a strana, která ví, jak má fungovat stát a ekonomika (a pokud to nevím, tak se ispiruje u svých evropských partnerů) má pokaždé tak nízké preference. Ale to je asi tím, že Češi vždy hledají 3. cestu, 3. českou cestu, kterou byl i Václav Klaus.

+6/0
9.12.2015 14:56

P51e92t73r 26M17i66c34h57a48l 2550354501392

Buďme rádi, že to nedostal Renault nebo to nešlo do kupónovky, to už by žádná Škodovka asi neexistovala.

+23/0
9.12.2015 12:04

O49t57a 53J55e14l93í11n89e83k 8701988820655

Pamatuji si, že rozhodování o prodeji Škody bylo složité:

1) ministr financí a šéf OF Klaus tlačil českou cestu a prodej přes kupony (což by pravděpodobně vedlo k propadu výroby jako u většiny privatizací přes kupony)

2) prezident Havel chtěl podpořit nadstandardní vztahy s Francií prodejem Škody  Renaultu (který chtěl v Mladé Boleslavi montovnu renaultů)

3) předseda české vlády Pithart prosazoval VW jako silného partnera, který zachová výrobu škodovek

Zpětně viděno si myslím, že je dobře, že tehdy při privatizaci Škody zvítězil názor Pitharta R^

+27/0
9.12.2015 11:57

M72i15l83a98n 59Č33e57r69n14ý 5903269649782

Copak Péťa, ten vždycky slyšel trávu růst.;-)

0/−4
9.12.2015 16:08

M81i59r31o25s68l39a13v 70Š60i43m19k54o 7135533142345

O prodeji Škody se jednalo už od roku 1987. Šlo o to, jaký podíl si nechá stát a kolik bude mít kupec. Geniální Dlouhý jim to dal celé a dodnes se chlubí, jak se mu to rychle povedlo.

0/−4
9.12.2015 10:44

J91i68ř26í 55S12c75h18w91a68c73h 8748284238796

komunisti chtěli prodat fabriku proradným kapitalistům? A jak by to asi tak zdůvodnili. To by popřeli všechno, co tu 40 let hlásali. 

Nebo že by plánovali nový koloběh peněz? Ukradneme - prodáme - znovu ukradneme? ;-)

+4/0
9.12.2015 11:12

P28e50t83r 53M59a90r44š80á27l94e58k 9735132884379

No nebylo by to úplně ojedinělé. Pokud vím, tak videorekordér Tesla Avex byl vyráběný v Bratislavě ve fabrice, ve které měl majetkovou účast Philips.

0/0
9.12.2015 12:18

P95e82t25r 64Š11i39l25h96a50n 7988622197473

Já vím jenom to, že Avex byl vyběhlý model Philips.

0/0
9.12.2015 13:19

M71i19c47h68a89l 43H48r60u80b98o64š 4750377182535

A ja viem zase to, ze ten AVEX bol najlepsi na kopirovanie kodovanych VHS, kodovanie mu bolo totizto uplne cudzie... ;-D

+3/0
9.12.2015 13:24

M61i54r72o60s21l51a69v 20Š65i80m51k70o 7795813922195

U Škodovky nevím, co znamená ukradneme. Značku? AZNP MB byla postavena v 60. letech na zelené louce a embéčka neměla s předchozími vozy nic společného. Nebyla to konstrukčně vůbec špatná auta, akorát kulhala kvalita.

0/−2
9.12.2015 17:31

J20i40ř62í 80K61o28c30u64r59e37k 6825324325138

Takže kydž ukradnu auto, dva roky s ním budu jezdit, pak ho prodám a koupín si nové, tak jsem valstně nic neukradl.

0/0
9.12.2015 17:47

J29í58ř25í 97N37o82v36o53t61n97ý 2172155194809

Skodovku prodal tehdejsi predseda ceske vlady Petr Pithart a udelal to jednoduse, chcete fabriku, tak predem zaplatte. Profesor Klaus zvany Tunel byl federalnim ministrem financi, takze jeho experimenty s kuponvou privatizaci tzv. cary papiru, ktery nic neznamenal nepostihnul Skodovku jako pozdeji jine nase podniky. Delat prodej pod vedenim profesora, tak Skoda vyrabi zebrunaky a nebo fabrika je vybrakovana.

+14/−5
9.12.2015 8:02

V29l40a25s49t37i92m15i85l 49Š48t23e53c12h94e52r 4411376380364

Přímý prodej bylo to nejlepší,co se mohlo udělat.Já ale za klíčový model vidím  ale až Felicii,která na svoji dobu nebylo vůbec špatné auto.Ostatně to,že je o ni zájem ještě nyní o něčem svědčí.Jako auto z východu to na západě muselo udělat dobrý dojem.

+5/0
9.12.2015 8:47

P89e72t72r 75M83a38r90š98á46l40e34k 9355252784199

Jenomže Felda byla jen facelift Favoritu.

+9/0
9.12.2015 12:19

H87o68n78z30a 18V68o98r90á29č88e18k 6645196606687

Felicie byl pouze faceliftovaný Favorit.

+1/0
9.12.2015 22:07

M32i16c17h68a77l 56R92a25k 3463406485333

No, přesněji prodej dělal Grégr s Vrbou. Grégr byl půl roku ministrem ( do r. 92, než přišlo to neštěstí jméném Klaus ). Měli rozpracováno asi 30 projektů největších podniků v zemi. Bohužel, nedošlo k tomu;-(;-(;-(

Dnes by byl průměrný plat tak o třetinu vyšší...

+4/−4
9.12.2015 8:52

J35a64n 41N78o24v61o81t16n44ý 1764271772663

;-D;-D;-D

0/0
9.12.2015 9:05

V66l65a65s17t16i81m96i83l 10Š10t84e12c88h23e77r 4191546270474

Grégr? To je dobrý vtip.Místo bohužel bych použil slůvko bohudík.;-D

+6/0
9.12.2015 9:12

J11i34ř31í 72E50r31b51e97n 1533534626507

Smějete se jen vlastní neznalosti, podpořené antigrégrovskou mediální propagandou z let 1998-2002. Leschtinova MFD tehdy z Grégra dělala normalizačního kariérního komunistu a vůbec jí nevadilo, že Grégr zářil o deset let dříve, že právě Grégr založil a rozjel děčínskou Destu a že právě Grégr byl pak kvůli své neústupnosti za normalizace v base...

0/0
9.12.2015 22:08

J19a32k68u76b 70F90e35i32f62a39r 7789179276399

Kupónovka cáry papíru? Ani omylem. Leda pro ovčany. Podívejte jak ty cáry "zhodnotil" třeba pan Kellner a další:-P

+2/0
9.12.2015 16:24

V53l91a87s40t84i91m77i73l 34Š14t25e55c42h47e38r 4211156580764

Pro remcaly,kteří tady kritizují prodej Škody.Vývoj Favoritu,který trval deset!!  let stál automobilku neuvěřitelných 2,5 miliardy tehdejších korun.Italský designer Bertone údajně už přestával mít zájem pokračovat ve spolupráci na vývoji především díky neschopnosti našeho průmyslu zajistit výrobu jednotlivých dílů.Zdá se to neuvěřitelné,ale byl problém například ze zadními světlomety a skly.Nikdo to u nás neuměl.Škoda díky tak masívní investici byla prakticky na kraji bankrotu.Mluvit tedy o rodinném stříbru je úplně mimo.Prodej byl tedy nevyhnutelný a můžeme mluvit o štěstí,jak to proběhlo a kdo o ni projevil zájem.Tam,kde Škoda je dnes by se nikdy ani v nejmenším nedostala.Získala kapitál na rozjezd,zachovala si značku a hlavně dostala se na západní trhy.

+48/0
9.12.2015 7:50
Foto

L47u55k32á81š 95Z47á64v61o38d16s26k42ý 9521989261

Pod to se podepisuji, nechapu nektere lidi cobsi vlastne mysli. Pokud by se ,skoda neprodala, byl by Favorit resp. Felicie posledni model Skody. Jak dopadli jine fabriky Ceskeho stribra, ktere se neprivatizovali do zahranicnich rukou, nebo nesolidnimu partnerovi, vime vsichni. Skoda je dnes jednou z nejuspesnejsich automobilek vubec a to pouze a jenom diky faktu, ze je clenem VW Group...

+17/0
9.12.2015 7:55

F26r35a51n20t15i33š39e13k 73N90o39v24á67k 6531355246731

Takže zaměstnanci pěkně makají u pásu na tři směny za máně než německý minimální plat, pěkně se klaní německému vedení a když se jim to nelíbí, mohou jít. A veškeré zisky jdou do německa. A nejsmutnější na tom je, že máte pravdu, z té hrůzy jakou byla privatizace vyšla Škoda prakticky nejlépe. Ale to není tím, že by dopadla dobře, jen že ostatní bylo uděláno ještě hůř.

0/−23
9.12.2015 10:24

J27i78ř20í 23S21c49h88w24a67c65h 8368624288796

.....takže zaměstnanci pěkně makají za nadprůměrný český plat....

je to furt lepší jak česká podpora.....

.....a to že ceny na západě a u nás jsou stejné je nesmysl......

+19/0
9.12.2015 11:20

T84o52m68á56š 98K95u47č15e50r32a 8804155125846

Že jdou zisky (18,4 miliard) do Německa není tak podstatné, podstatnější je že zde německý majitel nechá na daních cca 90 miliard. To ať si za těch 90mld těch 18 odveze.

+16/0
9.12.2015 13:11

J34i52ř22í 48K90o57c75u26r45e96k 6455504985508

Áno. Za komunistů by měli tronásobek německé mzdy a nemuseli by vůbec mekat na tři směny a nikomu se klanět. Už vůbec ne Stalinovi s Leninem. Protože komunisti by nikdy nikoho nenechali pracovat nuceně a bez nároku na mzdu. Jáchymovský lágr jsou jen pověry.

+6/0
9.12.2015 17:54

P58a34v43l65a 67K49v17a42p61i50l50o89v30á 7159398284647

Já bych pod to dodala, že tím rodinným stříbrem zůstala. Je jedno kdo je vlastníkem kapitálu. Tak jako Pislnet Urquell je a bude české pivo, tak Škodovka je české auto.

+2/0
9.12.2015 13:30

M45i32l53a27n 32Č25e36r21n69ý 5553519859112

Pislnet.;-D

+1/0
9.12.2015 16:16

J16a90n 62S84l64o10v42í59k 3109727650688

tzv. virtuální pivo :-)

0/0
10.12.2015 11:47

R17a88d94o73s35l59a89v 33K36l89a97u23d49a 5524428794802

Pokud vím, pro Francouze byl Klaus. Naštěstí privatizaci měla na starosti vláda ČR, nikoliv ČSFR.   Nevím co se rejpalům nelíbí. Žádná taková automobilka nepřežila bez silného partnera. Žvásty o tom že si stačilo půjčit jsou naprosto pitomé.

+7/−3
9.12.2015 7:47

O13t49a 74J82e61l76í83n30e23k 8251438540395

Pro Francouze byl z politických důvodů Havel, Klaus propagoval kuponovku, což by byla skoro jistě katastrofa Rv

+1/0
9.12.2015 12:17







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.