Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Před čtvrt stoletím se rozhodlo o prodeji Škody. Pomohl k tomu favorit

Zatímco v roce 1991 se mladoboleslavská automobilka na produkci skupiny Volkswagen podílela 5,5 procenty, v současnosti je to více než deset procent. Dnes, 9. prosince 2015, je to čtvrt století ode dne, kdy česká vláda rozhodla, že Škodu prodá právě Volkswagenu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J93a80n 93S89l24o43v91í77k 3709597730188

Kde je dnes díky investicím VW Škodovka a kde ostatní východoevropské automobilky ?

0/0
10.12.2015 11:50

Z69b87y31n84ě67k 12H49o53l54í21k 1827487655360

Bylo by asi dost smutné (ale zajímavé) vidět paralelní scénář se Škodovkou kleklou v rukou českých podnikatelů nebo živořící výrobou českých dacií pod Frantíkama.

prostě, zaplaťpánbu za koncern.

+8/0
9.12.2015 21:50
Foto

J45i74ř64í 95I40n39c32z14é11d16y 2694235631199

automobily Skoda kupuje velmi nenarocny uzivatel. Vemte Skodu Favorit a postavte ji vedle VW Golf 1 a najdete 5 rozdilu. Ja zadne nevidim.:-)

0/−5
9.12.2015 20:06


P78e43t57r 86Č49e42r37m86á16k 9638305479600

Favorit byl součastník Golfu II (s ním byl také v roce 1987 porovnáván), a to že to porovnání dopadlo skutečně relativně dobře, je známka toho že to v té době skutečně nebylo špatné auto.

+6/0
9.12.2015 20:13

J45a85r82o96m55í34r 86K96r27á23l 4730289444849

Bylo by i prodejné, kdyby vývoj netrval tak dlouho a kvalita provedení byla o něco výš.  Favorit byl spíše na úrovni prvních Golfů a těm konkurovat mohl.

0/0
10.12.2015 10:01

P65e85t24r 25Č53e48r40m74á20k 9628945979320

Vývoj favorita trval 4 roky, i na dnešní dobu skvělé číslo. A technicky byl na úrovní Golfu II (jichž taky většinu přežil), nenechte se zmást laciným interiérem prvních ročníků.

0/0
10.12.2015 10:25

J98i57ř68í 10S74c92h78w86a27c27h 8188244888766

marně dumám nad tím, jak 1. věta v přítomné čase souvisí s tím co následuje;-(

+1/0
10.12.2015 0:27

P61e30t82r 68M15i56c70h10a90l 2480764971292

Jediným vysvětlením je schizofrenie autora. :-)

0/0
10.12.2015 7:35

J70a74n 29S12l57o11v87í49k 3579237970348

Nenáročný uživatel? A proto jsou škodovky dražší než cizí značky ;-D

0/0
10.12.2015 11:48

A65u97g47u68s15t 11F63o71r29m22á89n78e36k 6915759370566

Já bych tomu prodej neříkal. Bal to dárek pro VW, ale takových dárků bylo víc.

0/−8
9.12.2015 20:05

J76i60ř97í 94E58r26b52e97n 1163654866887

Dárek, za který republika dostala nazpátek pár set milionů marek přímo a pár set miliard korun na daních od té doby......

+4/−1
9.12.2015 22:01

P71a13v17e83l 43N49e57v33e41č85e47ř22a36l 6102576844490

Přelomový minivůz Renault Twingo? Ještě že se to šéfovi Škody nelíbilo. Do té škatule může vlézt pouze sebevrah se sepsanou závětí.

+4/0
9.12.2015 18:27
Foto

J74a64n 35V60a91v80r61o10š 6397163810946

Byla to záchrana o tom žádná! Ale škoda že v tom roce 2000 se odprodal zbytek čili 30 procent. Takže teď veškeré zisky jsou odváděny do němec.

+1/−1
9.12.2015 17:41

P69e97t44r 76Č82e57r19m81á94k 9918525279140

Kteří ten zisk utrácí zase zpátky v čr u subdodavatelských firem které dodávají komponenty pro celý koncern. Žádný problém, lepší než kdyby ta část zisku šla do státního rozpočtu a rozplynula se v blbostech.

+5/0
9.12.2015 20:03

J25o90s22e84f 67M58i67š66k57o40v11s61k38ý 9788321541838

Pokud zisk vznikl v Česku, tak se tady zdaní. Kromě toho plynou do státního rozpočtu veškeré daně ze mzdy a to se týká nejen přímých zaměstnanců v Česku , ale i všech subdodavatelů. Ekonomicky pro Česko výrazné plus.

+8/0
9.12.2015 20:30

J14a42r75o37m70í86r 13K45r53á52l 4470129544819

Daleko větší položku činí DPH.  A ta zůstává také z velké části v ČR.

0/0
10.12.2015 10:03

N21o17r55b76e89r48t 24P70r57o23c37h22á66z42k24a 9545774866367

To snad taky byla jediná povedená privatizace.

+3/0
9.12.2015 16:54

M20i87l19a51n 75Č53e13r19n49ý 5243159309642

Ať počítám jak počítám, tak Škoda má v současnosti 6 modelových řad, nikoli 7, jak je uvedeno v článku. A ověřil jsem si to i na webu Škody Auto, jelikož jsem se lekl, zda již náhodou nemám sklerózu...

+1/0
9.12.2015 16:13

J12i57ř88í 54E81r12b41e16n 1683424846617

Ano, Roomster se již pěkných pár měsíců nevyrábí a následníka hned tak mít nebude.

0/0
9.12.2015 22:02

M10a58r30e70k 31P98r73š60í74n 3435934113645

Škoda je krásný důkaz toho, jaký přínos pro ČR má společný trh, měli bychom hospodářství podpořit ještě společnou měnou (z důvodu kurzového rizika). Pithart tenkrát udělal to nejlepší co mohl, jen nerozumím českému lidu, co vždy vymýšlí ve volbách a strana, která ví, jak má fungovat stát a ekonomika (a pokud to nevím, tak se ispiruje u svých evropských partnerů) má pokaždé tak nízké preference. Ale to je asi tím, že Češi vždy hledají 3. cestu, 3. českou cestu, kterou byl i Václav Klaus.

+6/0
9.12.2015 14:56

P79e32t86r 39M74i56c51h92a72l 2190184521682

Buďme rádi, že to nedostal Renault nebo to nešlo do kupónovky, to už by žádná Škodovka asi neexistovala.

+23/0
9.12.2015 12:04

O71t75a 54J30e51l55í34n89e75k 8941828480285

Pamatuji si, že rozhodování o prodeji Škody bylo složité:

1) ministr financí a šéf OF Klaus tlačil českou cestu a prodej přes kupony (což by pravděpodobně vedlo k propadu výroby jako u většiny privatizací přes kupony)

2) prezident Havel chtěl podpořit nadstandardní vztahy s Francií prodejem Škody  Renaultu (který chtěl v Mladé Boleslavi montovnu renaultů)

3) předseda české vlády Pithart prosazoval VW jako silného partnera, který zachová výrobu škodovek

Zpětně viděno si myslím, že je dobře, že tehdy při privatizaci Škody zvítězil názor Pitharta R^

+27/0
9.12.2015 11:57

M24i41l69a88n 68Č63e86r89n11ý 5783549769922

Copak Péťa, ten vždycky slyšel trávu růst.;-)

0/−4
9.12.2015 16:08

M84i43r68o36s48l21a27v 61Š36i97m15k54o 7915483762735

O prodeji Škody se jednalo už od roku 1987. Šlo o to, jaký podíl si nechá stát a kolik bude mít kupec. Geniální Dlouhý jim to dal celé a dodnes se chlubí, jak se mu to rychle povedlo.

0/−4
9.12.2015 10:44

J14i37ř13í 90S56c42h19w33a82c50h 8548644778706

komunisti chtěli prodat fabriku proradným kapitalistům? A jak by to asi tak zdůvodnili. To by popřeli všechno, co tu 40 let hlásali. 

Nebo že by plánovali nový koloběh peněz? Ukradneme - prodáme - znovu ukradneme? ;-)

+4/0
9.12.2015 11:12

P95e98t53r 57M69a90r31š48á55l70e30k 9655872434639

No nebylo by to úplně ojedinělé. Pokud vím, tak videorekordér Tesla Avex byl vyráběný v Bratislavě ve fabrice, ve které měl majetkovou účast Philips.

0/0
9.12.2015 12:18

P44e75t25r 20Š25i96l51h50a85n 7468522337453

Já vím jenom to, že Avex byl vyběhlý model Philips.

0/0
9.12.2015 13:19

M53i97c66h61a83l 65H11r15u11b43o77š 4850527642805

A ja viem zase to, ze ten AVEX bol najlepsi na kopirovanie kodovanych VHS, kodovanie mu bolo totizto uplne cudzie... ;-D

+3/0
9.12.2015 13:24

M42i69r90o53s75l68a47v 73Š38i54m62k72o 7545573662215

U Škodovky nevím, co znamená ukradneme. Značku? AZNP MB byla postavena v 60. letech na zelené louce a embéčka neměla s předchozími vozy nic společného. Nebyla to konstrukčně vůbec špatná auta, akorát kulhala kvalita.

0/−2
9.12.2015 17:31

J27i67ř85í 93K57o14c67u81r32e41k 6575434425478

Takže kydž ukradnu auto, dva roky s ním budu jezdit, pak ho prodám a koupín si nové, tak jsem valstně nic neukradl.

0/0
9.12.2015 17:47

J34í72ř42í 70N18o25v54o97t56n75ý 2152335374179

Skodovku prodal tehdejsi predseda ceske vlady Petr Pithart a udelal to jednoduse, chcete fabriku, tak predem zaplatte. Profesor Klaus zvany Tunel byl federalnim ministrem financi, takze jeho experimenty s kuponvou privatizaci tzv. cary papiru, ktery nic neznamenal nepostihnul Skodovku jako pozdeji jine nase podniky. Delat prodej pod vedenim profesora, tak Skoda vyrabi zebrunaky a nebo fabrika je vybrakovana.

+14/−5
9.12.2015 8:02

V31l91a56s56t43i32m59i27l 66Š69t32e37c11h19e31r 4441206140414

Přímý prodej bylo to nejlepší,co se mohlo udělat.Já ale za klíčový model vidím  ale až Felicii,která na svoji dobu nebylo vůbec špatné auto.Ostatně to,že je o ni zájem ještě nyní o něčem svědčí.Jako auto z východu to na západě muselo udělat dobrý dojem.

+5/0
9.12.2015 8:47

P90e30t88r 40M82a49r51š65á29l21e19k 9885342754609

Jenomže Felda byla jen facelift Favoritu.

+9/0
9.12.2015 12:19

H60o39n83z10a 10V20o86r16á16č71e47k 6795246456757

Felicie byl pouze faceliftovaný Favorit.

+1/0
9.12.2015 22:07

M21i64c11h91a46l 86R41a61k 3723176905653

No, přesněji prodej dělal Grégr s Vrbou. Grégr byl půl roku ministrem ( do r. 92, než přišlo to neštěstí jméném Klaus ). Měli rozpracováno asi 30 projektů největších podniků v zemi. Bohužel, nedošlo k tomu;-(;-(;-(

Dnes by byl průměrný plat tak o třetinu vyšší...

+4/−4
9.12.2015 8:52

J40a16n 56N80o97v60o49t58n91ý 1594191132303

;-D;-D;-D

0/0
9.12.2015 9:05

V13l23a82s67t44i68m36i30l 53Š98t53e86c42h39e73r 4281776210924

Grégr? To je dobrý vtip.Místo bohužel bych použil slůvko bohudík.;-D

+6/0
9.12.2015 9:12

J18i53ř56í 10E58r89b49e28n 1733864826607

Smějete se jen vlastní neznalosti, podpořené antigrégrovskou mediální propagandou z let 1998-2002. Leschtinova MFD tehdy z Grégra dělala normalizačního kariérního komunistu a vůbec jí nevadilo, že Grégr zářil o deset let dříve, že právě Grégr založil a rozjel děčínskou Destu a že právě Grégr byl pak kvůli své neústupnosti za normalizace v base...

0/0
9.12.2015 22:08

J55a96k70u43b 72F57e92i37f47a64r 7459869166129

Kupónovka cáry papíru? Ani omylem. Leda pro ovčany. Podívejte jak ty cáry "zhodnotil" třeba pan Kellner a další:-P

+2/0
9.12.2015 16:24

V92l64a31s75t39i24m48i26l 94Š76t55e23c33h77e93r 4491626420694

Pro remcaly,kteří tady kritizují prodej Škody.Vývoj Favoritu,který trval deset!!  let stál automobilku neuvěřitelných 2,5 miliardy tehdejších korun.Italský designer Bertone údajně už přestával mít zájem pokračovat ve spolupráci na vývoji především díky neschopnosti našeho průmyslu zajistit výrobu jednotlivých dílů.Zdá se to neuvěřitelné,ale byl problém například ze zadními světlomety a skly.Nikdo to u nás neuměl.Škoda díky tak masívní investici byla prakticky na kraji bankrotu.Mluvit tedy o rodinném stříbru je úplně mimo.Prodej byl tedy nevyhnutelný a můžeme mluvit o štěstí,jak to proběhlo a kdo o ni projevil zájem.Tam,kde Škoda je dnes by se nikdy ani v nejmenším nedostala.Získala kapitál na rozjezd,zachovala si značku a hlavně dostala se na západní trhy.

+48/0
9.12.2015 7:50
Foto

L48u97k89á70š 95Z10á69v83o82d54s53k18ý 9691929551

Pod to se podepisuji, nechapu nektere lidi cobsi vlastne mysli. Pokud by se ,skoda neprodala, byl by Favorit resp. Felicie posledni model Skody. Jak dopadli jine fabriky Ceskeho stribra, ktere se neprivatizovali do zahranicnich rukou, nebo nesolidnimu partnerovi, vime vsichni. Skoda je dnes jednou z nejuspesnejsich automobilek vubec a to pouze a jenom diky faktu, ze je clenem VW Group...

+17/0
9.12.2015 7:55

F96r84a96n97t56i68š22e38k 11N93o87v59á34k 6251425976111

Takže zaměstnanci pěkně makají u pásu na tři směny za máně než německý minimální plat, pěkně se klaní německému vedení a když se jim to nelíbí, mohou jít. A veškeré zisky jdou do německa. A nejsmutnější na tom je, že máte pravdu, z té hrůzy jakou byla privatizace vyšla Škoda prakticky nejlépe. Ale to není tím, že by dopadla dobře, jen že ostatní bylo uděláno ještě hůř.

0/−23
9.12.2015 10:24

J12i26ř67í 14S13c92h35w74a69c39h 8658704518676

.....takže zaměstnanci pěkně makají za nadprůměrný český plat....

je to furt lepší jak česká podpora.....

.....a to že ceny na západě a u nás jsou stejné je nesmysl......

+19/0
9.12.2015 11:20

T84o30m76á79š 19K52u64č85e10r35a 8684875765176

Že jdou zisky (18,4 miliard) do Německa není tak podstatné, podstatnější je že zde německý majitel nechá na daních cca 90 miliard. To ať si za těch 90mld těch 18 odveze.

+16/0
9.12.2015 13:11

J50i45ř68í 49K56o51c16u53r34e51k 6925904705328

Áno. Za komunistů by měli tronásobek německé mzdy a nemuseli by vůbec mekat na tři směny a nikomu se klanět. Už vůbec ne Stalinovi s Leninem. Protože komunisti by nikdy nikoho nenechali pracovat nuceně a bez nároku na mzdu. Jáchymovský lágr jsou jen pověry.

+6/0
9.12.2015 17:54

P86a38v55l66a 59K35v12a39p56i44l32o54v46á 7259258414447

Já bych pod to dodala, že tím rodinným stříbrem zůstala. Je jedno kdo je vlastníkem kapitálu. Tak jako Pislnet Urquell je a bude české pivo, tak Škodovka je české auto.

+2/0
9.12.2015 13:30

M24i26l27a33n 33Č70e25r24n98ý 5613419949342

Pislnet.;-D

+1/0
9.12.2015 16:16

J80a41n 98S71l79o11v37í51k 3159217870348

tzv. virtuální pivo :-)

0/0
10.12.2015 11:47

R12a14d89o37s92l17a77v 73K53l98a62u67d40a 5524608734702

Pokud vím, pro Francouze byl Klaus. Naštěstí privatizaci měla na starosti vláda ČR, nikoliv ČSFR.   Nevím co se rejpalům nelíbí. Žádná taková automobilka nepřežila bez silného partnera. Žvásty o tom že si stačilo půjčit jsou naprosto pitomé.

+7/−3
9.12.2015 7:47

O43t31a 57J13e72l15í26n53e61k 8421868740225

Pro Francouze byl z politických důvodů Havel, Klaus propagoval kuponovku, což by byla skoro jistě katastrofa Rv

+1/0
9.12.2015 12:17





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.