Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Před čtvrt stoletím se rozhodlo o prodeji Škody. Pomohl k tomu favorit

Zatímco v roce 1991 se mladoboleslavská automobilka na produkci skupiny Volkswagen podílela 5,5 procenty, v současnosti je to více než deset procent. Dnes, 9. prosince 2015, je to čtvrt století ode dne, kdy česká vláda rozhodla, že Škodu prodá právě Volkswagenu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J63a57n 75S63l15o42v28í87k 3179317250878

Kde je dnes díky investicím VW Škodovka a kde ostatní východoevropské automobilky ?

0/0
10.12.2015 11:50

Z87b70y76n94ě23k 49H98o10l45í77k 1177437165150

Bylo by asi dost smutné (ale zajímavé) vidět paralelní scénář se Škodovkou kleklou v rukou českých podnikatelů nebo živořící výrobou českých dacií pod Frantíkama.

prostě, zaplaťpánbu za koncern.

+8/0
9.12.2015 21:50
Foto

J84i41ř68í 40I75n31c19z39é63d92y 2104165361939

automobily Skoda kupuje velmi nenarocny uzivatel. Vemte Skodu Favorit a postavte ji vedle VW Golf 1 a najdete 5 rozdilu. Ja zadne nevidim.:-)

0/−5
9.12.2015 20:06

P68e63t90r 54Č96e91r41m83á72k 9398955959130

Favorit byl součastník Golfu II (s ním byl také v roce 1987 porovnáván), a to že to porovnání dopadlo skutečně relativně dobře, je známka toho že to v té době skutečně nebylo špatné auto.

+6/0
9.12.2015 20:13

J25a81r85o49m42í57r 10K57r85á28l 4760549934789

Bylo by i prodejné, kdyby vývoj netrval tak dlouho a kvalita provedení byla o něco výš.  Favorit byl spíše na úrovni prvních Golfů a těm konkurovat mohl.

0/0
10.12.2015 10:01

P57e16t82r 94Č16e23r14m41á81k 9868625459230

Vývoj favorita trval 4 roky, i na dnešní dobu skvělé číslo. A technicky byl na úrovní Golfu II (jichž taky většinu přežil), nenechte se zmást laciným interiérem prvních ročníků.

0/0
10.12.2015 10:25

J72i10ř67í 38S43c79h27w92a57c76h 8538674588356

marně dumám nad tím, jak 1. věta v přítomné čase souvisí s tím co následuje;-(

+1/0
10.12.2015 0:27

P45e81t44r 24M10i13c23h83a76l 2880444891812

Jediným vysvětlením je schizofrenie autora. :-)

0/0
10.12.2015 7:35

J97a82n 10S98l86o95v44í36k 3579287880428

Nenáročný uživatel? A proto jsou škodovky dražší než cizí značky ;-D

0/0
10.12.2015 11:48

A74u75g84u98s38t 39F37o57r86m67á59n46e71k 6625419100886

Já bych tomu prodej neříkal. Bal to dárek pro VW, ale takových dárků bylo víc.

0/−8
9.12.2015 20:05

J32i77ř93í 53E96r28b20e57n 1773654706247

Dárek, za který republika dostala nazpátek pár set milionů marek přímo a pár set miliard korun na daních od té doby......

+4/−1
9.12.2015 22:01

P98a87v62e54l 80N34e37v37e84č48e59ř16a41l 6942396334620

Přelomový minivůz Renault Twingo? Ještě že se to šéfovi Škody nelíbilo. Do té škatule může vlézt pouze sebevrah se sepsanou závětí.

+4/0
9.12.2015 18:27
Foto

J36a34n 63V43a47v34r49o94š 6877773560746

Byla to záchrana o tom žádná! Ale škoda že v tom roce 2000 se odprodal zbytek čili 30 procent. Takže teď veškeré zisky jsou odváděny do němec.

+1/−1
9.12.2015 17:41

P51e60t72r 65Č43e87r79m95á90k 9908375149710

Kteří ten zisk utrácí zase zpátky v čr u subdodavatelských firem které dodávají komponenty pro celý koncern. Žádný problém, lepší než kdyby ta část zisku šla do státního rozpočtu a rozplynula se v blbostech.

+5/0
9.12.2015 20:03

J14o83s28e86f 21M12i88š86k93o50v41s16k79ý 9618631231598

Pokud zisk vznikl v Česku, tak se tady zdaní. Kromě toho plynou do státního rozpočtu veškeré daně ze mzdy a to se týká nejen přímých zaměstnanců v Česku , ale i všech subdodavatelů. Ekonomicky pro Česko výrazné plus.

+8/0
9.12.2015 20:30

J91a56r79o62m42í86r 85K49r97á17l 4590369704459

Daleko větší položku činí DPH.  A ta zůstává také z velké části v ČR.

0/0
10.12.2015 10:03

N95o59r71b43e49r31t 17P76r75o67c87h56á20z41k59a 9625354256827

To snad taky byla jediná povedená privatizace.

+3/0
9.12.2015 16:54

M41i97l80a34n 18Č70e95r41n46ý 5233939389592

Ať počítám jak počítám, tak Škoda má v současnosti 6 modelových řad, nikoli 7, jak je uvedeno v článku. A ověřil jsem si to i na webu Škody Auto, jelikož jsem se lekl, zda již náhodou nemám sklerózu...

+1/0
9.12.2015 16:13

J32i14ř45í 56E17r28b23e90n 1523254806217

Ano, Roomster se již pěkných pár měsíců nevyrábí a následníka hned tak mít nebude.

0/0
9.12.2015 22:02

M74a84r76e54k 89P44r80š44í53n 3395464243355

Škoda je krásný důkaz toho, jaký přínos pro ČR má společný trh, měli bychom hospodářství podpořit ještě společnou měnou (z důvodu kurzového rizika). Pithart tenkrát udělal to nejlepší co mohl, jen nerozumím českému lidu, co vždy vymýšlí ve volbách a strana, která ví, jak má fungovat stát a ekonomika (a pokud to nevím, tak se ispiruje u svých evropských partnerů) má pokaždé tak nízké preference. Ale to je asi tím, že Češi vždy hledají 3. cestu, 3. českou cestu, kterou byl i Václav Klaus.

+6/0
9.12.2015 14:56

P62e71t53r 88M69i62c80h39a37l 2330154941122

Buďme rádi, že to nedostal Renault nebo to nešlo do kupónovky, to už by žádná Škodovka asi neexistovala.

+23/0
9.12.2015 12:04

O55t17a 12J90e88l82í10n22e43k 8841288860565

Pamatuji si, že rozhodování o prodeji Škody bylo složité:

1) ministr financí a šéf OF Klaus tlačil českou cestu a prodej přes kupony (což by pravděpodobně vedlo k propadu výroby jako u většiny privatizací přes kupony)

2) prezident Havel chtěl podpořit nadstandardní vztahy s Francií prodejem Škody  Renaultu (který chtěl v Mladé Boleslavi montovnu renaultů)

3) předseda české vlády Pithart prosazoval VW jako silného partnera, který zachová výrobu škodovek

Zpětně viděno si myslím, že je dobře, že tehdy při privatizaci Škody zvítězil názor Pitharta R^

+27/0
9.12.2015 11:57

M77i23l92a15n 92Č67e30r31n53ý 5553699119812

Copak Péťa, ten vždycky slyšel trávu růst.;-)

0/−4
9.12.2015 16:08

M61i10r81o46s60l71a58v 86Š88i72m42k61o 7505633242225

O prodeji Škody se jednalo už od roku 1987. Šlo o to, jaký podíl si nechá stát a kolik bude mít kupec. Geniální Dlouhý jim to dal celé a dodnes se chlubí, jak se mu to rychle povedlo.

0/−4
9.12.2015 10:44

J29i86ř34í 12S22c83h66w45a32c40h 8468744808116

komunisti chtěli prodat fabriku proradným kapitalistům? A jak by to asi tak zdůvodnili. To by popřeli všechno, co tu 40 let hlásali. 

Nebo že by plánovali nový koloběh peněz? Ukradneme - prodáme - znovu ukradneme? ;-)

+4/0
9.12.2015 11:12

P61e41t88r 16M30a98r40š95á33l55e37k 9685882494609

No nebylo by to úplně ojedinělé. Pokud vím, tak videorekordér Tesla Avex byl vyráběný v Bratislavě ve fabrice, ve které měl majetkovou účast Philips.

0/0
9.12.2015 12:18

P53e52t13r 15Š18i34l68h44a98n 7688772427453

Já vím jenom to, že Avex byl vyběhlý model Philips.

0/0
9.12.2015 13:19

M24i30c34h83a16l 86H21r10u71b43o42š 4250817322625

A ja viem zase to, ze ten AVEX bol najlepsi na kopirovanie kodovanych VHS, kodovanie mu bolo totizto uplne cudzie... ;-D

+3/0
9.12.2015 13:24

M77i74r52o94s26l83a77v 87Š43i68m71k76o 7925963892465

U Škodovky nevím, co znamená ukradneme. Značku? AZNP MB byla postavena v 60. letech na zelené louce a embéčka neměla s předchozími vozy nic společného. Nebyla to konstrukčně vůbec špatná auta, akorát kulhala kvalita.

0/−2
9.12.2015 17:31

J52i66ř93í 81K13o31c52u62r12e38k 6605804195698

Takže kydž ukradnu auto, dva roky s ním budu jezdit, pak ho prodám a koupín si nové, tak jsem valstně nic neukradl.

0/0
9.12.2015 17:47

J89í36ř11í 15N65o34v25o82t25n60ý 2452425904249

Skodovku prodal tehdejsi predseda ceske vlady Petr Pithart a udelal to jednoduse, chcete fabriku, tak predem zaplatte. Profesor Klaus zvany Tunel byl federalnim ministrem financi, takze jeho experimenty s kuponvou privatizaci tzv. cary papiru, ktery nic neznamenal nepostihnul Skodovku jako pozdeji jine nase podniky. Delat prodej pod vedenim profesora, tak Skoda vyrabi zebrunaky a nebo fabrika je vybrakovana.

+14/−5
9.12.2015 8:02

V43l20a27s12t81i95m89i57l 87Š50t59e56c31h89e92r 4871336960784

Přímý prodej bylo to nejlepší,co se mohlo udělat.Já ale za klíčový model vidím  ale až Felicii,která na svoji dobu nebylo vůbec špatné auto.Ostatně to,že je o ni zájem ještě nyní o něčem svědčí.Jako auto z východu to na západě muselo udělat dobrý dojem.

+5/0
9.12.2015 8:47

P72e78t45r 74M86a41r65š31á69l50e42k 9455692394389

Jenomže Felda byla jen facelift Favoritu.

+9/0
9.12.2015 12:19

H29o90n20z58a 97V22o79r41á47č60e55k 6185136356897

Felicie byl pouze faceliftovaný Favorit.

+1/0
9.12.2015 22:07

M37i37c47h63a28l 45R96a44k 3403696265743

No, přesněji prodej dělal Grégr s Vrbou. Grégr byl půl roku ministrem ( do r. 92, než přišlo to neštěstí jméném Klaus ). Měli rozpracováno asi 30 projektů největších podniků v zemi. Bohužel, nedošlo k tomu;-(;-(;-(

Dnes by byl průměrný plat tak o třetinu vyšší...

+4/−4
9.12.2015 8:52

J30a17n 54N14o88v26o91t69n11ý 1764741982653

;-D;-D;-D

0/0
9.12.2015 9:05

V92l47a96s24t41i32m62i94l 79Š22t14e97c16h21e92r 4321566790874

Grégr? To je dobrý vtip.Místo bohužel bych použil slůvko bohudík.;-D

+6/0
9.12.2015 9:12

J81i47ř58í 33E92r56b65e90n 1203654876607

Smějete se jen vlastní neznalosti, podpořené antigrégrovskou mediální propagandou z let 1998-2002. Leschtinova MFD tehdy z Grégra dělala normalizačního kariérního komunistu a vůbec jí nevadilo, že Grégr zářil o deset let dříve, že právě Grégr založil a rozjel děčínskou Destu a že právě Grégr byl pak kvůli své neústupnosti za normalizace v base...

0/0
9.12.2015 22:08

J62a48k96u34b 96F98e30i97f47a63r 7789509936499

Kupónovka cáry papíru? Ani omylem. Leda pro ovčany. Podívejte jak ty cáry "zhodnotil" třeba pan Kellner a další:-P

+2/0
9.12.2015 16:24

V16l81a15s98t46i54m96i86l 27Š27t43e23c14h66e75r 4411516390904

Pro remcaly,kteří tady kritizují prodej Škody.Vývoj Favoritu,který trval deset!!  let stál automobilku neuvěřitelných 2,5 miliardy tehdejších korun.Italský designer Bertone údajně už přestával mít zájem pokračovat ve spolupráci na vývoji především díky neschopnosti našeho průmyslu zajistit výrobu jednotlivých dílů.Zdá se to neuvěřitelné,ale byl problém například ze zadními světlomety a skly.Nikdo to u nás neuměl.Škoda díky tak masívní investici byla prakticky na kraji bankrotu.Mluvit tedy o rodinném stříbru je úplně mimo.Prodej byl tedy nevyhnutelný a můžeme mluvit o štěstí,jak to proběhlo a kdo o ni projevil zájem.Tam,kde Škoda je dnes by se nikdy ani v nejmenším nedostala.Získala kapitál na rozjezd,zachovala si značku a hlavně dostala se na západní trhy.

+48/0
9.12.2015 7:50
Foto

L61u51k58á18š 85Z94á33v35o80d50s27k67ý 9181389521

Pod to se podepisuji, nechapu nektere lidi cobsi vlastne mysli. Pokud by se ,skoda neprodala, byl by Favorit resp. Felicie posledni model Skody. Jak dopadli jine fabriky Ceskeho stribra, ktere se neprivatizovali do zahranicnich rukou, nebo nesolidnimu partnerovi, vime vsichni. Skoda je dnes jednou z nejuspesnejsich automobilek vubec a to pouze a jenom diky faktu, ze je clenem VW Group...

+17/0
9.12.2015 7:55

F50r83a85n20t28i43š62e75k 31N78o90v83á93k 6621325166211

Takže zaměstnanci pěkně makají u pásu na tři směny za máně než německý minimální plat, pěkně se klaní německému vedení a když se jim to nelíbí, mohou jít. A veškeré zisky jdou do německa. A nejsmutnější na tom je, že máte pravdu, z té hrůzy jakou byla privatizace vyšla Škoda prakticky nejlépe. Ale to není tím, že by dopadla dobře, jen že ostatní bylo uděláno ještě hůř.

0/−23
9.12.2015 10:24

J49i58ř42í 97S56c72h28w14a23c28h 8258454988596

.....takže zaměstnanci pěkně makají za nadprůměrný český plat....

je to furt lepší jak česká podpora.....

.....a to že ceny na západě a u nás jsou stejné je nesmysl......

+19/0
9.12.2015 11:20

T35o83m61á26š 90K54u41č20e57r97a 8744375395946

Že jdou zisky (18,4 miliard) do Německa není tak podstatné, podstatnější je že zde německý majitel nechá na daních cca 90 miliard. To ať si za těch 90mld těch 18 odveze.

+16/0
9.12.2015 13:11

J21i38ř72í 58K44o16c28u58r95e53k 6925204675168

Áno. Za komunistů by měli tronásobek německé mzdy a nemuseli by vůbec mekat na tři směny a nikomu se klanět. Už vůbec ne Stalinovi s Leninem. Protože komunisti by nikdy nikoho nenechali pracovat nuceně a bez nároku na mzdu. Jáchymovský lágr jsou jen pověry.

+6/0
9.12.2015 17:54

P15a24v47l39a 32K29v65a98p42i45l40o60v79á 7399118434337

Já bych pod to dodala, že tím rodinným stříbrem zůstala. Je jedno kdo je vlastníkem kapitálu. Tak jako Pislnet Urquell je a bude české pivo, tak Škodovka je české auto.

+2/0
9.12.2015 13:30

M29i43l33a91n 83Č55e65r11n92ý 5403759879182

Pislnet.;-D

+1/0
9.12.2015 16:16

J33a80n 86S35l14o42v60í45k 3159197390228

tzv. virtuální pivo :-)

0/0
10.12.2015 11:47

R95a36d27o82s36l87a56v 62K30l73a75u44d23a 5314688804372

Pokud vím, pro Francouze byl Klaus. Naštěstí privatizaci měla na starosti vláda ČR, nikoliv ČSFR.   Nevím co se rejpalům nelíbí. Žádná taková automobilka nepřežila bez silného partnera. Žvásty o tom že si stačilo půjčit jsou naprosto pitomé.

+7/−3
9.12.2015 7:47

O38t87a 88J21e33l22í59n73e53k 8351688820875

Pro Francouze byl z politických důvodů Havel, Klaus propagoval kuponovku, což by byla skoro jistě katastrofa Rv

+1/0
9.12.2015 12:17







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.